Wat ben jij ziek in je kop zeg. Ga hulp zoeken dat lijkt me een prioriteit voor jou.quote:Op zondag 27 maart 2022 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Met dergelijke ophitsende taal van Zelensky en
Veresjtsjoek is het wachten op een Oekraïense vluchteling die uit frustratie inrijdt op een stoet feestvierders, vanwege het uitblijven van planes, tanks en missiles.
Eens kijken hoe lang de stemming er hier dan nog inblijft.
Er komen nu meer wapens binnen dan ooit tevoren, niet in de laatste plaats aangeleverd door de Russen zelfquote:Op zondag 27 maart 2022 01:52 schreef Za het volgende:
[..]
De eisen zijn ontwapening (ze hebben inmiddels de militaire doelen geneutraliseerd), Oekraïne als neutrale zone en niet bij de NAVO (al toegezegd door Zelensky).
Donetsk en Loegantsk onafhankelijke Staten (uitgeroepen door Rusland, Oekraïne volgt nog wel). Denazificering in Oekraine, ik vermoed in de vorm van een verbod op publieke samenscholing in de vorm van feesten etc.
Erkenning van de Krim als Russisch grondgebied.
Vertrek Zelensky was geen eis, maar is onvermijdelijk geworden.
Of een treinkaping.quote:Op zondag 27 maart 2022 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Met dergelijke ophitsende taal van Zelensky en
Veresjtsjoek is het wachten op een Oekraïense vluchteling die uit frustratie inrijdt op een stoet feestvierders, vanwege het uitblijven van planes, tanks en missiles.
Eens kijken hoe lang de stemming er hier dan nog inblijft.
Of de Russische ambassadequote:
De berekeningen zijn dat deze oorlog Rusland tussen de 20 a 60 miljard per dag kost.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:05 schreef sp3c het volgende:
Voorlopig kost dit feestje Rusland miljoenen zo'n niet miljarden euro's per dag en honderden levens
Oekraïne heeft geen enkele reden om op te geven atm, winnen ze niets mee
Lolquote:Op zondag 27 maart 2022 03:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De berekeningen zijn dat deze oorlog Rusland tussen de 20 a 60 miljard per dag kost.
Omdat je het zo goed weet. Wat bedoelt hij precies met de documenten die getekend zijn na de tweede wereld oorlog?quote:Op zondag 27 maart 2022 01:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit noem jij "letterlijk zeggen" dat je het voormalige Russische Rijk inclusief de Baltische Staten en Finland wilt innemen?
Hoe noem je dit dan? Uit dezelfde speech, dus wel letterlijk:
[..]
Rusland heeft 15 steden met meer dan een miljoen inwoners. In totaal wonen er meer dan 30 miljoen mensen in die 15 steden. Waarom stelt dat niks meer voor?quote:Op zondag 27 maart 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daarom willen ze ook graag bij de EU horen en niet bij Rusland. Die heeft het namelijk flink verneukt de afgelopen jaren met hun invloeden. Maar er is een groot verschil tussen de steden en het plateland daarzo. De steden in Oekraïne zijn redelijk modern en welvarend. In Rusland zijn dat eigenlijk maar 2 steden Moskou en St Petersburg daarna stelt het ook niks meer voor.
Donetsk en Loegantsk waren en zijn niet in Russische handen. Ook de Krim is niet erkend als Russisch grondgebied.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:00 schreef sp3c het volgende:
Er komen nu meer wapens binnen dan ooit tevoren, niet in de laatste plaats aangeleverd door de Russen zelf
Neutraliteit was altijd al bespreekbaar en dat is opgeschroefd naar 'moet via referendum'
Donbas, Luhansk en de Krim waren al in Russische handen en meerdere Oekraïnse politici hebben nu aangegeven dat dit niet of nooit bespreekbaar is
Een verbod op feesten oid is er niet, heeft nog niemand het over gehad
Dus nogmaals welke eisen lijken volgens jou aan de hand van wat er nu op de grond gebeurt binnenkort ingewilligd te worden?
Omdat buiten Moskou en St Petersburg die steden niks voorstellen. Die 2 steden zijn ook redelijk moderne steden en hebben/hadden ook best veel westerse bedrijven die daarzo hun markt hadden. Daar buiten is het gewoon armoetroef zeker wat infrastructuur betreft. Vaak ook steden die zwaar verontreinigd zijn vanwege zware industrie die daar nog redelijk inefficiënt werkt of een stad die zwaar op het leger leunt. Veel mensen vergeten dat de economie van Rusland ongeveer even groot is als die van de Benelux. Wij hebben een aanzienlijk hogere levenstandaard dan de gemiddelde rus zeker buiten die 2 steden om. Ik ben in St Petersburg geweest en het is echt een mooie stad die ik iedereen zou aanraden maar zodra je er buiten komt is het echt armoetroef.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Rusland heeft 15 steden met meer dan een miljoen inwoners. In totaal wonen er meer dan 30 miljoen mensen in die 15 steden. Waarom stelt dat niks meer voor?
2 zelfs, waar gaan ze heen?quote:Op zondag 27 maart 2022 03:34 schreef crystal_meth het volgende:
Zit een albino kangoeroe bij. (zeldzaam, 1 op 50.000 a 100.000)
[ twitter ]
Omdat ik wat zo goed weet? Hij heeft het waarschijnlijk over het Potsdam-akkoord en Twee-Plus-Vier-Verdrag, m.b.t. oostwaartse expansie NAVO.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat je het zo goed weet. Wat bedoelt hij precies met de documenten die getekend zijn na de tweede wereld oorlog?
En daarbij lijkt het er toch echt op dat ze force gebruiken in Oekraine. En we zullen zien of ze de Krim teruggeven als het niet zijn bedoeling is om Oekraine te bezetten.
Je bent in al die 15 steden met meer dan een miljoen inwoners geweest? Ben je ook in al die "redelijk moderne en welvarende steden" in Oekraïne geweest? Hoe is het buiten die steden om gesteld?quote:Op zondag 27 maart 2022 03:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat buiten Moskou en St Petersburg die steden niks voorstellen. Die 2 steden zijn ook redelijk moderne steden en hebben/hadden ook best veel westerse bedrijven die daarzo hun markt hadden. Daar buiten is het gewoon armoetroef zeker wat infrastructuur betreft. Vaak ook steden die zwaar verontreinigd zijn vanwege zware industrie die daar nog redelijk inefficiënt werkt of een stad die zwaar op het leger leunt. Veel mensen vergeten dat de economie van Rusland ongeveer even groot is als die van de Benelux. Wij hebben een aanzienlijk hogere levenstandaard dan de gemiddelde rus zeker buiten die 2 steden om. Ik ben in St Petersburg geweest en het is echt een mooie stad die ik iedereen zou aanraden maar zodra je er buiten komt is het echt armoetroef.
Geen idee. Feldman Ecopark ligt net buiten Kharkov, naar West-Oekraine lijkt me het waarschijnlijkst.quote:
Ik ben alleen in St Petersburg geweest en nooit in Oekraïne die stond wel op me verlanglijstje(maar ja dat zal het komende jaar/jaren lastig worden. Maar je kan redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne. Daarnaast zou ik je adviseren om te verdiepen in de Sovjet-Unie want dan snap je ook meer van dit conflict.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je bent in al die 15 steden met meer dan een miljoen inwoners geweest? Ben je ook in al die "redelijk moderne en welvarende steden" in Oekraïne geweest? Hoe is het buiten die steden om gesteld?
Een mooi bericht, ik ben blij dat dieren in ieder geval niet het slachtoffer worden van de menselijke soort en zijn uitwassen.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:34 schreef crystal_meth het volgende:
Zit een albino kangoeroe bij. (zeldzaam, 1 op 50.000 a 100.000)
[ twitter ]
Wat Poetin allemaal bedoelt. Oh het Potsdam-akkoord waar de Russen zich niet aan hebben gehouden. En NAVO bestond nog helemaal niet toen die verdragen opgesteld werden.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik wat zo goed weet? Hij heeft het waarschijnlijk over het Potsdam-akkoord en Twee-Plus-Vier-Verdrag, m.b.t. oostwaartse expansie NAVO.
Maar daar gaat mijn reactie niet over.
Ah, jij bent in St. Petersburg geweest en je kunt "redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne". En daaruit concludeer jij dus dat Oekraïne, met 23% van de bevolking onder de armoedegrens, "redelijk mooie en welvarende steden" heeft. Dit in tegenstelling tot Rusland, met 12,9% van de bevolking onder de armoedegrens, waar het buiten Moskou en St. Petersburg "niks meer voorstelt".quote:Op zondag 27 maart 2022 04:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben alleen in St Petersburg geweest en nooit in Oekraïne die stond wel op me verlanglijstje(maar ja dat zal het komende jaar/jaren lastig worden. Maar je kan redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne. Daarnaast zou ik je adviseren om te verdiepen in de Sovjet-Unie want dan snap je ook meer van dit conflict.
Het Potsdam-akkoord (1) en Twee-Plus-Vier-Verdrag m.b.t. oostwaartse expansie van de NAVO (2). Die laatste is uit 1990. Ik wist niet dat de NAVO 30 jaar geleden nog niet bestond.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat Poetin allemaal bedoelt. Oh het Potsdam-akkoord waar de Russen zich niet aan hebben gehouden. En NAVO bestond nog helemaal niet toen die verdragen opgesteld werden.
Mijn punt is hij liegt over alles, deze dingen ook. De redens die hij opgaf voor de binnenval. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Behalve voor wappies, die zijn in het begin gestruikeld.
Ten eerste maak je nu de fout dat je nu naar percentages kijkt en niet naar totale bevolking. Oekraïne heeft/had een tonale bevolking 44 miljoen en Rusland van 110 miljoen. Als 30 procent van de totale bevolking van Oekraïne leeft onder de armoede grens is dat 13,2 miljoen en in Rusland is dat met 20 procent 22 miljoen. Maar nu gaan we kijken naar toen de Sovjet-Unie uit elkaar viel. Toen de Sovjet-Unie uit elkaar viel waren naast de Russen de Oekraïners gemiddeld genomen de rijkste mensen van dat gebied. Polen stelde niks voor de Baltische staten ook niet. Nu zijn we meer dan 30 jaar verder en wie zijn er veel rijker dan de Oekraïners en de Russen? Juist die landen die naar de EU gegaan zijn. Waarom willen de Oekraïners dat vanwege dat. Rusland is nog steeds een berg corruptie bij elkaar. Waarom bijvoorbeeld denkt je dat de Russische oligarchen hun vermogen en investeringen niet in Rusland doen maar in West-Europa. Dat is maar 1 reden hun vertrouwen hun eigen economie niet. Echt stap uit die Rusland bubbel het gaat je geen cm verder helpen.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, jij bent in St. Petersburg geweest en je kunt "redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne". En daaruit concludeer jij dus dat Oekraïne, met 23% van de bevolking onder de armoedegrens, "redelijk mooie en welvarende steden" heeft. Dit in tegenstelling tot Rusland, met 12,9% van de bevolking onder de armoedegrens, waar het buiten Moskou en St. Petersburg "niks meer voorstelt".
Goh, de Sovjet-Unie. Wat is dat? Kun je me daar meer over vertellen? Ik wil het conflict graag snappen.
12,9quote:Op zondag 27 maart 2022 05:00 schreef ipa84 het volgende:
Ten eerste maak je nu de fout dat je nu naar percentages kijkt en niet naar totale bevolking. Oekraïne heeft/had een tonale bevolking 44 miljoen en Rusland van 110 miljoen. Als 30 procent van de totale bevolking van Oekraïne leeft onder de armoede grens is dat 13,2 miljoen en in Rusland is dat met 20 procent 22 miljoen.
Ik rond het af want van de Oekraïne had ik het ook naar boven afgerond maar dat lees je natuurlijk niet. Want zo draai jij alles naar je eigen onzin vertaling. Hoeveel Duitsers waren er ook al weer terug gekomen na de 2de wereldoorlog uit Rusland? Nog steeds geen antwoord zoals je nooit antwoord geeft op goede vragen. Dus stop met onzin praten en onzin quotes.quote:
Als je naar percentages kijkt, maak je volgens jou dus een "fout". Je moet alleen naar absolute aantallen kijken natuurlijk!quote:Op zondag 27 maart 2022 05:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ten eerste maak je nu de fout dat je nu naar percentages kijkt en niet naar totale bevolking. Oekraïne heeft/had een tonale bevolking 44 miljoen en Rusland van 110 miljoen. Als 30 procent van de totale bevolking van Oekraïne leeft onder de armoede grens is dat 13,2 miljoen en in Rusland is dat met 20 procent 22 miljoen. Maar nu gaan we kijken naar toen de Sovjet-Unie uit elkaar viel. Toen de Sovjet-Unie uit elkaar viel waren naast de Russen de Oekraïners gemiddeld genomen de rijkste mensen van dat gebied. Polen stelde niks voor de Baltische staten ook niet. Nu zijn we meer dan 30 jaar verder en wie zijn er veel rijker dan de Oekraïners en de Russen? Juist die landen die naar de EU gegaan zijn. Waarom willen de Oekraïners dat vanwege dat. Rusland is nog steeds een berg corruptie bij elkaar. Waarom bijvoorbeeld denkt je dat de Russische oligarchen hun vermogen en investeringen niet in Rusland doen maar in West-Europa. Dat is maar 1 reden hun vertrouwen hun eigen economie niet. Echt stap uit die Rusland bubbel het gaat je geen cm verder helpen.
Prima vertel jouw verhaal wat behalve wat Wikipedia wijsheiden. En ja ik ben dyslectisch als je er niet tegen kan prima. Daar ben ik op dit forum ook altijd eerlijk over geweest maar ja als mongolen zoals jij de discussie verliezen dan beginnen ze daar over.quote:Op zondag 27 maart 2022 05:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je naar percentages kijkt, maak je volgens jou dus een "fout". Je moet alleen naar absolute aantallen kijken natuurlijk!
Polen was dus een Sovjetrepubliek, interessant.
"Hun" vertrouwen hun eigen economie niet.
"" is alles dat ik nog op een post met zulk onsamenhangend gebazel en taalgebruik in de trant van "hun hebben" kan antwoorden.
Wanneer je "hun" als onderwerp gebruikt, heeft dat echt geen fuck met dyslexie te maken. Maar dat concept begrijp je blijkbaar ook al niet.quote:Op zondag 27 maart 2022 05:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Prima vertel jouw verhaal is behalve wat Wikipedia wijsheiden. En ja ik ben dyslectisch als je er niet tegen kan prima. Daar ben ik op dit forum ook altijd eerlijk over geweest maar ja als mongolen zoals jij de discussie verliezen dan beginnen ze daar over.
Tja, als hij had gezegd "if I had won the election" ipv die BS over rigged elections, dan had hij misschien een punt gehad. Want ik acht het best mogelijk dat Putin het niet zou gedaan hebben met een onvoorspelbare Trump in het Witte Huis.quote:
Denazificatie.. de Duma (of is het doema?) roept dit nu ook te doen in Moldavië “en andere Staten”..quote:Op zondag 27 maart 2022 03:33 schreef Za het volgende:
[..]
Donetsk en Loegantsk waren en zijn niet in Russische handen. Ook de Krim is niet erkend als Russisch grondgebied.
Rusland wil Donetsk en Loegantsk ook niet als grondgebied, maar erkend als onafhankelijke Staten en het beschermen van de bevolking aldaar.
De ontwapening, het platgooien van vrijwel alle militaire doelen hebben ze bewerkstelligd.
Ook hebben ze de kerncentrales onder controle, en heeft Zelensky toegezegd niet meer bij de NAVO te willen, waarmee het belangrijkste doel bewerkstelligd is.
Denazificatie, je kunt niet in de hoofden van de mensen, maar wel samenscholing, publieke (openlucht) feesten en het zwaaien met swatsika vlaggen verbieden.
Dit gebruiken ze dus vooral rond vluchtroutes van burgers.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een soort clustermijn raket.
\
Smerig spul
Je kan hiermee dus snel een gebied van mijnen voorzien op 5-15km afstand.
Bedoel je die tweet over wat een lid van de Duma van Moskou gezegd had? Dat was het lokaal parlement van Moskou, niet de "nationale" Duma. Er zijn drie federale steden in Rusland, die elk hun eigen parlement of Duma hebben. (Moskou: 45 leden, St Petersburg: 50 leden, Sevastopol: 24 leden)quote:Op zondag 27 maart 2022 06:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denazificatie.. de Duma (of is het doema?) roept dit nu ook te doen in Moldavië “en andere Staten”..
Wie serieus nog achter Rusland staat is een potentiële infiltrant.
Ik denk dat de kans juist groter was geweest het voor Putin juist aantrekkelijker was geweest.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, als hij had gezegd "if I had won the election" ipv die BS over rigged elections, dan had hij misschien een punt gehad. Want ik acht het best mogelijk dat Putin het niet zou gedaan hebben met een onvoorspelbare Trump in het Witte Huis.
Heb het al eerder geschreven, Trump negeert wat z'n adviseurs zeggen, zo gaf hij in 2018? het bevel om alle Amerikaanse burgers in Zuid Korea (de families van de troepen die daar gelegerd zijn ) te evacueren (een bevel dat genegeerd werd). Trump veranderde z'n mening over Syrië volledig nadat hij een video van stervende of dode babies had gezien. De volgende dag vlogen de kruisraketten.
Biden is voorspelbaar, Putin rekende er allicht op dat die zou doen wat hij doet: wel wapens sturen maar niet rechtstreeks tussenkomen. Iets waar hhij bij Trump nooit zeker van kon zijn.
Zou kunnen.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bedoel je die tweet over wat een lid van de Duma van Moskou gezegd had? Dat was het lokaal parlement van Moskou, niet de "nationale" Duma. Er zijn drie federale steden in Rusland, die elk hun eigen parlement of Duma hebben. (Moskou: 45 leden, St Petersburg: 50 leden, Sevastopol: 24 leden)
Mwa, Trump mag dan wel Putin's BFF willen zijn, maar hij is ook heel snel gekrenkt. Als ie het gevoel zou krijgen dat Putin hem zwak doet lijken, dan denk ik dat ie net zou overreageren. En voor Putin zou die onvoorspelbaarheid een risico inhouden. Hij weet dat het Rusische leger geen kans maakt tegen de VS. Bij Biden weet ie dat de VS niet zal tussenkomen, bij Trump weet ie dat niet. En dreigen met nucleaire wapens is ook geen optie tegenover iemand als Trump, die nukes lijkt te beschouwen als niet meer dan extra grote bommen. (zie bvb z'n vraag of ze een hurricane niet konden nuken).quote:Op zondag 27 maart 2022 06:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans juist groter was geweest.
Als je Trump als komiek benadert kun je er beter van genietenquote:
Ik denk dat Trump er alles aan gedaan zou hebben om het makkelijker te maken voor Putin, dat hij er een zooitje binnen de NATO van had gemaakt qua overleg en dat hij uit de NATO was gestapt als hij de kans had gekregen nog voor Putin aan zijn invasie was begonnen.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, Trump mag dan wel Putin's BFF willen zijn, maar hij is ook heel snel gekrenkt. Als ie het gevoel zou krijgen dat Putin hem zwak doet lijken, dan denk ik dat ie net zou overreageren. En voor Putin zou die onvoorspelbaarheid een risico inhouden. Hij weet dat het Rusische leger geen kans maakt tegen de VS. Bij Biden weet ie dat de VS niet zal tussenkomen, bij Trump weet ie dat niet. En dreigen met nucleaire wapens is ook geen optie tegenover iemand als Trump, die nukes lijkt te beschouwen als niet meer dan extra grote bommen. (zie bvb z'n vraag of ze een hurricane niet konden nuken).
Zo zie je maar wat een verschil een leider kan maken in de wereldpolitiek bij dergelijke presidentiële systemen.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump er alles aan gedaan zou hebben om het makkelijker te maken voor Putin, dat hij er een zooitje binnen de NATO van had gemaakt qua overleg en dat hij uit de NATO was gestapt als hij de kans had gekregen nog voor Putin aan zijn invasie was begonnen.
Trump had een goed punt dat de overige landen zich niet aan de 2% regel hielden. Dreigen met uit de Nato stappen vind ik niet eens zo gek.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump er alles aan gedaan zou hebben om het makkelijker te maken voor Putin, dat hij er een zooitje binnen de NATO van had gemaakt qua overleg en dat hij uit de NATO was gestapt als hij de kans had gekregen nog voor Putin aan zijn invasie was begonnen.
die 2% norm is opbouwend en was alafgepsorken doel is per 2024. Juist dat hoe trump dit deed, maakt hem een rusische asset. Puur navo destabiliseren. trump was een trol, en erg voorspelbaar. Poetin vraagt, En trump likt eerst poetins zijn reet en daarna doet hij wat Poetin wil.quote:Op zondag 27 maart 2022 07:50 schreef descon het volgende:
[..]
Trump had een goed punt dat de overige landen zich niet aan de 2% regel hielden. Dreigen met uit de Nato stappen vind ik niet eens zo gek.
Das het zelfde dat jij elke keer het grootste gedeelte van de rekening zou pakken in de kroeg terwijl er afgesproken is om dit eerlijk te verdelen. 1 of 2 keer is prima, als het standaard word zeg je er ook wat van en uiteindelijk ga je niet meer mee.
Ook is Trump minder voorspelbaar, das niet fijn als tegenstander.
Euh weet niet zeker of de anderen deze discussie echt aan het verliezen warenquote:Op zondag 27 maart 2022 05:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Prima vertel jouw verhaal wat behalve wat Wikipedia wijsheiden. En ja ik ben dyslectisch als je er niet tegen kan prima. Daar ben ik op dit forum ook altijd eerlijk over geweest maar ja als mongolen zoals jij de discussie verliezen dan beginnen ze daar over.
Gesproken als echte groenlinks/d66 meneer.quote:Op zondag 27 maart 2022 07:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
die 2% norm is opbouwend en was alafgepsorken doel is per 2024. Juist dat hoe trump dit deed, maakt hem een rusische asset. Puur navo destabiliseren. trump was een trol, en erg voorspelbaar. Poetin vraagt, En trump likt eerst poetins zijn reet en daarna doet hij wat Poetin wil.
die SGP stemt, grapjas.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gesproken als echte groenlinks/d66 meneer.
niet veel verwacht ik , ik denk dat ze meer verpleeg en verzorg en computerwerk doen dan door de modder kriuipen , bedenk dat apart slapen er niet bij of haast onmogelijk isquote:Op zondag 27 maart 2022 00:18 schreef superniger het volgende:
[..]
Hoeveel van die meiden zijn er inmiddels gesneuveld?
klopt, Trump had veel respect voor Poetin, die zag voor zichzelf ook wel een soort tsaren rol weggelegdquote:Op zondag 27 maart 2022 07:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
die 2% norm is opbouwend en was alafgepsorken doel is per 2024. Juist dat hoe trump dit deed, maakt hem een rusische asset. Puur navo destabiliseren. trump was een trol, en erg voorspelbaar. Poetin vraagt, En trump likt eerst poetins zijn reet en daarna doet hij wat Poetin wil.
Over die 2% norm had Trump inderdaad groot gelijk. Voor de rest zou het met Trump als premier van de VS op een drama zijn uitgelopen: de NAVO was dan extreem zwak geweest. Met Trump als president had men onderling niets kunnen afstemmen en wegens zijn karakter, daden en onderling wantrouwen en verschil in persoonlijkheid.quote:Op zondag 27 maart 2022 07:50 schreef descon het volgende:
[..]
Trump had een goed punt dat de overige landen zich niet aan de 2% regel hielden. Dreigen met uit de Nato stappen vind ik niet eens zo gek.
Das het zelfde dat jij elke keer het grootste gedeelte van de rekening zou pakken in de kroeg terwijl er afgesproken is om dit eerlijk te verdelen. 1 of 2 keer is prima, als het standaard word zeg je er ook wat van en uiteindelijk ga je niet meer mee.
Ook is Trump minder voorspelbaar, das niet fijn als tegenstander.
Je snapt dat "veranderde zijn mening volledig" in deze zin op technocratisch advies is gebaseerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, als hij had gezegd "if I had won the election" ipv die BS over rigged elections, dan had hij misschien een punt gehad. Want ik acht het best mogelijk dat Putin het niet zou gedaan hebben met een onvoorspelbare Trump in het Witte Huis.
Heb het al eerder geschreven, Trump negeert wat z'n adviseurs zeggen, zo gaf hij in 2018? het bevel om alle Amerikaanse burgers in Zuid Korea (de families van de troepen die daar gelegerd zijn ) te evacueren (een bevel dat genegeerd werd). Trump veranderde z'n mening over Syrië volledig nadat hij een video van stervende of dode babies had gezien. De volgende dag vlogen de kruisraketten.
Biden is voorspelbaar, Putin rekende er allicht op dat die zou doen wat hij doet: wel wapens sturen maar niet rechtstreeks tussenkomen. Iets waar hhij bij Trump nooit zeker van kon zijn.
Die 2% was nota bene een vastgelegde afspraak onder Obama. Het was dus niet iets specifieks aan Trump, afgezien van dat hij het er meer over had.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over die 2% norm had Trump inderdaad groot gelijk. Voor de rest zou het met Trump als premier van de VS op een drama zijn uitgelopen: de NAVO was dan extreem zwak geweest. Met Trump als president had men onderling niets kunnen afstemmen en wegens zijn karakter, daden en onderling wantrouwen en verschil in persoonlijkheid.
Dat weet ik, ik bedoelde ermee dat dat ongenoegen Trump niet verweten kon worden, maar verder snappen mensen die denken dat het er met Trump veel beter voor zou staan het totaal niet. Europa en de VS waren destijds nota bene verwikkeld in een pseudo handelsoorlog.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die 2% was nota bene een vastgelegde afspraak onder Obama. Het was dus niet iets specifieks aan Trump, afgezien van dat hij het er meer over had.
Hier is Trump dan weer scherp en zegt wat niemand wil zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die 2% was nota bene een vastgelegde afspraak onder Obama. Het was dus niet iets specifieks aan Trump, afgezien van dat hij het er meer over had.
Trump, Baudet en en vele anderen wilden uit de Navo. Precies zoals het Kremlin het graag zag.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier is Trump dan weer scherp en zegt wat niemand wil zeggen.
Daar gaat het niet over.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump, Baudet en en vele anderen wilden uit de Navo. Precies zoals het Kremlin het graag zag.
Hier Obama in 2014 die in essentie hetzelfde zegt: https://www.atlanticcounc(...)e-can-t-do-it-alone/quote:Op zondag 27 maart 2022 08:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.
Hij zegt dat Duitsland slecht betaald, veel geld geeft aan Rusland door voor 60% afhankelijk te zijn maar voor hetzelfde deel beschermd wil worden.
Dit is inderdaad een beetje gek.
Obama zegt dat iedere lid van NATO meer moet doen als bijdrage , evenveel als de USAquote:Op zondag 27 maart 2022 09:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier Obama in 2014 die in essentie hetzelfde zegt: https://www.atlanticcounc(...)e-can-t-do-it-alone/
Het is destijds ook vastgelegd in een document als een afspraak, maar ik heb geen zin om die te zoeken.
Trump is een idioot. Maar het is wel grappig om te zien dat mensen hier niet kunnen toegeven dat hij hier gewoon gelijk had. Vinger op de zere plek, met gebeurtenissen achteraf die dat bevestigen.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump, Baudet en en vele anderen wilden uit de Navo. Precies zoals het Kremlin het graag zag.
Op basis van die tweet? Jezusmina.quote:Op zondag 27 maart 2022 01:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Is deze man nou niet gewoon een gevaar voor onze samenleving? Eerst stookt hij de hele boel op tijdens corona en kweekte hij massaal wappies met zijn waanideeën, en nu is hij weer pro Poetin..
Blijf het vreemd vinden hoe deze man ooit zoveel zetels heeft kunnen halen.. Toch wel een beetje teleurgesteld in het Nederlandse volk die massaal op deze vent heeft gestemd..
Want dat is het enigequote:
Ja, dat zie en zag je Obama gelukkig niet doen.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin is smart, zegt ie nu weer
wat een gek die Trump
https://twitter.com/annea(...)NGRx1MGQNNShXT2QM7Og
Troll.quote:
Yup, maar tegelijkertijd is er veel weerstand tegen duurzame energie, waarbij klimaatverandering zelfs wordt afgeschilderd als een hoax en is de transitie naar duurzame energie een manier om de bevolking te pesten.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:08 schreef wpor het volgende:
[..]
Trump is een idioot. Maar het is wel grappig om te zien dat mensen hier niet kunnen toegeven dat hij hier gewoon gelijk had. Vinger op de zere plek, met gebeurtenissen achteraf die dat bevestigen.
In die mate qua energie afhankelijk zijn van een land waartegen je je met een NATO aan het wapenen bent is natuurlijk gek.
Mirror talk.quote:
Ik lees geen goed verhaal dat Baudet een "Putin lover" zou zijn die als half spion zou fungeren.quote:
Hoezo? Het is een feit dat verraders en mensen die met de vijand heulen in oorlogstijd een nogal korte levensduur hebben.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:24 schreef ludovico het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)or-dit-soort-dingen/
Ik meen het. Dit is doodenge propaganda. Het gebrek aan weerstand aan die tafel spreekt boekdelen.
Ik heb tijdens een roadtrip naar signapore in 2013 de steden langs de trans siberie express tm novosibirsk bezocht en het is in mijn optiek toch niet echt armoe troef, gewoon redelijk verwesterd met werkend internet in hotels.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat buiten Moskou en St Petersburg die steden niks voorstellen. Die 2 steden zijn ook redelijk moderne steden en hebben/hadden ook best veel westerse bedrijven die daarzo hun markt hadden. Daar buiten is het gewoon armoetroef zeker wat infrastructuur betreft.
Leuke verdachtmaking maar niet heus en dan met zulke consequenties gaan dwepen.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoezo? Het is een feit dat verraders en mensen die met de vijand heulen in oorlogstijd een nogal korte levensduur hebben.
Hij zegt 'in een iets verdere fase'. Dat is vrij interpreteerbaar. Ik interpreteer het als de fase waarin wij daadwerkelijk in oorlog zijn met Rusland. En in die fase mag je dit niet tolereren vind ik. Dus nee, niet extreem.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leuke verdachtmaking maar niet heus en dan met zulke consequenties gaan dwepen.
Je vindt het niet extreem nee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo rollen de partijen. Niks geleerd van de demonisering van Fortuyn. En waar heeft dat toe geleidt...quote:Op zondag 27 maart 2022 09:24 schreef ludovico het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)or-dit-soort-dingen/
Ik meen het. Dit is doodenge propaganda. Het gebrek aan weerstand aan die tafel spreekt boekdelen.
Dat ligt aan jezelf.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik lees geen goed verhaal dat Baudet een "Putin lover" zou zijn die als half spion zou fungeren.
Baudet speelt er graag zelf mee en zorgt er zelf voor dat de FVD een neofascistisch randje krijgt met een voorliefde voor extreemrechts en despoten zoals Poetin.quote:Tis ronduit eng dat het zo opgezweept wordt in dit land. Doodenge propaganda. Eenieder die er in tuimelt of erger nog die zich ermee inmengt moet zich kapot schamen.
Van Klaver weten we dat hij geen verstand heeft en leeft op "de juiste idealen hebben" en verder niet nadenkt.
Maar als bij Op1 zo een militair expert zit te filosoferen over Baudet alsof die het land heeft verraden en daarvoor berecht moet worden en dat kan gewoon zonder weerstand kan uitspreken...
Lol. Het gaat gewoon veel te ver.
Algemeen afvies: laat je niet ophitsen door ophitsers. Want als je het wel doet ben je gewoon weer een van de vele propaganda puppets.
heb je hier misschien nog een linkje van?quote:Op zondag 27 maart 2022 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Vlak voor de inval in Oekraïne noemde Baudet hem nog een groot leider voor de rechtse stroming waar Baudet zichzelf tot rekent.
Baudet heeft altijd al een voorliefde gehad voor dit soort lieden, getuige zijn tournee langs. Europese extreemrechtse leiders in de EU aan het begin van FVD.
[..]
Baudet speelt er graag zelf mee en zorgt er zelf voor dat de FVD een neofascistisch randje krijgt met een voorliefde voor extreemrechts en despoten zoals Poetin.
Je zou verwachten dat als je merkt dat de publieke opinie zich tegen je keert en je een Poetin lover noemt, je je boodschap gaat temperen en beter uitlegt hoe je het precies ziet.
Wilders heeft dat bijvoorbeeld wel gedaan.
Baudet daarentegen lijkt hiervan te genieten en gooit er een schepje bovenop.
Als je dan vervolgens leest dat de VS bij onderzoek naar Russische inmenging in Amerikaanse politiek als eerste op Baudet stuit als voorbeeld van Russische invloed op Europese politiek, dan rijst wel de vraag of dit allemaal enkel de bekende bravoure en aandachttrekkerij is van Baudet, of dat er ook andere belangen spelen.
Was het niet zo dat wanneer Rusland zich in haar existentie bedreigd voelde dat ze kernwapens zouden kunnen gaan gebruiken?quote:
Met Trump zouden we geen oorlog hebben gehad maar peace in our time.quote:Op zondag 27 maart 2022 06:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rusland word niet bedreigd in haar bestaan maar putler en zijn vriendjes.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:03 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Was het niet zo dat wanneer Rusland zich in haar existentie bedreigd voelde dat ze kernwapens zouden kunnen gaan gebruiken?
Niet zo goed nieuws dit zo op de zondag morgen.
Als neofascist Geert zijn zin had gehad zat Thierry nu achter slot en grendel.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik lees geen goed verhaal dat Baudet een "Putin lover" zou zijn die als half spion zou fungeren.
Tis ronduit eng dat het zo opgezweept wordt in dit land. Doodenge propaganda. Eenieder die er in tuimelt of erger nog die zich ermee inmengt moet zich kapot schamen.
Van Klaver weten we dat hij geen verstand heeft en leeft op "de juiste idealen hebben" en verder niet nadenkt.
Maar als bij Op1 zo een militair expert zit te filosoferen over Baudet alsof die het land heeft verraden en daarvoor berecht moet worden en dat kan gewoon zonder weerstand kan uitspreken...
Lol. Het gaat gewoon veel te ver.
Algemeen afvies: laat je niet ophitsen door ophitsers. Want als je het wel doet ben je gewoon weer een van de vele propaganda puppets.
Klopt, Trump herintroduceerde het isolationisme, America first, Biden heeft dat gelukkig verlaten.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Met Trump zouden we geen oorlog hebben gehad maar peace in our time.
Putin zou Trump zijn gang laten gaan om de NAVO te destabiliseren en de Russische propaganda verder te laten infiltreren. Putin zou op kleinere schaal door zijn gegaan met zijn fascisme zonder weerstand van Trump. Wellicht denkt Putin ook dat deze oorlog het Westen zou verdelen vanwege Trump en de Baudetten in Europa.
Ja is dat minder gevaarlijk dan. Putin moet die oorlog winnen, koste wat kost. Als dat twitter bericht de waarheid is.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:11 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Rusland word niet bedreigd in haar bestaan maar putler en zijn vriendjes.
Ik gun de Russen vrijheid en de welvaart die ze kunnen hebben. En dan zou Rusland het gewoon heel goed doen.
https://www.reuters.com/w(...)m&utm_source=twitterquote:Zurich Insurance (ZURN.S) has removed its Z logo from social media after the letter became a symbol of support in Russia for Moscow's invasion of Ukraine.
The company said it was removing the logo - a white Z on a blue background - because it did not want to be misinterpreted as supporting Russia in the conflict.
"We are temporarily removing the use of the letter 'Z' from social channels where it appears in isolation and could be misinterpreted," the company told Reuters in a statement.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)russische-betalingenquote:Op zondag 27 maart 2022 09:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
heb je hier misschien nog een linkje van?
Niet tolereren.. We praten hier over executie van een verkozen politicus.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:46 schreef wpor het volgende:
[..]
Hij zegt 'in een iets verdere fase'. Dat is vrij interpreteerbaar. Ik interpreteer het als de fase waarin wij daadwerkelijk in oorlog zijn met Rusland. En in die fase mag je dit niet tolereren vind ik. Dus nee, niet extreem.
Binnenkort moeten we aan het Syrillische schrift omdat ons alfabet niet meer volledig is.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:13 schreef crystal_meth het volgende:
Meer gekkigheid:
[..]
https://www.reuters.com/w(...)m&utm_source=twitter
Leuk.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als neofascist Geert zijn zin had gehad zat Thierry nu achter slot en grendel.![]()
Mooie verdachtmaking weer.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Vlak voor de inval in Oekraïne noemde Baudet hem nog een groot leider voor de rechtse stroming waar Baudet zichzelf tot rekent.
Baudet heeft altijd al een voorliefde gehad voor dit soort lieden, getuige zijn tournee langs. Europese extreemrechtse leiders in de EU aan het begin van FVD.
[..]
Baudet speelt er graag zelf mee en zorgt er zelf voor dat de FVD een neofascistisch randje krijgt met een voorliefde voor extreemrechts en despoten zoals Poetin.
Je zou verwachten dat als je merkt dat de publieke opinie zich tegen je keert en je een Poetin lover noemt, je je boodschap gaat temperen en beter uitlegt hoe je het precies ziet.
Wilders heeft dat bijvoorbeeld wel gedaan.
Baudet daarentegen lijkt hiervan te genieten en gooit er een schepje bovenop.
Als je dan vervolgens leest dat de VS bij onderzoek naar Russische inmenging in Amerikaanse politiek als eerste op Baudet stuit als voorbeeld van Russische invloed op Europese politiek, dan rijst wel de vraag of dit allemaal enkel de bekende bravoure en aandachttrekkerij is van Baudet, of dat er ook andere belangen spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij had geen gelijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 09:08 schreef wpor het volgende:
[..]
Trump is een idioot. Maar het is wel grappig om te zien dat mensen hier niet kunnen toegeven dat hij hier gewoon gelijk had. Vinger op de zere plek, met gebeurtenissen achteraf die dat bevestigen.
In die mate qua energie afhankelijk zijn van een land waartegen je je met een NATO aan het wapenen bent is natuurlijk gek.
Ze zijn bang voor Russische heropvoeding in Siberië. Mensen moeten paspoorten en telefoons afgeven aan de Russen. Garandeert het Rode Kruis dat ze niet gemarteld, gedood of afgevoerd worden naar een Siberisch werk-concentratiekamp waar ze vervolgens doodgehongerd worden?quote:Op zondag 27 maart 2022 10:04 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Oh bloody hell, in feite zeggen ze: die Oekrainers zijn daar tegen hun wil, daarom willen we niet dat het Rode Kruis hen helpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |