Wat ben jij ziek in je kop zeg. Ga hulp zoeken dat lijkt me een prioriteit voor jou.quote:Op zondag 27 maart 2022 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Met dergelijke ophitsende taal van Zelensky en
Veresjtsjoek is het wachten op een Oekraïense vluchteling die uit frustratie inrijdt op een stoet feestvierders, vanwege het uitblijven van planes, tanks en missiles.
Eens kijken hoe lang de stemming er hier dan nog inblijft.
Er komen nu meer wapens binnen dan ooit tevoren, niet in de laatste plaats aangeleverd door de Russen zelfquote:Op zondag 27 maart 2022 01:52 schreef Za het volgende:
[..]
De eisen zijn ontwapening (ze hebben inmiddels de militaire doelen geneutraliseerd), Oekraïne als neutrale zone en niet bij de NAVO (al toegezegd door Zelensky).
Donetsk en Loegantsk onafhankelijke Staten (uitgeroepen door Rusland, Oekraïne volgt nog wel). Denazificering in Oekraine, ik vermoed in de vorm van een verbod op publieke samenscholing in de vorm van feesten etc.
Erkenning van de Krim als Russisch grondgebied.
Vertrek Zelensky was geen eis, maar is onvermijdelijk geworden.
Of een treinkaping.quote:Op zondag 27 maart 2022 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Met dergelijke ophitsende taal van Zelensky en
Veresjtsjoek is het wachten op een Oekraïense vluchteling die uit frustratie inrijdt op een stoet feestvierders, vanwege het uitblijven van planes, tanks en missiles.
Eens kijken hoe lang de stemming er hier dan nog inblijft.
Of de Russische ambassadequote:
De berekeningen zijn dat deze oorlog Rusland tussen de 20 a 60 miljard per dag kost.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:05 schreef sp3c het volgende:
Voorlopig kost dit feestje Rusland miljoenen zo'n niet miljarden euro's per dag en honderden levens
Oekraïne heeft geen enkele reden om op te geven atm, winnen ze niets mee
Lolquote:Op zondag 27 maart 2022 03:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De berekeningen zijn dat deze oorlog Rusland tussen de 20 a 60 miljard per dag kost.
Omdat je het zo goed weet. Wat bedoelt hij precies met de documenten die getekend zijn na de tweede wereld oorlog?quote:Op zondag 27 maart 2022 01:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit noem jij "letterlijk zeggen" dat je het voormalige Russische Rijk inclusief de Baltische Staten en Finland wilt innemen?
Hoe noem je dit dan? Uit dezelfde speech, dus wel letterlijk:
[..]
Rusland heeft 15 steden met meer dan een miljoen inwoners. In totaal wonen er meer dan 30 miljoen mensen in die 15 steden. Waarom stelt dat niks meer voor?quote:Op zondag 27 maart 2022 01:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daarom willen ze ook graag bij de EU horen en niet bij Rusland. Die heeft het namelijk flink verneukt de afgelopen jaren met hun invloeden. Maar er is een groot verschil tussen de steden en het plateland daarzo. De steden in Oekraïne zijn redelijk modern en welvarend. In Rusland zijn dat eigenlijk maar 2 steden Moskou en St Petersburg daarna stelt het ook niks meer voor.
Donetsk en Loegantsk waren en zijn niet in Russische handen. Ook de Krim is niet erkend als Russisch grondgebied.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:00 schreef sp3c het volgende:
Er komen nu meer wapens binnen dan ooit tevoren, niet in de laatste plaats aangeleverd door de Russen zelf
Neutraliteit was altijd al bespreekbaar en dat is opgeschroefd naar 'moet via referendum'
Donbas, Luhansk en de Krim waren al in Russische handen en meerdere Oekraïnse politici hebben nu aangegeven dat dit niet of nooit bespreekbaar is
Een verbod op feesten oid is er niet, heeft nog niemand het over gehad
Dus nogmaals welke eisen lijken volgens jou aan de hand van wat er nu op de grond gebeurt binnenkort ingewilligd te worden?
Omdat buiten Moskou en St Petersburg die steden niks voorstellen. Die 2 steden zijn ook redelijk moderne steden en hebben/hadden ook best veel westerse bedrijven die daarzo hun markt hadden. Daar buiten is het gewoon armoetroef zeker wat infrastructuur betreft. Vaak ook steden die zwaar verontreinigd zijn vanwege zware industrie die daar nog redelijk inefficiënt werkt of een stad die zwaar op het leger leunt. Veel mensen vergeten dat de economie van Rusland ongeveer even groot is als die van de Benelux. Wij hebben een aanzienlijk hogere levenstandaard dan de gemiddelde rus zeker buiten die 2 steden om. Ik ben in St Petersburg geweest en het is echt een mooie stad die ik iedereen zou aanraden maar zodra je er buiten komt is het echt armoetroef.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Rusland heeft 15 steden met meer dan een miljoen inwoners. In totaal wonen er meer dan 30 miljoen mensen in die 15 steden. Waarom stelt dat niks meer voor?
2 zelfs, waar gaan ze heen?quote:Op zondag 27 maart 2022 03:34 schreef crystal_meth het volgende:
Zit een albino kangoeroe bij. (zeldzaam, 1 op 50.000 a 100.000)
[ twitter ]
Omdat ik wat zo goed weet? Hij heeft het waarschijnlijk over het Potsdam-akkoord en Twee-Plus-Vier-Verdrag, m.b.t. oostwaartse expansie NAVO.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat je het zo goed weet. Wat bedoelt hij precies met de documenten die getekend zijn na de tweede wereld oorlog?
En daarbij lijkt het er toch echt op dat ze force gebruiken in Oekraine. En we zullen zien of ze de Krim teruggeven als het niet zijn bedoeling is om Oekraine te bezetten.
Je bent in al die 15 steden met meer dan een miljoen inwoners geweest? Ben je ook in al die "redelijk moderne en welvarende steden" in Oekraïne geweest? Hoe is het buiten die steden om gesteld?quote:Op zondag 27 maart 2022 03:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Omdat buiten Moskou en St Petersburg die steden niks voorstellen. Die 2 steden zijn ook redelijk moderne steden en hebben/hadden ook best veel westerse bedrijven die daarzo hun markt hadden. Daar buiten is het gewoon armoetroef zeker wat infrastructuur betreft. Vaak ook steden die zwaar verontreinigd zijn vanwege zware industrie die daar nog redelijk inefficiënt werkt of een stad die zwaar op het leger leunt. Veel mensen vergeten dat de economie van Rusland ongeveer even groot is als die van de Benelux. Wij hebben een aanzienlijk hogere levenstandaard dan de gemiddelde rus zeker buiten die 2 steden om. Ik ben in St Petersburg geweest en het is echt een mooie stad die ik iedereen zou aanraden maar zodra je er buiten komt is het echt armoetroef.
Geen idee. Feldman Ecopark ligt net buiten Kharkov, naar West-Oekraine lijkt me het waarschijnlijkst.quote:
Ik ben alleen in St Petersburg geweest en nooit in Oekraïne die stond wel op me verlanglijstje(maar ja dat zal het komende jaar/jaren lastig worden. Maar je kan redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne. Daarnaast zou ik je adviseren om te verdiepen in de Sovjet-Unie want dan snap je ook meer van dit conflict.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je bent in al die 15 steden met meer dan een miljoen inwoners geweest? Ben je ook in al die "redelijk moderne en welvarende steden" in Oekraïne geweest? Hoe is het buiten die steden om gesteld?
Een mooi bericht, ik ben blij dat dieren in ieder geval niet het slachtoffer worden van de menselijke soort en zijn uitwassen.quote:Op zondag 27 maart 2022 03:34 schreef crystal_meth het volgende:
Zit een albino kangoeroe bij. (zeldzaam, 1 op 50.000 a 100.000)
[ twitter ]
Wat Poetin allemaal bedoelt. Oh het Potsdam-akkoord waar de Russen zich niet aan hebben gehouden. En NAVO bestond nog helemaal niet toen die verdragen opgesteld werden.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Omdat ik wat zo goed weet? Hij heeft het waarschijnlijk over het Potsdam-akkoord en Twee-Plus-Vier-Verdrag, m.b.t. oostwaartse expansie NAVO.
Maar daar gaat mijn reactie niet over.
Ah, jij bent in St. Petersburg geweest en je kunt "redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne". En daaruit concludeer jij dus dat Oekraïne, met 23% van de bevolking onder de armoedegrens, "redelijk mooie en welvarende steden" heeft. Dit in tegenstelling tot Rusland, met 12,9% van de bevolking onder de armoedegrens, waar het buiten Moskou en St. Petersburg "niks meer voorstelt".quote:Op zondag 27 maart 2022 04:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben alleen in St Petersburg geweest en nooit in Oekraïne die stond wel op me verlanglijstje(maar ja dat zal het komende jaar/jaren lastig worden. Maar je kan redelijk wat lezen over hoe Rusland in elkaar zit en Oekraïne. Daarnaast zou ik je adviseren om te verdiepen in de Sovjet-Unie want dan snap je ook meer van dit conflict.
Het Potsdam-akkoord (1) en Twee-Plus-Vier-Verdrag m.b.t. oostwaartse expansie van de NAVO (2). Die laatste is uit 1990. Ik wist niet dat de NAVO 30 jaar geleden nog niet bestond.quote:Op zondag 27 maart 2022 04:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat Poetin allemaal bedoelt. Oh het Potsdam-akkoord waar de Russen zich niet aan hebben gehouden. En NAVO bestond nog helemaal niet toen die verdragen opgesteld werden.
Mijn punt is hij liegt over alles, deze dingen ook. De redens die hij opgaf voor de binnenval. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Behalve voor wappies, die zijn in het begin gestruikeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |