abonnement Unibet Coolblue
pi_204122071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat plaatje ben ik dus helemaal niet bekend mee. Te jong denk ik. Leg eens uit. :P
Ik voel me oud nu.
pi_204122072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik voel me oud nu.
_O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:48:17 #203
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet specifiek in reactie op jou; de ergste fouten in de MSM kan nog niet in de schaduw staan van de Goebelliaanse doublethink staan die de (Putin-)wappies ongestraft mogen blijven verkopen dag in dag uit.
Dit is vrij algemeen. Waar doel je specifiek op?
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:48:39 #204
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122083
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het was ook sarcastisch bedoeld ;)

Maar ja vrijheid van meningsuiting he! Dat is een beetje een nadeel in vrije landen.
Ik begreep dat jij sarcastisch was. Maar de wappies zeggen dat zonder een zweempje van ironie. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting alleen een probleem is als je er van maakt dat je alles kunt zeggen zonder er ooit enige verantwoording over te hoeven afleggen. Of dat de 'MSM' plotseling gaan doen alsof elke mening precies dezelfde waarde heeft in een waardenvrije arena.

Volgens mij kun je dus echt niet zeggen dat bijvoorbeeld RT een bijdrage leverde aan de discussie. RT was gewoon keiharde propaganda. Niet met het doel mensen een genformeerd standpunt te kunnen laten bereiken maar met het doel mensen doelbewust te misleiden.
pi_204122092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik begreep dat jij sarcastisch was. Maar de wappies zeggen dat zonder een zweempje van ironie. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting alleen een probleem is als je er van maakt dat je alles kunt zeggen zonder er ooit enige verantwoording over te hoeven afleggen. Of dat de 'MSM' plotseling gaan doen alsof elke mening precies dezelfde waarde heeft in een waardenvrije arena.

Volgens mij kun je dus echt niet zeggen dat bijvoorbeeld RT een bijdrage leverde aan de discussie. RT was gewoon keiharde propaganda. Niet met het doel mensen een genformeerd standpunt te kunnen laten bereiken maar met het doel mensen doelbewust te misleiden.
Dankzij RT werd ik op de hoogte gesteld van nepnieuws gefabriceerd door de NOS.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204122099
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik begreep dat jij sarcastisch was. Maar de wappies zeggen dat zonder een zweempje van ironie. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting alleen een probleem is als je er van maakt dat je alles kunt zeggen zonder er ooit enige verantwoording over te hoeven afleggen. Of dat de 'MSM' plotseling gaan doen alsof elke mening precies dezelfde waarde heeft in een waardenvrije arena.

Volgens mij kun je dus echt niet zeggen dat bijvoorbeeld RT een bijdrage leverde aan de discussie. RT was gewoon keiharde propaganda. Niet met het doel mensen een genformeerd standpunt te kunnen laten bereiken maar met het doel mensen doelbewust te misleiden.
Het argument is dan altijd dat mensen dat zelf maar moeten beoordelen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204122102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik denk dat zonder die wapens de drempel om een ander land aan te vallen veel lager was geweest.
Tja, ik weet het niet. Maar we kunnen wel onszelf er totaal de vernietiging mee in helpen. Bij conventionele oorlogsvoering zit daar een grens aan. Ik heb ze liever helemaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:51:37 #208
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122105
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik onderschat dat helemaal niet. De leugens en desinfo omtrent 9/11, Syri, Irak, het bankwezen rond de crisis van 08' en meer recent met corona hebben onmetelijk veel schade aangericht. Duizend miljoen kwalitatieve levensjaren compleet verneukt.
En weet wat ik vind van hoe er gereageerd moet worden op jouw soort van bijdrage?

Heel simpel; inhoudelijk negeren. En dat hoef ik maar n keer te doen.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:51:49 #209
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122107
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik begreep dat jij sarcastisch was. Maar de wappies zeggen dat zonder een zweempje van ironie. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting alleen een probleem is als je er van maakt dat je alles kunt zeggen zonder er ooit enige verantwoording over te hoeven afleggen. Of dat de 'MSM' plotseling gaan doen alsof elke mening precies dezelfde waarde heeft in een waardenvrije arena.

Volgens mij kun je dus echt niet zeggen dat bijvoorbeeld RT een bijdrage leverde aan de discussie. RT was gewoon keiharde propaganda. Niet met het doel mensen een genformeerd standpunt te kunnen laten bereiken maar met het doel mensen doelbewust te misleiden.
Wat heeft Russian Times nou met de vrijheid van meningsuiting hier te maken?
pi_204122115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik begreep dat jij sarcastisch was. Maar de wappies zeggen dat zonder een zweempje van ironie. Ik denk dat vrijheid van meningsuiting alleen een probleem is als je er van maakt dat je alles kunt zeggen zonder er ooit enige verantwoording over te hoeven afleggen. Of dat de 'MSM' plotseling gaan doen alsof elke mening precies dezelfde waarde heeft in een waardenvrije arena.

Volgens mij kun je dus echt niet zeggen dat bijvoorbeeld RT een bijdrage leverde aan de discussie. RT was gewoon keiharde propaganda. Niet met het doel mensen een genformeerd standpunt te kunnen laten bereiken maar met het doel mensen doelbewust te misleiden.
Iedereen is gewoon een beetje propaganda. Doen wij net zo hard aan mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204122116
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het argument is dan altijd dat mensen dat zelf maar moeten beoordelen.
Daar zou ook Putin het stellig mee oneens zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204122123
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het argument is dan altijd dat mensen dat zelf maar moeten beoordelen.
Dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:53:37 #213
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122127
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:50 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dankzij RT werd ik op de hoogte gesteld van nepnieuws gefabriceerd door de NOS.
Het is niet nodig voor jou om te reageren op wat ik schrijf. Het is wel duidelijk dat jij in een andere dimensie leeft en ik ben niet genteresseerd hoe de wereld eruit ziet voor jou of je soort.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:53:44 #214
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_204122128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Laten we eens beginnen met die wonderamateurpiloot die een manoeuvre wist uit te halen die geen prof met 100k vlieguren kan nabootsen :'). Het is bijna komisch. Maar vooral beledigend, de desinfo omtrent 9/11.
Sjonge jonge, er zit maar een matig slotje op de BNW deur h.

Kan iemand daar nou eindelijk eens een keer een fatsoenlijk slot voor halen?

Alvast bedankt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_204122131
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ahh jij bent er zoeen die denkt dat de Amerikanen zelf de Twin Towers hebben opgeofferd zodat ze oorlogje konden gaan spelen in Irak? Had dat dan meteen gezegd, dan had ik je gewoon genegeerd.
Eerst Afghanistan. Irak kreeg zijn eigen leugens, welke werden opgeserveerd door onze nu-factcheckmachines.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204122132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:40 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik denk dat de Russen zich niet geheel bloot geven, waarom sturen ze anders onervaren dienstplichtigen naar het slagveld? Russen hebben nooit veel gegeven om het verlies van voetvolk, dat is allemaal vervangbaar in hun ogen.
Ze houden de wat ervaren soldaten achter om Rusland en Putin te verdedigen in de wake van een aanval.

Alleen zal dat ook wel geen hol voorstellen gezien de moraal beneden vriespunt is en de conditie van het leger waarschijnlijk ook ruk is omdat de geldstromen niet naar defensie gegaan zijn maar naar de speeltjes van de elite.
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:55:13 #217
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Iedereen is gewoon een beetje propaganda. Doen wij net zo hard aan mee.
Jij denkt dat een onontkoombare bias hetzelfde is als doelbewuste propaganda?
pi_204122143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Tja, ik weet het niet. Maar we kunnen wel onszelf er totaal de vernietiging mee in helpen. Bij conventionele oorlogsvoering zit daar een grens aan. Ik heb ze liever helemaal niet.
Conventionele bommen doen net zoveel schade als onconventionele, en soms zelfs nog meer. Iedereen heeft het altijd maar over de gruwelen van de nukes op Hiroshima en Nagasaki, maar je hoort zelden iets over het bombardement op Tokio, dat met 'conventionele brandbommen' werd uitgevoerd, maar uiteindelijk een hoger dodental opleverde onder de burgerbevolking dan die van Hiroshima en Nagasaki.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204122147
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:53 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is niet nodig voor jou om te reageren op wat ik schrijf. Het is wel duidelijk dat jij in een andere dimensie leeft en ik ben niet genteresseerd hoe de wereld eruit ziet voor jou of je soort.
Ik reageer nooit voor het individu zelf. De geschiedenisboeken mogen zien dat je gecorrigeerd werd. Minstens eenmaal.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:57:49 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204122166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Dus dit waarom dat vliegtuig dat onderweg was naar China weer omkeerde? Omdat China alvast duidelijk had gemaakt dat ze tegen de oorlog waren?
twitter


Meer interessant nieuws dat China ook binnenlands van invalshoek veranderd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 17 maart 2022 @ 23:58:15 #221
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit.
Het idee alleen dat mensen de tijd of het vermogen hebben om een permanent bombardement met feitelijke onjuistheden op de juiste waarde te schatten is op zich al een absurde leugen.

Het is al moeilijk genoeg om een mening te vormen in een wereld waar het journaille probeert te informeren op een min of meer betrouwbare manier. Als je te maken hebt met non-stop propaganda wordt het onmogelijk.
pi_204122173
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Globalisten die gelieerd zijn aan het WEF hebben baat bij het escaleren van dit conflict. Bewijs is de escalerende houding van de VS tegenover Rusland en recent China die constructief tegenover onderhandelingen en zekerstellen van de veiligheidseisen staan.

Ook is de VS jarenlang aan het rommelen geweest in Oekrane met het installeren van biolabs die gebruikt kunnen worden ter inzet van biologische oorlogsvoering.
Stel bij je volgende sessie voor dat je er een mooie kleurplaat van maakt. Wellicht helpt het in het proces.

Of je neemt voortaan gewoon de juiste medicijnen ipv de meegesmokkelde LSD.
pi_204122179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:52 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Daar zou ook Putin het stellig mee oneens zijn.
Ja daarom is het ook een nadeel van vrije landen. Putin kan ze gewoon de mond snoeren :')

Trump had dat ook best gewild :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204122185
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ze houden de wat ervaren soldaten achter om Rusland en Putin te verdedigen in de wake van een aanval.

Alleen zal dat ook wel geen hol voorstellen gezien de moraal beneden vriespunt is en de conditie van het leger waarschijnlijk ook ruk is omdat de geldstromen niet naar defensie gegaan zijn maar naar de speeltjes van de elite.
Enne er zijn ook heel wat Russische mannen die niet eens in dienst gaan. Als je studeert hoef je niet. Als je een chronische ziekte hebt hoef je ook niet. Maar je moet wel drie ziektebriefjes inleveren van drie verschillende ziekenhuizen die allemaal de ziekte bevestigen.
Hier word ook wel eens mee gesjoemeld ( artsen veel geld geven om een briefje te laten maken) Maar dat is strafbaar. Al kan je die straf ook wel weer afkopen als je veel geld hebt. ( hoezo corrupt land?)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:00:40 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204122186
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Globalisten die gelieerd zijn aan het WEF hebben baat bij het escaleren van dit conflict. Bewijs is de escalerende houding van de VS tegenover Rusland en recent China die constructief tegenover onderhandelingen en zekerstellen van de veiligheidseisen staan.

Ook is de VS jarenlang aan het rommelen geweest in Oekrane met het installeren van biolabs die gebruikt kunnen worden ter inzet van biologische oorlogsvoering.
Alleen had het WEF veel meer gehad aan pre-invasie Rusland (markt van 140 miljoen mensen die nu afgesloten is) dan Oekraine (40 miljoen mensen). Biolabs staan overal. Een lab wat onderzoek doet naar landbouwgrond of pesticide is ook een biolab, dus dat zegt weinig. Als je specifieke informatie hebt wat er in die labs gebeurd graag delen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:00:45 #226
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_204122188
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Stel bij je volgende sessie voor dat je er een mooie kleurplaten van maakt. Wellicht helpt het in het proces.

Of je neemt voortaan gewoon de juiste medicijnen ipv de meegesmokkelde LSD.
Ik vind het bijzonder.. complotdenkers.. wappies..

En het maakt ook niet uit over welk onderwerp het gaat h..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_204122189
Mensen die te dom zijn om te zien hoe sturend het journaille is zouden kansloos zijn vs alle online propaganda. Het is daarom maar goed dat ze zich vastklampen aan de NOS en dergelijke.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:01:05 #228
117098 Hathor
Effe niet
pi_204122193
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Stel bij je volgende sessie voor dat je er een mooie kleurplaten van maakt. Wellicht helpt het in het proces.

Of je neemt voortaan gewoon de juiste medicijnen ipv de meegesmokkelde LSD.
Die biolabs worden overigens ook gebruikt voor het fameuze internationale elite pedonetwerk, dat wist je zeker niet he? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:02:03 #229
117098 Hathor
Effe niet
pi_204122200
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:00 schreef Complotwappie het volgende:
Mensen die te dom zijn om te zien hoe sturend het journaille is zouden kansloos zijn vs alle online propaganda. Het is daarom maar goed dat ze zich vastklampen aan de NOS en dergelijke.
Ok, ga jij dan maar lekker terug naar feesboek. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:04:04 #230
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122210
Hoe meld ik overigens dat ik wordt lastig gevallen in DM door een gebruiker ?
pi_204122211
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja daarom is het ook een nadeel van vrije landen. Putin kan ze gewoon de mond snoeren :')

Trump had dat ook best gewild :Y
Het kan zeker een nadeel zijn, maar in principe geloven we dat de vrijheid netto meer waarde oplevert. Censuurgrage teefjes vergeten dat altijd in confrontatie met het temporele probleem. Geen geduld en geen groot inzicht. Volledig reactionair, angstig, vol met haat en laf.

Maar waaruit bleek dat? Men poogde vooral Trump de mond te snoeren dacht ik? En zelfs daarop greep hij niet in.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204122217
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:00 schreef Complotwappie het volgende:
Mensen die te dom zijn om te zien hoe sturend het journaille is zouden kansloos zijn vs alle online propaganda. Het is daarom maar goed dat ze zich vastklampen aan de NOS en dergelijke.
Gelukkig hebben we Willem Engel die ons de waarheid kan vertellen :')
pi_204122218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef HiZ het volgende:
Hoe meld ik overigens dat ik wordt lastig gevallen in DM door een gebruiker ?
Die kan je blocken toch.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:05:33 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_204122222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef HiZ het volgende:
Hoe meld ik overigens dat ik wordt lastig gevallen in DM door een gebruiker ?
Gewoon blokkeren?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204122229
Mag het weer ontopic?
pi_204122235
Ik ga weer verder haken. Mazzel
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:06:46 #237
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122236
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja daarom is het ook een nadeel van vrije landen. Putin kan ze gewoon de mond snoeren :')

Trump had dat ook best gewild :Y
Vreemd toeval he, dat Trump zo gek was op Putin.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:06:50 #238
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204122237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef quirina het volgende:

[..]
Die kan je blocken toch.
Gewoon melden bij @yvonne, of @Danny.

Dat geouwehoer moet altijd stoppen. Das gewoon klaar.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 00:06:58 #239
5428 crew  miss_sly
pi_204122238
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef HiZ het volgende:
Hoe meld ik overigens dat ik wordt lastig gevallen in DM door een gebruiker ?
Even bij een FA melden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204122244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:00 schreef quirina het volgende:

[..]
Enne er zijn ook heel wat Russische mannen die niet eens in dienst gaan. Als je studeert hoef je niet. Als je een chronische ziekte hebt hoef je ook niet. Maar je moet wel drie ziektebriefjes inleveren van drie verschillende ziekenhuizen die allemaal de ziekte bevestigen.
Hier word ook wel eens mee gesjoemeld ( artsen veel geld geven om een briefje te laten maken) Maar dat is strafbaar. Al kan je die straf ook wel weer afkopen als je veel geld hebt. ( hoezo corrupt land?)
Als je in Moskou een winkel had of een kantoor dan kreeg je "bescherming" tegen betaling van de mafia aangeboden die wilden voorkomen dat anderen je het leven zuur maakten.

Dat inclusief hetgeen wat jij benoemde is allemaal het einde van een spiraal die al op Kremlin niveau begint.

Rusland exporteert tegenwoordig alleen nog maar gas, vodka, wapens en criminaliteit in alle vormen.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:08:09 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204122265
Mensen die RT kijken en vervolgens NOS propaganda noemen :') kansloos dom volk :')

dat ze lui als putin en willem engel maar in hun reet neuken, wellicht vinden ze dat nog prettig ook
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204122268
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we Willem Engel die ons de waarheid kan vertellen :')
Ik ken Engel alleen maar omdat men een karikatuur nodig heeft om valide kritiek weg te kunnen bagatelliseren. Een randfiguur voor met name de NOS-kijker dus.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204122271
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het kan zeker een nadeel zijn, maar in principe geloven we dat de vrijheid netto meer waarde oplevert. Censuurgrage teefjes vergeten dat altijd in confrontatie met het temporele probleem. Geen geduld en geen groot inzicht. Volledig reactionair, angstig, vol met haat en laf.

Maar waaruit bleek dat? Men poogde vooral Trump de mond te snoeren dacht ik? En zelfs daarop greep hij niet in.
Daar ging hij dan ook niet over. Niemand heeft de plicht om een platform te zijn voor Trump's leugens.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:12:25 #245
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204122279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je in Moskou een winkel had of een kantoor dan kreeg je "bescherming" tegen betaling van de mafia aangeboden die wilden voorkomen dat anderen je het leven zuur maakten.

Dat inclusief hetgeen wat jij benoemde is allemaal het einde van een spiraal die al op Kremlin niveau begint.

Rusland exporteert tegenwoordig alleen nog maar gas, vodka, wapens en criminaliteit in alle vormen.
Dat is al jaren gaande in Nederland…
Dat was 25 jaar geleden al bekend hier.

Das niks Russisch ofzo, licht getinte jongens in Nederland proberen dat ook. Gewoon direct de tent uit trappen. Vervolgens een handgranaat voor de deur.

Does niet zo naef..
pi_204122280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:02 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok, ga jij dan maar lekker terug naar feesboek. :')
Waarom? Ik kan hier de nep-intelligentsia uitlachen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:13:53 #247
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122286
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we Willem Engel die ons de waarheid kan vertellen :')
Ja dacht ik ook al; echt slimme mensen (niet wij de sheeple) vervangen matige informatie voor het onderbuikgevoel om het allemaal beter te weten.

Maar dan weten ze ook meteen alles; hoe alle overheden onder een hoedje spelen en hoe alles met alles verbonden is.

Ik denk dan altijd; als de president van de VS niet eens geheim kon houden dat hij in een kast een blowjob kreeg van een stagiaire, hoe houden ze dan al die andere dingen wel geheim?

Enne, je moest ook wel heel dom zijn om te geloven dat Irak (Saddam) massavernietigingswapens had. Het was volstrekt duidelijk voor iedereen die even oplette dat ze zijn onwil om mee te werken aan onderzoeken tegen hem gebruikten. Het ging dus om een opgeklopte beschuldiging die handig kon worden gebruikt omdat hij niet wilde bewijzen wat er niet was. Ik zelf was trouwens tegen de invasie in Iraq; het was te overduidelijk unfinished business van de Bush familie. En als er al een land aangevallen moest worden in die regio voor 9/11 dan was het zeker niet Irak.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:14:40 #248
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122289
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:04 schreef quirina het volgende:

[..]
Die kan je blocken toch.
Ja, ik zie dat je kunt blocken, maar ik vind bij dat soort ongein dat er een rode lijn wordt overschreden. Dus alleen blokkeren vind ik dan niet voldoende.
pi_204122292
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar ging hij dan ook niet over. Niemand heeft de plicht om een platform te zijn voor Trump's leugens.
Dat stel ik ook nergens, maar als jij het over Trump hebt in relatie tot censuur was evident het omgekeerde het geval. En om de onnozelheid van jouw claim te duiden herinner ik je er aan dat hij zelfs daar niet op ingreep door bv de desbetreffende bedrijven aan te pakken cq op te breken. Niet eens een eerste of onderzoekende stap tot ondernomen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:15:54 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204122295
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:00 schreef Complotwappie het volgende:
Mensen die te dom zijn om te zien hoe sturend het journaille is zouden kansloos zijn vs alle online propaganda. Het is daarom maar goed dat ze zich vastklampen aan de NOS en dergelijke.
Gelukkig kan kon je nog bij RT terecht om te ontgiften van al die NOS-propaganda.

:')
Huilen dan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:17:30 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204122299
Och jee die arme trump toch :'( . Ja dat was me wel een slachtoffer van de leugens van de "mainstream media" h.
Huilen dan.
pi_204122300
Waarom denken die wappies toch altijd dat iedereen die niet die zelfde idiote gedachten hebben, de hele dag alleen maar NOS volgen?
pi_204122303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom denken die wappies toch altijd dat iedereen die niet die zelfde idiote gedachten hebben, de hele dag alleen maar NOS volgen?
Beperkt denkpatroon en IQ
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:19:07 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204122308
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gelukkig is het vooral dat ik in staat ben om niet in fuik van de een of de ander te eindigen, waardoor ik in staat ben gebleven de onzin van beide te herkennen.
Ja, gelukkig maar.
Huilen dan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:19:21 #255
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122311
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee die arme trump toch :'( . Ja dat was me wel een slachtoffer van de leugens van de "mainstream media" h.
Ja, hij was bijna gedwongen een staatsgreep te plegen door het denkbeeldige geweld van zijn tegenstanders. Overigens, je kunt van Putin niet zeggen dat hij niet weet hoe je verkiezingen wint, alleen Russische verkiezingen niet zo.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:20:38 #256
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204122320
Mare, dit is toch het topic over het nieuws uit Oekrane niet de slow chat?
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:20:58 #257
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122323
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom denken die wappies toch altijd dat iedereen die niet die zelfde idiote gedachten hebben, de hele dag alleen maar NOS volgen?
Ik schat dat ik in de afgelopen 15 jaar misschien 10 keer het journaal of een actualiteitenrubriek op het Nederlandse nieuws heb bekeken. Ik vind het niveau meestal betreurenswaardig laag en tendentieus. Ik vind het beledigend om te moeten horen dat ik me erdoor laat benvloeden.
pi_204122326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:15 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat stel ik ook nergens, maar als jij het over Trump hebt in relatie tot censuur was evident het omgekeerde het geval. En om de onnozelheid van jouw claim te duiden herinner ik je er aan dat hij zelfs daar niet op ingreep door bv de desbetreffende bedrijven aan te pakken cq op te breken. Niet eens een eerste of onderzoekende stap tot ondernomen.
Trump wilde maar wat graag media censureren en een aantal journalisten zijn ook onderzocht door zijn DOJ?

twitter

twitter


[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 18-03-2022 00:38:39 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:22:10 #259
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204122335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:19 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja, hij was bijna gedwongen een staatsgreep te plegen door het denkbeeldige geweld van zijn tegenstanders. Overigens, je kunt van Putin niet zeggen dat hij niet weet hoe je verkiezingen wint, alleen Russische verkiezingen niet zo.
Nou nou nou, daar had Trump ook nog wel e.e.a. van kunnen leren: als je al je tegenstanders gewoon vergiftigt, naar de goelag stuurt, of anderszins weet uit te schakelen dan hoef je ook niet te frauderen of je tegenstander daarvan te beschuldigen.
Huilen dan.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:22:41 #260
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_204122336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Mare, dit is toch het topic over het nieuws uit Oekrane niet de slow chat?
Ja, maar er zijn er een paar verdwaald.

Letterlijk en figuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_204122342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat is al jaren gaande in Nederland…
Dat was 25 jaar geleden al bekend hier.

Das niks Russisch ofzo, licht getinte jongens in Nederland proberen dat ook. Gewoon direct de tent uit trappen. Vervolgens een handgranaat voor de deur.

Does niet zo naef..
Wil je nu aangeven dat zowat de gehele middenstand protectiegeld betaalt in Nederland?
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:24:33 #262
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204122345
Ja, inderdaad het gaat hier over die oorlog in Oekrane. Begrijp ik nou goed dat China aan het bijdraaien is in het conflict? Ik lees zo tussendoor steeds dat de VS echt non-stop aan het vertellen zijn dat China niet moet denken dat het ongestraft Rusland kan helpen in deze oorlog.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:25:30 #263
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122348
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 23:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Conventionele bommen doen net zoveel schade als onconventionele, en soms zelfs nog meer. Iedereen heeft het altijd maar over de gruwelen van de nukes op Hiroshima en Nagasaki, maar je hoort zelden iets over het bombardement op Tokio, dat met 'conventionele brandbommen' werd uitgevoerd, maar uiteindelijk een hoger dodental opleverde onder de burgerbevolking dan die van Hiroshima en Nagasaki.
Dat is inderdaad het opvallende aan het argument "de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki hebben Japan direct op de knien gekregen en het laatste strijdtoneel van WOII beindigd". In de maanden daarvoor werden met voortdurende bombardementen meer dan 60 Japanse steden in de as gelegd met honderdduizenden doden. Ze gaven geen krimp. Het enige verschil was dat nu slechts 1 bom deze verwoesting kon veroorzaken i.p.v. taptijtbombardementen. Maar het resultaat, steden in puin en duizenden slachtoffers, verschilde in geen enkel opzicht van wat daar al maanden gaande was.

De oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie was de reden dat ze capituleerden. En zelfs zonder de Sovjet-Unie was het slechts nog een kwestie van tijd, want vrijwel al hun materieel was al aan puin geschoten. Met de atoombom hadden ze alleen nu een excuus, een 'wonderwapen', om de schande van overgave (diep verankerd in de Japanse samurai-/strijderscultuur) te voorkomen en zodoende Hirohito op de troon te houden.
pi_204122350
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou nou nou, daar had Trump ook nog wel e.e.a. van kunnen leren: als je al je tegenstanders gewoon vergiftigt, naar de goelag stuurt, of anderszins weet uit te schakelen dan hoef je ook niet te frauderen of je tegenstander daarvan te beschuldigen.
Goelags niet meer.
Vergiftigen, vermoorden of jarenlang in de gevangenis zetten ja dat is Putins stijl.
Navalny hoort binnenkort dat hij langer in de gevangenis mag blijven wegens “fraude”
pi_204122363
En straks is de doodstraf weer volstrekt legaal in Rusland.
vrees dat de Russen dan om het minste of geringste tegen de muur gezet gaan worden.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:28:46 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204122369
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204122382
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het opvallende aan het argument "de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki hebben Japan direct op de knien gekregen en het laatste strijdtoneel van WOII beindigd". In de maanden daarvoor werden met voortdurende bombardementen meer dan 60 Japanse steden in de as gelegd met honderdduizenden doden. Ze gaven geen krimp. Het enige verschil was dat nu slechts 1 bom deze verwoesting kon veroorzaken i.p.v. taptijtbombardementen. Maar het resultaat, steden in puin en duizenden slachtoffers, verschilde in geen enkel opzicht van wat daar al maanden gaande was.

De oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie was de reden dat ze capituleerden. En zelfs zonder de Sovjet-Unie was het slechts nog een kwestie van tijd, want vrijwel al hun materieel was al aan puin geschoten. Met de atoombom hadden ze alleen nu een excuus, een 'wonderwapen', om de schande van overgave (diep verankerd in de Japanse samurai-/strijderscultuur) te voorkomen en zodoende Hirohito op de troon te houden.
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?

De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer n zouden krijgen, en daarna weer n (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:34:48 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204122394
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wil je nu aangeven dat zowat de gehele middenstand protectiegeld betaalt in Nederland?
Geen idee, ik zeg alleen wat ik 25 jaar geleden al wist en zag…
pi_204122395
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 20:15 schreef Ixnay het volgende:

Hoe Poetin corruptie aanpakt.

Mensen, ben eens heel hl eerlijk tegen jezelf:

Zien jullie Rutte dit doen? :')
Of sleepy Joe Biden? _O-
Lol meteen slecht afgelopen met die belalov na z’n 1 biljoen naar 8 biljoen projectje https://amp.theguardian.c(...)cs-official-poisoned
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204122417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?

De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer n zouden krijgen, en daarna weer n (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
De meningen lijken wat verdeeld te zijn onder historici. Er valt zeker wat voor te zeggen dat het in belangrijke mate de Soviet Unie was, die hen de pan in hakte, wat het hem uiteindelijk deed. Althans, zoals ik het begrijp. Je moet ook wel begrijpen dat na de Tweede Wereldoorlog het niet bepaald populair was om de Soviets ook maar enigszins credits te geven.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:42:36 #271
117098 Hathor
Effe niet
pi_204122422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?

De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer n zouden krijgen, en daarna weer n (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
De druppel was dat de volgende op Tokio zou zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:43:41 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122427
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?

De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer n zouden krijgen, en daarna weer n (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
Precies om wat ik zeg: de oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie, die op hetzelfde moment kwam als de tweede bom op Nagasaki. De reden was dus die oorlogsverklaring, de bom een 'mooi' excuus voor de bhne. Maanden aan bombardementen met meer dan 60 steden in de as en honderdduizenden slachtoffers deed de Japanners op geen enkele wijze buigen. Waarom zouden die atoombommen dat dan wel doen? Er was geen enkel verschil qua resultaat in verwoesting en slachtoffers.
pi_204122449
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Precies om wat ik zeg: de oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie, die op hetzelfde moment kwam als de tweede bom op Nagasaki. De reden was dus die oorlogsverklaring,
Een correlatie is nog geen verband.

Daarbij kwam de oorlogsverklaring van de Sovjets nadat de eerste bom gevallen was. Dus, dan is het goed mogelijk dat de Sovjets de oorlog durfden/konden verklaren omdat Japan toch al nucleair aangevallen was.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:55:56 #274
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een correlatie is nog geen verband.

Daarbij kwam de oorlogsverklaring van de Sovjets nadat de eerste bom gevallen was. Dus, dan is het goed mogelijk dat de Sovjets de oorlog durfden/konden verklaren omdat Japan toch al nucleair aangevallen was.
Ja, zo kun je het uitleggen. Niet erg plausibel wat mij betreft.
pi_204122460
Er staan veel slimme dingen in dat handboek.

quote:
Zo veel mogelijk blokkades opwerpen en tunnels graven is dus wat de Oekraners moeten doen:





[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 18-03-2022 01:17:37 ]
  vrijdag 18 maart 2022 @ 00:56:24 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204122461
Realistischer dan dit kan het niet worden voor ons. FPS van in een schuttersput zitten en bijna dood geschoten worden (kogel raakt z'n geweer).
twitter


[ Bericht 99% gewijzigd door slashdotter3 op 18-03-2022 01:01:46 ]
pi_204122463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, zo kun je het uitleggen. Niet erg plausibel wat mij betreft.
Meest plausibele is dat de Japanners opgaven vanwege de verwoestende werking van de atoombom.

En dat er na een tweede, ook wel derde/vierde/vijfde etc. mogelijk was.
pi_204122464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Meest plausibele is dat de Japanners opgaven vanwege de verwoestende werking van de atoombom.

En dat er na een tweede, ook wel derde/vierde/vijfde etc. mogelijk was.
Lijkt mij ook. Er waren ook nog geen andere landen die met een atoombom konden teruggooien.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:01:58 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Meest plausibele is dat de Japanners opgaven vanwege de verwoestende werking van de atoombom.

En dat er na een tweede, ook wel derde/vierde/vijfde etc. mogelijk was.
Tja, niet mee eens.
pi_204122472
In het Amerikaanse Congres doen de Trumpaanhangers ook lekker mee met de verspreiding van het biolabs-verhaal :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204122483
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Meest plausibele is dat de Japanners opgaven vanwege de verwoestende werking van de atoombom.

En dat er na een tweede, ook wel derde/vierde/vijfde etc. mogelijk was.
Nee, het meest waarschijnlijke is dat het beide een rol speelde. Hirohito verwees in zijn overgave speech naar de bommen en een invasie. Je leert hier echter op school alleen maar over de atoombommen.

In juni 1945 had Hirohito de opdracht gegeven vrede te zoeken met de geallieerden door bemiddeling via de Soviet-Unie. Ze hoopten hiermee oa te kunnen bedingen dat de keizer kon aanblijven. Na de eerste bom was dat proces voor zover de Japanners wisten nog bezig. Ze hadden toen in essentie nog maar een grote troepenmacht en die was gepositioneerd in Mantsjoerije. Na die eerste bom, vlak voor de tweede besloot Stalin de Japanners aan te vallen waarna de oorlog verklaard werd. Dat leidde tot een groot verlies van hun laatste grote militaire landmacht. Toen viel de tweede bom.

Daarmee was het duidelijk dat er niet meer via de Soviets over vrede onderhandeld kon worden, en was de Japanse poging om nog iets uit de onderhandelingen te kunnen slepen hopeloos. Daarop gaven ze zich onvoorwaardelijk over.
pi_204122485
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204122488
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
In het Amerikaanse Congres doen de Trumpaanhangers ook lekker mee met de verspreiding van het biolabs-verhaal :')

[ twitter ]
Ja, gewoon maf om te zien hoe Russische propaganda voet aan de grond heeft gekregen in de VS.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:12:44 #284
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122493
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:03 schreef Kijkertje het volgende:
In het Amerikaanse Congres doen de Trumpaanhangers ook lekker mee met de verspreiding van het biolabs-verhaal :')

[ twitter ]
Hoe weet je dat het niet waar is?
pi_204122495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, niet mee eens.
- Op 6 augustus werd de eerste atoombom op Japan gegooid
- Op 8 augustus 1945 verklaarde de Sovjet-Unie de oorlog aan Japan
- Op 9 augustus 1945 werd de tweede atoombom gegooid
- Op 14 augustus werd besloten tot de capitulatie

Tja, zeg het maar. Ik denk dat de atoombommen doorslaggevend waren, en denk dat de Japanners, net als de Duitsers, tot het bittere eind doorgevochten hadden (als er geen atoombommen zouden zijn geweest).
pi_204122499
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nee, het meest waarschijnlijke is dat het beide een rol speelde. Hirohito verwees in zijn overgave speech naar de bommen en een invasie. Je leert hier echter op school alleen maar over de atoombommen.
Ik denk niet dat jij helemaal op de hoogte bent van wat ik op school geleerd hebt.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:20:04 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:26:23 #288
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122519
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
- Op 6 augustus werd de eerste atoombom op Japan gegooid
- Op 8 augustus 1945 verklaarde de Sovjet-Unie de oorlog aan Japan
- Op 9 augustus 1945 werd de tweede atoombom gegooid
- Op 14 augustus werd besloten tot de capitulatie

Tja, zeg het maar. Ik denk dat de atoombommen doorslaggevend waren, en denk dat de Japanners, net als de Duitsers, tot het bittere eind doorgevochten hadden (als er geen atoombommen zouden zijn geweest).
De oorlogsverklaring van de Sovjet-Unie was op 8 augustus om 23:00 (oostelijke tijdzone, gelijklopend met Japan). Een uur later, net na middernacht en dus 9 augustus, startte de Sovjet-invasie.

Ze hadden tot het bittere eind doorgevochten als de Sovjets zich er niet in hadden gemengd (nadat die hun handen weer vrij hadden na het verslaan van Nazi-Duitsland). Japans materieel was al vrijwel volledig in puin, maanden aan bombardementen hadden al honderdduizenden slachtoffers gemaakt en meer dan 60 steden waren dus al verwoest. De atoombommen waren een excuus om ze de schande van capitulatie te besparen en Hirohito in het zadel te houden.

Maar goed, het is een kwestie van welk verhaal je plausibeler vindt. :)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:34:17 #289
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204122534
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
De oorlogsverklaring van de Sovjet-Unie was op 8 augustus om 23:00 (oostelijke tijdzone, gelijklopend met Japan). Een uur later, net na middernacht en dus 9 augustus, startte de Sovjet-invasie.

Ze hadden tot het bittere eind doorgevochten als de Sovjets zich er niet in hadden gemengd (nadat die hun handen weer vrij hadden na het verslaan van Nazi-Duitsland). Japans materieel was al vrijwel volledig in puin, maanden aan bombardementen hadden al honderdduizenden slachtoffers gemaakt en meer dan 60 steden waren dus al verwoest. De atoombommen waren een excuus om ze de schande van capitulatie te besparen en Hirohito in het zadel te houden.

Maar goed, het is een kwestie van welk verhaal je plausibeler vindt. :)
De Amerikanen waren nog niet eens op het hoofdeiland van Japan aangekomen. En zelfs het kleine eiland Okinawa was al een hele pil om in te nemen.

En wat betreft de Russen, die stonden op dat moment ook niet bekend om hun uitmuntende marine.

Ik denk echt dat Japan tot in Tokyo doorgevochten had, als er geen atoombommen geweest zouden zijn. Net zoals de Duitsers tot in Berlijn door bleven vechten. Maar goed, niemand die het weet met dit soort 'wat als' vragen.

Nu weer ontopic?
  vrijdag 18 maart 2022 @ 01:38:42 #291
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204122540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Amerikanen waren nog niet eens op het hoofdeiland van Japan aangekomen. En zelfs het kleine eiland Okinawa was al een hele pil om in te nemen.

En wat betreft de Russen, die stonden op dat moment ook niet bekend om hun uitmuntende marine.

Ik denk echt dat Japan tot in Tokyo doorgevochten had, als er geen atoombommen geweest zouden zijn. Net zoals de Duitsers tot in Berlijn door bleven vechten. Maar goed, niemand die het weet met dit soort 'wat als' vragen.

Nu weer ontopic?
Klopt, word je het toch niet over eens. :) Terug naar het heden.
pi_204122543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeeeeeeeleeeeeee grote explosie
[ twitter ]
Die grote explosie komt door de thermobarische raketten. Dat zijn twee TOS-1A's.
pi_204122545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe weet je dat het niet waar is?
Dat er geen door de VS gerunde biolabs in Oekraine zijn die biowapens maken? Omdat er verdragen zijn tussen allerlei landen die samenwerken in die biolabs aan onderzoek, er dus controle op is en het verhaal op social media bovendien te herleiden is naar de oorsprong ervan.

Het is ook niet de eerste keer dat Rusland met zo'n verhaal komt :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204122547
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 01:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat er geen door de VS gerunde biolabs in Oekraine zijn die biowapens maken? Omdat er verdragen zijn tussen allerlei landen die samenwerken in die biolabs aan onderzoek, er dus controle op is en het verhaal op social media bovendien te herleiden is naar de oorsprong ervan.

Het is ook niet de eerste keer dat Rusland met zo'n verhaal komt :')

[ twitter ]
Ik ben benieuwd wanneer Poetinvriend Baudet het over deze biolabs gaat hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')