Beperkt denkpatroon en IQquote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom denken die wappies toch altijd dat iedereen die niet die zelfde idiote gedachten hebben, de hele dag alleen maar NOS volgen?
Ja, gelukkig maar.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:18 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gelukkig is het vooral dat ik in staat ben om niet in fuik van de een of de ander te eindigen, waardoor ik in staat ben gebleven de onzin van beide te herkennen.
Ja, hij was bijna gedwongen een staatsgreep te plegen door het denkbeeldige geweld van zijn tegenstanders. Overigens, je kunt van Putin niet zeggen dat hij niet weet hoe je verkiezingen wint, alleen Russische verkiezingen niet zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Isdatzo het volgende:
Och jee die arme trump toch. Ja dat was me wel een slachtoffer van de leugens van de "mainstream media" hè.
Ik schat dat ik in de afgelopen 15 jaar misschien 10 keer het journaal of een actualiteitenrubriek op het Nederlandse nieuws heb bekeken. Ik vind het niveau meestal betreurenswaardig laag en tendentieus. Ik vind het beledigend om te moeten horen dat ik me erdoor laat beïnvloeden.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:17 schreef Zwoerd het volgende:
Waarom denken die wappies toch altijd dat iedereen die niet die zelfde idiote gedachten hebben, de hele dag alleen maar NOS volgen?
Trump wilde maar wat graag media censureren en een aantal journalisten zijn ook onderzocht door zijn DOJ?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat stel ik ook nergens, maar als jij het over Trump hebt in relatie tot censuur was evident het omgekeerde het geval. En om de onnozelheid van jouw claim te duiden herinner ik je er aan dat hij zelfs daar niet op ingreep door bv de desbetreffende bedrijven aan te pakken cq op te breken. Niet eens een eerste of onderzoekende stap tot ondernomen.
Nou nou nou, daar had Trump ook nog wel e.e.a. van kunnen leren: als je al je tegenstanders gewoon vergiftigt, naar de goelag stuurt, of anderszins weet uit te schakelen dan hoef je ook niet te frauderen of je tegenstander daarvan te beschuldigen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, hij was bijna gedwongen een staatsgreep te plegen door het denkbeeldige geweld van zijn tegenstanders. Overigens, je kunt van Putin niet zeggen dat hij niet weet hoe je verkiezingen wint, alleen Russische verkiezingen niet zo.
Ja, maar er zijn er een paar verdwaald.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Mare, dit is toch het topic over het nieuws uit Oekraïne niet de slow chat?
Wil je nu aangeven dat zowat de gehele middenstand protectiegeld betaalt in Nederland?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is al jaren gaande in Nederland…
Dat was 25 jaar geleden al bekend hier.
Das niks Russisch ofzo, licht getinte jongens in Nederland proberen dat ook. Gewoon direct de tent uit trappen. Vervolgens een handgranaat voor de deur.
Does niet zo naïef..
Dat is inderdaad het opvallende aan het argument "de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki hebben Japan direct op de knieën gekregen en het laatste strijdtoneel van WOII beëindigd". In de maanden daarvoor werden met voortdurende bombardementen meer dan 60 Japanse steden in de as gelegd met honderdduizenden doden. Ze gaven geen krimp. Het enige verschil was dat nu slechts 1 bom deze verwoesting kon veroorzaken i.p.v. taptijtbombardementen. Maar het resultaat, steden in puin en duizenden slachtoffers, verschilde in geen enkel opzicht van wat daar al maanden gaande was.quote:Op donderdag 17 maart 2022 23:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Conventionele bommen doen net zoveel schade als onconventionele, en soms zelfs nog meer. Iedereen heeft het altijd maar over de gruwelen van de nukes op Hiroshima en Nagasaki, maar je hoort zelden iets over het bombardement op Tokio, dat met 'conventionele brandbommen' werd uitgevoerd, maar uiteindelijk een hoger dodental opleverde onder de burgerbevolking dan die van Hiroshima en Nagasaki.
Goelags niet meer.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou nou nou, daar had Trump ook nog wel e.e.a. van kunnen leren: als je al je tegenstanders gewoon vergiftigt, naar de goelag stuurt, of anderszins weet uit te schakelen dan hoef je ook niet te frauderen of je tegenstander daarvan te beschuldigen.
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het opvallende aan het argument "de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki hebben Japan direct op de knieën gekregen en het laatste strijdtoneel van WOII beëindigd". In de maanden daarvoor werden met voortdurende bombardementen meer dan 60 Japanse steden in de as gelegd met honderdduizenden doden. Ze gaven geen krimp. Het enige verschil was dat nu slechts 1 bom deze verwoesting kon veroorzaken i.p.v. taptijtbombardementen. Maar het resultaat, steden in puin en duizenden slachtoffers, verschilde in geen enkel opzicht van wat daar al maanden gaande was.
De oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie was de reden dat ze capituleerden. En zelfs zonder de Sovjet-Unie was het slechts nog een kwestie van tijd, want vrijwel al hun materieel was al aan puin geschoten. Met de atoombom hadden ze alleen nu een excuus, een 'wonderwapen', om de schande van overgave (diep verankerd in de Japanse samurai-/strijderscultuur) te voorkomen en zodoende Hirohito op de troon te houden.
Geen idee, ik zeg alleen wat ik 25 jaar geleden al wist en zag…quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wil je nu aangeven dat zowat de gehele middenstand protectiegeld betaalt in Nederland?
Lol meteen slecht afgelopen met die belalov na z’n 1 biljoen naar 8 biljoen projectje https://amp.theguardian.c(...)cs-official-poisonedquote:Op donderdag 17 maart 2022 20:15 schreef Ixnay het volgende:
Hoe Poetin corruptie aanpakt.
Mensen, ben eens heel héél eerlijk tegen jezelf:
Zien jullie Rutte dit doen?
Of sleepy Joe Biden?
De meningen lijken wat verdeeld te zijn onder historici. Er valt zeker wat voor te zeggen dat het in belangrijke mate de Soviet Unie was, die hen de pan in hakte, wat het hem uiteindelijk deed. Althans, zoals ik het begrijp. Je moet ook wel begrijpen dat na de Tweede Wereldoorlog het niet bepaald populair was om de Soviets ook maar enigszins credits te geven.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?
De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer één zouden krijgen, en daarna weer één (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
De druppel was dat de volgende op Tokio zou zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom gaven de Japanners zich dan pas over nadat er een tweede atoombom gegooid werd?
De Japanners zagen ook wel in dat ze er, zonder overgave, weer één zouden krijgen, en daarna weer één (en misschien wel heel veel). De atoombom was dus wel de reden van overgave.
Precies om wat ik zeg: de oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie, die op hetzelfde moment kwam als de tweede bom op Nagasaki. De reden was dus die oorlogsverklaring, de bom een 'mooi' excuus voor de bühne. Maanden aan bombardementen met meer dan 60 steden in de as en honderdduizenden slachtoffers deed de Japanners op geen enkele wijze buigen. Waarom zouden die atoombommen dat dan wel doen? Er was geen enkel verschil qua resultaat in verwoesting en slachtoffers.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een correlatie is nog geen verband.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Precies om wat ik zeg: de oorlogsverklaring door de Sovjet-Unie, die op hetzelfde moment kwam als de tweede bom op Nagasaki. De reden was dus die oorlogsverklaring,
Ja, zo kun je het uitleggen. Niet erg plausibel wat mij betreft.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 00:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een correlatie is nog geen verband.
Daarbij kwam de oorlogsverklaring van de Sovjets nadat de eerste bom gevallen was. Dus, dan is het goed mogelijk dat de Sovjets de oorlog durfden/konden verklaren omdat Japan toch al nucleair aangevallen was.
Zo veel mogelijk blokkades opwerpen en tunnels graven is dus wat de Oekraïners moeten doen:quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
PDF hier downloaden: https://img1.wsimg.com/bl(...)al_Spencerv3pptx.pdf
Z'n website: https://johnspenceronline.com/urban-warfare
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |