FOK!forum / Gaming / [Cities Skylines #33] Met funky lui die nog steeds over de zeik zijn
mscholwoensdag 16 maart 2022 @ 07:01
Kw9g4HX.png


CitiesSkylines-780x353_1.jpg

Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/s(...)-grafische-mods.html
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?
2mopoj8.jpg
Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
[quote]0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.
[/quote]
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
NAtLzs3.png
LI5zDSt.png
kqW1LSd.png
vnmydhV.png

8TDuw4g.png
wutdyT2.png
7jECj8a.png

VE4kFTQ.png
XhGuieX.png
OaEO3Sw.png
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Binamin
77BB0A1EF3BC7B42E77FC0012D4124DFDBE20E4F

over_hedge
3bf0553d30.jpg

timp0e
21ni91w.jpg

Sylv3se
mr2t6q.jpg
eapnia.jpg
mv24d2.jpg
2ykiezb.jpg
f5mh5.jpg

Surveillance-Fiets
150318_148800_2015-03-18_00002.jpg

Divje
B6D24ADA0C0951993B1BB10FF2351C40724DE742

DutchTrain
2mi2cdd.png

Kriebelhoest
IjJlpuF.jpg

Marcus_Zaagius
ED33587DEB1154FE2CE6D44E61DB660AD5F62797

Drizzt_DoUrden
83961AB4BCC564C38ABE9300FD4903AD14F04581

Trebo
D9FC2790A5766B49915D155346D671FFFE160816
FACBCC3E4DEBC1B25B92CB27B3A453DC63C449D5
B5382E203BAB0964D3E1F5EA95E32BCBAFEC69D2

Fredvz
35cRixy.jpg
DonDruiperwoensdag 16 maart 2022 @ 07:05
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef mschol het volgende:

[..]
ik bedoel meer dat de theorie wel klopt maar dat ik dat niet lang volg.
[..]
meh genoeg mogelijkheden om die ai te tweaken met mods of meer naar je hand te zetten
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.
mscholwoensdag 16 maart 2022 @ 07:53
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten.
valt wel mee toch?

er zijn in settings wat dingen die je aan moet passen (lane selection slider o.a.) maar das eenmalig.
voor de rest je kruispunten goed opzetten waar nodig (gescheiden banen voor afslaan en rechtdoor), evt rotondes.
de rest moet je met aantal banen per weg goed afstellen met bouwen

heb ik wel eens geprobeerd in een stad van mij en dat verbeterde het verkeer enorm, lane connectors bv gebruikte ik zelden
Luctor.et.Emergowoensdag 16 maart 2022 @ 08:13
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
mscholzaterdag 28 mei 2022 @ 09:19
https://www.humblebundle.(...)-colossal-collection?
jogymaandag 30 mei 2022 @ 23:49
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
Dat is wel een goed plan idd
Pileszaterdag 9 juli 2022 @ 14:13
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken.
Hier net hetzelfde gedaan. Wat een gedoe :{
Luctor.et.Emergozaterdag 9 juli 2022 @ 14:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:13 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier net hetzelfde gedaan.
Ik moet er nog aan beginnen. :@

quote:
Wat een gedoe :{
Dit weerhoudt me nog een beetje om het te doen. :@
Pileszaterdag 9 juli 2022 @ 14:36
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had :')

Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed ;(
mscholzaterdag 9 juli 2022 @ 16:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 14:36 schreef Piles het volgende:
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had :')

Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed ;(
is daar niet een mod voor om dat te fixen?

of misschien gewoon LSM ?
Drizzt_DoUrdendonderdag 15 september 2022 @ 21:36
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa _O_


Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig :+
Drizzt_DoUrdendonderdag 15 september 2022 @ 21:38
Tevens ziet @Divje nu weer "funky" in zijn MyAT.
Luctor.et.Emergodonderdag 15 september 2022 @ 22:35
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa _O_


Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig :+
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal. :')
Drizzt_DoUrdendonderdag 15 september 2022 @ 23:02
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal. :')
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown :P Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaan :+

Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 08:03
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown :P Heb wel een keer expres een enorme grid city gebouwd en natuurlijk stond al het verkeer vast, werden er uiteraard geen lijken opgehaald, en begon de computer te zeuren toen ik +/- 250k inwoners had, ben er dus niet meer mee verder gegaan :+

Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven.
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%. |:)
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.

Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat. |:)
mscholvrijdag 16 september 2022 @ 08:12
ik wil de game ook wel weer eens oppakken kijken of dat dit weekend lukt
mscholvrijdag 16 september 2022 @ 08:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%. |:)
Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben.

Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat. |:)
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 08:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:13 schreef mschol het volgende:

[..]
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast?
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift. :?
mscholvrijdag 16 september 2022 @ 08:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift. :?
hmm dat hoort beter te gaan
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 08:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:18 schreef mschol het volgende:

[..]
hmm dat hoort beter te gaan
gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens?
Ja, ik gebruik TPME. Ik zal die eens proberen dan, zodra alle mods zijn geüpdate naar de nieuwste versie.
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 09:49
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 09:50
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Cyan9 het volgende:
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 09:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden.
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project. :P
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 09:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project. :P
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden. :P
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 09:58
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden. :P
Ik denk dat die nooit is afgerond. Eens kijken of ik dit weekend het geduld kan opbrengen.
over_hedgevrijdag 16 september 2022 @ 10:14
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 september 2022 09:49 schreef Cyan9 het volgende:
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden.

Zwaar leven.
En dan ga je maar weer een mmo spelen. Tijd voor een nieuwe pc. Of vaker ggd spelen. Kost niet zoveel
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 10:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En dan ga je maar weer een mmo spelen. Tijd voor een nieuwe pc. Of vaker ggd spelen. Kost niet zoveel
Klopt. En klopt. En klopt ook.
over_hedgevrijdag 16 september 2022 @ 11:39
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Klopt. En klopt. En klopt ook.
Nu wel benieuwd naar wat screenshots van je project
Divjevrijdag 16 september 2022 @ 13:37
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tevens ziet @:Divje nu weer "funky" in zijn MyAT.
Goftedomme :(
Luctor.et.Emergovrijdag 16 september 2022 @ 13:57
Volgens de LSM mis ik 12 assets. Is er een makkelijke manier om die te vinden welke ik mis?
Drizzt_DoUrdenvrijdag 16 september 2022 @ 14:15
Zometeen maar eens rebooten, heb eerst alles wat ik had van mijn schijf gegooid (mods, assets, dat waren er echt honderden), en daarna alle mods en assets die Biffa gebruikte gesubbed en aangevinkt in het spel, wilde een nieuw spel starten, en zat al snel op 100% geheugengebruik :+

Kreeg daarna op zijn Discord server de tip om mijn pagefile (virtuele RAM) flink op te schroeven, heb ik gedaan, maar was dus vergeten om te rebooten. En dat wil ik nu nog niet doen omdat ik zijn filmpjes aan het kiekn ben :P
mscholvrijdag 16 september 2022 @ 16:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens de LSM mis ik 12 assets. Is er een makkelijke manier om die te vinden welke ik mis?
LSM maakt een logfile aan, die moet je even opzoeken, staan linkjes naar de desbetreffende workshopitems :Y
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 16:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nu wel benieuwd naar wat screenshots van je project
Dit zijn de laatste dingen waar ik aan gewerkt heb. :s)

FY8gIsHXEAA6eNp?format=jpg&name=4096x4096

FVESvrQWYAIV649?format=jpg&name=4096x4096

FVESvrHXsAAFr-i?format=jpg&name=4096x4096

FVpVt7NXwAM2O9v?format=jpg&name=4096x4096
Drizzt_DoUrdenvrijdag 16 september 2022 @ 16:59
Hoe krijgt iedereen z'n wegen toch altijd zo donker? Ik had een hele zooi LUT's en map themes, en elke keer waren de wegen standaard grijs :{
Cyan9vrijdag 16 september 2022 @ 17:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe krijgt iedereen z'n wegen toch altijd zo donker? Ik had een hele zooi LUT's en map themes, en elke keer waren de wegen standaard grijs :{
Als ik het me goed herinner de Road Options mod.
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 11:28
?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

Kan iemand mij helpen hoe ik de originele aansluiting op de nieuwe snelweg (rechts) kan aansluiten. En dan vooral vanaf onderaf naar links. Ik weet niet zo goed hoe ik die het beste kan aanleggen. Ik wil de steen die je daar in het midden ziet wel behouden. Met de gedachte dat het te duur is om die weg te halen realistisch gezien. :)
mscholzaterdag 17 september 2022 @ 12:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij helpen hoe ik de originele aansluiting op de nieuwe snelweg (rechts) kan aansluiten. En dan vooral vanaf onderaf naar links. Ik weet niet zo goed hoe ik die het beste kan aanleggen. Ik wil de steen die je daar in het midden ziet wel behouden. Met de gedachte dat het te duur is om die weg te halen realistisch gezien. :)
8rUXfLN.jpeg zo? :D

dan is alles aangesloten toch?
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 12:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:08 schreef mschol het volgende:

[..]
[ afbeelding ] zo? :D

dan is alles aangesloten toch?
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:
?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false
Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 12:28
En ja, ik weet het, net op het moment dat ik een foto maakte, kreeg ik een waarschuwing voor een 8.5 aardbeving.
mscholzaterdag 17 september 2022 @ 12:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:
[ afbeelding ]
Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
van onder (meest rechter baan) naar links (links boven baan) heeft toch gewoon verbinding :?
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 12:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef mschol het volgende:

[..]
van onder (meest rechter baan) naar links (links boven baan) heeft toch gewoon verbinding :?
In de oude situatie wel, maar op het moment dat ik het trompet gedeelte vervang voor de rechtsdoor snelweg, verdwijnt dat natuurlijk.
mscholzaterdag 17 september 2022 @ 12:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast:
[ afbeelding ]
Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. |:)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2560782729 een optie?
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 13:02
quote:
Oh ja, die mod heb ik wel, die eens gebruiken en wat dingen aanpassen.
Drizzt_DoUrdenzaterdag 17 september 2022 @ 14:47
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 september 2022 17:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als ik het me goed herinner de Road Options mod.
Mja, maar die is al ziek oud. Er zijn wel opties met LUT's, een map theme (zoals Southshire), en dan aankutten met Theme Mixer 2, maar niemand op Biffa's discord wil me vertellen welke combi hij nou precies gebruikt, en Biffa zelf is daar natuurlijk te druk voor, gruwelijk irritant :')

Ik wil gewoon pats boem klaar aan de slag kunnen, maar door de nieuwe DLC zijn er flink wat mods broken of outdated, dus kom ik nog geen stap verder, en als ik het spel (met alle mods en assets die Biffa voor z'n UK city gebruikt) opstart wordt er 100% geheugen gebruikt en crashen het spel, Firefox, Opera en Discord :')
Luctor.et.Emergozaterdag 17 september 2022 @ 14:56
Mijn banksaldo fluctueert wel erg rap. Ene moment heb je nog 2 ton, volgende moment is dat weer weg. :')
Cyan9zaterdag 17 september 2022 @ 15:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Mja, maar die is al ziek oud. Er zijn wel opties met LUT's, een map theme (zoals Southshire), en dan aankutten met Theme Mixer 2, maar niemand op Biffa's discord wil me vertellen welke combi hij nou precies gebruikt, en Biffa zelf is daar natuurlijk te druk voor, gruwelijk irritant :')

Ik wil gewoon pats boem klaar aan de slag kunnen, maar door de nieuwe DLC zijn er flink wat mods broken of outdated, dus kom ik nog geen stap verder, en als ik het spel (met alle mods en assets die Biffa voor z'n UK city gebruikt) opstart wordt er 100% geheugen gebruikt en crashen het spel, Firefox, Opera en Discord :')
Ik heb inmiddels geleerd alle andere dingen te sluiten als ik Cities opstart. :+
mscholzaterdag 17 september 2022 @ 20:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn banksaldo fluctueert wel erg rap. Ene moment heb je nog 2 ton, volgende moment is dat weer weg. :')
heel irritant ja :D
Grrrrrrrrzaterdag 17 september 2022 @ 21:40
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:12 schreef mschol het volgende:
ik wil de game ook wel weer eens oppakken kijken of dat dit weekend lukt
Ik heb het een aantal maanden geleden weer eens gedaan, maar tegen de tijd dat de stad interessant groot begon te worden (alles op m'n gemakje gedaan wat groei betreft) kroop er eoa bug in waardoor random nieuwe residential buildings geen residents meer huisvesten. Schijnt een vaker voorkomende bug te zijn en heb er geen oplossing voor kunnen vinden dus mijn motivatie om nu wéér een nieuwe game te starten is tot onder het nulpunt gedaald. :+

Tijd voor deel 2!
over_hedgezondag 18 september 2022 @ 12:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:39 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit zijn de laatste dingen waar ik aan gewerkt heb. :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beetje laat maar: Tof! Lekker veel detail. Wist niet dat jij ook zo van bouw/sim spellen was joh.
Maar idd wel tijd voor nieuwe pc. Want volgens mij kan het er een stuk beter uitzien qua graphics.

Maar je stad ziet er mooi uit ^O^
Troeldinsdag 20 september 2022 @ 11:26
Whaha, ik zie nu pas die beslisboomachtigietsding in de OP. Daar trek ik me dus vrij weinig van aan :@
mscholdinsdag 20 september 2022 @ 13:33
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:26 schreef Troel het volgende:
Whaha, ik zie nu pas die beslisboomachtigietsding in de OP. Daar trek ik me dus vrij weinig van aan :@
beslisboom?

ik zie vooral veel dooie plaatjes :@
Troeldinsdag 20 september 2022 @ 13:35
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:33 schreef mschol het volgende:

[..]
beslisboom?

ik zie vooral veel dooie plaatjes :@
Nah, heb het in het verkeerde topic gepost. Moest in het steamtopic ;)
Drizzt_DoUrdendinsdag 20 september 2022 @ 14:01
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 13:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, heb het in het verkeerde topic gepost. Moest in het steamtopic ;)
Wou net zeggen, waar heeft ze het over? _O-
Troeldinsdag 20 september 2022 @ 14:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Wou net zeggen, waar heeft ze het over? _O-
Don't get me started })
Drizzt_DoUrdendinsdag 20 september 2022 @ 14:01
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Don't get me started })
Jawel :7
Troeldinsdag 20 september 2022 @ 14:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 14:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Jawel :7
Ik keek in dit topic omdat ik dacht, damn, ik moet nodig weer gaan spelen en jij had een filmpje gepost en ik had ook een ander topic open over steam en daar staat dus wel zo'n beslisboomwanneerjeeenspelmoetkopending en ik lette gewoon niet op :P
mscholzaterdag 24 september 2022 @ 21:19
die nieuwe DLC is beetje cheaty als ik biffa mag geloven...
gewoon geen traffic :')
Luctor.et.Emergozaterdag 24 september 2022 @ 21:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:19 schreef mschol het volgende:
die nieuwe DLC is beetje cheaty als ik biffa mag geloven...
gewoon geen traffic :')
Ja, Biffa komt zonder werk te zitten.
Drizzt_DoUrdenzaterdag 24 september 2022 @ 22:00
Maar ook wel teringhoge onderhoudskosten voor al die verkeersvrije zones. Ik heb een flinke tijd geleden wel een stad gezien waar niemand echt auto reed; alles was met verhoogde paden verbonden en er kwam alleen maar vrachtverkeer en servicegedoe voorbij op de wegen :D
Troelzondag 25 september 2022 @ 16:20
Nou, there we go. Ow en ik heb me dus weer niets aangetrokken van die beslisboom in dat andere topic
mscholzondag 20 november 2022 @ 17:48
quote:
16s.gif Op zondag 25 september 2022 16:20 schreef Troel het volgende:
Nou, there we go. Ow en ik heb me dus weer niets aangetrokken van die beslisboom in dat andere topic
en hoe gaat het?

er is weer een bak met dlc gedropt..
Troelzondag 20 november 2022 @ 19:49
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 17:48 schreef mschol het volgende:

[..]
en hoe gaat het?

er is weer een bak met dlc gedropt..
Hahha, er zijn andere spellen die op dit moment interessanter zijn ;)
mscholvrijdag 9 december 2022 @ 14:22
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
Luctor.et.Emergovrijdag 9 december 2022 @ 14:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:22 schreef mschol het volgende:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
:o
mscholzaterdag 10 december 2022 @ 19:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
:o
:o :9~

ik liep achter met biffa video's :@
Drizzt_DoUrdenzaterdag 10 december 2022 @ 19:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:22 schreef mschol het volgende:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers _O_

gewoon je eigen wegen inelkaar zetten _O_
Pohhhh :o
PicoMMPmaandag 6 maart 2023 @ 19:02

_O_
Divjemaandag 6 maart 2023 @ 19:17
quote:
Tijd om 64 GB extra RAM in het systeem te gooien _O-
mscholmaandag 6 maart 2023 @ 19:18
quote:
:o

nu moet ik gaan sparen voor nieuw systeem ;(

huidige is gekocht toen de eerste uit kwam
PicoMMPmaandag 6 maart 2023 @ 21:55
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:18 schreef mschol het volgende:

[..]
:o

nu moet ik gaan sparen voor nieuw systeem ;(

huidige is gekocht toen de eerste uit kwam
Hier ook. In 2015 een goede game PC gekocht, vorig jaar uitgebreid met extra RAM, maar inmiddels heb ik sowieso al een grotere SSD nodig en ik vrees ook voor een moederbord en videokaart
ACT-Fmaandag 6 maart 2023 @ 22:15
quote:
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
TigerXtrmmaandag 6 maart 2023 @ 23:23
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
Lijkt me het schoolvoorbeeld van een E3 trailer. Er is no way dat dit in-game graphics zijn (helaas). Trailer lijkt gemaakt in Unreal 5, kans dat de game daarop draait is uitermate klein gezien CO gespecialiseerd is in Unity.

Eerste features zijn inmiddels wel bekend via de achievement lijst. 150 tiles te unlocken, naast passagier vervoer krijgen we nu ook vracht vervoer (beetje richting Transport Fever?), er zijn seizoenen en verschillende klimaten, en 'city attractiveness' is blijkbaar een ding. De rest van de achievements lijken qua mechanics vrij veel op het eerste spel (districts, vliegveld, universiteit, milestones, etc.)

Ik mag trouwens wel eens gaan opschieten met alle achievements in Cities Skylines halen. 10 jaar later en ik heb de meeste nog steeds niet _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door TigerXtrm op 06-03-2023 23:43:42 ]
mscholdinsdag 7 maart 2023 @ 00:29
quote:
11s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
:o Als dat werkelijk zo uit gaat zien dan kan ik wel een nieuwe pc kopen.
nee joh is echt pure cinematics
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 23:23 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Lijkt me het schoolvoorbeeld van een E3 trailer. Er is no way dat dit in-game graphics zijn (helaas). Trailer lijkt gemaakt in Unreal 5, kans dat de game daarop draait is uitermate klein gezien CO gespecialiseerd is in Unity.

Eerste features zijn inmiddels wel bekend via de achievement lijst. 150 tiles te unlocken, naast passagier vervoer krijgen we nu ook vracht vervoer (beetje richting Transport Fever?), er zijn seizoenen en verschillende klimaten, en 'city attractiveness' is blijkbaar een ding. De rest van de achievements lijken qua mechanics vrij veel op het eerste spel (districts, vliegveld, universiteit, milestones, etc.)

Ik mag trouwens wel eens gaan opschieten met alle achievements in Cities Skylines halen. 10 jaar later en ik heb de meeste nog steeds niet _O-
ik heb em eigenlijk veels te weinig gespeeld nog voor mn gevoel.. vooral door het geklooi met mods elke keer
TigerXtrmdinsdag 7 maart 2023 @ 12:41
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]
nee joh is echt pure cinematics
[..]
ik heb em eigenlijk veels te weinig gespeeld nog voor mn gevoel.. vooral door het geklooi met mods elke keer
Dat heeft mij ook altijd een beetje genekt ja. Eerst 2 uur bezig om alle mods weer werkend te krijgen, begin je een nieuwe stad waar je dan een tijdje aan bouwt, dat laat je een paar weken liggen, en tegen die tijd is er een nieuwe DLC die alle mods weer stuk maakt :')

Ik hoop heel erg dat ze de mod integratie beter hebben gemaakt. Factorio is wat dat betreft nog steeds de gouden standaard. Die shit werkt gewoon in 99% van de gevallen.
Cyan9dinsdag 7 maart 2023 @ 14:34
Tijd voor een nieuwe pc, de huidige heeft al heel wat moeite met CS1.

Inmiddels wel meer dan 2500 uur inzitten. :@
over_hedgedinsdag 7 maart 2023 @ 15:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 14:34 schreef Cyan9 het volgende:
Tijd voor een nieuwe pc, de huidige heeft al heel wat moeite met CS1.

Inmiddels wel meer dan 2500 uur inzitten. :@
wolf-of-wall-street-rookie-numbers.gif
Luctor.et.Emergodinsdag 7 maart 2023 @ 20:33
SC2 komt dit jaar uit.
over_hedgedinsdag 7 maart 2023 @ 20:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
SC2 komt dit jaar uit.
Dat klopt. Daar gaat het dan ook al over :P

ben er wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf release meteen tof en niet 3232 mods en dlc nodig voor de basis dingen
Luctor.et.Emergodinsdag 7 maart 2023 @ 20:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt. Daar gaat het dan ook al over :P

ben er wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf release meteen tof en niet 3232 mods en dlc nodig voor de basis dingen
Het blijft wel Paradox natuurlijk.
over_hedgedinsdag 7 maart 2023 @ 20:38
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Het blijft wel Paradox natuurlijk.
Ja daarom ben ik er een beetje bang voor. Maar we gaan het zien. Als het verkeer vanaf dag 1 al wat beter is. En het er beter uitziet dan ben ik al blij
Luctor.et.Emergodinsdag 7 maart 2023 @ 20:38
Ik denk alleen niet dat mijn laptop het gaat trekken.
over_hedgedinsdag 7 maart 2023 @ 21:26
Oh blijkbaar is het een day 1 gamepass game :o