mschol | woensdag 16 maart 2022 @ 07:01 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/s(...)-grafische-mods.html • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? ![]() Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
DonDruiper | woensdag 16 maart 2022 @ 07:05 |
Ja, traffic manager is een goede mod, maar daar gaat zo godsgruwelijk veel tijd in zitten. | |
mschol | woensdag 16 maart 2022 @ 07:53 |
valt wel mee toch? er zijn in settings wat dingen die je aan moet passen (lane selection slider o.a.) maar das eenmalig. voor de rest je kruispunten goed opzetten waar nodig (gescheiden banen voor afslaan en rechtdoor), evt rotondes. de rest moet je met aantal banen per weg goed afstellen met bouwen heb ik wel eens geprobeerd in een stad van mij en dat verbeterde het verkeer enorm, lane connectors bv gebruikte ik zelden | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 16 maart 2022 @ 08:13 |
11 juni 2019 voor het laatst gespeeld. Misschien voor de zekerheid maar alle mods verwijderen en wanneer ik weer besluit te spelen, dan weer de juiste gaan zoeken. | |
mschol | zaterdag 28 mei 2022 @ 09:19 |
https://www.humblebundle.(...)-colossal-collection? | |
jogy | maandag 30 mei 2022 @ 23:49 |
Dat is wel een goed plan idd | |
Piles | zaterdag 9 juli 2022 @ 14:13 |
Hier net hetzelfde gedaan. Wat een gedoe ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 9 juli 2022 @ 14:18 |
Ik moet er nog aan beginnen. ![]() Dit weerhoudt me nog een beetje om het te doen. ![]() | |
Piles | zaterdag 9 juli 2022 @ 14:36 |
Misschien had ik ff op moeten schrijven welke mods ik had ![]() Helft van m'n wegen is verdwenen in saved game, dus daar gaat iets niet goed ![]() | |
mschol | zaterdag 9 juli 2022 @ 16:02 |
is daar niet een mod voor om dat te fixen? of misschien gewoon LSM ? | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 15 september 2022 @ 21:36 |
Ben weer helemaal geïnteresseerd in het spel dankzij deze playlist van Biffa ![]() Heb eerst unsubscribe van al mijn mods gedaan en vervolgens alles geselecteerd wat Biffa ook gebruikt, plus wat speciale RICO dingen. Ik voorzie een handvol grote steden en flink wat dorpjes her en der verspreid over de kaarten, maar ga nu nog niet beginnen, anders zie ik alleen maar wegen en zoning voor ogen wanneer ik in bed lig ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 15 september 2022 @ 21:38 |
Tevens ziet @Divje nu weer "funky" in zijn MyAT. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 15 september 2022 @ 22:35 |
Biffa maakt fijne steden. Ik heb altijd voor ogen om geen grote grid steden te maken, maar uiteindelijk wordt het dat wel weer meestal. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 15 september 2022 @ 23:02 |
Ja dat heb ik helaas ook vaak, al is het niet erg in downtown ![]() ![]() Ik ga er morgen of van het weekend eens goed voor zitten en de basics van Biffa overnemen, om er vervolgens een eigen twist aan te geven. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 08:03 |
Ik heb nu nog slechts een dorpje van 3400/3500 inwoners en nu al zit de traffic flow op 50%. ![]() Maar als ik dan kijk naar de rode stukken, dan zijn die gewoon leeg. Soms loopt het even vol als ik net weer een nieuw stuk uitbreiding van het dorp aan leg. Dus ik weet niet zo goed hoe ik dat moet fixen. Ik zou namelijk liever een traffic flow van 70/80 % hebben. Daarnaast heb ik gemerkt dan de tractoren (altijd weer die boeren, hè), die op de snelweg links blijven rijden en al het verkeer er dan achter blijft tuffen, waardoor je een lange sliert krijgt die dan op een kruising af gaat. ![]() | |
mschol | vrijdag 16 september 2022 @ 08:12 |
ik wil de game ook wel weer eens oppakken kijken of dat dit weekend lukt | |
mschol | vrijdag 16 september 2022 @ 08:13 |
ik neem aan dat je de basics van biffa zoveel mogelijk toepast? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 08:15 |
Als ik een driebaans snelweg heb, en ik krijg een afslag, dan gaat de snelweg over op een tweebaans tot er weer een toerit bij komt en dan gaat ie weer naar drie. Dat doe ik wel. Maar waarom mijn tractor dan op de meest linkse baan blijft rijden tot vlak bij de afslag en daar was twee banen opschuift. ![]() | |
mschol | vrijdag 16 september 2022 @ 08:18 |
hmm dat hoort beter te gaan gebruik je TPME? daar in de settings zit een optie dynamic lane selection ofzo waarmee je de traffic AI wat kan beïnvloeden, probeer dat eens? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 08:25 |
Ja, ik gebruik TPME. Ik zal die eens proberen dan, zodra alle mods zijn geüpdate naar de nieuwste versie. | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 09:49 |
Elk weekend neem ik me voor het weer eens op te starten, maar dan besef ik me weer dat ik geen nieuw project wil opstarten, en m'n lopende 3000 assets gebruikt waardoor m'n pc er zeker 20 minuten over doet om het te laden. Zwaar leven. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 09:50 |
Alles eraf en dan enkel de broodnodige mods downloaden. | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 09:53 |
Absoluut niet, dat vind ik zonde van m'n lopende project. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 09:56 |
Dan geen nieuw project beginnen en eerst je huidige afronden. ![]() | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 09:58 |
Ik denk dat die nooit is afgerond. Eens kijken of ik dit weekend het geduld kan opbrengen. | |
over_hedge | vrijdag 16 september 2022 @ 10:14 |
En dan ga je maar weer een mmo spelen. Tijd voor een nieuwe pc. Of vaker ggd spelen. Kost niet zoveel | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 10:35 |
Klopt. En klopt. En klopt ook. | |
over_hedge | vrijdag 16 september 2022 @ 11:39 |
Nu wel benieuwd naar wat screenshots van je project | |
Divje | vrijdag 16 september 2022 @ 13:37 |
Goftedomme ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 16 september 2022 @ 13:57 |
Volgens de LSM mis ik 12 assets. Is er een makkelijke manier om die te vinden welke ik mis? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 16 september 2022 @ 14:15 |
Zometeen maar eens rebooten, heb eerst alles wat ik had van mijn schijf gegooid (mods, assets, dat waren er echt honderden), en daarna alle mods en assets die Biffa gebruikte gesubbed en aangevinkt in het spel, wilde een nieuw spel starten, en zat al snel op 100% geheugengebruik ![]() Kreeg daarna op zijn Discord server de tip om mijn pagefile (virtuele RAM) flink op te schroeven, heb ik gedaan, maar was dus vergeten om te rebooten. En dat wil ik nu nog niet doen omdat ik zijn filmpjes aan het kiekn ben ![]() | |
mschol | vrijdag 16 september 2022 @ 16:01 |
LSM maakt een logfile aan, die moet je even opzoeken, staan linkjes naar de desbetreffende workshopitems ![]() | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 16:39 |
Dit zijn de laatste dingen waar ik aan gewerkt heb. ![]() | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 16 september 2022 @ 16:59 |
Hoe krijgt iedereen z'n wegen toch altijd zo donker? Ik had een hele zooi LUT's en map themes, en elke keer waren de wegen standaard grijs ![]() | |
Cyan9 | vrijdag 16 september 2022 @ 17:01 |
Als ik het me goed herinner de Road Options mod. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 11:28 |
Kan iemand mij helpen hoe ik de originele aansluiting op de nieuwe snelweg (rechts) kan aansluiten. En dan vooral vanaf onderaf naar links. Ik weet niet zo goed hoe ik die het beste kan aanleggen. Ik wil de steen die je daar in het midden ziet wel behouden. Met de gedachte dat het te duur is om die weg te halen realistisch gezien. ![]() | |
mschol | zaterdag 17 september 2022 @ 12:08 |
![]() ![]() dan is alles aangesloten toch? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 12:22 |
Nee, dan kan je toch niet van onder naar links. Maar ik heb het nu zo aangepast: Bochten zijn misschien niet allemaal even mooi, maar daar ben ik niet zo handig mee. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 12:28 |
En ja, ik weet het, net op het moment dat ik een foto maakte, kreeg ik een waarschuwing voor een 8.5 aardbeving. | |
mschol | zaterdag 17 september 2022 @ 12:31 |
van onder (meest rechter baan) naar links (links boven baan) heeft toch gewoon verbinding ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 12:34 |
In de oude situatie wel, maar op het moment dat ik het trompet gedeelte vervang voor de rechtsdoor snelweg, verdwijnt dat natuurlijk. | |
mschol | zaterdag 17 september 2022 @ 12:39 |
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2560782729 een optie? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 13:02 |
Oh ja, die mod heb ik wel, die eens gebruiken en wat dingen aanpassen. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 17 september 2022 @ 14:47 |
Mja, maar die is al ziek oud. Er zijn wel opties met LUT's, een map theme (zoals Southshire), en dan aankutten met Theme Mixer 2, maar niemand op Biffa's discord wil me vertellen welke combi hij nou precies gebruikt, en Biffa zelf is daar natuurlijk te druk voor, gruwelijk irritant ![]() Ik wil gewoon pats boem klaar aan de slag kunnen, maar door de nieuwe DLC zijn er flink wat mods broken of outdated, dus kom ik nog geen stap verder, en als ik het spel (met alle mods en assets die Biffa voor z'n UK city gebruikt) opstart wordt er 100% geheugen gebruikt en crashen het spel, Firefox, Opera en Discord ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 17 september 2022 @ 14:56 |
Mijn banksaldo fluctueert wel erg rap. Ene moment heb je nog 2 ton, volgende moment is dat weer weg. ![]() | |
Cyan9 | zaterdag 17 september 2022 @ 15:37 |
Ik heb inmiddels geleerd alle andere dingen te sluiten als ik Cities opstart. ![]() | |
mschol | zaterdag 17 september 2022 @ 20:28 |
heel irritant ja ![]() | |
Grrrrrrrr | zaterdag 17 september 2022 @ 21:40 |
Ik heb het een aantal maanden geleden weer eens gedaan, maar tegen de tijd dat de stad interessant groot begon te worden (alles op m'n gemakje gedaan wat groei betreft) kroop er eoa bug in waardoor random nieuwe residential buildings geen residents meer huisvesten. Schijnt een vaker voorkomende bug te zijn en heb er geen oplossing voor kunnen vinden dus mijn motivatie om nu wéér een nieuwe game te starten is tot onder het nulpunt gedaald. ![]() Tijd voor deel 2! | |
over_hedge | zondag 18 september 2022 @ 12:58 |
Beetje laat maar: Tof! Lekker veel detail. Wist niet dat jij ook zo van bouw/sim spellen was joh. Maar idd wel tijd voor nieuwe pc. Want volgens mij kan het er een stuk beter uitzien qua graphics. Maar je stad ziet er mooi uit ![]() | |
Troel | dinsdag 20 september 2022 @ 11:26 |
Whaha, ik zie nu pas die beslisboomachtigietsding in de OP. Daar trek ik me dus vrij weinig van aan ![]() | |
mschol | dinsdag 20 september 2022 @ 13:33 |
beslisboom? ik zie vooral veel dooie plaatjes ![]() | |
Troel | dinsdag 20 september 2022 @ 13:35 |
Nah, heb het in het verkeerde topic gepost. Moest in het steamtopic ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 20 september 2022 @ 14:01 |
Wou net zeggen, waar heeft ze het over? ![]() | |
Troel | dinsdag 20 september 2022 @ 14:01 |
Don't get me started ![]() | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 20 september 2022 @ 14:01 |
Jawel ![]() | |
Troel | dinsdag 20 september 2022 @ 14:05 |
Ik keek in dit topic omdat ik dacht, damn, ik moet nodig weer gaan spelen en jij had een filmpje gepost en ik had ook een ander topic open over steam en daar staat dus wel zo'n beslisboomwanneerjeeenspelmoetkopending en ik lette gewoon niet op ![]() | |
mschol | zaterdag 24 september 2022 @ 21:19 |
die nieuwe DLC is beetje cheaty als ik biffa mag geloven... gewoon geen traffic ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 24 september 2022 @ 21:24 |
Ja, Biffa komt zonder werk te zitten. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 24 september 2022 @ 22:00 |
Maar ook wel teringhoge onderhoudskosten voor al die verkeersvrije zones. Ik heb een flinke tijd geleden wel een stad gezien waar niemand echt auto reed; alles was met verhoogde paden verbonden en er kwam alleen maar vrachtverkeer en servicegedoe voorbij op de wegen ![]() | |
Troel | zondag 25 september 2022 @ 16:20 |
Nou, there we go. Ow en ik heb me dus weer niets aangetrokken van die beslisboom in dat andere topic | |
mschol | zondag 20 november 2022 @ 17:48 |
en hoe gaat het? er is weer een bak met dlc gedropt.. | |
Troel | zondag 20 november 2022 @ 19:49 |
Hahha, er zijn andere spellen die op dit moment interessanter zijn ![]() | |
mschol | vrijdag 9 december 2022 @ 14:22 |
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2891132324 die modmakers ![]() gewoon je eigen wegen inelkaar zetten ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 9 december 2022 @ 14:30 |
![]() | |
mschol | zaterdag 10 december 2022 @ 19:15 |
![]() ![]() ik liep achter met biffa video's ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 10 december 2022 @ 19:23 |
Pohhhh ![]() | |
PicoMMP | maandag 6 maart 2023 @ 19:02 |
![]() | |
Divje | maandag 6 maart 2023 @ 19:17 |
Tijd om 64 GB extra RAM in het systeem te gooien ![]() | |
mschol | maandag 6 maart 2023 @ 19:18 |
![]() nu moet ik gaan sparen voor nieuw systeem ![]() huidige is gekocht toen de eerste uit kwam | |
PicoMMP | maandag 6 maart 2023 @ 21:55 |
Hier ook. In 2015 een goede game PC gekocht, vorig jaar uitgebreid met extra RAM, maar inmiddels heb ik sowieso al een grotere SSD nodig en ik vrees ook voor een moederbord en videokaart | |
ACT-F | maandag 6 maart 2023 @ 22:15 |
![]() | |
TigerXtrm | maandag 6 maart 2023 @ 23:23 |
Lijkt me het schoolvoorbeeld van een E3 trailer. Er is no way dat dit in-game graphics zijn (helaas). Trailer lijkt gemaakt in Unreal 5, kans dat de game daarop draait is uitermate klein gezien CO gespecialiseerd is in Unity. Eerste features zijn inmiddels wel bekend via de achievement lijst. 150 tiles te unlocken, naast passagier vervoer krijgen we nu ook vracht vervoer (beetje richting Transport Fever?), er zijn seizoenen en verschillende klimaten, en 'city attractiveness' is blijkbaar een ding. De rest van de achievements lijken qua mechanics vrij veel op het eerste spel (districts, vliegveld, universiteit, milestones, etc.) Ik mag trouwens wel eens gaan opschieten met alle achievements in Cities Skylines halen. 10 jaar later en ik heb de meeste nog steeds niet ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door TigerXtrm op 06-03-2023 23:43:42 ] | |
mschol | dinsdag 7 maart 2023 @ 00:29 |
nee joh is echt pure cinematics ik heb em eigenlijk veels te weinig gespeeld nog voor mn gevoel.. vooral door het geklooi met mods elke keer | |
TigerXtrm | dinsdag 7 maart 2023 @ 12:41 |
Dat heeft mij ook altijd een beetje genekt ja. Eerst 2 uur bezig om alle mods weer werkend te krijgen, begin je een nieuwe stad waar je dan een tijdje aan bouwt, dat laat je een paar weken liggen, en tegen die tijd is er een nieuwe DLC die alle mods weer stuk maakt ![]() Ik hoop heel erg dat ze de mod integratie beter hebben gemaakt. Factorio is wat dat betreft nog steeds de gouden standaard. Die shit werkt gewoon in 99% van de gevallen. | |
Cyan9 | dinsdag 7 maart 2023 @ 14:34 |
Tijd voor een nieuwe pc, de huidige heeft al heel wat moeite met CS1. Inmiddels wel meer dan 2500 uur inzitten. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 7 maart 2023 @ 15:04 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 7 maart 2023 @ 20:33 |
SC2 komt dit jaar uit. | |
over_hedge | dinsdag 7 maart 2023 @ 20:36 |
Dat klopt. Daar gaat het dan ook al over ![]() ben er wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf release meteen tof en niet 3232 mods en dlc nodig voor de basis dingen | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 7 maart 2023 @ 20:37 |
Het blijft wel Paradox natuurlijk. | |
over_hedge | dinsdag 7 maart 2023 @ 20:38 |
Ja daarom ben ik er een beetje bang voor. Maar we gaan het zien. Als het verkeer vanaf dag 1 al wat beter is. En het er beter uitziet dan ben ik al blij | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 7 maart 2023 @ 20:38 |
Ik denk alleen niet dat mijn laptop het gaat trekken. | |
over_hedge | dinsdag 7 maart 2023 @ 21:26 |
Oh blijkbaar is het een day 1 gamepass game ![]() |