Dat boeit Poetin zelf niet denk ik, maar als de middenstand en/of de jongvolwassenen in opstand gaan komen gaat het systeem daar er van binnenuit misschien aan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende: Hoe helpen die sancties eigenlijk? Lijkt alsof Poetin hem niet kan schelen.
Begint wel steeds een stapje verder op te schalenquote:
Hoop de vanmiddag in een podcast de term gebruikt worden 'sleepwalking into WW3'. Nou, dit is wel uitgesproken zo dus, maar hebben die ouwe en zijn team wel door wat voor een pleurisbende de wereld dan wordt? Mijn hemel joh, ja, waarom zou je diplomatie proberen als je ook gewoon soldaten en wapens kunt sturenquote:
Welke diplomatie stel je precies voor?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoop de vanmiddag in een podcast de term gebruikt worden 'sleepwalking into WW3'. Nou, dit is wel uitgesproken zo dus, maar hebben die ouwe en zijn team wel door wat voor een pleurisbende de wereld dan wordt? Mijn hemel joh, ja, waarom zou je diplomatie proberen als je ook gewoon soldaten en wapens kunt sturen
Die enequote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke diplomatie stel je precies voor?
Diplomatie lijkt steeds verder weg gezien Poetin al bijna 3 weken oorlog aan het voeren is, de aanvallen alleen maar lijkt op te schalen en zijn 'diplomatiek voorstellen' enkel voor hem gunstig zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoop de vanmiddag in een podcast de term gebruikt worden 'sleepwalking into WW3'. Nou, dit is wel uitgesproken zo dus, maar hebben die ouwe en zijn team wel door wat voor een pleurisbende de wereld dan wordt? Mijn hemel joh, ja, waarom zou je diplomatie proberen als je ook gewoon soldaten en wapens kunt sturen
Poetin is niet genteresseerd in diplomatie, kijk hij doet wel alsof om de boel te rekken zeg maar.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja daar is weinig zinnigs mee uit te wisselen denk ik. Maar zat andere grote landen en invloedshebbende partijen van betekenis waar je mee kunt babbelen en invloed op/mee kunt uitoefenenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Diplomatie lijkt steeds verder weg gezien Poetin al bijna 3 weken oorlog aan het voeren is, de aanvallen alleen maar lijkt op te schalen en zijn 'diplomatiek voorstellen' enkel voor hem gunstig zijn.
Dat gebeurt toch ook al.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja daar is weinig zinnigs mee uit te wisselen denk ik. Maar zat andere grote landen en invloedshebbende partijen van betekenis waar je mee kunt babbelen en invloed op/mee kunt uitoefenen
Oh ok. Maar tot je eruit bent dan maar het zekere voor het onzekere nemen voordat de wilde plannetjes die maniak helemaal naar zijn bolletje stijgen.quote:
Ja bijvoorbeeld door landen die openlijk gaan verkondigen welke wapens ze allemaal daarheen sturen maar cht niet actief betrokken zijnquote:
Ik vermoed dat deze handel straks via China gaat lopen... China kijkt enkel en alleen naar het belang van China zelf en hoe China het beste kan profiteren op allerlei manieren voor zowel de korte als de lange termijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Verbod op export van luxegoederen zal weinig impact hebben. Wie geld heeft kan die ook in andere landen kopen.
Charli D'Amelio was blijkbaar niet uitgenodigd.quote:On Thursday afternoon, 30 top TikTok stars gathered on a Zoom call to receive key information about the war unfolding in Ukraine.
[..]
The invitations to the event were distributed Tuesday and Wednesday. Kahlil Greene, 21, a creator with more than 534,000 followers on TikTok, said he wasn’t surprised when an invitation arrived in his email inbox.
[..]
Many creators on Thursday’s call, for instance, were shocked by the presence of Aaron Parnas, the 22-year-old son of Lev Parnas, a Ukrainian-born American businessman and former associate of Rudolph W. Giuliani’s who assisted Trump’s plan to pressure Ukraine to investigate Trump’s rivals. Parnas was convicted in October on campaign finance charges and recently pleaded guilty to conspiracy.
Aaron Parnas has recently emerged as a powerful TikTok influencer by providing nonstop news updates about Ukraine.
[..]
Jules Suzdaltsev, a Ukrainian-born journalist who operates the popular TikTok news channel Good Morning Bad News, said that he thought the overall tone of the briefing was too soft and that officials dodged hard questions. “The energy of the call felt like a press briefing for kindergartners,” he said.
[..]
Ellie Zeiler, an 18-year-old TikTok star with more than 10.5 million followers, said she hopes to remain in communication with the White House and continue to press officials there about key issues. She sees herself as a voice for young people and the growing contingent of news consumers getting information primarily through social media platforms.
Snap ook niet dat hij geen voorstellen doet die voor de EU en UKR gunstig zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Diplomatie lijkt steeds verder weg gezien Poetin al bijna 3 weken oorlog aan het voeren is, de aanvallen alleen maar lijkt op te schalen en zijn 'diplomatiek voorstellen' enkel voor hem gunstig zijn.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld door landen die openlijk gaan verkondigen welke wapens ze allemaal daarheen sturen maar cht niet actief betrokken zijn
Het si van een bedroevend niveau en strategie
Hoort hij zichzelf wel praten? Als je maar niets doet tegen de politieke macht, heb je geen last van ze. Dus is het geen dictatuur.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:47 schreef Rambolin het volgende:
Dit soort nonsens verkondigde Weird Duck voordat Poetin binnenviel. Never forget.
[ twitter ]
Natuurlijk doe je dat. Dat geeft wat morele steun aan de burger in Oekraine en een kutgevoel bij de burger in Rusland.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld door landen die openlijk gaan verkondigen welke wapens ze allemaal daarheen sturen maar cht niet actief betrokken zijn
Ik vind dat hij hier weinig verkeerd doet eigenlijk. Het klopt toch gewoon? Hij zegt gewoon dat grondgebied van NAVO-landen verdedigd moet en zal worden. Dat klopt toch gewoon? Anders kan je NAVO opheffen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:48 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Biden die de woorden World War III in zijn mond neemt.
Nee, hij doet het goed.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind dat hij hier weinig verkeerd doet eigenlijk. Het klopt toch gewoon? Hij zegt gewoon dat grondgebied van NAVO-landen verdedigd moet en zal worden. Dat klopt toch gewoon? Anders kan je NAVO opheffen.
Ja, als Rusland overgaat tot het aanvallen van een NAVO-land, moet de NAVO reageren en heb je inderdaad een wereldoorlog. Snap niet waarom men opeens zo verontwaardigd doet hierover.
Angst. We moeten Poetin vooral niet al te boos maken, want stel je voor...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:50 schreef Evenstar het volgende:
Snap niet waarom men opeens zo verontwaardigd doet hierover.
Dit snap ik op zich nog wel. Je kan ze ook niet compleet laten stikken, nadar je ze jarenlang naar voren hebt lopen duwen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dus? Moet Rusland zich maar gedragen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:48 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Biden die de woorden World War III in zijn mond neemt.
Nou ja, een vinger een centimeter voor zijn oog houden is onnodig, maar zodra hij een NAVO-land aanvalt moet het wel volle bak reactie zijn. Hoe kut het ook is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Angst. We moeten Poetin vooral niet al te boos maken, want stel je voor...
Wat opzich ook een redelijke angst is. Ding is alleen je moet iets doenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurd, maar wanneer je de afspraken niet kan afdwingen (economisch of militair) dan heeft Poetin daar lak aan zodra hij een kans ziet.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, een vinger een centimeter voor zijn oog houden is onnodig, maar zodra hij een NAVO-land aanvalt moet het wel volle bak reactie zijn. Hoe kut het ook is.
Als je dit met diplomatie had willen oplossen had je dat de afgelopen jaren moeten doen.
Dit gaat echt wel mis hoor. Tering.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:59 schreef TLC het volgende:
Oekrane: 'Poetin bereidt terroristische aanval voor op Tsjernobyl'
Volgens de inlichtingendienst van het Oekraense ministerie van Defensie heeft de Russische president Poetin het bevel gegeven om een ramp in de kerncentrale van Tsjernobyl voor te bereiden en te beweren dat Oekrane daarvoor verantwoordelijk is.
Oekrane heeft aan het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) gemeld dat er helemaal geen contact meer is met de kerncentrale. Met die centrale, die in Russische handen is, was eerst nog contact mogelijk via de mail. IAEA-chef Grossi zei eerder dat de stroomtoevoer naar de centrale hersteld zou zijn, maar dat hij dat nog niet bevestigd heeft gekregen.
De Oekraense luchtmacht meldt dat Russische vliegtuigen vanuit het Oekraense luchtruim op het dorp Kopani in Belarus hebben geschoten. De Oekraense minister van Defensie waarschuwde al eerder dat Rusland een serie aanvallen op Belarussisch grondgebied gepland had, met volgens hem als doel om Belarus in de oorlog te betrekken. "Om de misdaad te verhullen, is Rusland van plan een aanval uit te voeren vanuit het luchtruim van Oekrane", zei Reznikov in een post op Facebook gericht aan de bevolking van Belarus.
---
(bron liveblog nos.nl)
Dan zijn ze ong 36 jaar te laat.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:59 schreef TLC het volgende:
Volgens de inlichtingendienst van het Oekraense ministerie van Defensie heeft de Russische president Poetin het bevel gegeven om een ramp in de kerncentrale van Tsjernobyl voor te bereiden en te beweren dat Oekrane daarvoor verantwoordelijk is.
Oekrane heeft aan het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) gemeld dat er helemaal geen contact meer is met de kerncentrale. Met die centrale, die in Russische handen is, was eerst nog contact mogelijk via de mail. IAEA-chef Grossi zei eerder dat de stroomtoevoer naar de centrale hersteld zou zijn, maar dat hij dat nog niet bevestigd heeft gekregen.
De Oekraense luchtmacht meldt dat Russische vliegtuigen vanuit het Oekraense luchtruim op het dorp Kopani in Belarus hebben geschoten. De Oekraense minister van Defensie waarschuwde al eerder dat Rusland een serie aanvallen op Belarussisch grondgebied gepland had, met volgens hem als doel om Belarus in de oorlog te betrekken. "Om de misdaad te verhullen, is Rusland van plan een aanval uit te voeren vanuit het luchtruim van Oekrane", zei Reznikov in een post op Facebook gericht aan de bevolking van Belarus.
---
(bron liveblog nos.nl)
Hoe minder verenigd en daadkrachtig de NAVO anticipeert en reageert, hoe redelijker die angst is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:59 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wat opzich ook een redelijke angst is. Ding is alleen je moet iets doen
Het lijkt me niet de beste wijze om het Amerikaanse volk te overtuigen. WW3 suggereert kernwapens, mutually assured destruction.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier gaat 10 euro cent in de luchtquote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:
https://www.reddit.com/r/(...)_in_a_shopping_mall/
Russian man throwing money in a shopping mall because the ruble is effectively worthless
Het is propaganda...quote:
Hoop echt dat dit de grootste onzin is. Want vrees dat NATO moet ingrijpen zodra dit gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:59 schreef TLC het volgende:
---
(bron liveblog nos.nl)
De windrichting maar in de gaten houden. Ik zie de Russen het wel doen bij een stevige bries uit het zuidwesten.quote:
Als je een laat vallen omdat ze te klein zijn, kan je je net zo goed meteen overgeven aan de Russen en China.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de beste wijze om het Amerikaanse volk te overtuigen. WW3 suggereert kernwapens, mutually assured destruction.
Als zij denken dat dat het onvermijdelijke resultaat zal zijn van een NAVO reactie op een Russische inval in bvb Letland, zullen velen zich afvragen of het dat waard is.
Oorlogsgeile republikeinen willen een 3e wereldoorlog want dat is goed voor de wapenindustrie.quote:
Hopelijk draait de wind dan onverwacht naar Moskou..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
De windrichting maar in de gaten houden. Ik zie de Russen het wel doen bij een stevige bries uit het zuidwesten.
Er kan daar echt heel weinig gebeuren. Ontspan gewoon even.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit gaat echt wel mis hoor. Tering.
Hopelijk is het propaganda.
Lijkt me niet zo handig, dan waait het naar Moskouquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
De windrichting maar in de gaten houden. Ik zie de Russen het wel doen bij een stevige bries uit het zuidwesten.
Nah ze willen vooral Biden de schuld van alles in de wereld gevenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Oorlogsgeile republikeinen willen een 3e wereldoorlog want dat is goed voor de wapenindustrie.
Er kan daar genoeg gebeuren er zijn veel kerncentrales in Oekrane.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er kan daar echt heel weinig gebeuren. Ontspan gewoon even.
We geven Oekrane een stokje en laten ze tegen een groep ziedende bevers met guns vechten terwijl we achterover leunen en steunend zeggen 'kom op he, succes!'quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit snap ik op zich nog wel. Je kan ze ook niet compleet laten stikken, nadar je ze jarenlang naar voren hebt lopen duwen.
Probleem is een beetje dat het Westen ook niet veel aan diplomatie deed, totdat Rusland echt binnenviel. Toen wilde men wel onderhandelen. Alsof men serieus niet had verwacht dat dit kon/ging gebeuren. Ik snap er niks van.
Dat gedoe ook met die figher jets.quote:
Heeft hij ook geroepen over sancties.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat gedoe ook met die figher jets.
Ik denk dat Poetin onderwater aan gegeven heeft dat dat voor hem een rode lijn is voor inmenging in de oorlog.
Als die jets geleverd gaan worden gaan we er aan.
Uitgesloten inderdaad, die hebben Amerika straks keihard nodig als China hetzelfde kunstje gaat flikken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit gaat ze denk ik ook nekken. En Taiwan zal niet snel een onafhankelijke koers van de VS gaan varen.
In zekere zin klopt dit ook, ondanks dat het wel een dictatuur is. Ken jij mensen die in Rusland wonen? Ik genoeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:47 schreef Rambolin het volgende:
Dit soort nonsens verkondigde Weird Duck voordat Poetin binnenviel. Never forget.
[ twitter ]
Niet zo bang doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat gedoe ook met die figher jets.
Ik denk dat Poetin onderwater aan gegeven heeft dat dat voor hem een rode lijn is voor inmenging in de oorlog.
Als die jets geleverd gaan worden gaan we er aan.
Wordt straks wel een keer tijd om uit te vinden waar er 1 zitquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:27 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hier gaan we dan. Iedereen de dichtstbijzijnde schuilkelder al opgezocht?
Er zit daar alleen nog heel licht radioactief rest materiaal in.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laten we maar vast een afscheidstopic makenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:27 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
De VS zegt alleen maar achter NATO landen te staan, wat ook zo is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:27 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
200,000 lijkt me wel heel erg veel. Maar misschien inclusief buitenlanders die daar actief waren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Die komen dus nooit meer terug
https://www.reddit.com/r/(...)d_russia_in_10_days/
200,000 tech workers have fled Russia in 10 days
Ik betwijfel dat Amerikanen het zo zouden zien. Zolang die denken dat een conflict tussen NAVO en Rusland tot Europa beperkt zou blijven, zullen ze voorstander zijn van ingrijpen. Maar als ze denken dat het de vernietiging van de VS (en Rusland) zou betekenen zullen ze veel minder enthousiast zijn. En door het WW3 te noemen roept Biden dat beeld op.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als je een laat vallen omdat ze te klein zijn, kan je je net zo goed meteen overgeven aan de Russen en China.
Ja dat zal dan echt de oude Sovjet Unie weer terug zijn , compleet met ijzeren gorrdijn en staatsgeleide economiequote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie echt nog wel gebeuren dat het gewone volk in rusland opgedragen wordt om verplicht bepaalde dingen te gaan produceren waar de nood erg hoog voor is...
Putin heeft er veel en veel meer, die kan zichzelf wel 1000 keer vernietigenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:32 schreef Ulx het volgende:
Poetin moet wel oppassen dat hij de boel niet escaleert. Biden heeft tenslotte nukes.
Paniek is een groot woord maar ik kan moeilijk zeggen dat het me niets doet nee.quote:
Maar is dat een geruststelling?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dit ook, ondanks dat het wel een dictatuur is. Ken jij mensen die in Rusland wonen? Ik genoeg.
Ik viel zowat in slaap, zo saaaaai was dat filmpjequote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit gaat ze denk ik ook nekken. En Taiwan zal niet snel een onafhankelijke koers van de VS gaan varen.
De intelligentsia verlaat het rijk van het kwaadquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Die komen dus nooit meer terug
https://www.reddit.com/r/(...)d_russia_in_10_days/
200,000 tech workers have fled Russia in 10 days
Maar zijn de raketten nog operationeel of is dat ook allemaal roest?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zal dan echt de oude Sovjet Unie weer terug zijn , compleet met ijzeren gorrdijn en staatsgeleide economie
[..]
Putin heeft er veel en veel meer, die kan zichzelf wel 1000 keer vernietigen
Toch een beetje als pissen met wind tegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo handig, dan waait het naar Moskou
Dat weet niemandquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:34 schreef eenjongen... het volgende:
Stel het komt binnen redelijk korte tijd tot vrede, bijvoorbeeld door een deal met het afstaan van de Krim etc. Hoe gaat het er dan uitzien in Rusland? Blijft Putin nog 10+ jaren aan de macht? Hoe zal dat gaan?
die zijn state of the artquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar zijn de raketten nog operationeel of is dat ook allemaal roest?
Prima uitspraak. Duidelijke taal. Tot hier en niet verder, als je verder gaat krijg je WWIII.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die zijn state of the art
President Biden
@:POTUS
59 m
United States government official
I want to be clear: We will defend every inch of NATO territory with the full might of a united and galvanized NATO.
But we will not fight a war against Russia in Ukraine.
A direct confrontation between NATO and Russia is World War III. And something we must strive to prevent.
Ik denk niet dat zodra Putin zijn nukes op West-Europa gooit dat de Amerikanen dan reageren. Waarom zouden ze het risico nemen om zelf ook van de kaart geveegd te worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat Amerikanen het zo zouden zien. Zolang die denken dat een conflict tussen NAVO en Rusland tot Europa beperkt zou blijven, zullen ze voorstander zijn van ingrijpen. Maar als ze denken dat het de vernietiging van de VS (en Rusland) zou betekenen zullen ze veel minder enthousiast zijn. En door het WW3 te noemen roept Biden dat beeld op.
No shitquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:41 schreef quirina het volgende:
Als de Russen met nukes gaan gooien krijgen ze nukes terug.
Hier lacht Putin om. Interesseert hem niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Prima uitspraak. Duidelijke taal. Tot hier en niet verder, als je verder gaat krijg je WWIII.
Wat dan? Een Europees land die er 1 terug gooit? Vanaf dan is het Navo, dus als Putin daar iets tegen doet, moet Amerika toch ookquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zodra Putin zijn nukes op West-Europa gooit dat de Amerikanen dan reageren. Waarom zouden ze het risico nemen om zelf ook van de kaart geveegd te worden.
Als alle nukes afgevuurd worden is maar een 30% van de wereld weggeveegd. Valt opzich nog best mee dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:42 schreef asco het volgende:
Nou it giet oan hoor.![]()
Het waren 200000 prachtige jaren voor de mensheid.
Dat een of andere specie het maar beter mag gaan doen over een tig aantal miljoen jaren.![]()
Heerlijk leven gehad wel.![]()
Zo, en nu meer
Opstijgen doen ze wel. Er zit een kernkop op een raket. De raket is natuurlijk makkelijk vervangbaarquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:45 schreef THEFXR het volgende:
over die nukes, he, hoeveel zouden er werkelijk opstijgen na 60 jaar in de silo verblijven met gebrekkig onderhoud?
Die draagraketten worden natuurlijk periodiek vervangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:45 schreef THEFXR het volgende:
over die nukes, he, hoeveel zouden er werkelijk opstijgen na 60 jaar in de silo verblijven met gebrekkig onderhoud?
Als ze zo goed als Russische tanks zijn is al het radioactieve materiaal er allang uit gelekt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:45 schreef THEFXR het volgende:
Hangt af van de luchtvochtigheid in die silo's.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:45 schreef THEFXR het volgende:
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:27 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hier zijn schijnbaar toch een paar belangrijke nuances die zo'n account op Twitter mist.quote:US President Joe Biden emphasized once again on Friday that the US will not send ground troops into Ukraine.
"We will not fight the third world war in Ukraine," Biden said after reiterating the United State's full support to its NATO allies and promising that the US will defend "every inch" of NATO territory.
He added: "I want to be clear though, we are going to make sure that Ukraine has the weapons to defend themselves of an invading Russian force. And we will send money and food aid to save Ukrainians lives. We're going to welcome Ukrainian refugees with open arms if in fact they come all the way here." Biden also thanked the House of Representatives members for their support of Ukraine, noting he spoke to Ukrainian President Volodymyr Zelensky today for about an hour. Biden added that he speaks to the Ukrainian president "almost daily."
Biden also stressed the importance that the US and its allies move together on any moves to counteract the Kremlin.
"I know I've occasionally frustrated you, but more important than us moving when we want to is making sure all of NATO is together ... They have different vulnerabilities than we do," Biden said.
https://edition.cnn.com/e(...)-03-11-22/index.html
quote:Rare photos: Pro-russian combatants in Eastern Ukraine posing on what is left of MH17 passenger jet, July 17, 2014
(2/5)
https://www.reddit.com/r/(...)mbatants_in_eastern/
door een corrupt figuur en dan krijgen ze de Chinese variant?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die draagraketten worden natuurlijk periodiek vervangen.
Kan meer dan 30% zijn. Noord-Amerika, Europa, Rusland, China (die worden door de VS en misschien door de Russen genuked, want anders zijn ze na de oorlog de enige supermacht). En wie weet besluit China dan, omdat Rusland en de VS elkaar reeds nuken, om India aan te pakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als alle nukes afgevuurd worden is maar een 30% van de wereld weggeveegd. Valt opzich nog best mee dus.![]()
Nee jongens allemaal paniekvoetbal tot nu toe en geen reden anders te denken.
Dat ze van die 106 mil maar 21 Bayaktars kopen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ook niet zo fijn voor de Russische staatskas.
Veel nukes worden ook onderschept.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kan meer dan 30% zijn. Noord-Amerika, Europa, Rusland, China (die worden door de VS en misschien door de Russen genuked, want anders zijn ze na de oorlog de enige supermacht). En wie weet besluit China dan, omdat Rusland en de VS elkaar reeds nuken, om India aan te pakken.
Ja ik bedoel dat de impact van een kernbom overdreven wordt, bv in Nederland kunnen grote steden geraakt worden en andere kanten van het land relatief weinig (directe) last hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kan meer dan 30% zijn. Noord-Amerika, Europa, Rusland, China (die worden door de VS en misschien door de Russen genuked, want anders zijn ze na de oorlog de enige supermacht). En wie weet besluit China dan, omdat Rusland en de VS elkaar reeds nuken, om India aan te pakken.
9 Uur Oekraense tijd toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:57 schreef crystal_meth het volgende:
Is er al nieuws over die voorspelde inval van Wit-Russische troepen? Zou om 20:00 beginnen.
Ze zullen ook eerder de provincie raken. Daar zijn de militaire installaties.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ik bedoel dat de impact van een kernbom overdreven wordt, bv in Nederland kunnen grote steden geraakt worden en andere kanten van het land relatief weinig (directe) last hebben.
Ook nucleaire winter is dik overdreven volgens bronnen.
Het klopt maar het is nog steeds een dictatuur. Juist dat je geen oppositie mag voeren maakt het een dictatuur.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dit ook, ondanks dat het wel een dictatuur is. Ken jij mensen die in Rusland wonen? Ik genoeg.
Je moet de reacties maar even lezen onder de tweet. Hij wordt door iedereen afgemaakt, zelfs door zijn eigen partijgenotenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Laten we als n man achter de leider gaan staan.
Iedere Nederlander woont in een provincie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen ook eerder de provincie raken. Daar zijn de militaire installaties.
Kevin McBroodmongool. Biden heeft geprobeerd de productie te verhogen in andere olielanden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
100k Aan Poolse vrijwilligers die met tanks komen helpen?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:27 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:05 schreef eenjongen... het volgende:
[ twitter ]
Wordt tijd dat ze die dan eens goed gaan gebruiken
Dan waait het richting Moskou.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, Biden had wel weinig succes met de OPEC landen te overtuigen hun productie te verhogen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Niet investeren is ook lastig als de rente zo kneiter laag staatquote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, Biden had wel weinig succes met de OPEC landen te overtuigen hun productie te verhogen.
Maar het voornaamste probleem zou de fracking industrie kunnen zijn.
Te veel investeren wanneer het goed gaat, waardoor ze failliet gaan als de prijzen zakken, en het jaren duurt voordat hetzelfde niveau weer bereikt wordt. Of misschien was de eerste boom te danken aan makkelijk "frackbare" velden die veel opbrachten, en liggen de produktiekosten per vat nu hoger.
Maar dat is speculatie.
Je zou maar in een Wit-Russisch grensdorp bij Oekrane wonen; krijg je eerst een luchtaanval te verduren van vliegtuigen van een 'bevriende' natie, en vervolgens wordt je door je eigen land gebombardeerd.quote:
Waar moeten die opstijgen dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die hebben ze goed verborgen gehouden. Ik had de indruk dat de meeste vernietigd waren 1e dag van de oorlog en een paar dagen geleden toen Rusland met raketten vliegvelden ging bestoken.
Lol, net als Oekraine. Tja, Rusland heeft wel het voordeel dat de criminelen niet in eigen land losgelaten worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)icted_prisoners_for/
Russia is now enlisting convicted prisoners for the war with Ukraine
Ja, vast.quote:
Ja, dat klopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan waait het richting Moskou.
Ok die false flag om wit Rusland er verder in te rommelen komt er dus aan.quote:
Maar hoe gemotiveerd zijn de Wit-Russen? Waren die niet half aan het muiten geslagen?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ok die false flag om wit Rusland er verder in te rommelen komt er dus aan.
Goed stuk waarbij vooral Mart de Kruif al die Twitter bullshit propoganda goed ontkrachtigd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zal wel hetzelfde moderne materiaal zijn dat nu overal stuk langs de weg in Oekrane staat.
quote:. De Oekraners maken propaganda door net te doen alsof de Russen hun logistiek niet meer in de hand hebben’, zegt hij. ‘Ze willen het moreel van hun eigen troepen hoog houden, door te laten zien dat de Russische krijgsmacht op instorten staat. Maar dat is zeker niet zo.’
Zou ik voortaan eerst doen voordat je de een na grootste producent gaat sanctioneren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Kevin McBroodmongool. Biden heeft geprobeerd de productie te verhogen in andere olielanden.
Ik heb het stuk 2x gelezen maar heb geen sterke argumenten gezien van Mart gezien.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goed stuk waarbij vooral Mart de Kruif al die Twitter bullshit propoganda goed ontkrachtigd.
https://www.volkskrant.nl(...)erieel-heen~v484352/
[..]
Film dan doorquote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainer schiet op 100m afschat een atgm op een Russische tank
[ twitter ]
Het gaat dan ook niet Letland maar dat de NATO, een voor allen, wordt aangevallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de beste wijze om het Amerikaanse volk te overtuigen. WW3 suggereert kernwapens, mutually assured destruction.
Als zij denken dat dat het onvermijdelijke resultaat zal zijn van een NAVO reactie op een Russische inval in bvb Letland, zullen velen zich afvragen of het dat waard is.
Na die aanval sprongen die Russen uit hun tanks en begonnen ze te rennen. Zou ik ook doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainer schiet op 100m afstand een atgm op een Russische tank
[ twitter ]
Is geen ATGM... (geen guided bedoel ik dan).quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainer schiet op 100m afstand een atgm op een Russische tank
Ze gaan geen enkele stad binnen, zie Mariupol, Kharkiv nu.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:10 schreef Tengano het volgende:
Het begint volgens mij steeds realistischer te worden dat als die tanks Kiev binnenrollen dat ze dan stuk voor stuk worden afgeschoten. Wss wordt Kiev dus eerst flink gebombardeerd want die hele stad uitkammen is ook niet te doen.
Bullshit. Die Poetin deugt blijkbaar niet. Is zo iemand die nooit tevreden is en altijd wel een reden heeft om problemen te maken en mensen te terroriseren. Doet hij ook met zijn eigen volk.quote:
Ook goed, dan sturen we nog wat van die TB2's. Die weten er ook wel raad meequote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:13 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze gaan geen enkele stad binnen, zie Mariupol, Kharkiv nu.
De val van de Berlijnse muur meegekregen. Er is nog een tekening van mij getoond in het jeugdjournaal. :pquote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:09 schreef asco het volgende:
Het is toch allemaal wat. Biertje aan het drinken, lekkere oldskool house aan het luisteren en dan zijn er mensen zich elkaar ondertussen het leven zuur aan het maken, om wat eigenlijk?
Zo weinig tijd in n leven en dan ga je het z verspillen.
Fucking zonde.
Vooral medelijden met de jonkies van nu die in deze totale fuck up moeten opgroeien.
Het was een tijdje echt een mooie wereld.
Wie moet die specie dan maken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:42 schreef asco het volgende:
Nou it giet oan hoor.![]()
Het waren 200000 prachtige jaren voor de mensheid.
Dat een of andere specie het maar beter mag gaan doen over een tig aantal miljoen jaren
quote:
We hebben geen manier om vast te stellen of die mannen daar uit vrije wil staan en of het hun eigen woorden zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dmitriy Polishchuk has been serving as a police officer in Russia for 15 years.
But after the start of war that Russia wages against Ukraine, he could not calmly watch the war crimes and murders.
So he has demonstratively torn apart his Russian passport and military ID
After that he claimed to have joined the Territorial Defense of Ukraine in order to protect the people of Ukraine.
Deze woorden hadden ook maar zo uit de mond van Trump kunnen komen.quote:
De meeste oorlogen worden ook niet beslist in 2 wekenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Deze woorden hadden ook maar zo uit de mond van Trump kunnen komen.
Dus zo ziet het laagste van de slavische onderklasse er dus uit.quote:
Joe is goed voor beiden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Deze woorden hadden ook maar zo uit de mond van Trump kunnen komen.
Je kan wel zien dat Zelensky in de entertainment industrie heeft gewerktquote:
Oekrainse of Russische?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:27 schreef polderturk het volgende:
Russen tonen ook gewoon Oekranse verliezen.
[ twitter ]
Nooit. Afghanistan 2.0 voor de Russen.quote:
neverquote:
Beste propaganda dit.quote:
Oekrane gaat dit natuurlijk nooit winnen. Rusland kan een eindeloze stroom aan manschappen en materiaal blijven sturen. Als die grote steden straks maandenlang belegerd zijn en daar dood en verderf heerst dan zal Oekrane geen andere keuze hebben dan te capituleren.quote:
Ik ga even mee in je scenario.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oekrane gaat dit natuurlijk nooit winnen. Rusland kan een eindeloze stroom aan manschappen en materiaal blijven sturen. Als die grote steden straks maandenlang belegerd zijn en daar dood en verderf heerst dan zal Oekrane geen andere keuze hebben dan te capituleren.
En hoe gaat Poetin die maanden financieren?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oekrane gaat dit natuurlijk nooit winnen. Rusland kan een eindeloze stroom aan manschappen en materiaal blijven sturen. Als die grote steden straks maandenlang belegerd zijn en daar dood en verderf heerst dan zal Oekrane geen andere keuze hebben dan te capituleren.
Oekraners hebben ontzettend veel wapens. Rusland gaat gigantisch veel troepen verliezen + economische boycot er boven op. Gaat erg zwaar worden voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Capitulatie =/= Einde Russische verliezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat ze Oekrane gaan besturen. Nog even los van dat dat ook niet gaat kunnen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga even mee in je scenario.
Hoe moet Rusland dan Oekrane gaan besturen? De Oekraners zullen de Russen haten en gemotiveerd blijven om 'hit and run' aanvallen uit te voeren.
Ik moet alleen maar aan dit filmpje denkenquote:
Wat moet die precies financieren?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
En hoe gaat Poetin die maanden financieren?
Weet je wat het verschil is tussen 1 Euro en 1 Roebel?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:54 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat moet die precies financieren?
Gewoon met Roebels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
De Oekrainers zullen dan in Polen en de rest van de EU zitten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga even mee in je scenario.
Hoe moet Rusland dan Oekrane gaan besturen? De Oekraners zullen de Russen haten en gemotiveerd blijven om 'hit and run' aanvallen uit te voeren.
Dan zitten ze in elk geval bij de EU en bij de NAVO.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Oekrainers zullen dan in Polen en de rest van de EU zitten.
44 miljoen? Succes.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Oekrainers zullen dan in Polen en de rest van de EU zitten.
IS ging gewoon mensen voor de camera onthoofden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
We hebben geen manier om vast te stellen of die mannen daar uit vrije wil staan en of het hun eigen woorden zijn.
Kijk, we waren allemaal (terecht!) verontwaardigd toen IS krijgsgevangenen voor de camera zette als propaganda. Nu is het Oekranse leger absoluut geen IS, maar dit is in essentie weinig anders natuurlijk.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet je wat het verschil is tussen 1 Euro en 1 Roebel?Dat maakt niks uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salarissen worden gewoon in Roebels betaald, niet in dollars of euro's
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen."This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
En als het Rusland te traag gaat gooien ze er gewoon een kernbom op. Geven ze Oekrane de schuld (false flag), en kijken wat de navo dan doet. Het is imo wat naef om te denken dat Oekrane dit gaat winnen en dat Rusland dan met de staart tussen de benen het verlies accepteert. Als zij Oekrane niet kunnen hebben, dan niemand.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Syrie 2.0quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe dit gaat eindigen straks.
Ja, en laat door dat lastste nou al je eerder gekochte machines, voertuigen en whatnot heel snel onbruikbaar zijn wegens gebrek aan onderdelen ga je met je eerste punt ook keihard de bietenbrug op.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
Daarom misschien ook beter als Oekrane niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekrane wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekranse constitutionele neutraliteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als het Rusland te traag gaat gooien ze er gewoon een kernbom op. Geven ze Oekrane de schuld (false flag), en kijken wat de navo dan doet. Het is imo wat naef om te denken dat Oekrane dit gaat winnen en dat Rusland dan met de staart tussen de benen het verlies accepteert. Als zij Oekrane niet kunnen hebben, dan niemand.
Gewoon opgeven inderdaad. Dan kunnen de treinen naar Siberie eindelijk gaan rijden en kan de Grote Vervanging beginnen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:11 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Voor de mensen die de winsten van Oekrane toejuichen: escalatie is de enige route.
Peace in our time?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom misschien ook beter als Oekrane niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekrane wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekranse constitutionele neutraliteit.
Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Fantaseer toch niet zoveel bij elkaar.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:14 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon opgeven inderdaad. Dan kunnen de treinen naar Siberie eindelijk gaan rijden en kan de Grote Vervanging beginnen.
Nog niets geleerd zie ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Fantaseer toch niet zoveel bij elkaar.
Niet zolang je die onderdelen ook zelf binnenlands maakt!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, en laat door dat lastste nou al je eerder gekochte machines, voertuigen en whatnot heel snel onbruikbaar zijn wegens gebrek aan onderdelen ga je met je eerste punt ook keihard de bietenbrug op.
(Tenzij je een Noord-Korea economie een succes vindt.)
Niet gekeken, weet nu al dat het knettergek zal zijn.quote:
En dat gaan ze allemaal even in, afhankelijk van de sector, een paar weken tot een paar maanden opzetten?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef Gremen het volgende:
[..]
Niet zolang je die onderdelen ook zelf binnenlands maakt!
En natuurlijk is dit geen succes voor een economie! Probeer alleen maar aan te geven dat hij dit langer kan uithouden dan we denken/hopen.
Geen idee wat voor een idioten jij volgt maar het is mij altijd al duidelijk geweest dat de Oekranse neutraliteit een existentile kwestie is voor Rusland.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nog niets geleerd zie ik.
Rusland gaat niet binnenvallen!
Rusland gaat alleen die kleine gebiedjes veroveren!
Rusland is gedwongen!
Rusland is mild in de binnenval!
Rusland gaat niemand laten verdwijnen!
Daar is de EU ook nog steeds niet achter. Die gaan meer wapens leveren en de sancties opvoeren. Totaal wereldvreemd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:11 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Voor de mensen die de winsten van Oekrane toejuichen: escalatie is de enige route.
Zelfde voor die vliegtuigen die ze willen gaan stelen. Binnen de kortste keren kunnen die ook niet meer veilig vliegen. En Aeroflot kan het vergeten om ooit nog een compleet netwerk te krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, en laat door dat lastste nou al je eerder gekochte machines, voertuigen en whatnot heel snel onbruikbaar zijn wegens gebrek aan onderdelen ga je met je eerste punt ook keihard de bietenbrug op.
(Tenzij je een Noord-Korea economie een succes vindt.)
Alleen wel zo jammer dat Oekraense 'neutraliteit' in de ogen van Poetin al erg snel samen valt met Oekraense onderdanigheid.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Geen idee wat voor een idioten jij volgt maar het is mij altijd al duidelijk geweest dat de Oekranse neutraliteit een existentile kwestie is voor Rusland.
Het gaat hem alleen om Oekrane!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nog niets geleerd zie ik.
Rusland gaat niet binnenvallen!
Rusland gaat alleen die kleine gebiedjes veroveren!
Rusland is gedwongen!
Rusland is mild in de binnenval!
Rusland gaat niemand laten verdwijnen!
Poetin heeft gewoon een hekel aan nazi's, bedrog en terreur. Geef hem eens ongelijk.quote:
Wat zou Rusland hiermee winnen, behalve dan in naam de "winnaar" van de escalatie zijn ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En als het Rusland te traag gaat gooien ze er gewoon een kernbom op. Geven ze Oekrane de schuld (false flag), en kijken wat de navo dan doet. Het is imo wat naef om te denken dat Oekrane dit gaat winnen en dat Rusland dan met de staart tussen de benen het verlies accepteert. Als zij Oekrane niet kunnen hebben, dan niemand.
+ drugsverslaafden en berenvallenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Poetin heeft gewoon een hekel aan nazi's en terreur.
We hebben vooral mazzel dat ie de baltische staten niet al eerder binnenviel.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
Er zijn verschillende scenario's. Beide landen komen tot de conclusie dat er via onderhandelingen een einde komt aan deze waanzin. De beste oplossing lijkt mij.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe dit gaat eindigen straks.
Ja, en het is ook wel jammer dat de zon er op een dag mee zal kappen. En dat het af en toe regent terwijl ik op de fiets zit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen wel zo jammer dat Oekraense 'neutraliteit' in de ogen van Poetin al erg snel samen valt met Oekraense onderdanigheid.
Hoeveel roebels krijg je nou nog per berichtje?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, en het is ook wel jammer dat de zon er op een dag mee zal kappen. En dat het af en toe regent terwijl ik op de fiets zit.
Dat laatste gaat ook gewoon gebeuren als de oorlog stopt. Je denkt serieus dat alles daarna pais en vree zal zijn na deze waanzinsactie van Poetin? Dat er dan geen milities meer zijn? Dat het wapentuig dan opeens weg is? Dat ze dan wel mogen aansluiten bij de EU?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zijn verschillende scenario's. Beide landen komen tot de conclusie dat er via onderhandelingen een einde komt aan deze waanzin. De beste oplossing lijkt mij.
Alle andere scenario's zijn niet gunstig ook al blaast Rusland de aftocht na eerst het land half in puin te hebben gelegd. Nog steeds zijn er dan pro Russen. En mogelijk wat andere milities die elkanders bloed wel kunnen drinken. En met al dat wapentuig dat wij leveren en de Russen achterlaten kun je nog jaren zeer veel orunst hebben in een land dat dan niet kan aansluiten bij de EU etc.
Niet bijzonder veel maar ik word betaald door alles wat onveranderlijk kut is in het leven dus ik mag mezelf rijk rekenen. Zolang er afdoende mensen zijn die moedwillig in de ontkenning van de realiteit leven that is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hoeveel roebels krijg je nou nog per berichtje?
Eerlijk gezegd niet. Maar je hoopt het uiteraard wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat laatste gaat ook gewoon gebeuren als de oorlog stopt. Je denkt serieus dat alles daarna pais en vree zal zijn na deze waanzinsactie van Poetin?
MAD...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
Zo werkt de wereld niet meer. De wereld is economisch met elkaar verbonden, het is niet meer de jaren '50 waren het merendeel van wat men gebruikte ook echt uit de eigen omgeving kwam.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.
Niet echt. Rusland heeft een dieptriest leger is echt kansloos tegen NAVO. Enige reden dat ze niet ingrijpen is het nuclear arsenaal.quote:
Hij zal ze wel op een rijtje hebben maar in dit geval Cuba crisis er bij halen ben je voor mij wel van het padje af.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Helemaal eens. Prima kerel dat.
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.quote:
Pr begrijpen ze wel in Oekrane.quote:
Ik zou me als ik Poetin was eerder druk maken om wat de rest van de planeet, en dan in het bijzonder China, dan doet. Die hebben ook niet oneindig geduld met Poetin (zie je nu al terug in hun bereidheid om Rusland onder de bus te smijten om zichzelf te beschermen: https://abcnews.go.com/In(...)faster-yuan-83360995) en die zullen ook wel ingrijpen als hun belangen in gevaar komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En wat betekent "ingrijpen"?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik zou me als ik Poetin was eerder druk maken om wat de rest van de planeet, en dan in het bijzonder China, dan doet. Die hebben ook niet oneindig geduld met Poetin (zie je nu al terug in hun bereidheid om Rusland onder de bus te smijten om zichzelf te beschermen: https://abcnews.go.com/In(...)faster-yuan-83360995) en die zullen ook wel ingrijpen als hun belangen in gevaar komen.
Precies, ze komen Oekrane al niet of nauwelijks door.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekrane tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacum ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik begrijp dit ook niet helemaal. Het was duidelijk dat het Russische leger te lijden had onder slecht onderhoud en corruptie, en deze oorlog laat zien dat het logistiek gezien nog erger is dan gedacht. Als ze al zoveel moeite hebben met de strijdkrachten van Oekrane, dan maken ze op conventioneel gebied geen enkele kans tegen NATO.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekrane tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacum ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
Ach ja, als dat toch geen consequenties gaat hebben voor de Russen schiet je er weinig mee op.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:51 schreef TLC het volgende:
'Rusland schendt internationaal recht met ontvoering burgemeester Melitopol'
Ivan Fedorov, de burgemeester van Melitopol, een stad in het zuiden van Oekrane met ruim 150.000 inwoners, is vandaag ontvoerd door Russische troepen. Dat zeggen bronnen van de Oekraense overheid. Rusland heeft nog niet gereageerd en het bericht is nog niet uit onafhankelijke bron bevestigd.
"Hiermee schendt Rusland het internationaal recht", zegt het Oekraense ministerie van Buitenlandse Zaken. Het zegt dat Russische troepen Fedorov hebben meegenomen nadat ze hem valselijk van terrorisme hadden beschuldigd. "De ontvoering van de burgemeester van Melitopol is geclassificeerd als een oorlogsmisdaad volgens de Geneefse Conventies en het Aanvullend Protocol, die het meenemen van burgers in een oorlog verbieden", staat in een verklaring van het ministerie.
Op sociale media circuleren videobeelden die ook door presidentieel adviseur Timosjenko zijn gedeeld. Hierin is te zien hoe een groep militairen een gebouw verlaat met een man met een zwarte zak over zijn hoofd.
(liveblog nos.nl)
Beeld :
Dat klopt. Maar een totale chaos in Rusland en de Oekrane tesamen is een ramp. Daar zit niemand op te wachten. Van vluchtelingen tot het vormen van milities etc. Dan trek je daadwerkelijk de doos van Pandora open. En dat zonder kernwapens.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Precies, ze komen Oekrane al niet of nauwelijks door.
Dan moet je dat wel kunnen. En het leren gaat niet lukken in een paar weken. 200k opgeleide Russen zijn al vertrokken. Buitenlandse experts zijn weg. Ga het maar opvangen, daar heb je jaren voor nodig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef Gremen het volgende:
[..]
Niet zolang je die onderdelen ook zelf binnenlands maakt!
En natuurlijk is dit geen succes voor een economie! Probeer alleen maar aan te geven dat hij dit langer kan uithouden dan we denken/hopen.
Eens.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom misschien ook beter als Oekrane niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekrane wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekranse constitutionele neutraliteit.
Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Je moet als Rusland zijnde ook net de mankracht e.d. hebben om een ambtelijk apparaat uit te rollen dat een bevolking van 44 miljoen mensen in het gareel te houden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
Probleem van Rusland is echter dat ze dat niet kunnen. En die soldaten willen ook een keer fatsoenlijk niet over de datum eten hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.
Wat zouden ze winnen met capitulatie ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekrane tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacum ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Ik denk eerder dat een zeer groot gedeelte daarvan met hulp van de bevolking zal onderduiken en van daaruit een guerrilla-oorlog beginnen. En dan heb je echt Afghanistan 2.0.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
En volgens de Franse doctrine kan Frankrijk ze inzetten zodra hun belangen in gevaar komen. So what?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
Na het verhogen van de paraatheid van de nucleaire troepen (inmiddels alweer bijna twee weken geleden) van de Russen wordt er alleen nog maar op economisch vlak gescaleerd. De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Voorlopig worden Oekraense steden beschoten en steeds verder afgeknepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.
Maar innemen lukt amper.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig worden Oekraense steden beschoten en steeds verder afgeknepen.
Dat kunnen ze dus wel.
Hij kan zeggen dat Oekrane het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef Barbusse het volgende:
Putain gaf voor de oorlog een speech dat Oekrane Russisch was. Daar nu een nuke opgooien kan hij echt niet verkopen in Rusland lijkt me.
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?
Ik probeer het te begrijpen wat hier wmb sws al onbegrijpelijk is.
En buiten de steden zijn ze ook kwetsbaar. Het modderseizoen kan duren tot mei-juni.quote:
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat Oekrane het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
[..]
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.
Omdat hun militaire hardware en doctrine nog uit de koude oorlog stammen. Het Russiche defensiebudget is (gelukkig voor ons) aan Mercedessen en Bentleys voor generaals gespendeerd ipv aan moderne militaire hardware. Sascha uit de Siberische leegte kan immers prima op ingeblikte proviand uit 1987 met een T-62 vechten voor het zoveelste miljardenjacht en paleis van n of andere oligarch.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel.
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De NAVO zal slechts gooien als afscheidsgroet.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.
Natuurlijk kun je een land naar de filistijnen gooien maar dat zegt mij weinig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel.
Ik denk niet dat Oekraine akkoord zal gaan met iets waar Putin de leiding over heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die raketwerpers hebben weinig range. Deze jongens blazen ze al tot puin voordat ze in de buurt kunnen komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:56 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.
Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet
Zelfde geld voor de niet-nucleaire FOAB's
En dit zijn pas twee voorbeelden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Dat lukt geen enkel leger bij het verzet zoals de Oekrane dat toont. Onmogelijk om straat voor straat in te nemen met de troepen die Rusland nu inzet. Laat staan het hele land.quote:
Nou, wat ontzettend indrukwekkend.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:58 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.
Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet'
Zelfde geld voor de niet-nucleaire FOAB's
En dit zijn pas twee voorbeelden
Dat gaat hem in dit informatietijdperk echt niet lukken, ongeacht hoeveel controle op de pers en Internet hij er tegenaan gooit. Never. Niemals.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat Oekrane het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
Over wapens gesproken. Ik las hier dat een Bayraktar 5 miljoen dollar kost.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus Westerse vrijwilligers, geweren, stingers en anti tank wapens sturen is nog ok, maar als het meer wordt dan dat dan escaleert het naar WW3
https://www.reddit.com/r/(...)ies_sending_ukraine/
=======================================================
Why aren't allied countries sending Ukraine long-range missiles?
I have limited knowledge of military hardware, so apologies if this is a dumb question, but it seems odd that nobody's talking about sending Ukraine cruise or ballistic missiles. I understand the reason for not sending fighter jets is that they cannot fly from a NATO air base to Ukraine because that would imply NATO's direct involvement in the conflict, but surely missiles could be put on a truck or something to get them to a launch location in western Ukraine?
It seems odd to me that all of the weapons that have been sent (except for arguably a few artillery pieces) can only realistically be used against Russian and Belarusian forces already in Ukraine or over its airspace. It seems to me that surely we ought to be sending them weapons that they could use to strike:
Airfields, missile launch sites, and bases in Belarus, and western Russia.
The Sevastopol navy base
Russian ships out in the Black Sea
==========================================
Reply
Russia and NATO are playing an old game that both have forgotten many of the moves in. That is fighting proxy wars against nuclear armed opponent. The theory is both sides have an "escalation ladder" a set of steps where they can escalate the next move. In the this jargon Russia has more escalation steps it can make and less distance between them. They have millions of Ukrainians hostage in cities and are on the field in the war. So any NATO move has to be aware Russia can turn up the pain on Ukrainian civilians and possibly drag NATO closer to an actual war.
So by maintaining the escalation at the current state, an equilibrium, NATO can support the Ukrainians without destabilizing the current equilibrium.
The risk is that if things start escalating, emotive public opinion, panicked leaders unused to this kind of crisis and a backs to the wall Russian leadership could get out of control.
Hoeft ook niet, gewoon een grote stad compleet platbombarderen met baby's, kleuters, meisjes en vrouwen erin en het is gedaan met het verzet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat lukt geen enkel leger bij het verzet zoals de Oekrane dat toont. Onmogelijk om straat voor straat in te nemen met de troepen die Rusland nu inzet. Laat staan het hele land.
IS deed wel wat meer dan de gevangen 'bekentenissen' laten afleggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
We hebben geen manier om vast te stellen of die mannen daar uit vrije wil staan en of het hun eigen woorden zijn.
Kijk, we waren allemaal (terecht!) verontwaardigd toen IS krijgsgevangenen voor de camera zette als propaganda. Nu is het Oekranse leger absoluut geen IS, maar dit is in essentie weinig anders natuurlijk.
Daar moet de NATO het ook gewoon bij laten: burgers opvangen. Enige sancties. Op het moment dat Polen gevecht vliegtuigen gaat sturen, of wanneer NATO een no fly zone instelt, of reageert op dreiging in een nucleaire centrale, krijg je sowieso een WWIII waar escalaties steeds harder zullen gaan en waarbij onderhandelen steeds moeilijker en moeilijker word. Met ontelbaar veel slachtoffers.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus Westerse vrijwilligers, geweren, stingers en anti tank wapens sturen is nog ok, maar als het meer wordt dan dat dan escaleert het naar WW3
https://www.reddit.com/r/(...)ies_sending_ukraine/
Why aren't allied countries sending Ukraine long-range missiles?
I have limited knowledge of military hardware, so apologies if this is a dumb question, but it seems odd that nobody's talking about sending Ukraine cruise or ballistic missiles. I understand the reason for not sending fighter jets is that they cannot fly from a NATO air base to Ukraine because that would imply NATO's direct involvement in the conflict, but surely missiles could be put on a truck or something to get them to a launch location in western Ukraine?
It seems odd to me that all of the weapons that have been sent (except for arguably a few artillery pieces) can only realistically be used against Russian and Belarusian forces already in Ukraine or over its airspace. It seems to me that surely we ought to be sending them weapons that they could use to strike:
Airfields, missile launch sites, and bases in Belarus, and western Russia.
The Sevastopol navy base
Russian ships out in the Black Sea
Reply
Russia and NATO are playing an old game that both have forgotten many of the moves in. That is fighting proxy wars against nuclear armed opponent. The theory is both sides have an "escalation ladder" a set of steps where they can escalate the next move. In the this jargon Russia has more escalation steps it can make and less distance between them. They have millions of Ukrainians hostage in cities and are on the field in the war. So any NATO move has to be aware Russia can turn up the pain on Ukrainian civilians and possibly drag NATO closer to an actual war.
So by maintaining the escalation at the current state, an equilibrium, NATO can support the Ukrainians without destabilizing the current equilibrium.
The risk is that if things start escalating, emotive public opinion, panicked leaders unused to this kind of crisis and a backs to the wall Russian leadership could get out of control.
IS zette die krijgsgevangenen levend in brand, liet ze verdrinken in het water, of lieten er een tank over rijden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Katjoesja!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:56 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet
Mijn punt is dat degene die nu zeggen dat aangetoond is dat het Russisch leger zwaar overschat is en dus conventioneel geen gevaar voor NAVO zich beter even verdiepen in de wapens die Rusland nog niet of nauwelijks heeft ingezet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou, wat ontzettend indrukwekkend.
Alles wat daar mee vernietigd wordt dient vervolgens, na een Oekraense capitulatie, in de komende jaren weer met miljarden roebels aan belastinggeld van straatarme Russen opnieuw opgebouwd te worden terwijl tegelijkertijd een bejaarde, maar stinkend rijke, Poetin zijn luier in een verzorgingshuis ligt vol te schijten en Russische oligarchen n of andere Svetlana liggen door te smeren op hun jacht in de haven van Saint Tropez. Voor dat nobele doel mag moedertje Rusland nu tienduizenden jonge mannen in de Oekraense modder laten sneuvelen.
Doet me denken aan de restauratie filmpjes waarin men steeds hl toevallig langs de weg van allerlei spullen ziet liggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:27 schreef polderturk het volgende:
Russen tonen ook gewoon Oekranse verliezen.
[ twitter ]
Tegenwoordig zijn zoveel wapens zo krachtig dat je er nauwelijks iets mee kan. Neem de kernwapens als duidelijkste voorbeeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:10 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Mijn punt is dat degene die nu zeggen dat aangetoond is dat het Russisch leger zwaar overschat is en dus conventioneel geen gevaar voor NAVO zich beter even verdiepen in de wapens die Rusland nog niet of nauwelijks heeft ingezet.
Ik zie de navo wel in actie komen als Kiev helemaal plat gebombardeerd word, dan zal er teveel druk zijn uit emotie. Je kan dan alleen nog maar hopen dat er iemand een koel hoofd houdt door de rest ervan te overtuigen dat het dan alleen maar erger zal worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon een grote stad compleet platbombarderen met baby's, kleuters, meisjes en vrouwen erin en het is gedaan met het verzet.
Zal snel afgelopen zijn na een paar waarschuw nukes op een paar onbewoonde eilanden in de Noord en Oostzeequote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie de navo wel in actie komen als Kiev helemaal plat gebombardeerd word, dan zal er teveel druk zijn uit emotie. Je kan dan alleen nog maar hopen dat er iemand een koel hoofd houdt door de rest ervan te overtuigen dat het dan alleen maar erger zal worden.
NATO heeft een zwaar overgewicht in de lucht. Die wapens zijn kansloos.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:10 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Mijn punt is dat degene die nu zeggen dat aangetoond is dat het Russisch leger zwaar overschat is en dus conventioneel geen gevaar voor NAVO zich beter even verdiepen in de wapens die Rusland nog niet of nauwelijks heeft ingezet.
Nog meer sancties zonder kostbaar Westers bloed te vergieten zal dan een te lichte reactie zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie de navo wel in actie komen als Kiev helemaal plat gebombardeerd word, dan zal er teveel druk zijn uit emotie. Je kan dan alleen nog maar hopen dat er iemand een koel hoofd houdt door de rest ervan te overtuigen dat het dan alleen maar erger zal worden.
Dat past ook in de opzet dat ze het willen redden van onderdrukking...... en dan ga je niet dood en verderf zaaien om je zakken te vullen, slaven te maken of een punt te maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:56 schreef DeOlifantvis het volgende:
Rusland zn strategie lijkt te zijn om eerst dienstplichtigen en reservisten als afschrikmiddel te sturen. Daarom noemt Putin het waarschijnlijk ook geen oorlog en laat hij dat verbieden. Degenen die gestuurd waren moeslten denken dat het een trainingsmissie is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat lukt geen enkel leger bij het verzet zoals de Oekrane dat toont. Onmogelijk om straat voor straat in te nemen met de troepen die Rusland nu inzet. Laat staan het hele land.
vraag is waar er gevochten wordt. Is het dicht bij Rusland dan denk ik dat de NAVO wegens de S-400 niks heeft aan dat luchtovergewicht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
NATO heeft een zwaar overgewicht in de lucht. Die wapens zijn kansloos.
Poetin's oud ijzer vuilnisbelt heeft die wapens al lang en breed ingezet en het enige wat ze daarmee bereikt hebben is dat de gemiddelde Oleg en Natascha nog meer roebels aan belastinggeld mogen ophoesten om al die zinloze verwoesting in Oekrane na de oorlog terug op te bouwen. Poetin en zijn oligarchische vriendjes en vriendinnetjes gaan daar namelijk niet voor krom liggen. Die genieten liever van hun met belastinggeld betaalde prada en gucci tasjes en andere, nutteloze verwijfde peperdure rotzooi.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:10 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Dan krijg je het land nog niet onder controle. Je krijgt dan te maken met een bevolking die je al niet zit zitten zoveel haat dat de lap grond een blok aan het been gaat worden. En waar halen de Russen de middelen vandaan om het land op te bouwen met een bevolking die je haat waarbij milities je het leven zuur gaan maken? Die middelen hebben ze niet. De VS dacht dat ook te kunnen realiseren in Irak en Afghanistan, Libi. Maar dat is ook mislukt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon een grote stad compleet platbombarderen met baby's, kleuters, meisjes en vrouwen erin en het is gedaan met het verzet.
Ook daar heeft men ongetwijfeld een scenario voor.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:15 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
vraag is waar er gevochten wordt. Is het dicht bij Rusland dan denk ik dat de NAVO wegens de S-400 niks heeft aan dat luchtovergewicht.
Die aantallen kloppen niet, kijk naar ons, die paar resterende F16's zijn eigenlijk compleet versleten (ze durfden die van de week niet door de geluidbarrire heen te laten vliegen) en die paar F35's die we hebben schijnen niet zo best te zijn nog niet (kinderziektes en gewenning en derde keuze) plus het is eigenlijk de speelgoedversie van de F22.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
NATO heeft een zwaar overgewicht in de lucht. Die wapens zijn kansloos.
Van Uhm gaf gisteren bij Op1 aan dat hij denkt dat Oekrane dan het strijdtoneel wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:15 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
vraag is waar er gevochten wordt. Is het dicht bij Rusland dan denk ik dat de NAVO wegens de S-400 niks heeft aan dat luchtovergewicht.
Precies.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar moet de NATO het ook gewoon bij laten: burgers opvangen. Enige sancties. Op het moment dat Polen gevecht vliegtuigen gaat sturen, of wanneer NATO een no fly zone instelt, of reageert op dreiging in een nucleaire centrale, krijg je sowieso een WWIII waar escalaties steeds harder zullen gaan en waarbij onderhandelen steeds moeilijker en moeilijker word. Met ontelbaar veel slachtoffers.
Dan zal dicht bij Polen de situatie heel anders zijn dan in het Oosten. Dus dat wordt wellicht de Dnjeperse muur die de wereld verdeeldquote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Uhm gaf gisteren bij Op1 aan dat hij denkt dat Oekrane dan het strijdtoneel wordt.
Uh, nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:19 schreef UitStraling het volgende:
plus het is eigenlijk de speelgoedversie van de F22.
Wie moet zich volgens jou dan gaan opofferen, of heb je vliegtuig al geboekt ?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog meer sancties zonder kostbaar Westers bloed te vergieten zal dan een te lichte reactie zijn inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |