abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204044509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.

Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Eens.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:41:23 #252
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204044510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
Je moet als Rusland zijnde ook net de mankracht e.d. hebben om een ambtelijk apparaat uit te rollen dat een bevolking van 44 miljoen mensen in het gareel te houden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204044516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:

[..]
Dat maakt niks uit.
Salarissen worden gewoon in Roebels betaald, niet in dollars of euro's
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
Probleem van Rusland is echter dat ze dat niet kunnen. En die soldaten willen ook een keer fatsoenlijk niet over de datum eten hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:42:04 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekraïne tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacuüm ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Wat zouden ze winnen met capitulatie ?

Wanneer ik wordt aangevallen doe ik 3 dingen:
1) Ik schat mijn gegrandeerde winst en doe wat ik vooraf heb bedacht.
2) Ik wacht af, trainneer en doe ms even niets (en bedenken wat te doen).
3) Ik ga op mijn rug liggen (en bedenken hoe ik mij kan verzetten)

Ik snap, toegegeven, het concept 'overgeven' niet.
Hooguit dat je het vege lijf redt, want zonder dat lijf hebben andere zaken ook geen waarde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204044518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
Ik denk eerder dat een zeer groot gedeelte daarvan met hulp van de bevolking zal onderduiken en van daaruit een guerrilla-oorlog beginnen. En dan heb je echt Afghanistan 2.0.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
En volgens de Franse doctrine kan Frankrijk ze inzetten zodra hun belangen in gevaar komen. So what?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:46:04 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044551
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?
Ik probeer het te begrijpen wat hier wmb sws al onbegrijpelijk is.
pi_204044577
Putain gaf voor de oorlog een speech dat Oekraïne Russisch was. Daar nu een nuke opgooien kan hij echt niet verkopen in Rusland lijkt me.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044579
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
Na het verhogen van de paraatheid van de nucleaire troepen (inmiddels alweer bijna twee weken geleden) van de Russen wordt er alleen nog maar op economisch vlak geëscaleerd. De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.

Het is alleen zo jammer dat die babyboomer in het Kremlin nog altijd halsstarrig blijft vast houden aan zijn "vroeger was alles beter" en weigert op een buik op de IC zijn laatste ademteugen uit te hijgen met covid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204044617
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.
Voorlopig worden Oekraïense steden beschoten en steeds verder afgeknepen.

Dat kunnen ze dus wel.
pi_204044632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat kunnen ze dus wel.
Maar innemen lukt amper.
pi_204044637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef Barbusse het volgende:
Putain gaf voor de oorlog een speech dat Oekraïne Russisch was. Daar nu een nuke opgooien kan hij echt niet verkopen in Rusland lijkt me.
Hij kan zeggen dat Oekraïne het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?
Ik probeer het te begrijpen wat hier wmb sws al onbegrijpelijk is.
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.
pi_204044645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Maar innemen lukt amper.
En buiten de steden zijn ze ook kwetsbaar. Het modderseizoen kan duren tot mei-juni.
pi_204044652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.

Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet

Zelfde geld voor de niet-nucleaire FOAB's

En dit zijn pas twee voorbeelden
pi_204044659
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij kan zeggen dat Oekraïne het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
[..]
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.
pi_204044664
quote:

[..]

Dat kunnen ze dus wel.
Omdat hun militaire hardware en doctrine nog uit de koude oorlog stammen. Het Russiche defensiebudget is (gelukkig voor ons) aan Mercedessen en Bentleys voor generaals gespendeerd ipv aan moderne militaire hardware. Sascha uit de Siberische leegte kan immers prima op ingeblikte proviand uit 1987 met een T-62 vechten voor het zoveelste miljardenjacht en paleis van één of andere oligarch.

Oorlog anno 2022: de generatie, die eigenlijk een land dient op te bouwen en een gezin dient te stichten, dient te sterven omdat babyboomers vinden dat vroeger, tijdens de koude oorlog, alles beter was.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204044666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.

Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet'

pi_204044678
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.
De NAVO zal slechts gooien als afscheidsgroet.
graag verwijderen
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:00:42 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044679
quote:

[..]

Dat kunnen ze dus wel.
Natuurlijk kun je een land naar de filistijnen gooien maar dat zegt mij weinig.

Een stad - de slechtste plaats in een oorlog - aan de afgrond brengen is militair sws eenvoudig met stuk of wat hoofdwegen afzetten, stroom & water uitzetten, wat onrust zaaien en dan wachten. Suc6 is verzekerd.

Kijkend naar wat voor de mensen ongetwijfeld verschrikkelijk is, vind ik de schade (nofi) in verhouding tot wat een modern leger - die all-in - zou kunnen, zeer meevallen. Ik zie (nog) geen berichten van 100K doden noch een Aleppo etc.etc.
pi_204044684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.

Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Ik denk niet dat Oekraine akkoord zal gaan met iets waar Putin de leiding over heeft.

Van een regering dat een soeverein land binnenvalt, zn burgers omlegt, beloftes schendt en vervolgens de boel verdraait moet je niet verwachten dat het 3 deeltjes inneemt en vervolgens nooit meer van zich laat horen.

Dan is Rusland een draak die even gaat liggen tot het zin krijgt in Kiev.

Mooi akkoord wordt dat..
pi_204044686
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:56 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet

Die raketwerpers hebben weinig range. Deze jongens blazen ze al tot puin voordat ze in de buurt kunnen komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204044691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Maar innemen lukt amper.
Dat lukt geen enkel leger bij het verzet zoals de Oekraïne dat toont. Onmogelijk om straat voor straat in te nemen met de troepen die Rusland nu inzet. Laat staan het hele land.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:03:00 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044703
Dus Westerse vrijwilligers, geweren, stingers en anti tank wapens sturen is nog ok, maar als het meer wordt dan dat dan escaleert het naar WW3

https://www.reddit.com/r/(...)ies_sending_ukraine/
=======================================================
Why aren't allied countries sending Ukraine long-range missiles?
=======================================================
I have limited knowledge of military hardware, so apologies if this is a dumb question, but it seems odd that nobody's talking about sending Ukraine cruise or ballistic missiles. I understand the reason for not sending fighter jets is that they cannot fly from a NATO air base to Ukraine because that would imply NATO's direct involvement in the conflict, but surely missiles could be put on a truck or something to get them to a launch location in western Ukraine?

It seems odd to me that all of the weapons that have been sent (except for arguably a few artillery pieces) can only realistically be used against Russian and Belarusian forces already in Ukraine or over its airspace. It seems to me that surely we ought to be sending them weapons that they could use to strike:

Airfields, missile launch sites, and bases in Belarus, and western Russia.

The Sevastopol navy base

Russian ships out in the Black Sea

==========================================
Reply
Russia and NATO are playing an old game that both have forgotten many of the moves in. That is fighting proxy wars against nuclear armed opponent. The theory is both sides have an "escalation ladder" a set of steps where they can escalate the next move. In the this jargon Russia has more escalation steps it can make and less distance between them. They have millions of Ukrainians hostage in cities and are on the field in the war. So any NATO move has to be aware Russia can turn up the pain on Ukrainian civilians and possibly drag NATO closer to an actual war.

So by maintaining the escalation at the current state, an equilibrium, NATO can support the Ukrainians without destabilizing the current equilibrium.

The risk is that if things start escalating, emotive public opinion, panicked leaders unused to this kind of crisis and a backs to the wall Russian leadership could get out of control.

Reply
Russia can do a LOT more damage to Ukraine than they are doing. Destruction of infrastructure, power plants, electrical, internet, cell networks, water, dams, industrial facilities, factories etc, then transportation, rail network, bridges etc. Even Kyiv main airport hasn't been hit. Not to mention that most of the major cities including Kyiv are now within range of even most basic towed artillery and can be pretty much leveled at little cost to Russians. NATO/Ukraine are being careful about escalating.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 12-03-2022 00:18:52 ]
pi_204044731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:58 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet'

Nou, wat ontzettend indrukwekkend.

Alles wat daar mee vernietigd wordt dient vervolgens, na een Oekraïense capitulatie, in de komende jaren weer met miljarden roebels aan belastinggeld van straatarme Russen opnieuw opgebouwd te worden terwijl tegelijkertijd een bejaarde, maar stinkend rijke, Poetin zijn luier in een verzorgingshuis ligt vol te schijten en Russische oligarchen één of andere Svetlana liggen door te smeren op hun jacht in de haven van Saint Tropez. Voor dat nobele doel mag moedertje Rusland nu tienduizenden jonge mannen in de Oekraïense modder laten sneuvelen.
pi_204044733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat gaat hem in dit informatietijdperk echt niet lukken, ongeacht hoeveel controle op de pers en Internet hij er tegenaan gooit. Never. Niemals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')