Eens.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.
Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Je moet als Rusland zijnde ook net de mankracht e.d. hebben om een ambtelijk apparaat uit te rollen dat een bevolking van 44 miljoen mensen in het gareel te houden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
Probleem van Rusland is echter dat ze dat niet kunnen. En die soldaten willen ook een keer fatsoenlijk niet over de datum eten hebben.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.
Salarissen worden gewoon in Roebels betaald, niet in dollars of euro's
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
Wat zouden ze winnen met capitulatie ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekraïne tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacuüm ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Ik denk eerder dat een zeer groot gedeelte daarvan met hulp van de bevolking zal onderduiken en van daaruit een guerrilla-oorlog beginnen. En dan heb je echt Afghanistan 2.0.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
En volgens de Franse doctrine kan Frankrijk ze inzetten zodra hun belangen in gevaar komen. So what?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
Na het verhogen van de paraatheid van de nucleaire troepen (inmiddels alweer bijna twee weken geleden) van de Russen wordt er alleen nog maar op economisch vlak geëscaleerd. De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
Voorlopig worden Oekraïense steden beschoten en steeds verder afgeknepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Russische krijgsmacht blijkt bovendien een totaal gecorrumpeerde, amateuristische oud ijzer handel te zijn, ik maak me niet (meer) zo'n zorgen over militaire escalatie.
Maar innemen lukt amper.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voorlopig worden Oekraïense steden beschoten en steeds verder afgeknepen.
Dat kunnen ze dus wel.
Hij kan zeggen dat Oekraïne het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:49 schreef Barbusse het volgende:
Putain gaf voor de oorlog een speech dat Oekraïne Russisch was. Daar nu een nuke opgooien kan hij echt niet verkopen in Rusland lijkt me.
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat gaan ze dan daarmee (over)winnen ?
Ik probeer het te begrijpen wat hier wmb sws al onbegrijpelijk is.
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat Oekraïne het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
[..]
Als ze die in zetten gaan ze er of van uit dat het westen toch niet terugslaat. Of anders zal het ze er voornamelijk om draaien dat niemand wint. Als hij niet wint, dan niemand.
Omdat hun militaire hardware en doctrine nog uit de koude oorlog stammen. Het Russiche defensiebudget is (gelukkig voor ons) aan Mercedessen en Bentleys voor generaals gespendeerd ipv aan moderne militaire hardware. Sascha uit de Siberische leegte kan immers prima op ingeblikte proviand uit 1987 met een T-62 vechten voor het zoveelste miljardenjacht en paleis van één of andere oligarch.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel.
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
De NAVO zal slechts gooien als afscheidsgroet.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als er dan niet meteen een Franse, Britse of Amerikaanse nuke op zijn treiter is gesmeten.
Natuurlijk kun je een land naar de filistijnen gooien maar dat zegt mij weinig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel.
Ik denk niet dat Oekraine akkoord zal gaan met iets waar Putin de leiding over heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.
Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Die raketwerpers hebben weinig range. Deze jongens blazen ze al tot puin voordat ze in de buurt kunnen komen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:56 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.
Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet
Zelfde geld voor de niet-nucleaire FOAB's
En dit zijn pas twee voorbeelden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lukt geen enkel leger bij het verzet zoals de Oekraïne dat toont. Onmogelijk om straat voor straat in te nemen met de troepen die Rusland nu inzet. Laat staan het hele land.quote:
Nou, wat ontzettend indrukwekkend.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:58 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Ik krijg toch het idee dat Rusland met de handrem vecht en lang niet alles inzet wat ze kunnen doen.
Deze worden ongetwijfeld wel massaal tegen Navo troepen ingezet'
Zelfde geld voor de niet-nucleaire FOAB's
En dit zijn pas twee voorbeelden
Dat gaat hem in dit informatietijdperk echt niet lukken, ongeacht hoeveel controle op de pers en Internet hij er tegenaan gooit. Never. Niemals.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan zeggen dat Oekraïne het zelf gedaan heeft om Rusland de schuld te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |