abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:14:27 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044238
Video

https://www.reddit.com/r/(...)eal_we_have_already/
===========================================================================
Zelenskyy issued a new appeal: "We have already reached a strategic turning point. We are already on our way to victory."
===========================================================================
There's a marked change of tone from previous update-of-the-day speeches. I won't speculate on why. He uses more confident words and more terse sentences

Short version, paraphrasing a lot:

• It's the 16th day that we're defending, four times longer than our enemy expected to. But our brave nation defend every street...
• This war is bad and a lot of people are tired, but such is life, such is war and we will prevail. We will mobilise our energy and the occupant will stumble and won't recover. We still need time and patience, I will work with maximum effort...
• Your patience paid off, I am confident we're at the strategic point, we're already on the road to victory
• Russia is struggling and calling on reservists and conscripts to send them to hell. They even thought of bringing head chopping syrian mercenaries against our people. From a country they destroyed just like they want to destroy ours
• He then switches to russian and condemns russian ""point of view"" and compares it to the real destruction of ukrainian cities and regions, then he doubles down on condemning the syrian mercs
• He then summaries what happened yesterday in Chernigov, how they beat the enemy near kiev etc.
• He then talks about diplomatic talks, who supported ukraine in europe and who didn't, then he says it's time to demand more strict actions against Russia. That Ukraine is and must be part of Europe, how he will tell every foreign politician about this and that EU has to do more
• He then talks about humanitarians corridors, where they failed etc.
• Then he talks about how they will do everything possible to supply everyone with meds, fuel, food and all the other basic nessecities
• At the end there's more of the encouraging stuff he said in the beginning
pi_204044240
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:11 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]

Voor de mensen die de winsten van Oekraïne toejuichen: escalatie is de enige route.
Gewoon opgeven inderdaad. Dan kunnen de treinen naar Siberie eindelijk gaan rijden en kan de Grote Vervanging beginnen.
pi_204044244
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.

Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Peace in our time?
pi_204044259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:14 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gewoon opgeven inderdaad. Dan kunnen de treinen naar Siberie eindelijk gaan rijden en kan de Grote Vervanging beginnen.
Fantaseer toch niet zoveel bij elkaar.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:17:46 #209
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:17 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Fantaseer toch niet zoveel bij elkaar.
Nog niets geleerd zie ik.

Rusland gaat niet binnenvallen!
Rusland gaat alleen die kleine gebiedjes veroveren!
Rusland is gedwongen!
Rusland is mild in de binnenval!
Rusland gaat niemand laten verdwijnen!
pi_204044276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, en laat door dat lastste nou al je eerder gekochte machines, voertuigen en whatnot heel snel onbruikbaar zijn wegens gebrek aan onderdelen ga je met je eerste punt ook keihard de bietenbrug op.

(Tenzij je een Noord-Korea economie een succes vindt.)
Niet zolang je die onderdelen ook zelf binnenlands maakt!
En natuurlijk is dit geen succes voor een economie! Probeer alleen maar aan te geven dat hij dit langer kan uithouden dan we denken/hopen.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_204044277
quote:
Niet gekeken, weet nu al dat het knettergek zal zijn.
pi_204044292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef Gremen het volgende:

[..]
En natuurlijk is dit geen succes voor een economie! Probeer alleen maar aan te geven dat hij dit langer kan uithouden dan we denken/hopen.
En dat gaan ze allemaal even in, afhankelijk van de sector, een paar weken tot een paar maanden opzetten?
pi_204044299
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Rusland is gedwongen!
Geen idee wat voor een idioten jij volgt maar het is mij altijd al duidelijk geweest dat de Oekraïnse neutraliteit een existentiële kwestie is voor Rusland.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204044311
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:11 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]

Voor de mensen die de winsten van Oekraïne toejuichen: escalatie is de enige route.
Daar is de EU ook nog steeds niet achter. Die gaan meer wapens leveren en de sancties opvoeren. Totaal wereldvreemd.
pi_204044312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, en laat door dat lastste nou al je eerder gekochte machines, voertuigen en whatnot heel snel onbruikbaar zijn wegens gebrek aan onderdelen ga je met je eerste punt ook keihard de bietenbrug op.

(Tenzij je een Noord-Korea economie een succes vindt.)
Zelfde voor die vliegtuigen die ze willen gaan stelen. Binnen de kortste keren kunnen die ook niet meer veilig vliegen. En Aeroflot kan het vergeten om ooit nog een compleet netwerk te krijgen.
pi_204044313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Geen idee wat voor een idioten jij volgt maar het is mij altijd al duidelijk geweest dat de Oekraïnse neutraliteit een existentiële kwestie is voor Rusland.
Alleen wel zo jammer dat Oekraïense 'neutraliteit' in de ogen van Poetin al erg snel samen valt met Oekraïense onderdanigheid.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:22:52 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204044315
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Rusland is gedwongen!
Het gaat hem alleen om Oekraïne!
Huilen dan.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:23:51 #219
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204044327
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Poetin heeft gewoon een hekel aan nazi's, bedrog en terreur. Geef hem eens ongelijk.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:24:14 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044331
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En als het Rusland te traag gaat gooien ze er gewoon een kernbom op. Geven ze Oekraïne de schuld (false flag), en kijken wat de navo dan doet. Het is imo wat naïef om te denken dat Oekraïne dit gaat winnen en dat Rusland dan met de staart tussen de benen het verlies accepteert. Als zij Oekraïne niet kunnen hebben, dan niemand.
Wat zou Rusland hiermee winnen, behalve dan in naam de "winnaar" van de escalatie zijn ?
Dan nog, zie ik geen enkele reden je over te geven anders dan doen alsof en ondertussen de klootzakken pakken die je vader/zuster/kind naar het Russische Rijk heeft gelanceerd.

Ergens hou ik mij nog steeds in gedachten dat Putin het meende dat hij Oekraïne ziet als Russisch en het bij Rusland hoort. Waarom dat dan gaan slopen als verbrandde schepen ?

Het moge toch ondertussen duidelijk zijn dat niemand iets zal winnen en ondanks alle gekte, geloof ik niet dat mensen op dat niveau (en vooral entourage die het moeten doen/laten/uitvoeren) zo verknipt zijn dat ze een Wargames spel spelen om te winnen. Er moet, hoe dan ook, ergens iets van een rationele afweging zijn.

Zelf vraag ik mij idd ook af wat het scenario wordt als Rusland, een tactische kernoorlog start in de Oekraïne zelf. Strikt genomen zal de EU/NATO daar en ter plaatse niets tegen - kunnen (of willen) - ondernemen. Bommen gooien op Moskou is MAD & WW3. Wat natuurlijk kan, wie weet (het niet) dat Oekraïne nog ergens iets verstopt heeft van haar oude arsenaal..... dat het dan uit bloedwraak op Rusland doet neerdalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204044333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Poetin heeft gewoon een hekel aan nazi's en terreur.
+ drugsverslaafden en berenvallen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204044338
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
We hebben vooral mazzel dat ie de baltische staten niet al eerder binnenviel.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:24:49 #223
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204044340
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:03 schreef Gremen het volgende:

[..]
Dat maakt niks uit.
Salarissen worden gewoon in Roebels betaald, niet in dollars of euro's
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204044342
twitter

Nu bij Op1.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:24:56 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204044345
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:24 schreef TLC het volgende:

[..]
+ drugsverslaafden en berenvallen
+ Amerikaanse biolabs
Huilen dan.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:25:36 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204044355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:24 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Nu bij Op1.
Hebben we wel een alternatief dan?
pi_204044356
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af hoe dit gaat eindigen straks.
Er zijn verschillende scenario's. Beide landen komen tot de conclusie dat er via onderhandelingen een einde komt aan deze waanzin. De beste oplossing lijkt mij.

Alle andere scenario's zijn niet gunstig ook al blaast Rusland de aftocht na eerst het land half in puin te hebben gelegd. Nog steeds zijn er dan pro Russen. En mogelijk wat andere milities die elkanders bloed wel kunnen drinken. En met al dat wapentuig dat wij leveren en de Russen achterlaten kun je nog jaren zeer veel orunst hebben in een land dat dan niet kan aansluiten bij de EU etc.

Een tweede Irak wil je ook niet naast de deur hebben.
pi_204044367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alleen wel zo jammer dat Oekraïense 'neutraliteit' in de ogen van Poetin al erg snel samen valt met Oekraïense onderdanigheid.
Ja, en het is ook wel jammer dat de zon er op een dag mee zal kappen. En dat het af en toe regent terwijl ik op de fiets zit.
pi_204044371
quote:
[ twitter ]

Nu bij Op1.
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
pi_204044377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ja, en het is ook wel jammer dat de zon er op een dag mee zal kappen. En dat het af en toe regent terwijl ik op de fiets zit.
Hoeveel roebels krijg je nou nog per berichtje?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:28:20 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204044381
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Er zijn verschillende scenario's. Beide landen komen tot de conclusie dat er via onderhandelingen een einde komt aan deze waanzin. De beste oplossing lijkt mij.

Alle andere scenario's zijn niet gunstig ook al blaast Rusland de aftocht na eerst het land half in puin te hebben gelegd. Nog steeds zijn er dan pro Russen. En mogelijk wat andere milities die elkanders bloed wel kunnen drinken. En met al dat wapentuig dat wij leveren en de Russen achterlaten kun je nog jaren zeer veel orunst hebben in een land dat dan niet kan aansluiten bij de EU etc.
Dat laatste gaat ook gewoon gebeuren als de oorlog stopt. Je denkt serieus dat alles daarna pais en vree zal zijn na deze waanzinsactie van Poetin? Dat er dan geen milities meer zijn? Dat het wapentuig dan opeens weg is? Dat ze dan wel mogen aansluiten bij de EU?
pi_204044387
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hoeveel roebels krijg je nou nog per berichtje?
Niet bijzonder veel maar ik word betaald door alles wat onveranderlijk kut is in het leven dus ik mag mezelf rijk rekenen. Zolang er afdoende mensen zijn die moedwillig in de ontkenning van de realiteit leven that is.
pi_204044391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:28 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat laatste gaat ook gewoon gebeuren als de oorlog stopt. Je denkt serieus dat alles daarna pais en vree zal zijn na deze waanzinsactie van Poetin?
Eerlijk gezegd niet. Maar je hoopt het uiteraard wel.
pi_204044395
quote:
[ twitter ]

Nu bij Op1.
Helemaal eens. Prima kerel dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204044407
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Welke oorlog volgt hij als hij denkt dat de NAVO niet opgewassen is tegen dit Rusland?
MAD...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204044420
quote:

[..]
Dat maakt niks uit.
Zolang je alles in je eigen land kan doen, zoals machines bouwen, productie, woningen, voedsel verbouwen en iedereen krijgt daarvoor Roebels en geeft zijn roebels weer uit, maakt het niet of die Roebels 0,1 of 0,0001 euro waard zijn.
Het enige wat je na een tijdje niet meer kan is spullen uit het buitenland kopen.
Zo werkt de wereld niet meer. De wereld is economisch met elkaar verbonden, het is niet meer de jaren '50 waren het merendeel van wat men gebruikte ook echt uit de eigen omgeving kwam.

Ook Rusland importeert voedsel, kleding, elektronica, vliegtuigonderdelen, computers, medicamenten etc. Als er door een boycot minder geïmporteerd kan worden, ontstaan er tekorten waardoor de economie vastloopt. En als Rusland minder mag exporteren, wordt er minder geld verdiend waardoor er weer minder geïmporteerd kan worden...

Op dit moment gaat er ontzettend veel mis met de Russische economie. Boycots, de wereldbank en het IMF die projecten stopzetten. Westerse bedrijven die zich terugtrekken, waardoor banen verloren gaan. Vliegtuigen die niet meer naar het buitenland kunnen. Ondernemers die Rusland onbetrouwbaar achten. De beurs van Moskou die al bijna twee weken dicht is...

Als die salarissen gewoon in Roebels uitbetaald worden, is de eerste vraag hoe hoog de werkloosheid geworden is, en is de tweede vraag wat er nog echt mee gekocht kan worden (door minder import en de gestegen inflatie).
pi_204044427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
MAD...
Niet echt. Rusland heeft een dieptriest leger is echt kansloos tegen NAVO. Enige reden dat ze niet ingrijpen is het nuclear arsenaal.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:33:06 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044429
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Helemaal eens. Prima kerel dat.
Hij zal ze wel op een rijtje hebben maar in dit geval Cuba crisis er bij halen ben je voor mij wel van het padje af.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:33:08 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044430
quote:
[ twitter ]

Nu bij Op1.
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
pi_204044434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 22:20 schreef Ulx het volgende:
Whoa....

[ twitter ]
Pr begrijpen ze wel in Oekraïne.
Filmpje komt binnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204044437
quote:

[..]
En als het Rusland te traag gaat gooien ze er gewoon een kernbom op. Geven ze Oekraïne de schuld (false flag), en kijken wat de navo dan doet. Het is imo wat naïef om te denken dat Oekraïne dit gaat winnen en dat Rusland dan met de staart tussen de benen het verlies accepteert. Als zij Oekraïne niet kunnen hebben, dan niemand.
Ik zou me als ik Poetin was eerder druk maken om wat de rest van de planeet, en dan in het bijzonder China, dan doet. Die hebben ook niet oneindig geduld met Poetin (zie je nu al terug in hun bereidheid om Rusland onder de bus te smijten om zichzelf te beschermen: https://abcnews.go.com/In(...)faster-yuan-83360995) en die zullen ook wel ingrijpen als hun belangen in gevaar komen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:35:21 #242
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204044443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik zou me als ik Poetin was eerder druk maken om wat de rest van de planeet, en dan in het bijzonder China, dan doet. Die hebben ook niet oneindig geduld met Poetin (zie je nu al terug in hun bereidheid om Rusland onder de bus te smijten om zichzelf te beschermen: https://abcnews.go.com/In(...)faster-yuan-83360995) en die zullen ook wel ingrijpen als hun belangen in gevaar komen.
En wat betekent "ingrijpen"?
are we infinite or am I alone
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:35:43 #243
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204044446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
> Het kan leiden tot een militair conflict waar onze defensie niet tegen is opgewassen.
Puur op dat zinnetje weet ik al dat hij onzin uitkraamt en dat ik het filmpje niet hoef te zien.
Precies, ze komen Oekraïne al niet of nauwelijks door.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:36:16 #244
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204044450
quote:

[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekraïne tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacuüm ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204044463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik begrijp dit ook niet helemaal. Het was duidelijk dat het Russische leger te lijden had onder slecht onderhoud en corruptie, en deze oorlog laat zien dat het logistiek gezien nog erger is dan gedacht. Als ze al zoveel moeite hebben met de strijdkrachten van Oekraïne, dan maken ze op conventioneel gebied geen enkele kans tegen NATO.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Al denk ik dat Rusland gewoon, mede door het gebruik van alsmaar zwaardere wapens, Oekraïne tot capitulatie zal dwingen. Wat daarna zal volgen weet niemand maar ik verwacht niet veel goeds. Er zal een soort machtsvacuüm ontstaan en dat heeft zelden tot iets goeds geleid.
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
pi_204044477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Gaat om kernwapens. Die zijn volgens de Russische doctrine geoorloofd bij verdere escalatie.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:39:20 #248
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204044485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 22:51 schreef TLC het volgende:
'Rusland schendt internationaal recht met ontvoering burgemeester Melitopol'

Ivan Fedorov, de burgemeester van Melitopol, een stad in het zuiden van Oekraïne met ruim 150.000 inwoners, is vandaag ontvoerd door Russische troepen. Dat zeggen bronnen van de Oekraïense overheid. Rusland heeft nog niet gereageerd en het bericht is nog niet uit onafhankelijke bron bevestigd.

"Hiermee schendt Rusland het internationaal recht", zegt het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken. Het zegt dat Russische troepen Fedorov hebben meegenomen nadat ze hem valselijk van terrorisme hadden beschuldigd. "De ontvoering van de burgemeester van Melitopol is geclassificeerd als een oorlogsmisdaad volgens de Geneefse Conventies en het Aanvullend Protocol, die het meenemen van burgers in een oorlog verbieden", staat in een verklaring van het ministerie.

Op sociale media circuleren videobeelden die ook door presidentieel adviseur Timosjenko zijn gedeeld. Hierin is te zien hoe een groep militairen een gebouw verlaat met een man met een zwarte zak over zijn hoofd.

(liveblog nos.nl)

Beeld :

Ach ja, als dat toch geen consequenties gaat hebben voor de Russen schiet je er weinig mee op.
pi_204044495
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:35 schreef Zelva het volgende:

[..]
Precies, ze komen Oekraïne al niet of nauwelijks door.
Dat klopt. Maar een totale chaos in Rusland en de Oekraïne tesamen is een ramp. Daar zit niemand op te wachten. Van vluchtelingen tot het vormen van milities etc. Dan trek je daadwerkelijk de doos van Pandora open. En dat zonder kernwapens.
pi_204044503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:19 schreef Gremen het volgende:

[..]
Dan moet je dat wel kunnen. En het leren gaat niet lukken in een paar weken. 200k opgeleide Russen zijn al vertrokken. Buitenlandse experts zijn weg. Ga het maar opvangen, daar heb je jaren voor nodig.

En ondertussen donderstraalt je hele economie terug naar het jaar 800.
pi_204044509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom misschien ook beter als Oekraïne niet wint. Denk dat als er eenmaal wat meer diplomatie opgang is gekomen Rusland en Oekraïne wel akkoord gaan met Krim en Donbass van Rusland + Oekraïnse constitutionele neutraliteit.

Het lijkt me echt niet aannemelijk dat Rusland nog meer Westwaarts gaat. Dat vind ik een beetje paniekvoetbal.
Eens.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:41:23 #252
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204044510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Iedereen die zij als gevaar zien (regeringsmedewerkers, politie, leger, mensen die gevochten hebben, etc.) zullen verdwijnen naar Siberie.
Je moet als Rusland zijnde ook net de mankracht e.d. hebben om een ambtelijk apparaat uit te rollen dat een bevolking van 44 miljoen mensen in het gareel te houden.
pi_204044516
quote:

[..]
Dat maakt niks uit.
Probleem van Rusland is echter dat ze dat niet kunnen. En die soldaten willen ook een keer fatsoenlijk niet over de datum eten hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 11 maart 2022 @ 23:42:04 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204044517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wat zouden ze winnen met capitulatie ?

Wanneer ik wordt aangevallen doe ik 3 dingen:
1) Ik schat mijn gegrandeerde winst en doe wat ik vooraf heb bedacht.
2) Ik wacht af, trainneer en doe ms even niets (en bedenken wat te doen).
3) Ik ga op mijn rug liggen (en bedenken hoe ik mij kan verzetten)

Ik snap, toegegeven, het concept 'overgeven' niet.
Hooguit dat je het vege lijf redt, want zonder dat lijf hebben andere zaken ook geen waarde.
pi_204044518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 23:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat een zeer groot gedeelte daarvan met hulp van de bevolking zal onderduiken en van daaruit een guerrilla-oorlog beginnen. En dan heb je echt Afghanistan 2.0.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')