Laten we ons in deze discussie maar even beperken tot wat haalbaar isquote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij niet idioot om dat te willen. Het is alleen momenteel vermoedelijk niet haalbaar maar ook dat is kofiiedik kijken, de NAVO wil dat risico iig nu niet nemen.
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.quote:
Zelfs al zou Putin dat willen, dan botst 'ie vrij snel op de grenzen van z'n strijdmacht.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan.
Je hebt nog tal van andere mogelijke opties man.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan (los van sancties).
Precies.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan (los van sancties).
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, helaas is dat nu wel het geval.
Oekraïne en de NAVO hebben de fout gemaakt om te blijven doorgaan met onderhandelingen, terwijl ze wisten dat de kans zeer groot was dat dit ging escaleren. Oekraïne had gewoon neutraal moeten blijven.
Ja, het is een soevereine staat, en ze mogen zelf bepalen wat ze willen doen etc, maar soms is geopolitiek beoefenen de betere, slimmere en veiligere oplossing.
Zij hadden een veilige soevereine staat kunnen zijn. Straks zijn ze helemaal geen staat meer.
Begrijp mij niet verkeerd. De schuldige is en blijft ALTIJD Rusland en Poetin. Ik zeg niet dat NAVO en/of Oekraïne schuldig is aan wat er nu speelt. Absoluut niet. Het had wel anders aangepakt kunnen en moeten worden.
Tuurlijk had je ook dan geen garantie dat Poetin geen gekke dingen zou doen, maar dan wist je 100% zeker dat jij geen fouten had gemaakt.
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zelfs al zou Putin dat willen, dan botst 'ie vrij snel op de grenzen van z'n strijdmacht.
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.
Okay.
Zowel jij als Scrummie gaan er in jullie redenatie vanuit dat het een uitgemaakte zaak is dat we richting een nucleaire strijd gaan.quote:
quote:The French president, Emmanuel Macron, told Vladimir Putin, during a phone call on Sunday, of his concerns about a possible imminent attack on the Ukrainian city of Odesa, according to a statement from Macron’s office.
Macron also stated the importance of finding a negotiated settlement to the Ukraine crisis, and of protecting Ukraine’s nuclear facilities.
Nee, niet schuld. Dat zeg ik er letterlijk bij.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.
Okay.
Terwijl er hier ook een hoop mensen rondlopen die denken dat dat te vermijden is door vooral Oekraïne niet te helpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zowel jij als Scrummie gaan er in jullie redenatie vanuit dat het een uitgemaakte zaak is dat we richting een nucleaire strijd gaan.
Omdat... het sowieso onvermijdelijk lijkt?
het gaat hier over een mogelijke wereldoorlog, niet over een kort rokjequote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.
Ja, dat is hetzelfde als geopolitiek inderdaad ......quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.
Zoiets jaquote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is een afstand van zeg 100km sws gepaster en ga je ook geen konvooi sturen dat alleen nog maar een stralende puinhoop kan innemen. Kernbommen hebben militair gezien alleen een functie om er mee te dreigen en gebruiken wanneer de ander geen andere uitweg (over)laat. Verder zegt de beschikking van functionerende kernbommen, iets over je technische capaciteit je (zo) te kunnen "verdedigen".quote:Op zondag 6 maart 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ie een atoom bom gooit dan is het op Kiev
Vandaar dat de kolonne nog uit de buurt blijft van KIEV
Ik vergelijk geopolitiek niet met een kort rokje. De redenatie die je post is wel vergelijkbaar. Het is niet de schuld van Oekraïne en NAVO, maar ze hadden het toch niet moeten doen om de situatie van nu te voorkomen. Dat is zo ontzettend krom.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde als geopolitiek inderdaad ......
En dan roep je wel dat je geen discussie wil voeren als mensen elkaar niet willen begrijpen. Jammer dit. Je doet nu precies hetzelfde.
Men moet echt inzien dat geopolitiek iets heel belangrijks en essentieels is. Beetje simpel vergelijken met een kort rokje laat alleen maar zien dat je echt niet begrijpt. Sorry, dan heeft het ook weinig zin om verder te discusseren.
Ja, en in je hele epistel beschrijf je letterlijk dat dit eigen schuld is en waarom.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, niet schuld. Dat zeg ik er letterlijk bij.
Dat lijkt mij wel. Backup aggregaten of zo?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:20 schreef byah het volgende:
Kun je nog nukes lanceren als het energienetwerk platligt door een cyberaanval? Afgezien van de onderzeeërs uiteraard.
Ongetwijfeld. Er zijn ook heel nare machtsbeluste vrouwen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Is er ooit een vrouwelijke dictator geweest?
Campagne voeren kunnen ze nu net zo goed overslaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:
Macron kan Putin dankbaar zijn. We zijn op 35 dagen van de eerste ronde van de presidentsverkiezingen, en door deze crisis krijgen de andere presidentskandidaten nauwelijks aandacht.
Britse koninginnen, Chinezen, een de Medici..quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Gelukkig maar. Hoeven we hier voorlopig niet het Wilhelmus uit het hoofd te leren.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.
Rusland is totaal onbetrouwbaar, dus we weten niet of de belofte om neutraal te blijven Poetin wel echt blij gemaakt had. Bovendien hebben soevereine landen gewoon zelf het recht om te kiezen bij wie ze zich aansluiten.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, helaas is dat nu wel het geval.
Oekraïne en de NAVO hebben de fout gemaakt om te blijven doorgaan met onderhandelingen, terwijl ze wisten dat de kans zeer groot was dat dit ging escaleren. Oekraïne had gewoon neutraal moeten blijven.
Ja, het is een soevereine staat, en ze mogen zelf bepalen wat ze willen doen etc, maar soms is geopolitiek beoefenen de betere, slimmere en veiligere oplossing.
Zij hadden een veilige soevereine staat kunnen zijn. Straks zijn ze helemaal geen staat meer.
Begrijp mij niet verkeerd. De schuldige is en blijft ALTIJD Rusland en Poetin. Ik zeg niet dat NAVO en/of Oekraïne schuldig is aan wat er nu speelt. Absoluut niet. Het had wel anders aangepakt kunnen en moeten worden.
Tuurlijk had je ook dan geen garantie dat Poetin geen gekke dingen zou doen, maar dan wist je 100% zeker dat jij geen fouten had gemaakt.
Evita Peron mag je daar denk ik ook wel bij zettenquote:Op zondag 6 maart 2022 17:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Britse koninginnen, Chinezen, een de Medici..
https://listspecialize.com/female-dictators-in-history/
Imelda Marcos
Indira Gandhi min of meer
quote:Oekraïense ambassadeur in VS: behandel Rusland als terreurstaat
De Oekraïense ambassadeur in de Verenigde Staten heeft de regering van president Biden opgeroepen met strengere sancties tegen Rusland te komen en meer wapens aan Kiev te leveren. Volgens de Oekraïeners moet Rusland behandeld worden als "terreurstaat".
In een interview met Fox News zegt de ambassadeur dat Rusland zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden als het aanvallen van burgers, ziekenhuizen en scholen. "Dit is een terreurstaat en we moeten Rusland als zodanig behandelen", zegt ze.
De ambassadeur pleit onder meer voor een volledige ban op de import van Russische olie en gas. Het Witte Huis zegt dat het daar, samen met Europese landen, naar kijkt. Wel is men voorzichtig omdat gevreesd wordt voor nog hogere brandstofprijzen en nog hogere inflatie. Vorig jaar importeerde de VS gemiddeld 20,4 miljoen vaten olie, zo'n 8 procent van de totale olie-import van de Verenigde Staten.
https://nos.nl/collectie/(...)ij-protesten-rusland
Je zegt letterlijk dat Oekraïne en de NAVO fout waren, dingen anders hadden moeten doen, Oekraïne is wel een soevereine staat, en mag volgens jou dingen zelf bepalen, en omdat ze daar naar handelen gaat het land nu gebukt onder oorlog. Het is niet hun eigen schuld, maar, en dan komen er redenen dat het wel hun eigen schuld is.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat jij geopolitiek niet begrijpt kan ik natuurlijk weinig aan doen.
kon niet op de naam komenquote:Op zondag 6 maart 2022 17:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
Evita Peron mag je daar denk ik ook wel bij zetten
Inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.
Ow, het is dus tòch onze schuld. Zoals ik eerder ook al zeiquote:
Als rusland al moeite heeft met ukraine...quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef aTypisch het volgende:
Ook mooi dat mensen denken dat Putin niet ineens overal doorheen kan walsen
the end is near, laten we maar gelijk beginnen!
Cleopatra ?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Een ieder die niet verstandelijk gehandicapt is heeft informatieplicht imo. Dat betekent je als burger te informeren wat te verwachten n.a.v. een russische bezetting. Dat laat maar 1 conclusie over, wegwezen zodat je geen last wordt voor de verdedigers en het grote risico loopt te sneuvelen omdat het regime mensenrechten veracht.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad veel gedaan, maar ik vind dat er nu echt te weinig wordt gedaan voor de onschuldige burgers. Ze worden vermoord, doodgeschoten terwijl ze proberen te vluchten, hun omgeving wordt in puin geschoten, er wordt geen evacuatiemogelijkheid gegeven. Dit zijn toch oorlogsmisdaden en daar moet naar mijn mening veel meer aandacht voor zijn en dit moet veel luider en harder worden veroordeeld.
quote:Ukraine’s prime minister, Denys Shmyhal, said he had signed a formal request to foreign governments, including the United States, for termination of Russia and Belarus’s memberships of the International Monetary Fund and World Bank.
“These two countries violated their obligations and directed their policies towards war,” he said in a statement.
Dus alle burgers die snevelen en gewond raken hebben dat aan zichzelf te danken, want ze hadden maar moeten vertrekken? En alle mensen die op de vlucht worden vermoord? Ook eigen schuld?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een ieder die niet verstandelijk gehandicapt is heeft informatieplicht imo. Dat betekent je als burger te informeren wat te verwachten n.a.v. een russische bezetting. Dat laat maar 1 conclusie over, wegwezen zodat je geen last wordt voor de verdedigers en het grote risico loopt te sneuvelen omdat het regime mensenrechten veracht.
Catharina de Grote was geen lieverdjequote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Mensen sloegen ook op de vlucht. Je komt alleen niet ver als miljoenen dat tegelijkertijd bedenken en de transportmiddelen daardoor overspoelen?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een ieder die niet verstandelijk gehandicapt is heeft informatieplicht imo. Dat betekent je als burger te informeren wat te verwachten n.a.v. een russische bezetting. Dat laat maar 1 conclusie over, wegwezen zodat je geen last wordt voor de verdedigers en het grote risico loopt te sneuvelen omdat het regime mensenrechten veracht.
Ze hebben maandenlang de tijd gehad.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:35 schreef Samzz het volgende:
Mensen sloegen ook op de vlucht. Je komt alleen niet ver als miljoenen dat tegelijkertijd bedenken en de transportmiddelen daardoor overspoelen?
Terwijl je ook nog beschoten wordt ...quote:Op zondag 6 maart 2022 17:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mensen sloegen ook op de vlucht. Je komt alleen niet ver als miljoenen dat tegelijkertijd bedenken en de transportmiddelen daardoor overspoelen?
Dat is het hele leven, keuzes, keuzes.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus alle burgers die snevelen en gewond raken hebben dat aan zichzelf te danken, want ze hadden maar moeten vertrekken? En alle mensen die op de vlucht worden vermoord? Ook eigen schuld?
Ik durf dit niet met zekerheid te stellen, maar ik vrees dit eerlijk gezegd ook wel een beetje... Dat juist harde actie Poetin zal doen terugdeinzen en dat de "slappe hap" (hoe begrijpelijk ook) die 'we' nu laten zien alleen maar averechts werkt. Maar punt is dat je het gewoon niet weet en dat aan militair ingrijpen risico's kleven en die risico's willen 'we' niet nemen blijkbaar en dat snap ik op zich dan ook wel weer, hoe dieptriest ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kernoorlog voorkom je hier niet mee. Als die in Putins hoofd zit, gaat die er toch wel komen. Hoeft er alleen maar iemand op het verkeerde moment 'Putin' te zeggen in plaats van 'president Putin' of iets anders triviaals.
Ik denk dat een man als Putin eerder te stoppen is met een keiharde reactie dan met dit halfzachte pappen en nathouden.
7 STEPSquote:Op zondag 6 maart 2022 17:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat de Chamberlains terug zijn in het topic. “Als Oekraïne maar gewoon geluisterd had naar Rusland “, dan was deze oorlog niet gebeurd.
Ja ja mensen, ze zijn er nog, de mensen die domheid en lafheid verwarren met “Geopolitiek”. Dezelfde mensen die ooit Sudetenland weggaven, dan zou Hitler wel tevreden zijn.
Grow a pair en besef je eindelijk dat Adolf “Vlad” Putler en Nazi-Rusland niets liever gehad had dan een machteloos Oekraïne. Dat was namelijk zijn eis. En niet alleen een machteloos Oekraïne, maar een machteloos voormalig Oostblok.
Omdat de NATO blijkbaar ingrijpen inschat als een te groot risico op een kernoorlog. Je hoort die geluiden wel. Maar dan op dit forum, op Twitter, niet echt bij de NAVO.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:42 schreef Forbry het volgende:
Maar ik ben het met jou eens, @:miss_sly dat er net zo goed risico's zouden kunnen kleven aan dit pappen en nathouden en dat het helemaal geen zékerheid is dat Poetin een kernoorlog begint wanneer 'we' wél actief militair zouden ingrijpen. En ik vind het vreemd dat het lijkt of voor die optie geen aandacht mag zijn.
De oorlog is 2 weken oud, maar ze hebben maanden de tijd gehad. Okay.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:36 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Ze hebben maandenlang de tijd gehad.
Ik mag hopen van niet. Met dit door ongein worden we gewoon WO3 ingerommeldquote:Op zondag 6 maart 2022 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Klopt het nu dat de VS akkoord heeft gegeven voor leveringen van Poolse/NATO vliegtuigen aan Oekraïne?
Dat lijkt me dan oprecht slecht nieuws.
Omdat we hier wel gewoon vrijheid van meningsuiting hebben en niet gelijk 15 jaar de bak in worden gegooid als we een afwijkende mening hebbenquote:Op zondag 6 maart 2022 17:45 schreef Caland het volgende:
Volgens de Russische politie zijn er vandaag ruim 3000 man opgepakt tijdens protesten in het land.
En in Nederland lopen wappies met een Ruslandvlag op het malieveld.
Aan het wachten totdat ze een prachtige stad als Odesse de moeder kunnen bombarderen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Wat zou de Russische strategie momenteel zijn? Er lijkt momenteel namelijk geen enkel idee meer achter de Russische activiteiten te zitten de laatste dagen. Men blijft maar doormodderen, de logistiek is nog steeds een puinhoop, en in het Noorden rond Kiev zit het behoorlijk vast zo lijkt het.
Hoe verschilt het leveren van vliegtuigen met de levering van andere wapens?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Met dit door ongein worden we gewoon WO3 ingerommeld
quote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef gniffie het volgende:
Zou dit dan toch binnen het meesterplan van Trump hebben kunnen liggen en is het een misdaad tegen de mensheid gebleken dat Biden is verkozen.
Andere timeline:
• Putin valt Oekraine binnen
• Trump gaat uit de NAVO omdat hij ontevreden is dat de andere landen Oekraine niet te hulp schieten. Trump waarschuwde al heel zijn termijn dat het lidmaatschap opgezegd zou worden.
• Trump schiet Oekraine te hulp en verklaart Rusland de oorlog. Putin wordt berecht in het Internationaal GerechtsHof in Den haag.
Trumpgod![]()
![]()
Odessa.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan het wachten totdat ze een prachtige stad als Odesse de moeder kunnen bombarderen.
Doe zulks ongein in het vervolg maar gewoon hier posten BNW / WW3: The road to Armageddonquote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef gniffie het volgende:
Zou dit dan toch binnen het meesterplan van Trump hebben kunnen liggen en is het een misdaad tegen de mensheid gebleken dat Biden is verkozen.
Andere timeline:
• Trump gaat uit de NAVO omdat hij ontevreden is dat de andere landen Oekraine niet te hulp schieten. Trump waarschuwde al heel zijn termijn dat het lidmaatschap opgezegd zou worden.
• Trump schiet Oekraine te hulp en verklaart Rusland de oorlog. Putin wordt berecht in het Internationaal GerechtsHof in Den haag.
Trumpgod![]()
![]()
Paar uur geleden nog niet in elk geval: https://www.france24.com/(...)hter-jets-to-ukrainequote:Op zondag 6 maart 2022 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Klopt het nu dat de VS akkoord heeft gegeven voor leveringen van Poolse/NATO vliegtuigen aan Oekraïne?
Voor een harde acties moet je weten waar je iemand treft en Putin raak je sws niet met bedreigen van mensenrechten.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik durf dit niet met zekerheid te stellen, maar ik vrees dit eerlijk gezegd ook wel een beetje... Dat juist harde actie Poetin zal doen terugdeinzen en dat de "slappe hap" (hoe begrijpelijk ook) die 'we' nu laten zien alleen maar averechts werkt. Maar punt is dat je het gewoon niet weet en dat aan militair ingrijpen risico's kleven en die risico's willen 'we' niet nemen blijkbaar en dat snap ik op zich dan ook wel weer, hoe dieptriest ook.
Met vliegtuigen komen ook de piloten van die vliegtuigen mee, of werkt dat niet zo met dat soort techniekquote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe verschilt het leveren van vliegtuigen met de levering van andere wapens?
dag waarde huis en energie, brandstof onbetaalbaarquote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Poetin noemde de sancties ook al een oorlogsverklaring. Dus WO3 is al begonnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat er dan andere problemen zijn dan de (over)waarde van je huis.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dag waarde huis en energie, brandstof onbetaalbaar
Welk punt wil je maken? Mijn post was voor de toespraak van Putin en de invasie. Iemand zegt dat Kiev 'Stalingrad 2.0' zou worden. Ik stel daarop de vraag welk belang Putin bij een inname van Kiev zou hebben. Vooraf waren wel zes strategische opties voor Rusland, volgens dit artikel:quote:Op zondag 6 maart 2022 16:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
Sprak de user die op 22 februari het volgende schreef:
[..]
Maar het is allemaal de schuld van de geopolitieke spelletjes van de EU en de NAVO mensen...
In dit geval niet. Polen zou vliegtuigen gaan leveren waar Oekraïne zelf in kan vliegen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Met vliegtuigen komen ook de piloten van die vliegtuigen mee, of werkt dat niet zo met dat soort techniek.
Dat doe jij (en al die anderen) toch ook precies de andere kant op?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zowel jij als Scrummie gaan er in jullie redenatie vanuit dat het een uitgemaakte zaak is dat we richting een nucleaire strijd gaan.
Omdat... het sowieso onvermijdelijk lijkt?
Oh. Dan kan ik geen verschil bedenken.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit geval niet. Polen zou vliegtuigen gaan leveren waar Oekraïne zelf in kan vliegen.
Het is zondag, laat die jongen lekker van zijn drugs genieten.quote:
Nou ja, ik weet niet... Ik zie Poetin als een pestkop op wereldschaal. Bij een pestkop is het ook vaak zo dat je die gewoon eens even heel flink op zijn/haar donder moet geven en daarna is het ook afgelopen i.p.v. dat het pesten erger wordt. Daarnaast hebben harde leiders volgens mij nog wel eens meer respect voor een harde aanpak. Maar goed, het blijft uiteindelijk gissen (helaas)...quote:Op zondag 6 maart 2022 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de NATO blijkbaar ingrijpen inschat als een te groot risico op een kernoorlog. Je hoort die geluiden wel. Maar dan op dit forum, op Twitter, niet echt bij de NAVO.
Kiev is vanuit geloofsovertuiging interessant, misschien daarom?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welk punt wil je maken? Mijn post was voor de toespraak van Putin en de invasie. Iemand zegt dat Kiev 'Stalingrad 2.0' zou worden. Ik stel daarop de vraag welk belang Putin bij een inname van Kiev zou hebben. Vooraf waren wel zes strategische opties voor Rusland, volgens dit artikel:
https://www.csis.org/analysis/russias-possible-invasion-ukraine
Inname van Kiev was helemaal geen vanzelfsprekendheid daarin.
Die had een opmerkelijke stamboom.quote:
Kiev zal waarschijnlijk de volgende 3/4 dagen omsingeld zijn. Verder is Odessa een belangrijk doel.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Wat zou de Russische strategie momenteel zijn? Er lijkt momenteel namelijk geen enkel idee meer achter de Russische activiteiten te zitten de laatste dagen. Men blijft maar doormodderen, de logistiek is nog steeds een puinhoop, en in het Noorden rond Kiev zit het behoorlijk vast zo lijkt het.
Ja, dat dus. En grotendeels puur uit angst.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat doe jij (en al die anderen) toch ook precies de andere kant op?
quote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan het wachten totdat ze een prachtige stad als Odesse de moeder kunnen bombarderen.
Nee, het gaat om oude Sovjet-MiG's die door de Oekraïners zelf bestuurd kunnen worden. Polen zou alleen de vliegtuigen leveren dus. Er komen geen Navo-piloten in actie in Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Met vliegtuigen komen ook de piloten van die vliegtuigen mee, of werkt dat niet zo met dat soort techniek.
Als er iemand meer geld heeft dan hij aangeeft is het Poetin zelf welquote:Op zondag 6 maart 2022 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)mpaign_will_not_end/
Putin has just announced that he will be seizing money from bank accounts of the Russian people if they have higher amounts than claimed on tax forms... sounds like he's struggling to keep this debacle going
Announced on BBC news a few hours ago... apparently there will be an address from putin at some point today or Monday... not making massive assumptions about how reliable the information is however
De grote steden omsingelen, voorkomen dat grote delen van de bevolking daaruit kunnen ontsnappen. De voorzieningen naar de steden lamleggen en daarmee doorgaan totdat de steden vallen. Des te meer gewone burgers in de steden blijven hoe groter de kans op succes. De rail en highways vanuit de grote steden zullen nu al snel belangrijke doelen worden. Het Mariopol scenario zal op de overige grote steden van toepassing zijn. Zolang er veel burgers zijn raakt water en voedsel sneller op en dat is precies wat je wilt als bezetter, immers de overgebleven combattants raken dan ook sneller zonder voedsel en water. Het enig wat de bezetter dan zal doen is vermelden dat de verdedigers begonnen met schieten. Veel burgerslachtoffers overbelasten ook de ziekenhuiszorg waardoor het ook moeilijker wordt combattents te verzorgen, een bijkomend voordeel voor de bezetter.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Het konvoooi in het noorden zit met slechte banden in de modder van de moerassen daarquote:Op zondag 6 maart 2022 17:46 schreef Breekfast het volgende:
Denk voor meerdere interpretaties vatbaarquote:Op zondag 6 maart 2022 17:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paar uur geleden nog niet in elk geval: https://www.france24.com/(...)hter-jets-to-ukraine
Het is een escalatie zonder dat er daarna controle noch reden is om te (kunnen) stoppen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:42 schreef Forbry het volgende:
Maar ik ben het met jou eens, @:miss_sly dat er net zo goed risico's zouden kunnen kleven aan dit pappen en nathouden en dat het helemaal geen zékerheid is dat Poetin een kernoorlog begint wanneer 'we' wél actief militair zouden ingrijpen. En ik vind het vreemd dat het lijkt of voor die optie geen aandacht mag zijn.
Dat laatste valt mee: https://www.rt.com/russia/551344-us-planes-poland-ukraine/quote:Op zondag 6 maart 2022 17:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk voor meerdere interpretaties vatbaar
https://www.nytimes.com/2(...)er-jets-ukraine.html
Vanuit de ogen uit Rusland is het een done deal.
Had geloof ik tot 20.00 uur moeten duren maar het is nooit gestaaktquote:
Zal wel, maar dat is dus niet zo, zal ook nooit gaan gebeuren.quote:
Dat wordt een lege bankrekening voor Poetin en zijn medestanders dus.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin has just announced that he will be seizing money from bank accounts of the Russian people if they have higher amounts than claimed on tax forms... sounds like he's struggling to keep this debacle going
Announced on BBC news a few hours ago... apparently there will be an address from putin at some point today or Monday... not making massive assumptions about how reliable the information is however
Ja, dit is dus de andere kant, die ik ook wel begrijp en waar ik op zich ook wel begrip voor heb.quote:
Ah, staatspropaganda van de partij die binnengevallen is lijkt jou een redelijk antwoord.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste valt mee: https://www.rt.com/russia/551344-us-planes-poland-ukraine/
Het ging er toch om dat Rusland het als een 'done deal' beschouwd? Dat is dus niet zo.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, staatspropaganda van de partij die binnengevallen is lijkt jou een redelijk antwoord.
Lijkt mij desinformatie en vooral moreel bedoeld.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Elke oorlog is kansloos en volstrekt debiel.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:00 schreef Jed1Gam het volgende:
Die beelden van die vluchtende Oekrainers, zelf oudjes die slecht ter been zijn. Echt een kansloze oorlog.
De echt vervelende dingen om kwijt te raken in WO3 inderdaad, de overwaarde op je huis. Het hart van de wereld huilt om het lot van alle huiseigenaren met een 10-jaars hypotheek in Nederland die hun financiële toestand een stukje zien verslechteren door WO3.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dag waarde huis en energie, brandstof onbetaalbaar
Tja de stad waar in mei 2014 38(?) personen omkwamen in de brand in het voormalig vakbondsgebouw.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja ik zit niet op die kutzooi te wachten.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De echt vervelende dingen om kwijt te raken in WO3 inderdaad, de overwaarde op je huis. Het hart van de wereld huilt om het lot van alle huiseigenaren met een 10-jaars hypotheek in Nederland die hun financiële toestand een stukje zien verslechteren door WO3.
Is Putin zelf al opgepakt?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:45 schreef Caland het volgende:
Volgens de Russische politie zijn er vandaag ruim 3000 man opgepakt tijdens protesten in het land.
Erg jammer dat Poetin geen rekening houdt met je.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik zit niet op die kutzooi te wachten.
Ik wilde mijn leventje gewoon lekker gezapig uit leven zonder al dit soort tyfuszooi.
Goede reden wel van de Russen om 8 jaar later de stad te bombarderen en in te nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja de stad waar in mei 2014 38(?) personen omkwamen in de brand in het voormalig vakbondsgebouw.
Na rellen (en enkele doden) in de stad, trokken de euromaidan supporters naar het vakbondsgebouw waar pro-Russische activisten tenten opgezet hadden. Die mensen waren niet bij de rellen in de stad betrokken, maar werden wel aangevallen, met molotovcocktails. Zevluchtten in het gebouw, dat helemaal in de fik gezet werd. Degenen die het brandende gebouw konden ontvluchten, vaak met brandwonden, werden geslagen en gestampt, sommigen gedood, de rest werd in politiewagens gegooid en naar de gevangenis gebracht.
Heb toen zeven uur lang de live streams gevolgd, was gruwelijk.
don't we allquote:Op zondag 6 maart 2022 18:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik zit niet op die kutzooi te wachten.
Ik wilde mijn leventje gewoon lekker gezapig uit leven zonder al dit soort tyfuszooi.
Op welke manier helpen we de Oekraïne niet? We sturen wapens en leggen sancties op een een hoop vrijwilligers in welke vorm dan ook. Wat wil je nog meer doen? Poetin opruimen(coup) zullen de Russen zelf moeten doen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terwijl er hier ook een hoop mensen rondlopen die denken dat dat te vermijden is door vooral Oekraïne niet te helpen.
Dat is imo ook naief.
Dat is er niet gekomen.quote:
Raisa Dommenstijn zou ook weer op het podium gaan bewijzen dat ze totaal achterlijk is. Nederland verdient een plekje onderaan de wereldhiërarchie, zoveel debielen huisvesten we hier.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:45 schreef Caland het volgende:
Dat is inderdaad erg jammer. En daarom vind ik hem dus bij deze gewoon ook een bijzonder onaardige man.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Erg jammer dat Poetin geen rekening houdt met je.
Dit zijn misschien wel de meest wijze woorden die je hier ooit hebt gepostquote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Elke oorlog is kansloos en volstrekt debiel.
>/dev/nullquote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef gniffie het volgende:
Andere timeline:
Trumpgod![]()
![]()
Bluf. Wat gaan die Russen doen dan? Hun tanks vast laten lopen in de buurt van een ander vliegveld?quote:
Ik vind dat er echt veel te weinig ophef is over de burgerdoden, de bombardementen van de woonwijken, scholen, ziekenhuizen. Dat kan en mag geen collateral damage zijn waar we onze schouders over ophalen, imo.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op welke manier helpen we de Oekraïne niet? We sturen wapens en leggen sancties op een een hoop vrijwilligers in welke vorm dan ook. Wat wil je nog meer doen? Poetin opruimen(coup) zullen de Russen zelf moeten doen.
idd, alleen maar verliezenquote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Elke oorlog is kansloos en volstrekt debiel.
Zou ie zelf niet degene zijn met de grootste discrepantie tussen zijn bezittingen en wat hij opgegeven heeft bij de belanstingdienst?quote:Op zondag 6 maart 2022 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wordt een lege bankrekening voor Poetin en zijn medestanders dus.
Het lijkt wel of ze willen dat de rest van de wereld mee gaat doenquote:
quote:Op zondag 6 maart 2022 17:47 schreef gniffie het volgende:
Andere timeline:
Trumpgod![]()
![]()
Er is een groot verschil tussen shoulders ophalen en militaire inzet. Maar het is frustrerend, ja.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat er echt veel te weinig ophef is over de burgerdoden, de bombardementen van de woonwijken, scholen, ziekenhuizen. Dat kan en mag geen collateral damage zijn waar we onze schouders over ophalen, imo.
ik vraag mij af waar het geld naar toe gaat, wat het westen afpakt van de russen??quote:Op zondag 6 maart 2022 17:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Bij elke stap wordt dat gezegd. Tot nu toe steeds bluf gebleken.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ze willen dat de rest van de wereld mee gaat doen
Poolse luchtruim kan toch beschermd worden door andere NAVO-landen?quote:Op zondag 6 maart 2022 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS kan F16s leveren aan Polen zodat zij hun Migs kunnen doorschuiven naar Ukraine maar ze zijn al gereserveerd voor Taiwan en die zit weer met hun China dreiging.
Taiwan zou hun eigen veiligheid moeten opofferen als ze zeggen 'geef maar aan Polen'
====================================
There are numerous practical questions, including how to provide replacement planes to Poland and how to get the Polish planes to Ukraine. The next tranche of F-16s for export are set to go to Taiwan, American officials said, and they are reluctant to delay them.
Er is geen geld afgepakt. Er zijn rekeningen bevroren, dat is iets heel anders.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag mij af waar het geld naar toe gaat, wat het westen afpakt van de russen??
Taiwan kan ook niet veel met die oude meuk, tegen grootmacht china met hun 5de gen stealth fighters.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
De VS kan F16s leveren aan Polen zodat zij hun Migs kunnen doorschuiven naar Ukraine maar ze zijn al gereserveerd voor Taiwan en die zit weer met hun China dreiging.
Taiwan zou hun eigen veiligheid moeten opofferen als ze zeggen 'geef maar aan Polen'
====================================
There are numerous practical questions, including how to provide replacement planes to Poland and how to get the Polish planes to Ukraine. The next tranche of F-16s for export are set to go to Taiwan, American officials said, and they are reluctant to delay them.
quote:Op zondag 6 maart 2022 18:22 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Echt
https://www.independent.c(...)kraine-b2029695.html
Nou ja, het is natuurlijk wel een idee waar nog niemand anders opgekomen was.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |