Laten we ons in deze discussie maar even beperken tot wat haalbaar isquote:Op zondag 6 maart 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij niet idioot om dat te willen. Het is alleen momenteel vermoedelijk niet haalbaar maar ook dat is kofiiedik kijken, de NAVO wil dat risico iig nu niet nemen.
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.quote:
Zelfs al zou Putin dat willen, dan botst 'ie vrij snel op de grenzen van z'n strijdmacht.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan.
Je hebt nog tal van andere mogelijke opties man.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en de kans dat Putin doorgaat waar ie mee bezig is ook als 'we' dit door laten gaan. Waarmee die kans op een kernoorlog ook aanzienlijk groter zal zijn.
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan (los van sancties).
Precies.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is niet echt een goed of fout wat mij betreft, het lijkt sowieso wel onvermijdelijk te zijn, tenzij je die gast zolang ie leeft zijn gang laat gaan (los van sancties).
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, helaas is dat nu wel het geval.
Oekrane en de NAVO hebben de fout gemaakt om te blijven doorgaan met onderhandelingen, terwijl ze wisten dat de kans zeer groot was dat dit ging escaleren. Oekrane had gewoon neutraal moeten blijven.
Ja, het is een soevereine staat, en ze mogen zelf bepalen wat ze willen doen etc, maar soms is geopolitiek beoefenen de betere, slimmere en veiligere oplossing.
Zij hadden een veilige soevereine staat kunnen zijn. Straks zijn ze helemaal geen staat meer.
Begrijp mij niet verkeerd. De schuldige is en blijft ALTIJD Rusland en Poetin. Ik zeg niet dat NAVO en/of Oekrane schuldig is aan wat er nu speelt. Absoluut niet. Het had wel anders aangepakt kunnen en moeten worden.
Tuurlijk had je ook dan geen garantie dat Poetin geen gekke dingen zou doen, maar dan wist je 100% zeker dat jij geen fouten had gemaakt.
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zelfs al zou Putin dat willen, dan botst 'ie vrij snel op de grenzen van z'n strijdmacht.
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.
Okay.
Zowel jij als Scrummie gaan er in jullie redenatie vanuit dat het een uitgemaakte zaak is dat we richting een nucleaire strijd gaan.quote:
quote:The French president, Emmanuel Macron, told Vladimir Putin, during a phone call on Sunday, of his concerns about a possible imminent attack on the Ukrainian city of Odesa, according to a statement from Macron’s office.
Macron also stated the importance of finding a negotiated settlement to the Ukraine crisis, and of protecting Ukraine’s nuclear facilities.
Nee, niet schuld. Dat zeg ik er letterlijk bij.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet jouw schuld, maar het is wel door jouw acties dat dit gebeurt, dus het is jouw schuld.
Okay.
Terwijl er hier ook een hoop mensen rondlopen die denken dat dat te vermijden is door vooral Oekrane niet te helpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zowel jij als Scrummie gaan er in jullie redenatie vanuit dat het een uitgemaakte zaak is dat we richting een nucleaire strijd gaan.
Omdat... het sowieso onvermijdelijk lijkt?
het gaat hier over een mogelijke wereldoorlog, niet over een kort rokjequote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.
Ja, dat is hetzelfde als geopolitiek inderdaad ......quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Kijk, je mag natuurlijk altijd gewoon in een kort rokje rondlopen, maar ja, als je dat doet, weet je wel dat dit kan gebeuren. Is dan niet natuurlijk niet jouw schuld, maar je had het wel kunnen voorkomen door geen kort rokje te dragen'.
Zoiets jaquote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is een afstand van zeg 100km sws gepaster en ga je ook geen konvooi sturen dat alleen nog maar een stralende puinhoop kan innemen. Kernbommen hebben militair gezien alleen een functie om er mee te dreigen en gebruiken wanneer de ander geen andere uitweg (over)laat. Verder zegt de beschikking van functionerende kernbommen, iets over je technische capaciteit je (zo) te kunnen "verdedigen".quote:Op zondag 6 maart 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ie een atoom bom gooit dan is het op Kiev
Vandaar dat de kolonne nog uit de buurt blijft van KIEV
Ik vergelijk geopolitiek niet met een kort rokje. De redenatie die je post is wel vergelijkbaar. Het is niet de schuld van Oekrane en NAVO, maar ze hadden het toch niet moeten doen om de situatie van nu te voorkomen. Dat is zo ontzettend krom.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde als geopolitiek inderdaad ......
En dan roep je wel dat je geen discussie wil voeren als mensen elkaar niet willen begrijpen. Jammer dit. Je doet nu precies hetzelfde.
Men moet echt inzien dat geopolitiek iets heel belangrijks en essentieels is. Beetje simpel vergelijken met een kort rokje laat alleen maar zien dat je echt niet begrijpt. Sorry, dan heeft het ook weinig zin om verder te discusseren.
Ja, en in je hele epistel beschrijf je letterlijk dat dit eigen schuld is en waarom.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, niet schuld. Dat zeg ik er letterlijk bij.
Dat lijkt mij wel. Backup aggregaten of zo?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:20 schreef byah het volgende:
Kun je nog nukes lanceren als het energienetwerk platligt door een cyberaanval? Afgezien van de onderzeers uiteraard.
Ongetwijfeld. Er zijn ook heel nare machtsbeluste vrouwen.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Is er ooit een vrouwelijke dictator geweest?
Campagne voeren kunnen ze nu net zo goed overslaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:
Macron kan Putin dankbaar zijn. We zijn op 35 dagen van de eerste ronde van de presidentsverkiezingen, en door deze crisis krijgen de andere presidentskandidaten nauwelijks aandacht.
Britse koninginnen, Chinezen, een de Medici..quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Gelukkig maar. Hoeven we hier voorlopig niet het Wilhelmus uit het hoofd te leren.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.
Rusland is totaal onbetrouwbaar, dus we weten niet of de belofte om neutraal te blijven Poetin wel echt blij gemaakt had. Bovendien hebben soevereine landen gewoon zelf het recht om te kiezen bij wie ze zich aansluiten.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, helaas is dat nu wel het geval.
Oekrane en de NAVO hebben de fout gemaakt om te blijven doorgaan met onderhandelingen, terwijl ze wisten dat de kans zeer groot was dat dit ging escaleren. Oekrane had gewoon neutraal moeten blijven.
Ja, het is een soevereine staat, en ze mogen zelf bepalen wat ze willen doen etc, maar soms is geopolitiek beoefenen de betere, slimmere en veiligere oplossing.
Zij hadden een veilige soevereine staat kunnen zijn. Straks zijn ze helemaal geen staat meer.
Begrijp mij niet verkeerd. De schuldige is en blijft ALTIJD Rusland en Poetin. Ik zeg niet dat NAVO en/of Oekrane schuldig is aan wat er nu speelt. Absoluut niet. Het had wel anders aangepakt kunnen en moeten worden.
Tuurlijk had je ook dan geen garantie dat Poetin geen gekke dingen zou doen, maar dan wist je 100% zeker dat jij geen fouten had gemaakt.
Evita Peron mag je daar denk ik ook wel bij zettenquote:Op zondag 6 maart 2022 17:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Britse koninginnen, Chinezen, een de Medici..
https://listspecialize.com/female-dictators-in-history/
Imelda Marcos
Indira Gandhi min of meer
quote:Oekraense ambassadeur in VS: behandel Rusland als terreurstaat
De Oekraense ambassadeur in de Verenigde Staten heeft de regering van president Biden opgeroepen met strengere sancties tegen Rusland te komen en meer wapens aan Kiev te leveren. Volgens de Oekraeners moet Rusland behandeld worden als "terreurstaat".
In een interview met Fox News zegt de ambassadeur dat Rusland zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden als het aanvallen van burgers, ziekenhuizen en scholen. "Dit is een terreurstaat en we moeten Rusland als zodanig behandelen", zegt ze.
De ambassadeur pleit onder meer voor een volledige ban op de import van Russische olie en gas. Het Witte Huis zegt dat het daar, samen met Europese landen, naar kijkt. Wel is men voorzichtig omdat gevreesd wordt voor nog hogere brandstofprijzen en nog hogere inflatie. Vorig jaar importeerde de VS gemiddeld 20,4 miljoen vaten olie, zo'n 8 procent van de totale olie-import van de Verenigde Staten.
https://nos.nl/collectie/(...)ij-protesten-rusland
Je zegt letterlijk dat Oekrane en de NAVO fout waren, dingen anders hadden moeten doen, Oekrane is wel een soevereine staat, en mag volgens jou dingen zelf bepalen, en omdat ze daar naar handelen gaat het land nu gebukt onder oorlog. Het is niet hun eigen schuld, maar, en dan komen er redenen dat het wel hun eigen schuld is.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat jij geopolitiek niet begrijpt kan ik natuurlijk weinig aan doen.
kon niet op de naam komenquote:Op zondag 6 maart 2022 17:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
Evita Peron mag je daar denk ik ook wel bij zetten
Inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist. Daarom snap ik niet waarom men doet alsof Rusland een beetje door Europa heen kan wandelen zonder problemen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat kan zijn strijdmacht echt niet aan.
Ow, het is dus tch onze schuld. Zoals ik eerder ook al zeiquote:
Als rusland al moeite heeft met ukraine...quote:Op zondag 6 maart 2022 17:13 schreef aTypisch het volgende:
Ook mooi dat mensen denken dat Putin niet ineens overal doorheen kan walsen
the end is near, laten we maar gelijk beginnen!
Cleopatra ?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:19 schreef quirina het volgende:
Een ieder die niet verstandelijk gehandicapt is heeft informatieplicht imo. Dat betekent je als burger te informeren wat te verwachten n.a.v. een russische bezetting. Dat laat maar 1 conclusie over, wegwezen zodat je geen last wordt voor de verdedigers en het grote risico loopt te sneuvelen omdat het regime mensenrechten veracht.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad veel gedaan, maar ik vind dat er nu echt te weinig wordt gedaan voor de onschuldige burgers. Ze worden vermoord, doodgeschoten terwijl ze proberen te vluchten, hun omgeving wordt in puin geschoten, er wordt geen evacuatiemogelijkheid gegeven. Dit zijn toch oorlogsmisdaden en daar moet naar mijn mening veel meer aandacht voor zijn en dit moet veel luider en harder worden veroordeeld.
quote:Ukraine’s prime minister, Denys Shmyhal, said he had signed a formal request to foreign governments, including the United States, for termination of Russia and Belarus’s memberships of the International Monetary Fund and World Bank.
“These two countries violated their obligations and directed their policies towards war,” he said in a statement.
Dus alle burgers die snevelen en gewond raken hebben dat aan zichzelf te danken, want ze hadden maar moeten vertrekken? En alle mensen die op de vlucht worden vermoord? Ook eigen schuld?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een ieder die niet verstandelijk gehandicapt is heeft informatieplicht imo. Dat betekent je als burger te informeren wat te verwachten n.a.v. een russische bezetting. Dat laat maar 1 conclusie over, wegwezen zodat je geen last wordt voor de verdedigers en het grote risico loopt te sneuvelen omdat het regime mensenrechten veracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |