Atoomwaakhond aan militairen: ga niet vechten bij kerncentralequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een reactor meltdown is eigenlijk nog erger dan een atoombom, wat betreft straling. 10 jaar na een atoombom kan je er wel weer wonen, maar splijtstaven die gewoon open en bloot liggen te wezen... zeg maar dag tot het het hele gebied voor de komende paar duizend jaar.
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:45 schreef sp3c het volgende:
sowieso moeten de lidstaten aan de zwarte zee eens werk gaan maken van hun marines want dat gaat nu echt helemaal nergens over
wel weer meer NAVO aan de grens met ruslandquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.
Macron was sws erg negatief over het gesprek.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens veelzeggend dat Macron de Gaulle naar Roemenie stuurt een paar uur nadat hij met Poetin heeft gesproken, dat duidt niet op een gesprek waarin spanning is weggenomen.
De hotline is stuk? Of is dit een eerste indicatie dat Putin de steun van het leger aan het verliezen is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:47 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Da's inderdaad gunstig. Dit minimaliseert de kans op nucleair vuurwerk in o.a. onze regio.
Il est pissed.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en niet van het kleinste kaliber. De Rafale kan kernwapens afleveren, overigens, geen idee of De Gaulle die aan boord heeft maar het is wel een aspect.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel weer meer NAVO aan de grens met rusland
Ah ja, if you're not with us, you're against us. Dat kennen we ergens van.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom ? Of gaat het (je) om personen ?
Zelf vind ik vooral dat een Rus zelf moet weten wat die wil denken of zelfs zeggen maar dat hij niet moet denken dat die nog voor de eigen staat, regime of natie moet gaan uitkomen. Dat gedrag goedkeuren is vooral in mijn ogen de actie van Putin steunen en legitimeren dat het heel normaal is om een ander land binnen te vallen. En ja hier is het dat wanneer je niet niet tegen bent of je onthoudt van steun, je dan kennelijk voor bent.
Een land en keuze tot zelfbeschikking aanvallen dat jou als persoon niets heeft gedaan noch dat het de morele waarden bedreigd waar je dan (andersdenkend) denkt voor te staan.
ze was laatst wel voor het eerst op pad met een airgroup met enkel Rafalesquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en niet van het kleinste kaliber. De Rafale kan kernwapens afleveren, overigens, geen idee of De Gaulle die aan boord heeft maar het is wel een aspect.
Edit: De Gaulle schijnt kernwapens aan boord te hebben.
Geweld tegen winkeliers gaat nergens over. Dat moet gewoon niet gebeuren, klaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja, if you're not with us, you're against us. Dat kennen we ergens van.
Een Rus hier moet zich expliciet uitspreken, anders steunt hij het. Dat dat betekent dat hij dan waarschijnlijk nooit meer voet op Russische bodem hoeft te zetten om familie te bezoeken, dat maakt niet uit. Zijn probleem. Makkelijk allemaal he?
Heeft ook Hawkeye AWACS aan boord, kunnen ze mischien wat informatie van delen met Oekrainequote:Op donderdag 3 maart 2022 21:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze was laatst wel voor het eerst op pad met een airgroup met enkel Rafales
das airpower hoor
ja en 2 helikoptersquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft ook Hawkeye AWACS aan boord, kunnen ze mischien wat informatie van delen met Oekraine
(zal wel niet, maar zou leuk zijn)
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?quote:
Able Archer, 1983quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?
Ik dacht dat ze sws beiden een rode telefoon naast hun bed hadden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Das altijd goed. Was er niet een enorme kernoorlog voorkomen omdat een russische generaal weigerde op de knop te drukken toen even leek op de radar dat er amerikaanse raketten aan kwamen?
Ik zie dit letterlijk verlopen zoals in de intro van Red Alert 2 (vanaf 0:38)quote:
Er was ooit een hotline tussen het Witte Huis en het Kremlin, ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze sws beiden een rode telefoon naast hun bed hadden.
Je verdraait wat ik zeg. De "Rus" hier hoeft voor mij niets te zeggen maar moet niet het autocratische regime steunen, al was het maar om de geliefden niet in een moeilijk parket te brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja, if you're not with us, you're against us. Dat kennen we ergens van.
Een Rus hier moet zich expliciet uitspreken, anders steunt hij het. Dat dat betekent dat hij dan waarschijnlijk nooit meer voet op Russische bodem hoeft te zetten om familie te bezoeken, dat maakt niet uit. Zijn probleem. Makkelijk allemaal he?
De Fransen op safari... Dan moet er wel wat misgaan...quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:56 schreef sp3c het volgende:
ze was laatst wel voor het eerst op pad met een airgroup met enkel Rafales
das airpower hoor
Het is dan ook een defensieve alliantie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kasparov heeft hier wel een valide punt
Interessante opinie
[ twitter ]
kans dat het ding helemaal tot Roemenie goed blijft is toch niet zo grootquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Fransen op safari... Dan moet er wel wat misgaan...
Dat is een andere toch?quote:
Hier klopt niet veel van, dacht ik, Stravinsky is nooit voor de communisten gevlucht, volgens mij, maar naar Zwitserland verhuisd omdat hij in Rusland niet kon leven van zijn muziek en een Zwitserse miljonair hem financieel wilde ondersteunen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Alle Russen moeten eraan geloven. Of ze nog leven of niet. Dit is toch wel kleinzielig.
Je bedoelt dus dat dit:quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je verdraait wat ik zeg. De "Rus" hier hoeft voor mij niets te zeggen maar moet niet het autocratische regime steunen, al was het maar om de geliefden niet in een moeilijk parket te brengen.
Dat brengt mij wel op een interessant punt wat jouw kleur hier is ?
niet jouw mening is, maar hoe er hier tegenaan wordt gekeken?quote:En ja hier is het dat wanneer je niet niet tegen bent of je onthoudt van steun, je dan kennelijk voor bent.
Om zaken als dit is het wel extra fijn dat er een volwassene in het Witte Huis zit.quote:
Met niks doen wordt het probleem alleen maar groter. En als je zo naar de afgelopen tien jaar kijkt en wat Putin nu wellicht na Oekrane nog meer van plan is. Denk ik dat Kasparov gelijk heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is dan ook een defensieve alliantie.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kasparov heeft hier wel een valide punt
Interessante opinie
[ twitter ]
Wat een ontiegelijk dom gelul. Ik adviseer de ontvolgknop.quote:Garry Kasparov
@Kasparov63
3h
This is already World War III. Putin started it long ago
Ik wil mij niet eens een voorstelling maken van de shitshow die Trump hiervan gemaakt had.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Om zaken als dit is het wel extra fijn dat er een volwassene in het Witte Huis zit.
Waar zit die van jou?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
[..]
Wat een ontiegelijk dom gelul. Ik adviseer de ontvolgknop.
Nog even en we sturen de Russen naar de concentratiekampen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Alle Russen moeten eraan geloven. Of ze nog leven of niet. Dit is toch wel kleinzielig.
Ik ben on(na)volgbaar.quote:
"Puut'n and I are in very close contact. It's great. It's the best contact ever to be seen. Two geniuses, fantastic. All reports of the Russian invasion are fake news."quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil mij niet eens een voorstelling maken van de shitshow die Trump hiervan gemaakt had.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Arguably, the most dangerous moment in the crisis was not recognised until the Cuban Missile Crisis Havana conference, in October 2002. Attended by many of the veterans of the crisis, they all learned that on October 27, 1962, USS Beale had tracked and dropped signalling depth charges (the size of hand grenades) on B-59, a Soviet Project 641 (NATO designation Foxtrot) submarine. Unknown to the US, it was armed with a 15-kiloton nuclear torpedo.[161] Running out of air, the Soviet submarine was surrounded by American warships and desperately needed to surface. An argument broke out among three officers aboard B-59, including submarine captain Valentin Savitsky, political officer Ivan Semonovich Maslennikov, and Deputy brigade commander Captain 2nd rank (US Navy Commander rank equivalent) Vasily Arkhipov. An exhausted Savitsky became furious and ordered that the nuclear torpedo on board be made combat ready. Accounts differ about whether Arkhipov convinced Savitsky not to make the attack or whether Savitsky himself finally concluded that the only reasonable choice left open to him was to come to the surface.[162]: 303, 317 During the conference, McNamara stated that nuclear war had come much closer than people had thought. Thomas Blanton, director of the National Security Archive, said, "A guy called Vasili Arkhipov saved the world."
Elkaar vernietigen is over 3 of 5 jaar net zo een hoge prijs als morgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:05 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Met niks doen wordt het probleem alleen maar groter. En als je zo naar de afgelopen tien jaar kijkt en wat Putin nu wellicht na Oekrane nog meer van plan is. Denk ik dat Kasparov gelijk heeft.
Bevalt me trouwens voor geen meter, ik krijg daar zelfs buikpuin van
Nu maar hopen dat Putin van binnen uit weerstand krijgt
Tsja die knop heeft fok nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:06 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
[..]
Wat een ontiegelijk dom gelul. Ik adviseer de ontvolgknop.
De eerste Russische winkel is al gesneuveld in Duitsland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog even en we sturen de Russen naar de concentratiekampen.
Ja en deze dus ookquote:
quote:Stanislav Evgrafovitsj Petrov (Russisch: Станислав Евграфович Петров) (Tsjernigovka (nabij Vladivostok)), 7 september 1939 – Fryazino[1], 19 mei 2017)[2] was luitenant-kolonel in de luchtverdedigingseenheid van de Sovjet-strijdkrachten die op 26 september 1983 een mogelijke kernoorlog heeft voorkomen[3], evenals Vasili Aleksandrovitsj Archipov, een andere Russische officier, in 1962.
Het Oko-waarschuwingssysteem gaf op die dag aan dat de Verenigde Staten vijf intercontinentale raketten richting de Sovjet-Unie hadden afgevuurd. Petrov was op dat moment wachtcommandant in de Serpukhov-15-bunker in de buurt van Moskou. Hij oordeelde dat de melding loos alarm was. Als hij zijn superieuren een Amerikaanse aanval had gemeld, had de USSR mogelijk een volledige nucleaire tegenaanval bevolen tegen de VS en hun bondgenoten - geheel volgens de strategie van launch on warning; bij het observeren van een kennelijke aanval met kernraketten de tegenaanval met kernraketten beginnen, nog voordat de vijand zijn kernkoppen heeft gedetoneerd. Deze strategie was bedoeld om te voorkomen dat de vijand zoveel schade zou aanrichten dat een tegenaanval niet meer mogelijk zou zijn.
De Duitsers zijn historisch gezien ook erg bedreven in de kristalnachterij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De eerste Russische winkel is al gesneuveld in Duitsland.
Makkelijk praten. Misschien had Trump ervoor gezorgd dat het niet eens zo ver was gekomen. Of hij had dusdanig assertief uit de hoek gekomen dat het Putin direct had afgeschrikt. We zullen het nooit weten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil mij niet eens een voorstelling maken van de shitshow die Trump hiervan gemaakt had.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Misschien had Trump ervoor gezorgd dat het niet eens zo ver was gekomen. Of hij had dusdanig assertief uit de hoek gekomen dat het Putin direct had afgeschrikt. We zullen het nooit weten.
Hier krijg ik uitslag van!quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Puut'n and I are in very close contact. It's great. It's the best contact ever to be seen. Two geniuses, fantastic. All reports of the Russian invasion are fake news."
Van Biden weet hij dat ie geen ballen heeft. Van Trump had hij waarschijnlijk nog wel een idee dat ie zo gek was om de eerste nuke af te vuren.quote:
Klopt. Mee eens. Maarr, dit is geen snel opgezet plan van Poetin. Hier is 10-15 jaar al aan voorraf gegaan. Loyaliteit opbouwen bij generaals en mensen om hem heen, de Krim, het narratief in rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Misschien had Trump ervoor gezorgd dat het niet eens zo ver was gekomen. Of hij had dusdanig assertief uit de hoek gekomen dat het Putin direct had afgeschrikt. We zullen het nooit weten.
Of zijn America first retoriek heeft juist voor de context van de inval gezorgdquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Enigzins begrijpelijk omdat momenteel de associatie met Rusland niet handig is. Domme mensen die de nuances niet kennen gaan domme dingen doen (ruiten ingooien, mensen lastig vallen).quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Ow please, Trump was doodsbang voor Poetin (heb je hem gezien in Helsinki naast hem)quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit soort voorbeelden geeft toch wel aan dat het vroeg of laat een keer mis zal gaanquote:
Ja hoor, de man die Poetin 4 jaar heeft gepijpt had hem vast bestraffend toegesproken. Zeker weten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal nergens over. Gestoord gedoe. en als iemand een Europeaan was dan wat het Stravinsky ( en vele andere componisten en kunstenaars rond de vorige eeuw wisseling). Zijn belangrijkste en meest bekende werk, is een Franse productie. De man is genationaliseerd vs burger geworden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[ twitter ]
Je zegt concert maar je hebt het over een dirigent, Gergiev tevens Putin fanboy, right?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Duitsers zijn historisch gezien ook erg bedreven in de kristalnachterij.
Het geeft wel een historisch perspectief; het blijkt erg makkelijk om de massa op te hitsen. Dat zelfs een concert van een Russisch componist stopgezet wordt of een tentoonstelling van Russische avant garde kunst is te bizar voor woorden.
Hij zocht gewoon een reden om ze naar Siberie te sturen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZMLDAvckP/
Poetin zou ze familie naar een nuclaire bunker verhuist hebben in siberi
Neem aan dat fals flag is
Hij zei nog dat hij ook zo komt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hij zocht gewoon een reden om ze naar Siberie te sturen.
Nee want Able Archer vond plaats in novemberquote:
Bomen tellenquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hij zocht gewoon een reden om ze naar Siberie te sturen.
Covfefe Vladimir Cofveve!quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Hier is heel de lijst:quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee want Able Archer vond plaats in november
Het ging om het artikel aangaande Stravinsky.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je zegt concert maar je hebt het over een dirigent, Gergiev tevens Putin fanboy, right?
Ik moet zeggen dat de houding van Israel mij hogelijk verbaast, ik had verwacht dat ze Oekraine volledig zouden steunen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:20 schreef theunderdog het volgende:
https://www.jta.org/2022/(...)l&utm_source=twitter
Zelensky teleurgesteld in de regering van Israel.
Vlak voor... Had hem aangepast. Het was de reden waarom Able Archer zo uit de klauwen kon lopen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:18 schreef Zorro het volgende:
Nee want Able Archer vond plaats in november
Heb je gemist met wie Putin omringt is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
Ik moet zeggen dat de houding van Israel mij hogelijk verbaast, ik had verwacht dat ze Oekraine volledig zouden steunen.
Ja, die tweet liet dat ook al wel behoorlijk zienquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:20 schreef theunderdog het volgende:
https://www.jta.org/2022/(...)l&utm_source=twitter
Zelensky teleurgesteld in de regering van Israel.
Hitler meteen aanpakken in 1936 had ook zo'n 50 miljoen levens gescheeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Elkaar vernietigen is over 3 of 5 jaar net zo een hoge prijs als morgen.
Afwachten of Poetin werkelijk zo gek is om die strijd aan te gaan.
?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de houding van Israel mij hogelijk verbaast, ik had verwacht dat ze Oekraine volledig zouden steunen.
Dat eerste zou niet echt wijs zijn omdat Iran bepaald geen vriend is van Rusland en ze het risico lopen hun eigen nukes tegen zich gebruikt te zien en de tweede is nogal onwaarschijnlijk qua capabiliteit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
?
Als Rusland het wil heeft Iran morgen kernwapens. Of worden Israelische jets die doelen in Syri aanvallen neergeschoten.
Klopt maar die wereld is verleden tijd, toen stonden bovendien de kernraketten niet op elkaar gericht.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hitler meteen aanpakken in 1936 had ook zo'n 50 miljoen levens gescheeld.
ehhh,quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland Iran nukes gaat geven? Die lui zijn geen vriendjes he .....quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
?
Als Rusland het wil heeft Iran morgen kernwapens. Of worden Israelische jets die doelen in Syri aanvallen neergeschoten.
De Yamal pijpleiding loopt vanuit Rusland geplitst via WitRusland/Oekrane naar het westen en zou iets van 33Miljard aan gas per jaar doorleveren wat ca 15% is wat het westen nodig heeft.quote:"bron: rt.com , mag jezelf gaan inklinken
Westbound gas flows from Russia to Germany via the Yamal-Europe pipeline stopped on Thursday, while bids remained for supplies in both directions, according to data tracked by the pipeline operator Gascade."
Toch is iemand eerder geneigd te stoppen als je meteen ingrijpt, voordat die kant 10.000en mannen en miljarden aan militair spul al heeft verloren. Daarna zijn ze al in "the point of no return."quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Klopt maar die wereld is verleden tijd, toen stonden bovendien de kernraketten niet op elkaar gericht.
Dat was na de invalquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, de man die Poetin 4 jaar heeft gepijpt had hem vast bestraffend toegesproken. Zeker weten.
Een dag voor de inval noemde Trump Poetin nog een fantastische leider en heel slim.
Dit zal ongetwijfeld hoongelach opleveren, maar:quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Om zaken als dit is het wel extra fijn dat er een volwassene in het Witte Huis zit.
Zat zelf meer te denken aan “I would like you to do us a favor though” en “fire and fury”.quote:
Mij niet. Vrij veel invloed van Russische Joden, en Israel is nogal afhankelijk van Rusland omtrent Iran.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zouden sinds 2015 een deal met Israel hebben: zij vallen Israelische jets niet aan in ruil voor de veiligheid van (geen aanvallen op) Russische adviseurs in syri.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat eerste zou niet echt wijs zijn omdat Iran bepaald geen vriend is van Rusland en ze het risico lopen hun eigen nukes tegen zich gebruikt te zien en de tweede is nogal onwaarschijnlijk qua capabiliteit.
Hitler had ook het volk achter zich met die utopie van het 3e rijk en dus meer momentum dan Putin. Hadden ze m te vroeg uit de weg geruimd dan was een andere nazileider waarschijnlijk vol op t orgel gegaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hitler meteen aanpakken in 1936 had ook zo'n 50 miljoen levens gescheeld.
Ik zou me daar niet zo druk over maken joh. Het is maar een reflex van de wat minder begaafde users.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:31 schreef Repentless het volgende:
Ik hoop dat dit geen "Trump-/Putinfan hahaha" reacties oplevert.
Ze kunnen het Israel alvast veel moeilijker maken in het Midden Oosten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland Iran nukes gaat geven? Die lui zijn geen vriendjes he .....
Trump Threatens to 'Totally Destroy' North Korea in First U.N. Speechquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zat zelf meer te denken aan “I would like you to do us a favor though” en “fire and fury”.
Dat is maar een klein deel van het verhaal. Grootste oorzaak is invloed van Russische Joden in en buiten Isral.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
?
Israel is goede maatjes met Poetin , Veel Israeliers komen uit Russiaquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Syri vergeten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld hoongelach opleveren, maar:
- De Krim is geannexeerd onder Obama (eerste jaar van zijn tweede termijn).
- Verkiezingscampagne 2016 vanuit Democraten ging voortdurend over Russische inmenging.
- Trump wordt gekozen, het is vier jaar betrekkelijk rustig op het wereldtoneel.
- Verkiezingscampagne 2020 Democraten ging nog veel meer over Russische inmenging dan in 2016
- Biden geeft in de campagne aan de enige te zijn die "toe to toe" durft te staan met Putin
- Zoon Hunter Biden heeft een topfunctie bij Oekraens gasbedrijf, zonder enige ervaring
- Biden wordt gekozen, iets meer dan 1 jaar na zijn inauguratie is de spanning Oost-West op zijn hoogst sinds de Cuba-crisis, met als inzet Oekrane
En dan is het dus blijkbaar goed dat er nu een 'volwassene' in het Witte Huis zit. Is het louter toeval dat deze invasie niet onder Trump heeft plaatsgevonden en hebben we geluk dat Biden er nu zit, anders was het allemaal veel erger geweest? Je kunt het aan geen enkele vorm van diplomatie toeschrijven?
Ik hoop dat dit geen "Trump-/Putinfan hahaha" reacties oplevert. Maar ik vind het gewoon opmerkelijk dat er van de president waaronder dit soort grootschalige conflicten gewoonweg veel minder waren wordt gezegd dat het anders allemaal veel erger zou zijn, dan de president waaronder het allemaal daadwerkelijk plaatsvindt en die vrijwel continu een stevige toon heeft aangeslagen.
Natuurlijk is Trump een vreemd figuur en waren de facepalms niet van de lucht bij toespraken of interviews. Maar ik vond de wereld tijdens zijn termijn (afgezien van de pandemie) toch iets fijner dan nu.
Net op Reuters: Gazprom resumes westbound gas flows via Yamal pipeline to Germanyquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:29 schreef Vallon het volgende:
Al langs gekomen? dan mijn excuses.
[..]
De Yamal pijpleiding loopt vanuit Rusland geplitst via WitRusland/Oekrane naar het westen en zou iets van 33Miljard aan gas per jaar doorleveren wat ca 15% is wat het westen nodig heeft.
Naar ik vanuit elders gist begrijp importeert Europa iets van 168Miljard kuub gas per jaar.
Nordstream (die dus voorlopig geen certificering krijgt) zou per jaar 55 Miljard moeten gaan doorblazen.
Ik ga morgen in de trein Dostoevsky lezen. Zonder mondkapje.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kwam vanmiddag in de winkel een zure vrouw tegen met mondkapje en handschoenen. Ze bleef ostentatief bij me uit de buurt. Ik zei haar: “Corona is helemaal voorbij, u moet nu bang zijn voor Putin”
Pas maar op dat je niet wordt aangegeven bij de aivd!quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik ga morgen in de trein Dostoevsky lezen. Zonder mondkapje.
Dan was het inderdaad snel voorbij of uberhaupt nooit begonnen, inderdaad, het enige wat de NAVO landen tegenhoudt is denkelijk de nucleaire situatie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:36 schreef Alpha0 het volgende:
Toch interessant om te speculeren hoe dit alles verlopen zou zijn als er geen kernwapens in het spel waren. Waarschijnlijk waren de Russen er niet eens aan begonnen.
Deze toespraak heeft Noord-Korea afgeschrikt in het gebruik van kernwapens en dus heeft Donald Trump toendertijd de wereld behoed van een kernoorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:35 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Trump Threatens to 'Totally Destroy' North Korea in First U.N. Speech
UNITED NATIONS — President Donald Trump, in his first address to the United Nations, derided Kim Jong Un, North Korea’s leader, as a “rocket man” on Tuesday as the president warned that he may be forced to "totally destroy" the rogue nation.
"If the righteous many do not confront the wicked few, then evil will triumph," Trump said, as he detailed the horrors of what he called the "depraved" North Korean regime.
"Rocket man is on a suicide mission," he said, using a nickname for Kim that refers to the North Korean leader's recent missile tests.
"The United States has great strength and patience, but if it is forced to defend itself or its allies, we will have no choice but to totally destroy North Korea."
https://www.nbcnews.com/p(...)cide-mission-n802596
Politico had er onlangs nog een aardig opiniestuk over:quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
- Verkiezingscampagne 2016 vanuit Democraten ging voortdurend over Russische inmenging.
- Trump wordt gekozen, het is vier jaar betrekkelijk rustig op het wereldtoneel.
- Verkiezingscampagne 2020 Democraten ging nog veel meer over Russische inmenging dan in 2016
- Biden geeft in de campagne aan de enige te zijn die "toe to toe" durft te staan met Putin
- Zoon Hunter Biden heeft een topfunctie bij Oekraens gasbedrijf, zonder enige ervaring
- Biden wordt gekozen, iets meer dan 1 jaar na zijn inauguratie is de spanning Oost-West op zijn hoogst sinds de Cuba-crisis, met als inzet Oekrane
En dan is het dus blijkbaar goed dat er nu een 'volwassene' in het Witte Huis zit. Is het louter toeval dat deze invasie niet onder Trump heeft plaatsgevonden en hebben we geluk dat Biden er nu zit, anders was het allemaal veel erger geweest? Je kunt het aan geen enkele vorm van diplomatie toeschrijven?
Ik hoop dat dit geen "Trump-/Putinfan hahaha" reacties oplevert. Maar ik vind het gewoon opmerkelijk dat er van de president waaronder dit soort grootschalige conflicten gewoonweg veel minder waren wordt gezegd dat het anders allemaal veel erger zou zijn, dan de president waaronder het allemaal daadwerkelijk plaatsvindt en die vrijwel continu een stevige toon heeft aangeslagen.
Natuurlijk is Trump een vreemd figuur en waren de facepalms niet van de lucht bij toespraken of interviews. Maar ik vond de wereld tijdens zijn termijn (afgezien van de pandemie) toch iets fijner dan nu.
Zonder kernwapens was Rusland tig jaar geleden al uiteen gevallen in minimaal 4 of 5 landen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:36 schreef Alpha0 het volgende:
Toch interessant om te speculeren hoe dit alles verlopen zou zijn als er geen kernwapens in het spel waren. Waarschijnlijk waren de Russen er niet eens aan begonnen.
Is een waarheid. Wat ook een waarheid is: kernwapens zorgen in principe juist voor een veiligere wereld. Omdat niemand zo gek is om de knop in te drukken, omdat hij/zij dan weet dat dat zelfmoord is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan was het inderdaad snel voorbij of uberhaupt nooit begonnen, inderdaad, het enige wat de NAVO landen tegenhoudt is denkelijk de nucleaire situatie.
met of zonder tractor er voor?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:02 schreef crystal_meth het volgende:
Er lijkt opvallend veel militair materiaal (tanks etc) verplaatst te worden in Kazachstan (bron: meerdere (re)tweets van @:MarQs__ )
Deze wint vandaag de prijs in de categorie "dingen die het meest niet-gebeurd zijn".quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:36 schreef LXIV het volgende:
Ik kwam vanmiddag in de winkel een zure vrouw tegen met mondkapje en handschoenen. Ze bleef ostentatief bij me uit de buurt. Ik zei haar: “Corona is helemaal voorbij, u moet nu bang zijn voor Putin”
die had op de rode knop gedruk!quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Zonder kernwapens was het probleem om op de knop te drukken er niet geweest. Het is mogelijk dat er meer conventionele conflicten waren geweest maar laten we eerlijk zijn, tijdens de Koude Oorlog was het eigenlijk constant wel ergens oorlog dus of we nu echt beter af zijn...ik weet het niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is een waarheid. Wat ook een waarheid is: kernwapens zorgen in principe juist voor een veiligere wereld. Omdat niemand zo gek is om de knop in te drukken, omdat hij/zij dan weet dat dat zelfmoord is.
Maja..... wat als er dan wel ineens een gek opstaat.
Tja, ik vind het jammer. Nu kunnen online persoonlijke aanvallen me niet zoveel schelen en ik zal me er ongetwijfeld zelf ook wel schuldig aan maken, maar wanneer dat de enige repliek is wanneer je je mening geeft maakt het de discussie vaak dood. Als je niet volledig anti bent, moet je wel volledig voor zijn en vice versa.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik zou me daar niet zo druk over maken joh. Het is maar een reflex van de wat minder begaafde users.
Met Trump in het Witte Huis had Vlad gewoon vrij spel en werden de VS inclusief de internationale bondgenootschappen gedestabiliseerd. Het is niet voor niks dat ze er juist alles aan hebben gedaan om 'm in het Witte Huis te krijgen/te houden, precies om dezelfde redenen waarom de Russen lijntjes hebben met extreem rechts in de EU, zoals hier FvD en wellicht ook de PVV. Alles om landen van binnenuit te destabilliseren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Denken dat het in het Westen gaat over personen ipv teams die staan voor onze representatie over rechten, is jezelf verlagen tot het denkbeeld dat het bij autocraten idd gaat om de persoon zelf dan uitmaakt wat (de) waarheid is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
and then everyone clapped.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:36 schreef LXIV het volgende:
Zonder kernwapens was West-Europa misschien opgeslokt door het Warsaw pact...quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan was het inderdaad snel voorbij of uberhaupt nooit begonnen, inderdaad, het enige wat de NAVO landen tegenhoudt is denkelijk de nucleaire situatie.
En Afghanistan aan de Taliban cadeau doen, Noord Korea dreigen te nuken, een Iraanse generaal vermoorden voor de leuk - gelukkig escaleerde hij verder niet toen Iran vergeldde, uit het Parijs akkoord stappen, omdat hij waanideeen heeft omtrent klimaatverandering, uit het Iran akkoord stappen, omdat hij waanideeen had over wat dat betekende, de Koerden een dolk in de rug steken.quote:
wutquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het daar onder Trump rustig geworden. Dat maffe blonde wijf (de vrouw van die kinderneuker) wilde daar al oorlog met Rusland beginnen met haar no fly zone gewauwel.
Het is sowieso nogal speculatief. Heb het antwoord ook niet. Maar de ontwikkelingen hebben het in elk geval niet onveiliger gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder kernwapens was het probleem om op de knop te drukken er niet geweest. Het is mogelijk dat er meer conventionele conflicten waren geweest maar laten we eerlijk zijn, tijdens de Koude Oorlog was het eigenlijk constant wel ergens oorlog dus of we nu echt beter af zijn...ik weet het niet.
Ja, dat is ook mogelijk maar tegelijkertijd zijn we altijd uitgegaan van een conventionele oorlog in Europa zonder gebruik van kernwapens en we waren er toendertijd redelijk van overtuigd dat we de Sovjet Unie op zijn minst konden tegenhouden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder kernwapens was West-Europa misschien opgeslokt door het Warsaw pact...
Was Rusland toen ook Oekrane binnengevallen? Heb ik gemist denk ik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:49 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ook Putin-fanboys.
Beetje jammer alleen dat wij afhankelijk zijn van Amerikaanse kernwapens. En geen eigen hebben...quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zonder kernwapens was West-Europa misschien opgeslokt door het Warsaw pact...
Trump zat inderdaad in de cirkel van Epstein.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:42 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het daar onder Trump rustig geworden. Dat maffe blonde wijf (de vrouw van die kinderneuker) wilde daar al oorlog met Rusland beginnen met haar no fly zone gewauwel.
Ja heel jammer dat niet elk land eigenhandig kan beslissen over de inzet van massavernietigingswapens inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat wij afhankelijk zijn van Amerikaanse kernwapens. En geen eigen hebben...
Ja, dat is zeker jammer. Want zolang slechts een klein groepje landen het heeft kan het als machtsmiddel worden gebruikt. Het speelveld moet gelijk zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja heel jammer dat niet elk land eigenhandig kan beslissen over de inzet van massavernietigingswapens inderdaad.
Waarschijnlijk spraken we hier dan inmiddels al zo'n 70 jaar Russisch.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tijdens de Berlijn crisis in 61 was de VS van plan nukes in te zetten zodra drie Russische battalions de grens hadden overgestoken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mogelijk maar tegelijkertijd zijn we altijd uitgegaan van een conventionele oorlog in Europa zonder gebruik van kernwapens en we waren er toendertijd redelijk van overtuigd dat we de Sovjet Unie op zijn minst konden tegenhouden.
NAVO-lidmaatschapquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker jammer. Want zolang slechts een klein groepje landen het heeft kan het als machtsmiddel worden gebruikt. Het speelveld moet gelijk zijn.
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat conflict liep al en loopt nog steeds. Er zijn echter geen grootschalige nieuwe internationale conflicten van dit kaliber bij gekomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was niet betrekkelijk rustig daar, ook niet onder Trump
Beetje jammer ook dat Duitsland zo afhankelijk is van Russisch gas.quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat wij afhankelijk zijn van Amerikaanse kernwapens. En geen eigen hebben...
Wat is je punt? Wanneer je de argumenten gebruik die hardmaken waarom oorlog een waarschijnlijke uitkomst zou zijn n het feit ben je een fanboy?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was Rusland toen ook Oekrane binnengevallen? Heb ik gemist denk ik.
Waren ze dat 80 jaar geleden ook maarquote:Op donderdag 3 maart 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje jammer ook dat Duitsland zo afhankelijk is van Russisch gas.
En dat was een verdienste van Trump, net als de door Rusland ingezette oorlog het debet van Biden is?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat conflict liep al en loopt nog steeds. Er zijn echter geen grootschalige nieuwe internationale conflicten van dit kaliber bij gekomen.
En tegelijk is Rusland afhankelijk van de opbrengst van dat gas. Zullen we wedden dat het Rusland meer pijn doet om het gas stil te zetten dan Duitsland?quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje jammer ook dat Duitsland zo afhankelijk is van Russisch gas.
Niet waar, maar for the sake of argument doe ik even alsof..quote:Op donderdag 3 maart 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat conflict liep al en loopt nog steeds. Er zijn echter geen grootschalige nieuwe internationale conflicten van dit kaliber bij gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |