Russische grondtroepen naderen inmiddels steeds meer de Oekraïense hoofdstad Kiev, blijkt uit satellietbeelden van het Amerikaanse satellietbedrijf Maxar. Daarop is onder meer te zien hoe het konvooi, dat zich ten oosten van het vliegveld Antonov bevindt, ongeveer 27 kilometer lang is. Volgens Maxar beslaat het konvooi honderden voertuigen, artillerie, tanks en logistieke ondersteuning.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat dat konvooi zich op 27 kilometer van Kiev bevindt?
Daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest, da's volgens mij dat museum wat in zo'n oude hangar voor watervliegtuigen gevestigd is. Heb je de KGB gevangenis in dat oude fort ook bezocht?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet eens zover die kant op
tijdje terug was ik in Tallinn bv in zo'n scheepvaartmuseum en daar zijn ze trots op hun u-boat, zo'n Duitse
die torpedeerde geallieerde schepen (oa Nederlandse) die hulpgoederen naar de Russen brachten
je kunt er weinig van vinden als Nederlander behalve dat het cool is om in zo'n ding rond te lopen
Dit dus. Paar vliegtuigies erop knallen en ze zijn weg. Nu rijden ze vrolijk door als ik de beelden goed gezien hebquote:
Beetje sneu om bij een ander geluid met BNW te schermenquote:Op maandag 28 februari 2022 21:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon met een ketting om je nek in BNW blijven. Echt, je bent gewoon een totaal waanzinnige gek.
Klopt, Zelensky en Putin spelen gewoon onder één hoedje. Misschien wil Zelensky zo wel alle nazi's boven water krijgen! Het zou zomaar kunnen!quote:Op maandag 28 februari 2022 21:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik geef er mee aan dat alles mogelijk is.
Als ze zo langzaam rijden dan is het gewoon om tijd te rekken voor de onderhandelingen lijkt mij.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn nog een eind weg. Ze schijnen 1,5 km per dag te vorderen.
origineel voor Watervliegtuigen jaquote:Op maandag 28 februari 2022 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest, da's volgens mij dat museum wat in zo'n oude hangar voor watervliegtuigen gevestigd is. Heb je de KGB gevangenis in dat oude fort ook bezocht?
Er zijn voor Poetin blijkbaar meerdere redenen om Oekraïne binnen te vallen. Geen van alle in hun eentje genoeg om het werkelijk te doen. Maar het totaal ervan zorgde dat hij het wel deed.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Een onderdeel daarvan bestaat uit nazi's. Heel leuk, maar het vormt natuurlijk geen enkele reden om Oekraïne binnen te vallen.
Estland is in principe een vrij progressief land, dat is niet te vergelijken met landen als Rusland of Oekraine, Estland (en in mindere mate Letland en Litouwen) is echt wel Europees.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou niet eens zover die kant op
tijdje terug was ik in Tallinn bv in zo'n scheepvaartmuseum en daar zijn ze trots op hun u-boat, zo'n Duitse
die torpedeerde geallieerde schepen (oa Nederlandse) die hulpgoederen naar de Russen brachten
je kunt er weinig van vinden als Nederlander behalve dat het cool is om in zo'n ding rond te lopen
Dat op Volkel is echt geen geheim inderdaad. Goed uitgewerkte WOB met de juiste vragen en je komt al een heel eind. Ik heb een tijdje voor het rampenteam van de veiligheidsregio daar gewerkt. Daar wist echt iedereen wat er lag, waar het lag en hoe te handelen. En dan heb je het gewoon over huis, tuin en keuken ambtenaren van de gemeentes in die hoek die als extra taakje de coördinatie doen als er eens wat gebeurt.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tactische nukes, de B61's. Niet echt een groot geheim...
[..]
Verder nu niks meer, in de koude oorlog hadden we nog nucleaire M110 granaten en nucleaire Lance raketten liggen in respectievelijk de sites Doornspijk en Havelterberg...
Andere Tijden, Waken over Kernkoppen.
Nog niet voorbij zien komen maar dat vind ik sowieso geen ramp, niet iedereen volgt hier elke post.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef Snikkelbeer het volgende:
Oh is al een uur oud die tweet, mocht ie al gepost zijn dan verwijder ik hem.
Nee, de brigade bestond daarvoor al. Ze zijn alleen hernoemd en meer georganiseerd geworden. En toen zijn ze door de Nationale Garde opgenomen en deel van de overheid geworden. Let op dat het geen Defensie is, dus niet het leger. Maar Binnenlandse Zaken.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit bewijst dat Putin de brigade heeft veroorzaakt.
Mooi man.quote:
Dus eerst heten ze wat?quote:Op maandag 28 februari 2022 21:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, de brigade bestond daarvoor al. Ze zijn alleen hernoemd en meer georganiseerd geworden. En toen zijn ze door de Nationale Garde opgenomen en deel van de overheid geworden. Let op dat het geen Defensie is, dus niet het leger. Maar Binnenlandse Zaken.
Naar een megalomane en onbetrouwbare despoot luisteren lijkt me nooit een goed idee.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:25 schreef RetepV het volgende:
Er zijn voor Poetin blijkbaar meerdere redenen om Oekraïne binnen te vallen. Geen van alle in hun eentje genoeg om het werkelijk te doen. Maar het totaal ervan zorgde dat hij het wel deed.
Wat ik wil zeggen is dat Poetin serieuzer genomen had moeten worden. En de inval en de oorlog bewijst ook dat we dat hadden moeten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |