Het lijkt me heel sterk dat we modern materiaal gaan leveren, dat hoeven de Russen niet allemaal te zien...quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, die zullen het wrs ook zijn dan?
Hoe zie je dat voor je? En die zijn er gedeeltelijk wel, in de vorm van een iron dome/raketten die raketten kunnen neerhalen, maar niet de hele wereld beschikt daarover. En als er toch een paar doorkomen heeft dat ook flinke gevolgen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Kernwapens bestaan al sinds de tweede wereldoorlog. Waarom is er nog niet een anti-kernwapen-wapen ontwikkeld?
quote:Denmark will let its nationals join international brigades forming to fight in Ukraine against Russian forces, Prime Minister Mette Frederiksen said Sunday.
“It's a choice that anyone can make. This goes for all Ukrainians who live here, but also for others who think they can contribute directly to the conflict,” she said in a press conference Sunday.
“There is nothing at first sight that would legally prevent someone from going to Ukraine to participate in the conflict, on the Ukrainian side,” she added.
Er wonen heel veel Russen in Kyiv, dat kan Pudding zich niet veroorloven.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:13 schreef snabbi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn - Rusland heeft nu veel verliezen geleden, maar tot op heden zie ik nog niet heel veel van een totale verwoestingstactiek bij de russen.
Heerlen en Hoevelaken ken ik ook niet. Wel Eygelshoven. Coevorden zat er ook een maar die schijnt afgestoten te zijn door de Amerikanen en is overgenomen door NLquote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah grappig. Maar waar is dat commandocentrum dan?
En die bij Heerlen en Hoevelaken kan ik zo snel niet vinden op de sateliet.
https://www.1limburg.nl/f(...)sum?context=topstoryquote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah grappig. Maar waar is dat commandocentrum dan?
En die bij Heerlen en Hoevelaken kan ik zo snel niet vinden op de sateliet.
Wat is hier zo bijzonder aan? Het was allang bekend dat dit kon.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
. This goes for all Ukrainians who live here, but also for others who think they can contribute directly to the conflict,” she said in a press conference Sunday.
Verongelijkt gezeik. Ze zeiken toch ook niet over het feit dat die zwarte mannen die daar staan niet hoeven te vechten? Dan zijn opeens wel weer anders/buitenstaandersquote:
deze onzin boeit echt helemaal niemand nu hequote:
Mogen ze nog wel vliegen boven Zweden en Finland?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Lijkt wel de film 'the Terminal'. This country is closed!
Aeroflot was onderweg van Moskou naar New York. Boven Groenland teruggekeerd nu de boel op slot zit.
[ link | afbeelding ]
Zouden er ook Nederlanders zijn die zich hebben aangesloten bij dit buitenlandse leger dat tegen Russen gaat vechten?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is hier zo bijzonder aan? Het was allang bekend dat dit kon.
heel europa is afgesloten voor het russiche vliegverkeerquote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mogen ze nog wel vliegen boven Zweden en Finland?
Die gasten zien er gezond en vechtklaar uit. Waarom denken ze dat ze op de trein mogen als de witte mannen dat ook niet mogen?quote:
Zal best, ik weet alleen of ze hier mee te koop zullen lopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zouden er ook Nederlanders zijn die zich hebben aangesloten bij dit buitenlandse leger dat tegen Russen gaat vechten?
En waarom denk je dat hij het plaatst?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze onzin boeit echt helemaal niemand nu he
denk niet dat ze al zover zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zouden er ook Nederlanders zijn die zich hebben aangesloten bij dit buitenlandse leger dat tegen Russen gaat vechten?
Had de US niet het star wars programma, waarbij ze satellieten hadden die met laser raketten konden uitschakelen?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? En die zijn er gedeeltelijk wel, in de vorm van een iron dome/raketten die raketten kunnen neerhalen, maar niet de hele wereld beschikt daarover. En als er toch een paar doorkomen heeft dat ook flinke gevolgen.
Oost Europa is racistisch, gras is ook groen.quote:
omdat er eerder geen reactie op kwam?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En waarom denk je dat hij het plaatst?
Bij een nucleaire oorlog kan je maar beter meteen dood zijn. Of je sterft een vreselijke dood door radiatie en interne brandingen, of je sterft langzaam van de honger omdat niks meer kan groeien op de planeet en je ziet de hele menselijke beschaving elkaar afslachten voor de laatste middelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar is dat niet afhankelijk van de locatie waar de bom dan zou afgaan?
Maar werden nog wel ingezet meen ik in Irak toch? En ondanks niet van deze tijd, toch wel eh... bijzondere apparaten die meer ellende aanrichten dan die baykatar-whatever die 1 truck uitschakelde waar de rest alleen maar omheen hoeft te rijden.quote:
Dat zijn EU-lidstaten. Nee dus.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vast wel, net zo als de Amerikaanse "vrijwilligers" Je kan er vanuit gaan dat er al wat special forces rond lopen...quote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
EU luchtruim zou ook gesloten zijn, maar omdat ze 'inflight' terugkeren misschien een uitzondering,quote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lekker groot doelwit.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
Een Russische konvooi van een paar km lang onderweg naar Kiev.
zeker, als alle tegenstand stuk is kun je ze prima gebruikenquote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar werden nog wel ingezet meen ik in Irak toch? En ondanks niet van deze tijd, toch wel eh... bijzondere apparaten die meer ellende aanrichten dan die baykatar-whatever die 1 truck uitschakelde waar de rest alleen maar omheen hoeft te rijden.
Schiet er dan tussen ipv alleen op de linkerbaan. Zo een raket lijkt mij dan genoeg schade aan te laten richten om 2 trucks in ieder geval onverplaatsbaar te maken.
Je kan ze moeilijk laten neerstorten.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
EU luchtruim zou ook gesloten zijn, maar omdat ze 'inflight' terugkeren misschien een uitzondering,
Was overigens ook alleen effectief tegen raketten. Als je met een vrachtwagen vanuit Rusland via Polen naar Duitsland rijdt en in Berlijn je truck parkeert en dat ding laat afgaan is er geen enkel star wars programma dat je helpt.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Had de US niet het star wars programma, waarbij ze satellieten hadden die met laser raketten konden uitschakelen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Strategic_Defense_Initiative
Nooit uitgevoerd
Dus die map is incorrect?quote:
Tijd voor een Turkse dronequote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef Werkperd het volgende:
Een Russische konvooi van een paar km lang onderweg naar Kiev.
Hij kan ook denken: Ik dood dan de hele aarde maar dood.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Bij een nucleaire oorlog kan je maar beter meteen dood zijn. Of je sterft een vreselijke dood door radiatie en interne brandingen, of je sterft langzaam van de honger omdat niks meer kan groeien op de planeet en je ziet de hele menselijke beschaving elkaar afslachten voor de laatste middelen.
Er zijn genoeg nucleaire wapens om de aarde 100 keer onleefbaar te maken.
Als je in Europa zit en je hebt geen toegang tot een schuilkelder heb je sowieso geen kans op overleving.
Omdat deze uitkomst zo vreselijk is zal Rusland, hoe krankzinnig Putin ook is, niet overgaan tot het gebruik van deze wapens.
Oh ik dacht jij hebt daar wel kijk opquote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat er eerder geen reactie op kwam?
ik weet dat soort dingen niet joh, dan moet je hem ff een dm'etje sturen
Anti nucleaire bom middelen? Je bedoelt missile defense systems? Deze zijn echt niet overal actief hoor. Zo Nederland heeft wel de technologie om missiles op te sporen, maar niet om ze te neutraliseren. Daar is steun van de VS voor nodig. Kortom, als Europa even op meerdere locaties gebombardeerd wordt hebben we gewoon een groot probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:21 schreef roos94 het volgende:
Wat houden anti nucleaire bom middelen in?
Echt super dat jullie zoveel weten.
Dat is een systeem/technologie wat meerdere landen al volledig hebben. Heel simpel gezegd houd het in dat ze het zien aankomen en ze die bommen kunnen afschieten. Het werkt als een schild eigenlijk. Als ze afgeschoten worden valt het uit elkaar en krijg je geen giga explosie. Online heb je veel artikelen hoe dat precies werkt
Ik lees dit op een ander forum. Is dit waar?
Was de enige met navigatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, 1 van 20+ voertuigen opblazen doet in het grote plaatje dus helemaal niets.
Omdat dat heel duur is en eigenlijk zinloos. Kernwapens betekent simpelweg 1 ding: macht. Ik kan jou vernietigen, jij kunt mij vernietigen. Dit creëert een status quo, waardoor je in gesprek kunt blijven.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Kernwapens bestaan al sinds de tweede wereldoorlog. Waarom is er nog niet een anti-kernwapen-wapen ontwikkeld?
Je mag niet in vreemde krijgsdienstquote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is hier zo bijzonder aan? Het was allang bekend dat dit kon.
Vertel dat even aan de inzittenden van MH17 ja?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan ze moeilijk laten neerstorten.
Weet ik niet. Kan ook gewoon sprake zijn van sancties die nog niet ingegaan zijn of van 'we laten hem ook niet neerstorten.'quote:
Neem aan dat ze vanaf Poolse vliegvelden gaan vliegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat het aannemelijk is dat je sowieso piloten meelevert als het vliegtuigen betreft waar Oekraïners geen ervaringen mee hebben. Lijkt me ook extra motivatie om alles te slopen waar vliegtuigen kunnen opstijgen.
Ik tel 70 visueel geconfirmeerde Russische verliezen van militair materieel in één dag. 70 !!!! Armenië had in 44 dagen 1100 visueel geconfirmeerde militaire verliezen. Dat waren er 25 per dag. De Russische verliezen zijn ENORM.quote:
je dacht en ik heb ergens kijk opquote:Op zondag 27 februari 2022 21:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh ik dacht jij hebt daar wel kijk op
Er zullen vast wat avonturiers zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 21:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ter apel zat ook een navo depot, naast het COA centrum. Oom van me heeft daar als beveiliger gewerktquote:Op zondag 27 februari 2022 21:26 schreef spoilert het volgende:
[..]
Heerlen en Hoevelaken ken ik ook niet. Wel Eygelshoven. Coevorden zat er ook een maar die schijnt afgestoten te zijn door de Amerikanen en is overgenomen door NL
Een veelgebruikte F-16 simulatie om je hiervan een beeld te geven:quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
F16’s schijnen de makkelijkste vliegtuigen zijn om mee te vliegen als geoefende jachtvliegtuig piloot
Zeker, daarom moet men zo vlug mogelijk weer diplomatiek gaan bedrijven. Een kernoorlog voorkomen is belangrijker dan Oekraïne pogen te redden.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hij kan ook denken: Ik dood dan de hele aarde maar dood.
Dus als in Oekraine een atoombom valt gaat heel Europa ten onderquote:Op zondag 27 februari 2022 21:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Bij een nucleaire oorlog kan je maar beter meteen dood zijn. Of je sterft een vreselijke dood door radiatie en interne brandingen, of je sterft langzaam van de honger omdat niks meer kan groeien op de planeet en je ziet de hele menselijke beschaving elkaar afslachten voor de laatste middelen.
Er zijn genoeg nucleaire wapens om de aarde 100 keer onleefbaar te maken.
Als je in Europa zit en je hebt geen toegang tot een schuilkelder heb je sowieso geen kans op overleving.
Omdat deze uitkomst zo vreselijk is zal Rusland, hoe krankzinnig Putin ook is, niet overgaan tot het gebruik van deze wapens.
nood breekt wel wetquote:Op zondag 27 februari 2022 21:31 schreef fyah het volgende:
[..]
Een veelgebruikte F-16 simulatie om je hiervan een beeld te geven:
"makkelijk" is geen geweldig woord. Een jet vereist een piloot die intiem bekend en getraind is met het systeem. Je bent niet globaal "jachtvliegtuigpiloot" zoals buschauffeur ofzo.
Enlighten me, please.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:32 schreef Hathor het volgende:
Ok als de Duitsers nu ook al aankondigen 100 miljard in defensie te gaan pompen weten we wel weer welke kant het opgaat.
Welke kant danquote:Op zondag 27 februari 2022 21:32 schreef Hathor het volgende:
Ok als de Duitsers nu ook al aankondigen 100 miljard in defensie te gaan pompen weten we wel weer welke kant het opgaat.
De vraag is of de NAVO dan stil blijft, sterker nog, ik acht zelfs China in staat om dan in te grijpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als in Oekraine een atoombom valt gaat heel Europa ten onder
Misschien dat Europese piloten een Oekrains paspoort krijgen en gaan meevechtenquote:Op zondag 27 februari 2022 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben toch gewoon opgeleide vliegers
je hoeft ze alleen een conversie training te geven naar het nieuwe toestel, normaliter duurt dat wel ff maar ik gok dat ze het nu ff bij de basics laten
al geloof ik niet dat EU landen bruikbare vliegtuigen gaan leveren want dan moet je al snel denken aan tientallen miljoenen per stuk
Was op NPO nieuws eerder vanavond. Duitsland gaat zijn defensie enorm vergroten met 100 miljard in het eerste jaar.quote:
Who's going to fly them?quote:
En vervolgens:quote:Op zondag 27 februari 2022 21:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker, daarom moet men zo vlug mogelijk weer diplomatiek gaan bedrijven. Een kernoorlog voorkomen is belangrijker dan Oekraïne pogen te redden.
die komt daar echt niet geloof mequote:Op zondag 27 februari 2022 21:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als in Oekraine een atoombom valt gaat heel Europa ten onder
kan ookquote:Op zondag 27 februari 2022 21:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien dat Europese piloten een Oekrains paspoort krijgen en gaan meevechten
Dit is puur opslag. Er is zelfs een USA supermarkt daar. Commando zit in de USA zelf. Nato hoofdkantoor zit er naast.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:22 schreef kanovinnie het volgende: [..] Ah grappig. Maar waar is dat commandocentrum dan? En die bij Heerlen en Hoevelaken kan ik zo snel niet vinden op de sateliet.
En waar gaan ze landen, op die kapot geschoten vliegvelden? Ik geloof dit nog niet zo.quote:
Ja, maar dat waren we alquote:Op zondag 27 februari 2022 21:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn we dan niet gewoon als EU in oorlog met RU?
Zo kan Poetin dit dus wel interpreteren inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn we dan niet gewoon als EU in oorlog met RU?
Vliegen de Tsjechen of andere voormalige oostblokkers niet met Migs of Sukhois? iets waar de oekrainiers mee bekend zijn?quote:
Ja dat is vandaag bekend geworden. Ook hier. Maar 'welke kant het op gaat', die opmerking kan ik even niet plaatsen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was op NPO nieuws eerder vanavond. Duitsland gaat zijn defensie enorm vergroten met 100 miljard in het eerste jaar.
Heb dit alleen maar geleerd tijdens de selectietrainingen bij de koninklijke luchtmacht. De officieren en (ex)piloten aldaar zullen dan niet zo goed geïnformeerd zijn geweest.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:31 schreef fyah het volgende:
[..]
Een veelgebruikte F-16 simulatie om je hiervan een beeld te geven:
"makkelijk" is geen geweldig woord. Een jet vereist een piloot die intiem bekend en getraind is met het systeem. Je bent niet globaal "jachtvliegtuigpiloot" zoals buschauffeur ofzo.
Geen idee wat ze met die laatste willen bewijzen. De deuren van de trein zijn dicht en misschien willen ze voorkomen dat mensen aan de trein gaan hangen zoals die Afghanen aan vliegtuigen gingen hangen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |