Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Niet mis mee, en heeft ook 90 procent steun van het volk, geloof me, dat is vrij veel.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:28 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als je die van El Salvador een goede leider vind gaat er toch iets mis
Minsk mag helemaal naar de tyfusquote:Op zondag 27 februari 2022 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk pakken we ook dat vieze Wit-Rusland aan.
Die smeerpijp moeten we ook niet sparen met sancties.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat mag idd ook wel overal van buitengesloten en totaal geboycot.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat heeft hij niet. Die percentages kan je alleen gebruiken als je praat over de tegenstand van zijn bitcoinbesluitquote:Op zondag 27 februari 2022 09:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet mis mee, en heeft ook 90 procent steun van het volk, geloof me, dat is vrij veel.
Erg creatief was het destijds al niet, nieuwe tekst op dezelfde melodie en doorrrrr. Ik denk dat we dan voorlopig onze toevlucht beter zoeken tot Shostakovic want die gebruikte zijn muziek als kritiek tegen het regime.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De melodie van dat mooie volkslied behoorde al toe tot n van de verschrikkelijkste regimes van de 20e eeuw, de USSR.
Het feit dat de Russen destijds hebben gekozen om hun eigen volkslied weer te vervangen door deze fraaie deun, zegt misschien wel iets.
Ik geef het overigens volmondig toe: het is een prachtmelodie.
Net als het oude volkslied van de voormalige DDR.
Maar inderdaad, ze behoren/behoorden tot landen met verschrikkelijke regimes.
Mensen durven daar niet eens de straat op of om hun stem te verheffen tegen tsaar Vladimir. Degenen die dat wel doen, lopen enorme risico's.quote:
Geen enkele leider op de planeet heeft 90% steun van de bevolking... Heel misschien die van Vaticaanstad.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet mis mee, en heeft ook 90 procent steun van het volk, geloof me, dat is vrij veel.
Het gaat niet om pubers met game ervaring Er zijn ex beroeps die daarna huurling worden en in allerlei oorlogen mee vechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de situatie daar geen drol uitmaakt.
Als je levensmoe bent, moet je het vooral doen!
Mussolini kopiequote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef theunderdog het volgende:
Die Lukashenko is toch zo'n bitch he. Jemig he.
Die moet het smegma van Putin dagelijks tussen zijn tanden wegschrapen.
https://en.wikipedia.org/(...)tial_approval_ratingquote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Geen enkele leider op de planeet heeft 90% steun van de bevolking... Heel misschien die van Vaticaanstad.
Wat zegt baudetteketet nou weer dan ik hoor steeds die naam vallen zonder inhoudelijke punten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mensen durven daar niet eens de straat op of om hun stem te verheffen tegen tsaar Vladimir. Degenen die dat wel doen, lopen enorme risico's.
Steun uitspreken voor deze man (Poetin) is hier en in de VS uiteraard wel toegestaan gelukkig, maar het getuigt wat mij betreft niet echt van vrijheidslievend gedachtengoed. En ik weiger om Baudet alleen maar een leutige grappenmaker te vinden.
Ik heb ook niets met Rutte, maar ik ben blij dat ik hier woon, in zogenaamd kutland Nederland.
Die kans is redelijk, de kans is groot dat ze wat hulp van de CIA krijgenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:39 schreef Faraday01 het volgende:
Ukraine doet volgens CCN oproep aan hackers om belangrijke Russische infra plat te leggen met een target list erbij. Benieuwd of dat veel effect gaat sorteren.
Daar is anonymous sinds gisteren al mee bezig. Met veel succesquote:Op zondag 27 februari 2022 09:39 schreef Faraday01 het volgende:
Ukraine doet volgens CCN oproep aan hackers om belangrijke Russische infra plat te leggen met een target list erbij. Benieuwd of dat veel effect gaat sorteren.
En een aantal leiders leiders hebben 90% 'steun', omdat ze die 'steun' afdwingen. Al lijkt zelfs dat niet meer echt te lukken bij Putinquote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Geen enkele leider op de planeet heeft 90% steun van de bevolking... Heel misschien die van Vaticaanstad.
Dacht dat de Russen op dit vlak wereldklasse waren?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kans is redelijk, de kans is groot dat ze wat hulp van de CIA krijgen
Kim il un wel en POETIN haalt dat ook welquote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Poetin gaf in oktober nog handen??quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende: [..] Voorlopig weinig kans, vrees ik. [ twitter ]
Pak de dictators, niet de burgers.quote:
Helaas is dat laatste niet waar.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Erg creatief was het destijds al niet, nieuwe tekst op dezelfde melodie en doorrrrr. Ik denk dat we dan voorlopig onze toevlucht beter zoeken tot Shostakovic want die gebruikte zijn muziek als kritiek tegen het regime.
Tis maar 1 persoon die ze kwijt moeten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ah ja het neutrale onderhandelingsland Belarusquote:
Daar tref je ook de Russische bevolking mee. Die hebben dan toegang meer tot het echte nieuws.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:42 schreef Vijf_voor het volgende:
Kunnen google en apple niet gewoon alle russische toestellen op zwart zetten? Dan doen die bedrijven ook eens wat nuttigs.
In Isral zijn er meer dan een miljoen etnisch Rus he. Weet niet hoe dat percentage van oekrainers is. Het is een ingewikkelde situatie voor hen maar er komt genoeg over de oorlog op het nieuws.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
Steunt Isral Oekrane eigenlijk al ondubbelzinnig? Of maakt het ineens niet zo meer uit dat de president van Oekrane Joods is?
Zelensky heeft al aangegeven dat deze locatie geen optie is. De president van Hongarije heeft zijn land open gesteld voor onderhandelingsgesprekken.quote:
Ja, ik kan dat specifieke geval niet goed beoordelen en ken die pollsters ook niet, maar in algemene zin kunnen mensen het niet eens tot 90% zeker eens worden over allerhande triviale zaken, dat ik bij dat soort claims als "90% steun voor leider X" niet anders kan denken dat het ofwel niet waar is, of dat er toevallig net een uitzonderlijke situatie is zoals onlangs uit of in een oorlog komen waardoor mensen tijdelijk even hun steun uit spreken alsof het in essentie een stem is tegen iets of iemand anders.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)tial_approval_rating
quote:Again, Russian forces have no interest in full-scale attacks on urban centers since they lack the manpower and in this phase of the conflict need to cut off/ encircle/destroy Ukrainian formations outside the major cities. That's why Russian mechanized formations by and large bypass cities.
Putin afzetten door het leger.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Het feit dat Rusland niet over Oekraine heenwalst beangstigd me alleen maar meer, het voelt als een wanhoopspoging van een dictator zonder endgame. Er mist schijnbaar een plan en er heerst verdeeldheid onder de troepen. Wat is de volgende stap om hier zonder gezichtsverlies uit te komen?
Daar krijgt Amerika juist veel belangrijke informatie mee, dus dan zou je Oekrane juist kwaad doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:42 schreef Vijf_voor het volgende:
Kunnen google en apple niet gewoon alle russische toestellen op zwart zetten? Dan doen die bedrijven ook eens wat nuttigs.
Bukele staat er dan ook om zijn volk enorm te onderdrukkenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
En een aantal leiders leiders hebben 90% 'steun', omdat ze die 'steun' afdwingen. Al lijkt zelfs dat niet meer echt te lukken bij Putin
Hongarije. Ik mag hopen dat Zelensky daar niet in trapt.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zelensky heeft al aangegeven dat deze locatie geen optie is. De president van Hongarije heeft zijn land open gesteld voor onderhandelingsgesprekken.
Waarom niet?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hongarije. Ik mag hopen dat Zelensky daar niet in trapt.
Valt mee, de CIA heeft het voordeel dat ze in veel dingen achterdeurtjes hebben laten plaatsen door de fabrikanten zelf.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dacht dat de Russen op dit vlak wereldklasse waren?
Poetin die de derde verdieping achterwaarts via het raam verlaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Het feit dat Rusland niet over Oekraine heenwalst beangstigd me alleen maar meer, het voelt als een wanhoopspoging van een dictator zonder endgame. Er mist schijnbaar een plan en er heerst verdeeldheid onder de troepen. Wat is de volgende stap om hier zonder gezichtsverlies uit te komen?
Diezelfde burgers laten zich daar ook al 25 jaar onderdrukken door deze dictator.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis maar 1 persoon die ze kwijt moeten.
Oorlog is leed voor burgers. Je agressie raakt de verkeerde met deze woorden.
In Gomel ook, net in de hoek waar Rusland al dat materieel heeft staan. Als ze de schijn dan toch willen ophouden kunnen ze het beter in Brest doen.quote:
Aangezien hij ook over het defensiebudget gaat van een NAVO-lidstaatquote:Op zondag 27 februari 2022 09:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft over Baudets uitlatingen over de toestand in Oekrane.
Lijkt mij geen enkel probleem.
De burgers faciliteren de dictators. Bevrijd jezelf en bevrijd de rest van de wereld van je maffiabaas.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Pak de dictators, niet de burgers.
Orban heeft in ieder geval de Russische inval veroordeeld, heeft ja gezegd tegen vele santies, en als hij nu toch een deal sluit met Poetin (let's take this Nazi Zelensky as prisoner!), dan is zijn politieke toekomst (en de nabije toekomst voor zijn land) volledig naar de bliksem.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hongarije. Ik mag hopen dat Zelensky daar niet in trapt.
En die dwazen zijn allemaal behoorlijk pro Rusland. Raar volk blijft het. (uit eigen ervaring met mensen die israelisch/Rus zijn)quote:Op zondag 27 februari 2022 09:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In Isral zijn er meer dan een miljoen etnisch Rus he. Weet niet hoe dat percentage van oekrainers is. Het is een ingewikkelde situatie voor hen maar er komt genoeg over de oorlog op het nieuws.
Het Pentagon ziet alles hoor, daar hebben ze Google en Apple niet voor nodig.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:42 schreef Vijf_voor het volgende:
Uit vrije wil?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Diezelfde burgers laten zich daar ook al 25 jaar onderdrukken door deze dictator.
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehoord. Of er moet ooit een Rus een F1 Grand Prix gewonnen hebben, dan wel. Maar dat kan ik mij in elk geval niet meer heugenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:31 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vind dat we Rusland ook het volkslied moeten ontnemen. Het kan niet dat zo'n verschrikkelijk regime een van de mooiste volksliederen ter wereld heeft
Gisteren blokkeerde hij de boel toch nog?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Orban heeft in ieder geval de Russische inval veroordeeld, heeft ja gezegd tegen vele santies, en als hij nu toch een deal sluit met Poetin (let's take this Nazi Zelensky as prisoner!), dan is zijn politieke toekomst (en de nabije toekomst voor zijn land) volledig naar de bliksem.
Laten we zeggen dat het 70 procent is, dan is dat zeker voor een Zuid Amerikaans land nog behoorlijk hoog, ik denk dat gewoon mee speelt dat hij dingen voor elkaar krijgt en voorzover ik het kan beoordelen niet corrupt is.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik kan dat specifieke geval niet goed beoordelen en ken die pollsters ook niet, maar in algemene zin kunnen mensen het niet eens tot 90% zeker eens worden over allerhande triviale zaken, dat ik bij dat soort claims als "90% steun voor leider X" niet anders kan denken dat het ofwel niet waar is, of dat er toevallig net een uitzonderlijke situatie is zoals onlangs uit of in een oorlog komen waardoor mensen tijdelijk even hun steun uit spreken alsof het in essentie een stem is tegen iets of iemand anders.
Het dient inderdaad van binnenuit te komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De burgers faciliteren de dictators. Bevrijd jezelf en bevrijd de rest van de wereld van je maffiabaas.
Google doet in ieder geval al ietsquote:Op zondag 27 februari 2022 09:42 schreef Vijf_voor het volgende:
quote:Russische RT-app niet meer te downloaden in Oekrane
De app van het Russische staatsmedium RT (voorheen Russia Today) kan in Oekrane niet meer worden gedownload op Android-telefoons, zegt Google's moederbedrijf Alphabet. Daar had de regering in Kiev om gevraagd.
Gisteren zorgde Google er al voor dat RT en andere Russische staatsmedia geen advertentie-inkomsten meer krijgen via hun websites, apps en YouTube-video's. Vrijdag zette Facebook een vergelijkbare stap.
https://nos.nl/collectie/(...)russische-toestellen
Hij was de allerlaatste ja. Oftewel, hij ging pas overstag toen er eigenlijk geen andere optie meer was.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gisteren blokkeerde hij de boel toch nog?
Gezien het verleden zou ik het niet een heel betrouwbaar land vinden.
best wel een mooi volksliedquote:Op zondag 27 februari 2022 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehoord. Of er moet ooit een Rus een F1 Grand Prix gewonnen hebben, dan wel. Maar dat kan ik mij in elk geval niet meer heugen
Oekrane nodigt ook alle buitenlanders uit om mee te vechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het dient inderdaad van binnenuit te komen.
Maar je kunt die mensen wel een beetje helpen.
Ja fijn, nu gaat vosss voor de Russen vechtenquote:
Alleen al het idee dat Hongarije Zelensky iets aan gaat doen in Hongarije…..quote:Op zondag 27 februari 2022 09:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Orban heeft in ieder geval de Russische inval veroordeeld, heeft ja gezegd tegen vele santies, en als hij nu toch een deal sluit met Poetin (let's take this Nazi Zelensky as prisoner!), dan is zijn politieke toekomst (en de nabije toekomst voor zijn land) volledig naar de bliksem.
Hij zal niet in alle gevallen de makkelijkste zijn (geweest) om te overtuigen. Dat is hij in de EU sowieso al niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gisteren blokkeerde hij de boel toch nog?
Gezien het verleden zou ik het niet een heel betrouwbaar land vinden.
Vergeet @Schaamlap niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ja fijn, nu gaat vosss voor de Russen vechten
die zal snel terugkomenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die etnische Russen waarschijnlijk wel ja, de rest van Isral niet. Veel van die Russen zijn ook orthodox en daar is sowieso tweestrijd mee in Isral.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En die dwazen zijn allemaal behoorlijk pro Rusland. Raar volk blijft het. (uit eigen ervaring met mensen die israelisch/Rus zijn)
quote:Op zondag 27 februari 2022 09:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
quote:
Yes. Hoe langer het duurt en hoe hoger de kosten, hoe desastreuzer deze oorlog wordt voor Poetin.quote:
Wat een taalquote:
Genietenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kwam deze ook tegen, zou ook rond Charkov zijn. Ook daar lijken de Russen toch behoorlijke verliezen te lijden
Het zijn wel goede onderhandelaars hequote:
Doe es liefquote:
Ze gokken erop dat men in de broek schijt voor ze. Valt vies tegen zodra dat niet zo is en iemand ze een bloedneus mept. Precies zoals die ene pestkop op het schoolplein vroeger.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het zijn wel goede onderhandelaars he
Yes, maar dit filmpje is al wel meer dan 24 uur oud;)quote:Op zondag 27 februari 2022 09:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kwam deze ook tegen, zou ook rond Charkov zijn. Ook daar lijken de Russen toch behoorlijke verliezen te lijden
Hoezo ga je niet oprukken met anti-luchtdoelgeschut. Ze weten toch dat Oekrane nog steeds een luchtmacht heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[ twitter ]
Sommige mensen hebben ook nog principes.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:57 schreef theunderdog het volgende:
https://sportnieuws.nl/vo(...)amovich-chelsea-war/
Lijkt mij toch niet dat je dit doet als je nog het gevoel hebt dat je rijkdom, invloed volledig afhankelijk is van Putin.
Poetin is een bedreven leugenaar, dus hij kan elke uitkomst zo verdraaien dat hij er als winnaar uitkomt. Daar is heus wel een compromis voor mogelijk in de trant van 'Oekrane treedt de komende x jaar niet tot de Navo toe'. Poetin kan dan zeggen dat hij z'n invloedssfeer heeft beschermd en de EU heeft weer wat tijd om zich minder afhankelijk te maken van Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Ja denk dat ze een beetje zijn vergeten dat het niet meer het Sovjet leger uit de Koude Oorlog is en dat in moderne tijden ook andere tactieken worden gebruiktquote:Op zondag 27 februari 2022 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze gokken erop dat men in de broek schijt voor ze. Valt vies tegen zodra dat niet zo is en iemand ze een bloedneus mept. Precies zoals die ene pestkop op het schoolplein vroeger.
UEFA/FIFA en landsbonden zijn vrij streng als het gaat om Politieke invloed bij clubs, kortom houd hij invloed dan kan dat gevolgen voor de club hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:57 schreef theunderdog het volgende:
Lijkt mij toch niet dat je dit doet als je nog het gevoel hebt dat je rijkdom, invloed volledig afhankelijk is van Putin.
Juist.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat een taalDaar wil je toch niet mee praten
![]()
De enige passende reactie:
Geen wonder dat ze niet kunnen winnenquote:
Goede grap.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
UEFA/FIFA en landsbonden zijn vrij streng als het gaat om Politieke invloed bij clubs, kortom houd hij invloed dan kan dat gevolgen voor de club hebben.
Ik snap ook niet hoe het kan dat Rusland nog steeds niet de volledige controle over het luchtruim lijkt te hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo ga je niet oprukken met anti-luchtdoelgeschut. Ze weten toch dat Oekrane nog steeds een luchtmacht heeft.
Man man man.
Ik krijg wel het idee dat de NATO eeen zeer forse oorlogsmacht heeft geleverd met de oekrainse kleurenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo ga je niet oprukken met anti-luchtdoelgeschut. Ze weten toch dat Oekrane nog steeds een luchtmacht heeft.
Man man man.
Oekraine treed niet toe tot de NATO , maar de NATO heeft wel fors materieel daar neergezetquote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Poetin is een bedreven leugenaar, dus hij kan elke uitkomst zo verdraaien dat hij er als winnaar uitkomt. Daar is heus wel een compromis voor mogelijk in de trant van 'Oekrane treedt de komende x jaar niet tot de Navo toe'. Poetin kan dan zeggen dat hij z'n invloedssfeer heeft beschermd en de EU heeft weer wat tijd om zich minder afhankelijk te maken van Rusland.
De vraag is natuurlijk hoe megalomaan de ambities van Poetin op dit moment zijn.
De FIFA en UEFA zijn natuurlijk enorm corrupt, maar met betrekking tot politieke inmenging geld zero tolerance, dat doen ze ook om hun eigen macht te kunnen behouden.quote:
Als je niet beter zou weten zou je nog gaan denken dat het allemaal niet zo bijster goed gepland is...quote:Op zondag 27 februari 2022 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe het kan dat Rusland nog steeds niet de volledige controle over het luchtruim lijkt te hebben.
Dat is de zwakke plek van het Oekraense leger, en dat zou je toch als eerste voor elkaar moeten hebben.
Nou... zo zou ik het niet classificeren. Denk dat deze miljadairs-dochter vooral ziet dat Putin zijn oorlog negatief kan zijn voor papa's zaakjes.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook nog principes.
Alsof dat ooit gaat gebeurenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:59 schreef Scrummie het volgende:
Putin die zijn nederige excuses aanbiedt
Kunnen we niet wat F35's blauw/geel schilderen?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik krijg wel het idee dat de NATO eeen zeer forse oorlogsmacht heeft ggeleverd met de oekrainse kleuren
Als dit offensief illustratief is dan denk ik niet dat Putin het zich kan veroorloven nog meer landen aan te vallen. Gaat hij nooit redden.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Poetin is een bedreven leugenaar, dus hij kan elke uitkomst zo verdraaien dat hij er als winnaar uitkomt. Daar is heus wel een compromis voor mogelijk in de trant van 'Oekrane treedt de komende x jaar niet tot de Navo toe'. Poetin kan dan zeggen dat hij z'n invloedssfeer heeft beschermd en de EU heeft weer wat tijd om zich minder afhankelijk te maken van Rusland.
De vraag is natuurlijk hoe megalomaan de ambities van Poetin op dit moment zijn.
En nog beter gezegd...Rusland had toch modern luchtafweergeschut zoals de S-300 en de S-400? Die kunnen de UAF zo uit de lucht schieten.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe het kan dat Rusland nog steeds niet de volledige controle over het luchtruim lijkt te hebben.
Dat is de zwakke plek van het Oekraense leger, en dat zou je toch als eerste voor elkaar moeten hebben.
Zij hebben hun welvaart natuurlijk ook over de wereld verdeeld.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:57 schreef theunderdog het volgende:
Alleen die NAVO eis is al reden om niet te gaan praten. Onvoorwaardelijke terugtrekking is de enig juiste optie.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat zegt baudetteketet nou weer dan ik hoor steeds die naam vallen zonder inhoudelijke punten.
Men heeft over Baudets woorden vallen een volkssport gemaakt.
Dat had in de eerste 24 uur al uitgeschakeld moeten zijn, net als de communicatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zij hebben hun welvaart natuurlijk ook over de wereld verdeeld.
Sofia heeft hele mooie principes.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ook nog principes.
Nee, de voorhoede is heel ver vooruit gereden en de bevoorradingstroepen rijden er nu vrijwel onbeschermd achteraan..quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Raap het volgende:
De voorhoede van de Russen bestaat uit vrachtwagens?
En dat was weer een konvooiquote:
Nee joh. Als het de helft is is het al absurd veel.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Ciclon het volgende:
Wat zou de totale death toll zijn van de oorlog sinds 24FEB2022? 10.000?
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Confetti het volgende:
Wat zijn we toch gigantisch voor de gek gehouden door het terroristische Afghaanse volk, als je de strijdlijst van de Oekrainers ziet.
Zoals ik eerder zei verbaast het mij dat de Russen hun konvooien niet beschermen met antiluchtdoelgeschut. Ze hebben genoeg middelen om zo'n drone zo uit de lucht te knallen.quote:
Op dit moment Oekrane, in de toekomst de Baltische Staten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee. De Oekrainse tactiek lijkt te zijn dat ze de voorhoede door laten rijden en vervolgens de voorhoede afsnijden van bevoorrading.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Raap het volgende:
De voorhoede van de Russen bestaat uit vrachtwagens?
Bijna vergelijkbaar inderdaad!quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Confetti het volgende:
Wat zijn we toch gigantisch voor de gek gehouden door het terroristische Afghaanse volk, als je de strijdlijst van de Oekrainers ziet.
Ja die zijn de volgende en Trump zal dat wel weer zeer slim noemenquote:Op zondag 27 februari 2022 10:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Op dit moment Oekrane, in de toekomst de Baltische Staten.
Luister maar naar zijn toespraken, waarin hij dat aangeeft.
Het is ook te gek voor woorden om vredesonderhandelingen te gaan voeren in een land dat direct betrokken is bij de aanval. Als Zelensky daar landt wordt hij direct een kopje kleiner gemaakt.quote:
Rusland is alleen wereldklasse omdat de rest zich gedeist houdt op dat vlak.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dacht dat de Russen op dit vlak wereldklasse waren?
Het 'Afghaanse volk' bestaat helemaal niet. Ieder dorp geeft alleen om haar eigen stam.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Confetti het volgende:
Is het niet, als veiligheid en vrede het hoofddoel is, waar het om gaat wat er zich in het hoofd van de ander afspeelt? Is het niet gevaarlijk en kortzichtig als het om mensenlevens gaat of iemand die op de knop kan drukken om uit te gaan van je eigen morele gelijk?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En Baudet heeft over andermans woorden een volkssport gemaakt. Dat gaat zo in een democratie.
Verder ben ik het totaal niet eens met die 's mans 'theorie', dat de inval in Oekrane 'de schuld' is van het westen zelf. De schuld zit in het hoofd van Poetin. En nergens anders. De NAVO heeft nooit de wens of wil of het voornemen gehad om Rusland onder de voet te lopen. Maar Poetin droomt al decennialang van een Groot Rusland, zoals het vroeger was. Die man leeft in de verkeerde tijd, en miljoenen zijn daar het slachtoffer van. Net als destijds bij bijvoorbeeld Mussolini, die nota bene droomde van een nieuw Romeins Rijk, met Rome als hoofdstad en met hemzelf als Caesar. Met Benito is het beroerd afgelopen, maar helaas gingen daar wel vele jaren van ellende aan vooraf. Voor Itali, waar hij eerst als een god werd vereerd, en, dankzij de fijne deal met Adolf, voor heel Europa.
Ik zou die shitzooi deze keer graag voorkomen zien worden. Dus moet Poetin z.s.m. WEG.
Die hadden ons ook beloofd te vechten tot het einde, tegen het schrikbewind van de Taliban.quote:
Vooral door Poetin en zijn fanclub van "Sterke Leider" adepten.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:02 schreef Confetti het volgende:
Buiten dat het Afghaanse leger al volledig uitgehold was door maandenlange aanvallen van de Taliban, buitenpost voor buitenpost. Dat begon echt niet in de dagen dat ineens de grote steden vielen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het 'Afghaanse volk' bestaat helemaal niet. Ieder dorp geeft alleen om haar eigen stam.
Je kan dus ook niet Afghanistan overnemen want het is geen land. Nutteloze vergelijking.
Maar het is natuurlijk speculatie of hij daar werk van gaat maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Op dit moment Oekrane, in de toekomst de Baltische Staten.
Luister maar naar zijn toespraken, waarin hij dat aangeeft.
Slimme tactiek. Zo kan Oekrane inderdaad ook gebruik maken van hun immense grootte. Laat de voorhoede maar diep Oekrane binnenrijden, om ze daarna van hun bevoorrading af te snijdenquote:Op zondag 27 februari 2022 10:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. De Oekrainse tactiek lijkt te zijn dat ze de voorhoede door laten rijden en vervolgens de voorhoede afsnijden van bevoorrading.
Er staan al genoeg tanks en troepen zonder benzine en voedsel
"En nu vijf bier graag"quote:Op zondag 27 februari 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
https://youtube.com/shorts/DQwpKzghVQ0?feature=share
Hier het moment dat een Russische convoy wordt aangevallen door Oekrainse strijdkrachten in Kharkov.
Beeld van de Oekrainse kant.
tsja...ik denk dat eerst het doel van de Russen was om het land zo snel en intact mogelijk in te nemen. Dat is mislukt en gaan zij over op agressievere methodes.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:12 schreef Heph844 het volgende:
De meeste commentaren van militaire experts die ik vanmorgen lees komen hier op neer:[ twitter ]Lijkt erop dat we naar een bloederigere fase van het conflict gaan
Zeker.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk speculatie of hij daar werk van gaat maken.
En in Afghanistan was elke vorm van significante verdediging al over lange tijd beetje bij beetje uitgehold door de Taliban, het was bijna niks meer dan restjes oprapen toen het hier groot nieuws begon te worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat je niet afleiden door trollen over Afghanistan, hoewel ik het argument prima begrijp is het appels met peren vergelijken.
Afghanistan is altijd al een land geweest van opgebroken provincies waar warlords heersen over gebieden wat meer een soort stammenstrijd is uiteindelijk.
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Hier het moment dat een Russische convoy wordt aangevallen door Oekrainse strijdkrachten in Kharkov.
Waarmee Poetin uiteindelijk ook in eigen voet schiet. Dit conflict zal in toenemende mate voor hem alles of niets worden. Als hij straks in puin geschoten steden inneemt, gevuld met vele duizenden burgerdoden (waaronder veel etnische Russen) zal hem dat niet bepaald populairder maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:12 schreef Heph844 het volgende:
De meeste commentaren van militaire experts die ik vanmorgen lees komen hier op neer:[ twitter ]Lijkt erop dat we naar een bloederigere fase van het conflict gaan
Dat is het per definitie zolang hij er nog geen werk van heeft gemaakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heldenquote:Op zondag 27 februari 2022 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Ik lees dit, maar kan geen bevestiging vinden.quote:
Ik hoop wel dat ze gewoon even afrekenen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Russen hebben honger
[ twitter ]
Ik mag hopen dat al het bruikbare is veiliggesteld door Oekrainers.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Russen hebben honger
[ twitter ]
iets meer nuance:quote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dit, maar kan geen bevestiging vinden.
[ twitter ]
iemand wel gezorgd dat er rattengif in dat voedsel zitquote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze gewoon even afrekenen.
Is de bevrijding van drugdealers en nazi's dan niet voldoende?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als hij het moment daar ziet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel vergezocht statement. Als Poetin blijft escaleren leidt dat logischerwijs tot een conflict met de Navo.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat is toch niets nieuws? Dit kun je ook interpreteren dat als we Rusland niet kunnen stoppen ze mogelijk ook NAVO landen aan zouden kunnen vallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik hoop het. Ik vind dat NATO geen keuze heeft, ze moeten laten zien dat Poetin te ver is gegaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze waren daar ook nooit weg onder de bevolking, dit wist iedereen volgens mij wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En in Afghanistan was elke vorm van significante verdediging al over lange tijd beetje bij beetje uitgehold door de Taliban, het was bijna niks meer dan restjes oprapen toen het hier groot nieuws begon te worden.
Dit kan toch nietquote:Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
World Cup degenschermen gaat ondertussen vrolijk door in Sochi, waar Oekrane en Rusland het vandaag in de landenwedstrijd tegen elkaar op zouden nemen. Oekrane had weinig zin.
[ afbeelding ]
En al die familieleden van omgekomen soldaten maar afvragen wanneer ze thuiskomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:19 schreef westwoodblvd het volgende:
Intussen blijft het Russische leger volhouden tegenover de eigen mensen dat er nog niet n soldaat is omgekomen. Terwijl ik op video's die ik heb gezien de tel al ben kwijtgeraakt. Voor wie nog twijfelde over de leugens die Putin zijn eigen volk voorschotelt.
Nog een reden waarom het echt totaal onvergelijkbaar is inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze waren daar ook nooit weg onder de bevolking, dit wist iedereen volgens mij wel.
'een nucleaire winter neem ik op de koop toe'...quote:Op zondag 27 februari 2022 10:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik vind dat NATO geen keuze heeft, ze moeten laten zien dat Poetin te ver is gegaan.
Het risico op een nucleaire winter neem ik op de koop toe. Ik vermoed ook dat de NATO dit pas doet op het moment dat ze weten dat de support voor Poetin in Rusland dusdanig is afgenomen dat een nucleaire aanval vanuit Moskou niet meer reel is.
Die bond ook maar boycotten idd.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit kan toch nietZijn ze bij de schermbond onder een steen gekropen?
De grote baas van de FIE is Alisher Usmanov, al sinds 2008. Rijke zakenman uit Rusland. Die gaan de boel niet stilleggen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe weten we dat het Russen zijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Russen hebben honger
[ twitter ]
Er staat 'een risico op', niet 'een nucleaire winter'.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'een nucleaire winter neem ik op de koop toe'...
Je hebt echt geen idee he?
Schermen... dat is uit de tijd van de 3 musketiers.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
lol die sporters kunnen er ooi niets aan doen .. laat ze lekkerquote:
Een nucleaire aanval liever niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik vind dat NATO geen keuze heeft, ze moeten laten zien dat Poetin te ver is gegaan.
Het risico op een nucleaire winter neem ik op de koop toe. Ik vermoed ook dat de NATO dit pas doet op het moment dat ze weten dat de support voor Poetin in Rusland dusdanig is afgenomen dat een nucleaire aanval vanuit Moskou niet meer reel is.
Wat extra blikvoer en wc papier inslaan, dekentje over en je komt er wel doorheenquote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet meerquote:Op zondag 27 februari 2022 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De grote baas van de FIE is Alisher Usmanov, al sinds 2008. Rijke zakenman uit Rusland. Die gaan de boel niet stilleggen.
ben net klaarquote:Op zondag 27 februari 2022 10:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat extra blikvoer en wc papier inslaan, dekentje over en je komt er wel doorheen
Ach dat zegt me niet zoveel, ook vanuit Rusland kunnen ze die dingen vrijwel over de hele wereld laten inslaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
Wit Rusland gooit nog even wat olie op het vuur. Echt zo'n fout regime, die Putin lovers.
[ twitter ]
Kijk je dit normaal echt?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
World Cup degenschermen gaat ondertussen vrolijk door in Sochi, waar Oekrane en Rusland het vandaag in de landenwedstrijd tegen elkaar op zouden nemen. Oekrane had weinig zin.
[ afbeelding ]
Kunnen die meteen worden meegenomen in alle sancties?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
Wit Rusland gooit nog even wat olie op het vuur. Echt zo'n fout regime, die Putin lovers.
[ twitter ]
Rode armbandquote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe weten we dat het Russen zijn?
Een kennis van mij heeft er jarenlang bijgezeten. Nu een hoge functie in Europa. De verhalen.. dat is geen misselijk iets.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al is langsgekomen.. hun reputatie is er niet zomaar.
Shit is gonna go down binnenkort.
Je fuckt niet met het legioen.
Vraag het aan ze in Mali en dergelijke.
Is een scam voor een gratis horlogequote:Op zondag 27 februari 2022 10:25 schreef the-eye het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord van jullie wat dat storgap inhoudt
Het wordt vervelend als ik steeds dingen 2x moet vragen ja![]()
https://twitter.com/Augus(...)225444200450/photo/1
Hoe gaat dat straks eigenlijk met de basketbal return in Nederland als ze niet komen opdagen vanwege de sancties?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Valt tegen, hoewel er wel een fors aantal wedstrijden met Russische deelneemsters is waar de tegenstander niet op kwam dagenquote:Op zondag 27 februari 2022 10:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]Dan maar hopen dat alle andere landen weigeren te schermen
Ja, heel ernstig. Is gewoon landverraad.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja die zijn de volgende en Trump zal dat wel weer zeer slim noemen
'When the looting starts, the shooting starts'quote:Op zondag 27 februari 2022 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Russen hebben honger
[ twitter ]
is volgens mij een merknaam van een horlogequote:Op zondag 27 februari 2022 10:25 schreef the-eye het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord van jullie wat dat storgap inhoudt
Het wordt vervelend als ik steeds dingen 2x moet vragen ja![]()
https://twitter.com/Augus(...)225444200450/photo/1
Neuh, maar het komt op een internationaal sportforum wel allemaal langs natuurlijk.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:26 schreef Vijf_voor het volgende:
[..]
Is een scam voor een gratis horloge
Ik weet niet of er veel uit het vreemdelingenlegioen zomaar in Oekrane willen vechten. Ik neem aan dat ze dan geen salaris van de Franse staat krijgen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Je bedoelt verhalen van oorlogsmisdaden die ze hebben uitgevoerd in Afrika?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft er jarenlang bijgezeten. Nu een hoge functie in Europa. De verhalen.. dat is geen misselijk iets.
Helaas zijn veel Reps (niet de RINO's) het met hem eens.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, heel ernstig. Is gewoon landverraad.
Dit kan ook niet langer zo doorgaan
Die spetnaz treden altijd logistiek onafhankelijk op.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe weten we dat het Russen zijn?
Maar goed, als het klopt, is het een teken dat de logistiek van de Russen niet loopt. Want militairen zouden natuurlijk nooit moeten gaan plunderen.
Die voelden zich toch veilig daar? Nou prima, lekker daar blijven dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe gaat dat straks eigenlijk met de basketbal return in Nederland als ze niet komen opdagen vanwege de sancties?
Dat is aan FIBA lijkt me. Mogelijk gooien ze Rusland er gewoon uit? Of ze wachten het vooralsnog af, aangezien het WK pas in 2023 is hoop ik daar eigenlijk op.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe gaat dat straks eigenlijk met de basketbal return in Nederland als ze niet komen opdagen vanwege de sancties?
Stond al langer op de planning: https://www.iiss.org/blog(...)sian-nuclear-weaponsquote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Kijk eens een paar posts terugquote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef polderturk het volgende:
Hebben jullie dit al gezien?
Ongelofelijke explosie.
[ twitter ]
Donder gewoon op.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Je bedoelt verhalen van oorlogsmisdaden die ze hebben uitgevoerd in Afrika?
Nee, is alweer ontkent door Kremlin.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus poetin gaat weer een speech geven? Geen goed gevoel bij…
Dat is niet wat ik zeg. De kans op een nucleaire winter neem ik op de koop toe, omdat ik verwacht dat de NATO die stappen alleen zal zetten als ze zeker zijn dat Poetin niet meer de macht heeft om die nukes te lanceren.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zal wel weer met 100% voor worden gestemdquote:Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Tja, kunnen best Russen zijn, maar andere plunderaars kunnen natuurlijk ook zo'n armband om doen.quote:
Je bent van Eindredactie Sport of niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, maar het komt op een internationaal sportforum wel allemaal langs natuurlijk.
Las het idd net dat is vrij bizar.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, is alweer ontkent door Kremlin.
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zal wel weer met 100% voor worden gestemd
quote:Nieuwe grondwet moet Loekasjenko's positie veiligstellen
De grondwet wordt op veel punten gewijzigd; dit zijn de belangrijkste veranderingen:
-Grotere macht voor de 'Wit-Russische Volksvergadering', een ongekozen raad van overheidsfunctionarissen en topmannen uit het bedrijfsleven. De raad zou onder meer toekomstige presidenten mogen afzetten. Analisten houden er rekening mee dat Loekasjenko de raad zal voorzitten, zodat hij controle heeft over zijn opvolgers.
-(Oud-)presidenten kunnen niet worden vervolgd voor misdaden die zijn begaan tijdens hun presidentschap.
-Een president mag maximaal twee termijnen van vijf jaar dienen. De 67-jarige Loekasjenko zit in zijn zesde ambtstermijn, maar de telling begint opnieuw wanneer de grondwet wordt aangenomen. Hij zou daarom tot 2035 kunnen aanblijven.
-Presidentskandidaten moeten minimaal 40 jaar oud zijn en mogen niet in het buitenland hebben gewoond of een dubbel paspoort hebben. Dit lijkt gericht op oppositiepolitici als Svetlana Tichanovskaja, die noodgedwongen het land is ontvlucht.
https://nos.nl/artikel/24(...)til-is-over-oekraine
Bizar zeg. Dat Oekrane dat 'verliest' door niet op te komen dagen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Er gaan al dagen geruchten dat Russische militairen in burger rondlopen in de steden dus ik denk dat Rusland ook bereid is te klooien met markeringen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:29 schreef BBach het volgende:
Heeft iemand een idee in hoeverre het verplicht is om bv jouw tanks te markeren als zijnde deel uitmakend van Russische troepen? Hoe houden de troepen overzicht van wie tot wie behoort?
Ik kijk het tijdens de Spelen en verder eigenlijk nietquote:Op zondag 27 februari 2022 10:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je bent van Eindredactie Sport of niet.
Schermen is vast wel leuk trouwens. Maar ik kijk het alleen als ik echt geen RUK anders te doen zou hebben. En dat is nooit het geval, want FOK.
Wacht, jij kijkt iets nietquote:Op zondag 27 februari 2022 10:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kijk het tijdens de Spelen en verder eigenlijk niet
Geldt alleen voor oekrainers. Hoeveel zullen dat er zijn?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Hoelang hebben we nu poetin nu al niet gehoord trouwens? Bijna twee dagen?quote:
En dat was toen ook nog met een eerder ingesproken video toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelang hebben we nu poetin nu al niet gehoord trouwens? Bijna twee dagen?
welke sancties? Vluchten uit Rusland mogen doorgaan. Alleen russische vliegtuigen mogen niet naar Europa vliegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vertelquote:Op zondag 27 februari 2022 10:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft er jarenlang bijgezeten. Nu een hoge functie in Europa. De verhalen.. dat is geen misselijk iets.
Russen stomen op, maar ondervinden zeer veel weerstand.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ondanks de zware verliezen lijken de Russen wel vorderingen te maken:
[ twitter ]
Ik zou dat eigenlijk logisch vinden. Als je het vuil wil spelen (zoals hier het geval), dan doe je toch gewoon zo'n geel armbandje aan? Voor de rest zien die uniformen er quasi hetzelfde uit. Ook wel ergens gelezen dat dit zou verboden zijn onder bepaalde regels bij conflicten, maar neem aan dat Rusland daar lak aan heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er gaan al dagen geruchten dat Russische militairen in burger rondlopen in de steden dus ik denk dat Rusland ook bereid is te klooien met markeringen.
Waarschijnlijk jaquote:Op zondag 27 februari 2022 10:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dat was toen ook nog met een eerder ingesproken video toch?
Laurel & Hardy hebben ook in het Vreemdelingenlegioen gediend.quote:
Uitstel van de wedstrijd is dan mss het meest logische op dit moment...quote:Op zondag 27 februari 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is aan FIBA lijkt me. Mogelijk gooien ze Rusland er gewoon uit? Of ze wachten het vooralsnog af, aangezien het WK pas in 2023 is hoop ik daar eigenlijk op.
Er zijn ook berichten van Russische soldaten in Oekraens uniform. Je voordoen als de strijdkrachten waar je tegen vecht is overigens een oorlogsmisdaad, maar niet geheel verrassend is dat dus niet zo'n probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er gaan al dagen geruchten dat Russische militairen in burger rondlopen in de steden dus ik denk dat Rusland ook bereid is te klooien met markeringen.
Je kunt wel nagaan waar het over gaat nu de EU en de VS wapens sturen en wij dus DIRECT betrokken zijn bij de oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus poetin gaat weer een speech geven? Geen goed gevoel bij…
We hebben nog nauwelijks indicaties over de verliezen aan beide kanten. Het aantal krijgsgevangenen lijkt in ieder geval nog relatief laag.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Russen stomen op, maar ondervinden zeer veel weerstand.
Putin heeft verdrietquote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelang hebben we nu poetin nu al niet gehoord trouwens? Bijna twee dagen?
De verliezen zullen aan beide zijden enorm zijn. Het is een smerige oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We hebben nog nauwelijks indicaties over de verliezen aan beide kanten. Het aantal krijgsgevangenen lijkt in ieder geval nog relatief laag.
Fascisme leeftquote:Op zondag 27 februari 2022 10:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Helaas zijn veel Reps (niet de RINO's) het met hem eens.
En wat zijn de gevolgen van een oorlogsmisdaad? Is dat dan de kerel zelf die bestraft zou worden, of Poetin (die toch diplomatiek onschendbaar is?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn ook berichten van Russische soldaten in Oekraens uniform. Je voordoen als de strijdkrachten waar je tegen vecht is overigens een oorlogsmisdaad, maar niet geheel verrassend is dat dus niet zo'n probleem.
Slowakije is NAVO-lid en claimden gisteren patriots te krijgen van Nederland.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
Overigens gaan in Slowakije de berichten dat Oekrane gezegd heeft dat Bratislava een optie zou zijn voor onderhandelingen. Dat zou best prima zijn lijkt me, niet te westers en ook geen partij in dit conflict.
https://www.independent.c(...)e-kyiv-b2023087.htmlquote:Op zondag 27 februari 2022 10:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn ook berichten van Russische soldaten in Oekraens uniform. Je voordoen als de strijdkrachten waar je tegen vecht is overigens een oorlogsmisdaad, maar niet geheel verrassend is dat dus niet zo'n probleem.
smerige oorlogquote:Op zondag 27 februari 2022 10:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
De verliezen zullen aan beide zijden enorm zijn. Het is een smerige oorlog.
Dan eerder Finland. Maar of ze daar na de dreigende taal Putin willen verwelkomen. Dat denk ik niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
Overigens gaan in Slowakije de berichten dat Oekrane gezegd heeft dat Bratislava een optie zou zijn voor onderhandelingen. Dat zou best prima zijn lijkt me, niet te westers en ook geen partij in dit conflict.
Een nette oorlog bestaat niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
De verliezen zullen aan beide zijden enorm zijn. Het is een smerige oorlog.
Volgens mij is het leveren van wapens aan de door jou gewenste winnaar vrij normaal. Zowel Rusland als de NAVO doen aan oorlog bij volmacht (proxy war).quote:Op zondag 27 februari 2022 10:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Je kunt wel nagaan waar het over gaat nu de EU en de VS wapens sturen en wij dus DIRECT betrokken zijn bij de oorlog.
Putin zelf zal Rusland sowieso niet verlaten gok ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan eerder Finland. Maar of ze daar na de dreigende taal Putin willen verwelkomen. Dat denk ik niet.
Wijst erop dat ze dus niet echt goed voorzien worden van eten, snacks, drinken.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Russen hebben honger
[ twitter ]
Ach, er moet toch ook wel een Oekraense variant van "Bter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries" zijn om die er tussenuit te vissen?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://www.independent.c(...)e-kyiv-b2023087.html
Die kans is niet heel groot idd.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Putin zelf zal Rusland sowieso niet verlaten gok ik.
Rusland levert toch niet uit dus in de praktijk komt het dan niet verder dan beperkingen in je mogelijkheden te verplaatsen buiten Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:37 schreef BBach het volgende:
[..]
En wat zijn de gevolgen van een oorlogsmisdaad? Is dat dan de kerel zelf die bestraft zou worden, of Poetin (die toch diplomatiek onschendbaar is?
In deze tijden zou dat eigenlijk digitaal moeten uitgevochten worden, met een Teamsmeetingquote:
Of hij moet bij Loekie zitten.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die kans is niet heel groot idd.
Hij kan best 'live' of relatief live zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:40 schreef quirina het volgende:
Als Putin gaat spreken heeft hij dat dagen geleden al opgenomen. Zit je oude shit te kijken want hij zit met z’n reet in z’n ondergrondse paleis.
Weinig: Rusland gaat nooit meewerken aan onderzoeken en zal, mocht het zo ver komen, uitspraken naast zich neerleggen omdat ze de instituties niet erkennen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:37 schreef BBach het volgende:
[..]
En wat zijn de gevolgen van een oorlogsmisdaad? Is dat dan de kerel zelf die bestraft zou worden, of Poetin (die toch diplomatiek onschendbaar is?
quote:Op zondag 27 februari 2022 10:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Je kunt wel nagaan waar het over gaat nu de EU en de VS wapens sturen en wij dus DIRECT betrokken zijn bij de oorlog.
Daar is zelfs een officile afkorting voor, FOFAquote:Op zondag 27 februari 2022 10:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. De Oekrainse tactiek lijkt te zijn dat ze de voorhoede door laten rijden en vervolgens de voorhoede afsnijden van bevoorrading.
Er staan al genoeg tanks en troepen zonder benzine en voedsel
Maakt niet uit dat Rusland ze niet uitlevert, ze worden gevangen genomen in Oekrane en die kunnen ze natuurlijk wel gewoon uitleveren.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rusland levert toch niet uit dus in de praktijk komt het dan niet verder dan beperkingen in je mogelijkheden te verplaatsen buiten Rusland.
Kan je stoppen met je strategoverslaving? Dit zegt zonder de juiste intel allemaal geen ene reet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ondanks de zware verliezen lijken de Russen wel vorderingen te maken:
[ twitter ]
De Russen uit dit specifieke voorbeeld zijn gedood. Hoe ga je te weten komen tot welke eenheid ze behoorden en wie het bevel daartoe heeft gegeven?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt niet uit dat Rusland ze niet uitlevert, ze worden gevangen genomen in Oekrane en die kunnen ze natuurlijk wel gewoon uitleveren.
Al zouden het er 10 zijn, veel ervaring wat ze kunnen doorgeven aan de jongere Soldaten ter plekke zeg maar.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:32 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Geldt alleen voor oekrainers. Hoeveel zullen dat er zijn?
Dat is nog minder erg dan binnenvallen als je voor het Strafhof moet komen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weinig: Rusland gaat nooit meewerken aan onderzoeken en zal, mocht het zo ver komen, uitspraken naast zich neerleggen omdat ze de instituties niet erkennen.
Misschien dat het in de praktijk tot reisbeperkingen leidt.
Dat zal inderdaad effectief zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar is zelfs een officile afkorting voor, FOFA
Follow on forces attack, was de strategie van NATO vanaf pakweg 1985. De ontwikkeling van het eerste stealth vliegtuig (F117) was hier een belangrijk stuk gereedschap voor. Er is diepte in het front voor nodig, dat heeft Oekrane voldoende. Laat de eerste aanvallers met rust en val de logistieke troepen aan. Daarmee bloed de aanval dood.
NATO heeft het nooit hoeven toepassen, in Oekrane lijkt het best aardig te werken.
Ik vraag me dan af of die soldaat dan zelf wordt berecht, of zijn leidinggevende. Ik neem aan dat je als soldaat moeilijk kan weigeren als jouw leidingevende zegt dat je andermans uniform moet aandoen.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt niet uit dat Rusland ze niet uitlevert, ze worden gevangen genomen in Oekrane en die kunnen ze natuurlijk wel gewoon uitleveren.
Lijkt me ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan eerder Finland. Maar of ze daar na de dreigende taal Putin willen verwelkomen. Dat denk ik niet.
Ik stop daar zeker niet mee want het is relevanter dan het grootste deel van de posts hier.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Kan je stoppen met je strategoverslaving? Dit zegt zonder de juiste intel allemaal geen ene reet.
Plaats niet zomaar alle rommel die je tegenkomt, wees wat kritischer.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nato gaat zich er gewoon wel mee bemoeien , ook met militairen
Dafuq, zie zelfs een filmpje van een tank die over een auto rijdt op zijn Twitter profiel. Zal het zo even delen.quote:
Genvequote:Op zondag 27 februari 2022 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet.
Slowakije of Hongarije lijkt me prima. Eventueel Turkije of Isral.
Je weet tegen wie je het hebt h.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Plaats niet zomaar alle rommel die je tegenkomt, wees wat kritischer.
Alsjeblieft niet, die hebben we al 100 keer gezienquote:Op zondag 27 februari 2022 10:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Dafuq, zie zelfs een filmpje van een tank die over een auto rijdt op zijn Twitter profiel. Zal het zo even delen.
Kortom, Russen proberen nu echt de grote steden binnen te dringen.quote:Gevechten op straat in Charkov
09:06 | Russische troepen zijn de Oekraense stad Charkov binnengetrokken, waarna gevechten op straat zijn ontstaan. De lokale autoriteiten zeggen dat het Oekraense leger 'de vijand elimineert.' Er wordt op meerdere plekken in Charkov gevochten. Daarbij worden machinegeweren gebruikt en er hebben ook explosies plaatsgevonden, meldt een journalist van persbureau AFP. De bevolking is door de autoriteiten opgeroepen binnen te blijven.
De autoriteiten meldden eerder in de ochtend dat het Russische leger met 'lichte voertuigen' de noordoostelijke stad was binnengetrokken. Op video's zijn Russische militaire voertuigen te zien die door de straten rijden. Andere beelden tonen een brandende tank. Charkov is met 1,4 miljoen inwoners de tweede grootste stad van Oekrane en ligt op ongeveer 400 kilometer ten oosten van hoofdstad Kiev.
'Wrede nacht' in Oekrane
09:05 | Oekrane heeft afgelopen nacht een 'wrede nacht' meegemaakt, liet de Oekraens president Zelenski weten. 'Er vonden beschietingen plaats van civiele infrastructuur. Er worden civiele doelen beschoten, terwijl daar geen militaire infrastructuur is. De Russen vallen alles aan, zelfs ambulances', liet Zelenski weten.
Jij bent anders wl behoorlijk kritisch toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 10:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je weet tegen wie je het hebt h.
Dat is ook waarom we daar vooral antitankwapens en manpads naartoe moeten blijven sturen. Rusland leeg laten bloeden is in ons belang. Hoe wrang ook, tienduizenden dode Russische soldaten is goed nieuws. Bezet Rusland Oekrane dan begint de shit namelijk opnieuwquote:Op zondag 27 februari 2022 10:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad effectief zijn.
Kolonnes zullen toch vanuit Belarus of Rusland naar de steden moeten. En Oekrane is een groot land, met lange wegen.
Stuur die kranten dan maar naar Sebastopol, dan kunnen de 13 Oekraense grenssoldaten er hun achterste mee afvegen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef quirina het volgende:
Telegraaf is een sensatie en ophits krant. Vermijd dat soort bronnen.
AD is ook een krant om je reet mee te vegen.
quote:Deze site is gemaakt door vertegenwoordigers van het ministerie van Binnenlandse Zaken van Oekrane. Daarop vindt u informatie over gevangengenomen en gedode Russische soldaten in Oekrane sinds het begin van de bezetting. Hier zullen we onmiddellijk foto's en video's plaatsen die we van het slagveld ontvangen.
Als uw familieleden of vrienden in Oekrane zijn en deelnemen aan de oorlog tegen ons volk, kunt u hier informatie krijgen over hun lot.
Helaas is het moeilijk om veel van de doden te identificeren. We plaatsen deze foto's en video's met opzet, wellicht herken je iemand aan indirecte tekens.
Werk je ervoor? Haha.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Stuur die kranten dan maar naar Sebastopol, dan kunnen de 13 Oekraense grenssoldaten er hun achterste mee afvegen.
Interessant!quote:Op zondag 27 februari 2022 10:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Daar is zelfs een officile afkorting voor, FOFA
Follow on forces attack, was de strategie van NATO vanaf pakweg 1985. De ontwikkeling van het eerste stealth vliegtuig (F117) was hier een belangrijk stuk gereedschap voor. Er is diepte in het front voor nodig, dat heeft Oekrane voldoende. Laat de eerste aanvallers met rust en val de logistieke troepen aan. Daarmee bloed de aanval dood.
NATO heeft het nooit hoeven toepassen, in Oekrane lijkt het best aardig te werken.
Veel kolonnes zijn ook extreem kwetsbaar, zijn gewoon trucks, busjes en opleggers.quote:Op zondag 27 februari 2022 10:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is ook waarom we daar vooral antitankwapens en manpads naartoe moeten blijven sturen. Rusland leeg laten bloeden is in ons belang. Hoe wrang ook, tienduizenden dode Russische soldaten is goed nieuws. Bezet Rusland Oekrane dan begint de shit namelijk opnieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |