Dat is ineens heftig nieuws uit Volt. En opvallend dat het een keer een vrouw is. Verder nogal geheimzinnig.quote:https://voltnederland.org/volt-schorst-kamerlid
Volt schorst Kamerlid Gündoğan
Volt heeft zondag Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan geschorst. In de afgelopen weken heeft de partij enkele meldingen ontvangen die wijzen op grensoverschrijdend gedrag van het Kamerlid. De partij heeft naar aanleiding van deze meldingen een extern integriteitsbureau ingeschakeld om onderzoek te doen naar deze meldingen. Volt heeft nu besloten om het Kamerlid per direct te schorsen als lid van de Voltfractie. Dit om voor betrokkenen een veilige omgeving te creëren voor het vervolg van het onderzoek en om hoor en wederhoor te kunnen laten plaatsvinden. Volt onthoudt zich van verdere inhoudelijke mededelingen totdat het onderzoek is afgerond.
Er zijn toch wel wat afsplitsers die 'n partij uit de grond hebben gestampt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, voor een paar jaar. En daarna heeft hij/zij zich volledig onmogelijk gemaakt in het openbaar.
Je ziet dit wel in provincies/gemeenteraden, afsplitsers die vervolgens zelden op komen dagen. Maar meestal zijn afsplitsers juist personen die wel een ideaal hebben en dat dus verdedigen met hun zetel.
Ok hansquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Afgezien van Gundogan bestaat Volt vooral uit een stel zeikwijven, zoals Dassen.
Dat wordt smullen geblazen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:17 schreef Hexagon het volgende:
Dit escaleert flink
https://www.nu.nl/algemee(...)rs-wegens-smaad.html
Dat zal bij die rechtszaken wel aan bod komen, toch? Dan zullen ze allebei toch met de billen bloot moeten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nergens nog een nauwkeurige beschrijving gezien van wat nu precies de aanklacht is.
Alleen typisch linkse vaagtaal als "grensoverschrijdend", "handtastelijk" en "seksuele avances".
Dit lijkt meer op een heksenjacht.
Moet dat dan met naam en toenaam? Een onafhankelijk onderszoeksbureau heeft het onderzocht en een advocatenkantoor heeft de gang van zaken gecontroleerd. Het zal vast geen complot zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:46 schreef Chandler het volgende:
Ik ben erg benieuwd wie die 13 zijn en wat die 13 allemaal aangegeven hebben, want daarover hoor je HE-LE-MAAL niets!!!
Ik neem aan dat als er 'aangiftes' tegen mij liggen ik wel de inhoud van die aangiftes mag inzien... anders kan ik mij niet verweren... dus ja, met alle gegevens die daarbij nodig zijn!quote:Op zondag 27 februari 2022 09:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Moet dat dan met naam en toenaam? Een onafhankelijk onderszoeksbureau heeft het onderzocht en een advocatenkantoor heeft het proces gecontroleerd. Het zal vast geen complot zijn.
[ twitter ]
Ze heeft alle medewerking herhaaldelijk geweigerd. Dan krijg je ook niets te zien bij zo’n onderzoek.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:01 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als er 'aangiftes' tegen mij liggen ik wel de inhoud van die aangiftes mag inzien... anders kan ik mij niet verweren... dus ja, met alle gegevens die daarbij nodig zijn!
Klopt, met argumenten waar ik mij in kan vinden. Zeker als je merkt dat het vriendjes politiek is, maar graag zou ik als ik in haar positie stond het fijne van al die 'aangiftes' willen weten... en ook daarin is deze partij totaal niet transparant...quote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ze heeft alle medewerking herhaaldelijk geweigerd. Dan krijg je ook niets te zien bij zo’n onderzoek.
Geen enkele partij, bedrijf of organisatie zal dat zijn aangezien je niet zomaar namen van slachtoffers kan openbaren.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Klopt, met argumenten waar ik mij in kan vinden. Zeker als je merkt dat het vriendjes politiek is, maar graag zou ik als ik in haar positie stond het fijne van al die 'aangiftes' willen weten... en ook daarin is deze partij totaal niet transparant...
Nee ongetwijfeld maar wel vertellen waar de aangiftes over gaan... en denk dat mevrouw zelf deze informatie wel zou moeten krijgen, die schijnt ze dus niet gekregen te hebben!quote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Geen enkele partij, bedrijf of organisatie zal dat zijn aangezien je niet zomaar namen van slachtoffers kan openbaren.
Als ze had meegewerkt met het onderzoek, wat onschuldige mensen zouden doen, dan had ze alle informatie vast gekregen. Het is maar goed dat ze die informatie niet heeft want ze zal het ongetwijfeld meteen op straat gooien en zo de slachtoffers nog een keer aanvallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee ongetwijfeld maar wel vertellen waar de aangiftes over gaan... en denk dat mevrouw zelf deze informatie wel zou moeten krijgen, die schijnt ze dus niet gekregen te hebben!
Ah, na gisteren heb ik het amper meer gevolgd, zal zo zijn. Ik ben toch benieuwd hoe het vervolg gaat... En de mededelingen waren nogal breed verwoord, maar goed, we zullen zien. Ik geef haar nu nog de voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als ze had meegewerkt met het onderzoek, wat onschuldige mensen zouden doen, dan had ze alle informatie vast gekregen. Het is maar goed dat ze die informatie niet heeft want ze zal het ongetwijfeld meteen op straat gooien en zo de slachtoffers nog een keer aanvallen.
Daarnaast heeft Volt gisteren in hun verklaring gedeeld wat de meldingen waren.
Exact. Nergens wordt man en paard genoemd. Alleen indirecte anonieme laffe beschuldigingen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:46 schreef Chandler het volgende:
Ik ben erg benieuwd wie die 13 zijn en wat die 13 allemaal aangegeven hebben, want daarover hoor je HE-LE-MAAL niets!!!
VERMEENDE slachtoffers.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Geen enkele partij, bedrijf of organisatie zal dat zijn aangezien je niet zomaar namen van slachtoffers kan openbaren.
Nee dus. Alleen vaagtaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Volt gisteren in hun verklaring gedeeld wat de meldingen waren.
Schijnbaar slachtoffer genoeg om Gündoğan te wieberen uit de fractie na onafhankelijk onderzoek.quote:
Goeie.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Slachtoffer genoeg schijnbaar om Gündoğan te wieberen uit de fractie na onafhankelijk onderzoek.
Geen idee waarom deze vrouw nog zo op handen gedragen wordt, als het een kerel was geweest was die al lang en breed uitgekotst.
Sterker nog: het lijkt vooral Dassen te zijn die (hier) kritiek krijgt.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goeie.
Een kerel die het voor elkaar krijgt om bij zo'n kleine fractie in nog geen jaar tijd 13 van dit soort verklaringen te scoren, zou met pek en veren de stad uit zijn gejaagd.
Ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: het lijkt vooral Dassen te zijn die (hier) kritiek krijgt.
Terwijl die dus daad bij het woord heeft gevoegd door op te treden binnen eigen fractie bij grensoverschrijdend gedrag ondanks dat het qua timing niet zo lekker uit kwam. Bij de meeste andere partijen die de morele stokpaardjes berijden was dit gewoon terug de kast in getrapt tot iig na de gemeenteraadsverkiezingen. Volt heeft hiermee aangetoond daadwerkelijk voor een nieuwe gezondere bestuurscultuur te staan.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog: het lijkt vooral Dassen te zijn die (hier) kritiek krijgt.
Maar je zag ook in voetbalkringen veel mensen die moeite hadden met de negatieve manier waarop Overmars werd geportretteerd. Zelfs twee Volkskrantjournalisten namen het voor hem op. Het is moeilijk om een idool te laten vallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
Bij bv. het gedoe rondom Overmans zag je dat Overmars vrij snel neer werd gezet als 'n smeerlap, sociaal onhandig figuur die de hele dag maar vieze berichtjes zat te sturen en zo.
In dit dossier is het narratief meer dat Gundogan 'n assertieve dame is die niet op haar mondje is gevallen, zegt waar het op staat en dat Dassen zich daardoor van z'n Volt-troon verstoten ziet.
Die waren naar mijn idee wel zwaar in de minderheid. Het geluid dat Overmars op basis van wat vage beschuldigen - met de insinuatie dat die mensen niet met z'n karakter om konden gaan - voor de bus werd gegooid, heb ik amper gehoord.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar je zag ook in voetbalkringen veel mensen die moeite hadden met de negatieve manier waarop Overmars werd geportretteerd. Zelfs twee Volkskrantjournalisten namen het voor hem op. Het is moeilijk om een idool te laten vallen.
lijkt me vrij normaal dat dit discreet gebeurtquote:Op zondag 27 februari 2022 11:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Exact. Nergens wordt man en paard genoemd. Alleen indirecte anonieme laffe beschuldigingen.
Ze zijn overal in de minderheid, maar wel luidruchtig (ook hier op het forum). En aangezien de Volkskrant door en door correct is, vond ik het opvallend dat een aantal mannelijke sportcolumnisten het voor hem opnam.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die waren naar mijn idee wel zwaar in de minderheid. Het geluid dat Overmars op basis van wat vage beschuldigen - met de insinuatie dat die mensen niet met z'n karakter om konden gaan - voor de bus werd gegooid, heb ik amper gehoord.
Die dubbele moraal zal wel altijd blijven bestaan denk ik. Als mannen zoiets doen dan zitten de talkshows vol met (vrijwel altijd) vrouwelijke psychologen die de psyche van mannen gaan duiden, als zoiets andersom een keer gebeurt schiet men 9 van de 10 keer in een vergoeilijkende houding.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja.
Bij bv. het gedoe rondom Overmans zag je dat Overmars vrij snel neer werd gezet als 'n smeerlap, sociaal onhandig figuur die de hele dag maar vieze berichtjes zat te sturen en zo.
In dit dossier is het narratief meer dat Gundogan 'n assertieve dame is die niet op haar mondje is gevallen, zegt waar het op staat en dat Dassen zich daardoor van z'n Volt-troon verstoten ziet.
Die dickpic-discussie is hier ook volop gevoerd, wat mij betreft ook veel te zwaar aangezet allemaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn overal in de minderheid, maar wel luidruchtig (ook hier op het forum). En aangezien de Volkskrant door en door correct is, vond ik het opvallend dat een aantal mannelijke sportcolumnisten het voor hem opnam.
Het valt me op dat de nationale pers in de kwestie Volt-Gündoğan terughoudend is. Dat heeft er misschien ook mee te maken dat de aard van de beschuldigingen onduidelijk is. Als iemand toegeeft een dickpic te hebben verzonden, dan heb je met een andere situatie te maken dan een vermeende dader die hevig ontkent ook maar iets grensoverschrijdends te hebben gedaan.
Ik weet ook niet hoe de verhouding ligt tussen mannen die zich te buitengaan aan seksueel overschrijdend gedrag op de werkvloer tov vrouwen maar het zou me niet verbazen als het 90% vs 10% of nog lager is.quote:Op zondag 27 februari 2022 12:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die dubbele moraal zal wel altijd blijven bestaan denk ik. Als mannen zoiets doen dan zitten de talkshows vol met (vrijwel altijd) vrouwelijke psychologen die de psyche van mannen gaan duiden, als zoiets andersom een keer gebeurt schiet men 9 van de 10 keer in een vergoeilijkende houding.
Ik vond dat wel meevallen. Die columns waren soms, bijvoorbeeld die van Onkenhout, ook meer beschouwend en constaterend dan oordelend.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn overal in de minderheid, maar wel luidruchtig (ook hier op het forum). En aangezien de Volkskrant door en door correct is, vond ik het opvallend dat een aantal mannelijke sportcolumnisten het voor hem opnam.
Het valt me op dat de nationale pers in de kwestie Volt-Gündoğan terughoudend is. Dat heeft er misschien ook mee te maken dat de aard van de beschuldigingen onduidelijk is. Als iemand toegeeft een dickpic te hebben verzonden, dan heb je met een andere situatie te maken dan een vermeende dader die hevig ontkent ook maar iets grensoverschrijdends te hebben gedaan.
Omdat jij niet zo lijdt onder de dickpics die je toegezonden krijgt?quote:Op zondag 27 februari 2022 12:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die dickpic-discussie is hier ook volop gevoerd, wat mij betreft ook veel te zwaar aangezet allemaal.
Bij VERMEEND grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Terwijl die dus daad bij het woord heeft gevoegd door op te treden binnen eigen fractie bij grensoverschrijdend gedrag ondanks dat het qua timing niet zo lekker uit kwam. Bij de meeste andere partijen die de morele stokpaardjes berijden was dit gewoon terug de kast in getrapt tot iig na de gemeenteraadsverkiezingen. Volt heeft hiermee aangetoond daadwerkelijk voor een nieuwe gezondere bestuurscultuur te staan.
Was je ook zo mild bij al die mannen? Bij het Voice schandaal waar ook nog steeds niemand veroordeeld is?quote:Op zondag 27 februari 2022 13:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Bij VERMEEND grensoverschrijdend gedrag.
Zucht.
Het is onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau en het onderzoek zelf is op juistheid gecontroleerd door een advocatenkantoor.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Bij VERMEEND grensoverschrijdend gedrag.
Zucht.
Bij Borsato staat alles op beeld. Bij Ali B. waren mensen die voor de camera een getuigenis aflegden. Overmars heeft zijn eigen bewijs vastgelegd.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Was je ook zo mild bij al die mannen? Bij het Voice schandaal waar ook nog steeds niemand veroordeeld is?
Welk onderzoeksbureau is dat dan? Dat is zeker ook weer geheim?quote:Op zondag 27 februari 2022 13:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau en het onderzoek zelf is op juistheid gecontroleerd door een advocatenkantoor.
Mensen die in de ontkenningsfase blijven hangen. Zucht.
Dat weet Gündoğan zelf prima. Ze hebben namelijk meerdere keren via meerdere wegen contact met haar opgenomen. Maar ze weigerde elke medewerking.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Welk onderzoeksbureau is dat dan? Dat is zeker ook weer geheim?
Uiteraard. Waarom zou ze zelf meewerken aan haar eigen politieke afrekening? Laat de rechter maar vaststellen of er een wet is overtreden.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat weet Gündoğan zelf prima. Ze hebben namelijk meerdere keren via meerdere wegen contact met haar opgenomen. Maar ze weigerde elke medewerking.
Ze is al uit de fractie en partij gezet, en daar heeft een rechter helemaal niets mee te maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 13:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom zou ze zelf meewerken aan haar eigen politieke afrekening? Laat de rechter maar vaststellen of er een wet is overtreden.
Zo gaat dat in een beschaafd land. Niet door een schimmig onderzoeksbureautje.
VERMEENDE slachtoffers.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze is al uit de fractie en partij gezet, en daar heeft een rechter helemaal niets mee te maken.
Maar ik mag hopen dat er aangiften volgen ja, dat heeft ze wel verdient nu zij en haar aanhang zo in zitten te hakken op de slachtoffers.
Het is onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau en het onderzoek zelf is op juistheid gecontroleerd door een advocatenkantoor.quote:
Het gaat niet om overtreding van een wet, het gaat om grensoverschrijdend gedrag. Dat is de reden voor ontslag etc van mensen die dergelijk gedrag hebben vertoond..quote:Op zondag 27 februari 2022 13:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Uiteraard. Waarom zou ze zelf meewerken aan haar eigen politieke afrekening? Laat de rechter maar vaststellen of er een wet is overtreden.
Zo gaat dat in een beschaafd land. Niet door een schimmig onderzoeksbureautje.
Onzin. We leven in een rechtsstaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is onderzocht door een onafhankelijk onderzoeksbureau en het onderzoek zelf is op juistheid gecontroleerd door een advocatenkantoor.
Aha, er is dus geen wet overtreden, maar wel een "grens"?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat niet om overtreding van een wet, het gaat om grensoverschrijdend gedrag. Dat is de reden voor ontslag etc van mensen die dergelijk gedrag hebben vertoond..
Dat komt allemaal niet voor de rechter.
Vertel dat maar tegen alle lieden die ontslagen zijn wegens grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Aha, er is dus geen wet overtreden, maar wel een "grens"?
Kom, kom, we zijn hier niet in Rusland.
Welke beugel precies?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen alle lieden die ontslagen zijn wegens grensoverschrijdend gedrag.
Heeft allemaal niets met Rusland te maken, maar met gedrag dat niet door de beugel kan en dus een reden kan zijn voor ontslag.
Je snapt het echt niet he?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Welke beugel precies?
Graag aangeven om welk artikel in welk wetboek dit gaat.
Nederland is een rechtsstaat.
Wat ik snap is dat Nederland een rechtsstaat is. En dat organisaties zoals een politieke vereniging niet hun eigen rechtbankje kunnen gaan spelen om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.quote:
Ontslag is niet eens aan de orde, natuurlijk. En ontslag in Nederland is bepaald niet eenvoudig, ook niet voor grensoverschrijdend gedrag. Dat komt wel degelijk bij rechters terecht in Nederland.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat niet om overtreding van een wet, het gaat om grensoverschrijdend gedrag. Dat is de reden voor ontslag etc van mensen die dergelijk gedrag hebben vertoond..
Dat komt allemaal niet voor de rechter.
Dus je kunt voortaan alleen nog maar iemand op staande voet ontslaan als er 'n aanklacht is geweest en iemand is veroordeeld?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Onzin. We leven in een rechtsstaat.
Er is geen aanklacht. Er is geen bewijs. Er is geen motief. Er is niets.
Dat twee commerciele bedrijven hier tegen betaling iets over hebben geschreven, heeft geen enkele waarde en geen enkele betekenis.
Dat heeft te maken met je functie. Zie bv Marc Overmars.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Aha, er is dus geen wet overtreden, maar wel een "grens"?
Kom, kom, we zijn hier niet in Rusland.
Kan wel, maar alleen als diegene een man is of op FVD stemt. Als het een vrouw is van een geaccepteerde partij dan kan het niet zomaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus je kunt voortaan alleen nog maar iemand op staande voet ontslaan als er 'n aanklacht is geweest en iemand is veroordeeld?
Niet omdat 'ie gewoon niet op z'n werk op komt dagen
Overmars heeft ontslag genomen, is niet ontslagen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met je functie. Zie bv Marc Overmars.
Was dat niet morgen?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef potjecreme het volgende:
Weet iemand hoe laat het kort geding is?
nee je snapt het dus nietquote:Op zondag 27 februari 2022 14:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wat ik snap is dat Nederland een rechtsstaat is. En dat organisaties zoals een politieke vereniging niet hun eigen rechtbankje kunnen gaan spelen om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.
quote:
quote:Het kort geding dient volgens de verklaring van het kantoor Knoops’ advocaten op 28 februari in Amsterdam.
Er zijn twee zaken volgens mij. Maar wat wanneer precies is, geen idee.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
lees nu ook dat het morgen om 14 uur is maar of dat klopt moeten we afwachten
ik geef haar hoe dan ook heel weinig kans op een goeie afloopquote:Op maandag 28 februari 2022 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn twee zaken volgens mij. Maar wat wanneer precies is, geen idee.
Dat dinsdagmiddag had ik uit de Telegraaf, hier bv: https://www.telegraaf.nl/(...)gens-smaad-en-laster
Ik ook niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik geef haar hoe dan ook heel weinig kans op een goeie afloop
Rechtszaken over smaad gaan altijd om een rectificatie en soms een geldbedrag.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Feitelijk gaat het toch nergens om.
Denk dat er niks te rectificeren valt voor Volt. Als die klachten er gewoon zijn (en geen reden om aan te nemen om dat niet zo is), valt er niks te rectificeren.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rechtszaken over smaad gaan altijd om een rectificatie en soms een geldbedrag.
dit kort geding gaat over die schorsing en die is inmiddels al omgezet in een permanente verwijdering dus point of no return al bereiktquote:Op maandag 28 februari 2022 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rechtszaken over smaad gaan altijd om een rectificatie en soms een geldbedrag.
Je krijgt anders toch wel vragen als ze opeens niks meer mag? Of had ze zich dan met een lulsmoes ziek moeten melden?quote:
Tja, het verhaal wat ook in de volgende tweet staat pleit er dan toch voor dat je alles binneskamers houd en uit de publiciteit totdat je de zaak voldoende onderzocht hebt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je krijgt anders toch wel vragen als ze opeens niks meer mag? Of had ze zich dan met een lulsmoes ziek moeten melden?
Ja, maar denk dat dat lastig is met een politicus die in de Tweede Kamer zit, in een kleine fractie zit en dan ook nog veruit de opvallendste is in de fractie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, het verhaal wat ook in de volgende tweet staat pleit er dan toch voor dat je alles binneskamers houd en uit de publiciteit houd totdat je de zaak voldoende onderzocht hebt?
Kijk, prima als je het doet zoals Volt het gedaan heeft maar ga dan niet met zo'n verhaal bij een rechter aankomen want dan ga je nat want die stelt meteen de meest relevante vraag, natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar denk dat dat lastig is met een politicus die in de Tweede Kamer zit, in een kleine fractie zit en dan ook nog veruit de opvallendste is in de fractie.
Eens. Met dat statement komen betekent dat je het niet binnenskamers hebt willen houden. En in deze tijden met termen als "grensoverschrijdend" komen, dan bedenken mensen er zelf wel wat bij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijk, prima als je het doet zoals Volt het gedaan heeft maar ga dan niet met zo'n verhaal bij een rechter aankomen want dan ga je nat want die stelt meteen de meest relevante vraag, natuurlijk.
Had dan gezegd "We vonden het zo serieus dat we in goed geweten dit niet binnenskamers konden houden"
Yep, en dan zit je vrijwel gelijk in een situatie waarin lijmen gewoon onmogelijk wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Met dat statement komen betekent dat je het niet binnenskamers hebt willen houden. En in deze tijden met termen als "grensoverschrijdend" komen, dan bedenken mensen er zelf wel wat bij.
Ja, was na dat statement al niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, en dan zit je vrijwel gelijk in een situatie waarin lijmen gewoon onmogelijk wordt.
En de verantwoordelijkheid op je neemt van het risico van onrechtmatige schade bij de betrokken partijen. Een beetje 'trial by publication'. Ik ken wettelijke regelingen die getoetst worden te weinig, maar materieel staat Gündogan niet slecht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, en dan zit je vrijwel gelijk in een situatie waarin lijmen gewoon onmogelijk wordt.
Mogelijk. Niks bewezen of aangetoond dus. En waar is dat rapport dan, vraag ik mij af, ik neem toch aan dat de rechter dat zal willen inzien?quote:
Bizar om haar "opstelling nadien" mee te nemen als je eerst iemand op oneigenlijke gronden schorst.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef HiZ het volgende:
Beweert Volt nu dat haar gedrag na de schorsing mag worden gebruikt als argument ter onderbouwing van de schorsing?
Ik krijg het idee dat Volt's advocaat niet zo vreselijk goed is, eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef HiZ het volgende:
Beweert Volt nu dat haar gedrag na de schorsing mag worden gebruikt als argument ter onderbouwing van de schorsing?
Zo lees ik het niet. Ik lees; Haar gedrag na de schorsing zien ze als bevestiging dat ze juist gehandeld hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:56 schreef HiZ het volgende:
Ja fijn, maar dat zeggen tegen een rechter die moet bepalen of je zonder die kennis juist hebt gehandeld is op zijn zachtst gezegd een beetje dom. Het klinkt alsof je oorspronkelijk niet genoeg reden had voor de schorsing.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo lees ik het niet. Ik lees; Haar gedrag na de schorsing zien ze als bevestiging dat ze juist gehandeld hebben.
Smullen.![]()
Volt had dan wel concreter kunnen zijn. Je weet dat in deze tijden mensen wel wat gaan denken als ze "grensoverschrijdend gedrag" lezen in een persbericht.quote:
Misschien kan Volt eerst eens uitleggen waarom er überhaupt een persbericht moest komen. En nee 'we zijn een transparante partij' volstaat niet. Je maakt mensen kapot, daar moet je een onderbouwing bij hebben...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volt had dan wel concreter kunnen zijn. Je weet dat in deze tijden mensen wel wat gaan denken als ze "grensoverschrijdend gedrag" lezen in een persbericht.
Dat fuck!quote:
Denk dat gewoon concreet melden wat er lag minder schadelijk is voor iemand dan "grensoverschrijdend gedrag"....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Volt eerst eens uitleggen waarom er überhaupt een persbericht moest komen. En nee 'we zijn een transparante partij' volstaat niet. Je maakt mensen kapot, daar moet je een onderbouwing bij hebben...
Dat zou kunnen. Maar waarom meldt je überhaupt iets naar buiten toe? Bij Volt kennen ze het waar rook is is vuur gezegd toch ook wel. Gundogan was na dat persbericht voor het leven beschadigd, no matter what.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat gewoon concreet melden wat er lag minder schadelijk is voor iemand dan "grensoverschrijdend gedrag"....
Ik begrijp wel dat die onderbouwing niet werd gegeven; er was en is geen onderbouwing. Behalve dat zij zich niet heeft gedragen als een deurmat, wat ze kennelijk wel had moeten doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien kan Volt eerst eens uitleggen waarom er überhaupt een persbericht moest komen. En nee 'we zijn een transparante partij' volstaat niet. Je maakt mensen kapot, daar moet je een onderbouwing bij hebben...
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef HiZ het volgende:
Ik weet dat ik naar een potje moddergooien zit te kijken, maar ik begin mijn stem wel te betreuren.
Grote kans ja, hoewel ik hier in Amsterdam echt een partij moet hebben die niet PVV is of voor Putin werkt die wel tegen die windmolens is. Lastig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook.
Dat was dus ook gelijk de laatste keer.
Gewoon aanvullende informatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja fijn, maar dat zeggen tegen een rechter die moet bepalen of je zonder die kennis juist hebt gehandeld is op zijn zachtst gezegd een beetje dom. Het klinkt alsof je oorspronkelijk niet genoeg reden had voor de schorsing.
En ik krijg het idee dat deze rechter dat sowieso al een beetje denkt.
Juist.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:10 schreef HiZ het volgende:
Ik weet dat ik naar een potje moddergooien zit te kijken, maar ik begin mijn stem wel te betreuren.
Dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar waarom meldt je überhaupt iets naar buiten toe? Bij Volt kennen ze het waar rook is is vuur gezegd toch ook wel. Gundogan was na dat persbericht voor het leven beschadigd, no matter what.
De vragen zijn echt superkritisch. En dit soort jijbakken doen het echt slecht in rechtzaken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gewoon aanvullende informatie.
Tenzij jij mee kan kijken kan je niet zoveel opmaken over wat de rechter denkt tenzij die het letterlijk uitspreekt. Degene die tweet kan er van alles inleggen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)avances-van-gundoganquote:De melders die met het het onderzoeksbureau van Volt spraken zijn voormalig leden van het landelijk bestuur, een medewerker van de Tweede Kamerfractie, vrijwilligers en personen die actief zijn in een lokale afdeling van de partij.
Handtastelijkheden
Bij twee meldingen ging het over structurele opmerkingen over seksuele geaardheid en uiterlijk. Die twee melders gaven aan dat zij zich in hun waardigheid voelden aangetast.
Drie melders claimen dat het Kamerlid handtastelijk is geweest door ze 'een tik op de billen' te hebben gegeven. Bij een van hen zou dit meermaals zijn gebeurd.
Zeven melders hebben het alcoholgebruik van het Kamerlid aangekaart. Die zou volgens de melders 'problematisch' zijn. Haar gedrag na het drinken van alcohol gaf de melders 'gevoelens van ongemak en schaamte'. Negen melders gaven aan dat zij stevige verbale aanvaringen met Gündoğan hebben gehad. Die aanvaringen noemen ze 'diskwalificerend', 'ongepast' en 'buiten proportie'.
Dat klinkt alsof Volt hun persbericht ook nog onwaar was, dat zou wel heel slecht zijn van de partij.quote:
Dit idd, het is echt stuitend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof Volt hun persbericht ook nog onwaar was, dat zou wel heel slecht zijn van de partij.
deze vind ik dan weer niet zo sterk van Knoopsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:58 schreef potjecreme het volgende:
Dat krijg je als je woke bent en anderen de maat neemt.
[ twitter ]
Mwah, ze hebben een aardige propagandamachine achter zich, het duurt wsch nog even voor er landelijke verkiezingen zijn. Tijd genoeg om een Rutte te doen.quote:
Nou ja op zich is het wel wezenlijk dat die meldingen binnen zijn gekomen nadat er al rumoer was. Dat beïnvloed toch hun betrouwbaarheid, en doordat het anoniem is kan Gundogan dat ook niet toetsten/er iets over zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze vind ik dan weer niet zo sterk van Knoops
Ook dat kan prima in stilte. Dan kan ze zich "ziek" melden voor zolang het onderzoek duurt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Je kunt eigenlijk twee dingen doen. Of je meldt concreet wat er is of je schorst d'r, maar houdt dat stil. Dat laatste is misschien wel lastig als het gaat om het meest opvallende lid van een fractie van 3 man.
Als ze medewerking had verleend daaraan, dan was dat de beste optie geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dat kan prima in stilte. Dan kan ze zich "ziek" melden voor zolang het onderzoek duurt.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze medewerking had verleend daaraan, dan was dat de beste optie geweest.
Maar lijkt erop dat Dassen de boel vrij snel heeft opgeblazen al richting 'n punt dat het toch niet meer goed zou komen.
Dassen is zeker geen Rutte.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben een aardige propagandamachine achter zich, het duurt wsch nog even voor er landelijke verkiezingen zijn. Tijd genoeg om een Rutte te doen.
Wat weer maakt dat dit een afrekening lijkt. Ik kan bij deze acties alleen me steeds alleen maar afvragen 'stel dat de meldingen tegen Dassen waren, zou het bestuur dan hetzelfde hebben gehandeld?' En er zijn inmiddels wel heel veel redenen om te denken dat het antwoord nee zou zijn...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ze medewerking had verleend daaraan, dan was dat de beste optie geweest.
Maar lijkt erop dat Dassen de boel vrij snel heeft opgeblazen al richting 'n punt dat het toch niet meer goed zou komen.
Ik weet niet wat gebruikelijk is in dit soort kwesties eigenlijk (mbt bureaukeuze), ook in acht nemende dat we het hier niet hebben over werknemer/werkgever...quote:
Laak ik het eens zo stellen, als het waar is dat het gaat om 1 melding en dat die 12 anderen pas na het gewraakte persbericht kwamen dan slaat VOLT hier een modderfiguur van jewelste.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat weer maakt dat dit een afrekening lijkt. Ik kan bij deze acties alleen me steeds alleen maar afvragen 'stel dat de meldingen tegen Dassen waren, zou het bestuur dan hetzelfde hebben gehandeld?' En er zijn inmiddels wel heel veel redenen om te denken dat het antwoord nee zou zijn...
Dassen is ook nogal dom om dit zelf ter hand te nemen en niet het partijbestuur dit soort dingen te laten afhandelen. Nu raakt hij zelf ook besmeurd door alle fouten in deze affaire.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dassen klinkt niet echt als 'n piepel manager.
Het lijkt in elk geval veel te maken te hebben met de persoon Gundogan. Net zoals een aantal van die meldingen daar mee te maken hebben. Die gaan over haar communicatiestijl en drankgebruik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat weer maakt dat dit een afrekening lijkt. Ik kan bij deze acties alleen me steeds alleen maar afvragen 'stel dat de meldingen tegen Dassen waren, zou het bestuur dan hetzelfde hebben gehandeld?' En er zijn inmiddels wel heel veel redenen om te denken dat het antwoord nee zou zijn...
Jeetje een rechter die kritisch is. Lijkt me eigenlijk een van de meest basale eigenschappen waarover een rechter moet beschikken. Daarnaast hoe doet hij/zij bij andere zaken het werk? Ik mag hopen net zo kritisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
De vragen zijn echt superkritisch. En dit soort jijbakken doen het echt slecht in rechtzaken.
Ik vind de advocaat van Volt bepaald geen sterk figuur slaan hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Oh nee geen dertien, twee!
En 'er was al contact' is ook lekker vaag.
Advocaat moet het ook maar doen met hoe Volt het heeft aangepakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind de advocaat van Volt bepaald geen sterk figuur slaan hier.
Ik mag toch aannemen dat hier in een vroeg stadium advocaten bij betrokken zijn...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Advocaat moet het ook maar doen met hoe Volt het heeft aangepakt.
Volgens mij was de trein al aan het rijden gebracht door Volt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat hier in een vroeg stadium advocaten bij betrokken zijn...
Voor dat je iemand met een dergelijk profiel schorst bel je toch even met je advocaat, toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij was de trein al aan het rijden gebracht door Volt.
Wat al weer aangeeft hoe knullig men hiermee omgesprongen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens mij was de trein al aan het rijden gebracht door Volt.
Marieke Koekkoek is jurist.... nou is dat over het algemeen een redelijk nietszeggende term, maar zij heeft ook werkelijk een rechtenstudie afgerond.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat hier in een vroeg stadium advocaten bij betrokken zijn...
Maar ik mag toch hopen dat ze haar kenden voor ze op plek 2 van de lijst kwam?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt in elk geval veel te maken te hebben met de persoon Gundogan. Net zoals een aantal van die meldingen daar mee te maken hebben. Die gaan over haar communicatiestijl en drankgebruik.
Dit lijkt me een pleonasmequote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Marieke Koekkoek is jurist.... nou is dat over het algemeen een redelijk nietszeggende term, maar zij heeft ook werkelijk een rechtenstudie afgerond.
Beperkt, denk ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ik mag toch hopen dat ze haar kenden voor ze op plek 2 van de lijst kwam?
Nu komt Gundogan weg bij D66 Amsterdam, en ik vermoed zomaar dat het nieuwbakken partijkader van Volt daar niet geheel onbekend is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beperkt, denk ik.
Nieuwe partij. Dan heb je minder mogelijkheden dan de gevestigde orde. VVD, CDA, PvdA en zo die kennen hun mensen veel beter. Die zitten eerst in de jongerenclub, komen jaren bij events, debatten, zitten in de gemeenteraad en zo...
Dan kun je toch beter inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt.
Misschien toch wat opportunisme dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu komt Gundogan weg bij D66 Amsterdam, en ik vermoed zomaar dat het nieuwbakken partijkader van Volt daar niet geheel onbekend is.
Volt Nederland is al 4 jaar oud. Gündoğan is ook al sinds 2019 lid, ze stond toen ook op 2 op de lijst voor de Europese verkiezingen. Dan moet je haar toch kennen, dan moet ze toch actief zijn in de partij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beperkt, denk ik.
Nieuwe partij. Dan heb je minder mogelijkheden dan de gevestigde orde. VVD, CDA, PvdA en zo die kennen hun mensen veel beter. Die zitten eerst in de jongerenclub, komen jaren bij events, debatten, zitten in de gemeenteraad en zo...
Dan kun je toch beter inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt.
Nou nee, juist niet, want "Jurist" is geen beschermde titel.quote:
Iemand die een HBO bedrijfsrecht heeft gedaan, noemt zich ook jurist.quote:
Ik had vandaag ook een verbale aanvaring toen ik een collega toebeet mij niet uit te leggen wat iedereen in de vergadering wist. Moet ik nu ook onderzocht worden door een extern bureau of zo?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, het is echt stuitend.
En bij zo'n melding, publiciteit en dan meer meldingen is het altijd nog maar de vraag wat er achter zit.
Ik kan ook niets met dat geneuzel over "verbale aanvaringen".
Iemand die helemaal geen rechten heeft gedaan kan en mag zich ook jurist noemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die een HBO bedrijfsrecht heeft gedaan, noemt zich ook jurist.
Het is natuurlijk ook wel een verschil in iemand meemaken op af en toe een vergadering of een borrel en iemand meemaken in een dagelijkse professionele rol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu komt Gundogan weg bij D66 Amsterdam, en ik vermoed zomaar dat het nieuwbakken partijkader van Volt daar niet geheel onbekend is.
Ik vind het wel opvallend dat je de term "toebeet" gebruikt, je suggereert bijna dat je je tanden erin gezet hebt, en dat dat zou wel eens onder seksuele intimidatie kunnen vallen, ik denk dat we toch maar eens op zoek moeten naar een onderzoeksbureautjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had vandaag ook een verbale aanvaring toen ik een collega toebeet mij niet uit te leggen wat iedereen in de vergadering wist. Moet ik nu ook onderzocht worden door een extern bureau of zo?
Zucht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:24 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jeetje een rechter die kritisch is. Lijkt me eigenlijk een van de meest basale eigenschappen waarover een rechter moet beschikken. Daarnaast hoe doet hij/zij bij andere zaken het werk? Ik mag hopen net zo kritisch.
Ja, LOI-cursusje en je bent jurist.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die een HBO bedrijfsrecht heeft gedaan, noemt zich ook jurist.
Ja, dit kan natuurlijk niet, schorsen die HiZquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat je de term "toebeet" gebruikt, je suggereert bijna dat je je tanden erin gezet hebt, en dat dat zou wel eens onder seksuele intimidatie kunnen vallen, ik denk dat we toch maar eens op zoek moeten naar een onderzoeksbureautje
Het was via Zoom. En ik ben nog niet zo gek dat ik ga proberen mijn laptop op te vreten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het wel opvallend dat je de term "toebeet" gebruikt, je suggereert bijna dat je je tanden erin gezet hebt, en dat dat zou wel eens onder seksuele intimidatie kunnen vallen, ik denk dat we toch maar eens op zoek moeten naar een onderzoeksbureautje
Vergadertijgers he, gaan voor de kill. Dat zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan meld ik me arbeidsongeschikt wegen surmenage. En met de oorlogsdreiging als onderliggende reden. Hou ik het wel uit tot de bom valt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dit kan natuurlijk niet, schorsen die HiZ
Ik dacht gelezen te hebben dat haar vertrek bij D66 ook niet al te soepel ging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook wel een verschil in iemand meemaken op af en toe een vergadering of een borrel en iemand meemaken in een dagelijkse professionele rol.
Maar dan zou ik haa als D66'er juist aanbevelen bij VOLTquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat haar vertrek bij D66 ook niet al te soepel ging.
Sneaky, sneaky!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan zou ik haa als D66'er juist aanbevelen bij VOLT
De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan, volgens mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De rechter was het dus met me eens.
Het begint wel bizar trouwens met "Ik kon het oudergesprek niet beginnen voor ik de juf beloofde, naar eer en geweten, dat ik dit soort dingen niet doe, die in de media verschenen zijn".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit fragment laat precies zien waarom mensen haar waarderen én waarom sommige mensen binnen Volt niet tegen haar gedrag kunnen denk ik
Elke ouder heeft toch gewoon recht op een oudergesprek mits diegene zich normaal gedraagt tijdens dat oudergesprekquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het begint wel bizar trouwens met "Ik kon het oudergesprek niet beginnen voor ik de juf beloofde, naar eer en geweten, dat ik dit soort dingen niet doe, die in de media verschenen zijn".
Dat klinkt alsof de juf die belofte wilde hebben alvorens aan het oudergesprek te beginnen.
Ik vraag me af of een Mark Overmars of Ali B ook zo door de juf wordt afgerekend.
Voor zover ik weet wel. En ik heb er best wat gevoerd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke ouder heeft toch gewoon recht op een oudergesprek mits diegene zich normaal gedraagt tijdens dat oudergesprek
Ze zit vanavond bij Jinek, dus wellicht licht ze het dan gelijk even toequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het begint wel bizar trouwens met "Ik kon het oudergesprek niet beginnen voor ik de juf beloofde, naar eer en geweten, dat ik dit soort dingen niet doe, die in de media verschenen zijn".
Dat klinkt alsof de juf die belofte wilde hebben alvorens aan het oudergesprek te beginnen.
Ik vraag me af of een Mark Overmars of Ali B ook zo door de juf wordt afgerekend.
Deze zin staat in de Volkskrant...quote:Kamerlid Marieke Koekkoek zou ook hebben aangegeven dat ze zich ‘onveilig’ voelde door de manier waarop Gündoğan in de fractie opereerde.
Theorie en praktijk lopen nog wel eens uiteen... Juffen zijn ook mensen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke ouder heeft toch gewoon recht op een oudergesprek mits diegene zich normaal gedraagt tijdens dat oudergesprek
okéquote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou door haar wil ik wel op mn kont getikt worden hoor.
Als je dit al niet kan handelen heb je niet zo heel veel in de politiek te zoeken hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit fragment laat precies zien waarom mensen haar waarderen én waarom sommige mensen binnen Volt niet tegen haar gedrag kunnen denk ik
Nee, maar stelde wel dezelfde vragen die ik ook had gesteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan, volgens mij.
Nee, maar een cusus ethiek kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had vandaag ook een verbale aanvaring toen ik een collega toebeet mij niet uit te leggen wat iedereen in de vergadering wist. Moet ik nu ook onderzocht worden door een extern bureau of zo?
quote:Op woensdag 9 maart 2022 13:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is er al een uitspraak van de rechter?
quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat zal gezellig worden op de eerste Volt-vergadering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Ik neem aan dat het bestuur opstapt?quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:45 schreef Hanca het volgende:
Kortom, de rechter denkt wat de meesten hier ook al dachten: Volt heeft dit 100% verkeerd aangepakt.
Ben benieuwd naar het vervolg, want vrolijk weer lid zijn van die fractie lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Die zijn bij Volt vrij machtig, dacht ik. Dus dat vraag ik me af.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het bestuur opstapt?
https://twitter.com/Chris(...)U4BsikyelNqPoLQ&s=19quote:Rechter over de klacht over Gündogan: 'De inhoud van de brief (...), die afkomstig is van een medewerker van wie het arbeidscontract niet zou worden verlengd, was om verschillende redenen onvoldoende voor de drastische stappen die Volt meent te hebben moeten zetten.'
---------
Rechter over deze brief: 'De brief beschrijft met name, zoals ook door BING is vastgesteld, opmerkingen van [eiseres] die “als zij op zichzelf zouden staan, in objectieve zin te kwalificeren [zijn] als (geslaagde of minder geslaagde) grapjes”.'
-----------
De eerste klager over Gündogan vroeg niet om een behandeling van zijn brief als klacht.
----------
Vervolg: 'Ook zij begrijpt derhalve niet waarom deze weg (van schorsing) is ingeslagen en de kwestie meteen in de publiciteit is gebracht. Het handelen van de partijleiding is voor haar aanleiding geweest om haar ontslag aan te bieden.'
Oei, Volt zit er nog verder naast dan wij zelfs dachten...quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
https://twitter.com/Chris(...)U4BsikyelNqPoLQ&s=19
Eens.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, Volt zit er nog verder naast dan wij zelfs dachten...
Zo kan je echt alleen concluderen dat er een andere reden was om Gündoğan voor de bus te gooien.
Het precedent is dat een fractie ook zorgvuldig moet handelen. Bouw een dossier op. Hou tenminste een gesprek met degene die je uit de fractie wil zetten. Lijkt me ook wel zo netjes.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En ik denk ook na over of en welk precedent het schept als een rechter bepaalt dat een fractie iemand terug moet nemen.
Ik vind dit het meest vernietigende stukje van het hele vonnis:quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, Volt zit er nog verder naast dan wij zelfs dachten...
Zo kan je echt alleen concluderen dat er een andere reden was om Gündoğan voor de bus te gooien.
Dat hele onderzoek wordt afgeserveerd.quote:Ook de stelling dat Volt niet anders kon omdat [eiseres] niet mee wilde werken aan het onderzoek door BING wordt niet gevolgd. Het is volstrekt begrijpelijk dat zij niet wilde meewerken aan het reeds eenzijdig door Volt opgestarte onderzoek. Dat dit onderzoek zou worden uitgevoerd is niet met haar besproken, zij heeft geen invloed gehad op de opdracht aan BING en op de werkwijze, en zij wist aanvankelijk vijf dagen niet eens welke aard de klachten hadden. Het wantrouwen van [eiseres] jegens BING is dan ook reeds vanwege de wijze waarop de opdracht aan BING tot stand is gekomen en het onderzoek is gestart gerechtvaardigd.
Volt, de zogenaamde keurige partij, valt nu al door de mand. Als ze zo al omgaan met hun eigen mensen...quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het precedent is dat een fractie ook zorgvuldig moet handelen. Bouw een dossier op. Hou tenminste een gesprek met degene die je uit de fractie wil zetten. Lijkt me ook wel zo netjes.
Nou nee.quote:
Mooi zoquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit het meest vernietigende stukje van het hele vonnis:
[..]
Dat hele onderzoek wordt afgeserveerd.
Hier lijkt het wel op ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Onzin. We leven in een rechtsstaat.
Er is geen aanklacht. Er is geen bewijs. Er is geen motief. Er is niets.
Dat twee commerciele bedrijven hier tegen betaling iets over hebben geschreven, heeft geen enkele waarde en geen enkele betekenis.
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi zo
Wat een stel prutsers zeg. Wie heeft hun juridisch voorgelicht hierin. Lijkt wel vooropgezet broddelwerk
daar ben ik het ook weer niet mee eens, het gaat over grensoverschrijdend gedrag op de werkplek, neemt niet weg dat ze wel de juiste procedures moeten volgenquote:
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.
De eerste klager wilde niet eens dat Gündoğan geschorst werd, toch is ze na 1 klacht al geschorst. Dat klinkt als een afrekening, ipv afhandelen van een klacht.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het ook weer niet mee eens, het gaat over grensoverschrijdend gedrag op de werkplek, neemt niet weg dat ze wel de juiste procedures moeten volgen
denk dat het kalf al verdronken was voor ze aan juridisch advies dachtenquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.
Maar je wil toch niet zeggen dat het medefractielid (Koekkoek) niet eens op de hoogte was, dat bestuur en evt Dassen alleen hebben gehandeld. Zo groot is die fractie nu ook weer niet...quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat het kalf al verdronken was voor ze aan juridisch advies dachten
eens al is dat natuurlijk niet aan de klager, schrijnender vind ik dat schorsen niet eens tot de mogelijkheden behoorde maar dat ze het toch gedaan hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste klager wilde niet eens dat Gündoğan geschorst werd, toch is ze na 1 klacht al geschorst. Dat klinkt als een afrekening, ipv afhandelen van een klacht.
Mensen hebben klachten ingediend, dus een intern probleem is er sowieso wel. En nu nog even iets erger door hun eigen domme schuldquote:Op woensdag 9 maart 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
En stel nou hè..advocaat van de duivel, dat ze wel iets gedaan heeft...bedoel, daar doet de rechter hierin geen uitspraak over. Onschuldig tot tegendeel bewezen is en zulks.. maar dan moet Volt haar terug nemen, en da's ook niet zo lekker voor de vermeende slachtoffers.
Volt heeft er gewoon een teringzooitje van gemaakt.
Mijn vertrouwen in de rechtsstaat is vandaag weer een klein beetje gegroeid.quote:
Melders geen slachtoffers. Anders zijn we allemaal slachtoffer van onze ouders. Kan mij niet voorstellen dat er hier iemand is wiens ouders niet tegen geschreeuwd hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:40 schreef capricia het volgende:
En stel nou hè..advocaat van de duivel, dat ze wel iets gedaan heeft...bedoel, daar doet de rechter hierin geen uitspraak over. Onschuldig tot tegendeel bewezen is en zulks.. maar dan moet Volt haar terug nemen, en da's ook niet zo lekker voor de vermeende slachtoffers.
Volt heeft er gewoon een teringzooitje van gemaakt.
Nou hier meldt zich in ieder geval al één iemand..quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Melders geen slachtoffers. Anders zijn we allemaal slachtoffer van onze ouders. Kan mij niet voorstellen dat er hier iemand is wiens ouders niet tegen geschreeuwd hebben.
Als je het vonnis goed leest is die ook pas heel laat betrokken. Dit is bedisseld tussen de fractievoorzitter en de ‘co-voorzitters’.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nummer 3 is toch een juriste? Blijkbaar geen arbeidsrecht gedaan, maar ze heeft toch dezelfde opleiding als de rechter die hier gehakt van maakt.
Oke, oke er zijn echt slachtoffers van kindermishandeling waar er werd geschreeuw en gekleineerd. excuses.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou hier meldt zich in ieder geval al één iemand..
Wat een foto.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De politieke foto van de maand is iig bekend.
Dit slaat natuurlijk nergens op, als de huidskleur verkeerd was zetten ze haar niet op 2. Ik denk meer aan inhoudelijke meningsverschillen of het overschaduwen van de rest van de partij.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had dit al verwacht
de rechter heeft keihard gelijk op alle punten![]()
dat smerige volt wilde op een goedkope manier iemand eruit gooien met de verkeerde huidskleur
vuile racisten clubje
Ze is waarschijnlijk alleen gebruikt om zoveel mogelijk allochtonen kiezers binnen te halen en daarna was ze niet meer nodigquote:Op woensdag 9 maart 2022 17:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, als de huidskleur verkeerd was zetten ze haar niet op 2. Ik denk meer aan inhoudelijke meningsverschillen of het overschaduwen van de rest van de partij.
Best dapper om er vanavond gelijk te gaan zitten, ik zou zelf denk ik een andere keuze hebben gemaakt als ik in zijn schoenen zou hebben gestaan.quote:
Als Dassen nu een handige en vlotte prater zou zijn geweest, dan kon je overwegen om het daar eens even goed uit te leggen...quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Best dapper om er vanavond gelijk te gaan zitten, ik zou zelf denk ik een andere keuze hebben gemaakt als ik in zijn schoenen zou hebben gestaan.
Wat een slapjanusquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja wat moet je hier nu weer van zeggen dan…
Marieke Koekkoek is nota bene jurist, het is echt stuitend dat dit gebeurd is terwijl zij nota bene een van de melders is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand vrees ik. En dat is precies het punt.
Er is een reden dat je nooit zaken moet doen waar je zelf emotioneel bij betrokken bent. Als dit echt allemaal waar is komt deze nog in heel veel cursussen terug…quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Marieke Koekkoek is nota bene jurist, het is echt stuitend dat dit gebeurd is terwijl zij nota bene een van de melders is.
Ze hadden op alle fronten beter moeten weten.
Dat heeft toch niets met een excuus te maken, dat is simpelweg opnieuw beschuldigen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja wat moet je hier nu weer van zeggen dan…
Dat wil ik allemaal niet zeggen. Maar de manier waarop dit gaat is al heel bijzonder. Als straks blijkt dat die Koekoek met anonieme klachten aan de gang is gegaan ipv haar gewoon aan te spreken (want hoezo onveiligheid, ze kan je niet ontslaan. Staat niet in een hiërarchische verhouding niets) dan is het bijzonder in het kwadraat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:20 schreef Leandra het volgende:
Koekkoek lijkt me echt zo'n gevoelig kutje dat door deze opmerking al van slag zou zijn, want gut, ik noem iemand een gevoelig kutje.
Gooi er ook gelijk maar intimidatie en seksueel grensoverschrijdend bij, ik zei immers "kutje".
Klopt, maar volgens mij wel dat de klachten die er lagen, niet in verhouding stonden met de acties van Volt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de uitspraak van de rechter nog niet gelezen, maar vooralsnog is de uitspraak toch vooral gebaseerd op procedurele aspecten? Dus Volt had bijv aan Gündogan moet vertellen waar het over ging, minder snel naar buiten moeten treden, zorgvuldiger moeten handelen etc. Maar van een inhoudelijke beoordeling van de 13 klachten is toch nog geen sprake geweest?
Correct. Alhoewel de rechter ook wel zegt dat er inhoudelijk ook geen grond was, waarmee ze wel laat doorschemeren dat wat er op dat moment lag (!) ook inhoudelijk onvoldoende was.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb de uitspraak van de rechter nog niet gelezen, maar vooralsnog is de uitspraak toch vooral gebaseerd op procedurele aspecten? Dus Volt had bijv aan Gündogan moet vertellen waar het over ging, minder snel naar buiten moeten treden, zorgvuldiger moeten handelen etc. Maar van een inhoudelijke beoordeling van de 13 klachten is toch nog geen sprake geweest?
Het was ook puur mijn mening over Koekkoek, primair ingegeven door hoe ze overkomt en hier mee omgegaan is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wil ik allemaal niet zeggen. Maar de manier waarop dit gaat is al heel bijzonder. Als straks blijkt dat die Koekoek met anonieme klachten aan de gang is gegaan ipv haar gewoon aan te spreken (want hoezo onveiligheid, ze kan je niet ontslaan. Staat niet in een hiërarchische verhouding niets) dan is het bijzonder in het kwadraat.
Nee inderdaad, daar is geen sprake van, je zou hoogstens kunnen stellen dat de rechter de inhoud van de brief die aanleiding was voor het hele verhaal ook niet ernstig genoeg beschouwt, BING ook niet trouwens.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |