Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Ja, Kasparov was al eerder de revue gepasseerd hier (maar dat geldt wel voor meer.quote:
Dat kan ook komen omdat internet in Oekraïne is verstoord. Vannacht viel dat deels weg, is er eigenlijk bekend hoe dat nu is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:38 schreef EinarBoe het volgende:
De tijd rekt nu al uit. Waar in de eerste dag nog van alles gebeurde en hier continu ontwikkelingen aan het front werden gemeld, zitten we nu op dag 3 al in de fase waarin alles meer stapje voor stapje gebeurt, met af en toe een filmpje van wat losse tanks ter afleiding.
Zijn plan van aanpak snijdt hout.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, Kasparov was al eerder de revue gepasseerd hier (maar dat geldt wel voor meer.)
Ik heb het met Garry te doen. Vond hem bij tijd en wijle een neuroot (al toen hij nog schaakkampioen was), maar hij had lef en ging de straat op en begreep dat Poetin een smerige rat was.
Kan het me ook goed voorstellen dat hij gelooft in contact te staan met het Kremlin, maar dat het enkel een psychotisch trekje is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of Thierry een infiltrant is weet ik niet. Hij verkondigt in ieder geval wel het Russische standpunt, en ik weet wel bijna zeker dat er een lijntje (of meer) loopt van het Kremlin naar hem.
Nl nieuws loopt hopeloos achter, heeft geen zij om nl media te delen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:44 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ws-zelenski-sancties
Ze zijn op 30 kilometer van het centrum van Kiev.
Maar dat wisten jullie vast al wel.
"Er komen tribunalen!"quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kan het me ook goed voorstellen dat hij gelooft in contact te staan met het Kremlin, maar dat het enkel een psychotisch trekje is.
Maar weet jij of Zelenski daar ook nog is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Nl nieuws loopt hopeloos achter, heeft geen zij om nl media te delen.
Lunchtijd. Die eten borsjt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Waar zijn de Tsjetsjenen op dit moment?
Die zit nog steeds in Kiev ja.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar weet jij of Zelenski daar ook nog is?
Onderweg naar Moskou hopelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Waar zijn de Tsjetsjenen op dit moment?
Die gaat niet weg, en de burgemeester ook niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het zijn de Oranjes niet die wegvluchten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is gek, maar omdat het kinderen zijn die ik identificeer met de omgeving waarin ik leef (blank, veel met lichte haren), komt het veel harder binnen dan de zoveelste beelden van Somalië of Afghanistan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:49 schreef Simmertje het volgende:
Blijf die beelden van kinderen toch wel echt het meest verschrikkelijk vinden hoor. Ik weet het is niets nieuws, kinderen tijdens een oorlog. Maar komt vrij heftig in beeld allemaal in de tijd waarin we nu leven. Toch niet te bevatten als je zo jong bent. Besef maar eens wat voor ontzettend geluk ik gehad heb om hier op te groeien.
Ik ben een beetje bang dat die worden vermoord.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Het zijn de Oranjes niet die wegvluchten.
OMWquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Ali_boo het volgende:
Welke fokkers willen naar Oekraine ?
[ twitter ]
Ik vind dat niet gek hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is gek, maar omdat het kinderen zijn die ik identificeer met de omgeving waarin ik leef (blank, veel met lichte haren), komt het veel harder binnen dan de zoveelste beelden van Somalië of Afghanistan.
Terwijl ik zelf gek genoeg toch echt niet zo roomwit ben.
Kan ook komen doordat je zulke beelden niet vaak ziet. En van kinderen uit dat soort landen wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is gek, maar omdat het kinderen zijn die ik identificeer met de omgeving waarin ik leef (blank, veel met lichte haren), komt het veel harder binnen dan de zoveelste beelden van Somalië of Afghanistan.
Misschien is het dan beter voor je om te gaan posten in SHO ofzoquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:53 schreef Canopus het volgende:
Ik word hier moe van.
Het gaat alleen maar over oorlog.
Nee, ik snap wat je bedoelt. Helemaal niet racistisch of dat ik blanke kinderen meer geluk wens, maar ik zie eerder mijzelf in die kinderen. Heb dit ook gepost omdat ik iets voorbij zag komen van een jochie met dezelfde soort blik in zijn ogen die ik kon hebben op vakantie videos van vroeger. Alleen zat ik niet in een bunker ver onder de grond omdat het één of andere gek bommen op je huis aan het smijten is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hoort al van kinds af aan van de oude generatie dat 'vrijheid niet vanzelfsprekend is' etc. Allemaal van die teksten waar je nooit iets mee kon. Dat besef komt nu wel bij velen denk ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dat is het ook niet. Ik ben toch meer Europeaan dan ik dacht.
Als je ziet hoe moeilijk Putin al doet over betrokkenheid van de NAVO, moet inmenging van de Fokknokploeg helemaal tot WO3 leiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Daarnaast verstandig om je sterkste troeven achter de hand te houden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk Putin al doet over betrokkenheid van de NAVO, moet inmenging van de Fokknokploeg helemaal tot WO3 leiden.
Dan besef je dat iemand echt een godsgruwelijke klootzak moet zijn om een oorlog te beginnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:49 schreef Simmertje het volgende:
Blijf die beelden van kinderen toch wel echt het meest verschrikkelijk vinden hoor. Ik weet het is niets nieuws, kinderen tijdens een oorlog. Maar komt vrij heftig in beeld allemaal in de tijd waarin we nu leven. Toch niet te bevatten als je zo jong bent. Besef maar eens wat voor ontzettend geluk ik gehad heb om hier op te groeien.
Het FOK! OMT heeft natuurlijk persoonlijk die corona crisis laten beëindigen binnen een paar weken. Ik snap zijn angst.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je ziet hoe moeilijk Putin al doet over betrokkenheid van de NAVO, moet inmenging van de Fokknokploeg helemaal tot WO3 leiden.
Ik had een paar dagen terug echt de tranen in mijn ogen tijdens het Jeugdjournaal. Die kids van 6 die in de schuilkelder les kregen over bommen en granaten. En toen was het nog niet eens begonnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, ik snap wat je bedoelt. Helemaal niet racistisch of dat ik blanke kinderen meer geluk wens, maar ik zie eerder mijzelf in die kinderen. Heb dit ook gepost omdat ik iets voorbij zag komen van een jochie met dezelfde soort blik in zijn ogen die ik kon hebben op vakantie videos van vroeger. Alleen zat ik niet in een bunker ver onder de grond omdat het één of andere gek bommen op je huis aan het smijten is.
Understatement nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan besef je dat iemand echt een godsgruwelijke klootzak moet zijn om een oorlog te beginnen.
Ik zag een filmpje van een vader die vrouw en dochtertje achter moest laten in een bus. Ja, potverdrie, dat doet wel wat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik had een paar dagen terug echt de tranen in mijn ogen tijdens het Jeugdjournaal. Die kids van 6 die in de schuilkelder les kregen over bommen en granaten. En toen was het nog niet eens begonnen.
Jamaar Schiphol!!!!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Triest dat wij dat niet doen, hadden we sinds 2014 al gedaan moeten hebben.
De opmerking van Ollongren getuigd wel van stuitende domheid en gebrek aan ieder inzicht. Als dat je ‘visie’ is op de situatie heb je op het ministerie van defensie niets te zoeken en moet je kapster of zo worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:01 schreef Claudia_x het volgende: [..] Een hoop gescheld van Baudet; wat een zwaktebod weer.
Precies. Wie weet of dat kind haar vader ooit nog terug gaat zien, nu hij tegen de Oekraïners aan het vechten is en toch best op veel weerstand stuitquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van een vader die vrouw en dochtertje achter moest laten in een bus. Ja, potverdrie, dat doet wel wat.
Ja, maar dat bleek achteraf een seperatist.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje van een vader die vrouw en dochtertje achter moest laten in een bus. Ja, potverdrie, dat doet wel wat.
Welke opmerking?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
De opmerking van Ollongren getuigd wel van stuitende domheid en gebrek aan ieder inzicht. Als dat je ‘visie’ is op de situatie heb je op het ministerie van defensie niets te zoeken en moet je kapster of zo worden.
Ik zag ergens anders dat dat een Russische seperatist was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah gemist, maar inderdaad. Of zelfs waarin ie niet gelooft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar dat bleek achteraf een seperatist.
Maar evengoed, ook die vecht voor iets waar hij in gelooft.
Eens, ik druk me nog enigszins beschaafd uit.quote:
Waren er niet wat Nederlandse burgers die deelnamen aan de Joegoslavische burgeroorlog destijds?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Wat het met name voor dat kind natuurlijk niet minder triest maakt, voor de goede orde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:02 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik zag ergens anders dat dat een Russische seperatist was.
Deze mensen vluchten ook naar Polen, Roemenië, Moldavië. En niet naar Qatar, Bahrein of Koeweit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We hadden ergens gehoopt dat na een alles verzengende WO1 en 2 wij Europeanen beter hadden geweten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan besef je dat iemand echt een godsgruwelijke klootzak moet zijn om een oorlog te beginnen.
In ieder geval iemand als soldaat, volgens mij post hij al een postje niet meer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waren er niet wat Nederlandse burgers die deelnamen aan de Joegoslavische burgeroorlog destijds?
Dat bleek een pro-Russische separatist te zijn die zijn vrouw en kind op een bus naar Rusland afzette.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nog een paar landen erbij en vliegen over Europa is onmogelijk.quote:
Dat was zeer waarschijnlijk een separatist, die in Donetsk ging vequote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maakt het afscheid niet minder pijnlijk, wat mij betreft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:05 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Dat bleek een pro-Russische separatist te zijn die zijn vrouw en kind op een bus naar Rusland afzette.
https://www.lemonde.fr/le(...)6115245_4355770.html
Jij denkt niet dat de inval is begonnen met de opbouw van troepen langs de grens? Over stuitende domheid gesproken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://pbs.twimg.com/media/FMhDOUUWUAMuyCA?format=jpg&name=large
Natuurlijk, dat is bekender terrein en dichterbij.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Deze mensen vluchten ook naar Polen, Roemenië, Moldavië. En niet naar Qatar, Bahrein of Koeweit.
Pijnlijk dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://pbs.twimg.com/media/FMhDOUUWUAMuyCA?format=jpg&name=large
Nee. Zeker niet nu hij in Oekraïne het al zo lastig heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef einzeinz het volgende:
Denken jullie dat Poetin ook een NAVO-land zal aanvallen eerstdaags?
Nee denk het niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef einzeinz het volgende:
Nou, mij wel. Scheelt toch wel of je bijdraagt aan een agressor of volkomen tegen je wil in de verdediging moet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maakt het afscheid niet minder pijnlijk, wat mij betreft.
Nog maar 500 keer dus post het gerust nog eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Was die Oekraiense oma voorbijgekomen die zonnebloemzaadjes in de zakken stopte van Russische soldaten en eraan toevoegde dat er wat moois zou bloeien waar ze zouden sterven?
Misschien kan polderturk dat filmpje nog even posten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Was die Oekraiense oma voorbijgekomen die zonnebloemzaadjes in de zakken stopte van Russische soldaten en eraan toevoegde dat er wat moois zou bloeien waar ze zouden sterven?
Dat verbaasd me ook. Maar dat geeft meer schade aan gebouwen en meer doden, willen ze het land bezetten moeten ze dat ook opknappenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Zeker niet nu hij in Oekraïne het al zo lastig heeft.
Oekraïne heeft volgens mij nauwelijks een luchtmacht (meer). Als je de NAVO aanvalt weet je zeker dat de raketten beginnen te regenen.
Het verbaasd me ergens ook dat Rusland niet veel meer vanuit de lucht aanvalt.
Daar heeft dat kind toch geen reet mee te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, mij wel. Scheelt toch wel of je bijdraagt aan een agressor of volkomen tegen je wil in de verdediging moet.
Waarom moet je dat opknappen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat verbaasd me ook. Maar dat geeft meer schade aan gebouwen en meer doden, willen ze het land bezetten moeten ze dat ook opknappen
Met de huidige staat van zijn leger zou ik het ‘m ontzettend afraden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef einzeinz het volgende:
En als er wel een overvliegt a la MH17 uit de lucht knallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog een paar landen erbij en vliegen over Europa is onmogelijk.
Toch zijn er ook bes wel wat in Europa terecht gekomen en komen er waarschijnlijk weinig Oekraïners terecht in heel verre landen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is bekender terrein en dichterbij.
Meeste Syriërs zijn ook naar Arabische landen en Turkije gevlucht.
Nee, dat kind niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar heeft dat kind toch geen reet mee te maken.
Tijdens mijn dienstplicht heb ik ook ongeveer zoveel patronen afgeschotenquote:
Mooi gevalletje psyops.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef polderturk het volgende:
Oekraïense soldaat met een bericht aan Rusland. Hij heeft wel HEEL erg veel zelfvertrouwen.
[ twitter ]
De Amerikanen spraken er toch over dat de Russen ook het land wilden regeren?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom moet je dat opknappen?
Polderturk, de waybackmachine van Fokquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Divje het volgende:
[..]
Misschien kan polderturk dat filmpje nog even posten.
En dan Belgische seperatisten de schuld geven!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En als er wel een overvliegt a la MH17 uit de lucht knallen.
Ik denk het niet. Dan start hij een 3e wereldoorlog en Rusland verliest die zeker. In dit geval hoopt(e) hij waarschijnlijk dat de internationale gevolgen niet zo heftig zouden zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef einzeinz het volgende:
Naast dat dat ene kaartje rechts natuurlijk niet officieel is maar gewoon de inkleuring van een specifiek persoon, vechten de Russen ook nog eens op meerdere fronten - waardoor er sowieso veel sneller grond veroverd kan worden - en hebben ze nog steeds geen stad van naam veroverd. Leuke poging om de Russen te steunen, dat wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische winsten in Oekraïne in vergelijking met de Amerikaanse winsten in Irak na 2 dagen
Er zijn veel problemen met de Russische strategie, maar om te beweren dat het een "mislukking" is geweest vanwege het "trage tempo", zoals sommige Amerikaanse denktanks beweren, is krankzinnig
Oekraïne is ook 1,5x zo groot als Irak
[ afbeelding ]
Geen idee. Laten we eerst eens aankijken hoe lang het gaat duren allemaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch zijn er ook bes wel wat in Europa terecht gekomen en komen er waarschijnlijk weinig Oekraïners terecht in heel verre landen.
Doe maar niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En als er wel een overvliegt a la MH17 uit de lucht knallen.
Mij verbaasd dat helemaal niet. Je kunt niet zoals in Syrië het hele land in puin gooien. Dan weet je zeker dat de bevolking en daarmee ook de etnische Russen je nooit meer steunen. Wil je nog enigzins een kans maken om daar een Russisch gezinde overheid te plaatsen dat het volk ook nog maar moet accepteren moet je dus niet het hele land terug bombarderen naar de middeleeuwen. Maar het lijkt mij nu al onmogelijk voor de Russen ooit de Oekraïne Russisch gezind te krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oekraïne heeft volgens mij nauwelijks een luchtmacht (meer). Als je de NAVO aanvalt weet je zeker dat de raketten beginnen te regenen.
Slechte vergelijking, Oekraïne is een buurland van Rusland. En samen met Wit-Rusland beheerst Rusland de meerderheid van de grens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekraïne in vergelijking met de Amerikaanse opmars in Irak na 2 dagen
Er zijn veel problemen met de Russische strategie, maar om te beweren dat het een "mislukking" is geweest vanwege het "trage tempo", zoals sommige Amerikaanse denktanks beweren, is krankzinnig
[ afbeelding ]
Het is maar 1000 kilometer van Nederland af, Barcelona ligt 3 keer zo verquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is bekender terrein en dichterbij.
Meeste Syriërs zijn ook naar Arabische landen en Turkije gevlucht.
Door naar Londen te vertrekken hebben ze uiteindelijk meer kunnen doen dan in Nederland te blijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Het zijn de Oranjes niet die wegvluchten.
Ik zou een beetje uitkijken met wat je van de Amerikanen voor waar aanneemt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Amerikanen spraken er toch over dat de Russen ook het land wilden regeren?
Omdat ze niet dat hele land naar de Middeleeuwen willen bombarderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
Je zult dan eerst de gronddoelen kapot moeten schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Boeiend, dat ISS is echt een vliegje vergeleken met de aardbol. Dreigement van niks dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-van-iss-op-europa
Russen dreigen met laten neerstorten van ISS op Europa.
Veel gekker moet het niet worden![]()
De Telegraaf dus sensatiekop maar toch.
"DEN HAAG - De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos heeft de samenwerking met de Europese tegenhanger ESA opgeschort en zal niet meer meewerken bij lanceringen van de Franse basis Kourou in Frans-Guyana, zo heeft de hoogste baas van Roskosmos Dmitry Rogozin zaterdag laten weten.
Eerder had Rogozin al gedreigd met het laten neerstorten van het ruimtestation ISS op Europa of de VS. Bij het ISS zijn ook de Russen betrokken en het 500 ton zware ruimtestation wordt aangestuurd door Russische motoren. Momenteel zijn vier Amerikaanse, een Duitse en twee Russische astronauten aan boord van het ISS."
onvergelijkbaar. Rusland heeft als enige strategische optie een blitzkrieg. die faalt. over 2 weken kan er geen tank of transport meer rijden, omdat de dooi inzet, en de grond te drassig wordt. als het niet al eerder is. op de weg zijn ze makkelijke doelwitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekraïne in vergelijking met de Amerikaanse opmars in Irak na 2 dagen
[ afbeelding ]
Betekent ook dat alle niet-Russische maatschappijen om Rusland heen zullen moeten vliegen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog een paar landen erbij en vliegen over Europa is onmogelijk.
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zou een beetje uitkijken met wat je van de Amerikanen voor waar aanneemt.
Die staan in hun handjes de wrijven met leveringscontracten voor LNG.
Polenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)voor-wk-voetbal.html
Mooi zo. Laat ze maar bloeden.
Legendquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef polderturk het volgende:
Oekraïense soldaat met een bericht aan Rusland. Hij heeft wel HEEL erg veel zelfvertrouwen.
Ballen van staal.
[ twitter ]
Oh okéquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Boeiend, dat ISS is echt een vliegje vergeleken met de aardbol. Dreigement van niks dit.
Gauw helm opzetten, dan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
"DEN HAAG - De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos heeft de samenwerking met de Europese tegenhanger ESA opgeschort en zal niet meer meewerken bij lanceringen van de Franse basis Kourou in Frans-Guyana, zo heeft de hoogste baas van Roskosmos Dmitry Rogozin zaterdag laten weten.
Eerder had Rogozin al gedreigd met het laten neerstorten van het ruimtestation ISS op Europa of de VS. Bij het ISS zijn ook de Russen betrokken en het 500 ton zware ruimtestation wordt aangestuurd door Russische motoren. Momenteel zijn vier Amerikaanse, een Duitse en twee Russische astronauten aan boord van het ISS."
Tja, da's een dunne lijn. Gewaarschuwd of aangemoedigd? Zal niet de eerste keer geweest zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.
Ze hoeven niet eens te leveren, de olieprijs gaat toch wel omhoog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zou een beetje uitkijken met wat je van de Amerikanen voor waar aanneemt.
Die staan in hun handjes de wrijven met leveringscontracten voor LNG.
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.
Amsterdam - lviv 1573kmquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is maar 1000 kilometer van Nederland af, Barcelona ligt 3 keer zo ver
Naja, nog steeds niet ver in ieder gevalquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Amsterdam - lviv 1573km
Amsterdam - barcelona 1547km
3x zo ver klopt niet
Wilde net zeggen…quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Amsterdam - lviv 1573km
Amsterdam - barcelona 1547km
3x zo ver klopt niet
Tot op het punt dat je je afvraagt of ze misschien direct meeluisteren daar in de 'situation room' van Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.
Mwoah dat valt ook wel mee hoor, kijk een infasie voorbereiden doe je niet met 2 man, daar gaat gewoon veel planning aan vooraf en daar zijn honderden mensen van op de hoogte.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.
Thanks, ik had het gepost maar was de bron kwijtgeraakt tijdens het typenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor mensen die ook doorscrollen tot er tweets staan en andere berichten dus gemist hebben
[ twitter ]
En als er ook maar één boutje van Turkse makelij is in een militair onderdeel waar Oekraïne gebruik van maakt zullen we dat weten ook!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Polderturk, de waybackmachine van Fok
Ik denk dat de hele lucht beveiligd is met hightech westers luchtverdediging. Anders volgen er allang Russische bommenwerpers.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, vooral aan Kroatische zijde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waren er niet wat Nederlandse burgers die deelnamen aan de Joegoslavische burgeroorlog destijds?
De bevolking weet wel beter, nou de leiders nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hadden ergens gehoopt dat na een alles verzengende WO1 en 2 wij Europeanen beter hadden geweten.
Maar waarom moet je het dan opknappen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Amerikanen spraken er toch over dat de Russen ook het land wilden regeren?
Tja, de motoren zitten in het Russische deel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
Maar je kan met gevechtshelicopters toch veel makkelijker de tanks/voertuigen van Oekraïne uitschakelen dan via het land?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mij verbaasd dat helemaal niet. Je kunt niet zoals in Syrië het hele land in puin gooien. Dan weet je zeker dat de bevolking en daarmee ook de etnische Russen je nooit meer steunen. Wil je nog enigzins een kans maken om daar een Russisch gezinde overheid te plaatsen dat het volk ook nog maar moet accepteren moet je dus niet het hele land terug bombarderen naar de middeleeuwen. Maar het lijkt mij nu al onmogelijk voor de Russen ooit de Oekraïne Russisch gezind te krijgen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En als er ook maar één boutje van Turkse makelij is in een militair onderdeel waar Oekraïne gebruik van maakt zullen we dat weten ook!
Wellicht weet je dit altijd wel als functionerende organisatie, maar de zet om alles de hele tijd hardop uit te spreken en openbaar te maken is wel echt een fascinerende stap geweest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah dat valt ook wel mee hoor, kijk een infasie voorbereiden doe je niet met 2 man, daar gaat gewoon veel planning aan vooraf en daar zijn honderden mensen van op de hoogte.
ik heb hierboven het verschil al uitgelegd, dus post je je onzin analyse maar opnieuw?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:19 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekraïne (geel) in vergelijking met de Amerikaanse opmars (groen) in Irak na 2 dagen
Oekraïne is 1,5x zo groot als Irak. De Amerikanen en Britten hadden 5 weken nodig om Irak militair over te nemen en de regering af te zetten. Beide landen zijn grotendeels plat met uitzondering van het Noorden van Irak.
[ afbeelding ]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan. Het grootste verschil tussen de twee is natuurlijk de enorme rijkdom van het Amerikaanse leger door twee weken lang gigantische hoeveelheden kruisraketten te schieten voordat de vliegtuigen ongenaakbaar waren en pas daarna de tanks goed naar binnen te rollen. Rusland heeft niet eens geld om zijn tankbestuurders van eten te voorzien, dus denderen ze maar naarbinnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekraïne (geel) in vergelijking met de Amerikaanse opmars (groen) in Irak na 2 dagen
[ afbeelding ]
Welke analyse heb je het over gast. Ik zit net 5 minuten achter mijn laptop.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
ik heb hierboven het verschil al uitgelegd, dus post je je onzin analyse maar opnieuw?
Ik denk dat hij er op doelt dat je precies hetzelfde bericht ook al een kwartier geleden gepost hebtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef Peppert het volgende:
[..]
Welke analyse heb je het over gast. Ik zit net 5 minuten achter mijn laptop.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso het idee dat tanks iets uit een andere tijd zijn. Wat is het nut van een tank in een moderne oorlog? Het gaat niet meer om mitrailleurs die je moet weerstaan zoals in WOI/WOII.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan. Het grootste verschil tussen de twee is natuurlijk de enorme rijkdom van het Amerikaanse leger door twee weken lang gigantische hoeveelheden kruisraketten te schieten voordat de vliegtuigen ongenaakbaar waren en pas daarna de tanks goed naar binnen te rollen. Rusland heeft niet eens geld om zijn tankbestuurders van eten te voorzien, dus denderen ze maar naarbinnen.
analyse was een wat groot woord ervoor, dat wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er op doelt dat je precies hetzelfde bericht ook al een kwartier geleden gepost hebt:
[..]
En de bevoorading is ook een stuk lastiger als je vanuit de VS een oorlogje voert in de zandbak.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan.
Volksfeest!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor mensen die ook doorscrollen tot er tweets staan en andere berichten dus gemist hebben
[ twitter ]
Hangt er denk ik ook aardig vanaf wat je gaat doen. Als je ergens in Afghanistan een dorpje of stad in rijd en je hebt 2/3 tanks bij je staat dat vrij dreigend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat tanks iets uit een andere tijd zijn. Wat is het nut van een tank in een moderne oorlog? Het gaat niet meer om mitrailleurs die je moet weerstaan zoals in WOI/WOII.
Wmb nemen we dit next level, sluit ze ook maar van internet af.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[ twitter ]
Plus ze waren zich al weken aan het voorbereiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En de bevoorading is ook een stuk lastiger als je vanuit de VS een oorlogje voert in de zandbak.
Waar Rusland letterlijk naar de buren kan rollen en het dan nog steeds weet te verkloten
Mag ik vragen wat dat is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
Al gepost misschien, TOS-1 in aantocht...
[ twitter ]
Die was inderdaad een paar dagen terug bij de grens al gezien, maar was toen twijfel of het echt was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Duur bommetje. Ongetwijfeld een op zijn (kleine) pik getrapte Poetin adept.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat is?
https://en.wikipedia.org/wiki/TOS-1quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee. Je kunt het land niet tot de meedeleeuwen bombarderen. Het zijn over het algemeen luchtlandingsoperaties om strategische punten te bezetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele lucht beveiligd is met hightech westers luchtverdediging. Anders volgen er allang Russische bommenwerpers.
Gewoon appels en peren he.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef Peppert het volgende:
[..]
Welke analyse heb je het over gast. Ik zit net 5 minuten achter mijn laptop.
Oef, hier moet geen bom op vallenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:30 schreef heywoodu het volgende:
Slowakije stuurt ook een treintje:
- 10 miljoen liter diesel
- 2.4 miljoen liter kerosine
- 12.000 stuks 120mm-munitie
https://www.theguardian.c(...)ssault-putin-capitalquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien kunnen onze rakketen meereizen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:30 schreef heywoodu het volgende:
Slowakije stuurt ook een treintje:
- 10 miljoen liter diesel
- 2.4 miljoen liter kerosine
- 12.000 stuks 120mm-munitie
Hey dat is precies wat ik doequote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[ twitter ]
Ja die wil je wel even uitschakelen voor ie zijn raketten loost. Mooi doelwit voor een drone of een javelin, zeker als ie nog vol zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Tering. Daar krijg je toch op slag buikpijn vanquote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
Hmm, nee. Lijkt me voor de Russische bevolking niet goed. ik denk dat zij contact moeten kunnen blijven houden met de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wmb nemen we dit next level, sluit ze ook maar van internet af.
Dat kan gewoon.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmm, nee. Lijkt me voor de Russische bevolking niet goed. ik denk dat zij contact moeten kunnen blijven houden met de rest van de wereld.
Zoeken naar subs?quote:
Wat kan gewoon?quote:
fuel-air explosives, de brandstof wordt door een explosie in de lucht verspreid, een tweede explosie ontsteekt de wolk. Vergelijkbaar met een grote gas-explosie... Voordeel tov gewone explosieven is dat er (voor hetzelfde gewicht) veel meer energie vrijkomt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is dus min of meer de upgrade van de Katjoesja?
De drukgolf van die explosies schijnt nasty te zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tering. Daar krijg je toch op slag buikpijn van
Die Grads (vroeger Katjoesja) hebben meer als doel hele gebieden te bestokenen en gebouwen plat te leggen. Deze hebben meer als doel vrij gericht stellingen van ingegraven infanterie te slopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is dus min of meer de upgrade van de Katjoesja?
Ze schieten alleen niet zo ver, dat scheelt dan weer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:38 schreef descon het volgende:
[..]
De drukgolf van die explosies schijnt nasty te zijn.
Wel? Het is geen pretje om in de buurt te staan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:38 schreef descon het volgende:
[..]
Kan dus maar 1x vuren dan is die leegquote:
Het is toch geen hoogexplosief? De brandende brandstof lijkt me voornamelijk 'nasty'. Voor drukgolven zijn er andere wapens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:38 schreef descon het volgende:
[..]
Maar het spelletje "ze zijn niet allemaal zo!" werkt niet in geval van oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmm, nee. Lijkt me voor de Russische bevolking niet goed. ik denk dat zij contact moeten kunnen blijven houden met de rest van de wereld.
Dat is op basis van de uitleg van @crystal_meth wel te begrijpen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:38 schreef descon het volgende:
[..]
De nieuwe raketten hebben een bereik van 10 kmquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze schieten alleen niet zo ver, dat scheelt dan weer.
dekentje?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Mensen nog tips om thuis zonder de verwarming toch warm te krijgen. Zat al te denken om even dikke wollen sokken te kopen, zijn toch vooral mijn voeten altijd die koud zijn
Ik heb eerlijke warme alpacawollen sokken. https://www.bever.nl/p/alpaca-socks-sok-3-pack-LABBD90009.htmlquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Mensen nog tips om thuis zonder de verwarming toch warm te krijgen. Zat al te denken om even dikke wollen sokken te kopen, zijn toch vooral mijn voeten altijd die koud zijn
Die beelden zag ik drie dagen geleden al.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee. Je kunt het land niet tot de meedeleeuwen bombarderen. Het zijn over het algemeen luchtlandingsoperaties om strategische punten te bezetten.
Nu weet ik niet of dit beelden zijn van de huidige situatie. Maar stingers etc is over het algemeen dat wat de Oekraïne kan gebruiken.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Dat is natuurlijk prachtig, maar ik denk niet dat de gemiddelde Rus daar toegang toe heeft of mee om kan gaan. Internettoegang moet denk ik voor de gewone mens gemakkelijk toegankelijk zijn om ervoor te zorgen dat ze ook toegang hebben tot andere info dan alleen dat wat is goedgekeurd door Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.ct.nl/nieuws/(...)net-via-satellieten/
Warmer aankleden dan hè.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Lekker knuffelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Zou het toch wel wat sneller geloven als het van Britse of Amerikaanse intel afkomstig was. Het zou me niet verbazen als het waar zou zijn, maar toch.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Boeiend om te lezen, maar klopt het ook, vraag ik me wel af.
Rubberen kruik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Hoe lang duurt herladen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Kan dus maar 1x vuren dan is die leeg
Thermo-boerkaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Alcohol FTW.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Leek mij fake.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zit in een telegram groep waar volop foto's en video's gedeeld worden over de situatie in de Oekraïne.
Best wel schokkende beelden.
Ik zal de link hier plaatsen maar pas op voor heftige beelden.
https://t.me/intelslava
Dat had wel heel grappig geweest jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat het geen Heineken is want dan hadden we kunnen zeggen de wapen levering uit Nederland is ook aangekomen.
Mja, ook oorlog kent grenzenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat het geen Heineken is want dan hadden we kunnen zeggen de wapen levering uit Nederland is ook aangekomen.
Inderdaad. Dat de Russen materiële problemen krijgen als het langer voortduurt, geloof ik overigens zo ook wel. Of het na 10 dagen al zover is, dat zou wel erg snel zijn. Laten we het maar hopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou het toch wel wat sneller geloven als het van Britse of Amerikaanse intel afkomstig was. Het zou me niet verbazen als het waar zou zijn, maar toch.
Elektrisch fornuis, waterkoker?quote:
Of Russisch bierquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
In het huidige tempo van bevoorrading een week of 2quote:
Zonde van het statiegeld, dit zijn wegwerpflesjes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik zie veel Russische propoganda, maar alsnog heftig inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zit in een telegram groep waar volop foto's en video's gedeeld worden over de situatie in de Oekraïne.
Op ibood staat een kacheltje momenteel. Verder dekentje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Pro-Russisch. En welke heftige beelden?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
Dat is ook de bedoeling lijkt me zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zonde van het statiegeld, dit zijn wegwerpflesjes.
Let wel op, alle "berichten" zijn Russische propaganda.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
En zonder gas is er bijna geen stroom meer.quote:
Dat mag weer, want geen 1,5 meter afstand meerquote:
Zo te zien uit Russisch oogpuntquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
Ja eens, maar het mooie is dat ze dit dus niet kunnen filteren of uberhaupt weten dat je het hebtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk prachtig, maar ik denk niet dat de gemiddelde Rus daar toegang toe heeft of mee om kan gaan. Internettoegang moet denk ik voor de gewone mens gemakkelijk toegankelijk zijn om ervoor te zorgen dat ze ook toegang hebben tot andere info dan alleen dat wat is goedgekeurd door Poetin.
Pantoffels van schapenwol kopen, mijn vriendin heeft ze op Texel gehaald en heeft daarna nooit meer koude voeten gehad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Jij vind die brandende lijken niet heftig genoeg?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Pro-Russisch. En welke heftige beelden?
Gewoon boven allochtonen wonen, die stoken doorgaans voor de vogeltjesquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-van-iss-op-europaquote:Russen dreigen met laten neerstorten van ISS op Europa
Infrarood voetenmat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:40 schreef Simmertje het volgende:
Vond het ook erg pro Russisch, weggehaald.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Pro-Russisch. En welke heftige beelden?
Moeten die dan in de kruipruimte wonen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon boven allochtonen wonen, die stoken doorgaans voor de vogeltjes
Kan hij niks aan doen, hij browsed met Internet Explorer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Polderturk, de waybackmachine van Fok
Je kunt er een naaiatelier vestigenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moeten die dan in de kruipruimte wonen?
Wel versie 7 toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kan hij niks aan doen, hij browsed met Internet Explorer.
Hier dus ook meteen weer weggehaald.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vond het ook erg pro Russisch, weggehaald.
Als het nu al zo ver zou zijn zou het eigenlijk betekenen dat ze maar één mogelijk plan hadden. Wat ik me van Poetin en wat andere ministers nog wel kan voorstellen, die zijn wel zo megalomaan dat ze er 100% zeker van waren dat ze zonder weerstand naar binnen zouden wandelen. Maar ik kan me ergens niet voorstellen dat er binnen de rest van het militaire apparaat helemaal niemand is die aan een contingency plan heeft gewerkt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat de Russen materiële problemen krijgen als het langer voortduurt, geloof ik overigens zo ook wel. Of het na 10 dagen al zover is, dat zou wel erg snel zijn. Laten we het maar hopen.
Ik heb tot berichten vanaf 7.00uur terug gezocht, maar die heb ik niet gezien. Verder gooi ik het kanaal weer weg, want dit is een propagandakanaalquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij vind die brandende lijken niet heftig genoeg?
Die browser houdt er halverwege dit jaar echt mee opquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat er van de berichten waar is moet je altijd maar afwachten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Let wel op, alle "berichten" zijn Russische propaganda.
Denk nog steeds dat het doel is om Oekraïne aan de onderhandelingstafel te krijgen in relatief korte termijn. Of dit dan de manier is, daar kun je over discussiëren uiteraard.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als het nu al zo ver zou zijn zou het eigenlijk betekenen dat ze maar één mogelijk plan hadden. Wat ik me van Poetin en wat andere ministers nog wel kan voorstellen, die zijn wel zo megalomaan dat ze er 100% zeker van waren dat ze zonder weerstand naar binnen zouden wandelen. Maar ik kan me ergens niet voorstellen dat er binnen de rest van het militaire apparaat helemaal niemand is die aan een contingency plan heeft gewerkt.
Tuurlijk is die dreiging niet reëelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dreiging lijkt mij reëel, zitten van die vodka zuipende Rukkers in het ISS. Ik stel voor dat we die direct buiten zetten, zoek het maar lekker uit in outer space, Poetin komt ze zelf wel halen… of niet.
Interessant. Je zag dit nooit in "ons nieuws".quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Let wel op, alle "berichten" zijn Russische propaganda.
Die staan ook op Twitter, maar worden een beetje ondergesneeuwd door de ‘pro-Oekraïnes’ berichten. Valt wel op dat dezelfde beelden soms een tegenovergestelde uitleg hebbenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat er van de berichten waar is moet je altijd maar afwachten.
Dat heb ik met al het nieuws.
Maar die beelden had ik nog niet gezien.
Voor degene die het filmpje nog niet had gezien (met die Oekräinse oma, in gesprek met een Russische soldaat):quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het enige wat ze kunnen is stoppen met het periodiek omhoog "boosten" van het ISS. Het zal dan ongecontroleerd naar beneden komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tuurlijk is die dreiging niet reëel. Denk je daadwerkelijk dat het de Russen lukt om ook maar met enige precisie dat ding in de atmosfeer te krijgen? Als het ze überhaupt al lukt om het uit zijn baan te halen is de kans levensgroot dat het of in de oceaan terecht komt of ergens in Rusland zelf.
Onderzeeërs opsporen inderdaad. Kennelijk angst dat Poetin gasboringen wil saboteren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:58 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Patrouilleren tussen boorplatforms voor gas lijkt het.
Jij bent een beetje een IT-nerd, toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja eens, maar het mooie is dat ze dit dus niet kunnen filteren of uberhaupt weten dat je het hebt
Daarnaast kun je met dit soort modems "pods" opzetten waar weer andere mensen van gebruik kunnen maken.
Overigens zou je ook nog TOR Browser kunnen gebruiken, dat is ook niet te filteren en is net zo makkelijk te installeren als een standaard browser.
https://www.torproject.org/download/
Propaganda is nooit van 1 kant, als je beetje weet hoe het werkt ruik je het bijna, bijvoorbeeld het kindje dat geboren is in de Metro, de soldaten op het slangeneiland, de zonnebloemzaadjes, etc.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die staan ook op Twitter, maar worden een beetje ondergesneeuwd door de ‘pro-Oekraïnes’ berichten. Valt wel op dat dezelfde beelden soms een tegenovergestelde uitleg hebben
Hard feesten houdt in dit geval dus moorden, plunderen en verkrachten inquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef Peppert het volgende:
Duizenden Tsjetsjenen klaar om hard te feesten in Oekraïne. Ramzan Kadyrov komt Poetin en Lukashenko te hulp.
[ twitter ]
Die weerstand van de Oekraïne is vele malen beter dan destijds het Iraakse leger dat compleet op de vlucht sloeg. De snelweg des doods. Gigantische luchtbombardemeenten op een vluchtend leger.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan. Het grootste verschil tussen de twee is natuurlijk de enorme rijkdom van het Amerikaanse leger door twee weken lang gigantische hoeveelheden kruisraketten te schieten voordat de vliegtuigen ongenaakbaar waren en pas daarna de tanks goed naar binnen te rollen. Rusland heeft niet eens geld om zijn tankbestuurders van eten te voorzien, dus denderen ze maar naarbinnen.
Overigens is Oekraïne anderhalf keer zo groot als Irak, maar heeft het hetzelfde inwoneraantal, en had Irak 4x het leger van Oekraïne. Dus dichter bevolkt en meer "weerstand".
Maar er zijn wel verschillen tussen enerzijds de juiste dingen naar buiten brengen die echt gebeurd zijn, of flagrante leugens als waarheid brengen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Propaganda is nooit van 1 kant, als je beetje weet hoe het werkt ruik je het bijna, bijvoorbeeld het kindje dat geboren is in de Metro, de soldaten op het slangeneiland, de zonnebloemzaadjes, etc.
Volgens wat Oekraïnse soldaten gaan ze de baarden van de Tsjetsjenen afscheren en voetballen met hun hoofdquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef Peppert het volgende:
Duizenden Tsjetsjenen klaar om hard te feesten in Oekraïne. Ramzan Kadyrov komt Poetin en Lukashenko te hulp.
[ twitter ]
Nou ja TorBrowser is echt heel makkelijk te installeren, je hoeft alleen maar install te klikken en het werkt, ik gebruik het soms als ik iets moet doen waarvan ik echt zeker anoniem wil zijn, en nee dat is niet het versturen van Piemelplaatjesquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent een beetje een IT-nerd, toch?
Heel veel mensen kunnen niet zo heel veel als het niet voor ze wordt geregeld. Zou beter zijn als ze het wel kunnen, maar ja....
Yeh, De NOGAT pijpleiding ligt daar met een doorzet van 30 mil m3 p/d.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Onderzeeërs opsporen inderdaad. Kennelijk angst dat Poetin gasboringen wil saboteren.
Beide preken voor eigen parochie waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die staan ook op Twitter, maar worden een beetje ondergesneeuwd door de ‘pro-Oekraïnes’ berichten. Valt wel op dat dezelfde beelden soms een tegenovergestelde uitleg hebben
Mjah zeker met videos moet je goed opletten, 9 van de 10 keer zijn het oude beelden, of is de lokatie niet juist.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar er zijn wel verschillen tussen enerzijds de juiste dingen naar buiten brengen die echt gebeurd zijn, of flagrante leugens als waarheid brengen.
Dat is zo inderdaad, maar veel berichten vanuit de kant van Oekraïne worden wel bevestigd door UK-intellegence. Dus dat geloof ik eerderquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Propaganda is nooit van 1 kant, als je beetje weet hoe het werkt ruik je het bijna, bijvoorbeeld het kindje dat geboren is in de Metro, de soldaten op het slangeneiland, de zonnebloemzaadjes, etc.
Onafhankelijke nieuwsgaring is gewoon lastig in deze situatie. Het zijn veelal dezelfde foto's en filmpjes, alleen is Oekraïens daar opeens Russisch en omgekeerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oude beelden volgens mij.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:00 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Kan ook idd zijn om Oekraine bang te maken, zag veel van die beelden met woeste en wilde Tsjetsjenen.quote:
Tsjetsjenen staan toch niet aan de kant van Rusland?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens wat Oekraïnse soldaten gaan ze de baarden van de Tsjetsjenen afscheren en voetballen met hun hoofd
Maar zou het plan daadwerkelijk bestaan uit "We maken de Oekraïners zo bang dat ze binnen 10 dagen een overgave hebben uit onderhandeld en als dat niet lukt zien we dan wel wat verder doen"?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk nog steeds dat het doel is om Oekraïne aan de onderhandelingstafel te krijgen in relatief korte termijn. Of dit dan de manier is, daar kun je over discussiëren uiteraard.
Deze welquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsjetsjenen staan toch niet aan de kant van Rusland?
Het overgrote deel helaas welquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit ben ik ook al een paar keer tegen gekomen maar dit blijkt uit 2014 te zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
Heavy shit, nsfw, geen idee van herkomst
[ twitter ]
25 jaar geleden lieten ze de Russen nog een poepie ruiken. Nu buigen ze voor Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, Ruud.quote:
Zo dan!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De Oekraïense inzending voor het songfestival vecht ook gewoon mee in Kiev...
De NAVO heeft zich nooit bij wie dan ook opgedrongen. Je kunt als soeverein land lid worden van de NAVO. Wil je dat niet, dan niet. Maar landen worden ook niet geweigerd omdat ze voor Rusland te dichtbij liggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Interessant. Je zag dit nooit in "ons nieuws".
Niets is wat het lijkt.
Dit was 5 jaar geleden. De NAVO bleef zich opdringen en militair uitbouwen na de val van de muur in 1989.
Poetin hierover aan het woord.
En vergelijk dan deze toespraak van Poetin eens met dit gesprek.
En die mafklappers zijn van een andere orde dan het regulier dienstplicht leger van de Russen. Die kom je niet graag tegen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
25 jaar geleden lieten ze de Russen nog een poepie ruiken. Nu buigen ze voor Poetin.
Wordt hier nou iemand platgewalst door een tank? Die beschrijving zorgt er in elk geval voor dat ik weinig behoefte heb om erop te klikken om dat zelf te zien.quote:
Bovendien krijgt Poetin geen boze Russische moeders op zijn dak als die lui bij bosjes sneuvelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
En die mafklappers zijn van een andere orde dan het regulier dienstplicht leger van de Russen. Die kom je niet graag tegen.
Dat is het verschil tussen 'op je schieten' en 'je afmaken op elke mogelijke manier'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
En die mafklappers zijn van een andere orde dan het regulier dienstplicht leger van de Russen. Die kom je niet graag tegen.
De eerste gore filmpjes op internet waren veel uit dit soort gebieden, was zo een vrij bekende waar iemand een mes in zijn keel geprikt kreeg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tering...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Nee iemand probeerde een Chinees na te doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wordt hier nou iemand platgewalst door een tank? Die beschrijving zorgt er in elk geval voor dat ik weinig behoefte heb om erop te klikken om dat zelf te zien.
Deel wel, deel niet. De stoottroepen van Kadyrov wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duitsland alleen nog tegen?quote:Vanochtend liet ook Italië weten de Swift-maatregel niet meer te blokkeren. Duitsland lijkt daarmee als enige land binnen de Europese Unie nog fel tegen de maatregel te zijn.
De Duitse regering wijst erop dat een aanzienlijk deel van het Duitse gas en steenkool afkomstig is uit Rusland. Wel neemt de druk binnen de regeringscoalitie fors toe. Onder meer de machtige jongerenafdeling van regeringspartij SPD zegt dat Duitsland "er niet voor moet terugdeinzen om alle sancties door te voeren die we tot onze beschikking hebben". "Daartoe behoort ook zeker het uitsluiten van Rusland in het Swift-systeem."
Ook vrij pauper als je een scherfvest van je tegenstander loopt te aasgierenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Maar ging toch maar aan de kant?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee iemand probeerde een Chinees na te doen.
Haha, wat een bazen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De Oekraïense inzending voor het songfestival vecht ook gewoon mee in Kiev...
aan ervoor staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wordt hier nou iemand platgewalst door een tank? Die beschrijving zorgt er in elk geval voor dat ik weinig behoefte heb om erop te klikken om dat zelf te zien.
Helaas is dat voor sommige een veel betere motivatie dan opdrachten krijgen omdat je dienstplicht hebt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deel wel, deel niet. De stoottroepen van Kadyrov wel.
Maar die hebben niet echt een doel. Willen waarschijnlijk gewoon dames in Oekraine verkrachten.
Hij probeerde de tank terug te duwen, dat zag er ongeveer zo uit:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ging toch maar aan de kant?
Ja, allemaal leuk. Maar zo ziet Putin dat dus niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De NAVO heeft zich nooit bij wie dan ook opgedrongen. Je kunt als soeverein land lid worden van de NAVO. Wil je dat niet, dan niet. Maar landen worden ook niet geweigerd omdat ze voor Rusland te dichtbij liggen.
Zeker. En Putin kan het gebruiken als indirect oorlogswapen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Helaas is dat voor sommige een veel betere motivatie dan opdrachten krijgen omdat je dienstplicht hebt.
En Putin pakt de macht via puppets in oude USSR staten, zo kun je aan de gang blijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk. Maar zo ziet Putin dat dus niet.
Dat is het hele probleem inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk. Maar zo ziet Putin dat dus niet.
Klinkt positief, maar is dit niet gewoon een verhaal als hart onder de riem? Is deze info allemaal gelekt uit de schuilkelder van vlad?quote:
Is spullen looten van de soldaat voordat je hem in de fik steekt niet wat praktischer?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:03 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Hier reageert hij trouwens op Radio 1:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een invasie was volgens hem alleen denkbaar als Poetin knettergek geworden is![]()
Dat Poetin dat is, dat blijkt nu wel ja
We hadden ervoor kunnen kiezen niet in zijn achtertuin te zitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
En Putin pakt de macht via puppets in oude USSR staten, zo kun je aan de gang blijven.
Wel riskant natuurlijk want het kan zich in Rusland zelf ook tegen hem keren. Leg maar eens uit dat je een broedervolk aan het bevrijden bent als daar een zooitje barbaren de meest gruwelijke oorlogsmisdaden tegen dat broedervolk aan het plegen is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. En Putin kan het gebruiken als indirect oorlogswapen.
ff luisterenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hier reageert hij trouwens op Radio 1:
MISCHA! praat met Maarten van Rossem (25 februari 2022 01:00 - 02:00)
Klopt. Maar ik zou niet weten wat die honden daar anders gaan doen. Hun historie is bekend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wel riskant natuurlijk want het kan zich in Rusland zelf ook tegen hem keren. Leg maar eens uit dat je een broedervolk aan het bevrijden bent als daar een zooitje barbaren de meest gruwelijke oorlogsmisdaden tegen dat broedervolk aan het plegen is.
Het is niet zijn achtertuin. Je achtertuin is jouw bezit. Rusland zit in de achtertuin van Oekraïne door de Krim te annexeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 14:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hadden ervoor kunnen kiezen niet in zijn achtertuin te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |