Je zult dan eerst de gronddoelen kapot moeten schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Zeker niet nu hij in Oekrane het al zo lastig heeft.
Oekrane heeft volgens mij nauwelijks een luchtmacht (meer). Als je de NAVO aanvalt weet je zeker dat de raketten beginnen te regenen.
Het verbaasd me ergens ook dat Rusland niet veel meer vanuit de lucht aanvalt.
Boeiend, dat ISS is echt een vliegje vergeleken met de aardbol. Dreigement van niks dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-van-iss-op-europa
Russen dreigen met laten neerstorten van ISS op Europa.
Veel gekker moet het niet worden![]()
De Telegraaf dus sensatiekop maar toch.
"DEN HAAG - De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos heeft de samenwerking met de Europese tegenhanger ESA opgeschort en zal niet meer meewerken bij lanceringen van de Franse basis Kourou in Frans-Guyana, zo heeft de hoogste baas van Roskosmos Dmitry Rogozin zaterdag laten weten.
Eerder had Rogozin al gedreigd met het laten neerstorten van het ruimtestation ISS op Europa of de VS. Bij het ISS zijn ook de Russen betrokken en het 500 ton zware ruimtestation wordt aangestuurd door Russische motoren. Momenteel zijn vier Amerikaanse, een Duitse en twee Russische astronauten aan boord van het ISS."
onvergelijkbaar. Rusland heeft als enige strategische optie een blitzkrieg. die faalt. over 2 weken kan er geen tank of transport meer rijden, omdat de dooi inzet, en de grond te drassig wordt. als het niet al eerder is. op de weg zijn ze makkelijke doelwitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekrane in vergelijking met de Amerikaanse opmars in Irak na 2 dagen
Er zijn veel problemen met de Russische strategie, maar om te beweren dat het een "mislukking" is geweest vanwege het "trage tempo", zoals sommige Amerikaanse denktanks beweren, is krankzinnig
Oekrane is ook 1,5x zo groot als Irak
[ afbeelding ]
Betekent ook dat alle niet-Russische maatschappijen om Rusland heen zullen moeten vliegen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog een paar landen erbij en vliegen over Europa is onmogelijk.
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zou een beetje uitkijken met wat je van de Amerikanen voor waar aanneemt.
Die staan in hun handjes de wrijven met leveringscontracten voor LNG.
Polenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)voor-wk-voetbal.html
Mooi zo. Laat ze maar bloeden.
Legendquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:07 schreef polderturk het volgende:
Oekraense soldaat met een bericht aan Rusland. Hij heeft wel HEEL erg veel zelfvertrouwen.
Ballen van staal.
[ twitter ]
Oh okquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Boeiend, dat ISS is echt een vliegje vergeleken met de aardbol. Dreigement van niks dit.
Gauw helm opzetten, dan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
"DEN HAAG - De Russische ruimtevaartorganisatie Roskosmos heeft de samenwerking met de Europese tegenhanger ESA opgeschort en zal niet meer meewerken bij lanceringen van de Franse basis Kourou in Frans-Guyana, zo heeft de hoogste baas van Roskosmos Dmitry Rogozin zaterdag laten weten.
Eerder had Rogozin al gedreigd met het laten neerstorten van het ruimtestation ISS op Europa of de VS. Bij het ISS zijn ook de Russen betrokken en het 500 ton zware ruimtestation wordt aangestuurd door Russische motoren. Momenteel zijn vier Amerikaanse, een Duitse en twee Russische astronauten aan boord van het ISS."
Tja, da's een dunne lijn. Gewaarschuwd of aangemoedigd? Zal niet de eerste keer geweest zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.
Ze hoeven niet eens te leveren, de olieprijs gaat toch wel omhoog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zou een beetje uitkijken met wat je van de Amerikanen voor waar aanneemt.
Die staan in hun handjes de wrijven met leveringscontracten voor LNG.
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden wel goed in de gaten en gewaarschuwd voor wat er nu gebeurd.
Amsterdam - lviv 1573kmquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is maar 1000 kilometer van Nederland af, Barcelona ligt 3 keer zo ver
Naja, nog steeds niet ver in ieder gevalquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Amsterdam - lviv 1573km
Amsterdam - barcelona 1547km
3x zo ver klopt niet
Wilde net zeggen…quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Amsterdam - lviv 1573km
Amsterdam - barcelona 1547km
3x zo ver klopt niet
Tot op het punt dat je je afvraagt of ze misschien direct meeluisteren daar in de 'situation room' van Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.
Mwoah dat valt ook wel mee hoor, kijk een infasie voorbereiden doe je niet met 2 man, daar gaat gewoon veel planning aan vooraf en daar zijn honderden mensen van op de hoogte.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Amerikaanse intel is echt fenomenaal geweest de afgelopen maand.
Thanks, ik had het gepost maar was de bron kwijtgeraakt tijdens het typenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor mensen die ook doorscrollen tot er tweets staan en andere berichten dus gemist hebben
[ twitter ]
En als er ook maar n boutje van Turkse makelij is in een militair onderdeel waar Oekrane gebruik van maakt zullen we dat weten ook!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Polderturk, de waybackmachine van Fok
Ik denk dat de hele lucht beveiligd is met hightech westers luchtverdediging. Anders volgen er allang Russische bommenwerpers.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Zeker niet nu hij in Oekrane het al zo lastig heeft.
Oekrane heeft volgens mij nauwelijks een luchtmacht (meer). Als je de NAVO aanvalt weet je zeker dat de raketten beginnen te regenen.
Het verbaasd me ergens ook dat Rusland niet veel meer vanuit de lucht aanvalt.
Ja, vooral aan Kroatische zijde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waren er niet wat Nederlandse burgers die deelnamen aan de Joegoslavische burgeroorlog destijds?
De bevolking weet wel beter, nou de leiders nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hadden ergens gehoopt dat na een alles verzengende WO1 en 2 wij Europeanen beter hadden geweten.
Maar waarom moet je het dan opknappen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De Amerikanen spraken er toch over dat de Russen ook het land wilden regeren?
Tja, de motoren zitten in het Russische deel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
Maar je kan met gevechtshelicopters toch veel makkelijker de tanks/voertuigen van Oekrane uitschakelen dan via het land?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mij verbaasd dat helemaal niet. Je kunt niet zoals in Syri het hele land in puin gooien. Dan weet je zeker dat de bevolking en daarmee ook de etnische Russen je nooit meer steunen. Wil je nog enigzins een kans maken om daar een Russisch gezinde overheid te plaatsen dat het volk ook nog maar moet accepteren moet je dus niet het hele land terug bombarderen naar de middeleeuwen. Maar het lijkt mij nu al onmogelijk voor de Russen ooit de Oekrane Russisch gezind te krijgen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En als er ook maar n boutje van Turkse makelij is in een militair onderdeel waar Oekrane gebruik van maakt zullen we dat weten ook!
Wellicht weet je dit altijd wel als functionerende organisatie, maar de zet om alles de hele tijd hardop uit te spreken en openbaar te maken is wel echt een fascinerende stap geweest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah dat valt ook wel mee hoor, kijk een infasie voorbereiden doe je niet met 2 man, daar gaat gewoon veel planning aan vooraf en daar zijn honderden mensen van op de hoogte.
ik heb hierboven het verschil al uitgelegd, dus post je je onzin analyse maar opnieuw?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:19 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekrane (geel) in vergelijking met de Amerikaanse opmars (groen) in Irak na 2 dagen
Er zijn veel problemen met de Russische strategie, maar om te beweren dat het een "mislukking" is geweest vanwege het "trage tempo", zoals sommige Amerikaanse denktanks beweren, is krankzinnig
Oekrane is 1,5x zo groot als Irak. De Amerikanen en Britten hadden 5 weken nodig om Irak militair over te nemen en de regering af te zetten. Beide landen zijn grotendeels plat met uitzondering van het Noorden van Irak.
[ afbeelding ]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan. Het grootste verschil tussen de twee is natuurlijk de enorme rijkdom van het Amerikaanse leger door twee weken lang gigantische hoeveelheden kruisraketten te schieten voordat de vliegtuigen ongenaakbaar waren en pas daarna de tanks goed naar binnen te rollen. Rusland heeft niet eens geld om zijn tankbestuurders van eten te voorzien, dus denderen ze maar naarbinnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
Na twee dagen en 2800 Russische dode soldaten een vergelijking van de Russische opmars in Oekrane (geel) in vergelijking met de Amerikaanse opmars (groen) in Irak na 2 dagen
[ afbeelding ]
Welke analyse heb je het over gast. Ik zit net 5 minuten achter mijn laptop.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
ik heb hierboven het verschil al uitgelegd, dus post je je onzin analyse maar opnieuw?
Ik denk dat hij er op doelt dat je precies hetzelfde bericht ook al een kwartier geleden gepost hebtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef Peppert het volgende:
[..]
Welke analyse heb je het over gast. Ik zit net 5 minuten achter mijn laptop.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:10 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso het idee dat tanks iets uit een andere tijd zijn. Wat is het nut van een tank in een moderne oorlog? Het gaat niet meer om mitrailleurs die je moet weerstaan zoals in WOI/WOII.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan. Het grootste verschil tussen de twee is natuurlijk de enorme rijkdom van het Amerikaanse leger door twee weken lang gigantische hoeveelheden kruisraketten te schieten voordat de vliegtuigen ongenaakbaar waren en pas daarna de tanks goed naar binnen te rollen. Rusland heeft niet eens geld om zijn tankbestuurders van eten te voorzien, dus denderen ze maar naarbinnen.
analyse was een wat groot woord ervoor, dat wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er op doelt dat je precies hetzelfde bericht ook al een kwartier geleden gepost hebt:
[..]
En de bevoorading is ook een stuk lastiger als je vanuit de VS een oorlogje voert in de zandbak.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja een traag tempo klopt wellicht niet. Maar de Amerikaanse coalitie had geen zin om dood te gaan en heeft dat dan ook grotendeels niet gedaan.
Volksfeest!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor mensen die ook doorscrollen tot er tweets staan en andere berichten dus gemist hebben
[ twitter ]
Hangt er denk ik ook aardig vanaf wat je gaat doen. Als je ergens in Afghanistan een dorpje of stad in rijd en je hebt 2/3 tanks bij je staat dat vrij dreigend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat tanks iets uit een andere tijd zijn. Wat is het nut van een tank in een moderne oorlog? Het gaat niet meer om mitrailleurs die je moet weerstaan zoals in WOI/WOII.
Wmb nemen we dit next level, sluit ze ook maar van internet af.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[ twitter ]
Plus ze waren zich al weken aan het voorbereiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En de bevoorading is ook een stuk lastiger als je vanuit de VS een oorlogje voert in de zandbak.
Waar Rusland letterlijk naar de buren kan rollen en het dan nog steeds weet te verkloten
Mag ik vragen wat dat is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
Al gepost misschien, TOS-1 in aantocht...
[ twitter ]
Die was inderdaad een paar dagen terug bij de grens al gezien, maar was toen twijfel of het echt was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:26 schreef crystal_meth het volgende:
Al gepost misschien, TOS-1 in aantocht...
[ twitter ]
Duur bommetje. Ongetwijfeld een op zijn (kleine) pik getrapte Poetin adept.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:15 schreef Tjoent het volgende:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat is?
https://en.wikipedia.org/wiki/TOS-1quote:Op zaterdag 26 februari 2022 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat dat is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |