Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Trump was vrij nationalistisch, alleen als het de VS aanging kon het hem wat schelen. Ik verwacht niet dat hij zich zou hebben druk gemaakt om Oekrane.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En hij was knettergek, dat zou Poetin wellicht ook afgeschrikt hebben.
Da's toch niet zo'n kunst om die te vinden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als er minstens 3 mods zijn om de ongeloofijke stroom nontopics, bagger, nepnieuws etc etc te modden.
Tis toch van de zotte dat burgers zelf de wapens moeten pakken. Waarom helpen we nietquote:
Tuuk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's toch niet zo'n kunst om die te vinden?
De mods op COR hebben het momenteel vrij rustigquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als er minstens 3 mods zijn om de ongeloofijke stroom nontopics, bagger, nepnieuws etc etc te modden.
Omdat we geen kernoorlog willen riskeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tis toch van de zotte dat burgers zelf de wapens moeten pakken. Waarom helpen we niet
Weet ik yv. Maar even een samenvatting elke dag en het is tenminste bij te houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:59 schreef yvonne het volgende: [..] H
FOK! is zeker beter dan Twitter nu, het gaat eik best goed in NWS.
Onzin. Wanneer je broer of dochter en waarden eenmaal zijn neergemaaid waardoor je leven in een puinhooop is gebracht, zal je geen seconde aarzelen om met welk wapen dan ook verhaal te gaan halen. De gemiddelde mens, leert doorgaans erg snel om te overleven en te gebruiken met wat voorhanden is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verkeerde woordkeuze. De meeste legers uit die tijd bestonden voor het grootste deel uit dienstplichtigen, ook de Wehrmacht. Wat ik ermee wil aangeven, is dat het (ondanks dat de training voorafgaand misschien slechts een aantal maanden besloeg) geen totaal ongeoefende burgers zijn die nog nooit een kogel hebben afgevuurd. Bij een algehele mobilisatie ontkom je er ook niet aan om te vechten als je wordt opgeroepen, dat ben je verplicht. Maar er wordt hier door sommigen gedaan alsof zij zich, uiteraard in tegenstelling tot al die "lafaards", vrijwillig zouden aansluiten om hun land te verdedigen.
Zeker nu de dienstplicht in vrijwel alle Europese landen is afgeschaft, ben je als burger die vanuit het niets een geweer in zijn handen gedrukt krijgt gewoon kansloos tegen een geoefend beroepsleger. Want wat oorlogsfilms kijken of Call of Duty spelen geeft je echt geen goede basis om jezelf voor te bereiden. Waar jij nog nooit een geweer hebt vastgehouden, zal die getrainde tegenstander geen seconde twijfelen om je neer te maaien. Wanneer de overmacht te groot is, kun je het misschien een paar dagen rekken op deze manier. De uitkomst blijft hetzelfde, het verschil is dat je bovenop de verliezen die je al geleden hebt, duizenden mensen kansloos als kanonnenvoer kapot hebt laten schieten.
De angst, stress en verschrikkingen die erbij komen kijken zijn dan echt. Game over is ook echt game over, je kunt het level niet opnieuw starten.
Nou dankjequote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De mods op COR hebben het momenteel vrij rustig
Gun hun ook even de rustquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
ja dat is wel hun eindtroef natuurlijk. maar ik denk niet dat dat aan de orde komt als je rusland gewoon terug over hun grenzen jaagt. dan houden ze liever gewoon hun land en macht, en zullen ze opscheppen dat ze een mooie campagne hebben gevoerd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Duitsland, Frankijk, Engeland en Turkije samen vegen dat Russische leger zo weg. En wat doet Rusland dan? Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dan is er maar n manier om het tij te doen keren: Kernwapens. Onder het mom van: Als wij dan toch niet kunnen winnen, gaan we er allemaal aan.
quote:
Zoiets als bij BB, een soort streamverslag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Weet ik yv. Maar even een samenvatting elke dag en het is tenminste bij te houden.
Dan ga je toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tis toch van de zotte dat burgers zelf de wapens moeten pakken. Waarom helpen we niet
Nee, want Poetin is geen verstandige Russische president die weet wat diplomatie is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dat is wel hun eindtroef natuurlijk. maar ik denk niet dat dat aan de orde komt als je rusland gewoon terug over hun grenzen jaagt. dan houden ze liever gewoon hun land en macht, en zullen ze opscheppen dat ze een mooie campagne hebben gevoerd.
quote:
Ah leuk, filmpjes. Nee, die Hillary had niet zoveel met oorlog inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:54 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Niet met Clinton echter, of Biden, of Obama. De Republikeinen zijn al decennia een stuk oorlogszuchtiger dan de Democraten… zitten daar een stuk meer havikken.
blijkbaar heeft u een leesprobleemquote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:59 schreef mascara-klodder het volgende: [..] How can I make this about me..... gooi jezelf weg uit je veilige zolderkamer.
Dan bied ik per direct mijn excuses aan en zal ik misschien iets verkeerd gelezen hebbenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
blijkbaar heeft u een leesprobleem
ik zou het graag doen maar kan niet eens drie zinnen achter elkaar typenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zoiets als bij BB, een soort streamverslag.
Nou, vrijwilligers?
Wij zouden de wapens moeten oppakken zodat hun burgers dat niet hoeven?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:IMF: Oekrane heeft noodfinanciering aangevraagd
De Oekraense autoriteiten hebben het Internationaal Monetair Fonds (IMF) gevraagd om noodfinanciering, zegt IMF-topvrouw Kristalina Georgieva. Volgens haar worden alle opties voor financile steun onderzocht.
Denk dat Cyprus steunpakketten aan kan gaan vragen als Rusland er vanaf gaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:07 schreef luxerobots het volgende:
Ook zijn steeds meer lidstaten het erover eens dat Rusland in de komende dagen mag worden afgesloten van SWIFT. Dat is een internationaal systeem dat betalingen regelt tussen banken. Het zou een forse financile sanctie zijn voor Rusland. Het maakt veel miljardentransacties vrijwel onmogelijk tussen Rusland en andere landen, iets wat ook voor Westerse landen nadelig uitpakt. Desondanks lijkt vooral Cyprus nog dwars te liggen. https://www.nu.nl/spannin(...)and-dan-gedacht.html
Dan zorgt Cyprus er dus voor dat Rusland SWIFT behoudt....
Voor enkele jaren terug zei Macron nog dat NATO hersendood was. Europese landen leunden qua defensie enorm op de VS. Trump maakte daar vaak opmerkingen over. Het belang van europese defensie naast die van de VS wordt door het conflict in Ukraine groter en daarnaast is vanwege China AUKUS opgericht. De macht van het westen neemt dus niet af door die dreiging maar juist toe.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Associren is heel iets anders, maar China wil dolgraag dat de Westerse wereld aan macht inlevert. Rusland is daar, as we speak, voor aan het zorgen.
Als Cyprus slim is leggen ze gewoon beslag op de Russische tegoeden daar. Gewoon ouderwets dat geld jatten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:07 schreef luxerobots het volgende:
Ook zijn steeds meer lidstaten het erover eens dat Rusland in de komende dagen mag worden afgesloten van SWIFT. Dat is een internationaal systeem dat betalingen regelt tussen banken. Het zou een forse financile sanctie zijn voor Rusland. Het maakt veel miljardentransacties vrijwel onmogelijk tussen Rusland en andere landen, iets wat ook voor Westerse landen nadelig uitpakt. Desondanks lijkt vooral Cyprus nog dwars te liggen. https://www.nu.nl/spannin(...)and-dan-gedacht.html
Serieus? Zak lekker in de zee Cyprus. Vrij nutteloos eiland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:07 schreef luxerobots het volgende:
Trump heeft iig Europa destijds gewaarschuwd, en gezegd dat ze hun eigen broek moesten ophouden…quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Trump was vrij nationalistisch, alleen als het de VS aanging kon het hem wat schelen. Ik verwacht niet dat hij zich zou hebben druk gemaakt om Oekrane.
Maar goed, het doet er ook niet toe, Trump is (gelukkig) geen president meer.
Hebben ook gewoon 'n stem in de EU.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Serieus? Zak lekker in de zee Cyprus. Vrij nutteloos eiland.
En omdat we geen sancties willen doen omdat dan boer piet zijn chrysanten niet kan verkopen. Kom op he. Wat een slappe klotezooi zijn we en Poetin lacht ons keihard uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat we geen kernoorlog willen riskeren.
Eigenlijk heeft trump ervoor gezorgd dat de EU weer meer is gaan denken en investeren in defensie. Eigenlijk dus goed voor europaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor enkele jaren terug zei Macron nog dat NATO hersendood was. Europese landen leunden qua defensie enorm op de VS. Trump maakte daar vaak opmerkingen over. Het belang van europese defensie naast die van de VS wordt door het conflict in Ukraine groter en daarnaast is vanwege China AUKUS opgericht. De macht van het westen neemt dus niet af door die dreiging maar juist toe.
Ontvangt veel Russische toeristen zeker.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:07 schreef luxerobots het volgende:
Op Cyprus wonen veel russen of hebben er een tweede huis.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Serieus? Zak lekker in de zee Cyprus. Vrij nutteloos eiland.
En terwijl de wereld druk bezig is met Oekrane weer het door Turkije bezette deel terug te vorderenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Als Cyprus slim is leggen ze gewoon beslag op de Russische tegoeden daar. Gewoon ouderwets dat geld jatten.
Ook als de NAVO niet bijspringt, maar Ukraine gewoon een maatje (letterlijk, groot gebied, 40 miljoen inwoners) te groot is om met het budget van Rusland te veroveren met niet zo heel gemotiveerde strijdkrachten, zal Putin waarschijnlijk kernwapens inzetten. No way dat hij zich zal terugtrekken; het gezichtsverlies is dan eenvoudig te groot. Dat is best eng. Want dan moet de NAVO mee en is het einde verhaal voor de wereld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Duitsland, Frankijk, Engeland en Turkije samen vegen dat Russische leger zo weg. En wat doet Rusland dan? Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dan is er maar n manier om het tij te doen keren: Kernwapens. Onder het mom van: Als wij dan toch niet kunnen winnen, gaan we er allemaal aan.
Ik kan me alle kekke grappen daarover op de Nederlandse TV nog herinneren. Trump roept wat, hahahaha waarom is 2% nodig we zijn veilig hier. Kom laten we een onbekwaam persoon op Defensie zetten met een keke ketting.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor enkele jaren terug zei Macron nog dat NATO hersendood was. Europese landen leunden qua defensie enorm op de VS. Trump maakte daar vaak opmerkingen over.
Nee, dat is gewoon je kop in het zand steken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
De mensen in Oekrane hebben het natuurlijk 100 keer zwaarder,ik merk alleen dat ik niet echt vrolijk word van al het nieuws. Ga denk proberen zo min mogelijk te volgen. Herkennen jullie dit een beetje?
Dat werd al wel voor Trump ook vrij duidelijk gezegd door Amerika. Trump maakte het alleen zo erg dat ze in het Kremlin er aan gingen twijfelen of de NAVO nog wel zijn grondgebied zou verdedigen. Bepaald niet handig gedaan van Trump dat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef Maron het volgende:
[..]
Trump heeft iig Europa destijds gewaarschuwd, en gezegd dat ze hun eigen broek moesten ophouden…
Dat ook, maar belangrijker nog: veel Russen hebben daar veel geld op de bank staan en hebben daar hun bedrijven draaien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Ontvangt veel Russische toeristen zeker.
Nee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
De mensen in Oekrane hebben het natuurlijk 100 keer zwaarder,ik merk alleen dat ik niet echt vrolijk word van al het nieuws. Ga denk proberen zo min mogelijk te volgen. Herkennen jullie dit een beetje?
Je kunt er ook voor kiezen om dit hele proces step by step te doen, de tijd te nemen en overzicht te houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En omdat we geen sancties willen doen omdat dan boer piet zijn chrysanten niet kan verkopen. Kom op he. Wat een slappe klotezooi zijn we en Poetin lacht ons keihard uit.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
Alles kan, maar ik denk dat die kans klein is. Dat zullen China en India ook niet pikken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook als de NAVO niet bijspringt, maar Ukraine gewoon een maatje (letterlijk, groot gebied, 40 miljoen inwoners) te groot is om met het budget van Rusland te veroveren met niet zo heel gemotiveerde strijdkrachten, zal Putin waarschijnlijk kernwapens inzetten. No way dat hij zich zal terugtrekken; het gezichtsverlies is dan eenvoudig te groot. Dat is best eng. Want dan moet de NAVO mee en is het einde verhaal voor de wereld.
Nee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
Klap in gezicht van de Modsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Corona maakte je nog blij?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:13 schreef R-woud93 het volgende:
[..]Zeker nu corona op de achtergrond begint te raken maakt deze situatie mij toch een beetje depri.
Obama was ook meer gericht op China dan op Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat werd al wel voor Trump ook vrij duidelijk gezegd door Amerika. Trump maakte het alleen zo erg dat ze in het Kremlin er aan gingen twijfelen of de NAVO nog wel zijn grondgebied zou verdedigen. Bepaald niet handig gedaan van Trump dat.
Denk dat meer dan de helft van die oligarchen ook een Cypriotisch paspoort heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ook, maar belangrijker nog: veel Russen hebben daar veel geld op de bank staan en hebben daar hun bedrijven draaien.
Russen met wie ik zaken deed, zaten eigenlijk bijna allemaal op Cyprus.
Kinderen krijgen meer mee dan je denkt...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
Zoontje van m'n vriendin slaapt er ook niet van. Maar ja, die is net 10 en - met alle respect - een beetje simpel voor z'n leeftijd.
Wake up call voor Europa was/is ook echt wel nodig. Aantal landen hebben hun defensie echt verwaarloosd en als lid van de NAVO verzaak je dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat werd al wel voor Trump ook vrij duidelijk gezegd door Amerika. Trump maakte het alleen zo erg dat ze in het Kremlin er aan gingen twijfelen of de NAVO nog wel zijn grondgebied zou verdedigen. Bepaald niet handig gedaan van Trump dat.
De trots van Putin zit toch wel wat dieper dan Amerika denk ik. Ik zie hem er in ieder geval voor aan, helemaal als hij toch iets heeft van na mij de zondvloed. Dan is het te hopen dat de Russische generaals hem tegenhouden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik denk dat die kans klein is. Dat zullen China en India ook niet pikken.
De VS heeft ook geen kernwapens gebruikt in hun (verloren) oorlog in Vietnam.
Tegen die tijd is Putin al omgelegd intern, Oekrane nuken is jezelf in de kont neuken, gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook als de NAVO niet bijspringt, maar Ukraine gewoon een maatje (letterlijk, groot gebied, 40 miljoen inwoners) te groot is om met het budget van Rusland te veroveren met niet zo heel gemotiveerde strijdkrachten, zal Putin waarschijnlijk kernwapens inzetten. No way dat hij zich zal terugtrekken; het gezichtsverlies is dan eenvoudig te groot. Dat is best eng. Want dan moet de NAVO mee en is het einde verhaal voor de wereld.
De laatste tijd wel ja door de ontwikkelingen, dit is weer een klap in mijn gezicht.quote:
quote:
Present, zit toch 24/7 op fok, door gebrek aan een eigen leven. Tengano ook, en starhopper is hier ook al 24/7.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Misschien een wat smakeloos grapje over de dood van die dictator, maar mild optimisme over die man zijn dood lijkt me een betrekkelijk gezond sentiment. Maar nee, Clinton en Clinton zouden niet zomaar oorlog gestart zijn zoals gesteld. Net als Obama of Carter of Biden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah leuk, filmpjes. Nee, die Hillary had niet zoveel met oorlog inderdaad.![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:14 schreef PirE het volgende:
[..]
Denk dat meer dan de helft van die oligarchen ook een Cypriotisch paspoort heeft.
Dat mag je hopen idd.... of die Generaals zijn ook massaal sucidaalquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De trots van Putin zit toch wel wat dieper dan Amerika denk ik. Ik zie hem er in ieder geval voor aan, helemaal als hij toch iets heeft van na mij de zondvloed. Dan is het te hopen dat de Russische generaals hem tegenhouden.
Ik mocht vandaag tegen de nieuwe vakantiegasten uit Duitsland zeggen dat we geen qr codes meer hebben in de horeca, en geen mondkapjes. Was top!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:15 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De laatste tijd wel ja door de ontwikkelingen, dit is weer een klap in mijn gezicht.
Hij denk dat de Russen morgen voor de deur staan en zo. Dat ze 'n kernbom op Nederland gaan mikken omdat Rutte iets heeft gezegd over Poetin en zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Kinderen krijgen meer mee dan je denkt...
Welkom in de koude oorlog!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij denk dat de Russen morgen voor de deur staan en zo. Dat ze 'n kernbom op Nederland gaan mikken omdat Rutte iets heeft gezegd over Poetin en zo.
starhopperquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Present, zit toch 24/7 op fok, door gebrek aan een eigen leven. Tengano ook, en starhopper is hier ook al 24/7.
Kon zo een fokker zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij denk dat de Russen morgen voor de deur staan en zo. Dat ze 'n kernbom op Nederland gaan mikken omdat Rutte iets heeft gezegd over Poetin en zo.
Oh ja hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
15 jaar geleden geweest, toen was Polen nog redelijk armzalig, maar als je dan de grens overging bij Ukraine was het al helemaal pure armoede.quote:
Na de Koude Oorlog was er (terecht) geen draagvlak voor het in stand houden van grote militaire apparaten. Die waren op dat moment ook gewoon niet meer nodig. Daar zijn de meeste landen alleen wat mee doorgeschoten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wake up call voor Europa was/is ook echt wel nodig. Aantal landen hebben hun defensie echt verwaarloosd en als lid van de NAVO verzaak je dan.
Je parasiteert dan eigenlijk op anderen die hun zaakjes wel op orde hebben.
Ik ging vandaag nog even boodschappen doen in Duitsland. Kom ik daar binnen en werd ik gelijk aangesproken door een grietje dat ik mijn mondkapje ook nog even over mijn neus moest doen. WTFquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik mocht vandaag tegen de nieuwe vakantiegasten uit Duitsland zeggen dat we geen qr codes meer hebben in de horeca, en geen mondkapjes. Was top!
Hun reactie ook trouwens.
Daarover maak ik me geen zorgen, ze staan nu al zonder benzine in Oekraine en met de benzineprijzen hier draaien ze gelijk om.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik ga dit niet zo op de voet blijven volgen ondanks dat ik dat wel wil. Is niet gezond dit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
Nu KOMEN Russen in opstand!quote:
Mooie woorden welquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tegen die tijd is Putin al omgelegd intern, Oekrane nuken is jezelf in de kont neuken, gaat niet gebeuren.
Waarom doe je dat dan niet gelijk?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ging vandaag nog even boodschappen doen in Duitsland. Kom ik daar binnen en werd ik gelijk aangesproken door een grietje dat ik mijn mondkapje ook nog even over mijn neus moest doen
Het Oekraense leger is goed gemotiveerd en de leiding is in orde. Het Russische leger is minder gemotiveerd en de opleiding is slecht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 22:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Verkeerde woordkeuze. De meeste legers uit die tijd bestonden voor het grootste deel uit dienstplichtigen, ook de Wehrmacht. Wat ik ermee wil aangeven, is dat het (ondanks dat de training voorafgaand misschien slechts een aantal maanden besloeg) geen totaal ongeoefende burgers zijn die nog nooit een kogel hebben afgevuurd. Bij een algehele mobilisatie ontkom je er ook niet aan om te vechten als je wordt opgeroepen, dat ben je verplicht. Maar er wordt hier door sommigen gedaan alsof zij zich, uiteraard in tegenstelling tot al die "lafaards", vrijwillig zouden aansluiten om hun land te verdedigen.
Zeker nu de dienstplicht in vrijwel alle Europese landen is afgeschaft, ben je als burger die vanuit het niets een geweer in zijn handen gedrukt krijgt gewoon kansloos tegen een geoefend beroepsleger. Want wat oorlogsfilms kijken of Call of Duty spelen geeft je echt geen goede basis om jezelf voor te bereiden. Waar jij nog nooit een geweer hebt vastgehouden, zal die getrainde tegenstander geen seconde twijfelen om je neer te maaien. Wanneer de overmacht te groot is, kun je het misschien een paar dagen rekken op deze manier. De uitkomst blijft hetzelfde, het verschil is dat je bovenop de verliezen die je al geleden hebt, duizenden mensen kansloos als kanonnenvoer kapot hebt laten schieten.
De angst, stress en verschrikkingen die erbij komen kijken zijn dan echt. Game over is ook echt game over, je kunt het level niet opnieuw starten.
Ukraine zal worden bezet, daar is geen twijfel over maar zo'n groot land bezetten met meer dan 40 miljoen inwoners tegen de wil van een groot deel van de bevolking in kan voor nogal wat probleempjes zorgen, niet in de laatste plaats de kosten van de bezetting. Aanslagen en guerilla acties kunnen het moreel ook flink doen zinken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Je moet je defensie altijd op orde houden. Als je nog moet gaan bijklussen als er spanningen zijn of zelfs al stront aan de knikker, ben je al veel te laat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was er (terecht) geen draagvlak voor het in stand houden van grote militaire apparaten. Die waren op dat moment ook gewoon niet meer nodig. Daar zijn de meeste landen alleen wat mee doorgeschoten.
Het is tijd dat we ons dat als Europa realiseren en daar heel snel verandering in brengen.
Duitsers zijn daar best fanatiek in ja. Daar lijken ze echt nog te denken dat kerona 'n soort combi is van accute aids en ebola.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ging vandaag nog even boodschappen doen in Duitsland. Kom ik daar binnen en werd ik gelijk aangesproken door een grietje dat ik mijn mondkapje ook nog even over mijn neus moest doen. WTF
Die lopen daar ook met van die echte mondkapjes op hun snuit. Ik voel me daar toch een beetje opgelatenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duitsers zijn daar best fanatiek in ja. Daar lijken ze echt nog te denken dat kerona 'n soort combi is van accute aids en ebola.
Is het ookquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duitsers zijn daar best fanatiek in ja. Daar lijken ze echt nog te denken dat kerona 'n soort combi is van accute aids en ebola.
Keronaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die lopen daar ook met van die echte mondkapjes op hun snuit. Ik voel me daar toch een beetje opgelaten
Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ukraine zal worden bezet, daar is geen twijfel over maar zo'n groot land bezetten met meer dan 40 miljoen inwoners tegen de wil van een groot deel van de bevolking in kan voor nogal wat probleempjes zorgen, niet in de laatste plaats de kosten van de bezetting. Aanslagen en guerilla acties kunnen het moreel ook flink doen zinken.
Het gaat nogal snel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef StephanL het volgende:
Waar zijn de cor mods?
Het gaat opeens over corona
Gaat het luchtalarm nu niet af?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef StephanL het volgende:
Waar zijn de cor mods?
Het gaat opeens over corona
Ik denk niet dat Poetin 10 stappen verder is. 10 stappen in zijn paleis misschien...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.
Een regering plaatsen en defensie overnemen.
Dan klaar.
Maar wat dan?? Weet zeker dat Putin al 10 stappen verder is. Maar weet niet wat ie wil.
Klopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef damsco het volgende:
Duitsers zijn altijd wel extreem in dingen. Zag je in ww2 ook al.
De commando- en communicatieinfrastructuur is nog volledig intact. Dat de Russen dat niet hebben kunnen uitschakelen zegt wel wat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Oekraense leger is goed gemotiveerd en de leiding is in orde. Het Russische leger is minder gemotiveerd en de opleiding is slecht.
Wat je dus ziet is dat vrijwilligers in groepen opereren, onder leiding van een ervaren militair.
Daarbij wat Vallon zegt, voor beroepsmilitairen is het erg naar werken als ze weten dat burgers opeens onconventioneel aan kunnen vallen.
Ik woon 3km van de grens en ben er geen boodschappen meer wezen doen sinds ze met die achterlijke vodden begonnen. Zelfs niet meer wezen tanken, sommigen zeggen dom. Ik zie het als me niet door financile sancties op de knien laten gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die lopen daar ook met van die echte mondkapjes op hun snuit. Ik voel me daar toch een beetje opgelaten
Vorige keer werd ik niet eens bediend, omdat ik dat ding toen niet op had. Toen hoefde het hier nog niet. Dan wordt je daar gewoon een soort van geexcommuniceerdquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Niet even zo'n zelfgemaakt ding of zo'n neppe met Mickey Mouse of zo erop, maar 'n eckte. En niet losjes onder je kin of onder je neus...
Nee nee dan onderschat je hem, zeker wetenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Poetin 10 stappen verder is. 10 stappen in zijn paleis misschien...
Dat is wel hoe ik er tot een paar jaar geleden ook in stond. Blijkt toch behoorlijk naef te zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was er (terecht) geen draagvlak voor het in stand houden van grote militaire apparaten. Die waren op dat moment ook gewoon niet meer nodig. Daar zijn de meeste landen alleen wat mee doorgeschoten.
Het is tijd dat we ons dat als Europa realiseren en daar heel snel verandering in brengen.
Oekrane aan een touwtje hebben. Dat wordt net als met Wit-Rusland een opname in de Russische Federatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.
Een regering plaatsen en defensie overnemen.
Dan klaar.
Maar wat dan?? Weet zeker dat Putin al 10 stappen verder is. Maar weet niet wat ie wil.
Als die met Nukes gaat gooien gaat de USA Dat ook doen, zou het einde vd wereld betekenenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef Godshand het volgende:
Zou Putin nog in staat zijn om op Kiev een atoombom/-raket te gooien?
Om te kijken of die dingen uit de jaren 50 en 80 van de vorige eeuw het nog doen?
Ja heel leuk maar nergens blijkt uit dat de Russen niet gemotiveerd zijn. Dat blijkt echt uit helemaal niets.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Oekraense leger is goed gemotiveerd en de leiding is in orde. Het Russische leger is minder gemotiveerd en de opleiding is slecht.
Wat je dus ziet is dat vrijwilligers in groepen opereren, onder leiding van een ervaren militair.
Daarbij wat Vallon zegt, voor beroepsmilitairen is het erg naar werken als ze weten dat burgers opeens onconventioneel aan kunnen vallen.
Ik neem er nog eenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als die met Nukes gaat gooien gaat de USA Dat ook doen, zou het einde vd wereld betekenen
Dat gaat niet automatisch hoor, de USA lijkt mij niet hersenloosquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als die met Nukes gaat gooien gaat de USA Dat ook doen, zou het einde vd wereld betekenen
Daarom vermoedelijk eerst jonge, onervaren militairen, lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Het is duidelijk dat de Russen steeds zwaardere munitie inzetten en ook steeds meer strijdkrachten. Het gebeurt in golven om het Oekraense leger te vermoeien en het blijkt te werken. Dit houdt Ukraine zeker geen week vol.
Uiteindelijk gaat Oekrane breken. Daarvoor hebben de Russen teveel wapens en slagkracht.quote:
?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een onrustzaaier die Zelensky
Denk dat dat sowieso geen doel van ze is. Ze willen uiteindelijk toch naar de onderhandelingstafel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat Oekrane breken. Daarvoor hebben de Russen teveel wapens en slagkracht.
Het is alleen de vraag of Rusland het land langdurig bezet kan houden. (En dat kunnen ze alleen tegen heel hoge kosten.)
Klopt. Europa kijkt weer eens toe. Schaam me dood als Nederlander.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:28 schreef Starhopper het volgende:
9 jaar geleden. En nu laten we ze stikken![]()
Mijn hart huilt, Eerste oorlog die ik echt bewust als volwassene meemaak, en vind het behoorlijk engquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:28 schreef Starhopper het volgende:
Daaromquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kon de laatste wel eens zijn![]()
Proost
Gezond verstand, maar hoe hoog gaat de prijs voor Putin worden?quote:
Ja ik heb er zelf al de nodige meegemaaktquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef jigggy het volgende:
[..]
Mijn hart huilt, Eerste oorlog die ik echt bewust als volwassene meemaak, en vind het behoorlijk eng
Wat?!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom ga je er niet naar toen dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Europa kijkt weer eens toe. Schaam me dood als Nederlander.
Golfoorlog op de middelbare school met de leraar dagen lang zitten kijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef jigggy het volgende:
[..]
Mijn hart huilt, Eerste oorlog die ik echt bewust als volwassene meemaak, en vind het behoorlijk eng
Kwestie van tijd, en niet van veel tijd denk ik.quote:
Lijkt mij sterk dat ze zo Kiev kunnen verdedigen voor meerdere nachten....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:30 schreef Scrummie het volgende:
Ik hoop zo dat ze de nacht door kunnen komen.
True, of als de hele oekrainse bevolking elke centimeter blijft bevechten dan hebben ze best een kans. Putin heeft nog steeds zijn eigen bevolking om rekening mee te houden en een zwakke inval doet hem en zijn God uitstraling best pijn. En die schijn van onfeilbaarheid is hetgeen wat hem zijn presidentschap laat houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat Oekrane breken. Daarvoor hebben de Russen teveel wapens en slagkracht.
Het is alleen de vraag of Rusland het land langdurig bezet kan houden. (En dat kunnen ze alleen tegen heel hoge kosten.)
Jij denkt dat ze dit lang gaan volhoudenquote:
Het is gewoon Koude Oorlog recept: je steunt die aangevallen wordt met wapens, maar doet zelf niks.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:28 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef jigggy het volgende:
[..]
Toch bang om als land op te houden met bestaan. Ik denk dat mensen wel willen helpen maar niet met het risico op nucleaire oorlog, waarbij Nederland gewoon in feite zal ophouden te bestaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef jigggy het volgende:
[..]
Niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze dit lang gaan volhouden.
Hij moet zich niet zo aanstellenquote:
Nee, verwacht ik ook niet, maar ja, wie weet. Hoe langer het duurt hoe slechter het moraal bij de Russen, ook in Rusland zelf. Wie weet sterkt dat protesten daar, etc.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat ze zo Kiev kunnen verdedigen voor meerdere nachten....
Ja met dat gelul probeert hij steeds Europa in de oorlog te slepen.quote:
Nu is dat met onze moderne structuren, best wel lastig iets gecontroleerd uit te schakelen om daarna ook niet jezelf als toekomstige bezetter het moeilijker te maken om controle uit te kunnen oefenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De commando- en communicatieinfrastructuur is nog volledig intact. Dat de Russen dat niet hebben kunnen uitschakelen zegt wel wat.
Zoek Denemarken eens op...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef Nober het volgende:
Is het record overgave aan de bezetter, in handen van Nederland sinds de tweede wereldoorlog, al gesneuveld?
Dit is een machtsstrijd maar ook een soort spel. En wie het slimst speelt die wint. En ik wil Oekraine niet onderschatten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezond verstand, maar hoe hoog gaat de prijs voor Putin worden?
Ik schaam mij ook om ons laffe niet ingrijpen gedrag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom ga je er niet naar toen dan?
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja met dat gelul probeert hij steeds Europa in de oorlog te slepen.
Ga onderhandelen, maak concessies, laat je burgers in leven en laat navo Rusland later inpakken.
Zoek even op de inval van Duitsland in Denemarken tijdens wo2 op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef Nober het volgende:
Is het record overgave aan de bezetter, in handen van Nederland sinds de tweede wereldoorlog, al gesneuveld?
Oude vijand van vroeger.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:31 schreef TLC het volgende:
Wat heeft putin toch met neo-nazi's ? is dat een stiekeme kinky fetish van hem of zo ?
Amenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik schaam mij ook om ons laffe niet ingrijpen gedrag.
Om je enorm irritante domme vraag te beantwoorden:
Omdat ik enorm veel belasting betaal voor mensen die wel kunnen vechten daar, maar dat niet doen omdat we een laffe leider hebben...
Oh wauw..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef hangtime het volgende:
[..]
Omdat ik enorm veel belasting betaal voor mensen die wel kunnen vechten daar, maar dat niet doen omdat we een laffe leider hebben...
Da's toch ook gewoon duidelijk z'n doel?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of de inval in Koeweit, weet niet wie sneller was, Irak of de USA?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zoek even op de inval van Duitsland in Denemarken tijdens wo2 op.
Wat lul je nou?quote:
En hoe zou je willen dat Rutte zou handelen? Geef eens een concreet voorbeeld?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef hangtime het volgende:
[..]
Er waren beelden van Russen die hun konvooi verlieten, hun militaire kleding uittrokken en de bossen in vertrokken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja heel leuk maar nergens blijkt uit dat de Russen niet gemotiveerd zijn. Dat blijkt echt uit helemaal niets.
Er is maar een ding belangrijk, wapentuig en daar heeft Rusland simpelweg meer van, veel meer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is een machtsstrijd maar ook een soort spel. En wie het slimst speelt die wint. En ik wil Oekraine niet onderschatten.
Gisteren zei iemand hier al wat een een Chinese Krijgsheer zei: onderschat nooit je tegenstander.
Vergeet niet dat Oekraine meer support heeft van belangrijke spelers dan Rusland.
Sterk man.. Keep it goingquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat lul je nou?
Ik ben goed in enorm veel geld verdienen, anderen zijn goed in vechten.
Ieder zijn talenten..
Ga nou eerst eens de handelingen van hem na sinds zijn presidentschap. Die man heeft tot het allerlaatste moment van invasie gezegd dat Amerika en de rest van Europa zich koest moest houden en dan hij vanaf het eerste moment met Rusland wilde praten. Tegen deze agressie is geen antwoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga onderhandelen, maak concessies, laat je burgers in leven en laat navo Rusland later inpakken.
In Duitsland ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Oekrane zaten veel nazis die gevochten hebben tegen de Russen in ww2
Mensen vallen tegen he?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef Johannes788 het volgende:
Ja wij kunnen helemaal niets, onze sancties stellen geen reet voor, we zijn echt laf, we hadden al jaren geleden iets moeten doen en ja, laten we vooral ook nog onze eigen regering bekritiseren want die faalt echt aan alle kanten. Dan is biden een ouwe stotterende gek, waarom is er nog niet ingegrepen op swift en had ik al gezegd dat we laf waren? Bijna iedere politicus en expert op tv is dom en beschamend en had beter niet kunnen komen, we zijn egostisch en denken alleen aan ons zelf maar vorige maand waren we nog boos om stijgende energie prijzen.
De andere kant van de medaille is een maniacale gek, iemand die schreeuwt dat zijn volk met genocide te maken heeft en daarmee de intelligentie van de rest van de wereld beledigd, weken lang a roept maar b doet, maar als we ze aanvallen gaan ze toch geen nukes gebruiken. Hij is immers, heel stabiel en verstandig gebleken de afgelopen periode.
Hij heeft dan ook nog eens steun van Iran, dat mooie land wat handjes van kinderen afhakt die een appel stelen omdat ze honger hebben en de hoofden van vrouwen op een stok in de markt zet omdat ze voor het huwelijk sex hebben gehad. En dan ook nog venezuela, een trouwe en verstandige bondgenoot die riep dat amerika een aardbevingswapen heeft en achter de ramp in haiti zat.
De wereld is echt n grote poppenkast geworden. Dit gaat toch nog lang niet goedkomen? Met Corona had de wereld in de verte nog een lichtpuntje met een vaccinatie maar hier zie ik het op dit moment niet meer.
Maar gelukkig heeft Pornhub inmiddels Rusland geblokkeerd…
Wapens, een infrastructuur om het lang vol te houden en de wil om te vechten. Die drie dingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is maar een ding belangrijk, wapentuig en daar heeft Rusland simpelweg meer van, veel meer.
Je betaalt helemaal niet enorm veel belasting voor mensen die wel kunnen vechten daar. Defensie is een ondergeschoven kindje in Nederland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:33 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je wat minder zorgen maken om de niet belangrijke gasprijs. Lijkt wel een autist. Gaan naar verwachting duizenden mensen sneuvelen, en meneer maakt zich druk om de koopkracht. Who gives a fuck nu. Deed hij dat maar wat meer in de corona periode. Ow wacht…dat deed hij nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En hoe zou je willen dat Rutte zou handelen? Geef eens een concreet voorbeeld?
Je moet de wil van een volk van 80 miljoen mensen ook niet onderschatten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er is maar een ding belangrijk, wapentuig en daar heeft Rusland simpelweg meer van, veel meer.
Hij heeft gevochten in de grote Vaderlandse Oorlog. Ik denk dat behoorlijk wat Russen dat nog zouden geloven ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:31 schreef TLC het volgende:
Wat heeft putin toch met neo-nazi's ? is dat een stiekeme kinky fetish van hem of zo ?
Europa heeft de Oekrane eerst steun toegezegd en aangemoedigd een harde lijn richting Moskou te voeren en doet nu effectief heel weinig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:29 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Europa kijkt weer eens toe. Schaam me dood als Nederlander.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, is in handen van Denemarken in diezelfde oorlog.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef Nober het volgende:
Mocht het nodig zijn en de staat hierom vragen meld ik mij aanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:35 schreef Vis1980 het volgende:
Ik begrijp het sentiment van dat we troepen moeten sturen, maar hebben jullie je al aangemeld, of verwacht je gewoon dat een ander het gaat doen, terwijl jij je zogenaamd schaamt?
44.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet de wil van een volk van 80 miljoen mensen ook niet onderschatten.
Denk maar aan Ghandi.
Stalin heeft wat van zijn eigen slachtoffers ook in dat cijfer verwerkt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
24 miljoen Russen zijn omgekomen tegen nazi Duitsland en de bevrijding van Europa.
Never forgot
En drugsverslaafden zo weten we na vandaag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Oekrane zaten veel nazis die gevochten hebben tegen de Russen in ww2
Dat moet je mij niet kwalijk nemen, ik ga niet over de verdeling van belastinggeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je betaalt helemaal niet enorm veel belasting voor mensen die wel kunnen vechten daar. Defensie is een ondergeschoven kindje in Nederland.
Vooral door hun eigen toedoen ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
24 miljoen Russen zijn omgekomen tegen nazi Duitsland en de bevrijding van Europa.
Never forgot
Ik verdubbel je soldij en mag je ook voor mij de held gaan uithangenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:38 schreef jigggy het volgende:
[..]
Mocht het nodig zijn en de staat hierom vragen meld ik mij aan
Zeker dit jaar, ze wisselen in Rusland om en om welke omroep mag kiezen, dit keer was het weer de beurt aan de Putin kontlikkers. Alleen songwriter was al bekend, een van de maatjes van Putin.quote:
Zijn land wordt compleet aangevallen, maar hij is een onrustzaaier. Only in wappieland.quote:
Tot het moment dat het een stadsoorlog wordt en je meter voor meter moet veroveren. Dan heb je niets aan je enorme wapentuig en wordt het man tot man-gevechten. Dat kost z veel geld en het gaat zo traag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:36 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft hij wel te dealen met veel mensen die straks gaan mopperen over hun gedaalde koopkracht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je wat minder zorgen maken om de niet belangrijke gasprijs. Lijkt wel een autist. Gaan naar verwachting duizenden mensen sneuvelen, en meneer maakt zich druk om de koopkracht. Who gives a fuck nu. Deed hij dat maar wat meer in de corona periode. Ow wacht…dat deed hij niet
Rusland heeft 4 jaar gevochten tegen Duitsland en daarbij 20 miljoen man geofferd. Die kunnen wel wat hebben. Dit is kinderspel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, verwacht ik ook niet, maar ja, wie weet. Hoe langer het duurt hoe slechter het moraal bij de Russen, ook in Rusland zelf. Wie weet sterkt dat protesten daar, etc.
Het is een feit dat Europa sterk afhankelijk is van Russisch gas en Russische aardolie. Dat wisten we twintig jaar geleden al, daar is twintig keer voor gewaarschuwd en al die keer heeft de EU dat weggewuifd. Waarom krijgt Rutte hier nu de schuld van?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je wat minder zorgen maken om de niet belangrijke gasprijs. Lijkt wel een autist. Gaan naar verwachting duizenden mensen sneuvelen, en meneer maakt zich druk om de koopkracht. Who gives a fuck nu. Deed hij dat maar wat meer in de corona periode. Ow wacht…dat deed hij niet
Jezelf niet direct overgeven = harde lijn?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Europa heeft de Oekrane eerst steun toegezegd en aangemoedigd een harde lijn richting Moskou te voeren en doet nu effectief heel weinig.
Wanneer was dat? En wat heeft dat met nu te maken?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Never forgot
Wat ik mij wel afvraag, wat het scenario wordt wanneer Rusland eventueel nucleaire wapens* gebruikt die zich strikt beperken tot het conflict ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de toekomst van Europa/wereld. Maja, ieder zo zijn dingquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft hij wel te dealen met veel mensen die straks gaan mopperen over hun gedaalde koopkracht.
Drugs is wel een probleem in de Oekrane.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En drugsverslaafden zo weten we na vandaag.
Tijden zijn veranderd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland heeft 4 jaar gevochten tegen Duitsland en daarbij 20 miljoen man geofferd. Die kunnen wel wat hebben. Dit is kinderspel.
Het gaat om de periode voor de inval. Oekrane voelde zich gesteund, maar die steun bleek een wassen neus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jezelf niet direct overgeven = harde lijn?
Ojaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is een feit dat Europa sterk afhankelijk is van Russisch gas en Russische aardolie. Dat wisten we twintig jaar geleden al, daar is twintig keer voor gewaarschuwd en al die keer heeft de EU dat weggewuifd. Waarom krijgt Rutte hier nu de schuld van?
Bovendien, stel dat heel Europa stopt met het afnemen van Russisch gas, wordt het gewoon verkocht aan China en India. Uiteindelijk raak je met zo een boycot Europa dus veel harder dan Rusland. Het ontbreken van energie heeft directe gevolgen voor de Europese (wapen)industrie en onze infrastructuur. Dus als EU wordt je eigenlijk alleen maar zwakker terwijl Rusland er amper onder lijdt.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is.
Dat klopt, maar dan betaal jij dus niet voor mensen die daar kunnen vechten. Dat valt wel mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:39 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet kwalijk nemen, ik ga niet over de verdeling van belastinggeld.
Dat is diezelfde laffe leider...
En in Rusland niet, zij drugshoofd Poetin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Drugs is wel een probleem in de Oekrane.
Wierd Duk had daar een prima uitleg over bij VI Vandaag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:31 schreef TLC het volgende:
Dat klopt, maar toch, bevolking staat er nu (volgens mij) wel compleet anders in. De wereld ziet er een stukje anders uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland heeft 4 jaar gevochten tegen Duitsland en daarbij 20 miljoen man geofferd. Die kunnen wel wat hebben. Dit is kinderspel.
Dat was de complete USSR en die hadden een veel grotere bevolking dan Rusland nu en veel meer kinderen om het te vervangen. Rusland heeft 30 jaar lang een zeer laag geboortecijfer gehad.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Slechts 1 miljoen van de 20-27 miljoenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vooral door hun eigen toedoen ja.
In Rusland zelf gelukkig niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad, zo makkelijk is het niet. Maar het is heel stoer om veilig vanachter je computer met een gigabit internetverbinding te roepen wat Rutte en de andere Europese leiders allemaal moeten doen. Lekker makkelijk als je zelf geen verantwoordelijkheid hebt.quote:
Geofferd is het juiste woord. De NKVD schoot een kogel in de rug van een soldaat die het waagde een stap achteruit te doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland net zo.. Wat dat betreft verschillen ze niet heel veel van elkaarquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel zeer dicht bij de westelijke grens van Oekrane waar trouwens ook Russen zitten (Transnistri). Terwijl het westen van Rusland een gigantisch gapend gat heeft waar geen oorlog is!quote:
In Rusland zijn geen drugs.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
In Rusland zelf gelukkig niet.
Ja, maar dit is ook echt een andere oorlog. Geen valse hoop dat Rusland het na 2 dagen opgeeft omdat het minder snel gaat dan gehoopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch, bevolking staat er nu (volgens mij) wel compleet anders in. De wereld ziet er een stukje anders uit.
Zij?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En in Rusland niet, zij drugshoofd Poetin.
Wel grote alcoholproblemenquote:
Ze wisten heel goed dat zolang ze niet bij de NAVO zaten dat militaire steun er niet in zat. We doen ons best om te helpen maar heel veel meer dan dit kunnen we niet doen zonder grote escalatie te riskeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om de periode voor de inval. Oekrane voelde zich gesteund, maar die steun bleek een wassen neus.
Wie doet er precies stoer?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, zo makkelijk is het niet. Maar het is heel stoer om veilig vanachter je computer met een gigabit internetverbinding te roepen wat Rutte en de andere Europese leiders allemaal moeten doen. Lekker makkelijk als je zelf geen verantwoordelijkheid hebt.
Kan nog steedsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Geofferd is het juiste woord. De NKVD schoot een kogel in de rug van een soldaat die het waagde een stap achteruit te doen.
Man man, er gebeurt ontzettend veel. Wel opletten nu.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze wisten heel goed dat zolang ze niet bij de NAVO zaten dat militaire steun er niet in zat. We doen ons best om te helpen maar heel veel meer dan dit kunnen we niet doen zonder grote escalatie te riskeren.
Alcohol is hard drugs. dus blijft gewoon drugsquote:
Dubieuze berichten daarover..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:45 schreef einzeinz het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kerncentrale? Is de situatie daar veilig?
Is de sarcofaag nog in tact? Ontsnapt er radioactiviteit?
Zolang NAVO-landen hun troepen in NAVO-landen houden is er geen probleem lijkt me.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de toekomst van Europa/wereld. Maja, ieder zo zijn ding
Standaard riedeltje van de gemiddelde FvD/Ruslandgekkie.quote:
Churchill was woedend toen de opperbevelhebber van Belgi, de koning zich overgaf.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:32 schreef Nober het volgende:
Drugs is in Rusland ook wel een probleem. Niet alleen alcohol.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
Alcohol is hard drugs. dus blijft gewoon drugs
Die kat denkt dat het nu alweer oudjaarsavond is.quote:
Drugs is overal en altijd een probleem.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Drugs is in Rusland ook wel een probleem. Niet alleen alcohol.
Als we uiteindelijk niks doen is er over 5 jaar een groter probleem. Afghanistan hebben we ook verloren. Zo’n verlies draagt ook bij aan het idee dat er met ons te sollen valt. Dan nog een verwaarloosde krijgsmacht, een zwakke us-president en een verdeeld Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze wisten heel goed dat zolang ze niet bij de NAVO zaten dat militaire steun er niet in zat. We doen ons best om te helpen maar heel veel meer dan dit kunnen we niet doen zonder grote escalatie te riskeren.
Jup, en net zo in de Oekraine daarom snap ik het gedoe daarover ook niet echt. Alcohol en drugs gaan in beide landen hand in hand.. Dus waar de focus op dat vandaan kwam? You know?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:
Rutte een autist noemen en die andere teksten slaan al helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
sterkte drank staat in nederland aangeschreven als legale hard drugsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:
Bevrijding? Landjepik was het. De Russen gingen nooit meer weg en voerden een terreurbeleid op Polen, Oost-Duitsland en al die andere geannexeerde statenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Never forgot
Het is om je dood te schamen. Wat zijn we toch een stelletje lafaards hier in Europa.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:28 schreef Starhopper het volgende:
Ja das waar, maar het was nazis of communisme.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bevrijding? Landjepik was het. De Russen gingen nooit meer weg en voerden een terreurbeleid op Polen, Oost-Duitsland en al die andere geannexeerde staten
De Russen zijn nu toch weg uit Polen en Oost-Duitsland? Dus hoezo nooit meer?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Bevrijding? Landjepik was het. De Russen gingen nooit meer weg en voerden een terreurbeleid op Polen, Oost-Duitsland en al die andere geannexeerde staten
Jaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:50 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Het is om je dood te schamen. Wat zijn we toch een stelletje lafaards hier in Europa.
Niemand houd je tegen, hoe hard je ook lafaards roept.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:50 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Het is om je dood te schamen. Wat zijn we toch een stelletje lafaards hier in Europa.
Russkia maffia misschien nog???quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De Russen zijn nu toch weg uit Polen en Oost-Duitsland? Dus hoezo nooit meer?
Ok Baudet, dank voor je mening.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:51 schreef Halcon het volgende:
UK heeft een transneutraal typje naar de VN gestuurd
Verdiep je even in de cijfers en data van russisch aardgas naar China en LNG technologie dan kom je er al snel achter dat je niet ff snel een andere markt kan aanboren met aardgas dat maakt ook de omschakeling naar aardgas met name LNG naar europa zo moeilijk. LNG terminals leg je niet in korte tijd aan en ze hebben zeer hoge kosten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, zo makkelijk is het niet. Maar het is heel stoer om veilig vanachter je computer met een gigabit internetverbinding te roepen wat Rutte en de andere Europese leiders allemaal moeten doen. Lekker makkelijk als je zelf geen verantwoordelijkheid hebt.
De landmacht heeft nog genoeg vacatures. Meld je aan. Dikke kans dat je binnen een half jaar aan het oostfront staat.quote:
Wat een onruststoker!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:51 schreef Halcon het volgende:
UK heeft een transneutraal typje naar de VN gestuurd
100%, alleen vrees met grote vrezen dat hij zijn leven gaat laten in deze strijd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:48 schreef jigggy het volgende:
Die president van Oekrane is wel een eindbaas zeg
Geen enkel land dat een beetje kan nadenken riskeert een oorlog tegen een kernmacht. Niet tegen Rusland, niet tegen de VS, Frankrijk, UK, China, India, Pakistan, etc.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:50 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Begint toch een beetje te scheuren, al juich ik vast te vroeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:53 schreef Momo het volgende:
UN Security Council voting on resolution condemning Russia.
Yes
- United States
- United Kingdom
- France
- Norway
- Ireland
- Albania
- Gabon
- Mexico
- Brazil
- Ghana
- Kenya
No
- Russia
Abstain
- China
- India
- United Arab Emirates
Je verwacht het niet.quote:
Nou waar wachten we op, leegzuigen die handel. Er moet binnenkort weer goedkoop een contractje verlengd wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:52 schreef Tjoent het volgende:
Nog even over gas: gisteravond in Op1 was een hoogleraar (David Smeulders) aan het woord, die zinnige dingen te vertellen had.
Er zit nog voor 750 miljard euro aan gas in de Groningse bodem.
https://www.npostart.nl/op1/24-02-2022/POW_05261999
Vanaf 45:00.
Ik denk dat de slagkracht juist bij de verwevenheid van alles en iedereen zit. Als we met de hele wereld besluiten om elk land dat een ander land binnenvalt direct volledig van letterlijk lles uit te sluiten, confisqueren van elke asset die ze in het buitenland hebben, weg van SWIFT, sport, ALLES. Dan denken landen wel 2x na.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als we uiteindelijk niks doen is er over 5 jaar een groter probleem. Afghanistan hebben we ook verloren. Zo’n verlies draagt ook bij aan het idee dat er met ons te sollen valt. Dan nog een verwaarloosde krijgsmacht, een zwakke us-president en een verdeeld Europa.
Het is erg vervelend, maar ik denk dat we troepen moeten opbouwen en aansluitend moeten aanvallen. Of accepteren dat de westerse hegemonie voorbij is.
India ene UAE snap ik, maar had China eerder in het "no" front verwacht heel eerlijk. Dit is wel een beetje een steek in Putins rug denk ik zoals hij het zal ervaren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:53 schreef Momo het volgende:
UN Security Council voting on resolution condemning Russia.
Yes
- United States
- United Kingdom
- France
- Norway
- Ireland
- Albania
- Gabon
- Mexico
- Brazil
- Ghana
- Kenya
No
- Russia
Abstain
- China
- India
- United Arab Emirates
Als je shift + control doet dan selecteer je alle units van dezelfde klasse. En bovenin kan je je food count zien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:50 schreef einzeinz het volgende:
Iemand een idee waar je de huidige status van het arsenaal wapens/voertuigen/militairen kunt opvolgen? Maken ze dit bekend?
Of evt. de verliezen?
Oorlog betekent niet automatisch inzet van kernwapens. Zeker niet zolang het op het grondgebied van de Oekrane blijft.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Geen enkel land dat een beetje kan nadenken riskeert een oorlog tegen een kernmacht. Niet tegen Rusland, niet tegen de VS, Frankrijk, UK, China, India, Pakistan, etc.
Dat heet niets met lafheid te maken, dat heeft te maken met verstandige handelen. Je krijgt het niemand uitgelegd dat door roekeloos gedrag een kernoorlog is ontstaan, simpelweg omdat er daarna niemand meer is om het aan uit te leggen.
Of nuken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik denk dat de slagkracht juist bij de verwevenheid van alles en iedereen zit. Als we met de hele wereld besluiten om elk land dat een ander land binnenvalt direct volledig van letterlijk lles uit te sluiten, confisqueren van elke asset die ze in het buitenland hebben, weg van SWIFT, sport, ALLES. Dan denken landen wel 2x na.
Waarom schetsen mensen hier allerlei filmscenario's, waarbij de helden hun zoete wraak nemen op de moordenaars van hun geliefden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onzin. Wanneer je broer of dochter en waarden eenmaal zijn neergemaaid waardoor je leven in een puinhooop is gebracht, zal je geen seconde aarzelen om met welk wapen dan ook verhaal te gaan halen. De gemiddelde mens, leert doorgaans erg snel om te overleven en te gebruiken met wat voorhanden is.
Als beroeps zou ik geen doorgedraaide burger willen hebben die gemotiveerd als soort van kamikaze verhaal komt halen. Natuurlijk shoot2kill1 maar dat houdt na een magazijn of twee dagen/weken ook wel op. Het is erg vermoeiend om voortdurend op je hoede te moeten zijn in een omgeving die je vijandig gezind is.
Los daarvan heeft de gemiddelde en hedendaagse beroeps iets meer hersens om ook de omstandigheden in acht nemen en te kijken, of die wel enige rechtvaardiging heeft/kent. Nu ken ik geen geindoctrineerde soldaten, dus ik zou het zo maar mis kunnen hebben. Wat ik wel weet dat motivatie om zelf een doel te bereiken het wint van de wil het voor een ander te proberen.
Zo gek veel is dat toch niet? Bovendien wil dat ook niet zeggen dat je het allemaal moet ontginnen!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:52 schreef Tjoent het volgende:
Nog even over gas: gisteravond in Op1 was een hoogleraar (David Smeulders) aan het woord, die zinnige dingen te vertellen had.
Er zit nog voor 750 miljard euro aan gas in de Groningse bodem.
https://www.npostart.nl/op1/24-02-2022/POW_05261999
Vanaf 45:00.
Vader, maar jaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En je moeder noemt haar zeker altijd 'Mama Mia'
Dit herken ik zeker. Ondanks dat we waarschijnlijk verschillen van mening, maar dit gevoel heb ik al sinds corona (na de eerste golf). Beide situaties zijn een aanslag op de individuele vrijheid en dat is iets wat ontzettend lastig is om te accepteren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:11 schreef Mansjester het volgende:
Dat no is een veto, twee veto's lijkt me wat overbodig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
India ene UAE snap ik, maar had China eerder in het "no" front verwacht heel eerlijk. Dit is wel een beetje een steek in Putins rug denk ik zoals hij het zal ervaren.
Ik hoorde verhalen dat op Cyprus na de lidstaten het eens waren Rusland van Swift te gooien. Maar diverse Duitse bronnen geven dat niet aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |