Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ukraine zal worden bezet, daar is geen twijfel over maar zo'n groot land bezetten met meer dan 40 miljoen inwoners tegen de wil van een groot deel van de bevolking in kan voor nogal wat probleempjes zorgen, niet in de laatste plaats de kosten van de bezetting. Aanslagen en guerilla acties kunnen het moreel ook flink doen zinken.
Het gaat nogal snel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef StephanL het volgende:
Waar zijn de cor mods?
Het gaat opeens over corona
Gaat het luchtalarm nu niet af?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef StephanL het volgende:
Waar zijn de cor mods?
Het gaat opeens over corona
Ik denk niet dat Poetin 10 stappen verder is. 10 stappen in zijn paleis misschien...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.
Een regering plaatsen en defensie overnemen.
Dan klaar.
Maar wat dan?? Weet zeker dat Putin al 10 stappen verder is. Maar weet niet wat ie wil.
Klopt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef damsco het volgende:
Duitsers zijn altijd wel extreem in dingen. Zag je in ww2 ook al.
De commando- en communicatieinfrastructuur is nog volledig intact. Dat de Russen dat niet hebben kunnen uitschakelen zegt wel wat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Oekraïense leger is goed gemotiveerd en de leiding is in orde. Het Russische leger is minder gemotiveerd en de opleiding is slecht.
Wat je dus ziet is dat vrijwilligers in groepen opereren, onder leiding van een ervaren militair.
Daarbij wat Vallon zegt, voor beroepsmilitairen is het erg naar werken als ze weten dat burgers opeens onconventioneel aan kunnen vallen.
Ik woon 3km van de grens en ben er geen boodschappen meer wezen doen sinds ze met die achterlijke vodden begonnen. Zelfs niet meer wezen tanken, sommigen zeggen dom. Ik zie het als me niet door financiële sancties op de knieën laten gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die lopen daar ook met van die echte mondkapjes op hun snuit. Ik voel me daar toch een beetje opgelaten
Vorige keer werd ik niet eens bediend, omdat ik dat ding toen niet op had. Toen hoefde het hier nog niet. Dan wordt je daar gewoon een soort van geexcommuniceerdquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Niet even zo'n zelfgemaakt ding of zo'n neppe met Mickey Mouse of zo erop, maar 'n eckte. En niet losjes onder je kin of onder je neus...
Nee nee dan onderschat je hem, zeker wetenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Poetin 10 stappen verder is. 10 stappen in zijn paleis misschien...
Dat is wel hoe ik er tot een paar jaar geleden ook in stond. Blijkt toch behoorlijk naïef te zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Na de Koude Oorlog was er (terecht) geen draagvlak voor het in stand houden van grote militaire apparaten. Die waren op dat moment ook gewoon niet meer nodig. Daar zijn de meeste landen alleen wat mee doorgeschoten.
Het is tijd dat we ons dat als Europa realiseren en daar heel snel verandering in brengen.
Oekraïne aan een touwtje hebben. Dat wordt net als met Wit-Rusland een opname in de Russische Federatie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het doel lijkt het parlement snel bezetten en wat stakeholders qua infra.
Een regering plaatsen en defensie overnemen.
Dan klaar.
Maar wat dan?? Weet zeker dat Putin al 10 stappen verder is. Maar weet niet wat ie wil.
Als die met Nukes gaat gooien gaat de USA Dat ook doen, zou het einde vd wereld betekenenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef Godshand het volgende:
Zou Putin nog in staat zijn om op Kiev een atoombom/-raket te gooien?
Om te kijken of die dingen uit de jaren 50 en 80 van de vorige eeuw het nog doen?
Ja heel leuk maar nergens blijkt uit dat de Russen niet gemotiveerd zijn. Dat blijkt echt uit helemaal niets.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Oekraïense leger is goed gemotiveerd en de leiding is in orde. Het Russische leger is minder gemotiveerd en de opleiding is slecht.
Wat je dus ziet is dat vrijwilligers in groepen opereren, onder leiding van een ervaren militair.
Daarbij wat Vallon zegt, voor beroepsmilitairen is het erg naar werken als ze weten dat burgers opeens onconventioneel aan kunnen vallen.
Ik neem er nog eenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 23:25 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als die met Nukes gaat gooien gaat de USA Dat ook doen, zou het einde vd wereld betekenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |