Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Dan hoef je niet te lijden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Moet je dan alleen lijden tijdens een oorlog, of mag je jezelf ook verdedigen? Want ook daar is die 2% norm voor, niet alleen voor agressief beleid.
Met de huidige staat van het leger? Toen ze veel sterker waren lukte Rusland dit nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef Nielsch het volgende:
Over een paar jaar is Finland de volgende trouwens.
Weet ik niet, maar ze mogen het ook niet worden van Poetin volgens zijn eisenpakket. Finland gaat gewoon de volgende zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef Revanches het volgende:
Waarom zijn Zweden en Finland geen lid van NATO?
Daar denkt Putin anders over helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is geen agressie van de NAVO.....
Lid worden van een pact is geen agressie.
Misschien verslikt hij zich in kaviaarquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk struikelt Putin vandaag ergens over.
Europese landen zijn simpelweg veel afhankelijker. Dat is dus het resultaat van alles maar outsourcen, deals sluiten en globalistisch denken. Samenwerking en diplomatie is natuurlijk hartstikke belangrijk, maar in het westen is men daar echt in doorgeslagen. En dan zien je dus dat als er stront aan de kikker is, je verstrikt raakt tussen allerlei individuele belangen en afhankelijkheden van landen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Met de moraal die wij hanteren en die Putin hanteert zijn we volkomen kansloos. Putin wil ten koste van alles winnen. Die wil hebben wij niet. Ik zie het op dit moment somber in.
Dat moet je zeker niet uitsluiten. Al zal Rusland denk ik eerst nog wel even met Oekraïne bezig zijn. Daarna is het kijken hoe ver het expansionisme van Poetin zal gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben Litouwen en Moldavië ook een probleem?
Finland en Zweden. Moldavië zal nu bij de EU en NAVO ook smeken om hen eindelijk toe te laten. Wat mij betreft zouden we dan ook zo snel mogelijk moeten doen. Redden wat er nog te redden valt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Straks er nog een bij want op deze manier drijven ze Finland ook richting de NAVO.
Dit lijkt me echt een hele dure grap.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje naief gaan zitten hopen dat er nooit oorlog komt is dom, je moet gewoon altijd klaar zijn voor het ergste scenario.
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als Putin van het toneel zou verdwijnen. Kans is ook aanwezig dat je dan een nog grotere gek aan de macht krijgt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien verslikt hij zich in kaviaar
Het lijkt me dat Finland nu achter gesloten deuren bezig is om het NATO-lidmaatschap te regelen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar ze mogen het ook niet worden van Poetin volgens zijn eisenpakket. Finland gaat gewoon de volgende zijn.
Litouwen is NAVO lid, dus nee. Finland heeft eerder een probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben Litouwen en Moldavië ook een probleem?
Genoeg machtsgeile mannetjes die het stokje over willen nemen ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als Putin van het toneel zou verdwijnen. Kans is ook aanwezig dat je dan een nog grotere gek aan de macht krijgt.
Als dat gebeurd worden de bedrijven genationaliseerd, weer stapje terug naar de goede oude tijdquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef EinarBoe het volgende:
Er is een kaalslag aan de gang op de Russische beurs, die na een paar uur schorsing van de handel weer open is gegaan. De hoofdindex MOEX halveerde bijna in waarde, waarmee omgerekend 160 miljard euro aan beurswaarde in rook opging.
Lol, de helft van de hoofdindex is maar 160 miljard waard? Jeff Bezos zou de halve toonaangevende Russische industrie op kunnen kopen
Als Amerika ergens verstand van heeft is het oorlog. Dat kun je wel aan hen overlaten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Echt alle Amerikaanse voorspellingen zijn uitgekomen.
Bijna tot op de dag.
Goede 'oplossing' hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Finland en Zweden. Moldavië zal nu bij de EU en NAVO ook smeken om hen eindelijk toe te laten. Wat mij betreft zouden we dan ook zo snel mogelijk moeten doen. Redden wat er nog te redden valt.
Laat het maar zien! (Als het de oorlog verder brengt!)quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:28 schreef ondeugend het volgende:
Volkskrant pakt digitaal uit. Grote nare coverfoto's
Maar een heel stevig defensie apparaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Litouwen is NAVO lid, dus nee. Finland heeft eerder een probleem.
Rusland is dan ook een economische dwerg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef EinarBoe het volgende:
Er is een kaalslag aan de gang op de Russische beurs, die na een paar uur schorsing van de handel weer open is gegaan. De hoofdindex MOEX halveerde bijna in waarde, waarmee omgerekend 160 miljard euro aan beurswaarde in rook opging.
Lol, de helft van de hoofdindex is maar 160 miljard waard? Jeff Bezos zou de halve toonaangevende Russische industrie op kunnen kopen
Deels mee eens hoor, maar het plaatje is wat het is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:28 schreef JeMoeder het volgende:
Leuk verhaal, maar Rusland (en eerder de USSR) heeft door haar nietsontziende terreur en volksverhuizingen nagenoeg alle voormalige Oostbloklanden in de handen van de EU/NAVO gedreven. Dat heeft ze dus aan zichzelf te danken, daar heeft de EU/NAVO zelf geen energie in hoeven te steken.
Er niet klaar voor zijn is nog veel duurder, dan ben je gewoon alles kwijt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt een hele dure grap.
Gezien deze film lijkt mij een moord-commando om de gek Putin om te brengen meer dan gerechtvaardigd. Die gek moet gewoon zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:32 schreef polderturk het volgende:
Wat hij zegt klopt niet.
[ twitter ]
Zeer intelligente, intellectuele scherpslijpers zijn het hoor!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef HiZ het volgende:
Schokkend wel die nsb reflex bij rechts Nederland. Ze leren het kennelijk nooit.
Ja, dat zal de boel wel sussen!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gezien deze film lijkt mij een moord-commando om de gek Putin om te brengen meer dan gerechtvaardigd. Die gek moet gewoon zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.
Welk plaatje?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Deels mee eens hoor, maar het plaatje is wat het is.
ik vroeg me dit ook af, hoe komt nationalistisch rechts toch telkens achter de nazi's (ja Poetin en het regime zijn nazi's) te staan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef HiZ het volgende:
Schokkend wel die nsb reflex bij rechts Nederland. Ze leren het kennelijk nooit.
Putin = Hitlerquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja, dat zal de boel wel sussen!
Vrees dat we de scharen en tondeuses weer van stal moeten halen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef HiZ het volgende:
Je zou zeggen dat je dat wel aan de Amerikanen over kunt laten. Die hebben wel vaker dictators in het geheim uit de weg weten te ruimen, met name in Zuid-Amerika vroeger.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gezien deze film lijkt mij een moord-commando om de gek Putin om te brengen meer dan gerechtvaardigd. Die gek moet gewoon zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.
dat bepaal jij nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welk plaatje?
Dat er NAVO landen nabij Rusland zijn?
Boeiend. NAVO is geen anti-Rusland of oorlogswerktuig.
Dat Oekraine lid wil worden van de NAVO is geen oorlogsbetuiging of agressie.
Kan niet. Artikel 5 NATO.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat moet je zeker niet uitsluiten. Al zal Rusland denk ik eerst nog wel even met Oekraïne bezig zijn. Daarna is het kijken hoe ver het expansionisme van Poetin zal gaan.
En dan krijg je een generaal aan de macht ofzoiets, die Putin wil wreken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Precies, investeren is nutteloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat betreft de 2-procentsnorm van de NAVO. Ik vind dat lidstaten - dus ook Nederland - gemaakte afspraken moeten nakomen.
Dat gezegd hebbende: wij zijn hoe dan ook afhankelijk van bondgenootschappen. Of we nou 1, 2 of 10 procent van ons BNP besteden aan Defensie, in ons eentje zouden we het nooit op kunnen nemen tegen een militaire grootmacht als Rusland.
Iedereen kijkt maar naar Poetin. Ik begrijp dat niet helemaal. Rusland heeft een parlement met 450 mensen, de Doema. Poetin kan die niet zomaar negeren, en doet dat ook helemaal niet. Elke stap die Poetin doet is geratificeerd door het Russische parlement.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tuurlijk dat klopt ook. Maar zijn onvrede moet toch ergens vandaan komen.
We hebben nog niet eens genoeg volk om achter de bar te staan, laat staan om bijvoorbeeld 50.000 extra soldaten in dienst te krijgenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat betreft de 2-procentsnorm van de NAVO. Ik vind dat lidstaten - dus ook Nederland - gemaakte afspraken moeten nakomen.
Dat gezegd hebbende: wij zijn hoe dan ook afhankelijk van bondgenootschappen. Of we nou 1, 2 of 10 procent van ons BNP besteden aan Defensie, in ons eentje zouden we het nooit op kunnen nemen tegen een militaire grootmacht als Rusland.
Gelukkig hadden we Fok!-experts die vanachter hun toetsenbord het beter wisten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bijna tot op de dag.
Wat is er nou agressief aan iemand die lid wordt van de NAVO of een EU?quote:
Had Maarten van Rossum maar gelijk gekregenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we Fok!-experts die vanachter hun toetsenbord het beter wisten.
Nou ja, dit dus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
We hebben nog niet eens genoeg volk om achter de bar te staan, laat staan om bijvoorbeeld 50.000 extra soldaten in dienst te krijgen
Tja. Nog even wachten en wat bitcoin inslaan nu er 10k korting is. is geen gek idee hoorquote:
Bij het ontbijt, als hij een uitsmijtertje zit te eten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:34 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Die vent is niet wijs.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zeer intelligente, intellectuele scherpslijpers zijn het hoor!
[ twitter ]
Ik reageerde op de bewering dat na annexie Rusland aan een NATO-land zou komen te grenzen. Dit plaatje toont aan dat dat al het geval is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Welk plaatje?
Dat is weer enorm overdreven.quote:
Als EU eensgezinder was geweest en militair sterker dan had Rusland de Oekraine niet zo snel aangevallen. Putin maakt gebruik van onze zwakheden en het verwaarlozen van defensie is daar een van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies, investeren is nutteloos.
Daarnaast schiet je met oorlog toch niets op, ook defensief niet.
Over wie heb je het nu?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef HiZ het volgende:
Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef Monomeism het volgende:
Ons arrogante Westen was gewaarschuwd. Putin bluft duidelijk niet. Laat de Oekraïne aan de Russen. Dat zou beter zijn voor de wereldvrede. Drijf gewoon handel met Rusland. Doe gewoon normaal.
Het is na plus 70 jaar wel klaar met Full Spectrum Dominance en de Militarily Industrial Complex Deepstate van de VS.
Over oorlogs-provocatie en "achtertuinen" gesproken.
Rusland wil oorlog! Kijk maar hoe dichtbij Rusland haar landsgrenzen tegen de Amerikaanse basissen liggen
[ afbeelding ]dus ....
General Wesley Clarke heeft al jaren geleden duidelijk gemaakt dat de USA zonder het verdien-model oorlog voeren geen bestaansrecht en inkomsten heeft. "The War on Terror", "the search for weapons of mass destruction" is zo'n leugenachtig voorbeeld. Onder valse voorwendselen over 9/11 en "the war on terror" het hele Midden Oosten en Afghanistan jaren lang plat-bombarderen, en de Westerse wereld erin meeslepen.
[youtube]
https://youtu.be/6Knt3rKTqCk[/youtube]
Heel de wereld geloofde al deze bullshit. Wie is hier nu meer de agressor? De USA of Rusland?
Volg jij het nieuws niet ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen kijkt maar naar Poetin. Ik begrijp dat niet helemaal. Rusland heeft een parlement met 450 mensen, de Doema. Poetin kan die niet zomaar negeren, en doet dat ook helemaal niet. Elke stap die Poetin doet is geratificeerd door het Russische parlement.
Ik denk dat de meeste mensen dat vergeten omdat alleen Poetin hier op TV wordt getoond.
En dat is bij ons een stukje propaganda om Poetin weg te zetten als een dictator die kan doen wat hij wil.
Ja, ik besef ook dat die hele Doema, die 450 mensen, allemaal stuk voor stuk op Poetin's hand zouden kunnen zijn. Maar die Doema wordt elke 4 jaar opnieuw gekozen, dus die kans is niet groter dan de kans dat in ons Parlement iedereen op de hand van Rutte is.
Dus kortom, de onvrede zit niet alleen bij Poetin, maar ook bij de meerderheid van die 450 parlementsleden.
Nee hoor, de vergelijking is inmiddels meer dan terecht. Putin = Hitlerquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is weer enorm overdreven.
Het is meer in vergelijking met de tsaren uit het eerdere Rusland.
Waarom wil je dat weten?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
hoe denkt de gemiddelde Russische burger hierover?
Is dit een grap? Poetin-kritische kandidaten mogen helemaal niet meedoen aan de Doema-verkiezingenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen kijkt maar naar Poetin. Ik begrijp dat niet helemaal. Rusland heeft een parlement met 450 mensen, de Doema. Poetin kan die niet zomaar negeren, en doet dat ook helemaal niet. Elke stap die Poetin doet is geratificeerd door het Russische parlement.
Ik denk dat de meeste mensen dat vergeten omdat alleen Poetin hier op TV wordt getoond.
En dat is bij ons een stukje propaganda om Poetin weg te zetten als een dictator die kan doen wat hij wil.
Ja, ik besef ook dat die hele Doema, die 450 mensen, allemaal stuk voor stuk op Poetin's hand zouden kunnen zijn. Maar die Doema wordt elke 4 jaar opnieuw gekozen, dus die kans is niet groter dan de kans dat in ons Parlement iedereen op de hand van Rutte is.
Dus kortom, de onvrede zit niet alleen bij Poetin, maar ook bij de meerderheid van die 450 parlementsleden.
De Russen denken daar dan toch anders over. In de jaren wilde Rusland toetreden tot de NAVO maar werden niet toegelaten en daar waren de Russen destijds niet blij mee.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welk plaatje?
Rusland. Zij vallen Oekraine binnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef Monomeism het volgende:
Ons arrogante Westen was gewaarschuwd. Putin bluft duidelijk niet. Laat de Oekraïne aan de Russen. Dat zou beter zijn voor de wereldvrede. Drijf gewoon handel met Rusland. Doe gewoon normaal.
Het is na plus 70 jaar wel klaar met Full Spectrum Dominance en de Militarily Industrial Complex Deepstate van de VS.
Rusland wil oorlog! Kijk maar hoe dichtbij Rusland haar landsgrenzen tegen de Amerikaanse basissen liggen
[ afbeelding ]dus ....
General Wesley Clarke heeft al jaren geleden duidelijk gemaakt dat de USA zonder het verdien-model oorlog voeren geen bestaansrecht en inkomsten heeft. "The War on Terror", "the search for weapons of mass destruction" is zo'n leugenachtig voorbeeld. Onder valse voorwendselen over 9/11 en "the war on terror" het hele Midden Oosten en Afghanistan jaren lang plat-bombarderen, en de Westerse wereld erin meeslepen.
[youtube]
https://youtu.be/6Knt3rKTqCk[/youtube]
Heel de wereld geloofde al deze bullshit. Wie is hier nu meer de agressor? De USA of Rusland?
Hij was ook zo stellig. Vriend van mij die internationale betrekkingen doet ook: "Nee joh, nee man, gaat niet gebeuren want blabla"quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Had Maarten van Rossum maar gelijk gekregen
Horeca weer dicht, dienstplicht invoeren. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
We hebben nog niet eens genoeg volk om achter de bar te staan, laat staan om bijvoorbeeld 50.000 extra soldaten in dienst te krijgen
Bedrijven als Optiver en Flowtraders draaien nu ook overuren. De echte ratten van deze wereld.quote:
ook niet waarquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er nou agressief aan iemand die lid wordt van de NAVO of een EU?
Dat ziet letterlijk niemand als agressie.
zo zo. Rusland zal nu wel ophoudenquote:
Wat maakt het uit?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Hij volgt wel 'nieuws' hoorquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volg jij het nieuws niet ofzo?
Het is algemeen bekend dat te populaire of te fanatieke oppositie gewoon uit de weg wordt geruimd of anderzins onschadelijk worden gemaakt.
Poetin heeft heel de Doema in zijn hand. Inmiddels zijn het allemaal ja-knikkers onder het regime en de orde handhaving van Poetin en zijn selecte gezelschap.
Oei, Putin rent nu naar zijn schuilkelder.quote:
Goed werk geleverd ja. Het deprimerende is echter dat de mensen die dat toen oorlogshitserij vonden net doen alsof hun neus bloedt en nog steeds Rusland fan zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bijna tot op de dag.
Putin heeft gewoon geshort gisteren en koopt van de winst deze bedrijven op. Vervolgens stijgen de waarden over een paar jaar weer en is hij de rijkste man ter wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:31 schreef EinarBoe het volgende:
Precies en daarom moet je een bufferzone hebben. Dat was ook de gedachte van Putin maar het westen meent dat de wereld één grote punica oase moet zijn waar iedereen moet kunnen doen wat hij wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:25 schreef Bensel het volgende:
Als Oekraine volledig geannexeerd wordt door Rusland, dan grenst Rusland ineens wel aan een NAVO land.
En wat zijn José Manuel Barrosor en Herman Van Rompuy dan, die de EU richting het Oosten hebben geëxpandeerd?quote:
Rusland weet ook dat wanneer ze een NAVO-land binnenvallen, het meteen automatisch oorlog is. Dus dat zullen ze niet zo snel doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:39 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik vrees dat Rusland doorgaat met landen binnenvallen als het hun lukt om Oekraine te annexeren. Vooral als het westen niet militair ingrijpt.
Dat blijkt vandaag vrij duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef Monomeism het volgende:
[ afbeelding ]dus ....
Ja missen alleen nog een grote vulkanische uitbarsting en dan is het feest weer compleet dit jaar... Gelukkig is het al febquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef Minimunt het volgende:
Bah, wat verschrikkelijk wakker worden. Zijn we net uit de coronacrisis, krijgen we dit..
Enige wat ik kan zeggen is dat mensen dom zijn. Vanuit hun ego handelen en hun eigen ongelijkheid projecteren op de andere. RIP aan de onschuldige mensen daar.
Als er onderdak gegeven moet worden, dan mogen ze wat mijn part best hier komen inwonen.
Nou ja je kan stellen dat vanuit Russisch perspectief de navo is opgericht als militair blok tegen Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er nou agressief aan iemand die lid wordt van de NAVO of een EU?
Dat ziet letterlijk niemand als agressie.
Die heeft ook al een rondje talkschows gemaaktquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef Hathor het volgende:
Ach ze hebben Levchenko ook weer uit de mottenballen gehaald.
Wauw, 2 hele vliegtuigen.quote:
Waarom over sancties lullen?quote:
Nja, het is een begin. Ik kan me voorstellen dat de NAVO toch op een of andere manier het luchtruim in het westen wil gaan bewaken omdat er 7 NAVO-landen omheen liggen die geen zin hebben in een vergissingsbombardement.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, Putin rent nu naar zijn schuilkelder.
Klopt. Nu laag inkopen en later scoren met de verkoop. Dat ging ook perfect in feb 2020.quote:
Ja we hebben veel te lang gefantaseerd over 'vredesdiffident'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wie krijg je hier zo gek om ergens in het oosten voor een niet NAVO land tegen de Russen gewapend op te treden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Horeca weer dicht, dienstplicht invoeren. Zo moeilijk is dat niet.
In Tonga was die vulkaan nog aan het uitbarsten begin januari.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja missen alleen nog een grote vulkanische uitbarsting en dan is het feest weer compleet dit jaar... Gelukkig is het al feb
Goed in de gaten houden, die Baudet.quote:
Nee, Polen heeft Artikel 4 in werking gestelt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef Starhopper het volgende:
De F35's die we naar Oekraine sturen. Dat wil toch gewoon zeggen dat we nu als NATO in oorlog zijn met Rusland?
Nee dat is krankzinnig om andere redenen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, de vergelijking is inmiddels meer dan terecht. Putin = Hitler
Onze held Thierry weet in ieder geval waar hij het over heeft. We doen net alsof Ukraïne van ons is. Deden we ook maar zo hysterisch als een van de Arabische landen werd binnengevallen.quote:
Gewoon het overduidelijke ondemocratische karakter en het fanatiek uitgedragen fascisme gebruiken om die club te verbieden en Baudet zijn passief kiesrecht te ontnemen.quote:
Mijn Russische buurvrouw en een Russische digitale vriendin zijn niet zo dol op Putin. De een schaamt zich en de ander zegt sorry tegen de hele wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Zou vooral de geldstromen rondom Baudet eens goed in de gaten houdenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed in de gaten houden, die Baudet.
Ooh dat had ik gemist. Ik dacht om te vechten in Oekrainequote:Op donderdag 24 februari 2022 10:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, Polen heeft Artikel 4 in werking gestelt.
Wie weet wil hij het best even testen na alle knikkende knietjes en verdeeldheid in het Westen nav zijn invasie in Oekraine.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland weet ook dat wanneer ze een NAVO-land binnenvallen, het meteen automatisch oorlog is. Dus dat zullen ze niet zo snel doen.
De man van Victoria Koblenko!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef Hathor het volgende:
Ach ze hebben Levchenko ook weer uit de mottenballen gehaald.
Ik mag hopen dat die piloten dat mee gekregen hebbenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat had ik gemist. Ik dacht om te vechten in Oekraine
Rusland is Oekraïne binnengetrokken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Wie kan er een korte update geven van de laatste 12 uur ?
DienstPLICHT.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wie krijg je hier zo gek om ergens in het oosten voor een niet NAVO land tegen de Russen gewapend op te treden.
Jonge Amerikanen waren 75 jaar geleden wel zo gek om in het verre Europa te vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wie krijg je hier zo gek om ergens in het oosten voor een niet NAVO land tegen de Russen gewapend op te treden.
Gewoon normale mensen. Die landen hebben namelijk uit vrije wil zich aangesloten bij de EU en NATO. En daar zijn ze een heel stuk beter van geworden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
En wat zijn José Manuel Barrosor en Herman Van Rompuy dan, die de EU richting het Oosten hebben geëxpandeerd?
Wie anders?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef Raw85 het volgende:
Prima gozer hoor die Levchenko maar waarom hij elke keer als een soort kenner moet worden aangehaald
Nog niet. Want de Oekrainers weten niet hoe ze pangpang moeten uitsprekenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Boezeidekoe het volgende:
Overigens, zijn de 25 geweren die Rutte naar Oekraïne heeft gestuurd al ingezet en zo ja, zullen deze Oekraïne een beslissende overwinning in een veldslag bezorgen?
Pasveer is een kutkeeper.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Exact. Juist vanwege die afhankelijkheid van bondgenootschappen moet je de gemaakte afspraken respecteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Je hebt het over bijna 450 handpoppen van Putin. Hij selecteert die mensen zelf en als ze een scheet laten op het verkeerde moment zijn ze 'verdwenen'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Putin is van mening dat de fascistische regering van Ukraiene weg moet en heeft daarom besloten aan te vallen, op dit moment voornamelijk beschietingen met raketten, aan de grens rollen ze nu met tanks naar binnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Oprotten inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je moet de Russen nu alles afpakken, als er nog clubs actief zijn in Europa, uitsluiten. Heeft Rusland zich geplaatst voor het wk in Qatar? Uitsluiten. Helemaal isoleren die hap.
Je zou maar op deze gek gestemd hebben. Alleen omdat hij zo leuk tegen de corona regels aan het schoppen wasquote:
Hahahahahahaha!!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
poetin verklaart oorlog, BOEM KNAL. Europa wijst vingertje: niet doen hoorquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Die grap uit medio jaren 2000 word wel een beetje oud.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nog niet. Want de Oekrainers weten niet hoe ze pangpang moeten uitspreken
Nou en of, die verbergt niet eens meer wat voor landverrader het is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed in de gaten houden, die Baudet.
Je verwacht het niet van een door het kremlin gesponsorde partijquote:
Ik betwijfel dat de grootmachten een nucleair oorlog zullen riskeren, omdat Rusland een klein NAVO land, zoals Slowakije, binnenvalt. Ik vermoed dat de NAVO pas militair reageert, zodra Rusland een west-Europees land binnenvalt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland weet ook dat wanneer ze een NAVO-land binnenvallen, het meteen automatisch oorlog is. Dus dat zullen ze niet zo snel doen.
Poetin is dan wel gek maar ik ga er niet vanuit dat hij een lid van de NAVO gaat binnenvallen. Hij zal ook met China rekening moeten houden en die zullen dat ook niet toelaten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet wil hij het best even testen na alle knikkende knietjes en verdeeldheid in het Westen nav zijn invasie in Oekraine.
Dat wilde putin toch niet?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:25 schreef Bensel het volgende:
Als Oekraine volledig geannexeerd wordt door Rusland, dan grenst Rusland ineens wel aan een NAVO land.
Stop gewoon met deze bizarre fantast aandacht te geven. Hij en zijn kansloze partij zijn niet belangrijk. Wat zij vinden van deze situatie is compleet irrelevant en het valt al van te voren te voorspelen dat die op hun bekende manier tegen de stroom in moeten gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |