abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203736985

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
pi_203736993
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
tuurlijk joh. Ga je nog proberen te begrijpen wat een false flag operatie precies is?
Volgensmij ben je nu zelf aan het trollen
pi_203737011
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:06 schreef Harlekien2 het volgende: [..] Stel, na al deze explosies en 'aanvallen' en Rusland valt Oekraïne niet binnen. Waren het achteraf dan nog steeds false flag operations? Hier gaf jij het volgende antwoord op: "Ja natuurlijk" Wil je dat even toelichten? Ga je hier ook nog op in? Of ontwijk je dat voor het gemak maar even?
Zelfs quoten gaat je niet meer goed af. Het lijkt er echt op alsof het niet zo goed met je gaat. Ik heb daarnaast allang uitlegt waarom een false flag operatie “natuurlijk” nog steeds een false flag operatie is.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:15:21 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737033
Gaat weer nergens over jongens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203737057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:26 schreef Harlekien2 het volgende: [..] Dit is precies het probleem. Mensen zoals jij gaan er automatisch vanuit dat Rusland zulke dingen doet. Wat er ook gebeurt in de gehele situatie: Russia is the bad guy. Dat is niet erg. Dat wordt ons al sinds de koude oorlog ingeprent. Maar ik zou je toch aanraden om met een ietwat objectieve bril naar de situatie te kijken. Bovendien zijn false flag operations niet zo populair onder Rusland hoor. En Rusland is echt niet zo'n gangsterstaat gerund door maffioso. Als je dat echt meent dan raad ik je aan nog wat onderzoek te gaan doen.
Objectieve bril, grapjas. Waarom zou Oekraïne juist nu er een massaal vijandelijk leger opbouw is bij zijn grens, mortieren afgaan schieten? Want dan komen ze sneller bij de navo? (is al ontzegd door de navo lidstaten), of omdat dit het juiste moment is voor een verrassingsaanval op de rebellen regio's?
pi_203737059
Op zich wel bijzondere tijden, bij de eerste Golfoorlog was je qua nieuws aangewezen op radio en TV en dan ook precies wat je voorgeschoteld kreeg. Eventueel kon je nog de korte golf op en wat zenders uit het buitenland pakken of CNN via de kabel maar dat was het dan ook. Nog weer vroeger kwam het nieuws per telegraafpaal of zelfs te paard.

Tegenwoordig heb je dankzij het internet een overvloed aan informatie en daardoor ook (net als vroeger) desinformatie.

Wees je daar bewust van, iedere partij in een conflict maakt zich daar schuldig aan.
pi_203737061
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:15 schreef sp3c het volgende:
Gaat weer nergens over jongens
Deze vreemde vogel fabriceert standpunten alsof ze van mij zijn om ze vervolgens zelf weer te weerleggen :')

Over false flags gesproken lol
pi_203737073
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Deze vreemde vogel fabriceert standpunten alsof ze van mij zijn om ze vervolgens zelf weer te weerleggen :')

Over false flags gesproken lol
Stel, na al deze explosies en 'aanvallen' en Rusland valt Oekraïne niet binnen.
Waren het achteraf dan nog steeds false flag operations?

Hier gaf jij het volgende antwoord op: "Ja natuurlijk" Wil je dat even toelichten? Ga je hier ook nog op in? Of ontwijk je dat voor het gemak maar even?

Geef ff antwoord
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:22:20 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737110
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:18 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Hier gaf jij het volgende antwoord op: "Ja natuurlijk" Wil je dat even toelichten? Ga je hier ook nog op in? Of ontwijk je dat voor het gemak maar even?

Geef ff antwoord
deadline verschoven misschien of de actie had niet het gewenste effect ofzo, kan vanalles zijn

niet dat ik denk dat het een false flag is hier, die term is mij wat overhyped voor mijn gevoel maar het lijkt me ook weer niet onmogelijk en of ze er wel of geen gevolg aan geven maakt voor de definitie weinig uit lijkt mij
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:25:18 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203737145
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:26 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Dit is precies het probleem. Mensen zoals jij gaan er automatisch vanuit dat Rusland zulke dingen doet. Wat er ook gebeurt in de gehele situatie: Russia is the bad guy. Dat is niet erg. Dat wordt ons al sinds de koude oorlog ingeprent. Maar ik zou je toch aanraden om met een ietwat objectieve bril naar de situatie te kijken.

Bovendien zijn false flag operations niet zo populair onder Rusland hoor. En Rusland is echt niet zo'n gangsterstaat gerund door maffioso. Als je dat echt meent dan raad ik je aan nog wat onderzoek te gaan doen.
Ik ben behoorlijk objectief. En met mij nog best wel wat meer users volgens mij.

Als er iemand niet objectief is, ben jij het wel. _O-
pi_203737154
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:18 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Geef ff antwoord
Ik word godverdomme echt kankernaar van dit debiele gezuig van je.

Antwoord op je vraag:

Als Rusland false flag operaties heeft uitgevoerd, en Rusland valt Oekraïne vervolgens niet binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland uitgevoerd zou hebben nog steeds false flag operaties.

Als Rusland geen false flag operaties uitgevoerd zou hebben, en Rusland valt Oekraïne vervolgens niet binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland niet uitgevoerd zou hebben nog steeds geen false flag operaties van Rusland.

Nog een variant:

Als Rusland geen false flag operaties uitgevoerd zou hebben, en Rusland valt Oekraïne vervolgens wél binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland niet uitgevoerd zou hebben nog steeds geen false flag operaties van Rusland.

Is het zo godverdomme duidelijk? Of is er nog een toelichting van 2500 woorden nodig om dit hierboven nader toe te lichten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2022 13:26:34 ]
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:28:12 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737181
het is een wat vreemde vraag idd

waarom zou de definitie achteraf veranderen?
het is het of het is het niet
pi_203737204
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Objectieve bril, grapjas. Waarom zou Oekraïne juist nu er een massaal vijandelijk leger opbouw is bij zijn grens, mortieren afgaan schieten? Want dan komen ze sneller bij de navo? (is al ontzegd door de navo lidstaten), of omdat dit het juiste moment is voor een verrassingsaanval op de rebellen regio's?
Het één sluit het ander niet uit. En ze komen inderdaad niet sneller bij de NAVO, maar krijgen wel wapens en steun. Tsjah.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:29:32 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737206
als de hardlopers na het startschot ipv beginnen te hollen naar de kleedkamer gaan om te douchen enzo dan is het niet ineens geen startschot meer

toch?
pi_203737208
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:
het is een wat vreemde vraag idd

waarom zou de definitie achteraf veranderen?
het is het of het is het niet
Ja precies :D
pi_203737211
Jullie weten dat je zelfs hier keihard getrolld wordt uit één of andere fabriekshal?
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:30:07 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:29 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Het één sluit het ander niet uit. En ze komen inderdaad niet sneller bij de NAVO, maar krijgen wel wapens en steun. Tsjah.
dat krijgen ze al een hele tijd
pi_203737219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:29 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
geef eens antwoord op mn vraag, waarom nu?

(die navo vraag had ik zelf al beantwoord in mn stuk).
pi_203737231
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:29 schreef byah het volgende:
Jullie weten dat je zelfs hier keihard getrolld wordt uit één of andere fabriekshal?
Is het zo slecht gesteld met de werkomstandigheden in Rusland? ;(
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:31:59 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737251
hou nou op met dat gezeur over die trollenfabrieken man, die komen echt niet hier 5 mensen overtuigen van raketten die in 5 seconden de hele wereld kunnen raken enzo
pi_203737262
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ik word godverdomme echt kankernaar van dit debiele gezuig van je.

Antwoord op je vraag:

Als Rusland false flag operaties heeft uitgevoerd, en Rusland valt Oekraïne vervolgens niet binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland uitgevoerd zou hebben nog steeds false flag operaties.

Als Rusland geen false flag operaties uitgevoerd zou hebben, en Rusland valt Oekraïne vervolgens niet binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland niet uitgevoerd zou hebben nog steeds geen false flag operaties van Rusland.

Nog een variant:

Als Rusland geen false flag operaties uitgevoerd zou hebben, en Rusland valt Oekraïne vervolgens wél binnen, dan zijn de false flag operaties die Rusland niet uitgevoerd zou hebben nog steeds geen false flag operaties van Rusland.

Is het zo godverdomme duidelijk? Of is er nog een toelichting van 2500 woorden nodig om dit hierboven nader toe te lichten?
Duidelijk inderdaad. Maar vanuit de kant van Oekraïne wordt heel snel geroepen dat het om een false flag zou gaan, met als gevolg dat Rusland een reden zou hebben om daarna Oekraïne binnen te vallen. Als dat daarna niet gebeurt, dan zou het net zo goed niet om een false flag operation kunnen gaan. Maar juist om een daadwerkelijke aanslag.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:33:22 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:32 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Duidelijk inderdaad. Maar vanuit de kant van Oekraïne wordt heel snel geroepen dat het om een false flag zou gaan, met als gevolg dat Rusland een reden zou hebben om daarna Oekraïne binnen te vallen. Als dat daarna niet gebeurt, dan zou het net zo goed niet om een false flag operation kunnen gaan. Maar juist om een daadwerkelijke aanslag.
of een ongeluk
pi_203737301
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
geef eens antwoord op mn vraag, waarom nu?

(die navo vraag had ik zelf al beantwoord in mn stuk).
Omdat Rusland de schijn al tegen heeft en het westen al aan heeft gegeven Oekraïne te steunen.
pi_203737305
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
of een ongeluk
Zou inderdaad ook kunnen, maar lijkt me allemaal wel heel toevallig dan.
pi_203737312
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 19-02-2022 13:36:25 (flikker op) ]
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:36:04 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737314
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:35 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Zou inderdaad ook kunnen, maar lijkt me allemaal wel heel toevallig dan.
het is niet heel ongebruikelijk dat er wat ontploft in oorlogsgebied, zeker niet als mensen zich beginnen te verplaatsen
pi_203737315
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:32 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ja joh, hehe. Blij dat we elkaar begrijpen.

Het mocht even duren
pi_203737328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:36 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ja joh, hehe. Blij dat we elkaar begrijpen.

Het mocht even duren
Excuus, moet hierin toch toegeven dat ik wat vooringenomen heb gereageerd.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:37:24 #29
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203737333
Defense Intelligence Ukraine:

Moet dat zwart gekleurde land Rusland voorstellen?
are we infinite or am I alone
pi_203737342
Was grapske @sp3c
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:38:05 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737348
ja dat snap ik maar als ik net zeg niet doen dan moet je het niet doen natuurlijk
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 13:38:15 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737354
false flag was dat zelfs
pi_203737355
oke sorry
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:40:49 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203737386
Of dit een false flag is? Waarschijnlijker zijn het donbass gekkies die hun kans schoon zien om shit te veroorzaken in de wetenschap dat Oekraïne het lastig zal vinden om een antwoord te vinden.

De Russische “ongerustheid” over “een mogelijke inval van Oekraïne in donbass” maken FF dan wel weer wat meer aannemelijk. Dat is tenslotte het belangrijkste doel van een FF operatie. Een eigen optreden, in dit geval een inval, rechtvaardigen.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:41:35 #35
68638 Zwansen
pi_203737398
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:37 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Excuus, moet hierin toch toegeven dat ik wat vooringenomen heb gereageerd.
Nu weet ik zeker dat je geen Russische trol bent aangezien Russen geen emotie kennen.
pi_203737415
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

Of dit een false flag is? Waarschijnlijker zijn het donbass gekkies die hun kans schoon zien om shit te veroorzaken in de wetenschap dat Oekraïne het lastig zal vinden om een antwoord te vinden.

De Russische “ongerustheid” over “een mogelijke inval van Oekraïne in donbass” maken FF dan wel weer wat meer aannemelijk. Dat is tenslotte het belangrijkste doel van een FF operatie. Een eigen optreden, in dit geval een inval, rechtvaardigen.
Nou nee, niet helemaal.
Ik ben zelf van mening dat we net zoveel reden hebben om aan te nemen dat het een false flag is, als niet.
Daarnaast vind ik dat de mening hier al snel uit gaat dat het wel het geval zou zijn om dus een inval te rechtvaardigen.

Wat je schetst zou inderdaad ook nog kunnen, dat de seperatisten er achter te zetten om druk uit te oefenen op Moskou. We weten het simpelweg niet.

EDIT: Ik zie dat je het stukje over mij hebt weggehaald, ik laat mijn stukje vooralsnog even staan, mocht je er op willen reageren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2022 13:44:40 ]
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:54:48 #37
403588 mcmlxiv
pi_203737499
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:43 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Nou nee, niet helemaal.
Ik ben zelf van mening dat we net zoveel reden hebben om aan te nemen dat het een false flag is, als niet.
Daarnaast vind ik dat de mening hier al snel uit gaat dat het wel het geval zou zijn om dus een inval te rechtvaardigen.

Wat je schetst zou inderdaad ook nog kunnen, dat de seperatisten er achter te zetten om druk uit te oefenen op Moskou. We weten het simpelweg niet.

EDIT: Ik zie dat je het stukje over mij hebt weggehaald, ik laat mijn stukje vooralsnog even staan, mocht je er op willen reageren.
Dat zeg ik toch ook? Dat de kans niet meer dan 50/50 is?

Dat het als een rechtvaardiging gebruikt zal worden, mocht er een inval komen lijkt mij dan wel weer een zekerheid. De huidige “ongerustheid” van Rusland is daar een duidelijke aanwijzing voor. Putin probeert verdeeldheid te creëren en Oekraïne als dader neer te zetten. Dat doet hij al jaren en sommigen nemen hem daarin serieus.
pi_203737543
quote:

Ik post hem hier nog maar een keer:

https://warontherocks.com(...)ukraine-could-start/

Het feit dat de evacuatie filmpjes al op woensdag zijn opgenomen maakt het er steeds aannemelijker op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203737563
quote:

Uiteindelijk blijft het toch iets dat je, in ieder geval met de informatie van nu, in termen van kansen moet zien. En gezien de risico's die er voor Oekraïne aan vast zitten gecombineerd met wat ze er potentieel mee te winnen hebben is de kans wel erg klein dat die aanvallen van regeringstroepen afkomstig zijn.
pi_203737596
EU is deze winter 'voorbereid' op stopzetting van levering Russisch gas
https://www.nu.nl/economi(...)ng-russisch-gas.html

De inval in de Ukraine mag beginnen. Ik vind die Putin eem irritante treuzelaar. Onze economien zijn oververhit en hij moet ons nu wel ff behulpzaam willen zijn die af te koelen en tevens de nodige ukrainse werkkrachten onze kant op te dirigeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203737623
Als we willen weten wat de meer voor de hand liggende scenario’s zijn is een verkenning binnen de regio’s van Rusland de moeite waard. Zoals eerder opgemerkt, Tsjetsjenië is het ideaalbeeld voor de oligarchie. Nou, ik krijg er de rillingen van. Zelfs in de Tachtigjarige oorlog hadden we het beter, ter vergelijking.

De crux is gewoon dat welke vorm van toegeven aan wat in het Kremlin zit een garantie is voor escalatie. Dat klinkt absoluut tegendraads, maar wat er zit is op geen enkele wijze conform aan hoe wij macht en scheiding van macht zien. Het is pur sang een crimineel regime van inlichtingenofficieren en georganiseerde misdaad die de macht gegrepen hebben om hun eigen land uit te knijpen. Met termijnagenda en een bereidheid tot geweld en gulzigheid die wij gewoon niet kennen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203737668
pi_203737784
Ik heb me eindelijk een beetje in de materie kunnen verdiepen, en het is niet zo zwart wit als ik eerst dacht. :)

Putin heeft zichzelf een beetje in de nesten gewerkt, is mijn indruk. En die gaat straks wild om zich heen slaan, omdat hij geen andere keus meer heeft. De schuld ligt vooral bij hem, maar de nationalisten in Oekraine hebben bewust met vuur gespeeld, en daar zit dus ook wel een probleem, alhoewel ik ze groot gelijk geef.

Dit had in een veel eerder stadium aangekaart moeten worden. Je kunt dus ook wel een aantal vraagtekens zetten bij Westerse inlichtingsdiensten en regeringen, die hebben zitten slapen. Enfin, dat hebben we wel vaker gehoord.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203737791
Morgen einde van de Olympische Spelen en dinsdag vallen ze binnen.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 19 februari 2022 @ 14:34:07 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203737821
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:31 schreef einzeinz het volgende:
Waarom dinsdag?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 14:41:08 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203737901
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarom dinsdag?
hij roept maar wat joh, iedere dag een nieuwe voorspelling
pi_203737962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:31 schreef einzeinz het volgende:
Bedankt Carolien de Bree
pi_203738010
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarom dinsdag?
Poetin moet maandag eerst nog wat boodschappen doen bij de Albert Heijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203738086
https://warontherocks.com(...)l-a-russian-victory/

quote:
The plans of a country facing invasion by a larger foe rest on a fragile hope: Once a nation’s conventional defenses are defeated, a pre-planned, citizen resistance will arise and contest the occupying invaders. Partisan warfare will impose costs on the occupiers, prevent the enemy from consolidating gains, and create the time and space required to receive external support for liberation. If Russia launches a fresh invasion, Ukraine will surely seek to fall back on such a strategy. Kyiv’s resistance plans — which have been carefully and loudly choreographed — are a key part of its hopes to deter Russia.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 14:59:11 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203738110
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:50 schreef TLC het volgende:

[..]
Poetin moet maandag eerst nog wat boodschappen doen bij de Albert Heijn
https://www.ad.nl/binnenl(...)oorschoten~ab782c5b/
quote:
Iemand vertelt de lokale krant dat Poetin een keer boodschappen heeft gedaan bij Albert Heijn; hij was best klein. De Russische leider werd vergezeld door lijfwachten. 'Ik heb wel eens een geblindeerde auto in de parkeerkelder zien verdwijnen', zegt een ander. 'Maar verhalen over kleerkasten en beveiligingsdiensten zijn overdreven.'
pi_203738138
quote:
Zijn dochter woont in Nederland, dus heel vreemd is het niet als hij regelmatig in Nederland komt.
pi_203738140
quote:
Zie je wel, die beste man wil ook zegeltjes sparen om eens een dagje naar de Efteling te kunnen :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 19 februari 2022 @ 15:04:23 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203738150
quote:
Hij heeft natuurlijk lekker de Nederlandse cultuur gesnoven door een saucijzenbroodje te kopen
pi_203738160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:02 schreef TLC het volgende:

[..]
Zie je wel, die beste man wil ook zegeltjes sparen om eens een dagje naar de Efteling te kunnen :)
Of een homobar bezoeken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203738267
quote:
Bij een inval in Oekraïne zal Nederland als sanctie de bonuskaart van Poetin stopzetten.
pi_203738307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bij een inval in Oekraïne zal Nederland als sanctie de bonuskaart van Poetin stopzetten.
En hij mag niet meer meedoen met de spaaracties!
pi_203738447
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Gewoon gedwongen bij de Aldi shoppen, weet hij ook eens hoe het voor ons plebs voelt.
pi_203738542
quote:

[..]
Waarom dinsdag?
22/2/22

Putin houdt ook van cijfer 2. Symbolischer kan haast niet. Dus zou het er op wagen.
Cindy De Vuyst
pi_203738558
twitter

Dat er meer mogen volgen. Zelensky heeft hier trouwens een punt:

twitter

Hadden eerder meer moeten doen.
pi_203738611
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Of een homobar bezoeken.
Wat een kleuterniveau…
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:04:52 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203738677
twitter
pi_203738790
Wel heel toevallig hè dat er jaren lang oorlog is in dat gebied en nu ineens vliegen er raketten en mortieren over de grens naar Rusland .
pi_203738825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Zijn dochter woont in Nederland,
Volgens mij al jaren niet meer.
pi_203738847
quote:

[..]
Zware straf wel.
pi_203738879
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:20 schreef SoldMayor het volgende:
Wel heel toevallig hè dat er jaren lang oorlog is in dat gebied en nu ineens vliegen er raketten en mortieren over de grens naar Rusland .
Wat insinueer je?
pi_203738903
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
22/2/22

Putin houdt ook van cijfer 2. Symbolischer kan haast niet. Dus zou het er op wagen.
|:)
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:36:11 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203738972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
22/2/22

Had ie beter op 11/11/1111 om 11:11:11 kunnen aanvallen hea
pi_203738979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:27 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Wat insinueer je?
Het zelfde wat ik, de navo en ieder wel denkend mens zegt:

Rusland doet aan false flag acties.
pi_203739006
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Wel mooi dat je dat voor hem in kunt vullen.
Heb je trouwens ook bewijs voor je insinuaties?
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:44:18 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203739055
twitter

Is het al begonnen? Nou...
pi_203739069
quote:

[..]
Nee, Wobke en Ollongren gaan Poetin de wacht aanzeggen. Dát zal hem wel doen broekpoepen....

:')
pi_203739073
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:48 schreef Solstice1 het volgende:
[ twitter ]

Dat er meer mogen volgen. Zelensky heeft hier trouwens een punt:

[ twitter ]

Hadden eerder meer moeten doen.
Oekrains 'appeasment' helpt anders ook niet mee. Hoeveel meer bewijs van een invasie wil je hebben. Er had allang een algehele mobilisatie moeten worden afgekondigd zodat de Russen ook militair gezien wel 2x zouden nadenken. Met het laffe gedrag van de president hebben ze militair iig niets te vrezen. Capitulatie binnen een paar dagen.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 16:51:58 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739126
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

wat zegt de topicpointer?

nou?

NOU?????

N O U ? ? ? ? ? ? ? ? ?
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:54:25 #74
68638 Zwansen
pi_203739139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, Wobke en Ollongren gaan Poetin de wacht aanzeggen. Dát zal hem wel doen broekpoepen....

Nou, als Wopke zegt dat we even geen zaken meer gaan doen met Rusland wordt Putin niet blij…
pi_203739155
Make my day!
pi_203739161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dit is toch niets nieuws?
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:56:28 #77
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203739164
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is pur sang een crimineel regime van inlichtingenofficieren en georganiseerde misdaad die de macht gegrepen hebben om hun eigen land uit te knijpen. Met termijnagenda en een bereidheid tot geweld en gulzigheid die wij gewoon niet kennen.
Bedoel je dan Rusland, Amerika of de EU?

Uiteindelijk is het allemaal één pot nat.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2022 @ 16:58:38 #78
88815 The_Emotion
98.3
pi_203739191
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat zegt de topicpointer?

nou?

NOU?????

N O U ? ? ? ? ? ? ? ? ?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:01:44 #79
24730 burger
Jan met de pet
pi_203739229
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 15:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat gaat te ver! Hij heeft daar eerlijk voor gespaard...
Alles komt goed. ...............toch?
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:01:58 #80
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203739234
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Een uur lang samen met Ollongren in een kamer verblijven, zal voor Poetin aanvoelen als drie jaar strafkamp in Rusland.

En gelijk heeft ie ook, hypocriet kreng dat ze is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_203739240
twitter

twitter

twitter
pi_203739263
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:02 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

_O-
pi_203739270
Ik vind Ollongren een goede naam voor een minister van Defensie. Beter dan Wopke. Het heeft iets Scandinavisch.
pi_203739281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:02 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
:N
Hoe veel valse vlaggen wil je hebben zeg.
zie email 27 oktober
pi_203739327
Russische propaganda bereidt het publiek al voor op een oorlog.

Evacuaties in de Donbas vinden plaats omdat ''officials had warned that Kiev's military could attack them at any moment''.

En hier beelden van de mobilisatie:
pi_203739377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Who gives a fuck.
De Oekraine gaat dat gebied kwijt raken en niemand die dit kan verhinderen.
Ze hebben gegokt op het Westen en worden zodirekt keihard in de steek gelaten.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen om Minsk akkoord te eerbiedigen.
pi_203739378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:04 schreef Jojoke het volgende:
Ik vind Ollongren een goede naam voor een minister van Defensie. Beter dan Wopke. Het heeft iets Scandinavisch.
Het maakt me geen reet uit hoe ze heten, maar een minimale vereiste zou mijn inziens moeten zijn dat je ervaring hebt binnen defensie. Maar schijnbaar is het binnen NL traditie om een complete leek op dat gebied op deze positie te plaatsen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203739387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Who gives a fuck.
De Oekraine gaat dat gebied kwijt raken en niemand die dit kan verhinderen.
Ze hebben gegokt op het Westen en worden zodirekt keihard in de steek gelaten.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen om Minsk akkoord te eerbiedigen.
Het Minsk-akkoord is een opgedrongen schaamlap.
pi_203739406
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het Minsk-akkoord is een opgedrongen schaamlap.
Again, who gives a fuck.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:16:32 #90
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203739426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:04 schreef Jojoke het volgende:
idd met "wopke" ga je geen oorlog winnen ....
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 17:16:54 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:16 schreef kibo het volgende:

[..]
idd met "wopke" ga je geen oorlog winnen ....
de minister hoeft doorgaans ook niet te knokken
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 17:17:12 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739442
behalve voor zijn budget hihaho
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:17:15 #93
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203739443
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
de minister hoeft doorgaans ook niet te knokken
goh ....
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 17:18:11 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739460
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:17 schreef kibo het volgende:

[..]
goh ....
is echt waar

doet er geen reet toe oftie wel of niet ervaring heeft bij defensie zolang die maar weet hoe hij (of zij) zich in de politiek moet bewegen
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 17:19:14 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739483
niet dat ik veel vertrouwen heb in Hoekstra zijn politieke kunstjes maar dat is weer een ander verhaal
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:19:23 #96
403588 mcmlxiv
pi_203739487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Again, who gives a fuck.
De Russen als straks hun economie nog verder het putje in geduwd wordt.
pi_203739489
Vraag me wel af wat de objective is van Rusland. Ze kunnen best wel snel winnen en hopen dat Oekraïne met een wit vlaggetje gaat zwaaien. Het probleem voor Rusland is de guerilla oorlog daarna, maar wie zegt dat Oekraïne dat grootschalig gaat doen? En als dat wel zo is, wat is het antwoord van Rusland daarop?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 17:20:19 #98
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203739503
quote:
Mortars explode as Ukraine minister tours frontline

A dozen mortar shells fell within a few hundred meters (yards) of Ukraine’s interior minister on Saturday as he met journalists on a tour of the frontline with Russian-backed rebels.
The minister, Denys Monastyrskiy, was forced to seek cover as the shells exploded, shortly after he gave on camera interviews to international media, AFP correspondents saw.

[..]
are we infinite or am I alone
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 17:21:00 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203739514
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me wel af wat de objective is van Rusland. Ze kunnen best wel snel winnen en hopen dat Oekraïne met een wit vlaggetje gaat zwaaien. Het probleem voor Rusland is de guerilla oorlog daarna, maar wie zegt dat Oekraïne dat grootschalig gaat doen? En als dat wel zo is, wat is het antwoord van Rusland daarop?
waarom zouden ze het land uberhaupt bezetten?

ze zetten een landverbinding op met de Krim en ruimen alle zware wapens op rondom de enclaves, veel meer gaan ze niet doen gok ik, meer hebben ze ook niet nodig en als de Oekrainers verder uit de buurt blijven is het zo gedaan

als ze al wat gaan doen
pi_203739526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Baghdad Bob was geloofwaardiger dan de Oekrainse regering die alles maar aan het downplayen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')