het is niet heel ongebruikelijk dat er wat ontploft in oorlogsgebied, zeker niet als mensen zich beginnen te verplaatsenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:35 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Zou inderdaad ook kunnen, maar lijkt me allemaal wel heel toevallig dan.
Ja joh, hehe. Blij dat we elkaar begrijpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:32 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Duidelijk inderdaad. Maar vanuit de kant van Oekraïne wordt heel snel geroepen dat het om een false flag zou gaan, met als gevolg dat Rusland een reden zou hebben om daarna Oekraïne binnen te vallen. Als dat daarna niet gebeurt, dan zou het net zo goed niet om een false flag operation kunnen gaan. Maar juist om een daadwerkelijke aanslag.
Excuus, moet hierin toch toegeven dat ik wat vooringenomen heb gereageerd.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:36 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ja joh, hehe. Blij dat we elkaar begrijpen.
Het mocht even duren
Nu weet ik zeker dat je geen Russische trol bent aangezien Russen geen emotie kennen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:37 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Excuus, moet hierin toch toegeven dat ik wat vooringenomen heb gereageerd.
Nou nee, niet helemaal.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Of dit een false flag is? Waarschijnlijker zijn het donbass gekkies die hun kans schoon zien om shit te veroorzaken in de wetenschap dat Oekraïne het lastig zal vinden om een antwoord te vinden.
De Russische “ongerustheid” over “een mogelijke inval van Oekraïne in donbass” maken FF dan wel weer wat meer aannemelijk. Dat is tenslotte het belangrijkste doel van een FF operatie. Een eigen optreden, in dit geval een inval, rechtvaardigen.
Dat zeg ik toch ook? Dat de kans niet meer dan 50/50 is?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:43 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Nou nee, niet helemaal.
Ik ben zelf van mening dat we net zoveel reden hebben om aan te nemen dat het een false flag is, als niet.
Daarnaast vind ik dat de mening hier al snel uit gaat dat het wel het geval zou zijn om dus een inval te rechtvaardigen.
Wat je schetst zou inderdaad ook nog kunnen, dat de seperatisten er achter te zetten om druk uit te oefenen op Moskou. We weten het simpelweg niet.
EDIT: Ik zie dat je het stukje over mij hebt weggehaald, ik laat mijn stukje vooralsnog even staan, mocht je er op willen reageren.
Ik post hem hier nog maar een keer:quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Of dit een false flag is? Waarschijnlijker zijn het donbass gekkies die hun kans schoon zien om shit te veroorzaken in de wetenschap dat Oekraïne het lastig zal vinden om een antwoord te vinden.
De Russische “ongerustheid” over “een mogelijke inval van Oekraïne in donbass” maken FF dan wel weer wat meer aannemelijk. Dat is tenslotte het belangrijkste doel van een FF operatie. Een eigen optreden, in dit geval een inval, rechtvaardigen.
Uiteindelijk blijft het toch iets dat je, in ieder geval met de informatie van nu, in termen van kansen moet zien. En gezien de risico's die er voor Oekraïne aan vast zitten gecombineerd met wat ze er potentieel mee te winnen hebben is de kans wel erg klein dat die aanvallen van regeringstroepen afkomstig zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom dinsdag?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:31 schreef einzeinz het volgende:
Morgen einde van de Olympische Spelen en dinsdag vallen ze binnen.
hij roept maar wat joh, iedere dag een nieuwe voorspellingquote:
Bedankt Carolien de Breequote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:31 schreef einzeinz het volgende:
Morgen einde van de Olympische Spelen en dinsdag vallen ze binnen.
Poetin moet maandag eerst nog wat boodschappen doen bij de Albert Heijnquote:
quote:The plans of a country facing invasion by a larger foe rest on a fragile hope: Once a nation’s conventional defenses are defeated, a pre-planned, citizen resistance will arise and contest the occupying invaders. Partisan warfare will impose costs on the occupiers, prevent the enemy from consolidating gains, and create the time and space required to receive external support for liberation. If Russia launches a fresh invasion, Ukraine will surely seek to fall back on such a strategy. Kyiv’s resistance plans — which have been carefully and loudly choreographed — are a key part of its hopes to deter Russia.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oorschoten~ab782c5b/quote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Poetin moet maandag eerst nog wat boodschappen doen bij de Albert Heijn
quote:Iemand vertelt de lokale krant dat Poetin een keer boodschappen heeft gedaan bij Albert Heijn; hij was best klein. De Russische leider werd vergezeld door lijfwachten. 'Ik heb wel eens een geblindeerde auto in de parkeerkelder zien verdwijnen', zegt een ander. 'Maar verhalen over kleerkasten en beveiligingsdiensten zijn overdreven.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |