abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:53:57 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203682252

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
EINDE TIJDPERK COR

CORRED

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203682304
Hebben de modjes nu 50+ posts uit het vorige deel moeten halen? Ik heb de avondrel blijkbaar gemist :D
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:59:31 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203682354
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:56 schreef zalkc het volgende:
Hebben de modjes nu 50+ posts uit het vorige deel moeten halen? Ik heb de avondrel blijkbaar gemist :D
Watskebeurt?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203682356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:56 schreef zalkc het volgende:
??
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 februari 2022 @ 21:59:37 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203682358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Niet iedereen is blij als dergelijke maatregelen worden afgeschaft. Ik vond thuiswerken een hele uitkomst, voor mij hoeft dat niet altijd 100% te blijven, maar 5 dagen op kantoor doe ik echt nooit meer. Jij wel dus, als het kan?
Nope, thuiswerken en lege wegen zijn ideaal. Alleen zeg ik dan wel eerlijk dat ik die maatregelen wil houden om egoïstische redenen en speel ik het niet over de rug van de ernstig zieken.
pi_203682380
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nope, thuiswerken en lege wegen zijn ideaal. Alleen zeg ik dan wel eerlijk dat ik die maatregelen wil houden om egoïstische redenen en speel ik het niet over de rug van de ernstig zieken.
Dat schreef ik ergens al, mensen zijn geconditioneerd om vrijheid als egoistisch te zien ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203682392
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mee eens, thuiswerken mag (om een hoop redenen) best blijven. Net zoals een andere houding van werkgevers als het om ziekteverzuim gaat.

Maar een permanente wet die zegt dat je een boete krijgt als je geen 1,5 meter afstand houdt of geen mondkapje draagt? Dat zie ik nooit realiteit worden. Behalve misschien in één of andere dystopische fantasie.

Over 2 weken hebben we weer stampvolle kroegen. Dan kunnen we dit forum naar het archief verhuizen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_203682400
OV boos om blijven mondkapjesplicht
De openbaarvervoerbedrijven zijn het er niet mee eens dat in trein, bus, tram en metro het mondkapje voorlopig verplicht blijft. Zorgminister Ernst Kuipers maakte de verlenging van die coronamaatregel dinsdagavond bekend. Overal vervalt de mondkapjesplicht, maar nog niet in het openbaar vervoer en op luchthavens.

,,We zijn verbaasd dat het mondkapje als enige in het ov blijft. Als we die nu niet schrappen, wanneer dan wel? We kunnen dit onze reiziger niet uitleggen", zegt topvrouw Marjan Rintel van de Nederlandse Spoorwegen.

Ook branchevereniging OV-NL maakt zich kwaad. ,,De bereidheid in de samenleving om een mondkapje te dragen neemt al geruime tijd af. Dit geldt ook in en rond het ov. De boa’s in het ov hebben hierover dagelijks discussies met reizigers, die regelmatig uitmonden in incidenten", meldt de organisatie. ,,Als straks op alle plekken de mondkapjesplicht komt te vervallen, behalve in het ov, dan is dit niet meer te volgen voor reizigers. Daarnaast komt er een enorme druk te liggen op de handhaving van de mondkapjesplicht in het ov."
pi_203682432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:01 schreef Oliver23 het volgende:
De openbaarvervoerbedrijven zijn het er niet mee eens dat in trein, bus, tram en metro het mondkapje voorlopig verplicht blijft. Zorgminister Ernst Kuipers maakte de verlenging van die coronamaatregel dinsdagavond bekend. Overal vervalt de mondkapjesplicht, maar nog niet in het openbaar vervoer en op luchthavens.

,,We zijn verbaasd dat het mondkapje als enige in het ov blijft. Als we die nu niet schrappen, wanneer dan wel? We kunnen dit onze reiziger niet uitleggen", zegt topvrouw Marjan Rintel van de Nederlandse Spoorwegen.

Ook branchevereniging OV-NL maakt zich kwaad. ,,De bereidheid in de samenleving om een mondkapje te dragen neemt al geruime tijd af. Dit geldt ook in en rond het ov. De boa’s in het ov hebben hierover dagelijks discussies met reizigers, die regelmatig uitmonden in incidenten", meldt de organisatie. ,,Als straks op alle plekken de mondkapjesplicht komt te vervallen, behalve in het ov, dan is dit niet meer te volgen voor reizigers. Daarnaast komt er een enorme druk te liggen op de handhaving van de mondkapjesplicht in het ov."
~O> ~O> ~O>
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203682488
Ja weg met die bekpamper in het OV!
pi_203682496
quote:

Terechte vraag.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:07:00 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203682511
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
??
Het postnummer (naast de datetime) loopt wel door als er posts worden verwijderd als je het topic automatisch laat updaten. De laatste post in het vorige deel had 353, normaal is de max 301
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203682525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:26 schreef Evenstar het volgende: [..] Nee, maar met de maatregelen van de afgelopen weken (wat geen lockdown was) kon heel veel van die dingen die ik hierboven heb genoemd niet. Tribunes waren leeg, horeca moest vroeg dicht, geen concerten, geen evenementen, in december gingen de scholen eerder dicht, reizen is niet makkelijk etc. etc. Men moet echt weer leren leven lijkt het. Leven is mooi, maar soms ook oneerlijk of gevaarlijk. Men lijkt dat laatste echt vergeten.
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succes

Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meer
pi_203682535
De TSA-richtlijn van mondkapjes in het vliegtuig loopt tot 18 maart en het is niet duidelijk of Biden hem gaat verlengen. American Airlines, Delta en Southwest willen ervan af. We zullen zien.
pi_203682570
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dus tegen mijn buurvrouw van 30 zeg ik morgen (gechargeerd): het leven is oneerlijk, jammer joh, dood gaan we allemaal, de anderen buren hebben recht op het oude leven alsof corona niet bestaat, succes
Ja. Dat hebben we (impliciet) altijd gedaan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203682581
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Spablauw214 het volgende:
De TSA-richtlijn van mondkapjes in het vliegtuig loopt tot 18 maart en het is niet duidelijk of Biden hem gaat verlengen. American Airlines, Delta en Southwest willen ervan af. We zullen zien.
Ik las dat op vluchten binnen Noorwegen of Scandinavië hij er al van af is. Dus dat zal in de toekomst wel bij meer landen gebeuren.
pi_203682610
quote:

[..]

Ik ben blij dat er weer meer mag, maar ik vind dat we nu wel heel makkelijk over de zwakkeren heen stappen. Dat is het meer
Maar is die buurvrouw volgend jaar niet mee kwetsbaar dan? Corona blijft. Wat wil je dan?
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:11:22 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203682612
quote:

[..]

We stappen helemaal niet makkelijk over de zwakkeren heen, we hebben ons 2 jaar in allerlei bochten gewrongen voor die groep. Misschien een keer stoppen met dat zwelgen in zelfmedelijden.
pi_203682628
quote:

Zou de TK dit al afdwingen of kunnen we dit intekenen voor 15 maart?
zie email 27 oktober
pi_203682637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik las dat op vluchten binnen Noorwegen of Scandinavië hij er al van af is. Dus dat zal in de toekomst wel bij meer landen gebeuren.
Volgens mij zijn die TSA- en IATA-regels min of meer de norm. Dus als de Amerikanen ermee kappen is het over denk ik. Fauci wil trouwens van geen wijken weten. Maar die denkt volgens mij dat we nooit meer terug kunnen naar normaal. Een soort Koopmans.
pi_203682657
quote:

[..]

Nou ik ben het niet met je eens. Zoveel jonge mensen zijn depressief omdat ze gevangen waren door lockdowns. Studenten die vertraging hebben opgelopen doordat ze niet naar de Uni konden. Geen mogelijkheden om sporten te doen die je wil, geen sociale samenkomsten. Het is nu idd tijd voor de mensen die al die tijd ouderen hebben beschermd en alleen maar ingeleverd hebben.
Meeste mensen hebben corona gehad of zijn gevaccineerd en zwakkeren moeten idd maar zelf wat meer opletten.
pi_203682662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar is die buurvrouw volgend jaar niet mee kwetsbaar dan? Corona blijft. Wat wil je dan?
Een overheid die meer controle probeert te houden. Dus bijvoorbeeld per dag 10.000 besmettingen nastreeft ipv "alles" los te laten.
pi_203682681
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Een overheid die meer controle probeert te houden. Dus bijvoorbeeld per dag 10.000 besmettingen nastreeft ipv "alles" los te laten.
En dan? Wat levert dat concreet nog op dan?
zie email 27 oktober
pi_203682687
Corona moet je maar accepteren. Als het je dood gaat worden is het pech.
pi_203682693
quote:

[..]
Waarom zouden we dat moeten nastreven volgens jou?
pi_203682712
quote:

[..]
Oké, alles weer dicht dus. Leuk. Kwetsbaren binnen, iedereen binnen.
Tap tap tap
pi_203682728
quote:

[..]

Wat wil je dan doen, wat denk je daarmee te bereiken en wanneer denk je daarmee te kunnen stoppen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_203682745
Ik zei het vanmiddag al maar dit voelt alsof je Nederland wil droogleggen uit solidariteit met afgekickte alcoholisten.
pi_203682751
Ik ben 3 weken geleden positief getest.
Voor mijn vlucht naar Tampa een test gedaan op het vliegveld(5 dagen geleden). Deze was negatief.
Nu net een test gedaan voor de terugreis, en ben weer positief. 🤔
pi_203682774
Boeien
pi_203682789
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:16 schreef patrickt37 het volgende:
Voor mijn vlucht naar Tampa een test gedaan op het vliegveld(5 dagen geleden). Deze was negatief.
Langere vakantie *O*
Tap tap tap
pi_203682802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou de TK dit al afdwingen of kunnen we dit intekenen voor 15 maart?
Wat is er 15 maart?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203682847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wat is er 15 maart?
Weegmoment.
zie email 27 oktober
pi_203682857
Oh en het is een dag voor de verkiezingen.
zie email 27 oktober
pi_203682876
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Oké, alles weer dicht dus. Leuk. Kwetsbaren binnen, iedereen binnen.
Ja dat. Graag. En als er ergens een besmetting is, alles in een omtrek van 20 km drie weken in een lockdown zoals ze in China doen. Dat wil ik inderdaad.
pi_203682884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die TSA- en IATA-regels min of meer de norm. Dus als de Amerikanen ermee kappen is het over denk ik. Fauci wil trouwens van geen wijken weten. Maar die denkt volgens mij dat we nooit meer terug kunnen naar normaal. Een soort Koopmans.
Tja geen idee wat die willen. Elke pandemie is eindig en vaak betekent dat een virus gewoon nog door de bevolking heen gaat maar de ziekte last gewoon niet meer erg is. Dus ja wat hun willen bereiken geen idee maar de nevenschade worden te hoog dus het is mooi geweest. Maatregelen houden uitvoorzorg is ook gewoon onzin.
pi_203682891
quote:
Dat wordt een langere reis ?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:21:47 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203682899
Oubaha is blij. Toch nog een smetje op een mooie dag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203682903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weegmoment.
Heb ik dat helemaal gemist?
pi_203682918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Heb ik dat helemaal gemist?
quote:
Op 15 maart beoordeelt het kabinet onder andere de nog geldende mondkapjesplicht in het OV, het verplichte testen voor toegang (1G) en het thuiswerkadvies.
https://www.rijksoverheid(...)er-open-in-3-stappen
zie email 27 oktober
pi_203682920
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ja dat. Graag. En als er ergens een besmetting is, alles in een omtrek van 20 km drie weken in een lockdown zoals ze in China doen. Dat wil ik inderdaad.
Zal even tegen mijn zieke buurman zeggen dat hij dan weer veilig is.
Tap tap tap
pi_203682926
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:20 schreef trein2000 het volgende:
Oh en het is een dag voor de verkiezingen.
En precies het midden van maart, wat een toeval allemaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203682944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
Oubaha is blij. Toch nog een smetje op een mooie dag.
De dikke gehaktbal in zak en as.
zie email 27 oktober
pi_203682966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat wordt een langere reis ?
Hoe kan een mens zo vlug weer zijn herbesmet?
pi_203682983
Het is weer een grote hosanna show op tv. Bij Beau nu een terugblik op de afgelopen 23 maanden zowat.

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203682988
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:23 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Hoe kan een mens zo vlug weer zijn herbesmet?
Denk dat het nog de vorige besmetting is. Schijnt een tijdje te blijven hangen.
Tap tap tap
pi_203682996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is weer een grote hosanna show op tv. Bij Beau nu een terugblik op de afgelopen 23 maanden zowat.

Want het is geen hosanna?
In Southern Sun
pi_203683005
twitter

Goeie zaak, jammer dat het nodig is. Gewoon feiten en cijfers als alternatief aanbieden voor allerlei indianenverhalen die rondgaan.

De Nederlandse containment-types gaan de komende tijd waarschijnlijk ook heel veel in het Engels twitteren en proberen internationale druk te creëren door te roepen dat Nederland genocide pleegt op de kwetsbaren. Maar goed dat deden ze al de hele pandemie, zolang er nog mensen hun huis uit mogen en zelf mogen weten wat voor soort mondkapje ze dragen...

quote:

Dit bookmarken op je telefoon voor als een conducteur moeilijk doet. _O_
pi_203683013
quote:
Ah die heb ik gemist inderdaad.
Laten we hopen dat ze dat voor 15 maart volledig afknallen, een maand is lang.
pi_203683016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Denk dat het nog de vorige besmetting is. Schijnt een tijdje te blijven hangen.
Maar voor mijn vlucht een negatieve test op Schiphol gedaan.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:25:38 #51
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203683019
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:

60% denkt dat coronamaatregelen terugkomt
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203683020
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zou wel lekker zijn.
11 uur vliegen zonder mondkap klinkt wel als genot inmiddels. _O_
(Ik denk dat het voorlopig nog blijft, maar we zullen het zien.)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_203683025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Want het is geen hosanna?
Het is nogal wiedes om te stellen dat het nu allemaal voorbij en klaar is lijkt me.
pi_203683045
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En precies het midden van maart, wat een toeval allemaal.
pi_203683048
Hoeveel mensen passen in de gemiddelde nachtclub? Vraag me af in hoeverre die grens van 500 personen nou impact heeft op het uitgaansleven.
pi_203683061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef Vasilevski het volgende:
De Nederlandse containment-types gaan de komende tijd waarschijnlijk ook heel veel in het Engels twitteren en proberen internationale druk te creëren door te roepen dat Nederland genocide pleegt op de kwetsbaren. Maar goed dat deden ze al de hele pandemie, zolang er nog mensen hun huis uit mogen en zelf mogen weten wat voor soort mondkapje ze dragen...

Die lockdoomers neem ik al langer niet meer serieus. Ik zag dat Feigl-Ding het al aan de stok had met het deense RIVM. Erg mooi.
zie email 27 oktober
pi_203683078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef jcdragon het volgende:

[..]
60% denkt dat coronamaatregelen terugkomt
De eerste weken na de ondertekening van een vredesverdrag zijn ook altijd onwennig. Over 2 maanden is Corona vergeten. Kunnen we gelijk eens kijken hoe iedereen eens fatsoenlijk gaat werken en produceren. En hoe we al die zombiebedrijven gaan lozen die de arbeidsmarkt verkloten.
pi_203683080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:26 schreef Cynicio het volgende:
Hoeveel mensen passen in de gemiddelde nachtclub? Vraag me af in hoeverre die grens van 500 personen nou impact heeft op het uitgaansleven.
Alleen de grote discotheken en de Paradiso's vallen daar onder.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_203683135
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Maar voor mijn vlucht een negatieve test op Schiphol gedaan.
Dan ben je :
1) of weer besmet in Tampa
2) of pech dat ze iets meer Rt's doen en wat meer oude cellen geharkt hebben bij de swap

Daarnaast kan je nog 8 weken PCR positief blijven als je pech hebt.

Kortom, een PCR beunhaas zoeken die een minder diepe swipe doet als je snel terug wilt naar Nederland.
pi_203683155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Haha, ja dat in het Engels twitteren/protesteren/filmpjes maken is inmiddels ook wel een beproefd concept aan het worden. Want je zaak (of het nou Zwarte Piet, corona of iets anders is) wordt blijkbaar sterker als een random medetwitteraar in het buitenland er ook een mening over gaat hebben.
pi_203683181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Alleen de grote discotheken en de Paradiso's vallen daar onder.
Er zijn genoeg zalen en clubs die boven de 500 zitten als ze max capaciteit draaien.
pi_203683265
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Waarom 20km? Waarom niet de stadsgrens? Of de provinciegrens? Of de landsgrens?

Weet je, ik snap best dat het moeilijk is dat de overheid stopt met de hand vasthouden van veel kwetsbaren. De mensen die écht kwetsbaar zijn zullen op de juiste manier beschermd moeten worden. Maar er zijn ook veel mensen die zich kwetsbaar wanen, die moeten daar echt iets mee.

Naast corona gaan er elk jaar ontzettend veel virussen rond, virussen waar die kwetsbaren ook erg ziek van kunnen worden. De verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft dan ook primair bij die kwetsbaren om zichzelf te beschermen.
pi_203683286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
De eerste weken na de ondertekening van een vredesverdrag zijn ook altijd onwennig. Over 2 maanden is Corona vergeten. Kunnen we gelijk eens kijken hoe iedereen eens fatsoenlijk gaat werken en produceren. En hoe we al die zombiebedrijven gaan lozen die de arbeidsmarkt verkloten.
Tegelijkertijd is er eerder een tijd geweest dat we oprecht dachten dat we het ergste gehad hadden en dat de maatregelen weg zouden blijven.

Ik moet het nog maar zien hoor - dat alle maatregelen definitief weg zijn. Complete lockdowns verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer (maar dat is wellicht optimistisch naief), maar mondkapjes, het CTB, de 1.5 meter, en gedoe met sluit tijden e.d. zie ik nog wel een keer terugkomen.
pi_203683301
Van griep of een normale longontsteking gaan bejaarden of zwakkeren ook dood idd.
pi_203683311
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er zijn genoeg zalen en clubs die boven de 500 zitten als ze max capaciteit draaien.
Het meeste is wel concertzalen en poppodia die dus met vooraf verkochte tickets werken. Inloop-horeca met die bezoekersaantallen vind je vrij weinig, in verhouding zijn de meeste stapstraten/kroegen tussen de 100 en 400 man.

En die grote tent kan er nog altijd voor kiezen om het aantal bezoekers te beperken tot 500. Dat dat misschien economisch te weinig oplevert, tsja, dat is wel hun eigen keuze.
pi_203683313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is nogal wiedes om te stellen dat het nu allemaal voorbij en klaar is lijkt me.
Ik denk dat je nogal wiedes hier verkeerd gebruikt, of je bent het met de stemming bij Beau eens natuurlijk :7.
In Southern Sun
pi_203683335
Zit even Beau terug te kijken met Jamai.
Tap tap tap
pi_203683345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het meeste is wel concertzalen en poppodia die dus met vooraf verkochte tickets werken. Inloop-horeca met die bezoekersaantallen vind je vrij weinig, in verhouding zijn de meeste stapstraten/kroegen tussen de 100 en 400 man.

En die grote tent kan er nog altijd voor kiezen om het aantal bezoekers te beperken tot 500. Dat dat misschien economisch te weinig oplevert, tsja, dat is wel hun eigen keuze.
Nou ze gaan dat echt niet tellen hoor. Kan ik je nou al vertellen.
Ze hebben zoveel inkomsten gemist. Iedereen gaat welkom zijn hoor
pi_203683349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ja, maar wat maakt het uit of ze met vooraf verkochte tickets werken?
Het maakt 1G niet ineens een beter idee toch?
pi_203683363
1G is ook niet waterdicht.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:37:07 #71
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203683371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik denk dat je nogal wiedes hier verkeerd gebruikt, of je bent het met de stemming bij Beau eens natuurlijk :7.
Ik vind het ook allemaal behoorlijk wiedes hoor!

Het was een maand geleden al gespeeld. Gelukkig gaan we nu ;( "stapsgewijs" ;( afbouwen!
Dat is alleen maar om het aangezicht te redden, als je nu alles loslaat is het gewoon toegeven dat je ernaast zat en dat gaat op zeker niet gebeuren.
pi_203683377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, maar wat maakt het uit of ze met vooraf verkochte tickets werken?
Het maakt 1G niet ineens een beter idee toch?
Nee, maar wel een beter uitvoerbaarder idee. 1G testbewijs aan ticket koppelen, je kan naar binnen.

Dat lukt met een tent die vrije inloop heeft een stuk lastiger, vooral als de CoronaCheck app straks er uit gaat.
pi_203683403
Ik zal je vertellen.
Ik heb geen enkele keer die corona check app gebruikt in de horeca!
pi_203683449
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:38 schreef quirina het volgende:
Ik zal je vertellen.
Ik heb hem elke keer moeten laten zien, maar zo vaak heb ik de horeca nou niet bezocht.
Tap tap tap
pi_203683481
quote:
Ik zal je vertellen.
Nogal wiedes als je daar nooit komt.
In Southern Sun
pi_203683488
quote:
Ik zal je vertellen.
De horeca die overal vrijwel elke opgelegde maatregel niet goed uitvoerde, terwijl ze open mochten, wordt nu min of meer "beloond".
De branche die 2 jaar dicht is geweest op een paar weken na krijgt een dikke vinger met 1G overheen.

Daar vind ik ergens wel iets van.
pi_203683565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De horeca die overal vrijwel elke opgelegde maatregel niet goed uitvoerde, terwijl ze open mochten, wordt nu min of meer "beloond".
De branche die 2 jaar dicht is geweest op een paar weken na krijgt een dikke vinger met 1G overheen.

Hoelang blijft dat 1G voor evenementen nu? Ik hoorde dat volgende weegmoment 15 maart is, dus sowieso tot dan?
pi_203683608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoelang blijft dat 1G voor evenementen nu? Ik hoorde dat volgende weegmoment 15 maart is, dus sowieso tot dan?
Ja, tenzij het nog afgeknald wordt door de kamer natuurlijk.
pi_203683616
quote:

[..]

Qua horeca is dit mijn ervaring ook.
Maar hey.. het is over. Toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203683632
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tegelijkertijd is er eerder een tijd geweest dat we oprecht dachten dat we het ergste gehad hadden en dat de maatregelen weg zouden blijven.

Ik moet het nog maar zien hoor - dat alle maatregelen definitief weg zijn. Complete lockdowns verwacht ik eerlijk gezegd ook niet meer (maar dat is wellicht optimistisch naief), maar mondkapjes, het CTB, de 1.5 meter, en gedoe met sluit tijden e.d. zie ik nog wel een keer terugkomen.
Het zou op zich kunnen, maar ik maak me er niet meer zo druk om. Het is net als met het invoeren van maatregelen: het is ook niet zo dat je in één keer in een lockdown belandt (ja behalve de initiële schok in maart 2020), maar stapje voor stapje. En intussen mensen de worst voorhouden dat als ze zich goed gedragen, dat we dan weer terug kunnen naar normaal.

Met versoepelen gaat het eigenlijk hetzelfde, maar dan omgekeerd. Je laat de mensen die twijfelen nog even vasthouden aan een aantal dingetjes zoals mondkapjes in het ov. Een veiligheidsdekentje. En op den duur wordt alles steeds normaler en gaan mensen het idee hebben dat ze voor lul lopen met hun mondkapje.

Het zou beter zijn als de pleister er in één keer af wordt getrokken, maar dat is blijkbaar niet realistisch en kun je niet verwachten. Ook prima, dan nog maar wat geduld opbrengen.

Maar volgens mij is de drempel om maatregelen weer in te voeren nu een stuk hoger. Ook met een 'nieuwe variant' straks, wat dat ook mag zijn. Dan worden sommige mensen misschien weer banger, maar bij anderen neemt hun weerstand juist toe. Je blijft gewoon een groep ondernemers houden die de QR saboteert. Groepen mensen die met meer dan 4 man samenkomen. Mensen die geen boosters meer hoeven. Mensen die nu al geen mondkapjes meer dragen terwijl het wel moet. En ga zo maar door.
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 22:46:44 #81
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_203683645
quote:
Ik zal je vertellen.
Ik afgelopen weekend voor het eerst, en dus meteen voor het laatst.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:48:04 #82
445514 DonDruiper
pi_203683676
Maar hoe zit dat met Delta. Is dat zometeen compleet van de kaart geveegd, of kan ie weer terug komen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203683743
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:48 schreef DonDruiper het volgende:
Maar hoe zit dat met Delta. Is dat zometeen compleet van de kaart geveegd, of kan ie weer terug komen?
Aub niet zeg.
pi_203683751
quote:
Die ligt nog op de loer om toe te slaan op een onbewaakt moment, het virus is sluw.
pi_203683753
Lééf, zonder die opgedrongen troep in je lijf gespoten te hebben...
pi_203683792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die ligt nog op de loer om toe te slaan op een onbewaakt moment, het virus is sluw.
Precies, voorzichtigheid is geboden. Wij zijn wel klaar met het virus, maar het virus niet met ons !
pi_203683793
quote:
Dat is een beetje de million dollar question toch? Als je ziet hoe hard omicron nu weer terugloopt in de UK. Zelfs iedereen besmetten kan-ie niet. Variant van niks. Zijn allerlei scenario's op te bedenken.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:52:22 #88
445514 DonDruiper
pi_203683817
Och, alle antivaxxers komen opeens vanaf alle kanten om de vaxxers de les te lezen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:52:30 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203683824
quote:
Daarom testverplichting bij vluchten.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_203683833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:50 schreef mthecatlover het volgende:
Lééf, zonder die opgedrongen troep in je lijf gespoten te hebben...
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:53:20 #91
445514 DonDruiper
pi_203683846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Dat is een beetje de million dollar question toch? Als je ziet hoe hard omicron nu weer terugloopt in de UK. Zelfs iedereen besmetten kan-ie niet. Variant van niks. Zijn allerlei scenario's op te bedenken.
Laten we hopen dat dit het is.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203683897
twitter

Ergens heb ik wel een beetje te doen met mensen die zo enorm bang zijn.
Denk dat de psychologen het nog druk gaan krijgen de komende jaren.
pi_203683924
Voor de versoepelingen gooiden we toch ook niet iedere verdwaalde tweet van een wappie hier?
In Southern Sun
pi_203683973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Voor de versoepelingen gooiden we toch ook niet iedere verdwaalde tweet van een wappie hier?
Dit is het nieuwe normaal ;)
pi_203683981
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dan ben je :
1) of weer besmet in Tampa
2) of pech dat ze iets meer Rt's doen en wat meer oude cellen geharkt hebben bij de swap

Daarnaast kan je nog 8 weken PCR positief blijven als je pech hebt.

Kortom, een PCR beunhaas zoeken die een minder diepe swipe doet als je snel terug wilt naar Nederland.
Heb voor vanavond een test gepland, en gezegd dat ik perse een negatieve test nodig heb. Ze gaf aan dat we vanavond gaan verder praten >:)
pi_203684006
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:59 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Heb voor vanavond een test gepland, en gezegd dat ik perse een negatieve test nodig heb. Ze gaf aan dat we vanavond gaan verder praten >:)
Laat even weten hoe het afloopt :)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:03:34 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203684049
quote:
Doktersverklaring halen daar helpt, moet je wel even lappen want is natuurlijk Murica, en even je positieve test van 3 weken terug laten zien
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:06:11 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203684096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Laat even weten hoe het afloopt :)
Plus dit :D
pi_203684099
Je zal maar helemaal zo'n booster gehaald hebben voor jan lul :')
Facts don't care about your feelings
pi_203684106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zei het vanmiddag al maar dit voelt alsof je Nederland wil droogleggen uit solidariteit met afgekickte alcoholisten.
Goeie!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203684109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat was wel echt het meest ingewikkelde en tijdrovende wat ik dit jaar heb gedaan inderdaad.
In Southern Sun
pi_203684134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat was wel echt het meest ingewikkelde en tijdrovende wat ik dit jaar heb gedaan inderdaad.
Niet echt, maar wel het meest nutteloze wat je gedaan hebt dit jaar...
pi_203684148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik had het ook gewoon niet kunnen doen als ik geweten had hoe het nu zou zijn. Ik ga iig niet nog meer prikken nemen. Donder op met die omikron prik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203684154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als je de hele dag op fok! zit, heeft dat wel impact ja..
1947-2016
pi_203684158
quote:

[..]
Ik heb weet ik veel hoeveel posts op Fok. Probeer het nog eens.
In Southern Sun
pi_203684171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik heb weet ik veel hoeveel posts op Fok. Probeer het nog eens.
True :blauwoog:
pi_203684208
Mondkapjes in het OV zal er ook wel snel af gaan toch?
pi_203684231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:06 schreef YoshiBignose het volgende:
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:35:05 #109
445514 DonDruiper
pi_203684368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:18 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Die heb je niet voor jan lul gehaald.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203684386
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Niet voor Jan, wel voor Hugo lul...
pi_203684398
quote:

[..]
Voor wie dan? Ik heb 2 keer corona gehad en 2 vaccins. Heb echt 0.0 meerwaarde aan een booster gehad. Behalve dan idd de dwang van hugo en co.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:42:37 #112
445514 DonDruiper
pi_203684426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:38 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Voor wie dan? Ik heb 2 keer corona gehad en 2 vaccins. Heb echt 0.0 meerwaarde aan een booster gehad. Behalve dan idd de dwang van hugo en co.
N=1

Mensen denken vaak zelf dat ze kerngezond zijn. De booster heeft geholpen in het voorkomen van een hoop ziekenhuis en/of IC opnames.

Maar goed, nu alles achter de rug lijkt te zijn, komen alle antivaxers uit hun schulp gekropen om hun 'gelijk' te halen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203684428
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
N=1

Mensen denken vaak zelf dat ze kerngezond zijn. De booster heeft geholpen in het voorkomen van een hoop ziekenhuis en/of IC opnames.

Maar goed, nu alles achter de rug lijkt te zijn, komen alle antivaxers uit hun schulp gekropen om hun 'gelijk' te halen.
Ben geen antivaxxer met 2 spuitjes.
pi_203684439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja, alleen al voor het laatste had ik misschien liever gehad dat 3G beleid nog even was gebleven.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:45:18 #115
445514 DonDruiper
pi_203684442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:43 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ben geen antivaxxer met 2 spuitjes.
Sorry, dit was ook niet specifiek naar jouw bedoeld. Maar in het algemeen de laatste uren in dit topic..
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:46:13 #116
445514 DonDruiper
pi_203684446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, alleen al voor het laatste had ik misschien liever gehad dat 3G beleid nog even was gebleven.
Ja mijn vrouw zei ook al.. "wat een onzin dat 3G eraf gaat.. laat de mensen die niet wilde prikken nog maar even pijn lijden" :D
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:46:18 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203684447
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Puur om mensen te etteren wil ik ze liefst nog langer uitsluiten van dingen. Maar je bent een goed persoon hoor, echt.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:46:55 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203684453
Zolang we het mondkapje maar blijven dragen. Toch een mooie verworvenheid door deze pandemie. We hoeven niet meer zo vaak verkouden te worden. En het is een kleine moeite !
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_203684461
quote:

[..]
De meeste mensen < 40 wel sowieso.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203684466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja mijn vrouw zei ook al.. "wat een onzin dat 3G eraf gaat.. laat de mensen die niet wilde prikken nog maar even pijn lijden" :D
Het einde is naar mijn zin iets te makkelijk voor de Antivaxx gemeenschap, maar goed dat is mijn ongezouten mening.

Daarnaast is het 1G beleid voor diezelfde groep min of meer natuurlijk een punt voor "hun gelijk"
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:51:18 #121
445514 DonDruiper
pi_203684476
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang we het mondkapje maar blijven dragen. Toch een mooie verworvenheid door deze pandemie. We hoeven niet meer zo vaak verkouden te worden. En het is een kleine moeite !
Matig weer.

3/10
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:52:02 #122
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203684483
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Matig weer.

3/10
Kwestie van fatsoen :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 00:01:12 #123
416575 crew  Evenstar
pi_203684520
Hou het even netjes aub :)
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:10:19 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203684558
Hoeveel mensen zouden die booster afgelopen 1-2 weken nog gehaald hebben omdat hun groene vinkje verliep? :P
pi_203684569
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:10 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel mensen zouden die booster afgelopen 1-2 weken nog gehaald hebben omdat hun groene vinkje verliep? :P
genoeg, maar dat vinkje verloopt internationaal gezien nog steeds.
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:13:17 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203684575
Overigens is dat Omikron wel een aanfluiting hoor. 2 besmettingen hier in huis en ze merken er amper iets van, een griepje is erger :') Hoewel ik gelukkig ben met de versoepelingen slaan mondkapjes en 1G onder bepaalde omstandigheden natuurlijk nergens op onder deze omstandigheden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:14:07 #127
445514 DonDruiper
pi_203684582
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:13 schreef leolinedance het volgende:
Overigens is dat Omikron wel een aanfluiting hoor. 2 besmettingen hier in huis en ze merken er amper iets van, een griepje is erger :') Hoewel ik gelukkig ben met de versoepelingen slaan mondkapjes en 1G onder bepaalde omstandigheden natuurlijk nergens op onder deze omstandigheden.
Omikron is een zegen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:17:43 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203684598
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Voor Ernst is het nooit genoeg :P
pi_203684602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:13 schreef leolinedance het volgende:
In mijn vriendenkring is er afgelopen ook een superspread geweest, 4 besmettingen, allemaal geboosterd maar geen van alle heeft noemenswaardige klachten anders dan een licht kuchje of lichte verkoudheid. Niet iets om 7 dagen in isolatie te moeten zitten zeg maar.

Het lullige is dat er 1 terug had gemoeten naar Australië en daar een negatieve PCR voor nodig is, dus die moet iets langer blijven daardoor.

Ik weet niet hoe lang een PCR positief blijft met Omicron maar met Delta kon dat nog wel eens veel langer zijn dan een dikke week.
pi_203684629
twitter

Misschien kan Eric zich beter druk maken over zijn oude land dan een land in Europa.
pi_203684739
Over een half uurtje testen. Ze komt zelfs naar het hotel. Mijn collega en ik beide een positieve zelftest. Kijken wat het extra gaat kosten om de test negatief te laten zijn.
Verder heb ik natuurlijk een herstelbewijs, maar om vanuit Amerika naar Nederland te vliegen, zou dat niet voldoende zijn.
  woensdag 16 februari 2022 @ 01:30:03 #132
445514 DonDruiper
pi_203684744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 01:25 schreef patrickt37 het volgende:
Over een half uurtje testen. Ze komt zelfs naar het hotel. Mijn collega en ik beide een positieve zelftest. Kijken wat het extra gaat kosten om de test negatief te laten zijn.
Verder heb ik natuurlijk een herstelbewijs, maar om vanuit Amerika naar Nederland te vliegen, zou dat niet voldoende zijn.
Wanneer vlieg je naar Nederland?

Trouwens wel een goed porno scenario :D
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 16 februari 2022 @ 01:45:57 #133
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203684757
quote:

[..]

_O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 16 februari 2022 @ 02:24:26 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203684786
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 01:25 schreef patrickt37 het volgende:
Dit verhaal heeft zoveel potentie _O_
pi_203684833
Hier dan een "kleine" update. 🤣🤣
In het hotel hebben de testers toegang tot een afgesloten ruimte.
Eerst de administratie mbv je paspoort. Daarna krijg je een teststaafje in je handen gedrukt, want die mag je zelf door je neus roeren. Op het moment dat ze je het staafje geeft, draait ze weg om niet te kijken.
Wel benadrukt ze dat je in beide neusgaten mag roeren.
Iedereen snapt dat dat staafje mijn neusgat niet heeft gezien.
Uitslag test: NEGATIEF

Oh ja..... Nog eventjes afrekenen.
Shit... Ze zijn de terminal voor betaling vergeten. Maar het mag natuurlijk ook contant.
Eventjes naar de ATM van het hotel om 200 dollar van de zakelijke rekening te trekken.
Ach ja.... We kunnen in ieder geval vliegen.(mits ze het document accepteren) 🤣

Voor diegene die graag research willen doen:

[ Bericht 4% gewijzigd door patrickt37 op 16-02-2022 04:45:36 ]
pi_203684861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]

Nee Chantal. Trouwens, die kwetsbaren zijn over een maand, een jaar of een decennium nog steeds kwetsbaar.
gover, wat geil
#rockhard
  woensdag 16 februari 2022 @ 05:11:43 #137
445514 DonDruiper
pi_203684865
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 04:34 schreef patrickt37 het volgende:
Eerst de administratie mbv je paspoort. Daarna krijg je een teststaafje in je handen gedrukt, want die mag je zelf door je neus roeren. Op het moment dat ze je het staafje geeft, draait ze weg om niet te kijken.

Shit... Ze zijn de terminal voor betaling vergeten. Maar het mag natuurlijk ook contant.
Eventjes naar de ATM van het hotel om 200 dollar van de zakelijke rekening te trekken.

[ link | afbeelding ]

Maar niet geneukt dus?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203684869
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 05:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar niet geneukt dus?
Was dat ook een mogelijkheid dan?
  woensdag 16 februari 2022 @ 06:10:48 #139
445514 DonDruiper
pi_203684906
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 05:20 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Was dat ook een mogelijkheid dan?
Voor 200 dollar wel ja.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203684920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 00:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Precies, zonder onzin booster mag je straks nog steeds het land niet uit.
pi_203684926
Horeca/Winkels "Alles gaat weer open, maar werknemers zijn nauwelijks te vinden"

Snap het wel, als je dat werk doet mag je misschien komende november weer thuis zitten. Als het virus toch weer oplaait, dan zijn maatregelen onvermijdelijk, aldus Ernst.
pi_203684935
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 04:34 schreef patrickt37 het volgende:

[ link | afbeelding ]

Hierdoor is dat testen vooraf een complete wassen neus terwijl het echt kapitalen kost als je dit met een heel gezin moet doen.

En met die online antigeentesten kan je heel eenvoudig cheaten terwijl het alleen maar schijnveiligheid is. Ik kan die mensen niet eens ongelijk geven want waarom zou je voor honderden euro’s of meer 10 dagen in een hotel in isolatie gaan als je ook gewoon met een verneukte test naar huis kan? Zeker zonder klachten.

Kap gewoon met die poppenkast joh.
pi_203684940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 06:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hierdoor is dat testen vooraf een complete wassen neus terwijl het echt kapitalen kost als je dit met een heel gezin moet doen.

En met die online antigeentesten kan je heel eenvoudig cheaten terwijl het alleen maar schijnveiligheid is. Ik kan die mensen niet eens ongelijk geven want waarom zou je voor honderden euro’s of meer 10 dagen in een hotel in isolatie gaan als je ook gewoon met een verneukte test naar huis kan? Zeker zonder klachten.

Kap gewoon met die poppenkast joh.
Eurostar trein Engeland - Nederland, testen verplicht. Dat houdt in, een zelftestpakketje kopen en de test doen, foto opsturen. :')
pi_203684993
quote:

[..]

Had je anders verwacht van die sector dan?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203685036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het einde is naar mijn zin iets te makkelijk voor de Antivaxx gemeenschap, maar goed dat is mijn ongezouten mening.

Daarnaast is het 1G beleid voor diezelfde groep min of meer natuurlijk een punt voor "hun gelijk"
Er zijn nog zat ongevaccineerden die er stevig last van hebben daar kun je als gevaccineerde met herwonnen vrijheid ook voldoening uithalen. Ik heb mijn booster ook nog niet vanwege een besmetting die ga ik ondanks dat alles voorbij is ook gewoon halen. Ik wil niet degene zijn die tegen zo'n verpleegster moet zeggen nee ik ben niet volledig gevaccineerd, ik zou me doodschamen.
Plus die zeurpieten vinden over een maand weer wat nieuws om over te zeuren ik gun ze hun vrijheid een kutleven hebben ze toch wel vrij of niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:19:29 #146
22565 asco
Los in deze tent
pi_203685075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 06:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Eurostar trein Engeland - Nederland, testen verplicht. Dat houdt in, een zelftestpakketje kopen en de test doen, foto opsturen. :')
Serieus? _O-

Ik kijk echt al uit naar de Andere Tijden aflevering in 2040.
"De doldwaze laatste weken van de covid19 pandemie".

Dat wordt smullen. :9~
pi_203685097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:19 schreef asco het volgende:

[..]
Serieus? _O-

Ik kijk echt al uit naar de Andere Tijden aflevering in 2040.
"De doldwaze laatste dagen van de covid19 pandemie".

Dat wordt smullen. :9~
Ja, we hadden het nog nagevraagd, want we begrepen het ook niet. Bleek zo te zijn, op vertrouwen. :D Google images plaatje opzoeken en uploaden kan ook.
pi_203685106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Ergens heb ik wel een beetje te doen met mensen die zo enorm bang zijn.
Denk dat de psychologen het nog druk gaan krijgen de komende jaren.
Ik erger me echt kapot aan dit soort personen.
Niks houdt je tegen om mondkapjes te dragen, appie.nl te gebruiken of wat dan ook.
Maar nee de rest van nederland moet na 2 jaar aan (opgelegde) solidariteit nog hier nog maar mee verder gaan omdat die persoon zelf niks wilt doen.
pi_203685148
9 keer slapen tot Bevrijdingsdag!
pi_203685179
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik erger me echt kapot aan dit soort personen.
Niks houdt je tegen om mondkapjes te dragen, appie.nl te gebruiken of wat dan ook.
Maar nee de rest van nederland moet na 2 jaar aan (opgelegde) solidariteit nog hier nog maar mee verder gaan omdat die persoon zelf niks wilt doen.
Ik erger me ook aan die geendorhout shit, maar denk dat ze oprecht bang zijn dat nu iedereen weer los gaat afstand houden moeilijker wordt. En iedereen een kapje voelt vast veiliger dan alleen zij. Tja, ik weet het ook niet. Sneu is het wel.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203685193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:36 schreef josja het volgende:

[..]
Ik erger me ook aan die geendorhout shit, maar denk dat ze oprecht bang zijn dat nu iedereen weer los gaat afstand houden moeilijker wordt. En iedereen een kapje voelt vast veiliger dan alleen zij. Tja, ik weet het ook niet. Sneu is het wel.
Kijk ik snap oprecht wel dat sommigen mensen er bang voor zijn en dat is oprecht sneu.
Maar neem dan je eigen verantwoordelijkheid ipv te verlangen dat anderen zich maar aan jou moeten aanpassen.
pi_203685222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Kijk ik snap oprecht wel dat sommigen mensen er bang voor zijn en dat is oprecht sneu.
Maar neem dan je eigen verantwoordelijkheid ipv te verlangen dat anderen zich maar aan jou moeten aanpassen.
Het is de afgelopen dagen/weken al vaker gezegd maar hoe leefden deze mensen vóór maart 2020 dan?

Ik begrijp dat ze in Denemarken nu daadwerkelijk willen gaan optreden tegen mensen die op social media ongefundeerde bangmakerij en nepnieuws verspreiden aangaande covid. Natuurlijk ligt censuur al gauw op de loer maar die niet-aflatende stroom aan doemscenario’s en angstporno, al dan niet uit de hoek van witte jassen (Koopmans, Bleeker-Rovers en co) mag ook wel een keer stoppen imo.

Het leven zit vol risico’s. Je kan niet alles uitbannen.
pi_203685229
quote:

[..]
Eens eens, maar waarschijnlijk zien ze iedereen als losgelaten koeien in de wei veel te dicht bij komen op werk, supermarkt enzo. Moeten ze continu op hun hoede zijn. Maar goed, dat moesten ze eigenlijk sowieso wel. Hoop dat de ergste angst snel afneemt want dat is hartstikke ongezond.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203685235
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:36 schreef josja het volgende:

[..]
Die moeten hypnotherapie gaan volgen, zijn ze zo van hun klachten af.
Go hard or go home
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:48:41 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203685245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is de afgelopen dagen/weken al vaker gezegd maar hoe leefden deze mensen vóór maart 2020 dan?

Ik begrijp dat ze in Denemarken nu daadwerkelijk willen gaan optreden tegen mensen die op social media ongefundeerde bangmakerij en nepnieuws verspreiden aangaande covid. Natuurlijk ligt censuur al gauw op de loer maar die niet-aflatende stroom aan doemscenario’s en angstporno, al dan niet uit de hoek van witte jassen (Koopmans, Bleeker-Rovers en co) mag ook wel een keer stoppen imo.

Het leven zit vol risico’s. Je kan niet alles uitbannen.
Angst is een gevoel. En vaak niet rationeel. Ik ben niet bang voor corona. En als politici niets gedaan hadden is het ook weer niet goed. En wat foute informatie aangaat moeten de techbedrijven daar zelf verantwoordelijk voor worden. Zodat die zich niet langer kunnen verschuilen achter hun gebruikers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203685259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:45 schreef josja het volgende:

[..]
Eens eens, maar waarschijnlijk zien ze iedereen als losgelaten koeien in de wei veel te dicht bij komen op werk, supermarkt enzo. Moeten ze continu op hun hoede zijn. Maar goed, dat moesten ze eigenlijk sowieso wel. Hoop dat de ergste angst snel afneemt want dat is hartstikke ongezond.
De cijfers dalen. Beter gaan ze JUICHEN.
Het is ook wel een beetje Yorick en Marino gelul waarbij die laatste link werd omdat het mondkapje af moest na de vaccinaties. Marino die interessant doet bij de bakker.
Het zijn niet alleen kwetsbaren die bang zijn, het zijn ook veel mensen die heel goed op deze ellende gaan.

Het zijn dezelfde types die vinden dat ondernemers maar creatief moeten zijn. Nou, succes. In skipak naar de Appie en ga niet naar festivals of restaurants maar daar zullen ze geen moeite mee hebben want die waren toch al honderd jaar dicht en dat beviel ze prima.
Go hard or go home
pi_203685273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:46 schreef Noek het volgende:

[..]
Heb een poosje haptonomie gevolgd, ook zo vaag, toch had ik er wel baat bij. Maar goed, dat was niet voor long covid of een angstneurose :)
pi_203685325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:46 schreef Noek het volgende:

[..]
Iedereen aan de COR-EMDR
Tap tap tap
  Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 08:06:13 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203685332
Als einde tijdperk COR betekent dat je overal Hazes met Leef hoort, dan kunnen ze beter alle maatregelen zsm weer invoeren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203685333
quote:

[..]
Tja, met dat laatste hebben sommigen nu eenmaal erg veel moeite, dat geldt niet alleen voor covid.

Deels heb je dat als overheid ook wel zelf in de hand gewerkt, of in ieder geval verder aangewakkerd, door twee jaar langs een ondoorgrondelijk circus van micromanagement op te zetten met telkens wisselende toonzettingen van urgentie, simpelweg belabberde communicatie, doelpalen die rugbypalen werden en toch ook voor mij een zeer abrupt einde aan (bijna) alles.

Als je continu met zwembandjes in het pierenbad hebt gebadderd en nu ineens het zelf maar moet uitzoeken in het grotemensenzwembad, kan ik me voorstellen dat dat voor een bepaalde groep erg rauw op het dak kan voelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_203685336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als einde tijdperk COR betekent dat je overal Hazes met Leef hoort, dan kunnen ze beter alle maatregelen zsm weer invoeren.
Valide excuus voor daydrinking.
pi_203685485
Kuipers die een compliment uitdeelt aan het Nederlandse volk! Ik wist niet wat ik hoorde!

En als hij die 1G nu eens voor de supermarkt invoerde in plaats van voor de cultuursector, dat is beter verdeeld.
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:37:41 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203685588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit eerste gaat gebeuren.
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:40:49 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203685622
Zijn de inreisregels al aangepast?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:43:16 #165
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203685645
Er is geen einde tijdperk Corona, dit is pas het begin om ermee te leren leven.
Het gaat nooit meer weg.
pi_203685713
Wat een gezeur hier zeg.
pi_203685809
quote:

[..]
Rondhangen op FOK! topt dat met gemak.
pi_203685819
Laten we er wel voor zorgen dat we deze laatste periode hier in het Covid topic het gezellig houden. Zelfs in zwaardere tijden tijdens deze pandemie gingen we hier over het algemeen met respect met elkaar om, ook al waren de meningen zeer verdeeld. Voor velen van ons was dit forum een deel van hun sociale leven. We hebben samen gelachen en gehuild en laten we zorgen dat het slotakkoord bestaat uit een gezamenlijke lach!
pi_203685845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:43 schreef KingRadler het volgende:
Het gaat nooit meer weg.
Corona was niet eens weg voordat het überhaupt startte.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 09:09:40 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203685893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:43 schreef KingRadler het volgende:
Het gaat nooit meer weg.
Het coronavirus was er ook minimaal 100 jaar geleden al (en waarschijnlijk al veel langer) dus ermee leven hebben we al tijden gedaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:10:49 #171
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203685903
Mogelijk begint in de herfst alles weer opnieuw (we hopen van niet)

Minster Kuipers is verrassend optimistisch. Duitse en Britse deskundigen zijn veel voorzichtiger, en dan met name over het najaar. Het Rovert Koch Instituut (het Duitse RIVM) en andere internationale experts verwachten dan een nieuwe golf van het coronavirus. De vraag is hoe mild de komende dominante mutant is. Er zijn optimistische, maar ook zeer pessimistische scenario’s.

“Een golf is zeker te verwachten,” schrijft het RKI in een geheim document dat de Suddeutsche Zeitung inzag.

In document schrijft dr. Lars Schaade, vice-president van het RKI: “Zijn we op weg uit de pandemie?” Het antwoord: nee. “Een golf in de herfst is zeker te verwachten.”

Het Engelse RIVM, SAGE, heeft vier scenario’s voor de toekomst op middellange termijn gepresenteerd. In alle scenario’s gaat SAGE ervan uit dat Sars-CoV-2 blijft circuleren en dat er nieuwe varianten kunnen ontstaan. Het assortiment is groot; In het meest optimistische scenario gebeurt er bijna niks. In het pessimistischte scenario komt er een variant waartegen de bevolking niet is beschermd – en dan begint alles opnieuw.

Hoe erg het zal zijn, is moeilijk te zeggen, zegt Ralf Bartenschlager van het Duitse Kankeronderzoekscentrum in Heidelberg, voorzitter van de Vereniging voor Virologie. “Er zullen nieuwe golven komen, en niet alleen volgend najaar, maar hoogstwaarschijnlijk ook daarna.” Of deze tot veel ziektegevallen leiden en dus verregaande maatregelen vergen, hangt vooral af van welk virus er komt.

Maar welke zal dat zijn? Het is heel goed mogelijk dat Delta of Omikron terugkomt, zegt Friedemann Weber, hoofd virologie aan de Universiteit van Giessen. De besmettingen met omicron dragen in ieder geval nauwelijks bij aan de immuniteit van de bevolking – “daarvoor is de immuunrespons tegen dit virus te zwak, dat is de keerzijde van het relatief milde beloop”. Daarom kunnen in het najaar veel niet-gevaccineerde mensen opnieuw besmet raken met omicron. Delta kan echter ook terugkomen. Of een nieuwe variant.

Het is nog niet klaar.

Bron(nen): Suddeutsche Zeitung

© 123RF Mogelijk begint in de herfst alles weer opnieuw

https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_203685922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:58 schreef Questular het volgende:

[..]
Rondhangen op FOK! topt dat met gemak.
:(
Ik heb zoveel geleerd op FOK!
Go hard or go home
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:13:11 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203685927
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:12 schreef Noek het volgende:

[..]
:(
Ik heb zoveel geleerd op FOK!
Ik weet nu dat de Action geen eieresnijders heeft
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:13:51 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203685933
quote:
4s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:10 schreef Scjvb het volgende:
Mogelijk begint in de herfst alles weer opnieuw

Minster Kuipers is verrassend optimistisch. Duitse en Britse deskundigen zijn veel voorzichtiger, en dan met name over het najaar. Het Rovert Koch Instituut (het Duitse RIVM) en andere internationale experts verwachten dan een nieuwe golf van het coronavirus. De vraag is hoe mild de komende dominante mutant is. Er zijn optimistische, maar ook zeer pessimistische scenario’s.

“Een golf is zeker te verwachten,” schrijft het RKI in een geheim document dat de Suddeutsche Zeitung inzag.

In document schrijft dr. Lars Schaade, vice-president van het RKI: “Zijn we op weg uit de pandemie?” Het antwoord: nee. “Een golf in de herfst is zeker te verwachten.”

Het Engelse RIVM, SAGE, heeft vier scenario’s voor de toekomst op middellange termijn gepresenteerd. In alle scenario’s gaat SAGE ervan uit dat Sars-CoV-2 blijft circuleren en dat er nieuwe varianten kunnen ontstaan. Het assortiment is groot; In het meest optimistische scenario gebeurt er bijna niks. In het pessimistischte scenario komt er een variant waartegen de bevolking niet is beschermd – en dan begint alles opnieuw.

Hoe erg het zal zijn, is moeilijk te zeggen, zegt Ralf Bartenschlager van het Duitse Kankeronderzoekscentrum in Heidelberg, voorzitter van de Vereniging voor Virologie. “Er zullen nieuwe golven komen, en niet alleen volgend najaar, maar hoogstwaarschijnlijk ook daarna.” Of deze tot veel ziektegevallen leiden en dus verregaande maatregelen vergen, hangt vooral af van welk virus er komt.

Maar welke zal dat zijn? Het is heel goed mogelijk dat Delta of Omikron terugkomt, zegt Friedemann Weber, hoofd virologie aan de Universiteit van Giessen. De besmettingen met omicron dragen in ieder geval nauwelijks bij aan de immuniteit van de bevolking – “daarvoor is de immuunrespons tegen dit virus te zwak, dat is de keerzijde van het relatief milde beloop”. Daarom kunnen in het najaar veel niet-gevaccineerde mensen opnieuw besmet raken met omicron. Delta kan echter ook terugkomen. Of een nieuwe variant.

Het is nog niet klaar.

[ afbeelding ]© 123RF Mogelijk begint in de herfst alles weer opnieuw

pi_203685937
quote:

Het is nog niet klaar.

Lekker verder gaan met angstzaaien. Kan ook met de griep gebeuren of een ander virus.
pi_203685940
quote:
Zelftesten worden niet gratis
Minister Kuipers van Volksgezondheid is niet van plan om zelftesten voor iedereen gratis te maken, zoals het Outbreak Management Team (OMT) had geadviseerd. Het kabinet vindt dat er al op heel veel plekken gratis zelftesten beschikbaar zijn, schrijft de minister aan de Tweede Kamer. Zo zijn er in het onderwijs bijna 82 miljoen testen verspreid en kunnen gemeenten zelftesten aanvragen voor mensen met een laag inkomen. In totaal stelt het kabinet daar tot 1 mei 10 miljoen zelftesten voor beschikbaar.

"Het kabinet acht het daarom niet opportuun, proportioneel en doelmatig om kosteloos zelftesten te verstrekken aan alle Nederlanders", schrijft Kuipers. Het OMT had aangeraden zelftesten voor iedereen gratis te maken, zodat het testen bij de GGD kan stoppen.
Maar dat suggereert dat we nog steeds niet gaan stoppen met de GGD testen.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 09:17:18 #177
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203685969
quote:

Het is nog niet klaar.

BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.

Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.

Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen. :W

woensdag 16 februari 2022 @ 09:21:28 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686007
Grensstreek zal vanaf volgend weekend wel weer overspoeld worden met 'gezagsgetrouwe' Duitsers die lekker zonder snavelkap en CTB in Nederland willen winkelen en de horeca in.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:21:46 #179
346939 Janneke141
pi_203686013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar dat suggereert dat we nog steeds niet gaan stoppen met de GGD testen.
Ik verwacht eigenlijk dat de testbereidheid vrij hard gaat zakken.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:22:16 #180
346939 Janneke141
pi_203686017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Grensstreek zal vanaf volgend weekend wel weer overspoeld worden met 'gezagsgetrouwe' Duitsers die lekker zonder snavelkap en CTB in Nederland willen winkelen en de horeca in.
Lijkt me geen probleem, ik gun dat de ondernemers aan deze kant van de grens wel.
pi_203686032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik eigenlijk niet.
Het testbeleid is niet veranderd en de besmettingen zullen wel toenemen met het terug naar normaal gaan.
Na 2 jaar "testen bij klachten" zit dat er nog wel in.

Ik denk pas dat ze in april hier verandering in zien
pi_203686047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Lekker verder gaan met angstzaaien. Kan ook met de griep gebeuren of een ander virus.
Volgens mij is dit informatief geschreven. Alleen als je bang bent lees je dit als angstzaaien.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:25:26 #183
346939 Janneke141
pi_203686049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik eigenlijk niet.
Het testbeleid is niet veranderd en de besmettingen zullen wel toenemen met het terug naar normaal gaan.

Maar met het vervallen van het ctb, in elk geval in het binnenland, vervalt er een belangrijke noodzaak voor testen. Plus dat nu inmiddels ook wel steeds meer duidelijk begint te worden dat besmet raken lang niet meer zo erg is als een jaar geleden (voor de meesten althans).

Ik was al geen frequent bezoeker van de teststraat, maar ik ga het nu helemaal niet meer doen. Zou niet weten waarom.
pi_203686052
quote:

[..]
Het zag er voor het eerst compleet leeg uit vanochtend hier bij de teststraat achter mijn huis.
pi_203686056
quote:
Top. Twee/drie maanden geleden was het andersom. Wellicht maakt het wat goed van het omzetverlies tijdens die maanden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:27:57 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Lijkt me geen probleem, ik gun dat de ondernemers aan deze kant van de grens wel.
Wel benieuwd hoe snel die Duitsers op ons niveau zitten met maatregelen weg. Dat kon daar nog wel eens wat langer gaan duren.
pi_203686088
quote:
Goed voor de economie en de verdere groepsimmuniteit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203686112
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik eigenlijk niet.

Misschien gaat het wel net als in de UK: terug naar normaal, nog wel testen bij klachten, maar toch instortende cijfers. Ook met omicron wordt het laaghangend fruit geplukt en op een gegeven moment zijn de vatbare mensen op. Daarnaast heb je minder mensen die azen op een herstelbewijs en minder testen voor toegang.

Het is meer een politiek idee dat dat allemaal dankzij de lockdowns komt.
pi_203686129
quote:
In Antwerpen zijn ze die vol met corona angst gestopte NL'ers ook nog niet vergeten.
1947-2016
pi_203686150
Gaat de rona ooit nog van de A-lijst af?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203686167
quote:

[..]
Ik heb me de laatste tijd echt afgevraagd waarom zoveel mensen zich nog lieten testen. Als je het puur doet als je lichte klachten hebt dan snap ik er niks van, ziek thuis even uit en doe dan je ding weer.
pi_203686170
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
pi_203686186
quote:
Mogelijk begint in de herfst alles weer opnieuw (we hopen van niet)

Het is nog niet klaar.

Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:37:30 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Hopelijk bieden ze straks in augustus/september tijdig een nieuwe booster aan dan voor de risicogroepen.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:37:31 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:35 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik heb me de laatste tijd echt afgevraagd waarom zoveel mensen zich nog lieten testen. Als je het puur doet als je lichte klachten hebt dan snap ik er niks van, ziek thuis even uit en doe dan je ding weer.
zaten ook wel vinkjeszoekers bij, nu dat niet meer nodig is zal het inderdaad wel enorm afnemen
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:38:59 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686207
quote:
Grote lach op mijn gezicht, dank O+ _O_ O+
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:39:01 #197
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203686208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:35 schreef Questular het volgende:

[..]
Mijn vrouw werkt in de ouderen zorg, die laat zich voornamelijk testen omdat ze anderen niet wil besmetten.
pi_203686211
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
pi_203686217
quote:

Geen idee, maar het is een leugen inderdaad dat het om het enkel om het boosteren gaat.

Politici doen graag aan zelfoverschatting... Laten we het daar bij houden.
1947-2016
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:07 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mijn vrouw werkt in de ouderen zorg, die laat zich voornamelijk testen omdat ze anderen niet wil besmetten.
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:51 #201
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203686258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
dan heb je het mis
pi_203686259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
pi_203686281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
Ik denk dat ze met een verhaal komen dat het achteraf gezien een te zware maatregel voor de evenementensector is, dat ze die tegemoet willen komen en dat ook die maatregel wordt losgelaten. Ik voorspel binnen twee weken.
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 09:46:35 #204
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203686299
quote:

Omdat je dan in feite zegt dat de vaccins helemaal niet zo goed (meer) werken.

Waarmee je er voor zorgt dat bij een eventuele volgende golf/virus helemaal geen hond meer zich gaat laten prikken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203686307
quote:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
pi_203686310
De vaccins werken toch gewoon prima?
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:49:10 #207
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203686322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.

Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.

Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen. :W

[ afbeelding ]
Denk er gerust het uwe van. Inderdaad staat niets al vast.

@mir1986 @WheeledWarrior @JohnDDD

Geniet straks ook van uw volledige vrijheid, overheidshalve is het u allen natuurlijk van harte gegund! Maar houd dit tenminste dan ergens (ver) in uw achterhoofd want het zou niet de eerste keer zijn dat het virus ons allen opnieuw verrast.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:50:16 #208
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203686334
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 09:50:28 #209
pi_203686336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Questular het volgende:
De vaccins werken toch gewoon prima?
Tegen de eerdere varianten wel. Tegen omicron lijkt het een stuk minder te zijn, wat niet erg is omdat je van omikron sowieso niet zo snel zo ziek wordt dat je op de ic terecht komt.

Maar daarom wordt er ook een ander vaccin ontwikkeld door de grote jongens, specifiek voor omikron, welke je kunt inzetten voor kwetsbaren en diegene die dat willen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:51:17 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203686345
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
Nope, maar ze hadden wel een eigen teststraat
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 09:51:21 #211
pi_203686346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
pi_203686363
quote:

[..]
Dat gebeurt er toch ook niet? Ik snap best dat er half december besloten is in lockdown te gaan, met de overvolle ziekenhuizen nog van Delta en een nieuwe, toen nog onzekere, variant.
Dat is echter geen reden om nu alles in stappen los te laten, hoe groot die stappen dan ook zijn. Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
pi_203686366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar de onzekerheid was groot. Als je nu terugkijkt op de giga piek die je hebt (gehad) aan besmettingen, begrijp ik die afweging ergens wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:12 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686372
quote:

[..]
het was aan de vroege kant en ook wel langer dan nodig, dat is toch wel duidelijk
pi_203686377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
pi_203686393
quote:

Omdat uit cijfers gewoon blijkt dat het aantal ziekenhuisopnamen onder volwassenen die gevaccineerd zijn substantieel lager is als onder ongevaccinneerde volwassenen. Allemaal openbaar, er zit niet overal corruptie achter, is al ongelofelijk veel over gepubliceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2022 09:56:01 ]
pi_203686407
quote:
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Die voorspelling komt vast van het rivm af..
Op basis van het wallinga model
Met de aannames van delta
en niet gecheckt door de Denen.

Ja, dan verwacht ik nog voor carnaval een enorme piek des verschroeiende blitzdood..
1947-2016
pi_203686410
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
Ik ben wel heel erg van mening dat ze de afgelopen 1,5 maand de situatie niet goed hebben opgepakt met het oog op draagvlak in de samenleving. Het kwam op mij over als echt halsstarrig en koppig vasthouden aan allerhande regeltjes, wat alleen maar voor irritatie zorgt. Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
pi_203686416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
'If a situation is already bad, politicians only make it worse'.
1947-2016
pi_203686417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
pi_203686425
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
Ook genoeg uit UK, maar UK was anders.
pi_203686429
quote:

Dan winnen de wappies. Of zo. :')

Als men wat minder bezig was met het 'winnen' van wedstrijdjes tegen een zeer kleine minderheid, dan was het afgelopen halfjaar misschien ook een stuk prettiger geweest.

Booster voor risicogroepen is op zich prima, alleen je moet wel rekening houden met de mogelijkheid dat je er hooguit een paar maanden mee koopt. Mooie noodoplossing, alleen koppeling aan vinkjes wegens 'moet van Brussel' (wat niet waar is) was een onzalig plan.
pi_203686481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
pi_203686504
twitter
pi_203686520
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"

We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.

Mondkapjes, apps, enkele basisregels... Gone, weg, foetsie alsof het niks is.

Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.

Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
pi_203686536
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"

We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.

Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.

Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen? :?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:14:13 #227
346939 Janneke141
pi_203686552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:09 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
Blijft toch opvallend hoe veel één enkel kamerlid naar boven weet te trekken. Daar zouden we er dus echt meer van moeten hebben.
pi_203686562
quote:
[ twitter ]
fieldlabs all over again.
pi_203686566
quote:

Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
pi_203686569
quote:

Ik denk dat mensen die het een goede persco vinden, vooral blij waren met de inhoud. En met de glimlach waarmee het allemaal ging. Ik ook hoor. Maar snap ook het onbestemde gevoel.
pi_203686574
quote:
Dat heb je goed. Het algehele direct afschaffen van CTB, en in het invoeren van 1G voor één bepaalde sector.
Dat zijn wat mij betreft de zaken die niet helemaal correct voelen.

(en over mondkapjes in het OV)
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:16:57 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686577
quote:

pi_203686592
ik vind de regels te ingewikkeld, ze moeten het simpeler houden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:18:49 #234
346939 Janneke141
pi_203686593
quote:

Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
pi_203686600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meer
pi_203686613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen? :?
/s
1947-2016
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:21:02 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686614
quote:
[ twitter ]
Wow, just wow :{ :{ :{

Er wordt hier gewoon gesaboteerd
Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
Dat moeten we dus niet willen blijkbaar :')
pi_203686616
quote:

Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203686619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
Dat is het mooie. Of nou ja, aparte... Ik heb voor het eerst echt kritische vragen gehoord van de pers.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:22:46 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heeft Rutte eigenlijk nog gereageerd op het schrappen van bijna alle regels of laat ie Ernst nu alles opknappen.
pi_203686632
twitter

Mooie samenvatting
pi_203686651
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
pi_203686659
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

Mooie samenvatting
@Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:25:48 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
*cricket sounds*
pi_203686688
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:57 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Told ya :D :') :')

Operation Shitty Flute
pi_203686697
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

Mooie samenvatting
Rool Paap, die ouders moet je strafrechtelijk vervolgen als dit zijn echte naam is.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:28:15 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
Gelukkig hebben we nu nieuw leiderschap

Godverdomme man wat helpen we ons land en samenleving toch naar de tering
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:28:21 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686704
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
Of je gaat nog tien stappen verder. Jemig..
pi_203686707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203686712
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".
Vond een vraag bij één van de vorige persco's wel heel terecht: hebben we in Nederland en ander virus?
pi_203686713
quote:
als je onder een steen leeft wel handig idd. Maar iedereen is toch wel op de hoogte lijkt me? Websites staan er vol mee, rijksoverheid website inclusief.
pi_203686717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lijkt me inderdaad logisch. Minder sturing vanuit de overheid vergt meer eigen verantwoordelijkheid.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:29:38 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686719
quote:
Dit weet iedereen toch :?

Voordat je naar een ander land gaat zoek je even de regels op. Daar staat dan duidelijk op of je een booster nodig hebt. Dan weet je van jezelf wel of je dat hebt of niet. Heb je dat niet en het wordt wel geeist dan ga je niet daarheen.
pi_203686730
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
In Southern Sun
pi_203686738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:11 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686743
quote:
Nee
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:11 #258
498282 Scrummie
pi_203686744
twitter

Eens met Renske.

Zo stil was die ramp inderdaad niet, er werd volop aandacht gevraagd. Maar ja, door de verkeerde partijen waardoor je dit soort reacties kreeg.

Zelfde als nu met dat aangevraagde debat door Omtzigt waar de coalitie dan weer tegen is, wat ze eigenlijk bij elk dingetje nu kunnen doen nu dezelfde coalitie er weer zit. Als je een aluhoedje op zet, zou je bijna denken dat het voortzetten van de huidige coalitie een doel op zich was, zodat de bal pas écht over 4 jaar kan gaan rollen.
pi_203686748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Nia het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:37 #260
416575 crew  Evenstar
pi_203686750
Agema kraakt de modellen terecht af :)
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:02 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203686755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:29 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".
Vond een vraag bij één van de vorige persco's wel heel terecht: hebben we in Nederland en ander virus?
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen :').
Get woke, go broke!
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:03 #262
pi_203686756
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:19 schreef Benny het volgende:

[..]
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meer
Wel verfrissend om van het gejankzak over verplicht vaccineren en 2g af te zijn. Op een paar gekkies na dan.
pi_203686759
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:15 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
Toch nog een like voor deze diepe post, hulde
pi_203686762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen :').
Stond dat op Feesboek?
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:32 #266
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203686766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.
"Vrijheid" *O*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203686770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Toch nog een like voor deze diepe post, hulde
Bedankt, denk ik.
In Southern Sun
pi_203686773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik had precies hetzelfde gevoel.

COR probeert zichzelf relevant te houden. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:17 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.
pi_203686782
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
De ambtenaren van het VWS willen zelf zinnetjes kunnen toevoegen die beter passen in het geheel plaatje.

Vandaag kennelijk het corona-debat. Ik ben benieuwd of men blijft volhouden dat het om verduidelijking ging. Het zal wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:20 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686784
quote:
Komt vanzelf weer
pi_203686790
quote:
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:47 #273
498282 Scrummie
pi_203686793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Stond dat op Feesboek?
Nee, gewoon in het nieuws.
pi_203686800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisteren :@
pi_203686804
quote:
Dat zullen ze toch zelf in de gaten moeten houden. Lijkt me ook het enige waardoor de reiswereld misschien op 95% normaal gaat draaien in plaats van 100%, omdat er toch altijd mensen zijn die bang zijn voor veranderende inreisbeperkingen, of geen zin hebben om ergens heen te gaan waar mondkapjes en andere regels strenger zijn.

Landen kunnen zich onderscheiden door reisbeperkingen af te schaffen en iedereen te verwelkomen.
pi_203686807
quote:
Is het gister nog over gegaan tijdens de persco.
pi_203686814
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Komt vanzelf weer
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.
pi_203686816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:35:48 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisteren :@
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...

Kuipers gaf aan bezig te zijn met een plan voor corona-aanpak op lange termijn incl. eventuele boosters wanneer nodig.
  Forum Admin woensdag 16 februari 2022 @ 10:36:47 #280
pi_203686835
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.

Dit zijn oprecht Sovjet praktijken _O-
pi_203686836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, gewoon in het nieuws.
Eventjes gezocht, kon zo snel niets vinden. Heb je een bron?
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:36:52 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.
Verwachting is de risicogroepen vaccineren, kan snel opgetuigd worden door de GGD'en en huisartsen samen als VWS een go en scope geeft.
Dat laatste is de grootste uitdaging.
Al denk ik dat Kuipers dat prima kan en wil en durft, maar politieke drek doet hem hierin geen goed.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:37:19 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686844
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
Had je al gezegd
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:37:59 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.

Dit zijn oprecht Sovjet praktijken _O-
Teringtriest, echt hoor :')

Zal eens gaan borrelen binnenkort om wat meer los te krijgen. Dit gaat sporen nalaten iig
pi_203686869
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Had je al gezegd
Goed opgelet, 7/10.
In Southern Sun
pi_203686877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:? Ok. Ik denk dat verkiezingen wel degelijk meespelen in de overweging om nu opeens heel snel alles over boord te gooien.
pi_203686879
De pushmeldingen over de conclusies van de onderzoeksraad blijven maar komen
pi_203686887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...

Kuipers gaf aan bezig te zijn met een plan voor corona-aanpak op lange termijn incl. eventuele boosters wanneer nodig.
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it". _O-

Boosters wanneer nodig is ook vrij vaag. Ook bij oudjes moet je je op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel prikken je er per jaar in stopt, hoelang die effectief zijn, en wat daarvan de gezondheidswinst is. Kan me voorstellen dat dat dan toch uitdraait op een griepprik-scenario maar dan hopelijk met wat minder problemen met vaststellen welke variant het deze winter gaat worden.
pi_203686889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De meeste experts blijven bij hoog en laag beweren dat omicron echt niet zo mild is genetisch gezien, ook de niet zero-covid figuren. Dat het een mildere impact heeft op de samenleving dat is wel een feit. Ergens wringt het tussen de theorie en de praktijk. Waarschijnlijk een combinatie van vaccinaties, boosters, doorgemaakte infecties en een groot verschil waar in het lichaam het virus zich nestelt.
pi_203686894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:38 schreef alpeko het volgende:

[..]
:? Ok. Ik denk dat verkiezingen wel degelijk meespelen in de overweging om nu opeens heel snel alles over boord te gooien.
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraads)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.
In Southern Sun
pi_203686909
De gemeenteraadsverkiezingen zijn nou ook weer niet zó belangrijk dat je daarvoor sneller gaat versoepelen. :D Als het nou kamerverkiezingen waren... Denk dat er wel grotere problemen zijn dan alleen corona waardoor de coalitiepartijen klappen gaan krijgen volgende maand. En landelijke partijen sowieso denk ik wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:41:16 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraad-)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.
Als je een complot wil zien dan ga je het zien...

Je moet toch iets als je fout bleek te zitten afgelopen jaren.
pi_203686932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ho ho, ik lees toch net dat het nog niet klaar is...
Herfst, winter..

*gooit handen in de lucht
Go hard or go home
pi_203686940
Blij dat we Ida voor de bus hebben kunnen flikkeren.
Go hard or go home
pi_203686941
Het is toch geen hele rare gedachte dat corona weer zijn dingetje gaat doen deze herfst/winter?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:43:05 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686943
Voor een integere dienstbare overheid moet je iig niet in Nederland zijn

Ik ga vanmiddag wel verder lezen, man man man
pi_203686945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it". _O-

Boosters wanneer nodig is ook vrij vaag. Ook bij oudjes moet je je op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel prikken je er per jaar in stopt, hoelang die effectief zijn, en wat daarvan de gezondheidswinst is. Kan me voorstellen dat dat dan toch uitdraait op een griepprik-scenario maar dan hopelijk met wat minder problemen met vaststellen welke variant het deze winter gaat worden.
Boosters voor ouderen/kwetsbaren zijn belangrijk gebleken m.b.t. de cijfers de laatste weken en verdienen meer aandacht dan een bijzin vind ik. Griepprik scenario zit er in maar voorlopig zitten we qua besmettingen nog middenin een pandemie en gaan ze de lente/zomer in voordat we de herst/winter in gaan... dus nog tenminste één booster-ronde voor de griepprik-ronde lijkt me verstandig.
pi_203686957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:43 schreef Questular het volgende:
Het is toch geen hele rare gedachte dat corona weer zijn dingetje gaat doen deze herfst/winter?
Blijkbaar wel want de pandemie is voorbij!!!
pi_203686969
Bijna vol.
pi_203686973
Ik vond dit ook wel grappig:

twitter

In de ene peiling is 85% blij met de versoepelingen. In de andere peiling vreest 68% dat het in de herfst weer helemaal anders kan zijn.

Die twee dingen hoeven elkaar natuurlijk niet te bijten. Maar het zegt wel wat over de onzekerheid en misschien wel paranoia die er nog steeds is.
pi_203686979
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Mooie flame. Bullshit gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')