Dan val je dus niet onder de ultra-kwetsbare groep waar we het over hebben en waarvoor we permanent maatregelen zouden moeten houden om heel krampachtig besmettingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik val onder die kwetsbare groep. Het vaccin en de booster hebben goed gewerkt bij mij, want ik ben 1 a 2 dagen goed ziek van geweest nadat ik die prikken kreeg.
De boodschap blijft dat iedereen mee zal moeten doen om die 6 miljoen mensen te beschermen. Ja Mondkapjes en vaccins helpen, maar als anderen geen afstand houden of hun mondkapjes niet op doen zijn ze nog steeds blootgesteld aan extra risico. Dit kan echt alleen als iedereen meewerkt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er wonen 6 miljoen kwetsbaren in Nederland waarbij vaccins én FFP2 kapjes niet effectief genoeg zijn?
Het gaat bovendien niet om 'opsluiten', maar om het feit dat ze nu, over een jaar, en over 10 jaar de risico's zullen moeten accepteren. Want corona blijft, en de samenleving leeft door.
Eens, maar het lijkt wel zijn toppunt bereikt te hebben. Iedereen ziet dat je niet elk risico kunt uitsluiten, of iedereen het naar de zin kan maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat @:Molo net ook zei. Dat hele inclusiviteit gebeuren gaat echt een probleem worden de komende jaren.
Als ik op mijn motorfiets stap zet ik ook een helm op.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
De boodschap blijft dat iedereen mee zal moeten doen om die 6 miljoen mensen te beschermen. Ja Mondkapjes en vaccins helpen, maar als anderen geen afstand houden of hun mondkapjes niet op doen zijn ze nog steeds blootgesteld aan extra risico. Dit kan echt alleen als iedereen meewerkt.
Duidelijk een wappie die Ernstquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is Ernst Kuipers een corona ontkenner?
Een derde van de bevolking is dus dusdanig zwak dat ze bij een besmetting dood neervallen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het is geen kleine groep. We hebben het over een derde van de bevolking.
Ja Ernst met zijn complottheorienquote:
Volgens mij heeft hij het over bijwerkingen van het vaccin en niet van Corona zelf. Je weet nooit wat het virus met je doet, ook niet als je geen risicogroep bent. En ben je dat wel dan weet je dat ook met vaccin niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan val je dus niet onder de ultra-kwetsbare groep waar we het over hebben en waarvoor we permanent maatregelen zouden moeten houden om heel krampachtig besmettingen te voorkomen.
Je snapt het niet. Kwetsbaar is iets anders dan immuungecompromitteerd. Overigens heb ik ook zo iemand in mijn directe omgeving, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een derde van de bevolking is dus dusdanig zwak dat ze bij een besmetting dood neervallen?
Een groot deel van die 6 miljoen heeft al COVID-19 gehad. en dus beschermd. Een groot deel van die 6 miljoen is gevaccineerd en dus beschermd. Die gaan echt niet opeens dood neervallen of maandenlang op de IC belanden omdat ze besmet raken. Wat een paniek om niks zeg.
VS leven ze al maanden gewoon door. Zie je ze daar een derde van de bevolking in de ziekenhuizen terecht komen of dood gaan? Zweden hebben ze al ruim een week geen maatregelen meer. Denemarken al weken geen maatregelen meer. Of zijn wij in Nederland weer speciaal?
Ik gebruik afweer onderdrukkende medicijnen, dus ik zou volgens experts zou ik heel erg om moeten denken om geen corona te krijgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan val je dus niet onder de ultra-kwetsbare groep waar we het over hebben en waarvoor we permanent maatregelen zouden moeten houden om heel krampachtig besmettingen te voorkomen.
Leg dan eens uit, hoe zijn die 6 miljoen mensen dusdanig kwetsbaar ondanks vaccins, ondanks PBM's, dat de hele samenleving nóóit open zou kunnen totdat de laatste coronapatiënt uit Nederland is verdwenen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Kwetsbaar is iets anders dan immuungecompromitteerd. Overigens heb ik ook zo iemand in mijn directe omgeving, maar dat terzijde.
Er zijn dus 6 miljoen mensen die zulke problemen hebben? Je haalt zelf dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Kwetsbaar is iets anders dan immuungecompromitteerd. Overigens heb ik ook zo iemand in mijn directe omgeving, maar dat terzijde.
Dat zeg ik niet. Maar het is nu echt te vroeg. Vergeet niet dat veel ouderen en zorgmedewerkers die booster in november hebben gehad, de bescherming is alweer bijna uitgewerkt en precies nu gaan we versoepelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg dan eens uit, hoe zijn die 6 miljoen mensen dusdanig kwetsbaar ondanks vaccins, ondanks PBM's, dat de hele samenleving nóóit open zou kunnen totdat de laatste coronapatiënt uit Nederland is verdwenen?
Dat jij het niet wil dat is je goed recht. Maar het zou je sieren als je niet voor de rest van de samenleving spreekt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en terug naar normaal moeten we helemaal niet willen.
Het leven kan heel veilig en efficiënt idd, nog veel meer dan nu. Dat noemen we alleen overleven ipv levenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het is nu echt te vroeg. Vergeet niet dat veel ouderen en zorgmedewerkers die booster in november hebben gehad, de bescherming is alweer bijna uitgewerkt en precies nu gaan we versoepelen.
Oh en terug naar normaal moeten we helemaal niet willen. Afstand houden blijkt goed te werken tegen allerlei virussen en thuiswerken is veel efficiënter dan elke dag filerijden of in een stampvolle trein. Maar dat terzijde.
Die "bescherming" is helemaal niet bijna uitgewerkt. Alleen de mate van antistoffen neemt af maar dat is normaal, de T-cel immuniteit is blijvend. En dat zie je terug in de effectiviteit tegen een positieve coronatest (besmetting), maar de bescherming tegen ernstige ziekte of ziekenhuisopname is onverminderd hoog gebleven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het is nu echt te vroeg. Vergeet niet dat veel ouderen en zorgmedewerkers die booster in november hebben gehad, de bescherming is alweer bijna uitgewerkt en precies nu gaan we versoepelen.
JIj haalt overleven en leven door elkaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oh en terug naar normaal moeten we helemaal niet willen. Afstand houden blijkt goed te werken tegen allerlei virussen en thuiswerken is veel efficiënter dan elke dag filerijden of in een stampvolle trein. Maar dat terzijde.
GMTAquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Het leven kan heel veilig en efficiënt idd, nog veel meer dan nu. Dat noemen we alleen overleven ipv leven
Dat zijn alleen anti-stoffen we hebben nog t en b cellen. Voor de rest moet je leven vooral inrichten hoe je dat zelf wil maar val mij er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Niet iedereen is blij als dergelijke maatregelen worden afgeschaft. Ik vond thuiswerken een hele uitkomst, voor mij hoeft dat niet altijd 100% te blijven, maar 5 dagen op kantoor doe ik echt nooit meer. Jij wel dus, als het kan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
JIj haalt overleven en leven door elkaar.
Goed plan!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:51 schreef Evenstar het volgende:
Goed ik ga maar bankhangen, want hier wordt je vanzelf een wappie fan ;D
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |