Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"
We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.
Mondkapjes, apps, enkele basisregels... Gone, weg, foetsie alsof het niks is.
Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.
Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Blijft toch opvallend hoe veel één enkel kamerlid naar boven weet te trekken. Daar zouden we er dus echt meer van moeten hebben.quote:
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Ik denk dat mensen die het een goede persco vinden, vooral blij waren met de inhoud. En met de glimlach waarmee het allemaal ging. Ik ook hoor. Maar snap ook het onbestemde gevoel.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"
We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.
Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.
Dat heb je goed. Het algehele direct afschaffen van CTB, en in het invoeren van 1G voor één bepaalde sector.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meerquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
/squote:Op woensdag 16 februari 2022 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen?
Wow, just wowquote:
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Dat is het mooie. Of nou ja, aparte... Ik heb voor het eerst echt kritische vragen gehoord van de pers.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
Heeft Rutte eigenlijk nog gereageerd op het schrappen van bijna alle regels of laat ie Ernst nu alles opknappen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
@Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.quote:
*cricket sounds*quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Told yaquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Gelukkig hebben we nu nieuw leiderschapquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
Of je gaat nog tien stappen verder. Jemig..quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |