abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:51 #201
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203686258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
dan heb je het mis
pi_203686259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203686281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
Ik denk dat ze met een verhaal komen dat het achteraf gezien een te zware maatregel voor de evenementensector is, dat ze die tegemoet willen komen en dat ook die maatregel wordt losgelaten. Ik voorspel binnen twee weken.
pi_203686299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Omdat je dan in feite zegt dat de vaccins helemaal niet zo goed (meer) werken.

Waarmee je er voor zorgt dat bij een eventuele volgende golf/virus helemaal geen hond meer zich gaat laten prikken.
pi_203686307
quote:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203686310
De vaccins werken toch gewoon prima?
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:49:10 #207
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203686322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.

Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.

Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen. :W

[ afbeelding ]
Denk er gerust het uwe van. Inderdaad staat niets al vast.

@mir1986 @WheeledWarrior @JohnDDD

Geniet straks ook van uw volledige vrijheid, overheidshalve is het u allen natuurlijk van harte gegund! Maar houd dit tenminste dan ergens (ver) in uw achterhoofd want het zou niet de eerste keer zijn dat het virus ons allen opnieuw verrast.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:50:16 #208
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203686334
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
pi_203686336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Questular het volgende:
De vaccins werken toch gewoon prima?
Tegen de eerdere varianten wel. Tegen omicron lijkt het een stuk minder te zijn, wat niet erg is omdat je van omikron sowieso niet zo snel zo ziek wordt dat je op de ic terecht komt.

Maar daarom wordt er ook een ander vaccin ontwikkeld door de grote jongens, specifiek voor omikron, welke je kunt inzetten voor kwetsbaren en diegene die dat willen.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:51:17 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203686345
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
Nope, maar ze hadden wel een eigen teststraat
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203686346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
pi_203686363
quote:

[..]
Dat gebeurt er toch ook niet? Ik snap best dat er half december besloten is in lockdown te gaan, met de overvolle ziekenhuizen nog van Delta en een nieuwe, toen nog onzekere, variant.
Dat is echter geen reden om nu alles in stappen los te laten, hoe groot die stappen dan ook zijn. Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
pi_203686366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar de onzekerheid was groot. Als je nu terugkijkt op de giga piek die je hebt (gehad) aan besmettingen, begrijp ik die afweging ergens wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:12 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686372
quote:

[..]
het was aan de vroege kant en ook wel langer dan nodig, dat is toch wel duidelijk
pi_203686377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
pi_203686393
quote:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Omdat uit cijfers gewoon blijkt dat het aantal ziekenhuisopnamen onder volwassenen die gevaccineerd zijn substantieel lager is als onder ongevaccinneerde volwassenen. Allemaal openbaar, er zit niet overal corruptie achter, is al ongelofelijk veel over gepubliceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2022 09:56:01 ]
pi_203686407
quote:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Die voorspelling komt vast van het rivm af..
Op basis van het wallinga model
Met de aannames van delta
en niet gecheckt door de Denen.

Ja, dan verwacht ik nog voor carnaval een enorme piek des verschroeiende blitzdood..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203686410
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
Ik ben wel heel erg van mening dat ze de afgelopen 1,5 maand de situatie niet goed hebben opgepakt met het oog op draagvlak in de samenleving. Het kwam op mij over als echt halsstarrig en koppig vasthouden aan allerhande regeltjes, wat alleen maar voor irritatie zorgt. Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
pi_203686416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
'If a situation is already bad, politicians only make it worse'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203686417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
pi_203686425
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
Ook genoeg uit UK, maar UK was anders.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203686429
quote:

Dan winnen de wappies. Of zo. :')

Als men wat minder bezig was met het 'winnen' van wedstrijdjes tegen een zeer kleine minderheid, dan was het afgelopen halfjaar misschien ook een stuk prettiger geweest.

Booster voor risicogroepen is op zich prima, alleen je moet wel rekening houden met de mogelijkheid dat je er hooguit een paar maanden mee koopt. Mooie noodoplossing, alleen koppeling aan vinkjes wegens 'moet van Brussel' (wat niet waar is) was een onzalig plan.
pi_203686481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
pi_203686504
twitter
pi_203686520
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"

We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.

Mondkapjes, apps, enkele basisregels... Gone, weg, foetsie alsof het niks is.

Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.

Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')