dan heb je het misquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ik denk dat ze met een verhaal komen dat het achteraf gezien een te zware maatregel voor de evenementensector is, dat ze die tegemoet willen komen en dat ook die maatregel wordt losgelaten. Ik voorspel binnen twee weken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
Omdat je dan in feite zegt dat de vaccins helemaal niet zo goed (meer) werken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.
Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
Denk er gerust het uwe van. Inderdaad staat niets al vast.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.
Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.
Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen.
[ afbeelding ]
Tegen de eerdere varianten wel. Tegen omicron lijkt het een stuk minder te zijn, wat niet erg is omdat je van omikron sowieso niet zo snel zo ziek wordt dat je op de ic terecht komt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Questular het volgende:
De vaccins werken toch gewoon prima?
Nope, maar ze hadden wel een eigen teststraatquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven wasquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Dat gebeurt er toch ook niet? Ik snap best dat er half december besloten is in lockdown te gaan, met de overvolle ziekenhuizen nog van Delta en een nieuwe, toen nog onzekere, variant.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Dat klopt, maar de onzekerheid was groot. Als je nu terugkijkt op de giga piek die je hebt (gehad) aan besmettingen, begrijp ik die afweging ergens wel.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
het was aan de vroege kant en ook wel langer dan nodig, dat is toch wel duidelijkquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
Omdat uit cijfers gewoon blijkt dat het aantal ziekenhuisopnamen onder volwassenen die gevaccineerd zijn substantieel lager is als onder ongevaccinneerde volwassenen. Allemaal openbaar, er zit niet overal corruptie achter, is al ongelofelijk veel over gepubliceerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.
Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Die voorspelling komt vast van het rivm af..quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ik ben wel heel erg van mening dat ze de afgelopen 1,5 maand de situatie niet goed hebben opgepakt met het oog op draagvlak in de samenleving. Het kwam op mij over als echt halsstarrig en koppig vasthouden aan allerhande regeltjes, wat alleen maar voor irritatie zorgt. Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
'If a situation is already bad, politicians only make it worse'.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Oh als we cijfers gaan geven:
Een 4.
Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
Ook genoeg uit UK, maar UK was anders.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
Dan winnen de wappies. Of zo.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |