dan heb je het misquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ik denk dat ze met een verhaal komen dat het achteraf gezien een te zware maatregel voor de evenementensector is, dat ze die tegemoet willen komen en dat ook die maatregel wordt losgelaten. Ik voorspel binnen twee weken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
Omdat je dan in feite zegt dat de vaccins helemaal niet zo goed (meer) werken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.
Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
Denk er gerust het uwe van. Inderdaad staat niets al vast.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.
Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.
Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen.
[ afbeelding ]
Tegen de eerdere varianten wel. Tegen omicron lijkt het een stuk minder te zijn, wat niet erg is omdat je van omikron sowieso niet zo snel zo ziek wordt dat je op de ic terecht komt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Questular het volgende:
De vaccins werken toch gewoon prima?
Nope, maar ze hadden wel een eigen teststraatquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven wasquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Dat gebeurt er toch ook niet? Ik snap best dat er half december besloten is in lockdown te gaan, met de overvolle ziekenhuizen nog van Delta en een nieuwe, toen nog onzekere, variant.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Dat klopt, maar de onzekerheid was groot. Als je nu terugkijkt op de giga piek die je hebt (gehad) aan besmettingen, begrijp ik die afweging ergens wel.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
het was aan de vroege kant en ook wel langer dan nodig, dat is toch wel duidelijkquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
Omdat uit cijfers gewoon blijkt dat het aantal ziekenhuisopnamen onder volwassenen die gevaccineerd zijn substantieel lager is als onder ongevaccinneerde volwassenen. Allemaal openbaar, er zit niet overal corruptie achter, is al ongelofelijk veel over gepubliceerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.
Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Die voorspelling komt vast van het rivm af..quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ik ben wel heel erg van mening dat ze de afgelopen 1,5 maand de situatie niet goed hebben opgepakt met het oog op draagvlak in de samenleving. Het kwam op mij over als echt halsstarrig en koppig vasthouden aan allerhande regeltjes, wat alleen maar voor irritatie zorgt. Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
'If a situation is already bad, politicians only make it worse'.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Oh als we cijfers gaan geven:
Een 4.
Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
Ook genoeg uit UK, maar UK was anders.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
Dan winnen de wappies. Of zo.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:57 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"
We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.
Mondkapjes, apps, enkele basisregels... Gone, weg, foetsie alsof het niks is.
Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.
Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Blijft toch opvallend hoe veel één enkel kamerlid naar boven weet te trekken. Daar zouden we er dus echt meer van moeten hebben.quote:
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Ik denk dat mensen die het een goede persco vinden, vooral blij waren met de inhoud. En met de glimlach waarmee het allemaal ging. Ik ook hoor. Maar snap ook het onbestemde gevoel.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"
We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.
Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.
Dat heb je goed. Het algehele direct afschaffen van CTB, en in het invoeren van 1G voor één bepaalde sector.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meerquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
/squote:Op woensdag 16 februari 2022 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen?
Wow, just wowquote:
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Dat is het mooie. Of nou ja, aparte... Ik heb voor het eerst echt kritische vragen gehoord van de pers.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
Heeft Rutte eigenlijk nog gereageerd op het schrappen van bijna alle regels of laat ie Ernst nu alles opknappen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
@Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.quote:
*cricket sounds*quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Told yaquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Gelukkig hebben we nu nieuw leiderschapquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
Of je gaat nog tien stappen verder. Jemig..quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
als je onder een steen leeft wel handig idd. Maar iedereen is toch wel op de hoogte lijkt me? Websites staan er vol mee, rijksoverheid website inclusief.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
Lijkt me inderdaad logisch. Minder sturing vanuit de overheid vergt meer eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?
Dit weet iedereen tochquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?
Neequote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Nia het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomenquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:29 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".
Vond een vraag bij één van de vorige persco's wel heel terecht: hebben we in Nederland en ander virus?
Wel verfrissend om van het gejankzak over verplicht vaccineren en 2g af te zijn. Op een paar gekkies na dan.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meer
Toch nog een like voor deze diepe post, huldequote:Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
Stond dat op Feesboek?quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen.
"Vrijheid"quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.
Bedankt, denk ik.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Toch nog een like voor deze diepe post, hulde
Ik had precies hetzelfde gevoel.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
De ambtenaren van het VWS willen zelf zinnetjes kunnen toevoegen die beter passen in het geheel plaatje.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Wow, just wow![]()
![]()
![]()
Er wordt hier gewoon gesaboteerd
Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
Dat moeten we dus niet willen blijkbaar
Komt vanzelf weerquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisterenquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.
Dat zullen ze toch zelf in de gaten moeten houden. Lijkt me ook het enige waardoor de reiswereld misschien op 95% normaal gaat draaien in plaats van 100%, omdat er toch altijd mensen zijn die bang zijn voor veranderende inreisbeperkingen, of geen zin hebben om ergens heen te gaan waar mondkapjes en andere regels strenger zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Is het gister nog over gegaan tijdens de persco.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.quote:
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisteren
Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Wow, just wow![]()
![]()
![]()
Er wordt hier gewoon gesaboteerd
Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
Dat moeten we dus niet willen blijkbaar
Eventjes gezocht, kon zo snel niets vinden. Heb je een bron?quote:
Verwachting is de risicogroepen vaccineren, kan snel opgetuigd worden door de GGD'en en huisartsen samen als VWS een go en scope geeft.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.
Had je al gezegdquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
Teringtriest, echt hoorquote:Op woensdag 16 februari 2022 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.
Dit zijn oprecht Sovjet praktijken
Goed opgelet, 7/10.quote:
quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it".quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...
Kuipers gaf aan bezig te zijn met een plan voor corona-aanpak op lange termijn incl. eventuele boosters wanneer nodig.
De meeste experts blijven bij hoog en laag beweren dat omicron echt niet zo mild is genetisch gezien, ook de niet zero-covid figuren. Dat het een mildere impact heeft op de samenleving dat is wel een feit. Ergens wringt het tussen de theorie en de praktijk. Waarschijnlijk een combinatie van vaccinaties, boosters, doorgemaakte infecties en een groot verschil waar in het lichaam het virus zich nestelt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen.
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraads)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]Ok. Ik denk dat verkiezingen wel degelijk meespelen in de overweging om nu opeens heel snel alles over boord te gooien.
Als je een complot wil zien dan ga je het zien...quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraad-)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.
Ho ho, ik lees toch net dat het nog niet klaar is...quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je een complot wil zien dan ga je het zien...
Je moet toch iets als je fout bleek te zitten afgelopen jaren.
Boosters voor ouderen/kwetsbaren zijn belangrijk gebleken m.b.t. de cijfers de laatste weken en verdienen meer aandacht dan een bijzin vind ik. Griepprik scenario zit er in maar voorlopig zitten we qua besmettingen nog middenin een pandemie en gaan ze de lente/zomer in voordat we de herst/winter in gaan... dus nog tenminste één booster-ronde voor de griepprik-ronde lijkt me verstandig.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it".![]()
Boosters wanneer nodig is ook vrij vaag. Ook bij oudjes moet je je op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel prikken je er per jaar in stopt, hoelang die effectief zijn, en wat daarvan de gezondheidswinst is. Kan me voorstellen dat dat dan toch uitdraait op een griepprik-scenario maar dan hopelijk met wat minder problemen met vaststellen welke variant het deze winter gaat worden.
Blijkbaar wel want de pandemie is voorbij!!!quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:43 schreef Questular het volgende:
Het is toch geen hele rare gedachte dat corona weer zijn dingetje gaat doen deze herfst/winter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |