abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:42:51 #201
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203686258
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zeg dat we er nooit meer iets van horen.
dan heb je het mis
pi_203686259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203686281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe ze het technisch gaan rond krijgen in minder dan 1,5 week.
Ik denk dat ze met een verhaal komen dat het achteraf gezien een te zware maatregel voor de evenementensector is, dat ze die tegemoet willen komen en dat ook die maatregel wordt losgelaten. Ik voorspel binnen twee weken.
pi_203686299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Omdat je dan in feite zegt dat de vaccins helemaal niet zo goed (meer) werken.

Waarmee je er voor zorgt dat bij een eventuele volgende golf/virus helemaal geen hond meer zich gaat laten prikken.
pi_203686307
quote:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang gaat er de komende weken nog wel af.
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203686310
De vaccins werken toch gewoon prima?
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:49:10 #207
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203686322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
BRAAAAHHHH wat een nietszeggend "bangmakend" geouwehoer weer.

Ja, het virus zal in het najaar terugkomen. Ja er zullen weer mensen besmet raken. Ja het zal blijven doormuteren, net als alle andere virussen Hoeveel, en hoe ernstig, dat weten we niet.

Jeetje. Zal ik anders alvast de weersvoorspelling voor 2023 doen voor Nederland?
Grotendeels bewolkt en buien, met her en der wat droge dagen. :W

[ afbeelding ]
Denk er gerust het uwe van. Inderdaad staat niets al vast.

@mir1986 @WheeledWarrior @JohnDDD

Geniet straks ook van uw volledige vrijheid, overheidshalve is het u allen natuurlijk van harte gegund! Maar houd dit tenminste dan ergens (ver) in uw achterhoofd want het zou niet de eerste keer zijn dat het virus ons allen opnieuw verrast.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:50:16 #208
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203686334
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
pi_203686336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Questular het volgende:
De vaccins werken toch gewoon prima?
Tegen de eerdere varianten wel. Tegen omicron lijkt het een stuk minder te zijn, wat niet erg is omdat je van omikron sowieso niet zo snel zo ziek wordt dat je op de ic terecht komt.

Maar daarom wordt er ook een ander vaccin ontwikkeld door de grote jongens, specifiek voor omikron, welke je kunt inzetten voor kwetsbaren en diegene die dat willen.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:51:17 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203686345
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Gaat dat dan niet via het werk inmiddels?
Nope, maar ze hadden wel een eigen teststraat
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203686346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig dat achteraf gelul, maar de situatie is gewoon anders dan mid December toen de keuze gemaakt werd. Het pakt nu gelukkig zeer gunstig uit dus dan is het altijd makkelijk vingertjes wijzen wat mij betreft.
Er waren toen ook al hele sterke geluiden dat het allemaal erg overdreven was
pi_203686363
quote:

[..]
Dat gebeurt er toch ook niet? Ik snap best dat er half december besloten is in lockdown te gaan, met de overvolle ziekenhuizen nog van Delta en een nieuwe, toen nog onzekere, variant.
Dat is echter geen reden om nu alles in stappen los te laten, hoe groot die stappen dan ook zijn. Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
pi_203686366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar de onzekerheid was groot. Als je nu terugkijkt op de giga piek die je hebt (gehad) aan besmettingen, begrijp ik die afweging ergens wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:12 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203686372
quote:

[..]
het was aan de vroege kant en ook wel langer dan nodig, dat is toch wel duidelijk
pi_203686377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:52 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Het verhaal dat ziekenhuizen overspoelen als we 10 dagen eerder los gaan is natuurlijk kolder.
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
pi_203686393
quote:
Kuipers: dat het zo goed gaat in de ziekenhuizen komt door de boosters, en een héél klein beetje omdat omicron misschien iets minder ziekmakend is.

Wat is dat toch dat men nog steeds niet wil toegeven dat omicron 90% minder kans geeft op langdurige ziekenhuisopname?
Ik hoop toch dat men bij volgende virussen wel kijkt wat de gevolgen zijn in andere landen en dat we niet meteen spoken gaan zien.
Omdat uit cijfers gewoon blijkt dat het aantal ziekenhuisopnamen onder volwassenen die gevaccineerd zijn substantieel lager is als onder ongevaccinneerde volwassenen. Allemaal openbaar, er zit niet overal corruptie achter, is al ongelofelijk veel over gepubliceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2022 09:56:01 ]
pi_203686407
quote:
Ik denk dat Kuipers het niet fijn vindt om te moeten toegeven dat veel maatregelen niet nodig waren laatste maanden dús nu een verhaal dat het in stapjes moet.
Dat verhaal dat als we nu alles loslaten, weer een enorme ziekenhuistoename te verwachten is, vond ik wel erg zwak.
Voor de rest zou ik zeggen: 7+.
Die testen voor toegang is gaat er de komende weken nog wel af.
Die voorspelling komt vast van het rivm af..
Op basis van het wallinga model
Met de aannames van delta
en niet gecheckt door de Denen.

Ja, dan verwacht ik nog voor carnaval een enorme piek des verschroeiende blitzdood..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203686410
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, dat verhaal is uiterst zwak, maar ik denk dat er heus wel een bepaalde maatschappelijke gedachte achter zit. Heeft een stuk minder met het virus te maken, maar dat geeft men natuurlijk niet toe.
Ik ben wel heel erg van mening dat ze de afgelopen 1,5 maand de situatie niet goed hebben opgepakt met het oog op draagvlak in de samenleving. Het kwam op mij over als echt halsstarrig en koppig vasthouden aan allerhande regeltjes, wat alleen maar voor irritatie zorgt. Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
pi_203686416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Oh als we cijfers gaan geven:

Een 4.

Van begin tot eind was het alijtd too little too late. Te soft in het begin, te hard op 't eind. Miskleun na miskleun na miskleun.
'If a situation is already bad, politicians only make it worse'.
1947-2016
pi_203686417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
pi_203686425
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat waren toen toch nog vooral signalen uit Zuid Afrika?
Ook genoeg uit UK, maar UK was anders.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203686429
quote:

Dan winnen de wappies. Of zo. :')

Als men wat minder bezig was met het 'winnen' van wedstrijdjes tegen een zeer kleine minderheid, dan was het afgelopen halfjaar misschien ook een stuk prettiger geweest.

Booster voor risicogroepen is op zich prima, alleen je moet wel rekening houden met de mogelijkheid dat je er hooguit een paar maanden mee koopt. Mooie noodoplossing, alleen koppeling aan vinkjes wegens 'moet van Brussel' (wat niet waar is) was een onzalig plan.
pi_203686481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Maatregelen kunnen heel snel ingaan, maar duurt eeuwen voordat ze eraf gaan. Denk dat ze daarmee hun hand wel wat overspeeld hebben.
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
pi_203686504
twitter
pi_203686520
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"

We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.

Mondkapjes, apps, enkele basisregels... Gone, weg, foetsie alsof het niks is.

Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.

Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
pi_203686536
quote:
2s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:11 schreef Benny het volgende:
Een paar uur later moet ik concluderen: Ik vind het (nog steeds) een hele vreemde persconferentie. Een seizoensfinale van een serie met een te open end. Dat je denkt "oke, en nu?"

We gingen er razendsnel doorheen... Zaken die wekenlang werden ingemasseerd, tot in den treuren werden besproken in talkshows, etc. werden nu besproken alsof het niks was om dat af te bouwen.

Ik ben er blij mee dat we kunnen versoepelen. Liever gister dan vandaag. Maar de manier waarop voelt ergens wat vreemd. En de regels die dan wel nog zijn of blijven voelen wat onbevredigd.

Lastig onder woorden te brengen, maar heb het idee dat er 'iets niet klopt' aan het verhaal.
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen? :?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:14:13 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203686552
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:09 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
Blijft toch opvallend hoe veel één enkel kamerlid naar boven weet te trekken. Daar zouden we er dus echt meer van moeten hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203686562
quote:
[ twitter ]
fieldlabs all over again.
pi_203686566
quote:

Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
pi_203686569
quote:

Ik denk dat mensen die het een goede persco vinden, vooral blij waren met de inhoud. En met de glimlach waarmee het allemaal ging. Ik ook hoor. Maar snap ook het onbestemde gevoel.
pi_203686574
quote:
Dat heb je goed. Het algehele direct afschaffen van CTB, en in het invoeren van 1G voor één bepaalde sector.
Dat zijn wat mij betreft de zaken die niet helemaal correct voelen.

(en over mondkapjes in het OV)
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:16:57 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686577
quote:

pi_203686592
ik vind de regels te ingewikkeld, ze moeten het simpeler houden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:18:49 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203686593
quote:

Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203686600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat gevoel had ik gister ook, met name betreffende het CTB. Daar is zoveel om te doen geweest en nu wordt het gewoon van tafel geveegd. Even los van of het echt iets bijdraagt/werkt etc. Compensatie gedrag?
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meer
pi_203686613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Huh? Waarom zou je de overheid niet vertrouwen? :?
/s
1947-2016
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:21:02 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686614
quote:
[ twitter ]
Wow, just wow :{ :{ :{

Er wordt hier gewoon gesaboteerd
Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
Dat moeten we dus niet willen blijkbaar :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203686616
quote:

Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203686619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mij bekruipt het gevoel dat ze zelf ook wel in de gaten hebben dat ze de afgelopen 2-3 maanden een aantal behoorlijk verkeerde keuzes gemaakt hebben op diverse vlakken, en door daar nu met 200 kilometer per uur weg van te rijden hopen ze dat iedereen dat snel vergeet, omdat we terug zijn bij normaal. Het blijft natuurlijk allemaal een behoorlijk politiek spel, en als er iets is dat Rutte c.s. willen vermijden is dat ze ooit moeten toegeven dat ze iets verkeerd gedaan hebben. En op het moment dat (bijna) iedereen blij is, krijg je weinig vervelende vragen.
Dat is het mooie. Of nou ja, aparte... Ik heb voor het eerst echt kritische vragen gehoord van de pers.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:22:46 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heeft Rutte eigenlijk nog gereageerd op het schrappen van bijna alle regels of laat ie Ernst nu alles opknappen.
pi_203686632
twitter

Mooie samenvatting
pi_203686651
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
pi_203686659
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

Mooie samenvatting
@Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:25:48 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203686674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
*cricket sounds*
pi_203686688
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:26:57 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
@:Molo zie hier een mooi voorbeeld, als de maker van de App het al niet weet, hoe gaan we in godsnaam 1G doen dan volgende week.
Told ya :D :') :')

Operation Shitty Flute
pi_203686697
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]

Mooie samenvatting
Rool Paap, die ouders moet je strafrechtelijk vervolgen als dit zijn echte naam is.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:28:15 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
De veiligheidsraad zegt dat niemand wist wie de leiding had. De angst om buitengewone bevoegdheden in te zetten en de regio's onder nationaal toezicht te stellen heeft tot enorme schaden geleid. Zwak leiderschap van Rutte. Praten praten werkt niet in crisistijd.
Gelukkig hebben we nu nieuw leiderschap

Godverdomme man wat helpen we ons land en samenleving toch naar de tering
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:28:21 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686704
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd. Je intuïtie is nog intact en je herkent leugens, acteerwerk en het gebrek aan authenticiteit. Het is allemaal uitgekookt en georchestreerd.
Of je gaat nog tien stappen verder. Jemig..
pi_203686707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:26 schreef Nia het volgende:
Hoe zal het de komende maanden gaan met die corona app als die nationaal niet meer nodig is? Er zullen mensen zijn die de app verwijderen. Internationaal blijft ie echter wel relevant om komende zomer te kunnen vliegen naar je vakantiebestemming. Mensen die nog niet geboosterd zijn krijgen de komende maanden te maken met verlopen vaccinaties. Worden deze mensen door de GGD per brief op de hoogte gesteld van dit feit?
Wat dacht je van eigen verantwoordelijkheid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203686712
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat valt toch best mee? Toen het inging waren we het er allemaal over eens dat het t/m Maart/April zou gaan duren.
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".
Vond een vraag bij één van de vorige persco's wel heel terecht: hebben we in Nederland en ander virus?
pi_203686713
quote:
als je onder een steen leeft wel handig idd. Maar iedereen is toch wel op de hoogte lijkt me? Websites staan er vol mee, rijksoverheid website inclusief.
pi_203686717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lijkt me inderdaad logisch. Minder sturing vanuit de overheid vergt meer eigen verantwoordelijkheid.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:29:38 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686719
quote:
Dit weet iedereen toch :?

Voordat je naar een ander land gaat zoek je even de regels op. Daar staat dan duidelijk op of je een booster nodig hebt. Dan weet je van jezelf wel of je dat hebt of niet. Heb je dat niet en het wordt wel geeist dan ga je niet daarheen.
pi_203686730
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203686738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:11 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686743
quote:
Nee
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:11 #258
498282 Scrummie
pi_203686744
twitter

Eens met Renske.

Zo stil was die ramp inderdaad niet, er werd volop aandacht gevraagd. Maar ja, door de verkeerde partijen waardoor je dit soort reacties kreeg.

Zelfde als nu met dat aangevraagde debat door Omtzigt waar de coalitie dan weer tegen is, wat ze eigenlijk bij elk dingetje nu kunnen doen nu dezelfde coalitie er weer zit. Als je een aluhoedje op zet, zou je bijna denken dat het voortzetten van de huidige coalitie een doel op zich was, zodat de bal pas écht over 4 jaar kan gaan rollen.
pi_203686748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Nia het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar er bestaat zoiets als coronamoeheid onder de bevolking. Geen zin meer om je er nog mee bezig te houden.
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 februari 2022 @ 10:31:37 #260
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203686750
Agema kraakt de modellen terecht af :)
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:02 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203686755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:29 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Er waren al heel snel berichten uit meerdere landen dat Omikron milder was. Die werden stelselmatig aan de kant geschoven "want we kunnen die situatie niet 1 op 1 op Nederland toepassen".
Vond een vraag bij één van de vorige persco's wel heel terecht: hebben we in Nederland en ander virus?
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203686756
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:19 schreef Benny het volgende:

[..]
Ja, dat inderdaad ook. Alsof het een verloren strijd was, de wapens maar worden neergelegd en er wordt overgegeven. Ik heb nu het idee dat ik de coronacheck en -melder apps gewoon net zo goed vand e telefoon kan verwijderen. Heeft verder toch weinig nut meer
Wel verfrissend om van het gejankzak over verplicht vaccineren en 2g af te zijn. Op een paar gekkies na dan.
pi_203686759
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:15 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik wou zeggen dat ik verbaasd was over de teneur in dit topic na de goednieuws show van gister maar dat ben ik eigenlijk ook niet eens. Nu het allemaal toch gewoon tijdelijke maatregelen tegen de pandemie bleken te zijn is het een beetje een anti-climax voor sommigen.
Toch nog een like voor deze diepe post, hulde
pi_203686762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sterker nog, wetenschappers in Zuid Afrika krijgen vanuit oa europa het verzoek om vooral niet te melden dat het een mildere versie was, dat zou ze slecht uitkomen :').
Stond dat op Feesboek?
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:32:32 #266
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203686766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan doe je het niet. En dan blijk je niet op vakantie te kunnen omdat je je zaakjes niet geregeld hebt.
"Vrijheid" *O*
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203686770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Toch nog een like voor deze diepe post, hulde
Bedankt, denk ik.
In Southern Sun
pi_203686773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik had precies hetzelfde gevoel.

COR probeert zichzelf relevant te houden. :D
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:17 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom horen we niets meer over boosteren? Lijkt mij dat de eerste ouderen/kwetsbaren over een paar maanden weer moeten? Moeten tussen aanhalingstekens uiteraard.
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.
pi_203686782
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ken een aantal van die lui die hierin zitten en die zijn écht goed in wat ze doen, maar kritisch en onafhankelijk.
De ambtenaren van het VWS willen zelf zinnetjes kunnen toevoegen die beter passen in het geheel plaatje.

Vandaag kennelijk het corona-debat. Ik ben benieuwd of men blijft volhouden dat het om verduidelijking ging. Het zal wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:20 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686784
quote:
Komt vanzelf weer
pi_203686790
quote:
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:33:47 #273
498282 Scrummie
pi_203686793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Stond dat op Feesboek?
Nee, gewoon in het nieuws.
pi_203686800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heeft Kuipers wel iets over gezegd gisteren.
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisteren :@
pi_203686804
quote:
Dat zullen ze toch zelf in de gaten moeten houden. Lijkt me ook het enige waardoor de reiswereld misschien op 95% normaal gaat draaien in plaats van 100%, omdat er toch altijd mensen zijn die bang zijn voor veranderende inreisbeperkingen, of geen zin hebben om ergens heen te gaan waar mondkapjes en andere regels strenger zijn.

Landen kunnen zich onderscheiden door reisbeperkingen af te schaffen en iedereen te verwelkomen.
pi_203686807
quote:
Is het gister nog over gegaan tijdens de persco.
pi_203686814
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Komt vanzelf weer
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.
pi_203686816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Simpel antwoord - los van het mildere Omikron - denk ik: verkiezingen. Heel toevallig ook 15 maart weer een weegmoment.
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:35:48 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Oh, wat zei hij? Heb het gemist. Saaie man om naar te luisteren :@
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...

Kuipers gaf aan bezig te zijn met een plan voor corona-aanpak op lange termijn incl. eventuele boosters wanneer nodig.
pi_203686835
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.

Dit zijn oprecht Sovjet praktijken _O-
pi_203686836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, gewoon in het nieuws.
Eventjes gezocht, kon zo snel niets vinden. Heb je een bron?
In Southern Sun
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:36:52 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dan gaan we weer dezelfde fout maken als vorig jaar. Hier moeten we nu juist op tijd bij zijn.
Verwachting is de risicogroepen vaccineren, kan snel opgetuigd worden door de GGD'en en huisartsen samen als VWS een go en scope geeft.
Dat laatste is de grootste uitdaging.
Al denk ik dat Kuipers dat prima kan en wil en durft, maar politieke drek doet hem hierin geen goed.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:37:19 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686844
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
15 maart, toevallig ook precies het midden van de maand. En een dinsdag, 2,5e week na de laatste versoepelingen. Heel interessant.
Had je al gezegd
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:37:59 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het resultaat beviel niet dus werd er een "nieuw" onderzoek verlangt en nu krijgen ze de schop.

Dit zijn oprecht Sovjet praktijken _O-
Teringtriest, echt hoor :')

Zal eens gaan borrelen binnenkort om wat meer los te krijgen. Dit gaat sporen nalaten iig
pi_203686869
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Had je al gezegd
Goed opgelet, 7/10.
In Southern Sun
pi_203686877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:? Ok. Ik denk dat verkiezingen wel degelijk meespelen in de overweging om nu opeens heel snel alles over boord te gooien.
pi_203686879
De pushmeldingen over de conclusies van de onderzoeksraad blijven maar komen
pi_203686887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja weet je. Dat is dus beetje vervelend he. Niet specifiek op jou doelend maar men roept dan hier dingen terwijl dat gewoon in nieuws is geweest of tijdens persco is gezegd...

Kuipers gaf aan bezig te zijn met een plan voor corona-aanpak op lange termijn incl. eventuele boosters wanneer nodig.
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it". _O-

Boosters wanneer nodig is ook vrij vaag. Ook bij oudjes moet je je op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel prikken je er per jaar in stopt, hoelang die effectief zijn, en wat daarvan de gezondheidswinst is. Kan me voorstellen dat dat dan toch uitdraait op een griepprik-scenario maar dan hopelijk met wat minder problemen met vaststellen welke variant het deze winter gaat worden.
pi_203686889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De meeste experts blijven bij hoog en laag beweren dat omicron echt niet zo mild is genetisch gezien, ook de niet zero-covid figuren. Dat het een mildere impact heeft op de samenleving dat is wel een feit. Ergens wringt het tussen de theorie en de praktijk. Waarschijnlijk een combinatie van vaccinaties, boosters, doorgemaakte infecties en een groot verschil waar in het lichaam het virus zich nestelt.
pi_203686894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:38 schreef alpeko het volgende:

[..]
:? Ok. Ik denk dat verkiezingen wel degelijk meespelen in de overweging om nu opeens heel snel alles over boord te gooien.
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraads)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.
In Southern Sun
pi_203686909
De gemeenteraadsverkiezingen zijn nou ook weer niet zó belangrijk dat je daarvoor sneller gaat versoepelen. :D Als het nou kamerverkiezingen waren... Denk dat er wel grotere problemen zijn dan alleen corona waardoor de coalitiepartijen klappen gaan krijgen volgende maand. En landelijke partijen sowieso denk ik wel.
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:41:16 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203686921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wellicht, maar dat het volgende weegmoment op de dag voor de (gemeenteraad-)verkiezingen is heeft daar natuurlijk geen reet mee te maken.
Als je een complot wil zien dan ga je het zien...

Je moet toch iets als je fout bleek te zitten afgelopen jaren.
pi_203686932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als je een complot wil zien dan ga je het zien...

Je moet toch iets als je fout bleek te zitten afgelopen jaren.
Ho ho, ik lees toch net dat het nog niet klaar is...
Herfst, winter..

*gooit handen in de lucht
Go hard or go home
pi_203686940
Blij dat we Ida voor de bus hebben kunnen flikkeren.
Go hard or go home
pi_203686941
Het is toch geen hele rare gedachte dat corona weer zijn dingetje gaat doen deze herfst/winter?
  woensdag 16 februari 2022 @ 10:43:05 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203686943
Voor een integere dienstbare overheid moet je iig niet in Nederland zijn

Ik ga vanmiddag wel verder lezen, man man man
pi_203686945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Hij ging wel snel gisteren. Hij noemde boosters wel maar het was met alles een beetje: "Blink and you'll miss it". _O-

Boosters wanneer nodig is ook vrij vaag. Ook bij oudjes moet je je op een gegeven moment gaan afvragen hoeveel prikken je er per jaar in stopt, hoelang die effectief zijn, en wat daarvan de gezondheidswinst is. Kan me voorstellen dat dat dan toch uitdraait op een griepprik-scenario maar dan hopelijk met wat minder problemen met vaststellen welke variant het deze winter gaat worden.
Boosters voor ouderen/kwetsbaren zijn belangrijk gebleken m.b.t. de cijfers de laatste weken en verdienen meer aandacht dan een bijzin vind ik. Griepprik scenario zit er in maar voorlopig zitten we qua besmettingen nog middenin een pandemie en gaan ze de lente/zomer in voordat we de herst/winter in gaan... dus nog tenminste één booster-ronde voor de griepprik-ronde lijkt me verstandig.
pi_203686957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:43 schreef Questular het volgende:
Het is toch geen hele rare gedachte dat corona weer zijn dingetje gaat doen deze herfst/winter?
Blijkbaar wel want de pandemie is voorbij!!!
pi_203686969
Bijna vol.
pi_203686973
Ik vond dit ook wel grappig:

twitter

In de ene peiling is 85% blij met de versoepelingen. In de andere peiling vreest 68% dat het in de herfst weer helemaal anders kan zijn.

Die twee dingen hoeven elkaar natuurlijk niet te bijten. Maar het zegt wel wat over de onzekerheid en misschien wel paranoia die er nog steeds is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')