Ik liep heel gewoon achter de wandelwagen met mijn babydochter toen er een vent achter mijn begon te mompelen. Ik dacht wat is dit ? Kijk over mijn schouder naar de man en die zegt : Ik wil met je neuken, ik wil met je neuken.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit topic was eerder
On topic: zo aangesproken worden tijdens het uitlaten vd hond is creepy. En ongewenst. Je hoopt die man nooit meer tegen te komen bij het uitlaten vd hond. En hem actief mijden. Je voelt je niet meer vrij en onbevangen op straat. Dat is echt naar.
??quote:Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Tyr80 het volgende:
Dees was eerder idd
@:ravw slaapt blijkbaar
Precies, zulke zaken doen je echt een flinke tijd onveilig voelen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik liep heel gewoon achter de wandelwagen met mijn babydochter toen er een vent achter mijn begon te mompelen. Ik dacht wat is dit ? Kijk over mijn schouder naar de man en die zegt : Ik wil met je neuken, ik wil met je neuken.
Schrok me lam. Wees naar een man die ons tegemoet kwam lopen en zei * dat is mijn man die komt me ophalen !* de griezel nam gelukkig meteen de benen.
Heeft wel ff moeten duren voor ik weer vrolijk met mijn dochtertje over straat durfde te gaan. Ik heb nog een hele tijd over mijn schouder gekeken of er niet weer een vent achter me aan liep.
Ik denk dat er nog meer hoofden gaan vallen nu want dit geval staat echt niet op zichzelf. Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.
overkomt ons allemaal wel 'ns.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
??
nee hoor maar waarom ?
o ik zie nu pas dat ik de laatste was .... was het draadje al kwijt
Deze was eerder inderdaad. We gaan hier vrolijk verder jongens. Schouders er onder.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:08 schreef Tyr80 het volgende:
Dees was eerder idd
@:ravw slaapt blijkbaar
Nee. Naar marc, niet naar compleet Ajax.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Het NRC is blijkbaar al wat langer met een onderzoek bezig over de cultuur binnen Ajax.
Die is eerder van Winston denk ik...quote:
Dat is toch ook compleet onacceptabel? Hoeveel mannen hier zouden het wel ok vinden als willekeurige vrouwen dit soort gedrag zouden vertonen terwijl je boodschappen aan het doen/hond aan het uitlaten/aan het werk bent? Hoeveel mannen zouden het ok vinden om in het kruis of bij de billen gegrepen te worden en naar huis gevolgd worden tijdens een bezoek aan de kroeg? En dat soort shit gebeurt gewoon vaker dan men denkt. Dit soort grensoverschrijdend gedrag heeft echt helemaal niks met flirten te maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik liep heel gewoon achter de wandelwagen met mijn babydochter toen er een vent achter mijn begon te mompelen. Ik dacht wat is dit ? Kijk over mijn schouder naar de man en die zegt : Ik wil met je neuken, ik wil met je neuken.
Schrok me lam. Wees naar een man die ons tegemoet kwam lopen en zei * dat is mijn man die komt me ophalen !* de griezel nam gelukkig meteen de benen.
Heeft wel ff moeten duren voor ik weer vrolijk met mijn dochtertje over straat durfde te gaan. Ik heb nog een hele tijd over mijn schouder gekeken of er niet weer een vent achter me aan liep.
Ik denk dat er nog meer hoofden gaan vallen nu want dit geval staat echt niet op zichzelf. Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.
Ik weet nog wel dat ik 16 was en in de supermarkt achter de kassa zat en dat de manager zei dat ik wel een beetje lief moest blijven lachen. Pas recent ontdekt dat dat ook seksisme is. Dat wordt nooit tegen een jongen gezegd.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dit topic was eerder
On topic: zo aangesproken worden tijdens het uitlaten vd hond is creepy. En ongewenst. Je hoopt die man nooit meer tegen te komen bij het uitlaten vd hond. En hem actief mijden. Je voelt je niet meer vrij en onbevangen op straat. Dat is echt naar.
Hoezo is dat nou weer seksisme??? Lief lachen??quote:Op maandag 7 februari 2022 19:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik 16 was en in de supermarkt achter de kassa zat en dat de manager zei dat ik wel een beetje lief moest blijven lachen. Pas recent ontdekt dat dat ook seksisme is. Dat wordt nooit tegen een jongen gezegd.
Is het een beetje wetenschappelijk daar? Dan kom ik er zo aan.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef KingRoland het volgende:
Een topic in vbl en een topic nws
mods![]()
Ja en een warm badquote:Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is het een beetje wetenschappelijk daar? Dan kom ik er zo aan.²
Is dat ooit aan jou gevraagd, dat je lief moest lachen?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoezo is dat nou weer seksisme??? Lief lachen??
Hij zei niet sexy lachen toch?²
Klinkt zo apart. Denkt zo'n man nu echt dat elke vrouw die HIJ leuk vind speciale aandacht op prijs stelt ? Dat komt op mij toch als mega arrogant over hoor. Of hij heeft en betonnen plaat voor zijn kop, dat kan ook natuurlijk.quote:"Ik schaam me kapot", schrijft Overmars in de verklaring. "Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk.
Gewoon het ouderwetse normaal doen en je niet als een creep gedragen lijkt me een prima richtlijn. Mensen die dat te moeilijk vinden kunnen het beste op hun zolderkamer blijven.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:06 schreef deedeetee het volgende:
Het mag ook weer niet overdreven worden, het moet wel leefbaar blijven. Niet op alle slakken zout gaan leggen. Zaken als dickpics, stalken en aanraken/aanranding gaan écht te ver.
Zoals ik al zei, dat moet nog maar blijken. Ik wacht nog even het NRC af wat dat betreftquote:Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Naar marc, niet naar compleet Ajax.
Nee, maar heb vaak genoeg gehoord dat er door leidinggevenden tegen mannen werd gezegd "wees een vent".quote:Op maandag 7 februari 2022 19:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is dat ooit aan jou gevraagd, dat je lief moest lachen?
Exact.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is toch ook compleet onacceptabel? Hoeveel mannen hier zouden het wel ok vinden als willekeurige vrouwen dit soort gedrag zouden vertonen terwijl je boodschappen aan het doen/hond aan het uitlaten/aan het werk bent? Hoeveel mannen zouden het ok vinden om in het kruis of bij de billen gegrepen te worden en naar huis gevolgd worden tijdens een bezoek aan de kroeg? En dat soort shit gebeurt gewoon vaker dan men denkt. Dit soort grensoverschrijdend gedrag heeft echt helemaal niks met flirten te maken.
slakken- zout......quote:Op maandag 7 februari 2022 19:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik 16 was en in de supermarkt achter de kassa zat en dat de manager zei dat ik wel een beetje lief moest blijven lachen. Pas recent ontdekt dat dat ook seksisme is. Dat wordt nooit tegen een jongen gezegd.
Yvonne en haar spionnenquote:Op maandag 7 februari 2022 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat moet nog maar blijken. Ik wacht nog even het NRC af wat dat betreft
[ afbeelding ]
Daar heb je het al.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar heb vaak genoeg gehoord dat er door leidinggevenden tegen mannen werd gezegd "wees een vent".²
Weet je wat ook meespeelt? Dat hij met zijn (domme) acties juist heel vaak succes heeft gehad. Zo'n iemand leeft o.a. daardoor in een alternatieve werkelijkheid. De beste man is van jongs af aan al gewend dat vrouwen bij bosjes voor hem liggen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Klinkt zo apart. Denkt zo'n man nu echt dat elke vrouw die HIJ leuk vind speciale aandacht op prijs stelt ? Dat komt op mij toch als mega arrogant over hoor. Of hij heeft en betonnen plaat voor zijn kop, dat kan ook natuurlijk.![]()
Ajax is er maar mooi klaar mee.
uit de feiten blijft niet dat overmars iemand betast heeft. Schijnt alleen foto's gestuurde te hebben. Hoe weten die vrouwen eigenlijk dat het zijn leuter was?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact.
En het gebeurt inderdaad écht heel vaak. Het gebeurt de meeste vrouwen niet 1x in hun leven, maar veel vaker (creepy aangesproken worden, betast worden, dickpics krijgen etc. ).
Eerste reactie vd meeste mensen "stel je niet aan". Dat is echt![]()
Dat soort dingen zijn echt niet ok
Seksisme is ook naar inderdaad. En wat je manager zei was ook nog eens denigrerend (al is dat vaak zo bij seksisme).quote:Op maandag 7 februari 2022 19:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wie is dat dan?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:24 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Yvonne en haar spionnen![]()
![]()
![]()
Breng dat mens naar het Pieter Baancentrum en gooi de sleutels weg aub.
Ik zie dit totaal niet. Lief lachen is zowat het onschuldigste wat er is. Ik hoor veel gekkere dingen die schijnbaar worden getolereerd.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Seksisme is ook naar inderdaad. En wat je manager zei was ook nog eens denigrerend (al is dat vaak zo bij seksisme).
Het gebeurd inderdaad echt heel vaak. Ik denk dat als ik even goed nadenk ik al wel meer dan 10 situaties kan verzinnen die mijzelf zijn overkomen. En van vriendinnen hoor ik eigenlijk niets anders. Variërend van rare opmerkingen op ongepaste momenten (terwijl je alleen bij een bushalte staat “je hebt lekkere tieten” uit het niets zeggen) tot achterna gefietst worden en betast tijdens het joggen, tot aanranding en verkrachting.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact.
En het gebeurt inderdaad écht heel vaak. Het gebeurt de meeste vrouwen niet 1x in hun leven, maar veel vaker (creepy aangesproken worden, betast worden, dickpics krijgen etc. ).
Grapje toch hè? Bekijk haar instagram anders maar, snap je gelijk wat ik bedoel.quote:
Het gebeurde m'n nichtje nog niet zo lang geleden toen ze uit school kwam,en die is goddomme 14 (!) jaar. Een of andere creep van 50 jaar of zo vroeg of ze niet zijn babysitter wilde zijn, want 'ze had het figuur ervoor'. Wat bezielt die idioten?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact.
Voor mij is nagenoeg het enige objectieve "misbruik van functie/macht", vrijwel al het andere (wat niet in relatie staat tot misbruik/aanranding of verkrachting) is onderhevig aan perceptie. Dus de ene vrouw kan het geweldig vinden en de andere rijdt meteen naar het politiebureau.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:26 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat het grote verschil tussen flirten en grensoverschreidend gedrag is dat hij bijv getrouwd is en zo'n vrouw er niks bij te winnen heeft. Hij gaat terug naar zijn veilig nestje en zij is in feite gebruikt voor de lol.
‘een spion’quote:Op maandag 7 februari 2022 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat moet nog maar blijken. Ik wacht nog even het NRC af wat dat betreft
[ afbeelding ]
Geen flauw idee waar ik haar van moet kennenquote:Op maandag 7 februari 2022 19:28 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Grapje toch hè? Bekijk haar instagram anders maar, snap je gelijk wat ik bedoel.
https://instagram.com/lifeofyvonne?utm_medium=copy_link
Flauwekul, zolang je niets grensoverschrijdends doet is er weinig aan de hand. En kun je gewoon flirten zonder dat je op non-actief wordt gesteld. Dat laatste doen ze niet zomaar, dan moet er bewijs op tafel worden gelegd of stelselmatig sprake zijn van signalen in die hoek.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kan praten tot je een ons weegt. Je bent gewoon overgeleverd aan de genade (en perceptie) van de vrouw. Zij kan er een probleem van maken. Al ben je een gentlemen. Zoiets kun je niet eens ontkennen.²
Onzin, flirten kan op talloze manieren. Tussen flirten en grensoverschrijdend gedrag zit een zee aan ruimte. Je wordt niet zomaar op non-actief gesteld als je een keer interesse toont terwijl dat niet wederzijds is.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is niet wat hij bedoelt denk ik. Meer dat sommige vrouwen tegenwoordig een simpele poging tot flirten al weg kunnen zetten als een quasi aanranding. Het laat weinig ruimte meer over voor mannen om te flirten. Onderdeel van het spelletje is echter dat iedereen ook met mensen te maken krijgt waarbij de interesse niet wederzijds is, ook daar moet je op een normale manier mee kunnen dealen.
Ik zeg nergens dat Overmars vrouwen betast heeft. Ik reageer op wat @Barbusse postte.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:25 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
uit de feiten blijft niet dat overmars iemand betast heeft. Schijnt alleen foto's gestuurde te hebben. Hoe weten die vrouwen eigenlijk dat het zijn leuter was?
En daarnaast ze staan wel half ontbloot op instagram of nauwe broekjes aan, dan moet je het niet vreemd vinden toch als sommige mannen daar op geilen vooral in zo'n macho wereld als voetbal.
Zonde voor Ajax.
Je kan haar kennen van haar fake sieradenlijnquote:Op maandag 7 februari 2022 19:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen flauw idee waar ik haar van moet kennen
Maar zou haar wel doen trouwens
Ik vond alles redelijk normaal tot aan die zieke opmerking! Wat een smerige hond.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het gebeurde m'n nichtje nog niet zo lang geleden toen ze uit school kwam,en die is goddomme 14 (!) jaar. Een of andere creep van 50 jaar of zo vroeg of ze niet zijn babysitter wilde zijn, want 'ze had het figuur ervoor'. Wat bezielt die idioten?
Right, alsof vrouwen aangifte doen omdat jij voorstelt om een keer wat te gaan drinken.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor mij is nagenoeg het enige objectieve "misbruik van functie/macht", vrijwel al het andere (wat niet in relatie staat tot misbruik/aanranding of verkrachting) is onderhevig aan perceptie. Dus de ene vrouw kan het geweldig vinden en de andere rijdt meteen naar het politiebureau.²
Gadver. Ik neem aan gemeld bij de politie?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het gebeurde m'n nichtje nog niet zo lang geleden toen ze uit school kwam,en die is goddomme 14 (!) jaar. Een of andere creep van 50 jaar of zo vroeg of ze niet zijn babysitter wilde zijn, want 'ze had het figuur ervoor'. Wat bezielt die idioten?
Wie weet heeft hij een open relatie...quote:Op maandag 7 februari 2022 19:26 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat het grote verschil tussen flirten en grensoverschreidend gedrag is dat hij bijv getrouwd is en zo'n vrouw er niks bij te winnen heeft. Hij gaat terug naar zijn veilig nestje en zij is in feite gebruikt voor de lol.
Klinkt inderdaad heel gek. Maar ik sluit het niet uit. Ik laat ruimte voor nuance waar jullie graag spreken in zwart-wit. Ik heb dat ook liever eerlijk gezegd, dat maakt het allemaal duidelijker en makkelijker. Maar helaas is er een andere realiteit waar we onze vochtige oogjes niet voor moeten sluiten.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Right, alsof vrouwen aangifte doen omdat jij voorstelt om een keer wat te gaan drinken.
Wat daarvoor kwam is ook niet normaal. Je spreekt niet zomaar uit het niets een duidelijk minderjarig meisje aan op de fiets. En bespaar me die zinloze "sommige meisjes zijn erg volwassen voor hun leeftijd" bullshit. Jij bent een schoolvoorbeeld dat het belangrijker is dat ouders hun zonen opvoeden met respect voor vrouwen dan dat ze hun dochters moeten beschermen voor mannen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vond alles redelijk normaal tot aan die zieke opmerking! Wat een smerige hond.²
Goede vraag. Ik snap het ook echt nietquote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je sluit het niet alleen uit, je wekt die indruk hier nogal. Om daarna net te doen alsof jij degene bent die hier genuanceerd probeert te reageren. Hilarisch, dat dan weer wel.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad heel gek. Maar ik sluit het niet uit.
Ik denk dat dat er nu juist weer heel weinig mee te maken heeft. Het is in onze samenleving niet zo dat flirten voor de vrouw in kwestie automatisch een aanleiding is om een trouwjurk te gaan uitzoeken.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:26 schreef Mishu het volgende:
Ja. Maar zonder beelden kunnen ze weinig doen zeggen ze.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:32 schreef Mishu het volgende:
[..]
Gadver. Ik neem aan gemeld bij de politie?
Na wat ik allemaal in Pattaya gezien heb verbaas ik me niet meer zo snel over de zieke voorkeuren van sommige mensen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Schrikbarend. Dit heeft natuurlijk niets meer te maken met flirten, dit betreft een kind joh, bah.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Verre van onzin. En het betrof ook een punt in het algemeen, niet gerelateerd aan deze specifieke situatie bij Ajax.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:30 schreef Poem_ het volgende:
Onzin, flirten kan op talloze manieren. Tussen flirten en grensoverschrijdend gedrag zit een zee aan ruimte. Je wordt niet zomaar op non-actief gesteld als je een keer interesse toont terwijl dat niet wederzijds is.
Niet heel gek toch?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja. Maar zonder beelden kunnen ze weinig doen zeggen ze.
Wordt tijd dat er voorbeelden worden gesteld in de vorm van behoorlijke straffen. Maar het is zo moeilijk te bewijzen helaas om iemand goed bestraft te krijgen. Er lopen daardoor behoorlijk wat schuldigen vrij rond met een groot risico dat zij andere dames met hetzelfde lastigvallen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik snap het ook echt niet
Ik weet alleen wat ik allemaal heb meegemaakt en hetgeen wat vriendinnen en vrouwelijke familieleden van me met mij gedeeld hebben over wat zij meegemaakt hebben. En dat is helaas niet mals
Ik zou het ook niet doen. Maar ik ken voor de rest de context niet. Zonder argwanend te zijn zouden die eerste regels er bij mij nog mee door kunnen. Maar zijn opmerking daarna legt bloot dat zijn eerste zinnen zeker niet onschuldig waren.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat daarvoor kwam is ook niet normaal. Je spreekt niet zomaar uit het niets een duidelijk minderjarig meisje aan op de fiets. En bespaar me die zinloze "sommige meisjes zijn erg volwassen voor hun leeftijd" bullshit. Jij bent een schoolvoorbeeld dat het belangrijker is dat ouders hun zonen opvoeden met respect voor vrouwen dan dat ze hun dochters moeten beschermen voor mannen.
Exact. En nóg is de eerste reactie vd meeste mensen bagatelliseren en victim blamen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:28 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het gebeurd inderdaad echt heel vaak. Ik denk dat als ik even goed nadenk ik al wel meer dan 10 situaties kan verzinnen die mijzelf zijn overkomen. En van vriendinnen hoor ik eigenlijk niets anders. Variërend van rare opmerkingen op ongepaste momenten (terwijl je alleen bij een bushalte staat “je hebt lekkere tieten” uit het niets zeggen) tot achterna gefietst worden en betast tijdens het joggen, tot aanranding en verkrachting.
Misschien niet, maar gaan we met z'n allen verbaasd zijn als we lezen dat die freak een meid van de fiets af getrokken heeft in de nabije toekomst?quote:
Pattaya, ja daar noem je ook een plekquote:Op maandag 7 februari 2022 19:37 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Na wat ik allemaal in Pattaya gezien heb verbaas ik me niet meer zo snel over de zieke voorkeuren van sommige mensen.
In welke situaties is zoal aangifte gedaan of een onderzoek ingesteld terwijl er louter sprake was van wat onschuldig flirten?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Verre van onzin. En het betrof ook een punt in het algemeen, niet gerelateerd aan deze specifieke situatie bij Ajax.
Als simpelweg een beetje flirten niet meer zou kunnen, zou ik een strafblad hebben van hier tot Tokyo. Er is een grens, en ieder normaal mens weet die grens.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. En nóg is de eerste reactie vd meeste mensen bagatelliseren en victim blamen.
En sommige anderen draaien de zaak zelfs om en beweren "dat mannen tegenwoordig ook niks meer mogen, zelfs niet een beetje flirten". Mannen zijn zielig en het slachtoffer van het feit dat vrouwen tegenwoordig "nergens meer tegen kunnen". Sickening vind ik.
En dat. Het zou fijn zijn als sommige mensen die bagatelliseren en victim blamen etc. zich eens zouden voorstellen dat het hun moeder/vrouw/vriendin/zus/dochter was overkomen. En hoe ze dan zouden reageren.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat daarvoor kwam is ook niet normaal. Je spreekt niet zomaar uit het niets een duidelijk minderjarig meisje aan op de fiets. En bespaar me die zinloze "sommige meisjes zijn erg volwassen voor hun leeftijd" bullshit. Jij bent een schoolvoorbeeld dat het belangrijker is dat ouders hun zonen opvoeden met respect voor vrouwen dan dat ze hun dochters moeten beschermen voor mannen.
Dat is ook wel een probleem begreep ik ooit van een vriendin die aangifte had gedaan van iemand die haar lastig viel tijdens het joggen. Het begint met wat ongepast opmerkingen of met iets anders “kleins”, maar sommige mensen (niet iedereen) gaan vervolgens steeds verder als ze merken dat ze ermee weg komen. Je bent al wel een grens over als je dat soort dingen tegen een veertienjarige zegt.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien niet, maar gaan we met z'n allen verbaasd zijn als we lezen dat die freak een meid van de fiets af getrokken heeft in de nabije toekomst?
Een aangifte of onderzoek? Daar heb ik het niet over gehad.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In welke situaties is zoal aangifte gedaan of een onderzoek ingesteld terwijl er louter sprake was van wat onschuldig flirten?
Daarom moeten we chargeren aan beide kanten voorkomen om een punt te maken. We moeten het meer in de nuance zoeken. Ben ik in ieder geval van overtuigd. Ben in die zin behoorlijk van goede wil. Want je ziet vaak dat iedereen het zoekt in de overdrijving. De zgn Fallacy of Exaggerationquote:Op maandag 7 februari 2022 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. En nóg is de eerste reactie vd meeste mensen bagatelliseren en victim blamen.
En sommige anderen draaien de zaak zelfs om en beweren "dat mannen tegenwoordig ook niks meer mogen, zelfs niet een beetje flirten". Mannen zijn zielig en het slachtoffer van het feit dat vrouwen tegenwoordig "nergens meer tegen kunnen". Sickening vind ik.
Nouja dan nog is het jonge groene blaadje minder machtig want hij kan lekker terug naar zijn villa met zijn vrouw. Jong blaadje heeft hier niks bij te winnen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie weet heeft hij een open relatie...
Nee, dat is absoluut NIET het grote verschil. Geen idee hoe je daarbij komt ook eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:26 schreef Mishu het volgende:
De vraag is of een jong blaadje dat vooraf ook denkt of weet? Je hebt er zat bij die die zich er hele voorstellingen bij maken.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nouja dan nog is het jonge groene blaadje minder machtig want hij kan lekker terug naar zijn villa met zijn vrouw. Jong blaadje heeft hier niks bij te winnen.
Je vult nogal wat in. Als iedereen er gelukkig van wordt is er toch geen grensoverschrijdend gedrag? Ik vind het veels te kort door de bocht om te stellen dat omdat hij een vrouw heeft, het altijd grensoverschrijdend is en er geen sprake meer kan zijn van flirten.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Nouja dan nog is het jonge groene blaadje minder machtig want hij kan lekker terug naar zijn villa met zijn vrouw. Jong blaadje heeft hier niks bij te winnen.
Prima, welke situaties heb je het dan überhaupt over? Kennelijk moeten mannen in het algemeen nogal oppassen met flirten, want een vrouw kan zomaar, ineens, aangifte doen, ofzo. Komt dat nog ergens vandaan of zuig je dat zo even uit je duim?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een aangifte of onderzoek? Daar heb ik het niet over gehad.
Ja laten we vooral voor andere mensen gaan denkenquote:Op maandag 7 februari 2022 19:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De vraag is of een jong blaadje dat vooraf ook denkt of weet? Je hebt er zat bij die die zich er hele voorstellingen bij maken.²
Een vrouw heeft er simpelweg niks bij te winnen als een getrouwde man tegen haar aan gaat schurken. Ik had ook een getrouwde collega die moves ging maken hoger in de hierarchie. Ik was alleen maar geshocked dat hij getrouwd was. Ik heb niks te winnen bij zo'n vent.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er nu juist weer heel weinig mee te maken heeft. Het is in onze samenleving niet zo dat flirten voor de vrouw in kwestie automatisch een aanleiding is om een trouwjurk te gaan uitzoeken.
Jij ja.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een vrouw heeft er simpelweg niks bij te winnen als een getrouwde man tegen haar aan gaat schurken. Ik had ook een getrouwde collega die moves ging maken hoger in de hierarchie. Ik was alleen maar geshocked dat hij getrouwd was. Ik heb niks te winnen bij zo'n vent.
Ook weer perceptie. Voor sommige vrouwen is aandacht van een man of gentle work in bed genoeg winst. Perceptie, perceptie, perceptie.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een vrouw heeft er simpelweg niks bij te winnen als een getrouwde man tegen haar aan gaat schurken. Ik had ook een getrouwde collega die moves ging maken hoger in de hierarchie. Ik was alleen maar geshocked dat hij getrouwd was. Ik heb niks te winnen bij zo'n vent.
Ja maar je verstoort gelijk de werkdynamiek en waarom dat risico nemen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij ja.
Een ander denkt daar anders over. Niet iedereen denkt hetzelfde.
Ik vind het ook een vreemde gedachtegang. Of iemand getrouwd is of niet imho weinig te maken met of iets grensoverschrijdend is. Het kan best leuk zijn als een getrouwde man met je flirt of om zelf met een getrouwde man te flirten. Maar grensoverschrijdend gedrag is dat niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je vult nogal wat in. Als iedereen er gelukkig van wordt is er toch geen grensoverschrijdend gedrag? Ik vind het veels te kort door de bocht om te stellen dat omdat hij een vrouw heeft, het altijd grensoverschrijdend is en er geen sprake meer kan zijn van flirten.
Ik denk dat weinig vrouwen dit zullen waarderen en weinig vrouwen zullen er gelijk wat van zeggen. Ik denk dat de meesten een melding doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ook weer perceptie. Voor sommige vrouwen is aandacht van een man of gentle work in bed genoeg winst. Perceptie, perceptie, perceptie.²
Ah ja, dan is het inderdaad geen asset, nee. Groot gelijk om daar niet in te investeren en even te wachten tot de markt aantrekt.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:50 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dus? En geen idee. Ik zou het ook niet doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:52 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar je verstoort gelijk de werkdynamiek en waarom dat risico nemen.
Ik heb respect voor relaties en huwelijken en ik wordt liever niet geconfronteerd met mensen die hun andere normen en waarden in mijn face drukken.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:53 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vreemde gedachtegang. Of iemand getrouwd is of niet imho weinig te maken met of iets grensoverschrijdend is. Het kan best leuk zijn als een getrouwde man met je flirt of om zelf met een getrouwde man te flirten. Maar grensoverschrijdend gedrag is dat niet.
Wederom heb je het over een aangifte. Probeer het eens zonder de bekende stropoppen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Prima, welke situaties heb je het dan überhaupt over? Kennelijk moeten mannen in het algemeen nogal oppassen met flirten, want een vrouw kan zomaar, ineens aangifte doen, ofzo. Komt dat nog ergens vandaan of zuig je dat zo even uit je duim?
Het komt heel vaak voor (grensoverschrijdend gedrag richting meisjes/vrouwen) en er zijn zelden beelden of getuigen. Er wordt daarom ook bijna nooit melding of aangifte gedaan bij de politie. Het heeft namelijk (te) weinig zin. Als ze je melding of aangifte al opnemen (ja, ze zijn het wettelijk verplicht. En nee, toch doen ze het niet altijd + regelmatig wordt het actief afgeraden), kunnen ze vaak niks of weinig doen. En vervolgen (beslist het OM over uiteraard) is ook zelden succesvol omdat er geen bewijzen (meer) zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien niet, maar gaan we met z'n allen verbaasd zijn als we lezen dat die freak een meid van de fiets af getrokken heeft in de nabije toekomst?
Heel goed.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb respect voor relaties en huwelijken en ik wordt liever niet geconfronteerd met mensen die hun andere normen en waarden in mijn face drukken.
sterker nog in mijn geval .....quote:Op maandag 7 februari 2022 19:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Right, alsof vrouwen aangifte doen omdat jij voorstelt om een keer wat te gaan drinken.
Welke zaken die niet grensoverschrijdend zijn, zijn wel als zodanig opgevat door vrouwen?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wederom heb je het over een aangifte. Probeer het eens zonder de bekende stropoppen.
Precies.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als simpelweg een beetje flirten niet meer zou kunnen, zou ik een strafblad hebben van hier tot Tokyo. Er is een grens, en ieder normaal mens weet die grens.
Klopt. Dat snap ik ook niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat het punt waar het om gaat is dat wanneer een vrouw niet ingaat op een flirtende opmerking, de man daar gewoon mee moet stoppen. Het doorgaan/aandringen is dan duidelijk ongewenst. Niet doen dus. Dat is toch net zo moeilijk ?
Zolang ze mij er niet lastig mee vallen is het prima. Maar als iemand zomaar met mij gaat flirten die niet single is dan waardeer ik dat absoluut niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heel goed.
Maar waarom projecteer je wat jij normaal vind op andere mensen? Laat iedereen zelf beslissen wat ze willen doen.
Er zijn mensen die er van houden om zich gehuld in leer te laten spanken door een dominatrix terwijl ze hard roepen dat ze een vies biggetje zijn die gestraft moet worden. Ik snap d'r niets van maar als zij er gelukkig van worden moeten ze het vooral doen.
Dan ben je ook een bijzondere, als je naar de werkgever van iemand staptquote:Op maandag 7 februari 2022 19:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
sterker nog in mijn geval .....
een vrouw vroeg hier in huis of ik met haar het bed in wilde .. ik heb hier op geantwoord , nee ik doe dat niet want ik heb een relatie , dus het antwoord is nee
4 maanden later door diezelfde vrouw een aanklacht ingediend bij mijn werkgever omdat ze toevallig wist dat ik die dag vrij was .. en dus niet bang was om gehoort te worden wegens ongewenste sexuele handelingen bij mij thuis ( was trouwens onaangekondigd aan me deur gekomen)
probleem was alleen dat zij de enige was die dat jaar bij me thuis was geweest dus wist snel wie de klacht had gedaan
Maar het is zelf zo erg aan het worden al zou je dus niets doen en zelf een vrouw weigeren is tegenwoordig al gevaarlijk want dan gaan ze je gewoon op die manier terug pakken
Moeten we eigenlijk niet eens ophouden met dat continue te herhalen. Ik hoor dat zelf ook altijd maar ken twee vriendinnen die aangifte hebben gedaan waarbij dat heel serieus werd opgenomen door de politie. Ook al konden ze er op dat moment niet direct iets mee, het werd wel gebruikt om een zaak op te bouwen. Als niemand meer aangifte doet gaat dat er ook nooit iets veranderen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het komt heel vaak voor (grensoverschrijdend gedrag richting meisjes/vrouwen) en er zijn zelden beelden of getuigen. Er wordt daarom ook bijna nooit melding of aangifte gedaan bij de politie. Het heeft namelijk (te) weinig zin. Als ze je melding of aangifte al opnemen (ja, ze zijn het wettelijk verplicht. En nee, toch doen ze het niet altijd + regelmatig wordt het actief afgeraden), kunnen ze vaak niks of weinig doen. En vervolgen (beslist het OM over uiteraard) is ook zelden succesvol omdat er geen bewijzen (meer) zijn.
Maar dat zijn dan misschien meisjes/vrouwen (c.q. fans) met wie ze informeel nummers hebben uitgewisseld. Dickpics sturen naar collega's zal ook in die subcultuur wel een ander verhaal zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:58 schreef -XOR- het volgende:
Overigens is het algemeen bekend dat voetballers, met of zonder relatie, aan de lopende band dickpics en geile berichtjes naar vrouwen sturen dus wat dat betreft is wat Overmars deed niet bepaald bijzonder, het is gewoon normaal in de voetballerscultuur.
En dickpics is ver over die grens.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als simpelweg een beetje flirten niet meer zou kunnen, zou ik een strafblad hebben van hier tot Tokyo. Er is een grens, en ieder normaal mens weet die grens.
Neuh, ze doen het werkelijk naar iedereen (en niet zelden zonder succes). Het is inderdaad vooral dat Overmars een andere functie heeft dat het voor hem consequenties heeft.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar dat zijn dan misschien meisjes/vrouwen (c.q. fans) met wie ze informeel nummers hebben uitgewisseld. Dickpics sturen naar collega's zal ook in die subcultuur wel een ander verhaal zijn.
Geloof ik ook. Maar net die ene uitzondering kan je op het politiebureau brengen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat weinig vrouwen dit zullen waarderen en weinig vrouwen zullen er gelijk wat van zeggen. Ik denk dat de meesten een melding doen.
uur uit wraak , ik heb me werkgever ook gezegd dat ze maar aangifte moet doen bij de politiequote:Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ben je ook een bijzondere, als je naar de werkgever van iemand stapt
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zoquote:Op maandag 7 februari 2022 19:28 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het gebeurd inderdaad echt heel vaak. Ik denk dat als ik even goed nadenk ik al wel meer dan 10 situaties kan verzinnen die mijzelf zijn overkomen. En van vriendinnen hoor ik eigenlijk niets anders. Variërend van rare opmerkingen op ongepaste momenten (terwijl je alleen bij een bushalte staat “je hebt lekkere tieten” uit het niets zeggen) tot achterna gefietst worden en betast tijdens het joggen, tot aanranding en verkrachting.
Jij maakt er helemaal een feest vanquote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Snap niet dat de betreffende vrouw(en) gewoon zelf niet opstapt.
Is dat zo? Dan is het in dit geval misschien toch meer het "stalking"-element dat hem de das heeft omgedaan.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, ze doen het werkelijk naar iedereen (en niet zelden zonder succes).
Ik weet oprecht niet van mijn vriendinnen hoe vaak ze dat soort dingen hebben meegemaakt. Als kerel ben ik 1 keer betast.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
Je bent toch ook wel een enorme idioot als je via whatsapp een dickpic gaat sturen. Dat meisje heeft dan toch screenshots? Die zou ik altijd maken als ik zo'n invloedrijke baas had.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dickpics is ver over die grens.
Als t waar is.
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:46 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dat is ook wel een probleem begreep ik ooit van een vriendin die aangifte had gedaan van iemand die haar lastig viel tijdens het joggen. Het begint met wat ongepast opmerkingen of met iets anders “kleins”, maar sommige mensen (niet iedereen) gaan vervolgens steeds verder als ze merken dat ze ermee weg komen. Je bent al wel een grens over als je dat soort dingen tegen een veertienjarige zegt.
Want? Ze moeten zich maar weg laten jagen?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ze heeft toch niks fouts gedaan?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Persoonlijk ben ik het een beetje gaan peilen in het netwerkje nav TVOHquote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet oprecht niet van mijn vriendinnen hoe vaak ze dat soort dingen hebben meegemaakt. Als kerel ben ik 1 keer betast.
Overmars, ben jij het?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ze zijn gepokt en gemazeld daar wat dat betreft, iemand doodrijden, iemand neersteken, iemand mishandelen en ga zo maar door.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:02 schreef Zorro het volgende:
Erg zielig overigens dat bij The Voice iedereen werd afgeserveerd (terecht) en dat fans van het voetbalclubje nu ineens alles gaan bagatelliseren om hun clubje maar te proberen minder negatief over te laten komen
Weet je dat zeker of hebben ze het niet aan jou verteld?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Das wel vreemd, want ik ken zat vrouwen die niets of nauwelijks wat hebben meegemaakt op dit vlak. Er wordt een beeld geschetst alsof je nauwelijks nog over straat kan. Is gewoon niet zo
Nee hoor je kunt echt wel gewoon over straat, maar ikzelf ken voornamelijk vrouwen ( incl. mezelf) die idd ook het nodige hebben meegemaakt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Laten we inderdaad net doen alsof in principe geen vrouw meer zonder aangerand te worden over straat kanquote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.
Dat de gemiddelde vrouw bij zo’n ‘onschuldige’ opmerking vaak al gelijk een inschatting maakt. Zijn er andere mensen, kan ik weg, beweegt de opmerking maker zich naar je toe, hoe is de verdere houding…
Er wordt vrij automatisch een risico inschatting gemaakt omdat er een fiks risico is dat het niet bij een ‘opmerking’ blijft.
Het heeft idd een hoog midlife crisis frusti gehalte.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Japepk het volgende:
[..]
Je bent toch ook wel een enorme idioot als je via whatsapp een dickpic gaat sturen. Dat meisje heeft dan toch screenshots? Die zou ik altijd maken als ik zo'n invloedrijke baas had.
Bovendien is een dickpic vooral erg onsmakelijk. Ik snap wel dat we dat vooral seksueel grensoverschrijdend gedrag moeten vinden, maar door puur een dickpic zou ik me persoonlijk niet geïntimideerd voelen. Ik zou de ander juist enorm zielig vinden. Tenzij er teksten bij komen over handelingen die je zou moeten verrichten ofzo.
lol 1 keer maar .... ik werd op me werk wel elke dat vast gepakt door een vrouw of dingen die ik niet van iedereen wenst gedaan ..quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als kerel ben ik 1 keer betast.
Ik kan er ook niets aan doen dat het in de meeste gevallen echt zo is he? Zowel de reden voor het niet ("mogen") doen ve melding/aangifte als de reden om niet over te gaan tot vervolging.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Moeten we eigenlijk niet eens ophouden met dat continue te herhalen. Ik hoor dat zelf ook altijd maar ken twee vriendinnen die aangifte hebben gedaan waarbij dat heel serieus werd opgenomen door de politie. Ook al konden ze er op dat moment niet direct iets mee, het werd wel gebruikt om een zaak op te bouwen. Als niemand meer aangifte doet gaat dat er ook nooit iets veranderen.
Ik vind het erg dat het nodig is hoor. Persoonlijk ben ik me er als man erg bewust van, wat ik soms ook wel jammer vindt. Ik reis regelmatig met de trein en soms is het weleens leuk om een praatje te maken met iemand. Bij vrouwen houd ik me dan oprecht in omdat ik denk 'ze moet niet denken dat ik een of andere creep ben.' Wat is dan juist..quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat is iets wat veel mensen, veelal mannen, zich wat minder goed voor kunnen stellen.
Dat de gemiddelde vrouw bij zo’n ‘onschuldige’ opmerking vaak al gelijk een inschatting maakt. Zijn er andere mensen, kan ik weg, beweegt de opmerking maker zich naar je toe, hoe is de verdere houding…
Er wordt vrij automatisch een risico inschatting gemaakt omdat er een fiks risico is dat het niet bij een ‘opmerking’ blijft.
Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zo vorige week nog een gevalletje wat gelukkig onschuldig bleef.
Ik moest wat papieren naar de boekhouder brengen en toen ik uit mijn auto stapte liep daar een man met een hondje. Hij glimlacht en groet en ik glimlach en groet ook.
Ik ga naar binnen en als ik na een minuutje weer buiten kom staat die man daar vrij duidelijk op me te wachten.
Ik besloot dat ik er wel langs kon en als het toch de verkeerde kant op zou gaan ik dichtbij genoeg was voor ‘vluchten’.
Natuurlijk liet hij ‘perongelijk’ de lijn van zijn hondje los die naar me toe kwam om zo een praatje te maken. Wat vrij direct over mijn mooie jurk ging en dat ik nog mooier was en of ik een bakje koffie wilde drinken, want ik leek zo aardig en zijn hondje vond me zo leuk.
Gelukkig was twee keer een vriendelijke nee (met een ah toe nou ertussen van hem) voldoende om het te stoppen, had hij echt geen kwaad in de zin.
Dat iemand die je in het geheel niet kent je op staat te wachten geeft wel gelijk een red flag gevoel.
De man deed in weze niets verkeerds, dus je kan zeggen stel je niet zo aan (en dat vertel je jezelf naderhand ook wel). Maar het voelt in de eerste instantie echt niet fijn en maakt dat je gelijk een risico inschatting maakt en jezelf schrap zet voor als er ellende van komt.
De betreffende man is zich daar niet bewust van geweest en ik denk dat dat voor vele mannen geld. Dat ze zich niet bewust zijn van het feit dat het vaak lichtelijk mis gaat en soms zelfs erg mis. Dat zo’n manier van benaderen in de eerste instantie zelfs bedreigend over kan komen.
Het maakt dat ik op redelijk wat plekken niet reageer op een glimlach en groet, of een andere poging tot contact. Waarop ik dan weer regelmatig als arrogant wijf gezien wordt (en dat nog hoor zeggen). Het boosheid op kan leveren wat ook niet echt prettig te noemen is.
Straks zeggen ze dat ik zo'n viespeuk benquote:Op maandag 7 februari 2022 20:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik het een beetje gaan peilen in het netwerkje nav TVOH
Uiteenlopende enquêtes wekken toch sterk de indruk dat vrouwen daar inderdaad nog op regelmatige basis last van hebben, zowel op straat als binnen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Flirten kan als dusdanig worden opgevat. Ik heb die verhalen ook wel in persoonlijke kring gehoord, zowel van mannen als vrouwen. Er is een duidelijke culturele verandering geweest de afgelopen jaren waarbij de nadruk meer lijkt te liggen op hoe een vrouw een poging tot flirten interpreteert. De subjectieve beleving van de vrouw staat dus centraal. Dit heeft er bij genoeg mannen voor onduidelijkheid gezorgd, dit is de afgelopen jaren ook meer dan eens in de media besproken, zoals:quote:Op maandag 7 februari 2022 19:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welke zaken die niet grensoverschrijdend zijn, zijn wel als zodanig opgevat door vrouwen?
Dat kan sociale onhandigheid van een eenzame kerel zijn die geen andere manier weet om contact te krijgen met een vrouw en in die zin is het ook niet zijn "schuld" dat hij een gevoel van onbehagen veroorzaakt. Maar goed, tegelijkertijd zijn zijn problemen ook niet de verantwoordelijkheid van de vrouwen die hij op deze manier probeert te benaderen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat iemand die je in het geheel niet kent je op staat te wachten geeft wel gelijk een red flag gevoel.
De man deed in weze niets verkeerds, dus je kan zeggen stel je niet zo aan (en dat vertel je jezelf naderhand ook wel). Maar het voelt in de eerste instantie echt niet fijn en maakt dat je gelijk een risico inschatting maakt en jezelf schrap zet voor als er ellende van komt.
Nee, dat is niet vreemd (was het maar zo!).quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Wel meteen vol met d'r hand in m'n broek om even aan m'n peddeltje te zitten.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
lol 1 keer maar .... ik werd op me werk wel elke dat vast gepakt door een vrouw of dingen die ik niet van iedereen wenst gedaan ..
want zelf een schouder aanraken of een arm om iemand heen leggen is niet bij alle mensen gewenst
maar toch gebeurd het als of het de normaalste zaak van de wereld is
ik ben nooit een type geweest dan iedereen maar om hun nek vliegt bij begroeten of wat ..
dat doe ik alleen bij een vrouw waar ik op dat moment een relatie mee heb.
voor de rest geen gedoe aan mijn lijf
Zij moet(en) opstappen omdat iemand grensoverschrijdend gedrag richting haar/hun heeft vertoond?! WTFquote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zij moet(en) opstappen omdat iemand grensoverschrijdend gedrag richting haar/hun heeft vertoond?! WTF
Dat denk ik wel. Als het stalking was dan is hij terecht weg. Ook wanneer hij dingen naar ondergeschikten heeft gestuurd. Verder ben ik van mening dat de voetballerij niet zo schijnheilig geschokt hoeft te doen, dat staat werkelijk potsierlijk. Seksisme en daaruit voortvloeiend seksueel wangedrag is in de voetballerij een groot probleem. Aan de andere kant is iemand die eens wat ongewenste geiligheid rondstuurt ook niet meteen een Ali B.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan is het in dit geval misschien toch meer het "stalking"-element dat hem de das heeft omgedaan.
Je herhaalt wat je eerder stelde, zonder daar verder op in te gaan.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Flirten kan als dusdanig worden opgevat.
Dat is altijd al zo geweest als het om flirten gaat.quote:Ik heb die verhalen ook wel in persoonlijke kring gehoord, zowel van mannen als vrouwen. Er is een duidelijke culturele verandering geweest de afgelopen jaren waarbij de nadruk meer lijkt te liggen op hoe een vrouw een poging tot flirten interpreteert. De subjectieve beleving van de vrouw staat dus centraal.
Opnieuw: je hebt wat columns gevonden van mannen voor wie het nu ineens heel onduidelijk zou zijn geworden en die nu bang zouden zijn om te flirten...quote:Dit heeft er bij genoeg mannen voor onduidelijkheid gezorgd, dit is de afgelopen jaren ook meer dan eens in de media besproken, zoals:
https://wnl.tv/2017/12/02/mannen-durven-metoo-meer-flirten/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)niet-meer-te-flirten
https://www.psychologytod(...)an-become-harassment
En hier zijn veel meer voorbeelden van te vinden.
Uitgescholden worden als je nee zegt, iemand die blijft pushen, meelopen en doen. Het hoeft niet gelijk over in de bosjes gesleurd worden te gaan om vervelend te zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Laten we inderdaad net doen alsof in principe geen vrouw meer zonder aangerand te worden over straat kan
Daar sla je de plank mis. Op het moment dat jij je als vrouw onveilig voelt bij het eerste contact is het klaar. Aandringen maakt het alleen nog maar erger en bedreigender.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.
En ik kan me ook voorstellen dat als jij hem wel leuk gevonden had je op je bruiloft vertelde toch blij geweest te zijn dat jullie dankzij zijn doorzettingsvermogen toch bij elkaar gekomen zijn. Of sla ik daar de plank mis?
Ongevraagd dickpics sturen is zo ver over de grens, das intercontinentaal ver over de grens imho. Waar is simpel fatsoen gebleven? Niemand hier zit toch ook te wachten op ongevraagde foto's van mijn pener?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als t waar is.
Lees:quote:Op maandag 7 februari 2022 19:59 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Moeten we eigenlijk niet eens ophouden met dat continue te herhalen. Ik hoor dat zelf ook altijd maar ken twee vriendinnen die aangifte hebben gedaan waarbij dat heel serieus werd opgenomen door de politie. Ook al konden ze er op dat moment niet direct iets mee, het werd wel gebruikt om een zaak op te bouwen. Als niemand meer aangifte doet gaat dat er ook nooit iets veranderen.
Dat kan inderdaad de sociale onhandigheid van die man zijn. Maar dat risico neem je gewoon niet als meisje/vrouw. Onveilig gevoel = maken dat je z.s.m. ongeschonden uit die situatie komt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat kan sociale onhandigheid van een eenzame kerel zijn die geen andere manier weet om contact te krijgen met een vrouw en in die zin is het ook niet zijn "schuld" dat hij een gevoel van onbehagen veroorzaakt. Maar goed, tegelijkertijd zijn zijn problemen ook niet de verantwoordelijkheid van de vrouwen die hij op deze manier probeert te benaderen.
Dat is ook heel jammer.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vind het erg dat het nodig is hoor. Persoonlijk ben ik me er als man erg bewust van, wat ik soms ook wel jammer vindt. Ik reis regelmatig met de trein en soms is het weleens leuk om een praatje te maken met iemand. Bij vrouwen houd ik me dan oprecht in omdat ik denk 'ze moet niet denken dat ik een of andere creep ben.' Wat is dan juist..
Niet elke vrouw wordt verkracht, maar met seksuele microagressie zal zo'n beetje iedere vrouw boven de 25 wel eens te maken hebben gehad.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dat niet zo. Ik durf ook gerust nog ‘s avonds over straat of van het station naar huis te fietsen in het donker. Het is ook zeker niet zo dat het elke week of elke maand gebeurd. Maar wel vaker dan dat ik mijzelf eigenlijk besefte. Ik heb er zelf ook nooit zo zwaar aan getild. Maar als je dan eens na gaat denken zijn er in de afgelopen jaren toch best wat aparte voorvallen geweest. En dan heb ik het niet eens over een dickpic of zoiets maar echt situaties waarin het onveilig voelde. Ik heb heel wat afgereisd in mijn leven, veelal alleen. En in het buitenland ook wel eens in situaties terecht gekomen dat ik achteraf dacht, dat had ook een andere afloop kunnen hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja joh, we laten vooral de daders lekker hun gang laten gaan en beweren dat de slachtoffers maar op moeten stappenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:16 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.
De aantrekkelijkste jonge vrouwen misschien zelfs wel op dagelijkse basis.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet elke vrouw wordt verkracht, maar met seksuele microagressie zal zo'n beetje iedere vrouw boven de 25 wel eens te maken hebben gehad.
En als ik in een niet-roken café toch ga roken. Dan ga jij er vandoor?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:16 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik de werksfeer niet prettig vind ga ik ook weg hoor. Dan krijg je gewoon wat ze ook met café's zouden moeten doen. Een café voor rokers en een café voor niet-rokers.
Het was geen hele lelijke of onhandige vent verder. In de kroeg had ik gerust een praatje met hem gemaakt verder. Weet niet of ik met hem mee naar huis was gegaan, maar in andere omstandigheden weet ik ook niet of dat een nee was geweest.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk zelf ben ik toch een te grote schijterd om iemand op straat aan te spreken. Ik kan me evengoed wel verplaatsen in die man, al vind ik het opwachten wel wat dubieus. Als ik echt een leuke vrouw zie zou ik met een eerste vlugge nee ook niet zo snel genoegen nemen en nog eens een tweede poging wagen.
En ik kan me ook voorstellen dat als jij hem wel leuk gevonden had je op je bruiloft vertelde toch blij geweest te zijn dat jullie dankzij zijn doorzettingsvermogen toch bij elkaar gekomen zijn. Of sla ik daar de plank mis?
En dat is dus denk ik vaak niet in te schatten. Het spreekt voor zich dat als je een vrouw onveillig laat voelen je iets fout doet, maar er is denk ik ook een heel groot grijs gebied waarin dat niet te zien is.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar sla je de plank mis. Op het moment dat jij je als vrouw onveilig voelt bij het eerste contact is het klaar. Aandringen maakt het alleen nog maar erger en bedreigender.
En daaronder..quote:Op maandag 7 februari 2022 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet elke vrouw wordt verkracht, maar met seksuele microagressie zal zo'n beetje iedere vrouw boven de 25 wel eens te maken hebben gehad.
Dat is interessant, jij kan je er niet in vinden, dus is het verzonnen. Haha, ja dat is natuurlijk ook een manier om het issue weg te wuiven. Ik vraag mij af waarom je dat doet, maar nu ik daar even over nadenk kan ik daar ook wel wat bij bedenken.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je herhaalt wat je eerder stelde, zonder daar verder op in te gaan.
[..]
Dat is altijd al zo geweest als het om flirten gaat.
[..]
Opnieuw: je hebt wat columns gevonden van mannen voor wie het nu ineens heel onduidelijk zou zijn geworden en die nu bang zouden zijn om te flirten...![]()
Je zou toch denken dat als dit zo'n relatief veelvoorkomend probleem is er toch wel een stapeltje rechtszaken of onderzoeken zouden liggen die die stelling hard maken. Mannen die kapot zijn gemaakt door valse aantijgingen enkel omdat ze iemand vroegen om een drankje te doen of een keer fysiek contact hadden. Zo te zien lijkt dat nogal mee te vallen en wordt er enkel door wat figuren een probleem verzonnen.
En wat als hij in de kroeg had gewacht omdat je naar de wc langs hem liep en hij daar bleef staan tot je terug kwam?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het was geen hele lelijke of onhandige vent verder. In de kroeg had ik gerust een praatje met hem gemaakt verder. Weet niet of ik met hem mee naar huis was gegaan, maar in andere omstandigheden weet ik ook niet of dat een nee was geweest.
Het was vooral dat opwachten waar het me om ging in het verhaal en hoe de man in kwestie zich blijkbaar niet bewust was van hoe dat over kan komen.
quote:Op maandag 7 februari 2022 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En daaronder..
De ellende begon toen ik echt nog heel fors minderjarig was
Nou nee, als het een daadwerkelijk probleem zou zijn dan zou je hier niet met wat slappe columns aan komen maar verhalen, onderzoeken, veroordelingen, vonnissen van allerlei mannen die door valse aantijgingen in de goot zijn beland of van alles zijn kwijt geraakt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is interessant, jij kan je er niet in vinden, dus is het verzonnen.
Ik ook. Zat prima en leuke vrijblijvende gesprekken met mannen. De meeste van mijn gesprekken met mannen gaan logischquote:Op maandag 7 februari 2022 20:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is ook heel jammer.
Ik heb ook echt wel leuke en vrijblijvende gesprekken gehad met mannen hoor, het is echt niet altijd zo dat ik op ‘high alert’ sta. Maar dat inschatten gebeurd wel vaak.
vroeger knipte we daar de binnenvoering van de broekzakken vanuit , en hoopte dat een vrouw die achter op de fiets mee ging even haar handen in jou broekzakken stak ... of als je ergens stond te wachten met haarquote:Op maandag 7 februari 2022 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel meteen vol met d'r hand in m'n broek om even aan m'n peddeltje te zitten.
Kan me ook nog goed herrinderen dat ik een keer had besloten om geen 3 kussen te geven aan mensen tijdens de nieuwjaarsreceptie op de sportvereniging. Daar kreeg ik van 2 of 3 vrouwen te horen dat ik kinderachtig was dus ik kan me wel een beetje een inschatting/beeld maken hoe het voor vrouwen moet zijn om dat altijd te hebben.
Don Draper called, he wants his 1962 back.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Alpha0 het volgende:
Ik lees dat net op twitter, als het waar is dan begrijp ik er helemaal NIETS van. Volwassen man, goede baan en dan ga je een dickpick sturenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als t waar is.
Dat is zeer regelmatig wél in te schatten lijkt me zo. De overgrote meerderheid vd mannen die ik ooit ergens in mijn leven ben tegen gekomen konden dat uitermate goed inschatten. Of beter: die gedroegen zich normaal en dan was er niks ad hand.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dat is dus denk ik vaak niet in te schatten. Het spreekt voor zich dat als je een vrouw onveillig laat voelen je iets fout doet, maar er is denk ik ook een heel groot grijs gebied waarin dat niet te zien is.
Het is nogal lastig om hier uit elkaar te begrijpen omdat de nuance lastig over te brengen is via een topic.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is zeer regelmatig wél in te schatten lijkt me zo. De overgrote meerderheid vd mannen die ik ooit ergens in mijn leven ben tegen gekomen konden dat uitermate goed inschatten. Of beter: die gedroegen zich normaal en dan was er niks ad hand.
Je zou ze de kost moeten gevenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik lees dat net op twitter, als het waar is dan begrijp ik er helemaal NIETS van. Volwassen man, goede baan en dan ga je een dickpick sturen___ hoezo?
Ik krijg ze niet iigquote:Op maandag 7 februari 2022 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven![]()
Tikje naïef wel hoor Karina
Ik zal om het goed te maken even een dickpick naar Karina sturen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je zou ze de kost moeten geven![]()
Tikje naïef wel hoor Karina
Laat ik het zo stellen: als je dit hier hardop zegt neemt niemand je serieus. Man of vrouw. Voor waar ik ven is dit echt overdrevenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet vreemd (was het maar zo!).
En ja, dat is wél zo. Als ik mezelf en de vrouwen in mijn omgeving mag geloven dan.
Ja, hier ook gelukkig. Ik werk echt in een mannenwereld, en reis(de) daar veel voor. Op vliegvelden, hotels, conferenties etc. hele leuke gesprekken gehad met onbekende mannen, maar ook privé in de kroeg of gewoon tijdens een wandeling. Het overgrote merendeel van de (onbekende) mannen voelt prima aan wat wel en niet kan.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook. Zat prima en leuke vrijblijvende gesprekken met mannen. De meeste van mijn gesprekken met mannen gaan logischhelemaal prima. Want die mannen gedragen zich niet als creeps en daar krijg ik geen onveilig gevoel bij. En ja, dan heb ik het ook over gesprekken met mij volkomen onbekende mannen (bijv op het station als de trein te laat is oid. Of als een man me bijv de weg vraagt oud).
Dat zou afhangen van de manier waarop. Is niet zomaar te vergelijken. Dat het een plek is met veel mensen eromheen maakt het absoluut minder snel bedreigend.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En wat als hij in de kroeg had gewacht omdat je naar de wc langs hem liep en hij daar bleef staan tot je terug kwam?
Ik snap dit ook niet nee, de lol van een foto van je lul sturen, ik heb ook nog nooit een vrouw gesproken die het leuk vindt om ze te ontvangen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik krijg ze niet iigen anders zou ik me helemaal kapot lachen denk ik
![]()
wat een loser ben je dan.
Snap er werkelijk helemaal niets van.
Dat denk ik niet. Ik snap prima dat de klootzakken het verpesten voor de sociaal onhandige mannen. Maar ik kan gewoon het risico niet lopen om met een klootzak te maken te hebben i.p.v. een sociaal onhandige man.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is nogal lastig om hier uit elkaar te begrijpen omdat de nuance lastig over te brengen is via een topic.
ik lig nu dubbel dusquote:Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal om het goed te maken even een dickpick naar Karina sturen.
Ik weet dat zeker. Het kan altijd zijn dat ze het niet grensoverschrijdend vonden maar wel irritant. Als het geen grenzen overschrijdt, is er dan een probleem?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Weet je dat zeker of hebben ze het niet aan jou verteld?
Want ik ken vrijwel geen enkele vrouw die niet het een en ander heeft meegemaakt op dit gebied. Wel vrouwen die er niet zo mee zaten, het vooral irritant vonden, maar niet erg ofzo.
In één druk op de knop foto’s sturen. Het is allemaal ook zo makkelijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik krijg ze niet iigen anders zou ik me helemaal kapot lachen denk ik
![]()
wat een loser ben je dan.
Snap er werkelijk helemaal niets van.
quote:Op maandag 7 februari 2022 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik snap prima dat de klootzakken het verpesten voor de sociaal onhandige mannen. Maar ik kan gewoon het risico niet lopen om met een klootzak te maken te hebben i.p.v. een sociaal onhandige man.
Gaat die opmerking van jou hier niet net zo goed op?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is zeer regelmatig wél in te schatten lijkt me zo. De overgrote meerderheid vd mannen die ik ooit ergens in mijn leven ben tegen gekomen konden dat uitermate goed inschatten. Of beter: die gedroegen zich normaal en dan was er niks ad hand.
Hopelijk is ie niet te groot want anders moet ze moeite doen om er omheen te kijken.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal om het goed te maken even een dickpick naar Karina sturen.
Waarom zou het direct tot dergelijke excessen moeten leiden? Het blijkt wel dat je het echt niet kunt zonder stropoppen en hyperbolen te creëren.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou nee, als het een daadwerkelijk probleem zou zijn dan zou je hier niet met wat slappe columns aan komen maar verhalen, onderzoeken, veroordelingen, vonnissen van allerlei mannen die door valse aantijgingen in de goot zijn beland of van alles zijn kwijt geraakt.
Dat is het dus NIET. En ik sta hier echt niet alleen in: er zijn hier in dit topic al 4 vrouwen die hiervan hebben getuigd.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:40 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: als je dit hier hardop zegt neemt niemand je serieus. Man of vrouw. Voor waar ik ven is dit echt overdreven
Ik ontken niet dar het gebeurd maar stellen dat men nooit normaal over straat kan is gewoon niet meer dan overdreven. Nederland is nog best wel veilig, ondanks Marc Overmars of Jeroen Rietbergenquote:Op maandag 7 februari 2022 20:13 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Uiteenlopende enquêtes wekken toch sterk de indruk dat vrouwen daar inderdaad nog op regelmatige basis last van hebben, zowel op straat als binnen.
Primaquote:Op maandag 7 februari 2022 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het dus NIET. En ik sta hier echt niet alleen in: er zijn hier in dit topic al 4 vrouwen die hiervan hebben getuigd.
Dat jij dat een ongemakkelijke waarheid vondt is jouw probleem.
misschien moet er een tekstje komen: weet je het zeker? en dan nog een keer: heel zeker?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In één druk op de knop foto’s sturen. Het is allemaal ook zo makkelijk.
Mannen met een slechte (sex)relatie.
LOL dit soort vrouwen zouden geen voorplanting mogen doen ...quote:Op maandag 7 februari 2022 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar sla je de plank mis. Op het moment dat jij je als vrouw onveilig voelt bij het eerste contact is het klaar. Aandringen maakt het alleen nog maar erger en bedreigender.
Dat hoeft niet altijd of direct, maar dat is wel een voortvloeisel van hetgeen hier door o.a. jou en Bansheeboy wordt geïmpliceerd. Zonder aanleiding dus.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou het direct tot dergelijke excessen moeten leiden? Het blijkt wel dat je het echt niet kunt zonder stropoppen en hyperbolen te creëren.
Ja, herkenbaar. Vooral ook dat laatste. Wil er écht niet in bij mensen dat het heel vaak (veel te vaak) voorkomtquote:Op maandag 7 februari 2022 20:41 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ja, hier ook gelukkig. Ik werk echt in een mannenwereld, en reis(de) daar veel voor. Op vliegvelden, hotels, conferenties etc. hele leuke gesprekken gehad met onbekende mannen, maar ook privé in de kroeg of gewoon tijdens een wandeling. Het overgrote merendeel van de (onbekende) mannen voelt prima aan wat wel en niet kan.
Er zullen vast ook vrouwen zijn die wat te lichtgeraakt zijn, ik zie sommige vrouwen ook nogal overtrokken reageren. Maar soms zit daar ook een geschiedenis aan vast en was het de zoveelste opmerking die week. Ik ken geen vrouwen in mijn omgeving die valse aangiftes hebben gedaan of mannen vals beschuldigd hebben. Ik ken juist wel veel vrouwen die denken “ik houd mijn mond maar want geen zin in gedoe”.
Gelukkig wel. En het merendeel van de mannen snapt gelukkig ook prima waar de grens ligt. En het merendeel van de vrouwen is gelukkig ook niet diep gekwetst door een normale flirt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ontken niet dar het gebeurd maar stellen dat men nooit normaal over straat kan is gewoon niet meer dan overdreven. Nederland is nog best wel veilig, ondanks Marc Overmars of Jeroen Rietbergen
Best slechte voorbeelden.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:47 schreef potjecreme het volgende:
Een voorbeeld van hoe het wel kan en hoe het ongepast is.
[ twitter ]
Leuk stukje populisme. Wie versiert zijn zus of moeder nou?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:47 schreef potjecreme het volgende:
Een voorbeeld van hoe het wel kan en hoe het ongepast is.
[ twitter ]
Ik heb geen humor gezien. Dat lijkt me het eerste probleem.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL dit soort vrouwen zouden geen voorplanting mogen doen ...
dit zijn juist de foute vrouwen
want dat zit in hun hoofd .....
als ik naar buiten loopt om even wat te gaan roken van me werk en een collega gaat op dat moment ook naar buiten en staat mij vuil aan te kijken wat moet je van me ... dan heb je het al verbruikt ...
je hoeft als man niets te doen ..
als het bij een vrouw geen neukbaar object is dan is het een gevaar .. een tussenweg zit er niet meer in
Ik kan je daar nog een heel leuk voorbeeld van geven met een dame zonder dat ze mij eerder had gezien , ook eens mij wegzetten als vieze man .......
ik zei: hoe bedoel je ....... ....... Ja jullie mannen lopen alleen je lul achterna ...
ik zeg pardon ....
ben jij een god of zo ?
zeg ze hoe zo..... alle mannen zijn het zelfde , ik zeg ja maar uit mijn medische dossier blijft dat ik daar helemaal geen gevoelens meer heb ........... Dus heb jij me spontaan laten genezen dan ?
ik heb dat mens nooit meer gezien .. en zo benader ik dus dames die gefrustreerd zijn over mannen .. laten hun maar eens gaan bewijzen dat ik wel zo man ben ...die sex wil
Dan zouden ze toch een keer met me naar bed moeten .. en dan heb ik toch me zin![]()
of ga ik nu weer een grens over met mijn humor
Daar gaat het dus om, regel 1 vrouwen niet proberen te versieren, tenzij ze wel wat in jou zien, en ook alleen dan wanneer ze iets in jou zien. Dus niet op momenten als ze er geen zin in hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk stukje populisme. Wie versiert zijn zus of moeder nou?²
Welke opmerking precies?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Gaat die opmerking van jou hier niet net zo goed op?
Klassiek geschoold. Die vis ik er echt meteen tussenuit! Netjes.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:49 schreef Marsenal het volgende:
We hebben het de laatste tijd heel veel over mannen die hun macht misbruiken maar rancuneuze lelijke wijven, dat zijn de eckte eckte cysten in onze samenleving
Ik had mijn 1 ste akelige ervaring toen ik een jaar of 16 was en werkte in een klein winkeltje waar het looppad achter de toonbank vrij smal was. Na verloop van tijd greep de baas mij steeds als hij achter mij langs moest om mijn middel beet. Ik hoorde hem dan in mijn nek ademen. Doodeng vond ik dat maar wist niet goed wat te doen. Daarna probeerde hij mij met doorzichtige smoesjes mee naar t magazijn te krijgen. Ik was 16 jaar en in de jaren '60 kon je dan nog best onnozel zijn, maar zó onnozel was ik nu ook weer niet. Dus heb ontslag genomen. Moest 1 maand uitwerken en kreeg na 2 ( lange )weken te horen dat ze geen vervangster voor mij konden vinden en ik dus maar moest blijven tot ze die wel gevonden hadden. Paniek sloeg toe. Toen pas durfde ik thuis aan mijn moeder te vertellen wat er speelde. Die was er meteen klaar mee. Ik mocht er niet meer heen en mijn vader zou ze dat wel even gaan vertellen. Vader was blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest want ik kreeg een oproep van het arbeidsbureau n.a.v. mijn weigering om te komen werken. Daar kreeg ik dus te horen dat ik igg de maand uitwerken moest volmaken. De tranen sprongen mij in de ogen ( ik huil hoogst zelden) toen moest ik wel vertellen waarom ik echt niet terug kon/wilde. Er kwam nog iemand anders bij, ik mocht herhalen dat de baas mij * lastig * viel en toen hoefde ik niet terug. Het arbeidsbureau zou het verder voor mij afhandelen. Ik kreeg de 2 weken + mijn vakantiegeld netjes uitbetaald. Het was trouwens best vernederend om door 2 volwassen kerels medelijdend aangekeken te worden. Ik schaamde me dood.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En daaronder..
De ellende begon toen ik echt nog heel fors minderjarig was
Wtf heb je het over joh? Dat is toch geen reactie op mijn post?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
als ik naar buiten loopt om even wat te gaan roken van me werk en een collega gaat op dat moment ook naar buiten en staat mij vuil aan te kijken wat moet je van me ... dan heb je het al verbruikt ...
als het bij een vrouw geen neukbaar object is dan is het een gevaar .. een tussenweg zit er niet meer in
Ik kan je daar nog een heel leuk voorbeeld van geven met een dame zonder dat ze mij eerder had gezien , ook eens mij wegzetten als vieze man .......
ik zei: hoe bedoel je ....... ....... Ja jullie mannen lopen alleen je lul achterna ...
ik zeg pardon ....
ben jij een god of zo ?
zeg ze hoe zo..... alle mannen zijn het zelfde , ik zeg ja maar uit mijn medische dossier blijft dat ik daar helemaal geen gevoelens meer heb ........... Dus heb jij me spontaan laten genezen dan ?
ik heb dat mens nooit meer gezien .. en zo benader ik dus dames die gefrustreerd zijn over mannen .. laten hun maar eens gaan bewijzen dat ik wel zo man ben ...die sex wil
Dan zouden ze toch een keer met me naar bed moeten .. en dan heb ik toch me zin![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar gaat het dus om, regel 1 vrouwen niet proberen te versieren, tenzij ze wel wat in jou zien, en ook alleen dan wanneer ze iets in jou zien. Dus niet op momenten als ze er geen zin in hebben.
Weet je (in veel gevallen) pas achteraf. En dan kan het kwaad al geschied zijn. Denk jij tof, smooth and rich te zijn, zit zij op het politiebureau.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar gaat het dus om, regel 1 vrouwen niet proberen te versieren, tenzij ze wel wat in jou zien, en ook alleen dan wanneer ze iets in jou zien. Dus niet op momenten als ze er geen zin in hebben.
Het goed inschatten van de situatie. Dat is blijkbaar voor jou moeilijk. Dat is het dus ook voor mannen.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke opmerking precies?
Het risico niet kunnen nemen? Nee, als de man in kwestie zich niet gedraagt als creep en ik er geen onveilig gevoel van krijg (wat in 99,9 % vd gevallen zo is) dan is er niet meteen een risico en kijk ik het gewoon ff aan. En in 99,9% vd gevallen komt er geen creepgedrag en is er geen risico.
quote:Op maandag 7 februari 2022 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klassiek geschoold. Die vis ik er echt meteen tussenuit! Netjes.²
Bij twijfel niet doen, en als je het zeker weet ook niet doen voor de zekerheid...quote:Op maandag 7 februari 2022 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Weet je (in veel gevallen) pas achteraf. En dan kan het kwaad al geschied zijn. Denk jij tof, smooth and rich te zijn, zit zij op het politiebureau.²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Disagree. Waarom zou een man geen vrouwen mogen versieren? Het zou nogal een mooie boel worden. Een eerste move kan prima afgewezen worden, en daarna moet een man zijn plek ook kennen. Dit geldt net zo goed voor vrouwen. Ik ben ook enkele malen aangesproken door vrouwen terwijl ik daar geen zin in had. Sommigen blijven dan doorgaan, aan je lichaam zitten, om je heen hangen etc. In wezen hetzelfde gedrag.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet in wezen, dat is hetzelfde gedrag. #metooquote:Op maandag 7 februari 2022 21:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
Disagree. Waarom zou een man geen vrouwen mogen versieren? Het zou nogal een mooie boel worden. Een eerste move kan prima afgewezen worden, en daarna moet een man zijn plek ook kennen. Dit geldt net zo goed voor vrouwen. Ik ben ook enkele malen aangesproken door vrouwen terwijl ik daar geen zin in had. Sommigen blijven dan doorgaan, aan je lichaam zitten, om je heen hangen etc. In wezen hetzelfde gedrag.
tja ik predik gewoon mee met de oplossingen die worden aangedragen... je moet gewoon niet proberen te versieren tenzij de vrouw je wel ziet zitten anders ben je een pedofiele engnek...quote:Op maandag 7 februari 2022 21:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
Disagree. Waarom zou een man geen vrouwen mogen versieren? Het zou nogal een mooie boel worden. Een eerste move kan prima afgewezen worden, en daarna moet een man zijn plek ook kennen. Dit geldt net zo goed voor vrouwen. Ik ben ook enkele malen aangesproken door vrouwen terwijl ik daar geen zin in had. Sommigen blijven dan doorgaan, aan je lichaam zitten, om je heen hangen etc. In wezen hetzelfde gedrag.
Tja, dit is natuurlijk subjectief, vraag zoiets aan 100 vrouwen en je krijgt 100 verschillende antwoorden. Dat is dus in lijn met het punt dat ik eerder maakte. Zo kan de ene vrouw iets als 'ongewenst' of 'creepgedrag' interpreteren terwijl een andere er geen probleem in zal zien.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke opmerking precies?
Het risico niet kunnen nemen? Nee, als de man in kwestie zich niet gedraagt als creep en ik er geen onveilig gevoel van krijg (wat in 99,9 % vd gevallen zo is) dan is er niet meteen een risico en kijk ik het gewoon ff aan. En in 99,9% vd gevallen komt er geen creepgedrag en is er geen risico.
Ik doe helemaal niks. Ik trek het in het algemene met genuanceerde voorbeelden. Een man kan niet twijfelen en toch als een creep overkomen bij een vrouw. Denk jij snel en ruw te zijn zit de vrouw al bij de marechaussee.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij twijfel niet doen, en als je het zeker weet ook niet doen voor de zekerheid...
Ik kan zo drie vrouwen in mijn directe (familie)omgeving noemen die te maken hebben gehad met seksueel geweld door vreemden. Schokkend, inderdaad. Ik denk dat veel zich aan je waarneming onttrekt omdat het nu eenmaal niet direct een luchtig gespreksonderwerp is.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat zijn echt zulke nare ervaringen en zoveel meisjes/vrouwen maken ze (meermaals) meequote:Op maandag 7 februari 2022 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had mijn 1 ste akelige ervaring toen ik een jaar of 16 was en werkte in een klein winkeltje waar het looppad achter de toonbank vrij smal was. Na verloop van tijd greep de baas mij steeds als hij achter mij langs moest om mijn middel beet. Ik hoorde hem dan in mijn nek ademen. Doodeng vond ik dat maar wist niet goed wat te doen. Daarna probeerde hij mij met doorzichtige smoesjes mee naar t magazijn te krijgen. Ik was 16 jaar en in de jaren '60 kon je dan nog best onnozel zijn, maar zó onnozel was ik nu ook weer niet. Dus heb ontslag genomen. Moest 1 maand uitwerken en kreeg na 2 ( lange )weken te horen dat ze geen vervangster voor mij konden vinden en ik dus maar moest blijven tot ze die wel gevonden hadden. Paniek sloeg toe. Toen pas durfde ik thuis aan mijn moeder te vertellen wat er speelde. Die was er meteen klaar mee. Ik mocht er niet meer heen en mijn vader zou ze dat wel even gaan vertellen. Vader was blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest want ik kreeg een oproep van het arbeidsbureau n.a.v. mijn weigering om te komen werken. Daar kreeg ik dus te horen dat ik igg de maand uitwerken moest volmaken. De tranen sprongen mij in de ogen ( ik huil hoogst zelden) toen moest ik wel vertellen waarom ik echt niet terug kon/wilde. Er kwam nog iemand anders bij, ik mocht herhalen dat de baas mij * lastig * viel en toen hoefde ik niet terug. Het arbeidsbureau zou het verder voor mij afhandelen. Ik kreeg de 2 weken + mijn vakantiegeld netjes uitbetaald. Het was trouwens best vernederend om door 2 volwassen kerels medelijdend aangekeken te worden. Ik schaamde me dood.
Hoe het mijn opvolgster vergaan is weet ik niet![]()
Ik zag er heel gewoontjes uit, was verlegen en ik droeg ook geen uitdagende kleding. Het kan echt ieder meisje/vrouw overkomen. Mijn zus was wel erg aantrekkelijk en die was vaker de pisang.
Ik begin me af te vragen of mannen echt niet weten waar ze mee bezig zijnLijkt mij dat ze lekker doen wat ze gewend zijn, zal niet meevallen om ze dat af te wennen.
Wat is dit voor een incelpost joh?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik zeg pardon ....
ben jij een god of zo ?
Dat is te zwart wit. Tegenover alle serieuze verdrietige verhalen, zijn er ook genoeg verhalen te vinden van mensen die intens genieten van een slippertje op de werkvloer en relaties die tussen collega's zijn ontstaan. Bij mijn sportvereniging kreeg een leider een relatie met een jeugdlid. Zij destijds 16, hij 25. Beiden verliefd en inmiddels bijna 10 jaar samen. Niks aan de hand dus.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja ik predik gewoon mee met de oplossingen die worden aangedragen... je moet gewoon niet proberen te versieren tenzij de vrouw je wel ziet zitten anders ben je een pedofiele engnek...
wutquote:Op maandag 7 februari 2022 20:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Best slechte voorbeelden.
Beter voorbeeld:
Hoi Vrouwennaam, als jij binnenkomt begint de zon te schijnen.
2010: niks aan de hand
2022: ? Ontslag door grensoverschrijdende opmerking?
Hoe kom je erbij dat dat moeijk voor me is? Man gedraagt zich als creep = z.s.m. maken dat je ongeschonden weg komt.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het goed inschatten van de situatie. Dat is blijkbaar voor jou moeilijk. Dat is het dus ook voor mannen.
Ik ben het met je eens hoor. Maar zelfs een nee is SOMS (!!!!!!) onderdeel van het spel. Ik hoef niemand te leren wat hard to get spelen is.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:08 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat is te zwart wit. Tegenover alle serieuze verdrietige verhalen, zijn er ook genoeg verhalen te vinden van mensen die intens genieten van een slippertje op de werkvloer en relaties die tussen collega's zijn ontstaan. Bij mijn sportvereniging kreeg een leider een relatie met een jeugdlid. Zij destijds 16, hij 25. Beiden verliefd en inmiddels bijna 10 jaar samen. Nee moet alleen nee zijn. En het moet normaal zijn om die nee uit te spreken. Voor mannen, voor vrouwen, jong, oud, knap, lelijk. In de kroeg, de trein, op straat of op de werkvloer. Als we dat verstaan onder normaal doen, zouden we een stuk verder komen.
In mijn ervaring zijn dat andere 'nees'. Maar daar komt ons grijze gebied weer. Volgens mij merk je wel een verschil tussen een 'nee' omdat iemand zich niet op zijn/haar/hun gemak voelt, dan wanneer die persoon gewoon even geen zin in jou heeft.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Maar zelfs een nee is SOMS (!!!!!!) onderdeel van het spel. Ik hoef niemand te leren wat hard to get spelen is.²
Iemand die dat tegen mij zegt terwijl hij een collega is (hiërarchische verhouding maakt niet uit) vind ik geen charmante leuke vent maar een creep. En dat vond ik in 2010 ook al hoor...quote:Op maandag 7 februari 2022 20:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Best slechte voorbeelden.
Beter voorbeeld:
Hoi Vrouwennaam, als jij binnenkomt begint de zon te schijnen.
2010: niks aan de hand
2022: ? Ontslag door grensoverschrijdende opmerking?
Zo'n foute ome Hans/tante Bep die ook net te joviaal 3 natte kussen geeft elke keer als hij je zietquote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand die dat tegen mij zegt terwijl hij een collega is (hiërarchische verhouding maakt niet uit) vind ik geen charmante leuke vent maar een creep. En dat vond ik in 2010 ook al hoor...
Blijft lastig hoor. Als Cristiano Ronaldo het tegen je zegt ga je stralen en als Screech het zegt kan je kwaad worden. Meer variabelen dan ons lief is dus.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand die dat tegen mij zegt terwijl hij een collega is (hiërarchische verhouding maakt niet uit) vind ik geen charmante leuke vent maar een creep. En dat vond ik in 2010 ook al hoor...
Ja, die gasten heb je er ook tussen. Die misbruik maken van verjaardagen en feestdagen en zgn. joviaal gaan zitten doen. Getver.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zo'n foute ome Hans/tante Bep die ook net te joviaal 3 natte kussen geeft elke keer als hij je ziet
Dat soort dingen heb ik inderdaad ook wel gezien. Maar als het van de vrouw komt lijkt het toch ineens een stuk meer geaccepteerd. Wat ben ik toch blij dat ik met deze bizarre wereld met een behoorlijke dubbele standaard niets te maken heb als homo.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
LOL zo zie ik dat niet hoor. Ik dek me niet in en voel me totaal niet schuldig. Dat is niks voor mij.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zijn echt zulke nare ervaringen en zoveel meisjes/vrouwen maken ze (meermaals) mee![]()
En victim blaming is ook echt achterlijk, maar ook jij bent er helaas zo aan gewend dat je je "indekt" door aan te geven dat je er gewoontjes uitzag en geen uitdagende kleding droeg. Dat is echt zó verdrietig makend. Dat meisjes/vrouwen het gewoon vinden de schuld te krijgen van iets terwijl zij er part nog deel aan hebben.. 😢
En je zou het je inderdaad bijna gaan afvragen. Gelukkig zijn er
Misschien ben ik dan één van de weinige vrouwen maar ik kan een pikante foto best waarderen. Maar dan wel van iemand van wie ik het verwacht, en niet out of the blue. Dus bijvoorbeeld als ik met een (potentiële) partner aan sexting doe. Maar niet onverwacht van mijn leidinggevende zonder enige aanleiding.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is in dit geval ook wel een grote onderscheinde factor die speelt een ongelijkheid zo je wil. En dat is dat geen vrouw zit wachten op dickpic althans ik ken ze niet, maar menig man een spannende foto van een vrouw wel leuk vind. En wellicht zijn er mannen die een spannende foto willen reciproceren en denken ehmm ja wat is er spannend aan mij.. wellicht plop dickpic...
Misschien moeten we hier de vrouwen vragen wat is een goede mannelijke variant van een pikant kiekje in bad bv? Ik denk niet dat een bierpens die door laagje schuim piept gewaardeerd wordt
En toch is er ook dan een machts ongelijkheid in het voordeel van de man. Dat speelt ook mee in deze discussie. Vrouwen zijn regelmatig in zulk soort situaties soms doodsbang terwijl mannen het meestal als vervelend ervaren.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
De meeste vrouwen vinden een dickpic of andere naaktfoto géén "charmante openingszin". En zitten er sowieso niet op te wachten tenzij het gesprek op natuurlijke wijze "ondeugend" is geworden. En dan nog niet alle vrouwen trouwens, mannen vinden hun gelachtsdeel wel heel interessant maar de meeste vrouwen zien het niet direct als iets lustopwekkends. Tenzij reeds in een amoureuze sessie met de rest van het lijf waar betreffend aanhangsel bij hoortquote:Op maandag 7 februari 2022 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is in dit geval ook wel een grote onderscheinde factor die speelt een ongelijkheid zo je wil. En dat is dat geen vrouw zit wachten op dickpic althans ik ken ze niet, maar menig man een spannende foto van een vrouw wel leuk vind. En wellicht zijn er mannen die een spannende foto willen reciproceren en denken ehmm ja wat is er spannend aan mij.. wellicht plop dickpic...
Misschien moeten we hier de vrouwen vragen wat is een goede mannelijke variant van een pikant kiekje in bad bv? Ik denk niet dat een bierpens die door laagje schuim piept gewaardeerd wordt
Hier is dus mijn tweede relatie door uitgegaan , omdat haar familie dacht dat de negatieve spiraal die zijn was in gegaan aan mij lag , en ik zelf ook niet wist wat er aan de hand was ..quote:Op maandag 7 februari 2022 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had mijn 1 ste akelige ervaring toen ik een jaar of 16 was en werkte in een klein winkeltje waar het looppad achter de toonbank vrij smal was. Na verloop van tijd greep de baas mij steeds als hij achter mij langs moest om mijn middel beet. Ik hoorde hem dan in mijn nek ademen. Doodeng vond ik dat maar wist niet goed wat te doen. Daarna probeerde hij mij met doorzichtige smoesjes mee naar t magazijn te krijgen. Ik was 16 jaar en in de jaren '60 kon je dan nog best onnozel zijn, maar zó onnozel was ik nu ook weer niet. Dus heb ontslag genomen. Moest 1 maand uitwerken en kreeg na 2 ( lange )weken te horen dat ze geen vervangster voor mij konden vinden en ik dus maar moest blijven tot ze die wel gevonden hadden. Paniek sloeg toe. Toen pas durfde ik thuis aan mijn moeder te vertellen wat er speelde. Die was er meteen klaar mee. Ik mocht er niet meer heen en mijn vader zou ze dat wel even gaan vertellen. Vader was blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest want ik kreeg een oproep van het arbeidsbureau n.a.v. mijn weigering om te komen werken. Daar kreeg ik dus te horen dat ik igg de maand uitwerken moest volmaken. De tranen sprongen mij in de ogen ( ik huil hoogst zelden) toen moest ik wel vertellen waarom ik echt niet terug kon/wilde. Er kwam nog iemand anders bij, ik mocht herhalen dat de baas mij * lastig * viel en toen hoefde ik niet terug. Het arbeidsbureau zou het verder voor mij afhandelen. Ik kreeg de 2 weken + mijn vakantiegeld netjes uitbetaald. Het was trouwens best vernederend om door 2 volwassen kerels medelijdend aangekeken te worden. Ik schaamde me dood.
Hoe het mijn opvolgster vergaan is weet ik niet![]()
Ik zag er heel gewoontjes uit, was verlegen en ik droeg ook geen uitdagende kleding. Het kan echt ieder meisje/vrouw overkomen. Mijn zus was wel erg aantrekkelijk en die was vaker de pisang.
Ik begin me af te vragen of mannen echt niet weten waar ze mee bezig zijnLijkt mij dat ze lekker doen wat ze gewend zijn, zal niet meevallen om ze dat af te wennen.
Is er niet per definitie sprake van ongelijkheid? Alleen de vraag is welke we willen accepteren. Van 100% gelijkheid is nooit sprake. Iemand is altijd bevoordeeld boven de ander.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En toch is er ook dan een machts ongelijkheid in het voordeel van de man. Dat speelt ook mee in deze discussie.
Nee. Het ligt niet aan het uiterlijk of je iemand als creep ervaart. Iemand die zich gedraagt als een creep wordt gezien als een creep. "Mooi" of "lelijk". Althans, ik spreek in deze voor mezelf uiteraard.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Blijft lastig hoor. Als Cristiano Ronaldo het tegen je zegt ga je stralen en als Screech het zegt kan je kwaad worden. Meer variabelen dan ons lief is dus.²
Dat is dus mijn punt. Alleen hier op Fok! al zijn de vrouwen het niet eens. Ken je nagaan hoe de buitenwereld is. Het wordt er niet duidelijker op. Ik kan me voorstellen dat de drachtige puber bang wordt van de huidige berichtgeving. Er zit een leeuw in hem maar hij moet zich gedragen als een marmot.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:19 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan één van de weinige vrouwen maar ik kan een pikante foto best waarderen. Maar dan wel van iemand van wie ik het verwacht, en niet out of the blue. Dus bijvoorbeeld als ik met een (potentiële) partner aan sexting doe. Maar niet onverwacht van mijn leidinggevende zonder enige aanleiding.
Dat hoeft niet altijd, lijkt me. Ik kan me situaties voorstellen waarin een man sociaal en intellectueel zozeer de mindere is van een (manipulatieve) vrouw dat het het voordeel van fysiek overwicht kan opheffen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En toch is er ook dan een machts ongelijkheid in het voordeel van de man. Dat speelt ook mee in deze discussie.
\quote:Op maandag 7 februari 2022 21:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is er niet per definitie sprake van ongelijkheid.²
Helemaal mee eens. Of iemand mooi of lelijk is maakt niets uit.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Het ligt niet aan het uiterlijk of je iemand als creep ervaart. Iemand die zich gedraagt als een creep wordt gezien als een creep. "Mooi" of "lelijk". Althans, ik speel in deze voor mezelf uiteraard.
Amen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Het advies wat ik kan geven is dat je het safe moet spelen. Wees gentle, eerlijk en oprecht. Daar dek je wel 90% van de gevallen mee.
maar gewoon even schrijven .... even een compliment achter laten aan deze vrouw , is 9 van de 10 ook al een reden om je op block te zettenquote:Op maandag 7 februari 2022 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De meeste vrouwen vinden een dickpic of andere naaktfoto géén "charmante openingszin". En zitten er sowieso niet op te wachten tenzij het gesprek op natuurlijke wijze "ondeugend" is geworden. En dan nog niet alle vrouwen trouwens, mannen vinden hun gelachtsdeel wel herl interessant maar de meeste vrouwen zien het niet direct als iets lustopwekkends. Tenzij reeds in een amoureuze sessie met de rest van het lijf waar betreffend aanhangsel bij hoort
gedrag waardoor de vrouw in kwestie het idee kreeg door marc overmars gestalkt/in de gaten gehouden zijn gewordenquote:Op maandag 7 februari 2022 21:29 schreef Ed1234 het volgende:
Overmars zou 'stalkingachtig' gedrag hebben vertoond jegens de vrouw. De voormalige bestuurder van Ajax heeft Het Parool via een woordvoerder van de club laten weten dat hij niet wil reageren op de beschuldigingen.
Ik ben dan wel benieuwd wat daar mee bedoelt word, ‘stalkingachtig gedrag’.
Tinder/dating app?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:29 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar gewoon even schrijven .... even een compliment achter laten aan deze vrouw , is 9 van de 10 ook al een reden om je op block te zetten
dus met een complimentje geven is voor veel dames als op het net een BLOCK
ik weet uit ervaring ook dat veel mensen zo iets hebben van ik stuur 1000 vrouwen een foto van mijn ...
dan zal ik wel zien welke hapt
Want moet je als man maar eens een vrouw profile aanmaken dan weet je niet wat je overkomt
zet er even een leuke foto met borsten op en je kan 30 dagen gratis leesvoer krijgen
Dus ik weet dat er veel mensen zitten op het net die alleen maar met hun zelf bezig zijn
dus ik weet ook wel wat vele vrouwen op het net door maken aan berichten ....
maar ik zelf krijg juist heel vaak de complimenten van de dames .. van dat ik nooit eens begint over het onderwerp waar veel mannen mee beginnen ...
zelf een vrouw is toen eens vanuit het midden van het land eens kijken kijken bij mijn huis of ik wel man was .. want ik had al 1 week met haar gesproken en geen woord over sex gehad ... zelf diverse keren ontweken
maar ik voel me er niet prettig bij om over zulke dingen te praten , en ja ik bemerk wel dat ook vaak vrouwen hier ook wel weer door afhaken maar goed het is niet mijn manier om het er over te hebben
ik ga me niet lekker zitten maken als ik niets om handen heb , dat gebeurd wel weer een keer als het zo moet zijn als ik met een vrouw samen bent
Ik ga vooralsnog uit van "haar niet met rust willen laten" terwijl zij heeft aangegeven dat hij haar wel met rust moet laten.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:29 schreef Ed1234 het volgende:
Overmars zou 'stalkingachtig' gedrag hebben vertoond jegens de vrouw. De voormalige bestuurder van Ajax heeft Het Parool via een woordvoerder van de club laten weten dat hij niet wil reageren op de beschuldigingen.
vroeger noemde we dat bezorgdheid , als hij ziet dat ze met verkeerde lui in aanraking komt en wil even een oogje in het zeil houden , word dat nu ook al onder stalking gezienquote:Op maandag 7 februari 2022 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
gedrag waardoor de vrouw in kwestie het idee kreeg door marc overmars gestalkt/in de gaten gehouden zijn geworden
Huh wat?!quote:Op maandag 7 februari 2022 21:37 schreef RAVW het volgende:
[..]
vroeger noemde we dat bezorgdheid , als hij ziet dat ze met verkeerde lui in aanraking komt en wil even een oogje in het zeil houden , word dat nu ook al onder stalking gezien
want hij heeft toch ook wel een soort van verantwoording binnen de organisatie
of mag dit ook al niet , ja bezorgdheid kan als hinderlijk ervaren worden sommige gaan hier tever in door
Op het werk vaak *toevallig* vaak tegenkomen en dan opmerkingen maken, met grote regelmaat sturen van appjes, dickpics e.d. gedurende langere tijd mss ?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:29 schreef Ed1234 het volgende:
Goeie baan?quote:Op maandag 7 februari 2022 20:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik lees dat net op twitter, als het waar is dan begrijp ik er helemaal NIETS van. Volwassen man, goede baan en dan ga je een dickpick sturen___ hoezo?
Niets voor mij .... te weinig serieus mensen en zelden mijn type damesquote:
Je bent zelf maagd?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niets voor mij .... te weinig serieus mensen en zelden mijn type dames
Tinder , is een vleeskeuring en daar moet ik sowieso al niets van hebben ..
beetje swipe met foto's zonder dat je weet wie er achter zit is niets voor mij
als je dan eens iemand aanspreekt krijg je nooit reactie terug of van ja maar rustig aan want ik heb net een vervelende tijd met mijn ex achter de rug , eerst vertrouwen opbouwen ... next
Terwijl mij juist geleerd is vertrouwen bouw je niet op via het internet omdat iedereen daar anders kan zijn die hij of zij maar wil , daar moet je echt voor samen komen.
na 10 keer geschreven te hebben dan kan ik me tijd wel anders gebruiken ...
en daarbij het zijn vaak dezelfde mensen op die site
o leuk je mag een vrouw in huis halen waar al 100 man overheen gegaan zijn![]()
Nee laat maar kom ze wel een keer tegen als het zo moet zijn .. geen haast
Het is zijn kind toch niet dat hij haar gangen zou moeten nagaan? En als er "verkeerde lui" binnen het bedrijf zijn, dan moet hij die daar toch op aanspreken in plaats van haar te stalken?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:37 schreef RAVW het volgende:
[..]
vroeger noemde we dat bezorgdheid , als hij ziet dat ze met verkeerde lui in aanraking komt en wil even een oogje in het zeil houden , word dat nu ook al onder stalking gezien
want hij heeft toch ook wel een soort van verantwoording binnen de organisatie
of mag dit ook al niet , ja bezorgdheid kan als hinderlijk ervaren worden sommige gaan hier tever in door
Je wil een maagd? Moet je zelf weten verder, maar heel leuk in bed zijn ze de 1e tijd vaak nietquote:Op maandag 7 februari 2022 21:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
Niets voor mij .... te weinig serieus mensen en zelden mijn type dames
Tinder , is een vleeskeuring en daar moet ik sowieso al niets van hebben ..
beetje swipe met foto's zonder dat je weet wie er achter zit is niets voor mij
als je dan eens iemand aanspreekt krijg je nooit reactie terug of van ja maar rustig aan want ik heb net een vervelende tijd met mijn ex achter de rug , eerst vertrouwen opbouwen ... next
Terwijl mij juist geleerd is vertrouwen bouw je niet op via het internet omdat iedereen daar anders kan zijn die hij of zij maar wil , daar moet je echt voor samen komen.
na 10 keer geschreven te hebben dan kan ik me tijd wel anders gebruiken ...
en daarbij het zijn vaak dezelfde mensen op die site
o leuk je mag een vrouw in huis halen waar al 100 man overheen gegaan zijn![]()
Nee laat maar kom ze wel een keer tegen als het zo moet zijn .. geen haast
Aangiftewaardig vind je niet?quote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat sowieso (dat aaquote:Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het is zijn kind toch niet dat hij haar gangen zou moeten nagaan? En als er "verkeerde lui" binnen het bedrijf zijn, dan moet hij die daar toch op aanspreken in plaats haar te stalken?
Dit is een kwaliteitspost. Eerlijk is eerlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vind het overigens jammer (doch begrijpelijk) dat de discussie steeds minder deelnemers heeft inmiddels. Vind dit persoonlijk namelijk een behoorlijk belangrijke kwestie. En ik vind het dus ook belangrijk dat er 2 kwesties duidelijk worden voor iedereen:
1. Heel veel vrouwen hebben veel te vaak in hun leven te maken met grensoverschrijdend gedrag;
2. De overgrote meerderheid vd mannen weet heel goed de grens tussen normaal gedrag tegen vrouwen danwel hoe je professioneel te gedragen tegenover álle collega's en grensoverschrijdend gedrag richting vrowen/andere collega's
Desalniettemin is er gezien punt 1 wel echt een probleem. En de oplossing daarvoor zal van zowel mannen als vrouwen moeten komen.
Ja van sterrenbeeldquote:
De vieze oom.quote:Grensoverschrijdend gedrag Marc Overmars al veel langer bekend binnen Ajax
Marc Overmars (48) is per direct vertrokken bij Ajax, nadat hij grensoverschrijdende appjes aan vrouwen stuurde. Volgens voormalig medewerksters kan zijn gedrag de clubleiding onmogelijk zijn ontgaan. Hij werd zelfs ‘vieze oom’ genoemd.
De voormalig medewerksters die deze site sprak, schetsen een beeld van een directeur die op de werkvloer herhaaldelijk en tegenover meerdere vrouwen grensoverschrijdend gedrag toonde. Overmars plaatste foute opmerkingen op de afdelingen en stuurde daarbuiten ook seksueel getinte berichten en beelden, waaronder dickpicks. Dat gedrag zou ook alom bekend zijn op de Amsterdamse werkvloer, zo schetsen de betrokken vrouwen, zowel bij het personeel als op directieniveau.
Aan de succesvolle samenwerking tussen Ajax en Overmars werd zondagavond laat abrupt een einde gemaakt. Naar aanleiding van de misstanden bij tv-programma The Voice ontvingen clubmedewerkers eind vorige maand een mail van algemeen directeur Edwin van der Sar, waarin zij werden aangespoord melding te maken van grensoverschrijdend gedrag. In de dagen erna maakten meerdere (oud-)medewerksters kenbaar slachtoffer te zijn geweest van het gedrag van de technische baas. De raad van commissarissen (rvc) en Van der Sar voerden, met behulp van een extern bureau, daarop gesprekken met Overmars.
Laatstgenoemde trok zondag zijn conclusies en gaat in een schriftelijke reactie van Ajax diep door het stof. ,,Ik schaam me kapot. Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag, en hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk. Daardoor voelde ik opeens een enorme druk.”
,,Ik bied mijn excuses aan”, gaat de voetbalbestuurder verder. ,,Zeker voor iemand in mijn positie is dit gedrag niet goed te praten, dat zie ik inmiddels ook in. Maar te laat. Ik zie geen andere optie dan te stoppen bij Ajax. Dit heeft ook grote impact op mijn privésituatie. Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten.”
Handelsgeest
Het overschrijdende gedrag is een mokerslag voor de landskampioen. Overmars, voormalig speler van onder meer Ajax, Barcelona en Oranje, leidde de Amsterdamse club met zijn handelsgeest en neus voor talent naar een nieuwe heerschappij in Nederland en een opmars in Europa. ,,Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft”, stelt rvc-voorzitter Leen Meijaard dan ook. ,,Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verder gaan als directeur was geen optie. Dat zag hij zelf ook in. Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen.”
Ajax wijdt niet uit over de inhoud van de grensoverschrijdende berichten, maar wil alleen kwijt dat die over een langere periode zijn verstuurd. Volgens voormalig Ajax-commissaris en bijzonder hoogleraar Marjan Olfers, die veel onderzoek doet naar grensoverschrijdend gedrag in sport, zou dat erop kunnen duiden dat de situatie op de werkvloer niet veilig genoeg was. ,,Cruciale vraag nu is wanneer en bij wie meldingen terecht kwamen en hoe dat is opgepakt. We zien nu dat de raad van commissarissen heeft ingegrepen, maar wisten mensen op de werkvloer hier bijvoorbeeld al langer van?”
Overmars stond onder de medewerksters te boek stond als ‘de vieze oom’ en Van der Sar als ‘vriendelijke vader’. Het grensoverschrijdende gedrag van de Epenaar kan de rest van de clubleiding de voorbije jaren dan ook onmogelijk ontgaan zijn, stellen zij. Sterker nog, volgens de oud-werkneemsters hebben meerdere vrouwen de handelswijze van Overmars aangekaart bij Van der Sar. Dit wordt door de algemeen directeur krachtig ontkend.
Olfers noemt de zaak verdrietig voor de slachtoffers, betrokkenen en de voetbalclub. ,,Maar wel in die volgorde.” Dat Overmars beseft dat hij grenzen is overgegaan kan een steun zijn. ,,Slachtoffers willen vaak erkenning dat wat hen is overkomen niet normaal is. Ik hoop dat ze die nu hebben gekregen.”
Ajax-hoofdsponsor Ziggo heeft laten weten de ontwikkelingen nauwgezet te volgen maar nog niet vooruit te willen lopen op de gevolgen van het partnership.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valentijn is sowieso is een smeerlap. Ik betrap hem wel vaker op het vereffenen van rekeningen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:52 schreef Red_85 het volgende:
Valentijn is Edwin ook naar de uitgang aan het praten.
quote:Op maandag 7 februari 2022 21:52 schreef EinarBoe het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dickpic mag nu zeker ook niet meer?Hoe is dit in hemelsnaam hetzelfde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
quote:Op maandag 7 februari 2022 21:52 schreef EinarBoe het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dickpic mag nu zeker ook niet meer?Niks mis mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet vroomser dan de paus gaan willen zijn tegenwoordig. Preuts woke policor gedoe.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Gewoon een lul joh. Klaar.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Valentijn is sowieso is een smeerlap. Ik betrap hem wel vaker op het vereffenen van rekeningen.²
Roomserquote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Niet vroomser dan de paus gaan willen zijn tegenwoordig. Preuts woke policor gedoe.
quote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe is dit in hemelsnaam hetzelfde?
Er zit geen 'leeuw' in een 'drachtige puber'. Voed je zoon gewoon fatsoenlijk op.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Alleen hier op Fok! al zijn de vrouwen het niet eens. Ken je nagaan hoe de buitenwereld is. Het wordt er niet duidelijker op. Ik kan me voorstellen dat de drachtige puber bang wordt van de huidige berichtgeving. Er zit een leeuw in hem maar hij moet zich gedragen als een marmot.
Het advies wat ik kan geven is dat je het safe moet spelen. Wees gentle, eerlijk en oprecht. Daar dek je wel 90% van de gevallen mee.²
Wie stuurt dan nog dickpicsquote:Op maandag 7 februari 2022 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Alle mannen zijn dood en moeten klootzakken![]()
@:yvonne
Goede post!quote:Op maandag 7 februari 2022 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou beginnen met een cursus Nederlands.quote:Op maandag 7 februari 2022 20:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik zeg pardon ....
ben jij een god of zo ?
nee hoeft geen maagd, beetje verlegen mag het wel zijnquote:Op maandag 7 februari 2022 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je wil een maagd? Moet je zelf weten verder, maar heel leuk in bed zijn ze de 1e tijd vaak niet
Touché, ik snap hem ook nu pas... (schaam, schaam)quote:
Huh alle dickpicks naar @yvonne?quote:Op maandag 7 februari 2022 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Vast nog wel een vrouwelijke fokster in R&P die ergens nog een .rar heeft liggenquote:
ONZ / Alle mannen moeten klootzakken en zijn dood!quote:Op maandag 7 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh alle dickpicks naar @:yvonne?
Sorry met Wetransfer kan ik maar een .rar bestand van max 2Gb versturen.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vast nog wel een vrouwelijke fokster in R&P die ergens nog een .rar heeft liggen
Kan je ze niet verkleinen? Zoveel pixels zijn niet nodig.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:29 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sorry met Wetransfer kan ik maar een .rar bestand van max 2Gb versturen.
Ohhhhh…. Nu je dit zo stelt is het inderdaad gewoon volkomen normaal en acceptabel dat de directieleden van [insert willekeurig bedrijf] piemelpics naar de vrouwelijke medewerkers stuurt.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:32 schreef byah het volgende:
De mannen zijn de badguys, maar ondertussen zijn er wel miljoenen vrouwen met een OnlyFans account om lekker geld te verdienne
Als Overmars een website had geopend waar hij zijn pikfoto's voor geld verkocht, was er ook niet zo'n probleem geweest.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:32 schreef byah het volgende:
De mannen zijn de badguys, maar ondertussen zijn er wel miljoenen vrouwen met een OnlyFans account om lekker geld te verdienne
Dan stuur je daar toch je dickpick naar toe?quote:Op maandag 7 februari 2022 22:32 schreef byah het volgende:
Ik zou ijsmeis eens vragen hoe je dit precies fixt.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:29 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sorry met Wetransfer kan ik maar een .rar bestand van max 2Gb versturen.
Ik vraag me af wat er gebeurt als de voltallige werkvloer dickpicks naar de directeur gaat sturen.quote:Op maandag 7 februari 2022 22:39 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ohhhhh…. Nu je dit zo stelt is het inderdaad gewoon volkomen normaal en acceptabel dat de directieleden van [insert willekeurig bedrijf] piemelpics naar de vrouwelijke medewerkers stuurt.
quote:Op maandag 7 februari 2022 22:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gebeurt als de voltallige werkvloer dickpicks naar de directeur gaat sturen.
Zouden we de selectie zo ver kunnen krijgen?
En "hoeren" verkopen hun lichaam dus dus die kunnen niet verkracht worden? Of iets soortgelijks stupides?quote:Op maandag 7 februari 2022 22:32 schreef byah het volgende:
Vind je? Ik heb het kalmerende effect nog niet ontdektquote:Op maandag 7 februari 2022 23:07 schreef nostra het volgende:
Heeft toch altijd iets kalmerends, de Fok-discussies over de sociale interactie(-etiquette) tussen man en vrouw lezen.
Vind je het niet fijn dat ik nog een soort van evenwicht breng in ieder geval. Tussen al die extremen ben ik een schijnend licht in het donker. En dat zeg ik nederig en met een dot verse noten op.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:07 schreef nostra het volgende:
Heeft toch altijd iets kalmerends, de Fok-discussies over de sociale interactie(-etiquette) tussen man en vrouw lezen.
Jij was klassiek geschoold? Ik zou mijn geld terug vragen.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind je het niet fijn dat ik nog een soort van evenwicht breng in ieder geval. Tussen al die extremen ben ik een schijnend licht in het donker. En dat zeg ik nederig en met een dot verse noten op.²
Hoe weet je dat? Loop er gewoonlijk niet zo mee te koop eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2022 23:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jij was klassiek geschoold? Ik zou mijn geld terug vragen.
Vieze oom volgens ex werkneemsters van Ajax.quote:
Je leest daar over een cultuur (niet geheel verbazingwekkend in het voetbalwereldje) dus het lijkt me sterk dat dit niet bij nog meer clubs het geval isquote:Op maandag 7 februari 2022 23:17 schreef Fascination het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-dwingender-a4084706
quote:Op maandag 7 februari 2022 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Marc Overmars, de man die vanaf zijn 14de elke girl kon krijgen die hij wenste. De beste man werd rijker en rijker. Hij werd machtiger. In zijn wereldje draait het om hem. Stukje narcisme, stukje succes naar zijn hoofd gestegen. Hij wist niet beter want hij kwam er altijd mee weg. zal zelf nog denken dat het gewoon goede versierskills waren. Wat is de pech van Marc? De pech is dat dit nu naar buiten komt. Hij heeft het moment tegen.
Jason.²
quote:Op maandag 7 februari 2022 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Marc Overmars, de man die vanaf zijn 14de elke girl kon krijgen die hij wenste. De beste man werd rijker en rijker. Hij werd machtiger. In zijn wereldje draait het om hem. Stukje narcisme, stukje succes naar zijn hoofd gestegen. Hij wist niet beter want hij kwam er altijd mee weg. zal zelf nog denken dat het gewoon goede versierskills waren. Wat is de pech van Marc? De pech is dat dit nu naar buiten komt. Hij heeft het moment tegen.
Jason.²
Dus?quote:Op maandag 7 februari 2022 23:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je leest daar over een cultuur (niet geheel verbazingwekkend in het voetbalwereldje) dus het lijkt me sterk dat dit niet bij nog meer clubs het geval is
Ik ben een visionairquote:Op maandag 7 februari 2022 22:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |