Ik moest even zoeken maar:quote:
Nu zijn het er tweequote:
Gewoon gelijk een verdubbeling.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:11 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik moest even zoeken maar:
[..]
Nu zijn het er twee![]()
Maar ja, wat wil je dan ook met twee oud Stage SC'ers
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )quote:Op maandag 24 januari 2022 09:19 schreef Meridiaan het volgende:
Stage? Nooit van gehoord, en ik kom hier al sinds 2006 ofzo. Is dat nog van TAL?
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!quote:Op maandag 24 januari 2022 09:23 schreef Yesse het volgende:
[..]
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )
(Dit speelde trouwens vanaf 2008)
Wat ook logisch is, aangezien we hier in ESF natuurlijk vooral met stages te maken hebben (waarvan Ahoy natuurlijk de beste wasquote:Op maandag 24 januari 2022 09:46 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!
Dat gaat lang terug ja
Wat komt ervoor in de plaats?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we wetenquote:
Dat is nog niet bekend, maar ze gaan er 25 miljoen tegenaan gooienquote:
Bronquote:De Efteling wil nog niets zeggen over het attractietype, behalve dat het zal gaan om een overdekte toevoeging met een theoretische capaciteit van 1250 personen per uur.
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daarquote:Op maandag 24 januari 2022 10:15 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we weten
Daarnaast is er trouwens ook een nieuw hotel aangekondigd! Daar waren een tijdje terug al wat (oudere) ontwerpen over gelekt, volgens mij ook wel over gepost toen
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandisequote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Niet het spookslot! Dat was fantastisch in al z'n knulligheid.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Dit mag toch helemaal niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst in Spookslot ben geweest. Vaak wilde ik de attractie wel doen, de rest van mijn groepje niet en ik wilde ook weer niet zo graag dat ik mijn zin doordrukte of apart van de groep er in ging. Zo spannend vind ik de show ook weer niet. Diorama heb ik een beetje hetzelfde mee. Ik vind het zeker leuk om even naar die treintjes te kijken en vind het ook bij de Efteling passen, maar ach, als ik er een keer niet kom tijdens een Efteling-tripje vind ik het ook niet heel erg.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Oh dat laatste wist ik ook helemaal niet. Interessant welquote:Op maandag 24 januari 2022 10:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandise
In de praktijk haal je de maximumcapaciteit nooit, bijvoorbeeld omdat niet alle stoeltjes gevuld zijn of omdat er hulp nodig is met in- of uitstappen bijvoorbeeld. Je kan er wel in de buurt komenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Dat je een loopingcoaster wil die net wat minder heftig is dan Baron: heel goed. Maar dan had ik veel liever een compleet nieuwe achtbaan gezien, bijvoorbeeld zo'n next gen Vekoma, misschien iets zoals Hals-über-Kopf in Tripsdrill (ook 1.20 minimumlengte). Had je er ook een thema aan kunnen plakken en iets kunnen bouwen wat voldoet aan de standaarden van de Efteling in de 21e eeuwquote:Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst in Spookslot ben geweest. Vaak wilde ik de attractie wel doen, de rest van mijn groepje niet en ik wilde ook weer niet zo graag dat ik mijn zin doordrukte of apart van de groep er in ging. Zo spannend vind ik de show ook weer niet. Diorama heb ik een beetje hetzelfde mee. Ik vind het zeker leuk om even naar die treintjes te kijken en vind het ook bij de Efteling passen, maar ach, als ik er een keer niet kom tijdens een Efteling-tripje vind ik het ook niet heel erg.
Python hadden ze weg kunnen halen, maar dan was er een gat gekomen in hun coaster line-up. Baron is toch wel wat heftiger dan Python en verder hebben ze geen looping coasters. Ook mag je al in de Python vanaf 1.20 meter terwijl dat 1.32 meter is voor de Baron. Voor opgroeiende kinderen is het dus zeker nog een aantrekkelijke achtbaan, dus ik snap wel dat ze die gehouden hebben.
En zeker bij de wat minder interessante attracties natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat ze bij de Baron eerder aan de maximumcapaciteit komen dan bij een Spookslot bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef H_T het volgende:
[..]
In de praktijk haal je de maximumcapaciteit nooit, bijvoorbeeld omdat niet alle stoeltjes gevuld zijn of omdat er hulp nodig is met in- of uitstappen bijvoorbeeld. Je kan er wel in de buurt komen
Wuthering Heightsquote:
Jaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Niet het spookslot! Dat was fantastisch in al z'n knulligheid.
En dan met de Monsieur Cannibale-kookpotten in de buurtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit mag toch helemaal niet.![]()
En anders eis ik op z’n minst dat de figuren en rekwisieten uit de attractie in dat bos langs het park worden verdeeld zodat we een spookjesbos hebben.![]()
Nooit meer die bazen-muziek door de speakers in de Efteling.![]()
@:Hamlapjes, zeg er wat van.
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:24 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh dat laatste wist ik ook helemaal niet. Interessant welNu is de horeca natuurlijk ook ontzettend duur maar dat is op elke pretpark-achtige plek
Polles keuken heeft inderdaad lekkere pannenkoekenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindt)
Mijn go-to restaurant in de Efteling is toch wel Polles keuken (pannenkoeken![]()
), dan betaal ik voor een naturel pannenkoek grofweg dezelfde prijzen als ik zou betalen bij het lokale pannenkoekenhuis hier. Drinken is ook ongeveer hetzelfde qua prijs, dus onderaan de streep ben ik dan in de Efteling helemaal niet duurder uit.
Zowel de Eerste als de Tweede Efteling Symfonie hebben nu een probleemquote:Op maandag 24 januari 2022 10:32 schreef H_T het volgende:
[..]
JaVolgens mij vond ik het wel behoorlijk spannend toen ik een jaar of 3, 4 was
[..]
En dan met de Monsieur Cannibale-kookpotten in de buurtBen ook wel benieuwd of ze de soundtrack van Aquanura gaan aanpassen nu de Danse Macabre straks niet meer in het park te horen is
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindt)
Mijn go-to restaurant in de Efteling is toch wel Polles keuken (pannenkoeken![]()
), dan betaal ik voor een naturel pannenkoek grofweg dezelfde prijzen als ik zou betalen bij het lokale pannenkoekenhuis hier. Drinken is ook ongeveer hetzelfde qua prijs, dus onderaan de streep ben ik dan in de Efteling helemaal niet duurder uit.
Waarom zou je dan überhaupt uit eten gaan? Thuis koken is altijd goedkoper dan uit eten gaan.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?
Phantasialand is nog wel aardig geprijsd qua horecaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verschil is wel enorm als het om pannenkoeken gaat. Bovendien neem je er in een restaurant dan neem ik aan één terwijl je thuis rustig een pannenkoek of zes kan verorberen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarom zou je dan überhaupt uit eten gaan? Thuis koken is altijd goedkoper dan uit eten gaan.
Pannenkoekenhuizen zijn goed geschikt voor kleine kinderen. Pannenkoeken kennen ze, lusten ze dus dat scheelt al een hoop gezeur. Vaak is er ook wel een speelgelegenheid in de buurt waar je ze even kan dumpen. Dat maakt het een aantrekkelijke optie voor oma om het hele gezin mee naar toe te nemen voor een verjaardag of iets dergelijks. Dat kweekt nostalgie en later denk je met liefde terug aan pannenkoekenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horecaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
Beetje alsof je naar een snackbar zou gaan om tien frietjes voor zeven euro te bestellen.
Vind in veel parken de horeca wel prima geprijsd voor wat je dan krijgt, eigenlijkquote:Op maandag 24 januari 2022 10:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Phantasialand is nog wel aardig geprijsd qua horecaPolles Keuken ben ik nog nooit geweest. Of ik ben daar niet in de buurt als ik trek krijg of het stikt er van de kinderen en dan ga ik liever ergens anders heen.
Wat het ook duur maakt is de hoeveelheid die je op een dag bij horecapunten koopt, ook al is het prijsverschil beperkt. Doe je lunch, ijsje, sapje en avondeten allemaal in de Efteling dan loopt het bedrag best op, maar dat had het ook gedaan wanneer je hetzelfde bij een normale La Place of iets dergelijks had gehaald. Alleen doe je dat laatste niet zo snel
De pannenkoeken in die restaurants zijn wel flink groter dan wat ik thuis uit de koekenpan laat komenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verschil is wel enorm als het om pannenkoeken gaat. Bovendien neem je er in een restaurant dan neem ik aan één terwijl je thuis rustig een pannenkoek of zes kan verorberen.
Ik snap je punt. Maar ik blijf het wat gek vinden dat men zich vrijwillig laat afzetten als het om pannenkoeken gaatquote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Pannenkoekenhuizen zijn goed geschikt voor kleine kinderen. Pannenkoeken kennen ze, lusten ze dus dat scheelt al een hoop gezeur. Vaak is er ook wel een speelgelegenheid in de buurt waar je ze even kan dumpen. Dat maakt het een aantrekkelijke optie voor oma om het hele gezin mee naar toe te nemen voor een verjaardag of iets dergelijks. Dat kweekt nostalgie en later denk je met liefde terug aan pannenkoeken![]()
Of bijvoorbeeld dat je een bepaalde activiteit altijd combineert met pannenkoeken eten. Het dorpje Lage Vuursche heeft per hoofd van de bevolking belachelijk veel midgetgolfbanen en pannenkoekenhuizen. En als je er dan toch bent kan je net zo goed een rondje midgetgolf combineren met een pannenkoek ervoor of erna, wat gezellig.
Kan je een beetje redelijk eten naar binnen smokkelen daar?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenIk heb inmiddels een man die niet van achtbanen houdt
maar tot 7 jaar geleden ging ik dus ongeveer elk jaar met vrienden. Ik vind de Baron trouwens minder eng dan de Python
![]()
Ik gok omdat ik bij de Python het omhoog rijden altijd het engst vind (daar heb ik tijd om na te denken over wat ik nou eigenlijk doe)
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horeca
Cola op een terras is ook duurder dan even doorlopen en cola halen bij de supermarkt en dat in het park opdrinken. Er zal ongetwijfeld een flinke marge op de pannenkoeken zitten, maar als jij het onder aan de streep het geld waard vindt zou dat geen probleem moeten zijnquote:Op maandag 24 januari 2022 10:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar ik blijf het wat gek vinden dat men zich vrijwillig laat afzetten als het om pannenkoeken gaat
Efteling is juist ook een prima park als je niet van achtbanen houdtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenIk heb inmiddels een man die niet van achtbanen houdt
maar tot 7 jaar geleden ging ik dus ongeveer elk jaar met vrienden. Ik vind de Baron trouwens minder eng dan de Python
![]()
Ik gok omdat ik bij de Python het omhoog rijden altijd het engst vind (daar heb ik tijd om na te denken over wat ik nou eigenlijk doe)
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horeca
Ja, makkelijk zat. Hoef je niet eens heel stiekem te doenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan je een beetje redelijk eten naar binnen smokkelen daar?
In de tijd dat ik een abo had en dus vaak flitsbezoekjes deed voor of nadat ik op de uni moest zijn, gingen de bammetjes altijd mee het park in, hoorquote:Op maandag 24 januari 2022 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou je ergens op een stil plekje in de Efteling ook nog eten kunnen dealen aan hele hongerige mensen?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Ja, makkelijk zat. Hoef je niet eens heel stiekem te doen
Een pannenkoek of zes?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verschil is wel enorm als het om pannenkoeken gaat. Bovendien neem je er in een restaurant dan neem ik aan één terwijl je thuis rustig een pannenkoek of zes kan verorberen.
Luma met "All In". Dat is echt 100% mijn muziek. Ze doen mee aan het Sloveense EMA FRES, dus de kans dat ze ook echt aan het ESF gaan meedoen is niet zo heel groot. Eerst bij de beste 4 van EMA FRES zitten, daarna EMA zelf nog winnen. Maar het nummer gaat wel direct m'n playlist op.quote:Op maandag 24 januari 2022 00:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Hmmm nu wel benieuwd welke dan.
Soms wel meerquote:Op maandag 24 januari 2022 10:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Een pannenkoek of zes?Grote eter.
Voor een beetje fatsoenlijke winstmarge moet je ongeveer hetzelfde vragen als de Efteling. Dat schiet dan natuurlijk niet op!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou je ergens op een stil plekje in de Efteling ook nog eten kunnen dealen aan hele hongerige mensen?
Oh die vond ik ook niet verkeerd (tenminste de snippet dan).quote:Op maandag 24 januari 2022 10:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Luma met "All In". Dat is echt 100% mijn muziek. Ze doen mee aan het Sloveense EMA FRES, dus de kans dat ze ook echt aan het ESF gaan meedoen is niet zo heel groot. Eerst bij de beste 4 van EMA FRES zitten, daarna EMA zelf nog winnen. Maar het nummer gaat wel direct m'n playlist op.
2, eventueel 3. Meestal met kaas (soms ook ham erbij).quote:Op maandag 24 januari 2022 10:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Soms wel meerHoeveel neem jij er thuis dan? En wat doe je er dan op?
Ik denk trouwens dat ik van pannenkoeken zonder vulling er ook niet meer dan 4 maximaal op zou kunnen hoor.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Soms wel meerHoeveel neem jij er thuis dan? En wat doe je er dan op?
Koffie kun je ook goedkoper thuis drinken, Strani.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar ik blijf het wat gek vinden dat men zich vrijwillig laat afzetten als het om pannenkoeken gaat
quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Ik kwam het net posten ik zie het pas!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wat heb jij een schattig klein maagje dan.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat ik van pannenkoeken zonder vulling er ook niet meer dan 4 maximaal op zou kunnen hoor.
Maar straks kán het niet eens meerquote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
[..]
Ik kwam het net posten ik zie het pas!
Vind het niet echt erg, ging er al nooit echt naartoe.
Of een lompe unit van een koekenpan! Dat je in plaats van een spatel beter een roeispaan kan gebruikenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat heb jij een schattig klein maagje dan.
Het is niet bepaald Droomvlucht die wordt gesloopt, STEL JE VOOR. OF VILLA VOLTA. Dan ga ik protesteren, me eraan vastketenen.quote:
Da's ook weer zo. Voor Droomvlucht zou ik zeker nog een laatste bezoekje inplannen, voor Spookslot misschienquote:Op maandag 24 januari 2022 11:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het is niet bepaalde De Droomvlucht die wordt gesloopt, STEL JE VOOR. OF VILLA VOLTA. Dan ga ik protesteren, me eraan vastketenen.
Maar meestal zit je met 1 wel vol in een restaurant en thuis niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik het meel en de eieren op de zwarte markt koop dan moet ik wel onder de prijs van de Efteling kunnen zittenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor een beetje fatsoenlijke winstmarge moet je ongeveer hetzelfde vragen als de Efteling. Dat schiet dan natuurlijk niet op!
Ahh ja dat maakt het wel een heel stuk zwaarder inderdaadquote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
2, eventueel 3. Meestal met kaas (soms ook ham erbij).
En af en toe doet m'n vader gemalen nootjes door m'n pannenkoek heen. Dat is echt onzettend lekker, noemt ie z'n specialiteitDie zijn echt heel machtig wel.
RIP Spookslotquote:Op maandag 24 januari 2022 11:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit aanzicht verdwijnt ook!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Koffie kun je ook goedkoper thuis drinken, Strani.
Die hebben allebei ook niet bepaald het eeuwige levenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het is niet bepaald Droomvlucht die wordt gesloopt, STEL JE VOOR. OF VILLA VOLTA. Dan ga ik protesteren, me eraan vastketenen.
Op een of andere manier past dat toch niet in m'n beeldvorming van @molloot200 .quote:Op maandag 24 januari 2022 11:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Of een lompe unit van een koekenpan! Dat je in plaats van een spatel beter een roeispaan kan gebruiken
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:01 schreef H_T het volgende:
[..]
Of een lompe unit van een koekenpan! Dat je in plaats van een spatel beter een roeispaan kan gebruiken
Wat is er met het ritsysteem dan van Droomvlucht?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:06 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die hebben allebei ook niet bepaald het eeuwige leven
Bij Villa Volta heeft het ritsysteem al een paar jaar af en aan kuren en de voorshows zijn, ja, nogal ingehaald door de tijd (lees: SAAI voor veel bezoekers). Vind ik ook een attractie die bewaard zou moeten blijven overigens, met een paar goede updates
Bij Droomvlucht vraag ik mij ook af hoe lang dat ritsysteem het nog uit gaat houden
Maar vrij zeker dat we dan een Droomvlucht 2.0 krijgen, die attractie is té iconisch om zomaar te verwijderen
Ik zou ook eerder wat anders kiezen, maar met kinderen lijkt het me wel een prima simpele optie.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:06 schreef Strani het volgende:
[..]Nou ja ik ga er wel van uit dat men sowieso iets buiten de deur wil eten, maar dán zijn pannenkoeken wat betreft de prijsverhouding wellicht een stuk duurder dan andere opties.
Toen ik laatst een keer Chinees at met 3 vrienden van me vond ik ook oprecht dat ze heel veel aten, dus het ligt waarschijnlijk aan mij inderdaadquote:Op maandag 24 januari 2022 11:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat heb jij een schattig klein maagje dan.
Ja da's wel waar.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zou ook eerder wat anders kiezen, maar met kinderen lijkt het me wel een prima simpele optie.
Symbolica is inderdaad mooi gemaakt maar geen hol aan. Laatste keer dat ik daar in zat kreeg het ding meerdere keren storing tijdens de rit waardoor vrijwel alle effecten ook verkeerd getimed waren. Op de onride-foto waren toen vier nogal chagrijnige hoofden te zienquote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Guanabana het volgende:
Hoop wel dat ze het een beetje goed blijven doen qua sfeer enzo, want de twee nieuwste attracties, ik weet het niet. Symbolica is wel goed gemaakt maar vind ik persoonlijk niet heel erg veel aan en niet heel erg des-Eftelings, en die nieuwe achtbaan ben ik nog niet in geweest maar daar is men ook niet dolenthousiast over toch?
Ik wilde al semi (gemaakt) verontwaardigd posten dat dat helemaal niet kan omdat de Chinese restaurants niet open zijn onder de huidige coronaregels, maar afhalen/bezorgen is een ding dus deze post slaat eigenlijk helemaal nergens op.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Toen ik laatst een keer Chinees at met 3 vrienden van me vond ik ook oprecht dat ze heel veel aten, dus het ligt waarschijnlijk aan mij inderdaad
Max & Moritz, die nieuwe achtbaan, is behoorlijk kapot bezuinigdquote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Guanabana het volgende:
Hoop wel dat ze het een beetje goed blijven doen qua sfeer enzo, want de twee nieuwste attracties, ik weet het niet. Symbolica is wel goed gemaakt maar vind ik persoonlijk niet heel erg veel aan en niet heel erg des-Eftelings, en die nieuwe achtbaan ben ik nog niet in geweest maar daar is men ook niet dolenthousiast over toch?
Hoef je niet te smokkelen, ik liep altijd met tassen vol naar binnenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerst een een kind in de juiste leeftijd moeten hebben voordat ik hem kan overhalenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Efteling is juist ook een prima park als je niet van achtbanen houdtAls je op een rustige doordeweekse dag gaat is de wachttijd ook zo kort dat hij best even op een bankje kan zitten of koffie gaat halen terwijl jij een rondje Python doet
Toen ik 7 of 8 was gingen we met schoolreisje naar de Efteling en aangezien ik altijd al een bangerik ben geweest durfde ik toen als enige niet in het Spookslot. Maar de begeleider van mijn groepje moest wel mee naar binnen met de andere kinderen natuurlijk. Toen ben ik, voor zover ik me kan herinneren, alleen achtergelaten en moest ik wachten tot de rest klaar was.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:32 schreef H_T het volgende:
[..]
JaVolgens mij vond ik het wel behoorlijk spannend toen ik een jaar of 3, 4 was
Ik ben er ook al jaren niet geweest, het was natuurlijk ook belachelijk om dat ding destijds in Noord-Brabant te bouwen.quote:
Ja, had gewoon netjes in Utrecht moeten staan, midden van Nederland.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben er ook al jaren niet geweest, het was natuurlijk ook belachelijk om dat ding destijds in Noord-Brabant te bouwen.
Noordelijker had ik ook goed gevonden.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja, had gewoon netjes in Utrecht moeten staan, midden van Nederland.
Maar daar heb je dan weer Museum Speelklok. Zal mij benieuwen hoeveel mensen hier dáár nooit zijn geweest ondanks de ideale lokatiequote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja, had gewoon netjes in Utrecht moeten staan, midden van Nederland.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Toen ik 7 of 8 was gingen we met schoolreisje naar de Efteling en aangezien ik altijd al een bangerik ben geweest durfde ik toen als enige niet in het Spookslot. Maar de begeleider van mijn groepje moest wel mee naar binnen met de andere kinderen natuurlijk. Toen ben ik, voor zover ik me kan herinneren, alleen achtergelaten en moest ik wachten tot de rest klaar was.Het duurde best lang, stond ik daar
Nee afhaal was het hoorquote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wilde al semi (gemaakt) verontwaardigd posten dat dat helemaal niet kan omdat de Chinese restaurants niet open zijn onder de huidige coronaregels, maar afhalen/bezorgen is een ding dus deze post slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Als het zo moet ga je maar een keer zonder hemquote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerst een een kind in de juiste leeftijd moeten hebben voordat ik hem kan overhalen
Ik ben eens met de mensen die naar de Efteling wilden. Ik ben er toen 1 keer geweest in Duitsland en vond het 't ritje niet waardquote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Strani het volgende:
Ik ben in m'n tienerjaren twee keer naar de Efteling geweest met vrienden van school. De tweede keer was tevens een onherstelbare breuk in de vriendengroep omdat een aantal jongens besloten in plaats van naar de Efteling naar Warner Bros in Duitsland te gaan, terwijl niet iedereen dat zomaar kon of wilde betalen.
Dat is juist de reden dat je Museum Speelklok aan de randen van het land moet zettenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar daar heb je dan weer Museum Speelklok. Zal mij benieuwen hoeveel mensen hier dáár nooit zijn geweest ondanks de ideale lokatie
Klootzakkequote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Strani het volgende:
Ik ben in m'n tienerjaren twee keer naar de Efteling geweest met vrienden van school. De tweede keer was tevens een onherstelbare breuk in de vriendengroep omdat een aantal jongens besloten in plaats van naar de Efteling naar Warner Bros in Duitsland te gaan, terwijl niet iedereen dat zomaar kon of wilde betalen.
Ik had je al bijna 'verbeterd'quote:Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Strani het volgende:
Tevens moet ik er even van bijkomen dat Van Speelklok tot Pierement blijkbaar van naam is veranderd.
Ook voor de lockdowns hoorde ik nog vrij zelden dat mensen echt bij de Chinees gingen eten. Halen of laten komen prima, maar daar eten? Dat deed bijna niemandquote:
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik ben eens met de mensen die naar de Efteling wilden. Ik ben er toen 1 keer geweest in Duitsland en vond het 't ritje niet waard
[..]
Dat is juist de reden dat je Museum Speelklok aan de randen van het land moet zetten
quote:
Noord-Brabant is juist ideaal. Geen wonder ook dat toen iemand besloot het Land van Ooit op te richten hij een locatie 15 km van de Efteling wel een goed idee vond.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben er ook al jaren niet geweest, het was natuurlijk ook belachelijk om dat ding destijds in Noord-Brabant te bouwen.
Vind het nu achteraf ook heel zielig ja voor kleine Guanaquote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef H_T het volgende:
[..]ach gos! Die show duurt al iets van 10 minuten als je meteen kan doorlopen! Lekker handig van die begeleider ook
Het is lang geleden dat ik in het Spookslot ben geweest, dus kan me niet zo goed voor de geest (quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is best wel, ja, meuk eigenlijkquote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat is er met het ritsysteem dan van Droomvlucht?
En nee, Droomvlucht 2.0, dan denk ik echt aan een moderne farce zoals Symbolica is met interactiviteit enzo
In de hoop dat het ooit een succes zou worden..quote:Op maandag 24 januari 2022 11:20 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Noord-Brabant is juist ideaal. Geen wonder ook dat toen iemand besloot het Land van Ooit op te richten hij een locatie 15 km van de Efteling wel een goed idee vond.
fantastisch juist, had vroeger altijd al een abonnement, want het was maar 10 minuutjes rijden.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met Symbolica, het pakt me niet zoals Droomvlucht of zelfs het redelijk aftandse Fata Morgana.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Guanabana het volgende:
Ah, oke.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is best wel, ja, meuk eigenlijk
Toentertijd best veel gedoe geweest om dat überhaupt gebouwd te krijgen (voor meer info: klik). Tegenwoordig merk je het als bezoeker vooral in de gigantische herrie die het systeem maakt en de niet al te soepele bewegingen, maar het is al bij al best al wel een oud baantje en de boel slijt gewoon over tijd. Vervangen van de complete baan zal een monsterklus zijn en dan komt de discussie op tafel wat je ermee gaat doen.
Met Droomvlucht 2.0 bedoel ik dan ook meer een nieuw ritsysteem (voor mogelijk voorbeeld: zie filmpje hieronder), technische updates van de scenes zodat het er allemaal net wat soepeler uit komt te zien en zo. Volgens mij heeft Ton van de Ven nog wel wat meer scenes ontworpen die later zijn wegbezuinigd, daar kan je er misschien ook wel wat alsnog van gaan realiseren. Ik zou minder lange donkere gangen tussen de scenes ook wel een goed plan vinden. Maar vooral: fatsoenlijke wachtrij (geen veehok) en een mooi station
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef Guanabana het volgende:
Ben je dan wel in Sybrandy's Speelpark in Oudemirdum geweest @:Em31?
Er wordt ons noorderlingen ook niks gegund.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
fantastisch juist, had vroeger altijd al een abonnement, want het was maar 10 minuutjes rijden.
Nu woon ik er een uur vandaan, maar nog steeds lekker een abonnementje
Nou dat is het 'm he.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Haha leukquote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Em31 het volgende:
[..]heel vaak
![]()
Jij ook een keer van de draaischijf afgevlogen?
Jullie zijn allemaal meer dan welkom hoor! Binnenkort nog een hotelletje erbij zodat het nog leuker is om langer te blijvenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er wordt ons noorderlingen ook niks gegund.
Bij ons hier in het dorp is het restaurant ook altijd (nagenoeg) leeg. Iedereen komt altijd afhalenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had je al bijna 'verbeterd'
[..]
Ook voor de lockdowns hoorde ik nog vrij zelden dat mensen echt bij de Chinees gingen eten. Halen of laten komen prima, maar daar eten? Dat deed bijna niemand
Dat ziet er bijzonder veilig uit.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha leuk![]()
![]()
Haha nee dat kan ik me niet herinneren. Maar we waren daar op vakantie toen ik 10 was en toen gingen we daarheen. Het enige wat ik me nog kan herinneren is dit ding:
[ afbeelding ]
Dat over de kop gingSupervaak in geweest toen.
Ohja van dat ding kan ik me vooral herinneren dat je dan allemaal zand in je gezicht kreeg.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha leuk![]()
![]()
Haha nee dat kan ik me niet herinneren. Maar we waren daar op vakantie toen ik 10 was en toen gingen we daarheen. Het enige wat ik me nog kan herinneren is dit ding:
[ afbeelding ]
Dat over de kop gingSupervaak in geweest toen.
Arthur vond ik echt geweldig toen ik in Europa Park wasquote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is best wel, ja, meuk eigenlijk
Toentertijd best veel gedoe geweest om dat überhaupt gebouwd te krijgen (voor meer info: klik). Tegenwoordig merk je het als bezoeker vooral in de gigantische herrie die het systeem maakt en de niet al te soepele bewegingen, maar het is al bij al best al wel een oud baantje en de boel slijt gewoon over tijd. Vervangen van de complete baan zal een monsterklus zijn en dan komt de discussie op tafel wat je ermee gaat doen.
Met Droomvlucht 2.0 bedoel ik dan ook meer een nieuw ritsysteem (voor mogelijk voorbeeld: zie filmpje hieronder), technische updates van de scenes zodat het er allemaal net wat soepeler uit komt te zien en zo. Volgens mij heeft Ton van de Ven nog wel wat meer scenes ontworpen die later zijn wegbezuinigd, daar kan je er misschien ook wel wat alsnog van gaan realiseren. Ik zou minder lange donkere gangen tussen de scenes ook wel een goed plan vinden. Maar vooral: fatsoenlijke wachtrij (geen veehok) en een mooi station
Staan kijken naar een 10 minuten durende animatronicshow, vol met oude techniek (en piepschuim, het had met de standaarden qua brandveiligheid van vandaag de dag niet meer zo gebouwd kunnen wordenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Het is lang geleden dat ik in het Spookslot ben geweest, dus kan me niet zo goed voor de geest () halen waarom de huidige show niet meer kan.
Ergens is het wel jammer dat bepaalde attracties verdwijnen, zoals de Pegasus, al is Joris en de Draak ook wel een vette attractie.
Je hebt sowieso een hoop plekken in de Efteling waar je leuk kunt zitten. Maar ook in bijv. de Pagode kun je een boterhammetje eten met fenomenaal uitzicht.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In de Efteling heb je toch ook nog van die picknickveldjes voor al die Nederlanders die zelf hun bammetjes meenemen?
Haha ja die weet ik nog, maar dat durfde ik nietquote:Op maandag 24 januari 2022 11:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ohja van dat ding kan ik me vooral herinneren dat je dan allemaal zand in je gezicht kreeg.![]()
En dit was altijd een groot succes.
[ afbeelding ]
Dit ziet er ook al zo veilig uit. Genoeg om wat jeugdtrauma's aan te wakkeren.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ohja van dat ding kan ik me vooral herinneren dat je dan allemaal zand in je gezicht kreeg.![]()
[ afbeelding ]
Max & Moritz had ook zo in Slagharen of Walibi kunnen staan, Droomvlucht duidelijk niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met Symbolica, het pakt me niet zoals Droomvlucht of zelfs het redelijk aftandse Fata Morgana.
Max & Moritz is echt een kinderachtbaan, mijn neefje vond het heel erg leuk maar het is inderdaad wel weer "anders" dan het "normale" Efteling gevoel. Ik kan het niet beter onder woorden brengen vrees ik
In Friesland worden de kinderen dan ook niet zo overdreven beschermd. Alleen de sterkste kinderen overleven en je ziet het resultaat: De ene na de andere schaatskampioen.quote:
Dit ding hadden wij in Speelpark Hoge Boekelquote:Op maandag 24 januari 2022 11:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Land van Ooitquote:Op maandag 24 januari 2022 11:20 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Noord-Brabant is juist ideaal. Geen wonder ook dat toen iemand besloot het Land van Ooit op te richten hij een locatie 15 km van de Efteling wel een goed idee vond.
Dat draadje ookquote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit ziet er ook al zo veilig uit. Genoeg om wat jeugdtrauma's aan te wakkeren.
Zo'n ding hadden ze in Duinrell ook. Best leuk, maar je moest er EEN KWARTJE voor bijbetalen!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha ja die weet ik nog, maar dat durfde ik niet
Duinrellen!!!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Zo'n ding hadden ze in Duinrell ook. Best leuk, maar je moest er EEN KWARTJE voor bijbetalen!
Je kon in Duinrell ook deze nemen:quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef H_T het volgende:
[..]
Zo'n ding hadden ze in Duinrell ook. Best leuk, maar je moest er EEN KWARTJE voor bijbetalen!
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit ding hadden wij in Speelpark Hoge Boekel![]()
Moest een muntje in. En maar smeken bij papa en mama om extra muntjes te kopen
Toch knap, met ál die concurrentie!quote:Speelpark Hoge Boekel is het gezelligste pretpark te Enschede
Dit bedoel je toch? Mooi door die statige deurenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Arthur vond ik echt geweldig toen ik in Europa Park wasMooie rit en genoeg te zien onderweg. Ik denk wel dat de gangen behouden blijven om echt een beetje het verschil aan te geven tussen de verschillende werelden, wat je in Carnaval Festival toch minder nodig hebt.
Ik meen mij te herinneren dat de wachtrij vroeger rechtdoor naar binnen ging in plaats van linksaf naar buiten. Dat was wel een stuk mooier
Dat je eindeloos je eigen sleetje omhoog moest slepenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:33 schreef Yesse het volgende:
[..]
Je kon in Duinrell ook deze nemen:
[ afbeelding ]
WAT?!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met Symbolica, het pakt me niet zoals Droomvlucht of zelfs het redelijk aftandse Fata Morgana.
Max & Moritz is echt een kinderachtbaan, mijn neefje vond het heel erg leuk maar het is inderdaad wel weer "anders" dan het "normale" Efteling gevoel. Ik kan het niet beter onder woorden brengen vrees ik
Of op die bootjes, dat deden we vroeger nog wel toen mijn ouders ook nog gingen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef Yesse het volgende:
[..]
Je hebt sowieso een hoop plekken in de Efteling waar je leuk kunt zitten. Maar ook in bijv. de Pagode kun je een boterhammetje eten met fenomenaal uitzicht.
Zelf was ik altijd fan van de zomeravonden. Na een uur of 9 werd het een stukje rustiger bij de attracties en werd het ook mooi.
Ik heb trouwens niet echt een pretpark trauma. Het enige wat in de buurt komt is een ritje in de oude houten achtbaan in Walibi (Robin Hood heette het volgens mij). Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de veiligheidsbeugel niet helemaal goed dicht zat (wat ik door kreeg in de eerste klim/afdaling), en heb daarom ook niet echt genoten van die rit.quote:
Ik vond het ook altijd best spannendquote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat je eindeloos je eigen sleetje omhoog moest slepenHet grootste gedeelte ging wel met schuine hellingen, maar voor de eerste en laatste verdieping moest je dat kreng een trap op slepen. Geen idee waarom.
Eenmaal boven ging je wel vet hard naar benedenZe hadden ook snelheidsmeters hangen dat je precies kon zien hoe hard je was gegaan
Die bootjes duren toch echt een uur ofzo? Of dat voelt zo. Ik ben er in ieder geval maar 1 keer in geweest in mijn leven en daarna had ik er geen geduld meer voorquote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Of op die bootjes, dat deden we vroeger nog wel toen mijn ouders ook nog gingen.
Ik vind Fata Morgana nog steeds heel goed werken. Het is pas sinds een aantal jaar dat ik het niet meer creepy vind.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
WAT?!
Zo spreek je niet over de beste darkride van de Efteling
Die karretjes onder de krokodillen zijn inderdaad nauwelijks te zien! En je hoort nergens het pneumatische systeem tikken en sissen!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
WAT?!
Dat plein ervoor is net zo armoedig met die Brabantse vlag als tegelpatroon, is echt een stukje 80s/90s Eftelingquote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Guanabana het volgende:
Het meest armoedig vind ik nog wel die tapijttegels in de Carnaval Festival.
Geen idee. Ik was toen nog kind dat ik daar voor het laatst in ben geweest. Was in ieder geval altijd wel mooi lunchtijd moment destijds.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vond het ook altijd best spannendMaar toch ging ik want ook wel weer leuk spannend.
[..]
Die bootjes duren toch echt een uur ofzo? Of dat voelt zo. Ik ben er in ieder geval maar 1 keer in geweest in mijn leven en daarna had ik er geen geduld meer voor
of Duitse Mark.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:37 schreef H_T het volgende:
Een van de bedelaars in Fata Morgana vraagt nog steeds om een gulden, maar dat terzijde
Hoezo? Jullie hebben toch spanning en sensatie gekregen met die aardschokken?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Brabantse vlag-patroonquote:Op maandag 24 januari 2022 11:38 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat plein ervoor is net zo armoedig met die Brabantse vlag als tegelpatroon, is echt een stukje 80s/90s Efteling
[ afbeelding ]
Hoe durven ze het een pretpark te noemen, het is een speeltuin met wat losse attracties waar je nog extra voor moet betalenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:34 schreef H_T het volgende:
[..]
[..]
Toch knap, met ál die concurrentie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Jullie hebben Wildlands! Staat ook een achtbaanquote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Achtbaanbeugels kunnen tijdens de rit altijd strakker, maar nooit losser. Op voorwaarde dat er nog een standje strakker is, wat niet altijd het geval isquote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb trouwens niet echt een pretpark trauma. Het enige wat in de buurt komt is een ritje in de oude houten achtbaan in Walibi (Robin Hood heette het volgens mij). Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de veiligheidsbeugel niet helemaal goed dicht zat (wat ik door kreeg in de eerste klim/afdaling), en heb daarom ook niet echt genoten van die rit.
Tegenwoordig wil ik in de Efteling eigenlijk elke keer één attractie bezoeken die ik al tijden links laat liggen wegens suf. Meestal blijkt dat volkomen terechtquote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vond het ook altijd best spannendMaar toch ging ik want ook wel weer leuk spannend.
[..]
Die bootjes duren toch echt een uur ofzo? Of dat voelt zo. Ik ben er in ieder geval maar 1 keer in geweest in mijn leven en daarna had ik er geen geduld meer voor
Ik vind Droomvlucht de beste en daarna Fata Morgana. Ondanks zijn aftandsheid. Ultiem genotquote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
WAT?!
Gondoletta, heerlijk om even in uit te rustenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Of op die bootjes, dat deden we vroeger nog wel toen mijn ouders ook nog gingen.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoe durven ze het een pretpark te noemen, het is een speeltuin met wat losse attracties waar je nog extra voor moet betalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Heb je daar nu nog steeds last van?Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Nog niet gedaan sinds het Fabula is zeker? Ik in ieder geval niet, toch benieuwd of het nu minder afgrijselijk isquote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Achtbaanbeugels kunnen tijdens de rit altijd strakker, maar nooit losser. Op voorwaarde dat er nog een standje strakker is, wat niet altijd het geval is
[..]
Tegenwoordig wil ik in de Efteling eigenlijk elke keer één attractie bezoeken die ik al tijden links laat liggen wegens suf. Meestal blijkt dat volkomen terechtPandadroom was inderdaad zo bagger als iedereen tegen me had gezegd bijvoorbeeld. Gondoletta staat al een tijd op die lijst, maar is nu toch weer onder Spookslot uitgekomen.
Ik ben blij dat ik niet de enige benquote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind Fata Morgana nog steeds heel goed werken. Het is pas sinds een aantal jaar dat ik het niet meer creepy vind.
(Nou ja, vind het nog steeds wel beetje creepy, maar nu kan ik het goed handelen)
Jawelquote:Op maandag 24 januari 2022 11:43 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nog niet gedaan sinds het Fabula is zeker? Ik in ieder geval niet, toch benieuwd of het nu minder afgrijselijk is
(Oh, wat had ik die attractie graag gesloopt zien worden met de Bob en dan lekker een logflume van maken die zou zijn verweven met Max en Moritz of zo, zoals ze ook in Europa Park hebben gedaan)
Slagharen. Dat vakantiepark was altijd echt zo'n Tokkie-gebeurenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef Guanabana het volgende:
Slagharen is best noordelijk toch? Ben ik ook nog weleens geweest als kind.
Zie je, ergens niet in de buurt wonen is geen excuus om niet te gaan!
En anders nog zat slootjes om overheen te springen, ook mooiquote:Op maandag 24 januari 2022 11:42 schreef Em31 het volgende:
Er is ook nog Duinen Zathe in Appelscha en Walibi is niet ver
dus we overleven het nog net hier.
Zou je wel in achtbanen willen?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:42 schreef Guanabana het volgende:
Mijn pretparktrauma is dat mijn tante me op achtjarige leeftijd overhaalde om in de Pegasus te gaan, terwijl ik de Pegasus nog helemaal niet had gezien van de voorkant. Dan was ik er waarschijnlijk niet in gegaan, maar wist ik veel.
Op een of andere manier trok ik dat steil naar beneden stuk echt totáál niet, vond het afschuwelijk. Daarna ben ik er ook nooit van mijn leven meer in geweest.
[..]
Hoe durven ze het een pretpark te noemen, het is een speeltuin met wat losse attracties waar je nog extra voor moet betalenDat ziet er sowieso niet uit als iets dat veilig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
[..]
Hoe durven ze het een pretpark te noemen, het is een speeltuin met wat losse attracties waar je nog extra voor moet betalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jemig.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Hoezo Tokkie, ik vond de mensen daar altijd juist precies zoals ik! Harstikke leukquote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Slagharen. Dat vakantiepark was altijd echt zo'n Tokkie-gebeuren
Het attractiepark was nog best leuk. Wij zijn er een paar jaar terug nog geweest, toen hadden we kortingskaarten en konden we voor 2,50 per persoon naar binnen. Nou dan is de kermis vele malen duurder
Staat genoteerd!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef H_T het volgende:
[..]
JawelFabula is ook stom
Pluspunt is dan weer dat het niet een Pandadroom belooft terwijl die panda's niet meer dan een cameo op het eind zijn
Ik ben weleens op de foto geweest met de toenmalig directeur van Slagharen!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het attractiepark was nog best leuk. Wij zijn er een paar jaar terug nog geweest, toen hadden we kortingskaarten en konden we voor 2,50 per persoon naar binnen. Nou dan is de kermis vele malen duurder
Neequote:
Ik ben er nog 1 keer geweest in het laatste jaar dat Looping Star daar stond. Die had ik vroeger heel vaak gezien maar was ik nooit in geweest, daar wilde ik in dat laatste jaar toch verandering in brengenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies. Dat de bloedzuigers vervolgens aan je zitten, genieten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef Strani het volgende:
[..]
En anders nog zat slootjes om overheen te springen, ook mooi
Overnachten in een tipi daar was ene beste herinnering.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zekerquote:
[..]
Hoe durven ze het een pretpark te noemen, het is een speeltuin met wat losse attracties waar je nog extra voor moet betalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koel en donker bewaren
Vogelrokquote:Op maandag 24 januari 2022 11:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
NeeIk ga in Vogelrok en dat is alles wat ik durf
En ik durfde in de Bob toen hij er nog was.
Ja en Max en Moritz ga ik ook wel in als ik er weer naartoe ga.
Maar alles met loopings en steil naar beneden en hoogte en zo, nee.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Precies. Dat de bloedzuigers vervolgens aan je zitten, genieten.
Dat is puur voor de noordelijke noorderlingen. Ik heb een locatie voor gasopslag vlakbij, maar wordt mij een schokje gegund? Nee hoor.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:39 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hoezo? Jullie hebben toch spanning en sensatie gekregen met die aardschokken?
Desondanks gewoon bezoeken als je er bent en het is rustig genoegquote:
Daar ben ik serieus nog nooit geweest.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Jullie hebben Wildlands! Staat ook een achtbaan
Amateur, zelfs ik heb dat meegemaakt!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is puur voor de noordelijke noorderlingen. Ik heb een locatie voor gasopslag vlakbij, maar wordt mij een schokje gegund? Nee hoor.
Vergeet het pretpark Drouwenerzand niet!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:42 schreef Em31 het volgende:
Er is ook nog Duinen Zathe in Appelscha en Walibi is niet ver
dus we overleven het nog net hier.
30 jaar geleden vond men dit nog heel acceptabel in speeltuinenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat ziet er sowieso niet uit als iets dat veilig is.
Ja het lijkt af en toe anders maar niet heel Brabant is een Efteling, je moet er toch wat moeite voor doen qua reizen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is puur voor de noordelijke noorderlingen. Ik heb een locatie voor gasopslag vlakbij, maar wordt mij een schokje gegund? Nee hoor.
Heb slecht nieuws voor je: die staat er niet meerquote:Op maandag 24 januari 2022 11:47 schreef Strani het volgende:
Ik vond Slagharen trouwens serieus best leuk. Vooral het piratenschip. Die gaat tenminste lekker over de kop in plaats van zo halfslachtig op 90 graden te blijven hangen (wat ik overigens veel enger vind dan over de kop).
Toen ik daar was was dat over-de-kop-schip echt het engste wat ik ooit had gezien qua attractie, snapte niet dat mensen erin durfden.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:47 schreef Strani het volgende:
Ik vond Slagharen trouwens serieus best leuk. Vooral het piratenschip. Die gaat tenminste lekker over de kop in plaats van zo halfslachtig op 90 graden te blijven hangen (wat ik overigens veel enger vind dan over de kop).
Dat sowiesoquote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Desondanks gewoon bezoeken als je er bent en het is rustig genoegDan heb je dat maar weer gehad
Vogel Rok is ook gewoon een achtbaanquote:Op maandag 24 januari 2022 11:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
NeeIk ga in Vogelrok en dat is alles wat ik durf
En ik durfde in de Bob toen hij er nog was.
Ja en Max en Moritz ga ik ook wel in als ik er weer naartoe ga.
Maar alles met loopings en steil naar beneden en hoogte en zo, nee.
IS ER DAN NIKS MEER OVER VAN WAT OOIT LEUK WAS!?!?!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Heb slecht nieuws voor je: die staat er niet meer
Wie ga de in t zaand douwen?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vergeet het pretpark Drouwenerzand niet!
Ze hadden daar best leuke attracties jaquote:Op maandag 24 januari 2022 11:47 schreef Strani het volgende:
Zo'n kabelbaan had je toch ook bij dat speelpark van de Beekse Bergen? Ik ben daar 1 keer geweest met school maar dat ding is het enige wat ik me er van herinner. Maar ik weet nu niet meer of ik dat er bij heb bedacht of nietquote:Op maandag 24 januari 2022 11:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze hadden daar best leuke attracties ja
Ik vond die kabelbaan waarmee je van de ene kant naar de andere kant van het park ging ook zo leuk, mooi mensen kijken boven de Main Street![]()
En ze hadden daar zo'n darkride dat je in een duikershelm ging zitten en dan door een onderwaterwereld ging. Geweldig vond ik die
Ik ben ook echt ontzettend productief vanochtend!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:53 schreef Guanabana het volgende:
Heel m'n ochtend naar de gallemiezen door al die pretparkpraat.
Zijn er betere dingen die we met onze tijd kunnen doen dan?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:53 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
30 jaar geleden vond men dit nog heel acceptabel in speeltuinen
MIjn werk lukt toch al niet dus voor mij maakt het niet uitquote:Op maandag 24 januari 2022 11:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben nooit in de Beekse Bergen geweest, dus geen ideequote:Op maandag 24 januari 2022 11:54 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zo'n kabelbaan had je toch ook bij dat speelpark van de Beekse Bergen? Ik ben daar 1 keer geweest met school maar dat ding is het enige wat ik me er van herinner. Maar ik weet nu niet meer of ik dat er bij heb bedacht of niet
DE KABELBAAN IS ER NOG!!!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:51 schreef Strani het volgende:
[..]
IS ER DAN NIKS MEER OVER VAN WAT OOIT LEUK WAS!?!?!
Er is nog hoop Ari!!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
DE KABELBAAN IS ER NOG!!!
https://www.slagharen.com/nl/attracties/cable-car
PortAventura staat nog steeds hoog op mijn lijstje.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:58 schreef Strani het volgende:
Ik geloof dat ik in de meeste pretparken in Nederland wel geweest ben. Nou ja, die van enige betekenis dan. Dierenparken ook, behalve Artis.
Even de proef op de som: ben je in Toverland geweest?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:58 schreef Strani het volgende:
Ik geloof dat ik in de meeste pretparken in Nederland wel geweest ben. Nou ja, die van enige betekenis dan. Dierenparken ook, behalve Artis.
Nee maar dat bestond ook nog niet toen ik uit NL wegging dus dat telt nietquote:Op maandag 24 januari 2022 12:00 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Even de proef op de som: ben je in Toverland geweest?
Ik vind er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel meer aanquote:Op maandag 24 januari 2022 12:02 schreef BillDauterive het volgende:
Ik ben al heel lang niet meer in een pretpark geweest. Het is ook niet helemaal mijn ding, maar het lijkt me wel weer een keer leuk.
Het bestond heus wel in oktober vorig jaarquote:Op maandag 24 januari 2022 12:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar dat bestond ook nog niet toen ik uit NL wegging dus dat telt niet
Ja oké maar toen was Limburg dicht in verband met de pandemie. Je kon er niet in of uit. Niet veel Nederlanders weten dit.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Het bestond heus wel in oktober vorig jaar
Haha, ach, die paar keer per jaar dat het er over gaat, zijn nog wel vol te houden toch? Het gaat vaker over het songfestival en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar iets mee heeft. Die hoor je ook nooit klagenquote:Op maandag 24 januari 2022 12:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel meer aan
Ik denk dat jij en ik een nieuwe SC moeten gaan zoeken na deze openbaring
Nee nee, ik bedoel dat de rest óns niet meer wil nudat ze weten dat we niet zo van pretparken houdenquote:Op maandag 24 januari 2022 12:07 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Haha, ach, die paar keer per jaar dat het er over gaat, zijn nog wel vol te houden toch? Het gaat vaker over het songfestival en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar iets mee heeft. Die hoor je ook nooit klagen
Tuurlijk welquote:Op maandag 24 januari 2022 12:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nee, ik bedoel dat de rest óns niet meer wil nudat ze weten dat we niet zo van pretparken houden
Jij woont dan ook noordelijker.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Amateur, zelfs ik heb dat meegemaakt!
Nooit geweten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja het lijkt af en toe anders maar niet heel Brabant is een Efteling, je moet er toch wat moeite voor doen qua reizen.
Ja, dat zijn wel minpunten natuurlijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee nee, ik bedoel dat de rest óns niet meer wil nudat ze weten dat we niet zo van pretparken houden
Die winkelgalerij in Roosendaal komt anders al aardig in de buurt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja het lijkt af en toe anders maar niet heel Brabant is een Efteling, je moet er toch wat moeite voor doen qua reizen.
Ook in Drievliet?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:58 schreef Strani het volgende:
Dat ben ik danquote:Op maandag 24 januari 2022 12:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat zijn wel minpunten natuurlijk.
Nee, natuurlijk niet, iemand moet op de tassen letten
Ik zou zelfs durven zeggen: waarom gaan mensen naar een pretpark, als je met een beetje handigheid ook een looping kan maken met je bureaustoel?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb daar zeven jaar lang praktisch naast gewoondquote:
Nou, precies!quote:Op maandag 24 januari 2022 12:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou zelfs durven zeggen: waarom gaan mensen naar een pretpark, als je met een beetje handigheid ook een looping kan maken met je bureaustoel?
Drievliet ben ik weleens op een halve schoolreis geweest. In combinatie met het veel leukere Madurodam.quote:
Dat staat me bij jaquote:Op maandag 24 januari 2022 12:13 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb daar zeven jaar lang praktisch naast gewoondNou ja, naast niet, maar op een kilometer ofzo.
Toen woonde ik er ook nog nietquote:Op maandag 24 januari 2022 12:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat staat me bij ja
Alleen was jij denk ik een jaar of 8 toen ik er was
Ik ben even kwijt waarom precies, maar alsnog een uitstekend plan.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:27 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik stel voor om @:Strani te cancellen, goed plan @:Em31?
Alweer? Is wel snel nadat hij ons oud had genoemd.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:27 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik stel voor om @:Strani te cancellen, goed plan @:Em31?
MESquote:Op maandag 24 januari 2022 12:29 schreef Em31 het volgende:
Oh ik zie het al.
Ben ook geen mega grote fan, dus ik stel voor om toch @:Hamlapjes wat meer te cancellen.
Oké mensen ik stop met FOK!, beter dan dit wordt het niet meer.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:29 schreef Em31 het volgende:
Oh ik zie het al.
Ben ook geen mega grote fan, dus ik stel voor om toch @:Hamlapjes wat meer te cancellen.
Een mooie dag voor ons allen.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké mensen ik stop met FOK!, beter dan dit wordt het niet meer.
Behalve voor @Fred_B - nu gaat men zich opeens afvragen hoe hij er hier zo makkelijk mee wegkomt dat hij ook in het buitenland woont, en nog wel in België.quote:
Fred leeft wat minder als een pensionado (voor zover wij weten dan), dat zorgt toch voor jaloerse gevoelens he.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Behalve voor @:Fred_B - nu gaat men zich opeens afvragen hoe hij er hier zo makkelijk mee wegkomt dat hij ook in het buitenland woont, en nog wel in België.
quote:Op maandag 24 januari 2022 12:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Fred leeft wat minder als een pensionado (voor zover wij weten dan), dat zorgt toch voor jaloerse gevoelens he.
Dat is gewoon als belastingontduiker, zo spannend is dat toch niet?quote:Op maandag 24 januari 2022 12:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Behalve voor @:Fred_B - nu gaat men zich opeens afvragen hoe hij er hier zo makkelijk mee wegkomt dat hij ook in het buitenland woont, en nog wel in België.
Ja probeer het maar te downplayen.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is gewoon als belastingontduiker, zo spannend is dat toch niet?
Ik wel!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef Guanabana het volgende:
Ben je dan wel in Sybrandy's Speelpark in Oudemirdum geweest @:Em31?
Oh!quote:Op maandag 24 januari 2022 12:52 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik wel!
Maar toen heette het Vogeltjespark![]()
Ja zo heet het wel, maar wordt Vogeltjespark genoemdquote:Op maandag 24 januari 2022 12:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh!
Toen ik er was in 1998 heette het ook al Sybrandy's
Zo staat het ook echt als slogan op de sitequote:Al meer dan 50 jaar, het goedkoopste attractiepark van Nederland.
Ben je al eens in een Disneypark geweest? Dat is heel veel sfeer en weinig wilde dingenquote:Op maandag 24 januari 2022 12:51 schreef Arizona het volgende:
Ik hou niet (meer) van wilde attracties (of nou ja, attracties die in mijn ogen wild zijn) maar ik ga nog wel graag naar pretparken. Ik hou heel erg van de sfeer. En er zijn meestal nog genoeg attracties waar ik wel in wil en durf
![]()
En ik vind het niet erg om op de tassen te letten
Ja zeg, voor de sfeer ga ik wel naar een pannenkoekenrestaurant voor dezelfde prijs.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Ben je al eens in een Disneypark geweest? Dat is heel veel sfeer en weinig wilde dingen
Oh en ik dus!quote:
Het kost niet veel, maar als je voor 17,50 entree naar Duinen Zathe gaat heb je ook nog de hele dag petat en friekedelle d'r bij!quote:Op maandag 24 januari 2022 12:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zo staat het ook echt als slogan op de siteWeet niet of dat nu echt een aanprijzing is.
'Een botbreuk is nergens zo voordelig'quote:Op maandag 24 januari 2022 12:57 schreef Guanabana het volgende:
'Supergoedkoop, en kijk maar of je er niet gewond vandaan komt, joe!"
Choco!quote:Op maandag 24 januari 2022 12:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh en ik dus!
Wil je koffie, thee of warme chocolademelk in ons thermoskannetje
quote:Op maandag 24 januari 2022 12:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Ben je al eens in een Disneypark geweest? Dat is heel veel sfeer en weinig wilde dingen
Maakt niet uitquote:Op maandag 24 januari 2022 12:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh en ik dus!
Wil je koffie, thee of warme chocolademelk in ons thermoskannetje
Walibi is ook niet heel gezelligquote:Op maandag 24 januari 2022 13:02 schreef Arizona het volgende:
[..]In Parijs. Disney en Efteling staan wel aan de top qua sfeervolle parken
Maar bijvoorbeeld Hellendoorn vond ik ook altijd heel gezellig en Phantasialand ook.
Al die muziekjes, de aankleding, vrijwel alleen maar vrolijke mensen, dat maakt dat ik ook parken die minder mooi gethematiseerd zijn dan Efteling en Disney vaak ook wel heel gezellig vind![]()
Alleen Walibi heb ik echt nooit gezellig gevonden
Bij mijn tripje van vorig jaar naar Beekse Bergen was dat precies wat er gebeurdequote:Op maandag 24 januari 2022 13:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maakt niet uit![]()
Ik heb ook een tas bij me met allemaal tissues (zoals mijn moeder vroeger altijd zei: 'voor als er een vogel op je hoofd poept'), kauwgom, paracetamol, water en pleisters.
Ik heb heel veel met achtbanen, maar Walibi trekt me niet zo. Wel een paar keer geweest, maar ik mis daar toch de thematisering.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Walibi is ook niet heel gezelligZe zijn daar erg vaak van koers gewisseld en hebben ook heel veel attracties weer weg gehaald, dat helpt niet mee. Als je niets met achtbanen hebt zit je daar echt verkeerd
Trauma'squote:Op maandag 24 januari 2022 13:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Voor als @:Strani op zijn knie valt.
En had men papiertjes bij zich?quote:Op maandag 24 januari 2022 13:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij mijn tripje van vorig jaar naar Beekse Bergen was dat precies wat er gebeurdeWe waren nog maar een paar minuten de auto uit en een van ons werd op het hoofd gescheten door een vogel. Aan de lach te zien kan je terecht de conclusie trekken dat ik dat niet was
Ik ookquote:Op maandag 24 januari 2022 13:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maakt niet uit![]()
Ik heb ook een tas bij me met allemaal tissues (zoals mijn moeder vroeger altijd zei: 'voor als er een vogel op je hoofd poept'), kauwgom, paracetamol, water en pleisters.
Nou dat was even zoeken! In elk geval geen vol pak tissues onder handbereik voor precies deze situatie, zoals Guanabama al had voorzien!quote:
Ja Sybrandy's Vogeltjespark bedoel ik, in tegenstelling tot Speelparkquote:Op maandag 24 januari 2022 12:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh!
Toen ik er was in 1998 heette het ook al Sybrandy's
Aan de rest: Denk goed na aan welke kant je staat.quote:
Ik ben daar een keer geweest als juf op schoolreisje en dat was echt TOP. Die kids hadden de dag van hun leven, er is genoeg om je tussen 10u en 14u te vermaken als kind zonder dat het saai wordt maar het park is ZO FIJN overzichtelijk dat je heel snel al je kids kunt spottenquote:Op maandag 24 januari 2022 13:00 schreef H_T het volgende:
[..]
Het kost niet veel, maar als je voor 17,50 entree naar Duinen Zathe gaat heb je ook nog de hele dag petat en friekedelle d'r bij!
Als het even kan ga ik op een rustige dag, dan heb ik niet zo'n zin om met van alles en nog wat te zeulen. Op een drukke dag is zelf eten en drinken mee nemen nog wel handig omdat je dan wat te doen hebt in de wachtrij. Als het rustig is, is dat niet nodig en kan je lekker ergens gaan zitten om wat te etenquote:Op maandag 24 januari 2022 13:12 schreef Arizona het volgende:
Wij nemen ook altijd wel eten mee. Broodjes eien krentenbollen, flesjes water, bakje met druiven, wat snoepjes en nog een reepje ofzo.
En dan ter plaatse halen we dan meestal patat met een snack en frisdrank
Ah joh, dan is er een verrassingsuitwisseling. Spannend!quote:Op maandag 24 januari 2022 13:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben daar een keer geweest als juf op schoolreisje en dat was echt TOP. Die kids hadden de dag van hun leven, er is genoeg om je tussen 10u en 14u te vermaken als kind zonder dat het saai wordt maar het park is ZO FIJN overzichtelijk dat je heel snel al je kids kunt spotten![]()
Het enige is dat je moet hopen dat er niet nog een school dezelfde kleur shirts als jullie heeft
Dat is inderdaad wel schandalig ja.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:19 schreef Meke het volgende:
Ik wil wel even zeggen dat ik verbaasd ben - en in sommige users zelfs teleurgesteld, looking at you @:hamlapjes - dat in deze kwaliteitsopsom van pretparken de Waarbeek nog niet is genoemd![]()
Het thuis van de oudste stalen achtbaan van het land!quote:Op maandag 24 januari 2022 13:19 schreef Meke het volgende:
Ik wil wel even zeggen dat ik verbaasd ben - en in sommige users zelfs teleurgesteld, looking at you @:hamlapjes - dat in deze kwaliteitsopsom van pretparken de Waarbeek nog niet is genoemd![]()
Dat is een heel leuk baantjequote:Op maandag 24 januari 2022 13:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Het thuis van de oudste stalen achtbaan van het land!
Nou, toen @Arizona begon over Hoge Boekel, dacht ik er wel aan om even in te haken met de Waarbeek, het spijt mij zeer dat ik deze kans voorbij heb laten gaanquote:Op maandag 24 januari 2022 13:19 schreef Meke het volgende:
Ik bedoel maar!!quote:Op maandag 24 januari 2022 13:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Het thuis van de oudste stalen achtbaan van het land!
En terechtquote:Op maandag 24 januari 2022 13:27 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou, toen @:Arizona begon over Hoge Boekel, dacht ik er wel aan om even in te haken met de Waarbeek, het spijt mij zeer dat ik deze kans voorbij heb laten gaan
quote:Op maandag 24 januari 2022 13:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb nog nooit van de Waarbeek gehoord.
Ja, waarom heeft niemand mij daar dan ooit iets over verteld?quote:
Moeten we dan alles voorkauwenquote:Op maandag 24 januari 2022 13:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, waarom heeft niemand mij daar dan ooit iets over verteld?
Ik denk nog wel meer!quote:Op maandag 24 januari 2022 13:34 schreef Meke het volgende:
Ik bedoel;
KIJK nou wat een enerverende achtbaan daar staat![]()
Wel een daling van zéker anderhalve meter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |