Ik moest even zoeken maar:quote:
Nu zijn het er tweequote:
Gewoon gelijk een verdubbeling.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:11 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik moest even zoeken maar:
[..]
Nu zijn het er twee![]()
Maar ja, wat wil je dan ook met twee oud Stage SC'ers
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )quote:Op maandag 24 januari 2022 09:19 schreef Meridiaan het volgende:
Stage? Nooit van gehoord, en ik kom hier al sinds 2006 ofzo. Is dat nog van TAL?
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!quote:Op maandag 24 januari 2022 09:23 schreef Yesse het volgende:
[..]
In SES. Dat was ooit een SC voor luie stagiairs die op stage weinig te doen hadden. Op een gegeven moment werd dat meer "mensen die ooit in een ver verleden stage hebben gelopen" SC. Inmiddels is de titel blijkbaar ook gewijzigd (laatste topic: SES / [Stage & Alumni SC] #1626: thuiswerken to the max )
(Dit speelde trouwens vanaf 2008)
Wat ook logisch is, aangezien we hier in ESF natuurlijk vooral met stages te maken hebben (waarvan Ahoy natuurlijk de beste wasquote:Op maandag 24 januari 2022 09:46 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oh staaaaa-zje. Ik dacht aan steetsj. Dat verklaart!
Dat gaat lang terug ja
Wat komt ervoor in de plaats?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het Spookslot in de Efteling gaat gesloopt wordenIk kwam er niet vaak omdat het toch een beetje suf was, maar vind het wel jammer.
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we wetenquote:
Dat is nog niet bekend, maar ze gaan er 25 miljoen tegenaan gooienquote:
Bronquote:De Efteling wil nog niets zeggen over het attractietype, behalve dat het zal gaan om een overdekte toevoeging met een theoretische capaciteit van 1250 personen per uur.
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daarquote:Op maandag 24 januari 2022 10:15 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Een nieuwe attractie, met een prijskaartje van 25 miljoen en een capaciteit van 1250 personen per uur (tegenover 1000 voor Spookslot, ter referentie), dat is alles wat we weten
Daarnaast is er trouwens ook een nieuw hotel aangekondigd! Daar waren een tijdje terug al wat (oudere) ontwerpen over gelekt, volgens mij ook wel over gepost toen
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandisequote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Niet het spookslot! Dat was fantastisch in al z'n knulligheid.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Dit mag toch helemaal niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:07 schreef H_T het volgende:
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst in Spookslot ben geweest. Vaak wilde ik de attractie wel doen, de rest van mijn groepje niet en ik wilde ook weer niet zo graag dat ik mijn zin doordrukte of apart van de groep er in ging. Zo spannend vind ik de show ook weer niet. Diorama heb ik een beetje hetzelfde mee. Ik vind het zeker leuk om even naar die treintjes te kijken en vind het ook bij de Efteling passen, maar ach, als ik er een keer niet kom tijdens een Efteling-tripje vind ik het ook niet heel erg.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, waarom gaat het hier niet al de hele morgen over, geliefde SC'ers?
Vooral jammer dat zo'n historisch pareltje verdwijnt en een van de meer sfeervolle stukken uit het park gesloopt wordt. Snap ook niet zo goed dat ze de Python (wat maar een kale, ongethematiseerde achtbaan is) wel hebben vervangen, maar Spookslot wel slopen
Dat de huidige show niet meer kon, dat snap ik wel, maar had daar wat creatiefs mee gedaan, in aangepaste vorm als voorshow van de nieuwe attractie of zo, dan hoef je het in ieder geval niet te slopen
Oh dat laatste wist ik ook helemaal niet. Interessant welquote:Op maandag 24 januari 2022 10:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit zeg ik uit m'n hoofd, maar volgens mij ligt de maximale capaciteit van het park ergens tussen de 40 en 50 duizend bezoekers. Maar dan zijn de prijskaartjes nog niet eens het onderdeel waar de marge op zit, volgens mij is dat echt maar iets van een paar euro of zo, de winst wordt vooral gemaakt in de horeca en verkoop van merchandise
In de praktijk haal je de maximumcapaciteit nooit, bijvoorbeeld omdat niet alle stoeltjes gevuld zijn of omdat er hulp nodig is met in- of uitstappen bijvoorbeeld. Je kan er wel in de buurt komenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als je dat van die 1000 personen per uur leest, denk je al, wtf dat is tussen 9 en 17 al 8000 per dag. En als je dan na gaat denken over die (toch wel dure) prijskaartjes... goudmijn daar
Dat je een loopingcoaster wil die net wat minder heftig is dan Baron: heel goed. Maar dan had ik veel liever een compleet nieuwe achtbaan gezien, bijvoorbeeld zo'n next gen Vekoma, misschien iets zoals Hals-über-Kopf in Tripsdrill (ook 1.20 minimumlengte). Had je er ook een thema aan kunnen plakken en iets kunnen bouwen wat voldoet aan de standaarden van de Efteling in de 21e eeuwquote:Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst in Spookslot ben geweest. Vaak wilde ik de attractie wel doen, de rest van mijn groepje niet en ik wilde ook weer niet zo graag dat ik mijn zin doordrukte of apart van de groep er in ging. Zo spannend vind ik de show ook weer niet. Diorama heb ik een beetje hetzelfde mee. Ik vind het zeker leuk om even naar die treintjes te kijken en vind het ook bij de Efteling passen, maar ach, als ik er een keer niet kom tijdens een Efteling-tripje vind ik het ook niet heel erg.
Python hadden ze weg kunnen halen, maar dan was er een gat gekomen in hun coaster line-up. Baron is toch wel wat heftiger dan Python en verder hebben ze geen looping coasters. Ook mag je al in de Python vanaf 1.20 meter terwijl dat 1.32 meter is voor de Baron. Voor opgroeiende kinderen is het dus zeker nog een aantrekkelijke achtbaan, dus ik snap wel dat ze die gehouden hebben.
En zeker bij de wat minder interessante attracties natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat ze bij de Baron eerder aan de maximumcapaciteit komen dan bij een Spookslot bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef H_T het volgende:
[..]
In de praktijk haal je de maximumcapaciteit nooit, bijvoorbeeld omdat niet alle stoeltjes gevuld zijn of omdat er hulp nodig is met in- of uitstappen bijvoorbeeld. Je kan er wel in de buurt komen
Wuthering Heightsquote:
Jaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Niet het spookslot! Dat was fantastisch in al z'n knulligheid.
En dan met de Monsieur Cannibale-kookpotten in de buurtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit mag toch helemaal niet.![]()
En anders eis ik op z’n minst dat de figuren en rekwisieten uit de attractie in dat bos langs het park worden verdeeld zodat we een spookjesbos hebben.![]()
Nooit meer die bazen-muziek door de speakers in de Efteling.![]()
@:Hamlapjes, zeg er wat van.
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:24 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh dat laatste wist ik ook helemaal niet. Interessant welNu is de horeca natuurlijk ook ontzettend duur maar dat is op elke pretpark-achtige plek
Polles keuken heeft inderdaad lekkere pannenkoekenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindt)
Mijn go-to restaurant in de Efteling is toch wel Polles keuken (pannenkoeken![]()
), dan betaal ik voor een naturel pannenkoek grofweg dezelfde prijzen als ik zou betalen bij het lokale pannenkoekenhuis hier. Drinken is ook ongeveer hetzelfde qua prijs, dus onderaan de streep ben ik dan in de Efteling helemaal niet duurder uit.
Zowel de Eerste als de Tweede Efteling Symfonie hebben nu een probleemquote:Op maandag 24 januari 2022 10:32 schreef H_T het volgende:
[..]
JaVolgens mij vond ik het wel behoorlijk spannend toen ik een jaar of 3, 4 was
[..]
En dan met de Monsieur Cannibale-kookpotten in de buurtBen ook wel benieuwd of ze de soundtrack van Aquanura gaan aanpassen nu de Danse Macabre straks niet meer in het park te horen is
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens, dat ligt best aan de plek waar je komt. (Ga bijvoorbeeld nooit naar een Plopsapark als je betaalbare horeca belangrijk vindt)
Mijn go-to restaurant in de Efteling is toch wel Polles keuken (pannenkoeken![]()
), dan betaal ik voor een naturel pannenkoek grofweg dezelfde prijzen als ik zou betalen bij het lokale pannenkoekenhuis hier. Drinken is ook ongeveer hetzelfde qua prijs, dus onderaan de streep ben ik dan in de Efteling helemaal niet duurder uit.
Waarom zou je dan überhaupt uit eten gaan? Thuis koken is altijd goedkoper dan uit eten gaan.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?
Phantasialand is nog wel aardig geprijsd qua horecaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verschil is wel enorm als het om pannenkoeken gaat. Bovendien neem je er in een restaurant dan neem ik aan één terwijl je thuis rustig een pannenkoek of zes kan verorberen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarom zou je dan überhaupt uit eten gaan? Thuis koken is altijd goedkoper dan uit eten gaan.
Pannenkoekenhuizen zijn goed geschikt voor kleine kinderen. Pannenkoeken kennen ze, lusten ze dus dat scheelt al een hoop gezeur. Vaak is er ook wel een speelgelegenheid in de buurt waar je ze even kan dumpen. Dat maakt het een aantrekkelijke optie voor oma om het hele gezin mee naar toe te nemen voor een verjaardag of iets dergelijks. Dat kweekt nostalgie en later denk je met liefde terug aan pannenkoekenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb trouwens - terzijde - nooit begrepen waarom mensen naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Dat kost toch harstikke veel voor wat je ervoor krijgt terwijl je thuis voor dat zelfde geld en slechts een beetje meer moeite 30 pannenkoeken tevoorschijn kan toveren?
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horecaquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
Beetje alsof je naar een snackbar zou gaan om tien frietjes voor zeven euro te bestellen.
Vind in veel parken de horeca wel prima geprijsd voor wat je dan krijgt, eigenlijkquote:Op maandag 24 januari 2022 10:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Phantasialand is nog wel aardig geprijsd qua horecaPolles Keuken ben ik nog nooit geweest. Of ik ben daar niet in de buurt als ik trek krijg of het stikt er van de kinderen en dan ga ik liever ergens anders heen.
Wat het ook duur maakt is de hoeveelheid die je op een dag bij horecapunten koopt, ook al is het prijsverschil beperkt. Doe je lunch, ijsje, sapje en avondeten allemaal in de Efteling dan loopt het bedrag best op, maar dat had het ook gedaan wanneer je hetzelfde bij een normale La Place of iets dergelijks had gehaald. Alleen doe je dat laatste niet zo snel
De pannenkoeken in die restaurants zijn wel flink groter dan wat ik thuis uit de koekenpan laat komenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het verschil is wel enorm als het om pannenkoeken gaat. Bovendien neem je er in een restaurant dan neem ik aan één terwijl je thuis rustig een pannenkoek of zes kan verorberen.
Ik snap je punt. Maar ik blijf het wat gek vinden dat men zich vrijwillig laat afzetten als het om pannenkoeken gaatquote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Pannenkoekenhuizen zijn goed geschikt voor kleine kinderen. Pannenkoeken kennen ze, lusten ze dus dat scheelt al een hoop gezeur. Vaak is er ook wel een speelgelegenheid in de buurt waar je ze even kan dumpen. Dat maakt het een aantrekkelijke optie voor oma om het hele gezin mee naar toe te nemen voor een verjaardag of iets dergelijks. Dat kweekt nostalgie en later denk je met liefde terug aan pannenkoeken![]()
Of bijvoorbeeld dat je een bepaalde activiteit altijd combineert met pannenkoeken eten. Het dorpje Lage Vuursche heeft per hoofd van de bevolking belachelijk veel midgetgolfbanen en pannenkoekenhuizen. En als je er dan toch bent kan je net zo goed een rondje midgetgolf combineren met een pannenkoek ervoor of erna, wat gezellig.
Kan je een beetje redelijk eten naar binnen smokkelen daar?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenIk heb inmiddels een man die niet van achtbanen houdt
maar tot 7 jaar geleden ging ik dus ongeveer elk jaar met vrienden. Ik vind de Baron trouwens minder eng dan de Python
![]()
Ik gok omdat ik bij de Python het omhoog rijden altijd het engst vind (daar heb ik tijd om na te denken over wat ik nou eigenlijk doe)
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horeca
Cola op een terras is ook duurder dan even doorlopen en cola halen bij de supermarkt en dat in het park opdrinken. Er zal ongetwijfeld een flinke marge op de pannenkoeken zitten, maar als jij het onder aan de streep het geld waard vindt zou dat geen probleem moeten zijnquote:Op maandag 24 januari 2022 10:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar ik blijf het wat gek vinden dat men zich vrijwillig laat afzetten als het om pannenkoeken gaat
Efteling is juist ook een prima park als je niet van achtbanen houdtquote:Op maandag 24 januari 2022 10:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
En dan die bewegende pannen enzo elke zoveel minutenIk heb inmiddels een man die niet van achtbanen houdt
maar tot 7 jaar geleden ging ik dus ongeveer elk jaar met vrienden. Ik vind de Baron trouwens minder eng dan de Python
![]()
Ik gok omdat ik bij de Python het omhoog rijden altijd het engst vind (daar heb ik tijd om na te denken over wat ik nou eigenlijk doe)
[..]
Dat is ook ongeveer de prijs in de Efteling horeca
Ja, makkelijk zat. Hoef je niet eens heel stiekem te doenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan je een beetje redelijk eten naar binnen smokkelen daar?
In de tijd dat ik een abo had en dus vaak flitsbezoekjes deed voor of nadat ik op de uni moest zijn, gingen de bammetjes altijd mee het park in, hoorquote:Op maandag 24 januari 2022 10:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan je een beetje redelijk eten naar binnen smokkelen daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |