Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Lekker dan, gisteren nieuw wagen besteld, levertijd 13 maanden…
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzettenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:44 schreef SuperNeger het volgende:
Eng. Vraag me af of het er makkelijk uit te slopen is.
Er zit al een unieke code in je autosleutel. Die is te herleiden naar het VIN van je auto. En dat is weer te herleiden naar de voertuigregistratie. en dat is weer te herleiden naar jouw.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?
Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Ja dat ken ik. Mijn lane assist kun je ook uitzetten. Wel iedere rit opnieuw door 6 menu's heen scrollenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.
Yep, pas wanneer je van het padje gaat, krijg je te maken met controle en neuzelarij..... het is daarmee juist wel Big Brother die verordonneerd dat iedereen volgens haar regels en wetten moet leven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:32 schreef ludovico het volgende:
Dit systeem werkt eerder kosten verlagend, maar ik moet er niet aan denken dat onze D66-staat zoveel controle zou kunnen uitoefenen als mogelijk zou zijn met deze systemen.
Eigenlijk is die GPS functie in een auto al een gedrocht, en telefoons, ook niet te vertrouwen.
Allemaal leuk en aardig als je er zelf voor kiest hoor (maar ook dan gewoon niet) maar de optie zou moeten bestaan om gewoon niet zonder half spionagesoftware door het leven te gaan.
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij prima toch. Sowieso begrijp ik mensen niet die auto's kopen die bijvoorbeeld 200km/h kunnen.
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.
En wat voor invloed gaat de overheid hiermee hebben volgens jou? De overheden hebben het al niet eens voor mekaar gekregen om het permanent (dus zonder mogelijkheid om het uit te zetten) in de auto's te krijgen.
Je moet max 90 rijden op de snelweg want dan is je auto zuiniger. Gr gr, big brother D66 staat die zegt dat je op CO2 rantsoen moet omdat je anders negatieve social creditscore krijgt en een hogere hypotheekrente moet betalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.
Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?
Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.
Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.
Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?
Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.
Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?
Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.
Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.
Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.
We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.
Edit:
Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening.
Ja op die manier. Ik denk daar met dit systeem juist anders over, omdat dit gewoon heel irritant gaat zijn en mensen het continue uit gaan zetten. En dat vergeet je voordat je wegrijdt, dus zodra je onderweg de eerste keer hinder ondervindt ga je tijdens het rijden zitten klooien om het uit te zetten (als je daarvoor een menu door moet). Ik zie qua veiligheid veel meer in auto's verplicht voorzien van systemen die automatisch remmen op het moment dat er een impact dreigt. Dat soort systemen dragen veel meer bij.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.
Dus die hou je dan tegen.
En de echte kosten zijn de overstekende kinderen in die gebieden...... Ja er komen nu, ook met dat automatische remmen, echt wel systemen op de markt voor auto's die de kosten van autorijden verlagen. Simpelweg omdat de mens ook maar een mens is.
Nou, we verschillen wel in die zin dat ik in het één meer kwaad zie dan het ander. Dat mijn auto data deelt en dat daar in theorie iets mee gedaan zou kunnen worden vind ik niet spannend. Het verplicht stellen van vaccineren zoals in Oostenrijk bijvoorbeeld vind ik een ander verhaal. Je vingerafdruk in een database van de overheid vind ik ook wat anders. Zeker wetende hoe "capabel" onze overheid is met data.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Ligt eraan welke termijn, maar de staat krijgt meer en meer controle en het zint me niet dat je nauwelijks het land uit kan vluchten.
We moeten er maar vanuit gaan dat de staat nooit crimineel gaat worden, maar we zien in Oostenrijk al wat ze vinden van lichamelijke integriteit... Dat is gewoon een grondrecht dat ondergeschikt staat aan wat anders.... Voor effect 0.0.
Fundamenteel verschillen wij denk ik gewoon in het zien van problemen van een overheid met enorm veel controle/macht.
Tis ook belachelijk dat je een rijbewijs moet hebben en een gordel moet dragen. Se PaKKeN oNsE VrEiHeiT aFquote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.
Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?
Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.
Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.
Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?
Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.
Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?
Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.
Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.
Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.
We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.
Edit:
Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening.
Voortschrijdende techniek... Of wil jij ook nog steeds met een 8086 werken omdat je alleen maar tekst loopt te verwerken?quote:
Ik heb even gemist dat dat verplicht is?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:33 schreef laforest het volgende:
Hoe denk je dat verkeer op Google maps werkt? Je geeft tracking toestemming.
Bron?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:48 schreef Accordtje het volgende:
Dat het uit te zetten is? Dat was een voorwaarde om het toe te passen in de auto's.
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.quote:Sinds 2018 is het ecall systeem verplicht in nieuwe auto's. In die auto's (en ook al in oudere auto's) zit een SIM kaart en daarmee is de auto feilloos uit te peilen. Dus als je je drukt maakt om privacy of het delen van data met de overheid dan ben je al wat aan de late kant.
Staat in het artikel.quote:
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.quote:
Dus als je hier tegen bent rij je kinderen in woonwijken met 120km/h dood of zo?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Potentiële toekomstige wegmisbruikers doodrijden, misschien bevorder je daarmee de verkeersveiligheid wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Nee, TS wil overvallers aanrijden omdat die ook wel eens zonder te kijken willen oversteken. Ga je in zo'n geval de automobilist de hemel in prijzen omdat de aangereden persoon een ongewenst iemand is? Of ben je consequent en ga je zo'n automobilist ook uitmaken voor domme sukkel?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan lezen ze het kastje uit. He, er staat een andere firmware op, er is mee gerommeld. APK afkeur.
Er zullen echt wel manieren komen om dat kastje "te saboteren". Alleen wat gebeurd er als je gepakt wordt.
In het minst ergste geval moet je zorgen dat alles weer normaal functioneert en laten controleren.
Als je een ongeluk krijgt en ze komen er achter dat je gerommeld hebt met dat kastje, kan de verzekering mogelijk zeggen dat je niet verzekerd was op dat moment. En dat je voor alle schade zelf op draait.
Als je 'm per rit uitzet en je krijgt een ongeluk mag je met een beetje pech gaan uitleggen waarom dat kastje uit stond. En als dat verhaal niet goed genoeg is, kan de verzekering ook zeggen: doei.
Daar gaan we heen met dit kastje...
Vrijheid: dàààààg!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?
Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Per rit.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
E-call stuurt de tijd, de exacte locatie van de impact, twee eerdere locaties (voor bepalen rijrichting), het VIN-nummer, het type voertuig en type brandstof. Zelfs het aantal inzittenden wordt doorgegeven. Dus zelfs een in basis inactief E-call systeem verzameld al continue data dat bij een impact direct verzonden wordt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 20:08 schreef AchJa het volgende:
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.
Aangezien je het kan uitzetten heeft het inderdaad geen meerwaarde. Het enige wat het waarschijnlijk oplevert is irritatie.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.
Dus heeft het totaal geen meerwaarde...
Ik weet het niet. Ik vind dit soort dingen eng. Er kan zich altijd een situatie voordoen dat even je snelheid verhogen je leven of die van een ander kan redden. Denk daarbij aan een noodzakelijke manoeuvre. Ik houd er zelf een redelijk holistische rijstijl op na. Af en toe hoppen in snelheid is, of in ieder geval de mogelijkheid daartoe, echt een must.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Handig toch? Na de rit de info automatisch uploaden, dan kan kan het worden gematched met de dan geldende snelheidslimiet, vergeleken worden met de timing van stoplichten en posities van andere voertuigen op de weg en krijg je vanzelf alle boetes voor elk rit thuisgestuurd.
Dat zal per fabrikant wel verschillen, net als het instellen van een rij-modus. Ik kan dat in het menu van de auto doen, maar ook via een knop.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Red_85 het volgende:
Per rit.
En het zal wel diep verstopt zitten in de menu structuur.
Hoort standaard na iedere start uit te staan als je het uitzet, niet na iedere rit.
En wat bepaalt de max snelheid? Een leessysteem in de auto wat nog lang niet goed werkt?
Graf eu. Je hebt er helemaal niks aan.
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:48 schreef vipergts het volgende:
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.
Dat verhaal begon ook met een student die de firmware had herschreven werd aangehouden voor controle en dan snel de auto weer in de oude settings moest krijgen voordat de agent bij hem was.
Het staat niet meer online maar Cory Docterow schrijft meer van dat soort verhalen.
Het was echt heel leuk om te lezen. In dat verhaal waren geen goede kanten het liep altijd fout af.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 23:40 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.
Ik lees altijd allerlei issues qua autonoom rijden en hoe ze dat denken te ondervangen. Maar volgens mij is het grootste issue de beveiliging van de communicatie tussen auto's.
Freude am fahren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
Autorijden is beslist leuk. Ik heb zelf geen auto, maar de weinige keren dat ik af en toe auto rijd, beleef ik er ook plezier aan.quote:
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik het goed begrijp, komt er dus een verplicht waarschuwingssysteem en geen echte snelheidsbegrenzer.
Maar als ik er verder over nadenk, dan vraag ik me af wat er tegen zou zijn om ook personenauto's verplicht te voorzien van een snelheidsbegrenzer. Andere soorten voertuigen, vrachtwagens, bussen, brom- en snorfietsen, zijn allemaal verplicht begrensd op een bepaalde snelheid. Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
Met een verplichte begrenzer?quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor hard rijden bestaan er circuits.
Dat wordt de beuk erinquote:Op donderdag 23 mei 2024 20:14 schreef AchJa het volgende:
Het zou me tegenwoordig overigens niks verbazen omdat het anders niet eerlijk is ofzo...
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.quote:
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:16 schreef Cilantro het volgende:
Volgens de Europese regelgeving moet ISA op één van deze vier manieren geïmplementeerd worden:
1. Trapsgewijze akoestische waarschuwing
2. Trapsgewijze haptische waarschuwing (trilling)
3. Haptische feedback van het gaspedaal
4. Een snelheidsbegrenzer
Volgens mij hebben de meeste fabrikanten voor optie 1 gekozen.
Je kunt het systeem wel uitzetten maar bij iedere start moet het verplicht weer worden ingeschakeld. Hier staan meer details: https://www.autoweek.nl/a(...)e-dit-moet-je-weten/
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.
Klopt, maar dat is met AdBlue en roetfilters nu ook al zo. De pakkans is enorm klein.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Dat hangt van de weg af. Er zit een GPS-volgsysteem in waarmee ook de maximumsnelheid wordt bepaald. In Nederland 101 km/uur op de snelweg. In de rest van de wereld minimaal 121 km/uur. Overigens gaat het om een piep en niet om een harde begrenzing.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.
Die ratten gaan dus meekijken en afdwingende maatregelen verzinnen. Want iets terugdraaien gaat natuurlijk niet als de meerderheid het niet gaat gebruiken.quote:De Europese Commissie verzamelt in de komende maanden en jaren informatie over het gebruik van de Intelligent Speed Assist van autofabrikanten. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar de mate waarin het systeem wordt uitgeschakeld en de mate waarin de maximumsnelheid (alsnog) wordt overschreden.
Daaaaaaaaaaaag.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:10 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Misschien gaan mensen nu minder rijden, dit ontmoedigt ten minste. Heb ik ten minste schone lucht
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:55 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.
Gewoon altijd uit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.
[..]
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.
Voor automobilisten die niet naar Zandvoort willen en in plaats daarvan de Bundesautobahn willen gebruiken om hard te rijden, zou je ook een systeem kunnen opzetten dat ze aan de grens de begrenzer uit kunnen laten zetten, en die bij terugkeer naar Nederland weer aan kunnen laten zetten.
Welke partijen zijn tegen dit soort fratsen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |