abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203304301
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Lekker dan, gisteren nieuw wagen besteld, levertijd 13 maanden…
Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.
pi_203304314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:44 schreef SuperNeger het volgende:
Eng. Vraag me af of het er makkelijk uit te slopen is.
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
pi_203304329
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?

Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Er zit al een unieke code in je autosleutel. Die is te herleiden naar het VIN van je auto. En dat is weer te herleiden naar de voertuigregistratie. en dat is weer te herleiden naar jouw.

Die code gaat via OBD data naar de hoofdcomputer van je auto om de startblokkering uit te zetten.

En die sleutelcode kan dus afgevangen worden door een systeem dat meeluistert. Bijvoorbeeld je radio, die natuurlijk ook al een internetaansluiting heeft. Of het kan natuurlijk ook gewoon door je hoofdcomputer opgestuurd worden, niet nodig om een extra apparaat te hebben.

Ik denk: ik zeg het maar even...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:54:36 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203304338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
Ja dat ken ik. Mijn lane assist kun je ook uitzetten. Wel iedere rit opnieuw door 6 menu's heen scrollen :r
pi_203304341
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Die krijgt dit systeem nog niet. Geldt voor auto's die een typegoedkeuring krijgen na de aangegeven ingangsdatum.
_O_
pi_203304478
Uitstekend!
Die hardrijdende aso's van de weg!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 19:05:31 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203304500
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Yep, pas wanneer je van het padje gaat, krijg je te maken met controle en neuzelarij..... het is daarmee juist wel Big Brother die verordonneerd dat iedereen volgens haar regels en wetten moet leven.

En nee, dit soort dingen afwijzen heeft niets te maken met iemands mogelijke intenties maar vooral van de goegemeente die via allerlei achterdeurtjes haar controle wil kunnen hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203304505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:32 schreef ludovico het volgende:
Dit systeem werkt eerder kosten verlagend, maar ik moet er niet aan denken dat onze D66-staat zoveel controle zou kunnen uitoefenen als mogelijk zou zijn met deze systemen.

Eigenlijk is die GPS functie in een auto al een gedrocht, en telefoons, ook niet te vertrouwen.

Allemaal leuk en aardig als je er zelf voor kiest hoor (maar ook dan gewoon niet) maar de optie zou moeten bestaan om gewoon niet zonder half spionagesoftware door het leven te gaan.
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.

En wat voor invloed gaat de overheid hiermee hebben volgens jou? De overheden hebben het al niet eens voor mekaar gekregen om het permanent (dus zonder mogelijkheid om het uit te zetten) in de auto's te krijgen.
pi_203304537
quote:
84s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:29 schreef Starhopper het volgende:
Lijkt mij prima toch. Sowieso begrijp ik mensen niet die auto's kopen die bijvoorbeeld 200km/h kunnen.
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.

Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?

Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.

Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.

Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?

Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.

Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?

Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.

Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.

Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.

We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.

Edit:

Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening. :)
pi_203304636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe dit systeem kostenverlagend zou werken, tenzij je normaal gesproken in het verkeer een totale debiel bent natuurlijk en bekeuringen onder je vaste lasten vallen.

En wat voor invloed gaat de overheid hiermee hebben volgens jou? De overheden hebben het al niet eens voor mekaar gekregen om het permanent (dus zonder mogelijkheid om het uit te zetten) in de auto's te krijgen.
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.
Dus die hou je dan tegen.
En de echte kosten zijn de overstekende kinderen in die gebieden...... Ja er komen nu, ook met dat automatische remmen, echt wel systemen op de markt voor auto's die de kosten van autorijden verlagen. Simpelweg omdat de mens ook maar een mens is.

Ligt eraan welke termijn, maar de staat krijgt meer en meer controle en het zint me niet dat je nauwelijks het land uit kan vluchten.

We moeten er maar vanuit gaan dat de staat nooit crimineel gaat worden, maar we zien in Oostenrijk al wat ze vinden van lichamelijke integriteit... Dat is gewoon een grondrecht dat ondergeschikt staat aan wat anders.... Voor effect 0.0.

Fundamenteel verschillen wij denk ik gewoon in het zien van problemen van een overheid met enorm veel controle/macht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203304669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.

Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?

Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.

Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.

Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?

Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.

Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?

Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.

Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.

Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.

We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.

Edit:

Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening. :)
Je moet max 90 rijden op de snelweg want dan is je auto zuiniger. Gr gr, big brother D66 staat die zegt dat je op CO2 rantsoen moet omdat je anders negatieve social creditscore krijgt en een hogere hypotheekrente moet betalen.

Gr Gr Rob Jetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203305039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Mwoah, grote blikschade zal allicht in de bebouwde kom zijn in 30kmh zones.... Met te forse snelheid.
Dus die hou je dan tegen.
En de echte kosten zijn de overstekende kinderen in die gebieden...... Ja er komen nu, ook met dat automatische remmen, echt wel systemen op de markt voor auto's die de kosten van autorijden verlagen. Simpelweg omdat de mens ook maar een mens is.
Ja op die manier. Ik denk daar met dit systeem juist anders over, omdat dit gewoon heel irritant gaat zijn en mensen het continue uit gaan zetten. En dat vergeet je voordat je wegrijdt, dus zodra je onderweg de eerste keer hinder ondervindt ga je tijdens het rijden zitten klooien om het uit te zetten (als je daarvoor een menu door moet). Ik zie qua veiligheid veel meer in auto's verplicht voorzien van systemen die automatisch remmen op het moment dat er een impact dreigt. Dat soort systemen dragen veel meer bij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef ludovico het volgende:
Ligt eraan welke termijn, maar de staat krijgt meer en meer controle en het zint me niet dat je nauwelijks het land uit kan vluchten.

We moeten er maar vanuit gaan dat de staat nooit crimineel gaat worden, maar we zien in Oostenrijk al wat ze vinden van lichamelijke integriteit... Dat is gewoon een grondrecht dat ondergeschikt staat aan wat anders.... Voor effect 0.0.

Fundamenteel verschillen wij denk ik gewoon in het zien van problemen van een overheid met enorm veel controle/macht.
Nou, we verschillen wel in die zin dat ik in het één meer kwaad zie dan het ander. Dat mijn auto data deelt en dat daar in theorie iets mee gedaan zou kunnen worden vind ik niet spannend. Het verplicht stellen van vaccineren zoals in Oostenrijk bijvoorbeeld vind ik een ander verhaal. Je vingerafdruk in een database van de overheid vind ik ook wat anders. Zeker wetende hoe "capabel" onze overheid is met data.

Maar het toepassen van dit systeem t.o.v. de data die auto's nu al vastleggen vind ik inderdaad niet zo'n issue.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 19:41:22 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203305109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik wil het graag omdraaien. Wat ik niet begrijp is dat we geen wegen maken waar mensen veilig 200km/u kunnen.

Waarom moet de overheid bepalen hoe lang ik over een lange rit mag doen?

Met mijn auto doe ik er 2 uur 15 minuten over om naar Brussel te rijden. Na 1 uur 30 minuten begin ik verveeld en afgeleid te raken. En dan rij ik dus net de ring van Antwerpen op terwijl mijn gemoedstoestand juist op zijn gevaarlijkst is.

Met mijn motor zou ik het theoretisch binnen een uur kunnen doen. En ik verzeker je dat mijn aandacht dan geen enkel moment verslapt.

Waarom zijn er geen wegen waar ik veilig 270km/u op kan rijden (ja, mijn motor is niet de nieuwste meer, die haalt geen 300km/u)?

Goed, dat kan historisch zijn: ze liggen er nou eenmaal, en het is nu nog te duur om nieuwe wegen neer te leggen.

Maar alla, de vraag wordt dan: waarom is er niemand aan het onderzoeken hoe we veiligere wegen kunnen maken waarop we veilig veel sneller kunnen rijden?

Het antwoord daarop is: niemand die daar aan denkt, want we zijn allemaal geconditioneerd te denken dat snelheid dodelijk is.

Maar snelheid is niet dodelijk. Een ongeluk is dodelijk. En je kan prima hard rijden zonder een ongeluk te krijgen. Ik ga er dan wel van uit dat iedereen net zo goed een voertuig kan beheersen als ik. Maar ik heb geen speciale talenten met betrekking tot het besturen van voertuigen op hoge snelheid, Ik heb het mezelf geleerd, op het circuit im een veilige omgeving. Dus iedereen kan het leren als er een veilige omgeving gemaakt wordt.

Het probleem is simpelweg dat niemand de wegen veilig wil maken om hard op te kunnen rijden. In Duitsland wel. En daar gaat het ook goed.

We zitten dus al sinds de jaren '00 ofzo met ons hoofd tegen een dekseltje aan te springen. Het dekseltje is al lang weg. Maar wij springen nog steeds niet hoger omdat we denken dat we ons hoofd zullen stoten.

Edit:

Mijn verhaaltje hier moet je zien als een leuk verhaal met een sterke kern van waarheid. Niet als een feit of mening. :)
Tis ook belachelijk dat je een rijbewijs moet hebben en een gordel moet dragen. Se PaKKeN oNsE VrEiHeiT aF ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:04:14 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203305592
Als ik zie hoe vaak mensen wel heel erg bewust te hard rijden en nagenoeg altijd geen enkele moeite lijken te doen om rekening te houden met anderen, denk ik dat dit alleen maar goed is
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:05:28 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:08:23 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203305670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:48 schreef Accordtje het volgende:

Dat het uit te zetten is? Dat was een voorwaarde om het toe te passen in de auto's.
Bron?

quote:
Sinds 2018 is het ecall systeem verplicht in nieuwe auto's. In die auto's (en ook al in oudere auto's) zit een SIM kaart en daarmee is de auto feilloos uit te peilen. Dus als je je drukt maakt om privacy of het delen van data met de overheid dan ben je al wat aan de late kant.
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 20:33:49 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203306108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron?
[..]

Staat in het artikel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203306165
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:40:24 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203307296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
Staat in het artikel.
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.

Dus heeft het totaal geen meerwaarde...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:42:27 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203307338
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Dus als je hier tegen bent rij je kinderen in woonwijken met 120km/h dood of zo?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:06:58 #82
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_203307839
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Potentiële toekomstige wegmisbruikers doodrijden, misschien bevorder je daarmee de verkeersveiligheid wel.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:17:01 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203308031
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Nee, TS wil overvallers aanrijden omdat die ook wel eens zonder te kijken willen oversteken. Ga je in zo'n geval de automobilist de hemel in prijzen omdat de aangereden persoon een ongewenst iemand is? Of ben je consequent en ga je zo'n automobilist ook uitmaken voor domme sukkel?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203308722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan lezen ze het kastje uit. He, er staat een andere firmware op, er is mee gerommeld. APK afkeur.

Er zullen echt wel manieren komen om dat kastje "te saboteren". Alleen wat gebeurd er als je gepakt wordt.
In het minst ergste geval moet je zorgen dat alles weer normaal functioneert en laten controleren.
Als je een ongeluk krijgt en ze komen er achter dat je gerommeld hebt met dat kastje, kan de verzekering mogelijk zeggen dat je niet verzekerd was op dat moment. En dat je voor alle schade zelf op draait.

Als je 'm per rit uitzet en je krijgt een ongeluk mag je met een beetje pech gaan uitleggen waarom dat kastje uit stond. En als dat verhaal niet goed genoeg is, kan de verzekering ook zeggen: doei.

Daar gaan we heen met dit kastje...
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.
Dat verhaal begon ook met een student die de firmware had herschreven werd aangehouden voor controle en dan snel de auto weer in de oude settings moest krijgen voordat de agent bij hem was.

Het staat niet meer online maar Cory Docterow schrijft meer van dat soort verhalen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203308820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?

Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Vrijheid: dàààààg!
Daarom geen qr code.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203308924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
Per rit.

En het zal wel diep verstopt zitten in de menu structuur.
Hoort standaard na iedere start uit te staan als je het uitzet, niet na iedere rit.
En wat bepaalt de max snelheid? Een leessysteem in de auto wat nog lang niet goed werkt?

Graf eu. Je hebt er helemaal niks aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203309371
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:08 schreef AchJa het volgende:
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.
E-call stuurt de tijd, de exacte locatie van de impact, twee eerdere locaties (voor bepalen rijrichting), het VIN-nummer, het type voertuig en type brandstof. Zelfs het aantal inzittenden wordt doorgegeven. Dus zelfs een in basis inactief E-call systeem verzameld al continue data dat bij een impact direct verzonden wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.

Dus heeft het totaal geen meerwaarde...
Aangezien je het kan uitzetten heeft het inderdaad geen meerwaarde. Het enige wat het waarschijnlijk oplevert is irritatie.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 23:26:39 #88
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203309456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Handig toch? Na de rit de info automatisch uploaden, dan kan kan het worden gematched met de dan geldende snelheidslimiet, vergeleken worden met de timing van stoplichten en posities van andere voertuigen op de weg en krijg je vanzelf alle boetes voor elk rit thuisgestuurd. :Y)
Ik weet het niet. Ik vind dit soort dingen eng. Er kan zich altijd een situatie voordoen dat even je snelheid verhogen je leven of die van een ander kan redden. Denk daarbij aan een noodzakelijke manoeuvre. Ik houd er zelf een redelijk holistische rijstijl op na. Af en toe hoppen in snelheid is, of in ieder geval de mogelijkheid daartoe, echt een must.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203309516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Red_85 het volgende:
Per rit.

En het zal wel diep verstopt zitten in de menu structuur.
Hoort standaard na iedere start uit te staan als je het uitzet, niet na iedere rit.
En wat bepaalt de max snelheid? Een leessysteem in de auto wat nog lang niet goed werkt?

Graf eu. Je hebt er helemaal niks aan.
Dat zal per fabrikant wel verschillen, net als het instellen van een rij-modus. Ik kan dat in het menu van de auto doen, maar ook via een knop.

Bepalen van de maximumsnelheid zal via combinatie van GPS en camera's met verkeersbord herkenning zijn. Dat is inderdaad lang niet altijd feilloos, dus dat zal ook de nodige irritatie opwekken.
pi_203309743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:48 schreef vipergts het volgende:
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.
Dat verhaal begon ook met een student die de firmware had herschreven werd aangehouden voor controle en dan snel de auto weer in de oude settings moest krijgen voordat de agent bij hem was.

Het staat niet meer online maar Cory Docterow schrijft meer van dat soort verhalen.
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.

Ik lees altijd allerlei issues qua autonoom rijden en hoe ze dat denken te ondervangen. Maar volgens mij is het grootste issue de beveiliging van de communicatie tussen auto's.
pi_203311321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 23:40 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.

Ik lees altijd allerlei issues qua autonoom rijden en hoe ze dat denken te ondervangen. Maar volgens mij is het grootste issue de beveiliging van de communicatie tussen auto's.
Het was echt heel leuk om te lezen. In dat verhaal waren geen goede kanten het liep altijd fout af.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203311817
Snelheid, remkracht, stuurhoek, hellingshoek en of je je riem om had. En dat van de laatste secondes voor de crash, waarbij geen VIN wordt geregistreerd.

Niet heel spannend toch?

De snelheidswaarschuwing heb ik nu zelf aangezet met Waze. +10km te hard krijg ik een plingel.
.
pi_213659623
Vanaf 7 juli dit jaar.

Een piep gaat af zodra 1 kilometer te hard wordt gereden.
pi_213659921
Als ik het goed begrijp, komt er dus een verplicht waarschuwingssysteem en geen echte snelheidsbegrenzer.

Maar als ik er verder over nadenk, dan vraag ik me af wat er tegen zou zijn om ook personenauto's verplicht te voorzien van een snelheidsbegrenzer. Andere soorten voertuigen, vrachtwagens, bussen, brom- en snorfietsen, zijn allemaal verplicht begrensd op een bepaalde snelheid. Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:51:22 #96
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213660113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
Freude am fahren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213660114
De totalitaire infrastructuur is bijna af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213660221
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Freude am fahren.
Autorijden is beslist leuk. Ik heb zelf geen auto, maar de weinige keren dat ik af en toe auto rijd, beleef ik er ook plezier aan.

Hard rijden is voor mij niet het plezier van het autorijden. Maar als andere mensen daar plezier aan ontlenen, dan gun ik ze van harte dat plezier, maar niet op de openbare weg. Die is daar niet voor. Voor hard rijden bestaan er circuits.

Racecircuits hebben regelmatig publieksdagen waarop iedereen tegen betaling met de eigen auto over het circuit mag rijden. En dan mag je het gas net zo diep intrappen als je zelf wil.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:08:41 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213660362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik het goed begrijp, komt er dus een verplicht waarschuwingssysteem en geen echte snelheidsbegrenzer.

Maar als ik er verder over nadenk, dan vraag ik me af wat er tegen zou zijn om ook personenauto's verplicht te voorzien van een snelheidsbegrenzer. Andere soorten voertuigen, vrachtwagens, bussen, brom- en snorfietsen, zijn allemaal verplicht begrensd op een bepaalde snelheid. Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:09:39 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213660383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor hard rijden bestaan er circuits.
Met een verplichte begrenzer?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:14:32 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213660466
Pak ze Geert!!!
pi_213660470
Volgens de Europese regelgeving moet ISA op één van deze vier manieren geïmplementeerd worden:

1. Trapsgewijze akoestische waarschuwing
2. Trapsgewijze haptische waarschuwing (trilling)
3. Haptische feedback van het gaspedaal
4. Een snelheidsbegrenzer

Volgens mij hebben de meeste fabrikanten voor optie 1 gekozen.

Je kunt het systeem wel uitzetten maar bij iedere start moet het verplicht weer worden ingeschakeld. Hier staan meer details: https://www.autoweek.nl/a(...)e-dit-moet-je-weten/
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:20:44 #104
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213660540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:14 schreef AchJa het volgende:

Het zou me tegenwoordig overigens niks verbazen omdat het anders niet eerlijk is ofzo... _O-
Dat wordt de beuk erin :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213660838
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Met een verplichte begrenzer?
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.

Voor automobilisten die niet naar Zandvoort willen en in plaats daarvan de Bundesautobahn willen gebruiken om hard te rijden, zou je ook een systeem kunnen opzetten dat ze aan de grens de begrenzer uit kunnen laten zetten, en die bij terugkeer naar Nederland weer aan kunnen laten zetten.
  Forum Admin donderdag 23 mei 2024 @ 21:18:31 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213661235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:16 schreef Cilantro het volgende:
Volgens de Europese regelgeving moet ISA op één van deze vier manieren geïmplementeerd worden:

1. Trapsgewijze akoestische waarschuwing
2. Trapsgewijze haptische waarschuwing (trilling)
3. Haptische feedback van het gaspedaal
4. Een snelheidsbegrenzer

Volgens mij hebben de meeste fabrikanten voor optie 1 gekozen.

Je kunt het systeem wel uitzetten maar bij iedere start moet het verplicht weer worden ingeschakeld. Hier staan meer details: https://www.autoweek.nl/a(...)e-dit-moet-je-weten/
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren. 14.gif
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:33:21 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213661361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren. 14.gif
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.
Krekker is de bom!
  Forum Admin donderdag 23 mei 2024 @ 21:51:00 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213661575
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.
Klopt, maar dat is met AdBlue en roetfilters nu ook al zo. De pakkans is enorm klein.

Itt de twee die ik noem is dit weinig hardware. Die signalen kun je spoofen. Dit is echt een kulmaatregel die niet gaat werken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213661614
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213661628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
Dat hangt van de weg af. Er zit een GPS-volgsysteem in waarmee ook de maximumsnelheid wordt bepaald. In Nederland 101 km/uur op de snelweg. In de rest van de wereld minimaal 121 km/uur. Overigens gaat het om een piep en niet om een harde begrenzing.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213661806
Misschien gaan mensen nu minder rijden, dit ontmoedigt ten minste. Heb ik ten minste schone lucht
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:54:38 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213662771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren. 14.gif
quote:
De Europese Commissie verzamelt in de komende maanden en jaren informatie over het gebruik van de Intelligent Speed Assist van autofabrikanten. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar de mate waarin het systeem wordt uitgeschakeld en de mate waarin de maximumsnelheid (alsnog) wordt overschreden.
Die ratten gaan dus meekijken en afdwingende maatregelen verzinnen. Want iets terugdraaien gaat natuurlijk niet als de meerderheid het niet gaat gebruiken.

Is hier politiek wat tegen te doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:55:07 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213662776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:10 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Misschien gaan mensen nu minder rijden, dit ontmoedigt ten minste. Heb ik ten minste schone lucht
Daaaaaaaaaaaag.

Autos worden al verplicht electrisch. Ga maar huilen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:55:44 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213662777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:55 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 mei 2024 @ 23:57:06 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213662783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.
[..]
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.

Voor automobilisten die niet naar Zandvoort willen en in plaats daarvan de Bundesautobahn willen gebruiken om hard te rijden, zou je ook een systeem kunnen opzetten dat ze aan de grens de begrenzer uit kunnen laten zetten, en die bij terugkeer naar Nederland weer aan kunnen laten zetten.
Gewoon altijd uit.

Hobbybob automatische usb stick ofso. Fuck off met dit. Gevaarlijk ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213662854
Begrenzen op 50km en een helmplicht en fluorescerend hesje aan.
pi_213662910
Lekker klagen over privacy vanaf je smartphone :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213663611
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 23:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.
Welke partijen zijn tegen dit soort fratsen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213663739
Vanaf 7 juli 2024 moeten alle nieuwe auto's ook zijn voorzien van een aansluitpunt op het dashboard voor een alcoholslot.

https://www.ad.nl/auto/aa(...)lgend-jaar~a1d2ff53/
  vrijdag 24 mei 2024 @ 09:06:05 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213664038
https://obdappshop.de/Aud(...)switch-on-state.html

Mooi man. Nu al beschikbaar voor de vw groep.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')