Dat wordt de beuk erinquote:Op donderdag 23 mei 2024 20:14 schreef AchJa het volgende:
Het zou me tegenwoordig overigens niks verbazen omdat het anders niet eerlijk is ofzo...
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.quote:
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:16 schreef Cilantro het volgende:
Volgens de Europese regelgeving moet ISA op één van deze vier manieren geïmplementeerd worden:
1. Trapsgewijze akoestische waarschuwing
2. Trapsgewijze haptische waarschuwing (trilling)
3. Haptische feedback van het gaspedaal
4. Een snelheidsbegrenzer
Volgens mij hebben de meeste fabrikanten voor optie 1 gekozen.
Je kunt het systeem wel uitzetten maar bij iedere start moet het verplicht weer worden ingeschakeld. Hier staan meer details: https://www.autoweek.nl/a(...)e-dit-moet-je-weten/
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.
Klopt, maar dat is met AdBlue en roetfilters nu ook al zo. De pakkans is enorm klein.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar dan kom je op den duur wrs niet meer door de APK, boetes bij random controles en later automatische detectie die checkt of je auto wel de juiste (gps) signalen ontvangt en zendt.
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Helemaal niet. Pas wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt gaan ze dat ding eens uitlezen.
Dat hangt van de weg af. Er zit een GPS-volgsysteem in waarmee ook de maximumsnelheid wordt bepaald. In Nederland 101 km/uur op de snelweg. In de rest van de wereld minimaal 121 km/uur. Overigens gaat het om een piep en niet om een harde begrenzing.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is dus gemakkelijk uit te programmeren.
Die ratten gaan dus meekijken en afdwingende maatregelen verzinnen. Want iets terugdraaien gaat natuurlijk niet als de meerderheid het niet gaat gebruiken.quote:De Europese Commissie verzamelt in de komende maanden en jaren informatie over het gebruik van de Intelligent Speed Assist van autofabrikanten. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar de mate waarin het systeem wordt uitgeschakeld en de mate waarin de maximumsnelheid (alsnog) wordt overschreden.
Daaaaaaaaaaaag.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:10 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Misschien gaan mensen nu minder rijden, dit ontmoedigt ten minste. Heb ik ten minste schone lucht
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:55 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik vrees voor het ergste. Dit systeem kan voor van alles worden gebruikt. Zoals een CO2-belasting afhankelijk van het aantal gereden kilometers. En Netsplitter is me al voor geweest. Het rantsoeneren kan een volgende stap zijn (nog even onder voorbehoud van wettelijke complicaties), eventueel ook voor vliegreizen.
Gewoon altijd uit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij zo'n publieksdag van een racecircuit zou je het misschien zo kunnen regelen dat je de begrenzer kan laten uitschakelen zodra je op het circuit komt, en dat die bij het verlaten van het circuit weer ingeschakeld wordt. In principe zo iemand van het personeel van het racecircuit dat kunnen doen, maar als daar teveel mee gesjoemeld wordt en ze teveel auto's het circuit laten verlaten zonder de begrenzer weer aan te zetten, dan moet de politie het maar doen.
[..]
Wat mij betreft hoeft er niet per se op de wettelijk toegestane maximum snelheid begrensd te worden, maar mag daar best een zekere marge van 10 à 15 km/h bij genomen worden.
Voor automobilisten die niet naar Zandvoort willen en in plaats daarvan de Bundesautobahn willen gebruiken om hard te rijden, zou je ook een systeem kunnen opzetten dat ze aan de grens de begrenzer uit kunnen laten zetten, en die bij terugkeer naar Nederland weer aan kunnen laten zetten.
Welke partijen zijn tegen dit soort fratsen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 23:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijd dat je dus slim gaat stemmen aankomende 6 juni.
Dat is prima, misschien dat men dan sneller een alcoholslot kan krijgen als strafquote:Op vrijdag 24 mei 2024 08:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Vanaf 7 juli 2024 moeten alle nieuwe auto's ook zijn voorzien van een aansluitpunt op het dashboard voor een alcoholslot.
https://www.ad.nl/auto/aa(...)lgend-jaar~a1d2ff53/
Ik vind het wat lastig te vinden die voor deze shit hebben gestemd.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 07:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welke partijen zijn tegen dit soort fratsen?
Nee. Wordt al sinds 2018 niet meer gebruikt wegens de fraudegevoeligheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat is prima, misschien dat men dan sneller een alcoholslot kan krijgen als straf
Besturingssysteem van smartphone kan je makkelijk aanpassen zodat je privacy beter beschermd wordt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 00:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Lekker klagen over privacy vanaf je smartphone
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |