abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:05:28 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 20:08:23 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203305670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:48 schreef Accordtje het volgende:

Dat het uit te zetten is? Dat was een voorwaarde om het toe te passen in de auto's.
Bron?

quote:
Sinds 2018 is het ecall systeem verplicht in nieuwe auto's. In die auto's (en ook al in oudere auto's) zit een SIM kaart en daarmee is de auto feilloos uit te peilen. Dus als je je drukt maakt om privacy of het delen van data met de overheid dan ben je al wat aan de late kant.
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 20:33:49 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203306108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron?
[..]

Staat in het artikel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203306165
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:40:24 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203307296
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:33 schreef Netsplitter het volgende:
Staat in het artikel.
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.

Dus heeft het totaal geen meerwaarde...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:42:27 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203307338
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Dus als je hier tegen bent rij je kinderen in woonwijken met 120km/h dood of zo?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:06:58 #82
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_203307839
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Potentiële toekomstige wegmisbruikers doodrijden, misschien bevorder je daarmee de verkeersveiligheid wel.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:17:01 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203308031
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:37 schreef Mortaxx het volgende:
TS wil met 120 km/h door een woonwijk racen en kinderen doodrijden. Wat een domme sukkel
Nee, TS wil overvallers aanrijden omdat die ook wel eens zonder te kijken willen oversteken. Ga je in zo'n geval de automobilist de hemel in prijzen omdat de aangereden persoon een ongewenst iemand is? Of ben je consequent en ga je zo'n automobilist ook uitmaken voor domme sukkel?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203308722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan lezen ze het kastje uit. He, er staat een andere firmware op, er is mee gerommeld. APK afkeur.

Er zullen echt wel manieren komen om dat kastje "te saboteren". Alleen wat gebeurd er als je gepakt wordt.
In het minst ergste geval moet je zorgen dat alles weer normaal functioneert en laten controleren.
Als je een ongeluk krijgt en ze komen er achter dat je gerommeld hebt met dat kastje, kan de verzekering mogelijk zeggen dat je niet verzekerd was op dat moment. En dat je voor alle schade zelf op draait.

Als je 'm per rit uitzet en je krijgt een ongeluk mag je met een beetje pech gaan uitleggen waarom dat kastje uit stond. En als dat verhaal niet goed genoeg is, kan de verzekering ook zeggen: doei.

Daar gaan we heen met dit kastje...
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.
Dat verhaal begon ook met een student die de firmware had herschreven werd aangehouden voor controle en dan snel de auto weer in de oude settings moest krijgen voordat de agent bij hem was.

Het staat niet meer online maar Cory Docterow schrijft meer van dat soort verhalen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203308820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Moet ik straks ook mijn QR scannen om de auto te starten? Teveel verkeersboetes in een jaar en je auto start niet meer?

Natuurlijk is de QR straks gekoppeld aan je CO2 budget, dus als je maandelijks toegestane kilometers op zijn, gaat je auto niet meer open en mag je met de fiets of het OV.
Vrijheid: dàààààg!
Daarom geen qr code.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203308924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:52 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, want je kan het gewoon uitzetten
Per rit.

En het zal wel diep verstopt zitten in de menu structuur.
Hoort standaard na iedere start uit te staan als je het uitzet, niet na iedere rit.
En wat bepaalt de max snelheid? Een leessysteem in de auto wat nog lang niet goed werkt?

Graf eu. Je hebt er helemaal niks aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203309371
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 20:08 schreef AchJa het volgende:
E-call doet verder niks. Stuurt alleen maar een signaal met positie na een crash of na handmatige activatie. Verder niks... Dus totaal onvergelijkbaar.
E-call stuurt de tijd, de exacte locatie van de impact, twee eerdere locaties (voor bepalen rijrichting), het VIN-nummer, het type voertuig en type brandstof. Zelfs het aantal inzittenden wordt doorgegeven. Dus zelfs een in basis inactief E-call systeem verzameld al continue data dat bij een impact direct verzonden wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:40 schreef AchJa het volgende:
Had het zo snel niet gezien ondanks dat TS het ook meldde, moest ff op zoek naar een andere site ivm premium.

Dus heeft het totaal geen meerwaarde...
Aangezien je het kan uitzetten heeft het inderdaad geen meerwaarde. Het enige wat het waarschijnlijk oplevert is irritatie.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 23:26:39 #88
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203309456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Handig toch? Na de rit de info automatisch uploaden, dan kan kan het worden gematched met de dan geldende snelheidslimiet, vergeleken worden met de timing van stoplichten en posities van andere voertuigen op de weg en krijg je vanzelf alle boetes voor elk rit thuisgestuurd. :Y)
Ik weet het niet. Ik vind dit soort dingen eng. Er kan zich altijd een situatie voordoen dat even je snelheid verhogen je leven of die van een ander kan redden. Denk daarbij aan een noodzakelijke manoeuvre. Ik houd er zelf een redelijk holistische rijstijl op na. Af en toe hoppen in snelheid is, of in ieder geval de mogelijkheid daartoe, echt een must.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203309516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:59 schreef Red_85 het volgende:
Per rit.

En het zal wel diep verstopt zitten in de menu structuur.
Hoort standaard na iedere start uit te staan als je het uitzet, niet na iedere rit.
En wat bepaalt de max snelheid? Een leessysteem in de auto wat nog lang niet goed werkt?

Graf eu. Je hebt er helemaal niks aan.
Dat zal per fabrikant wel verschillen, net als het instellen van een rij-modus. Ik kan dat in het menu van de auto doen, maar ook via een knop.

Bepalen van de maximumsnelheid zal via combinatie van GPS en camera's met verkeersbord herkenning zijn. Dat is inderdaad lang niet altijd feilloos, dus dat zal ook de nodige irritatie opwekken.
pi_203309743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:48 schreef vipergts het volgende:
Ik heb ooit een een artikel gelezen over zelfrijdende auto's wat daar over ging cars wars heette dat. Een van de stellingen was dan wat als een repressief regime je auto hackt en vervolgens met jou erin op een groep betogers inrijdt.
Dat verhaal begon ook met een student die de firmware had herschreven werd aangehouden voor controle en dan snel de auto weer in de oude settings moest krijgen voordat de agent bij hem was.

Het staat niet meer online maar Cory Docterow schrijft meer van dat soort verhalen.
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.

Ik lees altijd allerlei issues qua autonoom rijden en hoe ze dat denken te ondervangen. Maar volgens mij is het grootste issue de beveiliging van de communicatie tussen auto's.
pi_203311321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 23:40 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Of wat dacht je van aanslagen op een regeringsleider of Koninklijke familie om maar een voorbeeld te noemen. Als auto's echt volledig autonoom gaan rijden dan moeten ze dus ook met elkaar kunnen communiceren. Die communicatie is uiteraard beveiligd, maar ik heb ooit de heel eenvoudige stelling gelezen: als je het kan beveiligen dan kan je het ook hacken. Dan hack je die specifieke auto en stuur je 'm van een klif af bijvoorbeeld.

Ik lees altijd allerlei issues qua autonoom rijden en hoe ze dat denken te ondervangen. Maar volgens mij is het grootste issue de beveiliging van de communicatie tussen auto's.
Het was echt heel leuk om te lezen. In dat verhaal waren geen goede kanten het liep altijd fout af.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203311817
Snelheid, remkracht, stuurhoek, hellingshoek en of je je riem om had. En dat van de laatste secondes voor de crash, waarbij geen VIN wordt geregistreerd.

Niet heel spannend toch?

De snelheidswaarschuwing heb ik nu zelf aangezet met Waze. +10km te hard krijg ik een plingel.
.
pi_213659623
Vanaf 7 juli dit jaar.

Een piep gaat af zodra 1 kilometer te hard wordt gereden.
pi_213659921
Als ik het goed begrijp, komt er dus een verplicht waarschuwingssysteem en geen echte snelheidsbegrenzer.

Maar als ik er verder over nadenk, dan vraag ik me af wat er tegen zou zijn om ook personenauto's verplicht te voorzien van een snelheidsbegrenzer. Andere soorten voertuigen, vrachtwagens, bussen, brom- en snorfietsen, zijn allemaal verplicht begrensd op een bepaalde snelheid. Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:51:22 #96
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213660113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
Freude am fahren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_213660114
De totalitaire infrastructuur is bijna af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213660221
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Freude am fahren.
Autorijden is beslist leuk. Ik heb zelf geen auto, maar de weinige keren dat ik af en toe auto rijd, beleef ik er ook plezier aan.

Hard rijden is voor mij niet het plezier van het autorijden. Maar als andere mensen daar plezier aan ontlenen, dan gun ik ze van harte dat plezier, maar niet op de openbare weg. Die is daar niet voor. Voor hard rijden bestaan er circuits.

Racecircuits hebben regelmatig publieksdagen waarop iedereen tegen betaling met de eigen auto over het circuit mag rijden. En dan mag je het gas net zo diep intrappen als je zelf wil.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:08:41 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213660362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik het goed begrijp, komt er dus een verplicht waarschuwingssysteem en geen echte snelheidsbegrenzer.

Maar als ik er verder over nadenk, dan vraag ik me af wat er tegen zou zijn om ook personenauto's verplicht te voorzien van een snelheidsbegrenzer. Andere soorten voertuigen, vrachtwagens, bussen, brom- en snorfietsen, zijn allemaal verplicht begrensd op een bepaalde snelheid. Waarom zou de personenauto hiervan uitgezonderd moeten blijven?
En op wat voor snelheid moet er dan begrensd worden? En als ik in Duitsland ga rijden kan ik met een Nederlandse auto dan niet harder dan 130 ofzo?
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:09:39 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213660383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor hard rijden bestaan er circuits.
Met een verplichte begrenzer?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')