abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203280306



[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203280307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:23 schreef falling_away het volgende:
Al geeft v Dissel wel aan dat de modellen nog steeds te pessimistisch zijn.. maar hij blijft manen tot voorzichtigheid.
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280308
JaapGod
pi_203280318
Nog even twee weekjes aankijken jongens
pi_203280321
Geen enkele zelfreflectie. Kan Jaap ook uitleggen dat het model geen voorspellende waarde had afgelopen maanden?
pi_203280327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Inderdaad, op basis van modellen uit het verleden kunnen ze beter uitgaan van 25% (of lager) in plaats van 50% van de prognoses.
Alpha kenny one
pi_203280329
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:27 schreef zoost het volgende:
Geen enkele zelfreflectie. Kan Jaap ook uitleggen dat het model geen voorspellende waarde had afgelopen maanden?
Model klopte vrij aardig.

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280331
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Als de pandemie mij iets geleerd heeft dan is het wel dat de gemiddelde Nederlander overal verstand van heeft,
pi_203280343
Horeca gewoon open tot minimaal 20u aub
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203280346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Het RIVM gaat er dus vanuit dat in deze fase (richting eind Januari) plots wel heel veel mensen boven de 50 besmet raken en het boosterpercentage in die leeftijdsgroepen amper iets gaat doen om opnames te voorkomen?
Lijkt me heel raar als dat uitkomt inderdaad.

'Zo ziet afnemende relevantie er uit'.
@trein2000 .
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Horeca gewoon open tot minimaal 20u aub
Jij bent positief :)
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:29:54 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_203280361
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zijn er nu <300 :'(
In de UK is het sinds december niet meer boven de 900 uitgekomen en is er van een stijging uberhaupt geen sprake, je kunt zelfs zeggen dat 2 weken nadat Omikron echt dominant werd er zelfs een lichte daling is (want gedaald van 900 naar 700 in een maand tijd. Dus no way dat wij naar de 700 gaan)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 20-01-2022 10:35:22 ]
pi_203280377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:27 schreef falling_away het volgende:

[..]
Inderdaad, op basis van modellen uit het verleden kunnen ze beter uitgaan van 25% (of lager) in plaats van 50% van de prognoses.
Je zou allicht meerdere grafieken kunnen presenteren. Want blijkend uit de technische briefing maken ze wel degelijk gebruik van inzichten uit het buitenland (de suggestie dat ze dat niet doen vind ik vrij lachwekkend overigens). Ik snap dat het lastig is een precies getal erop te plakken (is het 30%? 50%? 70%?), maar dát het minder is lijkt me inmiddels wel vast staan.

Vind het wel opmerkelijk dat ze dan zeggen 'we weten het getal niet precies dus nemen we een getal waarvan we vrijwel zeker weten dat het niet klopt en te pessimistisch is'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Model klopte vrij aardig.
LOL

  donderdag 20 januari 2022 @ 10:31:41 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_203280386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Het RIVM houdt vast aan dit soort grafiekjes, terwijl de Belgische tegenhanger dit keihard uitlacht.
Een beetje teleurstelling over dit grafiekje. Normaal heeft Jaap er één waarbij de Y-as door het dak gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)et-eindspel-begonnen

We hebben ook echt geen geluk met zo'n Marino van Zelst hè. :')

Wat een lul.
Late reactie, maar wat hebben 'we' met hem van doen. Dat is iemand die ergens een baantje heeft gekregen op dit gebied door 2 jaar bijdehand te twitteren. En nu ook gewoon een stem langs de zijlijn is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203280387
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]
LOL

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:29 schreef Blik het volgende:

[..]
In de UK is het sinds december niet meer boven de 900 uitgekomen en is er van een stijging uberhaupt geen sprake, je kunt zelfs zeggen dat 2 weken nadat Omikron echt dominant werd er zelfs een lichte daling is (want gedeeld van 900 naar 700 in een maand tijd. Dus no way dat wij naar de 700 gaan
700/60 miljoen = 11,6 * 17 miljoen = 198 nou daar zitten we bijna.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203280403
quote:
11s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef OProg het volgende:

[..]
Een beetje teleurstelling over dit grafiekje. Normaal heeft Jaap er één waarbij de Y-as door het dak gaat.
[..]
Late reactie, maar wat hebben 'we' met hem van doen. Dat is iemand die ergens een baantje heeft gekregen op dit gebied door 2 jaar bijdehand te twitteren. En nu ook gewoon een stem langs de zijlijn is.
Marino leeft het liefst met een vissenkom op zijn hoofd
pi_203280409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
700/60 miljoen = 11,6 * 17 miljoen = 198 nou daar zitten we bijna.
Deze man doet rekenen
pi_203280410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]
LOL

[ afbeelding ]
We zouden dus eigenlijk al op 3000 ziekenhuisopnames moeten zitten.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:33:56 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_203280417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Model klopte vrij aardig.

[ afbeelding ]
Ze gebruiken dus wel de juiste getallen om het R-getal te voorspellen, maar dan kunnen ze toch ook de juiste getallen gebruiken om druk op de zorg te bepalen. Ze maken mij niet wijs dat die data er niet is vanuit andere landen
pi_203280418


Die groene en blauwe lijnen... dit kan toch allemaal echt niet meer. Dat zou betekenen dat in elk land met horeca en winkels open overdag (kortom, iedereen behalve wij) de lijken zo'n beetje op straat hadden moeten liggen. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen, ergo :')
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:34:24 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280424
Dit is nu ongeveer de derde of vierde keer dat ik denk dat het einde in zicht is en dat we er bijna van af zijn.

Hoe groot is de kans dat we met Kerst ‘22 weer in een lockdown zitten en allemaal zeggen “zijn we er toch weer ingetrapt?”
pi_203280426
Jaap:
Het advies wat wij hadden gegeven is om detailhandel op afspraak te openen omdat we daar eigenlijk liever nog wat regels hadden gezien.

Ok duidelijk man :')14.gif
pi_203280429
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar als een model geen voorspellende waarde heeft voor de belangrijkste voorspelling, dan klopt het model / de aannames niet. Hihaho.
pi_203280433
'We weten het niet en daarom gaan we uit van het meest pessimistische scenario' terwijl er al zoveel bekend is vanuit het buitenland.
pi_203280440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Anton91 het volgende:
Jaap:
Het advies wat wij hadden gegeven is om detailhandel op afspraak te openen omdat we daar eigenlijk liever nog wat regels hadden gezien.

Ok duidelijk man :')[ afbeelding ]
Serieus? Zei v Dissel dat?
Dan weet je wel hoe het OMT advies eruit gaat zien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203280442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Serieus? Zei v Dissel dat?
Dan weet je wel hoe het OMT advies eruit gaat zien.
Dat ging juist over het laatste OMT-advies...
pi_203280450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:33 schreef Blik het volgende:

[..]
Ze gebruiken dus wel de juiste getallen om het R-getal te voorspellen, maar dan kunnen ze toch ook de juiste getallen gebruiken om druk op de zorg te bepalen. Ze maken mij niet wijs dat die data er niet is vanuit andere landen
Je ziet vanaf de opkomst van omikron dat het model wel degelijk lijkt af te wijken van de realiteit. Dat doet vermoeden dat je je parameters aan moet passen. Met het model an sich is dus niet zoveel mis, wel met de getallen die ze er nu in pluggen.

Iets wat ze zelf ook wel weten, dus daarom snap ik de ophef ook echt niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:36:45 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203280451
Goedemorgen allemaal. Ik kijk niet naar de technische briefing, maar uit de reacties hier begrijp ik dat het weer een pareltje is.

Voorts een spoedig herstel gewenst aan @Jor_Dii en @Leonos
pi_203280452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat ging juist over het laatste OMT-advies...
Oh oke. ik luister niet momenteel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203280454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Serieus? Zei v Dissel dat?
Dan weet je wel hoe het OMT advies eruit gaat zien.
Ging over het laatste OMT advies maar de manier waarop hij dat zei vond ik nogal :')
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:37:44 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203280460
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, maar als een model geen voorspellende waarde heeft voor de belangrijkste voorspelling, dan klopt het model / de aannames niet. Hihaho.
Nu ben ik maar een Ben Burger, maar ik zie een model met een onzekerheidsmarge en een mediaan, waarvan de realiteit ver buiten het model ligt.

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet lezen, maar misschien kan DS dat nog even duiden met een stukje modellenlezen 101
pi_203280462
Ze gaan wel kritisch kijken naar de quarantaineregels, of daar versoepelingen mogelijk zijn.

Ook op de scholen.
pi_203280463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Mondkapje het volgende:
'We weten het niet en daarom gaan we uit van het meest pessimistische scenario' terwijl er al zoveel bekend is vanuit het buitenland.
Klopt, er is bijvoorbeeld bekend dat in de landen om ons heen twee tot vijf keer zoveel mensen in het ziekenhuis liggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280472
Ik zit van dissel te kijken. Daar kwam eerder een slide voorbij waar op stond dat 600.000 mensen nog niet beschermd zijn en/of nog covid gaan doormaken.

Paar slides verder voor Omikron dat 0,1% op de ic komt.

600.000 x 0,001 = 600 mensen die nog op de IC gaan komen.

Alles open!!!@

[ Bericht 1% gewijzigd door vosss op 20-01-2022 10:58:32 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203280474
Koploper meest soepele quarantaineregels van Europa? Klopt dat?
pi_203280475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goedemorgen allemaal. Ik kijk niet naar de technische briefing, maar uit de reacties hier begrijp ik dat het weer een pareltje is.

Voorts een spoedig herstel gewenst aan @:Jor_Dii en @:Leonos
Dit is lief! :*
pi_203280478
vDissel vindt dat wel altijd koploper met soepele regels zijn geweest. En daar zitten grenzen aan.
pi_203280479
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:37 schreef Gunner het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik het anders moet lezen, maar misschien kan DS dat nog even duiden met een stukje modellenlezen 101
Begin met het tegen het licht houden van de aannames van het model.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Piles het volgende:
vDissel vindt dat wel altijd koploper met soepele regels zijn geweest. En daar zitten grenzen aan.
Met de quarantaineregels, belangrijke nuance.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Van Dissel kan zeggen wat hij wil, de goegemeente kijkt alleen naar de grafiek, pikt er de mediane lijn uit en roept "Van Dissel zegt 700 mensen op de IC, hihaho!"

Gewoon geen enkel benul van hoe je dit soort modelleringsstudies moet interpreteren.
Sorry hoor, maar het model wat gebezigd is eind december om dit land in een allesverschroeiende lockdown te schoppen, zat er een factor 6 tot 10 naast. Dat huidige grafiekje is aangepast zodat de werkelijke situatie in dat model past.
Zoals in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:58 schreef Mondkapje het volgende:
Wallinga berekende vorige week dat met de huidige versoepelingen er begin maart alsnog 1500 coronapatiënten op de IC zouden kunnen belanden, veel meer dan de ziekenhuizen aankunnen. Maar, zo tekende hij toen al aan, het gaat hierbij om een "te pessimistisch" scenario. Er is onder meer niet meegerekend dat omikronpatiënten mogelijk minder lang op de IC liggen dan deltapatiënten.
https://nos.nl/artikel/24(...)et-eindspel-begonnen

Dat kan je een eufemisme noemen.

Langetermijnvisie: we gaan voortaan uit van meer reëlere scenario's en niet meer van overdreven doemscenario's.
Terwijl er al zoveel bekend is over deze mutatie dat dit dus absoluut niet het geval is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280498
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Met de quarantaineregels, belangrijke nuance.
Scherp ^O^
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:22 #44
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203280510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Iets wat ze zelf ook wel weten, dus daarom snap ik de ophef ook echt niet.
Als je dat weet dan moet je er geen beleid op gaan maken. Er is ophef omdat er zaken, mensen, etc kapot gaan aan een model wat misschien wel kan kloppen, maar geen enkel raakvlak meer heeft met de werkelijkheid, al helemaal niet als je even over de grenzen gaat kijken.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203280511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:33 schreef Oriente het volgende:

[..]
Deze man doet rekenen
Hoe is het met je grootouders?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203280514
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Terwijl er al zoveel bekend is over deze mutatie dat dit dus absoluut niet het geval is.
Destijds was dat allesbehalve een gegeven.

Uit Denemarken en het VK kwamen ze met dezelfde modellen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je ziet vanaf de opkomst van omikron dat het model wel degelijk lijkt af te wijken van de realiteit. Dat doet vermoeden dat je je parameters aan moet passen. Met het model an sich is dus niet zoveel mis, wel met de getallen die ze er nu in pluggen.

Iets wat ze zelf ook wel weten, dus daarom snap ik de ophef ook echt niet.
Een model wat iets achteraf kan verklaren is leuk, maar we gebruiken het model om de toekomst te voorspellen. Als je er dan behoorlijk naast zat, dan is het goed om dat vooraf ook te stellen, en te waarschuwen dat je geen beleid moet maken op basis van dit model.
pi_203280518
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]
LOL

[ afbeelding ]
Ja, echt.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:42:08 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280522
Denemarken 50 op de IC. Daar dalen ze ook lekker door. _O_
pi_203280527
Kijkend naar VK en DK is omnikron 40% minder ziekenhuisopnames in vergelijking met Delta. Aldus Jaap.

Dus met veel meer besmettingen nog steeds een probleem.
pi_203280533
Agema heeft het model bij de hand met de gele werkelijkheidslijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203280535
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Anton91 het volgende:
Jaap:
Het advies wat wij hadden gegeven is om detailhandel op afspraak te openen omdat we daar eigenlijk liever nog wat regels hadden gezien.

Ok duidelijk man :')[ afbeelding ]
:wtf:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:43:17 #53
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:42 schreef Piles het volgende:
Kijkend naar VK en DK is omnikron 40% minder ziekenhuisopnames in vergelijking met Delta. Aldus Jaap.

Dus met veel meer besmettingen nog steeds een probleem.
En hoeveel minder IC? 80-90%?
pi_203280541
Ha nu wordt van Dissel geconfronteerd met het vorige model :D
Alpha kenny one
pi_203280545
Mooi van Agema, dat ze wijst op de enorme verkeerde inschattingen.
Niet alles voor zoete koek slikken.
pi_203280548
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En hoeveel minder IC? 80-90%?
Niet gehoord in de samenvatting net.
pi_203280553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef zoost het volgende:

[..]
Een model wat iets achteraf kan verklaren is leuk, maar we gebruiken het model om de toekomst te voorspellen. Als je er dan behoorlijk naast zat, dan is het goed om dat vooraf ook te stellen, en te waarschuwen dat je geen beleid moet maken op basis van dit model.
Je geeft orden van grootten aan met een model. Gebaseerd op aannames.

edit: Agema stelt nu exact dezelfde vraag. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280554
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef vosss het volgende:
Ik zit van dissel te kijken. Daar kwam eerder een slide voorbij waar op stond dat 600.000 mensen nog niet beschermd zijn en/of nog covid gaan doormaken.

Paar slides verder voor Omikron dat 0,1% op de ic komt.

600.000 x 0,01 = 600 mensen die nog op de IC gaan komen.

Alles open!!!@
Je maakt een grapje, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203280557
"Een model is maar zo goed als de aannames". Bedankt Jaap :P
pi_203280558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Destijds was dat allesbehalve een gegeven.

Uit Denemarken en het VK kwamen ze met dezelfde modellen.
Als in de eerste instantie doomscenario's naar boven komen, moet je daar op acteren, dat begrijpt iedereen, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je (te) lang vast blijft houden aan het pessimistische scenario, terwijl je allang weet dat de situatie veel optimistischer is (door o.a. informatie uit andere landen)

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:44:49 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_203280564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, er is bijvoorbeeld bekend dat in de landen om ons heen twee tot vijf keer zoveel mensen in het ziekenhuis liggen.
Bij mijn weten is de bottleneck vooralsnog altijd de IC-capaciteit geweest en niet perse het aantal bedden in de ziekenhuizen. Weer het voorbeeld van de UK aanhalen, IC-bezetting in de UK is vanaf 1 december tot nu gedaald van 900 -> 700
pi_203280565
Waarom bent u van Delta uitgegaan? Terwijl we met Omikron zaten?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:45:06 #63
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280568
quote:
81s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Dit is nu ongeveer de derde of vierde keer dat ik denk dat het einde in zicht is en dat we er bijna van af zijn.

Hoe groot is de kans dat we met Kerst ‘22 weer in een lockdown zitten en allemaal zeggen “zijn we er toch weer ingetrapt?”
We trappen nergens in het overkomt ons gewoon tot nu toe en in de toekomst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280570
wat een LULverhaal van van Dissel.. alleen Nederland ging uit van dezelfde ziekmakendheid, de rest van de wereld niet. hoop dat er een vervolgvraag komt.
Alpha kenny one
pi_203280587
Blijven roepen dat ze geen enkel idee hadden wat Omikron kon gaan betekenen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:46:11 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280589
Van Dissel: modellering is gebaseerd op vergelijkbare ziekmakendheid.

Wel grappig dat ze allemaal scenario’s doorrekenen qua maatregelen, maar dan niet verschillende ziekmakende vermogens in verschillende scenario’s meenemen. Er waren toen toch al genoeg aanwijzingen over een lagere ziekmakendheid.
pi_203280594
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:45 schreef falling_away het volgende:
wat een LULverhaal van van Dissel.. alleen Nederland ging uit van dezelfde ziekmakendheid, de rest van de wereld niet. hoop dat er een vervolgvraag komt.
Modelleringsunits in het VK en Denemarken kwamen met dezelfde aantallen hoor. Dat zegt Van Dissel terecht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280595
Jaap geeft gewoon toe dat de prognose te pessimistisch was. ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203280598
Model is voorzichtiger ingezet, omdat de ziekenhuisbezetting nog hoog was. Dat vind ik wel gek, dat je je model daarop inricht :{
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:46:47 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203280599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Jaap geeft gewoon toe dat de prognose te pessimistisch was. ^O^
Ja, dat kan ook moeilijk anders :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203280600
Nog steeds beweren dat de aannames de beste waren die ze konden doen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:47:12 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203280606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef Piles het volgende:
Model is voorzichtiger ingezet, omdat de ziekenhuisbezetting nog hoog was. Dat vind ik wel gek, dat je je model daarop inricht :{
Dan ben je bezig met beleid maken ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Miss 200.000.000! donderdag 20 januari 2022 @ 10:47:15 #73
367000 roos94
pi_203280607
Ik heb vanochtend de booster gehad, komt deze ook in je corona app of niet?
pi_203280614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef roos94 het volgende:
Ik heb vanochtend de booster gehad, komt deze ook in je corona app of niet?
Ja, wel zelf even toevoegen
pi_203280615
JaapGod wordt gesloopt
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:47:53 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203280617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef roos94 het volgende:
Ik heb vanochtend de booster gehad, komt deze ook in je corona app of niet?
Ja moet je er zelf inladen (vaccinatie toevoegen en inloggen in je app met DigiD)
  Miss 200.000.000! donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:06 #77
367000 roos94
pi_203280619
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ja, wel zelf even toevoegen
Gedaan maar er komt niks bij
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:13 #78
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280621
Het blijven wetenschappers. Lagere ziekmakendheid was nog niet aangetoond en daarmee dus niet relevant voor de modellen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:20 #79
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203280624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Jaap geeft gewoon toe dat de prognose te pessimistisch was. ^O^
Wat fantastisch nieuws!
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203280628
We gaan nog steeds voorbij aan het punt dat ondanks dat de lockdown niet nodig was, dat we nog steeds niet terug zijn bij de situatie van de avond-lockdown
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:33 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_203280630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Modelleringsunits in het VK en Denemarken kwamen met dezelfde aantallen hoor. Dat zegt Van Dissel terecht.
Ja, dat is ook het punt niet. Logisch dat je in december een stuk voorzichtiger bent. Maar we zijn nu letterlijk 4 weken verder en we houden nog steeds vast aan pessimistische cijfers en "Delta-waarheden" die niet van toepassing zijn op Omikron
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:43 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_203280632
Naja, natuurlijk kan je naar 'het buitenland' kijken. Maar zo lang je eigenlijk niet weet wat het nieuwe speelveld is kan je niet gewoon je eindgetal door drie delen. Het pakt alleen nu een beetje onverwacht uit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:44 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203280633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gedaan maar er komt niks bij
Staat vanavond pas in het systeem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203280634
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Zwansen het volgende:
Het blijven wetenschappers. Lagere ziekmakendheid was nog niet aangetoond en daarmee dus niet relevant voor de modellen.
Eens, maar hij noemde als 2e reden:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef Piles het volgende:
Model is voorzichtiger ingezet, omdat de ziekenhuisbezetting nog hoog was. Dat vind ik wel gek, dat je je model daarop inricht :{
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:49 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203280635
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gedaan maar er komt niks bij
Als je vanochtend pas bent geweest zou ik het morgen nog eens proberen. Moeten ze het nog even verwerken gok ik.
pi_203280636
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Zwansen het volgende:
Het blijven wetenschappers. Lagere ziekmakendheid was nog niet aangetoond en daarmee dus niet relevant voor de modellen.
Zoveel feiten uit het buitenland waren al bekend. Maar het zou allemaal niet voor Nederland gelden, ik vind dat niet wetenschappelijk.
pi_203280637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gedaan maar er komt niks bij
Kan paar uurtjes duren, bij mij kon ik aan eind van de avond de booster laden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203280644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gedaan maar er komt niks bij
Vanavond nog eens proberen :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203280649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:46 schreef Piles het volgende:
Model is voorzichtiger ingezet, omdat de ziekenhuisbezetting nog hoog was. Dat vind ik wel gek, dat je je model daarop inricht :{
Nee, het model is wat het is, daar is 'ie ook niet op gericht.

Hoe hoog je ziekenhuisbezetting is heeft invloed op hoeveel waarde je hecht aan de onzekerheid rondom het model. Dus 'we krijgen signalen uit Zuid-Afrika dat omikron minder ziekmakend is' betekent niet 'het IS minder ziekmakend', dus hoeveel risico kun je daar mee nemen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280654
"Ons model wordt internationaal geaccepteerd". O, dan is het goed.
pi_203280662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, het model is wat het is, daar is 'ie ook niet op gericht.
Hij zei het letterlijk als 2e reden net :')
pi_203280663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Destijds was dat allesbehalve een gegeven.

Uit Denemarken en het VK kwamen ze met dezelfde modellen.
Vanaf het begin was het al duidelijk dat deze mutatie voor een stuk minder opnames zou zorgen.
Direct vanuit ZA kwamen de doctoren met 'mildere variant'

Geen enkel argument voor lockdowns en maatregelen houdt stand. Niets. Alles is onderuit gehaald en nog blijf je vasthouden aan je eigen argumentatie.
Heb je niet door dat dit gewoon klaar is en we direct van de maatregelen af moeten? Brengt meer schade toe aan de maatschappij dan het in de zorg oplevert.

Maar blijf vooral vasthouden aan doempredikers als v dissel, van zelst, yorick en wallinga. Werkelijk, alles wat ze zeggen tegenwoordig moet je met een factor 5 tot 10 verminderen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280664
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Zwansen het volgende:
Het blijven wetenschappers. Lagere ziekmakendheid was nog niet aangetoond en daarmee dus niet relevant voor de modellen.
Het is nog niet aangetoond dat corona ook ziekmakend is voor de mens. En het is nog niet aangetoond dat het naar Nederland komt.

gr gr. RIVM januari 2020
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:50:09 #94
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef roos94 het volgende:
Ik heb vanochtend de booster gehad, komt deze ook in je corona app of niet?
Na 24 uur kun je die in je app toevoegen.
LOL spuit ellef... :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280668
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Blik het volgende:

[..]
Ja, dat is ook het punt niet. Logisch dat je in december een stuk voorzichtiger bent. Maar we zijn nu letterlijk 4 weken verder en we houden nog steeds vast aan pessimistische cijfers en "Delta-waarheden" die niet van toepassing zijn op Omikron
Blijkbaar denken ook zijn buitenlandse collega's daar anders over.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280669
Duurt het momenteel 12-24 uur voordat je de uitslag hebt of een stuk langer?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:50:16 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zoveel feiten uit het buitenland waren al bekend.
Bij het begin van de lockdown was dat echt nog niet zo. Er waren aanwijzingen bijvoorbeeld uit Z-A, maar ook daar zaten nog haken en ogen aan.
pi_203280673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je maakt een grapje, toch?
Ik ben net wakker. 0,1% van 600.000 is toch 600? :@

Ok dat er ook nog een paar gevaccineerden en geboosterde mensen bij komen soit. Dat vaccin werkt toch prima. Dus dat zal het probleem dan ook niet zijn.

En met dat gegeven zie ik niet in hoe hij tot die nieuwe grafiek komt. 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203280686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vanaf het begin was het al duidelijk dat deze mutatie voor een stuk minder opnames zou zorgen.
Direct vanuit ZA kwamen de doctoren met 'mildere variant'
Dit is natuurlijk flinterdun bewijs. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:51:28 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203280692
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Duurt het momenteel 12-24 uur voordat je de uitslag hebt of een stuk langer?
Wisselt. Ik had na ongeveer 8 uur de uitslag. Mijn vrouw moest langer wachten maar wel binnen 24H.
pi_203280695
'Ongelooflijke slechte cijferbrij', die kan hij in zijn zak steken.
pi_203280696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Na 24 uur kun je die in je app toevoegen.
LOL spuit ellef... :D
Spuit 11, dat duurt nog wel 2 jaar
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:51:45 #103
14505 OProg
A Life in Music
pi_203280700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Duurt het momenteel 12-24 uur voordat je de uitslag hebt of een stuk langer?
Bij een collega duurde het 20 uur geloof ik.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203280701
Jaap fearmonger mag met pension, die man is al genoeg belast. btw, Fleurtje is een woest aantrekkelijke MILF, grrrr
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:34 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280719
Weet niet of ik er nu om lachen of huilen moet dat van Dissel gewoon net doet of er niks aan de hand is met hun modellen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef falling_away het volgende:
Ha nu wordt van Dissel geconfronteerd met het vorige model :D
Toch maar even terugkijken, hiervan wil ik wel even genieten.
pi_203280728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:52 schreef deedeetee het volgende:
Weet niet of ik er nu om lachen of huilen moet dat van Dissel gewoon net doet of er niks aan de hand is met hun modellen.
Dat vind ik wel het ergste, ipv dat ie toegeeft dat het voortaan anders moet.
pi_203280732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Toch maar even terugkijken, hiervan wil ik wel even genieten.
Weinig vuurwerk hoor :)
pi_203280735
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Zwansen het volgende:
Het blijven wetenschappers. Lagere ziekmakendheid was nog niet aangetoond en daarmee dus niet relevant voor de modellen.
Alleen in NL is dat denk ik dan nog niet aangetoond.

Ofsoiets.

Really.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vanaf het begin was het al duidelijk dat deze mutatie voor een stuk minder opnames zou zorgen.
Direct vanuit ZA kwamen de doctoren met 'mildere variant'
Data uit Zuid-Afrika is lastig te gebruiken, onder meer doordat de bevolking daar veel jonger is. Het eerlijke antwoord was eigenlijk dat ze geen idee hadden en dan maar voor het gemak van het ergste scenario uitgingen en daarbij gemakshalve maar even vergaten dat ze daarmee een groot deel van Nederland financieel slopen.

quote:
Geen enkel argument voor lockdowns en maatregelen houdt stand. Niets. Alles is onderuit gehaald en nog blijf je vasthouden aan je eigen argumentatie.
Heb je niet door dat dit gewoon klaar is en we direct van de maatregelen af moeten? Brengt meer schade toe aan de maatschappij dan het in de zorg oplevert.
Eens, inmiddels is het wel duidelijk dat een enorme besmettingsgolf van Omikron niet leidt tot een golf aan (ic)-opnames.
pi_203280748
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is nog niet aangetoond dat corona ook ziekmakend is voor de mens. En het is nog niet aangetoond dat het naar Nederland komt.

gr gr. RIVM januari 2020
er vliegen geen vliegtuigen uit wuhan naar nl

gr, Jaap
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:54:22 #112
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef THEFXR het volgende:
Jaap fearmonger mag met pension, die man is al genoeg belast. btw, Fleurtje is een woest aantrekkelijke MILF, grrrr
Onbegrijpelijk dat iemand als Agema bij zo’n koekwaus als Geert wil blijven.
pi_203280760
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]
er vliegen geen vliegtuigen uit wuhan naar nl

gr, Jaap
Carnaval vier je in kleine groepjes *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203280777
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ben net wakker. 0,1% van 600.000 is toch 600? :@

Ok dat er ook nog een paar gevaccineerden en geboosterde mensen bij komen soit. Dat vaccin werkt toch prima. Dus dat zal het probleem dan ook niet zijn.

En met dat gegeven zie ik niet in hoe hij tot die nieuwe grafiek komt. 8)7
Ah ja, maar 0,1 x 600.000 is geen 600.

0,1% van 600.000 is dat inderdaad wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:56:07 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203280778
Ik ben ff schijten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203280785
Goede vragen.
pi_203280789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
Ik ben ff schijten
:D
Ze stelt wel een goeie vraag :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 januari 2022 @ 10:57:19 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203280797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]
LOL

[ afbeelding ]
Ik blijf dit geweldig vinden :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203280799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:56 schreef Piles het volgende:

[..]
:D
Ze stelt wel een goeie vraag :)
wedden dat ze goed kan verhoren?
pi_203280803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:56 schreef Piles het volgende:

[..]
:D
Ze stelt wel een goeie vraag :)
Zeker, uiteindelijk wil je eenzelfde soort vaccinatiestrategie hanteren als bij griep.
pi_203280804
'Riskant', vindt Van Dissel.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:57:59 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203280811
Maar zijn wij nou het debiele broertje van Europa?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:58:15 #123
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203280814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zijn wij nou het debiele broertje van Europa?
Ja.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203280815
Jaap met een heel lulverhaal

Geen concreet antwoord
pi_203280819
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:57 schreef Mondkapje het volgende:
'Riskant', vindt Van Dissel.
hij verliest altijd in het casino?
pi_203280821
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Jaap met een heel lulverhaal

Geen concreet antwoord
Idd, ik snap helemaal niks van dit verhaal _O-
pi_203280825
Die risico's rekenen wij voor u uit

Tja, die berekeningen kennen wij inmiddels.
pi_203280826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar zijn wij nou het debiele broertje van Europa?
Nee want we staan er behoorlijk goed op kijkende naar de ziekenhuizen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203280827
Wat kan die man ouwehoeren. Kom eens tot je punt.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:59:21 #130
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280829
De risico 's rekenen we voor u uit. Jaap echt je kunt beter zwijgen :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk flinterdun bewijs. 8)7
Vanaf het begin was er geen enkel bewijs wat een fundament voor de totale paniekreactie goedpraat die begin december door europa ging en de NLse lockdown goedpraatte. Achteraf gezien.

Met dat gegeven en alles wat er bij is gekomen waaruit blijkt dat O milder is welke in de tussentijd bekend zijn geworden, kan je gewoonweg niet meer vasthouden aan de oude modellen. De nieuwe grafiek is zelfs aangepast aan de huidige situatie. Alle fundamenten voor de hoge paniekpiek die er nu op staan + de reden om nog langer aan maatregelen te moeten blijven zitten ontbreken volledig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280833
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef Mondkapje het volgende:
'Ongelooflijke slechte cijferbrij', die kan hij in zijn zak steken.
Wie heeft dat gezegd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203280848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:42 schreef zalkc het volgende:
Agema heeft het model bij de hand met de gele werkelijkheidslijn.
En Agema is nu juist niet degene die deze discussie moet voeren. Want die snapt zelf ook niks van statistiek.

Zelfde geldt voor van Haga.
pi_203280851
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Vanaf het begin was er geen enkel bewijs wat een fundament voor de totale paniekreactie goedpraat die begin december door europa ging en de NLse lockdown goedpraatte. Achteraf gezien.
Achteraf gezien ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:01:05 #135
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203280852
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En Agema is nu juist niet degene die deze discussie moet voeren. Want die snapt zelf ook niks van statistiek.

Zelfde geldt voor van Haga.
Wie snapt het wel volgens jou dan?
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203280857
Bla bla bla - 'behoorlijk hoge aantallen die we nauwelijks aankunnen'- (als niet wordt gedaan wat wij zeggen). Terwijl dat allemaal doemvoorspellingen zijn, hij houdt zich niet sec aan de feiten.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:02:43 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280872
Kerel wij schrikken echt nergens meer van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Wie snapt het wel volgens jou dan?
Het FOK OMT. Agema snapte ook niet dat als er 50% gevaccineerden en 50% ongevaccineerden in de ziekenhuizen lagen met een volledig gevaccineerd percentage van 85% dat de kans dan veel groter was om als niet gevaccineerde in het ziekenhuis te komen.

Wil niet zeggen dat ze geen punt heeft met deze grafiek.
pi_203280886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En Agema is nu juist niet degene die deze discussie moet voeren. Want die snapt zelf ook niks van statistiek.

Zelfde geldt voor van Haga.
Het waren heldere vragen, met een verwarrend antwoord.
pi_203280888
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:31 schreef zoost het volgende:

[..]
LOL

[ afbeelding ]
Alle scenario's geven komende weken de piek aan.

Komende 2 weken worden cruciaal.
pi_203280890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe is het met je grootouders?
Negatief getest en grotendeels hersteld _O_ OmikronGod

(Thanks voor het vragen)
pi_203280896
Maar van Dissel zegt dat er dubbel zoveel mensen in Denemarken in het ziekenhuis liggen? Dat klopt toch niet?
pi_203280899
0,1% op de IC met Omikron.

Op 17,5 miljoen mensen hebben we het dan over 17.500 in totaal. Echter, heel erg veel mensen zijn al dood en/of hebben al krona gehad. Plus heel veel vaccinaties en boosters. Dus dat aantal kan je rustig door de twee delen gok ik zo. Misschien zelfs door vier.

Collateral damage. Neem dat aantal gewoon. Pech voor die "paar" mensen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203280908
en toch nog die erge modellen blijven voeden

.
quote:
RIVM: na extra prik is kans op ziekenhuisopname vijf keer lager

De boosterprik is zeer effectief om ziekenhuisopname bij covid-19 te voorkomen. Dat stelt het RIVM op basis van ziekenhuiscijfers over de afgelopen twee maanden. Belangrijke kanttekening is wel dat de cijfers vooral gaan over de deltavariant, die inmiddels is verdrongen door de omikronvariant.

Het RIVM trekt de conclusies in zijn eerste rapportage over de effectiviteit van de boostercampagne. Een geboosterd persoon heeft volgens het instituut een vijf keer zo lage kans om te worden opgenomen als iemand die wel is ingeënt, maar nog geen extra prik heeft gehad.
pi_203280918
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:05 schreef THEFXR het volgende:
en toch nog die erge modellen blijven voeden

.
[..]

Ik heb niet alles kunnen zien. Maar wordt er ook nog iets gezegd over het inzetten van de medicijnen en wat dat doet op de zkhs opnames?
pi_203280930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef Oriente het volgende:

[..]
Negatief getest en grotendeels hersteld _O_ OmikronGod

(Thanks voor het vragen)
#freepass
pi_203280934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef mir1986 het volgende:
Maar van Dissel zegt dat er dubbel zoveel mensen in Denemarken in het ziekenhuis liggen? Dat klopt toch niet?
dat klopt ja, weet niet of hij faalt of liegt?
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:08:48 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203280942
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vanaf het begin was het al duidelijk dat deze mutatie voor een stuk minder opnames zou zorgen.
Direct vanuit ZA kwamen de doctoren met 'mildere variant'

Geen enkel argument voor lockdowns en maatregelen houdt stand. Niets. Alles is onderuit gehaald en nog blijf je vasthouden aan je eigen argumentatie.
Heb je niet door dat dit gewoon klaar is en we direct van de maatregelen af moeten? Brengt meer schade toe aan de maatschappij dan het in de zorg oplevert.

Maar blijf vooral vasthouden aan doempredikers als v dissel, van zelst, yorick en wallinga. Werkelijk, alles wat ze zeggen tegenwoordig moet je met een factor 5 tot 10 verminderen.
Beter : gewoon niet meer naar luisteren. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203280946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef mir1986 het volgende:
Maar van Dissel zegt dat er dubbel zoveel mensen in Denemarken in het ziekenhuis liggen? Dat klopt toch niet?
Dat klopt wel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie heeft dat gezegd?
van Haga
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:06 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203280958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef mir1986 het volgende:
Maar van Dissel zegt dat er dubbel zoveel mensen in Denemarken in het ziekenhuis liggen? Dat klopt toch niet?
Dubbel zo veel in vergelijking met…?
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:24 #152
14505 OProg
A Life in Music
pi_203280961
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:59 schreef zoost het volgende:
Wat kan die man ouwehoeren. Kom eens tot je punt.
Dit toont vooral aan dat Jaap eigenlijk niet de persoon is die je daar neer zou moeten zetten.

Een wetenschapper met een verhaal met mitsen, maren en nuances tegenover een politicus die ja en nee wil horen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203280967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:06 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik heb niet alles kunnen zien. Maar wordt er ook nog iets gezegd over het inzetten van de medicijnen en wat dat doet op de zkhs opnames?
Niets over gehoord. Weet ook niet of die medicijnen op korte termijn ingezet kunnen worden. Ook weet ik niet of er gezegd kan worden hoeveel Nederland ingekocht heeft.

Lijkt me sowieso heel lastig te modelleren, omdat er weinig bekend is over de precieze effectiviteit van het medicijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203280969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Komende 2 weken worden cruciaal.
Als je het vaak genoeg zegt wordt het vroeg of laat wel een keer werkelijkheid. ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_203280976
quote:
9s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:10 schreef OProg het volgende:

[..]
Dit toont vooral aan dat Jaap eigenlijk niet de persoon is die je daar neer zou moeten zetten.

Een wetenschapper met een verhaal met mitsen, maren en nuances tegenover een politicus die ja en nee wil horen.
Of juist wel. Lijkt me prima als politici leren dat het zelden een simpele ja of nee is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:11:23 #156
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203280977
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef mir1986 het volgende:
Maar van Dissel zegt dat er dubbel zoveel mensen in Denemarken in het ziekenhuis liggen? Dat klopt toch niet?
twitter


In absolute aantallen niet, maar wellicht per zoveel duizend inwoners wel.
pi_203280979
Jaap flikker op met je 2G geilheid. Vuige charlatan :r!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203280992
aan alle modellen kun je zien dat de lockdown te vroeg/verkeerd is ingezet en dan achteraf alles er naar modelleren om het te rechtvaardigen.
pi_203280993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Niets over gehoord. Weet ook niet of die medicijnen op korte termijn ingezet kunnen worden. Ook weet ik niet of er gezegd kan worden hoeveel Nederland ingekocht heeft.

Lijkt me sowieso heel lastig te modelleren, omdat er weinig bekend is over de precieze effectiviteit van het medicijn.
Heb laatst een artikel gelezen van een deskundige die zei dat dat de reden was waarom we weer helemaal open kunnen.

Die had iets van kans zkhs met omikron is 90% lager.
Medicijnen verlagen die kans ook nog eens met 90%

Weet niet meer waar dat stuk vandaan kwam. LIjkt me toch redelijk relevant in de discussie die inzet van die medicijnen.
pi_203280995
Ik heb het idee dat de vragen meer kritisch zijn dan in vorige briefings.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:12:53 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_203280998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Of juist wel. Lijkt me prima als politici leren dat het zelden een simpele ja of nee is.
Het probleem is vooral dat het een leuk filmpje of iets op moet leveren omdat de kiezer wel ja en nee wil horen. Het gaat te vaak om politiek iets er uit halen en niet over het beste willen doen.

Maar verder ben ik het met je eens hoor.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203281002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:12 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het idee dat de vragen meer kritisch zijn dan in vorige bijeenkomsten.
Het is nu ook wel overduidelijk dat het advies van het OMT heel erg slecht was.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:13:23 #163
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281008
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Heb laatst een artikel gelezen van een deskundige die zei dat dat de reden was waarom we weer helemaal open kunnen.

Die had iets van kans zkhs met omikron is 90% later.
Medicijnen verlagen die kans ook nog eens met 90%

Weet niet meer waar dat stuk vandaan kwam. LIjkt me toch redelijk relevant in de discussie die inzet van die medicijnen.
Dat was Tomas Pueyo in een serie tweets. 90% minder kans op overlijden, 90% effectiviteit vaccins en 90% effectiviteit medicijn was wat hij zei.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203281017
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
[ twitter ]

In absolute aantallen niet, maar wellicht per zoveel duizend inwoners wel.
2470 inderdaad als je omrekent naar inwonertal, dus ruim 2 keer zo veel.
pi_203281021
'Wij nemen alleen dingen over uit het buitenland die ons zelf uitkomen.' (Mijn interpretatie)
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:14:28 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Of juist wel. Lijkt me prima als politici leren dat het zelden een simpele ja of nee is.
De vraag is wel of dit daar het juiste dossier voor is, aangezien de keuze om een maatregel wel of niet te nemen nogal veel impact op de maatschappij heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203281025
Volgens de RIVM modellen kan de situatie in de UK helemaal niet.
pi_203281026
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat was Tomas Pueyo in een serie tweets. 90% minder kans op overlijden, 90% effectiviteit vaccins en 90% effectiviteit medicijn was wat hij zei.
Pueyo. Dat is die schrijver van de smurfen toch?

WAT WEET HIJ VAN CORONA DAN?!!?!
pi_203281027
Dus die landen om ons heen vertaald naar Nederland dan zouden we veel hoger in de ziekenhuisbezetting zitten.

Alleen al daaruit blijkt toch dat 2G NIET werkt?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:15:13 #170
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281035
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Pueyo. Dat is die schrijver van de smurfen toch?

WAT WEET HIJ VAN CORONA DAN?!!?!
Dat is Peyo. Hij smurft Corona zo de deur uit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:15:32 #171
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203281042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:13 schreef -0- het volgende:

[..]
2470 inderdaad als je omrekent naar inwonertal, dus ruim 2 keer zo veel.
Kan je nagaan hoe slecht onze zorg er aan toe is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:16:19 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203281053
Nog even 2 weekjes geduld dus, dan weten we vast meer.
pi_203281056
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Kan je nagaan hoe slecht onze zorg er aan toe is.
wij gooien gewoon 4000 zuurstof kits bij de patiënten naar binnen
pi_203281057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is Peyo. Hij smurft Corona zo de deur uit.
haha.

Maar bljift een relevante vraagstelling in mijn optiek. Wat gaat de invloed zjin van die medicijnen en per wanneer kunnen we dat gaan gebruiken en op welke manier?
pi_203281065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wij gooien gewoon 4000 zuurstof kits bij de patiënten naar binnen
En dat doen ze in andere landen ook vast wel. Maar wellicht in andere mate.
Waarom een bed bezet houden als het thuis ook prima kan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203281074
Dubbelinfecties heel zeldzaam

@Evenstar
pi_203281077
Het NRC had ook nog wel een goed artikel over het gebrek aan transparantie waar het de modellen van het RIMV aangaat.

Zoals De Vlas het in lekentaal uitlegt hebben dit soort modellen inderdaad 'schuifjes' (de parameters) en inputdata, maar niemand die weet hoe of wat behalve de modelleurs van het RIVM. We weten alleen dat de parameters kennelijk gruwelijk verkeerd geconfigureerd stonden in december, want de ontwikkeling zat ruim buiten het 95% CI. Nu is er kennelijk wat aan de schuifjes gemorreld en is er een model van 13 januari waarin de daadwerkelijke ontwikkeling net op het randje van het 95% betrouwbaarheidsinterval ligt, wat een model ook niet direct heel indrukwekkend maakt overigens. Maar niemand die dit kritisch kan toetsen, want openbaar is het niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203281078
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:16 schreef aartstyle het volgende:

[..]
haha.

Maar bljift een relevante vraagstelling in mijn optiek. Wat gaat de invloed zjin van die medicijnen en per wanneer kunnen we dat gaan gebruiken en op welke manier?
dat is niet uitgerekend
pi_203281098
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En dat doen ze in andere landen ook vast wel. Maar wellicht in andere mate.
Waarom een bed bezet houden als het thuis ook prima kan.
omdat het anders code zwart was geworden, dus dan maar oversterfte
pi_203281108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef Monolith het volgende:
Het NRC had ook nog wel een goed artikel over het gebrek aan transparantie waar het de modellen van het RIMV aangaat.

Zoals De Vlas het in lekentaal uitlegt hebben dit soort modellen inderdaad 'schuifjes' (de parameters) en inputdata, maar niemand die weet hoe of wat behalve de modelleurs van het RIVM. We weten alleen dat de parameters kennelijk gruwelijk verkeerd geconfigureerd stonden in december, want de ontwikkeling zat ruim buiten het 95% CI. Nu is er kennelijk wat aan de schuifjes gemorreld en is er een model van 13 januari waarin de daadwerkelijke ontwikkeling net op het randje van het 95% betrouwbaarheidsinterval ligt, wat een model ook niet direct heel indrukwekkend maakt overigens. Maar niemand die dit kritisch kan toetsen, want openbaar is het niet.
Er zijn toch meer wetenschappers in Nederland, die daar wat van kunnen zeggen?
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:19:38 #181
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203281114
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wij gooien gewoon 4000 zuurstof kits bij de patiënten naar binnen
Nou ja, hier laten we mensen thuis sterven zodat we code zwart niet aantikken. Maakt niet uit want dat is later hooguit een voetnootje in het verslag van de parlementaire enquete.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203281125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef Monolith het volgende:
Het NRC had ook nog wel een goed artikel over het gebrek aan transparantie waar het de modellen van het RIMV aangaat.

Zoals De Vlas het in lekentaal uitlegt hebben dit soort modellen inderdaad 'schuifjes' (de parameters) en inputdata, maar niemand die weet hoe of wat behalve de modelleurs van het RIVM. We weten alleen dat de parameters kennelijk gruwelijk verkeerd geconfigureerd stonden in december, want de ontwikkeling zat ruim buiten het 95% CI. Nu is er kennelijk wat aan de schuifjes gemorreld en is er een model van 13 januari waarin de daadwerkelijke ontwikkeling net op het randje van het 95% betrouwbaarheidsinterval ligt, wat een model ook niet direct heel indrukwekkend maakt overigens. Maar niemand die dit kritisch kan toetsen, want openbaar is het niet.
Ook echt belachelijk dat dit niet gewoon openbaar is. Het hele land stuurt op het modelletje van Wallinga, maar hij weigert openbaar te maken wat hij nou eigenlijk aan het doen is? Wie controleert hem eigenlijk?
pi_203281134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ook echt belachelijk dat dit niet gewoon openbaar is. Het hele land stuurt op het modelletje van Wallinga, maar hij weigert openbaar te maken wat hij nou eigenlijk aan het doen is? Wie controleert hem eigenlijk?
niemand, lekker toch
pi_203281163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:19 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Er zijn toch meer wetenschappers in Nederland, die daar wat van kunnen zeggen?
Ja, de Vlas is dus hoogleraar infectieziektemodellering en we hebben inderdaad nog wel meer wetenschappers buiten het RIVM die zich daar specifiek mee bezighouden, maar ook met wiskundige modellering in algemene zin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:23:29 #185
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203281164
Haha, in 2020 was de WHO vrij laat het officieel tot een pandemie te verklaren, en nu wil die Gundugan dat we het WHO weer gaan volgen en daarop maatregelen baseren. Rot op.

Rot gewoon op. Rot allemaal op, teringdebielen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203281175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]
niemand, lekker toch
Chill werken zo.
pi_203281181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat vind ik wel het ergste, ipv dat ie toegeeft dat het voortaan anders moet.
En wederom, de vreselijk starre houding.
Weinig mensen nemen je iets kwalijk dat je een verkeerde inschatting maakt, nieuwe variant, onzekerheid dit dat, maar nu koste wat kost weer vast blijven houden, echt please.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:25:12 #188
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, de Vlas is dus hoogleraar infectieziektemodellering en we hebben inderdaad nog wel meer wetenschappers buiten het RIVM die zich daar specifiek mee bezighouden, maar ook met wiskundige modellering in algemene zin.
Diverse universiteiten doen daar veel mee, het lijkt me helemaal niet verkeerd als die er ook naar kijken, als een soort vier ogen principe. Ik vraag me af waarom dat niet gedaan wordt eigenlijk
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203281199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ook echt belachelijk dat dit niet gewoon openbaar is. Het hele land stuurt op het modelletje van Wallinga, maar hij weigert openbaar te maken wat hij nou eigenlijk aan het doen is? Wie controleert hem eigenlijk?
Het model is volledig openbaar. De ruwe data niet, want privacygevoelig.

Verder staat het iedereen vrij een eigen model uit te draaien. De syntax is openbaar, en R is open source software.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:25:43 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203281200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef Scrummie het volgende:
Haha, in 2020 was de WHO vrij laat het officieel tot een pandemie te verklaren, en nu wil die Gundugan dat we het WHO weer gaan volgen en daarop maatregelen baseren. Rot op.

Rot gewoon op. Rot allemaal op, teringdebielen.
Gewoon nog 2 weekjes volhouden, je kunt het!
pi_203281207
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:59 schreef deedeetee het volgende:
je kunt beter zwijgen :D
Dit is een les die een hoop mensen wel eens kunnen leren.
pi_203281210
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ook echt belachelijk dat dit niet gewoon openbaar is. Het hele land stuurt op het modelletje van Wallinga, maar hij weigert openbaar te maken wat hij nou eigenlijk aan het doen is? Wie controleert hem eigenlijk?
Het is een rare stugge 'wij weten wat goed voor u is'-houding die je wel vaker ziet bij dit soort instanties, vaak ook met het idee dat als men zaken openbaar gaat maken het vertrouwen zou afnemen terwijl in de praktijk het omgekeerde nu juist het geval is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203281212
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Diverse universiteiten doen daar veel mee, het lijkt me helemaal niet verkeerd als die er ook naar kijken, als een soort vier ogen principe. Ik vraag me af waarom dat niet gedaan wordt eigenlijk
Als je het openbaar maakt, discussie in de krant, komen die reacties vanzelf. In Engeland kon je ook alles in de krant volgen.
pi_203281250
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
En wederom, de vreselijk starre houding.
Weinig mensen nemen je iets kwalijk dat je een verkeerde inschatting maakt, nieuwe variant, onzekerheid dit dat, maar nu koste wat kost weer vast blijven houden, echt please.
Tja is dat ooit anders geweest? Politici zijn ook zo.
Nooit concrete antwoorden. Altijd erom heen draaien en het rechtlullen.
Heel frustrerend maar geen gezichtsverlies lijden is het enige wat telt.

Eerlijke transparante communicatie zou een zegen zijn een keer.
Waar is de sjaap polak van het omt/politiek die zegt waar het op staat en de eerlijke voice of reason is?
pi_203281271
Nog steeds zeggen dat de aannames goed waren, is wel pijnlijk als je er 98% naast zat.
pi_203281292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is een rare stugge 'wij weten wat goed voor u is'-houding die je wel vaker ziet bij dit soort instanties, vaak ook met het idee dat als men zaken openbaar gaat maken het vertrouwen zou afnemen terwijl in de praktijk het omgekeerde nu juist het geval is.
Dit topic laat vanochtend wat mij betreft weer uitstekend zien waarom transparantie voor sommigen een zegen is, maar voor een evenzo grote groep een vloek.

Transparantie voor een hoogleraar infectiebestrijding is een stuk waardevoller dan transparantie voor Jan met de pet. En laten we ook niet doen alsof we niet veel geneuzel hebben gehad met die transparantie. Expert A zegt dit, expert B zegt dit. Men kiest gewoon de expert die de eigen mening bevestigt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281295
"Zelftesten hebben wel degelijk effect, alleen als personen daarna naar de GGD gaan, dat is een onzekerheid."

Jezus man, wat zeg je nou :{
pi_203281305
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef Kidjuh het volgende:
"Zelftesten hebben wel degelijk effect, alleen als personen daarna naar de GGD gaan, dat is een onzekerheid."

Jezus man, wat zeg je nou :{
Que? :?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 januari 2022 @ 11:33:39 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203281306
Zal ik met mijn data science achtergrond eens een model maken? Kunnen we lachen als het uit komt :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203281317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En Agema is nu juist niet degene die deze discussie moet voeren. Want die snapt zelf ook niks van statistiek.

Zelfde geldt voor van Haga.
Agema ja, hahaha. Dat was de dame die heel triomfantelijk met Belgische ziekenhuiscijfers in de hand dacht aan te tonen dat vaccineren niet hielp. "Want 70% van de coronapatienten in Belgische ziekenhuizen is volledig gevaccineerd". Volgens mij had ze, toen het haar uitgelegd werd, nog steeds niet door hoe dom deze opmerking was.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:34:24 #201
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281320
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit topic laat vanochtend wat mij betreft weer uitstekend zien waarom transparantie voor sommigen een zegen is, maar voor een evenzo grote groep een vloek.

Transparantie voor een hoogleraar infectiebestrijding is een stuk waardevoller dan transparantie voor Jan met de pet. En laten we ook niet doen alsof we niet veel geneuzel hebben gehad met die transparantie. Expert A zegt dit, expert B zegt dit. Men kiest gewoon de expert die de eigen mening bevestigt.
Dat neemt niet weg dat de keuze om wel of niet transparant te zijn niet voor het RIVM is. Daar komt wel bij dat de uitleg van het RIVM regelmatig te wensen overlaat, waardoor er veel over blijft om over te gissen. Op het moment dat het volledig openbaar is en de discussie in de openbaarheid plaats kan vinden krijg je een debat van hogere kwaliteit, want dan gaan ook anderen (zoals @Monolith net noemt) die er verstand van hebben zich erin mengen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203281339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat de keuze om wel of niet transparant te zijn niet voor het RIVM is. Daar komt wel bij dat de uitleg van het RIVM regelmatig te wensen overlaat, waardoor er veel over blijft om over te gissen. Op het moment dat het volledig openbaar is en de discussie in de openbaarheid plaats kan vinden krijg je een debat van hogere kwaliteit, want dan gaan ook anderen (zoals @:Monolith net noemt) die er verstand van hebben zich erin mengen.
Het is voor de wetenschappers zelf ook beter, want dan komen ze eerder uit hun eigen (Armageddon-)bubbel.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:36:01 #203
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203281346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik met mijn data science achtergrond eens een model maken? Kunnen we lachen als het uit komt :')
nee doe maar niet :)
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:36:03 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203281347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik met mijn data science achtergrond eens een model maken? Kunnen we lachen als het uit komt :')
64-bit Excel kunnen gebruiken is niet genoeg hè :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:36:09 #205
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203281352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef Kidjuh het volgende:
"Zelftesten hebben wel degelijk effect, alleen als personen daarna naar de GGD gaan, dat is een onzekerheid."

Jezus man, wat zeg je nou :{
Wacht, was het niet andersom? :?
pi_203281356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit topic laat vanochtend wat mij betreft weer uitstekend zien waarom transparantie voor sommigen een zegen is, maar voor een evenzo grote groep een vloek.

Transparantie voor een hoogleraar infectiebestrijding is een stuk waardevoller dan transparantie voor Jan met de pet. En laten we ook niet doen alsof we niet veel geneuzel hebben gehad met die transparantie. Expert A zegt dit, expert B zegt dit. Men kiest gewoon de expert die de eigen mening bevestigt.
Dat heeft niet zoveel met transparantie te maken. Ongeacht of de modellen en data openbaar zijn en resultaten reproduceerbaar heb je experts die A zeggen en experts die B zeggen.
Als je echter modellen hebt die er volledig naast zitten en na kennelijk wat getweak aan parameters opeens nipt op het randje van je 95% CI, dan geeft dat niet direct heel veel vertrouwen in iets wat de basis is van de beslissingen die kamer en kabinet nemen.

Niet-reproduceerbaar onderzoek is in de wetenschap niets waard, maar dat is wel waar we hiermee geconfronteerd worden door het gebrek aan transparantie bij het RIVM. Als de uitkomsten van dat onderzoek dan ook nog eens de basis voor beleid moeten vormen wordt dat alleen maar problematischer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203281365
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:54 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Data uit Zuid-Afrika is lastig te gebruiken, onder meer doordat de bevolking daar veel jonger is. Het eerlijke antwoord was eigenlijk dat ze geen idee hadden en dan maar voor het gemak van het ergste scenario uitgingen en daarbij gemakshalve maar even vergaten dat ze daarmee een groot deel van Nederland financieel slopen.
[..]
Eens, inmiddels is het wel duidelijk dat een enorme besmettingsgolf van Omikron niet leidt tot een golf aan (ic)-opnames.

ZA is zo groot dat je de data van de bevolking wel kan isoleren naar datgene wat je nodig hebt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281393
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:14 schreef Mondkapje het volgende:
'Wij nemen alleen dingen over uit het buitenland die ons zelf uitkomen.' (Mijn interpretatie)
Ow yes.

Dat is de hele kern van alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat de keuze om wel of niet transparant te zijn niet voor het RIVM is. Daar komt wel bij dat de uitleg van het RIVM regelmatig te wensen overlaat, waardoor er veel over blijft om over te gissen. Op het moment dat het volledig openbaar is en de discussie in de openbaarheid plaats kan vinden krijg je een debat van hogere kwaliteit, want dan gaan ook anderen (zoals @:Monolith net noemt) die er verstand van hebben zich erin mengen.
Dan moet men de wetgeving aanpassen, en ligt het mandaat wederom bij de Tweede Kamer. Ik snap ook echt niet waarom men dan boos wordt op het OMT, want de politiek neemt uiteindelijk de beslissingen. Als zij de onzekerheid willen accepteren staat niets ze daarvoor in de weg. Ook de Kamerleden kunnen die onderzoeken uit het VK/Denemarken lezen?

Maar goed, dat betekent natuurlijk wel dat ze zich niet kunnen verschuilen achter het OMT en daadwerkelijk zelf in moeten staan voor de gevolgen.

Wat dat betreft heeft de marketingmachine van het kabinet het goed gedaan waardoor het lijkt alsof zij geen verantwoordelijkheid dragen voor het beleid ('want het model van Wallinga zegt X').
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 januari 2022 @ 11:38:56 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203281396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
64-bit Excel kunnen gebruiken is niet genoeg hè :P
Master opleiding wel? :P
Mijn hele studie draait om dataverwerking en modelleren
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203281403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:12 schreef THEFXR het volgende:
aan alle modellen kun je zien dat de lockdown te vroeg/verkeerd is ingezet en dan achteraf alles er naar modelleren om het te rechtvaardigen.
Je ass indekken. Dat doen ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:14 schreef zoost het volgende:
Volgens de RIVM modellen kan de situatie in de UK helemaal niet.
En toch is het zo in de praktijk.

Dan moet je wel je theorie modellen aanpassen, want ze geven de praktijk niet weer.
Dus weg er mee. Onbetrouwbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281432
Totaal geen maatregelen? Dan krijg je lijnen die meteen buiten de grenzen van de grafiek belanden volgens Van Dissel.
Maar Engeland dan?
pi_203281438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:30 schreef Mondkapje het volgende:
Nog steeds zeggen dat de aannames goed waren, is wel pijnlijk als je er 98% naast zat.
Dan is er werkelijk iets niet goed in je hoofd hoor als je dat denkt.

Woow.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef Monolith het volgende:
Als je echter modellen hebt die er volledig naast zitten en na kennelijk wat getweak aan parameters opeens nipt op het randje van je 95% CI, dan geeft dat niet direct heel veel vertrouwen in iets wat de basis is van de beslissingen die kamer en kabinet nemen.
Dat mag. Ik vind het verhaal van Van Dissel zeer plausibel over de aannames die er gedaan worden en dat de parameters bijstellen nu eenmaal tijd kost.

quote:
Niet-reproduceerbaar onderzoek is in de wetenschap niets waard, maar dat is wel waar we hiermee geconfronteerd worden door het gebrek aan transparantie bij het RIVM. Als de uitkomsten van dat onderzoek dan ook nog eens de basis voor beleid moeten vormen wordt dat alleen maar problematischer.
Dan moet je dus bij de wetgever zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281447
Dappere vraag!
pi_203281454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:40 schreef Mondkapje het volgende:
Totaal geen maatregelen? Dan krijg je lijnen die meteen buiten de grenzen van de grafiek belanden volgens Van Dissel.
Maar Engeland dan?
Zulke modellen hebben we eerder gezien, een maand geleden nog :')
pi_203281458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het model is volledig openbaar. De ruwe data niet, want privacygevoelig.

Verder staat het iedereen vrij een eigen model uit te draaien. De syntax is openbaar, en R is open source software.
Link?

Welke parameters gebruiken ze?
pi_203281470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat de keuze om wel of niet transparant te zijn niet voor het RIVM is. Daar komt wel bij dat de uitleg van het RIVM regelmatig te wensen overlaat, waardoor er veel over blijft om over te gissen. Op het moment dat het volledig openbaar is en de discussie in de openbaarheid plaats kan vinden krijg je een debat van hogere kwaliteit, want dan gaan ook anderen (zoals @:Monolith net noemt) die er verstand van hebben zich erin mengen.
De RIVM is echt niet meer de enige die modelleert en het OMT neemt ook andere modellen mee begreep ik. Zo is ook samengewerk met TU Delft.
Hierbij een link met info over de ontwikkeling van hun model: https://repository.tudelf(...)b7-b03d-32bc86deb929
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203281474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik met mijn data science achtergrond eens een model maken? Kunnen we lachen als het uit komt :')
Voorzitter Fok!OMT.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 januari 2022 @ 11:43:36 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203281481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Link?

Welke parameters gebruiken ze?
Ik hoop dat je heel veel geduld hebt, want die link krijg je niet :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203281486
Is er vanmiddag ook nog een debat over de info?
pi_203281510
"Misschien wat minder consequenties voor de long, dat zou kunnen, dat zou mooi zijn, dat moet zich nog steviger duidelijk maken.' Nog 3 weken misschien?
Wat voor de hele wereld al duidelijk is, daar wil Van Dissel nog niet aan.
pi_203281527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:45 schreef Mondkapje het volgende:
"Misschien wat minder consequenties voor de long, dat zou kunnen, dat zou mooi zijn, dat moet zich nog steviger duidelijk maken.' Nog 3 weken misschien?
Wat voor de hele wereld al duidelijk is, daar wil Van Dissel nog niet aan.
Rekken rekken rekken rekken.

Kan deze charlatan ajb de deur gewezen worden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef SilverEyes het volgende:
Is er vanmiddag ook nog een debat over de info?
Enige debat wat relevant is op dit moment, is hoe snel de maatregelen weg kunnen. Alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:45 schreef Mondkapje het volgende:
"Misschien wat minder consequenties voor de long, dat zou kunnen, dat zou mooi zijn, dat moet zich nog steviger duidelijk maken.' Nog 3 weken misschien?
Wat voor de hele wereld al duidelijk is, daar wil Van Dissel nog niet aan.
Ik hoop alleen maar dat terwijl Van Dissel daar achter komt, er ondertussen al wel wat meer open gaat.
pi_203281540
Op aanvraag van mijn vriend @KingRoland hier een leuk feitje.

60% van de klinische COVID-patienten in ons ziekenhuis heeft NIET de hoofddiagnose COVID. Voornamelijk
andere problemen dus (meeste iets in oncologie of geriatrie).
Op de IC is dat 20%.
pi_203281543
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Link?

Welke parameters gebruiken ze?
https://www.rivm.nl/coron(...)baar-en-toegankelijk
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op aanvraag van mijn vriend @:kingroland hier een leuk feitje.

60% van de klinische COVID-patienten in ons ziekenhuis heeft NIET de hoofddiagnose COVID. Voornamelijk
andere problemen dus (meeste iets in oncologie of geriatrie).
Op de IC is dat 20%.
Woow.

60% met, maar niet door.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281561
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef SilverEyes het volgende:
Is er vanmiddag ook nog een debat over de info?
Vanaf 5 over 1
pi_203281609
van Dissel is een charlatan. Handelaar in angst.

Weg met die man.
pi_203281610
Uit Frankrijk: https://www.ouest-france.(...)ec-859b-fff73b380c06

In de week van 3 januari:
88% positieve testen is omikron
52% van de ziekenhuisopnames
31% van de ic-opnames
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Woow.

60% met, maar niet door.
Wat het eigenlijk voor ons alleen maar vervelender maakt trouwens. Normaal kun je ze clusteren op een cohort. Alleen vragen oncologische patiënten specialistische zorg waardoor ze gewoon op de afdeling oncologie liggen. Maar daar liggen ze dus volledig geïsoleerd en moet personeel telkens kloten met omkleden, beschermingsmiddelen, etc.
pi_203281613
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Op aanvraag van mijn vriend @:kingroland hier een leuk feitje.

60% van de klinische COVID-patienten in ons ziekenhuis heeft NIET de hoofddiagnose COVID. Voornamelijk
andere problemen dus (meeste iets in oncologie of geriatrie).
Op de IC is dat 20%.
dat is in New york nog meer. dus best druk in het zkh+ meer verzuim door omikron
pi_203281615
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat mag. Ik vind het verhaal van Van Dissel zeer plausibel over de aannames die er gedaan worden en dat de parameters bijstellen nu eenmaal tijd kost.
[..]
Dan moet je dus bij de wetgever zijn.
Ja joh laten we lekker de tijd nemen.

Probleem wat ik met deze "better safe dan sorry" methode heb is dat het er vanuit gaat dat een dichte samenleving (eigenlijk) altijd beter is dan een paar extra doden op de IC. Dit is ook de aanname die RIVM en OMT-leden steeds lijken te doen.

En dat snap ik ook wel want directe doden zijn makkelijk te tellen. Maar ondertussen hebben we denk ik wel genoeg aanwijzingen dat "safe" weinig meer voorstelt als je samenleving naar de klote gaat.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203281628
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wat het eigenlijk voor ons alleen maar vervelender maakt trouwens. Normaal kun je ze clusteren op een cohort. Alleen vragen oncologische patiënten specialistische zorg waardoor ze gewoon op de afdeling oncologie liggen. Maar daar liggen ze dus volledig geïsoleerd en moet personeel telkens kloten met omkleden, beschermingsmiddelen, etc.
Waarmee de druk op de zorg alsnog groot is, dus het verschil tussen met of door is op zichzelf niet heel relevant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281629
Nul komma nul zelfreflectie.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:54:28 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203281635
Ik neem aan dat de stadions volgende week open gaan?
pi_203281636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is in New york nog meer. dus best druk in het zkh+ meer verzuim door omikron
Dat verzuim is ook echt ellendig. We hebben hier veel last van personeel in quarantaine. Daardoor moeten we behoorlijk wat bedden sluiten en kunnen we nog niet zoveel OK draaien als dat we zouden willen.

Omdat personeel zonder klachten thuis zit met Omikron. :{
pi_203281647
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarmee de druk op de zorg alsnog groot is, dus het verschil tussen met of door is op zichzelf niet heel relevant.
Klopt. Het was ook alleen maar een leuk feitje. :)
pi_203281649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Wat het eigenlijk voor ons alleen maar vervelender maakt trouwens. Normaal kun je ze clusteren op een cohort. Alleen vragen oncologische patiënten specialistische zorg waardoor ze gewoon op de afdeling oncologie liggen. Maar daar liggen ze dus volledig geïsoleerd en moet personeel telkens kloten met omkleden, beschermingsmiddelen, etc.
Gewoon alles bij elkaar gooien dan :!
pi_203281654
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Probleem wat ik met deze "better safe dan sorry" methode heb is dat het er vanuit gaat dat een dichte samenleving (eigenlijk) altijd beter is dan een paar extra doden op de IC. Dit is ook de aanname die RIVM en OMT-leden steeds lijken te doen.

Volledig mee oneens. Het is eerder tegenovergesteld. Dit is pas de eerste keer dat ze werkelijk voor better safe than sorry zijn gegaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281659
Dissel/Kuzu

Dissel: 'We kunnen geen 'het lijkt dat' gebruiken van ZA'.
Nee, maar jullie gebruiken het 'het lijkt er op dat de O wel besmettelijker is, maar niet milder'.

Data naar je toe redeneren noemen we dat.

Dissel nog een keer: 'geen verandering in ziekenhuis opnames ZA'
Euh, jawel. Die was er wel. Misschien waren er geen minder opnames, maar wel met veeeeeeeel mildere symptomen'

Nog een keer niet naar de ververschillen WILLEN kijken in de data.

Compleet wars van de feiten, compleet blind je eigen modellen en aannames willen gebruiken en niet WILLEN toetsen aan de praktijk.
Doodzonde als je modelleur/theoreticus bent.

[X]Ongeschikt.
Wegwezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Klopt. Het was ook alleen maar een leuk feitje. :)
Alleen veel mensen hier gaan dit weer interpreteren als een feit dat aantoont dat de druk op de zorg helemaal niet zo groot is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281668
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef Mondkapje het volgende:
Nul komma nul zelfreflectie.
Niets. Totaal niets.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281670
'Als je alles laat gaan gaat het summeren tot teveel', dit is een voorspelling, maar hij brengt het als een feit.
pi_203281672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat verzuim is ook echt ellendig. We hebben hier veel last van personeel in quarantaine. Daardoor moeten we behoorlijk wat bedden sluiten en kunnen we nog niet zoveel OK draaien als dat we zouden willen.

Omdat personeel zonder klachten thuis zit met Omikron. :{
MD die ik online ken, had ruzie met de manager. hij moest testen, hij zegt als ik negatief test kom ik werken en als ik positief test ook, want ik heb geen klachten, sukkel die je bent.
heeft wel vanaf 20 dec omikron gehad, dus hij weet waarover hij praat.
pi_203281695
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit Frankrijk: https://www.ouest-france.(...)ec-859b-fff73b380c06

In de week van 3 januari:
88% positieve testen is omikron
52% van de ziekenhuisopnames
31% van de ic-opnames
Fors lagere opnamekans dus, maar dat Omikron niet meer is dan een eenvoudig verkoudheidje is dus ook erg overdreven.

Geen idee van de vaccinatiestatus in Frankrijk, die zal ook aardig wat invloed hebben, maar het is volgens deze cijfers niet zo dat Omikron de IC opname nauwelijks meer voorkomt.
pi_203281697
Wat een ongehoorde shitshow heeft dissel vandaag opgevoerd. Alleen maar indekken, data naar zich toe redeneren en afwuiven dat ze blind waren voor feiten vanuit het buitenland.

Niet meer serieus te nemen en eigenlijk gewoon heel fout.

Dat dit soort volk nog steeds de regering adviseert wordt ik in- en intriest van. Wat een droevigheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281708
Waar is dat Jaapgod fantopic eigenlijk gebleven?
- verwijderd door admin -
pi_203281710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volledig mee oneens. Het is eerder tegenovergesteld. Dit is pas de eerste keer dat ze werkelijk voor better safe than sorry zijn gegaan.
Eigenlijk is deze hele discussie dus gewoon: De samenleving bepaalt. Want jij en ik kunnen nog uren discussiëren wat "safe" betekent maar daar gaan we denk ik niet uitkomen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203281713
Welk debat is er om 1 uur? Dat over 2G/3G? Ik meende dat dat uitgesteld was tot de 24ste :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203281725
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:58 schreef groenen het volgende:
Waar is dat Jaapgod fantopic eigenlijk gebleven?
In het ronde archief.

jaap'god' is van zijn voetstuk gevallen zojuist.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203281734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef -0- het volgende:

[..]
Fors lagere opnamekans dus, maar dat Omikron niet meer is dan een eenvoudig griepje is dus ook erg overdreven.
Klopt, maar dat was al bekend voor eenieder die niet de kop in het zand aan het steken was.

quote:
Geen idee van de vaccinatiestatus in Frankrijk, die zal ook aardig wat invloed hebben, maar het is volgens deze cijfers niet zo dat Omikron de IC opname nauwelijks meer voorkomt.
De vaccinatiegraad in Frankrijk is (licht) hoger dan in Nederland, ook voor de booster overigens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281736
quote:
5s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:58 schreef vosss het volgende:
Welk debat is er om 1 uur? Dat over 2G/3G? Ik meende dat dat uitgesteld was tot de 24ste :@
Algemeen debat over de ontwikkelingen rondom corona
pi_203281739
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volledig mee oneens. Het is eerder tegenovergesteld. Dit is pas de eerste keer dat ze werkelijk voor better safe than sorry zijn gegaan.
Met de Alpha Britse variant toch ook?
pi_203281752
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef -0- het volgende:

[..]
Fors lagere opnamekans dus, maar dat Omikron niet meer is dan een eenvoudig verkoudheidje is dus ook erg overdreven.

Geen idee van de vaccinatiestatus in Frankrijk, die zal ook aardig wat invloed hebben, maar het is volgens deze cijfers niet zo dat Omikron de IC opname nauwelijks meer voorkomt.
met wat kom je op de IC te liggen als je besmet bent met omikron?
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:00:34 #258
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203281755
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja joh laten we lekker de tijd nemen.

Probleem wat ik met deze "better safe dan sorry" methode heb is dat het er vanuit gaat dat een dichte samenleving (eigenlijk) altijd beter is dan een paar extra doden op de IC. Dit is ook de aanname die RIVM en OMT-leden steeds lijken te doen.

En dat snap ik ook wel want directe doden zijn makkelijk te tellen. Maar ondertussen hebben we denk ik wel genoeg aanwijzingen dat "safe" weinig meer voorstelt als je samenleving naar de klote gaat.
^O^


Ik snap ook niet waarom het zoveel tijd zou moeten kosten om wat parameters of cijfers te veranderen.

En maar rekken en rekken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203281762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef Red_85 het volgende:
Wat een ongehoorde shitshow heeft dissel vandaag opgevoerd. Alleen maar indekken, data naar zich toe redeneren en afwuiven dat ze blind waren voor feiten vanuit het buitenland.

Niet meer serieus te nemen en eigenlijk gewoon heel fout.

Dat dit soort volk nog steeds de regering adviseert wordt ik in- en intriest van. Wat een droevigheid.
gewoon uit zijn functie zetten, maar Rutte aanbidt hem
pi_203281772
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Met de Alpha Britse variant toch ook?
De Britse variant was daadwerkelijk een probleem toch? De golf die daaruit voortkwam werd pas gekeerd toen we massaal gingen vaccineren. En zelfs toen kwamen we nog tot 800+ ic-bezetting.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]
met wat kom je op de IC te liggen als je besmet bent met omikron?
Op je buik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281780
Van Dissel doet net alsof we nog een halve eeuw terug leven en de info uit het buitenland hier een halfjaar later aankomt. Over drie weken weet hij misschien meer of Omikron echt minder in de longen doet.
Man man man.
pi_203281789
Erg mooie cijfers weer.

@Oliver23 opletten.
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:02:49 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203281791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]
gewoon uit zijn functie zetten, maar Rutte aanbidt hem
Rutte vindt het wel fijn om zich ergens achter te kunnen verschuilen en te roepen ‘dat we niet anders kunnen’.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203281794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op je buik.
kijk dat is nu een van dissel antwoordt, ik vroeg met "wat" niet welke positie
pi_203281797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer.

@:oliver23 opletten.
Men rent de ic af?
pi_203281798
Bioscopen OPEN
Voetbalstadions OPEN.
pi_203281809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]
kijk dat is nu een van dissel antwoordt, ik vroeg met "wat" niet welke positie
Wat denk je zelf dat het antwoord is?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281814
IC instroom 16
IC bezetting 289 :')
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 133
Kliniek bezetting 834

Overigens is die instroom niet zo relevant. Met name op de kliniek kun je niet verwachten dat die zal gaan dalen.
pi_203281821
Oh, mention vergeten in de cijfers. @Oliver23 check hierboven
pi_203281823
Hopen dat de burgemeesters/Veiligheidsraad nog wat klaarspelen vandaag.
Zo klaar met de onnodige beperkingen momenteel.
pi_203281826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Mondkapje het volgende:
Van Dissel doet net alsof we nog een halve eeuw terug leven en de info uit het buitenland hier een halfjaar later aankomt. Over drie weken weet hij misschien meer of Omikron echt minder in de longen doet.
Man man man.
niks aannemen van collega's en zelf altijd alles willen onderzoeken, vanaf dag 1, maar in een pandemie hebt je die tijd niet.
Functie elders.
pi_203281831
Daling in alles.
pi_203281833
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 16
IC bezetting 289 :')
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 133
Kliniek bezetting 834

Overigens is die instroom niet zo relevant. Met name op de kliniek kun je niet verwachten dat die zal gaan dalen.
Tijd om ander werk te zoeken maat.

Ze zoeken nog bezorgers bij Domino's

@YorickB
pi_203281834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat mag. Ik vind het verhaal van Van Dissel zeer plausibel over de aannames die er gedaan worden en dat de parameters bijstellen nu eenmaal tijd kost.
Dat is leuk, maar dan hebben je modellen dus weinig waarde als input voor beleid.

quote:
[..]
Dan moet je dus bij de wetgever zijn.
Ik had het ook helemaal niet over bij wie we zouden moeten zijn, maar wat de waarde van transparantie is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203281836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef Oriente het volgende:

[..]
Men rent de ic af?
ik heb het idee dat het nu dubbel zo hard gaat dalen, die delta's bereiken nu het eindpunt
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:07:33 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203281865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 16
IC bezetting 289 :')
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 133
Kliniek bezetting 834

Overigens is die instroom niet zo relevant. Met name op de kliniek kun je niet verwachten dat die zal gaan dalen.
Hoeveel heeft De Dissel becijferd op de IC?
pi_203281873
twitter
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:08:33 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203281877
twitter


nee die ongevaccineerden konden er niks aan doen hè
pi_203281878
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:05 schreef Monolith het volgende:
Dat is leuk, maar dan hebben je modellen dus weinig waarde als input voor beleid.

Wel als je in staat bent de gevolgen van die aannames te overzien.

Zie dit soort opmerkingen van Wallinga:
quote:
In de modellen ging u ervan uit dat delta en omikron even ziekmakend zijn. Wordt met de informatie uit Londen de piek in januari nu beduidend minder hoog?

Wallinga: "De aantallen ziekenhuisopnames die we berekend hebben per dag kun je dan delen door twee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203281890
quote:
WHOOP WHOOOOOP!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:09:56 #282
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203281897
quote:
13s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef vosss het volgende:
Jaap flikker op met je 2G geilheid. Vuige charlatan :r!
Jij hebt het er anders ook heel veel over. _O-
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:10:30 #283
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203281907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:08 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

nee die ongevaccineerden konden er niks aan doen hè
Jawel, ze kunnen er wel wat aan doen.

Maar het is een beetje die met/door corona in het ziekenhuis terecht komen discussie, het maakt voor de druk uiteindelijk geen reet uit. Tenzij je voor een plicht bent.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:12:00 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203281930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Jawel, ze kunnen er wel wat aan doen.

Maar het is een beetje die met/door corona in het ziekenhuis terecht komen discussie, het maakt voor de druk uiteindelijk geen reet uit. Tenzij je voor een plicht bent.
het gaat over IC hè
pi_203281932
Ik stel voor dat we Jaap van Dissel vervangen door Harry Mens
pi_203281942
Maar nogmaals de vraag, eigenlijk ook gewoon een directe vraag aan het OMT en het RIVM: Wat moet er gebeuren om excuses aan te bieden voor de enorme blunders van de afgelopen maand? Hoe kut moet het beleid zijn?

Stel dat we nu als enige in Europa een maand lang een avondklok hadden gehad, was dat dan wel een reden geweest voor een mea culpa? Want ik krijg sterk de indruk dat we dan ook een "konden we niet weten", "we deden het op dat moment met de info die we hadden" en andere troep te horen kregen.

Het voelt nu gewoon zo dat wat er ook voor kutbesluiten worden genomen er altijd een excuus is. En daar gaan ongetwijfeld geen consequenties op volgen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203281943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef Oriente het volgende:
Ik stel voor dat we Jaap van Dissel vervangen door Harry Mens
Die heeft volgens mij eerder door dat Omikron minder in de longen doet.

Zoals verwacht zei van Dissel dat door onze lockdown, we nu betere cijfers hadden terwijl hij er niet bij zegt dat in landen zonder lockdown de opnamecijfers ook daalden. Omdat Omikron minder in de longen doet.
pi_203281945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef Oriente het volgende:
Ik stel voor dat we Jaap van Dissel vervangen door Harry Mens
Van Dissel kan vast nog wel aan de slag als presentator van een talkshow.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_203281958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Wel als je in staat bent de gevolgen van die aannames te overzien.

Zie dit soort opmerkingen van Wallinga:
[..]

Aha, en hoe kunnen we de gevolgen van het bijstellen van parameters op de voorspellingen kunnen bepalen? Zouden we dan heel toevallig iets hebben aan transparantie over het geheel aan gehanteerde parameters, data en modellen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:13:29 #290
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203281959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Van Dissel kan vast nog wel aan de slag als presentator van een talkshow.
Naast die andere rooksnor. VI Vandaag.
pi_203281969
twitter
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:14:03 #292
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203281971
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
het gaat over IC hè
Ja, wat maakt dat uit?
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203281976
quote:
Al besproken
pi_203281977
quote:
Hunebedden open NU
pi_203281984
Gezien het aantal besmettingen had ik deze week wel een kleine stijging verwacht in het ziekenhuis. Maar we dalen dus nog steeds *O*
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:16:13 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203282008
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, wat maakt dat uit?
dat de kans dat het "door" is groter is dan "met"
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 12:16:30 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203282011
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Master opleiding wel? :P
Mijn hele studie draait om dataverwerking en modelleren
Dat is over 't algemeen voorwaarde om mensen aan te nemen in mn team, dus dat kan wel helpen ja :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203282016
Je wilt als samenleving toch weten wat voor aannames er gebruikt worden, daar moet een open discussie over kunnen zijn. Als we straks een heel erg virus (zouden) krijgen, wil je ook niet dat ze van Omikron uitgaan.
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:16:50 #299
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203282019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat de kans dat het "door" is groter is dan "met"
Ja, uiteraard.

Maar dan nog maakt het qua druk niet uit.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203282022
Ho maar
pi_203282028
En vol
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')