abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203279175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Vandaag dus. Betekent dit nu eigenlijk ook nog iets voor (in)reisregels of bepalen landen dat alsnog gewoon afzonderlijk?
Alle grenzen dicht, terug naar maart 2020! *O*

Nee maar serieus, dat kaartje is nu toch totaal niet meer boeiend. Ooit gemaakt in een hele andere situatie voor een heel ander virus.

Het verbaasde me ook echt dat Nederland als enige in lockdown ging. Had echt verwacht dat heel Europa in paniek zou raken door omicron. Nu gaan mensen gewoon lekker naar België en Duitsland, en ook niet even een weekje voordat iedereen weer hetzelfde beleid heeft, maar gewoon de hele winter. 3x raden, wie is Nederland in dit filmpje?

  donderdag 20 januari 2022 @ 08:38:40 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203279184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:31 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zijn voorganger deed exact hetzelfde. Het is duidelijk dat er duistere belangen meespelen die wij niet begrijpen of zien. Het komt niet eens in de buurt van logisch.
met Delta had 2G het echt wel zin gehad hoor, nu met omicron niet dus moeten ze er nu ook anders naar kijken
pi_203279208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:38 schreef Tarado het volgende:

[..]
met Delta had 2G het echt wel zin gehad hoor, nu met omicron niet dus moeten ze er nu ook anders naar kijken
Wat ik niet zo goed snap is dat 2G het paradepaardje van Hugo was. Hugo is weg dus dit was het perfecte moment om het te lozen.

Nu lijkt het een beetje alsof ze de controle niet willen opgeven waardoor je eigenlijk alleen maar wappies in de kaart speelt terwijl 2G inmiddels aantoonbaar een achterhoedegevecht is.
pi_203279215
twitter
pi_203279256
quote:
Ik sluit me aan bij @capricia weliswaar met iets andere motivatie maar toch.

We gaan dit niet nog een jaar met belastinggeld op de been houden. Als het kabinet beslist dat er voor dit soort vermaak in hun nieuwe normaal geen plaats is (= politieke keuze), dan mogen ze daar van mij de politieke prijs voor gaan betalen en dat gaan we niet meer toedekken met het kopen van draagvlak van ons belastinggeld.
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:48:20 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203279259
Ik heb trouwens de ‘brief’ van de burgemeesters gezien en ik dacht eigenlijk dat het vooral de kleinere gemeentes waren, maar het zijn eigenlijk alle grote gemeentes. _O-

Inhoud had wel iets scherper en directer gekund, maar ik snap dat deze mensen graag nog enigszins politiek correct willen blijven. Ik denk dat de boodschap wel aankomt in Den Haag.
pi_203279273
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens de ‘brief’ van de burgemeesters gezien en ik dacht eigenlijk dat het vooral de kleinere gemeentes waren, maar het zijn eigenlijk alle grote gemeentes. _O-

Inhoud had wel iets scherper en directer gekund, maar ik snap dat deze mensen graag nog enigszins politiek correct willen blijven. Ik denk dat de boodschap wel aankomt in Den Haag.
Ik vermoed dat het servies door het appartement van Rutte is gevlogen vanochtend.
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:50:51 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203279276
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens de ‘brief’ van de burgemeesters gezien en ik dacht eigenlijk dat het vooral de kleinere gemeentes waren, maar het zijn eigenlijk alle grote gemeentes. _O-

Inhoud had wel iets scherper en directer gekund, maar ik snap dat deze mensen graag nog enigszins politiek correct willen blijven. Ik denk dat de boodschap wel aankomt in Den Haag.
Het is gewoon een motie van wantrouwen van je gemeentes. Zonder de steun van het veiligheidsberaad is uitvoering best lastig.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203279281
https://nos.nl/artikel/24(...)et-eindspel-begonnen

We hebben ook echt geen geluk met zo'n Marino van Zelst hè. :')

quote:
Marino van Zelst, infectieziektenmodelleur van de WUR, gaat nog een stap verder: "Dit is ongecontroleerd uitrazen. Als je tienduizenden besmettingen per dag gaat accepteren, dan heb je het niet meer onder controle."
quote:
Van Zelst heeft zich altijd uitgesproken voor indammen: niet primair kijken of de ziekenhuizen het aankunnen - zoals het kabinet deed - maar het aantal besmettingen structureel zo laag mogelijk houden. Maar omikron heeft de situatie veranderd, vindt ook hij. "Ik vind het nu heel lastig om te zeggen wat je precies moet doen. Je krijgt een ziektelast waarvan je niet goed weet hoe groot die is. Dat is een risico van uitrazen."

"En dat is waarom ik nu niet goed weet wat wijsheid is. Ik vind dat je sowieso een aantal maatregelen moet nemen om de verspreiding zoveel mogelijk te remmen. Vermoedelijk krijg je het R-getal dan nog niet onder de 1."
Wat een lul.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203279289
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik sluit me aan bij @:capricia weliswaar met iets andere motivatie maar toch.

We gaan dit niet nog een jaar met belastinggeld op de been houden. Als het kabinet beslist dat er voor dit soort vermaak in hun nieuwe normaal geen plaats is (= politieke keuze), dan mogen ze daar van mij de politieke prijs voor gaan betalen en dat gaan we niet meer toedekken met het kopen van draagvlak van ons belastinggeld.
:Y
Alles is een politieke keuze op het moment hè.
Dat de reguliere zorg zo uitgesteld is, met alle ellende van dien, is ook een politieke keuze.

Links om of rechts om, dit gaat nu zijn derde jaar in, en er is al lang geen sprake meer van een acute crisis.
Ik vind het zo langzamerhand één grote faal worden.
Definitely not CIA
pi_203279294
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb trouwens de ‘brief’ van de burgemeesters gezien en ik dacht eigenlijk dat het vooral de kleinere gemeentes waren, maar het zijn eigenlijk alle grote gemeentes. _O-

Inhoud had wel iets scherper en directer gekund, maar ik snap dat deze mensen graag nog enigszins politiek correct willen blijven. Ik denk dat de boodschap wel aankomt in Den Haag.
Als de afgelopen 2 jaar iets hebben laten zien, is het wel dat Den Haag geen boodschap heeft aan wat het land vindt. :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203279307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)et-eindspel-begonnen

We hebben ook echt geen geluk met zo'n Marino van Zelst hè. :')
[..]
[..]
Wat een lul.
De situatie is ook niet onder controle. De vraag is of dat een probleem is zo lang de zorg het kan bijbenen.

Marino zit nog in de tunnel van containment en besmettingen voorkomen. Maar omikron is zo besmettelijk dat dat een kansloze zaak geworden is.

Het valt niet mee, je ongelijk toegeven.
pi_203279344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De situatie is ook niet onder controle. De vraag is of dat een probleem is zo lang de zorg het kan bijbenen.

Marino zit nog in de tunnel van containment en besmettingen voorkomen. Maar omikron is zo besmettelijk dat dat een kansloze zaak geworden is.

Het valt niet mee, je ongelijk toegeven.
Stel je even de vraag: Wat als wij niet zo'n Marino van Zelst en Jacco Wallinga hadden gehad? Hier hangt het hele beleid aan hè.

Hoeveel schade 2 slechte modelleurs je kunnen bezorgen is toch verbazingwekkend.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:57:35 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203279347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De situatie is ook niet onder controle. De vraag is of dat een probleem is zo lang de zorg het kan bijbenen.

Marino zit nog in de tunnel van containment en besmettingen voorkomen. Maar omikron is zo besmettelijk dat dat een kansloze zaak geworden is.

Het valt niet mee, je ongelijk toegeven.
Het R getal is eerder onder de 1 te krijgen als je niks doet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203279359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)et-eindspel-begonnen

We hebben ook echt geen geluk met zo'n Marino van Zelst hè. :')
[..]
[..]
Wat een lul.
"Hoi, ik heb een sterke mening over iets. Maar nu is de wereld veranderd en weet ik het ook niet meer :? :W ".

Bedankt en tot ziens. Kom maar terug als je wel een oplossing hebt :')
pi_203279367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Marino van Zelst, infectieziektenmodelleur van de WUR, gaat nog een stap verder: "Dit is ongecontroleerd uitrazen. Als je tienduizenden besmettingen per dag gaat accepteren, dan heb je het niet meer onder controle."
Dat klopt, Marino. Und jetzt?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:01:49 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203279400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Stel je even de vraag: Wat als wij niet zo'n Marino van Zelst en Jacco Wallinga hadden gehad? Hier hangt het hele beleid aan hè.

Hoeveel schade 2 slechte modelleurs je kunnen bezorgen is toch verbazingwekkend.
Marino is gewoon een jongen van de straat die wat mooie grafiekjes maakt en de dagelijkse cijfers omzet. Hij is daarin niet veel anders als @_serial_ en @chratnox

Wallinga is min of meer afgestudeerd op dat model en dat is ook een internationaal veel gebruikt model voor zover ik weet. Maar ook hij is afhankelijk van de input. Blijkbaar vond niemand het vreemd om de Omikron te gaan modelleren met alleen de aangepaste besmettelijkheid, maar met dezelfde hospitalisatie als Delta, dat was gewoon een bezopen gedachte. Je had best wel een voorzichtige reductie kunnen mee modelleren, of een midden scenario naast een ramp scenario.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:03:08 #218
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203279415
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt, Marino. Und jetzt?
Er is eigenlijk geen enkel land dat nog een poging doet, buiten China om, om het nog onder controle te krijgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203279419
Zo wakker geworden met gigantische spierpijn over m’n hele lichaam, voel me net een dweil. Zou me verbazen als ik NIET positief test later vanmiddag.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203279432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Marino is gewoon een jongen van de straat die wat mooie grafiekjes maakt en de dagelijkse cijfers omzet. Hij is daarin niet veel anders als @:_serial_ en @:chratnox

Wallinga is min of meer afgestudeerd op dat model en dat is ook een internationaal veel gebruikt model voor zover ik weet. Maar ook hij is afhankelijk van de input. Blijkbaar vond niemand het vreemd om de Omikron te gaan modelleren met alleen de aangepaste besmettelijkheid, maar met dezelfde hospitalisatie als Delta, dat was gewoon een bezopen gedachte. Je had best wel een voorzichtige reductie kunnen mee modelleren, of een midden scenario naast een ramp scenario.
Als dat kan waarom hebben ze het dan niet gedaan?
Het was toch zo dat ze uitgingen van dat omicron qua ziekenhuisopnamens en doden als Delta zou zijn.
Waarom bewust alleen daarvoor gaan dan ipv meerdere scenario's waaronder de meest optimistische?
pi_203279436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is eigenlijk geen enkel land dat nog een poging doet, buiten China om, om het nog onder controle te krijgen.
Nieuw-Zeeland gooit ook nog steeds de grenzen dicht om Omicron in te dammen hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203279438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is eigenlijk geen enkel land dat nog een poging doet, buiten China om, om het nog onder controle te krijgen.
Ik heb ook geen flauw benul wat je daarmee wil bereiken anders dan de pijn over een (veel) langere periode uit te smeren en bovendien nog het risico te lopen dat je bevolking slechter beschermd is du moment dat er weer een variantje ergens is gekweekt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:05:23 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203279442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo wakker geworden met gigantische spierpijn over m’n hele lichaam, voel me net een dweil. Zou me verbazen als ik NIET positief test later vanmiddag.. :{
Gisteren positieve zelftest toch? Sterkte!
pi_203279445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo wakker geworden met gigantische spierpijn over m’n hele lichaam, voel me net een dweil. Zou me verbazen als ik NIET positief test later vanmiddag.. :{
Hoelang geleden heb je je booster gehad? Sterkte! Komt wel goed :7
pi_203279450
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gisteren positieve zelftest toch? Sterkte!
Die krengen hebben toch zelden een vals-positief? Kan bijna niet missen dan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203279451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker. Maar dat is wel gebeurd. En nu zitten ze met de gebakken peren want als ze nu het halve boa korps naar het plaatselijke theater sturen zijn ze in een klap ook hun gezag kwijt.

Dus dan vind ik zo’n stuk in de krant een stuk betere oplossing. Maar misschien kan @:da_sandman nog even toelichten wat hij bedoelt met een podium geven, want wellicht praten we langs mekaar heen.
Een krant die zonder enige kritische noot een ingezonden brief als opiniestuk doorplaatst, je zou kunnen zeggen dat het subjectief is en er 'gestuurd' wordt. Van mij mag het, ik was benieuwd hoe er hier tegenaan gekeken wordt gezien de eerdere opvattingen over 'de media'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203279454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb ook geen flauw benul wat je daarmee wil bereiken anders dan de pijn over een (veel) langere periode uit te smeren en bovendien nog het risico te lopen dat je bevolking slechter beschermd is du moment dat er weer een variantje ergens is gekweekt.
quote:
Het RIVM zei gisteren dat het doel nog altijd is om het R-getal (het aantal mensen dat een besmet persoon zelf besmet) onder de 1 te krijgen, zodat de golf gaat dalen.
Gr. gr. het RIVM.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203279461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gr. gr. het RIVM.
Ja, het is ook mijn bedoeling om een ton per maand te verdienen, maar ik heb simpelweg de potentie daar niet voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203279468
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb ook geen flauw benul wat je daarmee wil bereiken anders dan de pijn over een (veel) langere periode uit te smeren en bovendien nog het risico te lopen dat je bevolking slechter beschermd is du moment dat er weer een variantje ergens is gekweekt.
En ik denk dat het risico van het uitsmeren ook is dat tegen de tijd dat de hele samenleving een keer aan de beurt is geweest dat de kans is dat de bescherming bij een aantal inmiddels is afgenomen en dus weer besmet raken. Maar ik heb wel hoop dat de bescherming met een infectie (en daarvoor gevaccineerd en evt booster) sterker is.
pi_203279470
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gisteren positieve zelftest toch? Sterkte!
Jep en afgelopen zaterdag de booster gehad
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203279476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Gr. gr. het RIVM.
Dat gaat vanzelf gebeuren als genoeg besmet zijn geraakt. Dus iedereen graag even besmet raken _O_
pi_203279482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Een krant die zonder enige kritische noot een ingezonden brief als opiniestuk doorplaatst, je zou kunnen zeggen dat het subjectief is en er 'gestuurd' wordt.
Een fatsoenlijke krant plaatst niet alleen wat in haar eigen straatje past hè. En gaat dat al helemaal niet voorzien van "kritische noten".
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203279495
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is ook mijn bedoeling om een ton per maand te verdienen, maar ik heb simpelweg de potentie daar niet voor.
Is het niet een enorm nadeel dat wij straks het voorjaar (waar sowieso minder besmettingen gaan plaatsvinden) ingaan met de minste besmettingen van Europa en daardoor volgende winter juist extra kwetsbaar zijn omdat de helft van de bevolking het nog niet gehad heeft?

Of werkt het niet zo?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203279501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jep en afgelopen zaterdag de booster gehad
Dat is wel een redelijk korte tijd tussen booster en besmetting, bij mij zat er een week tussen ongeveer.
pi_203279521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is het niet een enorm nadeel dat wij straks het voorjaar (waar sowieso minder besmettingen gaan plaatsvinden) ingaan met de minste besmettingen van Europa en daardoor volgende winter juist extra kwetsbaar zijn omdat de helft van de bevolking het nog niet gehad heeft?

Of werkt het niet zo?
Of het daadwerkelijk een enorm nadeel wordt valt te bezien, maar een risico dat het dat wordt is het zeker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203279526
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
Hebben jullie dat stuk van de burgemeesters zelf ook gelezen? Ik zit er nog eens over na te denken, maar dat is echt een stevige aanklacht hoor…
Vind je?
Het is meer de zoveelste club die kritiek op het beleid levert.
Ernst heeft het al over lange termijn "leven met corona" dus dat zat al in de pijplijn.
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:13:40 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203279539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als dat kan waarom hebben ze het dan niet gedaan?
Het was toch zo dat ze uitgingen van dat omicron qua ziekenhuisopnamens en doden als Delta zou zijn.
Waarom bewust alleen daarvoor gaan dan ipv meerdere scenario's waaronder de meest optimistische?
Ze hebben wel meerdere modellen gemaakt en besproken, maar voor het advies zijn ze van een pessimistisch model uitgegaan omdat ze al te vaak optimistisch waren geweest.
Beetje als 3 keer gokken op kop en het wordt steeds munt, en dan op munt gokken en het wordt kop.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203279545
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is ook mijn bedoeling om een ton per maand te verdienen, maar ik heb simpelweg de potentie daar niet voor.
Dan denk je wel erg laag over jezelf. Misschien moet je wat meer out of the box denken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203279558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat is wel een redelijk korte tijd tussen booster en besmetting, bij mij zat er een week tussen ongeveer.
Booster werkt toch pas na 1-2 weken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:16:50 #240
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203279573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Vind je?
Het is meer de zoveelste club die kritiek op het beleid levert.
Ernst heeft het al over lange termijn "leven met corona" dus dat zat al in de pijplijn.
Dit is wel iets meer dan een ‘club’.
pi_203279588
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jep en afgelopen zaterdag de booster gehad
Ben je op de boosterlocatie besmet geraakt?
pi_203279590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Booster werkt toch pas na 1-2 weken?
Correct, dagje of 10-14 voor de meeste effectiviteit.

Maar dan nog hou je natuurlijk niet altijd een besmetting tegen, je kunt wel last hebben van zowel de besmetting als het booster effect.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203279599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Booster werkt toch pas na 1-2 weken?
Volgens mij heb je gelijk inderdaad.

https://www.health.com/co(...)ster-to-be-effective
quote:
"The only way we could make an estimate is extrapolating how the immune response behaves with other viruses," Penaloza-MacMaster says. "We know between the first and second week you have a massive increase in protection, but there haven't been experiments looking at hours or days."

Infectious disease expert Amesh A. Adalja, MD, a senior scholar at the Johns Hopkins Center for Health Security, agrees that most people will experience some positive effects from the booster within a week, but the full effect is believed to kick in two weeks after the booster. "In general, that's how the immune system responds and how long it takes to arrive at peak level of protection," he says.
pi_203279605
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Of het daadwerkelijk een enorm nadeel wordt valt te bezien, maar een risico dat het dat wordt is het zeker.
Ook wel weer een :') waard dus.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203279631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ben je op de boosterlocatie besmet geraakt?
Nee dat lijkt me niet, kon er een kanon afschieten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 januari 2022 @ 09:25:03 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203279657


Het RIVM houdt vast aan dit soort grafiekjes, terwijl de Belgische tegenhanger dit keihard uitlacht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203279675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze hebben wel meerdere modellen gemaakt en besproken, maar voor het advies zijn ze van een pessimistisch model uitgegaan omdat ze al te vaak optimistisch waren geweest.
Beetje als 3 keer gokken op kop en het wordt steeds munt, en dan op munt gokken en het wordt kop.
Maar als na een poos blijkt dat je er compleet naast zit dan kan je toch ook model B erbij pakken als het meer die kant op gaat?
pi_203279699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan denk je wel erg laag over jezelf. Misschien moet je wat meer out of the box denken.
Is een mindset.
pi_203279704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Het RIVM houdt vast aan dit soort grafiekjes, terwijl de Belgische tegenhanger dit keihard uitlacht.
Ze zullen het wel goed praten door te zeggen dat het exact binnen de foutmarge valt. Dus wat zeurt iedereen nou.

Waardeloze instantie is het geworden als het aan komt op goed advies geven in deze pandemie
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 09:31:58 #250
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203279732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Marino is gewoon een jongen van de straat die wat mooie grafiekjes maakt en de dagelijkse cijfers omzet. Hij is daarin niet veel anders als @:_serial_ en @:chratnox

Wallinga is min of meer afgestudeerd op dat model en dat is ook een internationaal veel gebruikt model voor zover ik weet. Maar ook hij is afhankelijk van de input. Blijkbaar vond niemand het vreemd om de Omikron te gaan modelleren met alleen de aangepaste besmettelijkheid, maar met dezelfde hospitalisatie als Delta, dat was gewoon een bezopen gedachte. Je had best wel een voorzichtige reductie kunnen mee modelleren, of een midden scenario naast een ramp scenario.
Ik vind (nog steeds) Wallinga en zijn team echt van een andere orde dan Marino, Yorick, maar ook mijzelf, @_serial_ , @Oliver23 en anderen zoals @DireStraits7

Laten we heel eerlijk zijn, de dagcijfers presenteren is eigenlijk heel simpel. Je pakt de data die vandaag om 15.15 komt, telt het aantal rijen en haalt daar het aantal rijen van gisteren vanaf, dat is je delta. Het wordt lastiger op het moment dat je die data moet gaan duiden, welke conclusies daaraan te verbinden zijn. Ik heb niet de illusie dat ik dat beter kan dan Wallinga e.d., wat ook de reden is dat ik daar geen tijd aan besteed :)

Ik ben wel benieuwd hoe de modellering afgelopen keer in gang gezet is, met welke parameters Wallinga en zijn team rekening mee moesten houden. Ik snap best dat er onzekerheid is over de virulentie van Omikron, maar ik had verwacht dat dat ook gemodelleerd was. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat dat het geval is maar niet gepresenteerd wordt.

Het ironische vind ik overigens wel dat over 't algemeen de modellen van het team van Wallinga gebruikt worden om de modellen van het team van Wallinga te bekritiseren. De R-scripts van het RIVM zijn in bijna alle gevallen gewoon beschikbaar. De kritiek/vragen moeten wat mij betreft vooral zijn over de parameters die gebruikt worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')