SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wel fijn dat de scholen morgen gewoon weer open gaan. Het was dus idd enkel een extra weekje kerstvakantie.
Hopelijk hebben alle kinderen er van genoten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel. Veel. Jeugd.quote:
En ik verwacht niet dat dat binnenkort minder wordt met de heropening van de scholenMaar ja, in hoeverre zijn de besmettingen nog interessant.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Uitstekende cijfers vandaag. Alle sectoren met onmiddellijke ingang volledig open, zonder uitzonderingen.Tics van je petten.![]()
D66 doet aangifte tegen Willem Engel na online verspreiden adres Sigrid Kaag
https://www.ad.nl/politie(...)igrid-kaag~a95ee6fd/![]()
Vooral ook fijn dat de kids weer een beetje terug in het ritme komen/gaan. Want dat was erg ver te zoeken afgelopen tijdquote:Op zondag 9 januari 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Wel fijn dat de scholen morgen gewoon weer open gaan. Het was dus idd enkel een extra weekje kerstvakantie.
Hopelijk hebben alle kinderen er van genoten.
Zonder wrijving geen glans![]()
Dat wordt wel even omschakelen ja.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Vooral ook fijn dat de kids weer een beetje terug in het ritme komen/gaan. Want dat was erg ver te zoeken afgelopen tijd
Daarom vandaag de halve dag buiten geweest. Zodat er vanavond goed geslapen wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Alsof zo'n aangifte iets oplevert. Ik weet een betere aanpak.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:30 schreef Zipportal het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)igrid-kaag~a95ee6fd/![]()
Negeren?quote:Op zondag 9 januari 2022 16:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof zo'n aangifte iets oplevert. Ik weet een betere aanpak."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Morgen meteen een studiedag en dus geen school. Die studiedag hebben zeker nodig na 3 weken vakantie.![]()
Dat iedereen zo massaal blijft testen verbaast me. Ik heb van de week drie verschillende mensen gezien, die achteraf lieten weten corona te hebben. Ze waren allemaal gevaccineerd. Ze hadden zelf geen klachten, of alleen wat verkoudheid, maar hadden zich laten testen omdat ze bij anderen in de buurt waren geweest. Ik heb geen klachten, dus zie echt geen reden om me te laten testen. En al had ik ze wel nog niet, dan bleef ik wel een paar dagen thuis zonder iemand te zien. Houd toch eens op met dat getest.
Vooral bij mensen met kinderen gaat het dadelijk weer helemaal los natuurlijk als er weer naar school gegaan wordt. In elke klas zit dadelijk wel een besmet kind met die cijfers.
Of ben ik nou een enorme wappie?![]()
Ook gewoon de reactie van Engel op het fakkel incident. “Ze is niet bedreigt, ze heeft het als bedreigend ervaren”. Lekker makkelijk. Dus ik kan ook met een kapmes voor Engel z’n deur staan en dan roepen “ik bedreig hem niet, dat ervaart ie alleen zo”quote:Op zondag 9 januari 2022 16:30 schreef Zipportal het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)igrid-kaag~a95ee6fd/
Buiten dat weet engel precies wat ie doet met dat adres. Dan gaat hij er een beetje omheen lullen, maar dit is precies wat hij wilt, nogmaals haar adres in de openbaring.![]()
Testen is een kleine moeite en je wil mensen toch niet met isolatie opzadelen? Ik vind mensen als jij geen wappie, maar wel een beetje vervelend.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat iedereen zo massaal blijft testen verbaast me. Ik heb van de week drie verschillende mensen gezien, die achteraf lieten weten corona te hebben. Ze waren allemaal gevaccineerd. Ze hadden zelf geen klachten, of alleen wat verkoudheid, maar hadden zich laten testen omdat ze bij anderen in de buurt waren geweest. Ik heb geen klachten, dus zie echt geen reden om me te laten testen. En al had ik ze wel nog niet, dan bleef ik wel een paar dagen thuis zonder iemand te zien. Houd toch eens op met dat getest.
Vooral bij mensen met kinderen gaat het dadelijk weer helemaal los natuurlijk als er weer naar school gegaan wordt. In elke klas zit dadelijk wel een besmet kind met die cijfers.
Of ben ik nou een enorme wappie?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Testen is geen kleine moeite en ik zadel helemaal niemand met isolatie op. Wie dan?quote:Op zondag 9 januari 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Testen is een kleine moeite en je wil mensen toch niet met isolatie opzadelen? Ik vind mensen als jij geen wappie, maar wel een beetje vervelend.![]()
Testen is wel een kleine moeite en de mensen die je eventueel zou besmetten.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Testen is geen kleine moeite en ik zadel helemaal niemand met isolatie op. Wie dan?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ehm. je "moet" sowieso in quarantaine als je in contact bent geweest met een positieve persoon.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Testen is een kleine moeite en je wil mensen toch niet met isolatie opzadelen? Ik vind mensen als jij geen wappie, maar wel een beetje vervelend.
Dat is de reden dat mensen dus gaan testen, om uit die quarantaine te komen...
Beleidswijziging was datwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En als die dat dan ook niet weten? Ik denk overigens niet dat ik besmet ben geraakt. Kan het me niet voorstellen als je je 100 % goed voelt. Maar als dat wel zo is, dan is het toch des te meer een reden om te stoppen met al dat testen. Laat maar gaan als het niks voorstelt. Dat was toch de bedoeling.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Testen is wel een kleine moeite en de mensen die je eventueel zou besmetten.![]()
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin zijn, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd.![]()
Dat is nieuws van gisterenquote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 09-01-2022 16:59:19 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze verlegt steeds de doelpalen.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin zijn, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hoe kan de overheid beleid maken als ze geen inzicht hebben over hoe het virus zich verspreid onder de bevolking?quote:Op zondag 9 januari 2022 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Of ben ik nou een enorme wappie?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Heel fijn. Ik reken op nog veel meer besmettingen en dan hup naar 2G!
En 1200 euro boete per maand voor iedereen die zich niet laat vaccineren net zoals in oostenrijk.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 16:59 schreef gniffie het volgende:
[..]
Hoe kan de overheid beleid maken als ze geen inzicht hebben over hoe het virus zich verspreid onder de bevolking?![]()
![]()
Ja. Omikron heeft de kaarten anders geschud.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin zijn, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat mens is helemaal het spoor bijster. Snap niet dat er nog mensen zijn die haar serieus nemen.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin zijn, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd.![]()
Dat lijkt me een ergere bijwerking. Veroorzaakt door het massale onnodige testen.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, dit ook, OMT-lid Hoebe: aanzwellende omicrongolf gaat maatschappij mogelijk ontwrichten.![]()
klopt, er komt een ontzettende arbeiders tekort als mensen in quarantaine moeten bij een positieve test.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, dit ook, OMT-lid Hoebe: aanzwellende omicrongolf gaat maatschappij mogelijk ontwrichten.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Waarom hebben die mensen na twee jaar nog geen spreekverbod?quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, dit ook, OMT-lid Hoebe: aanzwellende omicrongolf gaat maatschappij mogelijk ontwrichten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
2G plus beleid zoals in Duitsland is ook nog een mogelijkheid.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:59 schreef noobie123 het volgende:
Heel fijn. Ik reken op nog veel meer besmettingen en dan hup naar 2G!
En 1200 euro boete per maand voor iedereen die zich niet laat vaccineren net zoals in oostenrijk.![]()
Of Engeland/Denemarken/Zweden achterna.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
2G plus beleid zoals in Duitsland is ook nog een mogelijkheid.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Je zal maar meer dan 50% van je ambulancebroeders, ME'ers of brandweermannen in quarantaine hebben. Als puntje bij paaltje komt mogen die gewoon komen opdraven.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, er komt een ontzettende arbeiders tekort als mensen in quarantaine moeten bij een positieve test.![]()
Dan moeten we de quarantaineregels maar heroverwegen.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, er komt een ontzettende arbeiders tekort als mensen in quarantaine moeten bij een positieve test.
Je kan je natuurlijk afvragen of het zinvol is om honderdduizenden of zelfs miljoenen mensen zonder klachten in quarantaine te plaatsen.
Zeker bij deze aantallen besmettingen denk ik dat besmettingen proberen te voorkomen een gepasseerd station is. Het gaat toch al als een malle rond.![]()
Wij hebben helemaal niet genoeg capaciteit om dagelijks miljoenen mensen te testen.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:05 schreef Mylene het volgende:
[..]
2G plus beleid zoals in Duitsland is ook nog een mogelijkheid.![]()
Als het zwaartepunt van de IC af gaat is dat alleen maar een zegen. We moeten er toch ooit een keer mee gaan leven.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Omikron heeft de kaarten anders geschud.![]()
Hoeveel van dat soort doemvoorspellingen zijn eigenlijk uitgekomen. Weinig tot geen.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat mens is helemaal het spoor bijster. Snap niet dat er nog mensen zijn die haar serieus nemen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik had ook minimale klachten maar nu heb ik iig voor een jaar een vinkje. Plus 2 vaccinaties en de derde word dan de update. Win-win-win situatie voor mijquote:Op zondag 9 januari 2022 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Of ben ik nou een enorme wappie?Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Tuurlijk en ik heb in de berging een eenhoorn staan die regenbogen schijt.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Koopmans zegt in het Parool dat het aantal besmettingen nu nog maar het begin zijn, dat het eind januari, begin februari echt gaat pieken. Ze zegt dat we serieus rekening moeten houden met een flinke golf opnames, omikron heeft het spel veranderd.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
https://www.volkskrant.nl(...)iet-korter~b82d8b0f/quote:Op zondag 9 januari 2022 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt, er komt een ontzettende arbeiders tekort als mensen in quarantaine moeten bij een positieve test.
Stuk hier over in de Volkskrant. Dit moet veranderd worden.zie email 27 oktober![]()
Enkele functies?quote:
Vage omschrijving.
Ze hoeven maar een functie van zijn account te beperken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het OMT is druk op zoek naar een land, waaraan ze Nederland gaan spiegelen om de lockdown verlenging te rechtvaardigen.
De ogen van met name Koopmans zijn voorlopig gericht op Frankrijk en USA. Wordt dus geen BBC anekdote voor Mark komende persco, maar France 2 vermoedelijk.- verwijderd door admin -![]()
We kunnen wel zeggen dat de komende drie weken cruciaal worden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Zo kun je altijd gelijk hebben natuurlijk. Volgende week wordt het 10 graden! Dag van te voren: Oh nee toch 5.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat hele OMT is zichzelf nét iets te belangrijk gaan vinden in de voorbije twee jaar. En door het totale gebrek aan intellectuele zwaargewichten in de tweede kamer fungeert het kabinet ipv als sparringpartner eerder als boksbal tijdens de overlegrondes met dat OMT.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat mens is helemaal het spoor bijster. Snap niet dat er nog mensen zijn die haar serieus nemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Vraag me ook wel af naar de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis dóór corona en toevallig met corona. In het VK was dat iets van 50-50 als ik me niet vergis. Gebroken been? Oh, je test positief. Ga maar op de corona afdeling.
Dit geeft natuurlijk ook zo'n verkeerd beeld.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is vaak niet zo makkelijk te zeggen.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me ook wel af naar de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis dóór corona en toevallig met corona. In het VK was dat iets van 50-50 als ik me niet vergis. Gebroken been? Oh, je test positief. Ga maar op de corona afdeling.
Dit geeft natuurlijk ook zo'n verkeerd beeld.
En we leveren het ook niet aan. Dus je kunt het je afvragen, doen we niks mee.![]()
Die functie zullen wel zijn Tweeten, retweeten, reageren en liken. Gewoon interessant doenerij van het AD ze kunnen ook zeggen dat hij geband is.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Enkele functies?
Vage omschrijving.
Ze hoeven maar een functie van zijn account te beperken.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ehh nee dus… mbo, hbo en uni blijven online.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
Hopelijk hebben alle kinderen er van genoten.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Hier ook morgen vrij wegens 'studiedag'. Volgens mij gewoon een verkapte nieuwjaarsborrelquote:Op zondag 9 januari 2022 16:45 schreef Questular het volgende:
Morgen meteen een studiedag en dus geen school. Die studiedag hebben zeker nodig na 3 weken vakantie.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Hij kan nog wel inloggen, maar voor de rest niks?quote:Op zondag 9 januari 2022 17:41 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die functie zullen wel zijn Tweeten, retweeten, reageren en liken. Gewoon interessant doenerij van het AD ze kunnen ook zeggen dat hij geband is.
Totaal niet belangrijk besmet is besmet of je dat nu bent met een gebroken been of niet. Naast je kan dannwel iemand liggen die wel last krijgt van een besmetting.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dit geeft natuurlijk ook zo'n verkeerd beeld.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus buiten het enige land in lockdown zijn wij nog bijna het enige land met quarantaineregels voor gevaccineerden. En dan nog zeggen als soort van versoepelingen dat de oude regels misschien weer kunnen gaan gelden. Dat is alleen terug van 7 naar 5 dagen. Dat zet zoden aan de dijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)iet-korter~b82d8b0f/
Stuk hier over in de Volkskrant. Dit moet veranderd worden.![]()
MMaar zorg je dan voor extra druk op de zorg? Zou de opname er anders niet zijn?quote:Op zondag 9 januari 2022 17:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Totaal niet belangrijk besmet is besmet of je dat nu bent met een gebroken been of niet. Naast je kan dannwel iemand liggen die wel last krijgt van een besmetting.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Jij vindt dat misschien niet belangrijk maar het kan wel een indicatie geven hoe zeer het virus gevaarlijk is.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Totaal niet belangrijk besmet is besmet of je dat nu bent met een gebroken been of niet. Naast je kan dannwel iemand liggen die wel last krijgt van een besmetting.
Verschil tussen in ziekenhuis met Corona of door Corona.![]()
Je snapt hem niet. Zonder dat gebroken been was diegene niet in het ziekenhuis gekomen met z'n corona. En telde die niet mee in die cijfers.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Totaal niet belangrijk besmet is besmet of je dat nu bent met een gebroken been of niet. Naast je kan dannwel iemand liggen die wel last krijgt van een besmetting.![]()
Natuurlijk is dat wel belangrijk. Als jij zonder gebroken been niet in het ziekenhuis was gekomen dan is het dus geen ziekenhuisdruk door Corona.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Totaal niet belangrijk besmet is besmet of je dat nu bent met een gebroken been of niet. Naast je kan dannwel iemand liggen die wel last krijgt van een besmetting.zie email 27 oktober![]()
Ja, zag het ook al. Maar zolang het niet in dit topic wordt besproken geloof ik er niet in.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:01 schreef Simmertje het volgende:
Deltacron is trending op Twitter. You don't wanna know why![]()
Volgens mij zei ik het vorige week ook al, maar in de klassen apps van beide zoontjes is een "don't ask, don't tell" beleid afgesproken.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan moeten we de quarantaineregels maar heroverwegen.
Je kan je natuurlijk afvragen of het zinvol is om honderdduizenden of zelfs miljoenen mensen zonder klachten in quarantaine te plaatsen.
Zeker bij deze aantallen besmettingen denk ik dat besmettingen proberen te voorkomen een gepasseerd station is. Het gaat toch al als een malle rond.
Dit om gezeur met thuiszitten binnen een week of 2 te voorkomen.![]()
Het lijkt me gewoon belangrijke en nuttige informatie. Dat er niets mee gedaan wordt want tja... dat interesseert me echt geen reet. Zo kun je alles wel weg schuiven.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je snapt hem niet. Zonder dat gebroken been was diegene niet in het ziekenhuis gekomen met z'n corona. En telde die niet mee in die cijfers.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
.hoe weet zij dat nu? ze weet nog niet eens hoe omikron werkt.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:58 schreef Mylene het volgende:
Ben het met je eens hoor. Is ook juist belangrijk. Als het inderdaad 50-50 zoals in Engeland zou er nu bijna helemaal geen hont in het ziekenhuis liggen dus.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon belangrijke en nuttige informatie. Dat er niets mee gedaan wordt want tja... dat interesseert me echt geen reet. Zo kun je alles wel weg schuiven.![]()
Dat zoiets voor IC opnames niet geldt, dat snapt natuurlijk iedereen, maar ben wel benieuwd wat het effect daarvan is op de klinieken ivm achtergestelde zorg.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor. Is ook juist belangrijk. Als het inderdaad 50-50 zoals in Engeland zou er nu bijna helemaal geen hont in het ziekenhuis liggen dus.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja. Vervelend idd.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ehh nee dus… mbo, hbo en uni blijven online.
Al versta ik HBO en Uni niet onder 'School'.
In elk geval kunnen het basisonderwijs en de middelbare scholen gewoon weer open. Hopelijk volgt de rest snel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dit geeft natuurlijk ook zo'n verkeerd beeld.
Die tweet postte @Breekfast vanochtend. Niet echt hier in de buurt natuurlijk maar wel interessant.![]()
En dit dan:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ja, we wisten dat al een tijdje, maar RIVM heeft niks gedaan.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)iet-korter~b82d8b0f/
Stuk hier over in de Volkskrant. Dit moet veranderd worden.![]()
En hoeveel van die patiënten zullen dat zijn 5% is al heel veel met 50% had je dat allang gehoord. En ja dat de meeste onderliggend lijden hebben dat is niet belangrijk vooral niet als het gebruikt wordt om dan maar te stellen dat er dan geen ziekenhuis druk is corona is er nu eenmaal mensen breken hun been of hebben andere kwalen waar corona misschien het laatste zetje is. Want die patiënt met dat gebroken been en die positieve corona test houden ze echt niet op een verpleegafdeling als hij alleen een snotneus heeft nee die trappen ze via de corona uitgang met een mondkapje op het ziekenhuis uit zodra het gips hard is.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel belangrijk. Als jij zonder gebroken been niet in het ziekenhuis was gekomen dan is het dus geen ziekenhuisdruk door Corona.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd wat de verdeling Republikein en Democraat is.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Weinig gevaccineerde en obesitas land nummer 1.![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ron-in-andere-landen
Allemaal de schuilkelders in, “het gaat intens worden”.![]()
Vast enorm interessant voor abonnees van de Telegraaf.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:31 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ron-in-andere-landen
Allemaal de schuilkelders in, “het gaat intens worden”.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Zou het niet weten. Heb geen abbo. Maar die paniekkoppen zijn wel treurig hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vast enorm interessant voor abonnees van de Telegraaf.![]()
Ondertussen plopt Willem Engel een biertje open. "Zo, eindlijk weer voorpagina nieuws."
Wat een verschrikkelijke teringdebiel is dat.![]()
Het is de Telegraaf, had je iets anders verwacht?quote:Op zondag 9 januari 2022 18:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou het niet weten. Heb geen abbo. Maar die paniekkoppen zijn wel treurig hoor.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Vind je?quote:https://nypost.com/2022/0(...)uity-could-kill-you/quote:If you’re white and middle class, the push for health-care “equity” could kill you.
The state Department of Health, meanwhile, announced that scarce monoclonal antibody treatments will be allocated to patients based on how many risk factors they have, which include age, vaccine status, medical conditions and — you got it — “nonwhite race or Hispanic/Latino ethnicity.”
O.a. verschil maken op basis van huidskleur. Ziek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Tuurlijk niet. Kutkrant.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is de Telegraaf, had je iets anders verwacht?![]()
40-45 man op de IC.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:43 schreef THEFXR het volgende:
bij welke zkh cijfers gaat de lockdown eraf?
Nee grapje. Is niet gecommuniceerd. Zoals gewoonlijk.![]()
dat betekent dat ze geen doelstelling hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
40-45 man op de IC.
Nee grapje. Is niet gecommuniceerd. Zoals gewoonlijk.![]()
Die hebben ze vast wel, maar die communiceren ze bewust niet. Stel je voor dat ze ergens op afgerekend kunnen worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat betekent dat ze geen doelstelling hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het einde van de crisis is niet eens gedefinieerd.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat betekent dat ze geen doelstelling hebben.
O, en wat @Janneke141 zegt.![]()
En ook al hadden we wel een routekaart, dan zei dat nog niets. Het is niet dat ze zich daar ooit aan gehouden hebbenquote:Op zondag 9 januari 2022 18:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat betekent dat ze geen doelstelling hebben.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
'Het virus onder controle krijgen'quote:Op zondag 9 januari 2022 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het einde van de crisis is niet eens gedefinieerd.
O, en wat @:Janneke141 zegt.
Wanneer dat dan het geval is en wanneer we gaan stoppen met mensen die niks van corona te vrezen hebben lastig te vallen met allerlei (onzin)regeltjes en sluitingen, wordt nooit duidelijk.![]()
De lockdown wordt net zo lang in stand gehouden totdat er voldoende draagvlak is voor 2G.
Uiteindelijk is het dan als ondernemer gewoon kiezen tussen 2G of een faillissement.![]()
Ik zie hier een hele hoop aannames. Het zou fijn zijn als je me niet zo veel woorden in de mond legt.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
En hoeveel van die patiënten zullen dat zijn 5% is al heel veel met 50% had je dat allang gehoord. En ja dat de meeste onderliggend lijden hebben dat is niet belangrijk vooral niet als het gebruikt wordt om dan maar te stellen dat er dan geen ziekenhuis druk is corona is er nu eenmaal mensen breken hun been of hebben andere kwalen waar corona misschien het laatste zetje is. Want die patiënt met dat gebroken been en die positieve corona test houden ze echt niet op een verpleegafdeling als hij alleen een snotneus heeft nee die trappen ze via de corona uitgang met een mondkapje op het ziekenhuis uit zodra het gips hard is.zie email 27 oktober![]()
Het virus is nooit onder controle geweest. Er kwamen steeds weer uitbraken en nieuwe varianten.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Het virus onder controle krijgen'
Wanneer dat dan het geval is en wanneer we gaan stoppen met mensen die niks van corona te vrezen hebben lastig te vallen met allerlei (onzin)regeltjes en sluitingen, wordt nooit duidelijk.
Misschien moeten we gewoon accepteren dat dit het is. Laten we hopen dat 2022 het jaar van de acceptatie wordt. Een andere uitweg zie ik oprecht niet. Je kan niet tot in de eeuwigheid besmettingen proberen te voorkomen.![]()
die chantage is wel erg duidelijk,jaquote:Op zondag 9 januari 2022 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:
De lockdown wordt net zo lang in stand gehouden totdat er voldoende draagvlak is voor 2G.
Uiteindelijk is het dan als ondernemer gewoon kiezen tussen 2G of een faillissement.![]()
Het is vooral sneu dat wij in de beginfase nog schappelijk beleid hadden dat was gebaseerd op gezond verstand in plaats van paniek. Ergens na de zomer van 2020 kwam de omslag naar meer repressief beleid.quote:
Inmiddels zijn de kansen volledig gekeerd en zitten wij met een volledige lockdown, en in de landen waar je in april 2020 nog geen hont mocht uitlaten, zit iedereen vrolijk in de kroeg. Het kan verkeren.![]()
Precies, daar kun je van uit gaan. En daarna zit de burger weer in de fuik, want je zult dan steeds je booster moeten updaten, ook als het niet voor je eigen gezondheid is, maar voor de nieuwste hoop/fanstasie/belofte dat het anderen zou beschermen. Je moet wel mee gaan, om toegang te houden tot je werk, sociaal leven of gewoon een winkel te bezoeken.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Uiteindelijk is het dan als ondernemer gewoon kiezen tussen 2G of een faillissement.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Heel toevallig nu de uitnodigingen worden verstuurd om de 5-12 jarigen te laten vaccineren.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:02 schreef Flurona het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-huilen-he~a238b0cc/godverdomme
Maar de media sturen verder niet hoor![]()
![]()
De media voelt zich vanuit haar ivoren toren weer eens een moreel appèl om wat draagvlak voor het kinderspuiten op te kloppen.. tja.. het gebeurt, dus het mag zou in de krant staan, maar het voelt wel als een play op de emotie.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:02 schreef Flurona het volgende:
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dit gebeurde vorig jaar zomer ook om jongeren aan de prik te krijgen. Ineens doken overal verhalen over Long Covid op.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:05 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Heel toevallig nu de uitnodigingen worden verstuurd om de 5-12 jarigen te laten vaccineren.
Maar de media sturen verder niet hoor![]()
Yes, die paar verhalen die er zijn, worden opgeklopt. Heel verschrikkelijk natuurlijk voor degene die het betreft, maar het is natuurlijk maar een hele hele kleine groep.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gebeurde vorig jaar zomer ook om jongeren aan de prik te krijgen. Ineens doken overal verhalen over Long Covid op.![]()
De onderbuik spreekt weer eens, zo voorspelbaar allemaal.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gebeurde vorig jaar zomer ook om jongeren aan de prik te krijgen. Ineens doken overal verhalen over Long Covid op.![]()
Wijze woorden, ook wellicht de overweging wellicht te stoppen met testen en isolerenquote:De Britse regering moet een streep zetten door het massale vaccinprogramma als alle kwetsbare ouderen een boosterprik hebben gehad. Dat bepleit Clive Dix, de voormalige voorzitter van de Britse vaccin-taskforce, in een interview met The Guardian. Volgens Dix moet er zo snel mogelijk een andere visie komen op het coronabeleid. ,,De massale bevolkingsvaccinatie in het Verenigd Koninkrijk zou moeten stoppen."
Dix, die tot april voorzitter was van de vaccin-taskforce, roept regeringsfunctionarissen op om met een nieuwe strategie te komen en corona meer als een endemisch virus te behandelen, zoals de griep. De regering-Johnson moet leren omgaan met de ziekte in plaats van zich te concentreren op het stoppen van de verspreiding van het virus, aldus Dix.
Hij vindt daarnaast dat ministers dringend onderzoek naar Covid-immuniteit moeten steunen. Dit zou volgens hem kunnen helpen bij het fabriceren van vaccins die specifiek bedoeld zijn voor bepaalde varianten. ,,We moeten nu de ziekte beheersen, niet de verspreiding van virussen. Dus het stoppen van de progressie naar een ernstige ziekte bij kwetsbare groepen is het toekomstige doel."
Dix zegt dat hij de huidige boostervaccinatie steunt, maar er is volgens hem een nieuwe gerichte strategie nodig zodat de Britten het coronavirus kunnen controleren als een endemisch virus. ,,Ten eerste moeten we overwegen wanneer we stoppen met testen en individuen in isolatie stoppen als ze zich niet goed voelen, en ze weer aan het werk laten gaan als ze zich er klaar voor voelen. Zo doen we dat ook tijdens een ernstig griepseizoen."
De Britten begonnen in december 2020 met vaccineren. Inmiddels is bijna 83 procent procent van de bevolking vanaf 12 jaar volledig ingeënt, 60 procent heeft ook een boosterprik gehad. Ondanks de vele vaccinaties worstelt het VK met een stijging van het aantal coronabesmettingen, veroorzaakt door de omikronvariant. Onder de opgenomen coronapatiënten zijn ongevaccineerden oververtegenwoordigd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Treurig voor die kinderen die het overkomt maar er worden wel meer kinderen ziek.
Op Facebook word je ook doodgegooid met allerlei inzamelingsacties voor kinderen met spierziektes, kanker en wat dies meer zij. Hartstikke zielig en het zal net jouw kind maar wezen, maar niet iets om een maatschappij voor op slot te houden.
En ja, ik heb zelf ook kinderen.![]()
En maar janken dat ze ongeus bejegend worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:05 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Heel toevallig nu de uitnodigingen worden verstuurd om de 5-12 jarigen te laten vaccineren.
Maar de media sturen verder niet hoor
Die mensen hebben een agenda. De media wordt enkel gebruikt als middel om hun doelen te bereiken, in plaats van journalisme als middel om mensen te informeren.![]()
Dit ja.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Treurig voor die kinderen die het overkomt maar er worden wel meer kinderen ziek.
Op Facebook word je ook doodgegooid met allerlei inzamelingsacties voor kinderen met spierziektes, kanker en wat dies meer zij. Hartstikke zielig en het zal net jouw kind maar wezen, maar niet iets om een maatschappij voor op slot te houden.
En ja, ik heb zelf ook kinderen.![]()
Net als de antivaxxers en die krijgen toch ook ruim baan om elke hersenscheet te uiten in DUH MEDIEJAquote:Op zondag 9 januari 2022 19:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, die paar verhalen die er zijn, worden opgeklopt. Heel verschrikkelijk natuurlijk voor degene die het betreft, maar het is natuurlijk maar een hele hele kleine groep.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dus 650.000 kinderen moeten een injectie halen omdat Vayenne niet zo gezond is of blijkt te zijn ?quote:Op zondag 9 januari 2022 19:02 schreef Flurona het volgende:
Misselijkmakend verder hoe de propaganda machine van MSM met persoonlijk clickbaitleed wordt aangeslingerd. Gisteren al de NOS en dan nu het AD.
Ik mis de medische onderbouwing die zou (kunnen) stellen dat het meisje met vaccinatie, dan geen gevolgen van haar verkoudheden zou hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Klinkt goed! Het lijkt me inderdaad verstandig om de booster proportioneel in te zetten in die zin dat vooral de focus wordt gelegd op ouderen en kwetsbaren (grofweg de groep die normaal al voor de jaarlijkse griepprik gaat) en het vooral niet aan de rest van de bevolking op te dringen middels een beperkt geldige QR-code. Het zou mooi als hierin een nuchterder beleid gevoerd zou worden, maar dan hebben we nog wel wat stations te gaan ...quote:Op zondag 9 januari 2022 19:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wijze woorden, ook wellicht de overweging wellicht te stoppen met testen en isoleren![]()
De Britse regering moet een streep zetten door het massale vaccinprogramma als alle kwetsbare ouderen een boosterprik hebben gehad. Dat bepleit Clive Dix, de voormalige voorzitter van de Britse vaccin-taskforce, in een interview met The Guardian. Volgens Dix moet er zo snel mogelijk een andere visie komen op het coronabeleid. ,,De massale bevolkingsvaccinatie in het Verenigd Koninkrijk zou moeten stoppen."
Dix, die tot april voorzitter was van de vaccin-taskforce, roept regeringsfunctionarissen op om met een nieuwe strategie te komen en corona meer als een endemisch virus te behandelen, zoals de griep. De regering-Johnson moet leren omgaan met de ziekte in plaats van zich te concentreren op het stoppen van de verspreiding van het virus, aldus Dix.
Hij vindt daarnaast dat ministers dringend onderzoek naar Covid-immuniteit moeten steunen. Dit zou volgens hem kunnen helpen bij het fabriceren van vaccins die specifiek bedoeld zijn voor bepaalde varianten. ,,We moeten nu de ziekte beheersen, niet de verspreiding van virussen. Dus het stoppen van de progressie naar een ernstige ziekte bij kwetsbare groepen is het toekomstige doel."
Dix zegt dat hij de huidige boostervaccinatie steunt, maar er is volgens hem een nieuwe gerichte strategie nodig zodat de Britten het coronavirus kunnen controleren als een endemisch virus. ,,Ten eerste moeten we overwegen wanneer we stoppen met testen en individuen in isolatie stoppen als ze zich niet goed voelen, en ze weer aan het werk laten gaan als ze zich er klaar voor voelen. Zo doen we dat ook tijdens een ernstig griepseizoen."
De Britten begonnen in december 2020 met vaccineren. Inmiddels is bijna 83 procent procent van de bevolking vanaf 12 jaar volledig ingeënt, 60 procent heeft ook een boosterprik gehad. Ondanks de vele vaccinaties worstelt het VK met een stijging van het aantal coronabesmettingen, veroorzaakt door de omikronvariant. Onder de opgenomen coronapatiënten zijn ongevaccineerden oververtegenwoordigd.
AD: Geeft aan dat men moet stoppen met de massale vaccinaties. Ben benieuwd wanneer we in de EU dit eens gaan denken.![]()
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Fake newsquote:Op zondag 9 januari 2022 19:29 schreef monkyyy het volgende:
Zorgen op Cyprus om nieuwe ziekmakende coronavariant: Deltakron
Daar gaan we weer?![]()
Dat denk ik inderdaad ja... zieke kinderen klinkt veel beter dan "kans op ziek kind nagenoeg niet bestaand"quote:Op zondag 9 januari 2022 19:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is op ze minst frappant dat de vaccins voor de kinderen erdoor zijn en je overal opeens doomberichten krijgt over zieke kids.
Zelfde idd met jongeren en longcovid in de zomer.
Is dat de hoofdredacteur die een appje krijgt van Rutte of Hugo om een wit voetje te halen in ruil voor een scoop?
Of gewoon inspelen op de situatie met doomsday alles voor de clicks berichten?
Maar op ze minst frappant dat het (bijna) altijd berichten zijn die overeenkomen met wat het kabinet wil.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 19:29 schreef monkyyy het volgende:
Zorgen op Cyprus om nieuwe ziekmakende coronavariant: Deltakron
Daar gaan we weer
Chise says no!![]()
Media speelt in op angstgevoelens van de gemiddelde burger om zo meer krantjes/clicks te verkopen.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is op ze minst frappant dat de vaccins voor de kinderen erdoor zijn en je overal opeens doomberichten krijgt over zieke kids.
Zelfde idd met jongeren en longcovid in de zomer.
Is dat de hoofdredacteur die een appje krijgt van Rutte of Hugo om een wit voetje te halen in ruil voor een scoop?
Of gewoon inspelen op de situatie met doomsday alles voor de clicks berichten?
Maar op ze minst frappant dat het (bijna) altijd berichten zijn die overeenkomen met wat het kabinet wil.![]()
Nou ja, zoals ik al vaker gezegd heb, in de jaren '80 had je een andere verslaving met de neus. Daarbij vergeleken is dit dan niet eens zo'n beroerde verslaving (al zal het ook niet geweldig zijn voor je neus).quote:Op zondag 9 januari 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Testen is een kleine moeite en je wil mensen toch niet met isolatie opzadelen? Ik vind mensen als jij geen wappie, maar wel een beetje vervelend.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De media wordt niet gecontroleerd maar verteld wat de door de overheid aangestuurde publiek wil zien, horen en lezen. Een beetje krant die wil bestaan, gaat geen andere zienswijze brengen wanneer dat niet wordt gepruimd.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:18 schreef Questular het volgende:
Ja het is allemaal 1 groot complot. De media wordt volledig gecontroleerd door de overheid. Het zou me niks verbazen of het nieuwsbericht in het AD is gewoon verzonnen!
Net op tv een reclame van save the children over kinderen met een longontsteking. Toeval? Ik dacht het niet.
Het is verder ook geen complot maar een gevolg van datzelfde systeemdenken die het ongeveer onmogelijk maakt om waarheden van anderen in een eigen perspectief (en perceptie) te zien.
Ja kinderen - net mensen - kunnen ook ziek worden en dat is voor betrokkenen natuurlijk heel erg vervelend wat niet noodzakelijkerwijs dan ook dus het geval moet gaan zijn voor andere kinderen (en ouders)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Die reclame is al tijden op tv hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:18 schreef Questular het volgende:
Ja het is allemaal 1 groot complot. De media wordt volledig gecontroleerd door de overheid. Het zou me niks verbazen of het nieuwsbericht in het AD is gewoon verzonnen!
Net op tv een reclame van save the children over kinderen met een longontsteking. Toeval? Ik dacht het niet.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als ik een paar seconden zoek vind ik meer artikelen over erg zieke kinderen door corona hoor, artikelen van maanden geleden. Jullie overdrijven dus ene beetje.
Verder is het ook vrij normaal dat wanneer er bepaald onderwerp nieuws is, dat media daar gerelateerde verhalen bij gaan zoeken?
Of je denkt gelijk aan een complot waarbij al die media wordt aangestuurd door de overheid, ja dat kun je ook doen![]()
![]()
Dit uitstekende stuk van een van mijn favoriete cabaretiers stond trouwens gisteren gewoon in de krant (die wordt gecontroleerd door de overheid)quote:Europa blokkeert het vrijgeven van patenten op coronavaccins – en dat is beschamend
In mei 2021 noemde de EU het opschorten van patenten bespreekbaar. Sindsdien is het stil en wachten Afrikaanse regio’s altijd nog op hun eerste prik. Geef de patenten toch vrij, betoogt filosoof en cabaretier Tim Fransen.
Een jaar geleden werden in Nederland de eerste prikken tegen corona gezet. Een triomf van de moleculaire biologie en – laten we niet flauw wezen – een triomf van de mensheid. Natuurlijk, de meeste van ons hadden in een joggingpak op de bank Tiger King of The Last Dance zitten kijken, in plaats van in een labjas een mRNA-vaccin te perfectioneren. Maar laten we niet vergeten: de ontwikkeling van die vaccins is medegefinancierd met belastinggeld (in totaal zo’n 90 miljard euro wereldwijd). Dus wij brave belastingbetalers mogen toch zeker ook met een deel van de eer strijken.
In scherp contrast met deze wetenschappelijke triomf staat de wanprestatie van de mensheid als het gaat om de toegang tot deze vaccins. Een wanprestatie die consequenties heeft ver voorbij deze pandemie – ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen: consequenties die raken aan de toekomst van onze beschaving. Al is het hopelijk nog niet te laat om dit falen recht te zetten.
Met het vreugdevolle nieuws van effectieve vaccins – destijds hadden we nog te maken met de alfavariant van het virus, je zou er bijna nostalgisch van worden – kwam het erop aan om die vaccins zo snel mogelijk, in zo groot mogelijke hoeveelheden te produceren en te verspreiden. De betreffende farmaceutische bedrijven – Pfizer, Moderna, AstraZeneca, etc – beschikten helaas maar over een beperkte productiecapaciteit. Daarom rees al gauw de vraag of het niet een goed idee was om de patenten op deze vaccins op te schorten en het recept te delen. Op die manier zouden we gebruik kunnen maken van de wereldwijde productiecapaciteit en de kosten omlaag kunnen brengen. Zo zou zo snel mogelijk de gehele wereldbevolking beschermd kunnen worden tegen dit virus. Bovendien zouden we die productiecapaciteit kunnen gebruiken om alleen de meest effectieve vaccins met de minste bijwerkingen te produceren.
Er zijn goede redenen voor het bestaan van patenten. De bescherming van intellectueel eigendom zorgt voor de nodige financiële prikkels om te investeren in technologische innovaties. Toch gingen er in de gezondheidsethiek al langere tijd stemmen op om het systeem van financiële prikkels te veranderen als het gaat om essentiële medicijnen. Al voor de coronacrisis was de wrange situatie namelijk – en wrang is zacht uitgedrukt – dat zo’n 2 miljard mensen op deze planeet geen toegang hebben tot essentiële medicijnen omdat deze te duur zijn, met jaarlijks zo’n tien miljoen dodelijke slachtoffers als gevolg.
Maar goed, je weet hoe het gaat met wereldwijde, revolutionaire systeemveranderingen: die duren vaak nog langer dan de vorming van een nieuw kabinet. Toch hadden we met de wereldwijde uitbraak van covid-19 te maken met een acute en ongeëvenaarde situatie. Zouden we in dit geval niet op z’n minst een uitzondering moeten maken? Veel experts en instanties vonden van wel: van ngo’s zoals Oxfam Novib en Amnesty, tot het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift Nature, maar net zo goed een economisch-liberale krant als The Financial Times. Inmiddels lijkt het idee een stille dood te zijn gestorven, al zouden we ons daar volgens mij niet bij neer moeten leggen.
Rechtvaardigheid
Pleitbezorgers van dit idee dragen doorgaans twee verschillende argumenten aan. Het eerste argument draait om rechtvaardigheid, het tweede komt neer op verlicht eigenbelang. Beide argumenten lijken me op zichzelf overtuigend genoeg, maar volgens mij zouden we er zelfs nog een derde argument aan kunnen toevoegen.
Om kort stil te staan bij de eerste twee. Het rechtvaardigheidsargument spreekt hopelijk voor zich. Zonder collectieve actie gaan de schaarse vaccins naar de hoogste bieder. Landen komen zo in een concurrentiestrijd terecht waarbij de armere landen aan het kortste eind trekken. Dit is precies wat er is gebeurd. Hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie Tedros Adhanom Ghebreyesus sprak terecht van een ‘catastrofaal moreel falen’.
Om nog iets van hun morele geloofwaardigheid te redden, besloten de rijke landen tot een covax-donatieprogramma. Tot op heden is dit een catastrofaal moreel falen op zichzelf gebleken: van geleverde doses waarvan al bijna de houdbaarheidsdatum was verstreken, tot vooral heel veel beloofde doses die überhaupt niet geleverd werden. Begin december bleek Nederland de kroon te spannen. Van de 26 miljoen beloofde doses leverde het slechts een paar honderdduizend. En zo verkeert planeet aarde nu in een situatie waarbij de rijke landen volop aan het boosteren zijn, terwijl het overgrote deel van landen als Nigeria, Malawi, Ethiopië en Tanzania nog op een eerste prik wacht.
Los van de schrijnende onrechtvaardigheid, was er nog het argument van verlicht eigenbelang. Immers: de rijke landen zijn er net zozeer bij gebaat dat de wereldbevolking als geheel zo snel mogelijk is gevaccineerd, zodat mutaties voorkomen kunnen worden. Inmiddels weten we dat dit niet alleen maar theorie is.
Het zal niemand verbazen dat de betrokken farmaceuten bezwaar maken tegen patentopschorting. Hun argumenten zijn door experts overtuigend van tafel geveegd. En ja, natuurlijk zouden er praktische obstakels zijn om een wereldwijde vaccinproductie op te tuigen, maar die obstakels worden nu misbruikt voor een nogal cynische verdediging van commerciële belangen.
En zelfs als het opschorten van patenten een brug te ver was geweest, was er nog een minder radicale optie geweest: het opkopen van de patenten. Landen hadden de handen ineen kunnen slaan om dit te financieren. Volgens Statista heeft de wereldeconomie alleen al in 2020 zo’n 3 biljoen dollar aan schade opgelopen. In het licht van zulke astronomische bedragen is het allerminst een gek idee een riante geldsom neer te tellen voor het meest effectieve bestrijdingsmiddel waarover de wereld beschikt. De farmaceuten hadden er niet bekaaid vanaf hoeven komen.
Eigendomsrecht
Waar is het dan misgegaan? Een ruime meerderheid van landen was voor het opschorten van de patenten. Dat geldt niet alleen voor armere landen, maar ook voor de vaccin producerende landen Rusland en China. Uiteindelijk ging onder Joe Biden zelfs Amerika overstag. Dat is bijzonder. Niet alleen omdat Amerika onderdak biedt aan Pfizer en Moderna, maar ook omdat het een land is met een kapitalistische ziel, waar intellectuele eigendomsrechten doorgaans als heilig worden beschouwd.
Pijnlijk genoeg gaat de prijs voor De Grootste Dwarsligger dan ook naar Europa. EU-Commissievoorzitter Ursula von der Leyen liet in een eerder stadium weten dat ze ‘totaal geen voorstander van het vrijgeven van patenten’ was. Toen Europa twee weken later in haar hemd werd gezet door de omslag van de VS, noemde Von der Leyen het voorstel ineens ‘bespreekbaar’. Dat was mei vorig jaar, sindsdien is het angstvallig stil.
Enerzijds is het verklaarbaar dat juist Europa tegenstribbelt: het Verenigde Koninkrijk heeft AstraZeneca, de Europese Unie heeft CureVac, Janssen en BioNTech, het Duitse bedrijf dat de belangrijkste patenten van het Pfizer-vaccin bezit. Anderzijds is het onbegrijpelijk dat uitgerekend Europese landen tegen het voorstel zijn. De EU ziet zichzelf als een zogenaamde ‘waardengemeenschap’. Deze waarden komen mogelijk het meest tot uitdrukking in de omarming van universele mensenrechten.
De EU heeft verschillende mensenrechtenverklaringen ondertekend die naast het uitgangspunt van menselijke gelijkwaardigheid ook specifieke rechten zoals ‘het recht op leven’ en ‘het recht op gezondheid’ bevatten. Europa ziet zichzelf bij uitstek als het continent waar mensenrechten gewaarborgd zijn, en heeft bovendien ook de aspiratie een vaandeldrager te zijn voor de rest van de wereld. Hoe inspirerend denkt Europa te kunnen zijn als het afhaakt wanneer het de kans krijgt die waarden meer te laten zijn dan enkel mooie woorden?
Hiermee komen we bij mijn derde argument om de patenten op coronavaccins vrij te geven. Met het vrijgeven van de patenten had de internationale gemeenschap een niet te onderschatten symbolische daad gesteld: er zijn dingen op deze aarde die ons gezamenlijk aangaan, en waar we gezamenlijk verantwoordelijkheid voor dienen te dragen. Om die daadwerkelijk op waarde te schatten, moeten we iets uitzoomen en voorbij deze pandemie kijken. Wil de menselijke beschaving de 21ste eeuw zonder al te veel kleerscheuren doorkomen, dan liggen er imponerende collectieve uitdagingen in het verschiet. De opwarming van de aarde is de meest in het oog springende, maar de gevaren komen net zozeer van de technologische krachten die we hebben ontketend.
De Britse filosoof Toby Ord wijst erop dat de menselijke beschaving in 1945 een nieuw tijdperk heeft betreden. Om precies te zijn op 16 juli 1945, met de eerste succesvolle kernwapenproef. Vanaf dat moment beschikt de mensheid namelijk over de technologie om zichzelf te vernietigen. In de 21ste eeuw zijn onze destructieve capaciteiten nog vele malen groter dan toen. De kennis die ons in staat stelt om het dna van een virus in kaart te brengen en er een vaccin tegen te ontwikkelen, stelt een kwaadwillend land net zo goed in staat een ultradodelijk, synthetisch virus te fabriceren (eventueel nadat dat land eerst een vaccin heeft ontwikkeld voor de eigen bevolking – al wil ik uiteraard niemand op ideeën brengen.)
Je zou kunnen spreken van zoiets als een ‘technologie-paradox’. Naarmate een beschaving technologisch meer ontwikkeld raakt, wordt die beschaving kwetsbaarder. Dat is omdat die technologie net zozeer gebruikt kan worden voor duistere, destructieve doeleinden; door kwaadwillende leiders, door terroristische groeperingen of door doorgedraaide individuen. Tegenwoordig kan een enkele hacker het elektriciteitsnetwerk van een heel land platleggen; in de 16de eeuw kon een kwaadwillende enkeling hoogstens alle straatlantaarns in het dorp uitdoven. (Al weet ik niet waarom je dat überhaupt zou doen, want zie daarna als slechterik nog maar eens thuis te komen.)
De mensheid heeft het punt van haar ontwikkeling bereikt waarop zij zou moeten inzien dat er dingen zijn die economische of nationale belangen overstijgen. Het streven naar een vreedzame, solidaire wereldorde is niet langer een dromerig verlangen, geen kwestie van romantisch utopisme. Het is de enige weg die niet uiteindelijk doodloopt.
Badr Hari
Tijdens deze pandemie heb ik nog een paar keer gedacht aan het laatste gevecht tussen Rico Verhoeven en Badr Hari. Dat was op 21 december 2019. Niemand had nog van covid-19 gehoord, al was het virus vermoedelijk enkele dagen eerder op een markt in Wuhan overgesprongen op de mens. Tweeënhalve ronde lang beukten deze titanen op elkaar in, totdat Badr Hari na een ongelukkige draaitrap geblesseerd moest opgeven. Huilend, en niet in staat om op te staan, zat hij op het canvas. Alsof het niet ontroerend genoeg is om een getrainde vechter van 110 kilo te zien snikken, maakte Verhoeven het beeld compleet door hurkend zijn arm over zijn schouder te leggen en hem broederlijk toe te spreken: ‘Je gezondheid is het belangrijkste, dat je terugkomt bij je gezin.’ Daarna omhelsden ze elkaar met hun ontblote bovenlijven, een omhelzing van minstens een halve minuut, terwijl ze warme woorden wisselden en zelfs een lach deelden.
Je kunt denken: ‘Rico, misschien ben jij niet de meest geloofwaardige ambassadeur van de boodschap dat je gezondheid het belangrijkste is, aangezien je net tweeënhalve ronde alles hebt gedaan om je tegenstander tegen het canvas te meppen.’
Toch spreekt uit deze ontroerende scène ook een besef dat bij de mensheid nog niet lijkt te zijn ingedaald. Namelijk: we kunnen elkaar op allerlei vlakken de tent uitvechten, maar uiteindelijk zijn er dingen die onze onderlinge geschillen overstijgen.
In de huidige toestand lijkt de wereld vaak zo ver verwijderd van dit ideaal van samenwerking en wederzijds respect, dat een mens er gemakkelijk moedeloos van wordt. Dat maakt het niet vrijgeven van levensreddende vaccins des te meer een jammerlijk gemiste kans. Niet alleen is het een relatief simpele, maar ook een uiterst concrete stap om dichterbij dit ideaal te komen.
Het is niet te laat om alsnog van gedachten te veranderen. Zeker nu het virus is gemuteerd, en mogelijk niet voor de laatste keer, hebben we de kans ook met eventuele nieuwe vaccins voor een andere aanpak te kiezen. Tot die tijd lijkt het erop dat Rico Verhoeven meer wijsheid bezit dan onze Europese leiders.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Er trokken hier zojuist een paar honderd “liefde, vrijheid, geen dictatuur!” gekken met fakkels door de straat. Onder begeleiding van tractoren.
Ik woon in een dorp in Twente
zie email 27 oktober![]()
Hehe, ik woon ook echt in een gat, en hier was vanmiddag ook alleen klein optochtje/demonstratie. De BBB in actie?quote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Er trokken hier zojuist een paar honderd “liefde, vrijheid, geen dictatuur!” gekken met fakkels door de straat. Onder begeleiding van tractoren.
Ik woon in een dorp in Twente![]()
![]()
Alsof men in April 2020 enig idee had hoeveel gevallen er daadwerkelijk waren. Toen werd je vrijwel alleen getest als je in het ziekenhuis belandde. Verder lopen de cijfers dus 21 dagen achter en zal het de komende 21 dagen nog waarschijnlijk doorstijgen.quote:![]()
Verschrikkelijk, mensen die opkomen voor hun vrijheden en grondrechten.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Ah ja die dictatuur waar je met een paar honderd man met fakkels door de straten mag trekken. Juist.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:53 schreef Flurona het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, mensen die opkomen voor hun vrijheden en grondrechten.zie email 27 oktober![]()
Marshmallows en glühwein erbij?quote:Op zondag 9 januari 2022 19:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja die dictatuur waar je met een paar honderd man met fakkels door de straten mag trekken. Juist.![]()
Knus en warmOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vind het al razend knap dat je ze kan verstaanquote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik woon in een dorp in TwenteVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
@Treinhoer @Treinhomoquote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
In Engeland is het nooit 50-50 geweest.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor. Is ook juist belangrijk. Als het inderdaad 50-50 zoals in Engeland zou er nu bijna helemaal geen hont in het ziekenhuis liggen dus.https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2quote:63% of Covid cases were in hospital primary because of Covid.
This figures has been drifting down. The equivalent figure for the previous Tuesday, when total Covid cases were 8,321, was 67%, and the Tuesday before that, when overall cases were 6,245, 71% of them were people being treated primary for Covid. At the start of December the figure was 74%.
As PA Media reports, the number of patients being treated primarily for Covid rose from 5,578 on 28 December to 8,200 a week later (a jump of 47%), while those with Covid but being treated primarily for something else rose from 2,743 to 4,845 (a jump of 77%).are we infinite or am I alone![]()
Ik moet niks hebben van zerocovid sekteleden zoals de mensen van het redteam, maar de dingen die ik Willem Engel toewens kan ik beter niet hier plaatsen...quote:Op zondag 9 januari 2022 18:37 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen plopt Willem Engel een biertje open. "Zo, eindlijk weer voorpagina nieuws."
Wat een verschrikkelijke teringdebiel is dat.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Brandende fakkel in z'n reet zou een goed begin zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik moet niks hebben van zerocovid sekteleden zoals de mensen van het redteam, maar de dingen die ik Willem Engel toewens kan ik beter niet hier plaatsen...![]()
Kwam net een Tinderprofiel tegen van een 35-jarige vrouw:quote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik woon in een dorp in Twente
"'S ochtends samen wakker worden. Lekker de hele dag samen in bed. Jij streelt mij, ik streel jou. Aangezien we slim zijn hebben we allebei geen QR code. Jij kunt koken en ik kan kaarsen aansteken."
Met een foto met een demonstratie en een spandoek "Injecties zijn niet sexy" en zo'n standaard plaatje van Google over lekker seksen of iets in die richting.
Bijna rechts geswiped.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 20:04 schreef Oriente het volgende:
[..]
Kwam net een Tinderprofiel tegen van een 35-jarige vrouw:
"'S ochtends samen wakker worden. Lekker de hele dag samen in bed. Jij streelt mij, ik streel jou. Aangezien we slim zijn hebben we allebei geen QR code. Jij kunt koken en ik kan kaarsen aansteken."
Met een foto met een demonstratie en een spandoek "Injecties zijn niet sexy" en zo'n standaard plaatje van Google over lekker seksen of iets in die richting.
Bijna rechts geswiped.![]()
![]()
Ik weet van een paar groeperingen uit het verleden die ook van parades met brandende fakkels hielden![]()
![]()
De NSB had ook haar grootste aanhang onder de boeren.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:08 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet van een paar groeperingen uit het verleden die ook van parades met brandende fakkels hieldenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En hoe weten ze "wat de door de overheid aangestuurde publiek wil zien" ? (Sic)quote:Op zondag 9 januari 2022 19:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
De media wordt niet gecontroleerd maar verteld wat de door de overheid aangestuurde publiek wil zien, horen en lezen. Een beetje krant die wil bestaan, gaat geen andere zienswijze brengen wanneer dat niet wordt gepruimd.
En waarom vertellen verschillende kranten verschillende verhalen?![]()
Douwe ligt er vast inmiddels zonder mondkapje opquote:Op zondag 9 januari 2022 20:04 schreef Oriente het volgende:
[..]
Kwam net een Tinderprofiel tegen van een 35-jarige vrouw:
Bijna rechts geswiped.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze zijn er blijkbaar vatbaar voor.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:09 schreef Caland het volgende:
[..]
De NSB had ook haar grootste aanhang onder de boeren.![]()
Niet alleen koopmans van dat omt.quote:Op zondag 9 januari 2022 17:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat mens is helemaal het spoor bijster. Snap niet dat er nog mensen zijn die haar serieus nemen.
Over de tht heen. Zoals dat ene blik zalmragout wat 7 jaar terug in een verdwaald kerstpakket zat en nu staat weg te rotten in de voorraadkast.
Flikker het weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Die zit straks een hele dag in een hal als zn kinderen gevaccineerd gaan worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Douwe ligt er vast inmiddels zonder mondkapje opGo hard or go home![]()
Het valt verder ook niet op dat het bij dit soort propaganda steevast om artikelen uit de Pravda's van de familie van Thillo gaat...quote:Op zondag 9 januari 2022 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
En maar janken dat ze ongeus bejegend worden.
Die mensen hebben een agenda. De media wordt enkel gebruikt als middel om hun doelen te bereiken, in plaats van journalisme als middel om mensen te informeren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Precies wat hugo en mark willen bereiken.quote:Op zondag 9 januari 2022 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Uiteindelijk is het dan als ondernemer gewoon kiezen tussen 2G of een faillissement.
En daarna dat kutsysteem verder uitbreiden. Nooit meer vanaf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ach, dat 2G was er toch feitelijk al voor de lockdown
Alsof dat testen massaal gebruikt werd door mensen die toch al tegen vaccineren warenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De vaccinatiepropaganda is weer begonnen hoor. Nu zelfs voor de koters.quote:Op zondag 9 januari 2022 19:02 schreef Flurona het volgende:
Die kop
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja dat. Of men laat zich vaccineren. Dan is er geen reden voor 2g.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Precies wat hugo en mark willen bereiken.
En daarna dat kutsysteem verder uitbreiden. Nooit meer vanaf.![]()
Zo heb ik Koopmans nog nooit bekeken.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen koopmans van dat omt.
Over de tht heen. Zoals dat ene blik zalmragout wat 7 jaar terug in een verdwaald kerstpakket zat en nu staat weg te rotten in de voorraadkast.
Flikker het weg.![]()
Beter klagen we hier over de lockdown en noemen we iedereen gek als ze er echt iets tegen doenquote:Op zondag 9 januari 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:
Zodra iedereen zich heeft laten vaccineren dan heeft 2G ook geen zin meer. Dan is er toch geen stimulans meer nodig voor een individu om zich te laten vaccineren, dus dan kunnen ze weer een stapje verder gaan zoals 1G (zoals in Portugal in sommige sectoren).quote:Op zondag 9 januari 2022 20:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat. Of men laat zich vaccineren. Dan is er geen reden voor 2g.![]()
Fout. Dit soort wappies zijn juist de reden dat mensen zich niet durven uitspreken. Voor je het weet sta je naast Willem Engel.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter klagen we hier over de lockdown en noemen we iedereen gek als ze er echt iets tegen doenzie email 27 oktober![]()
Iets met marktonderzoek, je (betalende) publiek kennen en weten dat als er wat anders wordt geschreven er dan minder lezers en dan inkomsten zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En hoe weten ze "wat de door de overheid aangestuurde publiek wil zien" ? (Sic)Zie voorgaand en wat dan het interpreteren daarvan, weer extra ingewikkeld maakt.quote:En waarom vertellen verschillende kranten verschillende verhalen?
Partijen die bestaan op grond marktaandeel zg. nieuws brengen, doen dat vooral op een boulevardwijze dat haar lezers zo en daarom wil vernemen. Met wat geluk wordt in dat verhaal daarin dan een nuance gemaakt die de lezer tot nadenken stemt. "Nieuws" is voor veel mensen vooral ontspannend "(leed)vermaak" waarin zij zich dan kunnen herkennen om zo na het lezen daarvan, wat gelukkiger te worden. Inhoudelijk doet het er dan weinig toe.
Wat de meer- en nieuwswaarde is te weten dat iemands kind ziek is (geworden), ontgaat mij hier dan ook volledig.
Het probleem dat MSM hebben is tijd en aandacht die haar belet, zaken te duiden op daadwerkelijke inhoud. Dat verhaal, laat staan beeldmateriaal van dat zieke meisje en haar moeder, is bv vooral aandachtshoererij dat veel mensen aanspreekt en inhoudelijk niet eens de pixels waard zijn om af te beelden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
De échte wappies denken dan ook dat types als Willem Engel controlled opposition zijnquote:Op zondag 9 januari 2022 20:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fout. Dit soort wappies zijn juist de reden dat mensen zich niet durven uitspreken. Voor je het weet sta je naast Willem Engel.
WAPPIECEPTIONVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee die mensen zijn weer gestuurd door de overheid om verwarring te zaaien. Dubbele wappie inception.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:41 schreef Caland het volgende:
[..]
De échte wappies denken dan ook dat types als Willem Engel controlled opposition zijn
WAPPIECEPTION![]()
Die is echt helemaal tof inderdaad.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:41 schreef Caland het volgende:
[..]
De échte wappies denken dan ook dat types als Willem Engel controlled opposition zijn
WAPPIECEPTION'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wie zijn 'ze' ?quote:Op zondag 9 januari 2022 20:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zodra iedereen zich heeft laten vaccineren dan heeft 2G ook geen zin meer. Dan is er toch geen stimulans meer nodig voor een individu om zich te laten vaccineren, dus dan kunnen ze weer een stapje verder gaan zoals 1G (zoals in Portugal in sommige sectoren).![]()
dit itt blckbx e.d. met hun donateursquote:Op zondag 9 januari 2022 20:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met marktonderzoek, je (betalende) publiek kennen en weten dat als er wat anders wordt geschreven er dan minder lezers en dan inkomsten zijn.
[..]om niet te zeggen dat het je theorie zeer onwaarschijnlijk maaktquote:Zie voorgaand en wat dan het interpreteren daarvan, weer extra ingewikkeld maakt.Neem aan dat je het over MIS-c hebt.quote:Partijen die bestaan op grond marktaandeel zg. nieuws brengen, doen dat vooral op een boulevardwijze dat haar lezers zo en daarom wil vernemen. Met wat geluk wordt in dat verhaal daarin dan een nuance gemaakt die de lezer tot nadenken stemt. "Nieuws" is voor veel mensen vooral ontspannend "(leed)vermaak" waarin zij zich dan kunnen herkennen om zo na het lezen daarvan, wat gelukkiger te worden. Inhoudelijk doet het er dan weinig toe.
Wat de meer- en nieuwswaarde is te weten dat iemands kind ziek is (geworden), ontgaat mij hier dan ook volledig.
Het probleem dat MSM hebben is tijd en aandacht die haar belet, zaken te duiden op daadwerkelijke inhoud. Dat verhaal, laat staan beeldmateriaal van dat zieke meisje en haar moeder, is bv vooral aandachtshoererij dat veel mensen aanspreekt en inhoudelijk niet eens de pixels waard zijn om af te beelden.
Wat dacht je van het feit dat je als ouder wil weten wat de risico van covid voor je kind is.
Maar jij vindt berichtgeving omtrent kinderen op de IC aandachthiererij.
Jij geeft niets om kinderen, fie mogen gewoon sterven of op de IC belanden?
Jij vind dat ouders niet alle informatie mogen hebben?
Ik stel gewoon vragen hoor.![]()
Longcovid duikt altijd weer op als argument zodra de urgente dreiging van overvolle ic's is weggezakt. Toen het van de zomer redelijk goed ging waren er ineens ook allemaal van die artikelen over talloze jongeren die geen trap meer op konden lopen, daarvoor en daarna hoorde je er amper iets over.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:51 schreef DonDruiper het volgende:
Is de longcovid kaart weer aan de beurt ofzo?![]()
dat vraag je aan mij?quote:
Als iedereen zich heeft gevaccineerd is er in elk geval ook geen reden voor 1g. Ook niet voor 'ze'![]()
Met boosters hou je altijd de noodzaak voor 2g.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat. Of men laat zich vaccineren. Dan is er geen reden voor 2g.
Enige manier om ervan af te komen is door juist niet te boosteren.
Ruime meerderheid die het niet doet= systeem wat niet houdbaar is.
Los van de risicogroepen voor wie het baat heeft uiteraard.
Ongeacht waar je staat mbt vaccineren kunnen we het er allemaal wel eens over zijn dat de QR maatschappij een onwenselijk potentieel hellend vlak is.
Vertrouw je zoiets een regering toe? Laat staan deze met hun trackrecord aan schandalen?![]()
Dan heb je niet goed geluisterd. Zijn ondertussen zat onderzoeken over dat het een zeer verontrustend ding is.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Longcovid duikt altijd weer op als argument zodra de urgente dreiging van overvolle ic's is weggezakt. Toen het van de zomer redelijk goed ging waren er ineens ook allemaal van die artikelen over talloze jongeren die geen trap meer op konden lopen, daarvoor en daarna hoorde je er amper iets over.
Tevens omdat het lijkt dat covid een vasculaire ziekte blijkt te zijn die ook nog eens de bloed brein barrière doorbreekt
https://www.nature.com/articles/s41598-021-95565-8![]()
Niet alleen haar, ook de dissel.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zo heb ik Koopmans nog nooit bekeken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mijn steun hebben ze, zo lang ze de diesel zelf betalen. De tijd wordt steeds rijper om de groeiende onvrede zichtbaar te maken.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter klagen we hier over de lockdown en noemen we iedereen gek als ze er echt iets tegen doen
Ik was een jaar geleden al klaar voor acceptatie van de covid ziekte, maar we lijken 2022 weer af te mogen schrijven als het OMT z’n zin krijgt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Oh no!quote:Op zondag 9 januari 2022 20:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed geluisterd. Zijn ondertussen zat onderzoeken over dat het een zeer verontrustend ding is.
Tevens omdat het lijkt dat covid een vasculaire ziekte blijkt te zijn die ook nog eens de bloed brein barrière doorbreekt
Anyway.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nou, zitten de 2 weken al op waarin we gaan zien wat de ziekenhuiscijfers doen? De testen zijn al een tijdje torenhoog maar ze blijven maar "over 2 weken" roepen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Bedankt.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat dat betekent blijkbaar
Hier een leuk plaatje voor je
[ afbeelding ]
Niet gekeken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoop wel dat de Dissel weer komt shinen bij de persco. Was vorige keer ook wel geinig.quote:- verwijderd door admin -![]()
We gaan nu over naar kijken wat het effect van scholen open is over 2 weken.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:08 schreef ZarB het volgende:
Nou, zitten de 2 weken al op waarin we gaan zien wat de ziekenhuiscijfers doen? De testen zijn al een tijdje torenhoog maar ze blijven maar "over 2 weken" roepen.
Het positieve is dat ik in mijn glazen bol zie dat er over een maand meer kan met 2g.
Dus nog even geduld.![]()
1 van de covid infectie gevolgen is daling van IQ doordat het virus de grijze massa onherstelbaar beschadigd.quote:
Wanneer had jij covid?![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 21:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
1 van de covid infectie gevolgen is daling van IQ doordat het virus de grijze massa onherstelbaar beschadigd.
Wanneer had jij covid?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
80% van alle mensen die corona hebben gehad, hebben blijvende klachten? Mijn (toegegeven, simpele) boerenverstand zegt me dat als dit echt zo wijdverspreid met ernstige chronische problemen zou zijn, je dat ook op andere manieren zou moeten merken. Honderdduizenden mensen bijvoorbeeld die vermoeid zijn, vallen die dan niet uit op hun werk?quote:Op zondag 9 januari 2022 21:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Meeste mensen hebben die klachten door de maatregelen en het beleid de afgelopen 2 haar ipv het virus zelf😅quote:Op zondag 9 januari 2022 21:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
80% van alle mensen die corona hebben gehad, hebben blijvende klachten? Mijn (toegegeven, simpele) boerenverstand zegt me dat als dit echt zo wijdverspreid met ernstige chronische problemen zou zijn, je dat ook op andere manieren zou moeten merken. Honderdduizenden mensen bijvoorbeeld die vermoeid zijn, vallen die dan niet uit op hun werk?![]()
Laat gaan joh.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
80% van alle mensen die corona hebben gehad, hebben blijvende klachten? Mijn (toegegeven, simpele) boerenverstand zegt me dat als dit echt zo wijdverspreid met ernstige chronische problemen zou zijn, je dat ook op andere manieren zou moeten merken. Honderdduizenden mensen bijvoorbeeld die vermoeid zijn, vallen die dan niet uit op hun werk?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb eerder nog long-covid door de maatregelen en de tunnel zonder licht
(Overigens ook nog steeds geen corona in mijn direct omgeving)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat "over 2 weken weten we meer" is de corona equivalent van "morgen ga ik op dieet".quote:Op zondag 9 januari 2022 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We gaan nu over naar kijken wat het effect van scholen open is over 2 weken.
Het positieve is dat ik in mijn glazen bol zie dat er over een maand meer kan met 2g.
Dus nog even geduld.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Mja, vindt het ook een nietszeggend plaatje. Keelpijn? Zweet? Koorts? Het lijkt me een poging om diverse 'normale' verschijnselen geforceerd toe te schrijven aan Covid-19 ...quote:Op zondag 9 januari 2022 21:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Hier de 1 na de ander, maar geen enkele erg ziek.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:17 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb eerder nog long-covid door de maatregelen en de tunnel zonder licht
(Overigens ook nog steeds geen corona in mijn direct omgeving)Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Wanneer had jij covid?quote:Op zondag 9 januari 2022 21:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
1 van de covid infectie gevolgen is daling van IQ doordat het virus de grijze massa onherstelbaar beschadigd.
Wanneer had jij covid?![]()
Tevens overlappende begrippen. "Mental health" en "psychiatric illness" bijvoorbeeld, en horen onder meer "paranoia", "depression", "anxiety" en "mood disorders" daar dan ook niet meteen onder?quote:Op zondag 9 januari 2022 21:18 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Mja, vindt het ook een nietszeggend plaatje. Keelpijn? Zweet? Koorts? Het lijkt me een poging om diverse 'normale' verschijnselen geforceerd toe te schrijven aan Covid-19 ...![]()
Gelukkig. Ook herbesmettingen?quote:Op zondag 9 januari 2022 21:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hier de 1 na de ander, maar geen enkele erg ziek.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deltacron incoming!Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ik zeg niet dat longcovid niet bestaat, dat is er wel degelijk, maar het is het nieuwe hypochondrie en hyperventilatie en komt het vaakst voor bij de kortjakjes van voor 2019.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Volgende week krijgen alle ouders van jonge kinderen (>5 jaar) een uitnodiging om hun kinderen 2 vaccinaties toe te laten dienen.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De vaccinatiepropaganda is weer begonnen hoor. Nu zelfs voor de koters.
Die kop
Onze vaccinatiegraad kan een enorme sprong maken. Daar gaat echt nog een hoop reclame voor volgen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Ik las van de week dat er een grote wereldwijde studie wordt gedaan naar long covid en andere lange termijn klachten die kunnen optreden na een coronabesmetting.
Er zijn aanwijzingen dat in sommige gevallen het virus via de neus in de hersenen is gekomen. Men is bezorgd dat in sommige gevallen mensen uiteindelijk Parkinson of Alzheimer ontwikkelen. Na de Spaanse Griep bleek één van de lange termijn effect de ziekte van Parkinson te zijn. Het lijkt mij ook wel logisch want het virus heeft niet alleen een luchtweginfectie als gevolg maar gaat in veel gevallen gepaard met neurologische klachten als verlies van geur, hersenmist en dergelijke.
Hier is meer informatie erover:
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.html![]()
Dit is nog eens een geinig protestquote:Enkele sportscholen open voor zorgmedewerkers
Enkele sportscholen, zoals PerformFit in Duivendrecht en Cardio Fitness Beverwijk, zijn van plan om morgen de deuren te openen voor zorgmedewerkers. Dit na berichten in de media dat de interne fitnessruimte van het Erasmus MC in Rotterdam gedurende de lockdown open is voor zorgpersoneel.
"Een mooi initiatief, ik sluit me hierbij aan"', zegt sportschooleigenaar Sander Jansen van PerformFit. "Dan kunnen we meewerken om mensen weer gezond en weerbaar te maken tegen Covid-19." Alleen mensen die in de zorg werken, kunnen in zijn school terecht onder strenge voorwaarden. Zo mogen er maximaal veertien mensen in de sportruimte, waar er normaal 28 sporters terechtkunnen. Ook moeten ze zich van tevoren opgeven voor een bepaalde tijd.
Wegens de lockdown zijn de sportscholen sinds 19 december gesloten. Jansen: "Alle kans dat de boa's of politie morgen komen om de mensen naar huis te sturen, maar dan ga ik dat bij de gemeente aankaarten. Om te zeggen dat het bij Erasmus MC wel is toegestaan en hier niet. Dat is meten met twee maten. Maar hoe ik dat moet aanpakken: geen idee". Jansen benadrukt wel dat hij 'geen protest of gedoe' wil.
Ook Cardio Fitness Beverwijk opent vanaf morgen de deuren voor zorgmedewerkers om onder strikte voorwaarden te komen sporten. De twee eigenaren van Cardio Fitness vinden het een goed initiatief van Erasmus MC om de zorgmedewerkers te laten sporten. Ze zien het als 'een duidelijke erkenning van de sportscholen als zijnde essentieel voor onze samenleving'.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Veel wel inderdaadquote:Op zondag 9 januari 2022 21:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
80% van alle mensen die corona hebben gehad, hebben blijvende klachten? Mijn (toegegeven, simpele) boerenverstand zegt me dat als dit echt zo wijdverspreid met ernstige chronische problemen zou zijn, je dat ook op andere manieren zou moeten merken. Honderdduizenden mensen bijvoorbeeld die vermoeid zijn, vallen die dan niet uit op hun werk?![]()
Uit welk onderzoek blijkt dit ?quote:Op zondag 9 januari 2022 21:27 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zeg niet dat longcovid niet bestaat, dat is er wel degelijk, maar het is het nieuwe hypochondrie en hyperventilatie en komt het vaakst voor bij de kortjakjes van voor 2019.![]()
Realisme, yoquote:Op zondag 9 januari 2022 21:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Gommers goes full wappie.![]()
Lazer op met je wappie roepen joh bij zulk tegengeluidOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vertrouw dat onze regering prima toe. Die acht ik zeer zeker niet in staat een dictatuur op te zetten met qr codesquote:Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met boosters hou je altijd de noodzaak voor 2g.
Enige manier om ervan af te komen is door juist niet te boosteren.
Ruime meerderheid die het niet doet= systeem wat niet houdbaar is.
Los van de risicogroepen voor wie het baat heeft uiteraard.
Ongeacht waar je staat mbt vaccineren kunnen we het er allemaal wel eens over zijn dat de QR maatschappij een onwenselijk potentieel hellend vlak is.
Vertrouw je zoiets een regering toe? Laat staan deze met hun trackrecord aan schandalen?![]()
![]()
Ze zouden iedere sporter een arbeidscontract aan moeten bieden van 1.5 uur. Personeel mag je niet controleren op qr-code.quote:![]()
Nou ja, bakmeel zal denk ik ook wel een houdbaarheidsdatum hebbenquote:Op zondag 9 januari 2022 20:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zo heb ik Koopmans nog nooit bekeken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Maar de cellen in je reukslijmvlies worden toch aangetast, niet het daadwerkelijk centrum in je hersenen verantwoordelijk voor geur? https://www.uzleuven.be/n(...)geurverlies-covid-19quote:Op zondag 9 januari 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik las van de week dat er een grote wereldwijde studie wordt gedaan naar long covid en andere lange termijn klachten die kunnen optreden na een coronabesmetting.
Er zijn aanwijzingen dat in sommige gevallen het virus via de neus in de hersenen is gekomen. Men is bezorgd dat in sommige gevallen mensen uiteindelijk Parkinson of Alzheimer ontwikkelen. Na de Spaanse Griep bleek één van de lange termijn effect de ziekte van Parkinson te zijn. Het lijkt mij ook wel logisch want het virus heeft niet alleen een luchtweginfectie als gevolg maar gaat in veel gevallen gepaard met neurologische klachten als verlies van geur, hersenmist en dergelijke.
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.htmlquote:Ze namen weefselstalen van verschillende delen van het reukorgaan van overleden COVID-19-patiënten en ontdekten dat het virus de steuncellen van het reukslijmvlies infecteert, maar niet de zenuwcellen met de geurreceptoren. Ook het geurverwerkend centrum in de hersenen bleef gespaard. Dat is goed nieuws en maakt herstel van het geurverlies mogelijk. De eerste bevindingen werden zopas gepubliceerd in het toonaangevende wetenschappelijke tijdschrift Cell.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 22:08:55 ]![]()
Wel de sneeuwbal aan het rollen te brengen voor iets wat nooit meer weg gaat.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat onze regering prima toe. Die acht ik zeer zeker niet in staat een dictatuur op te zetten met qr codes
Een QR maatschappij is black mirror/China/DDR achtig.
Elke stap in die richting is bij voorbaat verkeerd.![]()
Mooi. Je wilt niet al die jonge kinderen in het ziekenhuis erbij hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgende week krijgen alle ouders van jonge kinderen (>5 jaar) een uitnodiging om hun kinderen 2 vaccinaties toe te laten dienen.
Onze vaccinatiegraad kan een enorme sprong maken. Daar gaat echt nog een hoop reclame voor volgen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dus vanaf morgen gaan de scholen weer open, maar we gaan natuurlijk de kinderen weer helemaal kapot testen door de bestaande beslisboom. Zeker nu Omicron om de hoek komt kijken zal dit een gevalletje worden waar je op kun wachten dat er binnen no-time weer klassen thuis zitten of gedeeltelijk in quarantaine.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weet je hoe veel bijwerkingen er voor paracetamol zijn? Hetzelfde geldt voor het coronavirus.quote:Op zondag 9 januari 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.htmlA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
![]()
De ziekenhuizen in Engeland lijken deze week misschien al een voorzichtige daling te vertonen.....![]()
![]()
Is dan er werkelijk niemand bij al die beleidsbepalers, adviseurs, schoolleiders of ouders die zich af gaat vragen of die hele quarantaineplicht zijn doel niet voorbij schiet? Zeker voor scholen moet je hem echt zo snel mogelijk gaan schrappen. Laat die besmette kinderen zonder klachten(of hooguit met een snotneusje) lekker naar school gaan en rot op met je constante klassen naar huis sturen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
Dus vanaf morgen gaan de scholen weer open, maar we gaan natuurlijk de kinderen weer helemaal kapot testen door de bestaande beslisboom. Zeker nu Omicron om de hoek komt kijken zal dit een gevalletje worden waar je op kun wachten dat er binnen no-time weer klassen thuis zitten of gedeeltelijk in quarantaine.![]()
Dus als de lockdown wordt voortgezet heb je daar de reden. En omdat ze niet willen dat er teveel mensen thuis komen te zitten in quarantine.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
Dus vanaf morgen gaan de scholen weer open, maar we gaan natuurlijk de kinderen weer helemaal kapot testen door de bestaande beslisboom. Zeker nu Omicron om de hoek komt kijken zal dit een gevalletje worden waar je op kun wachten dat er binnen no-time weer klassen thuis zitten of gedeeltelijk in quarantaine.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
En naar de BSO, en naar vriendjes. En naar clubjes etc.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is dan er werkelijk niemand bij al die beleidsbepalers, adviseurs, schoolleiders of ouders die zich af gaat vragen of die hele quarantaineplicht zijn doel niet voorbij schiet? Zeker voor scholen moet je hem gaan schrappen. Laat die besmette kinderen zonder klachten(of hooguit met een snotneusje) lekker naar school gaan.
Opa en oma kan ook best, want zonder klachten toch?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laten we het hier dan ook maar even delen:quote:Op zondag 9 januari 2022 22:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://speld.nl/2022/01/(...)el-openbaar-gemaakt/
Lol.Kan gestuurd worden ter attentie van W. Engel. Hou er rekening mee dat inkomende post gescreend wordt.quote:Pompstationsweg 32, 2597 JW Den Haag![]()
Volgens het artikel:quote:Op zondag 9 januari 2022 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de cellen in je reukslijmvlies worden toch aangetast, niet het daadwerkelijk centrum in je hersenen verantwoordelijk voor geur? https://www.uzleuven.be/n(...)geurverlies-covid-19
[..]Ik ben geen doctor, maar het klinkt wel logisch.quote:The coronavirus that causes the disease covid-19 is known to enter cells via receptors in the olfactory bulb, the brain structure involved in the sense of smell, which is why a telltale symptom of the disease is a loss of smell. The olfactory bulb connects with the hippocampus, a brain structure primarily responsible for short-term memory, according to the paper’s authors.
“The trail of the virus, when it invades the brain, leads almost straight to the hippocampus,” said Gabriel A. de Erausquin, the lead author and an investigator at the Glenn Biggs Institute for Alzheimer’s and Neurodegenerative Diseases at UT Health San Antonio. “That is believed to be one of the sources of the cognitive impairment observed in covid-19 patients. We suspect it may also be part of the reason why there will be an accelerated cognitive decline over time in susceptible individuals.”
The societal and economic ramifications could be significant because of the pandemic’s expected scale.![]()
Dat moeten ze inderdaad ook allemaal gewoon gaan doen. En opa en oma zijn als ze een beetje slim zijn geboosterd.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En naar de BSO, en naar vriendjes. En naar clubjes etc.
Opa en oma kan ook best, zonder klachten toch?![]()
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.![]()
Ja die heb ik gelezen. Die link die ik postte sprak dat tegen. Er werd initieel uitgegaan dat geurverlies komt door een aanpassing in je hersenen, maar dat lijkt dus te komen doordat de cellen in je neus aangetast worden, niet je hersenen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens het artikel:
[..]
Ik ben geen doctor, maar het klinkt wel logisch.![]()
Ah, dus het gaat je dus niet om die kinderen. Maar je wil gewoon alles open en stoppen met alle testen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat moeten ze inderdaad ook allemaal gewoon gaan doen. En opa en oma zijn als ze een beetje slim zijn geboosterd.![]()
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.
Correct?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Voor die kinderen is het ook gewoon beter als ze niet steeds getest en naar huis gestuurd worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus het gaat je dus niet om die kinderen. Maar je wil gewoon alles open en stoppen met alle testen.
Correct?![]()
Zolang het testsysteem opgetuigd blijft zoals nu zal het schooljaar voor kinderen niet normaal zijn/worden, er valt dus wel wat voor te zeggen. Ik denk alleen niet dat je het zo abrupt kunt doen, je wil tenslotte wel in kaart houden of er nieuwe varianten rondgaan (voor nu in elk geval).quote:Op zondag 9 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus het gaat je dus niet om die kinderen. Maar je wil gewoon alles open en stoppen met alle testen.
Correct?![]()
Jij snapt hem. We zijn inmiddels wel op het punt dat het massale testen geen enkel nut maar heeft en alleen maar meer kwaad en goed doet.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct?![]()
Evolutionair is er geen reden voor opa’s en oma’s voor de meeste diersoorten. Maar door de lange tijdsduur tot zelfstandigheid is het vermoeden dat de evolutionaire rol van grootouders inderdaad te maken heeft met het opvoeden van de kinderen zodat de ouders konden jagen/verzamelen. Daar zijn best veel aanwijzingen voor, ook biologische.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat moeten ze inderdaad ook allemaal gewoon gaan doen. En opa en oma zijn als ze een beetje slim zijn geboosterd.![]()
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wie test die kinderen dan om de haverklap? Want de (basis)school doet dat zelf niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Voor die kinderen is het ook gewoon beter als ze niet steeds getest en naar huis gestuurd worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je kan ook een surveillance in stand houden op een andere manier, door bijvoorbeeld de testen te concentreren bij ziekenhuisopnames, waar je bijvoorbeeld 100% van de samples gaat sequencen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang het testsysteem opgetuigd blijft zoals nu zal het schooljaar voor kinderen niet normaal zijn/worden, er valt dus wel wat voor te zeggen. Ik denk alleen niet dat je het zo abrupt kunt doen, je wil tenslotte wel in kaart houden of er nieuwe varianten rondgaan (voor nu in elk geval).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zonder test mag je eigenlijk niet uit quarantaine of snel terug naar school, helaas.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie test die kinderen dan om de haverklap? Want de (basis)school doet dat zelf niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat zou kunnen, of via rioolwatermetingen die je een stuk vollediger gaat samplen. Dat moet je dan wel opzetten voor je het testen afbouwt.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan ook een surveillance in stand houden op een andere manier, door bijvoorbeeld de testen te concentreren bij ziekenhuisopnames, waar je bijvoorbeeld 100% van de samples gaat sequencen.![]()
Er zijn drie doelen benoemd door de regering:quote:Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang het testsysteem opgetuigd blijft zoals nu zal het schooljaar voor kinderen niet normaal zijn/worden, er valt dus wel wat voor te zeggen. Ik denk alleen niet dat je het zo abrupt kunt doen, je wil tenslotte wel in kaart houden of er nieuwe varianten rondgaan (voor nu in elk geval).
1. Zicht houden op het virus
2. Bescherming van de kwetsbaren
3. Bescherming van de zorg
Alleen om doel 1 al te bereiken zullen er testen noodzakelijk zijn.
Maar vooralsnog test de school zelf de kinderen niet. Ze geven de ouders enkel het advies. En het is aan de ouders om daar wel of niet in mee te gaan.
Prima, lijkt me."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Koekkoekquote:Op zondag 9 januari 2022 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel de sneeuwbal aan het rollen te brengen voor iets wat nooit meer weg gaat.
Een QR maatschappij is black mirror/China/DDR achtig.
Elke stap in die richting is bij voorbaat verkeerd.![]()
De school mag en kan die gegevens niet opvragen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zonder test mag je eigenlijk niet uit quarantaine of snel terug naar school, helaas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nouja, zoals ik in de post boven je ook zei, er zijn andere manieren om zicht te houden. Kwetsbaren en de zorg beschermen doe je niet (alleen) door te testen, dat doe je door er consequenties aan te verbinden. Dat kan inhouden dat op plekken waar met kwetsbare patiënten gewerkt wordt de persoonlijke beschermingsmiddelen adequaat moeten zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn drie doelen benoemd door de regering:
1. Zicht houden op het virus
2. Bescherming van de kwetsbaren
3. Bescherming van de zorg
Alleen om doel 1 al te bereiken zullen er testen noodzakelijk zijn.
Maar vooralsnog test de school zelf de kinderen niet. Ze geven de ouders enkel het advies. En het is aan de ouders om daar wel of niet in mee te gaan.
Prima, lijkt me.
Dat de school de kinderen niet test vind ik wat te makkelijk. De school stelt (namens de regering) de nadrukkelijke wens dat kinderen regelmatig getest worden. Daarnaast komen kinderen direct uit BCO naar voren indien er een besmetting in de klas is dus moeten ze getest worden om de quarantaine af te kunnen breken. De school voert zelf de testen niet uit, dat klopt, maar de school is wel een schakel in het geheel.![]()
Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik van vrienden en familie hoor heeft elke basisschool hier in de buurt de ouders semi-verplicht om hun kind te zelftesten bij elk snottebelletje of hoestje.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
De school mag en kan die gegevens niet opvragen.![]()
Die gegevens worden door de GGD direct aan de school doorgegeven.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
De school mag en kan die gegevens niet opvragen.![]()
Ik zie alleen dat dit artikel recenter is dan het andere artikel. Washington Post schrijft over het algemeen geen onzin, dus blijkbaar zijn er recente onderzoeken die tot andere conclusies komen. Ik denk gewoon dat het logisch is dat iets wat na de Spaanse Griep is gebeurd, opnieuw zal optreden.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja die heb ik gelezen. Die link die ik postte sprak dat tegen. Er werd initieel uitgegaan dat geurverlies komt door een aanpassing in je hersenen, maar dat lijkt dus te komen doordat de cellen in je neus aangetast worden, niet je hersenen.![]()
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Daar moet je als ouder namelijk wel eerst toestemming voor geven. Voordat de GGD medische gegevens van je kind met derden mag delen.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die gegevens worden door de GGD direct aan de school doorgegeven.
Het hele testverhaal van kinderen is namelijk enkel een advies.En verderop:quote:Wanneer een kind laten testen
Er zijn eigenlijk vier situaties waarbij geadviseerd wordt om een kind te laten testen:...https://ggdghor.nl/actueel-bericht/testen-van-kinderen/quote:Als in een groep of klas meerdere besmettingen zijn, dan kan de betreffende GGD het advies geven om in quarantaine te gaan en twee keer te testen.
Niemand controleert of jij je kind wel of niet test."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb dan ook nergens gezegd dat wat Washington Post schrijft onzin is, ik zeg dat er twee onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken. Sterker nog, doordat het onderzoek wat ik postte nieuwer is kun je er ook vanuit gaan dat er meer onderzoek geweest is. In het onderzoek wat in de Washington Post stond stonden nog erg veel hypotheses, dus dat lijkt me best aannemelijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie alleen dat dit artikel recenter is dan het andere artikel. Washington Post schrijft over het algemeen geen onzin, dus blijkbaar zijn er recente onderzoeken die tot andere conclusies komen. Ik denk gewoon dat het logisch is dat iets wat na de Spaanse Griep is gebeurd, opnieuw zal optreden.
De huidige pandemie en de Spaanse Griep komen voort uit twee volledig andere virussen, dus ik zie geen enkele reden om (op dit moment) aan te nemen dat wat toen gebeurde weer zal gebeuren.![]()
Het is een advies.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik van vrienden en familie hoor heeft elke basisschool hier in de buurt de ouders semi-verplicht om hun kind te zelftesten bij elk snottebelletje of hoestje.
En een zelftest is ook prima (schrijft de GGD). En daar controleert echt niemand op."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, dat is ook wat ik altijd meekrijg. Maar tegelijkertijd wordt op de basisschool waar mijn schoonmoeder werkt na elke positieve test een mailtje vanuit de GGD naar de school gestuurd met de melding dat leerling A B en C positief getest is. Mijn schoonmoeder heeft 't tijdens een regionaal overleg wel 's gevraagd, en zo ging 't op alle scholen in die regio.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Daar moet je als ouder namelijk wel eerst toestemming voor geven. Voordat de GGD medische gegevens van je kind met derden mag delen.
Het hele testverhaal van kinderen is namelijk enkel een advies.
[..]
En verderop:
[..]
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/testen-van-kinderen/
Niemand controleert of jij je kind wel of niet test.
Overigens, het 'advies' om in quarantaine te gaan staat in tekst mooi, maar in de praktijk komt het erop neer dat je niet welkom bent op school. Het advies om in quarantaine te gaan is daarmee eigenlijk een verplichting, want je kunt geen les meer volgen.![]()
Neem aan dat de ouders daar dan wel toestemming voor gegeven hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wat ik altijd meekrijg. Maar tegelijkertijd wordt op de basisschool waar mijn schoonmoeder werkt na elke positieve test een mailtje vanuit de GGD naar de school gestuurd met de melding dat leerling A B en C positief getest is. Mijn schoonmoeder heeft 't tijdens een regionaal overleg wel 's gevraagd, en zo ging 't op alle scholen in die regio.
Overigens, het 'advies' om in quarantaine te gaan staat in tekst mooi, maar in de praktijk komt het erop neer dat je niet welkom bent op school. Het advies om in quarantaine te gaan is daarmee eigenlijk een verplichting, want je kunt geen les meer volgen.
Diezelfde GGD schrijft dat een zelftest ook prima is. Dus geen GGD die het weet.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”quote:Op zondag 9 januari 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een advies.
En een zelftest is ook prima (schrijft de GGD). En daar controleert echt niemand op.
Basisscholen zijn niet zo anoniem. Misschien in de randstad weer wel?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als je er niet inhoudelijk op in gaat kan je beter je mond houden.quote:
Succes met boosteren elke 4 maanden(y)![]()
We praten nog steeds alsof die booster en vaccins helemaal niets qua nut hebben. Hetzelfde als toe we nog geen vaccins hadden. Opa en oma? Ja maar... Waarom dan die booster nemen?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem aan dat de ouders daar dan wel toestemming voor gegeven hebben.
Diezelfde GGD schrijft dat een zelftest ook prima is. Dus geen GGD die het weet.![]()
Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.![]()
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”
Basisscholen zijn niet zo anoniem. Misschien in de randstad weer wel?
Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.
En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Scholen mogen kinderen niet weigeren, scholen mogen ook geen testen eisen!
HET IS IN STRIJD MET DE LICHAMELIJKE INTEGRITEIT!
Een vriendin van mij heeft een brief geschreven aan school en zij hoeft haar kind niet te testen. Haar kind blijft gewoon thuis als er sprake is van besmettingen.![]()
Serieus?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.
Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.![]()
Dan hebben ze aan mij de verkeerde.![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dat gaat natuurlijk op dezelfde manier als op werk. Ben je gevaccineerd? "Daar wil ik geen antwoord op geven"quote:Op zondag 9 januari 2022 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.
Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.
En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
Ok ok, duidelijk. Dat is je goed recht. Zonder dat te weten kan ik jou en je collega's geen veilige werkplek bieden, dus moet je tot je die informatie kunt overleggen thuiswerken.![]()
Dat mag ook helemaal niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.![]()
Twee keer per week testen hier de kinderen. Helemaal gek geworden.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.![]()
Ik denk serieus dat ouders maar eens meer op hun strepen moeten gaan staan.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:02 schreef quirina het volgende:
Scholen mogen kinderen niet weigeren, scholen mogen ook geen testen eisen!
HET IS IN STRIJD MET DE LICHAMELIJKE INTEGRITEIT!
Een vriendin van mij heeft een brief geschreven aan school en zij hoeft haar kind niet te testen. Haar kind blijft gewoon thuis als er sprake is van besmettingen.
Die laten zich misschien iets te snel intimideren door de basisschool."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja, aan mij ook, het zijn ook niet mijn kinderen die daar op school zitten. Die negatieve test was alleen nodig als er eerst een positieve was, die dus al door de GGD doorgegeven wasquote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
![]()
En dat doe jij? Want anders mogen je kinderen niet naar school of zo?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Twee keer per week testen hier de kinderen. Helemaal gek geworden.
Ik weet niet wat ik lees hier."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mijn kinderen worden niet getest. Ik werk niet mee aan deze fucked up shitshow. Is er eentje ziek dan blijft hij thuis, dus niet bij iedere snotneus of kuchje.Tics van je petten.![]()
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ouders maar eens meer op hun strepen moeten gaan staan.
Die laten zich misschien iets te snel intimideren door de basisschool.![]()
Er zitten 2 discussies elkaar enorm in de weg, de ene discussie is gefocused op besmettingen en de ander op gevolgen in het ziekenhuis.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We praten nog steeds alsof die booster en vaccins helemaal niets qua nut hebben. Hetzelfde als toe we nog geen vaccins hadden. Opa en oma? Ja maar... Waarom dan die booster nemen?
Het vaccin voorkomt transmissie beduidend minder als voorheen bij deze variant, echter, daardoor raken ook meer ''veilige" gevaccineerden besmet en zal dat veel minder effect gaan hebben als dat het alleen ongevaccineerden zijn.
Eigenlijk zou je over de huidige stijging een rekensleutel moeten gooien om het werkelijke risiconivo te bepalen.
Het nadeel is dat ze ook gelinkt aan elkaar zijn in een bepaalde mate, maar het maakt wel veel verschil in welke situatie.
10k geboosterde bejaarden besmet is een probleem
10k niet gevaccineerde bejaarden besmet is een ramp
10k geboosterde obese mannen van vijftig besmet is een uitdaging
10k ongevaccineerde obese vijftigers besnmet is een code zwart
10k gezonde 30'ers besmet zonder vaccinatie is mogelijk een zeer klein probleem
10k gezonde 30'ers besmet met vaccinatie is geen enkel probleem
100k kleuters besmet is mogelijk een klein probleem.
Dus zeg maar, zijn 30k besmettingen een probleem? of 100k?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Yep. Kinderen met een snotneus of kuchje worden naar huis gestuurd en mogen pas weer naar school als ze negatief getest zijn. Maar ze vragen niet naar een bewijs van de test. Zo gaat het hier in ieder geval.
En onze kinderen krijgen 2 zelftesten per week mee naar huis. Maar 2x per week testen beginnen we niet aan.![]()
Dan is je goed recht natuurlijk, maar dan zal je kind dus wellicht (zonder thuisonderwijs) 10 dagen thuis moeten blijven.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.
Dat is nu al het alternatief.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van <knip>, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.
En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
Is niet netjes van de juffrouw, maar ik ga daar dan ook geen stampij over maken, de druif moet nog 8 jaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 09-01-2022 23:16:45 ]Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.
Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.zie email 27 oktober![]()
Ach het is toch ook maar van horen zeggen van de schoonmoederquote:Op zondag 9 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.
Zo krijg je onzin de wereld in. Zo gaat het nergens.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.![]()
Door de leraar? Daar zou ik toch wel wat mee doen hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.zie email 27 oktober![]()
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".quote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Door de leraar? Daar zou ik toch wel wat mee doen hoor.![]()
Mooie naamquote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van Heide, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.
Is niet netjes van de juffrouw, maar ik ga daar dan ook geen stampij over maken, de druif moet nog 8 jaar.![]()
![]()
Dus op basis van jouw (persoonlijke) ervaring gaat het nergens zo?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach het is toch ook maar van horen zeggen van de schoonmoeder
Zo krijg je onzin de wereld in. Zo gaat het nergens.![]()
Dank, en ik haal het even weg. Meisje verdient nog anonimiteitquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Moet je geluk hebben dat je kind een beetje mondig isquote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @:zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.
Ik heb op de middelbare school een keer ruzie gemaakt met zo'n GGD'er. Die kwam gezondheidsvragenlijsten afnemen, was erg leuk...zie email 27 oktober![]()
Daar zou ik even 1 op 1 een gesprek mee aangaan. Sws om zulke medische zaken te gaan roepen waar anderen bij zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van Heide, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.
Is niet netjes van de juffrouw, maar ik ga daar dan ook geen stampij over maken, de druif moet nog 8 jaar.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De moeder van een collega is vanochtend overleden aan de gevolgen van covid. Ze was 75 en ongevaccineerd (tot irritatie van m'n collega). Toen ze ziek werd in de nacht door benauwdheid gevallen en zich flink verwond.
Na een paar dagen thuis met zuurstof toch naar ziekenhuis. Ups en downs. En toen ineens paar dagen IC. Maar uiteindelijk ook weer snel weg daar. Ze was goed bij, alleen zuurstof veel te laag. Er was al gezegd dat ze dat niet konden blijven geven, en dat ze zelf beter moest worden.
Beademing geen optie want dat zou kasplantje betekenen. Donderdag en vrijdag weer stabiel en dan dit weekend terugval en klaar.
Raar ziekteverloop.
Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze in de cijfers terug te vinden is. Vandaag had de regio nog 0 sterfgevallen. Beetje vreemd misschien om dat te willen weten maar ben heel nieuwsgierig naar de tijd die het duurt voordat een sterfgeval wordt meegenomen in de dagcijfers.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Het is gewoon slap gelul van je.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus op basis van jouw (persoonlijke) ervaring gaat het nergens zo?
Mijn schoonmoeder zei
Een vriend van me heeft dat wel eens laten zien
Sounds legit pik.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Directeur op aanspreken en bij herhaling toch maar melding maken van een datalek he? Kom op he, ik ben ook van het conflictvermijdende, dat is eigenlijk altijd voor iedereen beter. Maar er zijn wel grenzen, medische gegevens rondbazuinen is er daar wel een van.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".zie email 27 oktober![]()
Dat gaat zeker ook gebeuren, en ook om een logopedie test die zonder onze medeweten was aangevraagd. Maar daar heb je op dat moment niks aan, ik ga geen stampij lopen schoppen bij het hekquote:Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zou ik even 1 op 1 een gesprek mee aangaan. Sws om zulke medische zaken te gaan roepen waar anderen bij zijn.Ik handel wel discreet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja het is echt erg zo bij scholen en de zwemles enzo. Je wordt voor het blok gezet. Zelfs in de appgroep(en) is het rete ongemakkelijk. Je zegt een woord 'verkeerd' en de moedermaffia komt weer om de hoekquote:Op zondag 9 januari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".![]()
![]()
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon slap gelul van je.
Mijn schoonmoeder zei
Een vriend van me heeft dat wel eens laten zien
Sounds legit pik.![]()
Meer mensen zouden schijt moeten hebben aan hetgeen anderen van hen vinden.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”
Dat past hierbij, maar staat er eigenlijk ook compleet los van.
Trek je eigen plan en boeie wat iemand anders vind van jou. Het was je eigen plan, dus per definitie goed. Dikke lul drie bier.
Als meer mensen zo ook in deze zooi in het leven zouden staan zag het er een stuk rooskleuriger uit.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Pardon? Dit accepteer je toch gewoon niet?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @:zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.
Mijn antwoord is al een paar keer geweest-over van alles: 'Laten we even mailcontact (of Parro hier) met elkaar hebben'.
Je bent er zelf bij hè."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gecondoleerd voor je collega.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
De moeder van een collega is vanochtend overleden aan de gevolgen van covid. Ze was 75 en ongevaccineerd (tot irritatie van m'n collega). Toen ze ziek werd in de nacht door benauwdheid gevallen en zich flink verwond.
Na een paar dagen thuis met zuurstof toch naar ziekenhuis. Ups en downs. En toen ineens paar dagen IC. Maar uiteindelijk ook weer snel weg daar. Ze was goed bij, alleen zuurstof veel te laag. Er was al gezegd dat ze dat niet konden blijven geven, en dat ze zelf beter moest worden.
Beademing geen optie want dat zou kasplantje betekenen. Donderdag en vrijdag weer stabiel en dan dit weekend terugval en klaar.
Raar ziekteverloop.
Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze in de cijfers terug te vinden is. Vandaag had de regio nog 0 sterfgevallen. Beetje vreemd misschien om dat te willen weten maar ben heel nieuwsgierig naar de tijd die het duurt voordat een sterfgeval wordt meegenomen in de dagcijfers.
Ik lees inderdaad wel vaker dat na een opleving, het toch weer slechter kan gaan na een paar dagen, zeker op die leeftijd, en ongevaccineerd, zonde, want met een vaccinatie had het waarschijnlijk veel beter afgelopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook recent:quote:Op zondag 9 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nergens gezegd dat wat Washington Post schrijft onzin is, ik zeg dat er twee onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken. Sterker nog, doordat het onderzoek wat ik postte nieuwer is kun je er ook vanuit gaan dat er meer onderzoek geweest is. In het onderzoek wat in de Washington Post stond stonden nog erg veel hypotheses, dus dat lijkt me best aannemelijk.
De huidige pandemie en de Spaanse Griep komen voort uit twee volledig andere virussen, dus ik zie geen enkele reden om (op dit moment) aan te nemen dat wat toen gebeurde weer zal gebeuren.quote:The current catalog of COVID-related threats to the brain includes bleeding, blood clots, inflammation, oxygen deprivation and disruption of the protective blood-brain barrier. And there's new evidence in monkeys that the virus may also directly infect and kill certain brain cells.https://www.npr.org/secti(...)rain?t=1641766330087quote:A draft of a study of brains from 20 people who died of COVID-19 found that four contained genetic material indicating infection in at least one of 16 areas studied.
And, similar to monkeys, the virus seemed to have entered through the nose, says Serrano, the study's lead author.are we infinite or am I alone![]()
Dan is dat vrij makkelijk te bewijzen met gefingeerde mails van de scholen in kwestie of screenshots van die appgroepjes lijkt me.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @:zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.
Ik kijk er naar uitVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Deze man weetquote:Op zondag 9 januari 2022 23:07 schreef nattermann het volgende:
Mijn kinderen worden niet getest. Ik werk niet mee aan deze fucked up shitshow. Is er eentje ziek dan blijft hij thuis, dus niet bij iedere snotneus of kuchje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Je "status" rondom corona (wel of niet positief/negatief getest) wordt inmiddels al bijna nergens meer gezien als iets medisch, dankzij de QR-code. Ik denk dat veel mensen gewoon denken: Je laat ook je QR code zien, dus je kan 't me ook gewoon vertellen.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Directeur op aanspreken en bij herhaling toch maar melding maken van een datalek he? Kom op he, ik ben ook van het conflictvermijdende, dat is eigenlijk altijd voor iedereen beter. Maar er zijn wel grenzen, medische gegevens rondbazuinen is er daar wel een van.![]()
Je hoeft ook geen stampij te gaan schoppen. Maar een opmerking als 'Daar kom ik graag straks even online/mail/Parro op terug' is toch prima. Ondertussen ga ik echt dat soort gegevens niet over het hek met andere ouders heen blèren.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gaat zeker ook gebeuren, en ook om een logopedie test die zonder onze medeweten was aangevraagd. Maar daar heb je op dat moment niks aan, ik ga geen stampij lopen schoppen bij het hekIk handel wel discreet.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja leuk. Is niet zo. Niet normaal maken wat niet normaal is. Iedereen mag weten dat ik gevaccineerd ben, daar gaat het niet om. Maar ik beslis dat en niet een juffrouw die dat eigenmachtig gaat rondbazuinen in een appgroepje. Ik vind dat een behoorlijke schending van vertrouwen ook, wat bazuint ze nog meer rond?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je "status" rondom corona (wel of niet positief/negatief getest) wordt inmiddels al bijna nergens meer gezien als iets medisch, dankzij de QR-code. Ik denk dat veel mensen gewoon denken: Je laat ook je QR code zien, dus je kan 't me ook gewoon vertellen.zie email 27 oktober![]()
Ja, hoi!quote:Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @:zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.![]()
Schoolplein trouwens, geen appgroep aanwezig hier op school
Die kinderen lullen het zelf ook door trouwens, zowel of ze getest zijn, en wat de uitslag was.
Elk kuchje van anderen wordt ook benoemd merk ik, zijn ze hartstikke alert op.
Dit weekend mijn dochter weer moeten uitleggen dat het niet de schuld van kinderen is dat ze gehoest hebben en dat de school daarom dicht moest omdat er opa's en oma's en juffen en meesters ziek van werden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit kan echt niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.
Als ik dit zou zien, zou ik hier zeker wat van zeggen. Dit zijn docenten of zo?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik geloof niet dat ik je dat schuldig ben. Je kunt ervoor kiezen het te geloven en ervoor kiezen het niet te geloven. Ik kies ervoor dat wat ze mij daarover vertellen en laten zien te geloven. Dat is dan ook wat ik hier deel.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is dat vrij makkelijk te bewijzen met gefingeerde mails van de scholen in kwestie of screenshots van die appgroepjes lijkt me.
Ik kijk er naar uit
En nogmaals, er zijn inmiddels meerdere users in dit topic die dezelfde ervaringen delen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 23:25:11 ]![]()
Lekker rustig denk ik zonder appgroep ?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:23 schreef Molo het volgende:
Schoolplein trouwens, geen appgroep aanwezig hier op schoolwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat dacht ik al.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je dat schuldig ben. Je kunt ervoor kiezen het te geloven en ervoor kiezen het niet te geloven. Ik kies ervoor dat wat ze mij daarover vertellen en laten zien te geloven. Dat is dan ook wat ik hier deel.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Gefeliciteerd dat je jezelf zo goed een houding kan geven in dergelijke situaties, ik heb daar meer moeite mee en was overdonderd. Mijn falen, mijn schuld inderdaad. Maar ik weet dat er veel meer ouders zijn die moeite hebben met de sociale druk in een klein dorp. Iedereen weet toch al veel van elkaar en als je iets niet verteld word er een, doorgaans negatieve, aanname gedaan. Zo werken kleine dorpjes.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen stampij te gaan schoppen. Maar een opmerking als 'Daar kom ik graag straks even online/mail/Parro op terug' is toch prima. Ondertussen ga ik echt dat soort gegevens niet over het hek met andere ouders heen blèren.
En ik bijt ook zeker wel terug, maar wel op mijn moment. Ik heb het niet in mij om altijd even ad-rem te reageren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zalig!quote:Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker rustig denk ik zonder appgroep ?
Nou brengt mijn man onze dochter meestal en die staat dus bij de andere schoolpleinmoeders en -vaders, maar het is heerlijk ja. Ik hoor verhalen van mijn zussen en vrienden, mijn hemel wat een hel kan zo'n Whatsappgroep zijn
Die (uitsluitend) wijven hebben echt tijd teveel sinds de wasmachine, vaatwasser en elektrische stofzuiger zijn uitgevondenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb mijn kind paar keer getest toen dat mij nodig leek. Was voordat personeel van school en BSO gevaccineerd kon worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je dat schuldig ben. Je kunt ervoor kiezen het te geloven en ervoor kiezen het niet te geloven. Ik kies ervoor dat wat ze mij daarover vertellen en laten zien te geloven. Dat is dan ook wat ik hier deel.
En nogmaals, er zijn inmiddels meerdere users in dit topic die dezelfde ervaringen delen.
Die hebben hun kans gehad nu, dus als mijn kind niet ziek is gaat ze gewoon naar school en ga ik niet testen.
Weet de juf, en die is gelukkig qua persoon ook van die strekking
BSO grut is zelf net meerjarig dus niet bepaald risicogroep tenzij ze Douwe Bob tegen zijn gekomen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hier idem. Gewoon met een zelftest thuis. En echt niemand die bewijs gaat lopen vragen.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef magikmichael het volgende:
Yep. Kinderen met een snotneus of kuchje worden naar huis gestuurd en mogen pas weer naar school als ze negatief getest zijn. Maar ze vragen niet naar een bewijs van de test. Zo gaat het hier in ieder geval.
En onze kinderen krijgen 2 zelftesten per week mee naar huis. Maar 2x per week testen beginnen we niet aan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is sowieso een dingetje hoor met scholen en medische gegevens. Ik kan me nog herinneren dat er ooit een briefje kwam van de schoolarts dat relevante bevindingen werden besproken met school en zo nodig met de ouders. Bijzonder goede reden om niet mee te werken aan dat soort onderzoeken, doe even normaal zeg.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat ik de Douwe Bob memes gemist heb, wat heeft die nu weer gedaan?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb mijn kind paar keer getest toen dat mij nodig leek. Was voordat personeel van school en BSO gevaccineerd kon worden.
Die hebben hun kans gehad nu, dus als mijn kind niet ziek is gaat ze gewoon naar school en ga ik niet testen.
Weet de juf, en die is gelukkig qua persoon ook van die strekking
BSO grut is zelf net meerjarig dus niet bepaald risicogroep tenzij ze Douwe Bob tegen zijn gekomen.![]()
Lekker je kind bangmaken, goedzoquote:Op zondag 9 januari 2022 23:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, hoi!![]()
Schoolplein trouwens, geen appgroep aanwezig hier op school
Die kinderen lullen het zelf ook door trouwens, zowel of ze getest zijn, en wat de uitslag was.
Elk kuchje van anderen wordt ook benoemd merk ik, zijn ze hartstikke alert op.
Dit weekend mijn dochter weer moeten uitleggen dat het niet de schuld van kinderen is dat ze gehoest hebben en dat de school daarom dicht moest omdat er opa's en oma's en juffen en meesters ziek van werden
*Hosselcopter*![]()
Snap ik.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat je jezelf zo goed een houding kan geven in dergelijke situaties, ik heb daar meer moeite mee en was overdonderd. Mijn falen, mijn schuld inderdaad. Maar ik weet dat er veel meer ouders zijn die moeite hebben met de sociale druk in een klein dorp. Iedereen weet toch al veel van elkaar en als je iets niet verteld word er een, doorgaans negatieve, aanname gedaan. Zo werken kleine dorpjes.
En ik bijt ook zeker wel terug, maar wel op mijn moment. Ik heb het niet in mij om altijd even ad-rem te reageren.
Het was ook zeker geen sneer naar jou. Ik was gewoon flabbergasted dat mensen zo snel hierin mee gaan.
Wellicht een kleine tip voor als het nog een keer voorkomt, dat je alvast wat antwoorden in je hoofd hebt.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: