abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2022 @ 21:41:53 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203116441
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Gommers goes full wappie.
Realisme, yo ^O^

Lazer op met je wappie roepen joh bij zulk tegengeluid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203116504
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Met boosters hou je altijd de noodzaak voor 2g.
Enige manier om ervan af te komen is door juist niet te boosteren.
Ruime meerderheid die het niet doet= systeem wat niet houdbaar is.
Los van de risicogroepen voor wie het baat heeft uiteraard.

Ongeacht waar je staat mbt vaccineren kunnen we het er allemaal wel eens over zijn dat de QR maatschappij een onwenselijk potentieel hellend vlak is.
Vertrouw je zoiets een regering toe? Laat staan deze met hun trackrecord aan schandalen?
Ik vertrouw dat onze regering prima toe. Die acht ik zeer zeker niet in staat een dictatuur op te zetten met qr codes _O-
  zondag 9 januari 2022 @ 21:46:15 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_203116514
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit is nog eens een geinig protest
Ze zouden iedere sporter een arbeidscontract aan moeten bieden van 1.5 uur. Personeel mag je niet controleren op qr-code.
pi_203116669
Early Data Hints at Omicron’s Potential Toll Across America

Ook wel interessante informatie uit USA
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203116686
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:31 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Zo heb ik Koopmans nog nooit bekeken.
Nou ja, bakmeel zal denk ik ook wel een houdbaarheidsdatum hebben :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203116837
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik las van de week dat er een grote wereldwijde studie wordt gedaan naar long covid en andere lange termijn klachten die kunnen optreden na een coronabesmetting.

Er zijn aanwijzingen dat in sommige gevallen het virus via de neus in de hersenen is gekomen. Men is bezorgd dat in sommige gevallen mensen uiteindelijk Parkinson of Alzheimer ontwikkelen. Na de Spaanse Griep bleek één van de lange termijn effect de ziekte van Parkinson te zijn. Het lijkt mij ook wel logisch want het virus heeft niet alleen een luchtweginfectie als gevolg maar gaat in veel gevallen gepaard met neurologische klachten als verlies van geur, hersenmist en dergelijke.

Hier is meer informatie erover:
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.html
Maar de cellen in je reukslijmvlies worden toch aangetast, niet het daadwerkelijk centrum in je hersenen verantwoordelijk voor geur? https://www.uzleuven.be/n(...)geurverlies-covid-19

quote:
Ze namen weefselstalen van verschillende delen van het reukorgaan van overleden COVID-19-patiënten en ontdekten dat het virus de steuncellen van het reukslijmvlies infecteert, maar niet de zenuwcellen met de geurreceptoren. Ook het geurverwerkend centrum in de hersenen bleef gespaard. Dat is goed nieuws en maakt herstel van het geurverlies mogelijk. De eerste bevindingen werden zopas gepubliceerd in het toonaangevende wetenschappelijke tijdschrift Cell.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 22:08:55 ]
pi_203116890
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik vertrouw dat onze regering prima toe. Die acht ik zeer zeker niet in staat een dictatuur op te zetten met qr codes _O-
Wel de sneeuwbal aan het rollen te brengen voor iets wat nooit meer weg gaat.
Een QR maatschappij is black mirror/China/DDR achtig.
Elke stap in die richting is bij voorbaat verkeerd.
pi_203116960
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgende week krijgen alle ouders van jonge kinderen (>5 jaar) een uitnodiging om hun kinderen 2 vaccinaties toe te laten dienen.
Onze vaccinatiegraad kan een enorme sprong maken. Daar gaat echt nog een hoop reclame voor volgen.
Mooi. Je wilt niet al die jonge kinderen in het ziekenhuis erbij hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203116966
Dus vanaf morgen gaan de scholen weer open, maar we gaan natuurlijk de kinderen weer helemaal kapot testen door de bestaande beslisboom. Zeker nu Omicron om de hoek komt kijken zal dit een gevalletje worden waar je op kun wachten dat er binnen no-time weer klassen thuis zitten of gedeeltelijk in quarantaine.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203117059
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik las van de week dat er een grote wereldwijde studie wordt gedaan naar long covid en andere lange termijn klachten die kunnen optreden na een coronabesmetting.

Er zijn aanwijzingen dat in sommige gevallen het virus via de neus in de hersenen is gekomen. Men is bezorgd dat in sommige gevallen mensen uiteindelijk Parkinson of Alzheimer ontwikkelen. Na de Spaanse Griep bleek één van de lange termijn effect de ziekte van Parkinson te zijn. Het lijkt mij ook wel logisch want het virus heeft niet alleen een luchtweginfectie als gevolg maar gaat in veel gevallen gepaard met neurologische klachten als verlies van geur, hersenmist en dergelijke.

Hier is meer informatie erover:
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.html
Weet je hoe veel bijwerkingen er voor paracetamol zijn? Hetzelfde geldt voor het coronavirus.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 9 januari 2022 @ 22:25:05 #215
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203117088
twitter

De ziekenhuizen in Engeland lijken deze week misschien al een voorzichtige daling te vertonen..... _O_
pi_203117145
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
Dus vanaf morgen gaan de scholen weer open, maar we gaan natuurlijk de kinderen weer helemaal kapot testen door de bestaande beslisboom. Zeker nu Omicron om de hoek komt kijken zal dit een gevalletje worden waar je op kun wachten dat er binnen no-time weer klassen thuis zitten of gedeeltelijk in quarantaine.
Is dan er werkelijk niemand bij al die beleidsbepalers, adviseurs, schoolleiders of ouders die zich af gaat vragen of die hele quarantaineplicht zijn doel niet voorbij schiet? Zeker voor scholen moet je hem echt zo snel mogelijk gaan schrappen. Laat die besmette kinderen zonder klachten(of hooguit met een snotneusje) lekker naar school gaan en rot op met je constante klassen naar huis sturen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 9 januari 2022 @ 22:30:07 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203117169
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:15 schreef _serial_ het volgende:
Dus als de lockdown wordt voortgezet heb je daar de reden. En omdat ze niet willen dat er teveel mensen thuis komen te zitten in quarantine.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:30:38 #219
236264 crew  capricia
pi_203117175
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:28 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Is dan er werkelijk niemand bij al die beleidsbepalers, adviseurs, schoolleiders of ouders die zich af gaat vragen of die hele quarantaineplicht zijn doel niet voorbij schiet? Zeker voor scholen moet je hem gaan schrappen. Laat die besmette kinderen zonder klachten(of hooguit met een snotneusje) lekker naar school gaan.
En naar de BSO, en naar vriendjes. En naar clubjes etc.
Opa en oma kan ook best, want zonder klachten toch? ~O>
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117190
quote:
Laten we het hier dan ook maar even delen:
quote:
Pompstationsweg 32, 2597 JW Den Haag
Kan gestuurd worden ter attentie van W. Engel. Hou er rekening mee dat inkomende post gescreend wordt.
pi_203117193
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar de cellen in je reukslijmvlies worden toch aangetast, niet het daadwerkelijk centrum in je hersenen verantwoordelijk voor geur? https://www.uzleuven.be/n(...)geurverlies-covid-19
[..]

Volgens het artikel:

quote:
The coronavirus that causes the disease covid-19 is known to enter cells via receptors in the olfactory bulb, the brain structure involved in the sense of smell, which is why a telltale symptom of the disease is a loss of smell. The olfactory bulb connects with the hippocampus, a brain structure primarily responsible for short-term memory, according to the paper’s authors.

“The trail of the virus, when it invades the brain, leads almost straight to the hippocampus,” said Gabriel A. de Erausquin, the lead author and an investigator at the Glenn Biggs Institute for Alzheimer’s and Neurodegenerative Diseases at UT Health San Antonio. “That is believed to be one of the sources of the cognitive impairment observed in covid-19 patients. We suspect it may also be part of the reason why there will be an accelerated cognitive decline over time in susceptible individuals.”

The societal and economic ramifications could be significant because of the pandemic’s expected scale.
Ik ben geen doctor, maar het klinkt wel logisch.
pi_203117201
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:30 schreef capricia het volgende:

[..]
En naar de BSO, en naar vriendjes. En naar clubjes etc.
Opa en oma kan ook best, zonder klachten toch? ~O>
Dat moeten ze inderdaad ook allemaal gewoon gaan doen. En opa en oma zijn als ze een beetje slim zijn geboosterd. :)
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.
pi_203117209
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens het artikel:
[..]
Ik ben geen doctor, maar het klinkt wel logisch.
Ja die heb ik gelezen. Die link die ik postte sprak dat tegen. Er werd initieel uitgegaan dat geurverlies komt door een aanpassing in je hersenen, maar dat lijkt dus te komen doordat de cellen in je neus aangetast worden, niet je hersenen.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:34:09 #224
236264 crew  capricia
pi_203117223
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:32 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat moeten ze inderdaad ook allemaal gewoon gaan doen. En opa en oma zijn als ze een beetje slim zijn geboosterd. :)
De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. Laten we allemaal eens even normaal gaan doen en daar gaan met ons leven.
Ah, dus het gaat je dus niet om die kinderen. Maar je wil gewoon alles open en stoppen met alle testen.
Correct?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117246
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dus het gaat je dus niet om die kinderen. Maar je wil gewoon alles open en stoppen met alle testen.
Correct?
Voor die kinderen is het ook gewoon beter als ze niet steeds getest en naar huis gestuurd worden.
pi_203117253
quote:

[..]
Correct?
Zolang het testsysteem opgetuigd blijft zoals nu zal het schooljaar voor kinderen niet normaal zijn/worden, er valt dus wel wat voor te zeggen. Ik denk alleen niet dat je het zo abrupt kunt doen, je wil tenslotte wel in kaart houden of er nieuwe varianten rondgaan (voor nu in elk geval).
pi_203117264
quote:

[..]
Correct?
Jij snapt hem. We zijn inmiddels wel op het punt dat het massale testen geen enkel nut maar heeft en alleen maar meer kwaad en goed doet.
  zondag 9 januari 2022 @ 22:37:53 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203117277
quote:

[..]
Evolutionair is er geen reden voor opa’s en oma’s voor de meeste diersoorten. Maar door de lange tijdsduur tot zelfstandigheid is het vermoeden dat de evolutionaire rol van grootouders inderdaad te maken heeft met het opvoeden van de kinderen zodat de ouders konden jagen/verzamelen. Daar zijn best veel aanwijzingen voor, ook biologische.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:38:03 #229
236264 crew  capricia
pi_203117280
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Voor die kinderen is het ook gewoon beter als ze niet steeds getest en naar huis gestuurd worden.
Wie test die kinderen dan om de haverklap? Want de (basis)school doet dat zelf niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117281
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zolang het testsysteem opgetuigd blijft zoals nu zal het schooljaar voor kinderen niet normaal zijn/worden, er valt dus wel wat voor te zeggen. Ik denk alleen niet dat je het zo abrupt kunt doen, je wil tenslotte wel in kaart houden of er nieuwe varianten rondgaan (voor nu in elk geval).
Je kan ook een surveillance in stand houden op een andere manier, door bijvoorbeeld de testen te concentreren bij ziekenhuisopnames, waar je bijvoorbeeld 100% van de samples gaat sequencen.
pi_203117293
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie test die kinderen dan om de haverklap? Want de (basis)school doet dat zelf niet.
Zonder test mag je eigenlijk niet uit quarantaine of snel terug naar school, helaas.
pi_203117296
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je kan ook een surveillance in stand houden op een andere manier, door bijvoorbeeld de testen te concentreren bij ziekenhuisopnames, waar je bijvoorbeeld 100% van de samples gaat sequencen.
Dat zou kunnen, of via rioolwatermetingen die je een stuk vollediger gaat samplen. Dat moet je dan wel opzetten voor je het testen afbouwt.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:41:45 #233
236264 crew  capricia
pi_203117346
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zijn drie doelen benoemd door de regering:
1. Zicht houden op het virus
2. Bescherming van de kwetsbaren
3. Bescherming van de zorg

Alleen om doel 1 al te bereiken zullen er testen noodzakelijk zijn.

Maar vooralsnog test de school zelf de kinderen niet. Ze geven de ouders enkel het advies. En het is aan de ouders om daar wel of niet in mee te gaan.
Prima, lijkt me.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117356
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wel de sneeuwbal aan het rollen te brengen voor iets wat nooit meer weg gaat.
Een QR maatschappij is black mirror/China/DDR achtig.
Elke stap in die richting is bij voorbaat verkeerd.
Koekkoek
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:42:35 #235
236264 crew  capricia
pi_203117362
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zonder test mag je eigenlijk niet uit quarantaine of snel terug naar school, helaas.
De school mag en kan die gegevens niet opvragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117396
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn drie doelen benoemd door de regering:
1. Zicht houden op het virus
2. Bescherming van de kwetsbaren
3. Bescherming van de zorg

Alleen om doel 1 al te bereiken zullen er testen noodzakelijk zijn.

Maar vooralsnog test de school zelf de kinderen niet. Ze geven de ouders enkel het advies. En het is aan de ouders om daar wel of niet in mee te gaan.
Prima, lijkt me.
Nouja, zoals ik in de post boven je ook zei, er zijn andere manieren om zicht te houden. Kwetsbaren en de zorg beschermen doe je niet (alleen) door te testen, dat doe je door er consequenties aan te verbinden. Dat kan inhouden dat op plekken waar met kwetsbare patiënten gewerkt wordt de persoonlijke beschermingsmiddelen adequaat moeten zijn.

Dat de school de kinderen niet test vind ik wat te makkelijk. De school stelt (namens de regering) de nadrukkelijke wens dat kinderen regelmatig getest worden. Daarnaast komen kinderen direct uit BCO naar voren indien er een besmetting in de klas is dus moeten ze getest worden om de quarantaine af te kunnen breken. De school voert zelf de testen niet uit, dat klopt, maar de school is wel een schakel in het geheel.
pi_203117399
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik van vrienden en familie hoor heeft elke basisschool hier in de buurt de ouders semi-verplicht om hun kind te zelftesten bij elk snottebelletje of hoestje.
pi_203117407
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Die gegevens worden door de GGD direct aan de school doorgegeven.
pi_203117434
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja die heb ik gelezen. Die link die ik postte sprak dat tegen. Er werd initieel uitgegaan dat geurverlies komt door een aanpassing in je hersenen, maar dat lijkt dus te komen doordat de cellen in je neus aangetast worden, niet je hersenen.
Ik zie alleen dat dit artikel recenter is dan het andere artikel. Washington Post schrijft over het algemeen geen onzin, dus blijkbaar zijn er recente onderzoeken die tot andere conclusies komen. Ik denk gewoon dat het logisch is dat iets wat na de Spaanse Griep is gebeurd, opnieuw zal optreden.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:49:07 #240
236264 crew  capricia
pi_203117465
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die gegevens worden door de GGD direct aan de school doorgegeven.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Daar moet je als ouder namelijk wel eerst toestemming voor geven. Voordat de GGD medische gegevens van je kind met derden mag delen.
Het hele testverhaal van kinderen is namelijk enkel een advies.

quote:
Wanneer een kind laten testen
Er zijn eigenlijk vier situaties waarbij geadviseerd wordt om een kind te laten testen:...
En verderop:
quote:
Als in een groep of klas meerdere besmettingen zijn, dan kan de betreffende GGD het advies geven om in quarantaine te gaan en twee keer te testen.
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/testen-van-kinderen/

Niemand controleert of jij je kind wel of niet test.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117481
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zie alleen dat dit artikel recenter is dan het andere artikel. Washington Post schrijft over het algemeen geen onzin, dus blijkbaar zijn er recente onderzoeken die tot andere conclusies komen. Ik denk gewoon dat het logisch is dat iets wat na de Spaanse Griep is gebeurd, opnieuw zal optreden.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat wat Washington Post schrijft onzin is, ik zeg dat er twee onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken. Sterker nog, doordat het onderzoek wat ik postte nieuwer is kun je er ook vanuit gaan dat er meer onderzoek geweest is. In het onderzoek wat in de Washington Post stond stonden nog erg veel hypotheses, dus dat lijkt me best aannemelijk.

De huidige pandemie en de Spaanse Griep komen voort uit twee volledig andere virussen, dus ik zie geen enkele reden om (op dit moment) aan te nemen dat wat toen gebeurde weer zal gebeuren.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:51:34 #242
236264 crew  capricia
pi_203117509
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:44 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen kinderen, maar wat ik van vrienden en familie hoor heeft elke basisschool hier in de buurt de ouders semi-verplicht om hun kind te zelftesten bij elk snottebelletje of hoestje.
Het is een advies.
En een zelftest is ook prima (schrijft de GGD). En daar controleert echt niemand op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117525
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Daar moet je als ouder namelijk wel eerst toestemming voor geven. Voordat de GGD medische gegevens van je kind met derden mag delen.
Het hele testverhaal van kinderen is namelijk enkel een advies.
[..]
En verderop:
[..]
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/testen-van-kinderen/

Niemand controleert of jij je kind wel of niet test.
Ja, dat is ook wat ik altijd meekrijg. Maar tegelijkertijd wordt op de basisschool waar mijn schoonmoeder werkt na elke positieve test een mailtje vanuit de GGD naar de school gestuurd met de melding dat leerling A B en C positief getest is. Mijn schoonmoeder heeft 't tijdens een regionaal overleg wel 's gevraagd, en zo ging 't op alle scholen in die regio.

Overigens, het 'advies' om in quarantaine te gaan staat in tekst mooi, maar in de praktijk komt het erop neer dat je niet welkom bent op school. Het advies om in quarantaine te gaan is daarmee eigenlijk een verplichting, want je kunt geen les meer volgen.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:54:01 #244
236264 crew  capricia
pi_203117537
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat is ook wat ik altijd meekrijg. Maar tegelijkertijd wordt op de basisschool waar mijn schoonmoeder werkt na elke positieve test een mailtje vanuit de GGD naar de school gestuurd met de melding dat leerling A B en C positief getest is. Mijn schoonmoeder heeft 't tijdens een regionaal overleg wel 's gevraagd, en zo ging 't op alle scholen in die regio.

Overigens, het 'advies' om in quarantaine te gaan staat in tekst mooi, maar in de praktijk komt het erop neer dat je niet welkom bent op school. Het advies om in quarantaine te gaan is daarmee eigenlijk een verplichting, want je kunt geen les meer volgen.
Neem aan dat de ouders daar dan wel toestemming voor gegeven hebben.

Diezelfde GGD schrijft dat een zelftest ook prima is. Dus geen GGD die het weet. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 9 januari 2022 @ 22:54:57 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203117545
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een advies.
En een zelftest is ook prima (schrijft de GGD). En daar controleert echt niemand op.
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”

Basisscholen zijn niet zo anoniem. Misschien in de randstad weer wel?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203117568
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Koekkoek
Als je er niet inhoudelijk op in gaat kan je beter je mond houden.
Succes met boosteren elke 4 maanden(y)
pi_203117571
quote:

[..]
We praten nog steeds alsof die booster en vaccins helemaal niets qua nut hebben. Hetzelfde als toe we nog geen vaccins hadden. Opa en oma? Ja maar... Waarom dan die booster nemen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203117577
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Neem aan dat de ouders daar dan wel toestemming voor gegeven hebben.

Diezelfde GGD schrijft dat een zelftest ook prima is. Dus geen GGD die het weet. :+
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.

Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:01:37 #249
236264 crew  capricia
pi_203117633
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”

Basisscholen zijn niet zo anoniem. Misschien in de randstad weer wel?
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.

Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.

En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117640
Scholen mogen kinderen niet weigeren, scholen mogen ook geen testen eisen!
HET IS IN STRIJD MET DE LICHAMELIJKE INTEGRITEIT!
Een vriendin van mij heeft een brief geschreven aan school en zij hoeft haar kind niet te testen. Haar kind blijft gewoon thuis als er sprake is van besmettingen.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:03:51 #251
236264 crew  capricia
pi_203117663
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.

Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.
Serieus? }:|

Dan hebben ze aan mij de verkeerde. _O-
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117668
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.

Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.

En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
Maar dat gaat natuurlijk op dezelfde manier als op werk. Ben je gevaccineerd? "Daar wil ik geen antwoord op geven"

Ok ok, duidelijk. Dat is je goed recht. Zonder dat te weten kan ik jou en je collega's geen veilige werkplek bieden, dus moet je tot je die informatie kunt overleggen thuiswerken.
pi_203117673
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.
Dat mag ook helemaal niet.
pi_203117676
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Twee keer per week testen hier de kinderen. Helemaal gek geworden.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:05:02 #255
236264 crew  capricia
pi_203117677
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:02 schreef quirina het volgende:
Scholen mogen kinderen niet weigeren, scholen mogen ook geen testen eisen!
HET IS IN STRIJD MET DE LICHAMELIJKE INTEGRITEIT!
Een vriendin van mij heeft een brief geschreven aan school en zij hoeft haar kind niet te testen. Haar kind blijft gewoon thuis als er sprake is van besmettingen.
Ik denk serieus dat ouders maar eens meer op hun strepen moeten gaan staan.
Die laten zich misschien iets te snel intimideren door de basisschool.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')