Serieus?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.
Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.
Maar dat gaat natuurlijk op dezelfde manier als op werk. Ben je gevaccineerd? "Daar wil ik geen antwoord op geven"quote:Op zondag 9 januari 2022 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.
Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.
En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
Dat mag ook helemaal niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Dan hebben ze aan mij de verkeerde.![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.
Twee keer per week testen hier de kinderen. Helemaal gek geworden.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik ken dit dus echt niet. Dat je een negatieve test moet laten zien (van de GGD ook???) om op school te mogen komen.
Ik denk serieus dat ouders maar eens meer op hun strepen moeten gaan staan.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:02 schreef quirina het volgende:
Scholen mogen kinderen niet weigeren, scholen mogen ook geen testen eisen!
HET IS IN STRIJD MET DE LICHAMELIJKE INTEGRITEIT!
Een vriendin van mij heeft een brief geschreven aan school en zij hoeft haar kind niet te testen. Haar kind blijft gewoon thuis als er sprake is van besmettingen.
Tja, aan mij ook, het zijn ook niet mijn kinderen die daar op school zitten. Die negatieve test was alleen nodig als er eerst een positieve was, die dus al door de GGD doorgegeven wasquote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
En dat doe jij? Want anders mogen je kinderen niet naar school of zo?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Twee keer per week testen hier de kinderen. Helemaal gek geworden.
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ouders maar eens meer op hun strepen moeten gaan staan.
Die laten zich misschien iets te snel intimideren door de basisschool.
Er zitten 2 discussies elkaar enorm in de weg, de ene discussie is gefocused op besmettingen en de ander op gevolgen in het ziekenhuis.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We praten nog steeds alsof die booster en vaccins helemaal niets qua nut hebben. Hetzelfde als toe we nog geen vaccins hadden. Opa en oma? Ja maar... Waarom dan die booster nemen?
Dan is je goed recht natuurlijk, maar dan zal je kind dus wellicht (zonder thuisonderwijs) 10 dagen thuis moeten blijven.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?![]()
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van <knip>, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt dat er letterlijk naar gevraagd werd. Je bent trouwens echt niet verplicht te antwoorden, het gaat tenslotte over medische gegevens van je kind.
Wel mails en berichten van de school en docenten met 'dringende adviezen'. Maar ook daar was een zelftest prima. Geen GGD verplichting ofzo.
En ik moet je eerlijk zeggen: wij doen die zelftests wel af en toe, op verzoek dochter. Maar no way dat ik me onder druk ga laten zetten door de basisschool, het is slechts een advies.
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar geen toestemming voor gegeven. Er is een hele discussie over (geweest) hier in de regio, die telkens weer oplaait.
Het is mooi dat de GGD het vrijblijvend ziet, maar de scholen die ik ken doen dat echt niet zo. Die willen gewoon die negatieve test zien, tot die tijd ben je niet welkom. Daarmee overtreden ze wellicht regels, maar wat gaan die ouders eraan doen? Hun kind is niet welkom op school tot ze dat laten zien.
Ach het is toch ook maar van horen zeggen van de schoonmoederquote:Op zondag 9 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Melding maken bij de leerplichtambtenaar en de onderwijsinspectie. Is dat heel snel opgelost hoor. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar mee te dreigen zelfs. Maar dan zet je wel de relatie met school op het spel, of dat nou slim is.
Door de leraar? Daar zou ik toch wel wat mee doen hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".quote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Door de leraar? Daar zou ik toch wel wat mee doen hoor.
Mooie naamquote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van Heide, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.
Is niet netjes van de juffrouw, maar ik ga daar dan ook geen stampij over maken, de druif moet nog 8 jaar.
Dus op basis van jouw (persoonlijke) ervaring gaat het nergens zo?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach het is toch ook maar van horen zeggen van de schoonmoeder
Zo krijg je onzin de wereld in. Zo gaat het nergens.
Dank, en ik haal het even weg. Meisje verdient nog anonimiteitquote:
Moet je geluk hebben dat je kind een beetje mondig isquote:Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @:zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.
Daar zou ik even 1 op 1 een gesprek mee aangaan. Sws om zulke medische zaken te gaan roepen waar anderen bij zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
En zo maak jij het mee, ik werd er wel naar gevraagd, en zeker niet discreet. Het was echt van "Hé papa van Heide, heeft ze al wel de testuitslag binnen en was die ook negatief?" Bij het hek waar de andere ouders ook bij stonden.
Is niet netjes van de juffrouw, maar ik ga daar dan ook geen stampij over maken, de druif moet nog 8 jaar.
Het is gewoon slap gelul van je.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus op basis van jouw (persoonlijke) ervaring gaat het nergens zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |