abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2022 @ 23:18:27 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203117832
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Mooie naam :)
De Druif? :D
pi_203117835
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".
Directeur op aanspreken en bij herhaling toch maar melding maken van een datalek he? Kom op he, ik ben ook van het conflictvermijdende, dat is eigenlijk altijd voor iedereen beter. Maar er zijn wel grenzen, medische gegevens rondbazuinen is er daar wel een van.
zie email 27 oktober
  zondag 9 januari 2022 @ 23:18:37 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203117836
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar zou ik even 1 op 1 een gesprek mee aangaan. Sws om zulke medische zaken te gaan roepen waar anderen bij zijn. :N
Dat gaat zeker ook gebeuren, en ook om een logopedie test die zonder onze medeweten was aangevraagd. Maar daar heb je op dat moment niks aan, ik ga geen stampij lopen schoppen bij het hek ;) Ik handel wel discreet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 januari 2022 @ 23:18:40 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203117837
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar wat? Bij allemaal is 't: "Mn kind moet nog x jaar op die school dus ik wil dat niet op scherp zetten".
Ja het is echt erg zo bij scholen en de zwemles enzo. Je wordt voor het blok gezet. Zelfs in de appgroep(en) is het rete ongemakkelijk. Je zegt een woord 'verkeerd' en de moedermaffia komt weer om de hoek :r
pi_203117841
quote:
10s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is gewoon slap gelul van je.

Mijn schoonmoeder zei
Een vriend van me heeft dat wel eens laten zien

Sounds legit pik.
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.
pi_203117842
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:54 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er wordt zeker wel naar gevraagd, en je wordt ook onder druk gezet om te volgen. Je wilt niet worden weggezet als “die wappie-ouders”

Meer mensen zouden schijt moeten hebben aan hetgeen anderen van hen vinden.

Dat past hierbij, maar staat er eigenlijk ook compleet los van.

Trek je eigen plan en boeie wat iemand anders vind van jou. Het was je eigen plan, dus per definitie goed. Dikke lul drie bier.

Als meer mensen zo ook in deze zooi in het leven zouden staan zag het er een stuk rooskleuriger uit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:19:35 #282
236264 crew  capricia
pi_203117851
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
En precies dat is 't probleem. Je wil die relatie niet op scherp zetten dus werk je maar mee, terwijl alles in je schreeuwt dat niet te willen doen. Zoals @:zalkc noemt, dat is ongeveer de strekking. Ouders mogen niet mee naar binnen en moeten bij 't hek blijven staan, dus ja, dan doen ze 't maar op die manier. En dat gaat echt niet per ongeluk zo.
Pardon? Dit accepteer je toch gewoon niet?
Mijn antwoord is al een paar keer geweest-over van alles: 'Laten we even mailcontact (of Parro hier) met elkaar hebben'.
Je bent er zelf bij hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117853
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
De moeder van een collega is vanochtend overleden aan de gevolgen van covid. Ze was 75 en ongevaccineerd (tot irritatie van m'n collega). Toen ze ziek werd in de nacht door benauwdheid gevallen en zich flink verwond.

Na een paar dagen thuis met zuurstof toch naar ziekenhuis. Ups en downs. En toen ineens paar dagen IC. Maar uiteindelijk ook weer snel weg daar. Ze was goed bij, alleen zuurstof veel te laag. Er was al gezegd dat ze dat niet konden blijven geven, en dat ze zelf beter moest worden.

Beademing geen optie want dat zou kasplantje betekenen. Donderdag en vrijdag weer stabiel en dan dit weekend terugval en klaar.

Raar ziekteverloop.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze in de cijfers terug te vinden is. Vandaag had de regio nog 0 sterfgevallen. Beetje vreemd misschien om dat te willen weten maar ben heel nieuwsgierig naar de tijd die het duurt voordat een sterfgeval wordt meegenomen in de dagcijfers. :@
Gecondoleerd voor je collega.

Ik lees inderdaad wel vaker dat na een opleving, het toch weer slechter kan gaan na een paar dagen, zeker op die leeftijd, en ongevaccineerd, zonde, want met een vaccinatie had het waarschijnlijk veel beter afgelopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 januari 2022 @ 23:20:17 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203117858
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb dan ook nergens gezegd dat wat Washington Post schrijft onzin is, ik zeg dat er twee onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken. Sterker nog, doordat het onderzoek wat ik postte nieuwer is kun je er ook vanuit gaan dat er meer onderzoek geweest is. In het onderzoek wat in de Washington Post stond stonden nog erg veel hypotheses, dus dat lijkt me best aannemelijk.

De huidige pandemie en de Spaanse Griep komen voort uit twee volledig andere virussen, dus ik zie geen enkele reden om (op dit moment) aan te nemen dat wat toen gebeurde weer zal gebeuren.
Ook recent:
quote:
The current catalog of COVID-related threats to the brain includes bleeding, blood clots, inflammation, oxygen deprivation and disruption of the protective blood-brain barrier. And there's new evidence in monkeys that the virus may also directly infect and kill certain brain cells.
quote:
A draft of a study of brains from 20 people who died of COVID-19 found that four contained genetic material indicating infection in at least one of 16 areas studied.

And, similar to monkeys, the virus seemed to have entered through the nose, says Serrano, the study's lead author.
https://www.npr.org/secti(...)rain?t=1641766330087
are we infinite or am I alone
  zondag 9 januari 2022 @ 23:20:26 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203117861
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @:zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.
Dan is dat vrij makkelijk te bewijzen met gefingeerde mails van de scholen in kwestie of screenshots van die appgroepjes lijkt me.

Ik kijk er naar uit
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203117862
quote:
4s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:07 schreef nattermann het volgende:
Mijn kinderen worden niet getest. Ik werk niet mee aan deze fucked up shitshow. Is er eentje ziek dan blijft hij thuis, dus niet bij iedere snotneus of kuchje.
Deze man weet _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203117863
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Directeur op aanspreken en bij herhaling toch maar melding maken van een datalek he? Kom op he, ik ben ook van het conflictvermijdende, dat is eigenlijk altijd voor iedereen beter. Maar er zijn wel grenzen, medische gegevens rondbazuinen is er daar wel een van.
Je "status" rondom corona (wel of niet positief/negatief getest) wordt inmiddels al bijna nergens meer gezien als iets medisch, dankzij de QR-code. Ik denk dat veel mensen gewoon denken: Je laat ook je QR code zien, dus je kan 't me ook gewoon vertellen.
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:22:12 #288
236264 crew  capricia
pi_203117882
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat gaat zeker ook gebeuren, en ook om een logopedie test die zonder onze medeweten was aangevraagd. Maar daar heb je op dat moment niks aan, ik ga geen stampij lopen schoppen bij het hek ;) Ik handel wel discreet.
Je hoeft ook geen stampij te gaan schoppen. Maar een opmerking als 'Daar kom ik graag straks even online/mail/Parro op terug' is toch prima. Ondertussen ga ik echt dat soort gegevens niet over het hek met andere ouders heen blèren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117884
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je "status" rondom corona (wel of niet positief/negatief getest) wordt inmiddels al bijna nergens meer gezien als iets medisch, dankzij de QR-code. Ik denk dat veel mensen gewoon denken: Je laat ook je QR code zien, dus je kan 't me ook gewoon vertellen.
Ja leuk. Is niet zo. Niet normaal maken wat niet normaal is. Iedereen mag weten dat ik gevaccineerd ben, daar gaat het niet om. Maar ik beslis dat en niet een juffrouw die dat eigenmachtig gaat rondbazuinen in een appgroepje. Ik vind dat een behoorlijke schending van vertrouwen ook, wat bazuint ze nog meer rond?
zie email 27 oktober
  zondag 9 januari 2022 @ 23:23:42 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203117899
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat mag je zo zien. Ironisch genoeg gaf @:zalkc net een beetje dezelfde strekking aan, dus dan zijn er al twee die vergelijkbare ervaringen hebben.
Ja, hoi! :W

Schoolplein trouwens, geen appgroep aanwezig hier op school

Die kinderen lullen het zelf ook door trouwens, zowel of ze getest zijn, en wat de uitslag was.
Elk kuchje van anderen wordt ook benoemd merk ik, zijn ze hartstikke alert op.

Dit weekend mijn dochter weer moeten uitleggen dat het niet de schuld van kinderen is dat ze gehoest hebben en dat de school daarom dicht moest omdat er opa's en oma's en juffen en meesters ziek van werden }:|
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:24:06 #291
236264 crew  capricia
pi_203117900
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
De sociale druk is echt gigantisch. Een vriend van me heeft wel 's zo'n whatsappgroep laten zien waar met naam en toenaam in benoemd werd welke kinderen er geen negatieve test hadden gedaan voor naar school te komen. Het mag niet, maar op 't moment dat je docenten hebt die meer neigen richting het #scholendicht of #scholenveilig is 't snel zo gedaan.
Dit kan echt niet.
Als ik dit zou zien, zou ik hier zeker wat van zeggen. Dit zijn docenten of zo?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117902
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Dan is dat vrij makkelijk te bewijzen met gefingeerde mails van de scholen in kwestie of screenshots van die appgroepjes lijkt me.

Ik kijk er naar uit
Ik geloof niet dat ik je dat schuldig ben. Je kunt ervoor kiezen het te geloven en ervoor kiezen het niet te geloven. Ik kies ervoor dat wat ze mij daarover vertellen en laten zien te geloven. Dat is dan ook wat ik hier deel.

En nogmaals, er zijn inmiddels meerdere users in dit topic die dezelfde ervaringen delen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 23:25:11 ]
pi_203117908
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:23 schreef Molo het volgende:
Schoolplein trouwens, geen appgroep aanwezig hier op school

Lekker rustig denk ik zonder appgroep ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 januari 2022 @ 23:24:55 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203117910
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat ik je dat schuldig ben. Je kunt ervoor kiezen het te geloven en ervoor kiezen het niet te geloven. Ik kies ervoor dat wat ze mij daarover vertellen en laten zien te geloven. Dat is dan ook wat ik hier deel.
Dat dacht ik al.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 9 januari 2022 @ 23:26:10 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203117921
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hoeft ook geen stampij te gaan schoppen. Maar een opmerking als 'Daar kom ik graag straks even online/mail/Parro op terug' is toch prima. Ondertussen ga ik echt dat soort gegevens niet over het hek met andere ouders heen blèren.
Gefeliciteerd dat je jezelf zo goed een houding kan geven in dergelijke situaties, ik heb daar meer moeite mee en was overdonderd. Mijn falen, mijn schuld inderdaad. Maar ik weet dat er veel meer ouders zijn die moeite hebben met de sociale druk in een klein dorp. Iedereen weet toch al veel van elkaar en als je iets niet verteld word er een, doorgaans negatieve, aanname gedaan. Zo werken kleine dorpjes.

En ik bijt ook zeker wel terug, maar wel op mijn moment. Ik heb het niet in mij om altijd even ad-rem te reageren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 januari 2022 @ 23:27:17 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203117936
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Lekker rustig denk ik zonder appgroep ?
Zalig!

Nou brengt mijn man onze dochter meestal en die staat dus bij de andere schoolpleinmoeders en -vaders, maar het is heerlijk ja. Ik hoor verhalen van mijn zussen en vrienden, mijn hemel wat een hel kan zo'n Whatsappgroep zijn
Die (uitsluitend) wijven hebben echt tijd teveel sinds de wasmachine, vaatwasser en elektrische stofzuiger zijn uitgevonden
  zondag 9 januari 2022 @ 23:29:38 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203117966
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

En nogmaals, er zijn inmiddels meerdere users in dit topic die dezelfde ervaringen delen.
Ik heb mijn kind paar keer getest toen dat mij nodig leek. Was voordat personeel van school en BSO gevaccineerd kon worden.
Die hebben hun kans gehad nu, dus als mijn kind niet ziek is gaat ze gewoon naar school en ga ik niet testen.
Weet de juf, en die is gelukkig qua persoon ook van die strekking

BSO grut is zelf net meerjarig dus niet bepaald risicogroep tenzij ze Douwe Bob tegen zijn gekomen. :+
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 23:30:07 #298
236264 crew  capricia
pi_203117973
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:08 schreef magikmichael het volgende:
Yep. Kinderen met een snotneus of kuchje worden naar huis gestuurd en mogen pas weer naar school als ze negatief getest zijn. Maar ze vragen niet naar een bewijs van de test. Zo gaat het hier in ieder geval.

En onze kinderen krijgen 2 zelftesten per week mee naar huis. Maar 2x per week testen beginnen we niet aan.
Hier idem. Gewoon met een zelftest thuis. En echt niemand die bewijs gaat lopen vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203117975
Is sowieso een dingetje hoor met scholen en medische gegevens. Ik kan me nog herinneren dat er ooit een briefje kwam van de schoolarts dat relevante bevindingen werden besproken met school en zo nodig met de ouders. Bijzonder goede reden om niet mee te werken aan dat soort onderzoeken, doe even normaal zeg.
zie email 27 oktober
pi_203117981
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb mijn kind paar keer getest toen dat mij nodig leek. Was voordat personeel van school en BSO gevaccineerd kon worden.
Die hebben hun kans gehad nu, dus als mijn kind niet ziek is gaat ze gewoon naar school en ga ik niet testen.
Weet de juf, en die is gelukkig qua persoon ook van die strekking

BSO grut is zelf net meerjarig dus niet bepaald risicogroep tenzij ze Douwe Bob tegen zijn gekomen. :+
Ik denk dat ik de Douwe Bob memes gemist heb, wat heeft die nu weer gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')