abonnement Unibet Coolblue
pi_203087471


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_203087818
twitter

Wat een oelewapper is het toch 8)7

DeSantis mag blij zijn dat Omicron minder dodelijk is maar daar heeft het ziekenhuispersoneel weinig aan:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 januari 2022 @ 06:48:13 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203089452
Kolere wat een klojo die Gorsuch.

twitter


Covid heeft de afgelopen twee jaar 800K Amerikanen doodgemaakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 10:49:05 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203091075
Het blijft bijzonder hoe ze hun eigen stemmers willen uitroeien.
pi_203093369
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:49 schreef Hexagon het volgende:
Het blijft bijzonder hoe ze hun eigen stemmers willen uitroeien.
Met al die redistring ops die ze nu doen hebben ze ook niet zoveel stemvolk meer nodig
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203094620
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:04 schreef Sabata het volgende:

[..]
Met al die redistring ops die ze nu doen hebben ze ook niet zoveel stemvolk meer nodig
En anders hebben ze nog altijd rechters (op vrijwel alle nodige treden van de juridische ladder) genoeg om alles wat ze niet aanstaat te cockblocken.
pi_203103511
Wel grappige film met veel gelijkenissen met de huidige staat van de VS. Tot aan rode petjes toe.
Don't look up.
  zondag 9 januari 2022 @ 00:31:57 #8
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203103770
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 23:54 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat een oelewapper is het toch 8)7

DeSantis mag blij zijn dat Omicron minder dodelijk is maar daar heeft het ziekenhuispersoneel weinig aan:

[ twitter ]
Er gaan hoe dan ook mensen dood. Je zal maar hartpatiënt zijn in Florida en er achter komen dat je niet terecht kunt op de IC omdat de bedden bezet zijn door antivaxxers.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  zondag 9 januari 2022 @ 00:33:56 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203103795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 06:48 schreef Ulx het volgende:
Kolere wat een klojo die Gorsuch.

[ twitter ]

Covid heeft de afgelopen twee jaar 800K Amerikanen doodgemaakt.
Waaronder mijn schoonmoeder.. ;(
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203104926
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 06:48 schreef Ulx het volgende:
Kolere wat een klojo die Gorsuch.

[ twitter ]

Covid heeft de afgelopen twee jaar 800K Amerikanen doodgemaakt.
Om maar eens iets anders als de griep te gebruiken sinds het ontstaan van de VS hebben ze 1,3 miljoen mensen verloren op het slagveld. Bizar dat zoveel Amerikanen niet willen uit politieke overtuigingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 zondag 9 januari 2022 @ 12:14:27 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203107703
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203112379
twitter

Ze weten het wel. Alleen bizar dat een talkshowhost de macht heeft ze hun woorden te laten terugdraaien.
Zou dat nog een keer gebeuren? Cruz heeft links en recht op twitter ongenadig op zijn ziel gehad, letterlijk links en rechts, zowel republikeinen als democraten vonden het een beschamende vertoning (voor zover ik gezien heb).
pi_203114148
Kennelijk opgenomen na het 2e impeachment en voor de uitspraak van de senaat. Wel scherpe analyses, hij heeft toch grotendeels gelijk gekregen. Beschrijft ook waar die tweedeling in de USA vandaan komt, derde wereld infrastructuur buiten de kusten en de grote steden, tentenkampen onder bruggen. Ook als podcast te beluisteren, hoef je niet tegen dat vieze ondergebit aan te kijken.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 01:16:26 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203118605
Ik zal het hier nog even aangeven omdat het in het vorige topic weer eens ontspoorde.
- Niet op de man spelen.
- Dit is niet BNW.
- Dit is niet COR.
- Dit gaat over Amerikaanse politiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 januari 2022 @ 08:30:54 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203119483
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ze weten het wel. Alleen bizar dat een talkshowhost de macht heeft ze hun woorden te laten terugdraaien.
Zou dat nog een keer gebeuren? Cruz heeft links en recht op twitter ongenadig op zijn ziel gehad, letterlijk links en rechts, zowel republikeinen als democraten vonden het een beschamende vertoning (voor zover ik gezien heb).
Het vreemde is dat de republikeinen zich vrijwillig aan een publieke vorm van zelfkastijding onderwerpen. Ze WETEN dat ze aan de schandpaal worden genageld. Nu is Cruz niet bepaald een politicus die respect heeft verdient, maar dit gebeurt maar al te vaak bij Fox. Ze zouden beter moeten weten, en dat pareren van terechte kritiek ongemakkelijk is, maar het affakkelen naderhand door een Fox talkshowhost veel gevaarlijker is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203124396
Meer kastijding dan zelfkastijding.
Die Tucker is een stuk vergif met veel te veel politieke macht.
Worden zijn programma's direct uitgezonden, of moffelt hij de opnamen waarin iemand wel ruggengraat toont onder tafel?
pi_203127332
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Meer kastijding dan zelfkastijding.
Die Tucker is een stuk vergif met veel te veel politieke macht.
Worden zijn programma's direct uitgezonden, of moffelt hij de opnamen waarin iemand wel ruggengraat toont onder tafel?
Dat is exact wat hij doet, heeft hij nog met onze oer-Hollandse Rutger Bregman proberen uit te voeren maar die heeft het interview gewoon zelf online gesmeten:
pi_203127527
twitter
twitter

Hij wilde toch zelfs zitting nemen in dat comité? En nou wil Jordan bij nader inzien (golfpartijtje met tfg???) niet eens meer komen getuigen.

14e amendement, sektie 3
https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Verenigde_Staten

[ Bericht 28% gewijzigd door la_perle_rouge op 10-01-2022 17:45:46 ]
  Overall beste user 2022 maandag 10 januari 2022 @ 18:52:10 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203128455
twitter



Daar valt wel iets voor te zeggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 10 januari 2022 @ 19:48:31 #20
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203129371
Mike pence wil naar verluid meewerken met de commissie. En hij heeft verdomd veel info.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203130573
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:48 schreef klappernootopreis het volgende:
Mike pence wil naar verluid meewerken met de commissie. En hij heeft verdomd veel info.
Ik heb gehoord dat ze zijn naaste medewerkers niet eens hoefden uit te nodigen, die stonden uit eigen beweging al op de deur te kloppen om een en ander uit te doeken te doen.
Misschien kan « moeder » ook een boekje komen openen? Zijn hele gezin zat toch met hem in een veilige ruimte?
pi_203130668
Voor wie het wil volgen.
twitter
pi_203131930
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Meer kastijding dan zelfkastijding.
Die Tucker is een stuk vergif met veel te veel politieke macht.
Worden zijn programma's direct uitgezonden, of moffelt hij de opnamen waarin iemand wel ruggengraat toont onder tafel?
Niet alleen Tucker. Heel Fox News was gewoon Trump's propaganda-kanaal:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203133965
Intussen bij het onderzoek in Georgia naar Trump's poging de uitslag van de verkiezing daar te beinvloeden:

twitter

quote:
Fulton County District Attorney Fani Willis said in an interview with The Associated Press last week that her team is making solid progress, and she’s leaning toward asking for a special grand jury with subpoena power to aid the investigation.

“I believe in 2022 a decision will be made in that case,” Willis said. “I certainly think that in the first half of the year that decisions will be made.”
twitter


En bij het civiele onderzoek naar Trump's financien in New York:

twitter

Dat vindt de rechter vast een goede reden :+

twitter

"It violates the Constitution." :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2022 04:37:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203134071
Uit onthullend draadje:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 januari 2022 @ 06:31:38 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203134131
twitter


Lijkt me terecht. Je kan wel over die nazi's zeuren, maar de liberale elite waren ook geen lieverdjes. Of zoiets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203134438
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 05:28 schreef Kijkertje het volgende:
Uit onthullend draadje:

[ twitter ]
[ twitter ]
twitter

Natuurlijk stemde hij daar mee in, ze riepen in koor « Fifht for Trump, fight for Trump ». Hij kreeg daar ongetwijfeld een hard paddestoeltje van terwijl hij « gleefull » tv zat te kijken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 januari 2022 @ 10:45:40 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203136533
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 15:17:32 #29
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203140153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als ze dit budget hadden gebruikt om het coronavirus te bestrijden, dan stonden we er nu stukken beter voor.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203144459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 06:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Lijkt me terecht. Je kan wel over die nazi's zeuren, maar de liberale elite waren ook geen lieverdjes. Of zoiets.
:')

Dit is dus precies waar men bang voor is als politieke partijen zich teveel gaan bemoeien met het onderwijs.
Incelfrikandel
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:04:21 #31
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_203145544
Er was weer een hearing met Fauci. De terugkerende publieke afgang van republikeinse senatoren. Rand Paul voorop..werd weer stevig aangepakt door Fauci maar RogerMarshall (R-KS) "took the cake". Die zat zichzelf belachelijk te maken met data van Project Veritas. Koekoek!
Dat leverde een geweldig hot mic moment van Fauci op :D

twitter


De rest (hij kreeg hulp van Romney en Collins btw):

twitter
pi_203146073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
:')

Dit is dus precies waar men bang voor is als politieke partijen zich teveel gaan bemoeien met het onderwijs.
Precies! Lekker ouders opstoken want "they want these kids to hate this country and replace it with their leftist ideology and it's real easy to smuggle in any inappropriate content" :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203146087
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
:')

Dit is dus precies waar men bang voor is als politieke partijen zich teveel gaan bemoeien met het onderwijs.
Niet alleen politieke partijen maar ook extremistische activisten. Bij sommige partijen is daar nogal wat overlap :P
pi_203146101
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er was weer een hearing met Fauci. De terugkerende publieke afgang van republikeinse senatoren. Rand Paul voorop..werd weer stevig aangepakt door Fauci maar RogerMarshall (R-KS) "took the cake". Die zat zichzelf belachelijk te maken met data van Project Veritas. Koekoek!
Dat leverde een geweldig hot mic moment van Fauci op :D

[ twitter ]

De rest (hij kreeg hulp van Romney en Collins btw):

[ twitter ]
Ik zat me af te vragen of er geen gespreksleider bij was, Rand Paul valt Fauci voortdurend in de rede en bralt er dan een eind op los |:( :r
twitter

Maar er is een gespreksleider…. die Fauci wel afkapt als hij laat zien dat Rand Paul donaties vraagt om hem te beledigen.
Genante vertoning, iets van de aap die het hardst en langst brult is de topaap :(
pi_203146569
De achterlijkheid. :X
twitter
pi_203146695
Letterlijk 8)7
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 januari 2022 @ 22:36:21 #37
408813 crew  trein2000
pi_203147411
twitter


Joseph steps up the game
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203148831
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies! Lekker ouders opstoken want "they want these kids to hate this country and replace it with their leftist ideology and it's real easy to smuggle in any inappropriate content" :')

[ twitter ]
Fijn. Allemaal vage verdachtmakingen en verwijten naar een belangrijke beroepssector waar ook in de VS een schreeuwend tekort aan is. Totaal niet duidelijk ook wat "ongepast lesmateriaal" dan precies zou zijn. Nogal voer voor willekeur. Ik zou als docent snel een andere baan zoeken als dat ooit wordt ingevoerd. Een fijne baan is het in dat land niet en dan proberen complotgekkies je ook nog af te schilderen als extremist om je de mond te snoeren.


quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet alleen politieke partijen maar ook extremistische activisten. Bij sommige partijen is daar nogal wat overlap :P
Activisten hebben over het algemeen niet zoveel politieke macht.
Incelfrikandel
  woensdag 12 januari 2022 @ 00:48:09 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_203148880
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:35 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik zat me af te vragen of er geen gespreksleider bij was, Rand Paul valt Fauci voortdurend in de rede en bralt er dan een eind op los |:( :r
[ twitter ]
Maar er is een gespreksleider…. die Fauci wel afkapt als hij laat zien dat Rand Paul donaties vraagt om hem te beledigen.
Genante vertoning, iets van de aap die het hardst en langst brult is de topaap :(
Ik vind het triest dat een Senator als Rand Paul eigenlijk niets meer heeft dan hem overschreeuwen. De talking points zijn al 3 hearings hetzelfde. Net zoals het gedrag van hem. Hij heeft niks inhoudelijks meer te brengen. Het is een afgang van jewelste. Fauci komt niet verder dan hoofdschudden en hem aanspreken op zijn misinformatie. Trieste gang van zaken.
En die voorzitter mag inderdaad ingrijpen. Een herhaling van zetten...ergens hoop ik nog altijd dat de buurman van Paul het beeld in komt stormen. Die man verdient een onderscheiding!
pi_203148970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Joseph steps up the game
Artikeltje daarover ...

twitter

... met de reminder van Clyburn op het bezwaar van oa Manchin dat de Voting Rights Bill bipartisan zou moeten zijn ...
quote:
Rep. Jim Clyburn (D-S.C.), a White House confidant and the third-ranking House Democrat, took offense to Manchin’s argument that changes to Senate rules should be bipartisan, saying “we just don’t have enough Democrats who are in touch with the history of this country, or they'd stop saying some of this foolishness.”

“I am, as you know, a Black person, descended of people who were given the vote by the 15th Amendment to the United States Constitution. The 15th amendment was not a bipartisan vote, it was a single party vote that gave Black people the right to vote,” said Clyburn. “Manchin and others need to stop saying that because that gives me great pain for somebody to imply that the 15th Amendment of the United States Constitution is not legitimate because it did not have bipartisan buy-in.”
... en het terechte argument van Cedric Richmond dat de stemonderdrukkende wetgeving die nu door de Republikeinen in verschillende staten is ingevoerd ook niet bipartisan is:
quote:
Asked about the desire by some Democrats like Manchin and Sinema to get support from across the aisle, Richmond said it would be unrealistic to expect Republicans to come along when they’ve voted against the bills to date.

“These bills being passed in all of these Republican legislatures to restrict the right to vote, to put obstacles in the way of the right to vote to subvert the vote, all of those have been done on a partisan basis with Republican-only votes,” Richmond said. “And so to think that that same party that is doing that on a partisan basis would come along in the Congress and vote to safeguard from them, may not be realistic.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203149065
MTG is om de één of andere reden erg boos op Marc Elias omdat hij wijst op het 14e Amendement :D

twitter

twitter

Zou ze zich mss aangesproeken voelen? O-)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203149156
Fraude! :Y

twitter

Ze lijken ook allemaal op elkaar :')

twitter

Duidelijk gecoordineerd dus :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203150482
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 06:24 schreef Kijkertje het volgende:
Fraude! :Y

[ twitter ]
Ze lijken ook allemaal op elkaar :')

[ twitter ]
Duidelijk gecoordineerd dus :D
Ik heb er ook naar geluisterd. Dit is toch een duidelijke vorm van meineed?
twitter

Het lijkt me heel noodzakelijk uit te vinden wie dit georganiseerd heeft en wie ermee akkoord zijn gegaan en ervoor getekend hebben. Niet alleen in de betreffende staten zelf, maar ook door de federale overheid.
Het valt trouwens wel op dat alle nepformulieren op het echte formulier van Wisconsin lijken, inclusief de sterretjes en de stukken omkaderde tekst.

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 12-01-2022 10:08:10 ]
pi_203150987
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 00:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Activisten hebben over het algemeen niet zoveel politieke macht.
Wel als ze in het Huis terecht komen ;) En vooral, lokale politiek en bureaucratie. Op heel veel van die plekken hebben activisten de macht volledig over genomen. Dat is niet zozeer een vooropgezet plan ofzo, maar het lijkt een gevolg te zijn van de vele mensen die van de universiteiten komen met vrijwel waardeloze degrees. Veel van hen gaan dan de lokale politiek en bureaucratie in en omdat ze van universiteiten komen zijn ze veel activistischer dan de boomers die daarvoor dat soort saaie posten in handen hadden.
pi_203151007
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:55 schreef AnneX het volgende:
De achterlijkheid. :X
[ twitter ]
Je snapt hopelijk wel waar dit een gevolg van is?
  Overall beste user 2022 woensdag 12 januari 2022 @ 16:20:15 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203156222
twitter


Agossie, Trump's tere gevoelens werden beschadigd door die gemene vragen!
Wat een snowflake.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 12 januari 2022 @ 18:03:14 #48
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203157584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Agossie, Trump's tere gevoelens werden beschadigd door die gemene vragen!
Wat een snowflake.
Wat
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Agossie, Trump's tere gevoelens werden beschadigd door die gemene vragen!
Wat een snowflake.
Wat is het ook een scheitlijster!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203159356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Wat
[..]
Wat is het ook een scheitlijster!
Vermoedelijk waren de aides niet in de buurt en werd zijn ego gestreeld door het verzoek om interview.
Totdat Dombo doorkreeg waarom al die jaren een interview werd geweigerd door dezelfde aides.
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:18:29 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_203159778
Trump ziet DeSantis een gooi doen naar 2024 en positioneert zich nog wat nadrukkelijker als pro vaccins, die zijn achterban maar niks vinden.


quote:
Trump calls politicians who refuse to say they received Covid boosters 'gutless'

WASHINGTON — Former President Donald Trump on Tuesday criticized politicians who refuse to say whether they've received a Covid booster shot.

In an interview with far-right cable channel One America News, Trump said he received the booster and has seen politicians get asked in interviews whether they've also gotten a third shot.

"They don't want to say it because they're gutless," Trump said. "You gotta say it, whether you had it or not. Say it. But the fact is that I think the vaccines saved tens of millions throughout the world. I've had absolutely no side effects."

Trump said that the Covid vaccine largely prevents people from being hospitalized or dying from the disease.

"If they get it, they're not going to hospitals for the most part and dying," Trump said. "Before it was a horror, and now they're not."

Trump's latest comments appear to be partly an attempt to change the dialogue around vaccines and take credit for the effort. In the interview Trump referred to the pandemic response under his presidency, saying he had done "so well with therapeutics and, and vaccines and everything else and getting them done in record times," although his administration's rollout of vaccines was plagued by delays and shortages.

His remarks also appeared to be in part to be directed at Florida Gov. Ron DeSantis, considered a possible Republican contender for president in 2024, who has so far refused to directly answer questions about whether he has received a booster shot.
https://www.nbcnews.com/p(...)id-boosters-n1287342

DeSantis speelt de vermoorde onschuld.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203161638
Kevin McCarthy is aan de beurt:

twitter

twitter


[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 12-01-2022 23:11:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203163307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Agossie, Trump's tere gevoelens werden beschadigd door die gemene vragen!
Wat een snowflake.

Wat een verschil met Fox News. Daar hebben ze altijd moeite om een eind aan het gesprek te maken en hier maakt hij er zelf voortijdig een eind aan _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203163819
McConnell die 4 jaar lang zweeg over Trump's rants:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 13 januari 2022 @ 01:11:46 #54
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203163954
quote:
81s.gif Op donderdag 13 januari 2022 00:45 schreef Kijkertje het volgende:
McConnell die 4 jaar lang zweeg over Trump's rants:

[ twitter ]
Wie luistert er nog naar die demente malloot, die zijn partij uit zijn handen heeft laten glippen in de handen van een griftende despoot?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203164006
Reminder: Wallace vroeg McCarthy of hij met Trump overlegd heeft voor hij zijn visie op J6 drastisch veranderde wat witness tampering is.

twitter

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2022 01:32:40 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203164144
Daar issie dan:

twitter

Opiniestuk van Obama:

twitter

Geen Republikein die daarmee gaat instemmen natuurlijk, die hebben helemaal niks met stemrechten :N

En nog minder met successen van de Democraten op dit soort populaire thema's bij de meerderheid van de bevolking. Krijgen ze nog meer stemmen :'(

En blijkbaar reden voor Sen. Joni Ernst om er 'grappig' over te doen:

twitter


[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2022 04:43:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203164173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:55 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik heb er ook naar geluisterd. Dit is toch een duidelijke vorm van meineed?
[ twitter ]
Het lijkt me heel noodzakelijk uit te vinden wie dit georganiseerd heeft en wie ermee akkoord zijn gegaan en ervoor getekend hebben. Niet alleen in de betreffende staten zelf, maar ook door de federale overheid.
Het valt trouwens wel op dat alle nepformulieren op het echte formulier van Wisconsin lijken, inclusief de sterretjes en de stukken omkaderde tekst.
Het is gewoon fraude/ vervalsing van officiele papieren.

Eén van de zelfbenoemde 'electors' :|W

twitter

Hij wil ook al niet vertellen of hij daarvoor benaderd is/ contact met anderen over heeft gehad maar ik hoorde bij Maddow dat dit één van de punten is waar de J6 Commissie Mark Meadows over wilde ondervragen. Zij hebben daar nl emails van.



[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2022 06:23:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203164227
Voorspelbaar:

twitter

twitter


[ Bericht 36% gewijzigd door Kijkertje op 13-01-2022 06:01:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 06:45:00 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203164424
Fight! Fight! Fight!

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 11:23:13 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203167008
Draadje over hoe Schumer de filibuster wil omzeilen.

twitter


Het zou Manchin en Synema dwingen tegen de wet te stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 12:04:38 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203167633
En nog een artikel over Vieze Mattie.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:30:22 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203171023
Wel mooi hoe de boostervaccins de republikeinen weer mooi splijten
https://www.rollingstone.(...)ine-booster-1283204/
pi_203171703
https://eu.usatoday.com/s(...)ity-vote/9185565002/

Obama vindt het ook tijd worden voor het einde van de filibuster.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 januari 2022 @ 20:49:46 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203175804
twitter


Brandon gaat los.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 00:30:12 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203179578
https://edition.cnn.com/2(...)takeaways/index.html

quote:
It destroys, once and for all, the talking point from those downplaying the events of January 6 that the attack on the Capitol wasn't an insurrection because nobody has been charged with sedition.
[..]
One of the most debated questions about January 6 has been over how much planning there was to invade the Capitol.
Thousands of Trump supporters breached Capitol grounds, and a couple thousand got inside the building. But was there a plan? And who knew about the plan?
It's clear from court filings that for many of the rioters, there was no organized plan. But that's not the full story. The sedition case against the Oath Keepers highlights that there were hardened groups of alleged criminals within the mob that essentially planned for war.

Rhodes, the Oath Keepers' leader, is quoted as telling his supporters that they should prepare for a "bloody" operation and that they would need to "fight" in a "war."
One defendant allegedly took an early November trip to Washington to conduct recon for an upcoming "op." Communications about the "bloody" "fight" and "revolution" were accompanied by logistical planning, prosecutors alleged, with defendants discussing obtaining and bringing weapons to the Washington area.
It could have been worse

The indictment provided yet another reminder that January 6 could have been so much worse.
Shortly after getting inside the Capitol, one group of Oath Keepers tried to make a coordinated move on the Senate chamber, seemingly as if they were executing a mission. According to the indictment, they "tried to push their way through" a line of police, but the officers "forcibly repelled their advance." (Other rioters eventually breached the Senate floor and gallery.)
Prosecutors added more details of how the Oath Keepers allegedly stockpiled weapons at a nearby hotel in Virginia, just in case they needed to deploy a "quick reaction force" into DC.

The charging documents say one defendant, Joshua James, got a message from a friend saying, "I have friends not far from DC with a lot of weapons and ammo if you get into trouble." James replied, "that might be helpful, but we have a s***load of QRF on standby with an arsenal."
Rhodes also amassed weapons and other gear on his way to Washington, DC, before January 6, prosecutors said. He allegedly bought a rifle, a magazine, and other firearms equipment, including sights, mounts, triggers, slings, and an optic plate. Rhodes was on the Capitol grounds on January 6 but hasn't been accused of entering the building, though prosecutors have said he "directed" his supporters to do so.
[..]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203179944
Sinema :')

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203180169
In Michigan wordt er actie ondernomen tegen de fake electors met hun fake certificaten:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203182629
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:23 schreef Ulx het volgende:
Draadje over hoe Schumer de filibuster wil omzeilen.

[ twitter ]

Het zou Manchin en Synema dwingen tegen de wet te stemmen.
Die zijn toch al all-in gegaan voor de Neville Chamberlain troffee dus waarom zouden ze nu ineens draaien?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 11:22:14 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203182776
Omdat er op die manier de filibuster die ze zo belangrijk vinden kunnen houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203182792
Jullie zijn behoorlijk kortzichtig als het gaat om de fillibuster, nu willen de Democraten het schrappen zodat ze hun megalomane plannen kunnen doordrukken. Het is onvermijdelijk dat de Republikeinen uiteindelijk de senaat terugveroveren en dan schreeuwen de Democraten moord en brand als de Republikeinen zonder al te veel tegenstand hun agenda kunnen doordrukken.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 11:49:36 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_203183182
De filibuster hoeft niet afgeschaft te worden. Het is een nuttig instrument om een democratischer proces af te dwingen (nog beter zou een representatieve vertegenwoordiging zijn die niet afhankelijk is van FPTP of de hoeveelheid lege ruimte je hebt). Met de huidige regels kan het gebruikt worden om de democratie en de hele regering lam te leggen. Beter een aanpassing dus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203183698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:49 schreef speknek het volgende:
De filibuster hoeft niet afgeschaft te worden. Het is een nuttig instrument om een democratischer proces af te dwingen (nog beter zou een representatieve vertegenwoordiging zijn die niet afhankelijk is van FPTP of de hoeveelheid lege ruimte je hebt). Met de huidige regels kan het gebruikt worden om de democratie en de hele regering lam te leggen. Beter een aanpassing dus.
Wat stel je voor?
pi_203183706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 11:22 schreef Chivaz het volgende:
Jullie zijn behoorlijk kortzichtig als het gaat om de fillibuster, nu willen de Democraten het schrappen zodat ze hun megalomane plannen kunnen doordrukken. Het is onvermijdelijk dat de Republikeinen uiteindelijk de senaat terugveroveren en dan schreeuwen de Democraten moord en brand als de Republikeinen zonder al te veel tegenstand hun agenda kunnen doordrukken.
Is doordrukken dan goed of slecht? Of hangt dat af van wie het doet?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 12:30:37 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_203183803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat stel je voor?
Bijvoorbeeld in plaats van 60 stemmen nodig hebben om het debat te stoppen, 40 stemmen nodig hebben om het door te laten gaan. Dat, of invoeren dat je weer verplicht moet praten tijdens de filibuster.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203186710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 12:30 schreef speknek het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld in plaats van 60 stemmen nodig hebben om het debat te stoppen, 40 stemmen nodig hebben om het door te laten gaan. Dat, of invoeren dat je weer verplicht moet praten tijdens de filibuster.
Dat klinkt best logisch inderdaad. Zijn er op dit moment senatoren die zulke oplossingen ondersteunen?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 15:34:52 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_203186963
Voor volledig afschaffen is sowieso maar slechts een kleine minderheid. Je hebt er 50+1 nodig.
Er zijn er ongeveer 46 die zo'n hervorming willen. Twee Democraten waren onbeslist maar zullen vast meestemmen. Alleen Sinema en Manchin liggen volledig dwars.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203187012
Draadje over Barr. Barr who?
En dat Garland het nog net kon fiksen.
twitter

Eeuwig jammer, dat mensen die zo ‘intelligent’ zijn om dit soort schema’s uit te denken en uit tevoeren, hun intelligentie niet gebruikt voor Goede zaken.
pi_203187530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 15:34 schreef speknek het volgende:
Voor volledig afschaffen is sowieso maar slechts een kleine minderheid. Je hebt er 50+1 nodig.
Er zijn er ongeveer 46 die zo'n hervorming willen. Twee Democraten waren onbeslist maar zullen vast meestemmen. Alleen Sinema en Manchin liggen volledig dwars.
Ik vond Sinema's argumenten best overtuigend maar zelf leun ik toch meer naar een compromis. Hoe Nederlands van me :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 januari 2022 @ 16:42:26 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203187927
twitter


Als het dan nog zin heeft is het geen gek idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 00:03:08 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_203197062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vond Sinema's argumenten best overtuigend maar zelf leun ik toch meer naar een compromis. Hoe Nederlands van me :P
In een vaccuum is het geen gek standpunt en hebben ze gewoon een goed punt. De filibuster is een uiterst middel dat gebruikt kan worden om een dictatuur van de meerderheid te voorkomen als de minderheid er bijzonder gepassioneerd instaat, en je moet geen decorum partisaans veranderen om je zin wel door te kunnen drijven.

Maar niet in het vaccuum is het een vrij hypocriet standpunt. De filibuster wordt helemaal niet meer als uiterst middel ingezet door een gepassioneerde minderheid, maar als standaard politieke obstructie. En de reden dat er geen bipartisan support voor is, is ook pure cynische machtspolitiek, omdat de Republikeinen minority rule willen behouden. Op het moment dat de Republikeinen straks de meerderheid hebben zullen ze daarnaast ongetwijfeld als een blad omslaan en ook proberen de filibuster de nek om te draaien, en dan wederom op een stem langs partijlijn terecht komen.. zij het ongetwijfeld met een paar democraten die nog wel graag moreel rechtlijnig over willen komen ten koste van de samenleving. Met democratische processen heeft het allemaal niks te maken, die zijn allang dood, en het lijk proberen te stutten met een nobel standpunt voor de camera's is weinig geloofwaardig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203197494
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 00:03 schreef speknek het volgende:

[..]
In een vaccuum is het geen gek standpunt en hebben ze gewoon een goed punt. De filibuster is een uiterst middel dat gebruikt kan worden om een dictatuur van de meerderheid te voorkomen als de minderheid er bijzonder gepassioneerd instaat, en je moet geen decorum partisaans veranderen om je zin wel door te kunnen drijven.

Maar niet in het vaccuum is het een vrij hypocriet standpunt. De filibuster wordt helemaal niet meer als uiterst middel ingezet door een gepassioneerde minderheid, maar als standaard politieke obstructie. En de reden dat er geen bipartisan support voor is, is ook pure cynische machtspolitiek, omdat de Republikeinen minority rule willen behouden. Op het moment dat de Republikeinen straks de meerderheid hebben zullen ze daarnaast ongetwijfeld als een blad omslaan en ook proberen de filibuster de nek om te draaien, en dan wederom op een stem langs partijlijn terecht komen.. zij het ongetwijfeld met een paar democraten die nog wel graag moreel rechtlijnig over willen komen ten koste van de samenleving. Met democratische processen heeft het allemaal niks te maken, die zijn allang dood, en het lijk proberen te stutten met een nobel standpunt voor de camera's is weinig geloofwaardig.
De filibuster gebruiken om een debat over Voting Rights te blokkeren bv. :Y

En dat terwijl volgens voorstanders het afschaffen van de filibuster juist de ondergang zou zijn voor grote debatten

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203197677
Aardige column over de filibuster:

twitter

En de minority leader van haar eigen partij in Arizona reageert op Sinema's toespraak:

twitter


[ Bericht 37% gewijzigd door Kijkertje op 15-01-2022 04:20:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203197956
McEnany in dec 2020 bij Fox News:

twitter

Dan mag je toch aannemen dat Trump idd ook op de hoogte was van de fake certificaten :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203197973
McCarthy hield een persco:


twitter



[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 15-01-2022 05:26:00 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203197984
Wat is nu belangrijker voor de democratie: het behoud van de filibuster in de Senaat of het behoud van stemrecht die door Republikeinen aan alle kanten ingeperkt wordt op staatsniveau?

twitter

twitter

Draadje van het laatste voorbeeld:

twitter

En dan hebben we het nog niet eens over het schandalige gegerrymander:

twitter

Marc Elias:

twitter

:Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 15-01-2022 05:17:28 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 12:28:52 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203201320
Schuimbekkende Trumpanzees incoming in 5........4.......3........

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 13:52:21 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203202797
WTF is dit nou weer? Zijn die simpletons in de GOP nou echt zo achterlijk?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203203633
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:28 schreef Ulx het volgende:
Schuimbekkende Trumpanzees incoming in 5........4.......3........

[ twitter ]
Beetje verrast. Redistricting (van tv kanalen althans) kan dus ook tegen de GOP'ers werken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_203204730
Slimpiepers.

Dan dring je bijv. het kantoor van Pelosi binnen en raakt [stel] een oorbel kwijt.
Dan bel je in de week erna of er een afdeling Verloren Voorwerpen is in het Capitool.
En dan noteert men naam en telefoonnr. van je. Goh. 😂
pi_203204774
Onverwachts:

quote:
Ohio’s Overturned Congressional Map Shows How Lawsuits Might Scramble Redistricting

Twenty-six states have now gone through the process of drawing and approving new congressional districts, but at least nine of those states were slapped with lawsuits on the grounds that the approved maps are gerrymandered or otherwise illegal. And in a potential sign of things to come, the first of these maps was overturned today.

On Friday morning, the Ohio Supreme Court ruled that Ohio’s new congressional map violated the partisan-fairness requirement in the state constitution. The map that was rejected would have created 11 Republican-leaning seats to only two Democratic-leaning seats (plus two highly competitive seats), which is not proportional with Ohio’s light-red partisan lean. The rejected map also had an efficiency gap (a measure of which party has fewer “wasted” votes — i.e., votes that don’t contribute toward a candidate winning) of R+16, indicating a strong bias toward Republicans.
En ook verrassend:

quote:
The latest in Florida

Jan. 14, 2022

On Thursday, the Florida Senate's redistricting committee approved a proposed congressional map near-unanimously, with the only dissenting votes coming from two Democrats. The full Senate is expected to vote on it as early as next week.

The proposed map is surprisingly unaggressive and exhibits only a mild Republican bias (an efficiency gap of R+6 and a median seat that closely matches the state's overall partisanship). It would create 14 Republican-leaning seats and eight Democratic-leaning seats (same as the current map) as well as six highly competitive seats (one more than the current map). Rodrigues said in a memo that he chose maps that "most consistently adhere to the directives issued to staff by the full committee." Those directives mainly concern the Voting Rights Act's protections for minority voters, which are considered a "Tier One" priority by Florida courts (keeping cities and counties together and districts geographically compact are considered "Tier Two" priorities).
Incelfrikandel
  zaterdag 15 januari 2022 @ 19:42:02 #91
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203207571
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:19 schreef AnneX het volgende:
Slimpiepers.

Dan dring je bijv. het kantoor van Pelosi binnen en raakt [stel] een oorbel kwijt.
Dan bel je in de week erna of er een afdeling Verloren Voorwerpen is in het Capitool.
En dan noteert men naam en telefoonnr. van je. Goh. 😂
_O- x 1000
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203226419
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:19 schreef AnneX het volgende:
Slimpiepers.

Dan dring je bijv. het kantoor van Pelosi binnen en raakt [stel] een oorbel kwijt.
Dan bel je in de week erna of er een afdeling Verloren Voorwerpen is in het Capitool.
En dan noteert men naam en telefoonnr. van je. Goh. 😂
Dom en dommer
https://www.newsweek.com/(...)g-lost-items-1669746

https://uproxx.com/viral/(...)nancy-pelosi-office/

Enkelen belden de volgende dag al, zich van geen kwaad bewust, ze waren immers door de president uitgenodigd…
pi_203229124
In het draadje staat een opsomming waar DoJ aanwerkt.
De tijd loopt.
twitter
pi_203230107
Intussen wordt door de nieuwe wetgeving in Texas de helft van de ballot-aanvragen in Travis-County verworpen maar er wordt niet aangegeven wat er mis mee is :')

twitter

quote:
Under the Texas law, ballot-by-mail applications must include a driver's license number or the last four digits of a Social Security number. The identification number is then verified against the applicant's voter registration record. If the numbers do not correspond, the new law requires that the application is rejected.

The Texas primary is one of the earliest in the nation, on March 1.

The clerk's office in Travis said it does not have enough information from the secretary of state to provide voters with what they must do to fix their applications.

"Many other counties are experiencing the same high rejection rate," the office said in a statement. "We have not received instructions from the state outlining what our office can do to assist voters in submitting a completed application."

The clerk's office plans to hold a news conference Tuesday to discuss the issue.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203230919
twitter

Cassidy begrijpt er niks van of wil het opzettelijk niet begrijpen. Het punt is nu juist dat in de Republikeinse staten meer invloed uitgeoefend kan worden op de uitslag van de verkiezingen :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203233106
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 06:48 schreef Ulx het volgende:
Kolere wat een klojo die Gorsuch.

[ twitter ]

Covid heeft de afgelopen twee jaar 800K Amerikanen doodgemaakt.
Hij zei "the flu kills hundreds, thousands of people every year"
Dus honderden, zo niet duizenden. Wat volgens mij wel aardig klopt in de context van de beroepsbevolking waar dit over ging.
pi_203233646
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:34 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Hij zei "the flu kills hundreds, thousands of people every year"
Dus honderden, zo niet duizenden. Wat volgens mij wel aardig klopt in de context van de beroepsbevolking waar dit over ging.
Maar als hij dat zou bedoelen gaat de vergelijking helemaal mank. Want Voor zit nu over de miljoen in 2 jaar en is daarmee van een totaal andere ord van grote.
pi_203234399
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:09 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Maar als hij dat zou bedoelen gaat de vergelijking helemaal mank. Want Voor zit nu over de miljoen in 2 jaar en is daarmee van een totaal andere ord van grote.
Het ging om de beroepsbevolking, dus mensen die kunnen werken. De meeste coronadoden zitten bij bejaarden en ernstig zieken.

Hier de hele context



[ Bericht 9% gewijzigd door BufferOverflow op 17-01-2022 12:02:03 ]
pi_203234549
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:56 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Het ging om de beroepsbevolking, dus mensen die kunnen werken. De meeste coronadoden zitten bij bejaarden en ernstig zieken.

Hier de hele context

[ afbeelding ]
Dat geld voor de griep net zo goed, argument gaat nog steeds mank.
pi_203235528
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:04 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Dat geld voor de griep net zo goed, argument gaat nog steeds mank.
Ja dat geldt voor beide, het punt was dat door zowel covid als griep duizenden werknemers kunnen overlijden, maar dat dit in beide gevallen niet voldoende is voor het opleggen van een vaccinatieplicht.
pi_203235809
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:55 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Ja dat geldt voor beide, het punt was dat door zowel covid als griep duizenden werknemers kunnen overlijden, maar dat dit in beide gevallen niet voldoende is voor het opleggen van een vaccinatieplicht.
Ik zal het nog eenmaal proberen.

Aantal covid doden per jaar ~500.000 en aantal griepdoden 10.000-30.000.

In ongeveer dezelfde verhouding dat vooral zieken en ouderen doodgaan. Covid is dus 20 tot 50 keer dodelijker dan de griep in de VS, ook voor werkende mensen.
Het is dus idioot om dat 1 op 1 te vergelijken.
De echte reden is dat de supreme court gewoon de partijlijn van de Republicans volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door arie_bc op 17-01-2022 13:45:07 ]
pi_203236325
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:15 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Ik zal het nog eenmaal proberen.

Aantal covid doden per jaar ~500.000 en aantal griepdoden 10.000-30.000.

In ongeveer dezelfde verhouding dat vooral zieken en ouderen doodgaan. Covid is dus 20 tot 50 keer dodelijker dan de griep in de VS, ook voor werkende mensen.
Het is dus idioot om dat 1 op 1 te vergelijken.
De echte reden is dat de supreme court gewoon de partijlijn van de Republicans volgt.
Er gaan geen 500.000 werknemers per jaar dood aan covid, helemaal in de huidige situatie met omikron. Maar afgezien daarvan was het een open vraag die Gorsuch stelde: "What do we make of that when we're thinking about what qualifies as a major question and what doesn't?"

En dat is waar het om gaat, waar ligt de grens tussen aanvaardbaar risico wat werknemers en werkgevers zelf kunnen afwegen, en aan de andere kant een noodsituatie die het overtreden van grondrechten legitimeert? Dat is geen simpele vraag.
pi_203236819
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:52 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Er gaan geen 500.000 werknemers per jaar dood aan covid, helemaal in de huidige situatie met omikron. Maar afgezien daarvan was het een open vraag die Gorsuch stelde: "What do we make of that when we're thinking about what qualifies as a major question and what doesn't?"

En dat is waar het om gaat, waar ligt de grens tussen aanvaardbaar risico wat werknemers en werkgevers zelf kunnen afwegen, en aan de andere kant een noodsituatie die het overtreden van grondrechten legitimeert? Dat is geen simpele vraag.
En gebaseerd op die vraag schieten ze wetgeving af?

Lijkt mij dat als ze vragen hebben ze deze laten uitzoeken voordat ze de executieve branch overrulen. De taak van de Supreme court is om wetgeving dat in strijd is met de grondrechten af te schieten, niet om op basis van vragen wetgeving tegen te houden die niet in lijn is met hun politieke voorkeur.
pi_203237060
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:52 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Er gaan geen 500.000 werknemers per jaar dood aan covid, helemaal in de huidige situatie met omikron. Maar afgezien daarvan was het een open vraag die Gorsuch stelde: "What do we make of that when we're thinking about what qualifies as a major question and what doesn't?"

En dat is waar het om gaat, waar ligt de grens tussen aanvaardbaar risico wat werknemers en werkgevers zelf kunnen afwegen, en aan de andere kant een noodsituatie die het overtreden van grondrechten legitimeert? Dat is geen simpele vraag.
Er gaan ook geen 10-30k werknemers dood aan griep. De verhouding blijft echter ongeveer gelijk, dus het punt blijft staan: Je kunt griep en covid NIET met elkaar vergelijken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203237097
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:31 schreef arie_bc het volgende:

[..]
En gebaseerd op die vraag schieten ze wetgeving af?

Lijkt mij dat als ze vragen hebben ze deze laten uitzoeken voordat ze de executieve branch overrulen. De taak van de Supreme court is om wetgeving dat in strijd is met de grondrechten af te schieten, niet om op basis van vragen wetgeving tegen te houden die niet in lijn is met hun politieke voorkeur.
Het uitgangspunt is dat volgens de wet het niet is toegestaan dat de overheid een werkgever dwingt werknemers te weigeren op basis van een medische status of keuze. De redenatie van de uitvoerende macht is dat er een uitzondering gemaakt moet worden vanwege een uitzonderlijke noodsituatie. In dat geval moet de rechter toetsen of de noodzaak bestaat om die uitzondering toe te staan. En bij twijfel is het antwoord nee.

Ik weet niet precies wat de onderbouwing is geweest bij Gorsuch maar de vraag is of er een fundamentele reden is om af te wijken van de wet, en de situatie met covid en griep is fundamenteel niet verschillend, je kunt zeggen dat het aantal doden bij covid hoger is (wat nog maar de vraag is in geval van omikron), maar dan is de vraag of dat een fundamenteel verschil is, want dan zou de redenering zijn dat boven een X aantal ziektegevallen er een noodsituatie is, en daaronder een aanvaardbaar risico, en dat kun je niet echt verantwoorden, en er bestaat naar mijn weten ook geen precedent voor.

Het systeem in de VS is dat zoveel mogelijk macht bij de staten ligt, en alleen in uitzonderlijke gevallen mag de federale overheid dat overrulen, ik zie niet in waarom dit alleen op federaal niveau geregeld kan worden, elke staat kan op dit moment al dit soort maatregelen nemen, en elk bedrijf staat het ook vrij een vaccinatieplicht in te voeren.

En dit staat nog los van de vraag of vaccinaties zin hebben, misschien dat nieuwe inzichten uitwijzen dat het beter is om met tests te werken, en dat soort keuzes kunnen beter op lokaal niveau gemaakt worden dan op landelijk niveau.
pi_203237126
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:49 schreef Knipoogje het volgende:
Er gaan ook geen 10-30k werknemers dood aan griep. De verhouding blijft echter ongeveer gelijk, dus het punt blijft staan: Je kunt griep en covid NIET met elkaar vergelijken.
Natuurlijk kun je het met elkaar vergelijken, of denk jij dat je alleen zaken kunt vergelijken die identiek zijn?

Dat is alsof je diefstal van een pen en een auto niet met elkaar kunt vergelijken, want de waarde is totaal verschillend. Juridisch komt het op hetzelfde neer, alleen zal de strafeis e.d. verschillen.
  Overall beste user 2022 maandag 17 januari 2022 @ 15:26:36 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203237722
Wat grappig. Kinderen hebben zelf een leesclub voor ontaarde en verboden boeken gestart. Ik vraag me af of ze zichzelf nu ook Critical Race Theory gaan aanleren omdat daar zoveel poeha over is.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203238174
Zo lang de boeken beschikbaar zijn?!
  Overall beste user 2022 maandag 17 januari 2022 @ 21:51:16 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203244885
Gov "De overheid heeft niets te zoeken in scholen" Youngkin zegt dat de overheid iets te zoeken heeft in scholen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203245175
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:53 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je het met elkaar vergelijken, of denk jij dat je alleen zaken kunt vergelijken die identiek zijn?

Dat is alsof je diefstal van een pen en een auto niet met elkaar kunt vergelijken, want de waarde is totaal verschillend. Juridisch komt het op hetzelfde neer, alleen zal de strafeis e.d. verschillen.
Maar je spreekt zelf al van een fundamenteel verschil en een redenering voor wanneer een noodsituatie wél aanvaardbaar is. Het is slechts jouw mening dat het fundamenteel niet verschilt. Als het death-ratio 50% was geweest, dan had de overheid ongetwijfeld wél mogen overrulen. Er is dus een grens. Het zijn slechts meningen waar die grens ligt. Het is heel goed te argumenteren dat Covid juist wel het overrulen door de overheid toestaat omdat de grens niet te definieren valt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203245220
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:53 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je het met elkaar vergelijken, of denk jij dat je alleen zaken kunt vergelijken die identiek zijn?

Dat is alsof je diefstal van een pen en een auto niet met elkaar kunt vergelijken, want de waarde is totaal verschillend. Juridisch komt het op hetzelfde neer, alleen zal de strafeis e.d. verschillen.
Waar ligt de grens dat je griep en covid níet meer met elkaar kan vergelijken? Bij 10% death rate? 50%? 100%? 10% kans op permanente blindness?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203247003
En het gaat natuurlijk niet alleen om het sterftecijfer en was er ook geen sprake van vaccinatieplicht (testen was ook een mogelijkheid). Wat ik persoonlijk bij deze uitspraak van de SC nog het meest storend vind is dat ze niet alleen de uitspraken van lagere rechtbanken negeerden maar ook nog eens het advies van de wetenschap. Uit de argumenten van de Justices bleek ook wel hoe slecht geinformeerd ze waren.

Aardig artikel daarover:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203248061
Op de agenda vandaag:

twitter

Goeie ook van Clyburn:

twitter

In de (historische) herhaling dus:

twitter

Nog een toepasselijke quote van MLK ^O^

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 06:27:37 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203248188
twitter


Heeft het vriendje van Trumpgod gelijk met het afzeiken van DullSantis? Of komt DeSantis hier onder vuur van een stel crminelen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203248903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 06:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Heeft het vriendje van Trumpgod gelijk met het afzeiken van DullSantis? Of komt DeSantis hier onder vuur van een stel crminelen?
DeSantis is rap richting uitgang aan het gaan bij Trump omdat Trump graag de geschiedenis in gaat als "de man die het vaccin mogelijk maakte." Terwijl DeSantis zelf graag aan wil blijven als gouverneur en 2024 contender door de anti-vaccin fans die de GOP heeft. Dolletjes, zoals een Vlaamse collega dan zegt. Iig heeft Trump ervaring met het afrekenen met gouverneurs uit Florida (zie Jeb "please clap" Bush)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 10:07:55 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203249943
Looney tunes

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203250681
Ondertussen woont trump nog steeds op/in Mar a Lago zonder woonvergunning?
En ‘twice impeached’ kan toch helemaal geen president meer worden?

Nog wat openstaande vragen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 11:30:13 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203251126
twitter


Gaan we weer. Nog zo'n figuur die denkt wel even wat opdrachten te kunnen geven aan de burger.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203252443
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:02 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen woont trump nog steeds op/in Mar a Lago zonder woonvergunning?
En ‘twice impeached’ kan toch helemaal geen president meer worden?

Nog wat openstaande vragen.
Waarom zou dat niet kunnen? Impeachment betekent nog geen afzetting. En zelfs dan betwijfel ik het of je het niet nog een keer mag proberen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:53 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203253112
Dat klinkt ernstig.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203253668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 12:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Impeachment betekent nog geen afzetting. En zelfs dan betwijfel ik het of je het niet nog een keer mag proberen.
Volgens mij was 2 x impeached de reden, dat Pelosi dit in gang zette.
Quote:” Impeachment cannot only be used to remove Mr Trump from office - but also to disqualify him from running again in the future.

Two historical precedents, both involving federal judges, make clear that only a simple majority of the Senate is needed to disqualify the president from holding office again.”
Bron: https://news.sky.com/stor(...)n-this-time-12186887
  dinsdag 18 januari 2022 @ 15:51:38 #122
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_203255241
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 14:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Volgens mij was 2 x impeached de reden, dat Pelosi dit in gang zette.
Quote:” Impeachment cannot only be used to remove Mr Trump from office - but also to disqualify him from running again in the future.

Two historical precedents, both involving federal judges, make clear that only a simple majority of the Senate is needed to disqualify the president from holding office again.”
Bron: https://news.sky.com/stor(...)n-this-time-12186887
De senaat heeft hem twee keer vrijgesproken dus die gaat hier niet op.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_203255528
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:51 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]
De senaat heeft hem twee keer vrijgesproken dus die gaat hier niet op.
o|O
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:07:17 #124
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203256868
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
o|O
Ikvraag me af of hij straks nog wel campagne kan voeren. Hij heeft in New York nog een heftige civiele zaak lopen en mag daar op het matje komen. In het kort; hij is gedagvaard. Samen met Yvanka..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:16:42 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203256996
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 11:02 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen woont trump nog steeds op/in Mar a Lago zonder woonvergunning?
En ‘twice impeached’ kan toch helemaal geen president meer worden?

Nog wat openstaande vragen.
Daar heeft hij vast en zeker wel een geniepig truukje voor. Misschien huurt hij zijn eigen pand en verlaat die als hij een rally houdt. Op het moment dat hij weer thuis komt ververst hij zijn contract, dus ontloopt hij problemen. Ik zou als hij de deur uitloopt zijn huis kraken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203257328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Daar heeft hij vast en zeker wel een geniepig truukje voor. Misschien huurt hij zijn eigen pand en verlaat die als hij een rally houdt. Op het moment dat hij weer thuis komt ververst hij zijn contract, dus ontloopt hij problemen. Ik zou als hij de deur uitloopt zijn huis kraken.
Om vervolgens neergeknald te worden door de beveiliging of beter nog door Melania Trump. Puik plan klappernoot……
pi_203258158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:51 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]
De senaat heeft hem twee keer vrijgesproken dus die gaat hier niet op.
Nou een president niet afzetten om die reden is wat anders dan vrijgesproken worden. Eén van de argumenten van de Republikeinse senatoren om hem niet af te zetten was dat Trump niet langer 'in office' was:

quote:
The former president was impeached for inciting an insurrection by the House, but not enough Republicans in the Senate voted to convict him, arguing that they did not have the authority because Trump was no longer president. Had they done so, a simple majority vote could then have banned Trump from holding federal office for the rest of his life.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203258999
DeSantis heeft weer een 'briljant' idee:

twitter

En ook:

twitter


[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 18-01-2022 20:23:12 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203259233
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:07 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Ikvraag me af of hij straks nog wel campagne kan voeren. Hij heeft in New York nog een heftige civiele zaak lopen en mag daar op het matje komen. In het kort; hij is gedagvaard. Samen met Yvanka..
inmiddels? Vers nieuws?

Ow…acuut geen beeld meer bij cnn op tv /ziggo en op ipad.
Edit: opgelost.
En ik wilde net vragen of cnn wereldwijd dezelfde programmering hebben.
Soms hoor ik zeggen, dat men afscheid neemt van de kijkers buiten US en naar binnenlands nieuws gaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door AnneX op 18-01-2022 20:15:55 ]
pi_203259878
twitter

Ongetwijfeld de schuld van Biden!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203260666
twitter

Ik heb ook gestemd *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 21:22:55 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203260690
Ik ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203260815
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ongetwijfeld de schuld van Biden!
Ernstig.
pi_203260868
😂
twitter
pi_203261073
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ernstig.
En dat niet alleen. Biden helpt de VS totaal naar de klote als je Fox News mag geloven :'(

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 21:50:10 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203261269
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ongetwijfeld de schuld van Biden!
Ongetwijfeld. Zijn die troepen al teruggetrokken die Trump weg zou halen uit Europa?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 23:07:51 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203262891
Zozo...Dat is al wat....Het schriftelijk filibusteren is echt een drama, maar dit, hoewel ook niet geweldig, is een verbetering.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203263094
Klinkt als een goed compromis.
pi_203263651
Verse subpoenas (en dus niet eerst een verzoek om vrijwillig te komen getuigen):

twitter

twitter


[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 19-01-2022 00:14:15 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203263984
twitter

Dat gaat dus juist wel gebeuren als die wet er niet doorkomt ...

twitter

quote:
What is preclearance provision?

A core special provision is the Section 5 preclearance requirement, which prohibits certain jurisdictions from implementing any change affecting voting without receiving preapproval from the U.S. attorney general or the U.S. District Court for D.C. that the change does not discriminate against protected minorities.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203264446
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203264510
Typisch weer. Het zo moeilijk mogelijk maken om het juiste mail-in aanvraagformulier te pakken te kunnen krijgen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203264560
Dit artikel wordt door Warren in de Senaat gequote:

twitter

Sinds de SC haar handen niet wil branden aan uitspraken over stemrechtenkwesties (dat moet het Congres maar regelen) komt het erop neer dat de VRA van 1965 helemaal uitgehold is. Republikeinen op staatsniveau kunnen daardoor van alles aan onderdrukkende stemwetgeving invoeren.

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 19-01-2022 04:21:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203264642
Daar issie dan *O*

twitter

twitter


[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 19-01-2022 06:18:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 07:29:46 #145
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203264844
Fuck your feelings!

twitter


Nou ja, your feelings, not mine....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:26:51 #146
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_203265490
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:21 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ik heb ook gestemd *O*
#metoo

Ron Johnson ligt nu onder z'n Trump-dekbed nerveus op zijn pyjama te kauwen.
pi_203265573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:29 schreef Ulx het volgende:
Fuck your feelings!

[ twitter ]

Nou ja, your feelings, not mine....
Dat wisten we allemaal wel. Als rechts libs 'snowflakes' noemt, wéét je dat ze projecteren. De allergrootste snowflakes zijn ze zelf. En daar wordt nu speciale wetgeving voor gemaakt blijkbaar. :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 11:07:11 #148
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203266745
Ach....

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 14:05:39 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203269191
twitter



Fraude! Lock him up!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 januari 2022 @ 14:24:23 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203269493
Die taxateurs vergeten vast dat vergulde muren 3x meetellen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 14:34:56 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203269634
Trump dacht dat hij in plaats van 'feet' ook wel zijn kleine handjes kon gebruiken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 15:57:29 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203270944
Er schijnen zelfs mensen te zijn die deze fraudeur 'Trumpgod' noemen.


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:34:51 #153
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203272144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:57 schreef Ulx het volgende:
Er schijnen zelfs mensen te zijn die deze fraudeur 'Trumpgod' noemen.

[ twitter ]
Niet verwonderlijk. Gelovigen laten zich makkelijk bedotten en zijn een rijk graaiveld voor de opportunist
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:37:22 #154
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203272178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Om vervolgens neergeknald te worden door de beveiliging of beter nog door Melania Trump. Puik plan klappernoot……
Ik ga er van uit dat mensen niet zo triggerhappy zijn. Ons kent ons?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203272239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat mensen niet zo triggerhappy zijn. Ons kent ons?
Inbreken bij een ex-president? Geloof je nu werkelijk dat je niet neergeknald word?
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:47:12 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203272290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Inbreken bij een ex-president? Geloof je nu werkelijk dat je niet neergeknald word?
Kraken is geen inbreken. Hij mag zowiezo niet het hele jaar op die locatie wonen. Ik zou zeggen laat hem naar zijn Trump tower gaan in New York. Mag hij gelijk zijn dagvaarding in ontvangst nemen. Bovendien. Trump is nu geen president meer, dat geef je zelf aan. Ik ben blij dat je inziet dat Trump zijn verlies moet incasseren. We maken vooruitgang.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203272723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Kraken is geen inbreken. Hij mag zowiezo niet het hele jaar op die locatie wonen. Ik zou zeggen laat hem naar zijn Trump tower gaan in New York. Mag hij gelijk zijn dagvaarding in ontvangst nemen. Bovendien. Trump is nu geen president meer, dat geef je zelf aan. Ik ben blij dat je inziet dat Trump zijn verlies moet incasseren. We maken vooruitgang.
Vertel even wanneer jij op vakantie gaat, dan kom ik jou huis even kraken.
  woensdag 19 januari 2022 @ 20:06:56 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203274425
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 20:41:26 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203275091
Benieuwd wie er allemaal voor de bus gegooid gaan worden.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203275750
Hoe veel Rep senatoren in de zaal aanwezig?
twitter

_O_
pi_203277352
Goed punt ook:

twitter

Itt Manchin :')

twitter

twitter


[ Bericht 23% gewijzigd door Kijkertje op 19-01-2022 23:07:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203277707
Inmiddels zit Biden er al een jaar. Wat vinden we ervan? :)
Incelfrikandel
pi_203277778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Inmiddels zit Biden er al een jaar. Wat vinden we ervan? :)
Zoals hijzelf opmerkte in de persco:”geen moderne President heeft zó onnoemelijk veel (rotzoo ) geërfd “.
Ga er maar aanstaan. Al die tegenwerking. En netjes blijven.
pi_203277828
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zoals hijzelf opmerkte in de persco:”geen moderne President heeft zó onnoemelijk veel (rotzoo ) geërfd “.
Ga er maar aanstaan. Al die tegenwerking. En netjes blijven.
Yups en ook dit:

twitter

twitter


Uiteindelijk heb je als president in deze situatie (Republikeinen die alles gaan tegenwerken) natuurlijk ook maar weinig macht als je eigen partij niet volledig achter je plannen staat. Aan zijn inzet ligt het iig niet.

Maar sws een hele verademing na 4 jaar Trump-chaos:

twitter

twitter


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 20-01-2022 00:48:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278018
Ooit een dergelijke vraag horen stellen aan tfg, met een dergelijke slijmerige intro
( dan weet je al dat er iets beledigend aankomt):
“Respectfully” my ass. Edit: 2e twitter clip
twitter
pi_203278053
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 00:24 schreef AnneX het volgende:
Ooit een dergelijke vraag horen stellen aan tfg, met een dergelijke slijmerige intro
( dan weet je al dat er iets beledigend aankomt):
“Respectfully” my ass. Edit: 2e twitter clip
[ twitter ]
Ja echt he?! 8)7

Biden staat twee uur lang coherent vragen te beantwoorden van reporters en dan stel je zo'n vraag :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278076
twitter

*O*

En nog meer subpoenas 8-)

twitter


[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 20-01-2022 00:55:43 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278094
Het werd Trump blijkbaar teveel dat Biden zijn persco zo goed deed:

twitter

_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 20 januari 2022 @ 01:49:01 #169
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203278420
Ondertussen heeft het SC met 8 tegen 1! De argumenten die de verdediging van Trump om de Jan 6 data onder de hoed te houden verworpen.

Wederom een slechte dag voor Trump en zijn Minions.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203278492
Updates Senaat stemming Voting Rights Act:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Zoals voorspeld dus ....

[ Bericht 34% gewijzigd door Kijkertje op 20-01-2022 04:36:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278495
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278502
Ah ja voor Meadows en Bannon heeft deze uitspraak natuurlijk gevolgen!

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278515
De stukken komen al binnen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278524
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 01:49 schreef klappernootopreis het volgende:
Ondertussen heeft het SC met 8 tegen 1! De argumenten die de verdediging van Trump om de Jan 6 data onder de hoed te houden verworpen.

Wederom een slechte dag voor Trump en zijn Minions.
Judge Clarence Thomas, wiens vrouw trump adept is, hoort toch juridische argumenten te hebben voor zijn beslissing!?
pi_203278528
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 04:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Judge Clarence Thomas, wiens vrouw trump adept is, hoort toch juridische argumenten te hebben voor zijn beslissing!?
Blijkbaar wilde Thomas Trump's verzoek wel in overweging nemen maar vond de rest het een duidelijke zaak.

quote:
Justice Clarence Thomas was the lone public dissenter. He gave no explanation, saying only that he would have granted Trump’s request to block the release while the court considered whether to take up his appeal.

Bron
Iig zijn vrouw ook tevredengesteld :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278531
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:01 schreef Kijkertje het volgende:
Goed punt ook:

[ twitter ]
Itt Manchin :')

[ twitter ]
[ twitter ]
Laat de Democraten hun filibuster hebben. Ze bakken er verder helemaal niks van, en je weet nu al dat je bij de midterms een enorme meerderheid gaat halen die de Democraten de komende 10 jaar niet terug gaan winnen.

Als ze Trump op kunnen sluiten voor iets, ben je bij de komende presidentsverkiezingen met bijvoorbeeld een Youngkin ook nog eens van een gedegen presidentsschap verzekerd. Dat betekent dat je er zonder filibuster van alles door kunt gaan rammen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203278534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 04:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Laat de Democraten hun filibuster hebben. Ze bakken er verder helemaal niks van, en je weet nu al dat je bij de midterms een enorme meerderheid gaat halen die de Democraten de komende 10 jaar niet terug gaan winnen.

Als ze Trump op kunnen sluiten voor iets, ben je bij de komende presidentsverkiezingen met bijvoorbeeld een Youngkin ook nog eens van een gedegen presidentsschap verzekerd. Dat betekent dat je er zonder filibuster van alles door kunt gaan rammen.
Dan wordt het eerder DeSantis. Maar ik waag me niet aan voorspellingen, er kan van alles gebeuren en de vorige keer zou Trump ook met twee vingers in zijn neus gaan winnen van Biden :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Inmiddels zit Biden er al een jaar. Wat vinden we ervan? :)
Ik vind het wel vermakelijk. Laat 'm vooral doorgaan op deze manier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203278537
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 04:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dan wordt het eerder DeSantis. Maar ik waag me niet aan voorspellingen, er kan van alles gebeuren en de vorige keer zou Trump ook met twee vingers in zijn neus gaan winnen van Biden :P
Nee, Trump had zichzelf echt onmogelijk gemaakt.

DeSantis, ook prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203278538
Bernie is boos!

twitter

De eeuwige optimist:

twitter

Ik heb begrepen dat ze nu gaan proberen om de wet in gedeeltes in stemming te brengen maar ook daar gaan de Republikeinen niet aan meewerken natuurlijk :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 05:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, Trump had zichzelf echt onmogelijk gemaakt.

DeSantis, ook prima.
Dan is het nog maar de vraag of Trump's volgvolk overstapt. Tenslotte is hij de Messias. Het zou helpen als hij DeSantis zou steunen dan maar ik vrees dat zijn ego dat niet toelaat :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203278554
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 05:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dan is het nog maar de vraag of Trump's volgvolk overstapt. Tenslotte is hij de Messias. Het zou helpen als hij DeSantis zou steunen dan maar ik vrees dat zijn ego dat niet toelaat :D
Yep, dat is idd een probleem. Het wordt tijd dat ze daar bij Fox in gaan zien dat Trump niet de verlosser is, en dat er betere kandidaten rondlopen. Misschien dat dit helpt om zijn populariteit te verminderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203278574
quote:
10s.gif Op donderdag 20 januari 2022 05:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ik heb begrepen dat ze nu gaan proberen om de wet in gedeeltes in stemming te brengen maar ook daar gaan de Republikeinen niet aan meewerken natuurlijk :N
Waarom zouden ze? Het zijn juist de Democraten die verantwoordelijk zijn voor de lange wachtrijen.

quote:
Who's to Blame?
Since the Shelby decision, the Georgia State Election Board, chaired by Raffensperger, has been the primary body for investigating and potentially sanctioning counties found to have violated election laws and procedures.

But the election board has rarely investigated the sort of violations that the U.S. Department of Justice once stepped in to review under the Voting Rights Act.

**Since 2010, when Kemp began his eight-year stint as secretary of state, the board has heard hundreds of cases, citing individuals for such violations as wearing political gear to the polls, and rebuking counties for mishandling voter registrations or absentee ballots. But it has taken no action to examine the poll closures that have been approved post-Shelby and has allowed a backlog of dozens of complaints to accumulate. In 2015, Kemp's office sent the letter to county elections officials that included advice on closing polling places.

In September, with Georgia in the national spotlight over its handling of elections, the board cleared a backlog of nearly 100 outstanding cases dating back to 2014, and referred several to the attorney general's office for further review. Among those was Fulton County's alleged mishandling of the June primary. The attorney general's office is still investigating.

In early October, the secretary of state's office told four counties that had long lines, absentee ballot problems and late opening or closing polls in the primary -- Fulton, DeKalb and Gwinnett in the metro Atlanta area and Chatham County in southeast Georgia --to avoid a repeat by providing weekly updates on poll worker training, polling places and line management plans.

Besides the board's actions, the Georgia Senate considered a proposal filed in February and endorsed by Raffensperger. It would have required county elections supervisors to add more equipment or poll workers, or split up any precincts with more than 2,000 voters, if there was a wait longer than an hour measured at three different points on Election Day.

More than 1,500 of Georgia's 2,655 precincts have at least 2,000 voters -- many of them in urban Democratic counties -- and Raffensperger said at the time that voters should never have to wait more than 30 minutes.

State officials don't know how many felons are registered or eligible to vote. So we did our own analysis and found only a very small percentage of them will be able to cast ballots this election. Some could face prosecution if they do.

But the bill, SB 463, was opposed by Democratic lawmakers and voting rights groups, who argued that any revamping in an election year would cause confusion and create more ways to keep people from casting their ballot.


"Do you have any concerns about trying to change the rules of the game in the middle of an election cycle when we have so much litigation that is currently pending with respect to the state's handling of previous elections?" state Sen. Jen Jordan, a Democrat from Atlanta, asked during the floor debate.

The bill originated in the state Senate, which approved it. The proposal then went to a state House of Representatives committee, where Republicans substituted a version that didn't address the polling place issue and barred the secretary of state and county elections officials from sending absentee ballot applications to voters. Their redesign never reached a floor vote, eliminating any prospect of legislative changes in the 2020 session, which ended in June.

That same month, after the primary election, Raffensperger held a press conference in Fulton County outside Park Tavern, which had processed more voters than 96% of the state's polling places. Flanked by posters highlighting recent election woes, he urged local officials to add poll workers and voting locations while improving technical support and training.

"We know that we need a more diverse pool of voting locations to spread the load of voters that we are anticipating," Raffensperger said.

Nikema Williams, chair of Georgia's Democratic Party, said that while state officials took little or no action to stop widespread voting problems in non-white communities, local elections officials are also responsible, since they ultimately decide whether to close or open more voting sites.

"We added counties as a defendant in the [August] lawsuit because we want to make sure that we're getting this right," she said. "And at the end of the day, what matters to us is that voters are not negatively impacted at any level of the electoral process."

Although the judge chided Democratic officials for offering vague remedies and failing to provide sufficient evidence that long lines are likely in November, Phi Nguyen, litigation director for Asian Americans Advancing Justice Atlanta, said there is plenty of evidence in plain sight.

Nguyen's organization has challenged a number of Georgia election laws in court, including the "exact match" policy that blocks voter registrations that do not exactly match a state or federal database. AAAJA also filed a lawsuit that forced Gwinnett County to change its process for rejecting absentee ballots.

She said the metro Atlanta counties' election administrators have not kept up with the wave of newer, more diverse voters, increasing the chances of disenfranchisement.

Nguyen was a poll monitor at the Infinite Energy Center arena for the primary and did not leave until the final votes were cast, well after polls closed at 7 p.m. "Georgia made national news because of the breakdown in our election systems," she said. "Long lines are certainly an issue and they happen more often in under-resourced places, which tend to be where communities of color live."


[ Bericht 36% gewijzigd door Lyrebird op 20-01-2022 06:01:55 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203278608
quote:
Je hebt wel heel selectief teksten dikgedrukt :D

Een eindje verder over die bill SB 463 die afgewezen werd door de Democraten:

quote:
The bill originated in the state Senate, which approved it. The proposal then went to a state House of Representatives committee, where Republicans substituted a version that didn't address the polling place issue and barred the secretary of state and county elections officials from sending absentee ballot applications to voters. Their redesign never reached a floor vote, eliminating any prospect of legislative changes in the 2020 session, which ended in June.
Heb je wel het hele stuk gelezen? :wtf:

Waarom deze dikgedrukt staat ontgaat me een beetje:

quote:
Nikema Williams, chair of Georgia's Democratic Party, said that while state officials took little or no action to stop widespread voting problems in non-white communities, local elections officials are also responsible, since they ultimately decide whether to close or open more voting sites.
Wat is hier de eigen schuld van de Democraten :?

En waarom alleen dit dikgedrukt ...

quote:
Although the judge chided Democratic officials for offering vague remedies and failing to provide sufficient evidence that long lines are likely in November, Phi Nguyen, litigation director for Asian Americans Advancing Justice Atlanta, said there is plenty of evidence in plain sight.

Nguyen's organization has challenged a number of Georgia election laws in court, including the "exact match" policy that blocks voter registrations that do not exactly match a state or federal database. AAAJA also filed a lawsuit that forced Gwinnett County to change its process for rejecting absentee ballots.

She said the metro Atlanta counties' election administrators have not kept up with the wave of newer, more diverse voters, increasing the chances of disenfranchisement.
... terwijl het vervolg uitlegt dat er zat bewijs voor lange wachtrijen was 'in plain sight'?

En dit soort praktijken van de Republikeinen gaan natuurlijk ook gewoon door:

twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 20-01-2022 07:43:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 07:27:06 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203278749
Waar zijn de republikeinen nou eigenlijk vóór? Gewoon als het om concreet beleid gaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203278762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:27 schreef Ulx het volgende:
Waar zijn de republikeinen nou eigenlijk vóór? Gewoon als het om concreet beleid gaat.
Dat is natuurlijk lastig. Waar de Democraten verdeeld zijn in (zeer) progressief en (zeer) conservatief, zijn de Republikeinen natuurlijk net zo verdeeld. En als je dan in de oppositie zit, is schoppen tegen beleid makkelijker dan zelf beleid voor staan, omdat je bij het laatste altijd een deel van je eigen achterban tegen krijgt.

Dit mechanisme toont het failliet van een tweepartijenstelsel. Het is een stuk makkelijker concessies doen aan een andere partij, dan aan een flank van je eigen partij. Ook als de Republikeinen overal een meerderheid en de president hadden (en dan niet Trump, gewoon een normale president), kregen ze niks voor elkaar door oppositie in eigen partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 07:37:56 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203278790
Maar waar zijn ze voor?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203278804
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:37 schreef Ulx het volgende:
Maar waar zijn ze voor?
Voor heel verschillende dingen, dus. Zoals 'de Democraten' ook niet ergens voor zijn. Maar zolang je niet regeert, hoef je natuurlijk niet die verschillen in je partij enorm bloot te leggen door te gaan rollebollen over waar je voor bent, tegen zijn is natuurlijk veel makkelijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 07:54:32 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203278863
'Veel verschillende dingen' is niet heel concreet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203278890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:54 schreef Ulx het volgende:
'Veel verschillende dingen' is niet heel concreet.
Nee, natuurlijk niet. Maar jij gaat ook geen waslijst aan dingen vinden waar 'de Democraten' voor zijn, dat blijkt al uit het feit dat Biden bar weinig voor elkaar krijgt terwijl hij een meerderheid heeft in beide kamers.

De ene Democraat is voor het ene, de ander voor iets totaal anders. Zo zit het ook bij de Republikeinen. En dat is het gevolg van het zeer slechte stelsel, dat je nauwelijks een democratie kunt noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 08:31:42 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203279118
Ik heb het niet over de democraten. Ik wil weten wat de GOP wil invoeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:35:53 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_203279164
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 02:43 schreef Kijkertje het volgende:
Updates Senaat stemming Voting Rights Act:

Ik dacht dat Manchin gisteren aangaf wel open te staan voor het aanpassen naar de regel dat een Filibuster weer 'echt' gebruikt moest worden, is hij daar toch weer van teruggekomen? Of was dat geen deel van deze stemming?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_203279335
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:31 schreef Ulx het volgende:
Ik heb het niet over de democraten. Ik wil weten wat de GOP wil invoeren.
Dat is dus een domme vraag in een tweepartijenstelsel. 'De GOP' bestaat net zo min als 'de Democraten'. En zeker als een partij in de oppositie zit bij zo'n ondemocratisch stelsel, dan moet je je helemaal niet afvragen wat zo'n bonte verzameling mensen als 'de GOP' wil invoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203279401
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is dus een domme vraag in een tweepartijenstelsel. 'De GOP' bestaat net zo min als 'de Democraten'. En zeker als een partij in de oppositie zit bij zo'n ondemocratisch stelsel, dan moet je je helemaal niet afvragen wat zo'n bonte verzameling mensen als 'de GOP' wil invoeren.
Normaal hebben ze voor presidentiële verkiezingen een platform waarop iemand verkozen kan worden. Dat heeft niet zoveel te maken met tussentijdse keuzes, maar gewoon met de partijlijn waarvan je kunt zeggen dat dat dan is wat de partij zou willen, ook al wint de kandidaat niet.

In 2016 was het al een bedroevend vodje, maar in 2020 schafte Trump het af. Je kunt dus stellen dat ze hierom nergens concreet voor staan of in ieder geval niet iets als "het is net als de Democratische partij een brede coalitie, dus van alles". Individuele congresleden kunnen natuurlijk wel afwijken van de partijlijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 09:37:07 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203279777
Je hebt dit soort dingen waar de GOP voor is zolang ze maar niet voor hoeven te zijn. Maar dit is Dem beleid.

twitter


Ze komen er niet zelf mee aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203280068
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 06:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je hebt wel heel selectief teksten dikgedrukt :D
Ja, dat kan ik erg goed.

quote:
Waarom deze dikgedrukt staat ontgaat me een beetje:
[..]
Omdat het vooral de counties zijn waar de Democraten aan de macht zijn, waar niets gebeurt en lange wachtrijen niet opgelost worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203280094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:31 schreef Ulx het volgende:
Ik heb het niet over de democraten. Ik wil weten wat de GOP wil invoeren.
Als je het over stemmen hebt, dan willen de Republikeinen dat de wet wordt toegepast. Hetzelfde geldt voor immigratie of over pakjes die uit treinen worden gestolen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:32 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203280964
Oh, dat was het kabaal! Ik dacht al dat ik Trump hoorde gillen alsof hij een gloeiende pook in zijn hol geschoven kreeg.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:13:31 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203281010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als je het over stemmen hebt, dan willen de Republikeinen dat de wet wordt toegepast. Hetzelfde geldt voor immigratie of over pakjes die uit treinen worden gestolen.
En als de wet toegepast wordt en gevolgd wordt roepen Republikeinen dat er vals gespeeld is dus dat klopt niet echt wat je nu zegt. Of gaat dat alleen maar om een specifiek geval?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203281119
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En als de wet toegepast wordt en gevolgd wordt roepen Republikeinen dat er vals gespeeld is dus dat klopt niet echt wat je nu zegt. Of gaat dat alleen maar om een specifiek geval?
Je hebt het over de claims van Trump?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:21:35 #201
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203281136
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je hebt het over de claims van Trump?
Niet per se, ik heb het over de Republikeinen in de Senaat, Congress en de Staten die tot op de dag van vandaag het liegen over de verkiezingen volhouden. Allemaal niet echt blijk gevend dat ze de wet willen volgen, lijkt mij?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203281196
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet per se, ik heb het over de Republikeinen in de Senaat, Congress en de Staten die tot op de dag van vandaag het liegen over de verkiezingen volhouden. Allemaal niet echt blijk gevend dat ze de wet willen volgen, lijkt mij?
Wat bedoel je met het liegen over de verkiezingen? De claim van Trump dat hij de verkiezingen heeft verloren door fraude? Of gaat dit over het vermeende onrecht dat in Georgia heeft plaatsgevonden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 11:28:59 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203281243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat bedoel je met het liegen over de verkiezingen? De claim van Trump dat hij de verkiezingen heeft verloren door fraude? Of gaat dit over het vermeende onrecht dat in Georgia heeft plaatsgevonden?
De claim van Trump is nergens, ook maar voor een deel, bewezen of aannemelijk gemaakt, de stemming is volgens de wet verlopen, de verdere procedure is volgens de wet verlopen en toch roept de meerderheid van de Republikeinen dat de wet niet is toegepast, men is dus behoorlijk selectief daarin, of niet?
Om dan te zeggen dat Republikeinen voor het toepassen van de wet zijn...lijkt mij wat overdreven?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203281588
Het roept ook het beeld op dat de Democratische partij niet de wet zou willen toepassen, wat nonsens is.
pi_203281975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De claim van Trump is nergens, ook maar voor een deel, bewezen of aannemelijk gemaakt, de stemming is volgens de wet verlopen, de verdere procedure is volgens de wet verlopen en toch roept de meerderheid van de Republikeinen dat de wet niet is toegepast, men is dus behoorlijk selectief daarin, of niet?
Om dan te zeggen dat Republikeinen voor het toepassen van de wet zijn...lijkt mij wat overdreven?
Je hebt een punt. Alhoewel er vast wel fraude is gepleegd, geloof ik niet dat het verschil tussen Biden en Trump zo klein was dat die fraude invloed had. Het is daarom ook kansloos dat bepaalde Trumpianen dat vol blijven houden. Het heeft zo weinig zin om terug te blijven kijken op 2020.

Dat men het in bepaalde staten gemakkelijk maakt om te frauderen, staat als een paal boven water. En het is mij niet duidelijk waarom er niet naar je identificatiebewijs mag worden gevraagd, als je gaat stemmen. In de VS moet je dat namelijk al doen als je een biertje wil drinken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203282000
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het roept ook het beeld op dat de Democratische partij niet de wet zou willen toepassen, wat nonsens is.
Als het om het stemmen gaat, dan is dat idd niet zo. Maar als je het over illegale immigratie of over rechtshandhaving hebt, dan moet je niet bij de Democraten zijn om de wet toe te passen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203282567
twitter

Wie gaat Bernie vertellen dat Sinema en Manchin niet komen uit diepblauwe staten?
pi_203282784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik erg goed.
[..]
Omdat het vooral de counties zijn waar de Democraten aan de macht zijn, waar niets gebeurt en lange wachtrijen niet opgelost worden.
Dus jij stelt dat democraten in hun counties zelf mogen beslissen hoeveel voting booths ze mogen openen? Lijkt me dat dit juist voorgeschreven en bepaald wordt door de republikeinse leiders van de hele staat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203286137
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je hebt het over de claims van Trump?
Veruit de meerderheid van de Republikeinen vond het geen probleem dat Trump Oekraïne chanteerde om aan belastend materiaal voor Biden te komen. Dat je dat geen reden vind voor impeachment kan ik nog inkomen, maar dat je chantage niet als problematisch ziet als te belachelijk voor woorden natuurlijk. Daarnaast koos een meerderheid van de Republikeinen in het parlement ervoor om de verkiezingsuitslag te annuleren en geen onderzoek uit te voeren naar de bestorming van het Capitool.

Ik heb niet echt de indruk dat Republikeinen vandaag de dag nog voor rule of law zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:14 schreef Lyrebird het volgende:

Dat men het in bepaalde staten gemakkelijk maakt om te frauderen, staat als een paal boven water. En het is mij niet duidelijk waarom er niet naar je identificatiebewijs mag worden gevraagd, als je gaat stemmen. In de VS moet je dat namelijk al doen als je een biertje wil drinken.
In feite identificeer je jezelf als je je registreert als stemmer. In andere landen hoef je je vaak niet te registreren. In Nederland krijg je het biljet thuisgestuurd. Een ID laten zien is natuurlijk, ondanks dat er nauwelijks fraude plaatsvind, best een prima idee. Alleen moet je de toegang tot ID dan wel makkelijk maken.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:55 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203286611
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:49:08 #211
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203288600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Je hebt een punt. Alhoewel er vast wel fraude is gepleegd, geloof ik niet dat het verschil tussen Biden en Trump zo klein was dat die fraude invloed had. Het is daarom ook kansloos dat bepaalde Trumpianen dat vol blijven houden. Het heeft zo weinig zin om terug te blijven kijken op 2020.

Dat men het in bepaalde staten gemakkelijk maakt om te frauderen, staat als een paal boven water. En het is mij niet duidelijk waarom er niet naar je identificatiebewijs mag worden gevraagd, als je gaat stemmen. In de VS moet je dat namelijk al doen als je een biertje wil drinken.
Fraude. Een woord dat als een mantra in republikeinse kringen hangt. Wie fraude roept moet feiten kunnen presenteren. Dat er fraude is gepleegd is nu duidelijk. Ten eerste zijn er individuele gevallen gevonden, en het zijn allemaal republikeinen geweest. Nu ook nog documenten zijn gevonden van bedriegers die zich uitgaven voor officiële bobo's die stemmen aan kiesmannen probeerden te overhandigen, dan zijn de geruchten zowel waar als volslagen banaal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 18:49:59 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203288618
Oh wat leuk. Het SC heeft gezegd dat executive privilege niet zo breed is als ze zou willen, dus weigeren wordt lastig....


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 januari 2022 @ 18:51:25 #213
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203288646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:49 schreef Ulx het volgende:
Oh wat leuk. Het SC heeft gezegd dat executive privilege niet zo breed is als ze zou willen, dus weigeren wordt lastig....

[ twitter ]
Ivanks zal populair worden in de bak.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 18:56:11 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203288723
Het comité heeft het slim gespeeld door eerst een idioot als Bannon die zeker geen recht had op EP zich daarop te laten beroepen. Je kon uittekenen dat het SC zou zeggen dat dat niet mocht. En door de uitspraak zijn de Trumpjes nu ook de sjaak.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 januari 2022 @ 22:57:23 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203293949
twitter


Oh bah, een ondeugend woord. Foei. Verder: moet Biden een first strike doen of niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203294368
https://www.rawstory.com/(...)cx_artPos=7#cxrecs_s

Eric heeft zich 500x verscholen achter de 5th :o
Wat zei papa ook alweer over taking the 5th? Dat doe je alleen als je guilty bent...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203294970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 07:27 schreef Ulx het volgende:
Waar zijn de republikeinen nou eigenlijk vóór? Gewoon als het om concreet beleid gaat.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203294983
quote:
5s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik dacht dat Manchin gisteren aangaf wel open te staan voor het aanpassen naar de regel dat een Filibuster weer 'echt' gebruikt moest worden, is hij daar toch weer van teruggekomen? Of was dat geen deel van deze stemming?
Dat gerucht ging idd even maar al snel daarna vertelde Manchin reporters dat hij bij zijn standpunt bleef ;(

quote:
He told reporters ahead of a Democratic Caucus meeting he would not go along with instituting a talking filibuster, which could be used to evade the Senate's 60-vote threshold, nor would he entertain a rules change by a simple majority.

Bron


[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 21-01-2022 02:09:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203295110
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dus jij stelt dat democraten in hun counties zelf mogen beslissen hoeveel voting booths ze mogen openen? Lijkt me dat dit juist voorgeschreven en bepaald wordt door de republikeinse leiders van de hele staat.
Nee, dit is het hele eiereneten (en het zou goed zijn als de (Nederlandse) media dit eens wat beter uit zouden leggen, ipv racisme te roepen). De Nederlandse media bakken er sowieso weinig van - die roeptoeteren gewoon de talking points van de Democraten na. Lees die link die ik eerder stuurde er maar op na. De huidige wetgeving in Georgia staat counties toe dit soort beslissingen te maken. De Republikeinen in die staat hebben voorgesteld om bijvoorbeeld meer plaatsen voor het stemmen te maken, en de Democraten hebben dat voorstel weggestemd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203295155
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alleen moet je de toegang tot ID dan wel makkelijk maken.
Dat valt reuze mee. Maar de Democraten zijn van mening dat zwarte Amerikanen te dom zijn om te poepen.

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203295251
Trump's reactie op het nieuws dat de Georgia District Attorney een Grand Jury oproept wegens zijn bemoeienis met de verkiezingsuitslag daar:

twitter



twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 21-01-2022 07:27:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203295350
De brief van de J6 Committee aan Ivanka met het verzoek om te komen getuigen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203295400
Stephanie Grisham heeft ook getuigd:

twitter


Oa dat Trump echt van plan was om met zijn volgvolk mee te lopen naar het Capitool ....

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 21-01-2022 07:44:42 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 21 januari 2022 @ 08:15:20 #224
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203295635
Het gaat nu allemaal heel snel. Was het Watergate schandaal nog druppelsgewijs, dit keer lijkt het wel een icebucket Challenge. En er zijn tapes genoeg om een feature length movie te produceren mét prequel. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 08:46:05 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203295882
Het is vooral de vraag wie geen zin heeft om de cel in te duiken om Trump te beschermen en hem dus voor de bus gaat gooien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203296073
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 04:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, dit is het hele eiereneten (en het zou goed zijn als de (Nederlandse) media dit eens wat beter uit zouden leggen, ipv racisme te roepen). De Nederlandse media bakken er sowieso weinig van - die roeptoeteren gewoon de talking points van de Democraten na. Lees die link die ik eerder stuurde er maar op na. De huidige wetgeving in Georgia staat counties toe dit soort beslissingen te maken.
Dit kan ik zien.

quote:
De Republikeinen in die staat hebben voorgesteld om bijvoorbeeld meer plaatsen voor het stemmen te maken, en de Democraten hebben dat voorstel weggestemd.
Hier was al op ingegaan in dit topic. De Republikeinen pasten het voorstel dusdanig sneaky aan dat de democraten het wel weg moesten stemmen om erger te voorkomen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 09:21:32 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203296266
twitter


Low energy en low natural immunity.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203296501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Low energy en low natural immunity.
Als hij nou gevaccineerd was dan had hij geen covid kunnen krijgen toch?
pi_203297429
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 05:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee.
Is dat zo?Ik heb Amerikanen gesproken die geen rijbewijs hebben maar voor wie het DPS/DMV uren rijden is.

En vergeet niet dit soort gevallen die vaak voorkomen:

quote:
After Texas implemented its new law, Randall went to the Department of Public Safety (the Texas agency that handles driver’s licenses and identification cards) three times to try to get a photo ID to vote. Each time Randall was told he needed different items. First, he was told he needed three forms of identification. He came back and brought his Medicaid card, bills and a current voter registration card from voting in past elections.

“I thought that because I was on record for voting, I could vote again,” Randall said.

But he was told he still needed more documentation, such as a certified copy of his birth certificate.

Records of births before 1950, such as Randall’s, are not on a central computer and are located only in the county clerk’s office where the person was born.

For Randall, that meant an hour-long drive to Huntsville, where his lawyers found a copy of his birth certificate.

But that wasn’t enough. With his birth certificate in hand, Randall went to the DPS office in Houston with all the necessary documents. But, DPS officials still would not issue him a photo ID because of a clerical mistake on his birth certificate. One letter was off in his last name — “Randell” instead of “Randall” — so his last name was spelled slightly different than on all his other documents.
https://www.washingtonpos(...)ca9de2972_story.html

Het is natuurlijk een uitstekend idee om een ID te vereisen om te stemmen, zo maak je het toekomstbestendig, maar dat moet je dan wel combineren met het toegankelijk maken van zo'n ID. Bijvoorbeeld zoals in Nederland.

quote:
Maar de Democraten zijn van mening dat zwarte Amerikanen te dom zijn om te poepen.

Ik heb het niet over zwarte Amerikanen gehad in mijn post?
Incelfrikandel
pi_203297511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En vergeet niet dit soort gevallen die vaak voorkomen
Dat was mijn ervaring ook, maar zelfs ik als buitenlander lukte het om een rijbewijs te halen. Ben wel op 't fietsje drie keer naar de DMV op en neer gefietst.

Vergeet niet dat je in de VS niet kunt vliegen of geen drank kunt kopen zonder ID.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203297537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat was mijn ervaring ook, maar zelfs ik als buitenlander lukte het om een rijbewijs te halen. Ben wel op 't fietsje drie keer naar de DMV op en neer gefietst.
Maar jij hebt vast ook meer tijd/geld en een geldig geboortecertificaat oid ;)

quote:
Vergeet niet dat je in de VS niet kunt vliegen of geen drank kunt kopen zonder ID.
Wel zonder photo ID.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 10:52:19 #232
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203297611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als hij nou gevaccineerd was dan had hij geen covid kunnen krijgen toch?
Vaccins zijn onnodig want als je het al gehad hebt heb je immuniteit toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203297761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vaccins zijn onnodig want als je het al gehad hebt heb je immuniteit toch?
Een betere en langdurig immuniteit dan met een vaccin, dat klopt.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 11:26:37 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203298095
Ambitieuze plannen van de GOP.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203298195
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:26 schreef Ulx het volgende:
Ambitieuze plannen van de GOP.

[ twitter ]
Dat is toch een nobel streven, de meest populaire president ooit verkondigde dat hij Covid wel even zou verslaan. Het tegengaan van inflatie daar zijn de Republikeinen al mee bezig door niet mee te gaan met BBB. En internationale betrekkingen zijn zeer zeker belangrijk, vooral nu in deze tijden met een oprukkende China en het beknotten van vrijheid in de westerse wereld.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 13:00:34 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203299472
twitter


Trump snapt het allemaal niet meer zo goed. Trump is een beetje seniel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203299570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een betere en langdurig immuniteit dan met een vaccin, dat klopt.
Uit dit antwoord maak ik op dat je het dus weĺ eens bent met de stelling dat een vaccin je afweersysteem helpt tegen covid. Klopt dat?

Wat is dan het probleem met het vaccin?

Dan krijg je dus ook de bescherming (volgens jou dan in mindere mate) maar wel zonder er ziek van te worden en covid te verspreiden.
pi_203299625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:08 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Uit dit antwoord maak ik op dat je het dus weĺ eens bent met de stelling dat een vaccin je afweersysteem helpt tegen covid. Klopt dat?

Wat is dan het probleem met het vaccin?

Dan krijg je dus ook de bescherming (volgens jou dan in mindere mate) maar wel zonder er ziek van te worden en covid te verspreiden.
Wie zegt dat ik een probleem heb met het vaccin? Waar ik problemen mee heb is de dwang om een ieder in te enten, zelfs mensen die het niet nodig hebben. En dan heb ik het dus over gezonde mensen onder de 50 en kinderen.
Behoor je niet tot een risico groep dan kun je jezelf afvragen of het wel nodig is om je eigen te laten vaccineren.
Helaas laat de westerse wereld en in de VS vooral de Democraten dit niet over aan het individu, die willen het liefst verplichte vaccinaties en uitsluiting voor de mensen die het niet willen om wat voor reden dan ook.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 14:09:34 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203300337
Ok, nogmaals, dit is niet COR, discussies over vaccinatie beleid kunnen daar gevoerd worden, daar is ook een topic open over de VS en covid
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 januari 2022 @ 15:15:20 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203301306
Godsamme, Trump ziet ze echt vliegen. Die vent is stapelgek. Hij denkt echt dat hij God-Koning is.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:14:09 #241
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203307970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Trump snapt het allemaal niet meer zo goed. Trump is een beetje seniel.
Nou nee. Ik denk eerder dat hij zich samen met zijn Minions in een hoek heeft geverfd. De slimmeren zijn al op een eerder moment buiten het bereik van zijn klauwende handjes gesprongen. Die komen er met een vermaning van af.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203308570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
De geblokkeerde documenten komen boven water.
Artikeltje erbij:

twitter

quote:
The draft executive order shows that the weeks between Election Day and the Capitol attack could have been even more chaotic than they were. It credulously cites conspiracy theories about election fraud in Georgia and Michigan, as well as debunked notions about Dominion voting machines.

The order empowers the defense secretary to “seize, collect, retain and analyze all machines, equipment, electronically stored information, and material records required for retention under” a U.S. law that relates to preservation of election records. It also cites a lawsuit filed in 2017 against Georgia Secretary of State Brad Raffensperger.

Additionally, the draft order would have given the defense secretary 60 days to write an assessment of the 2020 election. That suggests it could have been a gambit to keep Trump in power until at least mid-February of 2021.

The full text of the never-issued executive order can be read here.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203308723
quote:
Punt is wel dat het niet ondertekend is… geen wet overtreden dus?

Mensen die het beste voor hebben met democratie en nog normaal kunnen nadenken zullen het nogal vreemd vinden dat het document überhaupt gemaakt is, de sekteleden zullen het zien als bewijs dat hij geen coup pleegde… immers, anders was het wel getekend, zo zal de logica gaan zijn.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 00:08:57 #248
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_203310132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Punt is wel dat het niet ondertekend is… geen wet overtreden dus?

Mensen die het beste voor hebben met democratie en nog normaal kunnen nadenken zullen het nogal vreemd vinden dat het document überhaupt gemaakt is, de sekteleden zullen het zien als bewijs dat hij geen coup pleegde… immers, anders was het wel getekend, zo zal de logica gaan zijn.
Het is gedicteerd. Ik kan me voorstellen dat in het witte huis alles zo geregeld is dat ze registreren wie het document heeft opgesteld. Vooral sinds Nixon en Clinton zullen ze vast en zeker verslagen archiveren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_203310224
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Punt is wel dat het niet ondertekend is… geen wet overtreden dus?

Mensen die het beste voor hebben met democratie en nog normaal kunnen nadenken zullen het nogal vreemd vinden dat het document überhaupt gemaakt is, de sekteleden zullen het zien als bewijs dat hij geen coup pleegde… immers, anders was het wel getekend, zo zal de logica gaan zijn.
Maar uit het feit dat dit document gemaakt is kan je wel van alles opmaken. Er wordt bv gerefereerd aan twee memoranda waarvan er eentje tot nu toe toe alleen bij de Secret Service bekend was. Ergo het moet door iemand opgesteld zijn die toegang had tot die informatie.

twitter

En ook dat de Min. van Defensie de taak krijgt toebedeeld om al de stemmachines etc in belsag te nemen :D

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 22-01-2022 01:29:42 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203311113
Wie zat er achter de executive order? En hoe wist de schrijver van het bestaan van NSPM 21?

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 22-01-2022 04:20:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203311480
twitter

De verborgen agenda achter anti-abortus is altijd onderdrukking. Voornamelijk -maar niet alleen- van vrouwen. (Houd ze arm en dom).
pi_203312104
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 22 januari 2022 08:20 schreef
De verborgen agenda achter anti-abortus is altijd onderdrukking. Voornamelijk -maar niet alleen- van vrouwen. (Houd ze arm en dom).
Onzin: de openlijke agenda is het beschermen van het ongeboren kind. Dat is net zo goed een leven als die moeder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203312139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin: de openlijke agenda is het beschermen van het ongeboren kind. Dat is net zo goed een leven als die moeder.
Het ongeboren kind heet foetus en door anti abortus mensen wordt om emotionele redenen deze niet levensvatbare vrucht toch consequent ongeboren kind genoemd. ;)
pi_203312154
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het ongeboren kind heet foetus en door anti abortus mensen wordt om emotionele redenen deze niet levensvatbare vrucht toch consequent ongeboren kind genoemd. ;)
Niet om emotionele redenen, voor mij en vele anderen is er gewoon geen verschil tussen een baby die nog in de buik zit en een baby die er al uit is. Beide gaat het gewoon om een levend kind.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203312160
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet om emotionele redenen, voor mij en vele anderen is er gewoon geen verschil tussen een baby die nog in de buik zit en een baby die er al uit is. Beide gaat het gewoon om een levend kind.
Dus een bevruchte eicel is een ongeboren kind?
pi_203312209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dus een bevruchte eicel is een ongeboren kind?
Ja
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203312320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja
Dit is wel offtopic eigenlijk, maar vooruit ... wat betekent dat concreet? Alimentatie voor de ouders? Een begrafenis als 3 cellen niet goed hechten? Hoe weet je dat je niet 2 begrafenissen moet hebben of 3 - hoe werkt het toekennen van meerdere zielen aan 1 bevruchte cel? En dat betekent dan dus dat als een paar cellen niet goed hecht dat dit zelfmoord is en als je opzettelijk het verwijdert dat het moord is?

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-01-2022 10:19:10 ]
pi_203312401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit is wel offtopic eigenlijk, maar vooruit ... wat betekent dat concreet? Alimentatie voor de ouders? Een begrafenis als 3 cellen niet goed hechten? Hoe weet je dat je niet 2 begrafenissen moet hebben of 3 - hoe werkt het toekennen van meerdere zielen aan 1 bevruchte cel? En dat betekent dan dus dat als een paar cellen niet goed hecht dat dit zelfmoord is en als je opzettelijk het verwijdert dat het moord is?
Dat betekent concreet dat je zo'n leven wil beschermen, niet meer maar ook niet minder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203312486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat betekent concreet dat je zo'n leven wil beschermen, niet meer maar ook niet minder.
Waarom het dan niet gewoon foetus noemen of in eerdere fase zygote of klompje cellen of wat dan ook?

Door het te hebben over ongeboren kind doe je vermoeden alsof je vindt dat een zygote net zulke rechten zou moeten hebben als een pasgeboren of nog-net-niet-geboren kind, maar dat is dan dus niet zo?
pi_203312789
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom het dan niet gewoon foetus noemen of in eerdere fase zygote of klompje cellen of wat dan ook?

Door het te hebben over ongeboren kind doe je vermoeden alsof je vindt dat een zygote net zulke rechten zou moeten hebben als een pasgeboren of nog-net-niet-geboren kind, maar dat is dan dus niet zo?
Jawel.

En je bent bewust onzinvragen aan het stellen, dat besef je ook. Natuurlijk hou je bij een meestal door de wc gespoelde vrij vroege miskraam (zelf 2 keer meegemaakt) geen begrafenis of zoiets. Als je een serieus gesprek wil, moet je serieuze vragen stellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203313227
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel.

En je bent bewust onzinvragen aan het stellen, dat besef je ook. Natuurlijk hou je bij een meestal door de wc gespoelde vrij vroege miskraam (zelf 2 keer meegemaakt) geen begrafenis of zoiets. Als je een serieus gesprek wil, moet je serieuze vragen stellen.
Heel vervelend voor je om dat meegemaakt te hebben.

Maar nee, ik stel niet bewust onzinvragen. Ik voer eigenlijk nooit gesprekken hierover en dit waren zo wat dingen die in me op kwamen waarvan ik denk dat ze schuren met een rationele opvatting hierover - heb de berichten ook ettelijke keren tussentijds gewijzigd. Iemand die hier vaker mee bezig zou zijn dan ik zou ongetwijfeld betere vragen gesteld hebben.

Daarbij heb jij deze vragen vast al dertig keer voorbij horen komen en ik heb ze ook zeker ergens opgepikt en dan kan dat begrijpelijkerwijze op jou over komen als gezuig ofzo. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen natuurlijk.

Ik vind het simpelweg een bijzonder vreemde opvatting dat het dan klaarblijkelijk wel een volwaardig mens zou betreffen al bij verwekking en was nieuwsgierig. Op meerdere gronden uiteraard. Nu vind ik een argument uit de Bijbel zelf per definitie geen goed argument, want het is een verwijzing naar dogma. Maar de realiteit is wel dat het met name een opvatting onder christenen is en je er dan moeilijk aan ontkomt. Zo vraag ik me dan af dat als de ziel bij verwekking door god toegevoegd zou worden, hoe de andere helft van een tweeling dan aan een ziel zou komen? Verder wordt het stompen in de buik met een miskraam tot gevolg eerder behandeld als een diefstal of kapotmaken van bezit dan moord voor zover ik weet. Daar lijkt dus wel onderscheid gemaakt te worden in voor en na geboorte. Ik vraag me af hoe dat zit.

Maar goed, zoals het begon ... dit is erg offtopic, we kunnen het er verder ook zo bij laten. Mij verder best. Misschien ook wel interessanter als iemand die betere vragen heeft het over neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-01-2022 11:47:37 ]
pi_203314225
Er is geen logica, de bijbel zegt dat mensen een ziel hebben, dus hebben klompjes cellen die misschien een mens kunnen worden ook een ziel. Dogma vereist geen antwoorden op wetenschappelijke of logische vragen. Net doen alsof het dus gaat om het beschermen van kinderen of vrouwen is een rode haring :)

Daarnaast is het gedoe over abortus natuurlijk gelinkt aan het bizarre idee dat seks voor het huwelijk niet mag en voorbehoedsmiddelen ook taboe zijn. Ik ben trouwens benieuwd of Hanca ook die ideeën aanhangt.
pi_203314337
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
Er is geen logica, de bijbel zegt dat mensen een ziel hebben, dus hebben klompjes cellen die misschien een mens kunnen worden ook een ziel. Dogma vereist geen antwoorden op wetenschappelijke of logische vragen. Net doen alsof het dus gaat om het beschermen van kinderen of vrouwen is een rode haring :)

Daarnaast is het gedoe over abortus natuurlijk gelinkt aan het bizarre idee dat seks voor het huwelijk niet mag en voorbehoedsmiddelen ook taboe zijn. Ik ben trouwens benieuwd of Hanca ook die ideeën aanhangt.
Voorbehoedsmiddelen zijn wat mij betreft prima, net als CU ben ik dan ook voor gratis voorbehoedsmiddelen. Sterker: dit lijkt me het belangrijkste middel in de strijd tegen de drama's die abortussen zijn, ook voor de vrouwen.

Zelf ben ik inderdaad alleen voor seks binnen het huwelijk en heb ik me daar gelukkig ook aan gehouden, maar dat is natuurlijk geen wetgeving en de overheid heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203314504
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voorbehoedsmiddelen zijn wat mij betreft prima, net als CU ben ik dan ook voor gratis voorbehoedsmiddelen. Sterker: dit lijkt me het belangrijkste middel in de strijd tegen de drama's die abortussen zijn, ook voor de vrouwen.

Zelf ben ik inderdaad alleen voor seks binnen het huwelijk en heb ik me daar gelukkig ook aan gehouden, maar dat is natuurlijk geen wetgeving en de overheid heeft zich daar niet mee te bemoeien.
Dit stipt wel mooi het probleem aan, want wat is dan het argument dat een overheid zich wel mag bemoeien met voorbehoedsmiddelen en abortus? En met deze opvattingen zul je door waarschijnlijk de meerderheid van de christenen in de VS een ketter genoemd worden. Dat is een gevecht tussen christenen zelf, maar het vervuilt het debat en dat is het voornaamste probleem.

Abortus en voorbehoedsmiddelen zijn onderdelen van een moreel debat dat in de VS gekaapt wordt door christenen. Het is ronduit schandalig dat Roe vs Wade in gevaar is op dit moment.

In vergelijking met Nederland worden de christenen gelukkig in check gehouden door de rest van de parlementaire democratie. Maar iedereen weet dat mocht er ooit een kans komen om abortus te beperken, de christelijke partijen die zonder twijfel pakken.
pi_203314561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar iedereen weet dat mocht er ooit een kans komen om abortus te beperken, de christelijke partijen die zonder twijfel pakken.
Zowel CU als CDA zetten toch vooral in op voorlichting en onderzoek om het aantal abortussen te beperken. Waar trouwens meestal een kamerbrede steun voor is, ook bijvoorbeeld D66 wil gewoon zo min mogelijk abortussen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203315021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel CU als CDA zetten toch vooral in op voorlichting en onderzoek om het aantal abortussen te beperken. Waar trouwens meestal een kamerbrede steun voor is, ook bijvoorbeeld D66 wil gewoon zo min mogelijk abortussen.
Zullen weinig mensen zijn die meer abortussen willen he :)

Maar je gaat niet in op de belangrijkste punten die ik aanstip. Zijn die christenen in de VS die pleiten voor een ban op voorbehoedsmiddelen correct vanuit christelijk oogpunt of niet? Zou je het goed vinden als de Supreme Court Roe vs Wade vernietigt? Waarom zou een overheid niet een wet kunnen maken die seks voor het huwelijk verbiedt?
pi_203315059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zowel CU als CDA zetten toch vooral in op voorlichting en onderzoek om het aantal abortussen te beperken. Waar trouwens meestal een kamerbrede steun voor is, ook bijvoorbeeld D66 wil gewoon zo min mogelijk abortussen.
Veel Amerikanen vinden/vonden abortus echter letterlijk moord. Zie bv.:
quote:
• Do you agree or disagree with this statement? Abortion is murder.
Los Angeles Times, June 2000: 57% agree; 36% disagree

• Which of these statements comes closer to your opinion: Abortion is the same thing as murdering a child, or abortion is not murder because the fetus really isn't a child?
CBS/New York Times, January 1998: 50% murder; 38% not murder

• Do you think abortion is an act of murder, or don't you feel this way?
CNN/USA Today/Gallup Poll, January 1998: 48% murder and 45% don't feel this way

• What is your view -- do you think abortion is an act of murder, or don't you feel this way? Time/CNN, August 1994: 43% murder; 47% don't feel this way

https://news.gallup.com/p(...)-indepth-review.aspx

Ik meen dat dit inmiddels wat wat verschoven is naar geen moord, maar alsnog denkt een aanzienlijk deel van de bevolking er zo over.
Nu heb ik niet de indruk dat CU en CDA ook denken dat abortus gelijk staat aan moord, maar ik kan dat niet rijmen met het standpunt van dat het een kind zou zijn op moment van verwekking met alle rechten van dien.
pi_203315208
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zullen weinig mensen zijn die meer abortussen willen he :)

Maar je gaat niet in op de belangrijkste punten die ik aanstip. Zijn die christenen in de VS die pleiten voor een ban op voorbehoedsmiddelen correct vanuit christelijk oogpunt of niet? Zou je het goed vinden als de Supreme Court Roe vs Wade vernietigt? Waarom zou een overheid niet een wet kunnen maken die seks voor het huwelijk verbiedt?
Ik denk niet dat het gebruik van voorbehoedsmiddelen onchristelijk is. Ik zelf hoef ook geen 12 kinderen (en met 3 kinderen in de eerste 4,5 jaar van mijn huwelijk had dat er best in gezeten, ik was 27 toen ik mijn derde kind in handen had...). Je mag best je verstand en medische middelen die er zijn gebruiken. Hun motivatie is waarschijnlijk dat ze vinden dat voorbehoedsmiddelen te veel gebruikt worden voor wisselende seksuele contacten. Ik ben ook niet voor seks buiten het huwelijk, maar dat is een morele afweging en daar heeft de overheid niks mee te maken. Dat is echt aan mensen zelf. En nee, ik zou een wet daaromtrent zwaar absurd vinden, ik zou daar 100% zeker tegen zijn. Ik voed mijn kinderen wel zelf op in die overtuiging en hoop natuurlijk dat ze dat overnemen, zoals ik zo ook op voed in dat ze bijvoorbeeld niet mogen vloeken of schelden of dat ze op zondag naar de kerk mee gaan, maar daar gaan we ook geen wet op maken.

En over Roe vs Wade, dat vind ik erg lastig. Ik heb sowieso erg veel moeite met het Amerikaanse systeem van super interpreteren van een ooit geschreven grondwet waar geen komma aan kan veranderen en waarbij helemaal niet gedacht is aan dingen waar die nu voor wordt gebruikt. Ik zou willen dat ook in de VS er gewoon wetgeving wordt gemaakt door politici en rechters gewoon rechters zijn en totaal geen politiek bedrijven. Zou het land al weer een stukje democratischer maken. Ik vind dus sowieso dat dat arrest bij de verkeerde bron vandaan komt.
Inhoudelijk zou ik zelf als ik in een parlement zit denk ik niet snel voor invoering van een abortuswet stemmen, maar nu die er is zoals in Nederland, zou ik niet zozeer pleiten voor afschaffing van zo'n wet. Wel voor zoveel mogelijk moeite doen om abortussen te voorkomen. Het standpunt wat de ChristenUnie hier dus ook heeft, die pleiten ook nooit voor afschaffing van de abortuswet. Ik kan me hier heel sterk in vinden: https://www.christenunie.nl/standpunt/abortus
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203315766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin: de openlijke agenda is het beschermen van het ongeboren kind. Dat is net zo goed een leven als die moeder.
twitter


Degenen die hier vooraan lopen te zwaaien met vlaggen en schilden, « strong nation » scanderend, en doorgaans ook liefst opvallend zwaar bewapend rondlopen, wekken bij mij niet de indruk veel om de bescherming van kinderen te geven. Als vrouwen -zelfs na verkrachting- gedwongen worden kinderen te baren die ze niet willen, (of zoals in Polen zelfs een in de baarmoeder overleden foetus niet mogen laten weghalen waardoor ze zelf sterven), is dat voor mij een vorm van onderdrukking. Liever is abortus niet nodig door overal condoomautomaten, gratis de pil voor minderjarigen en voorlichting. Zodra het kind er is, houdt de bekommernis van deze milities helemaal op, dan zoek je het maar uit.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 15:14:29 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203315889
twitter


Kolere.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 15:19:04 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203315934
twitter


Sring is in the airhead.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203315969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Degenen die hier vooraan lopen te zwaaien met vlaggen en schilden, « strong nation » scanderend, en doorgaans ook liefst opvallend zwaar bewapend rondlopen, wekken bij mij niet de indruk veel om de bescherming van kinderen te geven. Als vrouwen -zelfs na verkrachting- gedwongen worden kinderen te baren die ze niet willen, (of zoals in Polen zelfs een in de baarmoeder overleden foetus niet mogen laten weghalen waardoor ze zelf sterven), is dat voor mij een vorm van onderdrukking. Liever is abortus niet nodig door overal condoomautomaten, gratis de pil voor minderjarigen en voorlichting. Zodra het kind er is, houdt de bekommernis van deze milities helemaal op, dan zoek je het maar uit.
Jij zei dat het altijd om onderdrukking ging. Dat is gewoon niet waar.

De laatste zin die je zegt is inderdaad enorm kwalijk, dat moge duidelijk zijn. En dat van Polen kan natuurlijk helemaal niet, maar daar is ook geen enkele christen voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 22 januari 2022 @ 15:31:21 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203316103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zodra het kind er is, houdt de bekommernis van deze milities helemaal op, dan zoek je het maar uit.
Huray we saved a life! Dat het een kutleven gaat worden boeit ze niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 15:33:50 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203316135
twitter


Is dit nou echt handig om te zeggen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 15:46:53 #276
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203316296
twitter


Ik hoor weinig meer over dat 'most transparant presidency ever'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 22-01-2022 16:11:42 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 15:50:20 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203316331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Huray we saved a life! Dat het een kutleven gaat worden boeit ze niet.
Jawel, dan sturen ze thoughts and prayers, natuurlijk, want dat lost alle problemen op, wist je dat niet? Werkt ook uitstekend bij massamoorden bijvoorbeeld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203317059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor seks buiten het huwelijk, maar dat is een morele afweging en daar heeft de overheid niks mee te maken.

De overheid heeft weldegelijk met morele afwegingen te maken, dat is zo'n beetje de basis van een (grond)wet. Bijvoorbeeld: iemand doden versus moord. Er is een morele afweging die men moet maken op basis van omstandigheden (zelfverdediging bijvoorbeeld) om wettelijk te kunnen bepalen wat moord is en wat niet.

Dus een wet die bepaalt wanneer abortus moord is of niet is een morele afweging. Er is geen verschil tussen dat of een morele afweging wanneer seks legaal is. Waarom zou een overheid wel mogen bepalen dat seks onder de 16 verboden is maar seks zonder huwelijk niet?

quote:
En over Roe vs Wade, dat vind ik erg lastig. Ik heb sowieso erg veel moeite met het Amerikaanse systeem van super interpreteren van een ooit geschreven grondwet waar geen komma aan kan veranderen en waarbij helemaal niet gedacht is aan dingen waar die nu voor wordt gebruikt.
Sorry hier moest ik echt even hard om lachen :D Ik hoop dat je inziet hoe ironisch dit is. (En foutief, maar vooruit. Kennis van de Amerikaanse grondwet is sowieso belabberd in Nederland)

quote:
Inhoudelijk zou ik zelf als ik in een parlement zit denk ik niet snel voor invoering van een abortuswet stemmen, maar nu die er is zoals in Nederland, zou ik niet zozeer pleiten voor afschaffing van zo'n wet
Precies wat ik zeg dus, als de christenen meer macht hadden gehad in ons parlement hadden we geen abortuswet gehad. Christenen proberen altijd en overal waar ze dat kunnen wetgeving tegen te houden op abortusgebied. Als dat niet lukt komt het niet omdat ze zelf tot inkeer zijn gekomen maar omdat democratische processen en seculiere wetten het winnen van dogma. Dat de CU dan achteraf mooi weer speelt is uitermate hypocriet natuurlijk. De anti-abortus Republikeinen in de VS heb ik dan meer respect voor, die zeggen tenminste wat ze echt willen: een totaalverbod.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 16:48:18 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203317151
Snel even wissen wat je altijd al wilde zeggen.
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203318130
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Huray we saved a life! Dat het een kutleven gaat worden boeit ze niet.
twitter

En als ze het nog een beetje kutter kunnen maken, staan ze ook niet achteraan.
Wie voor abortus kiest, had nooit zwanger willen worden. Zo leuk is abortus namelijk niet. Het is een noodgreep.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 januari 2022 @ 19:35:43 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203319612
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203322497
Ik was net even op CNN en ik hoorde iets wat ik niet goed begreep. Wie weet meer.
Er was een draft van Trump to seize election machines???
Wat was het plan?
En olv Giuliani was er iets met electors die hij zou aanstellen?
Waarom en wat zijn dat? Kiesmannen ?
pi_203324698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
Ik was net even op CNN en ik hoorde iets wat ik niet goed begreep. Wie weet meer.
Er was een draft van Trump to seize election machines???
Wat was het plan?
En olv Giuliani was er iets met electors die hij zou aanstellen?
Waarom en wat zijn dat? Kiesmannen ?
Post # 242 even terugscrollen.🇺🇸
pi_203325488
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Post # 242 even terugscrollen.🇺🇸
shh dit was een plan voor een staatsgreep
en dat plan voor alternate electors ? alternative kiesmannen die Trump moesten kiezen ?
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 00:27:56 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203326550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
shh dit was een plan voor een staatsgreep
en dat plan voor alternate electors ? alternative kiesmannen die Trump moesten kiezen ?
Zoiets ja. De details zijn nog niet helemaal duidelijk maar dat lijkt de essentie te zijn geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203326653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
shh dit was een plan voor een staatsgreep
en dat plan voor alternate electors ? alternative kiesmannen die Trump moesten kiezen ?
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203328541
quote:
Read the never-issued Trump order that would have seized voting machines
The Jan. 6 select panel has obtained the draft order and a document titled "Remarks on National Healing." Both are reported here in detail for the first time.
Former President Donald Trump attends a border security briefing June 30, 2021 in Weslaco, Texas.

Among the records that Donald Trump’s lawyers tried to shield from Jan. 6 investigators are a draft executive order that would have directed the defense secretary to seize voting machines and a document titled “Remarks on National Healing.”
POLITICO has reviewed both documents. The text of the draft executive order is published here for the first time.
https://www.politico.com/(...)ting-machines-527572
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 13:44:09 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203331195
Trump verder in paniek.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203331795
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Veel Amerikanen vinden/vonden abortus echter letterlijk moord. Zie bv.:
[..]
Nu heb ik niet de indruk dat CU en CDA ook denken dat abortus gelijk staat aan moord, maar ik kan dat niet rijmen met het standpunt van dat het een kind zou zijn op moment van verwekking met alle rechten van dien.
Voor de meerderheid van de Amerikanen in abortus best wel een grijs gebied en tegenstrijdig. Zie deze analyse bijvoorbeeld.

Incelfrikandel
pi_203332112
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Voor de meerderheid van de Amerikanen in abortus best wel een grijs gebied en tegenstrijdig. Zie deze analyse bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]
Ja, het was me bekend. Een aanzienlijke groep mensen moet abortus dus wel zien als moord en tegelijk ook niet willen verbieden in het eerste trimester. Ik snap dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-01-2022 14:56:17 ]
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 14:57:04 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203332234
Menstruatie is moord.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203332355
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, het was me bekend. Een aanzienlijke groep mensen moet abortus dus wel zien als moord en tegelijk ook niet willen verbieden in het eerste trimester. Ik snap dat niet.
Dat kan zoveel verklaringen hebben, misschien vinden ze het pas moord na een bepaalde periode waarin de foetus meer ontwikkelt richting levensvatbaarheid, men vindt moord binnen een bepaalde periode nog toelaatbaar, of men begrijpt de andere kant van het verhaal ook wel. Ik denk een combinatie van de drie.

Overigens zie je dat in Nederland ook wel.

[ Bericht 100% gewijzigd door Frikandelbroodje op 23-01-2022 15:10:55 ]
Incelfrikandel
pi_203333299
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:44 schreef Ulx het volgende:
Trump verder in paniek.

[ twitter ]
Maar achter Hunter aangaan mag natuurlijk wel :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 15:58:02 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203333423
De GOP maakt zich weer ergens kwaad over. Dat M&Ms in Texas en Florida verboden moeten worden lijkt me duidelijk.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203334125
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat kan zoveel verklaringen hebben, misschien vinden ze het pas moord na een bepaalde periode waarin de foetus meer ontwikkelt richting levensvatbaarheid, men vindt moord binnen een bepaalde periode nog toelaatbaar, of men begrijpt de andere kant van het verhaal ook wel. Ik denk een combinatie van de drie.

Overigens zie je dat in Nederland ook wel.
Ik denk ook dat gebrek aan kennis een belangrijke factor is. Ik durf wel te gokken dat de meeste Amerikanen helemaal niet weten in hoeverre Roe een abortus toelaat. Zelfde geldt voor Nederland.

Daarnaast is het voor mensen prima mogelijk om achter tegengestelde stellingen te staan, tegelijkertijd. Dat is eigenlijk altijd wat er gebeurt als religieuze dogma's en tradities botsen met seculiere moraliteit. Dan kiest men er gewoon voor dat stukje wijsheid te negeren maar de rest van de teksten blijven heilig.
pi_203334139
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:58 schreef Ulx het volgende:
De GOP maakt zich weer ergens kwaad over. Dat M&Ms in Texas en Florida verboden moeten worden lijkt me duidelijk.

[ twitter ]
Vind jij de actie van M&M's goed of fout?
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 16:56:14 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203334584
I don't give a flying fuck.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 17:01:04 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203334648
Anywaaaaay.....

twitter


Heeft hij gelijk? Zou DonJr beter tegen rotten in de cel kunnen dan Ivanka?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 23 januari 2022 @ 17:03:04 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203334682
twitter


Prima, ik heb er wel zin an.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203334917
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:58 schreef Ulx het volgende:
De GOP maakt zich weer ergens kwaad over. Dat M&Ms in Texas en Florida verboden moeten worden lijkt me duidelijk.

[ twitter ]
Het probleem is in Nederland volledig onbekend, maar in Amerika schijnt de bruine M&M op stiletto’s te hebben gelopen. Nu loopt ze op iets (iets ! :? ) comfortabeler schoeisel.
twitter

Hogere politiek |:( :s) echt wel!
pi_203334969
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, het was me bekend. Een aanzienlijke groep mensen moet abortus dus wel zien als moord en tegelijk ook niet willen verbieden in het eerste trimester. Ik snap dat niet.
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat kan zoveel verklaringen hebben, misschien vinden ze het pas moord na een bepaalde periode waarin de foetus meer ontwikkelt richting levensvatbaarheid, men vindt moord binnen een bepaalde periode nog toelaatbaar, of men begrijpt de andere kant van het verhaal ook wel. Ik denk een combinatie van de drie.

Overigens zie je dat in Nederland ook wel.
Dat komt omdat de pro-life beweging gebruik maakt van het argument dat er na 6 weken een 'hartslag' waargenomen kan worden:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')