abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203050423
In het vorige deel werd weer lekker gebakken!

De rolletjes van Goitske:

Iedereen wil nu Goitske als buur, want die kregen dit:


De trots van de avond van Postbus100:


Vicky boft met haar dochter, die maakte dit:


Slagroomtaart van egeltje1985:


ESF1Gamer maakte wat lekkers voor de F1:


De key lime pie van miss_sly:


(Niet-zo) verrassingstaart van mascara-klodder:


[ Bericht 47% gewijzigd door H_T op 06-01-2022 20:52:42 (Plaatjesfix) ]
pi_203050445
Ik schreef in de slotpost:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:49 schreef Hupje het volgende:
Vals gespeeld, ik had nog een pak paddenstoel cakejes van Koopmans in de kast staan. Wel handig, je hoeft zo weinig te doen dat mijn 6-jarige het (op de oven en het glazuur na) zelf kon _O-
pi_203067676


  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 januari 2022 @ 20:53:08 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_203068819
Plaatjes doen het nu ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 6 januari 2022 @ 21:22:25 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203069483
Ik wil @Goitske helemaal niet als buurvrouw, mevrouw de OP maker.
Dan zou ik binnen no time diabeet en moddervet zijn man :D
En ik hou niet eens van zoet gebak _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203069739
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 21:22 schreef Molo het volgende:
Ik wil @:goitske helemaal niet als buurvrouw, mevrouw de OP maker.
Dan zou ik binnen no time diabeet en moddervet zijn man :D
En ik hou niet eens van zoet gebak _O-
_O-

Ze krijgen het niet te vaak hoor. Dan gaat het speciale er af
pi_203113225
Ik wilde appel rabarber crumble maken. Rabarber ontdooid, appel gesneden, crumble gemaakt, alles in de ovenschaal... Behalve de rabarber |:(
Maar ja, die had ik speciaal hiervoor ontdooid. Toen heb ik de boel maar omgekiept met schaal-op-schaal, de rabarber erbij gegooid en weer teruggekiept :@ Crumble een beetje bijgewerkt en de oven in. Ik ben benieuwd :D
pi_203115057
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:10 schreef Hupje het volgende:
Ik wilde appel rabarber crumble maken. Rabarber ontdooid, appel gesneden, crumble gemaakt, alles in de ovenschaal... Behalve de rabarber |:(
Maar ja, die had ik speciaal hiervoor ontdooid. Toen heb ik de boel maar omgekiept met schaal-op-schaal, de rabarber erbij gegooid en weer teruggekiept :@ Crumble een beetje bijgewerkt en de oven in. Ik ben benieuwd :D
😂 komt mij bekend voor.
Belangrijkste: het smaakte :Y)
pi_203219913


Eerlijke energie repen van project gezond. De meningen hier thuis zijn verdeeld.
Dit heb je nodig (tien repen)
50 gr gedroogde abrikozen
50 gr gedroogde cranberries
50 gr gedroogde dadels
50 gr amandelen
1 ei
20 gr roomboter
50 gr sesamzaad
25 gr havermout
snufje zout
Zo maak je het
Bereidingstijd: 10 minuten + 20 minuten oventijd

Verwarm de oven voor op 170 graden.
Snijd de abrikozen, cranberries, dadels en amandelen fijn. Zorg dat het nog wel enige structuur heeft.
Klop het ei los in een ruime kom.
Laat de boter op laag vuur smelten.
Voeg de boter en alle overige ingrediënten voor dit recept toe aan het losgeklopte ei en roer alles goed door.
Vet een cakevorm in en doe er eventueel een stukje bakpapier in.
Doe het mengsel in de cakevorm, verdeel het zo egaal mogelijk en druk het goed aan.
Bak de grote energiereep in 20 minuten af en laat hem vervolgens helemaal afkoelen in de cakevorm.
Haal de reep uit de vorm en snijd er tien kleine repen van.
Tips en tricks
De boter hoeft echt alleen maar te smelten. Het is niet de bedoeling dat het heel heet wordt. Begin dus op laag vuur en draai het meteen uit als de boter gesmolten is.
De abrikozen en cranberries kun je gerust vervangen door ander gedroogd fruit als je dat lekkerder vindt.
Voedingswaarde (per reep)
Kcal: 137
Eiwit: 3,2 gram
Koolhydraten: 13,6 gram
Vet: 7,2 gram
Vezels: 2,2 gram

En de havermout koekjes in de herhaling op verzoek van de kinderen
pi_203395048


Redvelvet bites naar idee van Laura s bakery met een pak van homemade en dan de werkwijze van Laura's bakery
pi_203395203
Ik wil morgen graag macarons maken. Heeft iemand een foolproof recept of tips?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 29 januari 2022 @ 20:53:37 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_203422419


Speculaasjes gemaakt vandaag. Inmiddels liggen er nog heel wat lagen extra op :P Hoop werk! En het patroontje is op de meerderheid niet echt lekker gelukt, maar ik vind ze er wel gezellig uit zien :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 29 januari 2022 @ 20:54:56 #13
39237 crew  H_T
2733
pi_203422446
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil morgen graag macarons maken. Heeft iemand een foolproof recept of tips?
Macarons vind ik in de bakprogramma's er altijd uitzien als een enórme berg werk. Ik vind ze niet lekker genoeg om me al dat werk op de hals te halen :P

Heb je ze nog wel gemaakt? En hoe beviel dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203422532
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:54 schreef H_T het volgende:

[..]
Macarons vind ik in de bakprogramma's er altijd uitzien als een enórme berg werk. Ik vind ze niet lekker genoeg om me al dat werk op de hals te halen :P

Heb je ze nog wel gemaakt? En hoe beviel dat?
Ik heb chocolade macarons gemaakt. Lastig wel. En doordat mijn ganache iets te stevig was duwde ik de een beetje stuk :') en ik denk dat mijn amandel meel iets te grof was.


I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 29 januari 2022 @ 21:00:18 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_203422596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik heb chocolade macarons gemaakt. Lastig wel. En doordat mijn ganache iets te stevig was duwde ik de een beetje stuk :') en ik denk dat mijn amandel meel iets te grof was.

[ link | afbeelding ]
Zou je ze nog een keer maken? :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203422773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:00 schreef H_T het volgende:

[..]
Zou je ze nog een keer maken? :)
Als ik weer eens een dag niks te doen heb. Volgende keer aardbei denk ik
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203423174
Die
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil morgen graag macarons maken. Heeft iemand een foolproof recept of tips?
die van rutger bakt uit de bakbijbel lukken bij mij heel goed!

Tips: suiker thermometer gebruiken en echt ruim een uur laten drogen voor het bakken. Beter in twee batches bakken dan twee platen in de oven

Fotootje erbij, maakte ze voor mijn verjaardag en ze waren ook echt heel lekker!

Kwak
pi_203423554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil morgen graag macarons maken. Heeft iemand een foolproof recept of tips?
Heb ze regelmatig gemaakt.
Idd wat @kwakz0r zegt, lang laten drogen en 1 plaat per keer. Platte plaat nemen, geen plaat met hoge opstaande rand.
Niet te lang spatelen, dan worden ze hol.
Ik gebruik geen warme suiker. Zal het recept even zoeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203423612
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:40 schreef Vicky het volgende:

[..]
Heb ze regelmatig gemaakt.
Idd wat @:kwakz0r zegt, lang laten drogen en 1 plaat per keer. Platte plaat nemen, geen plaat met hoge opstaande rand.
Niet te lang spatelen, dan worden ze hol.
Ik gebruik geen warme suiker. Zal het recept even zoeken.
Ik vond dat eerst spannend maar het ging zo makkelijk!

Rutger zei “eiwitten aanzetten in de mixer als de suiker 113 graden is en dan als de suiker 118 bereikt het van het vuur halen en er langzaam bij gieten.” T werd echt heel mooi stabiel schuim O+
Kwak
pi_203423678
Probeer het nog wel een keer. Bij mij moesten ze ook veel langer in de oven bijvoorbeeld omdat ze echt nog niet gaar waren bij 18 minuten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203429554
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:24 schreef kwakz0r het volgende:
Die
[..]
die van rutger bakt uit de bakbijbel lukken bij mij heel goed!

Tips: suiker thermometer gebruiken en echt ruim een uur laten drogen voor het bakken. Beter in twee batches bakken dan twee platen in de oven

Fotootje erbij, maakte ze voor mijn verjaardag en ze waren ook echt heel lekker!

[ afbeelding ]
Eens die van Rutger worden goed
pi_203430585
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:53 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]

Speculaasjes gemaakt vandaag. Inmiddels liggen er nog heel wat lagen extra op :P Hoop werk! En het patroontje is op de meerderheid niet echt lekker gelukt, maar ik vind ze er wel gezellig uit zien :)
Een speculaasje kan toch ook maar weinig tegenop O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203598857
Ik bak ook graag! *O* .







Alles uit de Bakbijbel van Rutger.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_203599180
@DevilsAndDust Wat een plaatje, die bovenste O+
pi_203599805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik bak ook graag! *O* .

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Alles uit de Bakbijbel van Rutger.
Mooie foto's O+ Die bovenste vorm heb ik ook. Ik vind het altijd lastig om een mooie gladde onderkant te krijgen, zodat ie mooi ligt.

Wat is dat op de derde foto? Ziet er ook heerlijk uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203599939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:20 schreef Hupje het volgende:
@:DevilsAndDust Wat een plaatje, die bovenste O+
Dank je! O+ .
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mooie foto's O+ Die bovenste vorm heb ik ook. Ik vind het altijd lastig om een mooie gladde onderkant te krijgen, zodat ie mooi ligt.

Wat is dat op de derde foto? Ziet er ook heerlijk uit.
Ja, het is altijd maar weer hopen dat de onderkant een beetje egaal is. :D.

Op de derde foto zie je bosvruchtenkokoscarré's. Heel makkelijk, maar ook heel lekker!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:06:52 #27
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_203599972
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:24 schreef kwakz0r het volgende:
Die
[..]
die van rutger bakt uit de bakbijbel lukken bij mij heel goed!

Tips: suiker thermometer gebruiken en echt ruim een uur laten drogen voor het bakken. Beter in twee batches bakken dan twee platen in de oven

Fotootje erbij, maakte ze voor mijn verjaardag en ze waren ook echt heel lekker!

[ afbeelding ]
Bij mij drogen ze niet goed, mijn huis is er helaas te vochtig voor. maar binnenkort wordt de boel hier geïsoleerd dus dan weer eens een poging wagen *O*
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_203600057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Dank je! O+ .
[..]
Ja, het is altijd maar weer hopen dat de onderkant een beetje egaal is. :D.

Op de derde foto zie je bosvruchtenkokoscarré's. Heel makkelijk, maar ook heel lekker!
Oh, ik hou niet van kokos, maar dergelijke carré's zijn waarschijnlijk ook wel zonder kokos te vinden :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203623292
Oranjekoek

Suikerlatten/smulkoek
pi_203623426
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:59 schreef Goitske het volgende:
Oranjekoek[ afbeelding ]

Suikerlatten/smulkoek[ afbeelding ]
Als ik in de index zie dat jij hier een reactie hebt geplaatst dan klik ik al snel omdat ik zo benieuwd ben wat je nu weer voor lekkers hebt gemaakt. Wederom niet teleurgesteld O+ Op de Friese toer vandaag! Oranjekoek ken ik goed, maar van suikerlatten had ik nog nooit gehoord.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203623942
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:59 schreef Goitske het volgende:
Oranjekoek[ afbeelding ]

Suikerlatten/smulkoek[ afbeelding ]
Leuke flamingo's!
pi_203624529

Dochter maakte Valentijns cupcakes op school ❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203626635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als ik in de index zie dat jij hier een reactie hebt geplaatst dan klik ik al snel omdat ik zo benieuwd ben wat je nu weer voor lekkers hebt gemaakt. Wederom niet teleurgesteld O+ Op de Friese toer vandaag! Oranjekoek ken ik goed, maar van suikerlatten had ik nog nooit gehoord.
Bij ons thuis aten we wel vaker de suikerlatten maar nooit geweten dat het regionaal was. In Apeldoorn nooit weer gezien blijkt het fries te zijn :@
pi_203626642
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:22 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Dochter maakte Valentijns cupcakes op school ❤
Heel mooi
pi_203737792
Voor het eerst custardcakejes gemaakt :9 Vind alleen het deeg er zo licht uitzien maar het is wel gaar dus.
Had de oven trouwens ook op een verkeerde stand :')

Zo eens proeven met een kopje winterglow erbij O+

Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 20 februari 2022 @ 13:13:58 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203752889
Kind was onlangs jarig dus mijn bak skills maar weer eens afgestoft.

Op de dag zelf een monchoutaart met stroopwafel en karamel.



En 40 appelflappen om te trakteren.



We hadden opeens een uitvaart van familie dichtbij dus het feestje moest verschoven en ik had geen rustige dag om de taart in elkaar te zetten.
Het resultaat van verschillende avonden was dan ook niet helemaal naar mijn eigen standaard maar hij smaakte prima :Y)

Oreo drip taart



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor visite van dit weekend een ferrero rocher taart.





[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 23-02-2022 12:05:39 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 februari 2022 @ 10:01:20 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203763387
Heeft iemand een gouden tip voor mij? Ik heb de laatste tijd ruzie met mijn cheesecake bodem. Niet crunchy, komt niet los, laat los van de taart... ellende. Wat is jullie favoriete (Bastogne) bodem recept en hoe zorg je dat ie een geheel blijft vormen met de taart erboven?

Ik heb afgelopen weekend het recept van deze bodem gecombineerd met deze taart. De taart was perfect, geen barstjes in de bovenkant en lekker compact maar romig. Maar de bodem... die bleef dus plakken aan mijn bakvorm (bakpapier eronder) en niet aan de taart :(.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 21 februari 2022 @ 10:25:25 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203763564
quote:
17s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:01 schreef Debsterr het volgende:
Heeft iemand een gouden tip voor mij? Ik heb de laatste tijd ruzie met mijn cheesecake bodem. Niet crunchy, komt niet los, laat los van de taart... ellende. Wat is jullie favoriete (Bastogne) bodem recept en hoe zorg je dat ie een geheel blijft vormen met de taart erboven?

Ik heb afgelopen weekend het recept van deze bodem gecombineerd met deze taart. De taart was perfect, geen barstjes in de bovenkant en lekker compact maar romig. Maar de bodem... die bleef dus plakken aan mijn bakvorm (bakpapier eronder) en niet aan de taart :(.
Bakpapier ook nog eens sprayen met bakspray
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 februari 2022 @ 10:36:03 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203763656
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:25 schreef laziness het volgende:

[..]
Bakpapier ook nog eens sprayen met bakspray
Hmmm, ook de bovenkant bedoel je voordat de bodem erop gaat? Dan ga ik dat de volgende keer eens testen.

Zijn jullie voorstanders van een voorgebakken bodem of juist alleen koelen in de koelkast?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 21 februari 2022 @ 10:56:00 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203763871
quote:
17s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:36 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hmmm, ook de bovenkant bedoel je voordat de bodem erop gaat? Dan ga ik dat de volgende keer eens testen.

Zijn jullie voorstanders van een voorgebakken bodem of juist alleen koelen in de koelkast?
Ja bakpapier sprayen en dan de bodem er op.

Mijn ferrero rocher taart hierboven is alleen in de koelkast geweest.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203794047
Het jaarlijks taartfestijn @ huize Fietsie : de uk is weer een jaar ouder geworden.

"Dit keer houd ik het simpel" dacht ik, "want er komt ook een HEMA mokka-schuimtaart".

Want dat is waar ze om gevraagd had; een mokka schuimtaart. En ik dacht: "Dat kan ik beter, maar ik weet het niet zeker....."

-----------------------

Dus: eierschuim gemaakt, met suiker, koffie erin, mixen mixen en daarna drie lagen gemaakt (ik wilde er 2 gaan gebruiken, maar 1 voor de zekerheid als "reserve"...





Nu wilde ik dus "anders" (nou ja... vooral nog lekkerder dan de HEMA) dus ik heb me een beetje ingelezen, en kwam recepten tegen van schuim gebaseerde taarten met.... chocolade erin!
En melkchocolade is ze gek op, dus...



Ik ben zelf geen liefhebber van noten, maar ja... ik maak hem niet voor mezelf, dus.... leren hoe ik nougatine moest maken..
Een caramelletje maken...



En dan die klote note d'r in...



Ondertussen was het al best laat, en had ik ook m'n bedenkingen over die botercreme in combinatie met het schuim, dit omdat m'n botercreme (DrOetker poeder gebruikt) ondanks koelen op 6 graden, te zacht bleef naar m'n zin.
Dus de schuim-schijven de taart box in, en een nachtje koel staan..

Vanmorgen ging ik weer verder







En toen de finishing touch!

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203794779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:48 schreef fietsie het volgende:
Het jaarlijks taartfestijn @ huize Fietsie : de uk is weer een jaar ouder geworden.

"Dit keer houd ik het simpel" dacht ik, "want er komt ook een HEMA mokka-schuimtaart".

Want dat is waar ze om gevraagd had; een mokka schuimtaart. En ik dacht: "Dat kan ik beter, maar ik weet het niet zeker....."

-----------------------

Dus: eierschuim gemaakt, met suiker, koffie erin, mixen mixen en daarna drie lagen gemaakt (ik wilde er 2 gaan gebruiken, maar 1 voor de zekerheid als "reserve"...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu wilde ik dus "anders" (nou ja... vooral nog lekkerder dan de HEMA) dus ik heb me een beetje ingelezen, en kwam recepten tegen van schuim gebaseerde taarten met.... chocolade erin!
En melkchocolade is ze gek op, dus...

[ afbeelding ]

Ik ben zelf geen liefhebber van noten, maar ja... ik maak hem niet voor mezelf, dus.... leren hoe ik nougatine moest maken..
Een caramelletje maken...

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En dan die klote note d'r in...

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Ondertussen was het al best laat, en had ik ook m'n bedenkingen over die botercreme in combinatie met het schuim, dit omdat m'n botercreme (DrOetker poeder gebruikt) ondanks koelen op 6 graden, te zacht bleef naar m'n zin.
Dus de schuim-schijven de taart box in, en een nachtje koel staan..

Vanmorgen ging ik weer verder

[ afbeelding ][ afbeelding ]

[ afbeelding ][ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En toen de finishing touch!

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt erg erg lekker uit (en ook geen fan van noten, maar daar zou ik aan voorbij gaan)
We have far more in common than that which devides us..
pi_203795188
Ik zou hem niet lusten, want houd niet van mokka en niet van nougatine, maar wel super gemaakt. Die schuimlagen zijn allesbehalve makkelijk in een taart te verwerken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203795357
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 23 februari 2022 @ 12:56:14 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203795617
Hoe doe je die nootjes aan de zijkant van de taart eigenlijk? Dat lukt mij nooit zonder mega mess :')

Ziet er goed uit!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203796380
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:56 schreef Molo het volgende:
Hoe doe je die nootjes aan de zijkant van de taart eigenlijk? Dat lukt mij nooit zonder mega mess :')

Ziet er goed uit!
Gewoon accepteren dat het een bende wordt en daarna weer alles opruimen _O-
pi_203796507
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:56 schreef Molo het volgende:
Hoe doe je die nootjes aan de zijkant van de taart eigenlijk? Dat lukt mij nooit zonder mega mess :')

Ziet er goed uit!
Geen ervaring maar: schone bakplaat (met goede randjes), taart op rooster erin, nootjes plakken en dan kun je iig de gevallen nootjes makkelijk opruimen/bewaren toch :)?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 23 februari 2022 @ 16:33:53 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203798178
quote:
17s.gif Op woensdag 23 februari 2022 14:23 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Geen ervaring maar: schone bakplaat (met goede randjes), taart op rooster erin, nootjes plakken en dan kun je iig de gevallen nootjes makkelijk opruimen/bewaren toch :)?
En dan keihard tegen de zijkant aan ketsen

Dat is meestal wel wat ik doe :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203801000
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 12:56 schreef Molo het volgende:
Hoe doe je die nootjes aan de zijkant van de taart eigenlijk? Dat lukt mij nooit zonder mega mess :')

Ziet er goed uit!
Geen grap: keihard gooien van een afstandje, met een scherm van bakpapier achter de taart om de missers op te vangen voor een volgende worp.
Uiteindelijk een lepel gebruikt als een soort "blijde": schepje, strak spannen met vingertop die de lepel tegehoudt en *pieuw!*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203934308
Is het brood of cake? Ik zet 'm toch maar hier. Ik maakte een kwarkbol (met soja kwark ipv gewone). De buitenkant ziet er matig uit, maar hij is lekker!
pi_203937663
Wie heeft voor mij een tip voor de allerlekkerste cake/taart vulling voor in een kindertaart?

mijn dochter wordt bijna 5 en wil graag een rapunzel taart, inmiddels al diverse "custom made" taarten besteld, maar veelal vind ik die cakes toch snel kruimeling, droog en smaakloos :{ Wie heeft een tip? :+
hardcoholic
pi_203943945

Slagroomtaart met snoepjes, zoals gewenst door de 6-geworden-jarige.
Verder was er ook triple coconut cream pie, millionaires shortbread en appelhavermoutkruimel repen. Helaas geen foto's
pi_203958130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:53 schreef Ferdii het volgende:
Wie heeft voor mij een tip voor de allerlekkerste cake/taart vulling voor in een kindertaart?

mijn dochter wordt bijna 5 en wil graag een rapunzel taart, inmiddels al diverse "custom made" taarten besteld, maar veelal vind ik die cakes toch snel kruimeling, droog en smaakloos :{ Wie heeft een tip? :+
Ik gebruik het biscuit recept van Rutger bakt maar moet zeggen die mix van de Oetker en bakzolder zijn ook goed.

En ik zou dan zo'n prinsessen taart maken je weet wel zo'n bol met een barbie er in met mega lang haar
pi_203960086
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:34 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ik gebruik het biscuit recept van Rutger bakt maar moet zeggen die mix van de Oetker en bakzolder zijn ook goed.

En ik zou dan zo'n prinsessen taart maken je weet wel zo'n bol met een barbie er in met mega lang haar
Vandaag een proefbaksel gemaakt met biscuit van Laura’s bakery (zelf nog wat vanille toegevoegd) en daarnaast 4 smaken botercreme vulling getestvan rutger bakt (met als basis banket bakkersroom). De aardbei beviel bij dochter het best :+, ik vind de mango en kersen echter lekkerder :D

Is goed bevallen *O*
hardcoholic
pi_204052008
pi_204069556
Heb je ze wel gedoopt, @Goitske ? :P

Kind vroeg of ik wafels wilde bakken. Doen we!
pi_204070350
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 21:20 schreef Hupje het volgende:
Heb je ze wel gedoopt, @:Goitske ? :P

Kind vroeg of ik wafels wilde bakken. Doen we!
[ afbeelding ]
Oooh lekker!

Zeker gedoopt weet je hoeveel sneller dat gaat dan dat geklooi wat ik in hun zag _O-
pi_204120462
pi_204120565
Een bananencake met blauwe bessen uit Paulineskeuken. Er moesten nog kokosflakes bovenop
pi_204131465
Op verzoek van de jongens fundge gemaakt om mee te nemen naar de filmavond van de scouting, recept uit het kinderbakboek van Laura's bakery maar heel simpel 260 gram chocolade, blikje gecondenseerde melk dat samen laten smelten en gooi er door wat je lekker vind. Nu paaseitjes in stukjes, mini marshmallows, biscuitjes in stukjes, walnoten en wat stukjes paasei en witte cholade. Bovenop halve paaseitjes, mini marshmallows en sprinkels

  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:22:33 #61
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204131757
Ik maak dit vaak met witte chocolade en dan noten en de marshmallows erdoor dan smelten ze een beetje ook heerlijk. Als we een feestje hebben moet ik dit echt maken want iedereen kijkt daar naar uit.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204132130
Ik maak altijd deze: https://attic24.typepad.c(...)nd-pecan-tiffin.html 15 minuutjes en het is klaar. Het is zonder bakken, net zoals arretjescake. Het is áltijd een succes.

pi_204132152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:22 schreef SV-tje het volgende:
Ik maak dit vaak met witte chocolade en dan noten en de marshmallows erdoor dan smelten ze een beetje ook heerlijk. Als we een feestje hebben moet ik dit echt maken want iedereen kijkt daar naar uit.
Nou hij had alles mee en er zijn nog 2 kleine stukjes over. Ze vonden het allemaal lekker en de leiding ook zei hij
Ik wissel nog wel eens dit was wat ik nu in huis had
pi_204132166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:46 schreef Lyssa het volgende:
Ik maak altijd deze: https://attic24.typepad.c(...)nd-pecan-tiffin.html 15 minuutjes en het is klaar. Het is zonder bakken, net zoals arretjescake. Het is áltijd een succes.

[ afbeelding ]
Die van mij is ook zonder bakken je bent er zo klaar mee alleen even hard worden in de koelkast
pi_204132366
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:47 schreef Goitske het volgende:

[..]
Die van mij is ook zonder bakken je bent er zo klaar mee alleen even hard worden in de koelkast
Ja precies, ideaal!
pi_204320976
Over 2 weken is het weer Pasen. Dit is echt mijn favoriete taart van het jaar van Nigella Lawson #nigellalawson

Ooit heb ik dit recept online gevonden. Ook fijn het is een glutenvrij recept maar geloof mij hij is goddelijk 🥰 ik maak hem 1x per jaar... misschien dit jaar wel 2x aangezien deze morgen mee gaat naar mijn werk




Paastaart recept van nigella lawson
Ingrediënten
Cake
250 gr chocolade (puur)
125 gr boter, kamertemperatuur
2 eieren
4 eidooiers
4 eiwitten
175 gr suiker (75 gram voor de eidooiers, 100 gr voor de eiwitten)
1 tl vanille-extract

Topping
125 gr chocolade (puur)
250 ml room
1 tl vanille extract

Decoratie
1 zakje met chocolade eieren

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180C
Bekleed de bodem van een springvorm met bakpapier en vet de zijkanten van de vorm NIET(!) in. (Het recept geeft aan dat het om een springvorm van 23 cm gaat. Ik heb een springvorm van 26 cm gebruikt voor dit recept).
Smelt au-bain-marie de 250 gr chocolade met de boter en zet daarna apart om iets af te koelen
Klop ondertussen de 4 eiwitten op, voeg de 100 gr suiker toe en klop ze dan verder op tot stevige pieken.
Klop in een andere kom de 2 eieren en de 4 dooiers met de 75 gr suiker en de vanille op.
Vouw het chocolade-botermengsel er voorzichtig doorheen.
Doe ongeveer ¼ van het eiwitmengsel bij het chocoladebeslag en klop dit er even goed doorheen. Spatel daarna de rest van de eiwitten in 3 delen er voorzichtig doorheen tot een luchtig mengsel.
Doe het beslag in de springvorm en bak de cakebodem in 35-40 minuten gaar of totdat de cake goed gerezen is, gescheurd aan de randen en het midden van de cake stevig is.
Haal de cake uit de oven en laat hem afkoelen ìn de vorm op een rooster.
Het midden van de cake zal inzakken en verder losscheuren van de rand. Het is de bedoeling dat dit er zo uitziet, zodat het een “nest” kan worden, die je later gaat vullen. Raak dus niet in de stress, de cake is niet mislukt, het is juist de bedoeling dat er een grote krater in je cake ontstaat. Gedurende het afkoelen, zal de cake steeds verder inzakken.
Pas wanneer de cake volledig afgekoeld is haal je hem uit de vorm!
Plaats hem op een mooie schaal, als er stukjes afbreken, geen probleem, dus zet je er gewoon weer losjes op.

Smelt de chocolade au-bain-marie. Klop de slagroom met de vanille extract en vouw de iets afgekoelde chocolade er door. Vul de taart, plak stukjes weer vast en decoreer met eieren #pasen
pi_204321263
@Goitske Tof! Ziet er lekker uit. Ook handig dat het een recept zonder bloem is in deze tijd ;)
pi_204321319
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:42 schreef Hupje het volgende:
@:Goitske Tof! Ziet er lekker uit. Ook handig dat het een recept zonder bloem is in deze tijd ;)
ja en echt goddelijk is deze :9 :Y)
En dus ook glutenvrij
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 19:46:22 #69
5428 crew  miss_sly
pi_204455809
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:15 schreef Goitske het volgende:
Over 2 weken is het weer Pasen. Dit is echt mijn favoriete taart van het jaar van Nigella Lawson #nigellalawson

Ooit heb ik dit recept online gevonden. Ook fijn het is een glutenvrij recept maar geloof mij hij is goddelijk 🥰 ik maak hem 1x per jaar... misschien dit jaar wel 2x aangezien deze morgen mee gaat naar mijn werk

[ afbeelding ]

Paastaart recept van nigella lawson
Ingrediënten
Cake
250 gr chocolade (puur)
125 gr boter, kamertemperatuur
2 eieren
4 eidooiers
4 eiwitten
175 gr suiker (75 gram voor de eidooiers, 100 gr voor de eiwitten)
1 tl vanille-extract

Topping
125 gr chocolade (puur)
250 ml room
1 tl vanille extract

Decoratie
1 zakje met chocolade eieren

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 180C
Bekleed de bodem van een springvorm met bakpapier en vet de zijkanten van de vorm NIET(!) in. (Het recept geeft aan dat het om een springvorm van 23 cm gaat. Ik heb een springvorm van 26 cm gebruikt voor dit recept).
Smelt au-bain-marie de 250 gr chocolade met de boter en zet daarna apart om iets af te koelen
Klop ondertussen de 4 eiwitten op, voeg de 100 gr suiker toe en klop ze dan verder op tot stevige pieken.
Klop in een andere kom de 2 eieren en de 4 dooiers met de 75 gr suiker en de vanille op.
Vouw het chocolade-botermengsel er voorzichtig doorheen.
Doe ongeveer ¼ van het eiwitmengsel bij het chocoladebeslag en klop dit er even goed doorheen. Spatel daarna de rest van de eiwitten in 3 delen er voorzichtig doorheen tot een luchtig mengsel.
Doe het beslag in de springvorm en bak de cakebodem in 35-40 minuten gaar of totdat de cake goed gerezen is, gescheurd aan de randen en het midden van de cake stevig is.
Haal de cake uit de oven en laat hem afkoelen ìn de vorm op een rooster.
Het midden van de cake zal inzakken en verder losscheuren van de rand. Het is de bedoeling dat dit er zo uitziet, zodat het een “nest” kan worden, die je later gaat vullen. Raak dus niet in de stress, de cake is niet mislukt, het is juist de bedoeling dat er een grote krater in je cake ontstaat. Gedurende het afkoelen, zal de cake steeds verder inzakken.
Pas wanneer de cake volledig afgekoeld is haal je hem uit de vorm!
Plaats hem op een mooie schaal, als er stukjes afbreken, geen probleem, dus zet je er gewoon weer losjes op.

Smelt de chocolade au-bain-marie. Klop de slagroom met de vanille extract en vouw de iets afgekoelde chocolade er door. Vul de taart, plak stukjes weer vast en decoreer met eieren #pasen
Hij ziet er heerlijk uit en op basis van de ingredienten klinkt ie verrukkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 19:48:20 #70
5428 crew  miss_sly
pi_204455841
Ik bakte voor Pasen ook weer eens wat, namelijk een pull-apart kaneelbrood en kaasstengels met vier soorten kaas (geitenkaas, Hollandse 30+, tallegio en parmezaan).





Het rook allebei heerlijk toen het in de oven stond, dus ik hoop dat het net zo lekker smaakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204457107
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2022 19:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik bakte voor Pasen ook weer eens wat, namelijk een pull-apart kaneelbrood en kaasstengels met vier soorten kaas (geitenkaas, Hollandse 30+, tallegio en parmezaan).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het rook allebei heerlijk toen het in de oven stond, dus ik hoop dat het net zo lekker smaakt.
:9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_204491565


Vandaag maakte ik zoetzoute Rice crispy treats uit uit één bakblik van Edd Kimber Kosmos Uitgevers Food

Bij het recept staat werk snel, tip zorg dat alles klaar staat, dat je echt een grote bak hebt voor hebt mengen en werk idd heel snel! Wel een tip gebruik witte mini marshmallows indien beschikbaar die worden wat mooier, helaas had ik alleen gekleurde en tja dat wordt wat bruin maar dat zal de smaak niet minder laten zijn
  woensdag 20 april 2022 @ 17:24:06 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204491715
Dacht eerst dat er stukjes leverworst op lagen :@ :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204558275
Mijn allergie vriendelijke versie van de oranje tompouce :)
pi_204761625
In een kookboek zag ik een leuk plaatje van rabarber plaattaart.
Gelukkig mag ik de rabarber halen uit de tuin van buren.
Vanmiddag is dit het resultaat:

Oh ja, bij gebrek aan pijnboompitten deed ik gemalen cocos.
En nam danone croissant deeg. Lokaal was er geen tante fanny deegrol.
Plaatje was mooier. Rest van de niet-rode stengels tot moes gekookt in dezelfde suiker/vanille mix.

Het plaatje was zó mooi:

pi_204761967
Lekker @AnneX vind die van jou er ook mooi uitzien hoor :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_204824658
AnneX bracht me op een idee, maar ik maakte een versie met banketbakkersroom. Was heerlijk!



[ Bericht 25% gewijzigd door Bleie op 23-05-2022 16:00:30 ]
pi_204963677
Oh, die van Bleie had ik gemist _O_

Aardbeien van de kouwe grond haal ik bij teler een dorpje verderop.
En een aangebroken pot lemon curd bracht mij via google bij het volgende recept:
https://simoneskitchen.nl(...)rtje-met-lemon-curd/

Wat ik anders deed: een rol deeg van jumbo blind bakken. En ruim drie eetlepels lemon curd (uit pot) door de custard ( uit pak) 😉 want lekker.
Laten opstijven in de koelkast. Afgedekt met folie! vanwege velvorming.
En per keer snij ik een portie en doe er dan pas aardbeien op.
Dat werd zo:


De lemon curd kan ik zo uit de pot lepelen, het moet op en er kan nog een boterham mee gesmeerd :Y)
Door de custard is ook een aanrader!
pi_204966760
Lemon curd :9~

Ik maakte laatst aardbei rabarber crumble cake
Voor 'ie de oven in ging, zag hij er uit net zoals in het recept. Hier nog zonder kruimels:

Daarna niet meer. Ik vermoed dat het komt door het gebruik van plantaardige boter ipv roomboter. Maar de smaak was er niet minder om.

pi_204967110
@Hupje aardbeien genoeg in huis en rabarber in de tuin (van de buurvrouw).
Alleen lijkt het mij zo karig met fruit op de foto’s.
Ongebakken ziet het er al vrolijk uit met het rood en groen.
In de comments lees ik dat het (natuurlijk) ook met andere vruchten kan, tot aan kersen op sap zelfs .
Ik zou er rustig 2 x zoveel aardbeien en rabarber in doen. Volgende week eens bakken.
pi_204967173
@AnneX Dat zou ik de volgende keer ook doen. Ik moest het nu hebben van de rabarber die ik kon oogsten uit eigen tuin. Die heeft geen geweldig jaar helaas :N
pi_205018747


[ Bericht 100% gewijzigd door Majoraan op 11-06-2022 03:20:38 ]
pi_205054405
Mijn kleindochter is binnenkort weer jarig en het is dus weer tijd voor mijn tweejaarlijkse amateurbakkunsten.
Ik heb na vele google studies nog steeds weinig idee welke smaken goed samen gaan.
Ik wil deze keer graag afwijken van mijn gewoonte van biscuit met slagroom + verse aardbeien vulling en trempeersiroop + aardbeilikeur.
Ik wil graag een stapel-snoeptaart van minstens 12 porties maken. Ik zal mijn idee posten en hoop dat ik door FOK! bakkers voor domme fouten behoed word of betere tips krijg, bijvoorbeeld om de taart minder zoet te maken.
Haar favoriete snoep is marshmallow, kauwgomballen, chocola en schuimblok.

Stapel snoeptaart met spek, marshmallows, schuimblok, kauwgom, tumtum, allerlei snoep etc.
Biscuit 20cm +biscuit 12,5. ( 12 + 4 porties) = 16 porties

Biscuits delen in 4 lagen > 3x vulling
Trempeer = suikersiroop (+ citroensap om de zoetigheid iets op te heffen) ( + beetje Monin aardbeiensiroop omdat dat alcoholvrij is en de fluff ook naar aardbei smaakt? )
Laag 1 = aardbeienfluff
Laag 2 = naturel fluff + bosvruchtenbavarois of banketbakkersroom?
Laag 3 = aardbeienfluff

Alles afsmeren met patides kauwgomballensmaak-boter crème.
En dan roze en gele drip (funcakes decomelts chocosmaak) eroverheen
(geel is haar huidige lievelingskleur)

Lolly’s maken van decomelts met naamletters en leeftijd + 6 flamingokaarsjes.

[ Bericht 14% gewijzigd door Majoraan op 15-06-2022 08:23:02 ]
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:26:32 #84
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205054958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:08 schreef Majoraan het volgende:
Mijn kleindochter is binnenkort weer jarig en het is dus weer tijd voor mijn tweejaarlijkse amateurbakkunsten.
Ik heb na vele google studies nog steeds weinig idee welke smaken goed samen gaan.
Ik wil deze keer graag afwijken van mijn gewoonte van biscuit met slagroom + verse aardbeien vulling en trempeersiroop + aardbeilikeur.
Ik wil graag een stapel-snoeptaart van minstens 12 porties maken. Ik zal mijn idee posten en hoop dat ik door FOK! bakkers voor domme fouten behoed word of betere tips krijg, bijvoorbeeld om de taart minder zoet te maken.
Haar favoriete snoep is marshmallow, kauwgomballen, chocola en schuimblok.

Stapel snoeptaart met spek, marshmallows, schuimblok, kauwgom, tumtum, allerlei snoep etc.
Biscuit 20cm +biscuit 12,5. ( 12 + 4 porties) = 16 porties

Biscuits delen in 4 lagen > 3x vulling
Trempeer = suikersiroop (+ citroensap om de zoetigheid iets op te heffen) ( + beetje Monin aardbeiensiroop omdat dat alcoholvrij is en de fluff ook naar aardbei smaakt? )
Laag 1 = aardbeienfluff
Laag 2 = naturel fluff + bosvruchtenbavarois of banketbakkersroom?
Laag 3 = aardbeienfluff

Alles afsmeren met patides kauwgomballensmaak-boter crème.
En dan roze en gele drip (funcakes decomelts chocosmaak) eroverheen
(geel is haar huidige lievelingskleur)

Lolly’s maken van decomelts met naamletters en leeftijd + 6 flamingokaarsjes.
Waarom trempeersiroop gebruiken, een goed biscuit heeft dat niet nodig. En ik zou de lievelingssnoep bovenop neer leggen en dan de taart vullen met banketbakkersroom of iets dergelijks, in ieder geval iets minder heftige (zoete) smaken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205058807
Oeh, al dit lekkers :9 :9
Ik ben op dieet, dus bakken staat hier helaas op een laag pitje. Maar heb wel leuke plaatjes die ik kan delen. Het smaakt altijd heerlijk, maar in decoreren ben ik niet zo goed. :P


Kikatcheesecake naar het recept van Kookmutsjes


Weet niet meer precies wat dit was :D


Zuivelvrije donuts


Een vegan mokkataart




Een verjaardagstaart




Vegan baklava :9 hier hoorde geluid bij. ;)


En een taartje voor een homemade cake smash :)
Protège moi de mes désirs.
pi_205058931
Niet zo klagen over je decoratie kunsten @arvensis Het ziet er heerlijk uit!
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:32:36 #87
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205058947
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:15 schreef arvensis het volgende:
Oeh, al dit lekkers :9 :9
Ik ben op dieet, dus bakken staat hier helaas op een laag pitje. Maar heb wel leuke plaatjes die ik kan delen. Het smaakt altijd heerlijk, maar in decoreren ben ik niet zo goed. :P

[ afbeelding ]
Kikatcheesecake naar het recept van Kookmutsjes

[ afbeelding ]
Weet niet meer precies wat dit was :D

[ afbeelding ]
Zuivelvrije donuts

[ afbeelding ]
Een vegan mokkataart

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een verjaardagstaart

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Vegan baklava :9 hier hoorde geluid bij. ;)

[ afbeelding ]
En een taartje voor een homemade cake smash :)
Heb je een recept van de baklava? Verschil voor vegan zit m in de boter denk ik of niet?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205059006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:32 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Heb je een recept van de baklava? Verschil voor vegan zit m in de boter denk ik of niet?
Zeker! En klopt inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk ook zeker het fimpje ter beeldvorming.

[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 15-06-2022 18:53:59 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_205070652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:26 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Waarom trempeersiroop gebruiken, een goed biscuit heeft dat niet nodig. En ik zou de lievelingssnoep bovenop neer leggen en dan de taart vullen met banketbakkersroom of iets dergelijks, in ieder geval iets minder heftige (zoete) smaken.
Ja, ik ga de taart sowieso rijk decoreren met snoep.
Ik trempeer altijd de biscuits, omdat Cees Holtkamp en Rutger dat ook doen. Om de biscuit malser te maken., ik dacht daarom dat dat zo hoorde.

Ik blijf voorlopig nog even eigenwijs en wil toch graag de kauwgomballensmaak botercrème en/ of aardbeienfluff gebruiken. Misschien voor de zekerheid een klein proeftaartje maken..

En dan iets met citroen? past citroen overal bij en kun je aan al wat te zoet is gewoon wat citroensap of frambozen toevoegen? of werkt dat niet zo. ?

Of wat zure matten tussen het snoep :D
pi_205070990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 02:08 schreef Majoraan het volgende:
Mijn kleindochter is binnenkort weer jarig en het is dus weer tijd voor mijn tweejaarlijkse amateurbakkunsten.
Ik heb na vele google studies nog steeds weinig idee welke smaken goed samen gaan.
Ik wil deze keer graag afwijken van mijn gewoonte van biscuit met slagroom + verse aardbeien vulling en trempeersiroop + aardbeilikeur.
Ik wil graag een stapel-snoeptaart van minstens 12 porties maken. Ik zal mijn idee posten en hoop dat ik door FOK! bakkers voor domme fouten behoed word of betere tips krijg, bijvoorbeeld om de taart minder zoet te maken.
Haar favoriete snoep is marshmallow, kauwgomballen, chocola en schuimblok.

Stapel snoeptaart met spek, marshmallows, schuimblok, kauwgom, tumtum, allerlei snoep etc.
Biscuit 20cm +biscuit 12,5. ( 12 + 4 porties) = 16 porties

Biscuits delen in 4 lagen > 3x vulling
Trempeer = suikersiroop (+ citroensap om de zoetigheid iets op te heffen) ( + beetje Monin aardbeiensiroop omdat dat alcoholvrij is en de fluff ook naar aardbei smaakt? )
Laag 1 = aardbeienfluff
Laag 2 = naturel fluff + bosvruchtenbavarois of banketbakkersroom?
Laag 3 = aardbeienfluff

Alles afsmeren met patides kauwgomballensmaak-boter crème.
En dan roze en gele drip (funcakes decomelts chocosmaak) eroverheen
(geel is haar huidige lievelingskleur)

Lolly’s maken van decomelts met naamletters en leeftijd + 6 flamingokaarsjes.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:04 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ja, ik ga de taart sowieso rijk decoreren met snoep.
Ik trempeer altijd de biscuits, omdat Cees Holtkamp en Rutger dat ook doen. Om de biscuit malser te maken., ik dacht daarom dat dat zo hoorde.

Ik blijf voorlopig nog even eigenwijs en wil toch graag de kauwgomballensmaak botercrème en/ of aardbeienfluff gebruiken. Misschien voor de zekerheid een klein proeftaartje maken..

En dan iets met citroen? past citroen overal bij en kun je aan al wat te zoet is gewoon wat citroensap of frambozen toevoegen? of werkt dat niet zo. ?

Of wat zure matten tussen het snoep :D


Als ik een proeftaartje maak wordt dat in mijn nieuwe 12,5 cm bakpan om te zien hoelang de baktijd moet zijn. (Ik heb nog nooit zo’n kleine gebruikt, ben meer van dik hout zaagt men planken…) dat taartje in 4 punten snijden en verschillende combinaties vulling gebruiken.

Dat betekent dus dat ik o.a. een klein beetje zelfgemaakte boter crème, een klein beetje zelfgemaakte bosvruchtenbavarois, een klein beetje zelfgemaakte banketbakkersroom moet maken. Dat lijkt me heel lastig en verspillend.

Kan ik ruime porties maken en het teveel invriezen, om dan eventueel later in de echte taart of andere projecten te gebruiken? Of is de structuur of smaak dan minder lekker?

En mijn verse citroensap vraag blijft staan, past het bij alle smaken?
pi_205071377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 00:07 schreef Majoraan het volgende:
Kan ik ruime porties maken en het teveel invriezen, om dan eventueel later in de echte taart of andere projecten te gebruiken? Of is de structuur of smaak dan minder lekker?
Je maakt er een heel project van, zeg. Invriezen kan wel, maar vers is toch het lekkerst. Voor een volgende keer: ik zou gewoon tussendoor wat vaker bakken, zodat je wat smaken kunt uitproberen. Ik doe voor een verjaardagstaart altijd maar wat eerder goed bevallen is. Of ik neem een nieuw recept en houd me daar (ongeveer) aan.
pi_205089580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 06:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je maakt er een heel project van, zeg. Invriezen kan wel, maar vers is toch het lekkerst. Voor een volgende keer: ik zou gewoon tussendoor wat vaker bakken, zodat je wat smaken kunt uitproberen. Ik doe voor een verjaardagstaart altijd maar wat eerder goed bevallen is. Of ik neem een nieuw recept en houd me daar (ongeveer) aan.
Ik begrijp wat je zegt Hupje, altijd wat eerder goed bevallen is. Ik maak altijd biscuit met trempeer suikersiroop + aardbeienlikeur of rum. Vulling slagroom/ mascarpone + aardbeien. En iedereen vind het heerlijk, als het niet beleefdheid is :P Maar ik voel me zo'n one trick pony en zou zo graag eens iets anders dat net zo lekker is maken.
Ik bak nagenoeg alleen (en pas sinds 3 jaar) Moederdag taart, Vaderdag taart, en verjaardagtaarten.
Ik zou idd tussendoor meer moeten bakken, maar het is niet dat ik echt van bakken hou. Ik hou van 2 x per jaar een "mooie" verjaardagstaart voor mijn kleinkinderen maken. Uiterlijk is het heel verschillend, maar van binnen altijd hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 19-06-2022 02:47:20 ]
pi_205089590
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 02:18 schreef Majoraan het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt Hupje, altijd wat eerder goed bevallen is. Ik maak altijd biscuit met trempeer suikersiroop + aardbeienlikeur of rum. Vulling slagroom/ mascarpone + aardbeien. En iedereen vind het heerlijk, als het niet beleefdheid is :P Maar ik voel me zo'n one trick pony en zou zo graag eens iets anders dat net zo lekker is maken.
Ik bak nagenoeg alleen (en pas sinds 3 jaar) Moederdag taart, Vaderdag taart, en verjaardagtaarten.
Ik zou idd tussendoor meer moeten bakken, maar het is niet dat ik echt van bakken hou. Ik hou van 2 x per jaar een "mooie" verjaardagstaart voor mijn kleinkinderen maken. Uiterlijk is het heel verschillend, maar vanbinnen altijd hetzelfde.
Ik heb vandaag de hele dag in de keuken gestaan en tig afwassen gedaan om alleen "cees holtkamp fraisier" te maken voor Vaderdag en een klein kutproeftaartje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Majoraan op 19-06-2022 03:04:48 ]
pi_205091818
@arvensis zijn het voorbeeelden op de plaatjes? Of heb je dat allemaal zelf gebakken?
Indien het laatste: _O_ i.c.m. ‘Op dieet zijn’.

@Hupje het rabarber aardbei ding staat in de oven.

@Majoraan eigenlijk is bakken minder werk dan die stomme handafwas. -O-
*kijkt naar aanrecht. }:|
  zondag 19 juni 2022 @ 14:18:44 #95
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205091929
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:03 schreef AnneX het volgende:
@:arvensis zijn het voorbeeelden op de plaatjes? Of heb je dat allemaal zelf gebakken?
Indien het laatste: _O_ i.c.m. ‘Op dieet zijn’.
:D
Die heb ik zelf gebakken voordat ik op dieet ging, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_205092231
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:18 schreef arvensis het volgende:

[..]
:D
Die heb ik zelf gebakken voordat ik op dieet ging, haha.
Wat prachtige werken zeg 👍🏼

Goed. Rabarber ( uit de buurtuin) met aardbeien ( van de teler) volgens recept https://www.laurasbakery.nl/rabarber-aardbei-crumble-cake/
Het is smakelijk. En met wassen en snijden van fruit vond ik het veel werk. Plus de afwas.🤪

De gebruikte springvorm is 25 cm. Hij stond 110’ in de oven. Met zelfde hoeveelheden als in recept.
Met dubbele hoeveelheid aardbeien en ook van rabarber. Het zakje bakpoeder ging leeg = 3 theelepels.
Geen zure room in huis—> werd yoghurt 150 gram.
De rabarberstukjes van 1 cm nog eens in vieren, zie foto. De aardbeien in vieren.
De rabarber proef je, zie je niet (meer) . Jammer dat de aardbeien grauwig van kleur worden.
Rabarbertijd is voorbij. Volgende keer weer aardbeien met lemon curd.

https://www.laurasbakery.nl/rabarber-aardbei-crumble-cake/







Hé, i.p.v. een vork oid: zie de handige Danish Whisk https://www.seriouseats.com/danish-dough-whisk-brodpisker
pi_205116152
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 15:12 schreef AnneX het volgende:
Danish Whisk
Bedankt voor de Danish Whisk tip. Heb hem zojuist besteld bij Amazon,
Ik hoop dat ie me helpt bij recepten waar ik nooit aan begon vanwege geen kracht en snel kramp in mijn handen.
pi_205158593
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 06:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je maakt er een heel project van, zeg. Invriezen kan wel, maar vers is toch het lekkerst. Voor een volgende keer: ik zou gewoon tussendoor wat vaker bakken, zodat je wat smaken kunt uitproberen. Ik doe voor een verjaardagstaart altijd maar wat eerder goed bevallen is. Of ik neem een nieuw recept en houd me daar (ongeveer) aan.
Update van mijn project... Op Vaderdag mijn mini fluff / kauwgomballensmaak proeftaartje gepresenteerd. reacties : smaakt wel oké , maar wat je eerder maakte was veel lekkerder. Je hebt dus gelijk dat ik beter kan vasthouden aan veilig.

Nu zit ik dus in mijn maag met 2 en half potten fluff. In de google recensies was het geweldig en Amerikanen smeren het heerlijke goedje overal op. Boterham met pindakaas + fluff, toetjes, taart met fluff. Maar hé, die Amerikanen.
Mijn ervaring is dat als je een theelepeltje proeft is het oke. Als je het op biscuit doet en dan probeert uit te smeren is het een doffe ellende. een gedeelte van je biscuit laat los en komt mee. Hoe meer je probeert te smeren, hoe erger het wordt. Ongeveer zoals wat gebeurd als je roomboter direct uit de koelkast op je verse boterham wil smeren. En als het dan nog bijzonder lekker was... :@

Vanmiddag als proef cakejes met banketbakkersroom gemaakt, omdat ik dat hier voorbij zag komen. Room niet zelf gemaakt maar uit pakje (de molen), vanwege goede recensies en omdat ik er anders zooo lang mee bezig ben en het zoveel geld kost, o.a. een vanillestokje. Sommigen vonden het lekker, maar ik vond het zo vies.
Alweer een les om je te houden aan wat wel werkte.

Maar als ik HHB of Great Brittain bake off zie, en dan al die commentaren hoor over heerlijke smaken en combinaties;... Dat zou ik ook graag willen kunnen, heerlijke smaken.

Maar goed, mijn flufflaag / kauwgombalbotercreme taartje was geen succes en het (goede) advies was om me bij het vertrouwde te houden, ik wil nog 1x eigenwijs zijn. En een proeftaartje maken met de kauwgomballensmaak door de biscuit..

Hoe zit het met citroen, past dat overal bij? Als iets te zoet is, kun je dan citroensap toevoegen?
pi_205212278
Op je laatste vraag weet ik geen antwoord. Doe eens een drupje bij een theelepel fluf en laat door Iemand anders proeven.

Goh, simpel de appels verwerken. Verbrand o|O





En zo simpel: https://www.howsweeteats.(...)ar-apple-puff-pasty/
Afijn, nu staat een pot caramelsaus af te koelen. https://www.thepioneerwom(...)/easy-caramel-sauce/
Met melk en room.
Vraag: hoe lang blijft dat goed? Wie weet…
  zondag 3 juli 2022 @ 21:04:03 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205228079
Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken, met fatsoenlijke oven! Ik ben mijn liefde voor koken en bakken aan het herontdekken. Dus nu sta ik elke zondag te bakken :D .

Twee weken geleden maakte ik een cheesecake. Afgelopen week iets wat tussen chocoladetaart en koek in zat. Gesmolten witte chocola overheen gegoten en verse frambozen erin gelegd. Was mooi en lekker (en machtig!).

Vandaag een cakeroll gemaakt met botercrème. Door de crème gezeefde framboos gespateld:





Was lekker :@
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')