abonnement Unibet Coolblue
pi_202609143


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202609144

Uit de opening statements van Thompson en Cheney:
quote:
Thompson:

"This week, I expect that roughly a dozen key witnesses will provide testimony on the record in our investigation. We'll hear from many more informally as we continue to gather facts about the violence of January 6th and its causes.

"That should put us well north of the 300 mark in terms of witnesses who have given us information. Add to that more than 30,000 records, and nearly 250 substantive tips on our tip line--and anyone listening at home tonight, if you have any information you want to share with us, you can find our tip line on the Select Committee's website: January6th.house.gov.

"The Court of Appeals here in Washington has ruled, quickly, in our favor regarding the Select Committee's work to uncover relevant information. And day to day, we're getting a clearer picture of what happened, who was involved, who paid for it, and where the money went.

"So I'm pleased to report we're making swift progress. And before too long, our findings will be out in the open. We will have public hearings. We will tell this story to the American people. But we won't do it piecemeal. We'll do it when we can tell the story all at once, from start to finish, not leave anyone guessing and not allowing it to fade into the memories of last week's news. This story is too important. The stakes are too high. We have to do this job right.

"And that means we have to address the handful of outliers soberly and appropriately. That's why we're here this evening.
twitter

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 35% gewijzigd door Kijkertje op 14-12-2021 04:51:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202609325
Dju. Hurry up and keep them going. 🇺🇸
pi_202609368
Deze dan, allemaal onder het mom van 'integere' verkiezingen :')

twitter

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 14-12-2021 06:52:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:44:15 #5
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_202610097
twitter


Hetzelfde met de Fox News Crew. Wat zullen ze Trump zelf dan wel niet gestuurd hebben? Wat een schaamtelijke collectieve verlegenheid...toch een flinke slag aan de kaak voor MAGA.

Ik zou graag het gezicht van Trump gezien hebben toen hij dit allemaal hoorde.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:20 #6
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202610294
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 05:51 schreef AnneX het volgende:
Dju. Hurry up and keep them going. 🇺🇸
Ze moeten inderdaad geen momentum verliezen. De waarheid moet boven water komen. Zonder tijdrekken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:23:36 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202610393
De vraag is; Op welke manier was Trump betrokken bij dit alles? Zat hij apathisch in het witte huis en liet hij Meadows al het vuile werk doen of gaf hij hem directe instructies?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:24 #8
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202610474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]

Hetzelfde met de Fox News Crew. Wat zullen ze Trump zelf dan wel niet gestuurd hebben? Wat een schaamtelijke collectieve verlegenheid...toch een flinke slag aan de kaak voor MAGA.

Ik zou graag het gezicht van Trump gezien hebben toen hij dit allemaal hoorde.
Wat betreft de Fox news crew, vind ik het wet verdacht dat uitgerekend een duidelijk partijdig nieuwsagentschap zomaar invloed mag en kan uitoefenen op een op dat moment zittende president. Dit is iets wat ik al eerder heb aangegeven hier; Mag een mediabedrijf zomaar meeregeren? Niemand heeft op ze gestemd!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202610744
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 05:51 schreef AnneX het volgende:
Dju. Hurry up and keep them going. 🇺🇸
Ze hebben tot volgend jaar, want dan winnt de GOP de senaat weer aan komt er een subiet einde aan alles. Ik snap werkelijk niet dat de GOP niet in staat is om zich los te wrikken van de diepe corruptie en anti-democratische teringzooi waar ze mee bezig zijn. Zo verschrikkelijk nihilistisch. Als de dood dat hun geldkraantje dichtgaat omdat ze niet meer verkozen worden door de gebrainwashte MAGA cult.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:15:20 #10
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_202612431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Wat betreft de Fox news crew, vind ik het wet verdacht dat uitgerekend een duidelijk partijdig nieuwsagentschap zomaar invloed mag en kan uitoefenen op een op dat moment zittende president. Dit is iets wat ik al eerder heb aangegeven hier; Mag een mediabedrijf zomaar meeregeren? Niemand heeft op ze gestemd!
Ik denk niet dat het illegaal is wat ze hebben gedaan maar wel uiterst onverantwoord en onethisch. Maar dat is ook eigenlijk het dagelijkse businessmodel van de hele Big Lie en de MAGA-Movement.

En ik denk dat ze bij Fox beter doorhadden dat het hele MAGA-circus aan het wankelen zou worden gebracht door die horde gekken in het Capitool, dan dat Trump dat zelf doorhad. Dat ze daarom in paniek waren. Dit soort schandalen kan het einde betekenen van de hele autocratische beweging.

Nu begint langzaam iedereen de consequenties te voelen van die dag. Ik zie de dag steeds dichterbij komen dat de boel implodeert bij de GOP.

Trump gaat geheid gekke dingen doen de komende tijd. Er gaat nog veel meer infighting komen zoals MTG/Boebert vs Mace en Roger Stone vs DeSantis.
De Dems hoeven de lonten alleen maar aan te steken. Door bv deze bevindingen van het committee.

2 dingen zeker in het leven...je gaat de pijp uit en Everything Trump Touches Dies.

[ Bericht 2% gewijzigd door GarlandBriggs op 14-12-2021 12:18:31 (.) ]
pi_202612901
@GarlandBriggs dan hou ik my fingers crossed.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:53:31 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202615635
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:15 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het illegaal is wat ze hebben gedaan maar wel uiterst onverantwoord en onethisch. Maar dat is ook eigenlijk het dagelijkse businessmodel van de hele Big Lie en de MAGA-Movement.

En ik denk dat ze bij Fox beter doorhadden dat het hele MAGA-circus aan het wankelen zou worden gebracht door die horde gekken in het Capitool, dan dat Trump dat zelf doorhad. Dat ze daarom in paniek waren. Dit soort schandalen kan het einde betekenen van de hele autocratische beweging.

Nu begint langzaam iedereen de consequenties te voelen van die dag. Ik zie de dag steeds dichterbij komen dat de boel implodeert bij de GOP.

Trump gaat geheid gekke dingen doen de komende tijd. Er gaat nog veel meer infighting komen zoals MTG/Boebert vs Mace en Roger Stone vs DeSantis.
De Dems hoeven de lonten alleen maar aan te steken. Door bv deze bevindingen van het committee.

2 dingen zeker in het leven...je gaat de pijp uit en Everything Trump Touches Dies.
Het zal niet direct sterven of worden gecanceld. Maar er zal vast en zeker verantwoordelijkheid worden geeist. En Fox news zal zich niet kunnen onttrekken aan eventuele gevolgen. Net als de politici. En daar gaat het nu om: cheques and balances. Niemand komt daar onderuit. Ook niet het almachtige Fox netwerk. Of top politici.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 16:40:13 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202616201
twitter


Nog een paar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 16:41:23 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202616214
twitter


Dat is de AG van DC.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:14:16 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_202616801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Nog een paar.
Zijn die berichten na de "We love you, you are special" speech?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 14 december 2021 @ 17:26:06 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_202616995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is de AG van DC.
Dat is wel interessant, ik heb nog niet echt iets strafbaars gezien, maar misschien staat er iets in de teksts wat rechtstreeks doorverwezen is?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 17:45:36 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202617254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:26 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is wel interessant, ik heb nog niet echt iets strafbaars gezien, maar misschien staat er iets in de teksts wat rechtstreeks doorverwezen is?
Ik heb aardig wat strafbare dingen gezien mbt 6/1.

Hier is de link:

https://www.c-span.org/vi(...)olds-news-conference
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 18:19:42 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202617711
twitter


Lijkt me niet onterecht. Hebben die lui slechts opdrachten van anderen uitgevoerd moeten ze dat maar zeggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:27:01 #19
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202617809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Lijkt me niet onterecht. Hebben die lui slechts opdrachten van anderen uitgevoerd moeten ze dat maar zeggen.
Wat Racine doet is eigenlijk niet wereldschokkend, ik denk dat Merrick Garland een grotere impsct gaat hebben als die wat gaat ondernemen. 1 .. 2 .. 3 ...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 18:47:27 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202618108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 18:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Wat Racine doet is eigenlijk niet wereldschokkend, ik denk dat Merrick Garland een grotere impsct gaat hebben als die wat gaat ondernemen. 1 .. 2 .. 3 ...
Het voordeel is dat bij een civiele zaak de bewijslast minder streng is. Dat zal wel wat mensen overhalen om een deal te sluiten. Ik weet niet hoeveel PB's en OK's zin hebben om hun hele leven in het armenhuis te zitten alleen om wat miljonairs te beschermen. Dat kan dan in andere zaken gevolgen hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:07:35 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_202620510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb aardig wat strafbare dingen gezien mbt 6/1.

Hier is de link:

https://www.c-span.org/vi(...)olds-news-conference
Ah ja natuurlijk, niet recent bedoel ik, maar goed elf maanden na dato kun je natuurlijk nog wel een persconferentie voor een civiele zaak voor een schadevergoeding beleggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202623218
Reactie McConnell:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 22:51:34 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202623631
twitter


Interesting. Ik denk dat die lui niet voor niets zulke dingen vertellen. Ik denk ook niet dat het gelekt wordt zonder reden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202624003
*This is a REALLY, REALLY big deal*

Die heb ik vaker gehoord
pi_202624138
Vandaag gehoord zonder beroep te doen op EP en was aanwezig in de Oval Office op 6 jan:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 23:22:12 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202624228
twitter


twitter


Vloeroppervlak is best wat waard in Manhattan, of niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202624539
twitter

En ineens hebben Manchin en Sinema geen probleem met een uitzondering maken op de filibuster :')

Rachel Maddow

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202624963
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 00:39:57 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202625108
Wat een ondankbare RINO. Voor wat hoort wat, toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 00:55:57 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202625192
Ik denk dat Meadows helemaal gek wordt.

twitter


Kom op kerel, het is over. Sluit een deal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 01:18:07 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202625323
twitter


Oh, men mag niet eens weten met wie hij belde of wie hem belde. Da's privé. Dat is wel een goede om vast te zetten in jurisprudentie. Ik kan me voorstellen dat andere mensen die ook niets te verbergen hebben dat ook graag willen. Wat zeg ik, zelfs georganiseerde misdaad heeft recht op privacy!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202625327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 00:55 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat Meadows helemaal gek wordt.

[ twitter ]

Kom op kerel, het is over. Sluit een deal.
De beelden:

twitter

twitter

Die lawmakers waarvan ze de namen nog niet bekend willen maken zijn daar ook gewoon aanwezig :P

twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 15-12-2021 01:24:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 01:31:35 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202625384
Ik ben benieuwd of Fox de openbare hoorzittingen gaat uitzenden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202625573
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
En ineens hebben Manchin en Sinema geen probleem met een uitzondering maken op de filibuster :')

Rachel Maddow

Speech van Sen. Warnock die nav het negeren van de filibuster bij het verhogen van de debt ceiling vandaag (terecht) aandringt om dan ook hetzelfde te doen met de Votings Right Act. Lijkt me idd minstens zo belangrijk :Y

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202625627
Er is gestemd:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 15 december 2021 @ 08:15:31 #36
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202626145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 01:31 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of Fox de openbare hoorzittingen gaat uitzenden.
Ja. Maar niet na een stevige knip-en plakbeurt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202626910
Die stemverhoudingen 😳
pi_202628620
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef AnneX het volgende:
Die stemverhoudingen 😳
Van de republikeinen stemden alleen Cheney en Kinzinger dus voor de motie.
Die anderen (op 3 niet-stemmers na) willen het verhaal van Meadows in de doofpot stoppen.
pi_202628718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Van de republikeinen stemden alleen Cheney en Kinzinger dus voor de motie.
Die anderen (op 3 niet-stemmers na) willen het verhaal van Meadows in de doofpot stoppen.
En men denkt oprecht - sic - dat het lukt. 🇺🇸
pi_202630734
quote:
Een 53-jarige Trump- en QAnon-aanhanger is in de Verenigde Staten veroordeeld tot een gevangenisstraf van 28 maanden, omdat hij de Democratische voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi met de dood heeft bedreigd. Zijn eigen moeder gaf hem aan bij de FBI. De man wilde op 6 januari ook meedoen met de terreuraanslag op het Capitool, maar kwam te laat.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)oor-bedreigen-pelosi
pi_202631381
Zou het kunnen dat Meadows die powerpointbijlage vergeten was? Vergeten dat het nog steeds in een email-bestand zit ?
En toen hoorde hij dat de 6 jan commissie het gevonden had, hij bang werd daarover doorgezaagd te worden door de commissie.
Voor mij was het een staatsgreepplan. Maar is hij ook juridisch te vervolgen voor dit plan rond te mailen?
Is het plan besproken met Trump? Werd het opzij gelegd, of werd het in het verlengde van een signaal van Pence gezet. Die zou moeten verklaren dat stemuitslagen in bepaalde staten ongeldig waren en dat Biden niet de winnaar is. De pleuris breekt uit, het land zit in een constitutionele crisis en Trump " redt" door bekend te maken dat China had gefraudeerd en roept de noodtoestand uit... en dan niet op te stappen voor Biden.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 16:11:57 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202632496
Het was wel duidelijk bedoeld als staatsgreep. Wat zou de intentie van dit bericht anders zijn geweest?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 16:46:12 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202632895
Aardig draadje over Eastman's poging de telefoonlogs in de doofpot te te houden.

twitter


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202633660
Voor wat het waard is…
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 17:53:27 #45
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202633964
Het wordt nog een weekje smullen van republikeinen in paniek en FOX-figuren over de zeik. De commissie gaat ze een weekje laten sudderen en ze in alle kleuren van de regenboogvlag laten poepen. Verstandige move, eens kijken wie als eerste de zenuwen niet meer in bedwang heeft. Ook omdat McConnell heeft aangegeven dat hij niemand gaat verdedigen. (Misschien is dat payback voor alle aanvallen op zijn persoon door trumpisten.)

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 december 2021 @ 18:16:32 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202634375
Mocht iemand zin hebben om te lezen over wéér een andere zaak tegen Trump:

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 december 2021 @ 20:49:35 #47
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202637844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:53 schreef Ulx het volgende:
Het wordt nog een weekje smullen van republikeinen in paniek en FOX-figuren over de zeik. De commissie gaat ze een weekje laten sudderen en ze in alle kleuren van de regenboogvlag laten poepen. Verstandige move, eens kijken wie als eerste de zenuwen niet meer in bedwang heeft. Ook omdat McConnell heeft aangegeven dat hij niemand gaat verdedigen. (Misschien is dat payback voor alle aanvallen op zijn persoon door trumpisten.)

[ twitter ]
Hij zit eigenlijk al sinds midden january op deze kans te wachten. McConnell is zoals altijd een sluwe berekenende gluiperd, die deze kans wil gebruiken om een groot deel van de GOP die uit zijn beheer is gevallen terug te krijgen. Dat is zijn plan, maar met hoeveel republikeinen hij de komende midterms ingaat is de vraag. Tegen die tijd kan de GOP best wel opgesplits zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202639255
Wat een verrassing. 😉
twitter
pi_202639256
twitter

Plus een lang artikel in de Rolling Stone, zonder betaalmuur. Volgende week getuigen, maar hun fantastische vroegere vrienden zien hen liefst voor die tijd in een lijkenzak.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:38:49 #50
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202641552
Ivanka Trump zal snel een dagvaarding aan de broek krijgen, wat ik je brom.

Mwt dank aan Lindsey Graham die op 6 januari maar al te vaak contact met haar heeft gehad.

[ Bericht 21% gewijzigd door klappernootopreis op 16-12-2021 00:11:15 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202641597
Nou, dat schiet niet op. Wie had het over ‘momentum’?

twitter
  woensdag 15 december 2021 @ 23:45:58 #52
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202641662
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:42 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat schiet niet op. Wie had het over ‘momentum’?

[ twitter ]
:D guilty, maar niet zo erg als jeweetwel..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 16 december 2021 @ 00:03:20 #53
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_202641922
twitter


Oeh! Moet de Freedom Caucus alvast een reddingsvest aantrekken? Of valt er binnenkort niks meer te redden...?
  donderdag 16 december 2021 @ 00:16:44 #54
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202641985
Jim Jordan mag ook komen opdraven binnenkort
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 00:26:40 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202642017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 00:16 schreef klappernootopreis het volgende:
Jim Jordan mag ook komen opdraven binnenkort
Dat kan best leuk worden.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 16 december 2021 @ 00:54:04 #56
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202642098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Van de republikeinen stemden alleen Cheney en Kinzinger dus voor de motie.
Die anderen (op 3 niet-stemmers na) willen het verhaal van Meadows in de doofpot stoppen.
Ze weten wat er gebeurt wanneer de echte waarheid boven tafel komt. Een voorproefje daarvan zagen we net op fox news network waar Hannity op live tv werd aangevallen door Geraldo Rivera
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 01:55:55 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202642221
twitter



"And here are our Republican comrades proudly plowing the fields on the collective farms in honour of the Great Leader, Comrade-One, Trumplin."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202642307
twitter

Goed punt dat is wat ze doorgaans graag doen als de waarheid verdoezeld moet worden :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202642310
Ook uit de Freedom Caucus:

twitter


[ Bericht 34% gewijzigd door Kijkertje op 16-12-2021 05:23:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 12:22:10 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202645450
Nou moe? Hoe onverwacht.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 16 december 2021 @ 14:50:37 #61
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202647884
Eigenlijk zouden we een shit hits the fan smilie moeten toevoegen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202648402
^p^ Zoiets?

Shit is er genoeg. Nu de fan ofwel Justice laten draaien. :lijstje:
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 19:50:37 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202652689
twitter


Dat is niet onterecht. Het lijkt op machtsmisbruik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 21:15:08 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202654882
twitter


Men kan natuurlijk nog steeds de boel door middel van vraagstelling sturen. En constant weigeren te antwoorden kan dan voor andere coupplegers weer problematisch worden. We zullen zien.

Verder:

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202655337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Men kan natuurlijk nog steeds de boel door middel van vraagstelling sturen. En constant weigeren te antwoorden kan dan voor andere coupplegers weer problematisch worden. We zullen zien.

Verder:

Hij heeft toch een pardon gekregen van TFG? Als ze vragen stellen over de zaken waarvoor dat pardon geldt, kan hij zich dan ook op dat 5e amendement beroepen?
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 21:44:18 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202655515
Goeie. Niet aan gedacht. Over die zaken kan hij volgens mij zich inderdaad niet beroepen op zwijgrecht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 december 2021 @ 21:55:00 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202655839
AT&T gaat meewerken aan de subpoena's. Dan moeten de congresleden die dat niet willen dus naar de rechter stappen om de subpoena van het congres aan te vechten. Popcorntime.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202658902
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202659193
Biden's 'slappe' aanpak:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202660352
De P.R.machine van het witte huis draait overuren met positieve berichten.
Nu nog de resultaten.
En het tij zit ongelooflijk tegen met die stomme corona en niet-gevaccineerde rep’s.
Dwarsliggers uit overtuiging.
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:24:58 #72
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_202661310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Als ze nu elke keer als ze anderen communist noemen dit om de oren zouden krijgen….
Ik kan hier een hele middag naar kijken. Raskin is echt een held.

Het schijnt dat MTG direct het woord "Lionize" heeft gegoogled en dat toen dat legendarische nummer van The Eagles te horen was in de kamer...
  vrijdag 17 december 2021 @ 19:01:49 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202667986
Een heel jaar Twitter samengevat in 10 minuten. ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202669819
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2021 02:13 schreef Kijkertje het volgende:
Biden's 'slappe' aanpak:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
twitter

BBB Is niet populair bij de bevolking, en dat is natuurlijk zeer begrijpelijk gezien de inflatie.
pi_202672726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ twitter ]
BBB Is niet populair bij de bevolking, en dat is natuurlijk zeer begrijpelijk gezien de inflatie.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202674213
Intussen heeft MAGAworld ondanks flinke ronkende teksten slechts twee kandidaat senatoren zo gek gekregen zich tegen verder leiderschap van Mitch McConnell uit te spreken. Geen enkele zittende GOP senator wilde de huidige minority leader aanvallen. Ook die wachten blijkbaar af

https://www.politico.com/(...)ust-mcconnell-525207
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 december 2021 @ 02:13:12 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202676115
twitter


De RNC zal de rekening wel krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202676290
Vooruit…ook even lachen, om de comments onder de tweet. :D
Oa. De ‘prop’, de kleding en de mobiel.

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 december 2021 @ 16:04:19 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202684165
Per ongeluk of mocht de neger gewoon niet mee?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202686305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ twitter ]
BBB Is niet populair bij de bevolking, en dat is natuurlijk zeer begrijpelijk gezien de inflatie.
Dat is niet te concluderen uit je tekst. Het is niet populaire onder de (ingeschreven) independent voters. Dit is volgens deze wiki 30% van het electoraat.


Los van het feit dat Rasmussen de enige 'onafhankelijke' pol was die trump een meerderheid in de popular vote poolde (dus een zeer geliefd poolstation onder de alt right).
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 december 2021 @ 20:33:05 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202690365
Moet men inderdaad vrouwen en homo's verwijderen voordat men een landoorlog in China start, met de alfamannen als eerste uit de loopgraven?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202692740
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat is niet te concluderen uit je tekst. Het is niet populaire onder de (ingeschreven) independent voters. Dit is volgens deze wiki 30% van het electoraat.

Los van het feit dat Rasmussen de enige 'onafhankelijke' pol was die trump een meerderheid in de popular vote poolde (dus een zeer geliefd poolstation onder de alt right).
Daarnaast is de hele BBB Act sws moeilijk te pollen omdat de meeste mensen geen idee hebben waar het voor staat maar wel worden doodgegooid met wat het zal gaan kosten waar dan bovendien niet bij wordt verteld dat dat bedrag over tien jaar verdeeld wordt en een groot deel wordt betaald door de superrijken meer te lalen betalen waarvan de meesten in de praktijk nu nagenoeg niets betalen door slimme trucjes.

Als je naar de afzonderlijke investeringen (over de tien jaar verdeeld) vraagt is een grote meerderheid gewoon voor:

twitter


En tja vraag je naar steun voor de BBB Act die $1.75 T kost liggen de uitslagen natuurlijk heel anders. Er ligt dudelijk nog een taak voor de Democraten om de boodschap duidelijker over te brengen :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 18-12-2021 22:41:09 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 december 2021 @ 22:54:13 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202694056
twitter


Paniek in de tent bij Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 02:04:06 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202696954
twitter


Dat zou de rant hierboven kunnen verklaren. Ik ben benieuwd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202697184
twitter


Eerst zien dan geloven!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202697221

Mo Brooks (met kogelvrij vest op 6 jan.) wast zijn handen nu in onschuld:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202698598
twitter

Door « toeristen » gemaakte impressies van 6 januari. (Wel gecensureerd, denk ik. Maar ik heb ze niet allemaal bekeken)

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 19-12-2021 11:56:50 ]
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 16:08:33 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202703493
Manchin is een nee op BBB.

Wat een schoft..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202704178
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef Ulx het volgende:
Manchin is een nee op BBB.

Wat een schoft..
En die hoeft niet voor herverkiezing? Net als Sinnema?
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 16:49:40 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202704512
Maserati Manchin wordt nu hopelijk gedwongen om voor elke individueel voorstel uit BBB te stemmen. Laat hem maar NAY doen tegen lagere medicijnenprijzen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 16:55:32 #91
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202704618
Oh nee, filibuster. Dan komt het niet in stemming.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202705725
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 16:08 schreef Ulx het volgende:
Manchin is een nee op BBB.

Wat een schoft..
Een schoft nog wel, toe maar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202705869
quote:
11s.gif Op zondag 19 december 2021 17:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een schoft nog wel, toe maar.
Opkomen voor de belangen van je eigen kiezers maakt je blijkbaar een schoft, bijzonder weer.
pi_202706049
twitter
En verder Big Pharma.
Ongetwijfeld veel medicijngebruikers in West Virginia.

[ Bericht 44% gewijzigd door AnneX op 19-12-2021 20:48:37 ]
pi_202706240
quote:
DeSantis Introduces Bill Banning Critical Race Theory in Public Schools, Private Company Staff Trainings

Republican Florida Governor Ron DeSantis introduced a bill Wednesday that would prohibit any state funding of public schools that teach critical race theory as well as ban private companies from nesting the racialized framework in staff trainings.

Coined the Stop the Wrongs to Our Kids and Employees (WOKE) Act, the legislation is intended to “give businesses, employees, children and families tools to fight back against woke indoctrination.” It would codify the Florida Department of Education’s ban on critical race theory instruction in K-12 schools, as well as “strengthen its enforcement authority,” according to the memo explaining the bill. Although it did not specify public or private, school districts, colleges, and universities would be forbidden from hiring consultants to enact equity, diversity, and inclusion curriculum changes to the school system.
https://www.nationalrevie(...)any-staff-trainings/

Ik blijf het zo raar vinden aan dat land dat ze allerlei dringende hervormingen nodig hebben voor een breed scala aan problemen maar zoveel politici zich bezighouden met dit soort randzaken. Ik zie tegenwoordig bijna iedere dag artikelen over deze flauwekul.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 18:14:02 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202706307
quote:
11s.gif Op zondag 19 december 2021 17:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een schoft nog wel, toe maar.
Ja, en een leugenaar.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202706414
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
https://www.nationalrevie(...)any-staff-trainings/

Ik blijf het zo raar vinden aan dat land dat ze allerlei dringende hervormingen nodig hebben voor een breed scala aan problemen maar zoveel politici zich bezighouden met dit soort randzaken. Ik zie tegenwoordig bijna iedere dag artikelen over deze flauwekul.
Ik vind dit niet echt een randzaak, kinderen worden vergiftigd met racisme dankzij CRT. Kinderen aanleren dat ze bepaalde privileges hebben of dat ze geboren worden met een achterstand is niet de manier om racisme te verbannen uit de samenleving.
Het zou beter zijn om kinderen aan te leren dat ras/geslacht totaal irrelevant is voor je toekomst.
Dit ga je uiteraard nooit bereiken als je ras en geslacht etc gaat benadrukken.
Goed werk van DeSantis om dit aan de kaak te stellen en het zou de Democraten sieren om op dit gebied gezamenlijk op te trekken.
pi_202706511
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dit niet echt een randzaak, kinderen worden vergiftigd met racisme dankzij CRT. Kinderen aanleren dat ze bepaalde privileges hebben of dat ze geboren worden met een achterstand is niet de manier om racisme te verbannen uit de samenleving.
Het zou beter zijn om kinderen aan te leren dat ras/geslacht totaal irrelevant is voor je toekomst.
Dit ga je uiteraard nooit bereiken als je ras en geslacht etc gaat benadrukken.
Goed werk van DeSantis om dit aan de kaak te stellen en het zou de Democraten sieren om op dit gebied gezamenlijk op te trekken.
Vergif nog wel.

Nou weet ik nog steeds niet precies hoe CRT er precies uit zou moeten zien voor een les met kinderen, maar ik betwijfel dat benoemen dat ras en geslacht van invloed kunnen zijn op je toekomst nieuw is. Daar werd al veel over gesproken toen ik nog op school zat. Net doen alsof het niet bestaat lijkt me geen oplossing.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 18:35:27 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202706787
CRT verbod is het volgende: Je mag gewoon niet meer onderwijzen dat negers met de zweep kregen als ze niet genoeg katoen hadden geplukt. Dat zou zwarten maar boos maken op blanken en dus moet je dat verzwijgen. De zwartjes waren blij met slavernij want ze kregen kost en inwoning.

Nietwaar, Chivaz?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202706862
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:35 schreef Ulx het volgende:
CRT verbod is het volgende: Je mag gewoon niet meer onderwijzen dat negers met de zweep kregen als ze niet genoeg katoen hadden geplukt. Dat zou zwarten maar boos maken op blanken en dus moet je dat verzwijgen. De zwartjes waren blij met slavernij want ze kregen kost en inwoning.

Nietwaar, Chivaz?
:')
Incelfrikandel
pi_202707053
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vergif nog wel.

Nou weet ik nog steeds niet precies hoe CRT er precies uit zou moeten zien voor een les met kinderen, maar ik betwijfel dat benoemen dat ras en geslacht van invloed kunnen zijn op je toekomst nieuw is. Daar werd al veel over gesproken toen ik nog op school zat. Net doen alsof het niet bestaat lijkt me geen oplossing.
Het gaat wel wat verder dan slechts het benoemen. Het is benoemen om vervolgens eraan te verbinden dat een bepaalde kleur voordelen of nadelen met zich meebrengt in de maatschappij.
Als je een multiculturele maatschappij wilt creëren waar een ieder gelijk is dan kun je kinderen niet leren dat hun ras een voordeel of een nadeel is in zo’n samenleving. Als je dit blijft benadrukken dan creëer je tegenstellingen in de maatschappij die je nu precies probeert tegen te gaan.

twitter


Dit is dus het gevolg een totaal gesegregeerde schoolreis speciaal voor niet blanke kinderen. Het resultaat van het jarenlange benadrukken van ras is dus dat we een nieuwe vorm van Jim Crow hebben in de VS. Hier kun je toch niet achter staan.
pi_202707233
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat wel wat verder dan slechts het benoemen. Het is benoemen om vervolgens eraan te verbinden dat een bepaalde kleur voordelen of nadelen met zich meebrengt in de maatschappij.
Tsja, dat lijkt me ook verre van nieuw. Ik weet vrij zeker dat dat soort dingen ook in Nederland al een jaar of 40 worden onderwezen.

quote:
Als je een multiculturele maatschappij wilt creëren waar een ieder gelijk is dan kun je kinderen niet leren dat hun ras een voordeel of een nadeel is in zo’n samenleving. Als je dit blijft benadrukken dan creëer je tegenstellingen in de maatschappij die je nu precies probeert tegen te gaan.

[ twitter ]

Dit is dus het gevolg een totaal gesegregeerde schoolreis speciaal voor niet blanke kinderen. Het resultaat van het jarenlange benadrukken van ras is dus dat we een nieuwe vorm van Jim Crow hebben in de VS. Hier kun je toch niet achter staan.
Dat gaat inderdaad heel ver, maar of het structureel zo ver komt moet ik nog maar zien.

Dat je ras in je nadeel kan zijn is volgens mij iets wat al een halve eeuw wordt gedoceerd in de VS en Nederland. Lijkt me ook niet zo gek, want als ik wetenschappelijke onderzoeken zo lees is er nog vrij veel discriminatie in de VS. Blijkbaar hebben aanhangers van CRT een nogal radicale methode om dat eens aan te pakken want de oude methode werkt schijnbaar niet afdoende. Maar dan vraag ik mij af: hoe wil je het dan als tegenstander? Hoe zou jij dan willen hoe er wordt onderwezen over discriminatie?
Incelfrikandel
pi_202707446
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 19:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tsja, dat lijkt me ook verre van nieuw. Ik weet vrij zeker dat dat soort dingen ook in Nederland al een jaar of 40 worden onderwezen.
[..]
Dat gaat inderdaad heel ver, maar of het structureel zo ver komt moet ik nog maar zien.

Dat je ras in je nadeel kan zijn is volgens mij iets wat al een halve eeuw wordt gedoceerd in de VS en Nederland. Lijkt me ook niet zo gek, want als ik wetenschappelijke onderzoeken zo lees is er nog vrij veel discriminatie in de VS. Blijkbaar hebben aanhangers van CRT een nogal radicale methode om dat eens aan te pakken want de oude methode werkt schijnbaar niet afdoende. Maar dan vraag ik mij af: hoe wil je het dan als tegenstander? Hoe zou jij dan willen hoe er wordt onderwezen over discriminatie?
Ik ben in mijn jeugd nog nooit gewezen op mijn ras door een docent en het is ook nooit ter sprake gekomen dat ik anders ben waardoor ik minder kansen zou hebben in de samenleving.

Ik denk dat de sleutel van het oplossen van racisme is dat je blootgesteld word aan verschillende culturen en dat men elkaar gelijk behandeld. Dus geen voorkeursbehandelingen op basis van ras of geslacht maar gelijkwaardigheid.
Tegelijkertijd denk ik dat het benoemen en benadrukken van ras zoveel mogelijk beperkt moet worden en dat we kinderen vooral moeten leren om elkaar als individu te zien en elkaar moeten beoordelen op basis van hun karakter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chivaz op 19-12-2021 19:25:54 ]
pi_202707646
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 19:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jeugd nog nooit gewezen op mijn ras door een docent en het is ook nooit ter sprake gekomen dat ik anders ben waardoor ik minder kansen zou hebben in de samenleving.
Dat zei ik ook niet. Wel zei ik dat er al een jaar of 40 in Nederlandse scholen wordt onderwezen dat racisme ook in Nederland realiteit is en hoe daarmee om te gaan. Is gewoon onderdeel van het curriculum. Al heel lang.

quote:
ik denk dat de sleutel van het oplossen van racisme is dat je blootgesteld word aan verschillende culturen en dat men elkaar gelijk behandeld. Dus geen voorkeursbehandelingen op basis van ras of geslacht maar gelijkwaardigheid.
Tegelijkertijd denk ik dat het benoemen en benadrukken van ras zoveel mogelijk beperkt moet worden en dat we kinderen vooral moeten leren om elkaar als individu te zien en elkaar moeten beoordelen op basis van hun karakter.
Zegmaar wat we nu al grotendeels doen? Dat is natuurlijk mooi en daar zijn we een heel eind mee gekomen, maar tegelijkertijd moet ik concluderen dat racisme nog steeds een probleem is. Als ik zo wat wetenschappelijke onderzoeken lees van de situatie in de VS zelfs een groot probleem. Blijkbaar zijn we dan nog niet waar we behoren te zijn. Hoe ga je dat dan oplossen?
Incelfrikandel
pi_202707733
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Opkomen voor de belangen van je eigen kiezers maakt je blijkbaar een schoft, bijzonder weer.
Ik hoor juist verhalen dat het merendeel van zijn kiezers wil dat hij voor stemt. Dus waar komt hij dan precies op voor hun belangen?
  zondag 19 december 2021 @ 19:44:12 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_202707798
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 17:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Opkomen voor de belangen van je eigen kiezers maakt je blijkbaar een schoft, bijzonder weer.
Charles Koch woont in Kansas, dus dat is niet zijn eigen kiezer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 20:17:19 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202708603
Sinds september heeft Manchin 1,5 miljoen dollar van republikeinse PACs ontvangen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 20:41:42 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202709195
twitter


Het lijkt me dat deze kerk de vrijstelling van belasting mag kwijtraken. Dit zijn gewoon politieke bijeenkomsten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202709515
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:39 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Ik hoor juist verhalen dat het merendeel van zijn kiezers wil dat hij voor stemt. Dus waar komt hij dan precies op voor hun belangen?
https://thehill.com/homen(...)-off-on-new-spending

Ik lees toch echt andere dingen.
pi_202709858
Dus 20 Rep. senaatszetels in de verkiezing. Ga er dan toch voor!
twitter
pi_202709908
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 20:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
https://thehill.com/homen(...)-off-on-new-spending

Ik lees toch echt andere dingen.
I stand corrected. Wel met de kanttekening dat deze poll van 7 oktober is en gaat over het pakket van 3.5 biljoen terwijl het pakket n.a.v. vooral Manchin bijna gehalveerd is naar 2 biljoen.
Ik ben benieuwd wat de polls nu zeggen. Maar aangezien ik dit (nu) niet kan opzoeken, thanks.

[ Bericht 0% gewijzigd door ITs_relative op 19-12-2021 21:33:49 ]
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 21:27:19 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202710236
Dikke lul drie bier!

Manchin kreeg alles wat hij wilde en draait vervolgens zijn eigen wet de nek om. Hij zat van de week nog in de Oval Office, en toch durft hij nog te mekkeren dat hij geen invloed had? Ammezolen.


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202710421
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 21:09 schreef AnneX het volgende:
Dus 20 Rep. senaatszetels in de verkiezing. Ga er dan toch voor!
[ twitter ]
Ze zullen het vast proberen maar het is redelijk hopeloos. Al die staten zijn dieprode staten en de Democraten peilen niet echt lekker dit jaar.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 22:28:04 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202711734
twitter


Ik hoop dat er deze week nog een paar openbaar worden gemaakt. Zo lekker voor de kerst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202713319
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 21:27 schreef Ulx het volgende:
Dikke lul drie bier!

Manchin kreeg alles wat hij wilde en draait vervolgens zijn eigen wet de nek om. Hij zat van de week nog in de Oval Office, en toch durft hij nog te mekkeren dat hij geen invloed had? Ammezolen.


[ twitter ]
op twitter krijg ik mee dat hij wordt afgebrand als profiteur.
Van alles wordt erbij gehaald van zijn Masserati tot aan veel dollars en familie en geld.
Het heeft 6 maanden vertraging opgeleverd voor Biden en veel ellende voor de westVirginians oa.
De man is gewoon een Republikein. Klaar.
  Overall beste user 2022 zondag 19 december 2021 @ 23:59:08 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202713630
Een van de hulpjes van Manchin komt er ineens achter dat ook een van zijn prioriteiten getorpedeerd is. Jammer joh.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202713736
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat wel wat verder dan slechts het benoemen. Het is benoemen om vervolgens eraan te verbinden dat een bepaalde kleur voordelen of nadelen met zich meebrengt in de maatschappij.
Als je een multiculturele maatschappij wilt creëren waar een ieder gelijk is dan kun je kinderen niet leren dat hun ras een voordeel of een nadeel is in zo’n samenleving. Als je dit blijft benadrukken dan creëer je tegenstellingen in de maatschappij die je nu precies probeert tegen te gaan.

[ twitter ]

Dit is dus het gevolg een totaal gesegregeerde schoolreis speciaal voor niet blanke kinderen. Het resultaat van het jarenlange benadrukken van ras is dus dat we een nieuwe vorm van Jim Crow hebben in de VS. Hier kun je toch niet achter staan.
Het probleem is alleen dat dit soort anekdotes (waar Rufo wanhopig naar op zoek is en er maar relatief weinig van kan vinden) door de Republikeinen uitvergroot worden en als gewenst beleid van de Democraten wordt neergezet wat natuurlijk je reinste kolder is :')

quote:
Downers Grove South HS administrators said the field trip was an “opportunity for all students, including students of color.”

“The opportunity is open to anyone; in addition the coordinator has been trying to encourage more students of color to participate and explore education as a possible career,” said Jill Browning, the school’s director of communications.

Ms. Browning said the flier photographed in the complaint “was created by a new staff member and the flier was immediately removed when we recognized that it could be misinterpreted that the field trip was not open to all students.”

Bron
Dus opgeteld heb je nu precies twee voorbeelden op hoeveel studenten in de hele VS? Denk je nou echt dat segregatie een doel van Democraten is? Dan ben je wel erg ver heen 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 00:45:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 02:18:02 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202714036
twitter


Wel jammer dat je er omheen kunt lopen, maar kniesoor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202714059
twitter


Dit dus idd. Het is toch krankjorum dat één Dem. senator die macht kan hebben?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 december 2021 @ 02:38:23 #120
408813 crew  trein2000
pi_202714063
quote:
84s.gif Op maandag 20 december 2021 02:34 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Dit dus idd. Het is toch krankjorum dat één Dem. senator die macht kan hebben?
Hoezo is dat krankjorum? Als het in Nederland 75-75 is heeft toch ook elk kamerlid de macht om het te maken of breken. Dat is hoe parlementen werken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 02:47:07 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202714068
quote:
84s.gif Op maandag 20 december 2021 02:34 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Dit dus idd. Het is toch krankjorum dat één Dem. senator die macht kan hebben?
Het is vooral bezopen dat een normale meerderheid niet kan wegens die filibuster en dus alles in dit soort enorme wetten moet worden gegoten. En dat er daarvan twee per jaar mogen.

Anders mocht hij gewoon gaan stemmen of mensen recht hebben op goedkopere medicijnen of niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202714077
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 02:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoezo is dat krankjorum? Als het in Nederland 75-75 is heeft toch ook elk kamerlid de macht om het te maken of breken. Dat is hoe parlementen werken.
Nah niet echt te vergelijken. Manchin vertegenwoordigt immers één van de Staten die in verhouding veel macht heeft omdat iedere staat 2 senatoren levert ongeacht het aantal inwoners.

Eén van de armste staten trouwens met een grote behoefte aan overheidssteun. 17% leeft daar van voedselbonnen. Dan zou je toch zeggen dat ze wel een beetje hulp kunnen gebruiken precies wat het BBB plan beoogt. Probleem is alleen dat Manchin's stinkend rijke vriendjes/donoren dat moeten gaan betalen :')

quote:
2. West Virginia

West Virginia is the second-poorest U.S. state, with a $48,850 median household income and a poverty rate of 17.54%. West Virginia's educational attainment levels are on the low side, with the lowest percentage of adults with a Bachelor's degree or higher, and has the second-lowest life expectancy of 74.8.

Bron
Ook nog eens de enige staat waar het inwonersaantal terugloopt:



Bron

Maar daar heeft Manchin allemaal geen boodschap aan natuurlijk. Zijn herverkiezing in 2024 is veel belangrijker :')

Eigenlijk komt het er dus gewoon op neer dat Manchin helemaal geen Democraat meer is aangezien West Virginia een dieprode staat is geworden en hij zijn kiezers wil vertegenwoordigen en niet de Dem. partij. Aan al zijn eisen is inmiddels voldaan en over alles valt te onderhandelen maar Manchin wil helemaal geen compromis en daar heeft hij nu zes maanden over gedaan tot groot genoegen van zijn Republikeinse vriendjes. Stap dan lekker over!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 04:10:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 03:18:08 #123
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202714084
twitter


Oeps.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 03:25:07 #124
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202714088
Oeps.

Nou ja, alleen vervelend voor mijnwerkers.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 december 2021 @ 04:16:01 #125
408813 crew  trein2000
pi_202714107
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 03:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nah niet echt te vergelijken. Manchin vertegenwoordigt immers één van de Staten die in verhouding veel macht heeft omdat iedere staat 2 senatoren levert ongeacht het aantal inwoners.
Dat is hoe een federale staat werkt. De senaat vertegenwoordigt de deelstaten en niet het volk. Ik vind dat volkomen logisch.
quote:
Eén van de armste staten trouwens met een grote behoefte aan overheidssteun. 17% leeft daar van voedselbonnen. Dan zou je toch zeggen dat ze wel een beetje hulp kunnen gebruiken precies wat het BBB plan beoogt. Probleem is alleen dat Manchin's stinkend rijke vriendjes/donoren dat moeten gaan betalen :')
Je verwijt hem corruptie, dat zou zo kunnen zijn. Maar dat heeft met een fundamentele fout in het systeem niet zo veel te maken.
quote:
[..]
Ook nog eens de enige staat waar het inwonersaantal terugloopt:

[ afbeelding ]

Bron

Maar daar heeft Manchin allemaal geen boodschap aan natuurlijk. Zijn herverkiezing in 2024 is veel belangrijker :')
En hoe wordt je opnieuw verkozen? Door je achterban goed te vertegenwoordigen, lijkt me dé kerntaak van een parlementariër niet?
quote:
Eigenlijk komt het er dus gewoon op neer dat Manchin helemaal geen Democraat meer is aangezien West Virginia een dieprode staat is geworden en hij zijn kiezers wil vertegenwoordigen en niet de Dem. partij. Aan al zijn eisen is inmiddels voldaan en over alles valt te onderhandelen maar Manchin wil helemaal geen compromis en daar heeft hij nu zes maanden over gedaan tot groot genoegen van zijn Republikeinse vriendjes. Stap dan lekker over!
Je verwijt een parlementariër dat hij doet wat zijn achterban wil? Nogal vreemd niet?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202714109
Ook dit nog ja: het BBB plan kost teveel volgens Manchin maar hij stemde wel voor een grote uitbreiding van het Military Budget van $770 B en de BIF. Dat maal tien jaar (net als BBB) is vier keer zo veel als het BBB plan.

twitter

twitter

Elders hoorde ik Sanders terecht opmerken dat zijn wensen ook niet allemaal gehonoreerd zijn maar dan sluit je een compromis. Voor Manchin is het 'my way or the highway' en dat is gewoon niet fair tov je partij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 05:43:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202714111
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 04:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is hoe een federale staat werkt. De senaat vertegenwoordigt de deelstaten en niet het volk. Ik vind dat volkomen logisch.
[..]
Je verwijt hem corruptie, dat zou zo kunnen zijn. Maar dat heeft met een fundamentele fout in het systeem niet zo veel te maken.
[..]
En hoe wordt je opnieuw verkozen? Door je achterban goed te vertegenwoordigen, lijkt me dé kerntaak van een parlementariër niet?
[..]
Je verwijt een parlementariër dat hij doet wat zijn achterban wil? Nogal vreemd niet?
Nou ja ik heb toch wel een beetje het idee dat een politicus zijn eigen ideeen en principes heeft. Daarom sluit je je ook aan bij een bepaalde partij en dan word je wel of niet gekozen. Het probleem is alleen dat zijn achterban voor een groot deel in de afgelopen jaren Republikeins Trumpist is geworden. Trump won de laatste keer met maar liefst 30 punten :D

Daar komt nog eens bij dat de populariteit van de afzonderlijke punten in het BBB plan ook in West Virginia aan de ene kant erg hoog is maar aan de andere kant de weerstand van de huidige MAGA-kiezer tegen de liberals! oproept en dus tegen het BBB-plan (waarvan maar weinig mensen weten wat het exact inhoudt behalve dat het veel te veel kost en inflatie zou riskeren door de aanhoudende anti-BBB propaganda op rechts) Het is dus maar de vraag waarop hij zijn kiezers dan precies aan het vertegenwoordigen is? Op de anti-liberale onderbuikgevoelens van Trumpisten? Daarom dringt Sanders er ook op aan een nieuwe poll te houden maar nu haakt Manchin gewoon af :')

Zeg nou eerlijk, dit is toch behoorlijk krankjorum 8)7

twitter


[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 05:14:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202714151
Kijk @Chivaz dit is ook een anekdote:

twitter

quote:
She allegedly assigned specific roles to students. She cast one student as Adolf Hitler, according to an email from Watkins Elementary School Principal MScott Berkowitz to the third-graders' parents. He did not name the staff member. That student is Jewish, according to the parent of a student who was asked to participate. At the end of the exercise, the child was told to pretend to commit suicide, as Hitler did.

[..]

A different parent of a student who was a part of the reenactment said her son had to pretend to be on a train to a concentration camp, then act as if he were dying in a gas chamber. He also had to act as if he were shooting his peers, the parent said. The parent spoke on the condition of anonymity and declined to name the child.

The instructor allegedly made antisemitic comments during the reenactment. The parent said that when the children asked why the Germans did this, the staff member said it was "because the Jews ruined Christmas."

The instructor asked students after the reenactment not to tell anyone about it, but they told their homeroom teacher, the parent said.
Vreemd genoeg meldt Rufo dit dan weer niet ....

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 06:33:12 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 20 december 2021 @ 06:11:13 #129
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202714154
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 23:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
op twitter krijg ik mee dat hij wordt afgebrand als profiteur.
Van alles wordt erbij gehaald van zijn Masserati tot aan veel dollars en familie en geld.
Het heeft 6 maanden vertraging opgeleverd voor Biden en veel ellende voor de westVirginians oa.
De man is gewoon een Republikein. Klaar.
Of course, obviously!
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 20 december 2021 @ 09:25:20 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_202715326
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
Kijk @:Chivaz dit is ook een anekdote:

[ twitter ]
[..]
Vreemd genoeg meldt Rufo dit dan weer niet ....
Critical Racist Theory?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 20 december 2021 @ 10:25:18 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202715996
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
Kijk @:Chivaz dit is ook een anekdote:

[ twitter ]
[..]
Vreemd genoeg meldt Rufo dit dan weer niet ....
Wtf
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202716293
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 06:07 schreef Kijkertje het volgende:
Kijk @:Chivaz dit is ook een anekdote:

[ twitter ]
[..]
Vreemd genoeg meldt Rufo dit dan weer niet ....
Tfw did I just read? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_202718202
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind dit niet echt een randzaak, kinderen worden vergiftigd met racisme dankzij CRT. Kinderen aanleren dat ze bepaalde privileges hebben of dat ze geboren worden met een achterstand is niet de manier om racisme te verbannen uit de samenleving.
Het zou beter zijn om kinderen aan te leren dat ras/geslacht totaal irrelevant is voor je toekomst.
Dit ga je uiteraard nooit bereiken als je ras en geslacht etc gaat benadrukken.
Goed werk van DeSantis om dit aan de kaak te stellen en het zou de Democraten sieren om op dit gebied gezamenlijk op te trekken.
Maar het is al lichtjaren helder dat CRT helemaal niet aan kinderen wordt geleerd. Bijna nergens. Alleen als uitstapje ergens op bepaalde universiteiten
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202718241
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 21:10 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
I stand corrected. Wel met de kanttekening dat deze poll van 7 oktober is en gaat over het pakket van 3.5 biljoen terwijl het pakket n.a.v. vooral Manchin bijna gehalveerd is naar 2 biljoen.
Ik ben benieuwd wat de polls nu zeggen. Maar aangezien ik dit (nu) niet kan opzoeken, thanks.
En die stemmers zijn vergiftigd met het hele bedrag ipv verspreid over 10 jaar. Laat dat maar aan de republikeinen over. En aan de democraten om te falen in hun messaging.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 13:08:27 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202718259
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar het is al lichtjaren helder dat CRT helemaal niet aan kinderen wordt geleerd. Bijna nergens. Alleen als uitstapje ergens op bepaalde universiteiten
Er wordt wel aan kinderen geleerd dat de negertjes vroeger met de zweep kregen als ze fijn katoen aan het plukken waren.

Dat is CRT. Dat is wat racisme vergroot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202719425
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar het is al lichtjaren helder dat CRT helemaal niet aan kinderen wordt geleerd. Bijna nergens. Alleen als uitstapje ergens op bepaalde universiteiten
Dit klinkt enigszins tegenstrijdig. Wordt het nu wel onderwezen of niet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202719488
En dan het laatste stukje niet dikgedrukt maken. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_202720315
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2021 14:47 schreef OMG het volgende:
En dan het laatste stukje niet dikgedrukt maken. :').
Dat is toch volstrekt logisch want anders kan de amateurpsycholoog (verbonden aan een universiteit) er geen emoties op projecteren en je kunt toch echt niet van hem verwachten dat hij discussies op inhoud gaat voeren want zoals hij zelf regelmatig aangeeft "worden argumenten niet gemaakt".
pi_202720665
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:03 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar het is al lichtjaren helder dat CRT helemaal niet aan kinderen wordt geleerd. Bijna nergens. Alleen als uitstapje ergens op bepaalde universiteiten
Opzich kun je best stellen dat er de laatste jaren vaak meer aandacht is gekomen voor racisme in het onderwijs, of dat nou wel of geen crt te noemen is.

Wat ik me dan afvraag van de mensen die dat allemaal zo'n drama vinden is hoe we het onderwijs dan in moeten richten. Maar gewoon doorgaan op de weg van 10 jaar geleden?
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 16:43:51 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202720891
"Iemand deed iets heel ergs. Ik ga niet zeggen wat dat heel erge was maar het was heel gemeen.", aldus Manchin, "en nu moeten de goeden maar onder de kwaden lijden."

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 16:49:15 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202720967
Joe Manchin Privately Told Colleagues Parents Use Child Tax Credit Money On Drugs

Aha. Dus nu de olieprijs zakt en daarmee de inflatie zijn we er natuurlijk ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202720981
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 16:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Opzich kun je best stellen dat er de laatste jaren vaak meer aandacht is gekomen voor racisme in het onderwijs, of dat nou wel of geen crt te noemen is.

Wat ik me dan afvraag van de mensen die dat allemaal zo'n drama vinden is hoe we het onderwijs dan in moeten richten. Maar gewoon doorgaan op de weg van 10 jaar geleden?
Ik begrijp ook helemaal niets van de redenatie dat als je racisme uitlegt aan kinderen (en dus benoemt) dat racisme in de hand zou werken. Tot nu toe heeft negeren ervan idd ook niet gewerkt want scholen zijn natuurlijk niet de enige invloed waar kinderen aan blootstaan.

Daarbij wordt het hele CRT-argument om dezelfde reden door Republikeinen gebruikt om de geschiedenis over slavernij/ racisme van de VS in het onderwijs onjuist weer te geven/ te witwassen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 16:56:54 #143
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202721098
Ik denk dat men dan maar aan Manchin moet gaan vragen of echt één op de vijf mensen in WV verdacht is van drugsgebruik. Even de feiten helder krijgen zal niemand vervelend vinden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202721152
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 16:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Opzich kun je best stellen dat er de laatste jaren vaak meer aandacht is gekomen voor racisme in het onderwijs, of dat nou wel of geen crt te noemen is.

Wat ik me dan afvraag van de mensen die dat allemaal zo'n drama vinden is hoe we het onderwijs dan in moeten richten. Maar gewoon doorgaan op de weg van 10 jaar geleden?
Welke weg is dit precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202721156
Over een maand: Joe Manchin republikein
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 17:05:19 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202721213
Trump sues N.Y. Attorney General to block probe of his businesses

Dat klinkt erg als gedrag van een onschuldige.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 17:06:06 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202721221
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:00 schreef Sabata het volgende:
Over een maand: Joe Manchin republikein
Maar dan krijgt hij een primary van een republikein en is hij in 2024 zijn plek kwijt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202721475
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 16:49 schreef Ulx het volgende:
Joe Manchin Privately Told Colleagues Parents Use Child Tax Credit Money On Drugs

Aha. Dus nu de olieprijs zakt en daarmee de inflatie zijn we er natuurlijk ook niet.
Dus Manchin is boos dat zijn vermoedens van misbruik van Childcare naar buiten is gekomen en daarom wordt het HELE BBB-plan nu in de prullenbak gegooid?

Jaja nu de BIF erdoor is zonder de BBB is dit natuurlijk een uitstekende reden!

Over 'working in good faith' gesproken :')

twitter


Het progressieve deel van de Democraten had gewoon gelijk. No way dat het BBB-plan erdoor komt zonder de leverage van de BIF :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 17:25:07 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202721508
quote:
81s.gif Op maandag 20 december 2021 17:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dus Manchin is boos dat zijn vermoedens van misbruik van Childcare naar buiten is gekomen en daarom wordt het HELE BBB-plan nu in de prullenbak gegooid?

Er zijn de laatste vijf jaar zeker 20 mensen tegen de lamp gelopen. Dus dat je het dan voor iedereen verpest is logisch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202721547
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er zijn de laatste vijf jaar zeker 20 mensen tegen de lamp gelopen. Dus dat je het dan voor iedereen verpest is logisch.
Dus eigenlijk worden die mensen die er misbruik van maken gewoon gepakt? Wat is het probleem dan?

Het komt er dus op neer dat geen enkele wetgeving doorgevoerd kan worden omdat er een kans is dat er misbruik van gemaakt kan worden. Juist ja.

En hij weet zelf blijkbaar dondersgoed dat het een idiote redenering is anders zou hij niet boos worden dat het naar buiten is gebracht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 17:33:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 17:52:07 #151
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202721886
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202721940
twitter

twitter

Precies! Benieuwd hoe Manchin dit dan wél kan uitleggen aan zijn kiezers:

twitter

Zijn ware aard komt nu naar boven :Y

twitter


Het ging om de taxcuts van Trump voor vnl de allerrijksten :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 18:12:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202722074
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2021 16:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik begrijp ook helemaal niets van de redenatie dat als je racisme uitlegt aan kinderen (en dus benoemt) dat racisme in de hand zou werken. Tot nu toe heeft negeren ervan idd ook niet gewerkt want scholen zijn natuurlijk niet de enige invloed waar kinderen aan blootstaan.
In theorie wel, zo heb je lesmateriaal tegen pesten dat juist pesten in de hand werkt. Ik kan me best voorstellen dat je moet opletten hoe je je les verpakt. Maar als de aanpak van de laatste jaren niet de manier is, hoe dan wel?

quote:
Daarbij wordt het hele CRT-argument om dezelfde reden door Republikeinen gebruikt om de geschiedenis over slavernij/ racisme van de VS in het onderwijs onjuist weer te geven/ te witwassen.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 18:17:50 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202722193
twitter


Over je geld aan nutteloze dingen uitgeven gesproken. Zou de RNC deze rekening ook betalen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202722314
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In theorie wel, zo heb je lesmateriaal tegen pesten dat juist pesten in de hand werkt. Ik kan me best voorstellen dat je moet opletten hoe je je les verpakt. Maar als de aanpak van de laatste jaren niet de manier is, hoe dan wel?
[..]
Daar ben ik inderdaad ook bang voor.
Uiteraard! :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 20 december 2021 @ 20:11:11 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202724099
In de schijnwereld van Trumpistan sterven er gemiddeld 8 % meer aan covid dan in de rest van de wereld. Dat MOET wel gevolgen hebben voor het aantal stemmen dat ze in de midterms kunnen vergaren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202724703
Wat vinden jullie van het feit dat Manchin de plannen van Biden heeft weggestemd? Ik ben niet zo thuis in de Amerikaanse politiek, past hij niet beter bij de Republikeinen? Zijn er überhaupt geen ''linkse'' Republikeinen?

[ Bericht 23% gewijzigd door QWARQTAARTJE op 20-12-2021 20:44:44 ]
pi_202725314
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat Manchin de plannen van Biden heeft weggestemd? Ik ben niet zo thuis in de Amerikaanse politiek, past hij niet beter bij de Republikeinen? Zijn er überhaupt geen ''linkse'' Republikeinen?
Ik wacht met dit soort dingen een paar dagen met oordelen tot beide kanten van het verhaal duidelijk zijn. Mijn eerste indruk is dat Manchin niks geks doet.

De Democraten hebben altijd een breed scala aan politieke ideologieën gekend. Denk maar aan de Blue Dog Coalition. Het valt misschien nu wat meer op omdat de meerderheid van de partij naar centrumlinks is opgeschoven. Vertegenwoordigers zoals Manchin zijn er echter altijd geweest, ik zou niet weten waarom hij nu weg zou moeten.

De Republikeinen hadden vroeger ook een breed scala aan politieke ideologieën, maar of er daadwerkelijk linkse vertegenwoordigers de afgelopen 40 jaar zaten durf ik niet te zeggen. Eigenlijk hebben ze nog steeds een breed spectrum, vertegenwoordigers zoals Murkowski en Collins zijn wel centrumrechts(Romney wat rechtser). Het valt wederom nu niet meer op omdat de rest van de partij richting Forumland is opgeschoven :P
Incelfrikandel
pi_202725367
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik wacht met dit soort dingen een paar dagen met oordelen tot beide kanten van het verhaal duidelijk zijn. Mijn eerste indruk is dat Manchin niks geks doet.

De Democraten hebben altijd een breed scala aan politieke ideologieën gekend. Denk maar aan de Blue Dog Coalition. Het valt misschien nu wat meer op omdat de meerderheid van de partij naar centrumlinks is opgeschoven. Vertegenwoordigers zoals Manchin zijn er echter altijd geweest, ik zou niet weten waarom hij nu weg zou moeten.

De Republikeinen hadden vroeger ook een breed scala aan politieke ideologieën, maar of er daadwerkelijk linkse vertegenwoordigers de afgelopen 40 jaar zaten durf ik niet te zeggen. Eigenlijk hebben ze nog steeds een breed spectrum, vertegenwoordigers zoals Murkowski en Collins zijn wel centrumrechts(Romney wat rechtser). Het valt wederom nu niet meer op omdat de rest van de partij richting Forumland is opgeschoven :P
Maar vind je dan niet dat er een (te) grote kloof is tussen arm en rijk in de VS?
Je gelooft niet dat deze plan dat kan verhelpen (voor een deel)?
pi_202725459
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar vind je dan niet dat er een (te) grote kloof is tussen arm en rijk in de VS?
Je gelooft niet dat deze plan dat kan verhelpen (voor een deel)?
Oh zeker wel, ik ben groot voorstander van brede investeringen om de boel op de schop te gooien. Echter vind Manchin dat niet, en hij mag dat vinden. Die man is zelden fan geweest van grote uitgaven. Daar zul je het mee moeten doen als partij wanneer hij de enige is die je aan een meerderheid kan helpen.
Incelfrikandel
  maandag 20 december 2021 @ 21:37:14 #161
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202726254
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oh zeker wel, ik ben groot voorstander van brede investeringen om de boel op de schop te gooien. Echter vind Manchin dat niet, en hij mag dat vinden. Die man is zelden fan geweest van grote uitgaven. Daar zul je het mee moeten doen als partij wanneer hij de enige is die je aan een meerderheid kan helpen.
Dan mag je je afvragen wat hij dan bij de democratische partij te zoeken heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202726325
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Dan mag je je afvragen wat hij dan bij de democratische partij te zoeken heeft.
Dat vroeg ik me ook af, want ik zag op Wikipedia dat hij niet liberaal is op ethisch gebied.
Misschien dat de Republikeinen in W-Virginia Extreem-rechts (economie, klimaat) zijn en hij wat gematigder?
pi_202726390
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Dan mag je je afvragen wat hij dan bij de democratische partij te zoeken heeft.
Hetzelfde als 40 jaar geleden denk ik.
Incelfrikandel
pi_202726576
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Oh zeker wel, ik ben groot voorstander van brede investeringen om de boel op de schop te gooien. Echter vind Manchin dat niet, en hij mag dat vinden. Die man is zelden fan geweest van grote uitgaven. Daar zul je het mee moeten doen als partij wanneer hij de enige is die je aan een meerderheid kan helpen.
Manchin heeft anders wel voor de BIF en de uitbreidng van het DOD-budget gestemd dat over tien jaar vele malen duurder is dan het BBB-plan waar alleen de allerrijksten voor gaan betalen? Je bedoelt dat Manchin vooral tegen grote uitgaven is als hij er zelf voor moet dokken en het hem politiek gezien niet uitkomt?

quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hetzelfde als 40 jaar geleden denk ik.
Het vreemde is dat 40 jaar geleden West Virginia een blauwe staat was en nu dieprood is. Hij zit er dus vnl om te kunnen blijven zitten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2021 22:14:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 22:12:53 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202727295
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat Manchin de plannen van Biden heeft weggestemd? Ik ben niet zo thuis in de Amerikaanse politiek, past hij niet beter bij de Republikeinen? Zijn er überhaupt geen ''linkse'' Republikeinen?
Dat hij tegen een Children Tax Credit is waar 20% van de mensen uit zijn staat enorm mee geholpen werd en wordt tijdens deze pandemie is ronduit bizar. Helemaal omdat nu uitgekomen is dat hij het deed omdat "arme mensen dat geld toch maar aan drugs uitgeven". Ik weet dat dat arme mensen in rode staten altijd braaf tegen hun eigen belangen stemmen maar toch lijkt me dit politiek niet heel handig. 68% van de mensen in WV zijn min of meer voor BBB.

Verder maken zijn partijgenoten hem nu af - niemand vertrouwt de man nog. Alle andere senatoren van de Democraten laten hem vallen. Hij staat alleen. En over naar de republikeinen garandeert ook geen succes voor de verdere carrière. Hij heeft twee keer tegen Trump durven stemmen. Die doodzonde zal het RNC niet snel vergeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202727408
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat hij tegen een Children Tax Credit is waar 20% van de mensen uit zijn staat enorm mee geholpen werd en wordt tijdens deze pandemie is ronduit bizar. Helemaal omdat nu uitgekomen is dat hij het deed omdat "arme mensen dat geld toch maar aan drugs uitgeven". Ik weet dat dat arme mensen in rode staten altijd braaf tegen hun eigen belangen stemmen maar toch lijkt me dit politiek niet heel handig. 68% van de mensen in WV zijn min of meer voor BBB.

Verder maken zijn partijgenoten hem nu af - niemand vertrouwt de man nog. Alle andere senatoren van de Democraten laten hem vallen. Hij staat alleen. En over naar de republikeinen garandeert ook geen succes voor de verdere carrière. Hij heeft twee keer tegen Trump durven stemmen. Die doodzonde zal het RNC niet snel vergeten.
En als Biden wat minder grootse plannen wilde verrichten, zou dat nog geholpen hebben? Hij weet toch ook wel dat voorzieningen vanuit de overheid wat wantrouwend wordt bekeken in een groot deel van Amerika.
pi_202727668
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
En als Biden wat minder grootse plannen wilde verrichten, zou dat nog geholpen hebben? Hij weet toch ook wel dat voorzieningen vanuit de overheid wat wantrouwend wordt bekeken in een groot deel van Amerika.
Het BBB-plan is al rigoureus aangepast geheel naar de wensen van Manchin en nog zegt hij nee.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 22:25:01 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202727704
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
En als Biden wat minder grootse plannen wilde verrichten, zou dat nog geholpen hebben? Hij weet toch ook wel dat voorzieningen vanuit de overheid wat wantrouwend wordt bekeken in een groot deel van Amerika.
Het oorspronkelijke plan werd al gehalveerd op voorspraak van Manchin zelf. Manchin was daar tevreden mee, tot iemand wat naars zei of iets dergelijks. Toen werd hij boos en mocht niemand meer iets hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202727715
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 22:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het BBB-plan is al rigoureus aangepast geheel naar de wensen van Manchin en nog zegt hij nee.
Ik heb het echt met de laag die moeite heeft om rond te komen te doen. Zal wel zo blijven, ben ik bang.
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 22:27:38 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202727812
Waarschijnlijk wel, de banken hebben al aangegeven dat ze de prognoses voor economische groei naar beneden bijstellen omdat Manchin het groeiplan heeft afgeschoten. Mensen zullen langer arm blijven. Er zijn al berichten over de Manchin-recessie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202728529
quote:
5s.gif Op maandag 20 december 2021 21:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Manchin heeft anders wel voor de BIF en de uitbreidng van het DOD-budget gestemd dat over tien jaar vele malen duurder is dan het BBB-plan waar alleen de allerrijksten voor gaan betalen? Je bedoelt dat Manchin vooral tegen grote uitgaven is als hij er zelf voor moet dokken en het hem politiek gezien niet uitkomt?
[..]
Het vreemde is dat 40 jaar geleden West Virginia een blauwe staat was en nu dieprood is. Hij zit er dus vnl om te kunnen blijven zitten?
Tsja, dat spreekt elkaar ook niet echt tegen. Hier stemt de VVD of SGP ook voor investeringen in het leger of werkgelegenheid. Zo doet Manchin het ook al 40 jaar, ik zie niet in waarom hij dan nu opeens niet meer zou passen bij de partij.

Manchin is gewoon een leuke bonus om erbij te hebben voor zaken zoals background checks voor wapenbezitters, het benoemen van gematigde rechters, non-interventie in het buitenland, Obamacare en het intact laten van de rechtstaat en democratie. Wat dat betreft past die man dus absoluut niet bij de Republikeinen.

Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 23:08:00 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202729057
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 00:13:14 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202730164
twitter


:P

quote:
Sen. Joe Manchin (D-W.Va.) and President Joe Biden spoke Sunday night after a major blowup in negotiations around the president's domestic agenda, three people familiar with the call told POLITICO.

The conversation ended with a sense that negotiations would, in fact, resume around the Build Back Better Act in some form in the new year. The tone of conversation was cordial and it was agreed that they would speak again on legislative priorities.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 01:05:17 #174
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202730385
Goh....Het was vast gezellig.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 december 2021 @ 01:08:53 #175
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202730397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 01:05 schreef Ulx het volgende:
Goh....Het was vast gezellig.

[ twitter ]
Een extra rechtszaakje kan er nog wel bij.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 december 2021 @ 01:16:10 #176
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202730413
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 22:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het BBB-plan is al rigoureus aangepast geheel naar de wensen van Manchin en nog zegt hij nee.
Hij heeft er voor de GOP toch maar weer tijd gerekt. Gewoon de moneyflows scherp in de gaten houden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 december 2021 @ 01:36:35 #177
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202730449
https://www.nbcchicago.co(...)scott-perry/2712206/

quote:
The House panel investigating theJan. 6 U.S. Capitol insurrection requested an interview and documents from Republican Rep. Scott Perry of Pennsylvania on Monday, marking the first time the committee publicly sought to sit down with a sitting member of Congress.

The latest request launches a new phase for the lawmakers on the committee, who have so far resisted reaching out to one of their own as they investigate the insurrection by President Donald Trump’s supporters and his efforts to overturn the election. Perry and other congressional Republicans met with Trump ahead of the attack and strategized about how they could block the results at the Jan. 6 electoral count.

In a letter to Perry, Mississippi Rep. Bennie Thompson, the Democratic chairman of the panel, said the panel had received evidence from multiple witnesses, including then-acting Attorney General Jeffrey Rosen and then-acting Deputy Attorney General Richard Donoghue, that Perry had “an important role” in efforts to install Justice Department official Jeffrey Clark as acting attorney general.

The letter requests an interview with Perry, who pushed the Justice Department to overturn the election and met with Trump ahead of the violent attack, according to investigators. The panel also asked for any documents and correspondence between Perry and Trump, his legal team or anyone involved in the planning of Jan. 6 events.
Er komt schot in...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 01:58:12 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202730480
twitter


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202730544
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tsja, dat spreekt elkaar ook niet echt tegen. Hier stemt de VVD of SGP ook voor investeringen in het leger of werkgelegenheid. Zo doet Manchin het ook al 40 jaar, ik zie niet in waarom hij dan nu opeens niet meer zou passen bij de partij.

Manchin is gewoon een leuke bonus om erbij te hebben voor zaken zoals background checks voor wapenbezitters, het benoemen van gematigde rechters, non-interventie in het buitenland, Obamacare en het intact laten van de rechtstaat en democratie. Wat dat betreft past die man dus absoluut niet bij de Republikeinen.

[ afbeelding ]
Het grote verschil is dat het nu om één groot pakket gaat dat niet alleen de economie een grote boost kan geven maar ook allerlei maatschappelijke problemen aanpakt. Het is veel meer een gezamenlijke partij inspanning dan een stapel losse wetjes die je kan af- of goedkeuren. Dat vraagt dus juist om concessies van iedereen. Sanders krijgt ook lang niet alles waar hij om gevraagd heeft en heeft ook concessies moeten doen. Manchin is daar duidelijk niet toe bereid terwijl toch praktisch al zijn wensen ingewilligd zijn.

Het hele plan werkt natuurlijk sws niet als er geen tax reform plaats gaat vinden waarbij de allerrijksten meer gaan betalen, de onder- en middenklasse juist minder en dat is nu juist waar Manchin wél helemaal op één lijn met de Republikeinen zit. Het kan niet zo zijn dat alleen Manchin in alles zijn zin krijgt dan kunnen ze net zo goed de afzonderlijke punten in stemming gaan brengen wat wsl ook gaat gebeuren als de onderhandelingen nu echt stoppen.

Maar dan weet je dus zeker dat die tax reform er iig niet door gaat komen wat betekent dat er dan weinig bereikt kan worden omdat het dan idd financieel voor de midden- en onderklasse niet op te brengen is. Maar dat zegt Manchin ook nooit, hij heeft altijd andere redenen: te duur, inflatie, kiezers etc. Allemaal redenen waar ofwel al zijn eis voldaan is (te duur) ofwel die reden helemaal niet aangetoond is (inflatie, kiezers).

Oh en vergeet niet dat hij ook al zijn zin heeft gekregen in het met voorrang door laten gaan van de BIF waarvan de afspraak was dat deze samen met de BBB behandeld zou worden. Want zo zei Manchin dan pas kan er in alle vertrouwen onderhandeld worden over de rest, precies zoals je raadt het niet ... de Republikeinen ook wilden. Dan pas je toch echt niet meer bij de Democraten :N

En dan heb ik het nog niet eens over het (tijdelijk) negeren van de filibuster gehad waar Manchin zo'n bezwaar tegen heeft terwijl dit nu al twee keer gebeurd is met zijn instemming voor wetgeving waar hij het wel mee eens was/ voor stemde (verhoging debt ceiling oa).

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 21-12-2021 03:22:37 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202730621
twitter


Hunting trips ook! :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 04:57:11 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202730639
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202730644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 04:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn erachter gekomen dat het BBB-plan ook voor hen heel gunstig is?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 05:10:35 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202730645
Vooral dat het blacklung fonds voor mijnwerkers anders vanaf volgende week geen geld meer heeft. Denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202730646
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 05:10 schreef Ulx het volgende:
Vooral dat het blacklung fonds voor mijnwerkers anders vanaf volgende week geen geld meer heeft. Denk ik.
Ja zoiets urgents was er ook! Dan zouden ze voor de helft gekort worden meen ik me te herinneren.

Ah gevonden:

twitter


quote:
Tucked away in the version of the Build Back Better Act passed by the House--Section 138502, to be precise--there is a small paragraph extending an excise tax that funds a trust providing benefits to certain coal miners with coal workers' pneumoconiosis, commonly known as "black lung disease." The current rate for the tax, the primary revenue source for the Black Lung Disability Trust Fund, is set to expire at the end of the year; the Build Back Better Act would extend it through the end of 2025.

The extension is but one of many unobtrusive measures sandwiched into a massive package addressing health care, childcare, education, climate change, and tax policy. But without congressional action before the end of the year, the excise tax rate will be cut roughly by half, diminishing a key source of revenue for a fund that is already riddled with debt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202730725
Van Marc Elias:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 21 december 2021 @ 09:54:21 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_202732159
twitter


En je hoeft er alleen maar wat linksen voor te vermoorden. Ohja fascisme is geen ding, antifa is het werkelijke gevaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:26:46 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202732612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 09:54 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

En je hoeft er alleen maar wat linksen voor te vermoorden. Ohja fascisme is geen ding, antifa is het werkelijke gevaar.
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
pi_202732828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
Ja. Maar ze hadden beide wat op hun kerfstok, dus dan is het niet erg. Ofzo. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:12:26 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202734965
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Maar ze hadden beide wat op hun kerfstok, dus dan is het niet erg. Ofzo. 8)7
Nee, pedofielen op het schild hijsen is niks mis mee. Ofzo.

Misschien je wat minder laten verleiden door die geïmporteerde zwart-witheid.
&lt;signature here&gt;.
pi_202735007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, pedofielen op het schild hijsen is niks mis mee. Ofzo.

Misschien je wat minder laten verleiden door die geïmporteerde zwart-witheid.
Dat die kerel pedofiel was (en bovendien ook nog eens zijn straf had uitgezeten) heeft natuurlijk helemaal niks te maken dat hij Rittenhouse heeft aangevallen.
En waarom willen mensen eigenlijk zo graag benadrukken dat hij pedofiel was? Helpt dat bij het goedpraten van Rittenhouse' moordpartij?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:18:31 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202735032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, pedofielen op het schild hijsen is niks mis mee. Ofzo.
Niemand doet dat, in tegenstelling tot de extreemrechtse debielen die Rittenhouse als held toejuichen omdat ie twee mensen vermoord heeft.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:21:49 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735098
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat die kerel pedofiel was (en bovendien ook nog eens zijn straf had uitgezeten) heeft natuurlijk helemaal niks te maken dat hij Rittenhouse heeft aangevallen.
En waarom willen mensen eigenlijk zo graag benadrukken dat hij pedofiel was? Helpt dat bij het goedpraten van Rittenhouse' moordpartij?
Om dezelfde reden dat mensen zoals altijd obligaat moeten opmerken dat het feit dat hij een pedofiel was, zeker geen reden kan zijn om hem te vermoorden? Waar ik het natuurlijk mee eens ben ,daar niet van.

Maar ik begrijp dat de geïmporteerde binaire blik; die rittenhaus was rechts, dus slecht, en de veroordeelde pedo was niet eens perse links, maar wel tegen rittenhaus, dus per definitie goed - een onweerstaanbare aantrekkingskracht op je uitoefend?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:24:07 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niemand doet dat, in tegenstelling tot de extreemrechtse debielen die Rittenhouse als held toejuichen omdat ie twee mensen vermoord heeft.
Je doet het zelf notabene:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:25:24 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202735146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je doet het zelf notabene:
[..]

Waar wordt hier iemand op een schild gehesen? Ik weet dat het moeilijk is om aansluiting te vinden met de werkelijkheid en dat je daarom je toevlucht zoekt in het projecteren van je waangedachtes op anderen, maar zelfs jij moet kunnen inzien dat er niemand op een schild wordt gehesen als slechts wordt geconstateerd dat er mensen zijn vermoord door een psychopatische minderjarige gek.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:28:58 #195
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waar wordt hier iemand op een schild gehesen?
Dat doe jij als je het reduceert tot "hij vermoorde zijn politieke tegenstanders":

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
&lt;signature here&gt;.
pi_202735194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Om dezelfde reden dat mensen zoals altijd obligaat moeten opmerken dat het feit dat hij een pedofiel was, zeker geen reden kan zijn om hem te vermoorden? Waar ik het natuurlijk mee eens ben ,daar niet van.

Maar ik begrijp dat de geïmporteerde binaire blik; die rittenhaus was rechts, dus slecht, en de veroordeelde pedo was niet eens perse links, maar wel tegen rittenhaus, dus per definitie goed - een onweerstaanbare aantrekkingskracht op je uitoefend?
Je doet aannames en, verassend, niet eens de goede.
Wat ik niet snap is waarom er toch telkens bij vermeld moet worden dat dat figuur een pedofiel was. WAt heeft men daaraan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:31:26 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735228
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:25 schreef VoMy het volgende:

maar zelfs jij moet kunnen inzien dat er niemand op een schild wordt gehesen als slechts wordt geconstateerd dat er mensen zijn vermoord door een psychopatische minderjarige gek.
Wat een ontstellend gehuichel joh.

Jij maakt er iets politieks van, niemand anders.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:32:37 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202735250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat doe jij als je het reduceert tot "hij vermoorde zijn politieke tegenstanders":
[..]

Want iedere politieke tegenstander staat automatisch op een schild? Meine gutte, dit is wel van een allererbarmelijkst niveau. Geef gewoon toe dat je weer aan het projecteren was omdat je het blijkbaar toch ook wel gek vindt dat je rechtse vriendjes aan het juichen zijn voor een zwakzinnige die naar een demonstratie ging om daar mensen af te knallen en je dus wanhopig op zoek was naar munitie om de andere kant zwart te maken.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:34:46 #199
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735286
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je doet aannames en, verassend, niet eens de goede.
Wat ik niet snap is waarom er toch telkens bij vermeld moet worden dat dat figuur een pedofiel was. WAt heeft men daaraan?
Het maakt mij in ieder geval duidelijk dat je niet met iemand te maken hebt die zuiver op de graad is.

En ten overvloede, betekent dat niet dat iemand dood mag.

Maar tegelijkertijd geloof ik dus ook niks van dat de pedofiel in kwestie zielig en/of slachtoffer was.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:35:33 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202735303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat een ontstellend gehuichel joh.

Jij maakt er iets politieks van, niemand anders.
Ik weet niet wat je probeert, maar het is ongeveer even triest als die groep mensen die staat te juichen voor een schietgrage tiener die twee doden op zijn geweten heeft. Je poging om te doen alsof er mensen op een schild gehesen werden waren al intriest en lachwekkend en deze poging om het te koppelen aan gehuichel is nog triester.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:43 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Want iedere politieke tegenstander staat automatisch op een schild? Meine gutte, dit is wel van een allererbarmelijkst niveau. Geef gewoon toe dat je weer aan het projecteren was omdat je het blijkbaar toch ook wel gek vindt dat je rechtse vriendjes aan het juichen zijn voor een zwakzinnige die naar een demonstratie ging om daar mensen af te knallen en je dus wanhopig op zoek was naar munitie om de andere kant zwart te maken.
Stompzinnige zielige semantiek.

Jij presenteert het alsof pedofiel omgelegd is vanwege zijn politieke denkbeelden.

Hierrr:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:48 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202735324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat een ontstellend gehuichel joh.

Jij maakt er iets politieks van, niemand anders.
Ehhhh...sorry maar Rittenhouse wordt gefeteerd op een politieke bijeenkomst, wie maakt er dan iets politiek?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:37:31 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je probeert, maar het is ongeveer even triest als die groep mensen die staat te juichen voor een schietgrage tiener die twee doden op zijn geweten heeft. Je poging om te doen alsof er mensen op een schild gehesen werden waren al intriest en lachwekkend en deze poging om het te koppelen aan gehuichel is nog triester.
Blijf het niet zeggen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:40:48 #204
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ehhhh...sorry maar Rittenhouse wordt gefeteerd op een politieke bijeenkomst, wie maakt er dan iets politiek?
Ow, nu hersengymnastiek dat omdat hij achteraf door gedeelten van de politiek omarmd word, zijn daad met terugwerkende kracht ineens wel politiek was. Ofzo.

Alles om die binaire blik overeind te houden he.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:41:51 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202735428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Stompzinnige zielige semantiek.

Jij presenteert het alsof pedofiel omgelegd is vanwege zijn politieke denkbeelden.

Hierrr:
[..]

Lol, ten eerste begon je over 'op een schild hijsen'. Dat deed niemand en nu je inziet dat zelfs jij dat niet vol kan houden, ben je daar opeens van afgestapt.
Verder ben je nu opeens je krampachtig aan het 'ja maar hij was pedofiel'-verhaal aan het vasthouden, iets waar je zelf ook meegekomen bent en niet ik. Dat dit wijzen naar die vermeende pedofiliteit een mongoloïde-argument is in het goedpraten van het op klaarlichte dag en zonder achtergrondkennis doodschieten van iemand op straat zou je ook wel moeten snappen, maar dat zal je wel weer slecht uitkomen.
Ik constateer slechts dat een totale psychopaat naar een demonstratie is gegaan met een geladen semi-automatisch geweer met als doel om daar mensen mee neer te schieten, dat gedaan heeft, en nu wordt toegejuicht door een groep extreemrechtse Amerikanen omdat de demonstratie waar deze jongen heen ging en mensen doodschoot, een demonstratie was tegen extreemrechtse politiek.
Al het andere verzin je er allemaal zelf bij om vervolgens met labeltjes als huichelarij te komen.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 13:43:31 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202735469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, nu hersengymnastiek dat omdat hij achteraf door gedeelten van de politiek omarmd word, zijn daad met terugwerkende kracht ineens wel politiek was. Ofzo.

Alles om die binaire blik overeind te houden he.
Nee, dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat het vooal politiek gemaakt is door de mensen die hem nu op het podium zetten, niet door degene die hier reageren op dat feit. Zo moeilijk is dat toch niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:43:57 #207
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lol, ten eerste begon je over 'op een schild hijsen'. Dat deed niemand en nu je inziet dat zelfs jij dat niet vol kan houden, ben je daar opeens van afgestapt.
Verder ben je nu opeens je krampachtig aan het 'ja maar hij was pedofiel'-verhaal aan het vasthouden, iets waar je zelf ook meegekomen bent en niet ik. Dat dit wijzen naar die vermeende pedofiliteit een mongoloïde-argument is in het goedpraten van het op klaarlichte dag en zonder achtergrondkennis doodschieten van iemand op straat zou je ook wel moeten snappen, maar dat zal je wel weer slecht uitkomen.
Ik constateer slechts dat een totale psychopaat naar een demonstratie is gegaan met een geladen semi-automatisch geweer met als doel om daar mensen mee neer te schieten, dat gedaan heeft, en nu wordt toegejuicht door een groep extreemrechtse Amerikanen omdat de demonstratie waar deze jongen heen ging en mensen doodschoot, een demonstratie was tegen extreemrechtse politiek.
Al het andere verzin je er allemaal zelf bij om vervolgens met labeltjes als huichelarij te komen.
Whatever dude.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:45:13 #208
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik dus niet. Ik zeg dat het vooal politiek gemaakt is door de mensen die hem nu op het podium zetten, niet door degene die hier reageren op dat feit. Zo moeilijk is dat toch niet?
En op welke manier is dat relevant voor deze stelling?:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Twee politieke tegenstanders vermoorden en je bent een held voor extreemrechts, verrassend.
&lt;signature here&gt;.
pi_202735513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lol, ten eerste begon je over 'op een schild hijsen'. Dat deed niemand en nu je inziet dat zelfs jij dat niet vol kan houden, ben je daar opeens van afgestapt.
Verder ben je nu opeens je krampachtig aan het 'ja maar hij was pedofiel'-verhaal aan het vasthouden, iets waar je zelf ook meegekomen bent en niet ik. Dat dit wijzen naar die vermeende pedofiliteit een mongoloïde-argument is in het goedpraten van het op klaarlichte dag en zonder achtergrondkennis doodschieten van iemand op straat zou je ook wel moeten snappen, maar dat zal je wel weer slecht uitkomen.
Ik constateer slechts dat een totale psychopaat naar een demonstratie is gegaan met een geladen semi-automatisch geweer met als doel om daar mensen mee neer te schieten, dat gedaan heeft, en nu wordt toegejuicht door een groep extreemrechtse Amerikanen omdat de demonstratie waar deze jongen heen ging en mensen doodschoot, een demonstratie was tegen extreemrechtse politiek.
Al het andere verzin je er allemaal zelf bij om vervolgens met labeltjes als huichelarij te komen.
Het lijkt me eerder iemand die te nog te jong en onvolwassen is om de gevolgen van zijn daden te kunnen overzien. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:55:37 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202735737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:41 schreef VoMy het volgende:
Ik constateer slechts dat een totale psychopaat naar een demonstratie is gegaan met een geladen semi-automatisch geweer met als doel om daar mensen mee neer te schieten, dat gedaan heeft, en nu wordt toegejuicht door een groep extreemrechtse Amerikanen omdat de demonstratie waar deze jongen heen ging en mensen doodschoot, een demonstratie was tegen extreemrechtse politiek.
Al het andere verzin je er allemaal zelf bij om vervolgens met labeltjes als huichelarij te komen.
Wat een onzin. Je probeert hem neer te zetten als een soort Breivik.

Rittenhouse ging niet doelbewust op een killing spree maar verdedigde zichzelf omdat hij werd aangevallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 14:02:14 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202735861
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:07:37 #212
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202735956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een onzin. Je probeert hem neer te zetten als een soort Breivik.

Rittenhouse ging niet doelbewust op een killing spree maar verdedigde zichzelf omdat hij werd aangevallen.
Plus dat die al aanwezig was, en dus zeker niet voor de gelegenheid daar naar toe ging, want hij had daar een baan, volop familie die daar woonde,

Plus dat hij niet een lange reis ondernam, hij woonde maar 20 minuten van de staatsgrens,

Plus dat het feit dat hij daar in die staat met een wapen rondliep gewoon legit was, in de staat waar die officieel woonde, weetjewel auto ritje van 20 mins niet,

Als je wil weten hoe erg de bias van de stamgasten hier is, die zich dagelijks zitten te verkneukelen over hoe "dom rechts" toch steeds in de talkingpoints trapt, hoef je niet verder te kijken.

We kakelen tot in het oneindige de linkse talkingpoints na, "dat hij speciaal op reis ging om mensen te vermoorden".
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 14:15:49 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202736060
twitter


Manchin's argument dat men het geld maar aan dope uitgeeft komt zo steeds arroganter over.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:18:07 #214
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202736107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Slim plan. In plaats van de laatste cent uit te knijpen bespaart hij hiermee een hoop virusellende in ziekenhuizen. Per saldo levert dit meer op.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:19:00 #215
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202736118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Plus dat die al aanwezig was, en dus zeker niet voor de gelegenheid daar naar toe ging, want hij had daar een baan, volop familie die daar woonde,

Plus dat hij niet een lange reis ondernam, hij woonde maar 20 minuten van de staatsgrens,

Plus dat het feit dat hij daar in die staat met een wapen rondliep gewoon legit was, in de staat waar die officieel woonde, weetjewel auto ritje van 20 mins niet,

Als je wil weten hoe erg de bias van de stamgasten hier is, die zich dagelijks zitten te verkneukelen over hoe "dom rechts" toch steeds in de talkingpoints trapt, hoef je niet verder te kijken.

We kakelen tot in het oneindige de linkse talkingpoints na, "dat hij speciaal op reis ging om mensen te vermoorden".
Die bias is hier al jaren duidelijk, maar dat zou bij deze zaak niet moeten uit maken. Het gaat niet om links/rechts. Zelfverdediging is zelfverdediging.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:24:26 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_202736203
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Die bias is hier al jaren duidelijk, maar dat zou bij deze zaak niet moeten uit maken. Het gaat niet om links/rechts. Zelfverdediging is zelfverdediging.
Het gaat erom dat hij twee weken geleden zat te huilen dat hij het allemaal niet zo bedoeld had en zo erg vond, en nu WWE stijl met muziek de arena binnen holt om met andere fascisten te vieren dat hij wat mensen heeft doodgeschoten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 14:32:11 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202736310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Slim plan. In plaats van de laatste cent uit te knijpen bespaart hij hiermee een hoop virusellende in ziekenhuizen. Per saldo levert dit meer op.
Hardcore anti-vaxxers gaan zich niet laten testen. Zeker niet als ze zich voor die testen bij de overheid moeten melden.
Maar ik lees dat men in de VS nu nog steeds 20$ moet betalen voor een simpele thuistest. Voor dat bedrag heb je er hier een stuk of zeven-acht. Dus misschien helpt het.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202736342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:24 schreef speknek het volgende:

[..]
Het gaat erom dat hij twee weken geleden zat te huilen dat hij het allemaal niet zo bedoeld had en zo erg vond, en nu WWE stijl met muziek de arena binnen holt om met andere fascisten te vieren dat hij wat mensen heeft doodgeschoten.
Van een beetje cashmoney binnenharken is nog nooit iemand doodgegaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:49:58 #219
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202736567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:44 schreef speknek het volgende:

[..]
het is het feit dat hij zich laat feteren....
Ja, dat stoort jou.

Nou en.

Maar laten we het maar niet hebben over hoe hard de kassa rinkelt voor de erven van die andere crimineel, meneer Floyd, want je bent vooringenomen of niet, toch.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 14:51:33 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202736598
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die bias is hier al jaren duidelijk, maar dat zou bij deze zaak niet moeten uit maken. Het gaat niet om links/rechts. Zelfverdediging is zelfverdediging.
Dat was het uiteindelijke oordeel in een Amerikaans gerechtshof, ja. Daar hoeft men het in Nederland niet mee eens te zijn, natuurlijk.

Dat het politiek gemaakt is lijkt mij ook duidelijk en dat is al vanaf het begin zo, Rittenhouse werd onmiddelijk en zonder enige reserve omarmt door een deel van de bevolking en verguisd door een ander deel, persoonlijk vind ik dat een hele slechte zaak als we daar even over nadenken.

Ik kan dit soort bijeenkomsten ook niet echt rijmen met zijn eigen uitspraken dat hij het zo erg vond, dan denk ik als je dat echt zo voelt dan laat jij je ook niet feteren door een politieke groep, maar goed, dat is mijn optiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 14:52:36 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202736613
We kunnen gewoon allemaal stoppen met het op de man spelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:54:20 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_202736640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:49 schreef ExTec het volgende:
Maar laten we het maar niet hebben over hoe hard de kassa rinkelt voor de erven van die andere crimineel, meneer Floyd, want je bent vooringenomen of niet, toch.
Goh wat is het grote verschil tussen deze mensen, vast mijn vooringenomenheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:59:19 #223
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202736720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat het politiek gemaakt is lijkt mij ook duidelijk en dat is al vanaf het begin zo, Rittenhouse werd onmiddelijk en zonder enige reserve omarmt door een deel van de bevolking en verguisd door een ander deel, persoonlijk vind ik dat een hele slechte zaak als we daar even over nadenken.
Denk je daar inzake de andere kant ook wel eens over na, of niet?

En heb je daar "in jouw optiek" dan ook een mening over?

Voorbeelden zijn zielige pogingen, zelfs hier, om een veroordeelde pedofiel op te dissen als iemand die blijkbaar gestorven is vanwege zijn politieke ideeën, of bv nu muurschilderingen van die floyd?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:00:14 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202736736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk je daar inzake de andere kant ook wel eens over na, of niet?

En heb je daar "in jouw optiek" dan ook een mening over?

Voorbeelden zijn zielige pogingen, zelfs hier, om een veroordeelde pedofiel op te dissen als iemand die blijkbaar gestorven is vanwege zijn politieke ideeën, of bv nu muurschilderingen van die floyd?
Zielige pogingen om het doodschieten van iemand bij een demonstratie goed te praten door te verwijzen naar een strafblad dat bij de dader niet bekend was. Dat bedoel je.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 15:01:45 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202736760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk je daar inzake de andere kant ook wel eens over na, of niet?

En heb je daar "in jouw optiek" dan ook een mening over?

Voorbeelden zijn zielige pogingen, zelfs hier, om een veroordeelde pedofiel op te dissen als iemand die blijkbaar gestorven is vanwege zijn politieke ideeën, of bv nu muurschilderingen van die floyd?
Kies ik een kant hier? Nee. Ik vind het allemaal een hele trieste bedoening.

Éen veroordeelde pedofiel waarvan niemand wist dat het een veroordeelde pedofiel was op dat moment is een irrelevant argument. Achteraf schijnt dat voor jou hele grote waarde te hebben en ook voor de jury maar ik vind het complete onzin, dat is informatie die niemand had op het moment dat het incident plaatsvond.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:03:02 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202736779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]We kunnen gewoon allemaal stoppen met het op de man spelen.[/modbreak]
- Ga daar mee naar FB of doet in het DM maar niet in het topic -

[ Bericht 24% gewijzigd door Tijger_m op 21-12-2021 15:07:02 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:03:18 #227
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202736783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kies ik een kant hier? Nee. Ik vind het allemaal een hele trieste bedoening.

Éen veroordeelde pedofiel waarvan niemand wist dat het een veroordeelde pedofiel was op dat moment is een irrelevant argument. Achteraf schijnt dat voor jou hele grote waarde te hebben....
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het maakt mij in ieder geval duidelijk dat je niet met iemand te maken hebt die zuiver op de graad is.

En ten overvloede, betekent dat niet dat iemand dood mag.

Maar tegelijkertijd geloof ik dus ook niks van dat de pedofiel in kwestie zielig en/of slachtoffer was.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:03:26 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_202736787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:02 schreef ExTec het volgende:
Parallel is natuurlijk plat cashen over de rug van doden.

Maar hier gaan verkondigen "dat dat heel wat anders is!" Hoef je echt niet te doen hoor. Komend van jou zagen we die van mijlen ver aankomen.
Nou de een is dood, en de ander doet een overwinningstour.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 15:06:08 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202736816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Blijft een onzinnig argument als je niet weet wat iemand gedaan heeft op het moment dat je de trekker overhaalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 15:10:11 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202736867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijft een onzinnig argument als je niet weet wat iemand gedaan heeft op het moment dat je de trekker overhaalt.
Anders zou het voorbedachte rade zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202736909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:03 schreef speknek het volgende:

[..]
Nou de een is dood, en de ander doet een overwinningstour.
Ja, oke, maar als je dat niet meetelt en gewoon anders kijkt is het feitelijk precies hetzelfde natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 december 2021 @ 15:31:21 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202737197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijft een onzinnig argument als je niet weet wat iemand gedaan heeft op het moment dat je de trekker overhaalt.
Is dat andersom niet ook het geval.

Konden die gasten van te voren soms weten dat rittenhouse achteraf een warm onthaal van de reps zou krijgen.

Of gaan we dan richting de oncomfortabele waarheid dat die dooie criminelen aan het rellen waren om het rellen?
&lt;signature here&gt;.
pi_202737251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dat andersom niet ook het geval.

Konden die gasten van te voren soms weten dat rittenhouse achteraf een warm onthaal van de reps zou krijgen.

Of gaan we dan richting de oncomfortabele waarheid dat die dooie criminelen aan het rellen waren om het rellen?
Maar gelukkig was daar vredesduif Rittenhouse met aanvalsgeweer om nog wat extra olie op het vuur te gooien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202737268
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar gelukkig was daar vredesduif Rittenhouse met aanvalsgeweer om nog wat extra olie op het vuur te gooien.
Om eerste hulp aan te bieden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_202737279
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef OMG het volgende:

[..]
Om eerste hulp aan te bieden.
Daar zou ik pleisters voor meenemen, niet een AR-15 kloon. Maar ja, wie ben ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:52:01 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202738564
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar gelukkig was daar vredesduif Rittenhouse met aanvalsgeweer om nog wat extra olie op het vuur te gooien.
S'lands wijs s'lansds eer he.

Ook een bijzondere, nogal arrogante vorm van vooringenomenheid om rechtvaardigheid te zien in de vooroordeling van een individu louter omdat jij persoonlijk je niet kan vinden in hun landelijke wapenwetgeving.

Tuurlijk zijn ze daar knotsgek mbt wapenwetgeving.

Maar hier in deze thread grossieren we in hufters die prima individuele barbertje zien hangen omdat ze op landelijk niveau niet wijs zijn.

Maar laat dat je natuurlijk niet beletten om jezelf te vertellen dat je heus wel de "juiste mening" hebt.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:56:35 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202738659
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daar zou ik pleisters voor meenemen, niet een AR-15 kloon. Maar ja, wie ben ik.
Maar je weet dat er vastgesteld is dat hij daadwerkelijk eerste hulp heeft verleend? Ook spul daarvoor bij zich had?

Of kwam dat soms niet langs, toen je gulzig de cnn talkingpoints dat hij zogenaamd "naar een andere staat was gereden, louter om mensen te vermoorden" aan het consumeren was?
&lt;signature here&gt;.
pi_202739069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je weet dat er vastgesteld is dat hij daadwerkelijk eerste hulp heeft verleend? Ook spul daarvoor bij zich had?

Of kwam dat soms niet langs, toen je gulzig de cnn talkingpoints dat hij zogenaamd "naar een andere staat was gereden, louter om mensen te vermoorden" aan het consumeren was?
quote:
He took his semi-automatic rifle and first-aid supplies. He gave his bulletproof vest — which he said was issued by the Grayslake Police Department — to a friend. He said he felt he wouldn’t need it “because I’m going to be helping people.”
https://apnews.com/articl(...)e0c1289fe2161d7c3ab3

Blijft natuurlijk apart dat je een geweer bij je moet hebben als je medic claimt te spelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_202739096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat was het uiteindelijke oordeel in een Amerikaans gerechtshof, ja. Daar hoeft men het in Nederland niet mee eens te zijn, natuurlijk.

Dat het politiek gemaakt is lijkt mij ook duidelijk en dat is al vanaf het begin zo, Rittenhouse werd onmiddelijk en zonder enige reserve omarmt door een deel van de bevolking en verguisd door een ander deel, persoonlijk vind ik dat een hele slechte zaak als we daar even over nadenken.

Ik kan dit soort bijeenkomsten ook niet echt rijmen met zijn eigen uitspraken dat hij het zo erg vond, dan denk ik als je dat echt zo voelt dan laat jij je ook niet feteren door een politieke groep, maar goed, dat is mijn optiek.
Grappig dat jij dit nu zegt want jij deed mee aan het verguizen van Rittenhouse. Was naar jou mening bijvoorbeeld geestelijk beperkt.

Slechte zaak zou je zeggen, of niet ?

Verder lijkt het mij verstandig om @VoMy gewoon te negeren op dit onderwerp, hij staat echt compleet los van de feiten in deze zaak.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:27:13 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202739149
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:21 schreef OMG het volgende:

[..]
[..]
https://apnews.com/articl(...)e0c1289fe2161d7c3ab3

Blijft natuurlijk apart dat je een geweer bij je moet hebben als je medic claimt te spelen.
Medic is het Engelse woord voor hospik, en dat is een soldaat, bewapend dus, die eerste hulp verleend.

Dus je brengt je punt niet ideaal, ondanks dat ben ik het wel met je eens, natuurlijk.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:27:40 #241
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202739159
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:23 schreef Sjemmert het volgende:

Verder lijkt het mij verstandig om @:Vomy gewoon te negeren op dit onderwerp, hij staat echt compleet los van de feiten in deze zaak.
Ah, er is niemand met een halfautomatisch geweer naar en demonstratie gegaan en hij heeft daar niet 2 mensen doodgeschoten dus?
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:30:24 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202739200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Medic is het Engelse woord voor hospik, en dat is een soldaat, bewapend dus, die eerste hulp verleend.

Dus je brengt je punt niet ideaal, ondanks dat ben ik het wel met je eens, natuurlijk.
Maar hij is en was geen soldaat noch medic. Op dezelfde manier als de soldaten van Allah ook niet in hun recht staan omdat ze zichzelf soldaten noemen, maakt het ook niet uit welk labeltje deze psycho op zichzelf geplakt heeft voordat hij twee mensen vermoordde.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:32:36 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_202739246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar hij is en was geen soldaat noch medic.
Jezus gast, zie je mij dan zeggen dat die dat is.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:34:13 #244
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202739278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jezus gast, zie je mij dan zeggen dat die dat is.
Nee en ik zeg ook nergens dat je dat zegt.
pi_202739632
Even los van het feit dat ik het persoonlijk gek vind om met een Armalite product een demonstratie te gaan bezoeken van de tegenpartij, het is niet zo dat hij dat ding ineens uit zijn zak haalde en a la Breivik om zich heen heeft staan knallen. Hij werd nota bene opgejaagd door twee man die niet bepaald van plan waren hem een pamfletje in de hand te duwen over hoe gemeen hij wel niet was tegen hen en eens de antifa-beweging beter zou moeten leren kennen. Op dat moment waren er helaas maar twee mogelijkheden:
- óf de tragische dood van K Rittenhouse als "patriot" in elkaar getimmerd door een stel terroristen (iets wat de GOP misschien nog beter uitkwam) en dan was hij een posthume martelaar
- óf de patriot K Rittenhouse die zichzelf verdedigde tegen een stel terroristen (zo is het uiteindelijk gespind, en de GOP is er content genoeg mee)

Feit blijft wel dat hij daar eigenlijk niets te zoeken had met of zonder product van Armalite, een geluk dat hij te voet was en niet met een auto, zoals die klungels in Charlottesville ,Virginia
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 18:00:58 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202739685
Om het maar even over iets actueels te hebben in plaats van oud nieuws:

twitter


De GOP weigert mee te werken aan een onderzoek. Een subpoena richting hem lijkt me wel op zijn plek. Benieuwd of hij die ook durft te weigeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 18:11:01 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202739855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Grappig dat jij dit nu zegt want jij deed mee aan het verguizen van Rittenhouse. Was naar jou mening bijvoorbeeld geestelijk beperkt.

Slechte zaak zou je zeggen, of niet ?

Dat is nog steeds mijn mening, een hoogbegaafd iemand is het in mijn opinie niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 18:12:36 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202739881
En nog maar een keer, niet op de man spelen. Als je mensen wil negeren dan doe je dat gewoon zonder posts om te benoemen, ok? Dat is gewoon zuigen om een reactie te krijgen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 18:15:41 #249
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202739926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Medic is het Engelse woord voor hospik, en dat is een soldaat, bewapend dus, die eerste hulp verleend.

Dus je brengt je punt niet ideaal, ondanks dat ben ik het wel met je eens, natuurlijk.
Om het even bij feiten te houden, een combat medic mag niet bewapend zijn van de Geneefse conventie. Er mag ook niet op geschoten worden. Iedere soldaat kan eerste hulp geven maar een medic is iets anders dan een soldaat die eerste hulp geeft.

Dus technisch gezien heeft degene gelijk die zegt dat als je je voor medic uitgeeft het dan heel vreemd is dat je bewapend bent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:56:28 #250
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202740499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:00 schreef Ulx het volgende:
Om het maar even over iets actueels te hebben in plaats van oud nieuws:

[ twitter ]

De GOP weigert mee te werken aan een onderzoek. Een subpoena richting hem lijkt me wel op zijn plek. Benieuwd of hij die ook durft te weigeren.
Zou me niets verbazen, want men zal vooral trachten om de boel te vertragen, iig tot na de mid-terms.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 20:42:33 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202742838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen, want men zal vooral trachten om de boel te vertragen, iig tot na de mid-terms.
Dan de Sergeant-at-Arms de opdracht geven hem te brengen. Mocht hij zijn hoofd laten zien in het congres is hij de lul.
In Texas flikte de GOP dit jaar iets vergelijkbaars.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:54:11 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202743163
Lekker boeiend of die hoogbegaafd is of niet. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202743237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan de Sergeant-at-Arms de opdracht geven hem te brengen. Mocht hij zijn hoofd laten zien in het congres is hij de lul.
In Texas flikte de GOP dit jaar iets vergelijkbaars.
Wie moet die opdracht dan precies meegeven aan die Sergeant-at-Arms?
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 22:14:18 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202745509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wie moet die opdracht dan precies meegeven aan die Sergeant-at-Arms?
Eerst een subpoena sturen om op te komen dagen, indien die niet wordt opgevolgd de SaA de opdracht geven hem te begeleiden. Hoeft niet eens met een arrestatie. De mogelijkheid is er.
De GOP is toch al boos, en vriendelijk vragen helpt niet. En als een afgevaardigde zich al niet aan de regels van het Huis gaat houden is het einde zoek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 22:39:00 #255
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202746145
Ik had onderhand trouwens wel enorm kabaal verwacht over kerstcadeaus die niet op tijd bezorgd zouden worden. Maar USPS meldt dat 95% op tijd bezorgd is. Nog laag, uiteraard. Maar het drama blijft uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 23:12:01 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202746917
Mijnwerkersvakbond boos op Manchin.

twitter


Dat maakt het "Ik kan BBB niet uitleggen" argument wel lastig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202747883
Ah het Pentagon was bang dat als ze de National Guard in zouden zetten Trump een beroep zou doen op de 'Insurrection Act'

twitter

twitter

quote:
According to a report released last month, Christopher Miller, who served as acting Secretary of the Defense on Jan. 6, told the Department's inspector general that he feared "if we put U.S. military personnel on the Capitol, I would have created the greatest Constitutional crisis probably since the Civil War." In congressional testimony, he said he was also cognizant of "fears that the President would invoke the Insurrection Act to politicize the military in an anti-democratic manner" and that "factored into my decisions regarding the appropriate and limited use of our Armed Forces to support civilian law enforcement during the Electoral College certification."

Miller does not specify who held the fears that Trump would invoke the Insurrection Act, and he wasn't asked by Congress. However, it's now clear that such concerns were shared by General Mark Milley, Chairman of the Joint Chiefs of Staff, as well as former CIA Director and at the time Secretary of State Mike Pompeo. Before Nov. 3, Milley and Pompeo confided in one another that they had a persistent worry Trump would try to use the military in an attempt to hold onto power if he lost the election, the Washington Post's Carol Leonnig and Philip Rucker reported. "This military's not going to be used," Milley assured Pompeo.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202748166
Biden op de laatste pressco, als cliffhanger: “Manchin and I “We can work it out”.
Met wat druk vanuit WV
twitter
pi_202748677
Nou, ik zou zeggen: bied Manchin een dealtje aan waarmee hij zonder al te groot gezichtsverlies in de ogen van zijn kiezers kan draaien en dan kan BBB door. Iedereen blij.

Alhoewel...
Iemand zei het eerder al: follow the money. De grootste ontvanger van campagne donaties van de kolen, gas en olie mijnbouw en utilities is *tromgeroffel* Joe Manchin. Kan Manchin de groene biljetten weerstaan?

Nog een complicatie. Manchin heeft een kolenhandel firma opgezet waar bij aardig wat mee verdient. Dat helpt natuurlijk ook niet bij de keuze tussen hemzelf of zijn kiezers.:
quote:
Manchin has made $4.35 million since 2012 from stock he owns in Enersystems Inc., the Fairmont-based coal brokerage he founded in 1988, according to his U.S. Senate financial disclosures.
Meer
  woensdag 22 december 2021 @ 18:57:14 #260
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202756959
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 04:37 schreef AnneX het volgende:
Biden op de laatste pressco, als cliffhanger: “Manchin and I “We can work it out”.
Met wat druk vanuit WV
[ twitter ]
Die druk is groter dan hij had verwacht. De maatregelen van BBB zijn als een warme deken voor veel democraten èn republikeinen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 22 december 2021 @ 20:31:38 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202759018
twitter


Dat ging snel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202760503
Zo ziet een uitnodiging voor een gesprek eruit door 6th of Jan. Commitee:
twitter
pi_202761101
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 02:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het grote verschil is dat het nu om één groot pakket gaat dat niet alleen de economie een grote boost kan geven maar ook allerlei maatschappelijke problemen aanpakt. Het is veel meer een gezamenlijke partij inspanning dan een stapel losse wetjes die je kan af- of goedkeuren. Dat vraagt dus juist om concessies van iedereen. Sanders krijgt ook lang niet alles waar hij om gevraagd heeft en heeft ook concessies moeten doen. Manchin is daar duidelijk niet toe bereid terwijl toch praktisch al zijn wensen ingewilligd zijn.

Het hele plan werkt natuurlijk sws niet als er geen tax reform plaats gaat vinden waarbij de allerrijksten meer gaan betalen, de onder- en middenklasse juist minder en dat is nu juist waar Manchin wél helemaal op één lijn met de Republikeinen zit. Het kan niet zo zijn dat alleen Manchin in alles zijn zin krijgt dan kunnen ze net zo goed de afzonderlijke punten in stemming gaan brengen wat wsl ook gaat gebeuren als de onderhandelingen nu echt stoppen.
Ik denk dat er twee reële verschillen zijn tussen Manchin en Sanders, Sanders zal deze wetgeving hoe dan ook zien als een vooruitgang terwijl Manchin concessies moet doen op zaken die hij per definitie zal zien als achteruitgang. Dan is het moeilijker om water bij de wijn te doen. Zeker als je bedenkt dat Manchin is gekozen in een dieprode staat. Ondanks dat heeft de man een approval van 61%. Blijkbaar ziet zijn achterban dit toch zitten. Maargoed Biden gaat binnenkort weer met Manchin praten en ik las dat de grootste krant van WV nu publiekelijk achter BBB staat dus misschien verandert hij nog van mening.

quote:
Oh en vergeet niet dat hij ook al zijn zin heeft gekregen in het met voorrang door laten gaan van de BIF waarvan de afspraak was dat deze samen met de BBB behandeld zou worden. Want zo zei Manchin dan pas kan er in alle vertrouwen onderhandeld worden over de rest, precies zoals je raadt het niet ... de Republikeinen ook wilden. Dan pas je toch echt niet meer bij de Democraten :N
Als dat waar is, is dat zeker een zeer betreurenswaardige actie van Manchin :{

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het (tijdelijk) negeren van de filibuster gehad waar Manchin zo'n bezwaar tegen heeft terwijl dit nu al twee keer gebeurd is met zijn instemming voor wetgeving waar hij het wel mee eens was/ voor stemde (verhoging debt ceiling oa).
Dat Manchin tegen het definitief afschaffen van de filibuster is is al tijden bekend. Ik snap dat wel, ik vind de filibuster ook wel een handige procedure om complete dominantie van één partij te dwarsbomen(mits die oppositie de rechtsstatelijke principes respecteert dan).

Ik snap de frustratie wel, maar ik vind het tegelijkertijd raar dat Manchin hier als persoon zo op wordt aangekeken. Hij was altijd al zo. Gideon en Canningham hadden het niet zo hard moeten verneuken.
Incelfrikandel
pi_202764455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Ik denk dat er twee reële verschillen zijn tussen Manchin en Sanders, Sanders zal deze wetgeving hoe dan ook zien als een vooruitgang terwijl Manchin concessies moet doen op zaken die hij per definitie zal zien als achteruitgang. Dan is het moeilijker om water bij de wijn te doen. Zeker als je bedenkt dat Manchin is gekozen in een dieprode staat. Ondanks dat heeft de man een approval van 61%. Blijkbaar ziet zijn achterban dit toch zitten. Maargoed Biden gaat binnenkort weer met Manchin praten en ik las dat de grootste krant van WV nu publiekelijk achter BBB staat dus misschien verandert hij nog van mening.
West Virginia is vooral oiv Trump erg anti-Democraten geworden wat natuurlijk alles te maken heeft met de kolenindustrie daar en de klimaatmaatregelen waar ze de dupe van (gaan) worden. Niet verwonderlijk maar als je naar de polls kijkt waar naar de afzonderlijke punten gevraagd wordt zie je dat er toch grotendeels positief naar gekeken wordt:


Bron

Manchin's argument dat hij het BBB-plan niet aan zijn kiezers kan verkopen slaat dus helemaal nergens op als dat waar is. Daarom dringt Sanders er ook zo op aan om alsnog een nieuwe poll te houden die dat duidelijk maakt en die hij bovendien met alle liefde nog wil betalen ook :D

quote:
Als dat waar is, is dat zeker een zeer betreurenswaardige actie van Manchin :{
Dat is niet alleen waar, Manchin weigerde maanden geleden al om bekend te maken met welke punten hij het niet eens was zodat er naast de BIF ook vast over het BBB-plan onderhandeld kon worden binnen de partij. Oorspronkelijk was het één plan maar de BIF was het gedeelte daaruit wat bipartisan gedaan kon worden. Om te voorkomen dat de BIF er daarna niet door zou komen was de belofte ze beide tegelijkertijd behandeld zou worden. Uiteindelijk ging Manchin alleen akkoord met een soort 'framework' van het BBB-plan maar dan moest de BIF er wel eerst door. Pas daarna ging hij echt onderhandelen/ kwam daar enige 'vaart' in. Dat is allemaal verloren tijd geweest, was nergens voor nodig en daar is heel veel kritiek op geweest vanuit zijn eigen partij.

quote:
Dat Manchin tegen het definitief afschaffen van de filibuster is is al tijden bekend. Ik snap dat wel, ik vind de filibuster ook wel een handige procedure om complete dominantie van één partij te dwarsbomen(mits die oppositie de rechtsstatelijke principes respecteert dan).
Ja dat is idd al tijden bekend maar daar is hij ook niet echt consequent in. Hij heeft dit jaar al twee keer voor wetgeving gestemd (verhoging van het schuldenplafond en uitbreiding van het DoD-budget) waarbij de filibuster ook (tijdelijk) omzeild is en er met een eenvoudige meerderheid gestemd kon worden ipv van met een 60-40 meerderheid. Daar had hij dan weer geen moeite mee!

quote:
Ik snap de frustratie wel, maar ik vind het tegelijkertijd raar dat Manchin hier als persoon zo op wordt aangekeken. Hij was altijd al zo. Gideon en Canningham hadden het niet zo hard moeten verneuken.
Gideon en Canningham?

Dat hij er als persoon op aangekeken wordt komt vooral omdat hij dus die onderhandelingen al maanden getraineerd heeft en bovendien er toch wel veel wantrouwen heerst tov zijn belangenverstrengeling. Hij heeft er zelf nl helemaal geen baat bij heeft als het doorgaat. Hij verdient ten eerste zelf dik aan de kolenindustrie, heeft geen ook geen baat bij de tax reforms die aan het BBB-plan vastzitten (hij zal meer belasting moeten gaan betalen) en wordt bovendien nu financieel flink gesteund met donaties van invloedrijke Republikeinen wat natuurlijk buitengewoon gunstig is voor zijn herverkiezing in een dieprode staat. Die 61% steun van de bevolking die hij nu nog heeft kan dan wel eens een stuk minder worden. Als je dat soort belangen laat meewegen hoor je toch echt bij de Republikeinen ...

Blijkbaar is hij ook echt niet vies alle aandacht als je een aantal ingewijden mag geloven (het woord 'grandstanding' valt regelmatig), wellicht is dat ook Manchin maar dat kunnen wij natuurlijk moeilijk beoordelen. Gezien het feit dat Manchin op (nb!) Fox News aankondigt dat hij een punt zet achter de (door hem al veel te lang durende) onderhandelingen (waarbij hij op heel veel punten zijn zin al heeft gekregen) omdat je ergens pissig over bent vind ik iig niet echt getuigen van goede wil. Dat is gewoon kinderachtig.

Maaridd gelukkig is er dan ook nog Biden die niet te beroerd is om een handreiking te doen en Manchin gewoon te bellen. Trump bezat die diplomatieke eigenschap als bruggenbouwer totaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2021 06:41:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 02:33:06 #265
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202764628
Mr Family Values gaat alweer scheiden.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202764794
Deze hier al voorbij gekomen? Jim Jordan is aan de beurt:

twitter

Oh en 6 jan gaat Trump een speech houden blijkbaar:

twitter

Het volgvolk moet hoognodig weer eens op het hart gedrukt worden hoe onheus ze behandeld worden door de J6 Committee en de Democraten :(

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2021 04:58:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202764825
Oh ja, dat gebeurde ook nog. Met welke reden? Welke verdienste?
twitter
pi_202764826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 02:33 schreef Ulx het volgende:
Mr Family Values gaat alweer scheiden.

[ twitter ]
Hij was al 8 maanden getrouwd! :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 23 december 2021 @ 07:03:58 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202765022
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 02:33 schreef Ulx het volgende:
Mr Family Values gaat alweer scheiden.

[ twitter ]
Pool boy?
Of slechts incompatibilité des humeurs? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2021 15:19:14 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 december 2021 @ 16:58:00 #270
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202772491
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:32 schreef AnneX het volgende:
Zo ziet een uitnodiging voor een gesprek eruit door 6th of Jan. Commitee:
[ twitter ]
Zijn gehakkel moet was dan ook erg verdacht
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 december 2021 @ 17:08:32 #271
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202772732
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 05:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij was al 8 maanden getrouwd! :D

[ twitter ]
Misschien kwam zijn vrouw er achter dat hij hem niet overeind kan houden..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 december 2021 @ 18:21:33 #273
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202773812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Kortere lijntjes voor de toekomst?
Allicht. Ze zullen het vast en zeker weer proberen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 19:14:52 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202774455
twitter


Uiteraard doet hij dat. Niet omdat hij iets te verbergen heeft, maar omdat redenen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 december 2021 @ 19:26:34 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202774617
"There has never been, ever before, an administration that’s been so open and transparent." -Trump, mei 2019
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 20:38:01 #276
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202776304
Fox begint Biden te helpen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 december 2021 @ 20:58:11 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202776734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:38 schreef Ulx het volgende:
Fox begint Biden te helpen.

[ twitter ]
Maar dit zijn toch enge communistische plannen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 21:07:26 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202776980
Blijkbaar.

In ander nieuws: Kim Potter, die agente Duante Wright doodschoot omdat er een luchtverfrisser aan zijn autospiegel hing is schuldig bevonden aan doodslag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202777730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:07 schreef Ulx het volgende:
Blijkbaar.

In ander nieuws: Kim Potter, die agente Duante Wright doodschoot omdat er een luchtverfrisser aan zijn autospiegel hing is schuldig bevonden aan doodslag.
Was dat die vrouw die wilde taseren?
Damn, dat is wel echt een triest verhaal hoor.

Dit was zo overduidelijk niet bewust. Ik neem aan dat ze niet in de buurt komt van de maximale straf?
  Overall beste user 2022 donderdag 23 december 2021 @ 21:43:28 #280
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202777866
Ze moest heel hard huilen in de rechtszaal, zonder tranen dan wel, maar toch. Dat ze zo haar best deed om te doen alsof het een ongeluk was zal wel meetellen in de strafmaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 december 2021 @ 21:50:03 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202777988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:36 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Was dat die vrouw die wilde taseren?
Damn, dat is wel echt een triest verhaal hoor.

Dit was zo overduidelijk niet bewust. Ik neem aan dat ze niet in de buurt komt van de maximale straf?
Hier is de bodycam.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 23 december 2021 @ 22:14:58 #282
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202778671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moest heel hard huilen in de rechtszaal, zonder tranen dan wel, maar toch. Dat ze zo haar best deed om te doen alsof het een ongeluk was zal wel meetellen in de strafmaat.
Huilen en schreeuwen dat is het wapen van wapenfetisjisten..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 23 december 2021 @ 23:01:31 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202779959
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moest heel hard huilen in de rechtszaal, zonder tranen dan wel, maar toch. Dat ze zo haar best deed om te doen alsof het een ongeluk was zal wel meetellen in de strafmaat.
Deze vrouw heeft wel een beter verhaal dan die tiener die met een doorgeladen semi-automatisch wapen naar een demonstratie ging en daar 2 mensen doodschoot.
pi_202781171
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_202781561
Ah de eerste die openlijk spijt heeft:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202781682
Geen woord van Merrick Garland tot nu toe over 6 januari ...

Opiniestuk van oa Laurence Tribe:

twitter

quote:
In his nine months in office, Attorney General Merrick Garland has done a great deal to restore integrity and evenhanded enforcement of the law to an agency that was badly misused for political reasons under his predecessor. But his place in history will be assessed against the challenges that confronted him. And the overriding test that he and the rest of the government face is the threat to our democracy from people bent on destroying it.

Mr. Garland’s success depends on ensuring that the rule of law endures. That means dissuading future coup plotters by holding the leaders of the insurrection fully accountable for their attempt to overthrow the government. But he cannot do so without a robust criminal investigation of those at the top, from the people who planned, assisted or funded the attempt to overturn the Electoral College vote to those who organized or encouraged the mob attack on the Capitol. To begin with, he might focus on Mark Meadows, Steve Bannon, Rudy Giuliani, John Eastman and even Donald Trump — all of whom were involved, in one way or another, in the events leading up to the attack.

Almost a year after the insurrection, we have yet to see any clear indicators that such an investigation is underway, raising the alarming possibility that this administration may never bring charges against those ultimately responsible for the attack.

While the Justice Department has filed charges against more than 700 people who participated in the violence, limiting the investigation to these foot soldiers would be a grave mistake: As Joanne Freeman, a Yale historian, wrote this month about the insurrection, “Accountability — the belief that political power holders are responsible for their actions and that blatant violations will be addressed — is the lifeblood of democracy. Without it, there can be no trust in government, and without trust, democratic governments have little power.”

The legal path to investigate the leaders of the coup attempt is clear. The criminal code prohibits inciting an insurrection or "giving aid or comfort" to those who do, as well as conspiracy to forcibly "prevent, hinder or delay the execution of any law of the United States." The code also makes it a crime to corruptly impede any official proceeding or deprive citizens of their constitutional right to vote.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202781699
Actually…eigenlijk is (het niet-optreden van ) Garland net zo’n tegenvaller als van Muller. Tot nu toe.
pi_202781999
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 02:33 schreef Ulx het volgende:
Mr Family Values gaat alweer scheiden.

[ twitter ]
Jaja vast betrapt met zijn hand in de koekjespot
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202782040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Deze vrouw heeft wel een beter verhaal dan die tiener die met een doorgeladen semi-automatisch wapen naar een demonstratie ging en daar 2 mensen doodschoot.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 23:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Deze vrouw heeft wel een beter verhaal dan die tiener die met een doorgeladen semi-automatisch wapen naar een demonstratie ging en daar 2 mensen doodschoot.
Vind je 26 jaar ervaring en de Taser zit links en het pistool rechts als je met al die jaren ervaring zo'n fout maakt is er niet alleen wat mis met de opleiding of de cultuur in dat land maar ook met de dame in kwestie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202787700
quote:
6s.gif Op donderdag 23 december 2021 01:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
West Virginia is vooral oiv Trump erg anti-Democraten geworden wat natuurlijk alles te maken heeft met de kolenindustrie daar en de klimaatmaatregelen waar ze de dupe van (gaan) worden. Niet verwonderlijk maar als je naar de polls kijkt waar naar de afzonderlijke punten gevraagd wordt zie je dat er toch grotendeels positief naar gekeken wordt:

[ afbeelding ]
Bron

Manchin's argument dat hij het BBB-plan niet aan zijn kiezers kan verkopen slaat dus helemaal nergens op als dat waar is. Daarom dringt Sanders er ook zo op aan om alsnog een nieuwe poll te houden die dat duidelijk maakt en die hij bovendien met alle liefde nog wil betalen ook :D
Als ik zo kijk naar de peilingen betreft de belastingkortingen voor schone energie en gezinnen kan ik zien dat het direct een stuk minder populair is. Ik denk dat dat wel is waar de schoen wringt. Het is leuk om afzonderlijke delen van de wet te onderwerpen aan een vragenlijst, maar ik vraag me af of de BBB-wet als geheel wel een meerderheid zou halen. Zo simpel zijn de zaken in Amerika zelden. Ik denk dat inwoners van WV vooral het beeld hebben dat er een hoop uitgaven bij zitten waar ze veel minder blij mee zijn. Terecht of onterecht. Dat beeld wordt wel versterkt door de peiling waarin Manchin een approval heeft van 61%. Zijn houding tegenover BBB heeft daar blijkbaar toch een hoop aanhang.

quote:
Dat is niet alleen waar, Manchin weigerde maanden geleden al om bekend te maken met welke punten hij het niet eens was zodat er naast de BIF ook vast over het BBB-plan onderhandeld kon worden binnen de partij. Oorspronkelijk was het één plan maar de BIF was het gedeelte daaruit wat bipartisan gedaan kon worden. Om te voorkomen dat de BIF er daarna niet door zou komen was de belofte ze beide tegelijkertijd behandeld zou worden. Uiteindelijk ging Manchin alleen akkoord met een soort 'framework' van het BBB-plan maar dan moest de BIF er wel eerst door. Pas daarna ging hij echt onderhandelen/ kwam daar enige 'vaart' in. Dat is allemaal verloren tijd geweest, was nergens voor nodig en daar is heel veel kritiek op geweest vanuit zijn eigen partij.
Ik snap dat dit soort zaken een hoop frustratie oproepen, maar onnodig tijdverlies is zo'n beetje het fundament van de Manchin-cycle. Doet hij altijd. Dat hij eerst de punten behandelt waar hij in zijn eigen staat makkelijk steun voor krijgt is wel logisch. Overigens zeker niet netjes, dat klopt.

quote:
Ja dat is idd al tijden bekend maar daar is hij ook niet echt consequent in. Hij heeft dit jaar al twee keer voor wetgeving gestemd (verhoging van het schuldenplafond en uitbreiding van het DoD-budget) waarbij de filibuster ook (tijdelijk) omzeild is en er met een eenvoudige meerderheid gestemd kon worden ipv van met een 60-40 meerderheid. Daar had hij dan weer geen moeite mee!
Voor een hoop wetgeving kan dat niet eens, daar heb je 60 stemmen voor nodig om de filibuster te omzeilen. Dat is denk ik waar Manchin op doelt ;)

quote:
Gideon en Canningham?
Twee behoorlijk linksere kandidaten in Maine en NC die het behoorlijk hadden verpest. Als die hadden gewonnen had je niet aan Manchin hoeven vragen om standpunten los te laten die de man al veertig jaar heeft.

quote:
Dat hij er als persoon op aangekeken wordt komt vooral omdat hij dus die onderhandelingen al maanden getraineerd heeft en bovendien er toch wel veel wantrouwen heerst tov zijn belangenverstrengeling. Hij heeft er zelf nl helemaal geen baat bij heeft als het doorgaat. Hij verdient ten eerste zelf dik aan de kolenindustrie, heeft geen ook geen baat bij de tax reforms die aan het BBB-plan vastzitten (hij zal meer belasting moeten gaan betalen) en wordt bovendien nu financieel flink gesteund met donaties van invloedrijke Republikeinen wat natuurlijk buitengewoon gunstig is voor zijn herverkiezing in een dieprode staat. Die 61% steun van de bevolking die hij nu nog heeft kan dan wel eens een stuk minder worden. Als je dat soort belangen laat meewegen hoor je toch echt bij de Republikeinen ...
Corruptie dus? Zou kunnen, maar ik denk niet dat hij zich zal laten leiden door belasting. Ik geloof dat de man geld zat heeft.

quote:
Blijkbaar is hij ook echt niet vies alle aandacht als je een aantal ingewijden mag geloven (het woord 'grandstanding' valt regelmatig), wellicht is dat ook Manchin maar dat kunnen wij natuurlijk moeilijk beoordelen. Gezien het feit dat Manchin op (nb!) Fox News aankondigt dat hij een punt zet achter de (door hem al veel te lang durende) onderhandelingen (waarbij hij op heel veel punten zijn zin al heeft gekregen) omdat je ergens pissig over bent vind ik iig niet echt getuigen van goede wil. Dat is gewoon kinderachtig.
Hij is afhankelijk van die aandacht. Manchin is de meest besproken politicus in de pers juist omdat hij een democraat is in West Virginia die alle wetten kan tegenhouden. Dat is juist hetgeen dat hem zo populair maakt.

quote:
Maaridd gelukkig is er dan ook nog Biden die niet te beroerd is om een handreiking te doen en Manchin gewoon te bellen. Trump bezat die diplomatieke eigenschap als bruggenbouwer totaal niet.
Ik ben inderdaad blij dat Biden zich niet laat leiden door emotie en snapt dat je gewoon opnieuw met Manchin in gesprek moet. Ik zou ook niet weten wat je anders zou moeten doen. Die man is duidelijk een Democraat, stemt voor de ARP, intact laten van Obamacare, intact laten van de rechtstaat, belastingwetgeving. Allemaal zaken waarin hij tiebreaker was. Twee keer Trump impeached. Manchin zou in Nederland overduidelijk VVD'er zijn, maar ik zie daarin het probleem niet. De Democratische partij zou ik mijn visie een brede volkspartij moeten blijven waarin er ruimte is van links tot (centrum-)rechts. Kijk eens goed naar de standpunten van Democratische senators in 2010. Daarin was Manchin gewoon mainstream. In het Huis delen nog genoeg Democraten zijn standpunten. Manchin aan de Republikeinen geven is hetzelfde als Bente Becker of Henk Kamp bij CP'86 of Forum aansluiten. Die gaan dat ook nooit doen.
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 december 2021 @ 18:16:41 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202788608
Het is dit jaar rustig qua War-on-Christmas gelul waar de GOP/Fox het de laatste jaren zo vaak over hadden.
Alleen wat geneuzel van Tucker dat de linkse poging Kerst te verzieken door logistieke problemen te veroorzaken mislukt is. Maar die was wel heel erg slap.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202789210
quote:
Beetje melodramatisch. Tuurlijk zijn er problemen, zoals inflatie, maar ik denk dat hij het in zijn geheel wel aardig doet. Afghanistan wordt genoemd, natuurlijk had het vertrek georganiseerder gekund maar ik ben blij dat hij de stap heeft durven maken. Hoe zeer ik de Afghanen ook een beter leven gun, de uitkomst was onvermijdelijk.
De economie heeft zich aardig herstelt, veel nieuwe banen gecreëerd of teruggekeerd, lage werkloosheid. Uitgebreid stimuleringspakket aangenomen waardoor o.a. kinderarmoede is gehalveerd. Probeert ondanks alles wat er is gebeurd goed de samenwerking te zoeken met de Republikeinen. Gaat flink investeren in infrastructuur, want voorgangers al decennia niet lukte. Pakt China aan. Allemaal niet slecht imo.
Incelfrikandel
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:29:10 #293
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202789429
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Beetje melodramatisch. Tuurlijk zijn er problemen, zoals inflatie, maar ik denk dat hij het in zijn geheel wel aardig doet. Afghanistan wordt genoemd, natuurlijk had het vertrek georganiseerder gekund maar ik ben blij dat hij de stap heeft durven maken. Hoe zeer ik de Afghanen ook een beter leven gun, de uitkomst was onvermijdelijk.
De economie heeft zich aardig herstelt, veel nieuwe banen gecreëerd of teruggekeerd, lage werkloosheid. Uitgebreid stimuleringspakket aangenomen waardoor o.a. kinderarmoede is gehalveerd. Probeert ondanks alles wat er is gebeurd goed de samenwerking te zoeken met de Republikeinen. Gaat flink investeren in infrastructuur, want voorgangers al decennia niet lukte. Pakt China aan. Allemaal niet slecht imo.
Klopt. als die inflatie weg gaat ebben blijven de voordelen over. Inflatie is een paniekreactie van de markt. Een markt die al tijden behoorlijk opgeblazen is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:36:50 #294
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202789494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:16 schreef Ulx het volgende:
Het is dit jaar rustig qua War-on-Christmas gelul waar de GOP/Fox het de laatste jaren zo vaak over hadden.
Alleen wat geneuzel van Tucker dat de linkse poging Kerst te verzieken door logistieke problemen te veroorzaken mislukt is. Maar die was wel heel erg slap.
Een gast bij Fox zei zelfs dat hij een topomzet heeft gehad.
Had je de tronies van de Fox " news" anchors moeten zien.. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 december 2021 @ 22:25:09 #295
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202791667
Die vuige rino heeft het verpest bij zijn achterban.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 25 december 2021 @ 10:07:27 #296
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_202797698
twitter


Was de volgende bitchfight in Magaworld al gepost?

Trump heeft bij permanent leeghoofd en actief antivaxxer Candace Owens op beeld gepromoot dat de vaccins top zijn! Uiteraard is dit omarmd door de normale wereld. Toen Candace begon met haar damage-control kreeg ze geen bijval van haar Maga-collega McCain :D

Ze beginnen volop met vreten van hun eigen vlees...Merry Christmas!
pi_202802295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 10:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]

Was de volgende bitchfight in Magaworld al gepost?

Trump heeft bij permanent leeghoofd en actief antivaxxer Candace Owens op beeld gepromoot dat de vaccins top zijn! Uiteraard is dit omarmd door de normale wereld. Toen Candace begon met haar damage-control kreeg ze geen bijval van haar Maga-collega McCain :D

Ze beginnen volop met vreten van hun eigen vlees...Merry Christmas!
Bizar hoe de rollen zijn omgedraaid, waar de Democraten en hun lakeien in de media volop tegen vaccinatie waren zijn ze volkomen de andere kant op geslagen. Ze vallen nu zelfs de positie van Candice Owens aan terwijl Trump qua vaccinaties behoorlijk consistent is gebleven.
  zaterdag 25 december 2021 @ 15:34:27 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202804235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bizar hoe de rollen zijn omgedraaid, waar de Democraten en hun lakeien in de media volop tegen vaccinatie waren zijn ze volkomen de andere kant op geslagen. Ze vallen nu zelfs de positie van Candice Owens aan terwijl Trump qua vaccinaties behoorlijk consistent is gebleven.
Waarom altijd die leugens?
  Moderator zaterdag 25 december 2021 @ 15:47:19 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202804425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bizar hoe de rollen zijn omgedraaid, waar de Democraten en hun lakeien in de media volop tegen vaccinatie waren zijn ze volkomen de andere kant op geslagen. Ze vallen nu zelfs de positie van Candice Owens aan terwijl Trump qua vaccinaties behoorlijk consistent is gebleven.
Tja, ik vind jouw post nogal vreemd want naar mijn weten zijn de Democraten nooit tegen vaccinatie geweest en zijn het Republikeinen en anti-vaxx medestanders die nogal vaak ongevaccineerd en tegen vaccinatie te hoop lopen zijn. Om niet te zeggen aan covid doodgaan want dat komt ook nogal eens voor.
En Candace Owens, ik neem tenministe aan dat je "conservatieve commentator" bedoeld? Lekker boeiend? Twitter fittie of zo?

Verder werd Trump recentelijk nog uitgejouwd door zijn fans toen hij aangaf dat hij de booster genomen had dus mischien moet je toch wat minder fantaseren?

PS: Meghan McCain is een Republikein.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijger_m op 25-12-2021 15:55:00 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202804964
Ga jullie nu beweren dat in de zomer van 2019 tot aan de verkiezing van Biden het vaccin niet verdacht gemaakt werd? Kamala Harris opperde nog dat ze het absoluut niet zou nemen, verschillende presentatoren bij msnbc deelden dezelfde mening.
  Moderator zaterdag 25 december 2021 @ 16:40:25 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202805120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 16:27 schreef Chivaz het volgende:
Ga jullie nu beweren dat in de zomer van 2019 tot aan de verkiezing van Biden het vaccin niet verdacht gemaakt werd? Kamala Harris opperde nog dat ze het absoluut niet zou nemen, verschillende presentatoren bij msnbc deelden dezelfde mening.
Geef de links maar.

Hier, heb je deze alvast: https://www.politifact.co(...)d-19-vaccines-not-v/

Conclusie, je zit fout.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')