abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202742838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:56 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen, want men zal vooral trachten om de boel te vertragen, iig tot na de mid-terms.
Dan de Sergeant-at-Arms de opdracht geven hem te brengen. Mocht hij zijn hoofd laten zien in het congres is hij de lul.
In Texas flikte de GOP dit jaar iets vergelijkbaars.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:54:11 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202743163
Lekker boeiend of die hoogbegaafd is of niet. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202743237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan de Sergeant-at-Arms de opdracht geven hem te brengen. Mocht hij zijn hoofd laten zien in het congres is hij de lul.
In Texas flikte de GOP dit jaar iets vergelijkbaars.
Wie moet die opdracht dan precies meegeven aan die Sergeant-at-Arms?
pi_202745509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wie moet die opdracht dan precies meegeven aan die Sergeant-at-Arms?
Eerst een subpoena sturen om op te komen dagen, indien die niet wordt opgevolgd de SaA de opdracht geven hem te begeleiden. Hoeft niet eens met een arrestatie. De mogelijkheid is er.
De GOP is toch al boos, en vriendelijk vragen helpt niet. En als een afgevaardigde zich al niet aan de regels van het Huis gaat houden is het einde zoek.
pi_202746145
Ik had onderhand trouwens wel enorm kabaal verwacht over kerstcadeaus die niet op tijd bezorgd zouden worden. Maar USPS meldt dat 95% op tijd bezorgd is. Nog laag, uiteraard. Maar het drama blijft uit.
pi_202746917
Mijnwerkersvakbond boos op Manchin.

twitter

Dat maakt het "Ik kan BBB niet uitleggen" argument wel lastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2021 23:12:23 ]
pi_202747883
Ah het Pentagon was bang dat als ze de National Guard in zouden zetten Trump een beroep zou doen op de 'Insurrection Act'

twitter

twitter

quote:
According to a report released last month, Christopher Miller, who served as acting Secretary of the Defense on Jan. 6, told the Department's inspector general that he feared "if we put U.S. military personnel on the Capitol, I would have created the greatest Constitutional crisis probably since the Civil War." In congressional testimony, he said he was also cognizant of "fears that the President would invoke the Insurrection Act to politicize the military in an anti-democratic manner" and that "factored into my decisions regarding the appropriate and limited use of our Armed Forces to support civilian law enforcement during the Electoral College certification."

Miller does not specify who held the fears that Trump would invoke the Insurrection Act, and he wasn't asked by Congress. However, it's now clear that such concerns were shared by General Mark Milley, Chairman of the Joint Chiefs of Staff, as well as former CIA Director and at the time Secretary of State Mike Pompeo. Before Nov. 3, Milley and Pompeo confided in one another that they had a persistent worry Trump would try to use the military in an attempt to hold onto power if he lost the election, the Washington Post's Carol Leonnig and Philip Rucker reported. "This military's not going to be used," Milley assured Pompeo.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202748166
Biden op de laatste pressco, als cliffhanger: “Manchin and I “We can work it out”.
Met wat druk vanuit WV
twitter
pi_202748677
Nou, ik zou zeggen: bied Manchin een dealtje aan waarmee hij zonder al te groot gezichtsverlies in de ogen van zijn kiezers kan draaien en dan kan BBB door. Iedereen blij.

Alhoewel...
Iemand zei het eerder al: follow the money. De grootste ontvanger van campagne donaties van de kolen, gas en olie mijnbouw en utilities is *tromgeroffel* Joe Manchin. Kan Manchin de groene biljetten weerstaan?

Nog een complicatie. Manchin heeft een kolenhandel firma opgezet waar bij aardig wat mee verdient. Dat helpt natuurlijk ook niet bij de keuze tussen hemzelf of zijn kiezers.:
quote:
Manchin has made $4.35 million since 2012 from stock he owns in Enersystems Inc., the Fairmont-based coal brokerage he founded in 1988, according to his U.S. Senate financial disclosures.
Meer
  woensdag 22 december 2021 @ 18:57:14 #260
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202756959
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 04:37 schreef AnneX het volgende:
Biden op de laatste pressco, als cliffhanger: “Manchin and I “We can work it out”.
Met wat druk vanuit WV
[ twitter ]
Die druk is groter dan hij had verwacht. De maatregelen van BBB zijn als een warme deken voor veel democraten èn republikeinen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_202759018
twitter

Dat ging snel.
pi_202760503
Zo ziet een uitnodiging voor een gesprek eruit door 6th of Jan. Commitee:
twitter
pi_202761101
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 december 2021 02:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het grote verschil is dat het nu om één groot pakket gaat dat niet alleen de economie een grote boost kan geven maar ook allerlei maatschappelijke problemen aanpakt. Het is veel meer een gezamenlijke partij inspanning dan een stapel losse wetjes die je kan af- of goedkeuren. Dat vraagt dus juist om concessies van iedereen. Sanders krijgt ook lang niet alles waar hij om gevraagd heeft en heeft ook concessies moeten doen. Manchin is daar duidelijk niet toe bereid terwijl toch praktisch al zijn wensen ingewilligd zijn.

Het hele plan werkt natuurlijk sws niet als er geen tax reform plaats gaat vinden waarbij de allerrijksten meer gaan betalen, de onder- en middenklasse juist minder en dat is nu juist waar Manchin wél helemaal op één lijn met de Republikeinen zit. Het kan niet zo zijn dat alleen Manchin in alles zijn zin krijgt dan kunnen ze net zo goed de afzonderlijke punten in stemming gaan brengen wat wsl ook gaat gebeuren als de onderhandelingen nu echt stoppen.
Ik denk dat er twee reële verschillen zijn tussen Manchin en Sanders, Sanders zal deze wetgeving hoe dan ook zien als een vooruitgang terwijl Manchin concessies moet doen op zaken die hij per definitie zal zien als achteruitgang. Dan is het moeilijker om water bij de wijn te doen. Zeker als je bedenkt dat Manchin is gekozen in een dieprode staat. Ondanks dat heeft de man een approval van 61%. Blijkbaar ziet zijn achterban dit toch zitten. Maargoed Biden gaat binnenkort weer met Manchin praten en ik las dat de grootste krant van WV nu publiekelijk achter BBB staat dus misschien verandert hij nog van mening.

quote:
Oh en vergeet niet dat hij ook al zijn zin heeft gekregen in het met voorrang door laten gaan van de BIF waarvan de afspraak was dat deze samen met de BBB behandeld zou worden. Want zo zei Manchin dan pas kan er in alle vertrouwen onderhandeld worden over de rest, precies zoals je raadt het niet ... de Republikeinen ook wilden. Dan pas je toch echt niet meer bij de Democraten :N
Als dat waar is, is dat zeker een zeer betreurenswaardige actie van Manchin :{

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het (tijdelijk) negeren van de filibuster gehad waar Manchin zo'n bezwaar tegen heeft terwijl dit nu al twee keer gebeurd is met zijn instemming voor wetgeving waar hij het wel mee eens was/ voor stemde (verhoging debt ceiling oa).
Dat Manchin tegen het definitief afschaffen van de filibuster is is al tijden bekend. Ik snap dat wel, ik vind de filibuster ook wel een handige procedure om complete dominantie van één partij te dwarsbomen(mits die oppositie de rechtsstatelijke principes respecteert dan).

Ik snap de frustratie wel, maar ik vind het tegelijkertijd raar dat Manchin hier als persoon zo op wordt aangekeken. Hij was altijd al zo. Gideon en Canningham hadden het niet zo hard moeten verneuken.
Incelfrikandel
pi_202764455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Ik denk dat er twee reële verschillen zijn tussen Manchin en Sanders, Sanders zal deze wetgeving hoe dan ook zien als een vooruitgang terwijl Manchin concessies moet doen op zaken die hij per definitie zal zien als achteruitgang. Dan is het moeilijker om water bij de wijn te doen. Zeker als je bedenkt dat Manchin is gekozen in een dieprode staat. Ondanks dat heeft de man een approval van 61%. Blijkbaar ziet zijn achterban dit toch zitten. Maargoed Biden gaat binnenkort weer met Manchin praten en ik las dat de grootste krant van WV nu publiekelijk achter BBB staat dus misschien verandert hij nog van mening.
West Virginia is vooral oiv Trump erg anti-Democraten geworden wat natuurlijk alles te maken heeft met de kolenindustrie daar en de klimaatmaatregelen waar ze de dupe van (gaan) worden. Niet verwonderlijk maar als je naar de polls kijkt waar naar de afzonderlijke punten gevraagd wordt zie je dat er toch grotendeels positief naar gekeken wordt:

Bron

Manchin's argument dat hij het BBB-plan niet aan zijn kiezers kan verkopen slaat dus helemaal nergens op als dat waar is. Daarom dringt Sanders er ook zo op aan om alsnog een nieuwe poll te houden die dat duidelijk maakt en die hij bovendien met alle liefde nog wil betalen ook :D

quote:
Als dat waar is, is dat zeker een zeer betreurenswaardige actie van Manchin :{
Dat is niet alleen waar, Manchin weigerde maanden geleden al om bekend te maken met welke punten hij het niet eens was zodat er naast de BIF ook vast over het BBB-plan onderhandeld kon worden binnen de partij. Oorspronkelijk was het één plan maar de BIF was het gedeelte daaruit wat bipartisan gedaan kon worden. Om te voorkomen dat de BIF er daarna niet door zou komen was de belofte ze beide tegelijkertijd behandeld zou worden. Uiteindelijk ging Manchin alleen akkoord met een soort 'framework' van het BBB-plan maar dan moest de BIF er wel eerst door. Pas daarna ging hij echt onderhandelen/ kwam daar enige 'vaart' in. Dat is allemaal verloren tijd geweest, was nergens voor nodig en daar is heel veel kritiek op geweest vanuit zijn eigen partij.

quote:
Dat Manchin tegen het definitief afschaffen van de filibuster is is al tijden bekend. Ik snap dat wel, ik vind de filibuster ook wel een handige procedure om complete dominantie van één partij te dwarsbomen(mits die oppositie de rechtsstatelijke principes respecteert dan).
Ja dat is idd al tijden bekend maar daar is hij ook niet echt consequent in. Hij heeft dit jaar al twee keer voor wetgeving gestemd (verhoging van het schuldenplafond en uitbreiding van het DoD-budget) waarbij de filibuster ook (tijdelijk) omzeild is en er met een eenvoudige meerderheid gestemd kon worden ipv van met een 60-40 meerderheid. Daar had hij dan weer geen moeite mee!

quote:
Ik snap de frustratie wel, maar ik vind het tegelijkertijd raar dat Manchin hier als persoon zo op wordt aangekeken. Hij was altijd al zo. Gideon en Canningham hadden het niet zo hard moeten verneuken.
Gideon en Canningham?

Dat hij er als persoon op aangekeken wordt komt vooral omdat hij dus die onderhandelingen al maanden getraineerd heeft en bovendien er toch wel veel wantrouwen heerst tov zijn belangenverstrengeling. Hij heeft er zelf nl helemaal geen baat bij heeft als het doorgaat. Hij verdient ten eerste zelf dik aan de kolenindustrie, heeft geen ook geen baat bij de tax reforms die aan het BBB-plan vastzitten (hij zal meer belasting moeten gaan betalen) en wordt bovendien nu financieel flink gesteund met donaties van invloedrijke Republikeinen wat natuurlijk buitengewoon gunstig is voor zijn herverkiezing in een dieprode staat. Die 61% steun van de bevolking die hij nu nog heeft kan dan wel eens een stuk minder worden. Als je dat soort belangen laat meewegen hoor je toch echt bij de Republikeinen ...

Blijkbaar is hij ook echt niet vies alle aandacht als je een aantal ingewijden mag geloven (het woord 'grandstanding' valt regelmatig), wellicht is dat ook Manchin maar dat kunnen wij natuurlijk moeilijk beoordelen. Gezien het feit dat Manchin op (nb!) Fox News aankondigt dat hij een punt zet achter de (door hem al veel te lang durende) onderhandelingen (waarbij hij op heel veel punten zijn zin al heeft gekregen) omdat je ergens pissig over bent vind ik iig niet echt getuigen van goede wil. Dat is gewoon kinderachtig.

Maaridd gelukkig is er dan ook nog Biden die niet te beroerd is om een handreiking te doen en Manchin gewoon te bellen. Trump bezat die diplomatieke eigenschap als bruggenbouwer totaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2021 06:41:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202764628
Mr Family Values gaat alweer scheiden.

twitter
pi_202764794
Deze hier al voorbij gekomen? Jim Jordan is aan de beurt:

twitter

Oh en 6 jan gaat Trump een speech houden blijkbaar:

twitter

Het volgvolk moet hoognodig weer eens op het hart gedrukt worden hoe onheus ze behandeld worden door de J6 Committee en de Democraten :(

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 23-12-2021 04:58:49 ]
pi_202764825
Oh ja, dat gebeurde ook nog. Met welke reden? Welke verdienste?
twitter
pi_202764826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 02:33 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Hij was al 8 maanden getrouwd! :D

twitter
  donderdag 23 december 2021 @ 07:03:58 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202765022
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 02:33 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Pool boy?
Of slechts incompatibilité des humeurs? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2021 15:19:14 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 december 2021 @ 16:58:00 #270
384435 klappernootopreis
pi_202772491
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:32 schreef AnneX het volgende:
Zo ziet een uitnodiging voor een gesprek eruit door 6th of Jan. Commitee:
[ twitter ]
Zijn gehakkel moet was dan ook erg verdacht
  donderdag 23 december 2021 @ 17:08:32 #271
384435 klappernootopreis
pi_202772732
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 05:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij was al 8 maanden getrouwd! :D

[ twitter ]
Misschien kwam zijn vrouw er achter dat hij hem niet overeind kan houden..
  donderdag 23 december 2021 @ 18:21:33 #273
384435 klappernootopreis
pi_202773812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Kortere lijntjes voor de toekomst?
Allicht. Ze zullen het vast en zeker weer proberen
pi_202774455
twitter

Uiteraard doet hij dat. Niet omdat hij iets te verbergen heeft, maar omdat redenen.
  donderdag 23 december 2021 @ 19:26:34 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202774617
"There has never been, ever before, an administration that’s been so open and transparent." -Trump, mei 2019
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')