Vandaag weer een nieuw dagrecord, ben benieuwd wat ze gaan beslissen...quote:Op woensdag 24 november 2021 15:17 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben eens slim geweest en heb nog even razendsnel een kappersafspraak gemaakt voor vrijdag. Ik zie het al gebeuren dat we weer in lockdown gaan en ik zit met lokken die inmiddels tot over m'n ogen vallen.
Goed bezig! Ik was aan het multitasken en heb inmiddels m'n jaaradministratie gedaan, een sjaal van acht meter lang gebreid en de auto gewassen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:19 schreef Meke het volgende:
Zo nou hè hè, ik heb ondertussen de was gestreken en de zolder opgeruimd, maar er is een nieuw topic!
Ze kunnen in dat geval switchen van zorgverzekering, las ik in dat artikel. Het is niet makkelijk, maar dat is een abortus natuurlijk sowieso niet en al helemaal niet in het soort huishouden dat zich aansluit bij Prolife verzekeringen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Gaat mij ook niet om het feit dat het misleidend zou zijn, maar meer om het feit dat het überhaupt bestaat. En ik weet niet of mijn opzegging een verschil gaat makenMaar vind het ook naar om bij zo'n verzekering aangesloten te zijn.
En het gaat mij ook niet om volwassenen die zelf de keuze maken, maar vooral om tieners en jongvolwassenen die vanuit huis uit zo'n verzekering daar hebben en daardoor financieel gedwongen deze keuze niet kunnen maken
Goed bezig!quote:Op woensdag 24 november 2021 15:19 schreef Meke het volgende:
Zo nou hè hè, ik heb ondertussen de was gestreken en de zolder opgeruimd, maar er is een nieuw topic!
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:35 schreef Aoibhin het volgende:
Hier flink wat mensen aan een positieve testuitslag kunnen helpen. 32 mensen aan de lijn gehad voor de paar uurtjes dat ik gewerkt heb
Ik heb geen zolder en geen strijkbout hoorquote:
U heeft geen haar?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nou, wel lekker snel bijlezen door gewoon alles over kappers over te slaan.
Tenzij je allemaal kaal gaat wel lastig alsnogquote:Op woensdag 24 november 2021 15:43 schreef Guanabana het volgende:
Lijkt me wel chill als je gewoon zelf met de tondeuze kan doen.
Ja situatie is natuurlijk klotequote:
Dan is het al helemaal knap!quote:Op woensdag 24 november 2021 15:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder en geen strijkbout hoor
Nou probeer het eens uit. Wij zeggen je wel hoe het staatquote:Op woensdag 24 november 2021 15:43 schreef Guanabana het volgende:
Lijkt me wel chill als je gewoon zelf met de tondeuze kan doen.
Sint zou idd een beetje zonde van de tijd zijn nu nog, een ruw Pietje is daarentegen zo in elkaar getikt.quote:Op woensdag 24 november 2021 13:44 schreef molloot200 het volgende:
Ik moet eigenlijk ook een keer een Sint UI maken maar ik vind het nu echt zonde voor die paar dagen nog
* Tondeuse op cadeautjeslijstje voor ijs_beer zet.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:58 schreef ijs_beer het volgende:
Als de kapperszaken dicht gaan, heb ik een groot probleem.
quote:Op woensdag 24 november 2021 16:01 schreef Arizona het volgende:
Een recordaantal besmettingen, een volgens sommigen onvermijdelijke code zwart, overlopende ziekenhuizen, dreigende schoolsluitingen, en wij gaan hier maar door over de kapper.
Ik hou van ons
First world problems.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:01 schreef Arizona het volgende:
Een recordaantal besmettingen, een volgens sommigen onvermijdelijke code zwart, overlopende ziekenhuizen, dreigende schoolsluitingen, en wij gaan hier maar door over de kapper.
Ik hou van ons
Langharige ijsbeer 😁quote:Op woensdag 24 november 2021 15:58 schreef ijs_beer het volgende:
Als de kapperszaken dicht gaan, heb ik een groot probleem.
Niet als cousin it uit de Adams family over straat gaan😮quote:Op woensdag 24 november 2021 16:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Ja, maar we moeten na afloop van zo'n lockdown ook gewoon weer over straat kunnen!
Oh maar ik wilde voornamelijk niet de sfeer bederven.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:01 schreef Arizona het volgende:
Ik hou van ons
Dan zien we haast niet meer van elkaar wie we zijnquote:Op woensdag 24 november 2021 16:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet als cousin it uit de Adams family over straat gaan😮
Mwoah seg, momotjequote:
Ohquote:Op woensdag 24 november 2021 16:14 schreef ijs_beer het volgende:
Nu heb ik wel een familielid waarbij de pacemaker vervangen moet worden... Dus dat wordt ook nog even spannend of dat door kan gaan.
quote:Kappersklanten vrezen lockdown; proberen afspraak te verplaatsen
Kappers merken een toename van het aantal klanten dat een afspraak naar voren wil halen, nu het kabinet mogelijk met nieuwe maatregelen komt om de toenemende coronabesmettingen te beteugelen. Branchevereniging ANKO (Algemene Nederlandse Kappers Organisatie) bevestigt de toename na een rondgang van de NOS langs verschillende kapperszaken. "Klanten bellen steeds vaker op om hun afspraak naar voren te schuiven".
https://nos.nl/liveblog/2(...)nten-vrezen-lockdown
Hopelijk gaat dat voor dat familielid goed. Frustreert mij wel echt dat dit soort dingen weer uitgesteld worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:14 schreef ijs_beer het volgende:
Nu heb ik wel een familielid waarbij de pacemaker vervangen moet worden... Dus dat wordt ook nog even spannend of dat door kan gaan.
Wij zouden het op prijs stellen als je in paniek met je handen in de lucht rondjes om de tafel loopt.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh maar ik wilde voornamelijk niet de sfeer bederven.
Ja, om die redenen zullen er ook allemaal mensen gaan overlijden, indirect door coronaquote:Op woensdag 24 november 2021 16:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat voor dat familielid goed. Frustreert mij wel echt dat dit soort dingen weer uitgesteld worden.
Hoop dat dit wel snel door kan gaan, is toch al redelijk ingrijpend lijkt me.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:14 schreef ijs_beer het volgende:
Op een gegeven moment wordt het toch wenselijk dat ongevaccineerden achter dit soort gevallen mogen aansluitenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:14 schreef ijs_beer het volgende:
Ongevaccineerden zijn al het overgrote deel van de ziekenhuisopnamesquote:Op woensdag 24 november 2021 16:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt het toch wenselijk dat ongevaccineerden achter dit soort gevallen mogen aansluiten
Ja, dat is de ellende. Door die ongevaccineerden hebben andere mensen met andere problemen geen plek straksquote:Op woensdag 24 november 2021 16:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ongevaccineerden zijn al het overgrote deel van de ziekenhuisopnames
Absoluut, is het linksom dan wel rechtsom. Daarom is het zo frustrerend dat de noodzaak tot echt ingrijpen en het begrip dat de zorg overloopt, niet echt doordrong in bepaalde kringen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:25 schreef Momo het volgende:
Dit gaat sowieso levens en levensjaren kosten. Een moeder van een goede vriendin van mij had bepaalde klachten en zou naar de arts in het ziekenhuis moeten. Werd in voorjaar 2020 elke keer uitgesteld. Die kreeg toen een beroerte. Ook een gedoe om plek te vinden in een ziekenhuis. Is zwaar geraakt en ligt nu nog steeds bijna de hele dag op bed en kan niet zelfstandig naar de wc. Wat als ze eerder wel bij de arts was geweest?
Dan is het gewoon extra sneu inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2021 16:25 schreef ijs_beer het volgende:
Ja dat zou je zeggen hè. Is door z'n hartkwaal al 2 jaar super voorzichtig, en ook gewoon netjes gevaccineerd.
Sta je dan met je goede gedrag.
Ze kondigt zich altijd zo netjes aan voordat ze daadwerkelijk arriveertquote:
Ja dit is mijn eerste gevoel ook, maar ergens voelt dat ook als een glijdende schaal. Waarom rekenen we mensen wel af op deze keuze, maar niet op roken of overgewicht of extreme sporten? Dat vind ik nog wel lastig. Zeker omdat ik ook niet zeker weet of alle mensen wel een eerlijke mogelijkheid hebben gehad, heel veel mensen lijken me echt best domquote:Op woensdag 24 november 2021 16:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt het toch wenselijk dat ongevaccineerden achter dit soort gevallen mogen aansluiten
Ik vind het ook zo lastig om te verzinnen wat we nog kunnen doen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Absoluut, is het linksom dan wel rechtsom. Daarom is het zo frustrerend dat de noodzaak tot echt ingrijpen en het begrip dat de zorg overloopt, niet echt doordrong in bepaalde kringen.
En die wat als vraag, zoals die moeder van je vriendin. Verschrikkelijk.![]()
Jahoiquote:
Ok Gert-Jan.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:31 schreef ijs_beer het volgende:
Het oude Egypte blijftt fascinerend
Mensen die obees zijn of (ex-quote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja dit is mijn eerste gevoel ook, maar ergens voelt dat ook als een glijdende schaal. Waarom rekenen we mensen wel af op deze keuze, maar niet op roken of overgewicht of extreme sporten? Dat vind ik nog wel lastig. Zeker omdat ik ook niet zeker weet of alle mensen wel een eerlijke mogelijkheid hebben gehad, heel veel mensen lijken me echt best domEn moeten ze daarom dan maar dood? (Even heel zwart-wit) Ik weet gewoon niet zo goed of ik in een land wil leven dat zo is.
Alle medisch niet-gevaccineerden buiten beschouwing gelaten, maar ik neem aan dat jij dat ook al had gedaan
Dit vooral als argument om beide groepen te beschermen natuurlijk hè, niet om ze voorrang te geven op wel gevaccineerden, maar ik mag toch hopen dat er niet nog scholen of theaters open zijn voordat we deze keuzes moeten maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja dit is mijn eerste gevoel ook, maar ergens voelt dat ook als een glijdende schaal. Waarom rekenen we mensen wel af op deze keuze, maar niet op roken of overgewicht of extreme sporten? Dat vind ik nog wel lastig. Zeker omdat ik ook niet zeker weet of alle mensen wel een eerlijke mogelijkheid hebben gehad, heel veel mensen lijken me echt best domEn moeten ze daarom dan maar dood? (Even heel zwart-wit) Ik weet gewoon niet zo goed of ik in een land wil leven dat zo is.
Alle medisch niet-gevaccineerden buiten beschouwing gelaten, maar ik neem aan dat jij dat ook al had gedaan
Triestquote:Op woensdag 24 november 2021 16:25 schreef Momo het volgende:
Dit gaat sowieso levens en levensjaren kosten. Een moeder van een goede vriendin van mij had bepaalde klachten en zou naar de arts in het ziekenhuis moeten. Werd in voorjaar 2020 elke keer uitgesteld. Die kreeg toen een beroerte. Ook een gedoe om plek te vinden in een ziekenhuis. Is zwaar geraakt en ligt nu nog steeds bijna de hele dag op bed en kan niet zelfstandig naar de wc. Wat als ze eerder wel bij de arts was geweest?
Als het echt voor altijd zo door zou gaan krijg je wel gewoon een vaccinatieplichtquote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo lastig om te verzinnen wat we nog kunnen doen.
Scholen dicht is ongewenst maar je ontkomt er denk ik haast niet aan. Verder zit de grootste crux bij de ongevaccineerden. Maar wat dóe je daar aan...
Moeten wij nu allemaal, ondanks gevaccineerd, ondanks mondkapjes en al, weer alles gaan laten (zoals de kapper) en lossen we het daar dan wel mee op?
Ik zeg toch net dat ik serieuze problemen heb als de kapperszaken dicht moeten.quote:
Ik denk ook dat je weinig artsen gaat vinden die, als het erop aankomt, gaan zeggen "Jammer, deze persoon is te dom om te leven, laat maar liggen". En anders kan je dat idd ook voor andere dingen op laten gaan, ook dingen waar ik ook onder val. Ik heb ook niet altijd de slimste keuzes gemaakt.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja true, maar daar is het vaak al wel te laat voor als ze op de IC liggen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mensen die obees zijn of (ex-)roker, daar kun je nu acuut niets aan doen. Dat probleem los je niet in 3 weken op. Maar ongevaccineerd zijn is wél iets wat je direct aan kunt pakken. Daar zit wat mij betreft wel een klein verschil in.
Zekerquote:Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja true, maar daar is het vaak al wel te laat voor als ze op de IC liggen.
Ik hoop dat dat medicijn er snel is en goed werkt
Ik gooi een kussen in de luchtquote:
Ik vind het ook lastig om positief te blijven. Telkens als het de goede kant op lijkt te gaan, gaat er toch weer van alles mis. Wie had ooit kunnen denken dat we nu nog zo in de shitzooi zouden zittenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, dat is de ellende. Door die ongevaccineerden hebben andere mensen met andere problemen geen plek straks![]()
Ik zie het de laatste tijd vaak somber in hoor.
Nee en ik denk dat wij hier in de SC over het algemeen gezegend zijn met een goed stel hersenen (behalve sommigen, maar daar krijgen we subsidie voorquote:Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je weinig artsen gaat vinden die, als het erop aankomt, gaan zeggen "Jammer, deze persoon is te dom om te leven, laat maar liggen". En anders kan je dat idd ook voor andere dingen op laten gaan, ook dingen waar ik ook onder val. Ik heb ook niet altijd de slimste keuzes gemaakt.
Ik ook niet. Ik heb tot 1,5 jaar terug gerookt en ik verwacht dat ik daar wel een keer voor moet boeten. Maar het heeft ook geen zin om terug te kijken. Ik ben nu gestopt, ik leef nu gezond en aan het verleden kan ik toch niets meer veranderen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je weinig artsen gaat vinden die, als het erop aankomt, gaan zeggen "Jammer, deze persoon is te dom om te leven, laat maar liggen". En anders kan je dat idd ook voor andere dingen op laten gaan, ook dingen waar ik ook onder val. Ik heb ook niet altijd de slimste keuzes gemaakt.
Zeker. Ik vind het persoonlijk een van de meest interessante beschavingen die we kennen. Voldoende dichtbij "onze eigen" oude beschavingen om er heel wat in te kunnen herkennen. Tegelijk toch voldoende "vreemd", mede door dat schrift, om echt nog een beetje mysterieus te zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:31 schreef ijs_beer het volgende:
Het oude Egypte blijftt fascinerend
Ik zocht laatst op Google Maps met de streetview die piramides op. Op foto's lijkt het net alsof die verlaten midden in de woestijn staan, maar die liggen dus gewoon aan de rand van de stadquote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
1818
Nog meer nieuws uit Egypte. Dit jaar werd de grafkamer in de Piramide van Chefren ontdekt. Helaas was deze waarschijnlijk eeuwen eerder al eens opengebroken en in de grafkamer troffen onderzoekers slechts de lege sarcofaag aan met het gebroken deksel op de vloer ernaast.
[ afbeelding ]
De Piramide van Chefren. Niet de grootste van het stel, wel die in de beste staat.
En in Leiden werd dit jaar de eerste buitengewoon hoogleraar archeologie ter wereld benoemd.
Caspar Jacob Christiaan Reuvens.
Ja dat klopt, daar zijn ook wel andere foto's vanquote:Op woensdag 24 november 2021 16:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zocht laatst op Google Maps met de streetview die piramides op. Op foto's lijkt het net alsof die verlaten midden in de woestijn staan, maar die liggen dus gewoon aan de rand van de stad
Ja en dan de Oostenrijkse vaccinatieverplichting... Ik ben helemaal pro-vaccins, maar eigenlijk vind ik dat ook niet kunnenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo lastig om te verzinnen wat we nog kunnen doen.
Scholen dicht is ongewenst maar je ontkomt er denk ik haast niet aan. Verder zit de grootste crux bij de ongevaccineerden. Maar wat dóe je daar aan...
Moeten wij nu allemaal, ondanks gevaccineerd, ondanks mondkapjes en al, weer alles gaan laten (zoals de kapper) en lossen we het daar dan wel mee op?
Dan ben je niet ver van mij gestopt, ik begin 2020.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik heb tot 1,5 jaar terug gerookt en ik verwacht dat ik daar wel een keer voor moet boeten. Maar het heeft ook geen zin om terug te kijken. Ik ben nu gestopt, ik leef nu gezond en aan het verleden kan ik toch niets meer veranderen.
Ja, dat zal nog veel erger worden. Die stad blijft ook maar groeien natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zocht laatst op Google Maps met de streetview die piramides op. Op foto's lijkt het net alsof die verlaten midden in de woestijn staan, maar die liggen dus gewoon aan de rand van de stad
Ja volgens mij stond er nog een MacDonalds op 10 meter van die sfinx vandaanquote:Op woensdag 24 november 2021 16:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja dat klopt, daar zijn ook wel andere foto's van
Heel teleurstellend als je die ziet
Wel handig, twee stressmomenten combineren en er maar 1x doorheen hoevenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan ben je niet ver van mij gestopt, ik begin 2020.![]()
(Ja, veel mensen ervaren veel stress bij stoppen met roken, ik ook. Begin 2020 zou dan ook een lekker moment blijken dat te gaan doen.)
In feite hebben de overheden dit monster deels zelf gecreëerd... neoliberaal gedachtegoed is eigen verantwoordelijkheid, zo weinig mogelijk bemoeienis van de overheid. Nou, deze mensen volgen dat helemaal, is het weer niet goed!quote:Op woensdag 24 november 2021 16:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja en dan de Oostenrijkse vaccinatieverplichting... Ik ben helemaal pro-vaccins, maar eigenlijk vind ik dat ook niet kunnenDruist in tegen het recht om zelf over je lichaam te mogen beslissen
Maart 2020 hierquote:Op woensdag 24 november 2021 16:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan ben je niet ver van mij gestopt, ik begin 2020.![]()
(Ja, veel mensen ervaren veel stress bij stoppen met roken, ik ook. Begin 2020 zou dan ook een lekker moment blijken dat te gaan doen.)
Ineens die piramides midden in de skylinequote:Op woensdag 24 november 2021 16:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, dat zal nog veel erger worden. Die stad blijft ook maar groeien natuurlijk.
Ja precies. Ik wou gewoon dat er een manier was om iedereen te overtuigen zich geheel vrijwillig te laten vaccinerenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja en dan de Oostenrijkse vaccinatieverplichting... Ik ben helemaal pro-vaccins, maar eigenlijk vind ik dat ook niet kunnenDruist in tegen het recht om zelf over je lichaam te mogen beslissen
Ja, als belastinginspecteur die op zwart werk controleert, worden het saaie tijden zo.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:34 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik zeg toch net dat ik serieuze problemen heb als de kapperszaken dicht moeten.
Ja ik vind dat zo bizarquote:Op woensdag 24 november 2021 16:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zeker. Ik vind het persoonlijk een van de meest interessante beschavingen die we kennen. Voldoende dichtbij "onze eigen" oude beschavingen om er heel wat in te kunnen herkennen. Tegelijk toch voldoende "vreemd", mede door dat schrift, om echt nog een beetje mysterieus te zijn.![]()
En ook gewoon een heel, heel langdurende beschaving. Zo onvoorstelbaar hoe lang geleden die piramides gebouwd zijn. Cleopatra, misschien wel een van de bekendste Egyptische koninginnen leefde dichterbij ons vandaag dan bij de farao's waarvoor de piramides gebouwd zijn.
Financieel treffen? Zoals extreme sporters of reizigers naar Zimbabwe meer verzekeringspremie betalen dan de familie Van der Neut, die alleen korfbalt en in de zomer naar de caravan in Rockanje gaat.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja precies. Ik wou gewoon dat er een manier was om iedereen te overtuigen zich geheel vrijwillig te laten vaccineren
Dat is ook weer een indirecte vorm van dwang. Dan wordt ongevaccineerd zijn alleen nog bereikbaar voor de rich and famous. De Doutzens zeg maarquote:Op woensdag 24 november 2021 16:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Financieel treffen? Zoals extreme sporters of reizigers naar Zimbabwe meer verzekeringspremie betalen dan de familie Van der Neut, die alleen korfbalt en in de zomer naar de caravan in Rockanje gaat.
Hoe gaat het met je hypochondrie trouwens? Want de laatste keer dat ik hier rondhing maanden geleden ging dat heel erg de goede kant opquote:Op woensdag 24 november 2021 16:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maart 2020 hier
Ik was toen net onder begeleiding van de huisartsenpraktijk aan het stoppen. Ik rookte eigenlijk vooral nog op kantoor. En toen kwam het thuiswerken![]()
Dus qua stoppen met roken kwam Corona voor mij wel goed uit.
Het sloeg ook nergens meer op. Net gediagnosticeerd met hypochondrie maar nog wel roken
Ik heb er deze keer bewust geen mental note van gemaakt. De eerste keer deed ik dat wel, maar dan zat ik er vaak aan terug te denken hoe lang ik precies gestopt was, wat dus juist steeds mijn gedachten terug naar de tijd dat ik nog rookte bracht.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Arizona het volgende:
Vrijdag de 13e maart ben ik gestopt, om precies te zijn
Dat zou echt helemaal perfect zijn inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja precies. Ik wou gewoon dat er een manier was om iedereen te overtuigen zich geheel vrijwillig te laten vaccineren
Tsja, ik vind “een kleine moeite” meestal geen lekker argument (want dat is zondags naar de kerk gaan ook), maar in dit specifieke geval vind ik de verhouding tussen inspanning en nut toch wel zwaar genoeg wegen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is ook weer een indirecte vorm van dwang. Dan wordt ongevaccineerd zijn alleen nog bereikbaar voor de rich and famous. De Doutzens zeg maar
Ups en downs. Rondom mijn afgeknapte kies had ik er weer veel last van. En toen ontdekte ik ook nog een bultje in mijn lies. Na een dag of 10 weer weg, maar dat was wel heel erg stressen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je hypochondrie trouwens? Want de laatste keer dat ik hier rondhing maanden geleden ging dat heel erg de goede kant op
Je zegt het goed, 'laten we reëel zijn'. Daarmee impliceer je een bepaald realisme bij die antivaxxers, maar dat is er dus niet. Er valt geen zinnige discussie mee te voeren.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, ik vind “een kleine moeite” meestal geen lekker argument (want dat is zondags naar de kerk gaan ook), maar in dit specifieke geval vind ik de verhouding tussen inspanning en nut toch wel zwaar genoeg wegen.
En laten we reëel zijn, onze kleine kinderen vaccineren we ook voor van alles en nog wat.
Gelukkig zal Doutzen wel nooit meer gebruik maken van satanistische vliegtuigen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is ook weer een indirecte vorm van dwang. Dan wordt ongevaccineerd zijn alleen nog bereikbaar voor de rich and famous. De Doutzens zeg maar
Oké leuk voor jequote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Strani het volgende:
Hier gaan de gevallen langzaam aan ook weer omhoog maar van een situatie als die bij jullie is nog geen sprake. Even werd overwogen om horeca en zo weer vroeger te sluiten (23 uur voor café's, 1 uur voor clubs) maar dat is na protest meteen weer van tafel geveegd. QR-codes worden ook nog steeds overwogen waar ze nog niet door regionale gerechtshoven onwettig zijn verklaard. Verder gaat het leven vrij normaal door.
Fijn dat het beter gaat! En ja ik snap dat als je dan even iets hebt, dat je je dan toch zorgen gaat makenquote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ups en downs. Rondom mijn afgeknapte kies had ik er weer veel last van. En toen ontdekte ik ook nog een bultje in mijn lies. Na een dag of 10 weer weg, maar dat was wel heel erg stressen.
Maar nu gaat het weer beter
Dat laatste doen natuurlijk ook juist veel mensen niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, ik vind “een kleine moeite” meestal geen lekker argument (want dat is zondags naar de kerk gaan ook), maar in dit specifieke geval vind ik de verhouding tussen inspanning en nut toch wel zwaar genoeg wegen.
En laten we reëel zijn, onze kleine kinderen vaccineren we ook voor van alles en nog wat.
Er zit natuurlijk een fijne lijn tussen je realiseren dat nul besmettingen onmogelijk is en dat je dus niet te snel allerlei maatregelen moet nemen en voorkomen dat dingen uit de hand lopen. Maar voorlopig zitten jullie daar nog goed (en ben ik wel een beetje jaloersquote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Strani het volgende:
Hier gaan de gevallen langzaam aan ook weer omhoog maar van een situatie als die bij jullie is nog geen sprake. Even werd overwogen om horeca en zo weer vroeger te sluiten (23 uur voor café's, 1 uur voor clubs) maar dat is na protest meteen weer van tafel geveegd. QR-codes worden ook nog steeds overwogen waar ze nog niet door regionale gerechtshoven onwettig zijn verklaard. Verder gaat het leven vrij normaal door.
De vraag hoe lang dat nog goed blijft gaan komt dan toch vanzelf wel naar voren.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:03 schreef Strani het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |