SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Dat was te merken in het zwembad hier ja. Een beveiliger die ineens pleite was, zijn telefoon was leegquote:dus niemand meer om codes te checken waardoor ouders buiten moesten blijven staan.
Dat werd niet in dank afgenomen.
Schaf die onzin gewoon lekker af aub.Zonder wrijving geen glans![]()
Zojuist terug uit het prachtige Ede @CherryLips
Geen QR-check op het sportpark of in de kantine. Daarmee komt de score dit seizoen op vier bezochte (uit)kantines in de competitie en nul QR-checks.
![]()
![]()
![]()
Dat gevoel had ik ook, een zee van mondkappen met chagrijnige koppen er boven bij de appie. En de eerste keer dat ik mijn QR had kunnen laten zien (mijn gym) werd er niet eens om gevraagdquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:30 schreef DonDruiper het volgende:
Het was een trieste dag vandaag.
Terug bij af.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
kinderziektesquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat was te merken in het zwembad hier ja. Een beveiliger die ineens pleite was, zijn telefoon was leegdus niemand meer om codes te checken waardoor ouders buiten moesten blijven staan.
Schaf die onzin gewoon lekker af aub.over een tijdje gaat alles volautomatisch. net als in China
Plaats hier uw advertentie![]()
En weer de kappers pesten met die gare mondkapjes, want daar zitten natuurlijk de grote besmettingshaarden.![]()
Den Haag kennende is dat zwembad nu afgefikt?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat was te merken in het zwembad hier ja. Een beveiliger die ineens pleite was, zijn telefoon was leegdus niemand meer om codes te checken waardoor ouders buiten moesten blijven staan.
Schaf die onzin gewoon lekker af aub.![]()
Ik wilde nog even een snackbar induiken maar geen zin om op dag 1 alweer met die kappen geconfronteerd te worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:39 schreef josja het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook, een zee van mondkappen met chagrijnige koppen er boven bij de appie. En de eerste keer dat ik mijn QR had kunnen laten zien (mijn gym) werd er niet eens om gevraagd
Dus gewoon maar wat laten thuis bezorgen zo![]()
![]()
Blijven wel lekker op afspraak werken ipv inloopquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:40 schreef Specularium het volgende:
En weer de kappers pesten met die gare mondkapjes, want daar zitten natuurlijk de grote besmettingshaarden.![]()
![]()
Klap @Lenny_Leonardquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zojuist terug uit het prachtige Ede @:CherryLips
Geen QR-check op het sportpark of in de kantine. Daarmee komt de score dit seizoen op vier bezochte (uit)kantines in de competitie en nul QR-checks.
![]()
![]()
Zou een nationale thuistestdag niet leuk zijn?
Omlijst door de usual suspects op TV, met gemaskerde zangers en andere kermisattracties, en zodoende een breed beeld van wat er heden aan virus rondgaat, een spectaculaire live teller etc.
Het zou een spektakel kunnen zijn.![]()
Klap in het gezicht van de zorgmedewerkers.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
![]()
Alleen samen krijgen we corona onder controle. Graag volgende keer ingrijpen.![]()
Nee, niks aan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:43 schreef Za het volgende:
Omlijst door de usual suspects op TV, met zangers en andere kermisattracties, en zodoende een breed beeld van wat er heden aan virus rondgaat, een spectaculaire live teller etc.
Maat. Doe even rustig aan. Corona is niet niks.quote:
Mijn moeder is ook CORRED trouwens. Heb jij hier iets mee te maken?![]()
Nee. Geen bedje nodig hopelijk?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maat. Doe even rustig aan. Corona is niet niks.
Mijn moeder is ook CORRED trouwens. Heb jij hier iets mee te maken?![]()
Het is essentieel dat we in 1 klap in beeld krijgen hoeveel besmettelingen er rondlopen.quote:
Er is gewoon geen idee, het kunnen er 80.000 zijn maar ook 480.000.![]()
Vandaag deed mij op één of andere manier denken aan de horrorfilm 1408. In die film bevindt de hoofdrolspeler zich in een hotelkamer waarin kwaadaardige machten hem de stuipen op het lijf jagen, en hij probeert wanhopig te ontsnappen. Uiteindelijk lijkt het gelukt te zijn en hij gaat verder met zijn leven, terwijl hij terugkijkt op de gruwelijke gebeurtenissen op kamer 1408. Echter blijkt op een gegeven moment zijn ontsnapping een illusie, en in werkelijkheid was hij nooit 1408 uit geweest.
Vandaag liep ik door het dorpscentrum en was de boel alweer ontsierd door een hoop waarschuwingsstickers en moest ik weer 'n mondkapje op in winkels. Mijn brilglazen besloegen vrijwel direct, en héél vaag zag ik dat een digitale klok in mijn buurt 14:08 uur aangaf ... Ik dacht dat we ontsnapt waren aan het hele gebeuren rondom Covid-19, maar het bleek een illusie ..... !![]()
Ik vandaag op pad geweest, in OV en winkels dragen 80-90% van de mensen wel mondkapjes. Maar dan komt er wel een metro voorbij waar mensen op elkaar gepropt zitten.![]()
![]()
Nee, gevaccineerd en onder de 70 dus zal wel goedkomen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:47 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Nee. Geen bedje nodig hopelijk?
Mijn vader ook positief getest trouwens, maar die heeft gewoon een fatsoenlijk vaccin gehad en nergens last.
Astrazeneca gang
Mensen met pfizer neem ik NIET serieus.![]()
Wat gaan we met die informatie doen?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:48 schreef Za het volgende:
[..]
Het is essentieel dat we in 1 klap in beeld krijgen hoeveel besmettelingen er rondlopen.
Pfizer maakt wel pillen die cruciaal zijn voor veel bezoekers van de rode lichten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, gevaccineerd en onder de 70 dus zal wel goedkomen.
Mijn vader ook positief getest trouwens, maar die heeft gewoon een fatsoenlijk vaccin gehad en nergens last.
Astrazeneca gang
5 dagen thuisquarantaine.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:49 schreef chratnox het volgende:
Wat gaan we met die informatie doen?![]()
En met incubatietijd zijn het er volgende week 80.000 andere die nu onder de radar blijven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:48 schreef Za het volgende:
[..]
Het is essentieel dat we in 1 klap in beeld krijgen hoeveel besmettelingen er rondlopen.
Klopt het zou een show uit 3 delen moeten zijn, om de 5 dagen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:51 schreef maan_man het volgende:
En met incubatietijd zijn het er volgende week 80.000 andere die nu onder de radar blijven.![]()
Kijk, daar heb je het al. Honderden mensen per dag daar in die kantines.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tap tap tap![]()
Dat was best een geinige film. Met John Cusack toch? Maar weer eens kijken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag deed mij op één of andere manier denken aan de horrorfilm 1408. In die film bevindt de hoofdrolspeler zich in een hotelkamer waarin kwaadaardige machten hem de stuipen op het lijf jagen, en hij probeert wanhopig te ontsnappen. Uiteindelijk lijkt het gelukt te zijn en hij gaat verder met zijn leven, terwijl hij terugkijkt op de gruwelijke gebeurtenissen op kamer 1408. Echter blijkt op een gegeven moment zijn ontsnapping een illusie, en in werkelijkheid was hij nooit 1408 uit geweest.
Vandaag liep ik door het dorpscentrum en was de boel alweer ontsierd door een hoop waarschuwingsstickers en moest ik weer 'n mondkapje op in winkels. Mijn brilglazen besloegen vrijwel direct, en héél vaag zag ik dat een digitale klok in mijn buurt 14:08 uur aangaf ... Ik dacht dat we ontsnapt waren aan het hele gebeuren rondom Covid-19, maar het bleek een illusie ..... !Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Mja, des te eerder dat de resterende 1 miljoen mensen besmet worden. Die 12k heeft ook wel z'n voordeel als ik lekker egoïstisch ben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Kijk je moet wat, wanneer er 300.000 uitgevist worden die wel positief zijn die anders de boel lopen door te besmetten is dat aanzienlijke winst.quote:![]()
Maar ze likken geen liftknoppen en gaan niet in Ede naar de kerk. Komt wel goed dus.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. Honderden mensen per dag daar in die kantines.![]()
Als volledig gevaccineerde die zich ook altijd aan de regels heeft gehouden begin ik nu toch wel twijfels te krijgen aan het beleid, de vaccins ed.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ja, klopt idd. Degelijke film met twee eindes als ik het juist heb!quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:54 schreef josja het volgende:
[..]
Dat was best een geinige film. Met John Cusack toch? Maar weer eens kijken.![]()
Dansen met Jansen, de musicalquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:43 schreef Za het volgende:
Omlijst door de usual suspects op TV, met gemaskerde zangers en andere kermisattracties, en zodoende een breed beeld van wat er heden aan virus rondgaat, een spectaculaire live teller etc.
Zoek het alternatieve einde eens opquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag liep ik door het dorpscentrum en was de boel alweer ontsierd door een hoop waarschuwingsstickers en moest ik weer 'n mondkapje op in winkels. Mijn brilglazen besloegen vrijwel direct, en héél vaag zag ik dat een digitale klok in mijn buurt 14:08 uur aangaf ... Ik dacht dat we ontsnapt waren aan het hele gebeuren rondom Covid-19, maar het bleek een illusie ..... !
Tap tap tap![]()
Ik bedoelde eigenlijk vals negatief. Als een zelftest ~95% accuraat is en je test 10 miljoen mensen heb je een grote potentiële populatie. Daarnaast is het puur en alleen een momentopname, iemand kan prima besmet zijn en nog niet besmettelijk zijn, dan detecteren die zelftests het ook een stuk slechter.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:54 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk je moet wat, wanneer er 300.000 uitgevist worden die wel positief zijn die anders de boel lopen door te besmetten is dat aanzienlijke winst.![]()
Nu pas? @Jor_Dii en @Tijn hebben dat al anderhalf jaarquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:55 schreef halfway het volgende:
Als volledig gevaccineerde die zich ook altijd aan de regels heeft gehouden begin ik nu toch wel twijfels te krijgen aan het beleid, de vaccins ed.(beleid dan)
even de prominenten eruit gepikt hoor, leek me leuker
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 18:59:02 ]![]()
Er zitten haken en ogen aan, maar het huidige test gebeuren is ook niet bepaald waterdicht.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:56 schreef chratnox het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk vals negatief. Als een zelftest ~95% accuraat is en je test 10 miljoen mensen heb je een grote potentiële populatie. Daarnaast is het puur en alleen een momentopname, iemand kan prima besmet zijn en nog niet besmettelijk zijn, dan detecteren die zelftests het ook een stuk slechter.
Daarnaast test de hele omgeving, dus er is wel een vorm van omgeving check, waardoor we daar niet voor hoeven vrezen.
Hoeveel ongeteste personen die gewoon besmet zijn zouden er nu rondlopen, misschien honderdduizenden.![]()
194 en 26quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat was de ziekenhuis-instroom vandaag eigenlijk?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 19:03:55 ]![]()
Ik ben nou eenmaal niet zo'n hoopvol typequote:Op zaterdag 6 november 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu pas? @:Jor_Dii en @:Tijn hebben dat al anderhalf jaar(beleid dan)
even de prominenten eruit gepikt hoor, leek me leuker![]()
![]()
De vaccins doen wat ze moeten doen, het beleid doet maar wat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:55 schreef halfway het volgende:
Als volledig gevaccineerde die zich ook altijd aan de regels heeft gehouden begin ik nu toch wel twijfels te krijgen aan het beleid, de vaccins ed.![]()
Nieuwe opnames:quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat was de ziekenhuis-instroom vandaag eigenlijk?
Kliniek: 194
IC: 26“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind Za’s idee wel tof. Bij wijze van experiment.
Al die positieve zelftesten moeten dan ook langs de GGD en dan BOOM. Dikke PR.
Maar ook quarantaines en wellicht een vertraging in de besmettingen. Kunnen ze snel opschalen en geld sparen voor de steunpakketten.
Go hard or go home![]()
De vraag is of we dat echt willen weten. Als onderdeel van BCO zijn hele wijken e.d. getest, daar kwamen niet schrikbarend veel besmettingen uit terug.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:02 schreef Za het volgende:
[..]
Er zitten haken en ogen aan, maar het huidige test gebeuren is ook niet bepaald waterdicht.
Daarnaast test de hele omgeving, dus er is wel een vorm van omgeving check, waardoor we daar niet voor hoeven vrezen.
Hoeveel ongeteste personen die gewoon besmet zijn zouden er nu rondlopen, misschien honderdduizenden.
Soort Lotto Weekend Superspreaders. @dick_laurent heeft gegarandeerd interesse in het tv format, na expeditie ongevaccineerd en vaccination island.![]()
Zeker allemaal bij de kapper geweest?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nieuwe opnames:
Kliniek: 194
IC: 26![]()
Die tests zijn maar 80% accuraat geloof ik, 20% false positive.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:07 schreef Noek het volgende:
Ik vind Za’s idee wel tof. Bij wijze van experiment.
Al die positieve zelftesten moeten dan ook langs de GGD en dan BOOM. Dikke PR.
Maar ook quarantaines en wellicht een vertraging in de besmettingen. Kunnen ze snel opschalen en geld sparen voor de steunpakketten.
Maareh, als 1% het virus draagt... En dus 1.2% raak test met die zelftestjes.....
Heb je 190k mensen die ff komen testen bij de GGD.
Tis minder dan 17 miljoen maar het is niet weinig."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Met name de traagheid van het beleid stoort me al dik een jaar. Aanmodderen tot en met..quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu pas? @:Jor_Dii en @:Tijn hebben dat al anderhalf jaar(beleid dan)
even de prominenten eruit gepikt hoor, leek me leuker“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Allemaal lak aan de Covid maatregelen, 1.5 meter!!!
Die moraal narcisten zijn zo hypocriet as fuck altijd."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Kan mij voorstellen dat zo'n organisatie die al meer dan ¤ 100.000 heeft gestopt in een carnavalsfeest voor 17.000 mensen dat inmiddels verboden is, hier niet vrolijk van wordt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:13 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Die moraal narcisten zijn zo hypocriet as fuck altijd.![]()
Dat word over 2 weken een klimaat piek in de besmettingscijfersquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:13 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Die moraal narcisten zijn zo hypocriet as fuck altijd.![]()
Nou dat is iets wat we al 2 jaar zeggen maar nog niet is uitgekomen, laten we nou even minder alcohol gaan drinken voordat we beleidsmaatregelen gaan verzinnen en even nuchter doen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:21 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat word over 2 weken een klimaat piek in de besmettingscijfers
Buitenlucht = dikke prima, veel plezier."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Onzin, als ze corona verspreiden en er mensen dood gaan, is dat alleen maar positief voor het klimaat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:13 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Die moraal narcisten zijn zo hypocriet as fuck altijd.
Grote kans ook dat het anderen zijn die er onder lijden, de favoriete groep van klimaatbetogers om op te offeren.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
80-20 ook mijn observatie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik vandaag op pad geweest, in OV en winkels dragen 80-90% van de mensen wel mondkapjes. Maar dan komt er wel een metro voorbij waar mensen op elkaar gepropt zitten.zie email 27 oktober![]()
Vandaag kinderen geweigerd zien worden bij zwemles omdat ouders een id-kaart of telefoon vergeten waren. En hun kind niet mee naar binnen mochten begeleiden.
Wat een waanzin, kinderen van zwemles weghouden![]()
Ja herkenbaar. Ik heb ook geen idee hoe we vanaf hier naar de uitgang kunnen. Gaan we zo nog jaren door, elke winter weer?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:55 schreef halfway het volgende:
Als volledig gevaccineerde die zich ook altijd aan de regels heeft gehouden begin ik nu toch wel twijfels te krijgen aan het beleid, de vaccins ed.![]()
Maar we houden wel corona onder controle.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:36 schreef Blik het volgende:
Vandaag kinderen geweigerd zien worden bij zwemles omdat ouders een id-kaart of telefoon vergeten waren. En hun kind niet mee naar binnen mochten begeleiden.
Wat een waanzin, kinderen van zwemles weghouden
Groetjes,
Hugo![]()
Ik heb de nodige (vriendelijke) confrontaties wel weer gehad voor vandaag, uiteindelijk nergens een QR nodig gehad voor toegang. Morgen weer een dag. Ik weet wel dat ik de strijd tegen de QR maatschappij ga verliezen, de meeste mensen vinden het wel best en doen wat nodig is om verder met rust gelaten te worden, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Voor het geval dat het straks echt niet anders lukt, heb ik mijn QR code voorzien van een duidelijk watermerk dat een (menselijke) scanner er aan herinnert dat dit niet normaal is en nooit normaal mag worden.
Ik hoop dat we deze nare fase snel achter ons kunnen laten en niet verder uitbreiden naar praktisch essentiele locaties zoals werk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zolang er geen moeilijke keuzes gemaakt worden wel ja.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:40 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Ik heb ook geen idee hoe we vanaf hier naar de uitgang kunnen. Gaan we zo nog jaren door, elke winter weer?
Bekijk het positief: binnenkort is het zwembad helemaal dicht.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dit is gewoon weer buiten alle proportie.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar we houden wel corona onder controle.
Groetjes,
Hugo
Voor de coronapas kon je gewoon met 1.5 meter en een mondkapje op je kind wegbrengen en halen. Er is echt nul reden om dit specifieke onderdeel van zwemmen te koppelen aan een coronapas.
En kinderen worden er de dupe van![]()
Ik was in de supermarkt maar echt één iemand had mondmasker op van de bezoekers. Personeel allemaal wel. Iedereen zonder uitzondering onder de neus.
Prima. Adresseer wie er geadresseerd moet worden en laat de rest lekker met rustOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vandaag drie winkels bezocht. Ik werd wel een beetje triest van de hoeveelheid mondkapjes. Wat een gehoorzame schapen zeg, ik schat meer dan 90% die er een op had. Als iedereen maar netjes blijft doen wat de overheid zegt, komen we nooit van deze shit af.
Ik heb hem niet op gehad, maar voelde me daardoor wel bekeken. Ik ben benieuwd hoe de komende weken / maanden gaan lopen. QR codes doe ik niet aan mee. Als het op het werk ingevoerd wordt, dan betekent het exit en zal ik op staande voet ontslag indienen.
Ik ben wel netjes gevaccineerd, ben geen totaal wappie, maar vind wel dat er na 2 jaar ook eens aandacht voor andere dingen dan corona mag zijn.![]()
Wat voor werk doe je?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:53 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag drie winkels bezocht. Ik werd wel een beetje triest van de hoeveelheid mondkapjes. Wat een gehoorzame schapen zeg, ik schat meer dan 90% die er een op had. Als iedereen maar netjes blijft doen wat de overheid zegt, komen we nooit van deze shit af.
Ik heb hem niet op gehad, maar voelde me daardoor wel bekeken. Ik ben benieuwd hoe de komende weken / maanden gaan lopen. QR codes doe ik niet aan mee. Als het op het werk ingevoerd wordt, dan betekent het exit en zal ik op staande voet ontslag indienen.
Ik ben wel netjes gevaccineerd, ben geen totaal wappie, maar vind wel dat er na 2 jaar ook eens aandacht voor andere dingen dan corona mag zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vandaag wel QR code laten zien bij de sportschool. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden. Denk dat ik volgende keer gewoon doorloop![]()
Gelukkig!quote:Winkeliers hebben op de eerste dag dat mondkapjes in winkels weer verplicht zijn weinig problemen gehad. Een enkeling vergeet een mondmasker mee te nemen, maar volgens brancheorganisatie INretail accepteert het merendeel van het winkelend publiek de regels. Ook bij de controles op het coronabewijs bij sportinstellingen zijn tot dusver geen grote problemen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-dat-moet~af04d575/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Meer dan 80% had 'm op in de super; Er was ook iemand was die 'm even onder de neus trok om te niezen. Dat vond ik dan wel weer geestig om te zien. Vieze dingen, beter hou je 'm netjes
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik werk op een kantoor bij een ingenieursbureau. Gelukkig is ons kantoor altijd open geweest zonder gedoe met aanmelden, toestemming etc en mochten wij gewoon altijd op kantoor komen werken. Sterker nog, het heeft altijd de voorkeur van het management (en mijzelf) gehad.quote:![]()
Tja, Hugo en de anderen die dit wanbeleid voeren krijg je daar echt niet mee als jij weigert jouw kapje op te zetten. Wel die winkelier die er weer een hoop gezeik mee heeft.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:53 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben wel netjes gevaccineerd, ben geen totaal wappie, maar vind wel dat er na 2 jaar ook eens aandacht voor andere dingen dan corona mag zijn.![]()
Jij vind het lachwekkend dat ik blij ben dat grote problemen zijn uitgebleven?quote:Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Zo kun je 'm ook uitleggen inderdaad. Mijn fout.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vind het lachwekkend dat ik blij ben dat grote problemen zijn uitgebleven?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Heb mijn QR ook uitgeprint met de tekst GREEN CAZZ. Een tekst die vooral gebruikt word door mensen hier in Italië tegen de Green pass (cazzo betekend neuken en is een veel voorkomend scheldwoord).quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:43 schreef GemMagic het volgende:
Ik heb de nodige (vriendelijke) confrontaties wel weer gehad voor vandaag, uiteindelijk nergens een QR nodig gehad voor toegang. Morgen weer een dag. Ik weet wel dat ik de strijd tegen de QR maatschappij ga verliezen, de meeste mensen vinden het wel best en doen wat nodig is om verder met rust gelaten te worden, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd.
Voor het geval dat het straks echt niet anders lukt, heb ik mijn QR code voorzien van een duidelijk watermerk dat een (menselijke) scanner er aan herinnert dat dit niet normaal is en nooit normaal mag worden.
Ik hoop dat we deze nare fase snel achter ons kunnen laten en niet verder uitbreiden naar praktisch essentiele locaties zoals werk.![]()
Niet als >90% hier aan mee gaat doen inderdaad. Vandaar mijn teleurstelling. Overigens ga ik het winkeliers niet moeilijk maken. Als ik niet zonder kapje of QR code naar binnen mag, dan ga ik zonder gedoe gewoon weg.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, Hugo en de anderen die dit wanbeleid voeren krijg je daar echt niet mee als jij weigert jouw kapje op te zetten. Wel die winkelier die er weer een hoop gezeik mee heeft.![]()
Toch wel bijzonder hoe de Staatsomroep op het journaal altijd mensen weet te vinden met het motto 'als het moet, moet het'.
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?![]()
En waarom zouden ze je ontslaan als je geen QR code hebt?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik werk op een kantoor bij een ingenieursbureau. Gelukkig is ons kantoor altijd open geweest zonder gedoe met aanmelden, toestemming etc en mochten wij gewoon altijd op kantoor komen werken. Sterker nog, het heeft altijd de voorkeur van het management (en mijzelf) gehad.![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:47 schreef Molo het volgende:
Ik was in de supermarkt maar echt één iemand had mondmasker op van de bezoekers.Mooi is dat he, groepsgedragquote:Op zaterdag 6 november 2021 19:49 schreef tja77 het volgende:
Hier in de supermakt, van de stuk of 50 man die ik zag, 2 zonder mondkapje.
Ik ben zelf ook zo'n schaap dat snel z'n kapje opdoet als iedereen hem op heeft. Bang om uit de toon te vallenTerwijl als niemand hem op heeft, ik ook echt niet als enige dat mondkapje op ga doen.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 20:06:10 ]![]()
Ze gaan mij niet ontslaan, ik ga zelf per direct weg, mocht dat ingevoerd worden. Net als de werkgever, kan je als werknemer ook ontslag op staande voet nemen bij zwaarwegende redenen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En waarom zouden ze je ontslaan als je geen QR code hebt?![]()
Ik vind het toch wel enigszins ironisch. Vorig jaar werd geclaimd dat de vaccins de uitweg waren. Zitten we op 85% vaccinatiegraad, raakt de zorg alsnog overbelast en zijn we terug bij af.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Allemaal 65-jarige Corries en Ria's die op alles ja en amen zeggen, al moeten ze een bidprentje van Hugo bij zich dragen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Toch wel bijzonder hoe de Staatsomroep op het journaal altijd mensen weet te vinden met het motto 'als het moet, moet het'.
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?![]()
Ik ben precies zoquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[..]
Mooi is dat he, groepsgedrag
Ik ben zelf ook zo'n schaap dat snel z'n kapje opdoet als iedereen hem op heeft. Bang om uit de toon te vallenTerwijl als niemand hem op heeft, ik ook echt niet als enige dat mondkapje op ga doen.
Tap tap tap![]()
Overigens was dit echt een van mijn minste dagen van deze pandemie.
Er is ons beloofd dat vaccins de uitweg zou zijn, maar vandaag is een inktzwarte dag. We zijn gewoon helemaal terug bij af en dat bij een vaccinatiegraad van 85%.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
En de komende twee weken zijn ook nog eens cruciaalquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Er is ons beloofd dat vaccins de uitweg zou zijn, maar vandaag is een inktzwarte dag. We zijn gewoon helemaal terug bij af en dat bij een vaccinatiegraad van 85%.![]()
![]()
Oh dan komt dat met dat QR code gedoe ook wel goed toch?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik werk op een kantoor bij een ingenieursbureau. Gelukkig is ons kantoor altijd open geweest zonder gedoe met aanmelden, toestemming etc en mochten wij gewoon altijd op kantoor komen werken. Sterker nog, het heeft altijd de voorkeur van het management (en mijzelf) gehad.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Yepquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heeft meerdere betekenissen, neuken, shit, lul maar mijn mening bij Italianen over de green pass is in ieder geval duidelijk.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:12 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
[..]
Cazzo betekent meer "lul" of "pik".![]()
Aan verdrinking overleden kinderen zijn geen Coronadode hè?quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:36 schreef Blik het volgende:
Wat een waanzin, kinderen van zwemles weghoudenzie email 27 oktober![]()
Ja.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?zie email 27 oktober![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211106_74718868quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aan verdrinking overleden kinderen zijn geen Coronadode hè?
En dat geldt natuurlijk ook voor het uitvallen van onderwijs, ondersteuning voor kwetsbare kinderen, etc. Maar ja boeiend, we zijn met corona bezig dus de kinderen hebben even pech gehad voor een een paar maanden. Of paar jaar, whatever.![]()
In het VK zet er een (voorzichtige) daling in. Misschien hadden we na het dansen met Janssen debacle gewoon niks moeten doen en het toen zoveel mogelijk uit moeten laten razen.![]()
Daar zijn ze toch ook al veel verder met de booster prik voor ouderen? Dat is denk ik ook het enige wat wij nodig hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:23 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
In het VK zet er een (voorzichtige) daling in. Misschien hadden we na het dansen met Janssen debacle gewoon niks moeten doen en het toen zoveel mogelijk uit moeten laten razen.![]()
Positief.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:23 schreef leolinedance het volgende:
Dat 1,5m afstand houden is toch een advies in het nieuwe maatregelenpakket? Of heb ik dat mis?zie email 27 oktober![]()
Bovendien heb ik niet het idee dat we hiermee echt het diepst mogelijke dal hebben bereikt waaruit we nu enkel omhoog kunnen klimmen, in welk geval we in ieder geval het vooruitzicht zouden hebben op spoedig betere tijden. Qua maatregelen wijzen namelijk alle signalen erop dat het er binnenkort alleen maar nog naargeestiger op gaat worden...quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Er is ons beloofd dat vaccins de uitweg zou zijn, maar vandaag is een inktzwarte dag. We zijn gewoon helemaal terug bij af en dat bij een vaccinatiegraad van 85%.![]()
Dat zou zeker goed zijn geweest. Het zijn gratis boosters voor alle gevaccineerden en levert voor de weigeraars automatische blootstelling en opvolgend herstel op. Een tijdelijke grote druk op de zorg, maar daarna kun je de immuniteit onderhouden en zal het blijven komen en gaan in niet al te ernstige vlagenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:23 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
Het VK zet de daling in. Misschien hadden we na het dansen met Janssen debacle gewoon niks moeten doen en het toen zoveel mogelijk uit moeten laten razen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Tja.. Dat had ik ook liever gehad, Het leek mij beter om de exitgolf in de rustige zomer te hebben. En niet samen met de griepgolfquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:23 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
In het VK zet er een (voorzichtige) daling in. Misschien hadden we na het dansen met Janssen debacle gewoon niks moeten doen en het toen zoveel mogelijk uit moeten laten razen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kunnen we daarmee concluderen dat de effectiviteit van mondkapjes hoger is dan afstand houden?quote:
Anders zou deze beslissing nogal vreemd zijn natuurlijk.![]()
Godverdomme, eigenlijk mis ik de Dansen met Janssen-tijd wel een beetje. Het was (weer) een idiote en ergelijke actie van Hugo, maar er leefde wel algemeen de hoop dat het een van de laatste drempeltjes was aan het eind van de tunnel imo.![]()
@_serial_ @Vallon
Er is toch een manier om er zelf achter te komen hoeveel van de ziekenhuisopnames ongeveer gevaccineerden/ongevaccineerden betreft of zal gaan betreffen over 2 weken?
We hebben heden 12.000 besmettingen per dag, stel dat 80% daarvan gevaccineerden zouden zijn dan hebben we slechts 2400 ongevaccineerde besmettingen, en 2 weken terug bv slechts 1200. Daaruit komt een aantal opnames voort wat we kunnen zien uit de grafieken van 2020. Niet exact, maar bij benadering.![]()
Dat heb ik nou met Willem II supportersquote:Op zaterdag 6 november 2021 18:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen met pfizer neem ik NIET serieus.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En BioNTech?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
@Lenny_Leonard krijgt rake klappen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met Willem II supportersJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Eigenlijk was dat ook wat HUGO zei afgelopen zomer, nu de besmettingen pakken voor dat het herfst wordt, maar onder druk van onverwacht hard groeiend aantal besmettingen die de heersende varianten konden bewerkstelligen, is die keutel ingetrokken en de internationale geschiedboeken in gegaan als de grootste farce die het Nederlands beleid rijk is geweest: Dansen met Jansen. Het is politiek gewoon heel lastig om de hard er door heen route te volgen. Dat is wel gebleken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja.. Dat had ik ook liever gehad, Het leek mij beter om de exitgolf in de rustige zomer te hebben. En niet samen met de griepgolf
Resultaat is natuurlijk wel dat we gaan symptoom bestrijden, dus meer beperkingen, minder contact, en hopen dat het tegen februari weer onder de 1000 per dag zit. Als iedereen mooi de winter afgezonderd is geweest, zijn we weer vatvaar voor de volgende enorme uitbraak. Welkom in het festival seizoen van 2022.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Is hij wel gewend als zorgmedewerkster.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:33 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
@:lenny_leonard krijgt rake klappen.![]()
Gelachen en like gegeven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:34 schreef Oriente het volgende:
[..]
Is hij wel gewend als zorgmedewerkster.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Het aantal verkoudheden en griep in mijn omgeving is wel schrikbarend dit najaar. Lekker al die lockdowns.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat ook wat HUGO zei afgelopen zomer, nu de besmettingen pakken voor dat het herfst wordt, maar onder druk van onverwacht hard groeiend aantal besmettingen die de heersende varianten konden bewerkstelligen, is die keutel ingetrokken en de internationale geschiedboeken in gegaan als de grootste farce die het Nederlands beleid rijk is geweest: Dansen met Jansen. Het is politiek gewoon heel lastig om de hard er door heen route te volgen. Dat is wel gebleken.
Resultaat is natuurlijk wel dat we gaan symptoom bestrijden, dus meer beperkingen, minder contact, en hopen dat het tegen februari weer onder de 1000 per dag zit. Als iedereen mooi de winter afgezonderd is geweest, zijn we weer vatvaar voor de volgende enorme uitbraak. Welkom in het festival seizoen van 2022.![]()
In oktober was 46% volledig 3% deels en 51% niet gevaccineerd van de besmettingen. 15% van de bevolking veroorzaakt de helft van de besmettingenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:31 schreef Za het volgende:
@:_serial_ @:Vallon
Er is toch een manier om er zelf achter te komen hoeveel van de ziekenhuisopnames ongeveer gevaccineerden/ongevaccineerden betreft of zal gaan betreffen over 2 weken?
We hebben heden 12.000 besmettingen per dag, stel dat 80% daarvan gevaccineerden zouden zijn dan hebben we slechts 2400 ongevaccineerde besmettingen, en 2 weken terug bv slechts 1200. Daaruit komt een aantal opnames voort wat we kunnen zien uit de grafieken van 2020. Niet exact, maar bij benadering.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee, maar:quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?
- Die personen zoeken ze wel uit.
- Velen durven voor de camera niet te zeggen wat ze echt denken. Bang om (onterecht) voor wappie uitgemaakt te worden door familie, vrienden, de buren en ouders op het schoolplein.![]()
Het welbekende sociaal gewenste antwoordquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, maar:
- Die personen zoeken ze wel uit.
- Velen durven voor de camera niet te zeggen wat ze echt denken. Bang om (onterecht) voor wappie uitgemaakt te worden door familie, vrienden, de buren en ouders op het schoolplein.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
juistquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het welbekende sociaal gewenste antwoord![]()
Ben op dit moment ook verkoudenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het aantal verkoudheden en griep in mijn omgeving is wel schrikbarend dit najaar. Lekker al die lockdowns.Kwam niet echt op een ideaal moment want op hetzelfde moment testte iemand positief bij ons op het werk.
![]()
Gewoon mondkapje op niks aan de hand.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben op dit moment ook verkoudenKwam niet echt op een ideaal moment want op hetzelfde moment testte iemand positief bij ons op het werk.
![]()
Zo'n heerlijke coupé-nies die zich langzaam door het hele treinstel verspreidt en naast duidelijk hoorbaar, zichtbaar ook ruikbaar wordt. Hmm... de geneugten van het OV. Dáár zal een mond-neus masker wel een beetje tegen helpen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik heb mijn verkoudheid al gehad enkele weken geleden. Kwam ook niks uit dat thuistestje. Intussen weer opgeknapt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben op dit moment ook verkoudenKwam niet echt op een ideaal moment want op hetzelfde moment testte iemand positief bij ons op het werk.
![]()
![]()
Veel doden daar in vergelijking daar met ons hoor (wij zitten vaak aan 20-30 doden per dag laatste tijd).![]()
Willem II krijgt ook rake klappen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:33 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
@:lenny_leonard krijgt rake klappen.![]()
Waarom is er voor hun een uitzonderingquote:Volgens een woordvoerder van de KNVB berust het voorval op een misverstand. De bond laat in een reactie aan RTV Utrecht weten dat er voor KNVB-scheidsrechters een uitzondering wordt gemaakt. Ze hoeven geen QR-code te tonen om een sportcomplex en de binnenruimtes, zoals de bestuurskamer, in te mogen.
Zonder wrijving geen glans![]()
Eens.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaf Hugo maar eens vol gas met z'n boosters.![]()
Dat getreuzel ala Mazepin ben ik ook zat.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Precies, bovendien zijn die toch al gewend om gekleurde vlakken te laten zien.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[..]
Waarom is er voor hun een uitzondering![]()
Ukraine, arm land, aftandse ziekenhuizen. Gemiddeld levensverwachting ligt daar 10 jaar lager dan in NL.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:51 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Veel doden daar in vergelijking daar met ons hoor (wij zitten vaak aan 20-30 doden per dag laatste tijd).![]()
Ik vermoed dat Rob nogal veel met consumptie praat.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik begrijp dat schermpje tussen Rob en Rob echt niet. @:gehrman
Volgende week mondkapjes op?![]()
Ga wijzen op 1,5 meter idd.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:13 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Die moraal narcisten zijn zo hypocriet as fuck altijd.
Kluitjesvoetbal ist verboten, jah!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Que!?quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[..]
Waarom is er voor hun een uitzondering'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Staat heeft ze nodig voor beïnvloeding... Nos vind ze welquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heb jij het verkiezingsspotje van de VVD al gezien.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:04 schreef Confetti het volgende:
Is de gemiddelde Nederlander echt zo simpel?
Dit is Mark Rutte, jullie kennen hem van tv. Stem op de VVD!
Twiddel![]()
Die uitzondering is er niet. Ik denk dat dit een gokje van de KNVB is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[..]
Waarom is er voor hun een uitzonderingOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Liever niet hoorquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies, bovendien zijn die toch al gewend om gekleurde vlakken te laten zien.
zie email 27 oktober![]()
So hee dat zal ze lerenquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb mijn QR ook uitgeprint met de tekst GREEN CAZZ. Een tekst die vooral gebruikt word door mensen hier in Italië tegen de Green pass (cazzo betekend neuken en is een veel voorkomend scheldwoord).![]()
![]()
Ik waag dat te betwijfelen:quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die uitzondering is er niet. Ik denk dat dit een gokje van de KNVB is.Ik denk dat een scheidsrechter wel te kwalificeren is als 'aldaar werkzaam persoon'. Ze krijgen ook een vrijwilligersvergoeding bijvoorbeeld.quote:Alleen publiek als bedoeld in artikel 1.1 hoeft een CTB te tonen. Publiek zijn personen die ergens aanwezig zijn, met uitzondering van de daar al dan niet tegen betaling werkzame personen. Personen die beroeps- of bedrijfsmatig werkzaamheden verrichten zijn generiek uitgezonderd van de verplichting tot CTB.zie email 27 oktober![]()
Bruls bij Nieuwsuur: lockdown achtige maatregelen liggen op tafel als “we ons niet aan de voorschriften houden”
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar dat zou betekenen dat de vrijwilliger achter de bar ook geen QR-code hoeft te hebben. Of de trainer van het zesde elftal. Tot nu toe bleek dat nergens uit.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik waag dat te betwijfelen:
[..]
Ik denk dat een scheidsrechter wel te kwalificeren is als 'aldaar werkzaam persoon'. Ze krijgen ook een vrijwilligersvergoeding bijvoorbeeld.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Bruls bij Nieuwsuur: lockdown achtige maatregelen liggen op tafel als “we ons niet aan de voorschriften houden”![]()
![]()
Die krijgt het al warm bij de gedachte dat hij zijn handhavers weer op pad kan sturen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Bruls bij Nieuwsuur: lockdown achtige maatregelen liggen op tafel als “we ons niet aan de voorschriften houden”Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, zo'n leraar had ik vroeger ook. Moest je met de hele klas nablijven als er een paar zich niet gedroegen. Klootzak.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Bruls bij Nieuwsuur: lockdown achtige maatregelen liggen op tafel als “we ons niet aan de voorschriften houden”![]()
Nog eventjes (over paar jaren) is Bruls geen burgemeester van Nijmegen meer, maar het is niet ondenkbaar dat hij zelf graag minister wil worden in het kabinet, misschien Grapperhaus opvolgen bij Justitie of Binnenlandse zaken.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Daarvan gaat het zweet waarschijnlijk ook al op z’n voorhoofd staan. Wat een vetklep is dat zeg. Kan echt niet als je een voorbeeldfunctie hebt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die krijgt het al warm bij de gedachte dat hij zijn handhavers weer op pad kan sturen.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
De snackbar.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
waar komt die Bruls ineens vandaanJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Binnenkort mag je bij gratie van de overheid op reservering een halfuurtje shoppen op vertoon van QR-pas, met mondmasker op en als je netjes de 1,5 meter- en loopstickers volgt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die krijgt het al warm bij de gedachte dat hij zijn handhavers weer op pad kan sturen.
En voor 21.00 uur thuis zijn want dan geldt je ophokplicht.![]()
De maatregelen zouden eigenlijk alleen voor VVD-stemmers moeten gelden. Dat de zorg het niet aankan is immers een gevolg van jarenlange uitkleding van de zorg door het beleid van de VVD.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ah. Want als we dubbel zoveel mensen in de zorg kunnen 'dumpen', dan hadden we deze problemen niet.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:50 schreef PzKpfw het volgende:
De maatregelen zouden eigenlijk alleen voor VVD-stemmers moeten gelden. Dat de zorg het niet aankan is immers een gevolg van jarenlange uitkleding van de zorg door het beleid van de VVD.![]()
Denk je echt?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het had in ieder geval een aanzienlijk verschil gemaakt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Want als we dubbel zoveel mensen in de zorg kunnen 'dumpen', dan hadden we deze problemen niet.![]()
Denk je echt?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
10 dagen of zo.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het had in ieder geval een aanzienlijk verschil gemaakt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Voor dit soort chantage mag die hele groep coronapolitici zich wel verantwoorden voor een rechter.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Bruls bij Nieuwsuur: lockdown achtige maatregelen liggen op tafel als “we ons niet aan de voorschriften houden”
Laakbaar en dictatoriaal gedrag. Lockdown instellen puur om een land onder de duim te krijgen. Hou je dikke bek man met je repressie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Begrijp wel dat Bruls de ultieme lockdown zou willen inzetten om dikkerds als zichzelf te beschermen.
Zou die vrolijke QR klanten en kapjesdragers van vandaag zich wel realiseren dat ze straks ook nergens meer heen mogen? Leuk hoor, mensen wegsturen, nu je zelf nog mag.
We gaan kijken of de mensen wel luisteren :’)
Bring it on, zou ik zeggen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Alleen voor vvd en cda stemmers, die qr pas. Rest gewoon de vrijheid terug.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:50 schreef PzKpfw het volgende:
De maatregelen zouden eigenlijk alleen voor VVD-stemmers moeten gelden. Dat de zorg het niet aankan is immers een gevolg van jarenlange uitkleding van de zorg door het beleid van de VVD.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar dat is toch volkomen in lijn met de rest van de samenleving, de serveerster en de kok hoeven ook geen QR te hebben. Dus voor de barvrijwilliger lijkt me dat geen vraag. En ik denk de trainer van het 6e ook inderdaad.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat zou betekenen dat de vrijwilliger achter de bar ook geen QR-code hoeft te hebben. Of de trainer van het zesde elftal. Tot nu toe bleek dat nergens uit.zie email 27 oktober![]()
Bij de club waar wij vandaag waren hoefde niemand een QR te hebben. Bestuur heeft besloten er niet aan mee te werken, begreep ik.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is toch volkomen in lijn met de rest van de samenleving, de serveerster en de kok hoeven ook geen QR te hebben. Dus voor de barvrijwilliger lijkt me dat geen vraag. En ik denk de trainer van het 6e ook inderdaad.
Competitie is al zeven weekends onderweg en ze zijn nog steeds open dus kennelijk kan het allemaal gewoon. En die QR voor de kantine geldt al sinds 25 september.![]()
NOC*NSF is het daar ook mee eens:quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is toch volkomen in lijn met de rest van de samenleving, de serveerster en de kok hoeven ook geen QR te hebben. Dus voor de barvrijwilliger lijkt me dat geen vraag. En ik denk de trainer van het 6e ook inderdaad..quote:Let op: er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, arbitrage, alle vrijwilligers. Dit geldt niet voor ouders die meerijden naar uitwedstrijden, zij moeten bij binnenlocaties wel een CTB tonen
https://nocnsf.nl/wat-doe(...)iteiten-in-nederlandzie email 27 oktober![]()
We hebben het hier niet over bestuursbesluiten maar over het wettelijk kaderquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de club waar wij vandaag waren hoefde niemand een QR te hebben. Bestuur heeft besloten er niet aan mee te werken, begreep ik.
Competitie is al zeven weekends onderweg en ze zijn nog steeds open dus kennelijk kan het allemaal gewoon. En die QR voor de kantine geldt al sinds 25 september.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 6 november 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over bestuursbesluiten maar over het wettelijk kader![]()
Maar wat ik tot nu toe heb meegemaakt in onze regio is dat geen enkele voetbalclub die QR-codes controleert, wij zijn er zelf nog het meest strikt op en zelfs bij ons is het eigenlijk maar een beetje halfbakken die controles. Handhaving is er kennelijk ook amper dan.![]()
Wet is niet relevant tot je er aan gehouden wordtquote:Op zaterdag 6 november 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over bestuursbesluiten maar over het wettelijk kader
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik ben het er zelf ook wel mee eens, maar dat maakt de handhaving wel echt onmogelijk. En het bleek niet uit de informatie rondom de persconferentie volgens mij.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NOC*NSF is het daar ook mee eens:
[..]
.
https://nocnsf.nl/wat-doe(...)iteiten-in-nederland
Van de Scouting weet ik het volgende: bij de groepsopkomsten hoeft een vrijwilliger geen QR-code te laten zien. Bij andere activiteiten, zoals klussen, vergaderingen, bootonderhoud e.d. moet het weer wel.
Handig, toch?
Wat ook handig is, is dat de site van de Rijksoverheid nog niet up to date is met de vandaag gestarte regels:
https://www.rijksoverheid(...)toegangsbewijs/sportOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat stuk wat ik als eerste gequote had komt uit de formele toelichting op de regeling. Dus ja. Het is wel de regel. Kan wettelijk ook niet anders. Ooit was men namelijk nog van mening dat een QR op het werk gekkenwerk was.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het er zelf ook wel mee eens, maar dat maakt de handhaving wel echt onmogelijk. En het bleek niet uit de informatie rondom de persconferentie volgens mij.
Van de Scouting weet ik het volgende: bij de groepsopkomsten hoeft een vrijwilliger geen QR-code te laten zien. Bij andere activiteiten, zoals klussen, vergaderingen, bootonderhoud e.d. moet het weer wel.
Handig, toch?
Wat ook handig is, is dat de site van de Rijksoverheid nog niet up to date is met de vandaag gestarte regels:
https://www.rijksoverheid(...)toegangsbewijs/sportzie email 27 oktober![]()
Dit. Een grof schandaal is het. Ben er he-le-maal klaar mee. Ik test niks meer, mondkap niks meer en maatregel helemaal niks meer. Opflikkeren.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Er is ons beloofd dat vaccins de uitweg zou zijn, maar vandaag is een inktzwarte dag. We zijn gewoon helemaal terug bij af en dat bij een vaccinatiegraad van 85%.Tics van je petten.![]()
Voor de ingang van pretpark Walibi stond ook een GGD sneltest-bus.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk nou. Moet je eens proberen als sportvereniging of restaurant...
Vorige week. Dus voor de nieuwe regels. Waarbij Walibi al een QR vroeg bij de entree.
Geeft bij mij aan dat gemeentes echt wel in kunnen spelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat niet mag.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de ingang van pretpark Walibi stond ook een GGD sneltest-bus.
Vorige week. Dus voor de nieuwe regels. Waarbij Walibi al een QR vroeg bij de entree.Vast. Maar dit mag gewoon niet. Simpel.quote:Geeft bij mij aan dat gemeentes echt wel in kunnen spelen.zie email 27 oktober![]()
Maar dan dus vooral selectief. Grotere toko's krijgen hulp of kunnen zelftests aanbieden, als kleinere ondernemer heb je het nakijken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de ingang van pretpark Walibi stond ook een GGD sneltest-bus.
Vorige week. Dus voor de nieuwe regels. Waarbij Walibi al een QR vroeg bij de entree.
Geeft bij mij aan dat gemeentes echt wel in kunnen spelen.![]()
Je gaat echt vrijdag geen effect zien. Dit is gewoon een opwarmertje voor strengere maatregelen of zelfs een lockdown. Het is gewoon echt dictatoriaal en autoritair.
Echt gestoord zijn we. Hier gaat in de toekomst nog veel over geschreven worden. Niet mijn wereld meer...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Voor Holland Casino is er altijd al een uitzondering gemaakt want ze mogen ook tot veel later openblijven dan de gewone horeca. Alleen mogen ze geen alcohol meer schenken na 0.00 dacht ik.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk nou. Moet je eens proberen als sportvereniging of restaurant...![]()
Die Bruls zou zich eens aan zijn dieet moeten houden, is toch weer een extra ziekenhuisbed.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo paradoxaal als je 'm ziet. Fat fuck, laten we dikke mensen gaan weigeren op de IC, eigen schuld dat ze dik zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die Bruls zou zich eens aan zijn dieet moeten houden, is toch weer een extra ziekenhuisbed.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat mag precies niet?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat niet mag.
[..]
Vast. Maar dit mag gewoon niet. Simpel.
(Sorry)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gelukkig starten we direct met het zetten van de boosterprikken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Je gaat echt vrijdag geen effect zien. Dit is gewoon een opwarmertje voor strengere maatregelen of zelfs een lockdown. Het is gewoon echt dictatoriaal en autoritair.
Echt gestoord zijn we. Hier gaat in de toekomst nog veel over geschreven worden. Niet mijn wereld meer...
Oh wacht...![]()
Dit. Zo triest.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig starten we direct met het zetten van de boosterprikken.
Oh wacht...
Wat een faal."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar wat dan wel?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
Echt gestoord zijn we. Hier gaat in de toekomst nog veel over geschreven worden. Niet mijn wereld meer...
Ik deel je gevoel hoor, vind vandaag echt een dieptepunt. Maar wat dan wel?![]()
Zoveel incompetentie bij elkaar is bijna niet voor te stellen. Daardoor gaan mijn gedachten steeds vaker naar ‘er is een andere reden voor die QR’quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukkig starten we direct met het zetten van de boosterprikken.
Oh wacht...
Als het ECHT om bestrijding gaat en je ziet waarde in die prik begin je vandaag nog.![]()
Accepteren dat bepaalde mensen ziek worden en doodgaan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:40 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Ik deel je gevoel hoor, vind vandaag echt een dieptepunt. Maar wat dan wel?
Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren...![]()
Voelt (voor mij) alsof we terug bij af zijn. Vorige maand was het uitzicht op minder regels. QR eraf, avondsluiting horeca weg, capaciteitsbeperking evenementen weg.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:40 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Op dit moment heb ik alleen maar uitzicht op meer regels. Weer zien thuis te werken terwijl de kinderopvang dicht is. Weer alles afzeggen. Weer niet normaal naar een winkel kunnen maar een tijdslot reserveren.![]()
Maar wat voor beleid moet je daar dan op voeren? Mensen niet meer toelaten tot het ziekenhuis?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Accepteren dat bepaalde mensen ziek worden en doodgaan.
Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren...![]()
Geen idee. In tijden van crisis is men ontzettend innovatief. Hier echter totaal niet voor het eerst in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:40 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar wat dan wel?
Zat knappe koppen die denken aan een "Wat dan wel". Ik weet het ook niet hoor, maar antwoorden bestaan wel degelijk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Al die regels en lockdowns zijn alleen maar een beetje tijd kopen zodat je in de tussentijd je zaakjes wel op orde krijgt. Maar zoals het er nu voorstaat wordt rinse and repeat in 2022.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voelt (voor mij) alsof we terug bij af zijn. Vorige maand was het uitzicht op minder regels. QR eraf, avondsluiting horeca weg, capaciteitsbeperking evenementen weg.
Op dit moment heb ik alleen maar uitzicht op meer regels. Weer zien thuis te werken terwijl de kinderopvang dicht is. Weer alles afzeggen. Weer niet normaal naar een winkel kunnen maar een tijdslot reserveren.
Mocht er weer van alles dicht gaan later deze maand dan hebben we wat - 3 of 4 weken of zo? - gewonnen tov een jaar geleden.![]()
Ik durf dat bijna te geloven. Nou, misschien neig ik wel daartoe.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoveel incompetentie bij elkaar is bijna niet voor te stellen. Daardoor gaan mijn gedachten steeds vaker naar ‘er is een andere reden voor die QR’A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja daar word ik ook wel serieus moedeloos van. Deze week een mail van het zwembad dat als je geen Qr-code hebt, je je kind niet meer mag brengen naar de zwemles. Dus niet meer je kind opwachten bij de kleedkamer om het even af te drogen en aan te kleden. Dan ben ik echt even verbijsterd waar het toe gekomen is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voelt (voor mij) alsof we terug bij af zijn. Vorige maand was het uitzicht op minder regels. QR eraf, avondsluiting horeca weg, capaciteitsbeperking evenementen weg.
Op dit moment heb ik alleen maar uitzicht op meer regels. Weer zien thuis te werken terwijl de kinderopvang dicht is. Weer alles afzeggen. Weer niet normaal naar een winkel kunnen maar een tijdslot reserveren.
Maar ik weet dus niet wat dan het alternatief is.![]()
Je kind niet meer naar zwemles mogen brengen heeft ook niks met virusbestrijding meer te maken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja daar word ik ook wel serieus moedeloos van. Deze week een mail van het zwembad dat als je geen Qr-code hebt, je je kind niet meer mag brengen naar de zwemles. Dus niet meer je kind opwachten bij de kleedkamer om het even af te drogen en aan te kleden. Dan ben ik echt even verbijsterd waar het toe gekomen is.
Maar ik weet dus niet wat dan het alternatief is.
Politici denken nu dat ze het begrip 'veiligheid' kunnen terugbrengen tot een groen of een rood schermpje op je mobiel. Waanzin.![]()
Laten we beginnen met stoppen onze kinderen de dupe te laten zijn van de maatregelen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja daar word ik ook wel serieus moedeloos van. Deze week een mail van het zwembad dat als je geen Qr-code hebt, je je kind niet meer mag brengen naar de zwemles. Dus niet meer je kind opwachten bij de kleedkamer om het even af te drogen en aan te kleden. Dan ben ik echt even verbijsterd waar het toe gekomen is.
Maar ik weet dus niet wat dan het alternatief is.![]()
Jawel hoor, gewoon toelaten indien mogelijk. Maar een grens trekken bijv van hoeveel bedden er beschikbaar zijn voor covid.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar wat voor beleid moet je daar dan op voeren? Mensen niet meer toelaten tot het ziekenhuis?
En zijn die vol is dan is het vol, en dan heeft men idd pech. Heel jammer, maar dat is dan het risico dat erbij hoort in het leven.
Verder geen restricties meer. Alles open.
We kunnen ons namelijk niet langer in een houdgreep laten houden door een select onfortuinlijk groepje dat steeds de IC bezet houdt met covid.
Vind ik...
Maar goed zoals ik zei, gaat toch niet gebeuren.![]()
Tja. Dat je zelfs je kind de dupe laat worden van je eigen antivax, wouw.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar ik weet dus niet wat dan het alternatief is.
Een keer in de week testen. Wordt nog betaald voor je ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ben er wel bang voor dat mochten ze nog een keer grijpen naar een avondklok de rellen van vorig jaar maar een voorproefje waren. Ben er bang voor dat dat de spreekwoordelijke rode lap is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al die regels en lockdowns zijn alleen maar een beetje tijd kopen zodat je in de tussentijd je zaakjes wel op orde krijgt. Maar zoals het er nu voorstaat wordt rinse and repeat in 2022.
Mocht er weer van alles dicht gaan later deze maand dan hebben we wat - 3 of 4 weken of zo? - gewonnen tov een jaar geleden.![]()
En God zij dank dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jawel hoor, gewoon toelaten indien mogelijk. Maar een grens trekken bijv van hoeveel bedden er beschikbaar zijn voor covid.
En zijn die vol is dan is het vol, en dan heeft men idd pech. Heel jammer, maar dat is dan het risico dat erbij hoort in het leven.
Verder geen restricties meer. Alles open.
We kunnen ons namelijk niet langer in een houdgreep laten houden door een select onfortuinlijk groepje dat steeds de IC bezet houdt met covid.
Vind ik...
Maar goed zoals ik zei, gaat toch niet gebeuren.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Zelfs als je nu het licht wel gezien hebt kom je er tot volgend jaar niet meer in. Van afspraak tot groen vinkje is gewoon 8 weken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Dat je zelfs je kind de dupe laat worden van je eigen antivax, wouw.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je kunt het ook vanaf de andere kant zien. Dit is scholen sluiten om ouders thuis te laten werken all over. Op dit moment lijkt alles acceptabel om die vaccinatiegraad maar te verhogen, tegen elke prijs.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Dat je zelfs je kind de dupe laat worden van je eigen antivax, wouw.
Als ik de QR code moet tonen moet dat maar, maar er zit geen enkel bestrijdingsaspect aan vast dat ik mijn eigen kind mee zou nemen naar een kleedhokje, omkleed en in de auto zet.![]()
Randstad? Probeer het maar eens in de provincie, ben je er minimaal een halve dag aan kwijt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En het is nog maar de vraag of je bij een vaccinatiegraad van 90 of 92 procent opeens wel zonder regels verder kunt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt het ook vanaf de andere kant zien. Dit is scholen sluiten om ouders thuis te laten werken all over. Op dit moment lijkt alles acceptabel om die vaccinatiegraad maar te verhogen, tegen elke prijs.
Als ik de QR code moet tonen moet dat maar, maar er zit geen enkel bestrijdingsaspect aan vast dat ik mijn eigen kind mee zou nemen naar een kleedhokje, omkleed en in de auto zet.
Ook leuk als je je nu alsnog laat vaccineren voor je groene vinkje en dat over een paar weken alles dicht gaat. Daar sta je dan
Sowieso dreigen met een lockdown nu gaat natuurlijk weinig vaccinweigeraars overtuigen...![]()
Je kunt je laten testen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zelfs als je nu het licht wel gezien hebt kom je er tot volgend jaar niet meer in. Van afspraak tot groen vinkje is gewoon 8 weken.
En na Janssen is ie groen na 14 dagen. Even bellen als je dat wil.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En als straks kinderen ook moeten, geen vinkje? Dan maar geen kleuterklas voor Djael. Want we willen niet dat oma ziek wordt he..quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En het is nog maar de vraag of je bij een vaccinatiegraad van 90 of 92 procent opeens wel zonder regels verder kunt.
Ook leuk als je je nu alsnog laat vaccineren voor je groene vinkje en dat over een paar weken alles dicht gaat. Daar sta je danJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja "God", die doet ook al zoveel goeds voor de mensheid.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En God zij dank dat dat niet gaat gebeuren.![]()
![]()
Over 14 dagen zit alles al dicht als het aan figuren zoals Bruls ligt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt je laten testen.
En na Janssen is ie groen na 14 dagen. Even bellen als je dat wil.![]()
Hoort bij het leven las ik net.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja "God", die doet ook al zoveel goeds voor de mensheid.Omnibus in omnibus.
28 dagen, al een hele tijd geleden zo geregeld, iets met dansen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt je laten testen.
En na Janssen is ie groen na 14 dagen. Even bellen als je dat wil.
En nogmaals, je elke dag laten testen is buiten de randstad gewoon niet zo makkelijk.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
tuurlijkquote:Op zaterdag 6 november 2021 21:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor dit soort chantage mag die hele groep coronapolitici zich wel verantwoorden voor een rechter.
Laakbaar en dictatoriaal gedrag. Lockdown instellen puur om een land onder de duim te krijgen. Hou je dikke bek man met je repressie.![]()
![]()
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Dat we weer op dit punt zijn beland is al deprimerend genoeg... maar gaan we nu ook weer dat "ach en wee de jongeren"-geblèr van stal halen? Dit is voor iedereen klote.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als straks kinderen ook moeten, geen vinkje? Dan maar geen kleuterklas voor Djael. Want we willen niet dat oma ziek wordt he..Omnibus in omnibus.
Dit dus precies, het is gewoon kansloos.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook leuk als je je nu alsnog laat vaccineren voor je groene vinkje en dat over een paar weken alles dicht gaat. Daar sta je danAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ja, gidsland Duitsland. Kinderen vanaf 12 kunnen daar gevaccineerd worden, maar kinderen vanaf 5 moeten getest worden. Met 2G kom je dan dus als gezin met kleine kinderen nergens meer binnen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als straks kinderen ook moeten, geen vinkje? Dan maar geen kleuterklas voor Djael. Want we willen niet dat oma ziek wordt he..![]()
Wil je nou perse mee naar binnen met je 5/6 jarig kind? De meesten kunnen zichzelf wel aan en uit kleden hoor.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Randstad? Probeer het maar eens in de provincie, ben je er minimaal een halve dag aan kwijt.
Ik vind dit echt zoeken naar problemen.
Neem die prik.
Neem een test.
Of laat je 5/6 jarige zichzelf aan en uitkleden.
Of vraag een andere ouder."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik reageerde op iemand die het over 8 weken heeft. Da's toch anders dan 14 dagen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Over 14 dagen zit alles al dicht als het aan figuren zoals Bruls ligt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is het acceptabel om kinderen onder de 6 te vaccineren als al bekend is dat de bijwerkingen voor hun een groter risico zijn dan de ziekte? Alleen maar om controle te kunnen uitvoeren?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat we weer op dit punt zijn beland is al deprimerend genoeg... maar gaan we nu ook weer dat "ach en wee de jongeren"-geblèr van stal halen? Dit is voor iedereen klote.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Of kap gewoon met die QR code op onzinplekken?quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je nou perse mee naar binnen met je 5/6 jarig kind? De meesten kunnen zichzelf wel aan en uit kleden hoor.
Neem die prik.
Neem een test.
Of vraag een andere ouder.![]()
Welke uitkleding? Er gaat vrijwel elk jaar een groter percentage van het bbp naar de zorg en ook in absolute zin stijgen de uitgaven.quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:50 schreef PzKpfw het volgende:
De maatregelen zouden eigenlijk alleen voor VVD-stemmers moeten gelden. Dat de zorg het niet aankan is immers een gevolg van jarenlange uitkleding van de zorg door het beleid van de VVD.![]()
![]()
Dat klopt - en niet alleen voor deze winter.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik alleen maar uitzicht op meer regels. Weer zien thuis te werken terwijl de kinderopvang dicht is. Weer alles afzeggen. Weer niet normaal naar een winkel kunnen maar een tijdslot reserveren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb het meer over dat tenenkrommende 'verloren generatie'-geneuzel.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het acceptabel om kinderen onder de 6 te vaccineren als al bekend is dat de bijwerkingen voor hun een groter risico zijn dan de ziekte? Alleen maar om controle te kunnen uitvoeren?Omnibus in omnibus.
Of we doen wat menselijker, beseffen ons dat dit soort volkomen op hol geslagen micromanagement nauwelijks bijdraagt aan het terugbrengen van de risico's, en laten het achterwege.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je nou perse mee naar binnen met je 5/6 jarig kind? De meesten kunnen zichzelf wel aan en uit kleden hoor.
Neem die prik.
Neem een test.
Of vraag een andere ouder.![]()
Niemand heeft het hier over ‘verloren generatie’, die vul je zelf in.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het meer over dat tenenkrommende 'verloren generatie'-geneuzel.![]()
Ik sorteer maar vast voor.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over ‘verloren generatie’, die vul je zelf in.Omnibus in omnibus.
De verloren generatie zit op zaterdagavond om elf uur op Fok!quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het meer over dat tenenkrommende 'verloren generatie'-geneuzel.
![]()
![]()
Dat was ik. Sorry.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het over 8 weken heeft. Da's toch anders dan 14 dagen.
Maar met Pfizer is het afspraak maken, 2-3 dagen later 1e prik, 5 weken wachten op de 2e en dan weer 2 op de QR
Met janssen is het inderdaad 30 dagen 28, plus 1 a 2 dagen tussen het bellen en de afspraak.
Dat het 14 dagen was, was van voor augustusJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Is nog steeds geen 8 weken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
28 dagen, al een hele tijd geleden zo geregeld, iets met dansen.
En nogmaals, je elke dag laten testen is buiten de randstad gewoon niet zo makkelijk.
En dat schreef je. (sorry)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Handshakequote:Op zaterdag 6 november 2021 23:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De verloren generatie zit op zaterdagavond om elf uur op Fok!
Omnibus in omnibus.
Voor Pfizer hoef je geen afspraak meer te maken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat was ik. Sorry.
Maar met Pfizer is het afspraak maken, 2-3 dagen later 1e prik, 5 weken wachten op de 2e en dan weer 2 op de QR
Met janssen is het inderdaad 30 dagen 28, plus 1 a 2 dagen tussen het bellen en de afspraak.
Dat het 14 dagen was, was van voor augustus
Je kunt gewoon langs. Heerlijk toch!"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heuglijk nieuws, kameraden!
https://www.nu.nl/economi(...)-verliep-soepel.html
https://www.nu.nl/coronav(...)n-met-coronapas.html
![]()
Het Vernederlandse volk heeft de nieuwe regels in vol enthousiasme omarmd en instemmend gereageerd op het daadkrachtig leiderschap van Mark Rutte en Hugo de Jonge! Er zijn geen kleinburgerlijke individualistische saboteurs gesignaleerd! Als wij allemaal ons gedrag blijven verbeteren, dan zal het virus een halt toe worden geroepen en zullen ons verdere maatregelen bespaard blijven!![]()
![]()
Ten eerste moet je zoiets wel in perspectief bekijken, zorg wordt immers ook steeds duurder. Ten tweede hoor ik van bekenden die in de zorg werken dat het de afgelopen 10 jaar wel degelijk steeds slechter gesteld is. Steeds minder personeel, steeds minder budget voor bepaalde zaken. Maar dat geld zal wel weer ergens aan de strijkstok blijven hangen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke uitkleding? Er gaat vrijwel elk jaar een groter percentage van het bbp naar de zorg en ook in absolute zin stijgen de uitgaven.
[ afbeelding ]Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Daar had ik het niet over. Ik heb het erover dat er via onnodige beperkingen mensen worden gepushed om te conformeren. Zelfs ten kostte van kinderen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het meer over dat tenenkrommende 'verloren generatie'-geneuzel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Blijft bijzonder dat ik telkens dit soort dingen lees terwijl ik zelf al wekenlang nergens op QR wordt gecontroleerd in voetbalkantines.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
![]()
Het Vernederlandse volk heeft de nieuwe regels in vol enthousiasme omarmd en instemmend gereageerd op het daadkrachtig leiderschap van Mark Rutte en Hugo de Jonge! Er zijn geen kleinburgerlijke individualistische saboteurs gesignaleerd! Als wij allemaal ons gedrag blijven verbeteren, dan zal het virus een halt toe worden geroepen en zullen ons verdere maatregelen bespaard blijven!![]()
Geef me dan maar een ban. Ik ga uit van Pfizer omdat die een hogere beschermingsgraad heeft. Wat we moeten willen.Dan is het gewoon nagenoeg 8 weken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Is nog steeds geen 8 weken.
En dat schreef je. (sorry)Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar desalniettemin ben je wel minstens een maand verder voordat je je groene vinkje hebt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor Pfizer hoef je geen afspraak meer te maken.
Je kunt gewoon langs. Heerlijk toch!
Ik ben benieuwd hoeveel je er tegen die tijd aan hebtJa, om op je werk te verschijnen misschien.
![]()
Uitstekend, met dit soort juichende berichten kan het toch niet anders dat Hugo zijn toorn niet over ons uitstort. Of zullen de artikelen in de komende dagen weer van toon wijzigen en is het toch niet braaf genoeg? Blijven we teveel aan het verkeer deelnemen? Spannend hoor.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
![]()
Een ban, voor jou?quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geef me dan maar een ban. Ik ga uit van Pfizer omdat die een hogere beschermingsgraad heeft. Wat we moeten willen.Dan is het gewoon nagenoeg 8 weken.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is in perspectief, als % van het BNP, veel beter in perspectief krijg je het niet.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ten eerste moet je zoiets wel in perspectief bekijken, zorg wordt immers ook steeds duurder. Ten tweede hoor ik van bekenden die in de zorg werken dat het de afgelopen 10 jaar wel degelijk steeds slechter gesteld is. Steeds minder personeel, steeds minder budget voor bepaalde zaken. Maar dat geld zal wel weer ergens aan de strijkstok blijven hangen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Des te groter zal de teleurstelling zijn als het toch weer uit de klauw loopt eind november. Weer lekker in lockdown tijdens de feestdagen. Echt top man heb er nu al zin in.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
![]()
Het Vernederlandse volk heeft de nieuwe regels in vol enthousiasme omarmd en instemmend gereageerd op het daadkrachtig leiderschap van Mark Rutte en Hugo de Jonge! Er zijn geen kleinburgerlijke individualistische saboteurs gesignaleerd! Als wij allemaal ons gedrag blijven verbeteren, dan zal het virus een halt toe worden geroepen en zullen ons verdere maatregelen bespaard blijven!Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Dat neemt niet weg dat het maar de vraag is of dat geld ook allemaal op de werkvloer belandt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is in perspectief, als % van het BNP, veel beter in perspectief krijg je het niet.Omnibus in omnibus.
Acute depressie ook hier..quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Des te groter zal de teleurstelling zijn als het toch weer uit de klauw loopt eind november. Weer lekker in lockdown tijdens de feestdagen. Echt top man heb er nu al zin in.Omnibus in omnibus.
Mijn vriendin is een paar maanden geleden geweigerd bij de zwemles (enkel even kind omkleden) omdat ze onze baby van 8 maanden had meegenomen. Want die laat je ook zo lekker alleen in de auto achter hèquote:Op zaterdag 6 november 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kind niet meer naar zwemles mogen brengen heeft ook niks met virusbestrijding meer te maken.
Politici denken nu dat ze het begrip 'veiligheid' kunnen terugbrengen tot een groen of een rood schermpje op je mobiel. Waanzin.![]()
Echt compleet gestoord is het![]()
![]()
Volgens mij inmiddels 4 weken. En je kunt zo binnenlopen zonder afspraak.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geef me dan maar een ban. Ik ga uit van Pfizer omdat die een hogere beschermingsgraad heeft. Wat we moeten willen.Dan is het gewoon nagenoeg 8 weken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
We blijven de Google Trends nauwlettend in de gaten houden. Google Akbar!quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Uitstekend, met dit soort juichende berichten kan het toch niet anders dat Hugo zijn toorn niet over ons uitstort. Of zullen de artikelen in de komende dagen weer van toon wijzigen en is het toch niet braaf genoeg? Blijven we teveel aan het verkeer deelnemen? Spannend hoor.![]()
Walibi mag geen QR vragen. Is een publieke plaats.quote:
En als je wel een QR moet vragen mag je niet zelf testen maar moet je een QR vragen.zie email 27 oktober![]()
Maandag 11:00 eerste mogelijkheid zonder afspraak binnen een straal van 20kmquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt gewoon langs. Heerlijk toch!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik weet niet waar jij woont, maar dit soort berichtgeving is niet zelden nogal (rand)stedelijk georiënteerd.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ik telkens dit soort dingen lees terwijl ik zelf al wekenlang nergens op QR wordt gecontroleerd in voetbalkantines.zie email 27 oktober![]()
Ze moesten het van de veiligheidsregio. Want geen doorstroom locatie. Vorige week (dus voor de maatregelen).quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Walibi mag geen QR vragen. Is een publieke plaats.
Ze testen ook niet zelf. Er stond een busje van de GGD 20 meter verderop."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
en met 3 weken de 2e injectiequote:Op zaterdag 6 november 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt gewoon langs. Heerlijk toch!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
4 tussen de vaccins + 2 marge voor de QR alsnogquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij inmiddels 4 weken. En je kunt zo binnenlopen zonder afspraak.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zeker.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar dit soort berichtgeving is niet zelden nogal (rand)stedelijk georiënteerd.![]()
Is er meer dan de Randstad?! Voorbij Utrecht, Eindhoven en Amersfoort gelden de Nederlandse wetten toch niet meer?quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar dit soort berichtgeving is niet zelden nogal (rand)stedelijk georiënteerd.![]()
Het kan me eigenlijk ook allemaal niet meer zoveel boeien na de afgelopen twee jaar. Ik blijf gewoon regelmatig met vrienden/bekenden afspreken en vind het wel best.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ze zijn een pretparkquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze moesten het van de veiligheidsregio. Want geen doorstroom locatie. Vorige week (dus voor de maatregelen).
Ze testen ook niet zelf. Er stond een busje van de GGD 20 meter verderop.Hadden ze een of andere evenement ofzo? Wat is dat dan weer voor een rare interpretatie? Komen we weer bij mijn punt van vanmiddag over regionale verschillen.
En bij Zwolle houdt de wereld op. We kennen de riedel.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er meer dan de Randstad?! Voorbij Utrecht, Eindhoven en Amersfoort gelden de Nederlandse wetten toch niet meer?zie email 27 oktober![]()
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/locaties/quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maandag 11:00 eerste mogelijkheid zonder afspraak binnen een straal van 20km"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zwolle ligt lang en breed in het buitenland hoorquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En bij Zwolle houdt de wereld op. We kennen de riedel.![]()
![]()
Ik kijk nu Kassa terug. Begint die presentatrice de show met "even voor de goede orde, alle bezoekers in de studio hebben hun QR-code laten zien."![]()
![]()
![]()
Tja, we weten op ons werk ook dat onze collega's in Den Haag minimaal een schaal hoger zitten dan wij in het Noorden voor dezelfde functie. Want het is zo moeilijk om mensen te vinden in de randstadquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En bij Zwolle houdt de wereld op. We kennen de riedel.
Halloween. Of zo.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zijn een pretparkHadden ze een of andere evenement ofzo? Wat is dat dan weer voor een rare interpretatie? Komen we weer bij mijn punt van vanmiddag over regionale verschillen.
Zal best ergens een spookhuis geweest zijn. Ben daar niet in geweest met mijn dochtertje.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Groeten uit Twenstralië dan!quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zwolle ligt lang en breed in het buitenland hoorzie email 27 oktober![]()
Daar heb ik het ook vandaanquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl/locaties/nog steeds de enige mogelijkheid binnen 20km hemelsbreed
quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Uitstekend, met dit soort juichende berichten kan het toch niet anders dat Hugo zijn toorn niet over ons uitstort. Of zullen de artikelen in de komende dagen weer van toon wijzigen en is het toch niet braaf genoeg? Blijven we teveel aan het verkeer deelnemen? Spannend hoor.![]()
Het is wel eenmalig (tweemaal) hè.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook vandaannog steeds de enige mogelijkheid binnen 20km hemelsbreed
Alles voor de zwemles van junior toch?.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is het vuurwerkverbod er al door?quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:15 schreef HPoi het volgende:
Sinterklaas en Kerst in lockdown! Again.....![]()
Zero fucks were given.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:12 schreef leolinedance het volgende:
Ik kijk nu Kassa terug. Begint die presentatrice de show met "even voor de goede orde, alle bezoekers in de studio hebben hun QR-code laten zien."![]()
![]()
Zonder avondklok verwacht ik daar niet teveel van. Vorig jaar was er nog verdeeldheid. De een had er schijt aan en de ander zat met de laptop aan het diner, zodat oma er via zoom ook een beetje bij was. Nu zie ik de meerderheid gewoon vieren zoals ze zelf voor ogen hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:15 schreef HPoi het volgende:
Sinterklaas en Kerst in lockdown! Again.....![]()
Alleen afsteken met mondkap op, veiligheidsbril, kogelvrij vest en brandblusser op min. 3 meter afstand. Alleen toegestaan zonder publiek, snachts in een donker afgelegen gebied. (Liefst kelder oid)quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is het vuurwerkverbod er al door?![]()
Junior is 4 en kan/wil ik niet zelfstandig laten omkleden. Kind heeft al zwemangst gekregen door een stel idioten als zwemjuf in het begin.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is wel eenmalig (tweemaal) hè.
Alles voor de zwemles van junior toch?.
Daarnaast ben ik gewoon gevaccineerd, al ruim en breed lang geleden. Ik ben er ook een groot voorstander van. Maar ik kan echt niet inzien hoe het gaat helpen om de IC's te ontlasten als iemand niet mee de kleedkamer in mag.
En nogmaals, in de provincie is testen voor toegang niet altijd zo makkelijk.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik denk dat geen enkele maatregel die we nu hebben ons ongeschonden de kerst en de winter door laten komen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Junior is 4 en kan/wil ik niet zelfstandig laten omkleden. Kind heeft al zwemangst gekregen door een stel idioten als zwemjuf in het begin.
Daarnaast ben ik gewoon gevaccineerd, al ruim en breed lang geleden. Ik ben er ook een groot voorstander van. Maar ik kan echt niet inzien hoe het gaat helpen om de IC's te ontlasten als iemand niet mee de kleedkamer in mag.
En nogmaals, in de provincie is testen voor toegang niet altijd zo makkelijk.
Het is te weinig en te laat."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ongeschonden is ook wel erg hoog gegrepen, Ik denk dat we pas vanaf maart weer onder de 200 op IC komen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele maatregel die we nu hebben ons ongeschonden de kerst en de winter door laten komen.
Het is te weinig en te laat.
En waarom is het te weinig. We moeten een virus wat nu nog maar een R0 van 1.2 heeft met het vorige maatregelenpakket. Met een 20% extra terugbrengen. Daar heb je eigenlijk maar een beperkte set maatregelen voor nodig om dat te realiseren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Net uit interesse eens gekeken. Hier is de testlocatie 15km verderop. Heb jij geen auto dan heb je "geluk", dan is het maar 10 km, want dan mag je met het fiets/voetveer. Maar echt een duurzame oplossing is het niet als je meerdere keren iets wil ondernemen, zeker als je minder mobiel bent.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:
En nogmaals, in de provincie is testen voor toegang niet altijd zo makkelijk.![]()
Mag ik vragen waarom je je nu wel zou laten vaccineren?quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maandag 11:00 eerste mogelijkheid zonder afspraak binnen een straal van 20kmAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ik ben al gevaccineerdquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je je nu wel zou laten vaccineren?![]()
Maar ik zou nu juist recalcitranter worden eerlijk gezegd.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waar kun je die testlocaties vinden dan?quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Net uit interesse eens gekeken. Hier is de testlocatie 15km verderop. Heb jij geen auto dan heb je "geluk", dan is het maar 10 km, want dan mag je met het fiets/voetveer. Maar echt een duurzame oplossing is het niet als je meerdere keren iets wil ondernemen, zeker als je minder mobiel bent.To BG or not to BG!![]()
Misschien kun je dat even doorbriefen aan Hugo, Mark, Hubert en weet ik meer wie. De naïviteit is echt stuitend.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele maatregel die we nu hebben ons ongeschonden de kerst en de winter door laten komen.
Het is te weinig en te laat.zie email 27 oktober![]()
Inderdaad, krijg ook iedere keer het gevoel dat het allemaal fake news is van die drukke vaccinatielocaties nuquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben al gevaccineerd![]()
Maar ik zou nu juist recalcitranter worden eerlijk gezegd.![]()
Zal wel niet, maar je staat toch nergens meer van te kijken tegenwoordig.![]()
https://afspraak.testenvoortoegang.org/evenement/typequote:Op zaterdag 6 november 2021 23:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Waar kun je die testlocaties vinden dan?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Prima, doen we dit hele circus vier weken tot die hele groep dubbel geprikt is en dan laten we het weer los. Ik denk namelijk dat dat het grootste effect is.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, krijg ook iedere keer het gevoel dat het allemaal fake news is van die drukke vaccinatielocaties nu![]()
Zal wel niet, maar je staat toch nergens meer van te kijken tegenwoordig.zie email 27 oktober![]()
Mwah, zal best kloppen hoor. Maar de vraag is of de risicogroepen daar in de wacht staan of Chantal en Branco van 15quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad, krijg ook iedere keer het gevoel dat het allemaal fake news is van die drukke vaccinatielocaties nu![]()
Zal wel niet, maar je staat toch nergens meer van te kijken tegenwoordig.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Misschien heb je wel gelijk....quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is te weinig en te laat."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat gaat denk ik niet gebeuren, de groep die niet wil heeft die keuze gemaakt en zal door deze laffe 'maatregelen' niet overstag gaan. Als we straks QR op het werk hebben wordt het een ander verhaal, dan zal een deel wel moeten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima, doen we dit hele circus vier weken tot die hele groep dubbel geprikt is en dan laten we het weer los. Ik denk namelijk dat dat het grootste effect is.![]()
Chantal en Branco denk ik, Henk en Ingrid laten zich niet kennen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Mwah, zal best kloppen hoor. Maar de vraag is of de risicogroepen daar in de wacht staan of Chantal en Branco van 15![]()
Dat kan op twee dingen uitdraaien: of men breekt het verzet of het verhard en wij krijgen avondklokrellen 2.0.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat gaat denk ik niet gebeuren, de groep die niet wil heeft die keuze gemaakt en zal door deze laffe 'maatregelen' niet overstag gaan. Als we straks QR op het werk hebben wordt het een ander verhaal, dan zal een deel wel moeten.![]()
Dat kan toch niet... Hoe kan men dit okay vinden? Hoe kan een rechter dit okay vinden? Ik ben letterlijk al het vertrouwen in het systeem kwijt met dit soort achterlijkheden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat gaat denk ik niet gebeuren, de groep die niet wil heeft die keuze gemaakt en zal door deze laffe 'maatregelen' niet overstag gaan. Als we straks QR op het werk hebben wordt het een ander verhaal, dan zal een deel wel moeten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mocht er nog een avondklok komen liggen die rellen wel op de loer ja.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat kan op twee dingen uitdraaien: of men breekt het verzet of het verhard en wij krijgen avondklokrellen 2.0.![]()
Dan krijg je andere vormen van protest. Meer intellectueel. We zijn hier in Nederland namelijk wel gezagsgetrouw, maar niet gek.quote:Op zondag 7 november 2021 00:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mocht er nog een avondklok komen liggen die rellen wel op de loer ja.zie email 27 oktober![]()
Dat was ik al een tijdje. Reken er maar op dat we het allemaal nog gaan krijgen, QR op het werk, G2...quote:Op zondag 7 november 2021 00:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat kan toch niet... Hoe kan men dit okay vinden? Hoe kan een rechter dit okay vinden? Ik ben letterlijk al het vertrouwen in het systeem kwijt met dit soort achterlijkheden.![]()
Ik denk dat de voetbalsupporters hun stad dan niet meer gaan beschermen e.d. Er zullen zeker andere vormen van protest komen, maar ik denk dat die scheidslijn vrij dun is.quote:Op zondag 7 november 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je andere vormen van protest. Meer intellectueel. We zijn hier in Nederland namelijk wel gezagsgetrouw, maar niet gek.![]()
Het heeft alleen geen enkele zin. Ook procederen niet. Je weet nu al wie er gaat winnen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je andere vormen van protest. Meer intellectueel. We zijn hier in Nederland namelijk wel gezagsgetrouw, maar niet gek.![]()
En als je wint, wordt het hoger beroep nog dezelfde dag behandeld.quote:Op zondag 7 november 2021 00:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het heeft alleen geen enkele zin. Ook procederen niet. Je weet nu al wie er gaat winnen.![]()
...quote:Op zondag 7 november 2021 00:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan krijg je andere vormen van protest. Meer intellectueel. We zijn hier in Nederland namelijk wel gezagsgetrouw, maar niet gek.
Paar mensen die bij BlackBox / de nieuwe wereld over de vloer komen... Carla Peeters en Dick Bijl enzo.
Ik weet het niet mannnnnn... Als je kijkt naar de rest van de wereld gaat het gewoon door."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is juridisch natuurlijk nooit haalbaar.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat gaat denk ik niet gebeuren, de groep die niet wil heeft die keuze gemaakt en zal door deze laffe 'maatregelen' niet overstag gaan. Als we straks QR op het werk hebben wordt het een ander verhaal, dan zal een deel wel moeten.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Verklaar je nader.quote:Op zondag 7 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juridisch natuurlijk nooit haalbaar.zie email 27 oktober![]()
Juich niet te hard dat zeiden we van meer dingen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juridisch natuurlijk nooit haalbaar.![]()
Je kunt mensen het genereren van een inkomen niet belemmeren. Dat is indirect gewoon een eerste levensbehoefte. Daarnaast weegt zo'n maatregel ook totaal niet op tegen het 'gevaar' dat een ongevaccineerd iemand vormt op de werkvloer.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Wetgeving kan aangepast. Wordt op voorgesorteerd inmiddels...quote:Op zondag 7 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juridisch natuurlijk nooit haalbaar.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heb je elders in Europa al rondgekeken?quote:Op zondag 7 november 2021 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt mensen het genereren van een inkomen niet belemmeren. Dat is indirect gewoon een eerste levensbehoefte. Daarnaast weegt zo'n maatregel ook totaal niet op tegen het 'gevaar' dat een ongevaccineerd iemand vormt op de werkvloer.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is juridisch natuurlijk nooit haalbaar.![]()
Waarom zou dat niet kunnen? Verder: we hebben toch de bijstand?quote:Op zondag 7 november 2021 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt mensen het genereren van een inkomen niet belemmeren. Dat is indirect gewoon een eerste levensbehoefte. Daarnaast weegt zo'n maatregel ook totaal niet op tegen het 'gevaar' dat een ongevaccineerd iemand vormt op de werkvloer.
Je kunt thuiswerken, desnoods in ander werk. Je kunt een beroep doen op de bijstand. Of je laat je gewoon prikken.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Let op: ik ben tegen. Maar juridische onhaalbaarheid zie ik niet.zie email 27 oktober![]()
Dat is ook helemaal niet het doel, de werkvloer veiliger maken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt mensen het genereren van een inkomen niet belemmeren. Dat is indirect gewoon een eerste levensbehoefte. Daarnaast weegt zo'n maatregel ook totaal niet op tegen het 'gevaar' dat een ongevaccineerd iemand vormt op de werkvloer.![]()
Machtsmisbruik, gaan we dat dan ook doen bij mensen uit bepaalde religieuze kringen die andere vaccinaties weigeren?quote:Op zondag 7 november 2021 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Wetgeving kan aangepast. Wordt op voorgesorteerd inmiddels...Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Wat denk je zelfquote:Op zondag 7 november 2021 00:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Machtsmisbruik, gaan we dat dan ook doen bij mensen uit bepaalde religieuze kringen die andere vaccinaties weigeren?![]()
![]()
Dan hoef je de maatregel ook niet in te voeren.quote:Op zondag 7 november 2021 00:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is dan ook helemaal niet het doel, de werkvloer veiliger maken.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
En daar loop je tegen de proportionalitietsvraag aan. Die ziekenhuizen liggen vol met corona, niet met rode hond, bof of mazelen.quote:Op zondag 7 november 2021 00:15 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Machtsmisbruik, gaan we dat dan ook doen bij mensen uit bepaalde religieuze kringen die andere vaccinaties weigeren?zie email 27 oktober
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |