Ja, moeten we doen, want kerkgangers gaan daarna direct door naar de sportschool. Ofso. Geen idee. Zal wel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Laten we vooral sportscholen een QR check laten doen en niet religieuze bijeenkomsten
We hebben onze muren behangen met al die vorige routekaarten, beetje jammer dat we nu weer overnieuw kunnen beginnenquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hou van die routekaarten. Word er altijd wel blij van om er weer één te zien.
Ik hoop op 750 ofsoquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:07 schreef tesssssssss het volgende:
Ik gok 7.500.000 kijkers naar de persconferentie.
Zo zit het hele land toch in elkaar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is oprecht gewoon niet meer serieus te nemen dat we niet risicogroepen opzadelen met maatregelen en risicogroepen en lokale besmettingshaarden ontzien.
Ik denk echt dat het uitmaakt in wat voor omgeving je bivakkeert. Je ziet het ook in den haag dat het nogal veel verschilt. Ik ken welgeteld 1 iemand die zich niet heeft laten vaccineren in mijn omgeving en dat is een collega waar ik niet heel veel contact mee heb.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:08 schreef Momo het volgende:
[..]
84% zelfs. Best een redelijke kans dat iedereen in een team 10 personen bijvoorbeeld gevaccineerd is, zeker als de gemiddelde leeftijd hoger is.
Gaat echt nergens over...quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er was wel verrassend veel op in de AH gisteravond. En m'n lievelingschocola was uit de schappen gehaald.
dat is alleen zo omdat ene hugo zich niet aan een doelstelling kan houden en graag regeert op de wind van de dag.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Cavia's kijken er ook altijd naar uit, weer vers stuk papier om onder te schijten.
Mensen moeten wel kijken; want waar horen ze anders de kritische vragen?! Die worden bij persconferenties tenminste wel gevraagd...toch....toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop op 750 ofso
Zou wel een blijk zijn dat NL het eindelijk door heeft dat die persconferenties gewoon 0 waarde toevoegen.
Ik moet dan altijd denken aan zo'n oude pool- of woestijnexpeditie waarbij het grootste deel van het gezelschap sneuvelt voordat het eindpunt is bereikt en de overlevenden terug naar de basis strompelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hou van die routekaarten. Word er altijd wel blij van om er weer één te zien.
Dat is NL in het kort op het moment idd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:10 schreef halfway het volgende:
[..]
Zo zit het hele land toch in elkaar?
De minderheid krijgt de woningen
De minderheid is te lui om te werken.
De minderheid wil van zwarte piet af.
De minderheid wil geen vuurwerk meer.
De minderheid wil geen vaccinaties.
En de meerderheid is de lul.
Pff ja dat wordt weer tenenkrommend.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen moeten wel kijken; want waar horen ze anders de kritische vragen?! Die worden bij persconferenties tenminste wel gevraagd...toch....toch?
Bovendien is alles alweer uitgelekt, dus waarom kijkenn? Heb zelf alleen de eerste gezien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop op 750 ofso
Zou wel een blijk zijn dat NL het eindelijk door heeft dat die persconferenties gewoon 0 waarde toevoegen.
You wishquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen moeten wel kijken; want waar horen ze anders de kritische vragen?! Die worden bij persconferenties tenminste wel gevraagd...toch....toch?
Exact.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Bovendien is alles alweer uitgelekt, dus waarom kijkenn? Heb zelf alleen de eerste gezien.
Ik heb bij de pers vaak vooral het idee dat ze vallen over kleine dingetjes binnen de maatregelen (waarom al een avondklok om 9 uur als het ook om half 10 kan?! - puur een overdreven voorbeeld) of dat ze bijna bedelen om zwaardere maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
You wish![]()
Pers wordt gevraagd om het uit te zenden, niet om vragen te stellen.
Ik ben toch wel benieuwd over een tijdje naar de rol van de media in deze crisis.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb bij de pers vaak vooral het idee dat ze vallen over kleine dingetjes binnen de maatregelen (waarom al een avondklok om 9 uur als het ook om half 10 kan?! - puur een overdreven voorbeeld) of dat ze bijna bedelen om zwaardere maatregelen.
Niet alleen op dit moment hoor...quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is NL in het kort op het moment idd.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:50 schreef Nober het volgende:
Waarom geen update meer over vaccinatiegraad sinds zondag 24 oktober?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Betwijfel of dat bekend wordt/naar buiten komt. Helemaal niet als we dat zouden moeten horen van dezelfde persquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd over een tijdje naar de rol van de media in deze crisis.
Na ruim anderhalf jaar is dat inderdaad nog altijd pijnlijk om te zien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is oprecht gewoon niet meer serieus te nemen dat we niet risicogroepen opzadelen met maatregelen en risicogroepen en lokale besmettingshaarden ontzien.
Zit liever te eten rond die tijd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb bij de pers vaak vooral het idee dat ze vallen over kleine dingetjes binnen de maatregelen (waarom al een avondklok om 9 uur als het ook om half 10 kan?! - puur een overdreven voorbeeld) of dat ze bijna bedelen om zwaardere maatregelen.
Wij gaan niet kijken in ieder geval, zetten liever een leuke serie op.
Ik heb de vorige persco's ook niet gekeken. Ik kijk dan later vaak wel ff op nos ofzo om de schade op te nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan de boel in elk geval bijna 3 weken ontwijken door tijdelijk weg te zijn uit dit land.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:19 schreef Johannes788 het volgende:
Hier in de lokale supermarkt heeft zo een 25% alweer mondkapjes op. Gaat snel zo. Denk ook dat ik deze dagen maar weer begin. Alvast wennen.
Ik ook, alleen die vorige die nog wat positiever was heb ik nog gekeken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb de vorige persco's ook niet gekeken. Ik kijk dan later vaak wel ff op nos ofzo om de schade op te nemen.
Prima maar dan wel die kwetsbaar is, die QR zal mij aan mijn kont proesten. Naast onzinnig, veel te mogelijkhenden daar omheen te zeilen. Waar ik nog aan kan denken is dat iemand die kwetsbaar is en dan zelf geen vaccinantie wil en toch het ziekenhuis komt, een toeslag krijgt op de (eigen) rekening.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:45 schreef Sjemmert het volgende:
De exit strategie is simpel. Iedereen aan de spuit en dat elk jaar anders geen QR.
Dit nog niet doorhebben
En hoe dicht ze betrokken zijn geraakt bij de politiek.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd over een tijdje naar de rol van de media in deze crisis.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kijk het met de kinderen, slapen ze lekker.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En hoe dicht ze betrokken zijn geraakt bij de politiek.
Van beide kanten, hoe de politiek ze heeft gebruikt en hoe de media zich heeft laten gebruiken.
Wat doen die journalisten in hun vrije tijd dan vraag ik me af. In ieder geval niks dat door hun speculaties in gevaar zou komen. Of misschien ook wel. Beide even ergquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het boek Stilte op het Binnenhof (en de podcast) wel interessant over de eerste golf. Snap aan de ene kant ook wel dat de media een stapje terug nam, die had ook geen idee wat ze overkwam.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van beide kanten, hoe de politiek ze heeft gebruikt en hoe de media zich heeft laten gebruiken.
In het begin keken we nog wel eens. Nu al tijden niet meer eigenlijk; eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje. Ze hebben al zoveel routekaarten versleten dat ik hun ''plannen'' niet meer serieus kan nemen. Gevolgd door allerlei slechte vragen, no thank youquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb de vorige persco's ook niet gekeken. Ik kijk dan later vaak wel ff op nos ofzo om de schade op te nemen.
Exact, als ik een slechte film wil kijken dan zet ik er liever een op waar ik daadwerkelijk nog om kan lachenquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het begin keken we nog wel eens. Nu al tijden niet meer eigenlijk; eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje. Ze hebben al zoveel routekaarten versleten dat ik hun ''plannen'' niet meer serieus kan nemen. Gevolgd door allerlei slechte vragen, no thank you
Groundhog Day of Idiocracy zijn altijd goede films op op te zetten op die tijdenquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Exact, als ik een slechte film wil kijken dan zet ik er liever een op waar ik daadwerkelijk nog om kan lachen
Het is echt Groundhog Day, de hoeveelste persco is dit nu al niet sinds 15 maart 2020. Elke keer weer diezelfde koppen, om moe van te worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het begin keken we nog wel eens. Nu al tijden niet meer eigenlijk; eigenlijk altijd hetzelfde riedeltje. Ze hebben al zoveel routekaarten versleten dat ik hun ''plannen'' niet meer serieus kan nemen. Gevolgd door allerlei slechte vragen, no thank you
Naar vermogen? dan schiet je er ook weinig mee op en het punt is ook dat mensen denken dat als ze verzekerd zijn ze er dan ook recht op hebben, het "ik betaal er toch voor" idee. Voer dan maar een vaccinatieplicht voor 50+ in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef Vallon het volgende:
Een IC behandeling met naverpleging kost iets van 50K en daar mag iemand in de keuze, best (naar vermogen) aan bijdragen.
Veel kranten hebben de afgelopen 20 jaar flink wat personeel verloren. Reorganisatie na reorganisatie. Scoren op internet (clicks) is bij sommige kranten belangrijker geworden dan goede inhoudelijke stukken. Dus denk niet zo zeer dat de kranten zich hebben laten gebruiken, maar dat ze vooral op sensatie kicken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eh die ziet er echt goor uit. Maar doe toch maar een stukje. Wat is het red velvet of zo?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:
Prachtcijfers!
Nou, aangezien het net Halloween is geweest en je van de 'rona schijnbaar "brainfog" kan krijgen, vond ik vandaag deze horror BRAINSSSSSS taart wel toepasselijk. Eet smakelijk![]()
[ afbeelding ]
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Een weekje druk geweest en niet kunnen meelezen.
Ligt er inmiddels wel een exitstrategie dan of gaan we nog een paar jaar zo door?
Reden om je contract kosteloos te ontbinden wellicht. Uiteindelijk kiezen zij er voor die dienst te beperken, je kunt er ook iemand neerzetten of een automatische QR paal plaatsen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die zullen het 24/7 deel wel schrappen en daardoor wat leden kwijtraken. Voor die anderhalve paardenkop die tussen 2 en 3 uur 's nachts komt sporten kan je niemand inhuren.
Red cortexquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh die ziet er echt goor uit. Maar doe toch maar een stukje. Wat is het red velvet of zo?
Dat laatste lijkt me nog niet eens relevant. Dat 24/7 is gewoon zo’n kernelement van de formule dat je wat mij betreft van een tekortkoming in de nakoming kunt spreken die niet zo gering is dat hij ontbinding niet rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Reden om je contract kosteloos te ontbinden wellicht. Uiteindelijk kiezen zij er voor die dienst te beperken, je kunt er ook iemand neerzetten of een automatische QR paal plaatsen.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zoals door mij reeds voorspeld
Deze kun je bijna 1 op 1 op elkaar leggen. Behalve hier in Noord-Limburg..... Wat zou daar de reden van zijn? Hier veel besmettingen, ziekenhuisopnames en toch ook veel gevaccineerden. Denk eigenlijk vooral door verpleeghuizen en mensen met AZ waren hier al in februari gevaccineerd. Mogen wel een booster ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:25 schreef Benny het volgende:
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, laten we alles waar Nederland voor staat devalueren door de zorg in de toekomst afkoopbaar te makenquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima maar dan wel die kwetsbaar is, die QR zal mij aan mijn kont proesten. Naast onzinnig, veel te mogelijkhenden daar omheen te zeilen. Waar ik nog aan kan denken is dat iemand die kwetsbaar is en dan zelf geen vaccinantie wil en toch het ziekenhuis komt, een toeslag krijgt op de (eigen) rekening.
Een IC behandeling met naverpleging kost iets van 50K en daar mag iemand in de keuze, best (naar vermogen) aan bijdragen.
Tja, daar heeft hij wel gelijk in. Wellicht kan het wel op maandbasis per ziekenhuis gepubliceerd worden oid. Dus: Afgelopen maand hebben we 400 patiënten op verpleeg gehad en 50 patiënten op de IC. Van die patiënten was x procent gevaccineerd/niet gevaccineerd.quote:
Nice!!quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:38 schreef Dven het volgende:
Graag ook een dikke vette bonus voor de ongevaccineerden die binnen 10 jaar geld op vaccins bespaard hebben
Ik heb alleen ooit de allereerste persco gezien. Ik heb geen enkele talkshow gezien waar die verschillende covid-lui hun woordje mogen zien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We kunnen misschien ook wel de hele sociale zekerheid afbouwen dan. Gewoon recht van de sterkste, werkt prima. Heb je geen werk meer en moet je eten? Pech, ga je maar werken. Kun je niet meer werken omdat je gehandicapt bent? Pech, ga je maar ander werk doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, laten we alles waar Nederland voor staat devalueren door de zorg in de toekomst afkoopbaar te maken![]()
Totale gekte heerst er bij sommige mensen.
Graag ook een dikke vette bonus voor de ongevaccineerden die binnen 10 jaar geld op vaccins bespaard hebben
Waarom willen we dat precies weten? Dat lijkt me de kwrnvraag.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, daar heeft hij wel gelijk in. Wellicht kan het wel op maandbasis per ziekenhuis gepubliceerd worden oid. Dus: Afgelopen maand hebben we 400 patiënten op verpleeg gehad en 50 patiënten op de IC. Van die patiënten was x procent gevaccineerd/niet gevaccineerd.
Dan moet je wel indien je onder de ~10 in één van de groepen komt dit oprollen per regio. Kan bijvoorbeeld ook per provincie doen oid.
De hoeveelheid capaciteit op de IC in ziekenhuizen is te klein om dit goed anoniem te kunnen doen.
De opmerking van van Houwelingen (FVD) was dat de landelijke gegevens niet overeen komen met de regionale gegevens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom willen we dat precies weten? Dat lijkt me de kwrnvraag.
Kunnen we dan niet beter een goede accountant een audit laten doen ofzo?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
De opmerking van van Houwelingen (FVD) was dat de landelijke gegevens niet overeen komen met de regionale gegevens.
Ik zou opzich wel benieuwd zijn of er verschil per regio is, maar het zou voor mij geen dealbreaker zijn in elk geval.
Leg uit?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tegenvaller dit. Heb Omtzigt hoog zitten maar hij slaat de plank mis.
De grote vraag is: wel of geen Irma vanavondquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is echt Groundhog Day, de hoeveelste persco is dit nu al niet sinds 15 maart 2020. Elke keer weer diezelfde koppen, om moe van te worden.
Uiteraard, dat kan zeker een goede optie zijn. De situatie is fluïde, dus het kan vrij snel veranderen. Het zou een interessante indicator zijn op het coronadashboard, maar veel meer dan dat niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet beter een goede accountant een audit laten doen ofzo?
Bizar, is dat in een grote stad dan of zo? Hier nog nergens een gezien.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:19 schreef Johannes788 het volgende:
Hier in de lokale supermarkt heeft zo een 25% alweer mondkapjes op. Gaat snel zo. Denk ook dat ik deze dagen maar weer begin. Alvast wennen.
Inderdaad, vergeet die hele corona-pandemie, is Irma er?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De grote vraag is: wel of geen Irma vanavond
Hier ook niet, een enkele Aziaat, zelfs op de fiets, maar die dragen ze al twee jaar standaard denk ik.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bizar, is dat in een grote stad dan of zo? Hier nog nergens een gezien.
“Is BNW, is echt geen enkele aanleiding voor om dat te denken.”quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:49 schreef Za het volgende:
NSW, geen booster, geen werk meer, amongst other things:
[ twitter ]
Australië zit ondertussen echt op het niveau van China, maar polijst het wat beter weg. Gaat echt nergens meer over daar.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Is BNW, is echt geen enkele aanleiding voor om dat te denken.”
Nu zijn dit de wappies uit Australië, maar desalniettemin zorgwekkend.
Correctie:quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De grote vraag is: wel of geen Irma vanavond
Het privacy argument als reden om tegen te stemmen. Nu krijgen wij allerlei maatregelen over ons heen terwijl ze niet transparant zijn. Er wordt met hagel geschoten ipv gericht om die QR samenleving (wat een hellend vlak is) door te pushen. Waar is onze privacy in deze Ausweis! Oplossing?quote:
De gegevens zijn er wel hè, ze worden alleen niet openbaar gepubliceerd. Waarom zou je openbaar publiceren welke patiënten wel/niet gevaccineerd zijn?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het privacy argument als reden om tegen te stemmen. Nu krijgen wij allerlei maatregelen over ons heen terwijl ze niet transparant zijn. Er wordt met hagel geschoten ipv gericht om die QR samenleving (wat een hellend vlak is) door te pushen. Waar is onze privacy in deze Ausweis! Oplossing?
Hugo moeten gewoon openheid geven.
Hij gebruikt het immers wel als argument.
Zoveelste voorbeeld wat eerst BNW was en nu langzaam realiteit wordt helaas. Lekker geleidelijk allemaal.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:49 schreef Za het volgende:
NSW, geen booster, geen werk meer, amongst other things:
[ twitter ]
Hugo en openheid ga je niet krijgen zonder PE.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het privacy argument als reden om tegen te stemmen. Nu krijgen wij allerlei maatregelen over ons heen terwijl ze niet transparant zijn. Er wordt met hagel geschoten ipv gericht om die QR samenleving (wat een hellend vlak is) door te pushen. Waar is onze privacy in deze Ausweis! Oplossing?
Hugo moeten gewoon openheid geven.
Hij gebruikt het immers wel als argument.
Jezus. Wat. Leest. Dit. Super. Kut.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind de persconferentie altijd super leuk om te kijken. Ik zorg dat ik dan om 19.00 het eten klaar heb en ga er lekker voor zitten.
Ik kan altijd erg genieten van TV waarbij je je ergert aan mensen. Aan de domme vragen van de journalisten.
Maar vooral aan Hugo met zijn enge ogen en zijn vreselijke spraakgebrek. Die man plaatst. Steeds op de verkeerde. Momenten een punt in. De zin. En daarbij is ook heel. Zijn intonatie. Verkeerd alsof. Elke zin een vraag. Is.
Heerlijk genieten straks, zin an! Stukje taart van Dick er bij na het eten!
Nah, dit is echt complexer dan dat. Laten we het Sint Antonius in Sneek pakken, die hebben 6 IC bedden. De helft van de patiënten op de IC daar waren coronapatiënten, 3 patiënten dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo en openheid ga je niet krijgen zonder PE.
Zoveel is mij al lang duidelijk.
Bak vol mondkapjes en glazen vol handalcohol staan hier al klaarquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind de persconferentie altijd super leuk om te kijken. Ik zorg dat ik dan om 19.00 het eten klaar heb en ga er lekker voor zitten.
Ik kan altijd erg genieten van TV waarbij je je ergert aan mensen. Aan de domme vragen van de journalisten.
Maar vooral aan Hugo met zijn enge ogen en zijn vreselijke spraakgebrek. Die man plaatst. Steeds op de verkeerde. Momenten een punt in. De zin. En daarbij is ook heel. Zijn intonatie. Verkeerd alsof. Elke zin een vraag. Is.
Ik kijk uit naar het coronadebat morgen. De hele dag luisteren naar Hugo, #zininquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Noord Brabant.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bizar, is dat in een grote stad dan of zo? Hier nog nergens een gezien.
Zou het de Kamer lukken om de QR voor de dierentuin eraf te onderhandelen? Stay tuned!quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar het coronadebat morgen. De hele dag luisteren naar Hugo, #zinin
Ik denk dat mensen best mogen meebetalen aan wat zij over zichzelf afroepen. Wanneer iemand zelf kwetsbaar (nofi) is en de behandeling welbewust frustreert, mag daar best consequenties hebben. Ik zeg maar 10% of mijn part 25% van wat iemand bezit of anderzins - nu of later - kan opbrengen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Naar vermogen? dan schiet je er ook weinig mee op en het punt is ook dat mensen denken dat als ze verzekerd zijn ze er dan ook recht op hebben, het "ik betaal er toch voor" idee. Voer dan maar een vaccinatieplicht voor 50+ in.
Na de pauze de beantwoording van Hugo. Zou hij zuchten en stamelen bij de interrupties van Forum voor Democratie? Zou Geert een motie van wantrouwen indienen? Zou de voorzitter weer aangesproken worden op 'partijdigheid'? Zou de Jonge weer snotterend in vak K zitten?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou het de Kamer lukken om de QR voor de dierentuin eraf te onderhandelen? Stay tuned!
Nee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In het westen zeker dan. Richting Zeeland of zo.
Goed idee. Dan maak je toch alles gewoon op? Dan ben je niet vermogend meer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen best mogen meebetalen aan wat zij over zichzelf afroepen. Wanneer iemand zelf kwetsbaar (nofi) is en de behandeling welbewust frustreert, mag daar best consequenties hebben. Ik zeg maar 10% of mijn part 25% van wat iemand bezit of anderzins - nu of later - kan opbrengen.
De gedachte dat je je voor dat eigen risico kunt verzekeren is dan één die in mijn denken niet wordt gereguleerd door wettelijk grenzen en braafjes aan de markt wordt overgelaten. Succes met een verzekering zoeken die een zelf in brand gezet huis gaat dekken.
Kernpunt is dat je niet iemand mag/kunt dwingen zich zelf te behandelen aan de hand van generieke criteria zoals leeftijd dat geen rechtstreeks verband heeft met een onderliggende aandoening.
Klinkt goed, enjoy!quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:56 schreef bloodymary1 het volgende:
@bloodymary1 is aan 't vissen hoe ze haar tinderprofiel in moet stellen om je te vinden. Komt goedquote:
quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:bloodymary1 is aan 't vissen hoe ze haar tinderprofiel in moet stellen om je te vinden. Komt goed
Naar vermogen niet lezen...... als je dat afkoopbaar noemt is dat het huidige stelsel vooral omdat mensen ongeacht wat zij zichzelf aandoen, tegen een vast bedragje, altijd gedekt zijn (in de basiszorg).quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, laten we alles waar Nederland voor staat devalueren door de zorg in de toekomst afkoopbaar te maken![]()
Totale gekte heerst er bij sommige mensen.
Bak vol mondkapjes en glazen handalcohol zijn de pepernoten en gluhwein van ooit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:59 schreef Benny het volgende:
Bak vol mondkapjes en glazen vol handalcohol staan hier al klaar
Dat hoeft toch ook niet? Van mij part ook niet per ziekenhuis. Gewoon per veiligheidsregio de statistieken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De gegevens zijn er wel hè, ze worden alleen niet openbaar gepubliceerd. Waarom zou je openbaar publiceren welke patiënten wel/niet gevaccineerd zijn?
Had je vandaag een borrel op het werk?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:09 schreef Za het volgende:
[..]
Bak vol mondkapjes en glazen handalcohol zijn de pepernoten en gluhwein van ooit.
Geeft niets, die moeten zo toch dicht. Daarnaast kopen we bier en benzine tegenwoordig aan de andere kant van de grens. Zo lang onze QR code strekt. Uiteraard.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, Inbev verhoogt de prijzen van bier voor de horeca met 5 %.
Nee, die gaan echt niet meer dicht. Geen enkel bedrijf meer. Omdat alle regelingen zijn afgelopen. Zelfs de regeling van uitstel van belastingbetaling is gestopt per 1 oktober. Zonder regelingen gaat er echt niets meer dicht. En er is geen geld meer voor nieuwe regelingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Geeft niets, die moeten zo toch dicht. Daarnaast kopen we bier en benzine tegenwoordig aan de andere kant van de grens. Zo lang onze QR code strekt. Uiteraard.
Inbev heeft ook een deel van de huren van hun huurders kwijtgescholden. Waren ze al vrij snel bij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, Inbev verhoogt de prijzen van bier voor de horeca met 5 %.
Ze zijn nu al potten en pannen aan het verzamelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd naar de wappies straks om 19u
Zeker waar. Was ook geen verwijt aan Inbev, maar meer van alles wordt al duurder, dan zal de horeca dit ook wel door moeten berekenen en nog wat er bovenop.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inbev heeft ook een deel van de huren van hun huurders kwijtgescholden. Waren ze al vrij snel bij.
Politie rijd al met het waterkanon rond, dus die verwachten ook geen soepele avondquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
*Michael Jackson Thriller popcorn.gif*quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Politie rijd al met het waterkanon rond, dus die verwachten ook geen soepele avond
December horeca, winkels en sport dicht, januari avondklokje.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Geeft niets, die moeten zo toch dicht. Daarnaast kopen we bier en benzine tegenwoordig aan de andere kant van de grens. Zo lang onze QR code strekt. Uiteraard.
sir yes sir!quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
December horeca, winkels en sport dicht, januari avondklokje.
denken dat als er is afgerekend met wappies dat er geen andere groepen aan de beurt komenquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
Dat is met alles. Uiteindelijk moet er iemand betalen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker waar. Was ook geen verwijt aan Inbev, maar meer van alles wordt al duurder, dan zal de horeca dit ook wel door moeten berekenen en nog wat er bovenop.
Vaccinatiecampagne out the window.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
December horeca, winkels en sport dicht, januari avondklokje.
Dat is ook goed voor de economie, waarmee je een heel ander chapiter raakt - waar ik voorstander van ben - dat hier ver offtopic gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed idee. Dan maak je toch alles gewoon op? Dan ben je niet vermogend meer.
Kernpunt is dat sociale zekerheid er voor iedereen is, ongeacht de situatie. Iemand die dronken achter het stuurt stapt is ook niet ineens niet verzekerd voor medische zorg.
Er valt niet te ontkennen dat er mensen zijn die opbloeien in een dergelijke staatinrichting. In China kun je heel succesvol en vrij zijn, als jij en je onderneming maar voldoende de partij steunen. Maar aan de andere kant, zijn dat niet de kortzichtige figuren die staan te juichen tijdens de eerste 10 ronden vrijheidsbeperkingen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
denken dat als er is afgerekend met wappies dat er geen andere groepen aan de beurt komen
Het Malieveld is al gereserveerd voor aanstaande zaterdagquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:11 schreef Discombobulate het volgende:
ik begrijp dat dit moeilijk ligt of uberhaupt wettelijk niet kan maar dat zal met dat meebetalen net zo zijn, meer maatregelen en/of campagnes gericht op deze groep lijken me echt noodzaak.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:03 schreef Vallon het volgende:
Kernpunt is dat je niet iemand mag/kunt dwingen zich zelf te behandelen aan de hand van generieke criteria zoals leeftijd dat geen rechtstreeks verband heeft met een onderliggende aandoening.
Alleen wel vervelend als 1 van je familieleden of vrienden de lul is door zo'n systeem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:19 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er valt niet te ontkennen dat er mensen zijn die opbloeien in een dergelijke staatinrichting. In China kun je heel succesvol en vrij zijn, als jij en je onderneming maar voldoende de partij steunen. Maar aan de andere kant, zijn dat niet de kortzichtige figuren die staan te juichen tijdens de eerste 10 ronden vrijheidsbeperkingen.
zoveel? Mijn hemel!quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef halfway het volgende:
Was vanmorgen in de HEMA zag toch zeker al 30% met een mondkapje lopen. De makke schapen
Zijn besmettingen dan het probleem ?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:18 schreef D_A het volgende:
Pizzabezorger roept ook weer wat.
[ twitter ]
ik zit vanaf vandaag al met mondkapje voor de tv....just in casequote:Op dinsdag 2 november 2021 17:33 schreef GemMagic het volgende:
Het lijkt me helder dat we zeker tot vrijdag nog helemaal los mogen op kantoor, op de sportschool en in de winkels. Pas vanaf vrijdag wordt het gevaarlijk, dan is het hoog tijd om een bewijs van goed gedrag te laten zien of een lapje voor te spannen.
staphorst?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:35 schreef Haags het volgende:
Jezus Christus ik kom net uit de stad. Daar staat me een partij politie , ME en waterkanon.
Ik voel me Marty McFly.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:36 schreef popje het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)stevig-ingrijpt.html
Nou de dreiging is weer begonnen hoor!
Tsja, dat lulletje heeft nou eenmaal de act om bij >1 besmetting op een evenement te doen alsof dat heel ernstig is en evenementen niet meer door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:18 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
jammer dat je dan niet gewoon even live verslag doet van dit waterkanon vs vrijheidsstrijdersquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:35 schreef Haags het volgende:
Jezus Christus ik kom net uit de stad. Daar staat me een partij politie , ME en waterkanon.
Ah, dus als je nu hard ingrijpt dan blijven de cijfers daarna automagisch laag?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:36 schreef popje het volgende:
Gek genoeg mag ik er vanavond nog op uit, om de implicaties van de maatregelen voor onze aanstaande activiteiten te evalueren. Alle openbare activiteiten en besturen moeten zich helaas aan de regels houden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ik zit vanaf vandaag al met mondkapje voor de tv....just in case
10 euro op het kanon gauwquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer dat je dan niet gewoon even live verslag doet van dit waterkanon vs vrijheidsstrijders
En het ergste is nog dat die 1000 mensen zich blijkbaar hebben laten testen en meewerkten met BCO... Waarmee ze de evenementen sector weer in een slecht daglicht zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:18 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Haha ja ik heb geen zin om tussen die debielen te staan hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer dat je dan niet gewoon even live verslag doet van dit waterkanon vs vrijheidsstrijders
Ook zonder de toenemende problemen van afgelopen week zou Sinterklaas al gevierd moeten worden met QR codes voor toegang enzo, dus wat verstaan we uberhaupt nog onder "normaal"?quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:36 schreef popje het volgende:
Ik zal er maar niets van zeggen; ontraden om te testen gaat tegen de policy in.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En het ergste is nog dat die 1000 mensen zich blijkbaar hebben laten testen en meewerkten met BCO... Waarmee ze de evenementen sector weer in een slecht daglicht zetten.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ah ik vind het wel weer tijd worden om feestende jongeren weer de schuld te geven!quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:18 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Schiet er alleen niks mee op, zeker niet als je jong en gevaccineerd bent. Dat je een ander niet wil besmetten prima, maar dan heeft de bevestiging dmv een test verder weinig zin.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zal er maar niets van zeggen; ontraden om te testen gaat tegen de policy in.
Ah fijn, de eerste lading maatregelen is een feit dus snel de voorbereiding starten voor de volgende ronde.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah, dus als je nu hard ingrijpt dan blijven de cijfers daarna automagisch laag?
Wat achterlijk veel clichés weer in zo'n artikel.
Ik vind het er wel een stuk meer dan ik gehoopt had. En dat zijn alleen de bevestigde gevallen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ik vind het wel weer tijd worden om feestende jongeren weer de schuld te geven!
Wie was het ook alweer, serial?
Maar ga dan niet mensen die naar eer en geweten mee doen aan een BCO gelijk uitmaken voor klikspanen en ratten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Schiet er alleen niks mee op, zeker niet als je jong en gevaccineerd bent. Dat je een ander niet wil besmetten prima, maar dan heeft de bevestiging dmv een test verder weinig zin.
Godsamme lazerus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:36 schreef popje het volgende:
Dat krijgen ze ook, want de QR wordt uitgebreid.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik heb twee zomers terug met 450 man op de ic nog sterren staan kijken bij Woodstock. En toen was er nog helemaal geen vaccin. Evenmin kijk ik uit naar de persco van vanavond, ik hoop toch dat ongevaccineerden wat meer restricties krijgen dan gevaccineerden.
Erg mooi.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat krijgen ze ook, want de QR wordt uitgebreid.
2 weken lockdown... blablablaquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ah, dus als je nu hard ingrijpt dan blijven de cijfers daarna automagisch laag?
Wat achterlijk veel clichés weer in zo'n artikel.
Ze schieten zichzelf er mogelijk alleen maar bij in de voeten, zeker als je zulke berichten voorbij ziet komen en dit is natuurlijk niet het eerste bericht erover.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar ga dan niet mensen die naar eer en geweten mee doen aan een BCO gelijk uitmaken voor klikspanen en ratten.
Dat er 1000 besmettingen op een evenement van 300.000 man zijn is niet om over naar huis te schrijven, dan moet je dat niet die 1000 man verwijten dat ze zogenaamd hun bek voorbij praten.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:36 schreef popje het volgende:
Ze is het dus niet eens met de aangekondigde maatregelen begrijp ik?quote:Het demissionaire kabinet moet dinsdagavond stevig ingrijpen om ervoor te zorgen dat feestdagen zoals Sinterklaas en Kerst straks normaal gevierd kunnen worden.
Tijd om Yorick zelf de schuld te gaan geven. Wie Yorick heet heeft vast wel wat fout gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ah ik vind het wel weer tijd worden om feestende jongeren weer de schuld te geven!
Wie was het ook alweer, serial?
Ze is het nooit eens met hoe streng maatregelen zijn, behalve als voordeuren dichtgelast zijn en de avondklok van 12.00 tot 12.00 duurt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Ze is het dus niet eens met de aangekondigde maatregelen begrijp ik?![]()
Of is de definitie van stevig ingrijpen aangepast in de loop der tijd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |