Als niemand hier op zijn stokpaardje mag blijven rijden zal dit topic een snelle dood sterven...quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jaja, jouw stokpaardje kennen we nu wel. Next.
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:36 schreef Evenstar het volgende:
Kerken en moskeeën aanpakken mag niet, want discriminatie.
Maatregelen treffen bij groepen die meer risico lopen en de zorg overbelasten (leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeit) aanpakken mag niet, want discriminatie.
Algemene maatregelen treffen mag niet, want "ik heb toch niet voor Jan Lul een vaccin genomen".
Conclusie: Mondkapje op bij de kapper en QR bij de dierentuin.
Nederland
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.
Who cares of ze kan dansen, als er maar gestunt wordt tussen de lakens.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bovendien, heb je Ingrid wel eens zien dansen?
Echt niet aantrekkelijk hoor
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:24 schreef michiel_merk het volgende:
Nederland gaat ten onder aan totale idiotie, ze hadden 1,5 jaar geleden maar 1 taak
Ik tel er inderdaad ook zesquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Bocaj het volgende:
We zitten nu in de 4e golf?
Kuipers had het al over de 6e golf...![]()
[ twitter ]
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.
Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.
Mwa. Van Dissel heeft wel eens gezegd dat iedere ongevaccineerde sowieso Covid krijgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Ja gepolder tot en met. Maar zolang er mensen ziek worden en in het ziekenhuis belanden, zou je toch ooit wel eens bedenken dat het aantal mensen dat Corona heeft gehad (ook ongevaccineerden) op is?? En dat we nu met dezelfde aantallen zitten als vorig jaar om deze tijd is toch eigenlijk bizar?
Noord Koreaquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was die taak dan? En in welk land is die taak wel gelukt?
2x zo besmettelijk loopt nogal snel op... Met exponentiële groei zit je dan al vrij gauw aan bizarre aantallen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
2x zo besmettelijk maar niet dodelijker. volgende maand zijn die vrijheden weer als sneeuw voor zon verdwenen.
Golfslagbadquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor mij is het 1 grote golf...
Je kunt wel een exit-strategie willen, maar dan moet die er wel zijn. Vaccins zijn het beste middel om te zorgen dat we niet al te veel maatregelen hoeven te nemen, maar met besmettelijkere varianten en een toch niet insignificant deel van de bevolking dat geen vaccinatie neemt is het ook weer geen wondermiddel natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat doet het wel, want die vaccins waren gepresenteerd als de definitieve uitweg. De exit-strategie.
En blijkbaar is die exit-strategie dus niet afdoende, daarom ben ik benieuwd wat de nieuwe exit-strategie gaat worden. Ik heb in het begin van de zomer al de vraag gesteld, wat te doen als dit aan de hand zou zijn, en de enige reactie was "gaat niet gebeuren".
Het gaat er niet om dat we nú een stapje terug moeten doen, maar dat er weer een "het is maar voor even" gebazeld wordt, het uiteindelijk tot mei duurt (we kunnen weer een carnaval afschrijven) en we in oktober 2022 precies dezelfde tekst in dit topic lopen te typen.
Ik ga het alvast even opslaan zodat ik het kan copy-pasten voor elk herfstseizoen waar er "even volhouden" wordt geroepen, tenzij iemand me ervan kan overtuigen dat we in het voorjaar van 2022 eindelijk van dit gezeur af gaan zijn. En het in 2023 niet meer terug komt.
Maar toen waren er veel meer maatregelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef hyviiee het volgende:
Toch heerlijk zo'n goedwerkend vaccin dat we in een land waar maar 15% niet gevaccineerd is, net zoveel besmettingen hebben als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was en de ziekenhuisbezettingen omhoog schieten als paddestoelen in hartje herfst,
Nieuw-Zeelandquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat je ermee opschiet is dat je voorkomt dat er clusters ontstaan in bepaalde groepen van de samenleving. Wij hebben als Nederland best een hoge vaccinatiegraad en nog gaat het niet goed. Als je naar de besmettingscijfers kijkt is het toch duidelijk waar de problemen zitten en in welke groepen het virus nog steeds net zo hard rondgaat als in 2020?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat mag wel. Vraag is of je er wat mee opschiet.
[..]
Praktisch nogal lastig. Wat stel je voor? Iedereen boven de 50 mag niet meer naar de bioscoop, bv?
Als dat jouw argument is kunnen we nog wel even een half jaar lockdown doen, toch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.
Jaaaa zo goed werkt dat vaccin dus.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar toen waren er veel meer maatregelen.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat word ik moe van al die domme vergelijkingen
Je zou moeten weten dat een vrouw zonder ritmegevoel de facto slecht is in bed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares of ze kan dansen, als er maar gestunt wordt tussen de lakens.
Wanneer gaan we nu eens leren dat de pandemie 'de kop indrukken' NOOIT meer gaat gebeuren. Er is in de geschiedenis nog nooit een luchtweginfectie uitgebannen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccins zijn ook een integraal onderdeel van de exitstrategie. En vooralsnog de belangrijkste troef die we hebben. Het is (vooralsnog) echter niet voldoende gebleken om eigenhandig deze pandemie de kop in te drukken.
Hier in Den Haag staan nog wat ziekenhuizen (bijna) leeg, dus dat kan ook makkelijk in Nederland.quote:
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef hyviiee het volgende:
Toch heerlijk zo'n goedwerkend vaccin dat we in een land waar maar 15% niet gevaccineerd is, net zoveel besmettingen hebben als vorig jaar toen niemand gevaccineerd was en de ziekenhuisbezettingen omhoog schieten als paddestoelen in hartje herfst,
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
O. Heeft die kale tóch gelijk!quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik tel er inderdaad ook zes
[ afbeelding ]
Ik heb even gekeken op de scheurkalender, maar nee... Dat is morgenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het vandaag nationale "ik meld me in het FOK! topic om onzinnige vergelijkingen met vorig jaar te maken" dag ofzo?
Het merendeel van gevaccineerden op de ICs heeft gewoon een zwak immuunsysteem, dus zelfs daar valt het nog heel erg mee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.
Ik sta achter je bericht. Helemaal eens (behalve dan dat ik behoorlijk wat beren op de weg zie tot een vaccinatieplicht).quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat je ermee opschiet is dat je voorkomt dat er clusters ontstaan in bepaalde groepen van de samenleving. Wij hebben als Nederland best een hoge vaccinatiegraad en nog gaat het niet goed. Als je naar de besmettingscijfers kijkt is het toch duidelijk waar de problemen zitten en in welke groepen het virus nog steeds net zo hard rondgaat als in 2020?
Er is niks praktisch lastig aan bijvoorbeeld een vaccinatieplicht, alleen gaat men meteen met hakken in het zand staan.
Niemand wil iets. Wij willen geen (algemene) maatregelen, wij willen geen overbelaste zorg, wij willen geen extra doden, wij willen geen vaccinatieplicht, wij willen geen 2G, wij willen gewoon geen keuzes maken.... dan krijg je dus dit soort totaal belachelijke maatregelen zoals een QR code bij de dierentuin.
Ik zeg niet dat je linskom of rechtsom moet gaan, maar wij blijven maar met de ogen dicht vooruit varen en hopen dat de wind ons de goede kant op duwt.
Niet waar. Voor ouderen was het lange tijd onmogelijk om opgenomen te worden. Medische triage werd het netjes genoemd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
In al die tijd zijn de ziekenhuizen niet overstroomt dus een hoop paniek om niks.
Er is nog niemand in dit topic die dat gezegd heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.
Goh die eerste stelde ook niks voor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik tel er inderdaad ook zes
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel. Maar het was de insteek van het vaccin "alles weer te kunnen doen". Veel twijfelaars zijn daardoor overstag gegaan om het vaccin dan toch maar te nemen. Denk jij werkelijk dat die nu 15% ongevaccineerden niet meer gaan worden als blijkt dat het vaccin maar "zozo" helpt en je elke 6 maand een spuit moet halen en de maatregelen maar blijven dooretteren?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zie je het verschil niet? Vorig jaar herfst was alles gesloten. Nu kan alles open zijn. De mensen die in het ziekenhuis komen zijn doorgaans niet gevaccineerd. Of zo al oud of precair dat ze al vroeg hun vaccin hebben gehad en duchtig aan een derde toe. Kortom het vaccin werkt en het gaat relatief best goed.
Lees mijn bericht nog een keer, constateer dat ik nergens het woord "uitbannen" gebruik, en probeer het nog een keer.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer gaan we nu eens leren dat de pandemie 'de kop indrukken' NOOIT meer gaat gebeuren. Er is in de geschiedenis nog nooit een luchtweginfectie uitgebannen.
Het nachtleven op slot gooien, geen evenementen, geen sport vanaf een bepaalde leeftijd (of alles veel beperkter) gaat echt wel werken hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar nu zeggen een heleboel mensen hier dat diezelfde maatregelen niet zullen werken.
Echt hè. Al die paniek om nietsquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Goh die eerste stelde ook niks voor.
En dat is maar goed ook.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het nachtleven op slot gooien, geen evenementen, geen sport vanaf een bepaalde leeftijd (of alles veel beperkter) gaat echt wel werken hoor.
Maar dat willen we niet.
Die bovenste kan ook gewoon heel slim zijn en zich niet moe willen maken. Ik zou dat ook doen. Net als achterop een tandem.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijft een lastig concept
Ik heb het idee dat het echt gigantisch rond aan het gaan is. Ook als je van mensen met griepklachten hoort en naar het percentage positief kijkt. Misschien haast wel op het niveau maart 2020. Dus dan is wel duidelijk wat het verschil is tussen wel en geen vaccins.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij gaan we met dat vaccin al een stuk minder hard qua opnames dan in vergelijkbare periodes qua besmettingen zonder vaccinaties.
Volgens mij is het percentage positief nu ook wel zo ongeveer op z'n hoogst dat ik me kan heugen, dat zegt ook nog wel wat.
Maar het helpt dus wel. Vooral ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Als die 15 % zich ook laat vaccineren stelt het dus weinig meer voor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:48 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel. Maar het was de insteek van het vaccin "alles weer te kunnen doen". Veel twijfelaars zijn daardoor overstag gegaan om het vaccin dan toch maar te nemen. Denk jij werkelijk dat die nu 15% ongevaccineerden niet meer gaan worden als blijkt dat het vaccin maar "zozo" helpt en je elke 6 maand een spuit moet halen en de maatregelen maar blijven dooretteren?
https://www.euronews.com/(...)d-in-hard-hit-russiaquote:Recordaantal coronasterfgevallen in Roemenië
De autoriteiten in Roemenië hebben een recordaantal dagelijkse coronadoden gemeld. In de afgelopen 24 uur werden 591 sterfgevallen geregistreerd in het land met de op een na laagste vaccinatiegraad van de EU. Ongeveer 37 procent van de inwoners is volledig gevaccineerd.
quote:Coronavirus deaths in Russia hit another daily record on Tuesday, four days since a nationwide order for many Russians to stay off work took effect.
Russia's state coronavirus task force reported 39,008 new confirmed cases and 1,178 COVID-19 deaths. The task force has reported record daily infections or deaths almost every day for the last month.
Maar dat gaan die 15% dus niet doen. En ik ben ook zeker niet van plan mij elk half jaar in te laten spuiten om dezelfde maatregelen te blijven houden zoals dat nu steeds is. En ik geloof er niks van dat niet meer mensen zo denken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het helpt dus wel. Vooral ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Als die 15 % zich ook laat vaccineren stelt het dus weinig meer voor.
in augustus ja?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.
Ja, feesten kan IN PRINCIPE veilig, maar dan moet je wel je shit op orde hebben. Probleem is niet het feesten, Pinkpop, ADE, F1 of wat dan ook. Probleem is vaccinatiegraad bij bepaalde groepen, zorgcapaciteit waar niks aan gedaan is in 1,5 jaar, ontbrekende boosters etc.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik sta achter je bericht. Helemaal eens (behalve dan dat ik behoorlijk wat beren op de weg zie tot een vaccinatieplicht).
Tegelijkertijd moet ik ook denken aan jouw bericht van eerder vandaag, want zei jij niet dat feesten prima veilig kunnen?
Hoezo is dat niet duidelijk de ziekenhuiscijfers spreken toch voor zich? De ziekenhuizen zijn gedeeltelijk alweer overbelast en de groei neemt vooralsnog alleen maar toe.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook logisch wanneer niet begrepen wordt dat vaccinatie niet beschermt tegen de oorzaak waarom mensen met onderliggende aandoeningen en/of een ontoereikende afweer, in het ziekenhuis komen.
Men gebruikt het verkeerde prikje en dan verbaast zijn dat wanneer de omstandigheden een beetje veranderen het uit de klauwen loopt.
net als vorig jaar zonder spuit?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat we niet twee maanden geleden al een strenge lockdown hebben gehad.
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.
Ik snap de grap nietquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we niet wat FOK!kers in de Tweede Kamer neerzetten? Kunnen die mooi mee debatteren over het Coronabeleid en slechter dan deze staatsmongool kan het niet gaan.
Als hier geen voedingsbodem voor een groeiend aantal besmettingen is dan maakt het geen hout uit wat omringende landen doen. En als we het hier ook niet op orde hebben dan maakt het alsnog niks uit wat zij doen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:52 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar dat gaan die 15% dus niet doen. En ik ben ook zeker niet van plan mij elk half jaar in te laten spuiten om dezelfde maatregelen te blijven houden zoals dat nu steeds is. En ik geloof er niks van dat niet meer mensen zo denken.
En zolang landen rondom Nederland de vaccinaties niet op orde gaan krijgen, blijf je gewoon met periodes aan gigantische besmettingen zitten
griepprik?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoor niks over verhogen van zorgcapciteit, zelfs na 1,5 jaar niet. Ik hoor niks over boosters voor 60+. Ik hoor niks over aanpakken van clusters in bepaalde delen van de samenleving.
in 2019quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, Daley Blind heeft in 2019 natuurlijk ook een hartstilstand door de vaccinatie gehad.
Zorg opschalen /anders indelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja.. in de zomer hadden we anders een aardige piek door dansen met hugo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
in augustus ja?
Beetje gek. In een niet virusseizoen maar we geloven het gelijk.
Ik denk dat er een paar waardige discussiepartners rondlopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Dat is alweer zo lang geleden ja.quote:
Die fout vergeef ik Hugo nooit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja.. in de zomer hadden we anders een aardige piek door dansen met hugo.
Daar blijft t dan ook bij.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Ik vergeef hem wel meer nooit.quote:
Als je nu de hele maatschappij op slot doet mogen de kerken nog gewoon openblijven...quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:57 schreef OProg het volgende:
Onder aan de streep is bijvoorbeeld horeca weer beperkingen opleggen op dit moment ook weinig zinvol. Het enige waar wat voor te zeggen is is dat er met een totaalpakket gaat kijken hoe je de circulatie van het virus zo laag mogelijk gaat krijgen maar volgens mij gaat dit ook niet eenvoudig zijn.
Dan zitten die besmettingen binnen gemeenschappen en groepen die sowieso al niet best meedoen met alles. Dus het voor die groep indammen is een nogal problematische operatie. Dan zie ik nog eerder boostershots voor 50+ en dat zo snel en breed mogelijk inzetten als iets dat nog sneller resultaat op kan leveren.
Maar goed, kort samengevat. Het is gewoon een shitsituatie zo.
Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:54 schreef Oriente het volgende:
[ twitter ]
Gaat @Tijn weer zijn UI veranderen?quote:
Eens, en de nieuwe maatregelen van vanavond vergeef ik ze ook niet, die waren te voorkomen geweest.quote:
quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noooouuu, er lopen hier op Fok wat figuren rond die er wel een puntje aan kunnen zuigen.
Tering, alweer zo laat.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Situatie vorige week dinsdag:
- 5.747 nieuw gemelde positieve testen
- 122 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 20 nieuwe overlijdens
Dat van een rapport over boosters had ik gemist. Heb je een linkje? Dan nog ben ik van mening dat het alweer veels te laat komt. Wij maken keer op keer dezelfde fout en willen keer op keer zelf een wiel uitvinden die misschien toch net iets ronder is dan diegene bij de buren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan steek je echt je kop in het zand. Er komt nota bene vandaag een rapport uit over boosters, dus het lijkt me zeer sterk dat je er niets over hoort. En ook de andere punten die je noemt komen continu in het nieuws.
Zou een goede stap zijnquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
60+ boosteren aldus de Gezondsheidsraad
Reasonable.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ellingen-boosterprik
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruitquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
Orgiefun!!!quote:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daar blijft t dan ook bij.
quote:In Isala zijn 16 extra ic-verpleegkundigen in opleiding, maar het is een opleiding die meerdere jaren duurt.’’
quote:Meer verpleegkundigen opleiden helpt onvoldoende, omdat de uitstroom ook toeneemt, stelt ook hij vast. "Mensen zeggen: dit is niet meer mijn vak. De rek is eruit."
Of een wat uitgebreider bericht:quote:Lukt het dan niet om extra IC-verpleegkundigen op te leiden? Sinds het begin van de coronapandemie is het aantal studenten wel toegenomen, maar dat is niet genoeg omdat veel IC'ers vertrekken. Omscholing van verpleegkundigen uit andere zorgsectoren duurt achttien maanden, dus is voor de korte termijn ook geen oplossing.
https://www.ad.nl/werk/di(...)ngsmethode~ae45025c/quote:Achttien maanden
Daarnaast kost het ook simpelweg veel tijd voordat nieuw personeel aan de slag kan. De opleiding tot ic-verpleegkundige duurt achttien maanden en ook vóór corona was er al sprake van een personeelstekort. In het HagaZiekenhuis waren er in die periode vijf tot zeven vacatures. ,,We konden twee jaar geleden acht ic-verpleegkundigen opleiden. Dat hadden we al uitgebreid naar tien en met corona naar twaalf”, beschrijft Sanne Vlaardingerbroek, die naast ic-verpleegkundige ook praktijkopleider is. ,,Dat op een totaal van 70 ic-verpleegkundigen op de afdeling. Dat vraagt veel van de collega’s.”
Mede daardoor start het ziekenhuis nu een pilot met een nieuwe methodiek, waardoor er zelfs maximaal 15 tot 17 cursisten kunnen worden opgeleid. Dat gebeurt door het inrichten van een speciale ‘leer-werkunit’. ,,Een zelfstandige ruimte op de intensive care met zes bedden waarin vier cursisten, met daarnaast twee ic-verpleegkundigen, de patiënten verzorgen. Ze leren daarin dus vanaf het begin met elkaar voor zo’n unit te zorgen. Terwijl ze eerst misschien meer op hun eigen leren en handelen gericht waren, worden ze nu gedwongen met elkaar te kijken wat er nodig is en hoe ze dat in goede banen moeten leiden.” Het is een methode die al op andere afdelingen wordt gebruikt, maar op de intensive care nog niet.
$36 billion. Daar kun je volgens de VN 6 keer de honger de wereld uit helpen. Netjes.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Pfizer raises Covid-19 vaccine sales forecast to $36 billion for 2021
https://www.rte.ie/news/b(...)-full-year-forecast/
Wel met een hoop mitsen en maren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
Doe dan meteen 12Kquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Nou om de urgentie effe aan te dikken vandaag 9K+?![]()
Ik trakteer sowieso op taart!
geef t 2 weken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruit
ik gok 10.000quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
had mij ook niet uitgemaakt hoor maar de 50plussers die nog helemaal geen prik hebben gehad lijken me nog belangrijkerquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Had beter 50+ kunnen zijn maar vooruit
Een Vegeta taart?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe ga je die bereiken?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
had mij ook niet uitgemaakt hoor maar de 50plussers die nog helemaal geen prik hebben gehad lijken me nog belangrijker
waarom zou je dat doen? daar is toch geen droog brood mee te verdienen. liever vaccin abonnementen uitdelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef Benny het volgende:
[..]
$36 billion. Daar kun je volgens de VN 6 keer de honger de wereld uit helpen. Netjes.
De ziekenhuiscijfers waren hoog genoeg vandaag (Nice rapporteerde lager)quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:04 schreef 4-elements het volgende:
Ik hoop onder de 8.000. Maar vandaag persco, dus zal wel hoger zijn.
Mooi bericht dat laatste, thanks. Had ik gemist.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
[..]
[..]
Of een wat uitgebreider bericht:
[..]
https://www.ad.nl/werk/di(...)ngsmethode~ae45025c/
quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
@Evenstarquote:De Gezondheidsraad constateert dat er nog niet genoeg wetenschappelijke onderbouwing is dat boosters voor de gehele bevolking ook de viruscirculatie naar beneden brengen of de druk op de zorg zullen verminderen. Volgens de raad kunnen boosters de huidige besmettingsaantallen niet helpen dalen zonder andere aanvullende maatregelen. Ook zal de druk op de IC er niet door afnemen omdat daar vooral mensen worden opgenomen die helemaal niet gevaccineerd zijn.
Vooral deze passage.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
Ook zal de druk op de IC er niet door afnemen omdat daar vooral mensen worden opgenomen die helemaal niet gevaccineerd zijn.
Ja, laten wij wachten op iets waarvan wij niet weten of en wanneer het komt. Goed idee.quote:Verder wijst de Gezondheidsraad op het belang van een goede timing. Langer wachten met een boosterprik kan gunstig zijn omdat er dan mogelijk vaccins beschikbaar komen die specifiek ontwikkeld zijn voor de heersende varianten van het virus. Farmaceuten als Pfizer en Moderna zijn bezig met de ontwikkeling daarvan, maar het is onbekend wanneer die op de markt komen
Het heeft maar een maandje geduurd, nu nog een maandje vergaderen op het ministerie, de feestdagen tussendoor en ergens medio januari kunnen de eerste boosterprikken gezet worden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:01 schreef alpeko het volgende:
voor de gehele bevolkingquote:
Nu heb ik zin om vanavond Mario party superstars met peach cake board te spelenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
ja dat is de vraag maar dat is wel de groep die voor dit zorginfarct zorgt, je zou die mensen bijna tegen hunzelf moeten beschermen ondanks dat ze het beter denken te weten.quote:
Er zijn tal van dit soort berichten, overigens. Er wordt echt wel wat gedaan, maar dat kost veel tijd. En de toename is vaak te klein om de uitstroom te compenseren. Integendeel.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mooi bericht dat laatste, thanks. Had ik gemist.
Dan nog zijn het dus wel de ziekenhuizen zelf die met oplossingen komen en niet dat de overheid er nou echt wat aan doet, maar goed beter iets dan niets, mooi
Komt zeker ook nog een debatquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet dat die maatregelen dan pas weer zaterdag in gaan, wie verzint dat
Ik moet nog steeds een Switch kopen, maar wacht op Black Fridayquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nu heb ik zin om vanavond Mario party superstars met peach cake board te spelen
Nog ff uitstel omdat er nog wat formatieperikelen tussendoor komen en er een plasje extra hier en daar gedaan moet worden, en dan denk ik dat we in maart het eerste profijt van boosterprikken zullen zien!quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het heeft maar een maandje geduurd, nu nog een maandje vergaderen op het ministerie, de feestdagen tussendoor en ergens medio januari kunnen de eerste boosterprikken gezet worden.
Sinds vorig jaar?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan kunnen we blijven roepen 'maar Hugo zei een jaar geleden...!!', of we stoppen met de hele tijd dat te roepen. Want het wordt nogal vermoeiend. De realiteit bleek een stuk weerbarstiger. Er is nogal wat gebeurd sinds vorig jaar.
Jep, en eigenlijk is dat maar goed ook.quote:
Geen probleem zolang we maar op vakantie kunnen blijven gaanquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:08 schreef KingRadler het volgende:
Volgend jaar moet je een 3de prik hebben als je ergens op vakantie wilt gaan in Europa.
Dit gaan we gewoon herhalen de komende jaren.
Ook de GR constateert dat er meer maatregelen nodig zijn en dat boosterprikken op de verspreiding niet veel bij zal dragen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
voor de gehele bevolking
Ik zeg toch ook niet voor de gehele bevolking? Het is wel onderbouwd voor de hogere leeftijdsgroepen in allerlei onderzoeken.
Je gaat gelijk voor de oled versie.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds een Switch kopen, maar wacht op Black Friday
maar nu krijg ik ook zin om het te spelen, bedankt
Dan heeft iedereen genoeg tijd om aan elkaar te wennen en mondkapjes in te kopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Hadden ze de persco net zo goed wel vrijdag kunnen houden ja.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Sowieso komt er nog een debat. En je moet organisaties de tijd geven e.e.a. logistiek te regelen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:10 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen genoeg tijd om aan elkaar te wennen en mondkapjes in te kopen.
Bij ons bij de Action vanmorgen waren ze al uitverkocht.
Op de dag van de persconferentie🤭😂😅quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:07 schreef Benny het volgende:
Boosterprikken adviseren tegen elk advies in
of na kerst dan kunnen we nog lekker kerst vieren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hadden ze de persco net zo goed wel vrijdag kunnen houden ja.
Ben ook benieuwd naar de 24/7 Basic Fits van deze wereld.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, in dit geval snap ik wel dat het pas zaterdag is. Niet ideaal, maar snap het wel. Je kan niet verwachten dat alle zwembaden, pretparken, dierentuinen etc. morgen al mankracht hebben om QR-codes te gaan controleren.
Uiteindelijk sta je dan op een maandagavond in de Aldi te discussiëren met de lokale vakkenvuller, niet met Hugo de Jongequote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.
Van een jaar of 14/15quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Uiteindelijk sta je dan op een maandagavond in de Aldi te discussiëren met de lokale vakkenvuller, niet met Hugo de Jonge
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat gevaccineerden Hugo de vinger geven en zonder mondkapjes de supermarkt in gaan. Maar dat zal wel weer niet.
Vind het vooral sneu voor de pretparken en dierentuinen, die gaan weer bakken bezoekers missen, terwijl ze al z'n zwaar jaar hebben gehad hebben. Alsof het probleem daar zit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, in dit geval snap ik wel dat het pas zaterdag is. Niet ideaal, maar snap het wel. Je kan niet verwachten dat alle zwembaden, pretparken, dierentuinen etc. morgen al mankracht hebben om QR-codes te gaan controleren.
Die zullen dan of een controleur moeten inzetten of dicht gaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:12 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar de 24/7 Basic Fits van deze wereld.
Dan hoop ik niet dat het bejaardenuurtje is maar dat er net een buslading studentes de supermarkt in is komen lopen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.
Het kan wel een signaal geven naar de regering dat een groot deel van de bevolking het niet meer accepteert dat er maatregelen getroffen worden die iedereen treft. Helemaal als er ondertussen amper wat gedaan wordt om de zorg uit te breiden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Stel, stel he ... wij doen dat? Niemand gaat QR controleren, niemand doet mondkapje op, iedereen rent zonder mondkapje supermarkt binnen en begint keihard elkaar op de bek te pakken.
Is de overbelasting van de zorg dan voorbij? Is het virus dan opeens het land uit? Is ons zorgcapaciteit dan opeens uitgebreid? Bible belt volledig gevaccineerd?
Dicht gaan hoop ik toch niet zeg, amaiquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zullen dan of een controleur moeten inzetten of dicht gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |