Mijn huurquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is er wel degelijk. Maar als je in de bijstand 1000 tot 1500 euro na aftrek vaste lasten te besteden hebt lijkt mij onmogelijk.
Ze zouden je sowieso een ban moeten geven ivm die oeverloze onzin van je.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:55 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Het is daadwerkelijk mogelijk. Ik wil niet teveel erover zeggen anders krijg ik weer een ban
Kindgebondenbudget 400 euro per maand? Really???quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:28 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Mijn huur
-400
Eneco
-70
Zorg
-100
Telefoon
-20
Tv internet
-48
Belasting
28
Autoverzekering
58 euro
Wegenbelasting
gemid 107 per kwartaal
Water
44 per kwartaal
Dit zijn mijn vaste lasten per maand.
Inkomen 1075
Kgb:400
Zorg: 100
Huur:220
Kinderbijslag: 220 per kwartaal
Dan ontvang ik ook nog de toelage en individuele inkomenstoeslag en mag ik gifts aanvragen voor extra kosten.
WGR / Bankrekening niet opgeven voor een bijstandsuitkeringquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik doe niet zielig. Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.
yup, net ff snel een berekening gedaan bij de BD en ik kwam ook rond dat bedrag uit met een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kindgebondenbudget 400 euro per maand? Really???
Uit de op:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kindgebondenbudget 400 euro per maand? Really???
Ze krijgt 8 euro meer dan ikquote:Ze wordt er naar eigen zeggen ‘heel benauwd’ van, zucht Mirjam Duijvestijn, zittend op een stoel in de kleine woonkamer van hun huurwoning in de Druivenstraat in Naaldwijk. ,,Ik krijg nu 408 euro alleenstaande oudertoeslag omdat Ramón nog thuis woont.
Dat is dus niet het kindgebondenbudget alleen he grapjurk. Dat is het kindgebondenbudget plus de alleenstaande ouder toeslag...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:38 schreef Mirandaforyou het volgende:
Uit de op:
[..]
Ze krijgt 8 euro meer dan ik
Wat @OllieA zegt dus:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:35 schreef halfway het volgende:
WGR / Bankrekening niet opgeven voor een bijstandsuitkering
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:28 schreef OllieA het volgende:
Ze zouden je sowieso een ban moeten geven ivm die oeverloze onzin van je.
De alleenstaande oudertoeslag valt onder het kgb, doe maar de berekening bij de belastingdienst.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dus niet het kindgebondenbudget alleen he grapjurk. Dat is het kindgebondenbudget plus de alleenstaande ouder toeslag...
Maar goed, je lult maar wat. Zoveel is ondertussen wel duidelijk.
Ja, dat staat dus uitgelegd bij de BD he:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:50 schreef Mirandaforyou het volgende:
De alleenstaande oudertoeslag valt onder het kgb, doe maar de berekening bij de belastingdienst.
Maar goed, de BD geeft wel wat andere bedragen terug als ik uitga van bv 400 euro huur. Dan is je toeslag 59 euro ipv de door jou genoemde 220... Al met al krijg jij iets van 525 euro aan toeslagen per maand... Dan hou je dus wel ff een stuk minder over dan 1000-1500 euro per maand...quote:Tegemoetkoming alleenstaande ouders
Het kindgebonden budget is verhoogd met de tegemoetkoming voor alleenstaande ouders. Dit is maximaal ¤ 3.190 voor een heel jaar.
Dan heb je waarschijnlijk wat velden verkeerd ingevuld.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat staat dus uitgelegd bij de BD he:
[..]
Maar goed, de BD geeft wel wat andere bedragen terug als ik uitga van bv 400 euro huur. Dan is je toeslag 59 euro ipv de door jou genoemde 220... Al met al krijg jij iets van 525 euro aan toeslagen per maand... Dan hou je dus wel ff een stuk minder over dan 1000-1500 euro per maand...
Het zal allemaal wel... Die 220 kom je iig nooit aan...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:02 schreef Mirandaforyou het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk wat velden verkeerd ingevuld.
Duur land, dat je zo'n bedrag nodig hebt om niet dood te gaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:49 schreef detaris het volgende:
Gaaf land 1300 euro netto zonder iets te hoeven doen.
Dat zegt helemaal niemand, ik geloof alleen TS haar bullshit niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:56 schreef Bart2002 het volgende:
De strekking is dus dat kan allemaal wel wat minder. Dat ze net niet sterven van de honger maar dat dan is ook de limit.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:20 schreef spoilert het volgende:
[..]
Een 3 dubbele hernia 10 jaar geleden, allemaal heel vervelend maar had ze in die 10 jaar niets kunnen doen om weer aan het werk te gaan?
Bronquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:14 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/geld/bi(...)er-betalen~a2543f1d/
Ik vind het een raar verhaal en heb het idee dat een aantal elementen ontbreken uit dit verhaal. In de bijstand kan je namelijk bijna alle noodzakelijke rekeningen deciaren bij de gemeente. Daarnaast ontvang je ook nog eens de individuelen inkomenstoeslag van 800 euro per jaar en krijg je ook kleedgeld van de gemeente en nog een aantal extra zaken.
Het is natuurlijk niet zo dat je dan een royaal leven heb op financieel gebied heb maar inprincipe is de bedoeling dat je kan worden voorzien in basisbehoefte.
Verder is het niet duidelijk waar haar “vaste lasten” uit bestaan.
Kleedgeld in de uitkering? Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:14 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/geld/bi(...)er-betalen~a2543f1d/
Ik vind het een raar verhaal en heb het idee dat een aantal elementen ontbreken uit dit verhaal. In de bijstand kan je namelijk bijna alle noodzakelijke rekeningen deciaren bij de gemeente. Daarnaast ontvang je ook nog eens de individuelen inkomenstoeslag van 800 euro per jaar en krijg je ook kleedgeld van de gemeente en nog een aantal extra zaken.
Het is natuurlijk niet zo dat je dan een royaal leven heb op financieel gebied heb maar inprincipe is de bedoeling dat je kan worden voorzien in basisbehoefte.
Verder is het niet duidelijk waar haar “vaste lasten” uit bestaan.
Ze was volgens mij zzp'er.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:46 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dit dus.
Mijn man heeft zes hernia's gehad waaronder een driedubbele. 7 rugoperaties intotaal in 10 jaar. Waarbij ze bij de laatste een ijzerwerk ingebracht hebben en volgestort hebben met botcement (verkregen uit zijn heup).
Ik wil niemands pijn en leed begataliseren maar mijn man heeft ook meerdere keren in zn afkeurtraject gezeten, aan de morfine gezeten, depressief van de pijn. Maar ondanks dat ook zelf nagedacht en zich omgeschoold naar een beroep wat hij wel kon uitoefenen met zijn zwakke rug. Hij werkt dus ook gewoon.
Als die vrouw uit het verhaal werk had gehad, zat ze nu in de WIA/WGA en niet in de bijstand. Waarschijnlijk heeft ze nooit gewerkt (aanname) om huisvrouw te spelen.
Je weet al 18 jaar dat je kind 18 jaar gaat worden. Daar moet je wel een beetje op anticiperen. School je om naar een beroep dat wel past bij je beperking, bouw je werk stap voor stap op totdat je uit de bijstand bent.
Misschien wat hard maar ik trek dit soort emo berichten in het nieuws steeds minder. Ik lees vooral tranen en geen feiten. Wat voor werk deed ze? Waarom geen WIA? Wat heeft ze zelf al gedaan om op haar toekomst te anticiperen?
Bij mijn telde mijn vader mee in de berekening alleen die man had ik al 12 jaar niet gezien. Het moest toen via advocaten geregeld worden. Pas na anderhalf jaar kreeg ik aanvullende studiefinanciering.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:37 schreef Mortaxx het volgende:
Studiefinanciering aanvragen is het makkelijkste wat er is. Het hele verhaal wordt niet verteld
Van de rijksoverheid:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:51 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Google maar bijzondere bijstand.
Dat sluit vaste lasten uit.quote:uw kosten moeten aantoonbaar, onvoorzien en noodzakelijk zijn;
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:52 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Kleedgeld in de uitkering? Nooit van gehoord
quote:Winterkledingpas met 150 euro voor Renkumers met laag inkomen
OOSTERBEEK - Inwoners van Renkum met een laag inkomen kunnen deze winter, net als de inwoners van de gemeente Rheden, de Winterkledingpas aanvragen. Daarmee kunnen ze goede winterkleren aanschaffen.
Individuele inkomenstoeslag valt eronder en ook rekeningen voor bijvoorbeeld een nieuwe baby of tandartsrekening.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Van de rijksoverheid:
[..]
Dat sluit vaste lasten uit.
Kledinggeld is niet de standaard zoals je daar kan lezen. Je roept hier van alles, maar leest je eigen bronnen niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Wat is dit nou weer?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:58 schreef Mirandaforyou het volgende:
Individuele inkomenstoeslag valt eronder en ook rekeningen voor bijvoorbeeld een nieuwe baby of tandartsrekening.
In mijn gemeente wel. In de zomer en winter.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kledinggeld is niet de standaard zoals je daar kan lezen. Je roept hier van alles, maar leest je eigen bronnen niet.
Dat zegt nog weinig. De meeste zzp'ers komen nauwelijks boven bijstandniveau uit.quote:
Ik veroorzaak ook altijd tandartsrekeningen als ik even lekker rijk wil worden van de gemeente.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:58 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Individuele inkomenstoeslag valt eronder en ook rekeningen voor bijvoorbeeld een nieuwe baby of tandartsrekening.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, ze was zzp'er zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die kon ze niet betalen met die paar uur die ze werkte. En dan krijg je dus dit. Die van mij kost me een rib uit m'n lijf omdat ik een gammel lijf heb, maar zonder ben ik nog verder van huis als me iets overkomt. En ik doe ander werk dan zij deed, iets hogere tarieven gelukkig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:02 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dat zegt nog weinig. De meeste zzp'ers komen nauwelijks boven bijstandniveau uit.
En dan nog had ze vast wel arbeidsmogelijkheden of een omscholing kunnen volgen. En dit is precies de reden dat het kabinet verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekeringen wil voor zzp'ers. En ja die zijn duur maar als het een verplichte collectieve verzekering is valt dat dus reuze mee.
Nu wordt het weer op de belastingbetaler afgewenteld.
quote:
Bron : https://www.denhaag.nl/we(...)54ecdc45c5&langid=43quote:Als er sprake is van bijzondere omstandigheden, kan er bijzondere bijstand als gift worden verstrekt voor de inrichting van een babykamer en de aanschaf van kleding voor de baby. Dit geldt bijvoorbeeld als er tijdens de zwangerschap sprake is van de alleenstaande norm.
Voor als je vorige op is. Wie heeft er nou niet om de zoveel tijd een nieuwe baby nodig? Je zou ze eigenlijk in bulk moeten kopen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon ff bestellen bij Amazon ofzo?
Hebben ze geen acties bij de Tweakers pricewatch ofzo? Alleen deze week twee voor de prijs van een! Koop nu!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:05 schreef CherryLips het volgende:
Voor als je vorige op is. Wie heeft er nou niet om de zoveel tijd een nieuwe baby nodig? Je zou ze eigenlijk in bulk moeten kopen.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:04 schreef Mirandaforyou het volgende:
Bron : https://www.denhaag.nl/we(...)54ecdc45c5&langid=43
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Je roept hier van alles, maar leest je eigen bronnen niet.
Daarnaast ontvang je ook nog eens de individuelen inkomenstoeslag van 800 euro per jaar en krijg je ook kleedgeld van de gemeente en nog een aantal extra zaken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor als je vorige op is. Wie heeft er nou niet om de zoveel tijd een nieuwe baby nodig? Je zou ze eigenlijk in bulk moeten kopen.
Geloof het of niet ik zit al jaren in diverse uitkeringen en weet ondertussen wel waar ik moet wezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Daarnaast ontvang je ook nog eens de individuelen inkomenstoeslag van 800 euro per jaar en krijg je ook kleedgeld van de gemeente en nog een aantal extra zaken.
Say what?
De gemeente die een tandartsrekening betaalt? Wat?
Onzin.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Tja en dan? Stoppen met z'n opleiding? Wat een volwassen kind verdient wordt van de uitkering van de moeder afgetrokken.
Jij gelooft ook in de Paashaas, neem ik aan? Gemeentes hebben schijt aan dat soort details als ze een bijstandsuitkering kunnen korten. Gelijk hebben =/= gelijk krijgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin.
Rámon zou zodra hij 18 wordt zelfs zelf ook bijstand kunnen aanvragen. In dit geval zou hij het niet krijgen omdat hij studeert, maar dat terzijde.
Ze krijgen hooguit te maken met de kostendelersnorm, maar zelfs als Rámon inwonend een miljoen zou verdienen zou Mirjam nog steeds bijstand krijgen. Rámon is geen partner van Mirjam.
Heb je een voorbeeld van een paar gemeentes waar dat zonder problemen kan? (Afgezien van de wettelijke vrijlatingen van maximaal zes maanden 25 procent of nog 30 maanden 12,5 procent als alleenstaande ouder)quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Zij mag best bijverdienen naast haar uitkering in de meeste gemeenten, dus een dagdeel per week folders is zeg ¤150 per maand er bij.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij gelooft ook in de Paashaas, neem ik aan? Gemeentes hebben schijt aan dat soort details als ze een bijstandsuitkering kunnen korten. Gelijk hebben =/= gelijk krijgen.
Als ze veel zorg nodig heeft dan gaat ze wel een duurdere zorgverzekering nodig hebben. En GWL is wel duurder, zeker met 2 personen wel het dubbele.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe komt zo'n mens aan 1343 euro vaste lasten per maand? Ze krijgt huurtoeslag en ik neem aan dat ze in sociale huur zit, dus meer dan 600 euro per maand zal dat niet zijn. Telefoon (10-20), verzekeringen (100-150), wegenbelasting, gas/licht/water (100?), zorg (100). Dan zit je nog onder de 1000.
Creditcard betalingen? Allerlei abbonementen? Volgens mij moet er wel ruimte zijn om de vaste lasten naar beneden te brengen.
Amsterdam, geen idee wat de limiet is qua tijd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 23:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van een paar gemeentes waar dat zonder problemen kan? (Afgezien van de wettelijke vrijlatingen van maximaal zes maanden 25 procent of nog 30 maanden 12,5 procent als alleenstaande ouder)
Ik zei "adviseren". En als je een jankverhaal over je 'armoedige' bestaan als uitkeringstrekker ophangt in de krant, dan is het niet zo gek om kritisch te zijn wanneer je zoon aan het Conservatorium studeert. Baankansen zijn minimaal. Veel afgestudeerden hebben nu een of ander ongeschoold baantje omdat hun opleiding nergens anders bij aansluit en wanneer ze er wel werk in vinden, is het tegen een minimuminkomen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, je kind verplichten om te studeren voor een krapteberoep
Uitvoerend musicus, muziekdocent, producent, media... Er zijn best banen voor een conservatoriumalumnus. Bovendien lijk je niet te beseffen dat niet zij maar haar zoon aan het conservatorium studeert.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zei "adviseren". En als je een jankverhaal over je 'armoedige' bestaan als uitkeringstrekker ophangt in de krant, dan is het niet zo gek om kritisch te zijn wanneer je zoon aan het Conservatorium studeert. Baankansen zijn minimaal. Veel afgestudeerden hebben nu een of ander ongeschoold baantje omdat hun opleiding nergens anders bij aansluit en wanneer ze er wel werk in vinden, is het tegen een minimuminkomen.
Prima als je tevreden bent met minder omdat het je passie is. Maar als je als bijstandsmoeder al zo huilt over hoe zwaar je het hebt, is het natuurlijk redelijk stuitend dat je de belastingbetaler ook nog eens laat betalen voor een in veel gevallen uitzichtloze studie van je zoon. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat anderen maar in reguliere banen moeten werken om de hobby's van anderen te betalen. Dan maar geen Conservatorium, helaas. Vrijwel niemand kan alleen maar doen wat hij leuk vindt of heel erg graag wil.
Behalve de columns van Angela. Zit extra beveiliging op.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Premium bij AD is een wassen neus. Artikel in een incognitoblad openen en je kan het lezen.
Kerel, alsjeblieft zeg, wat een prietpraat over "beseffen". Wat begrijp je nou niet aan mijn post? Ik heb het toch over haar zoon die daar studeert.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uitvoerend musicus, muziekdocent, producent, media... Er zijn best banen voor een conservatoriumalumnus. Bovendien lijk je niet te beseffen dat niet zij maar haar zoon aan het conservatorium studeert.
Nee hoor, ook daar mag je geen 150 euro houden als je voor 150 euro folders rondbrengt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 00:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Amsterdam, geen idee wat de limiet is qua tijd.
Je kan ook nog een premie krijgen als beloning.
Dan snap je ook dat zij niet haar zoon is en de zoon zijn eigen keuzes mag maken?quote:Op zondag 31 oktober 2021 02:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kerel, alsjeblieft zeg, wat een prietpraat over "beseffen". Wat begrijp je nou niet aan mijn post? Ik heb het toch over haar zoon die daar studeert.
Keeper, verdediger, middenvelder, aanvaller... er zijn best banen voor al die jongens die in een voetbalinternaat zitten en profvoetballer willen worden. Het gaat erom dat de kans op betaald werk klein is en als je dat wel vindt, is het negen van de tien keer voor weinig uren tegen een zeer karig salaris.
Ze is toch nog financieel verantwoordelijk voor hem? Die studie wordt toch niet door hemzelf bekostigd met zijn bijbaantje vakkenvullen bij Albert Heijn, waar hij nu ook nog eens "veel minder tijd voor heeft door zijn studie"?quote:Op zondag 31 oktober 2021 02:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan snap je ook dat zij niet haar zoon is en de zoon zijn eigen keuzes mag maken?
dat is niet overal danquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 21:57 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
[..]
Ik ken diverse mensen die naar 't conservatorium zijn gegaan en die doen 't allemaal lekker qua geld. Een goede (sessie)muzikant is gewoon best lekker verdienen, veel meer dan een schilder of beeldend kunstenaar ofzo. Ze zien ook veel van de wereld omdat ze overal mogen optreden. Sorry dat niet iedereen jouw kantoorslavenbestaan wil.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:34 schreef Repentless het volgende:
"Haar zoon studeert aan het Conservatorium." Als je naar eigen zeggen altijd geldzorgen hebt, adviseer je zoon dan ook om een studie te volgen die wat perspectief biedt op financieel vlak.
Veel geschoolde muzikanten hebben gewoon een karig bestaan. Maar nee, je bent heel zielig maar je moet wel gewoon je hart volgen en een fijne artistieke studie gaan volgen.
Zowel vrouw en zoon werken niet en krijgen elke maand gratis geld. Weinig landen in de wereld waar je het dan zo breed hebt hoor in die situatie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:43 schreef Tyr80 het volgende:
Gaaf land etc.
Idioot hoeveel arme mensen er zijn in dit land.
Raar verhaal dit ook. Volgens mij krijgt DUO via de Belastingdienst gewoon inzicht in je definitieve aanslag inkomstenbelasting en krijgt die jongen op basis daarvan het bedrag waar hij recht op heeft. Dit gaat zowat automatisch als je 18 wordt. Deze jongen is pas 17 en toch zijn ze al maanden bezig, ja met wat eigenlijk?quote:Al in mei zijn ze begonnen om de aanvullende beurs aan te vragen bij DUO, die onderwijsregelingen uitvoert in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Maar zicht op uitbetaling van de aanvullende beurs is er nog steeds niet. Tientallen telefoontjes en e-mails hebben moeder en zoon al gepleegd en gestuurd, maar dat heeft nog steeds niets opgeleverd. ,,We worden van het kastje naar de muur gestuurd.”
Er zijn mensen die iemand al rijk vinden als die een te klein huurhuis en te eten en te drinken en kleding heeft, maar wegens te weinig geld niet mee kan doen met het noodzakelijke sociale leven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kom mensen, armoede bestaat niet in Nederland.
Jij vertegenwoordigt precies wat er mis in de maatschappij. Doe iets wat perspectief biedt op financieel vlak ook al interesseert het je totaal niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:34 schreef Repentless het volgende:
"Haar zoon studeert aan het Conservatorium." Als je naar eigen zeggen altijd geldzorgen hebt, adviseer je zoon dan ook om een studie te volgen die wat perspectief biedt op financieel vlak.
Veel geschoolde muzikanten hebben gewoon een karig bestaan. Maar nee, je bent heel zielig maar je moet wel gewoon je hart volgen en een fijne artistieke studie gaan volgen.
Nou ja, zo zwart wit hoeft het niet gezegd te worden natuurlijk, maar om verdere teleurstelling in je leven te voorkomen is het wel handig om bij je studiekeuze de baanperspectief in dat beroepenveld te weten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 06:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij vertegenwoordigt precies wat er mis in de maatschappij. Doe iets wat perspectief biedt op financieel vlak ook al interesseert het je totaal niet.
Helemaal met je eens. Maar als ik dan lees dat zo her en der met bijstand er toch 1000 per maand vrij besteedbaar is en daar de auto(!) lasten al vanaf zijn dan zit er zo hier en daar toch iets scheef.quote:Op zondag 31 oktober 2021 06:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn mensen die iemand al rijk vinden als die een te klein huurhuis en te eten en te drinken en kleding heeft, maar wegens te weinig geld niet mee kan doen met het noodzakelijke sociale leven.
Die loopt al weken te trollen, ze heeft volgens haar pohi pas nog een reisje naar Zuid-Amerika gemaakt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar als ik dan lees dat zo her en der met bijstand er toch 1000 per maand vrij besteedbaar is en daar de auto(!) lasten al vanaf zijn dan zit er zo hier en daar toch iets scheef.
Bijstand hoeft van mij niet uitknijpen te zijn maar ik hoop toch oprecht dat @:mirandavooryou het een beetje aandikt.
Ik ken alleen de trieste verhalen van mensen in de bijstand. Dat ze zelfs geholpen moeten worden met boodschappen en dat de overheid op die mensen jaagtquote:Op zondag 31 oktober 2021 07:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar als ik dan lees dat zo her en der met bijstand er toch 1000 per maand vrij besteedbaar is en daar de auto(!) lasten al vanaf zijn dan zit er zo hier en daar toch iets scheef.
Bijstand hoeft van mij niet uitknijpen te zijn maar ik hoop toch oprecht dat @:mirandavooryou het een beetje aandikt.
Riiiiiiiiiiight.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik doe niet zielig. Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.
Een maand geleden had ze nog een baan:quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En een maand daarvoor was ze boos dat de werkgever haar contract wilde verlengen.quote:Op maandag 27 september 2021 21:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
Helaas zal de deurwaarder mijn salaris innen. Stoppen met werken en geen inkomen en geen bijstand aanvragen is helaas de enigste optie.
Ik heb ook nog een hoop aandelen weet niet of ze daarbij kunnen.
Zoon werkt dus wel en moeder is arbeidsongeschikt, maar dat heeft deze trollTS bewust uit de OP gelaten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 05:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zowel vrouw en zoon werken niet en krijgen elke maand gratis geld. Weinig landen in de wereld waar je het dan zo breed hebt hoor in die situatie.
Ze zat niet in de bijstand ten tijde van haar zwangerschap en wist toen nog niet dat ze arbeidsongeschikt zou raken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:43 schreef PS. het volgende:
Misschien had Mirjam even moeten nadenken door wat voor figuur ze zich liet bezwangeren, zoals zoveel bijstandsmoeders. Het lijkt er vaak op dat eerst even snel zwanger worden belangrijker is dan kijken hoe een persoon echt is.
Ik zou wel eens een grafiek willen zien hoeveel alleenstaande moeders er zijn TOV 30 jaar geleden.
Het vreemde vind ik nog wel dat de man altijd de schuldige lijkt te zijn. Terwijl die vrouwen er echt zelf voor kozen.
Buiten dat, dus buiten geld om. Je wil voor je kind toch ook een goede opvoeding met een vader en een moeder?quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:45 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ze zat niet in de bijstand ten tijde van haar zwangerschap en wist toen nog niet dat ze arbeidsongeschikt zou raken.
En dat vader zijn financiële verplichtingen niet nakomt is hem zeker wel aan te rekenen.
Dit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ken alleen de trieste verhalen van mensen in de bijstand. Dat ze zelfs geholpen moeten worden met boodschappen en dat de overheid op die mensen jaagt
Ik zou eerder uitgaan van die bekende verhalen ipv één fokker die al genoeg topics bij elkaar gelogen heet. En die fokker kan haar verhaal makkelijk bewijzen, maar dat gebeurt natuurlijk weer niet.
Miranda zit hier voor de aandacht.
Dit dus inderdaad. Hier klopt iets niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
Zijn vaste lasten van 1343 euro per maand niet wat hoog?
1000 is niet veel geld meer in deze tijd. Een reperatie aan je auto en je bent weer 800 euro kwijtquote:Op zondag 31 oktober 2021 07:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gezien je pohi, waarbij je vorige maand nog aan het klagen was dat je contract verlengd werd terwijl je liever ww kreeg, en nu zogenaamd als God in Frankrijk leeft met een uitkering lijk je me eerder een fabulerende fantast. Dat je snel conflicten met mensen krijgt zal dan ook te wijten zijn aan je aantoonbare gelul.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:11 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
1000 is niet veel geld meer in deze tijd. Een reperatie aan je auto en je bent weer 800 euro kwijt
De bijstand valt nog mee en is best streng
Ga maar eens verdiepen in de wajong uitkering en je ziet wat voor een feest Nederland is.
Ik ken een aantal mensen die deze uitkering hebben en ze hebben weinig behoefte om te werken. Ze krijgen standaard 1260 per maand zonder meldplicht en mogen gewoon vermogen hebben en een dure auto. Daarnaast ook nog een studiefinanciering ontvangen tijdens een studie. Een aantal maanden in het buitenland leven is met deze uitkering ook geen probleem, dat hoef je bij de bijstand niet te flikken
Voor deze uitkering kan ik ook ik aanmerking komen omdat ik borderliner heb van kinds af aan en moeilijk een baan kan behouden. Ik krijg snel conflicten met mensen.
Ja ook met deze post van je ben ik het niet eens.quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zei "adviseren". En als je een jankverhaal over je 'armoedige' bestaan als uitkeringstrekker ophangt in de krant, dan is het niet zo gek om kritisch te zijn wanneer je zoon aan het Conservatorium studeert. Baankansen zijn minimaal. Veel afgestudeerden hebben nu een of ander ongeschoold baantje omdat hun opleiding nergens anders bij aansluit en wanneer ze er wel werk in vinden, is het tegen een minimuminkomen.
Prima als je tevreden bent met minder omdat het je passie is. Maar als je als bijstandsmoeder al zo huilt over hoe zwaar je het hebt, is het natuurlijk redelijk stuitend dat je de belastingbetaler ook nog eens laat betalen voor een in veel gevallen uitzichtloze studie van je zoon. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat anderen maar in reguliere banen moeten werken om de hobby's van anderen te betalen. Dan maar geen Conservatorium, helaas. Vrijwel niemand kan alleen maar doen wat hij leuk vindt of heel erg graag wil.
1000 euro per maand vrij te besteden aan het mee mogen doen aan het sociale leven is toch wel iets waar de meeste mensen met de een of andere uitkering slechts van mogen dromen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit is echt het enige in al je posts wat ik geloof.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:11 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
1000 is niet veel geld meer in deze tijd. Een reperatie aan je auto en je bent weer 800 euro kwijt
De bijstand valt nog mee en is best streng
Ga maar eens verdiepen in de wajong uitkering en je ziet wat voor een feest Nederland is.
Ik ken een aantal mensen die deze uitkering hebben en ze hebben weinig behoefte om te werken. Ze krijgen standaard 1260 per maand zonder meldplicht en mogen gewoon vermogen hebben en een dure auto. Daarnaast ook nog een studiefinanciering ontvangen tijdens een studie. Een aantal maanden in het buitenland leven is met deze uitkering ook geen probleem, dat hoef je bij de bijstand niet te flikken
Voor deze uitkering kan ik ook ik aanmerking komen omdat ik borderliner heb van kinds af aan en moeilijk een baan kan behouden. Ik krijg snel conflicten met mensen.
Ik moest ook gewoon werken op die leeftijd. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?
Gooi die ¤1000 per maand in crypto en over een paar jaar heb je die uitkering niet eens meer nodig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Los van mijn situatie, als je in de bijstand als alleenstaande ouder zit krijg je 1075 per maand. Dan komen alle toeslagen van kgb, huur en zorg, kinderbijslag er nog bij, dan zit je al tegen de 1000 erbij. Dan zijn er nog extra potjes zoals de individuele toeslag en de persoonlijke toelage.
Als jouw vaste lasten 1000 per maand zijn hou je dus 1000+ over.
Denk een hoop wiet want 1260 per maand? Dat is pure onzin, bruto misschien maar ik geef persoonlijk alleen om netto bedragen.quote:
Ze zwetst, als het een “zij” is überhaupt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:37 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Gooi die ¤1000 per maand in crypto en over een paar jaar heb je die uitkering niet eens meer nodig.
Tenzij je heel veel werkte, kom je 1 vaak niet in de wia (omdat je al heel gauw op het percentage komt dat je meer kan verdienen voordat recht op wia) en 2 als je niet veel kon werken.. beland je deels gewoon in de bijstand.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:38 schreef Spanky78 het volgende:
Aangeleerde hulpeloosheid is wel een dingetje hier.
Als je arbeidsongeschikt bent krijg je wia. En daaarnaast zijn de vaste lasten wel erg hoog.
Vervelende situatie, maar lijkt me niet onoverkomelijk. Sowieso kan ze ook niet eten als zoon uit huis gaat.
Overigens vind ik de studiekeuze van de zoon. Iet echt relevant. Zelfde geldt voor alle mensen die sociale studies volgen. De meesten komen absoluut niet terecht op een plek waar ze iets doen met hun studie.
Terwijl zijn vriend een auto of huis krijgt van zn pa, lekker kan leven en een baantje voor het tijdverdrijf heeft.quote:
Hmmm bij mij was het meer je gaat maar kostgeld betalen op je 18e terwijl het geld er in principe wel was.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Terwijl zijn vriend een auto of huis krijgt van zn pa, lekker kan leven en een baantje voor het tijdverdrijf heeft.
Ik zie niet waarom iemand van 18 een opdracht moet krijgen om voor eten op tafel te vechten voor z'n familie en waarom iemand ineens niet een studie mag doen die bij 'm past of die hij leuk vindt omdat er armoede is. Dat gaat helemaal in tegen het gegeven dat je in dit land kansen en vrijheden verdient in het leven.
Dit oordelen van rijkere mensen die toevallig in een financieel warmer bad zitten over wat anderen moeten doen terwijl ze zelf alles doen waar ze van dromen, is wat er mis is.
De drempel van wat er mogelijk moet zijn moet omlaag, dat is wat dit voorbeeld schetst. We moeten niet naar een cultuur toe waarin kinderen de familie moeten dragen omdat de voorzieningen tekort schieten.
Meen jij dat? Want als jij dat meent steun jij daarmee de personen die voor financiële en geestelijke verarming van ons land hebben gezorgd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik moest ook gewoon werken op die leeftijd. Niks mis mee.
Dan blijven ze langer leven en profiteren ze nog langer van jouw centen...quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:27 schreef pferdfahrer het volgende:
Het zou schelen als ze stopt met roken.
Echt uitkeringstrekkers die roken en zuipen, fucking ondankbare honden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |