Ik zie dat het in Noordwijk inderdaad 800 voor gehuwden\samenwonenden is. Tsssquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:46 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
https://www.gemeentewestl(...)inkomenstoeslag.html
Ik zie dat in Naaldwijk het 475 is.
In andere gemeente is het weer 800
https://www.leergelddenhaag.nl/
Kleedgeld en een gratis ov kaart
Hangt er vanaf of ze in sociale huur woont of niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
Zijn vaste lasten van 1343 euro per maand niet wat hoog?
Moet wel anders krijg je geen huurtoeslagquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of ze in sociale huur woont of niet.
Mirjam, je bent in principe al tien jaar met pensioen, hebt een dak boven je hoofd, je zoon heeft een kamer vol instrumenten en kan een nutteloze opleiding volgen. Hou je bek gewoon.quote:Je hoort wel eens dat er geen armoede is in Nederland, maar dat is er wél. Wij zijn arm, we hebben niks.”
Waarom Mirjam zelf niet? Als ze arbeidsongeschikt was geweest had ze nog wel in gunstige regeling kunnen vallen met haar leeftijd. Tegenwoordig worden arbeidsongeschikten ook de bijstand in gedirigeerd.quote:
Wij hebben mensen aan het werk die iets mankeren. Ze werken hooguit 16 uur per week. Vooral licht administratief werk en ze worden niet betrokken in de stress van het werk. Wij zijn er erg blij mee. Het zijn karweitjes als digitaal archiveren of controleren of alles er goed in staat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom Mirjam zelf niet? Als ze arbeidsongeschikt was geweest had ze nog wel in gunstige regeling kunnen vallen met haar leeftijd. Tegenwoordig worden arbeidsongeschikten ook de bijstand in gedirigeerd.
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:07 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wij hebben mensen aan het werk die iets mankeren. Ze werken hooguit 16 uur per week. Vooral licht administratief werk en ze worden niet betrokken in de stress van het werk. Wij zijn er erg blij mee. Het zijn karweitjes als digitaal archiveren of controleren of alles er goed in staat.
Ramon is 18 en moet leren voor zichzelf te zorgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?
Mirjam is 61 en kan nog steeds niet voor zichzelf zorgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:10 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ramon is 18 en moet leren voor zichzelf te zorgen.
Dit bedoel ik voor Mirjam.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?
Ja, goed idee, voor jeugdloon. Reken even uit hoeveel uur Ramon (bijna 18) dan per week moet werken om 1300 euro netto binnen te halen.quote:
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mirjam is 61 en kan nog steeds niet voor zichzelf zorgen.
Allebei werken. Hup. En niet selectief die zoon willen laten slaven voor zijn werkschuwe moeder.
je doet wel allerlei aannames en schrijft incorrecte informatie om je vooringenomen mening te beargumenteren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, goed idee, voor jeugdloon. Reken even uit hoeveel uur Ramon (bijna 18) dan per week moet werken om 1300 euro netto binnen te halen.
Ramon is bijna 18 en krijgt dus jeugdloon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je doet wel allerlei aannames en schrijft incorrecte informatie om je vooringenomen mening te beargumenteren.
dat is inderdaad een aannamequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:19 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ramon is bijna 18 en krijgt dus jeugdloon.
Dat klopt?
Een 3 dubbele hernia 10 jaar geleden, allemaal heel vervelend maar had ze in die 10 jaar niets kunnen doen om weer aan het werk te gaan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.
kloptquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef bamibij het volgende:
[..]
https://www.uwv.nl/partic(...)l/minimum-jeugd-loon
¤4,91 bruto per uur
Oh wordt hier maar het halve verhaal gecopypaste? Lekker danquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.
Het betreffende stukjequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh wordt hier maar het halve verhaal gecopypaste? Lekker dan
En de link kan ik niet lezen want premium
quote:De Naaldwijkse moet alweer zo'n tien jaar leven van een bijstandsuitkering, terwijl ze het altijd goed voor elkaar had. ,,Ik werkte als zzp‘ér in de zelfstandige thuiszorg, 25 uur in de week”, blikt Duijvestijn terug. ,,Daarnaast kreeg ik de alleenstaande oudertoeslag. We konden er samen goed van leven. Tot ik ziek werd: een driedubbele hernia. Ik ben een paar keer geopereerd en kan het werk dat ik deed al jaren niet meer doen.”
En hij is zo uniek dat hij werk kan vinden dat meer betaalt, op z'n 17e/18e.quote:
tegenwoordig wel hoor. Zelfs ca 20 jaar geleden had ik allerlei bijbaantjes op mijn 18-22 jaar en dat was allemaal volwassen mininumloon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
En hij is zo uniek dat hij werk kan vinden dat meer betaalt, op z'n 17e/18e.
Helemaal geen rare aanname, te makkelijk gedacht van @:Sigaartje simpelweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |