Bron: https://www.ad.nl/geld/bi(...)er-betalen~a2543f1d/quote:Bijstandsmoeder Mirjam ziet op tegen verjaardag zoon: ‘Zodra Ramón 18 is, kan ik geen eten meer betalen’
Normaal hang je de vlag uit als je zoon 18 wordt, maar voor Mirjam Duijvestijn (61) hangt de verjaardag van Rámon als een Zwaard van Damocles boven haar hoofd. Zodra hij 18 wordt, stopt haar alleenstaande oudertoeslag. ,,Dan kunnen we het eten niet meer betalen.
Mirjam Duijvestijn (61) zit in de bijstand. Haar zoon Ramón (17) studeert aan het Conservatorium in Den Haag en samen leven ze van de alleenstaande oudertoeslag (officieel kindgebonden budget met alleenstaande ouderkop) die de Naaldwijkse voor hem krijgt. Die toeslag stopt als Ramón volgende maand 18 jaar wordt. Omdat hij studeert heeft hij recht op een aanvullende studiebeurs, maar de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) komt maar niet over de brug.
Al in mei zijn ze begonnen om de aanvullende beurs aan te vragen bij DUO, die onderwijsregelingen uitvoert in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Maar zicht op uitbetaling van de aanvullende beurs is er nog steeds niet. Tientallen telefoontjes en e-mails hebben moeder en zoon al gepleegd en gestuurd, maar dat heeft nog steeds niets opgeleverd. ,,We worden van het kastje naar de muur gestuurd.”
Heel benauwd
Ze wordt er naar eigen zeggen ‘heel benauwd’ van, zucht Mirjam Duijvestijn, zittend op een stoel in de kleine woonkamer van hun huurwoning in de Druivenstraat in Naaldwijk. ,,Ik krijg nu 408 euro alleenstaande oudertoeslag omdat Ramón nog thuis woont. Maar op 20 november wordt hij 18. Dan stopt de toeslag. De aanvullende beurs moet dat gat dan opvullen, maar die is nog steeds niet geregeld. Van die 408 euro moeten we samen eten. Als Ramón die niet krijgt, dan hebben we gewoon niks te eten.”
De bijstandsuitkering van Mirjam Duijvestijn is 1026 euro per maand. ,,Daarnaast krijg ik zorg- en huurtoeslag en daardoor komt er 1300 euro per maand binnen. Maar mijn vaste lasten zijn 1343 euro per maand. We komen dus altijd geld te kort. Ik ben ook constant bang dat er iets kapot gaat. We hebben áltijd geldzorgen. Geld is pas belangrijk als je het niet hebt. Je hoort wel eens dat er geen armoede is in Nederland, maar dat is er wél. Wij zijn arm, we hebben niks.”
Dat kan wel en is ook gebeurd. Als iemand niet mee wil werken dan word het lastig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:19 schreef Toine51 het volgende:
Triest, maar wat wil je ook als je zo'n lamzak van een vader hebt. Kunnen ze die niet verplichten om te dokken?
Misschien is die overleden? We weten het niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:19 schreef Toine51 het volgende:
Triest, maar wat wil je ook als je zo'n lamzak van een vader hebt. Kunnen ze die niet verplichten om te dokken?
Uit het nieuwsbericht:quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien is die overleden? We weten het niet.
Qua van alles kunnen declareren, dat is ook lastig als je kind (op papier) stufi krijgt, dan heb je al te gauw teveel inkomen en dan heb je nergens meer recht op, als je dat überhaupt al hebt want iedere gemeente hanteert zijn eigen norm voor bijzondere bijstand.
Oh gek overheen gelezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Uit het nieuwsbericht:
De vader van Ramón is al jaren niet meer in beeld. ,,Die is acht jaar geleden uit de ouderlijke macht gezet. Heel soms belt íe nog of staat íe ineens op de stoep, maar hij draagt niet bij aan ons inkomen.
Op papier ja, maar als pa spoorloos verdwenen is en weigert te betalen dan valt er weinig te halen denk ikquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh gek overheen gelezen.
Op papier zou de vader tot 21 moeten bijdragen, en ook dat zou trouwens reden kunnen zijn dat je geen recht hebt op extra bijstandsregelingen.
Als je al die dure spullen op de foto zietquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
Zijn vaste lasten van 1343 euro per maand niet wat hoog?
noodzakelijke rekeningen declareren, 800 euro ind. inkomenstoeslag en kleedgeld van de gemeente? In welke gemeente strooien ze zo met extra geld?quote:Ik vind het een raar verhaal en heb het idee dat een aantal elementen ontbreken uit dit verhaal. In de bijstand kan je namelijk bijna alle noodzakelijke rekeningen deciaren bij de gemeente. Daarnaast ontvang je ook nog eens de individuelen inkomenstoeslag van 800 euro per jaar en krijg je ook kleedgeld van de gemeente en nog een aantal extra zaken.
Het is natuurlijk niet zo dat je dan een royaal leven heb op financieel gebied heb maar inprincipe is de bedoeling dat je kan worden voorzien in basisbehoefte.
Verder is het niet duidelijk waar haar “vaste lasten” uit bestaan.
https://www.gemeentewestl(...)inkomenstoeslag.htmlquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:39 schreef Spocke het volgende:
[..]
noodzakelijke rekeningen declareren, 800 euro ind. inkomenstoeslag en kleedgeld van de gemeente? In welke gemeente strooien ze zo met extra geld?
Verder lijkt het me vreemd dat moeder Mirjam maar 74 euro aan huursubsidie en zorgtoeslag krijgt
Dit ja.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:37 schreef Mortaxx het volgende:
Studiefinanciering aanvragen is het makkelijkste wat er is. Het hele verhaal wordt niet verteld
274. Maar daarvan zou al 107 zorgtoeslag moeten zijn. En met een bijstandsuitkering een kleine 170 euro huurtoeslag ontvangen, zou ook een lage huur moeten betekenen. Wie weet mis ik wat, maar lekker incompleet plaatje iig waarbij de vaste lasten wel erg fors lijken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:39 schreef Spocke het volgende:
[..]
noodzakelijke rekeningen declareren, 800 euro ind. inkomenstoeslag en kleedgeld van de gemeente? In welke gemeente strooien ze zo met extra geld?
Verder lijkt het me vreemd dat moeder Mirjam maar 74 euro aan huursubsidie en zorgtoeslag krijgt
Klopt mijn huur is 400 euro waarvan 220 huurtoeslag. Dat zou betekenen dat haar huur nog lager dan die van mij moet zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:53 schreef trustychords het volgende:
[..]
274. Maar daarvan zou al 107 zorgtoeslag moeten zijn. En met een bijstandsuitkering een kleine 170 euro huurtoeslag ontvangen, zou ook een lage huur moeten betekenen. Wie weet mis ik wat, maar lekker incompleet plaatje iig waarbij de vaste lasten wel erg fors lijken.
Aaiphone kost al ¤60 pm, komen nog 3 sloffen shag bij a¤12 pp.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
oeps, 274 inderdaadquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:53 schreef trustychords het volgende:
[..]
274. Maar daarvan zou al 107 zorgtoeslag moeten zijn. En met een bijstandsuitkering een kleine 170 euro huurtoeslag ontvangen, zou ook een lage huur moeten betekenen. Wie weet mis ik wat, maar lekker incompleet plaatje iig waarbij de vaste lasten wel erg fors lijken.
Ik zie dat het in Noordwijk inderdaad 800 voor gehuwden\samenwonenden is. Tsssquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:46 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
https://www.gemeentewestl(...)inkomenstoeslag.html
Ik zie dat in Naaldwijk het 475 is.
In andere gemeente is het weer 800
https://www.leergelddenhaag.nl/
Kleedgeld en een gratis ov kaart
Hangt er vanaf of ze in sociale huur woont of niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
Moet wel anders krijg je geen huurtoeslagquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of ze in sociale huur woont of niet.
Mirjam, je bent in principe al tien jaar met pensioen, hebt een dak boven je hoofd, je zoon heeft een kamer vol instrumenten en kan een nutteloze opleiding volgen. Hou je bek gewoon.quote:Je hoort wel eens dat er geen armoede is in Nederland, maar dat is er wél. Wij zijn arm, we hebben niks.”
Waarom Mirjam zelf niet? Als ze arbeidsongeschikt was geweest had ze nog wel in gunstige regeling kunnen vallen met haar leeftijd. Tegenwoordig worden arbeidsongeschikten ook de bijstand in gedirigeerd.quote:
Wij hebben mensen aan het werk die iets mankeren. Ze werken hooguit 16 uur per week. Vooral licht administratief werk en ze worden niet betrokken in de stress van het werk. Wij zijn er erg blij mee. Het zijn karweitjes als digitaal archiveren of controleren of alles er goed in staat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom Mirjam zelf niet? Als ze arbeidsongeschikt was geweest had ze nog wel in gunstige regeling kunnen vallen met haar leeftijd. Tegenwoordig worden arbeidsongeschikten ook de bijstand in gedirigeerd.
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:07 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wij hebben mensen aan het werk die iets mankeren. Ze werken hooguit 16 uur per week. Vooral licht administratief werk en ze worden niet betrokken in de stress van het werk. Wij zijn er erg blij mee. Het zijn karweitjes als digitaal archiveren of controleren of alles er goed in staat.
Ramon is 18 en moet leren voor zichzelf te zorgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?
Mirjam is 61 en kan nog steeds niet voor zichzelf zorgen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:10 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ramon is 18 en moet leren voor zichzelf te zorgen.
Dit bedoel ik voor Mirjam.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Waarom dring je erop aan dat die zoon gaat werken in plaats van Mirjam zelf?
Ja, goed idee, voor jeugdloon. Reken even uit hoeveel uur Ramon (bijna 18) dan per week moet werken om 1300 euro netto binnen te halen.quote:
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mirjam is 61 en kan nog steeds niet voor zichzelf zorgen.
Allebei werken. Hup. En niet selectief die zoon willen laten slaven voor zijn werkschuwe moeder.
je doet wel allerlei aannames en schrijft incorrecte informatie om je vooringenomen mening te beargumenteren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, goed idee, voor jeugdloon. Reken even uit hoeveel uur Ramon (bijna 18) dan per week moet werken om 1300 euro netto binnen te halen.
Ramon is bijna 18 en krijgt dus jeugdloon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je doet wel allerlei aannames en schrijft incorrecte informatie om je vooringenomen mening te beargumenteren.
dat is inderdaad een aannamequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:19 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ramon is bijna 18 en krijgt dus jeugdloon.
Dat klopt?
Een 3 dubbele hernia 10 jaar geleden, allemaal heel vervelend maar had ze in die 10 jaar niets kunnen doen om weer aan het werk te gaan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.
kloptquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef bamibij het volgende:
[..]
https://www.uwv.nl/partic(...)l/minimum-jeugd-loon
¤4,91 bruto per uur
Oh wordt hier maar het halve verhaal gecopypaste? Lekker danquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Klik de link even aan en lees de tekst daar ook even. Dan weet je waarom ze in de bijstand zit.
Het betreffende stukjequote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh wordt hier maar het halve verhaal gecopypaste? Lekker dan
En de link kan ik niet lezen want premium
quote:De Naaldwijkse moet alweer zo'n tien jaar leven van een bijstandsuitkering, terwijl ze het altijd goed voor elkaar had. ,,Ik werkte als zzp‘ér in de zelfstandige thuiszorg, 25 uur in de week”, blikt Duijvestijn terug. ,,Daarnaast kreeg ik de alleenstaande oudertoeslag. We konden er samen goed van leven. Tot ik ziek werd: een driedubbele hernia. Ik ben een paar keer geopereerd en kan het werk dat ik deed al jaren niet meer doen.”
En hij is zo uniek dat hij werk kan vinden dat meer betaalt, op z'n 17e/18e.quote:
tegenwoordig wel hoor. Zelfs ca 20 jaar geleden had ik allerlei bijbaantjes op mijn 18-22 jaar en dat was allemaal volwassen mininumloon.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
En hij is zo uniek dat hij werk kan vinden dat meer betaalt, op z'n 17e/18e.
Helemaal geen rare aanname, te makkelijk gedacht van @:Sigaartje simpelweg.
Maar mijn vraag aan @-Sigaartje blijft staan, want die had duidelijk ook het premium artikel niet gelezen.quote:Ramón heeft wel een bijbaantje als vakkenvuller bij Albert Heijn, maar daar heeft hij nu veel minder tijd voor vanwege zijn studie, vervolgt zijn moeder. ,,Hij probeert nu leerlingen te krijgen om muziekonderwijs te geven. Dat betaalt een stuk beter.”
Premium bij AD is een wassen neus. Artikel in een incognitoblad openen en je kan het lezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En de link kan ik niet lezen want premium.
Nu kan ik die wel omzeilen, maar als dat ook gewoon in de OP was neergezet (waar ik vanuit was gegaan) voorkomt dat langs elkaar heen lullen.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Premium bij AD is een wassen neus. Artikel in een incognitoblad openen en je kan het lezen.
Tja en dan? Stoppen met z'n opleiding? Wat een volwassen kind verdient wordt van de uitkering van de moeder afgetrokken. Dus het heeft pas zin als hij fulltime werkt. Als hij al iets kan vinden voor volwassen minimumloonquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tegenwoordig wel hoor. Zelfs ca 20 jaar geleden had ik allerlei bijbaantjes op mijn 18-22 jaar en dat was allemaal volwassen mininumloon.
ik werkte parttime tijdens mijn studie in die tijd. Allemaal tegen volwassen minimuloon of ietsies meer. Dat was ca 20 jaar geleden en nu met het wereldwijde personeeltekort zou ik het knap vinden als je dat uberhaupt accepteert om tegen het jeugdloon te werken....quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Tja en dan? Stoppen met z'n opleiding? Wat een volwassen kind verdient wordt van de uitkering van de moeder afgetrokken. Dus het heeft pas zin als hij fulltime werkt
Sigaartje leegt de onderbuik..
Gaat de ene bijstandtrekker de andere nou de maat nemen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:49 schreef Mirandaforyou het volgende:
74 euro aan huur en zorgtoeslag lijkt mij ook weinig. Ik zit zelf in de bijstand en ontvang 350 euro per maand aan huur en zorg toeslag.
Hou toch op zeg, je kind verplichten om te studeren voor een krapteberoepquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:34 schreef Repentless het volgende:
"Haar zoon studeert aan het Conservatorium." Als je naar eigen zeggen altijd geldzorgen hebt, adviseer je zoon dan ook om een studie te volgen die wat perspectief biedt op financieel vlak.
Veel geschoolde muzikanten hebben gewoon een karig bestaan. Maar nee, je bent heel zielig maar je moet wel gewoon je hart volgen en een fijne artistieke studie gaan volgen.
Vergeten te kopieeren door de foto's ertussenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En de link kan ik niet lezen want premium.
Nu kan ik die wel omzeilen, maar als dat ook gewoon in de OP was neergezet (waar ik vanuit was gegaan) voorkomt dat langs elkaar heen lullen.
Je leest niet, parttime heeft 0,0 zin. Wordt van de bijstandsuitkering van de moeder afgetrokken. Gezinsinkomen blijft dan gelijk, en daar komen ze niet van rondquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik werkte parttime tijdens mijn studie in die tijd. Allemaal tegen volwassen minimuloon of ietsies meer.
Ik doe niet zielig. Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaat de ene bijstandtrekker de andere nou de maat nemen?![]()
waar staat dat dan?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je leest niet, parttime heeft 0,0 zin. Wordt van de bijstandsuitkering van de moeder afgetrokken. Gezinsinkomen blijft dan gelijk, en daar komen ze niet van rond
Klopt in de bijstand ben je beter af soms dan als je een aantal dagen gaat werken, hoe gek het ook klinkt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je leest niet, parttime heeft 0,0 zin. Wordt van de bijstandsuitkering van de moeder afgetrokken. Gezinsinkomen blijft dan gelijk, en daar komen ze niet van rond
Ik had de foto eigenlijk nog niet gezien. Met armoede heeft dit inderdaad niks van doen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als je al die dure spullen op de foto ziet
Als je studeert moet je studeren, niet je moeder financieel overeind houden..quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Klopt in de bijstand ben je beter af soms dan als je een aantal dagen gaat werken, hoe gek het ook klinkt.
Nee, dan heb je ook geen reden om zielig te doen idd... Jan Modaal heeft onder de streep over het algemeen een stuk minder te besteden na aftrek van de vaste lasten...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik doe niet zielig. Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.
Bij mijn weten een algemene regel.quote:
ik heb geen idee of dat zo is, maar in de OP gaat het om de oudertoeslag die vervalt en dat zou dan moeten worden opgevangen met een aanvullende beurs. Als wat jij zegt klopt dan wordt ook met deze aanvullende beurs de bijstand gekort...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Bij mijn weten een algemene regel.
Maar ook als het niet klopt, als je studeert moet je toch studeren: niet je moeder financieel overeind houden.
Nou inderdaad. Als je in de bijstand zit zou dit het maximaal haalbare moeten zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:33 schreef BlaZ het volgende:
report betreffende deze post:
[..]
Ik had de foto eigenlijk nog niet gezien. Met armoede heeft dit inderdaad niks van doen.
dan is er nog sprake van geluk, eigenlijk moet het een brug zijnquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:39 schreef Elpis het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Als je in de bijstand zit zou dit het maximaal haalbare moeten zijn.
[ afbeelding ]
Nee, ik had het over inkomsten uit werk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb geen idee of dat zo is, maar in de OP gaat het om de oudertoeslag die vervalt en dat zou dan moeten worden opgevangen met een aanvullende beurs. Als wat jij zegt klopt dan wordt ook met deze aanvullende beurs de bijstand gekort...
als dat zo is, dan is het wel raar...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:40 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nee, ik had het over inkomsten uit werk.
Aanvullende beurs kort de bijstand niet
Ik heb net geleerd dat bijstandsgerechtigden gewoon 1000 tot 1500 euro p/m overhouden om van te leven (waar ik uiteraard geen snars van geloof)...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:39 schreef Elpis het volgende:
Nou inderdaad. Als je in de bijstand zit zou dit het maximaal haalbare moeten zijn.
in bepaalde situaties dan kan datquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd dat bijstandsgerechtigden gewoon 1000 tot 1500 euro p/m overhouden om van te leven (waar ik uiteraard geen snars van geloof)...
Als dat daadwerkelijk wel zo is dan is er iets grondig mis in dit land.
Leg het mij maar uit dan. Als Miepse de TS daadwerkelijk een dusdanig bedrag overhoudt na aftrek vaste lasten moet ze haar muil houden en gaan werken voor haar geld. Oh nee wacht, dat wil ze niet...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
in bepaalde situaties dan kan dat
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 18:54 schreef Mirandaforyou het volgende:
Omdat ik eerst even wil reizen en daarna werk wil zoeken.
Het is daadwerkelijk mogelijk. Ik wil niet teveel erover zeggen anders krijg ik weer een banquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd dat bijstandsgerechtigden gewoon 1000 tot 1500 euro p/m overhouden om van te leven (waar ik uiteraard geen snars van geloof)...
Als dat daadwerkelijk wel zo is dan is er iets grondig mis in dit land.
Je moet gewoon je gejank voor je houden en gaan werken met je kadaver vuile uitvreetster die je er bent.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:55 schreef Mirandaforyou het volgende:
Het is daadwerkelijk mogelijk. Ik wil niet teveel erover zeggen anders krijg ik weer een ban
quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:51 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik kan helaas niet rondkomen van mijn inkomen alleen. Er blijft geen extra geld over om te sparen of kleding te kopen. Eerst had ik een uitkering van 1000 euro per maand, dat was echt veel te weinig.
Los van mijn situatie, als je in de bijstand als alleenstaande ouder zit krijg je 1075 per maand. Dan komen alle toeslagen van kgb, huur en zorg, kinderbijslag er nog bij, dan zit je al tegen de 1000 erbij. Dan zijn er nog extra potjes zoals de individuele toeslag en de persoonlijke toelage.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leg het mij maar uit dan. Als Miepse de TS daadwerkelijk een dusdanig bedrag overhoudt na aftrek vaste lasten moet ze haar muil houden en gaan werken voor haar geld. Oh nee wacht, dat wil ze niet...![]()
WGR / Werkgever verlengt contract tegen mijn zin
En gezien de pohi van @:Mirandaforyou heeft ze een redelijk abonnement op zwamverhalen ophangen.
[..]![]()
![]()
Instrumenten zijn niet gratis natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:38 schreef BlaZ het volgende:
Conservatorium een nutteloze opleiding noemenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mirjam, je bent in principe al tien jaar met pensioen, hebt een dak boven je hoofd, je zoon heeft een kamer vol instrumenten en kan een nutteloze opleiding volgen. Hou je bek gewoon.
En dan is er iets grondig mis in dit land. Niet dat ik je geloof hoor.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:59 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Los van mijn situatie, als je in de bijstand als alleenstaande ouder zit krijg je 1075 per maand. Dan komen alle toeslagen van kgb, huur en zorg, kinderbijslag er nog bij, dan zit je al tegen de 1000 erbij. Dan zijn er nog extra potjes zoals de individuele toeslag en de persoonlijke toelage.
Als jouw vaste lasten 1000 per maand zijn hou je dus 1000+ over.
De Stones bivakkeerden in hun beginjaren in een onverwarmd kuthok en vraten blikken bonen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Instrumenten zijn niet gratis natuurlijk.
1000 euro voor een moeder en kind alleen is niet de jackpot. Een winterjas kost tegenwoordig al 100 euro.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan is er iets grondig mis in dit land. Niet dat ik je geloof hoor.
En dan klagen? Ik zal dit mijn jongste dochter die 40 uur werkt maar niet laten lezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Ik doe niet zielig. Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.
Als je 1000-1500 euro per maand overhoudt na je vaste lasten is die winterjas geen enkel probleem...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Mirandaforyou het volgende:
1000 euro voor een moeder en kind alleen is niet de jackpot. Een winterjas kost tegenwoordig al 100 euro.
Wat is het nou? ¤1000,- of ¤2000,-/¤2500,-quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
1000 euro voor een moeder en kind alleen is niet de jackpot. Een winterjas kost tegenwoordig al 100 euro.
Ik vind het een behoorlijk bedrag, zeker gezien je er zelf niet voor werktquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
De bijstand is ook niet bedoeld als jackpot.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Na aftrek van vaste lasten vind ik dat heel ruim. Ik heb dat niet bijvoorbeeld, niet dat ik het nodig heb maar het is voldoende om van te leven en zelfs nog een autootje van te rijden. Je hebt niet elk jaar een nieuwe winterjas nodig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Betrokkene lult ook maar wat.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:08 schreef Cherni het volgende:
En dan klagen? Ik zal dit mijn jongste dochter die 40 uur werkt maar niet laten lezen.
Lijkt mij ook. Mijn jongste dochter heeft circa netto 1800 euro. Vaste lasten zijn 1100 euro. Dus 700 euro te besteden.quote:
Het is na aftrek vaste lasten 1000-1500 euro overhouden!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:09 schreef spoilert het volgende:
Wat is het nou? ¤1000,- of ¤2000,-/¤2500,-
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:30 schreef Mirandaforyou het volgende:
Als al mijn vaste lasten zijn betaald hou ik 1000-1500 over om van te leven.
Dat is er wel degelijk. Maar als je in de bijstand 1000 tot 1500 euro na aftrek vaste lasten te besteden hebt lijkt mij onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kom mensen, armoede bestaat niet in Nederland.
Verdeel en heers. Bijstanders en werkende armen slaan elkaar de harses in, en politici en bankiers stelen het land leeg.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gaat de ene bijstandtrekker de andere nou de maat nemen?![]()
Er bestaat wel degelijk armoede in Nederland maar een figuur als TS die hier een beetje uit de hoogte komt doen omdat ze naar eigen zeggen 1000-1500 euro te besteden heeft na aftrek vaste lasten slaat natuurlijk helemaal nergens op...quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kom mensen, armoede bestaat niet in Nederland.
Voeg nu nog even toe danquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:29 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Vergeten te kopieeren door de foto's ertussen
Oh een of ander vaag piramidespel zeker.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:55 schreef Mirandaforyou het volgende:
[..]
Het is daadwerkelijk mogelijk. Ik wil niet teveel erover zeggen anders krijg ik weer een ban
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |